Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Travelling Greece.
                                                               Φωτογραφία: ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ

Δέκα χιλιόμετρα από την Απολλωνία και λίγο πριν τον Πλατύ Γιαλό, βρίσκεται το πιο φωτογραφημένο σημείο του νησιού, η Χρυσοπηγή. 

Στο ακρωτήριο της Χρυσοπηγής υπάρχει το ομώνυμο μοναστήρι της Παναγιάς της Χρυσοπηγής (1650), πολιούχου και προστάτιδας της Σίφνου που γιορτάζει με πανηγύρι την παραμονή της Αναλήψεως σε ανάμνηση θαύματος της και συρρέει κόσμος απ’ όλο το νησί και όχι μόνο. 

Τα βράχια της Χρυσοπηγής είναι αγαπημένο ορμητήριο πολλών κολυμβητών τους καλοκαιρινούς μήνες. 

Ανατολικά της εκκλησίας υπάρχει η αμμώδης παραλία του «Αποκοφτού» με τα γαλαζοπράσινα νερά και μοναδικά κτήρια στην αμμουδιά τα δυο της εστιατόρια. Δυτικά της βρίσκονται οι «Σαούρες», μικρή απόμερη παραλία με βότσαλα. 

Στα αξιοθέατα της περιοχής και ο Άσπρος Πύργος που βρίσκεται κοντά στη διασταύρωση των δρόμων προς Πλατύ γιαλό και Χρυσοπηγή, που είναι ο πιο διάσημος από τους 76 αρχαίους πύργους –φρυκτωρίες του νησιού και από τους καλύτερα διατηρημένους. 

Στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσοπηγής υπάρχει παντοπωλείο, ξενοδοχείο και λίγα τουριστικά καταλύματα.

T Anestis originally shared to Photographers in Greece | Φωτογράφοι στην Ελλάδα


ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ
Δέκα χιλιόμετρα από την Απολλωνία και λίγο πριν τον Πλατύ Γιαλό, βρίσκεται το πιο φωτογραφημένο σημείο του νησιού, η Χρυσοπηγή.
Στο ακρωτήριο της Χρυσοπηγής υπάρχει το ομώνυμο μοναστήρι της Παναγιάς της Χρυσοπηγής (1650...), πολιούχου και προστάτιδας της Σίφνου που γιορτάζει με πανηγύρι την παραμονή της Αναλήψεως σε ανάμνηση θαύματος της και συρρέει κόσμος απ’ όλο το νησί και όχι μόνο.
Τα βράχια της Χρυσοπηγής είναι αγαπημένο ορμητήριο πολλών κολυμβητών τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ανατολικά της εκκλησίας υπάρχει η αμμώδης παραλία του «Αποκοφτού» με τα γαλαζοπράσινα νερά και μοναδικά κτήρια στην αμμουδιά τα δυο της εστιατόρια. Δυτικά της βρίσκονται οι «Σαούρες», μικρή απόμερη παραλία με βότσαλα.
Στα αξιοθέατα της περιοχής και ο Άσπρος Πύργος που βρίσκεται κοντά στη διασταύρωση των δρόμων προς Πλατύ γιαλό και Χρυσοπηγή, που είναι ο πιο διάσημος από τους 76 αρχαίους πύργους –φρυκτωρίες του νησιού και από τους καλύτερα διατηρημένους.
Στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσοπηγής υπάρχει παντοπωλείο, ξενοδοχείο και λίγα τουριστικά καταλύματα.
T Anestis originally shared to Photographers in Greece | Φωτογράφοι στην ΕλλάδαΔείτε περισσότερα
— άκουγε greek music με τον Γιώργος Καισάριος και 19 ακόμη στην τοποθεσία χρυσοπηγη Σίφνος.

Τελευταίες εξελίξεις

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Χριστίνα Μαστρογιωργάκη.


Αρχιπέλαγος: Τελευταίες εξελίξεις για την Καταστροφή Χημικών Όπλων στη Μεσόγειο
www.neatv.gr
Το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» βρίσκεται σε επικοινωνία με τον Οργανισμό για την Απαγόρευση των Χημικών...

πλέξτε τον κήπο σας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη The Best Of The Day.

Rosinha em crochê...

Φωτογραφία: Rosinha em crochê...<3

ΠΑΧΙΑ ΑΜΜΟΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Κρήτη Πόλεις και χωριά.

Φωτογραφία: ΠΑΧΙΑ ΑΜΜΟΣ
φωτ - Αντώνης Γενναράκης


ΠΑΧΙΑ ΑΜΜΟΣ

φωτ - Αντώνης Γενναράκης

Το Μνημείο του Λυσικράτη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Αρχαία Ελληνικά.


In Time: Εκπληκτικές φωτογραφίες από το μνημείο του Λυσικράτη
mesastonxrono.blogspot.com
Το Μνημείο του Λυσικράτη είναι ένα μνημείο της Αθήνας, γνωστό και ως Φανάρι του Διογένους. Βρίσκεται στο κάτω άκρο του ανατολικού...


 http://mesastonxrono.blogspot.gr/2014/04/mnimeio-toy-lysikrati.html

"Διάβασε ένα ebook",

«Από πού πάνε για την άνοιξη;»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις Καστανιώτη.

«Την εποχή-κωδικό όνομα άνοιξη δεν την ορίζω, την ονειρεύομαι»: Αρλέτα, «Από πού πάνε για την άνοιξη;». http://ow.ly/ukHCb

Φωτογραφία: «Την εποχή-κωδικό όνομα άνοιξη δεν την ορίζω, την ονειρεύομαι»: Αρλέτα, «Από πού πάνε για την άνοιξη;». http://ow.ly/ukHCb

σς πλέξουμε... έτσι απλά ...βλέποντας το βίντεο

Στο...σκαμνί για τις ανατρεπτικές τους ιδέες!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Bigbook.gr


Στο...σκαμνί για τις ανατρεπτικές τους ιδέες! | Cretalive
www.cretalive.gr
Ολη η επικαιρότητα και ειδήσεις live από Κρήτη, Ελλάδα, κόσμο. Το Cretalive παρέχει live πληροφόρηση, επίκαιρα άρθρα, video, ψηφιακή τηλεόραση, νέα για αθλητισμό, τεχνολογία, lifestyle, πολιτισμό

http://www.cretalive.gr/history/view/sto...skamni-gia-tis-anatreptikes-tous-idees/154069

Στο...σκαμνί για τις ανατρεπτικές τους ιδέες!

Στο...σκαμνί για τις ανατρεπτικές τους ιδέες!
  • Google+
3 Απριλίου 1928…Ο Νίκος Καζαντζάκης και ο παιδαγωγός Δημήτρης Γληνός δικάζονται και ο Ιστράτι κινδυνεύει να απελαθεί
Ο Δημήτρης Γληνός ήταν Έλληνας εκπαιδευτικός, συγγραφέας και πολιτικός .Γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1882. Το 1904 προσχώρησε στο κίνημα του δημοτικισμού και έγινε μέλος του συλλόγου "Έθνος και Γλώσσα". Το 1905 λαμβάνοντας το πτυχίο του με άριστα ανέλαβε διευθυντής στην "Αναξαγόρειο Σχολή" και στη συνέχεια στο "Ελληνογερμανικό Λύκειο" της Σμύρνης. Οι διάφορες όμως δημοτικιστικές δημόσιες ομιλίες του και αρθρογραφίες του προκάλεσαν βίαιες σε βάρος του αντιδράσεις με συνέπεια να εγκαταλείψει την Σμύρνη (1908) και να συνεχίσει τις σπουδές του στην Ιένα και τη Λειψία της Γερμανίας παρακολουθώντας μαθήματα φιλοσοφίας, παιδαγωγικής και πειραματικής ψυχολογίας. Παράλληλα την ίδια περίοδο γνωρίστηκε με τον Γ. Σκληρό από τον οποίο δέχτηκε τις πρώτες επιδράσεις της σοσιαλιστικής θεωρίας και του μαρξισμού. Αλληλογραφώντας και με τον Ι. Δραγούμη και άλλους δημοτικιστές μετέχει στην ίδρυση του "Εκπαιδευτικού Ομίλου" (1910). Το 1911 εγκατέλειψε τις σπουδές του λόγω βιοποριστικής ανάγκης και επιστρέφοντας στην Ελλάδα διορίστηκε αρχικά διδάσκαλος στο γυμνάσιο της Πλάκας και στη συνέχεια καθηγητής στο Αρσάκειο Λύκειο Αθηνών, αναλαμβάνοντας και την επιμέλεια της έκδοσης του Δελτίου του Εκπαιδευτικού Ομίλου στο οποίο και αρθρογραφούσε διάφορα εκπαιδευτικά μελετήματα.
To 1912 διορίστηκε διευθυντής του Διδασκαλείου Μέσης Εκπαίδευσης όπου απ΄ αυτή τη θέση τον επόμενο χρόνο μετά από συσκέψεις με το τότε υπουργό Παιδείας Ι. Τσιριμώκο (Κυβέρνησης Ε. Βενιζέλου) υπήρξε ο βασικός υπεύθυνος και σχεδιαστής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1913, που εκφράστηκε με τα λεγόμενα Νομοσχέδια Τσιριμώκου που κατατέθηκαν αλλά τελικά δεν ψηφίστηκαν.
Το 1914 πρωτοστάτησε στην ίδρυση του "Εκπαιδευτικού Συνδέσμου Λειτουργών Μέσης Εκπαιδεύσεως", διευθύνοντας και το περιοδικό Αγωγή του εν λόγω συνδέσμου. Συνεργαζόμενος δε με τους Μ. Τριανταφυλλίδη και Α. Δελμούζο συμμετέχει στην Εκπαιδευτική Επιτροπή που συγκρότησε ο Ε. Βενιζέλος για την εξέταση του θέματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και υποβολή προτάσεων.
Μετά την παραίτηση του Βενιζέλου, απολύθηκε από τη θέση του και κατά τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1916 συνελήφθη για εξύβριση του Βασιλέως και οδηγήθηκε στη φυλακή για ένα μήνα. Τον Ιανουάριο του 1917 με την αποφυλάκισή του μετέβη στη Θεσσαλονίκη όπου και ανέλαβε σύμβουλος στο Υπουργείο Παιδείας της προσωρινής κυβέρνησης της Θεσσαλονίκης (1917), και Γενικός Γραμματέας του ίδιου Υπουργείου. Τότε ξεκίνησε την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1917 προωθώντας το διάταγμα για την εισαγωγή της δημοτικής στη στοιχειώδη εκπαίδευση γενόμενος έτσι ο πρωτεργάτης της λεγόμενης 'γλωσσοεκπαιδευτικής' μεταρρύθμισης. Μετά την ήττα του Βενιζέλου στις εκλογές του Νοεμβρίου 1920 παραιτήθηκε από τη θέση του και επαναδραστηριοποιήθηκε στον Εκπαιδευτικό Όμιλο.
Η Επαναστατική κυβέρνηση του 1922 τον επανέφερε στο υπουργείο, αλλά η δικτατορία του Παγκάλου που ακολούθησε, τον Ιανουάριο του 1926 τον απέλυσε. Από τότε δεν επανήλθε ή δεν δέχθηκε ο ίδιος να επανέλθει σε κυβερνητική θέση. Από το 1925 εκδίδει το περιοδικό "Αναγέννηση" όπου δημοσιεύεται, μεταξύ άλλων, η "Ασκητική" του Ν. Καζαντζάκη. Το 1928 παραπέμπεται σε δίκη διότι θεωρείται υπεύθυνος για τα επεισόδια που έγιναν σε διάλεξη του διάσημου ελληνορουμάνου συγγραφέα Παναΐτ Ιστράτι, στην οποία ήταν διοργανωτής μαζί με τον Καζαντζάκη. Σταδιακά αρχίζει να προσεγγίζει την αριστερά και τις θέσεις του ΚΚΕ.
Η θέση και αναμιξη του Νίκου Καζαντζάκη στην περίφημη αυτή δίκη που αποφα΄σιστηκε στις 3 Απριλίου του 1928 ξεκινάει λίγο πιο παλιά, τον Οκτώβριο του 1927, όταν ο Νίκος Καζαντζάκης θα ταξιδέψει στη Μόσχα, προσκεκλημένος της κυβέρνησης της Σοβιετικής Ένωσης για να συμμετέχει στον εορτασμό των δέκα χρόνων από την Οκτωβριανή Επανάσταση...Εκεί θα γνωρίσει τον Ελληνορουμάνο λογοτέχνη Παναΐτ Ιστράτι, τον λεγόμενο και «Γκόργκι των Βαλκανίων» και θα ταξιδέψουν μαζί στη χώρα των Σοβιέτ διαμορφώνοντας μια αντίληψη για τα όσα εξελίσσονται στη χώρα.
Στη συνέχεια ο Καζαντζάκης θα προσκαλέσει τον Ιστράτι στην Αθήνα για να τον γνωρίσει στο ελληνικό κοινό.
Στις 11 Ιανουαρίου 1928, ο «Εκπαιδευτικός Όμιλος», ο φορέας των προοδευτικών διανοουμένων, οργανώνει στο θέατρο «Αλάμπρα» εκδήλωση για τις εμπειρίες από το σοβιετικό πείραμα, με ομιλητές τον Ιστράτι, τον Καζαντζάκη και τον μεγάλο παιδαγωγό Δημήτρη Γληνό.
Στην εκδήλωση μιλά πρώτος ο Γληνός, μετά ο Καζαντζάκης και στο τέλος ο Ιστράτι.Στην ομιλία, που προκάλεσε τη σύλληψη και δίωξή του, ο Καζαντζάκης αναφέρθηκε στις εμπειρίες του και τα συμπεράσματά του από τη Σοβιετική Ρωσία. Ο Καζαντζάκης υπήρξε θιασώτης των όσων εξελίσσονταν στη χώρα με την ελπίδα ότι μια νέα παγκόσμια πραγματικότητα θα ερχόταν και θα επηρέαζε το διεθνές σκηνικό.
Ωστόσο, ο ίδιος επεσήμανε τους υπαρκτούς κινδύνους διαστρέβλωσης. «Δυο είναι οι μεγάλοι κίνδυνοι που απειλούν τη Σοβιετική Ρωσία» υποστήριξε στην ομιλία του. «Ο ένας είναι εσωτερικός: οι νέες αστικές τάξεις που σχηματίζονται κάτω από την προστασία της Νέας Οικονομικής Πολιτικής. Κουλάκοι, Νέπμαν, γραφειοκράτες. Ο άλλος κίνδυνος είναι εξωτερικός: ο παγκόσμιος πόλεμος».
Κατόπιν, η φλογερή ομιλία του Ιστράτι για το σοβιετικό μοντέλο διακυβέρνησης θα ξεσηκώσει το ακροατήριο που μετά το πέρας της εκδήλωσης θα πραγματοποιήσει διαδήλωση η οποία με τη σειρά της θα προκαλέσει την επέμβαση της αστυνομίας.
Δημοσιεύματα την επόμενη μέρα αναφέρουν ότι πραγματοποιήθηκε μια «αντεθνική» διαδήλωση ενώ οι λόγοι των τριών ομιλητών στρέφονταν κατά της Ελλάδας. «Υπό την σκέπην του Εκπαιδευτικού Ομίλου ο Π. Ιστράτι ύμνησε τον κομμουνισμόν και καθύβρισε τους διανoούμενους πλέξας το εγκώμιον της Τσέκας. Το χθεσινόν αίσχος» έγραφε στην πρώτη σελίδα του το «Εμπρός». Σύμφωνα με την κρητική εφημερίδα «Πατρίς», ο «Ριζοσπάστης», η «Πρωία» και άλλες εφημερίδες της εποχής στήριξαν τους ομιλητές ενώ αρκετοί διανοούμενοι της εποχής, αντέδρασαν στην εχθρική αντιμετώπιση του Ιστράτι υποστηρίζοντας ότι προσβάλλει τη διανόηση και τον πολιτισμό της χώρας.
Ωστόσο, ο εισαγγελέας παρεμβαίνει έτσι κι αλλιώς και διατάσσει την αστυνομία να διενεργήσει έρευνα. Ο Καζαντζάκης και Γληνός παραπέμπονται σε δίκη ως υπεύθυνοι για τη διαδήλωση ενώ ο Ιστράτι απειλείται με απέλαση, αλλά τελικά περιορίζεται στο σπίτι του Γ. Νάζου στην Κηφισιά.
Η δίκη Καζαντζάκη – Γληνού ορίζεται για τις 3 Απριλίου του 1928. Στο εδώλιο κάθισε μόνο ο Γληνός καθώς ο Καζαντζάκης βρίσκεται στο Κίεβο. Η απόφαση του δικαστηρίου ήταν αθωωτική και οδήγησε το Γληνό σε μία οριστική στροφή προς την αριστερά.
ΠΗΓΕΣ
Wikipedia.gr
tvxs.gr
sanshmera.gr.
kazantzakispublications.org

ανασύνθεση ενός πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Απελλή


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Mahagas Utopia.

Το έργο που το παράγγειλε στον καλλιτέχνη ο Αντόνιο Σένι είναι πλούσιο σε αλληγορικό περιεχόμενο και σε ιστορικές και πολιτισμικές αναφορές.
Περατώθηκε εκείνη την περίοδο που χαρακτηρίστηκε από μεγάλη κρίση αξιών, στην οποία αναδύθηκε μέσω... λογοκρισίας και θελκτικού καλέσματος η φωνή του δομινικανού μοναχού Σαβοναρόλα.

Από τον άμβωνα της εκκλησίας του Σαν Μάρκο, ο Σαβοναρόλα ζητούσε από τους Φλωρεντινούς να επιδεικνύουν αυτοσυγκράτηση στην καθημερινή τους
ζωή, συνοδεύοντας τα πυρακτωμένα του λόγια με τρομερές προφητείες.....
Το 1494 οι Μέδικοι εκδιώκονται από τη Φλωρεντία και η πόλη συνταράσσεται από τα κηρύγματα του μοναχού.
Αυτό το έργο του Μποτιτσέλι είναι εβληματικό του κλίματος της εποχής. Πρόκειται για ανασύνθεση ενός πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Απελλή που περιέγραψε ο Λουκιανός τον 2ο αιώνα μ.χ. και έγινε γνωστός τον 15ο αιώνα χάρη στον Λεόν Μπατίστα Αλμπέρτι.
Η σκηνή προσαρμοσμένη σε ένα σκηνικό κλασικής αρχιτεκτονικής με τυπικές καμάρες, κόγχες με αγάλματα και ανάγλυφα, απεικονίζει έναν νέο που τον σύρουν μπροστά στον βασιλιά Μίδα οι προσωποποιήσεις της Συκοφαντίας, της Απάτης και του Φθόνου. Στα γαϊδουρινά αυτιά του βασιλιά, σύμβολο κακοδικίας, εκστομίζουν δηλητηριώδη λόγια και πονηρές συμβουλές η Άγνοια και η Καχυποψία. Όλα αυτά, ενώ η απομονωμένη γυμνή αλήθεια απευθύνεται στον ουρανό.
Δείτε περισσότερα

Δημοφιλείς αναρτήσεις