Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ






Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Σαν σήμερα, το 1959, ένταση σημειώνεται στις σχέσεις Ελλάδος - βουργαρίας για το θέμα των πολεμικών επανορθώσεων.
Σύμφωνα με τον Κ. Δοξιάδη, οι αξιώσεις της Ελλάδας έφταναν το εθνικό εισόδημα 33 ετών ή τον προϋπολογισμό του κράτους για 130 χρόνια.
Η κατανομή των αποζημιώσεων έγινε ως εξής: - 60,9% από τη Γερμανία, δηλαδή 10,8 δισ. δολάρια ή 1,2 τρισ. Δραχμές - 33,6% από την Ιταλία, ήτοι 6 δισ. δολάρια ή 670 δισ. Δραχμές, και - 5,5% από την βουργαρία, δηλαδή σχεδόν 1 δισ. δολάρια ή 198 δισ. δραχμές.
Ωστόσο, τα επιχειρήματα των «συμμάχων» ήταν τελείως διαφορετικά, αφού υποστήριζαν ότι «η Γερμανία πρέπει να ανασυγκροτηθεί, η Ιταλία είναι πολύ πτωχή και η βουργαρία θυσιάστηκε για μας…
Έτσι τα ελληνικά αιτήματα παραμερίστηκαν και αντί για εκπλήρωσή τους, τα διάφορα συνέδρια και οι συσκέψεις επιδίκασαν στην Ελλάδα συμβολικά και μόνον ένα ποσόν. Η απόφαση αυτή δεν έχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα και οφείλεται κυρίως στην διεθνή πολιτική που ασκήθηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις μετά τον πόλεμο. Υπεύθυνες για την απόφαση αυτή είναι οι Μεγάλες Δυνάμεις και προς αυτές πρέπει να απευθύνονται από εδώ κι εμπρός τα αιτήματά μας, τόνιζε ο Δοξιάδης.

[Ελληνικό Ημερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]
. Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΣΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ 1941-1944 . ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ Η εισβολή των Βουλγάρων στη Βόρεια Ελλάδα και η κατάληψη της…
ellinoistorin.gr
    



Κάλαντα Ικαρίας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

παιγνίδια στο χιόνι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


παιγνίδια στο χιόνι...

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Τα θυρανοίξια της Αγιά-Σοφιάς

http://www.newsbomb.gr/ellada/ekklhsia/story/537366/ta-thyranoixia-tis-agia-sofias

Τα θυρανοίξια της Αγιά-Σοφιάς

Τα θυρανοίξια της Αγιά-Σοφιάς
Ο πρώτος ναός της Αγίας Σοφίας θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο το 330 μ.Χ., όταν ονόμασε τη μετέπειτα Κωνσταντινούπολη, πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Η ανέγερση του ναού ολοκληρώθηκε από τον γιο του, Κωνστάντιο και τα εγκαίνια έγιναν στις 15 Φεβρουαρίου του 360.
Κατά την εποχή του Αρκαδίου, το 404, η πρώτη Αγιά - Σοφιά πυρπολείται και θα κτισθεί εκ νέου από τον Θεοδόσιο Β'. Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 10 Οκτωβρίου του 415, όμως ο ναός θα πυρποληθεί και πάλι το 532, κατά τη Στάση του Νίκα.
Έτσι, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός Α' αποφασίζει να κατασκευάσει την εκκλησία από την αρχή, στον ίδιο χώρο, αλλά πολύ πιο επιβλητική, για να δεσπόζει στη Βασιλεύουσα. Τα θεμέλια αυτού του μεγαλοπρεπή ναού θα μπουν στις 23 Φεβρουαρίου του 532, με σχέδια που εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες Ανθέμιος Τραλλιανός και Ισίδωρος ο Μιλήσιος.
Για την ολοκλήρωση του κολοσσιαίου έργου δούλεψαν αδιάκοπα επί έξι χρόνια 10.000 τεχνίτες, ενώ ξοδεύτηκαν 320.000 λίρες (περίπου 120.000.000 ευρώ).
Από κάθε σημείο όπου υπήρχε Ελληνισμός, έγινε προσφορά: Τα πράσινα μάρμαρα από τη Μάνη και την Κάρυστο, τα τριανταφυλλιά από τη Φρυγία και τα κόκκινα από την Αίγυπτο. Από τον υπόλοιπο κόσμο προσφέρθηκαν τα πολύτιμα πετράδια, ο χρυσός, το ασήμι και το ελεφαντόδοντο, για τη διακόσμηση του εσωτερικού.
Τα εγκαίνια έγιναν στις 27 Δεκεμβρίου του 537 από τον Ιουστινιανό, ο οποίος βλέποντας την υπεροχή της Αγίας Σοφίας, έναντι του ξακουστού ναού του Σολομώντα, αναφωνεί: «Δόξα τω Θεώ το καταξιωσάντι με τελέσαι τοιούτον έργον. Νενίκηκά σε Σολομών».
Πηγή: sansimera.gr

το 1829, στην Αίγινα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Σαν σήμερα το 1829, στην Αίγινα και συγκεκριμένα στο ‘’Ορφανοτροφείο’’ της, θα αρχίσει να λειτουργεί η βιβλιοθήκη η οποία και αποτελεί τον πυρήνα της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το Ορφανοτροφείο, κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Θεόδωρο Βαλλιάνο*, σε λιγότερο από ένα χρόνο [1828].
Αρχικός προορισμός του κτηρίου ήταν η στέγασις, σίτισις και εκπαίδευσις περίπου εξακοσίων ορφανών του Αγώνος. Στην πορεία όμως στέγασε το πρώτο Αρχαιολογικό Μουσείο, την πρώτη Εθνική Βιβλιοθήκη, το πρώτο Εθνικό Τυπογραφείο, λιθογραφείο και βιβλιοπωλείο και το πρώτο Ελληνικό Ωδείο.
*Ο Θεόδωρος Βαλλιάνος (Ρωσία 1801 – Αθήνα 1857) υπήρξε αγωνιστής του 1821, στρατιωτικός και λόγιος. Καταγόταν από την Κεφαλονιά. Σπούδασε στη στρατιωτική Ακαδημία της Πετρούπολης, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με τη θεολογία και τη λογοτεχνία. Υπηρέτησε στον ρωσικό στρατό και έφτασε στον βαθμό του λοχαγού του μηχανικού σώματος. Κατέβηκε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1822 και πήρε μέρος στον Αγώνα. Είχε φέρει μαζί του χρήματα, όπλα και πολεμοφόδια με τα οποία συγκρότησε ένα μικρό στρατιωτικό σώμα από Κεφαλονίτες, που τελούσε υπό τις διαταγές του.
Πήρε μέρος στην καταστροφή του Δράμαλη και στις επιχειρήσεις στην Πάτρα, εναντίον του Γιουσούφ πασά και στο Μεσολόγγι, εναντίον του Σκόδρα πασά. Το 1824 διορίστηκε διοικητής του Μηχανικού και του Πυροβολικού στο Ναύπλιο. Εκεί, συνεισφέροντας χρηματικά ποσά και ο ίδιος, έχτισε το Βουλευτήριο, στρατώνες, δεξαμενές, υδραγωγεία, αποθήκες, εργαστήρια, χυτήρια κ.ά. και συμπλήρωσε την οικοδόμηση των τειχών της πόλης. Αργότερα, επί Καποδίστρια, ονομάστηκε αντισυνταγματάρχης και υπήρξε διευθυντής του μηχανικού σώματος και διοικητής του οπλοποιείου. Ο βασιλιάς Όθων τον διόρισε γενικό πρόξενο Μακεδονίας και Θεσσαλίας, όπου αγωνίστηκε για τα δικαιώματα των ομογενών Ελλήνων.
Το 1841 παραιτήθηκε και ανέλαβε τη διεύθυνση του δικαστικού σώματος του υπουργείου Στρατιωτικών, παίρνοντας συγχρόνως προαγωγή σε συνταγματάρχη. Ο Β. υπήρξε επίσης θεολόγος, συγγραφέας πολλών μελετών και μεταφραστής από τα ρωσικά (πηγή: http://greek_greek.enacademic.com/208861/Βαλλιάνος,_Θεόδωρος).

(Εικόνα: Ο Θεόδωρος Βαλλιάνος, πρώτος Έλληνας πρόξενος στη Θεσσαλονίκη (1835). Από το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.)


[Ελληνικό Ημερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

 
, Στὶς 8 Ὀκτωβρίου τοῦ 1828, θεμελιώθηκε τὸ ἴδρυμα καὶ ὁ ναὸς ἐντός αὐτοῦ, τοῦ Ὀρφανοτροφείου τῆς Αἴγινας. Στὸν θεμέλιο λίθο ἦταν χαραγμένο τὸ ἑξῆς : «Ἐξ ὀνόματος τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους, ὁ Κυβ...
ellinoistorin.gr

Μεγίστη (Καστελόριζο)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1943, οι κάτοικοι της νήσου Μεγίστης μεταφέρονταν με συμμαχικά καράβια στην Κύπρο, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν όλοι μαζί στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως προσφύγων τού Nouseirat, στην Γάζα της Παλαιστίνης.
Μόνο η Δέσποινα Aχλαδιώτου -η γνωστή από την προσωνυμία Κυρά της Ρω- παρέμεινε ακλόνητη, στην ομώνυμη βραχονησίδα της, για να υψώνει κάθε πρωί ελληνική σημαία, όπως επί σαράντα χρόνια συνήθιζε να κάνει (βλ. σχετικό θέμα: http://ellinoistorin.gr/?p=10501). Δεν ήταν λίγοι οι Έλληνες Ιερολοχίτες που φιλοξενήθηκαν από την ατρόμητη αυτή γυναίκα.
(Εικόνα: Βρετανοί στρατιώτες στο Καστελόριζο το 1944.)
[Κείμενο: Μεγίστη (Καστελόριζο) – Από τους αρχαίους χρόνους μέχρι (http://ellinoistorin.gr/?p=15766]
[Ελληνικό Ημερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

...το ανύπαρκτο έως τότε ...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα στα 1912, στην Διάσκεψη του Λονδίνου (με την υποστήριξη της Αυστρίας αλλά και της Ιταλίας), αναγνωρίζεται από τις Μεγάλες Δυνάμεις το ανύπαρκτο έως τότε αλβανικό Κράτος.
Η οριστική διατύπωσις και αναγνώρισις της αλβανικής ανεξαρτησίας, προσυπογράφηκε επισήμως στις 29 Ιουλίου 1913 και στις 17/12/1913 της παραχωρήθηκε η Βόρεια Ήπειρος. Είχε προηγηθεί η συνέλευσις στον Αυλώνα, στην οποία αλβανοί εθνικιστές, αποφάσισαν την απόσπαση της αλβανίας από την οθωμανική αυτοκρατορία. Ο Ισμαήλ Κεμάλ που διεύθυνε τις εργασίες της εθνοσυνελεύσεως, ύψωσε την σημαία της ανεξαρτησίας στις 28 Νοεμβρίου 1912.(Πηγές αναφέρουν ως ημερομηνία αναγνωρίσεως στην Διάσκεψη τού Λονδίνου και την 20η Δεκεμβρίου 1912).
[Κείμενο: Βόρεια Ήπειρος - Το χρονικό του αυτονομιστικού αγώνα (http://www.e-istoria.com/bh13.html)]
[Ελληνικό Ημερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Jachete copii

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ της Samson Geta.
Φωτογραφία της Samson Geta.Φωτογραφία της Samson Geta.
Φωτογραφία της Samson Geta.
Φωτογραφία της Samson Geta.
Φωτογραφία της Samson Geta.
 
 
 
 
 
 
Samson Geta μαζί με Lili Lita.
Jachete copii

φιογκάκια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη La Wikiguia.
 
0:00/0:36
15.893.908 προβολές
La Wikiguia
Como hacer lazos perfectos ! emoticon heart
Dale Me Gusta a nuestra pagina de La Wikiguia para recibir mas video guias como estas !
Por: Gustamonton, manualidades.

Η ανώτερη μορφή γλώσσας

Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η…
official.gr
Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ” αυτήν δεν υπάρχουν όρια. Ολοκληρωμένη αποτρίχωση με την πρώτη συνεδρία δώρο
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)

Η Ελληνική και η Κινέζικη, είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.
Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.
Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.
Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.
Η ΣΟΦΙΑ
Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να ισχύει. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι” αυτό το λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα=γή + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή + θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» – ελαττώνει ως ανθρώπους – και μας φθίνει μέχρι και την υγεία μας. Και, βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει, πως το λέμε; Μα, φυσικά, «άφθονο».
Έχουμε τη λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε. 
Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά .. Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία!!!
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε (σε αρχική φάση οι Θεοί) ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας ευχαριστείται, αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά). Άρα, για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και γιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία.
Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο.
Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που μόνο Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο. Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.
Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις.
«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.
Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μπορείς να μιλάς σωστά σημαίνει ότι ήδη είσαι σε θέση να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.
Η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ
Η Ελληνική φωνή κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «αυδή». Η λέξη αυτή δεν είναι τυχαία αφού προέρχεται από το ρήμα «άδω» που σημαίνει τραγουδώ.
Όπως γράφει και ο μεγάλος ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος:
«Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φώς θα ελιχθώ προς τα πάνω, όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει. Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους συναντήσω αγγέλους, θα τους μιλήσω Ελληνικά, επειδή δεν ξέρουνε γλώσσες. Μιλάνε Μεταξύ τους με μουσική».
Ο γνωστός Γάλλος συγγραφεύς Ζακ Λακαρριέρ επίσης μας περιγράφει την κάτωθι εμπειρία από το ταξίδι του στην Ελλάδα:
«Άκουγα αυτούς τους ανθρώπους να συζητούν σε μια γλώσσα που ήταν για μένα αρμονική αλλά και ακατάληπτα μουσική. Αυτό το ταξίδι προς την πατρίδα – μητέρα των εννοιών μας – μου απεκάλυπτε ένα άγνωστο πρόγονο, που μιλούσε μια γλώσσα τόσο μακρινή στο παρελθόν, μα οικεία και μόνο από τους ήχους της. Αισθάνθηκα να τα έχω χαμένα, όπως αν μου είχαν πει ένα βράδυ ότι ο αληθινός μου πατέρας ή η αληθινή μου μάνα δεν ήσαν αυτοί που με είχαν αναστήσει».
Ο διάσημος Έλληνας και διεθνούς φήμης μουσικός Ιάνης Ξενάκης, είχε πολλές φορές τονίσει ότι η μουσικότητα της Ελληνικής είναι εφάμιλλη της συμπαντικής.
Αλλά και ο Γίββων μίλησε για μουσικότατη και γονιμότατη γλώσσα, που δίνει κορμί στις φιλοσοφικές αφαιρέσεις και ψυχή στα αντικείμενα των αισθήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ξεχωριστά σύμβολα για νότες, χρησιμοποιούσαν τα ίδια τα γράμματα του αλφαβήτου.
«Οι τόνοι της Ελληνικής γλώσσας είναι μουσικά σημεία που μαζί με τους κανόνες προφυλάττουν από την παραφωνία μια γλώσσα κατ” εξοχήν μουσική, όπως κάνει η αντίστιξη που διδάσκεται στα ωδεία, ή οι διέσεις και υφέσεις που διορθώνουν τις κακόηχες συγχορδίες», όπως σημειώνει η φιλόλογος και συγγραφεύς Α. Τζιροπούλου-Ευσταθίου.
Είναι γνωστό εξάλλου πως όταν οι Ρωμαίοι πολίτες πρωτάκουσαν στην Ρώμη Έλληνες ρήτορες, συνέρρεαν να θαυμάσουν, ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν Ελληνικά, τους ανθρώπους που «ελάλουν ώς αηδόνες».
Δυστυχώς κάπου στην πορεία της Ελληνικής φυλής, η μουσικότητα αυτή (την οποία οι Ιταλοί κατάφεραν και κράτησαν) χάθηκε, προφανώς στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Να τονίσουμε εδώ ότι οι άνθρωποι της επαρχίας, του οποίους συχνά κοροϊδεύουμε για την προφορά τους, είναι πιο κοντά στην Αρχαιοελληνική προφορά από ό,τι εμείς οι άνθρωποι της πόλεως.
Η Ελληνική γλώσσα επιβλήθηκε αβίαστα (στους Λατίνους) και χάρη στην μουσικότητά της.
Όπως γράφει και ο Ρωμαίος Οράτιος «Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα».
Πηγήnewsone

Δημοφιλείς αναρτήσεις