Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Der Standard: Ανέντιμη η επιχειρηματολογία της Γερμανίας για το κατοχικό δάνειο

http://news247.gr/eidiseis/der-standard-anentimh-h-epixeirhmatologia-ths-germanias-gia-to-katoxiko-daneio.3216730.html

Der Standard: Ανέντιμη η επιχειρηματολογία της Γερμανίας για το κατοχικό δάνειο

Τι αναφέρει δημοσίευμα της αυστριακής εφημερίδας Der Standard για το κατοχικό δάνειο και τις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα
Adtech Ad
Εκτενή αναφορά στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα, κυρίως από το αναγκαστικό δάνειο αλλά και από τις πολεμικές αποζημιώσεις, για την επί 3,5 χρόνια γερμανοναζιστική κατοχή, κάνει η αυστριακή εφημερίδα «Der Standard» στη χριστουγεννιάτικη έκδοσή της, με αφορμή την επικείμενη κατάθεση της σχετικής εμπιστευτικής έκθεσης, από την ειδική ομάδα εργασίας στον υπουργό Οικονομικών.
ADVERTISEMENT
«Οι Γερμανοί στρατιώτες ήταν στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 1941 έως το Σεπτέμβριο του 1944 και πίσω τους δεν άφησαν τίποτε άλλο παρά καμένη γη και την μνήμη σε πείνα, σαδιστικές σφαγές και εκτοπίσεις, η προγιαγιά του σημερινού πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, η συγγραφέας Πηνελόπη Δέλτα, αυτοκτόνησε την ημέρα κατά την οποία εισέβαλε στην Αθήνα η «Βέρμαχτ», σημειώνεται στο δημοσίευμα, με τίτλο «Η οργή της Αθήνας για το αναγκαστικό δάνειο με τα δεκαπέντε μηδενικά», στο οποίο φιλοξενείται συνομιλία με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας, Παναγιώτη Καρακούση.
Ο ίδιος, που, όπως σημειώνει η εφημερίδα «με την ομάδα εργασίας επί δύο χρόνια ερεύνησαν και υπολόγισαν τι οφείλει η Γερμανία στους Έλληνες μέχρι σήμερα», εκφράζει θλίψη βλέποντας, όπως λέει, μερικούς στη Γερμανία και αλλού να αμφισβητούν το προφανές, δηλαδή τις ζημίες που υπέστη η Ελλάδα, καθώς αρκεί και μόνον να αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα είχε τις μεγαλύτερες απώλειες, με το 19% του πληθυσμού της εκείνη την εποχή, δηλαδή 1,4 εκατομμύρια Έλληνες, να έχουν πεθάνει ή τραυματιστεί.
Όπως εξηγεί, πρόκειται για ομάδα τεχνοκρατών και ο ίδιος έχει παραμερίσει την οργή του και προσπάθησε να υπολογίσει τα πάντα αντικειμενικά, χωρίς οι έρευνες της ομάδας να έχουν κανένα πολιτικό στόχο και να σχετίζονται με τη δανειακή βοήθεια προς την Ελλάδα.
Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι το ποσό των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ που φέρεται να αναφέρθηκε σε ενημέρωση της ειδικής επιτροπής της Βουλής είναι κατά πολύ μικρότερο από τα 162 δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία ζητάει ο Μανώλης Γλέζος «ο λαϊκός ήρωας που ως νεαρός μαζί με έναν φίλο του το Μάιο του 1941 κατέβασαν από την Ακρόπολη τη σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό και ο οποίος σήμερα, 92χρονος, βρίσκεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το ριζοσπαστικό αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ».
Η εφημερίδα παρατηρεί ότι τα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ είναι το πολλαπλάσιο εκείνου που κατέβαλε το 1960 η Δυτική Γερμανία στους Έλληνες ως «αποζημίωση» για τα θύματα του ναζισμού στα τριάμισι χρόνια κατοχής, όταν η Βέρμαχτ είχε μεταφέρει στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης 70.000 Εβραίους από την Ελλάδα από τους οποίους δεν επέστρεψε σχεδόν κανείς και όταν είχε εκτελέσει 130.000 άμαχους στη χώρα.
Συμπληρώνει δε, ότι η επιχειρηματολογία των γερμανικών κυβερνήσεων είναι κατά κάποιον τρόπο ανέντιμη, όπως επισημαίνουν επανειλημμένα Γερμανοί ιστορικοί όπως οι Χάγκεν Φλάισερ και Αλμπρεχτ Ριτσλ, διότι μετά το 1945 η Βόννη «παρηγορούσε» τους Έλληνες πως όταν η Γερμανία θα έχει επανενωθεί θα μπορούσε να λυθεί οριστικά το ζήτημα των αποζημιώσεων. Ωστόσο όταν έγινε πραγματικά η επανένωση ήταν ήδη αργά, καθώς οι Γερμανοί στην «Συνθήκη των δύο συν τέσσερις» του 1990 περιέλαβαν προληπτικές διατάξεις για να αποτρέψουν περαιτέρω αξιώσεις για αποζημιώσεις.
Στη συνέχεια σημειώνεται πως κατά την επίσκεψη του Γερμανού προέδρου Γιόαχιμ Γκάουκ την περασμένη άνοιξη στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας είχε ζητήσει να αρχίσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η αποπληρωμή των αποζημιώσεων από τη Γερμανία, κάτι στο οποίο ο Γιόαχιμ Γκάουκ είχε αντιτάξει χαρακτηριστικά «Ξέρετε τι πρέπει να απαντήσω: η νομική οδός για αυτό έχει κλείσει».
Η «Der Standard» αναφέρει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους υπαλλήλους στο υπουργείο Οικονομικών στην Αθήνα και για τον Παναγιώτη Καρακούση που για πρώτη φορά συγκέντρωσε τα διασκορπισμένα αρχεία και ο οποίος στο σημειωματάριο του σημειώνει έναν δεκαπενταψήφιο αριθμό, δηλαδή 1,5 τρισεκατομμύρια δραχμές που αφαιρέθηκαν και είναι καταγεγραμμένα στην Τράπεζα της Ελλάδας, ως καταναγκαστικό δάνειο, το οποίο απέσπασαν το Μάρτιο του 1942 από τους Έλληνες, το γερμανικό Ράιχ και η Ιταλία.
Σημειώνει επιπλέον πως οι υπάλληλοι σε αυτούς τους υπολογισμούς τους δεν συμπεριέλαβαν καν τα δισεκατομμύρια δραχμών που ήταν τα μηνιαία έξοδα των κατοχικών δυνάμεων, ενώ, όπως παρατηρεί ο Παναγιώτης Καρακούσης, το δάνειο παραμένει ανοικτό και υπάρχουν οι υπογραφές των κατακτητών που μάλιστα λίγο πριν από το τέλος του Πολέμου είχαν πληρώσει δύο δόσεις του, κάτι που αποδεικνύει πως επρόκειτο για ένα δάνειο.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)

Ρομπότ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Βρίσκεστε: ΑΡΧΙΚΗΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣΚΟΙΝΩΝΙΑΡομπότ. H λέξη που προέκυψε από την καταναγκαστική εργασία και τους σκ... Ρομπότ. H λέξη που προέκυψε από την καταναγκαστική εργασία και τους σκλάβους. Την επινόησε ένας θεατρικός συγγραφέας το 1921, που προειδοποίησε για την εξέλιξη των μηχανών και πολέμησε τον ναζισμό 27/12/2014 Κατηγορίες: FEATURED, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Ετικέτες: R.U.R, ανδροειδές, Γκεστάπο, Γκόλεμ, Κάρελ Τσάπεκ, ρομπότ, Τσεχοσλοβακία R.U.R «Ο νεαρός Ρόσσουμ επινόησε έναν εργάτη με το ελάχιστο ποσό των απαιτήσεων. Έπρεπε να τον απλοποιήσει. Απέρριψε κάθε τι που δεν συνέβαλε άμεσα με την πρόοδο της εργασίας. Απέρριψε κάθε τι που κάνει τον άνθρωπο πιο πολύτιμο. Για την ακρίβεια, απέρριψε τον ίδιο τον άνθρωπο και έφτιαξε το Ρομπότ. Γλυκιά μου Δις Γκλόρυ, τα Ρομπότ δεν είναι άνθρωποι. Μηχανικά είναι τελειότεροι από ότι είμαστε εμείς, έχουν μια εξαιρετικά ανεπτυγμένη νοημοσύνη, αλλά δεν έχουν ψυχή. Έχεις δει ποτέ σου πώς φαίνεται ένα Ρομπότ από μέσα;» Κάπως έτσι περιγράφει στο θεατρικό έργο R.U.R/ Rossum’s Universal Robots (Παγκόσμια Ρομπότ του Ρόσσουμ) ο Τσέχος συγγραφέας Κάρελ Τσάπεκ την εφεύρεση του νεαρού επιστήμονα Ρόσσουμ. Ο Τσάπεκ υπήρξε ένας από τους πρώτους συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας και στην ουσία, σε αυτόν οφείλουμε την λέξη «Ρομπότ» που επινόησε για να περιγράψει τα τεχνητά μηχανικά όντα. Ρομπότ ή αλλιώς καταναγκαστική εργασία Στις 25 Ιανουαρίου του 1921 ανέβηκε για πρώτη φορά το θεατρικό έργο R.U.R στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας. Η λέξη «Ρομπότ» ακούστηκε πρώτη φορά στην ,τότε, Τσεχοσλοβακία. Το 1923 που το έργο μεταφράστηκε Το θεατρικό έργο του Κάρελ Τσάπεκ ανέβηκε για πρώτη φορά στις 25 Ιανουαρίου του 1921 στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας Το θεατρικό έργο του Κάρελ Τσάπεκ ανέβηκε για πρώτη φορά στις 25 Ιανουαρίου του 1921 στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας στα Αγγλικά και σε άλλες τριάντα γλώσσες, ο νέος ορισμός επιβλήθηκε διεθνώς. Ποια ήταν όμως η προέλευση της λέξης που αντικατέστησε όρους όπως “αυτόματο” ή “ανδροειδές”; Ο Τσάπεκ εμπνεύστηκε από την τσέχικη λέξη «robota» που σημαίνει καταναγκαστική εργασία και τους «robotnik», τους σκλάβους δηλαδή που εργάζονταν καταναγκαστικά στα χωράφια των αφεντικών τους. Μπορεί η επινόηση της νέας λέξης να χρεώνεται στον Κάρελ Τσάπεκ, ωστόσο νέος όρος ήταν ιδέα του αδερφού του συγγραφέα, Τζόσεφ Τσάπεκ. Τα δύο αδέρφια από μικροί μεγάλωσαν μαζί και συνεργάστηκαν σε όλη τους την ζωή. Ο Κάρελ ήθελε να ονομάσει τα ρομπότ “Labori”, αλλά άκουσε τελικά την συμβουλή του Τζόσεφ. Στη συνέχεια, με επιστολή του στο Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης ξεκαθάρισε ότι ο νέος όρος δεν ήταν ιδέα του ίδιου, αλλά του αδερφού του. Το προφητικό έργο της βιομηχανοποιημένης κοινωνίας Στο τρίπραχτο έργο του Τσάπεκ, τα ρομπότ δεν μοιάζουν με τα γνωστά σύγχρονα ρομπότ που συνήθως είναι φτιαγμένα από μέταλλο. Τα ρομπότ του Ρόσσουμ, σύμφωνα με το θεατρικό έργο, κατασκευάστηκαν σε ένα εργοστάσιο και ήταν φτιαγμένα από συνθετική οργανική ύλη. Ο επιστήμονας Ρόσσουμ κατάφερε να φτιάξει τεχνητά, αλλά βιώσιμα όργανα και ιστούς που έμοιαζαν πολύ με αυτούς του ανθρώπινου οργανισμού. Μπορεί ο Ρόσσουμ με την εφεύρεση να ήθελε να απαλλάξει τον άνθρωπο από την χειρωνακτική εργασία, αντικαθιστώντας τον με ρομπότ, στην πορεία τα πράγματα πήραν άσχημη τροχιά,καθώς ο επιστήμονας επιδίωξε το κέρδος και τα ρομπότ τελικά επαναστάτησαν. Κάθε ρομπότ έκανε τη δουλειά για δύο εργάτες και ελευθέρωνε τους ανθρώπους από έννοιες και κουραστικές ευθύνες. Αρχικά, τα ρομπότ να έμοιαζαν χαρούμενα που βρίσκονταν υπό την δούλεψη των ανθρώπων όμως τα όντα «που δεν είχαν πάθη, ούτε ιστορία ούτε ψυχή» συνειδητοποίησαν ότι ήταν ευφυέστερα και δυνατότερα από το ανθρώπινο είδος. Τα ρομπότ εξεγέρθηκαν και προκάλεσαν τον αφανισμό της ανθρωπότητας, αφήνοντας μόνο έναν επιζών. Το έργο έγινε αμέσως επιτυχία και προκάλεσε έντονο προβληματισμό ως προς τη σωστή διαχείριση της τεχνολογικής εξέλιξης από την κοινωνία. Ο Τσάπεκ πάντα πίστευε πως κάποια στιγμή οι μηχανές θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους και πως είναι στο χέρι των ίδιων των ανθρώπων να διευθετήσουν τις επακόλουθες συνέπειες μιας ρομποτικής και τεχνολογικής έκρηξης που θα επηρέαζε την ίδια την ανθρώπινη ζωή, τη σημασία της εργασίας, αλλά και τις πιθανές περιπτώσεις απληστίας και δύναμης των μεγάλων εταιριών. Το Ρομπότ στο έργο R.U.R επαναστατούν και αφανίζουν το ανθρώπινο είδος Το Ρομπότ στο έργο R.U.R επαναστατούν και αφανίζουν το ανθρώπινο είδος Από τον Τάλω και την Γαλάτεια στο Γκόλεμ και τα Ρομπότ Η ιδέα ενός ανθρωπόμορφου τεχνητού μηχανήματος είναι αρκετά παλιά. Ήδη από την ελληνική μυθολογία υπάρχουν αρκετές φανταστικές ιστορίες με ανδροειδή ή ρομπότ. Ο Κάδμος, ο ιδρυτής της Θήβας σκότωσε έναν δράκο, που αποδείχτηκε πως ήταν γιος του θεού Άρη. Στη συνέχεια, φύτεψε στην γη τα δόντια του δράκου και από αυτά βγήκαν οι Σπαρτοί, οι πρώτοι κάτοικοι της Θήβας. Πόστερ του θεατρικού έργου R.U.R Πόστερ του θεατρικού έργου R.U.R Ο Πυγμαλίων ερωτεύτηκε ένα άγαλμα της θεάς Αφροδίτης και παρακάλεσε τη θεά να του στείλει μια γυναίκα σαν το άγαλμα. Η Αφροδίτη ζωντάνεψε το άγαλμα που ονομάστηκε Γαλάτεια. Ο Τάλως όμως είναι περισσότερο συναφής με την ιδέα ενός ρομπότ. Πρόκειται για έναν θεόρατο «άνθρωπο» φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από χαλκό που σφυρηλάτησε ο Ήφαιστος για να προστατέψει την Κρήτη. Ωστόσο, ο ίδιος ο Τσάπεκ ανέφερε πως πηγή έμπνευσης των δικών του ρομπότ ήταν ο εβραϊκός μύθος του Γκόλεμ που εμφανίστηκε κατά τον 16ο αιώνα στην Πράγα. Το Γκόλεμ ήταν ένα ανθρωπόμορφο πλάσμα φτιαγμένο από πηλό ή λάσπη, ελεγχόταν από ένα άνθρωπο και χρησιμοποιούνταν εναντίον των εχθρών. Μπορεί ο Ισαάκ Ασίμωφ να μην εντυπωσιάστηκε από τα ρομπότ Τσάπεκ και να έδωσε τη δική του εκδοχή για τα πανέξυπνα ανδροειδή, αναγνώρισε όμως πως ο συγγραφέας έθεσε τα θεμέλια της επιστημονικής φαντασίας στη λογοτεχνία. Ο πολιτικοποιημένος φιλόσοφος ήταν ο Νο 2 καταζητούμενος της Γκεστάπο Ο Κάρελ Τσάπεκ έμεινε γνωστός για την συμβολή του στη «λογοτεχνία του φανταστικού», κυρίως με το θεατρικό έργο R.U.R. Παρόλα αυτά ασχολήθηκε πολύ έντονα και με τη φιλοσοφία, ενώ μέσω των πολιτικών του απόψεων άσκησε κριτική στον ολοκληρωτισμό των καθεστώτων που περιόριζαν τη δημοκρατία και την ελευθερία της γνώμης. Γεννημένος στις 9 Ιανουαρίου του 1890 στο Μάλε Σβατονόβιτσε της Βοημίας, ο Κάρελ Τσάπεκ μεγάλωσε σε οικογένεια γιατρών και ανθρώπων που αγαπούσαν τις τέχνες. Μετά το γυμνάσιο που αποφοίτησε με άριστα, σπούδασε φιλοσοφία σε Πανεπιστήμια της Πράγας, του Βερολίνου και του Παρισιού. Το 1915 απέκτησε το πτυχίο του και έκτοτε δούλευε μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό του που ήταν ζωγράφος και μυθιστοριογράφος. Τα δύο αδέρφια, που είχαν ανεπτυγμένο πατριωτικό πνεύμα, ήταν συντάκτες στο καλλιτεχνικό τμήμα πολλών εφημερίδων, ενώ είχαν και την δική τους εβδομαδιαία σατιρική στήλη μέσα από την οποία έδειχναν τη δυσφορία τους για την πολιτική γραμμή που τα ακολουθούσε εκείνα τα χρόνια η Τσεχοσλοβακία. Μπορείς να ασχοληθείς με την πολιτική και έπειτα να βαρεθείς. […] Μπορείς να αποσυρθείς από την πολιτική, τότε όμως θεωρείσαι δειλός ή αδιάφορος. Αν κυνηγήσεις την αληθινή πολιτική, είσαι κομματικοποιημένος, αν κυνηγήσεις την ιδανική πολιτική, είσαι γελοίος. Σε κάθε περίπτωση θεωρείσαι απειλή για το έθνος. Παρακαλώ, κάνε την επιλογή σου. Με την άνοδο του ναζισμού τη δεκαετία του 1930, ο Τσάπεκ απέκτησε μια περισσότερο πολιτικοποιημένη χροιά Ο συγγραφέας Κάρελ Τσάπεκ. Ο συγγραφέας Κάρελ Τσάπεκ. και άσκησε έντονη κριτική εναντίον της δικτατορίας και του ολοκληρωτισμού. Περιμένοντας την επικείμενη εισβολή των γερμανικών δυνάμεων στην Τσεχοσλοβακία, μέσα από θεατρικά έργα και άρθρα προειδοποιούσε τους συμπατριώτες του για τον κίνδυνο της ναζιστικής Γερμανίας. Οι προσπάθειες του Τσάπεκ καταρρακώθηκαν όταν η Γαλλία και η Βρετανία επέτρεψαν με την Συμφωνία του Μονάχου την κατάληψη εδαφών της Τσεχοσλοβακίας από γερμανικά στρατεύματα προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω πολεμική σύρραξη. Άμεσα η Γκεστάπο κατονόμασε τον Τσάπεκ ως το Νο 2 καταζητούμενο εξαιτίας των απόψεων του. Ο συγγραφέας αρνήθηκε να φύγει από την χώρα του. Η σύλληψή του ήταν βέβαιη, αλλά στις 25 Δεκεμβρίου του 1938 ο Τσάπεκ πέθανε από βαριά ίωση. Δυστυχώς, ο αδερφός του δεν είχε την ίδια μοίρα. Συνελήφθη, βασανίστηκε και πέθανε το 1945 στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπέργκεν Μπέλσεν. Ο Τσάπεκ προτάθηκε για Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1936 και προς τιμήν του δίνεται το βραβείο «Karel Capek» σε συγγραφείς έργων επιστημονικής φαντασίας....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/rompot-i-lexi-pou-proekipse-apo-tin-katanagkastiki-ergasia-ke-tous-sklavous-tin-epinoise-enas-theatrikos-singrafeas-to-1921-pou-proidopiise-gia-tin-exelixi-ton-michanon-ke-polemise-to-nazismo/

Το CNN προτείνει

http://www.huffingtonpost.gr/2014/12/26/cnn-ellada-xeimwnaw-proorismoi_n_6381510.html?1419589271

Το CNN προτείνει: 6 λόγοι για να πας στην Ελλάδα τον χειμώνα

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
P
Εκτύπωση
Τους χειμερινούς ταξιδιωτικούς προορισμούς της Ελλάδας αναδεικνύει σε ρεπορτάζ του το CNN. Όπως επισημαίνει το αμερικανικό Μέσο Ενημέρωσης, μπορεί η Ελλάδα να είναι πολύ δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός, ωστόσο ακόμα και τους χειμερινούς μήνες υπάρχουν μαγευτικές τοποθεσίες τις οποίες μπορεί να επισκεφτεί κάποιος.
Στο ρεπορτάζ παρουσιάζονται μάλιστα 6 χειμερινοί προορισμοί, οι οποίοι έχουν τη δική τους ξεχωριστή ομορφιά. Πρώτος προορισμός είναι τα Ζαγοροχώρια. «Ένας κρυμμένος θησαυρός στα ορεινά της Ηπείρου» όπως λέει χαρακτηριστικά το CNN. Εκεί ο επισκέπτης θα συναντήσει γραφικούς δρόμους, παραδοσιακά γεφύρια και πολλούς ξενώνες.
thess
Η φωτογραφία του CNN από τη Θεσσαλονίκη
Από την λίστα δεν λείπει φυσικά η Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα κεντρικό σημείο της βορείου Ελλάδος, στο οποίο κάποιος μπορεί να δει αρχαιολογικά μνημεία και μουσεία με μεγάλο ενδιαφέρον. «Υπάρχουν επίσης φανταχτερά μπαρ και πολλά εστιατόρια» σημειώνεται στο ρεπορτάζ.
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο πρέπει να επισκεφτεί ένας ταξιδιώτης την Ελλάδα τους χειμερινούς μήνες είναι το Πήλιο. Όπως λέει χαρακτηριστικά το CNN, στην εν λόγω τοποθεσία «υπάρχουν, μεταξύ άλλων, χιονοδρομικές πίστες με πανοραμική θέα και όμορφα μονοπάτια πεζοπορίας».
pilio
Η φωτογραφία του CNN από το Πήλιο
Στην συγκεκριμένη λίστα υπάρχει και η Ευρυτανία. Διαθέτει παραδοσιακά χωριά, εντυπωσιακά φαράγγια, πολύ «πράσινο» και αρκετά μοναστήρια.
Αναφορά γίνεται και στη Μάνη. «Στη Μάνη βρίσκονται περισσότερα από 96 παραδοσιακά χωριά, πύργοι και βυζαντινές εκκλησίες» τονίζει το CNN και συμπληρώνει: «το σκηνικό είναι εντυπωσιακό».
Το ρεπορτάζ κλείνει με αναφορά στη Μονεμβασιά. Στο μέρος που υπάρχουν καλό-διατηρημένα βυζαντινά κάστρα. Βρίσκεται στη Πελοπόννησο και ο επισκέπτης μπορεί ακόμα να δει παραδοσιακές εκκλησίες και καλντερίμια.

Xορός. Δυναμώνει το σώμα, ισορροπεί την ψυχή!

Xορός. Δυναμώνει το σώμα, ισορροπεί την ψυχή!
O χορός γεννήθηκε από πολλές και διαφορετικές ανάγκες του ανθρώπου: να ξορκίσει τους φόβους του, να εξευμενίσει τους θεούς, να εκφράσει τον έρωτά του και κυρίως να επικοινωνήσει. Από τότε, πολλά πράγματα άλλαξαν, ο χορός όμως παραμένει ακόμα πανταχού παρών. Έχετε παρατηρήσει ότι ορισμένες φορές, στο άκουσμα μιας ρυθμικής μουσικής, δεν μπορείτε να αντισταθείτε στον πειρασμό του λικνίσματος; Μελέτες δείχνουν ότι ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται τους δυνατούς ήχους σαν απότομες μετακινήσεις και προσπαθώντας να ισορροπήσει το σώμα, του δίνει εντολή για κίνηση. Όλη αυτή η διαδικασία προκαλεί, σύμφωνα με τους επιστήμονες, μια έντονη αίσθηση ευχαρίστησης που πλημμυρίζει τον οργανισμό. Λόγος ικανός για να εντάξετε το χορό στη ζωή σας. Εμείς προσπαθήσαμε να κάνουμε λέξεις τις κινήσεις και τα συναισθήματα που εκδηλώνουμε με το χορό και να σας παρουσιάσουμε τα βασικότερα είδη του.

Δεν είναι τυχαίο που οι χορευτές έχουν σώματα άξια θαυμασμού. O χορός -μαζί με το κολύμπι- είναι μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις. Αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού, βοηθάει στις καύσεις του οργανισμού και επομένως συμβάλλει στην απώλεια κιλών. Έχει μάλιστα υπολογιστεί ότι 90" χορογραφίας διαγωνιστικού τύπου (υψηλού δηλαδή επιπέδου) ισοδυναμεί με 800 μέτρα σπριντ!
● Αν πιστεύετε ότι χορεύοντας γυμνάζονται μόνο τα πόδια, καιρός να αναθεωρήσετε. Όσο εσείς απολαμβάνετε το ρυθμό της μουσικής, όλες οι μυϊκές ομάδες του σώματός σας καταβάλλουν τη δική τους προσπάθεια. Ένας χρόνος συστηματικής ενασχόλησης με το χορό βοηθά στη σύσφιγξη των κοιλιακών, δυναμώνει τον κορμό και γυμνάζει τα άκρα, ενώ παράλληλα χαρίζει ευλυγισία. O μαθητής διδάσκεται να συντονίζει τα διάφορα μέλη του σώματός του, αποκτώντας αρμονία στην κίνηση.
● Επίσης, μέσα από το χορό, διδάσκεται κανείς να στέκεται και να περπατάει σωστά, ελέγχοντας το σώμα του. Όλα αυτά επιτυγχάνονται και με τη βοήθεια της διαφραγματική αναπνοής, που ισχυροποιεί την καρδιά και διευρύνει την ελαστικότητα των πνευμόνων.
● Τα οφέλη, όμως, δεν είναι μόνο σωματικά. Η μουσική συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία και ο χορός είναι μια δυνατότητα έκφρασης, μια διέξοδος από την καθημερινότητα και το στρες. Κάθε χορός γεννήθηκε εξάλλου για να υπηρετήσει μια κοινωνική ανάγκη. Μακριά από την έννοια του «μοναχικού σπορ», ο χορός είναι φτιαγμένος πάντα για δύο ή περισσότερους ανθρώπους, που βιώνουν έτσι τη χαρά της επαφής και της ομάδας. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα ο χορός, με την παραδοσιακή του έννοια, είναι της μόδας. Oι σχολές ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και προσφέρουν ποικιλία επιλογών. Διαλέξτε αυτό που σας ταιριάζει και κάντε μια νέα αρχή.


Ένα μάθημα διαρκεί περίπου 45-50΄ (ορισμένες σχολές έχουν καθιερώσει το δίωρο, με ένα σύντομο διάλειμμα ενδιάμεσα). Στις περισσότερες σχολές που διδάσκονται ευρωπαϊκοί και λάτιν χοροί συνήθως το μάθημα περιλαμβάνει ένα μείγμα χορών, ώστε ο μαθητής μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να γνωρίσει τις βασικές τους αρχές και να συνεχίσει -αν επιθυμεί- με το είδος που προτιμάει.


Τα ομαδικά μαθήματα συνήθως κοστίζουν γύρω στα 8-10 ευρώ την ώρα, μπορείτε όμως να βρείτε και τιμές που ξεκινούν από 4 ευρώ, ενώ ενδέχεται να φτάσουν και τα 15. Όσο για τα ιδιαίτερα μαθήματα, το κόστος ανεβαίνει σημαντικά και κυμαίνεται από 20 έως και 40 ευρώ την ώρα. Oρισμένες σχολές χρεώνουν με το μάθημα, ενώ οι περισσότερες διαθέτουν επιλογές πακέτων για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παρακολούθησης μαθημάτων, που συνήθως είναι πιο οικονομικά.


Χορό μπορεί να ξεκινήσει ο καθένας, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες ικανότητες ή ταλέντο. Το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση. Στους λάτιν και στους ευρωπαϊκούς χορούς η διδασκαλία ξεκινάει από το μηδέν, με αποτέλεσμα, αφού μάθετε τα βήματα, να περάσετε σταδιακά σε γρηγορότερους ρυθμούς.


Μετά τα πρώτα 1-2 μαθήματα θα γνωρίζετε τα βασικά βήματα όλων των λάτιν και ευρωπαϊκών χορών, ενώ στα 3-4 θα μπορείτε να αναγνωρίζετε κάθε ρυθμό. O χρόνος που χρειάζεται για να είστε σε θέση να χορεύετε είναι υποκειμενικός, αφού πέρα από την προσπάθειά σας εξαρτάται και από το στόχο που έχετε θέσει (π.χ. θέλετε να αποκτήσετε τέλεια τεχνική, να μάθετε να συνδυάζεστε με οποιαδήποτε ντάμα ή οποιονδήποτε καβαλιέρο κλπ.). Σε γενικές γραμμές, πάντως, 2 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα για ένα χρόνο αρκούν για να μάθετε να χορεύετε αρκετά καλά.



http://www.vita.gr/fitness/article/1408/xoros-dynamwnei-to-swma-isorropei-thn-psyxh/

Φτιάχνουμε βάφλες



Φτιάχνουμε βάφλεςΥλικά
175 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
2 κ.σ. ζάχαρη
300 ml γάλα
75 γρ. ανάλατο βούτυρο, λιωμένο
1 κ.γ. εσάνς βανίλιας
2 μεγάλα αυγά, χωριστά ο κρόκος από το ασπράδι
σιρόπι, μαρμελάδα, φρέσκα φρούτα, γλυκιά σαντιγί ή παγωτό, για το σερβίρισμα (προαιρετικά)

Εκτέλεση
1. Ρίξτε το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ και τη ζάχαρη σε μπολ. Ανοίξτε μια λακκούβα στο κέντρο και ρίξτε το γάλα, το βούτυρο, τη βανίλια και τους κρόκους. Ενσωματώστε σταδιακά το αλεύρι.
2. Προθερμάνετε τη βαφλιέρα. Σε ένα καθαρό μεγάλο μπολ χτυπήστε τα ασπράδια σε μαρέγκα. Προσθέστε τη μαρέγκα στη ζύμη με μια μεταλλική κουτάλα.
3. Προθερμάνετε το φούρνο στους 130° C. Ρίξτε κουταλιές από το χυλό στη βαφλιέρα (ή την ποσότητα που προτείνεται από τον κατασκευαστή) και απλώστε το μείγμα για να καλυφθεί όλη η επιφάνεια. Ψήστε μέχρι να ροδίσει η βάφλα.
4. Σερβίρετε αμέσως με σιρόπι, μαρμελάδα, φρέσκα φρούτα, γλυκιά σαντιγί ή παγωτό, ή διατηρήστε τις βάφλες ζεστές στο φούρνο μέχρι το σερβίρισμα.

Προετοιμασία:  Αν και είναι προτιμότερο να τις καταναλώσετε αμέσως, μπορείτε να ετοιμάσετε τις βάφλες από την προηγουμένη και να τις ξαναζεστάνετε στην τοστιέρα.

Συμβουλή: Όταν η συνταγή συμβουλεύει να προσθέσετε λιωμένο βούτυρο, βεβαιωθείτε ότι το βούτυρο έχει κρυώσει καλά προτού το ρίξετε στο χυλό. Το ζεστό βούτυρο μπορεί να κάνει το μείγμα να σβολιάσει ή να κόψει.

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

..δεύτερη εκλογική του νίκη...



28 Νοεμβρίου-Εκλογική νίκη του Κόμματος των Φιλελευθέρων (1910)

229_venizelos1

    
Την δεύτερη εκλογική του νίκη για τό έτος 1910 πετυχαίνει το Κόμμα των Φιλελευθέρων, στις 28 Νοεμβρίου. Του κόμματος ηγείτο ο ιδρυτής του, Ελευθέριος Βενιζέλος. 

    Το Κόμμα των Φιλελευθέρων ιδρύθηκε στις 22 Αυγούστου 1910. Τον Οκτώβριο, ανέλαβε την διακυβέρνηση και προκήρυξε εκλογές Αναθεωρητικής Βουλής. Λόγω της αποχής των υπολοίπων κομμάτων, εκλέχθηκε το Κόμμα των Φιλελευθέρων. Στις επόμενες εκλογές (Μάρτιος 1912),  οι Φιλελεύθεροι επικράτησαν, παρά την συμμετοχή όλων των πολιτικών δυνάμεων στις εκλογές. Τον Φεβρουάριο του 1915, μετά την διαφωνία του Βενιζέλου με τον Βασιλιά Κωνσταντίνο, ο πρώτος παραιτήθηκε. Στις εκλογές του Μαίου, οι Φιλελεύθεροι κέρδισαν πάλι. Στις εκλογές του 1920, το Κόμμα νικήθηκε από το Λαίκό Κόμμα του Γούναρη, και ο Βενιζέλος μετώκησε στην Γαλλία. 

    Το 1936, μετά το θάνατο του Ελευθερίου Βενιζέλου, εκλέχθηκε στη διοικούσα επιτροπή του Κόμματος των Φιλελευθέρων, ο γιος του, Σοφοκλής Βενιζέλος. Το 1944, αρχηγός του κόμματος ανακηρύχθηκε ο Θεμιστοκλής Σοφούλης.   Τον Φεβρουάριο του 1946, το Κόμμα Φιλελευθέρων διασπάσθηκε για πρώτη φορά. Αργότερα, τα μέλη του απορροφήθηκαν από το κόμμα του Γεωργίου Παπανδρέου.

Παύλος Ζάννας


b132460   

Στις 28 Νοεμβρίου 1929, γεννάται o γνωστός λογοτέχνης Παύλος Ζάννας. Ο Ζάννας υπήρξε κατά το παρελθόν καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
    Ο Παύλος Ζάννας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Ήταν εγγονός της Πηνελόπης Δέλτα. Το 1947, αποφοίτησε από το Kολλέγιο Aθηνών. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες, στο  Πανεπιστημίου της Γενεύης (Institut de Hautes Études Internationales).Tο 1953 παντρεύτηκε με την πιανίστα Mίνα Zάννα. Το 1954, Θεσσαλονίκη ασχολήθηκε με εμπορικές και βιομηχανικές οικογενειακές επιχειρήσεις. Aπό το 1955 ως το 1967 υπήρξε γενικός γραμματέας και αντιπρόεδρος της Mακεδονικής Kαλλιτεχνικής Eταιρείας “Tέχνη” και διηύθυνε την Kινηματογραφική Λέσχη της “Tέχνης”.Tο 1965 διορίστηκε Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Eκθέσεως Θεσσαλονίκης. Από την θέση αυτή, οργάνωσε το πρώτο Διεθνές Φεστιβάλ Kινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη (1966). Tο 1978 άρχισε να επιμελείται την έκδοση του Aρχείου της Π. Σ. Δέλτα. 
Πέθανε στις 6 Δεκεμβρίου 1989.


Αναβίωση εθίμου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος τα μέλη της Ομάδας Ζαχαροπλαστικής θα αναβιώσουν το έθιμο των λουκουμάδων με αφορμή τον εορτασμό του Αγ. Ανδρέα…
www.cretanmagazine.gr

http://www.cretanmagazine.gr/eidiseis/creta/politismos-creta/anaviosi-ethimou-loukoumadon-apo-to-kapi-chersonisou/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Αναβίωση εθίμου λουκουμάδων από το ΚΑΠΗ Χερσονήσου

Αναβίωση εθίμου λουκουμάδων από το ΚΑΠΗ Χερσονήσου

Όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος τα μέλη της Ομάδας Ζαχαροπλαστικής θα αναβιώσουν το έθιμο των λουκουμάδων με αφορμή τον εορτασμό του Αγ. Ανδρέα του ΄΄ Τρυποτηγανά ΄΄ ή ΄΄Τρυποτηγανίτη΄΄


Θα παρασκευάσουν ζεστούς , αφράτους λαχταριστούς λουκουμάδες περιχυμένους με μέλι!!!
Σας περιμένουμε τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου & ώρα 9.30 π.μ. στο Κ.Α.Π.Η. Λιμ. Χερσονήσου
Και για να μην ξεχνάμε το έθιμο λέει…..
Του Αγ. Ανδρέα, του ΄΄ Τρυποτηγανά ΄΄ ή ΄΄ Τρυποτηγανίτη΄΄ , την παραμονή οι νοικοκυρές έφτιαχναν λουκουμάδες ή τηγανίτες … αλίμονο σε όποιαν αμελούσε να φτιάξει τέτοια μέρα …  ο Άγιος , για να την τιμωρήσει θα της τρυπούσε το τηγάνι… Εκτός από ΄΄Τρυποτηγανάς ΄΄ , ο Άγιος Ανδρέας είναι ο προάγγελος του χειμώνα που ακολουθεί , καθώς ΄΄ αντρειεύει ΄΄ , δυναμώνει δηλ. το κρύο.

ΣΠΙΡΟΥΛΙΝΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η σπιρουλίνα είναι ένα απλό, μονοκύτταρο, μικροσκοπικό θαλασσινό φυτό πράσινου-γαλαζωπού χρώματος με την επιστημονική ονομασία Arthrospira…
mikroskopio.gr

ΣΠΙΡΟΥΛΙΝΑ: ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΗ σπιρουλίνα είναι ένα απλό, μονοκύτταρο, μικροσκοπικό θαλασσινό φυτό πράσινου-γαλαζωπού χρώματος με την επιστημονική ονομασία Arthrospira platensis. Κάτω από το μικροσκόπιο, η σπιρουλίνα φαίνεται σαν μια σπείρα με μακριά και λεπτά νήματα. Το άρωμα και η γεύση της σπιρουλίνας είναι παρόμοια με των φυκιών.


Η σπιρουλίνα θεωρείται ως το πλέον θρεπτικώς πλήρες συμπλήρωμα διατροφής. Είναι πλούσια πηγή πολλών σημαντικών θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών, των σύνθετων υδατανθράκων, του σιδήρου και των βιταμινών Α, Κ και Β. Έχει επίσης μεγάλη περιεκτικότητα σε καροτενοειδή (όπως η β-καροτίνη και η κίτρινη ξανθοφύλλη που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες) καθώς και σε χλωροφύλλη, λιπώδη και νουκλεϊκά οξέα και λιπίδια.
Η σπιρουλίνα είναι η πιο πλούσια τροφή σε β-καροτένιο με ένα πλήρες φάσμα δέκα καροτενοειδών. Περίπου τα μισά από αυτά είναι πορτοκαλί καροτένια (άλφα, βήτα και γάμα) και τα άλλα μισά είναι κίτρινες ξανθοφύλλες. Αυτές οι δύο ουσίες συνεργάζονται ιδανικά σε διαφορετικά σημεία στο σώμα μας για την ενίσχυση της αντιοξειδωτικής του προστασίας.

Περίπου το 60% της αποξηραμένης σπιρουλίνας είναι πρωτεΐνη, η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και την αναγέννηση των κυττάρων. Είναι μια τροφή που μπορεί να φέρει σε ισορροπία μια διατροφή που είναι πλούσια σε λιπαρά και χοληστερόλη και να αντικαταστήσει μέχρι ενός σημείου το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα στη διατροφή ενός ατόμου.
Κάθε 10 γραμμάρια σπιρουλίνας μπορεί να παρέχουν μέχρι και το 70% των ελάχιστων ημερήσιων απαιτήσεων ενός ανθρώπου για σίδηρο, και περίπου τρεις έως τέσσερις φορές από τις ελάχιστες ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνες Α (με τη μορφή του β-καροτένιου), Β, D, και Κ. Η σπιρουλίνα είναι επίσης πλούσια σε γ-λινολενικό οξύ ή GLA, μια χημική ένωση που βρίσκεται στο μητρικό γάλα που βοηθά στην υγιή ανάπτυξη των βρεφών.

Ένα άλλο όφελος της σπιρουλίνας για την υγεία μας είναι ότι διεγείρει την «καλή χλωρίδα» στον οργανισμό, όπως τα βακτήρια lactobacillus και τα bifidobacteria στο πεπτικό μας σύστημα και έτσι συμβάλλει στην υγιή πέψη και την καλή λειτουργία του εντέρου. Λειτουργεί ως ένα φυσικό καθαριστικό μειώνοντας τα επίπεδα υδραργύρου και άλλων τοξινών στον οργανισμό.
Η σπιρουλίνα αυξάνει επίσης την αντοχή και το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς η υψηλή της περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη σας βοηθά να χτίσετε μυϊκή μάζα. Την ίδια στιγμή, μπορεί να περιορίσει την πείνα. Έτσι, δρα έμμεσα ως ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διατηρήσετε το ιδανικό σας σωματικό βάρος.

Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
ΘΡΑΚΗ,ΚΑΤΟΧΗ,ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΣΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ 1941-1944 26 Οκτωβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Σχολιάστε…
ellinoistorin.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις