Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Υπατία: Η πρώτη γυναίκα μαθηματικός και φιλόσοφος



http://sciencearchives.wordpress.com/2014/01/24/%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1/
Sapere aude! – Τόλμα να γνωρίζεις
 
 
 
 
 
 
10 Votes

Η Υπατία γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 370 μ.χ και πέθανε στην ίδια πόλη το 415. Ήταν κόρη του μαθηματικού, αστρονόμου και φιλόσοφου Θέωνα, ενώ έλαβε με τις φροντίδες του πατέρα της την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση στα Μαθηματικά. Ήταν η πρώτη γυναίκα που είχε μια ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη των μαθηματικών. Ταξίδεψε στην Αθήνα και στην Ιταλία για να σπουδάσει φιλοσοφία. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή, όμως μαθήτευσε και κοντά στον Πρόκλο και τον Ιεροκλή.
hypatiaΑπό την ταινία Υπατία
Ο πατέρας της Θέωνας κατέγραψε δυο εκλείψεις (μια ηλιακή και μια σεληνιακή) ενώ υπήρξε ο τελευταίος διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας πριν την καταστροφή της. Το κορυφαίο επίτευγμα του Θέωνος όμως ήταν η έκδοση από αυτόν των Στοιχείων του Ευκλείδη, περί το 364, από την οποία η ανθρωπότητα μάθαινε Γεωμετρία επί 15 αιώνες, και ανατυπωνόταν μέχρι το 1814.
Επιστρέφοντας στην Αλεξάνδρεια, έγινε επικεφαλής της εκεί σχολής των Πλατωνιστών (400 μ.Χ.), δίδαξε φιλοσοφία και μαθηματικά και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους διανοούμενους της εποχής ενώ έκανε και εκτενή και ουσιώδη σχόλια στα μαθηματικά έργα του Διόφαντου και του Απολλώνιου. Δυστυχώς παρότι η ίδια η Υπατία υπήρξε πολυγραφότατη κανένα από τα έργα της δεν σώζεται και έχουμε μόνο αναφορές για αυτά.
Πολλοί από τους μαθητές της ανήκαν στους ανώτατους κύκλους της αριστοκρατίας της πόλης και έγιναν σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο έπαρχος της Αλεξανδρείας Ορέστης. Η ίδια επηρεάστηκε φιλοσοφικά από τους νεοπλατωνικούς Πλωτίνο και Ιάμβλιχο.
hypatia_teaching  Η Υπατία διδάσκοντας στη Σχολή της Αλεξάνδρειας. Έργο του Μασολίνο ντα Πανικάλε (1428)
Η Υπατία δίδαξε τις φιλοσοφικές τους ιδέες με μια μεγαλύτερη επιστημονική έμφαση από ότι οι πρώτοι οπαδοί του Νεοπλατωνισμού. Περιγράφεται από όλους τους σχολιαστές ως χαρισματικός δάσκαλος. Η Υπατία ήρθε να συμβολίσει την μάθηση και την επιστήμη που οι πρώτοι Χριστιανοί την ταύτιζαν με την ειδωλολατρεία.
Εντούτοις, μεταξύ των μαθητών που δίδαξε στην Αλεξάνδρεια υπήρξαν πολλοί προεξέχοντες Χριστιανοί. Ένας από τους διασημότερους είναι ο Συνέσιος ο Κυρηναίος που επρόκειτο αργότερα να γίνει επίσκοπος Πτολεμαίδος. Πολλές από τις επιστολές που ο Συνέσιος έγραψε στην Υπατία έχουν συντηρηθεί και βλέπουμε κάποιες απο αυτές που γέμιζαν από θαυμασμό και σεβασμό για τις διδακτικές και επιστημονικές ικανότητες της Υπατίας.
Το 412 μ.χ ο Κύριλλος έγινε Επίσκοπος της Αλεξάνδρειας. Ρωμαίος δε έπαρχος της Αλεξάνδρειας ήταν ο Ορέστης. Ο Κύριλλος και ο Ορέστης ήταν σφοδροί πολιτικοί ανταγωνιστές. Η εκκλησία και το κράτος πάλεψαν για τον έλεγχο. Η Υπατία ήταν φίλη του Ορέστη και αυτό, μαζί με την προκατάληψη των Χριστιανών που θεωρούσαν τις φιλοσοφικές απόψεις της, ειδωλολατρικές, συνετέλεσαν ώστε η Υπατία να γίνει το σημείο εστίασης των ταραχών μεταξύ των Χριστιανών και των μη-Χριστιανών.
Η δράση της θεωρήθηκε επικίνδυνη για την εξάπλωση του Χριστιανισμού, σταδιακά καλλιεργήθηκε κλίμα εναντίον της που οδήγησε στη βίαιη δολοφονία της από τον όχλο ή από ομάδες φανατικών μοναχών. Το μανιασμένο πλήθος την ξεγύμνωσε και τη πετροβόλησε μέχρι θανάτου, στη συνέχεια το πτώμα της διαμελίστηκε και κάηκε στη πυρά. Ηθικός αυτουργός θεωρήθηκε ο επίσκοπος της Αλεξάνδρειας, Κύριλλος, ο οποίος είχε έρθει σε μεγάλη αντίθεση με τον Ρωμαίο Κυβερνήτη της Αιγύπτου και φιλικά διακείμενου προς την Υπατία, Ορέστη.
Ο φόνος της Υπατίας περιγράφεται στα γραπτά του χριστιανού ιστορικού του 5ου αιώνα Σωκράτη του Σχολαστικού ως εξής σε μετάφραση: "Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γινόταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της γυρνώντας από κάπου. Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Caesarium, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν."

ΜΟΥΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΜΕ ΚΟΜΑΤΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑΣ

ΜΟΥΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΜΕ ΚΟΜΑΤΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑΣ
ΥΛΙΚΑ
300 γραμμάρια σοκολάτα κουβερτούρα
100 ml φρέσκο γάλα
300 ml κρέμα γάλακτος
3 μπανανες κομενες σε φετες
Βανιλια

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1.Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος στο μίξερ σε παχύρρευστη μορφή
και στη συνέχεια τη βάζουμε στο ψυγείο.
2.Ζεσταίνουμε το γάλα σε κατσαρόλα μέχρι να έρθει σε σημείο
βρασμού μαζι με την βανιλια. Σουρώνουμε το γάλα και αφαιρούμε
τη βανιλια. Περιχύνουμε στη θρυμματισμένη σοκολάτα. Με μια σπάτουλα
ανακατεύουμε για να λιώσει η σοκολάτα. Σταματάμε όταν το μείγμα γίνει
λείο και ομοιόμορφο. Αφήνουμε να περάσουν 5 λεπτά για να κρυώσει
η σοκολάτα.
3.Βγάζουμε την κρέμα από το ψυγείο και λίγη - λίγη ανακατεύοντας απαλά
τη ρίχνουμε στη σοκολάτα. Η μους θα είναι έτοιμη όταν το μείγμα γίνει
απαλό και ομοιόχρωμο.
4.Ψιλοκόβουμε σε φετες τις μπανανες και τα προσθέτουμε στη μους.
Ανακατεύουμε καλά ώστε να σκεπαστουν με την μους.
Αφήνουμε στο ψυγείο για 2 με 3 ώρες να παγώσει καλά και να σταθεροποιηθεί.
Μολις σερβιρουμε κοβουμε σε φετες μια μπανανα και στολιζουμε.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟ 450 Π.Χ.

κόψτε και ράψτε έναν παράδεισσο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη 24 Blocks.
From Jeannie Thompson Boyd: "Another baby quilt for grandson!"

Love to quilt? Get more inspiration from -> http://24blocks.com/

Φωτογραφία: From Jeannie Thompson Boyd: "Another baby quilt for grandson!"

Love to quilt?  Get more inspiration from -> http://24blocks.com

Μυζηθροπιτάκια ... γλύκισμα!

...το θέμα της Ιλιάδας... "ο πόλεμος του Αχιλέα"

«Στις μέρες μας οι τίτλοι των ειδήσεων από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης δεν παύουν να μας θυμίζουν τον Όμηρο... Το βιβλίο αυτό δεν θα παρουσιάσει τις πτυχές με τις οποίες ασχολήθηκε η ομηρική έρευνα, αν και αναπόφευκτα θα θίξει τα ίδια θέματα. Το βιβλίο αυτό δεν εξετάζει πώς μεταδόθηκαν τα ομηρικά έπη ή τι σήμαινε ο Όμηρος για κάθε εποχή. Δεν αποτελεί ανάλυση του γλωσσικού υποβάθρου του έπους και δεν ασχολείται με την προφορική παράδοση που κρύβεται πίσω από το ποίημα• δεν έχει να κάνει με τις στερεοτυπικές εκφράσεις των επών ή με το αν ο 'Όμηρος' αποτελεί ένα συγκεκριμένο άτομο ή μια ολόκληρη παράδοση. Δεν ασχολείται με την Ελλάδα της Εποχής του Χαλκού και με την ιστορική πλευρά του Τρωικού Πολέμου. Το βιβλίο αυτό ασχολείται με το θέμα της Ιλιάδας• ασχολείται με ό,τι λέει η Ιλιάδα για τον πόλεμο».
http://bit.ly/1hKdJ9Z

κεντάμε μπορντούρες


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.


Φωτογραφία: :)

Ακούει κανείς τις σιωπηλές κραυγές;

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Αργυρω Θεοφανιδου.
Ακούει κανείς τις σιωπηλές κραυγές;
Τον ρόγχο τον επιθανάτιο ετoύτης της πατρίδας ποιός ακούει;

http://www.youtube.com/watch?v=EyOBselVDAw&feature=youtu.be

πίνακας: Οδυσσέας Οικονόμου


Φωτογραφία: Ακούει κανείς τις σιωπηλές κραυγές;
Τον ρόγχο τον επιθανάτιο ετoύτης της πατρίδας ποιός ακούει;

http://www.youtube.com/watch?v=EyOBselVDAw&feature=youtu.be

πίνακας: Οδυσσέας Οικονόμου

ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Roumpakis Yiannis.
Φωτογραφία: ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ
Ὅλα τὰ ποιήματά μου γιὰ τὴν ἄνοιξη
ἀτέλειωτα μένουν.

Φταίει ποὺ πάντα βιάζεται ἡ ἄνοιξη,
φταίει ποὺ πάντα ἀργεῖ ἡ διάθεσή μου.

Γι᾿ αὐτὸ ἀναγκάζομαι
κάθε σχεδὸν ποίημά μου γιὰ τὴν ἄνοιξη
μὲ μιὰ ἐποχὴ φθινοπώρου
ν᾿ ἀποτελειώνω.
                                            ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ

ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ
Ὅλα τὰ ποιήματά μου γιὰ τὴν ἄνοιξη
ἀτέλειωτα μένουν.

Φταίει ποὺ πάντα βιάζεται ἡ ἄνοιξη,
φταίει ποὺ πάντα ἀργεῖ ἡ διάθεσή μου....

Γι᾿ αὐτὸ ἀναγκάζομαι
κάθε σχεδὸν ποίημά μου γιὰ τὴν ἄνοιξη
μὲ μιὰ ἐποχὴ φθινοπώρου
ν᾿ ἀποτελειώνω.
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ
 

ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Travelling Greece.
                                                               Φωτογραφία: ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ

Δέκα χιλιόμετρα από την Απολλωνία και λίγο πριν τον Πλατύ Γιαλό, βρίσκεται το πιο φωτογραφημένο σημείο του νησιού, η Χρυσοπηγή. 

Στο ακρωτήριο της Χρυσοπηγής υπάρχει το ομώνυμο μοναστήρι της Παναγιάς της Χρυσοπηγής (1650), πολιούχου και προστάτιδας της Σίφνου που γιορτάζει με πανηγύρι την παραμονή της Αναλήψεως σε ανάμνηση θαύματος της και συρρέει κόσμος απ’ όλο το νησί και όχι μόνο. 

Τα βράχια της Χρυσοπηγής είναι αγαπημένο ορμητήριο πολλών κολυμβητών τους καλοκαιρινούς μήνες. 

Ανατολικά της εκκλησίας υπάρχει η αμμώδης παραλία του «Αποκοφτού» με τα γαλαζοπράσινα νερά και μοναδικά κτήρια στην αμμουδιά τα δυο της εστιατόρια. Δυτικά της βρίσκονται οι «Σαούρες», μικρή απόμερη παραλία με βότσαλα. 

Στα αξιοθέατα της περιοχής και ο Άσπρος Πύργος που βρίσκεται κοντά στη διασταύρωση των δρόμων προς Πλατύ γιαλό και Χρυσοπηγή, που είναι ο πιο διάσημος από τους 76 αρχαίους πύργους –φρυκτωρίες του νησιού και από τους καλύτερα διατηρημένους. 

Στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσοπηγής υπάρχει παντοπωλείο, ξενοδοχείο και λίγα τουριστικά καταλύματα.

T Anestis originally shared to Photographers in Greece | Φωτογράφοι στην Ελλάδα


ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ- ΣΙΦΝΟΣ
Δέκα χιλιόμετρα από την Απολλωνία και λίγο πριν τον Πλατύ Γιαλό, βρίσκεται το πιο φωτογραφημένο σημείο του νησιού, η Χρυσοπηγή.
Στο ακρωτήριο της Χρυσοπηγής υπάρχει το ομώνυμο μοναστήρι της Παναγιάς της Χρυσοπηγής (1650...), πολιούχου και προστάτιδας της Σίφνου που γιορτάζει με πανηγύρι την παραμονή της Αναλήψεως σε ανάμνηση θαύματος της και συρρέει κόσμος απ’ όλο το νησί και όχι μόνο.
Τα βράχια της Χρυσοπηγής είναι αγαπημένο ορμητήριο πολλών κολυμβητών τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ανατολικά της εκκλησίας υπάρχει η αμμώδης παραλία του «Αποκοφτού» με τα γαλαζοπράσινα νερά και μοναδικά κτήρια στην αμμουδιά τα δυο της εστιατόρια. Δυτικά της βρίσκονται οι «Σαούρες», μικρή απόμερη παραλία με βότσαλα.
Στα αξιοθέατα της περιοχής και ο Άσπρος Πύργος που βρίσκεται κοντά στη διασταύρωση των δρόμων προς Πλατύ γιαλό και Χρυσοπηγή, που είναι ο πιο διάσημος από τους 76 αρχαίους πύργους –φρυκτωρίες του νησιού και από τους καλύτερα διατηρημένους.
Στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσοπηγής υπάρχει παντοπωλείο, ξενοδοχείο και λίγα τουριστικά καταλύματα.
T Anestis originally shared to Photographers in Greece | Φωτογράφοι στην ΕλλάδαΔείτε περισσότερα
— άκουγε greek music με τον Γιώργος Καισάριος και 19 ακόμη στην τοποθεσία χρυσοπηγη Σίφνος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις