Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Γιατροσόφια… άμεσης δράσης

 
Υγεία - Γιατροσόφια… άμεσης δράσης - Από γενιά σε γενιά οι πρακτικές ...
biologikaorganikaproionta.com

Από γενιά σε γενιά οι πρακτικές συμβουλές των γιαγιάδων φαίνονται πάντα χρήσιμες εκεί που δεν το περιμένουμε… Με αυτό το σκεπτικό τα γιατροσόφια που ακούμε κατά καιρούς μόνο άχρηστα δεν είναι.

Σε μια δύσκολη ώρα που χρειάζεσαι κάτι άμεσο μπορείς να ανοίξεις το ντουλάπι της κουζίνας ή το ψυγείο και να αντιμετωπίσεις πόνους, να ομορφύνεις τα μαλλιά σου αλλά και να ρίξεις την πίεσή σου.

1. Για χτύπημα στο κεφάλι βάζουμε βούτυρο όχι πάγο
2. Βρεγμένη μπατονέτα με πιπέρι στο αυτί για τον πονόδοντο
3. Βρασμένη ρίγανη και κανέλα για τον πυρετό
4. Δύο τρία κρυσταλλάκια μαστίχα στο νερό ρίχνουν την πίεση
5. Το κατακάθι του καφέ κάνει καλό peeling στο πρόσωπο και “διώχνει» την κυτταρίτιδα
6. Στον ελληνικό καφέ στάζουμε 10 σταγόνες λεμόνι για τις ημικρανίες και τον πονοκέφαλο
7. Ένα κομματάκι μαύρη σοκολάτα δίνει διαύγεια
8. Ρόφημα κανέλας ενεργοποιεί τον μεταβολισμό
9. Σε έγκαυμα ρίχνουμε κρύο νερό και μετά απλώνουμε επάνω ασπράδι αυγού
10. Όταν μαγειρεύουμε μοσχάρι, φακές ή σπανάκι ρίχνουμε σταγόνες πορτοκάλι για να αφομοιώνεται o σίδηρος και όχι ξίδι

Ρωξάνη, η «βάρβαρη»


Φυλακίστηκε στην Αμφίπολη

Όταν πέθανε η Ολυμπιάδα, έχασε το στήριγμά της και ο γιος του Αντίπατρου, Κάσσανδρος, που είχε σφετεριστεί την εξουσία στη Μακεδονία, φυλάκισε στην Αμφίπολη τη Ρωξάνη και το γιό της Αλέξανδρο, όπου με διαταγή του το 311 π.Χ. δολοφονήθηκαν.

Όμως τα σώματά τους εικάζεται ότι δεν τάφηκαν με τις δέουσες τιμές καθότι ήταν εχθροί του Κασσάνδρου. Σίγουρα πάντως αποκλείεται να έτυχαν βασιλικών τιμών και ταφής, όπως υποδηλώνουν οι λέοντες-σφίγγες που βρέθηκαν στην Αμφίπολη, ότι πρόκειται σε κάθε περίπτωση για βασιλικό τάφο.

Οι σύζυγοι και τα παιδιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ο Αλέξανδρος εκτός από την Ρωξάνη και τη Στάτειρα, κόρη του Δαρείου Γ΄ (324 π.Χ.), εικάζεται ότι είχε και μια τρίτη σύζυγο, την Παρυσάτιδα, κόρη του Αρταξέρξη Γ΄.

Είχε επίσης δύο παιδιά, τον Αλέξανδρο (από τη Ρωξάνη) και τον Ηρακλή (από μια γυναίκα που ονομαζόταν Βαρσίνη).

Σύμφωνα με τον Πλούταρχο (Βίος Αλεξάνδρου, 77.4), μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου, η Ρωξάνη με τη βοήθεια του αντιβασιλέα Περδίκκα, εξόντωσε τη Στάτειρα καθώς και την αδερφή της Δρύπετη (που ήταν χήρα του Ηφαιστίωνα), φορείς βασιλικού αίματος και πιθανές αντιζήλους της στο θρόνο. - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/syzitountai-sto-diadiktyo/1330/215073/roxani-i-varvari-syzygos-tou-m-alexandrou-pou-dolofonithike-me-ton-gio-tis-stin-amfipoli-eikones?fb_action_ids=749429585114102&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.U_x3Z5Nld34.like&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B689166111171343%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%22.U_x3Z5Nld34.like%22%5D#sthash.p5Q1t7Y7.dpuf
H Ρωξάνη, που το όνομά της σημαίνει φωτεινή και μικρό αστέρι, ήταν μία πανέμορφη κοπέλα από την Σογδιανή, Σατραπεία βόρεια του Αφγανιστάν στο σημερινό Ουζμπεκιστάν.

Ο πατέρας της ήταν ο Πέρσης Σατράπης της Σογδιανής Οξυάρτης και εκείνη ένα 16χρονο κορίτσι που γοήτευσε το μεγάλο στρατηλάτη έπειτα από ένα βραδινό γλέντι, όπου την είδε να χορεύει.

Την παντρεύτηκε το 327 π.Χ.

Κατά άλλες πηγές ο Μεγάλος Αλέξανδρος, ο οποίος δεν έδειχνε να ενδιαφέρεται για ερωτικές σχέσεις ως τότε, την παντρεύτηκε και για πολιτικούς σκοπούς, θέλοντας να εξευμενίσει τους τοπικούς άρχοντες της Βακτριανής.

Όπως γράφει ο Πλούταρχος αν και μπορεί να ήταν η μοναδική γυναίκα που αγάπησε ποτέ ο Μεγάλος Αλέξανδρος ο γάμος μαζί της εξυπηρετούσε και τους πολιτικούς σκοπούς του.

«Ικανοποιούσε τους κατακτημένους λαούς να δουν ότι ο μεγάλος στρατηλάτης επέλεξε γυναίκα από τα μέρη τους» και συμπλήρωνε ότι οι Σογδιανοί «πήραν θάρρος» και «υπεραγάπησαν» τον Αλέξανδρο, δηλαδή με το γάμο διασκεδάστηκαν κάπως οι φόβοι τους και συμβιβάστηκαν με τη διοίκησή του.

Ο Κούρτιος αποδίδει την απόφαση για το γάμο σε χαλάρωση της αρχικής του αυτοσυγκράτησης λόγω των επιτυχιών του και λέει ότι οι Μακεδόνες δεν επικροτούσαν ούτε την απόφασή του να την παντρευτεί και να δώσει διάδοχο στον Οίκο των Αργεαδών έναν «μιξοβάρβαρο», ούτε και το ότι επέλεξε τη σύζυγο του ανάμεσα από αιχμάλωτες νεανίδες διασκέδασης.

Ο Αλέξανδρος για να τους κατευνάσει, φέρεται να τους είπε ότι και ο πρόγονός του, ο Αχιλλέας, κοιμόταν με μία αιχμάλωτη, τη Βρισηίδα.

Πολλοί ιστορικοί ως και σήμερα αναρωτιούνται αν ήταν γάμος από έρωτα ή από συμφέρον. Αν ήταν δηλαδή τμήμα της πολιτικής του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ενώσει την ελληνική και την περσική κουλτούρα. - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/syzitountai-sto-diadiktyo/1330/215073/roxani-i-varvari-syzygos-tou-m-alexandrou-pou-dolofonithike-me-ton-gio-tis-stin-amfipoli-eikones?fb_action_ids=749429585114102&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.U_x3Z5Nld34.like&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B689166111171343%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%22.U_x3Z5Nld34.like%22%5D#sthash.p5Q1t7Y7.dpuf
H Ρωξάνη, που το όνομά της σημαίνει φωτεινή και μικρό αστέρι, ήταν μία πανέμορφη κοπέλα από την Σογδιανή, Σατραπεία βόρεια του Αφγανιστάν στο σημερινό Ουζμπεκιστάν.

Ο πατέρας της ήταν ο Πέρσης Σατράπης της Σογδιανής Οξυάρτης και εκείνη ένα 16χρονο κορίτσι που γοήτευσε το μεγάλο στρατηλάτη έπειτα από ένα βραδινό γλέντι, όπου την είδε να χορεύει.

Την παντρεύτηκε το 327 π.Χ.

Κατά άλλες πηγές ο Μεγάλος Αλέξανδρος, ο οποίος δεν έδειχνε να ενδιαφέρεται για ερωτικές σχέσεις ως τότε, την παντρεύτηκε και για πολιτικούς σκοπούς, θέλοντας να εξευμενίσει τους τοπικούς άρχοντες της Βακτριανής.

Όπως γράφει ο Πλούταρχος αν και μπορεί να ήταν η μοναδική γυναίκα που αγάπησε ποτέ ο Μεγάλος Αλέξανδρος ο γάμος μαζί της εξυπηρετούσε και τους πολιτικούς σκοπούς του.

«Ικανοποιούσε τους κατακτημένους λαούς να δουν ότι ο μεγάλος στρατηλάτης επέλεξε γυναίκα από τα μέρη τους» και συμπλήρωνε ότι οι Σογδιανοί «πήραν θάρρος» και «υπεραγάπησαν» τον Αλέξανδρο, δηλαδή με το γάμο διασκεδάστηκαν κάπως οι φόβοι τους και συμβιβάστηκαν με τη διοίκησή του.

Ο Κούρτιος αποδίδει την απόφαση για το γάμο σε χαλάρωση της αρχικής του αυτοσυγκράτησης λόγω των επιτυχιών του και λέει ότι οι Μακεδόνες δεν επικροτούσαν ούτε την απόφασή του να την παντρευτεί και να δώσει διάδοχο στον Οίκο των Αργεαδών έναν «μιξοβάρβαρο», ούτε και το ότι επέλεξε τη σύζυγο του ανάμεσα από αιχμάλωτες νεανίδες διασκέδασης.

Ο Αλέξανδρος για να τους κατευνάσει, φέρεται να τους είπε ότι και ο πρόγονός του, ο Αχιλλέας, κοιμόταν με μία αιχμάλωτη, τη Βρισηίδα.

Πολλοί ιστορικοί ως και σήμερα αναρωτιούνται αν ήταν γάμος από έρωτα ή από συμφέρον. Αν ήταν δηλαδή τμήμα της πολιτικής του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ενώσει την ελληνική και την περσική κουλτούρα. - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/syzitountai-sto-diadiktyo/1330/215073/roxani-i-varvari-syzygos-tou-m-alexandrou-pou-dolofonithike-me-ton-gio-tis-stin-amfipoli-eikones?fb_action_ids=749429585114102&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.U_x3Z5Nld34.like&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B689166111171343%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%22.U_x3Z5Nld34.like%22%5D#sthash.p5Q1t7Y7.dpuf
H Ρωξάνη, που το όνομά της σημαίνει φωτεινή και μικρό αστέρι, ήταν μία πανέμορφη κοπέλα από την Σογδιανή, Σατραπεία βόρεια του Αφγανιστάν στο σημερινό Ουζμπεκιστάν.

Ο πατέρας της ήταν ο Πέρσης Σατράπης της Σογδιανής Οξυάρτης και εκείνη ένα 16χρονο κορίτσι που γοήτευσε το μεγάλο στρατηλάτη έπειτα από ένα βραδινό γλέντι, όπου την είδε να χορεύει.

Την παντρεύτηκε το 327 π.Χ.

Κατά άλλες πηγές ο Μεγάλος Αλέξανδρος, ο οποίος δεν έδειχνε να ενδιαφέρεται για ερωτικές σχέσεις ως τότε, την παντρεύτηκε και για πολιτικούς σκοπούς, θέλοντας να εξευμενίσει τους τοπικούς άρχοντες της Βακτριανής.

Όπως γράφει ο Πλούταρχος αν και μπορεί να ήταν η μοναδική γυναίκα που αγάπησε ποτέ ο Μεγάλος Αλέξανδρος ο γάμος μαζί της εξυπηρετούσε και τους πολιτικούς σκοπούς του.

«Ικανοποιούσε τους κατακτημένους λαούς να δουν ότι ο μεγάλος στρατηλάτης επέλεξε γυναίκα από τα μέρη τους» και συμπλήρωνε ότι οι Σογδιανοί «πήραν θάρρος» και «υπεραγάπησαν» τον Αλέξανδρο, δηλαδή με το γάμο διασκεδάστηκαν κάπως οι φόβοι τους και συμβιβάστηκαν με τη διοίκησή του.

Ο Κούρτιος αποδίδει την απόφαση για το γάμο σε χαλάρωση της αρχικής του αυτοσυγκράτησης λόγω των επιτυχιών του και λέει ότι οι Μακεδόνες δεν επικροτούσαν ούτε την απόφασή του να την παντρευτεί και να δώσει διάδοχο στον Οίκο των Αργεαδών έναν «μιξοβάρβαρο», ούτε και το ότι επέλεξε τη σύζυγο του ανάμεσα από αιχμάλωτες νεανίδες διασκέδασης.

Ο Αλέξανδρος για να τους κατευνάσει, φέρεται να τους είπε ότι και ο πρόγονός του, ο Αχιλλέας, κοιμόταν με μία αιχμάλωτη, τη Βρισηίδα.

Πολλοί ιστορικοί ως και σήμερα αναρωτιούνται αν ήταν γάμος από έρωτα ή από συμφέρον. Αν ήταν δηλαδή τμήμα της πολιτικής του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ενώσει την ελληνική και την περσική κουλτούρα. - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/syzitountai-sto-diadiktyo/1330/215073/roxani-i-varvari-syzygos-tou-m-alexandrou-pou-dolofonithike-me-ton-gio-tis-stin-amfipoli-eikones?fb_action_ids=749429585114102&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.U_x3Z5Nld34.like&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B689166111171343%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%22.U_x3Z5Nld34.like%22%5D#sthash.p5Q1t7Y7.dpuf

Πώς συνδέεται η άνοια με τη ζάχαρη

 
Υγεία - Πώς συνδέεται η άνοια με τη ζάχαρη - Μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη μπορεί ...
biologikaorganikaproionta.com


Μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη μπορεί να βλάψει πέρα από τη… ζυγαριά σας και τον εγκέφαλο…

Η κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων έχει συνδεθεί με την παχυσαρκία, όμως μία νέα έρευνα υποστηρίζει ότι υπάρχει οι κίνδυνοι που συνδέονται με την κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να είναι πολύ περισσότεροι και να έχουν πιο εκτεταμένες συνέπειες για την υγεία του ανθρώπου.

Μια ομάδα ερευνητών από το τμήμα Ιατρικής του πανεπιστημίου Charité του Βερολίνου ανακάλυψαν ότι όταν κανείς τρώει πολύ ζάχαρη και άλλους υδατάνθρακες βλάπτει όχι μόνο τη φυσική δομή του εγκεφάλου αλλά και τη λειτουργία του.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα αυξημένα επίπεδα γλυκόζης σχετίζονται με τη χειροτέρευση της μνήμης στους υγιείς ενήλικες και πως δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει περισσότερους ανθρώπους στην άνοια.
Η νέα αυτή έρευνα συμφωνεί με προηγούμενες μελέτες που έχουν δείξει ότι ο διαβήτης –που χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα- έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο άνοιας, αναφέρει δημοσίευμα του Scientific American.
Οι ειδικοί επίσης έχουν διαπιστώσει στο παρελθόν ότι τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα συνδέονται με μικρότερο ιππόκαμπο, μια περιοχή του εγκεφάλου που μας βοηθά να θυμόμαστε διάφορα γεγονότα και πληροφορίες.
Στο πλαίσιο της νέας αυτής έρευνας, οι επιστήμονες μελέτησαν 141 υγιείς ενήλικες, χωρίς σημάδια εμφάνισης διαβήτης, οι οποίοι υποβλήθηκαν σε ένα τεστ μνήμης.
Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν ακόμη και σε μαγνητική τομογραφία, για να εξεταστεί η δομή του ιππόκαμπου στον εγκέφαλό τους.
Σύμφωνα με τη νευρολόγο Agnes Flöel, η οποία ήταν μία εκ των συγγραφέων της μελέτης, “τα αποτελέσματα της έρευνας παρέχουν επιπλέον στοιχεία ότι η γλυκόζη μπορεί να συμβάλει άμεσα στην ατροφία του ιππόκαμπου». Ωστόσο, όπως επισήμανε η ίδια απαιτείται να γίνου περαιτέρω μελέτες καθώς στην παρούσα φάση η συγκεκριμένη έρευνα δε μπορεί να επιβεβαιώσει μια αιτιώδη σχέση μεταξύ της υγείας του εγκεφάλου και της κατανάλωσης πολλής ζάχαρης.

Λουκιανός Αντιοχείας

Λουκιανός Αντιοχείας

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Λουκιανός Αντιοχείας
Ο Λουκιανός Αντιοχείας (Αντιοχεύς) (235-312), γνωστός και ως Λουκιανός ο Αποσυνάγωγος ή Άγιος Λουκιανός, υπήρξε πρεσβύτερος, θεολόγος, διδάσκαλος και συγγραφέας κατά το 4ο αιώνα και έδρασε στην περιοχή της Αντιόχειας. Γεννήθηκε στα Σαμόσατα και ίδρυσε μια από τις σπουδαιότερες σχολές θεολογίας, τη λεγόμενη και Αντιοχειανή.

Ο βίος του

Ο Λουκιανός γεννήθηκε το 235 στα Σαμόσατα της Ανατολίας. Mεγάλωσε στην τότε συριακή πόλη Έδεσσα και πήρε την αρχική μόρφωση στη σχολή του Μακάριου. Υπήρξε μαθητής του Παύλου Σαμοσατέως και διάδοχός του στην Αντιοχειανή Σχολή, με αποτέλεσμα ο αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Αλέξανδρος να τον κατηγορήσει ως «δυναμικό Μοναρχιανό». Ο Λουκιανός όμως επανίδρυσε τη σχολή με νέο περιεχόμενο και τρόπο διδασκαλίας. Εν συνεχεία χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στην Αντιόχεια.
Παρά την κατηγορία αυτή του επισκόπου Αλεξανδρείας, σήμερα γνωρίζουμε πως δεν ευσταθεί και αυτό διότι ο Λουκιανός δε φαίνεται με βάση τη γραμματεία που διασώζεται να αποδέχεται και να ταυτίζεται με τις απόψεις του Παύλου Σαμοσατέως, παρότι υπήρξε μαθητής και διάδοχός του στη σχολή και ενώ επέτρεπε τη διδασκαλία του στη σχολή του. Παρέμεινε τελικά σε ακοινωνησία επί τριών επισκόπων Αντιοχείας [1] μέχρι την αποκατάστασή του. Αυτό συνέβη γιατί τελικά για οικονομικούς ή άλλους λόγους εξάρτησης δίστασε να αποκηρύξει τον Παύλο παρότι είχε καθαιρεθεί εκκλησιαστικά, αλλά όχι και νομικά (αφού για τις αρχές αναγνωριζόταν μόνο αυτός ως νόμιμος, λόγω της Ζηνοβίας). Αυτή η επαμφοτερίζουσα στάση τον κατέστησε ύποπτο και τελικά του επεβλήθη ποινή ακοινωνησίας το 272. Όμως γρήγορα αποκαταστάθηκε επί Κυρίλλου του Α΄ Αντιοχείας ή του Τυραννίωνα Αντιοχείας.
Eπί διωγμών Μαξιμίνου συνελήφθη και εστάλη στη Νικομήδεια. Ο θάνατός του επήλθε στις 7 Ιανουαρίου του 312 όταν κατά το διωγμό του Μαξιμίνου, συνελήφθη. Ο τρόπος του θανάτου, ακόμα και σήμερα δεν έχει εξακριβωθεί. Κάποιοι θεολόγοι υποστηρίζουν ότι πέθανε από την ασιτία, αλλά το πιθανότερο είναι να αποκεφαλίστηκε.
Θεωρείται άγιος και εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 15 Οκτωβρίου, ενώ από την Καθολική Εκκλησία στις 7 Ιανουαρίου.

Το έργο του και οι απόψεις του

Ήταν άνθρωπος πολύ ασκητικός, ενώ κατά τον Ευσέβιο «ανήρ τα πάντα άριστος, βίω τε εγκρατεί και τοις ιεροίς μαθήμασι συγκεκροτημένος». Υπήρξε άριστος γνώστης της εβραϊκής γλώσσας, ασχολήθηκε με τη ερμηνεία της Αγίας Γραφής και εξεπόνησε κριτική αναθεώρηση του κειμένου της, κατά βάση φιλολογικού χαρακτήρα, η οποία και διαδόθηκε στην Αντιόχεια και την Κωνσταντινούπολη, λόγω της εισαγωγής της από τον ιερό Χρυσόστομο. Από το έργο του αυτό διασώθηκαν μόνο πενιχρές ειδήσεις. Ο ίδιος απέβη ο αρχικός εισηγητής της ιστορικογραμματικής ερμηνευτικής μεθόδου.
Πολλοί τον κατηγόρησαν, όπως προαναφέρθηκε, ότι ασπάστηκε τις απόψεις του Παύλου Σαμοσατέως, ο ίδιος όμως δε φαίνεται να ανέπτυξε σαφή τριαδολογία και χριστολογία, αν και ήταν σαφώς επηρεασμένος από τις αντιλήψεις του Ωριγένη, με αποτέλεσμα να μη δέχεται την προσωπική υπόσταση του Ιησού. Ο Λουκιανός, με βάση πάντα Ωριγενιστικές αντιλήψεις που ασπαζόταν, είχε προβεί και σε άλλες τοποθετήσεις περί του Λόγου, όπως ότι ο Λόγος δεν ήταν ενωμένος κατά την ουσία με το Θεό, δεχόταν «εκ προκοπής» θέωση, ενώ ίσως διέκρινε το Λόγο του Πατέρα (προφορικό) από τον Λόγο του Υιού. Ο Λουκιανός επίσης φέρεται να είχε εκπονήσει σύμβολο το οποίο καλούσε τον Λόγο εικόνα απαράλλακτη της ουσίας και της δυνάμεως του Πατρός[2]. Ο Boularand αρνήθηκε την προέλευση του συμβόλου από τον Λουκιανό, καθώς η έρευνα έχει καταλήξει πως στη σημερινή του μορφή είναι μεταγενέστερο.

Παγκόσμια ημέρα...

Η 15η Οκτωβρίου έχει παγκοσμίως καθιερωθεί ως η ημέρα εορτασμού του «Λευκού Μπαστουνιού», με στόχο τη διάδοση της μεγάλης σημασίας της χρήσης του και την ευαισθητοποίηση του κοινού στην προσπάθεια των ατόμων με προβλήματα όρασης για μια πιο ανεξάρτητη διαβίωση, αλλά και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συναντούν στην καθημερινή μετακίνησή τους.
Η ιστορία του λευκού μπαστουνιού ξεκινά μετά τη λήξη του Α' Παγκόσμιου Πολέμου στην Αμερική, όπου αναπτύχθηκε ένα κίνημα αποκατάστασης και επανένταξης των ατόμων που τυφλώθηκαν από ατυχήματα κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Το κίνημα αυτό ξεκίνησε από τον οφθαλμίατρο Richard Hoover, ο οποίος πρωτοχρησιμοποίησε ένα μακρύ καλάμι για τη βοήθεια της κίνησης των τυφλών βετεράνων του πολέμου.
 -----------------------------------------
Η Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών γιορτάζεται από το 2008, στις 15 Οκτωβρίου κάθε χρόνου.
Η πρωτοβουλία ανήκει στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για το Πλύσιμο των Χεριών (PPPHW), που συσπειρώνει δημόσιους φορείς και γνωστές πολυεθνικές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα (Unilever, Procter&Gamble), που κατασκευάζουν προϊόντα ατομικής υγιεινής.
Στόχος των εμπνευστών της, που έχουν την υποστήριξη του ΟΗΕ, είναι η διαφώτιση και η κινητοποίηση εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για να πλένουν τα χέρια τους με σαπούνι, μια καθημερινή και απλή δραστηριότητα, που σώζει ζωές, κυρίως στον Τρίτο Κόσμο.
Σύμφωνα με έρευνες, το πλύσιμο των χεριών με σαπούνι μειώνει κατά 50% τις πιθανότητες να προσβληθεί κάποιος από μολυσματικές ασθένειες, που στις φτωχές χώρες του πλανήτη είναι συχνά θανατηφόρες.
 ------------------------------------------
Η Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών γιορτάζεται από το 2008, στις 15 Οκτωβρίου κάθε χρόνου.
Η πρωτοβουλία ανήκει στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για το Πλύσιμο των Χεριών (PPPHW), που συσπειρώνει δημόσιους φορείς και γνωστές πολυεθνικές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα (Unilever, Procter&Gamble), που κατασκευάζουν προϊόντα ατομικής υγιεινής.
Στόχος των εμπνευστών της, που έχουν την υποστήριξη του ΟΗΕ, είναι η διαφώτιση και η κινητοποίηση εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για να πλένουν τα χέρια τους με σαπούνι, μια καθημερινή και απλή δραστηριότητα, που σώζει ζωές, κυρίως στον Τρίτο Κόσμο.
Σύμφωνα με έρευνες, το πλύσιμο των χεριών με σαπούνι μειώνει κατά 50% τις πιθανότητες να προσβληθεί κάποιος από μολυσματικές ασθένειες, που στις φτωχές χώρες του πλανήτη είναι συχνά θανατηφόρες.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

Ο βυζαντινός στρατηγός Βελισάριος
533: Ο βυζαντινός στρατηγός Βελισάριος εισέρχεται θριαμβευτικά στην Καρχηδόνα, την οποία καταλαμβάνει από τους Βανδάλους,φύλο γερμανικής προελεύσεως.
Κωνσταντίνος Κανάρης
1848: Ο Κωνσταντίνος Κανάρης διορίζεται πρωθυπουργός από τον βασιλιά Όθωνα.
1975: Αρχίζει στο Πενταμελές Εφετείο Αθηνών η δίκη των υπευθύνων για τα αιματηρά γεγονότα του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθονται 33 άτομα, ανάμεσά τους ο Γεώργιος Παπαδόπουλος και ο Δημήτριος Ιωαννίδης.
Περισσότερα...

Τρείς επιφανείς Κρήτες



Γυάλινο και σύγχρονης αρχιτεκτονικής και αισθητικής το κτίριο του κεντρικού κατ/τος Παγκρήτιας Συνεταιριστικής Τράπεζας στη Λ. Ικάρου στο Ηράκλειο. Δίπλα στην είσοδο ένα ιδιαίτερο σύμπλεγμα γλυπτικής τέχνης που το θέμα του έχει σχέση με το χώρο του πνεύματος των γραμμάτων και της τέχνης .
 

Οι τρείς ανδριάντες συνθέτουν ένα σύνολο με έντονο το στοιχείο της κίνησης και αναπαριστούν με μεγάλη ομοιότητα χαρακτηριστικών τρείς επιφανείς Κρήτες
απο αριστερά: Νίκος Καζαντζάκης, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Βιτσέντζος Κορνάρος


Το έργο αυτό ειναι δημιούργημα της σπουδαίας γλύπτριας Ασπασίας Παπαδοπεράκη που γεννήθηκε στα Σπήλια Ηρακλείου Κρήτης. Έργο της επίσης είναι και το άγαλμα της Μ.Κάλλας που βρίσκεται στην πλατεία Μαδρίτης κοντά στο Χίλτον στην Αθήνα.


Τα αιθέρια έλαια ως συντηρητικά

Τα αιθέρια έλαια ως συντηρητικά. Τι έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Τα αιθέρια έλαια είναι πτητικές, ελαιώδης ουσίες που παράγονται από κάποια φυτά και είναι υπεύθυνα για την χαρακτηριστική τους οσμή. Λαμβάνονται από τα αντίστοιχα φυτά με την τεχνική της απόσταξης. Κύρια συστατικά τους είναι τα μονοτερπένια (μόρια με 10 άτομα άνθρακα) και τα σεσκιτερπένια (μόρια με 15 άτομα άνθρακα), περιέχουν όμως και άλλα παράγωγα (φαινυλοπροπανοειδή, θειούχες ή αζωτούχες ενώσεις, αλεικυκλικούς υδρογονάνθρακες κ.α). Λόγω της χαρακτηριστικής τους ευχάριστης οσμής, τόσο τα ίδια τα φυτά, όσο και τα αρωματικά τους συστατικά βρίσκουν εφαρμογή από την αρχαιότητα στην αρωματοθεραπεία.Σήμερα, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις αντιμυκητιακές και αντιμικροβιακές δράσεις ορισμένων αιθέριων ελαίων, με αποτέλεσμα τα έλαια αυτά να βρίσκουν εφαρμογές στην ιατροφαρμακευτική και την αρωματοθεραπεία. Δεν προκαλούν εθισμό και δεν έχουν καταγραφεί παρενέργειες.
Τα αιθέρια έλαια έχουν αιρετικές αντιμικροβιακές ιδιότητες, και ως εκ τούτου θα μπορούσαν να αποτελέσουν φθηνή και ασφαλή εναλλακτική λύση για την συντήρηση των καλλυντικών, έναντι των συνθετικών συντηρητικών.
Η χρήση των αιθέριων ελαίων σαν συντηρητικά των καλλυντικών μπορεί να εμφανίσει μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως η προσφορά ενός ελκυστικού αρώματος στο προϊόν, εγγυήσεις προστασίας από αρκετούς μικροοργανισμούς, αλλά και ενίσχυση των δερματολογικών ιδιοτήτων και της συντήρησης του τελικού προϊόντος

ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-Ελλήνων Πολυθέασις ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ. Άγαλμα του Domenico Guidi

ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-Ελλήνων Πολυθέασις
ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ. Άγαλμα του Domenico Guidi

Η Ανδρομέδα, πρόσωπο της ελληνικής μυθολογίας, ήταν κόρη του Κηφέα, βασιλιά των Κηφήνων ή των Αντιόπων και της Κασσιόπης ή Κασσιόπειας ή Κασσιέπειας (ή κατ' άλλους της Ιόππης, της κόρης του Αιόλου).
Σύμφωνα με την παράδοση, όταν η Κασσιόπη ισχυρίστηκε ότι ήταν ωραιότερη από τις Νηρηίδες, ο Ποσειδών, για να την εκδικηθεί, προκάλεσε καταιγίδα στην Αιθιοπία, από την οποία πλημμύρισε τη χώρα, και επιπλέον έστειλε ένα θαλάσσιο τέρας, το Κήτος που κατασπάραζε ανθρώπους και ζώα.
Σύμφωνα με το χρησμό του μαντείου του Άμμωνα, για να σωθεί η χώρα έπρεπε η Ανδρομέδα να θυσιαστεί στο τέρας· έτσι την εγκατέλειψαν σ΄ ένα βράχο της ακτής, για να την καταβροχθίσει το Κήτος. Η Ανδρομέδα λοιπόν βρέθηκε δεμένη στο βράχο, στο έλεος του κτήνους. Ο Περσέας ο οποίος επέστρεφε από τη σφαγή της Γοργούς, σκότωσε το Κήτος, την ελευθέρωσε και την παντρεύτηκε αγνοώντας το Φινέα, με τον οποίο ήταν αρραβωνιασμένη η Ανδρομέδα. Στη διάρκεια της γαμήλιας τελετής ξέσπασε καβγάς ανάμεσα στους δυο άνδρες, και ο Φινέας τελικά πέτρωσε, αφού κοίταξε το κεφάλι της Γοργούς.
Η Ανδρομέδα ακολούθησε τον άνδρα της στην Τίρυνθα του Άργους. Γέννησαν έξι γιούς: τον Πέρση, τον Αλκαίο, τον Ήλιο, το Μήστορα, το Σθένελο, και τον Ηλεκτρύωνα και μια κόρη τη Γοργοφόνη. Μετά το θάνατό της η Αθηνά την έκανε άστρο και την έβαλε στους αστερισμούς του βόρειου ουρανού κοντά στον Περσέα και την Κασσιόπη.

Ο Σοφοκλής και ο Ευριπίδης, καθώς και ο Κορνήλιος, παρουσίασαν αργότερα το μύθο σε τραγωδίες τους.

Πώς να κάνετε την μπανιέρα σας να λάμπει

Πώς να κάνετε την μπανιέρα σας να λάμπει
Το τρίψιμο της μπανιέρας μπορεί να είναι από τις πιο δύσκολες δουλειές του σπιτιού ειδικά αν, για την πραγματοποίησή της, χρησιμοποιείτε σκληρά, χημικά, προϊόντα, που μπορεί να κάνουν κακό στο δέρμα ή ακόμα και στο αναπνευστικό σας. Ευτυχώς, υπάρχει ένας τρόπος να κάνουμε την μπανιέρα μας να λάμπει, αποφεύγοντας την χρήση τοξικών.
Το μόνο που θα χρειαστούμε είναι μισό γκρέιπφρουτ και λίγο αλάτι. Σε πρώτη φάση, βάλτε το αλάτι πάνω στο γκρέιπφρουτ. Στη συνέχεια, βρέξτε τα τοιχώματα της μπανιέρας και ρίξτε τους και άλλο αλάτι. Χρησιμοποιήστε το γκρέιπφρουτ σαν σφουγγάρι, με το οποίο θα τρίψετε όλη την επιφάνεια και ξεπλύνετε καλά με άφθονο νερό. Το ξέραμε ότι το γκρέιπφρουτ κάνει καλό στην υγεία μας, αλλά ποιος θα φανταζόταν ότι συμβάλλει και στην καθαριότητα του σπιτιού μας;

Δημοφιλείς αναρτήσεις