Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

ανασύνθεση ενός πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Απελλή


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Mahagas Utopia.

Το έργο που το παράγγειλε στον καλλιτέχνη ο Αντόνιο Σένι είναι πλούσιο σε αλληγορικό περιεχόμενο και σε ιστορικές και πολιτισμικές αναφορές.
Περατώθηκε εκείνη την περίοδο που χαρακτηρίστηκε από μεγάλη κρίση αξιών, στην οποία αναδύθηκε μέσω... λογοκρισίας και θελκτικού καλέσματος η φωνή του δομινικανού μοναχού Σαβοναρόλα.

Από τον άμβωνα της εκκλησίας του Σαν Μάρκο, ο Σαβοναρόλα ζητούσε από τους Φλωρεντινούς να επιδεικνύουν αυτοσυγκράτηση στην καθημερινή τους
ζωή, συνοδεύοντας τα πυρακτωμένα του λόγια με τρομερές προφητείες.....
Το 1494 οι Μέδικοι εκδιώκονται από τη Φλωρεντία και η πόλη συνταράσσεται από τα κηρύγματα του μοναχού.
Αυτό το έργο του Μποτιτσέλι είναι εβληματικό του κλίματος της εποχής. Πρόκειται για ανασύνθεση ενός πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Απελλή που περιέγραψε ο Λουκιανός τον 2ο αιώνα μ.χ. και έγινε γνωστός τον 15ο αιώνα χάρη στον Λεόν Μπατίστα Αλμπέρτι.
Η σκηνή προσαρμοσμένη σε ένα σκηνικό κλασικής αρχιτεκτονικής με τυπικές καμάρες, κόγχες με αγάλματα και ανάγλυφα, απεικονίζει έναν νέο που τον σύρουν μπροστά στον βασιλιά Μίδα οι προσωποποιήσεις της Συκοφαντίας, της Απάτης και του Φθόνου. Στα γαϊδουρινά αυτιά του βασιλιά, σύμβολο κακοδικίας, εκστομίζουν δηλητηριώδη λόγια και πονηρές συμβουλές η Άγνοια και η Καχυποψία. Όλα αυτά, ενώ η απομονωμένη γυμνή αλήθεια απευθύνεται στον ουρανό.
Δείτε περισσότερα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις