Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Άνεμος Γέννησε Τη Νύχτα ~ Μίκης Θεοδωράκης

ΛΑΧΑΝΟΝΤΟΛΜΑΔΕΣ ΜΕ ΚΡΕΜΑ ΑΥΓΟΛΕΜΟΝΟ

 
ΛΑΧΑΝΟΝΤΟΛΜΑΔΕΣ ΜΕ ΚΡΕΜΑ ΑΥΓΟΛΕΜΟΝΟ
Συστατικά:
για τους ντολμάδες

1 μεγάλο λάχανο ή 2 μεσαία
750 γρ. κιμάς χοιρινός ή μοσχαρίσιος (αν χρησιμοποιήσετε χοιρινό κιμά ή αν ο κιμάς σας έχει αρκετό λίπος, μειώστε λίγο την ποσότητα του λαδιού)
1 ματσάκι μαϊντανό, μόνο τα φύλλα, ψιλοκομμένα
1 φλιτζάνι ρύζι καρολίνα
2 κρεμμύδια
1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
αλάτι, πιπέρι

για την κρέμα αυγολέμονου
2 κ.σ. κορν φλάουρ
4 αβγά μεγάλα
25 γρ. βούτυρο
χυμός από 2 λεμόνια

Οδηγίες:
1. Χαράξτε το κοτσάνι του λάχανου περιμετρικά. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα με αλατισμένο νερό που κοχλάζει βράστε το λάχανο για 5΄ περίπου από τη μία πλευρά και για άλλα 5΄ από την άλλη και βγάλτε το από το νερό.
2. Αφαιρέστε τα φύλλα που μπορούν να βγουν με ευκολία κι αν χρειαστεί, ξαναβράστε το υπόλοιπο για άλλα 5΄. Σε όλα τα φύλλα κόψτε και αφαιρέστε το σκληρό κοτσάνι. Τοποθετήστε τα κοτσάνια στη βάση της κατσαρόλας, ως πάτο για να μην καούν οι λαχανοντολμάδες. Κόψτε τα μεγάλα φύλλα στη μέση.
3. Ζυμώστε τον κιμά με τον ψιλοκομμένο μαϊντανό, τα κρεμμύδια, μισό φλιτζάνι λάδι, το ρύζι, δύο κουταλάκια του γλυκού αλάτι και λίγο πιπέρι. Προσθέστε και λίγο νεράκι να γίνει αφράτος.
Βάλτε δύο κουταλιές από το μείγμα του κιμά σε κάθε φύλλο (ή και παραπάνω αν τους θέλετε μεγαλύτερους), διπλώστε τις άκρες και τυλίξτε προσεχτικά φτιάχνοντας ένα μακρόστενο πακετάκι. Τοποθετήστε τους κοντά τον ένα δίπλα στον άλλο στην κατσαρόλα με το σημείο ένωσης προς τα κάτω. Το πιο πιθανό είναι πως θα γίνουν δύο στρώσεις.
4. Γεμίστε την κατσαρόλα με ζεστό νερό, έτσι ώστε σχεδόν να σκεπάζει τους λαχανοντολμάδες και ρίξτε το υπόλοιπο μισό φλιτζάνι λάδι. Σκεπάστε τους με ένα πιάτο για να μην χοροπηδούν στο βράσιμο και βράστε τους για περίπου μία ώρα.
Βγάλτε προσεχτικά τους λαχανοντολμάδες από την κατσαρόλα και σουρώστε το ζουμί τους σε ένα δεύτερο μικρότερο κατσαρολάκι. Διατηρήστε το ζουμί σε θερμοκρασία λίγο πριν από το βρασμό.
5. Σε ένα βαθύ πιάτο αραιώστε το κορν φλάουρ με λίγο νερό και χτυπήστε το μαζί με τα αβγά, χρησιμοποιώντας το σύρμα αντί για το πιρούνι. Προσθέστε λίγο λίγο το χυμό λεμονιού και συνεχίζοντας το χτύπημα ρίξτε σταδιακά και το ζεστό ζουμί με τη βοήθεια μιας κουτάλας.
Βάλτε το μίγμα στην κατσαρόλα και σιγοβράστε για 1-2΄ ανακατεύοντας καλά με το σύρμα, ώστε να μη σβολιάσει. Αν η σάλτσα γίνει πολύ πηχτή, αραιώστε τη με λίγο ζεστό, αλλά προσέξτε γιατί όσο κρυώνει πήζει.
6. Κόψτε το βούτυρο πολύ μικρά κομμάτια και όσο είναι ζεστή η σάλτσα ρίξτε τα μέσα ένα ένα ανακατεύοντας παράλληλα. Περιμένετε να λιώσει το πρώτο πριν ρίξετε το δεύτερο κ.λ.π. Επειδή είναι ξεχωριστά οι ντολμάδες από τη σάλτσα τους διατηρούνται άνετα 1-2 μέρες στο ψυγείο. Μπορείτε επίσης να τους καταψύξετε. Σερβίρετε 3-4 λαχανοντολμάδες ανά άτομο περιχυμένους με τη σάλτσα και μπόλικο φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Την υπόλοιπη σάλτσα σερβίρετέ τη χωριστά σε σαλτσιέρα.

1ο ΜΙΝΩΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

 
1ο ΜΙΝΩΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΜΥΘΩΝ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ 27...
youtube.com

Κ ΒΑΡΝΑΛΗΣ - Δειλινό


Κ ΒΑΡΝΑΛΗΣ - Δειλινό
Έξω κατασταλάν τα ύστερα θάμπη·
ριγεί απαλά η ιστορία των φύλλων·
το μάρμαρο θανατερά αίφνης λάμπει·
λες και σ’ εγγίζ’ η θερμασιά των θρύλων.

Ας μην ανάψουμε το φως! Μη σβήσει
απ’ τα μάτια κάποια πάλλευκη οπτασία.
Πλησίασέ μου αργά μη και ξυπνήσει
το σκοτάδι που ζώνει τη[ν] καρδία.

Έλα στο παραθύρι, πώς βουλιάζει
το σύννεφο αμίλητο να δούμε,
τη νυχτερίδα τη[ν] πνοή που αρπάζει·

και κει βαθι’ ας δακρύσουμ’ έν’ αστέρι
τον όρκο χείλη χείλη που θα πούμε
κι ο Θεός να τον ακούσει που μας ξέρει!

ΠΗΓΗ http://www.greek-language.gr/

ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΟ ΑΧΕΡΟΝΤΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Pavlost Gpa.
 
 
 

ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΟ ΑΧΕΡΟΝΤΑ
Μεχρι και 500 $ η ωρα στοιχιζει σημερα η χρηση θαλαμων
με ανηχοϊκες ιδιοτητες .....

......και οι επιστημονες της διαστημικης μας εποχης
καλουνται να αποκαλυψουν μια φωτεινη
τεχνογνωσια δυομιση χιλιαδων ετων για την οποια ισως
ελαχιστα εχουμε γνωρισει μεσα απο τα παγκοσμιου θαυμασμου
τεκμηρια, οπως ο ΜΗΧ\ΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ( η απωλεια της
εξελικτικης του χρησης, στοιχισε στην ανθρωποτητα
χιλια χρονια εξελιξης ) ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ κ.α.
---------------------------------------------------

Ενα θαύμα ακουστικής αποτελεί η αίθουσα του «Κάτω Κόσμου» στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα δημιουργώντας την απαραίτητη απόκοσμη εντύπωση,μαζί και με άλλα τεχνολογικά τρικ των αρχαίων Ελλήνων.
Στο κλασικό «Εγχειρίδιο Ακουστικής» του Α. Εverest από το 1998 αναφέρεται ότι αν μείνει για ώρα κάποιος μέσα σε έναν ανηχοϊκό θάλαμο τότε «η σιωπή ύστερα από μισή ώρα αρχίζει να πιέζει. Ανακαλύπτονται νέοι ήχοι που προέρχονται από το ίδιο μας το σώμα. Στην αρχή το δυνατό χτύπημα της καρδιάς μας που συνέρχεται από τη νέα κατάσταση. Περνά μία ώρα, ακούγεται το αίμα μέσα στις φλέβες μας. Τέλος αν τα αφτιά μας είναι λίγο τεντωμένα η υπομονή μας ανταμείβεται από έναν παράξενο σφυριχτό ήχο. Τι είναι αυτό; Είναι ο ήχος των σωματιδίων του αέρα που χτυπούν στα τύμπανά μας. Η κίνηση των τυμπάνων, που είναι αποτέλεσμα αυτού του σφυριχτού ήχου, είναι απίστευτα μικρή, μόνο το ένα εκατοστό του εκατομμυριοστού του εκατοστού του μέτρου ή το ένα δέκατο της διαμέτρου του υδρογόνου».

Η υπόγεια αυτή αίθουσα λοιπόν έκανε στην πραγματικότητα, όπως θα έλεγε κάποιος της ακουστικής, «εξομοίωση ανοικτού χώρου», δηλαδή αν και βρισκόσουν σε έναν περίκλειστο χώρο οι κατασκευαστές είχαν καταφέρει, με χρόνους αντήχησης, μετρημένους σήμερα, από 0,3 ως 0,4 του δευτερολέπτου, να σου δίνεται η εντύπωση ότι γύρω σου είναι το απέραντο κενό. Σε αυτό βοηθούν και τα τόξα, διότι στην οροφή δημιουργούν πολύ σοφά θέσεις-παγίδες όπου φθάνοντας τα ηχητικά κύματα υφίστανται πολλαπλές ανακλάσεις χάνοντας πολλή από την έντασή τους προτού επιστρέψουν και είναι σαν να αιχμαλωτίζονται εκεί για κάποιο διάστημα ώσπου να χάσουν στην πλειοψηφία τους την έντασή τους.

Το Νεκρομαντείο του Αχέροντα ήταν το πιο φημισμένο του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Τα περισσότερα ευρήματα αντιστοιχούν στην εποχή της μεγάλης ακμής του, στον 3ο και 2ο αι. π.Χ. Ο Ηρόδοτος μας λέει ότι αυτό υπήρχε ακόμη και στον 8ο αι. π.Χ., ενώ έχουμε αναφορές για τον χώρο και σε μια ραψωδία της Οδύσσειας (Νεωνία) και στις ραψωδίες κ΄ και λ΄ της Ιλιάδος.
«Σε αυτό το ιερό νεκρομαντείο κατέφευγαν οι αρχαίοι προσφέροντας χοές στους νεκρούς για να επικοινωνήσουν με τις ψυχές και να πάρουν διάφορες πληροφορίες ύστερα από κατάλληλη προετοιμασία στην οποίαν υποβάλλονταν από τους ιερείς του μαντείου».
Δύο έλληνες μηχανικοί, ο Βασίλης Ζαφρανάς, ηλεκτρονικός- ηλεκτρολόγος μηχανικός και ο αρχιτέκτονας σύμβουλος ακουστικής Παναγιώτης Καραμπατζάκης, ξεκίνησαν μια μεγάλη σειρά μετρήσεων για τη διερεύνηση των ακουστικών ιδιοτήτων μιας κατάκλειστης υπόγειας αίθουσας κάτω από το ισόγειο κτίριο με τους κοιτώνες και τις αποθήκες.
Χρησιμοποίησαν έναν φασματικό αναλυτή RΤΑ συνδεδεμένο με ηλεκτρονικό υπολογιστή και τα σήματα για τη μελέτη της ακουστικής συμπεριφοράς του χώρου τα έδινε τελικός ενισχυτής μονομπλόκ και ένα δωδεκάεδρο ηχείο για να διαχέεται ο ήχος όσο το δυνατόν πιο σφαιρικά. Οπως λοιπόν για πρώτη φορά είχε παρατηρήσει μόνο με το αφτί ο Βασίλης Ζαφρανάς και επιβεβαίωσαν τελικά οι μετρήσεις, ο χρόνος αντήχησης στην υπόγεια αυτή αίθουσα είναι ασυνήθιστα χαμηλός σχεδόν για όλη την έκταση των ήχων που πιάνει το ανθρώπινο αφτί, μάλιστα πολύ χαμηλότερος από όσο θα ανέμεναν οι ειδικοί για χώρους αναλόγων διαστάσεων και υλικών.
Το πιο αξιοπρόσεκτο στην αίθουσα, τη λαξευμένη στον βράχο, είναι τα δεκαπέντε πρόσθετα τόξα από το ίδιο υλικό που διατρέχουν την οροφή και φθάνουν, κατά μήκος των τοίχων, ως το έδαφος. Φτιάχνοντας στον υπολογιστή ένα όσο γίνεται πιο πιστό αντίγραφο της αίθουσας με τα χαρακτηριστικά τόξα της, βρίσκουμε ότι σε όγκο είναι περίπου 264 κυβικά μέτρα και η ολική της επιφάνεια εξαιτίας των τόξων αυτών αυξάνεται κατά πολύ φθάνοντας τα 421 τετραγωνικά μέτρα. Οταν λοιπόν διαιρεθεί ο όγκος διά της ολικής επιφανείας παίρνουμε τον αριθμό 0,63 που είναι μικρότερος από τη μονάδα. Στις συνηθισμένες σημερινές κατασκευές αιθουσών ο λόγος αυτός βγαίνει μεγαλύτερος από τη μονάδα και κατά μέσο όρο βρίσκεται κοντά στο 1,35. Για όποιον έχει την εύλογη απορία για το ποια είναι η σημασία αυτής της σχέσης ανάμεσα στον όγκο και στην όσο γίνεται μεγαλύτερη ολική επιφάνεια του κάθε υπό εξέταση χώρου, πρέπει να κάνουμε κάποιες πράξεις ξεκινώντας από τον θεμελιώδη και ακόμη αποδεκτό από τους επιστήμονες της ακουστικής νόμο του Sabine, όπου ο χρόνος αντήχησης συνδέεται με τον όγκο και την επιφάνεια μιας αίθουσας. Από προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές βγαίνει ότι αν εξασφαλιστεί σε χώρο όπου ισχύει η εξίσωση του Sabine η διαίρεση όγκου με επιφάνεια να δίνει αποτέλεσμα μικρότερο ή κοντά στο 0,5, ο χρόνος αντήχησης θα είναι πολύ μικρός. Ακόμη κι αν τα υλικά κατασκευής της αίθουσας είναι τόσο σκληρά όσο εδώ που έχουμε βράχο και πέτρινα τόξα πολύ κοντά μεταξύ τους. Αν σκεφθούμε λοιπόν ότι μάλλον και το σημερινό, αρκετά ανώμαλο, δάπεδο τότε θα ήταν σκεπασμένο με κάποιο άλλο πιο απορροφητικό υλικό, ενώ υφάσματα στους τοίχους, άχυρο, άμμος, θα είχαν και αυτά τη συμμετοχή τους στην απόσβεση του ήχου, τότε φθάνουμε στο συμπέρασμα ότι σε μια τέτοια αίθουσα οι ήχοι θα είχαν σχεδόν μηδενική αντήχηση. Δηλαδή, αν και βαθιά μέσα στη γη, θα ήταν σαν να ήμαστε σε υπαίθριο χώρο, όπως στην άκρη ενός γκρεμού, όπου οι φωνές μας δεν επιστρέφουν στα αφτιά μας ύστερα από ανάκλαση σε κάποια επιφάνεια!
Η υπόγεια αυτή αίθουσα λοιπόν έκανε στην πραγματικότητα, όπως θα έλεγε κάποιος της ακουστικής, «εξομοίωση ανοικτού χώρου», δηλαδή αν και βρισκόσουν σε έναν περίκλειστο χώρο οι κατασκευαστές είχαν καταφέρει, με χρόνους αντήχησης, μετρημένους σήμερα, από 0,3 ως 0,4 του δευτερολέπτου, να σου δίνεται η εντύπωση ότι γύρω σου είναι το απέραντο κενό. Σε αυτό βοηθούν και τα τόξα, διότι στην οροφή δημιουργούν πολύ σοφά θέσεις-παγίδες όπου φθάνοντας τα ηχητικά κύματα υφίστανται πολλαπλές ανακλάσεις χάνοντας πολλή από την έντασή τους προτού επιστρέψουν και είναι σαν να αιχμαλωτίζονται εκεί για κάποιο διάστημα ώσπου να χάσουν στην πλειοψηφία τους την έντασή τους.
Εκτός όμως και από τις μετρήσεις του χρόνου αντήχησης καταγράφηκαν και οι στάθμες θορύβου βάθους, δηλαδή το τι ακούγεται αν κάποιος μένει τελείως ακίνητος και αφουγκράζεται το τι γίνεται γύρω του. Βρέθηκε λοιπόν μια τιμή κοντά στα 13 decibel όταν σε τεχνητά κατασκευασμένους χώρους έχουμε τουλάχιστον 22 decibel, και αυτά τα 13 decibel μετρήθηκαν σε έναν χώ ρο όπου υπάρχει τώρα το μόνιμο άνοιγμα της σκάλας καθόδου, όπως και κάποιες οπές προς τα επάνω, απομεινάρια κάποιων αδέξιων ανασκαφών. Αρα στην παλιά εποχή στον χώρο θα βασίλευε ακόμη μεγαλύτερη σιγή.
«Η αντίληψη του ανθρώπου για κάποιον δεδομένο χώρο σχηματίζεται κυρίως από δύο αισθήσεις, την όραση και την ακοή. Επικουρικά μπορεί να συμβάλει και η αίσθηση της αφής ή γενικότερα της επαφής με τον χώρο. Οταν η αίσθηση της όρασης απουσιάζει (όπως όταν βρισκόμαστε σε έναν κατασκότεινο χώρο), μοναδικά κριτήρια για την εκτίμηση του χώρου είναι η ακοή και η αφή. Οταν λόγω καθήλωσης σε ένα σημείο κάποιος στερείται και τη δυνατότητα της ψηλάφησης, μένει η ακοή που μέσω αυτής θα ταξινομηθεί ο χώρος σαν ανοικτός ή κλειστός».
περισσοτερα: http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=23600

Πέντε “μαγικά” οφέλη του αβοκάντο.

 
 
Πέντε “μαγικά” οφέλη του αβοκάντο.
Είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα φρούτα επειδή έχει την φήμη ότι είναι παχυντικό και ως εκ τούτου δεν συνιστάται στις δίαιτες απώλειας βάρους. Το αβοκάντο, ωστόσο, είναι από τις πληρέστερες τροφές που μπορεί να βρει κανείς στην φύση.
Δείτε πέντε μοναδικές ιδιότητες αυτού του “μαγικού” φρούτου για να πειστείτε μόνοι σας για την χρησιμότητά του στην διατροφή σας:
Το αβοκάντο μειώνει τη χοληστερίνη
Είναι πλούσιο σε στερόλες, χημικές ενώσεις που έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης, επειδή εμποδίζουν το αίμα να την απορροφάει. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση JAMA μελέτησε μια ομάδα ενηλίκων με υπερτασικά προβλήματα για περίοδο συνολικά δύο χρόνων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντικατάσταση των υδατανθράκων στην διατροφή τους με τροφές πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά (όπως εκείνα στο αβοκάντο) οδήγησε σε μείωση της πίεσης και καλύτερα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα.
Το αβοκάντο μειώνει την πιθανότητα καρδιακής ασθένειας
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα ακόρεστα λιπαρά, σήμα-κατατεθέν του αβοκάντο, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα καρδιακών ασθενειών. Ανάλυση συνολικά 50 επιμέρους κλινικών ερευνών συμπέρανε ότι η Μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, βοηθάει στην πρόληψη του μεταβολικού συνδρόμου, του εγκεφαλικού και της στεφανιαίας νόσου.
Το αβοκάντο μειώνει την πιθανότητα καρκίνου
Τα υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν τον οργανισμό μας να απορροφάει πιο αποτελεσματικά τις αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τον καρκίνο, όπως είναι το λυκοπένιο (το βρίσκουμε στις τομάτες) και η β-καροτίνη (τη βρίσκουμε στο καρότο και τις πατάτες).
Το αβοκάντο ρυθμίζει το ζάχαρο στο αίμα
Τα καλά λιπαρά που περιέχει καθυστερούν την πέψη, διευκολύνοντας με αυτό τον τρόπο το ζάχαρο στο αίμα, ενώ οι διαλυτές φυτικές ίνες του αβοκάντο σταθεροποιούν το επίπεδο ζαχάρου, ώστε να καταπολεμήσει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Νέα έρευνα του πανεπιστημίου Loma Linda που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Nutritional Journal έδειξε ότι όσοι τρώνε μισό αβοκάντο με το μεσημεριανό τους, νιώθουν περισσότερο ικανοποιημένοι από το γεύμα και έχουν μειωμένη όρεξη στο υπόλοιπο της ημέρας.
Το αβοκάντο βοηθάει στην υγεία των μαλλιών
Η ενυδάτωση των μαλλιών σας με αβοκάντο, κάνει τις τρίχες είναι πιο ανθεκτικές, αφού τις γεμίζει με πρωτεΐνη. Καθαρίστε ένα αβοκάντο και ανακατέψτε την σάρκα του με μια κουταλιά ελαιόλαδο και μια κουταλιά λάδι jojoba. Απλώστε τη μάσκα σε βρεγμένα μαλλιά και απλώστε το μείγμα μέχρι τις άκρες των μαλλιών. Καλύψτε το κεφάλι σας με μία πλαστική σακούλα για 15 με 30 λεπτά και μετά ξεπλύνετε καλά.

μάθημα πλέξης

Εν μεγάλη Eλληνική αποικία, 200 π.X.

Σαν σήμερα το 1933, πέθανε ο ποιητής Κ.Π. Καβάφης (και σαν σήμερα γεννήθηκε, με το γρηγοριανό ημερολόγιο τουλάχιστον, γιατί κατά το ιουλιανό η ημερομηνία γέννησής του είναι η 17η Απριλίου). 
Ακούστε το ποίημα Εν μεγάλη Eλληνική αποικία, 200 π.X.: http://www.kavafis.gr/lections/content.asp?id=37&author_id=
[Στην εικόνα, έργο του Γιάννη Ψυχοπαίδη]

απίθανα φύλλα...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη Ergahandmade: Άτιτλο άλμπουμ.
Φωτογραφία του χρήστη Ergahandmade.


Φωτογραφία του χρήστη Ergahandmade.
Φωτογραφία του χρήστη Ergahandmade.Φωτογραφία του χρήστη Ergahandmade.

Τα Κακώς Κείμενα

Εντάξει λοιπον. Αν δεις δικά μου προσβλητικά μηνύματα στο τοίχο σου και με διαγραψεις χωρις να αναρωτηθείς αν κάτι δεν στέκει, κάτι δεν κολλάει σε όλο αυτο, διάγραψέ με. Ετσι κι αλλιως αυτη η φιλια δεν επρόκειτο να αντέξει ουτε τον πρωτο της ιό.

Δημοφιλείς αναρτήσεις