Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016
«Η Αφροδίτη της Μήλου»
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση από 28 Ιανουαρίου 2013.
«Η Αφροδίτη της Μήλου»
Η ανακάλυψη του περίφημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου σε ένα χωράφι, μέσα στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα της Μήλου, από έναν Έλληνα αγρότη και η απόκτησή του από την Γαλλία με τελικό προορισμό το Λούβρο, είναι μια ακόμη βρωμερή ιστορία αρχαιοκαπηλίας, ένα κακοπαιγμένο θέατρο ασέβειας στον πολιτισμό που έχει γεννήσει αυτός εδώ ο τόπος.
Η ανακάλυψη του περίφημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου σε ένα χωράφι, μέσα στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα της Μήλου, από έναν Έλληνα αγρότη και η απόκτησή του από την Γαλλία με τελικό προορισμό το Λούβρο, είναι μια ακόμη βρωμερή ιστορία αρχαιοκαπηλίας, ένα κακοπαιγμένο θέατρο ασέβειας στον πολιτισμό που έχει γεννήσει αυτός εδώ ο τόπος.
Βρισκόμαστε στην άνοιξη του 1820 ένα χρόνο πριν από την ελληνική
επανάσταση. Η Οθωμανική αυτοκρατορία είναι ήδη ο μεγάλος ασθενής. Την
διαλύει η διοικητική υπερσυγκέντρωση, η διαφθορά στον κρατικό μηχανισμό
και στον στρατό, η οικονομική εξάρτηση από ξένα κεφάλαια και η εξαθλίωση
των αγροτικών πληθυσμών. Οι μεγάλες δυνάμεις σπεύδουν να σκυλέψουν ότι
μπορούν από την κατάρρευση της, βασικά τους εμπορικούς δρόμους προς την
ανατολή και την Μαύρη θάλασσα και τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές.
Αλλά μιας και οι περισσότεροι Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί της εποχής προέρχονται από κλασικές σπουδές και πιάνο, είναι μεγάλοι αρχαιολάτρες και έτσι καλοβλέπουν και όλες τις θαμμένες ή μη αρχαιότητες του ελληνισμού. Έτσι βρίσκεται στον προστατευμένο κόλπο της Μήλου για να ξεχειμωνιάσει το Γαλλικό πολεμικό πλοίο με τους Γάλλους αξιωματικούς να διασκεδάζουν την ανία τους διεξάγοντας παράνομη αρχαιολογική ανασκαφή με επικεφαλής τον σημαιοφόρο Olivier Voutier μέλος του πληρώματος της γολέτας Estafette στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα, με εκπαιδευόμενους ερασιτέχνες αρχαιολόγους γάλλους ναύτες. Η ιστορία αναφέρει ότι ένας Έλληνας γεωργός ο Κεντρωτάς έσκαβε και αυτός με την βοήθεια του γιού και του ανιψιού του στο χωράφι του που βρίσκεται εκεί δίπλα για να φτιάξει πιο καλά τις πεζούλες γιατί, είχανε πέσει κάτι πέτρες και χώματα από την αρχαία οχύρωση και εντελώς τυχαία, αλλά σε μεγάλο βάθος βρήκε το άγαλμα της Αφροδίτης.
Παραμύθια μας πουλάνε όλοι, ιστορικοί και πρωταγωνιστές. Η δική μου ανάγνωση είναι ότι οι Γάλλοι προφανώς λαδώσανε κάποιους ντόπιους προύχοντες για να μπορούν ανενόχλητοι μέρα μεσημέρι να σκάβουν δίπλα στο αρχαίο θέατρο της Μήλου. Μαθεύτηκε το πράγμα στην μικρή τοπική κοινωνία και ο Κεντρωτάς μιας και είχε χωράφι μέσα στον αρχαιολογικό χώρο πήρε τα δυο παλικαράκια τον γιο του και τον ανιψιό να σκάψουνε και αυτοί και αφού υπήρχαν ενδιαφερόμενοι στο νησί να βρούνε οτιδήποτε να τους το πουλήσουμε. Ή ήδη είχε βρει κάποια μάρμαρα που τον δυσκολεύανε στο όργωμα και στο φύτεμα και τα είχε παραχώσει και μιας που άκουσε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι πήγε να τα ξεθάψει και να παζαρέψει την τιμή. Ο ψιλοσπουδαγμένος γάλλος σημαιοφόρος καταλαβαίνει την μεγάλη αξία του αγάλματος και δίνει κατευθείαν καπάρο στον Κεντρωτά 400 γρόσια για να κλείσει την δουλειά για λογαριασμό της Γαλλίας και να ξεκινήσει η διαδικασία της μεταφοράς που δεν είναι και εύκολο πράγμα, 900 κιλά ζυγίζει το άγαλμα.
Ειδοποιούνται αμέσως και από διάφορες ενδιαφερόμενες πλευρές, πρόξενοι. πρεσβευτές δραγουμάνοι, ναύαρχοι, η μεγάλη πύλη και όλοι πλέκουν ένα άθλιο γαϊτανάκι διαπραγμάτευσης για το που θα πάει το άγαλμα με πρωτοστάτες τους προύχοντες της Μήλου που γέρνουνε από εδώ και από εκεί ανάλογα με την τιμή που προσφέρει ο ένας και ο άλλος. Πάνω από 7000 γρόσια τεράστιο ποσό για την εποχή, αλλά πολύ μικρό μπρος στην πραγματική του αξία, κόστισε τελικά στους γάλλους το άγαλμα σε μπαξίσια, δοσίματα και ταξίματα για να μπορέσει τελικά να φτάσει στον Λούβρο.
Υπάρχουν αναφορές για αντιδράσεις των κατοίκων, για συμπλοκές ακόμη και θανάτους σε όλη την διαδικασία της διαπραγμάτευσης και τα πήγαινε έλα των επισήμων. Όμως εμένα μου κάνει εντύπωση ότι ούτε μια φωνή διαμαρτυρίας δεν υψώθηκε και όσοι διαμαρτύρονταν απλώς διεκδικούσαν καλύτερη τιμή ή τμήμα από τα βρώμικα χρήματα της εξαγοράς. Βέβαια μπορεί να υπήρξαν τέτοιες φωνές και να μην το μάθουμε ποτέ γιατί πνίγηκαν ανάμεσα στις κραυγές της υποτέλειας και της διαφθοράς. Η ουσία είναι ότι άλλος ένας εξαιρετικής ομορφιάς και ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικός θησαυρός έφυγε από τα χώματα που τον γέννησαν και τον φιλοξένησαν για αιώνες.
Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ώριμης τέχνης της ελληνιστικής εποχής, όταν εκείνη ξαναγύρναγε στις ρίζες της κλασικής αρχαιότητας αναζητώντας τα πρότυπα της. Το άγαλμα είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο. Έχει ύψος 2 μέτρα και παριστάνει την θεά μισόγυμνη με ένα ύφασμα με πανέμορφες πτυχώσεις να σκεπάζει το κάτω μέρος του σώματος. Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου και λόγω του μεγέθους του έχει δουλευτεί από τον γλύπτη του τμηματικά και τεμαχισμένο βρέθηκε από τους αρχαιοκάπηλους στην Μήλο.
Μόνο εικασίες υπάρχουν του τι έκανε με τα χέρια της η θεά. Άλλοι υποστηρίζουν ότι κράταγε την ασπίδα του Άρη, άλλοι ότι κράταγε ένα μήλο, σκηνή από την γνωστή ιστορία με τον Πάρη και άλλοι ότι κράταγε έναν καθρέπτη όπου καθρέπτιζε το θεϊκό πρόσωπο της. Υπάρχουν ίχνη που ενισχύουν την άποψη ότι το άγαλμα έφερε και κοσμήματα, ενώ δεν υπάρχουν ίχνη χρώματος παρόλο που γνωρίζουμε με σιγουριά ότι όλα τα αγάλματα ήταν ζωγραφισμένα στην αρχαιότητα.
Τα χαρακτηριστικά της
Πρόκειται για ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους 2,11 μέτρων και βάρους περίπου 900 κιλών. Το έργο αναπαριστά μια νεαρή γυναικεία μορφή. Ο κορμός της είναι γυμνός ενώ το ένδυμα καλύπτει τους γοφούς και τα πόδια της. Η μορφή στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά. Ο κορμός κάμπτεται και συστρέφεται, δίνοντας την εντύπωση της κίνησης, παρά το στατικό χαρακτήρα του αγάλματος. Το πρόσωπο είναι απαθές, αυστηρό και ευγενικό. Η ταύτιση του έργου με την Αφροδίτη στηρίζεται στην εικονογραφική του ομοιότητα με τις ασφαλώς αναγνωρισμένες αναπαραστάσεις της θεάς και, ενώ είναι μακράν η πιθανότερη, δεν μπορεί να θεωρηθεί απολύτως βέβαιη. Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε στα τέλη του 2ου αι. π.Χ., ίσως από Μικρασιάτη γλύπτη, και εγγράφεται στο κίνημα της αναβίωσης των αξιών της κλασικής τέχνης στα τέλη της ελληνιστικής εποχής.
Αντίγραφο του αγάλματος, τιμής ένεκεν προσφορά από το μουσείο του Λούβρου, υπάρχει στην πρώτη αίθουσα του αρχαιολογικού μουσείου της Μήλου στην Πλάκα.
(Πηγή: milosislandinfo.gr)
Αλλά μιας και οι περισσότεροι Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί της εποχής προέρχονται από κλασικές σπουδές και πιάνο, είναι μεγάλοι αρχαιολάτρες και έτσι καλοβλέπουν και όλες τις θαμμένες ή μη αρχαιότητες του ελληνισμού. Έτσι βρίσκεται στον προστατευμένο κόλπο της Μήλου για να ξεχειμωνιάσει το Γαλλικό πολεμικό πλοίο με τους Γάλλους αξιωματικούς να διασκεδάζουν την ανία τους διεξάγοντας παράνομη αρχαιολογική ανασκαφή με επικεφαλής τον σημαιοφόρο Olivier Voutier μέλος του πληρώματος της γολέτας Estafette στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα, με εκπαιδευόμενους ερασιτέχνες αρχαιολόγους γάλλους ναύτες. Η ιστορία αναφέρει ότι ένας Έλληνας γεωργός ο Κεντρωτάς έσκαβε και αυτός με την βοήθεια του γιού και του ανιψιού του στο χωράφι του που βρίσκεται εκεί δίπλα για να φτιάξει πιο καλά τις πεζούλες γιατί, είχανε πέσει κάτι πέτρες και χώματα από την αρχαία οχύρωση και εντελώς τυχαία, αλλά σε μεγάλο βάθος βρήκε το άγαλμα της Αφροδίτης.
Παραμύθια μας πουλάνε όλοι, ιστορικοί και πρωταγωνιστές. Η δική μου ανάγνωση είναι ότι οι Γάλλοι προφανώς λαδώσανε κάποιους ντόπιους προύχοντες για να μπορούν ανενόχλητοι μέρα μεσημέρι να σκάβουν δίπλα στο αρχαίο θέατρο της Μήλου. Μαθεύτηκε το πράγμα στην μικρή τοπική κοινωνία και ο Κεντρωτάς μιας και είχε χωράφι μέσα στον αρχαιολογικό χώρο πήρε τα δυο παλικαράκια τον γιο του και τον ανιψιό να σκάψουνε και αυτοί και αφού υπήρχαν ενδιαφερόμενοι στο νησί να βρούνε οτιδήποτε να τους το πουλήσουμε. Ή ήδη είχε βρει κάποια μάρμαρα που τον δυσκολεύανε στο όργωμα και στο φύτεμα και τα είχε παραχώσει και μιας που άκουσε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι πήγε να τα ξεθάψει και να παζαρέψει την τιμή. Ο ψιλοσπουδαγμένος γάλλος σημαιοφόρος καταλαβαίνει την μεγάλη αξία του αγάλματος και δίνει κατευθείαν καπάρο στον Κεντρωτά 400 γρόσια για να κλείσει την δουλειά για λογαριασμό της Γαλλίας και να ξεκινήσει η διαδικασία της μεταφοράς που δεν είναι και εύκολο πράγμα, 900 κιλά ζυγίζει το άγαλμα.
Ειδοποιούνται αμέσως και από διάφορες ενδιαφερόμενες πλευρές, πρόξενοι. πρεσβευτές δραγουμάνοι, ναύαρχοι, η μεγάλη πύλη και όλοι πλέκουν ένα άθλιο γαϊτανάκι διαπραγμάτευσης για το που θα πάει το άγαλμα με πρωτοστάτες τους προύχοντες της Μήλου που γέρνουνε από εδώ και από εκεί ανάλογα με την τιμή που προσφέρει ο ένας και ο άλλος. Πάνω από 7000 γρόσια τεράστιο ποσό για την εποχή, αλλά πολύ μικρό μπρος στην πραγματική του αξία, κόστισε τελικά στους γάλλους το άγαλμα σε μπαξίσια, δοσίματα και ταξίματα για να μπορέσει τελικά να φτάσει στον Λούβρο.
Υπάρχουν αναφορές για αντιδράσεις των κατοίκων, για συμπλοκές ακόμη και θανάτους σε όλη την διαδικασία της διαπραγμάτευσης και τα πήγαινε έλα των επισήμων. Όμως εμένα μου κάνει εντύπωση ότι ούτε μια φωνή διαμαρτυρίας δεν υψώθηκε και όσοι διαμαρτύρονταν απλώς διεκδικούσαν καλύτερη τιμή ή τμήμα από τα βρώμικα χρήματα της εξαγοράς. Βέβαια μπορεί να υπήρξαν τέτοιες φωνές και να μην το μάθουμε ποτέ γιατί πνίγηκαν ανάμεσα στις κραυγές της υποτέλειας και της διαφθοράς. Η ουσία είναι ότι άλλος ένας εξαιρετικής ομορφιάς και ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικός θησαυρός έφυγε από τα χώματα που τον γέννησαν και τον φιλοξένησαν για αιώνες.
Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ώριμης τέχνης της ελληνιστικής εποχής, όταν εκείνη ξαναγύρναγε στις ρίζες της κλασικής αρχαιότητας αναζητώντας τα πρότυπα της. Το άγαλμα είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο. Έχει ύψος 2 μέτρα και παριστάνει την θεά μισόγυμνη με ένα ύφασμα με πανέμορφες πτυχώσεις να σκεπάζει το κάτω μέρος του σώματος. Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου και λόγω του μεγέθους του έχει δουλευτεί από τον γλύπτη του τμηματικά και τεμαχισμένο βρέθηκε από τους αρχαιοκάπηλους στην Μήλο.
Μόνο εικασίες υπάρχουν του τι έκανε με τα χέρια της η θεά. Άλλοι υποστηρίζουν ότι κράταγε την ασπίδα του Άρη, άλλοι ότι κράταγε ένα μήλο, σκηνή από την γνωστή ιστορία με τον Πάρη και άλλοι ότι κράταγε έναν καθρέπτη όπου καθρέπτιζε το θεϊκό πρόσωπο της. Υπάρχουν ίχνη που ενισχύουν την άποψη ότι το άγαλμα έφερε και κοσμήματα, ενώ δεν υπάρχουν ίχνη χρώματος παρόλο που γνωρίζουμε με σιγουριά ότι όλα τα αγάλματα ήταν ζωγραφισμένα στην αρχαιότητα.
Τα χαρακτηριστικά της
Πρόκειται για ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους 2,11 μέτρων και βάρους περίπου 900 κιλών. Το έργο αναπαριστά μια νεαρή γυναικεία μορφή. Ο κορμός της είναι γυμνός ενώ το ένδυμα καλύπτει τους γοφούς και τα πόδια της. Η μορφή στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά. Ο κορμός κάμπτεται και συστρέφεται, δίνοντας την εντύπωση της κίνησης, παρά το στατικό χαρακτήρα του αγάλματος. Το πρόσωπο είναι απαθές, αυστηρό και ευγενικό. Η ταύτιση του έργου με την Αφροδίτη στηρίζεται στην εικονογραφική του ομοιότητα με τις ασφαλώς αναγνωρισμένες αναπαραστάσεις της θεάς και, ενώ είναι μακράν η πιθανότερη, δεν μπορεί να θεωρηθεί απολύτως βέβαιη. Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε στα τέλη του 2ου αι. π.Χ., ίσως από Μικρασιάτη γλύπτη, και εγγράφεται στο κίνημα της αναβίωσης των αξιών της κλασικής τέχνης στα τέλη της ελληνιστικής εποχής.
Αντίγραφο του αγάλματος, τιμής ένεκεν προσφορά από το μουσείο του Λούβρου, υπάρχει στην πρώτη αίθουσα του αρχαιολογικού μουσείου της Μήλου στην Πλάκα.
(Πηγή: milosislandinfo.gr)
Η περιγραφή του "Big Bang" απο τον Λεύκιππο
Διαβάστε Ιστορία, Φιλοσοφία, Πολιτική, Μυθολογία κ.α. Δείτε Ελληνικά Ντοκιμαντέρ…
ellinikoarxeio.com
Ο Λεύκιππος ήταν Έλληνας φιλόσοφος του 5ου αι. π.κ.χ. (480/470 π.κ.χ.-400 π.κ.χ.) από τα Άβδηρα (κάποιοι λένε από τη Μίλητο) μαθητής του Ζήνωνα του Ελεάτη. Διατύπωσε πρώτος την υπόθεση ότι η ύλη αποτελείται από άτομα.
Του Μιχάλη Καλόπουλου
Είναι πέρα από κάθε κατανόηση το πως ο μέγας αυτός θεωρητικός (Λεύκιππος ο Αβδηρίτης) διέβλεψε από τότε με τέτοια ακρίβεια την μεγάλη κοσμογονική έκρηξη που σήμερα ειναι γνωστή ως BIG BANG!
“ΠΩΣ ΣΥΝΕΣΤΗΚΕΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ”
"Ο νυν κόσμος περικεκλασμένω σχήματι εσχημάτισται τον τρόπο τούτον:
Των ατόμων σωμάτων απρονόητον και τυχαίαν εχόντων την κίνησιν συνεχώς τε και τάχιστα κινουμένων, εις ταυτό πολλά σώματα συνηθροίσθη, [και] δια τούτο ποικιλίαν έχοντα (και) σχημάτων και μεγεθών. Αθροιζομένων δε εν ταυτώ, τούτων τα μεν οσα μείζονα ην και βαρύτερα πάντων υπεκάθιζεν, όσα δε μικρά και περιφερή και λεία και ευόλισθα ταύτα εξεθλίβετο, κατά την σύνοδον των ατόμων, εις τε το μετέωρον ανεφέρετο. ώς δε ουν εξέλειπεν μεν η πληκτική δύναμις μετεωρίζουσα, ουκέτι δε ήγεν η πληγή πρός το μετέωρον, εκωλύετο δε ταύτα κάτω φέρεσθαι, επιέζετο [δε βιαίως] πρός τους τόπους τους δυνάμενους δέξασθαι. Ουτοι δε ήσαν οι πέριξ και προς τούτοις το πλήθος των σωμάτων περιεκλάτω: περιπλεκόμενα δε αλλήλοις Αυτοί δε (οι τόποι) κατά την περίκλασιν τον ουρανόν εγέννησε. Της δε αυτής εχόμεναι φύσεις αι άτομοι, ποικίλαι ούσαι... την των. άστρων φύσιν απετέλουν" |
O Κόσμος αυτός, σε (αυτή την) διασπαρμένη μορφή
εσχηματίσθη με τον εξής τρόπο:
Τα σώματα των ατόμων, χωρίς αιτία και τυχαία έχοντας την κίνηση, κινούμενα συνεχώς και ταχύτατα, [και] δια τούτο ποικιλίαν έχοντα πλήθος επί τον αυτό (τόπο) συγκεντρώθησαν... Συναθροιζομένων δε εν ταυτό (στον ίδιο τόπο) εξ’ αυτών τα μεν όσα μείζονα και βαρύτερα, υπό κάτω πάντων (στο κέντρο) εκάθιζαν, όσα δε μικρά και περιφερόμενα, λεία και ευολίσθητα, εξεθλίβοντο, αυτά, κατά την συγκέντρωση των σωμάτων σχηματίζοντας μετέωρο, (ουράνιο φαινόμενο). Όμως όταν εξέλιπε η πληκτική δύναμη (πλήττω= βαρώ= βαρυτική) που τα μετεώριζε και έπαψε να οδηγεί (τα άτομα) προς το μετέωρο, εμποδίζοντο να φτάσουν (τα άτομα) κάτω (δηλαδή στο κέντρο του φαινομένου), βιαίως δε (με έκρηξη) αυτά εσπρώχθησαν σε τόπους που μπορούσαν να τα δεχθούν. Αυτοί δε (οι τόποι) ήταν ο περιβάλλον χώρος και σ΄ αυτόν τον χώρο το πλήθος των σωμάτων διεσπάσθη. Περιπλεκόμενα δε μεταξύ τους κατά την διαίρεση τον ουρανό εγέννησαν! Της αυτής δε φύσεως άτομα, που είναι ποικίλα... την φύση των άστρων αποτελούν. |
Λεύκιππος ο Αβδηρίτης Testimonia 24.2.
Φιλόσοφος του 5ου π.Χ αι.!
Βλ. Επίσης Ευσέβιος Ευαγγελική προπαρασκευή 15.32.1-5.t
Είναι πέρα από κάθε κατανόηση το πως ο μέγας αυτός θεωρητικός διέβλεψε από τότε με τέτοια ακρίβεια την μεγάλη έκρηξη την γνωστή σήμερα ως BIG BANG!
Ο ίδιος μεταξύ άλλων δήλωνε: «άπειρα είναι τα πάντα και εις άλληλα μεταβάλλονται».
Μ. Καλόπουλος, 1995
Πηγή: www.greatlie.com
Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2013/01/leukippos-big-bang-theory-5.html#ixzz40BEi71dL
Στο φως το αρχαίο θέατρο στη θέση «Κούλμος»
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Στο
χθεσινό δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λευκάδας, η προϊσταμένη της
Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτ/νιας και Λευκάδας, Ολυμπία Βικάτου, παρουσίασε
τα πολύ…
maiandros-lykaon.gr
Στο
χθεσινό δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λευκάδας, η προϊσταμένη της
Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτ/νιας και Λευκάδας, Ολυμπία Βικάτου, παρουσίασε
τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας στο αρχαίο
θέατρο στην περιοχή «Κούλμος», που πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 18
Δεκεμβρίου 2015, με τη βοήθεια του δήμου Λευκάδας.
Στις
έξι, από τις δεκατρείς, δοκιμαστικές τομές που έγιναν, εντοπίστηκαν
εδώλια λαξευμένα στον φυσικό βράχο. Εντοπίστηκε ακόμα, στα ανατολικά του
χώρου, τμήμα της ορχήστρας και οι διαστάσεις τμήματος του αναλημματικού
τοίχου στα δυτικά του κοίλου. Η κα Βικάτου τόνισε ότι πρόκειται για ένα
μεγάλων διαστάσεων αρχαίο θέατρο, το μοναδικό που έχει εντοπιστεί μέχρι
στιγμής στα Ιόνια Νησιά, ενώ ανέφερε πως αξίζει να ανασκαφεί και να
αναδειχθεί σε έναν επισκέψιμο χώρο και, γιατί όχι, να φιλοξενεί
παραστάσεις.
Tο
κοίλο του θεάτρου συνεχίζει και ψηλότερα, στα νότια σε παρακείμενη
ιδιοκτησία που είναι ορατά κατά τόπους τα λαξευμένα εδώλια. Στην κορυφή
του θεάτρου και σε πολύ μικρή απόσταση από την απόληξη του κοίλου
βρίσκεται ένα κτήριο με ορατές διαστάσεις 5,5×4,5 περίπου μέτρα, για το
οποίο προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηριχθεί κάτι. Δεν έχει ερευνηθεί.
Τμήμα της ορχήστρας. |
Από τις τομές που έγιναν στο επίπεδο πλάτωμα του ακινήτου εντοπίστηκε τμήμα της ορχήστρας.
Το
τμήμα της ορχήστρας που εντοπίστηκε βρίσκεται στα ανατολικά του χώρου
και από τη θέση της ορχήστρας επιβεβαιώνεται ο βόρειος –
βορειοανατολικός προσανατολισμός του θεάτρου, με θέα προς τη θάλασσα.
Σε
δύο ακόμα από τις τομές που έγιναν στο επίπεδο πλάτωμα εντοπίστηκε
οικοδομικό υλικό, το οποίο πιθανότατα να προέρχεται από την επένδυση των
εδωλίων.
Τμήμα αναλληματικού τοίχου στα δυτικά του κοίλου. |
Τέλος,
στο δυτικότερο άκρο του επίπεδου πλατώματος όπου ήταν ορατό τμήμα
τοίχου, διαπιστώθηκε ότι αυτός ο τοίχος έχει μήκος 3 μέτρα και πλάτος 80
εκατοστά, είναι κτισμένος ισοδομικά, με επεξεργασμένους ογκόλιθους ενώ
είναι ορατές τέσσερις σειρές δόμων ύψους περίπου 1,5 μέτρο.
Ο
κ. Σταύρος Μπένος, πρόεδρος του Σωματείου «Διάζωμα», τόνισε ότι
βρισκόμαστε σε μια ιστορική στιγμή όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα
της πιο θεαματικής ανασκαφικής έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί στην
οκταετή πορεία του «Διαζώματος». Μίλησε για μια μεγάλη έκπληξη καθώς
πρόκειται για ένα σπουδαίο μνημείο, ένα πολύ μεγάλο θέατρο, ίσως και
δέκα χιλιάδων θέσεων, που σώζεται σε αρκετά καλή κατάσταση. Πρότεινε,
από την εμπειρία του, να γίνουν απαλλοτριώσεις στις ιδιόκτητες εκτάσεις,
να γίνει ανασκαφή με τη συμβολή και της Περιφέρειας, να ακολουθηθεί το
παράδειγμα της Ηπείρου με το σχεδιασμό πολιτιστικών διαδρομών και την
αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ. Δεσμεύτηκε ότι το «Διάζωμα» θα αναλάβει τη
μελέτη, ενώ έκλεισε επισημαίνοντας ότι «όταν κάτι δεν το αγκαλιάζει η
τοπική κοινωνία, δεν πάει πουθενά».
Εδώλια του θεάτρου. |
Ο
δήμαρχος Λευκάδας, Κωνσταντίνος Δρακονταειδής, αναφέρθηκε στο πώς θα
προχωρήσει πιο γρήγορα η ανάδειξη του θεάτρου. Μίλησε για ανάγκη
συνεργασίας, παρουσία της Περιφέρειας και όλων των φορέων. Ο δήμος θα
κινηθεί στην κατεύθυνση της εξαγοράς των ιδιοκτησιών ώστε να προχωρήσουν
άμεσα οι ανασκαφές καθώς οι απαλλοτριώσεις είναι χρονοβόρες. «Ο στόχος
της δημοτικής αρχής είναι μέχρι το τέλος της θητείας της να έρθει στο
φως το σύνολο του μνημείου», τόνισε ο κ. Δρακονταειδής.
Πηγή: Ναυτεμπορική
http://anaskafi.blogspot.gr/2016/01/blog-post_96.htmlΤα Χάπια Των Αρχαίων Ελλήνων Ιατρών!
Αμερικανοί
αρχαιοβοτανολόγοι μπόρεσαν για πρώτη φορά να μελετήσουν και να
αναλύσουν το περιεχόμενο χαπιών που έφτιαχναν οι γιατροί στην αρχαία
Ελλάδα και τα οποία ανακαλύφθηκαν προ 20ετίας, σε ένα ναυάγιο ελληνικού
πλοίου στα…
healingeffect.gr|Από HEALING EFFECT
Αμερικανοί αρχαιοβοτανολόγοι μπόρεσαν για πρώτη φορά να μελετήσουν και
να αναλύσουν το περιεχόμενο χαπιών που έφτιαχναν οι γιατροί στην αρχαία
Ελλάδα και τα οποία ανακαλύφθηκαν προ 20ετίας, σε ένα ναυάγιο ελληνικού
πλοίου στα ανοιχτά της Τοσκάνης.
Το πλοίο από ξύλο καρυδιάς, το οποίο ναυάγησε το 130 π.Χ., μετέφερε γυαλικά από τη Συρία και φάρμακα, που τα περισσότερα δεν είχαν καθόλου μουσκέψει από το νερό. Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν το ναυάγιο το 1989, αλλά μόλις τώρα κατέστη δυνατό να ανακοινωθεί η μελέτη των φαρμακευτικών σκευασμάτων που αυτό περιείχε.
Οι αναλύσεις DNA έδειξαν ότι κάθε χάπι ήταν ένα μίγμα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών, όπως ο ιβίσκος και το σέλινο. "Για πρώτη φορά έχουμε, πια, φυσικά στοιχεία όσων περιέχονται στα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων γιατρών Διοσκουρίδη και Γαληνού", δήλωσε ο Αλέν Τουγουέιντ του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με το New Scientist.
Η ανάλυση του DNA έγινε από τον Ρόμπερτ Φλάισερ του Εθνικού Ζωολογικού πάρκου του Σμιθσόνιαν, ο οποίος συνέκρινε τις γενετικές αλληλουχίες που βρήκε σε δύο χάπια, με τη γενετική βάση φυτών GenBank που έχουν τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ. Με τον τρόπο αυτό, μπόρεσε να εντοπίσει μέσα στα χάπια ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βαλανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι (αλφάλφα), αχίλλεια κ.α. Ακόμα εντόπισε ιβίσκο, που πιθανώς είχε εισαχθεί από την Ανατολική Ασία, την Ινδία ή την Αιθιοπία.
Σύμφωνα με τον Φλάισερ, τα περισσότερα από τα παραπάνω φυτά χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους για να θεραπεύουν τους αρρώστους. Η αχίλλεια π.χ. σταματούσε την αιμορραγία κάποιου τραύματος. Ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης, ιατρός και βοτανολόγος (πρόδρομος των φαρμακοποιών), κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ., περιέγραφε στα κείμενά του το καρότο ως πανάκεια για πολλά προβλήματα υγείας, θεωρώντας, για παράδειγμα, ότι αν κανείς το έχει φάει προκαταβολικά, δεν τον βλάπτουν τα ερπετά, ενώ παράλληλα βοηθά στη σύλληψη παιδιού.
Η ανάλυση των αρχαίων παρασκευασμάτων-χαπιών, εκτός από τις νέες πληροφορίες, έχει δημιουργήσει και νέα μυστήρια για τους αρχαιοβοτανολόγους. Η μελέτη του DNA δείχνει ότι τα χάπια πιθανότατα περιείχαν και ηλίανθους, ένα φυτό που οι επιστήμονες ως τώρα πίστευαν ότι δεν υπήρχε στον "παλαιό κόσμο", πριν οι Ευρωπαίοι το ανακαλύψουν στην Αμερική.
Αν το εύρημα επιβεβαιωθεί, οι βοτανολόγοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν την παραδοσιακή ιστορία του φυτού και την παγκόσμια διασπορά του, όπως δήλωσε ο Τουγουέιντ, αν και παραμένει ακόμα η πιθανότητα η παρουσία ηλίανθου στα αρχαία χάπια να προέρχεται από πρόσφατη γενετική "μόλυνση".
Τα βότανα και τα φάρμακα που περιγράφουν στα κείμενά τους ο Γαληνός και ο Διοσκουρίδης, έχουν συχνά θεωρηθεί ως "κομπογιαννίτικα" και αναποτελεσματικά. Τώρα, οι αρχαιοβοτανολόγοι σκοπεύουν να λύσουν την επιστημονική διαμάχη γύρω από την θεραπευτική αξία των αρχαίων παρασκευασμάτων, μελετώντας κατά πόσο τα φυτικά εκχυλίσματα που βρέθηκαν στα χάπια, μπορούν να θεραπεύσουν ασθένειες.
Ο Τουγουέιντ θέλει να βρει τις ακριβείς μετρήσεις που έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες γιατροί για να παρασκευάσουν τα χάπια τους. "Ποιος ξέρει, αυτά τα αρχαία φάρμακα μπορεί να ανοίξουν νέους δρόμους στη φαρμακολογική έρευνα", σημείωσε.
Το πλοίο από ξύλο καρυδιάς, το οποίο ναυάγησε το 130 π.Χ., μετέφερε γυαλικά από τη Συρία και φάρμακα, που τα περισσότερα δεν είχαν καθόλου μουσκέψει από το νερό. Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν το ναυάγιο το 1989, αλλά μόλις τώρα κατέστη δυνατό να ανακοινωθεί η μελέτη των φαρμακευτικών σκευασμάτων που αυτό περιείχε.
Οι αναλύσεις DNA έδειξαν ότι κάθε χάπι ήταν ένα μίγμα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών, όπως ο ιβίσκος και το σέλινο. "Για πρώτη φορά έχουμε, πια, φυσικά στοιχεία όσων περιέχονται στα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων γιατρών Διοσκουρίδη και Γαληνού", δήλωσε ο Αλέν Τουγουέιντ του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με το New Scientist.
Η ανάλυση του DNA έγινε από τον Ρόμπερτ Φλάισερ του Εθνικού Ζωολογικού πάρκου του Σμιθσόνιαν, ο οποίος συνέκρινε τις γενετικές αλληλουχίες που βρήκε σε δύο χάπια, με τη γενετική βάση φυτών GenBank που έχουν τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ. Με τον τρόπο αυτό, μπόρεσε να εντοπίσει μέσα στα χάπια ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βαλανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι (αλφάλφα), αχίλλεια κ.α. Ακόμα εντόπισε ιβίσκο, που πιθανώς είχε εισαχθεί από την Ανατολική Ασία, την Ινδία ή την Αιθιοπία.
Σύμφωνα με τον Φλάισερ, τα περισσότερα από τα παραπάνω φυτά χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους για να θεραπεύουν τους αρρώστους. Η αχίλλεια π.χ. σταματούσε την αιμορραγία κάποιου τραύματος. Ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης, ιατρός και βοτανολόγος (πρόδρομος των φαρμακοποιών), κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ., περιέγραφε στα κείμενά του το καρότο ως πανάκεια για πολλά προβλήματα υγείας, θεωρώντας, για παράδειγμα, ότι αν κανείς το έχει φάει προκαταβολικά, δεν τον βλάπτουν τα ερπετά, ενώ παράλληλα βοηθά στη σύλληψη παιδιού.
Η ανάλυση των αρχαίων παρασκευασμάτων-χαπιών, εκτός από τις νέες πληροφορίες, έχει δημιουργήσει και νέα μυστήρια για τους αρχαιοβοτανολόγους. Η μελέτη του DNA δείχνει ότι τα χάπια πιθανότατα περιείχαν και ηλίανθους, ένα φυτό που οι επιστήμονες ως τώρα πίστευαν ότι δεν υπήρχε στον "παλαιό κόσμο", πριν οι Ευρωπαίοι το ανακαλύψουν στην Αμερική.
Αν το εύρημα επιβεβαιωθεί, οι βοτανολόγοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν την παραδοσιακή ιστορία του φυτού και την παγκόσμια διασπορά του, όπως δήλωσε ο Τουγουέιντ, αν και παραμένει ακόμα η πιθανότητα η παρουσία ηλίανθου στα αρχαία χάπια να προέρχεται από πρόσφατη γενετική "μόλυνση".
Τα βότανα και τα φάρμακα που περιγράφουν στα κείμενά τους ο Γαληνός και ο Διοσκουρίδης, έχουν συχνά θεωρηθεί ως "κομπογιαννίτικα" και αναποτελεσματικά. Τώρα, οι αρχαιοβοτανολόγοι σκοπεύουν να λύσουν την επιστημονική διαμάχη γύρω από την θεραπευτική αξία των αρχαίων παρασκευασμάτων, μελετώντας κατά πόσο τα φυτικά εκχυλίσματα που βρέθηκαν στα χάπια, μπορούν να θεραπεύσουν ασθένειες.
Ο Τουγουέιντ θέλει να βρει τις ακριβείς μετρήσεις που έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες γιατροί για να παρασκευάσουν τα χάπια τους. "Ποιος ξέρει, αυτά τα αρχαία φάρμακα μπορεί να ανοίξουν νέους δρόμους στη φαρμακολογική έρευνα", σημείωσε.
Το πυρηνικό καταφύγιο
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Euaggelos Maragkos.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ!!!ΠΟΥ
ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ
ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!!!!!Το πυρηνικό καταφύγιο είναι ελβετικής
τεχνογνωσίας!!!
Ένα πυρηνικό καταφύγιο - ένα νοσοκομείο πλήρως εξοπλισμένο να
ανταποκριθεί σε συνθήκες πυρηνικού και βιοχημικού πολέμου, κάτω από το
424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης,
άνοιξε για πρώτη φορά τις ερμητικά κλειστά πόρτες
του για οργανωμένη ξενάγηση, στο πλαίσιο διεθνούς ημερίδας πυρηνικής
ιατρικής του Eργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής του Ιπποκρατείου Γενικού
Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης και του 424 ΓΣΝΕ.
Το πυρηνικό καταφύγιο είναι ελβετικής τεχνογνωσίας, βρίσκεται στο
δεύτερο υπόγειο του 424 ΓΣΝΕ και είναι σε σχήμα Π, με εσωτερική θωράκιση
μόνο με σκυρόδεμα. "Σκοπός ενός μοντέρνου καταφυγίου είναι όσοι
βρίσκονται μέσα να ακτινοβολούνται 1.000 λιγότερο απ΄ότι στον υπόλοιπο
χώρο", τόνισε ο ταγματάρχης ΥΙ, πυρηνικός ιατρός στο 424 ΓΣΝΕ, Γεώργιος
Σακαγιάννης, υπεύθυνος της ξενάγησης κάτω από τη γη.
Τα πρώτα στοιχεία που προκαλούν εντύπωση είναι οι εξωτερικές πόρτες
από ανοξείδωτο χάλυβα και τσιμέντο που προστατεύουν τους χώρους του
καταφυγίου και οι τρύπες στον τοίχο - βαλβίδες EMS (Emergency Shut
Down), οι οποίες από τη στιγμή που δεχθούν την ώση κλείνουν σε 0,2
χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέπουν όμως την έξοδο του αέρα.
"Πρόκειται για υπερσύγχρονη κατασκευή που βασίζεται σε πρωτόγονο
σύστημα που είχαν στην Ασία, ένα είδος βεντάλιας, ανοίγει με πολύ μικρή
ενέργεια και κλείνει , επιτρέποντας μόνο την έξοδο όχι την είσοδο",
εξήγησε ο κ. Σακαγιάννης.
Με αυτό τον τρόπο, ελέγχεται και η υπερπίεση που είναι αναγκαία μέσα
στο καταφύγιο στην περίπτωση ραδιολογικού πυρηνικού πολέμου, ώστε να
αποφεύγεται η είσοδος σωματιδίων.
Το τσιμέντο στις πόρτες και στην τοιχοποιία έχει πάνω από 50%
πυρίτιο και ασβέστιο κατά βάρος και στοιχεία μεγάλου μαζικού αριθμού για
να αποφεύγεται η ακτινοβόληση Γ'. Επιπλέον, είναι αναγκαία για την
προστασία από τα νετρόνια, βάριο, άνθρακας, σίδηρος και χάλυβας και
πρόσμειξη νερού.
Ο πρώτος χώρος είναι ο χώρος απορρύπανσης και ακολουθεί ένας
αεροστεγής θάλαμος για τις διαφορές πιέσεων. Περίπου οι μισοί χώροι
είναι σχεδιασμένοι για τους ασθενείς και για το προσωπικό ( ιατρούς,
νοσηλευτές, διοικητικό προσωπικό,μάγειρες καθαριστές , φαρμακοποιούς)
και ότι μπορεί να χρειαστεί ένα νοσοκομείο σε καταστάσεις εκστρατείας.
Υπάρχει ένα κεντρικό δωμάτιο ελέγχου απ' όπου επιτηρούνται όλα τα
συστήματα ηλεκτρονικά, υπάρχουν οκτώ χειρουργεία, τα οποία
εξυπηρετούνται από μία κεντρική αποστείρωση για οικονομία χώρου,τέσσερα
φαρμακεία, δύο κουζίνες, τέσσερις τραπεζαρίες, ένα μεγάλο μηχανοστάσιο
που έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτεί το καταφύγιο με ηλεκτρικό ρεύμα για
κάποιες μέρες.
Σύμφωνα με ΝΑΤΟϊκό σχέδιο, ο χώρος απορρύπανσης εντός του πυρηνικού καταφυγίου είναι ο τρίτος, ο πρώτος βρίσκεται αμέσως έξω από τη θερμή ζώνη και ο δεύτερος είναι στην είσοδο του νοσοκομείου. Πυρηνικά καταφύγια κατασκευάζονται σε κράτη που έχουν πυρηνική ενέργεια ειρηνικής φύσης κοντά τους, αλλά και μετά την 11η Σεπτεμβρίου ως μέτρο προφύλαξης από ενδεχόμενο τρομοκρατικό χτύπημα. Σύμφωνα με ειδικούς στα κράτη αυτά, τα φίλτρα για την αποτροπή εισόδου ραδιενεργών σωματιδίων, η προστασία από την ώση και η παραμονή του αριθμού ατόμων που προβλέπεται από τους κατασκευαστές, είναι οι βασικοί παράγοντες που εγγυώνται προστασία. Η ξενάγηση στο πυρηνικό καταφύγιο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς ημερίδας «Επεκτείνοντας τα όρια της Πυρηνικής Ιατρικής» και της συζήτησης στρογγυλής τράπεζας για τα πυρηνικά ατυχήματα, τα πυρηνικά όπλα και τα ραδιενεργά, την πυρηνική τρομοκρατία. Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Σύμφωνα με ΝΑΤΟϊκό σχέδιο, ο χώρος απορρύπανσης εντός του πυρηνικού καταφυγίου είναι ο τρίτος, ο πρώτος βρίσκεται αμέσως έξω από τη θερμή ζώνη και ο δεύτερος είναι στην είσοδο του νοσοκομείου. Πυρηνικά καταφύγια κατασκευάζονται σε κράτη που έχουν πυρηνική ενέργεια ειρηνικής φύσης κοντά τους, αλλά και μετά την 11η Σεπτεμβρίου ως μέτρο προφύλαξης από ενδεχόμενο τρομοκρατικό χτύπημα. Σύμφωνα με ειδικούς στα κράτη αυτά, τα φίλτρα για την αποτροπή εισόδου ραδιενεργών σωματιδίων, η προστασία από την ώση και η παραμονή του αριθμού ατόμων που προβλέπεται από τους κατασκευαστές, είναι οι βασικοί παράγοντες που εγγυώνται προστασία. Η ξενάγηση στο πυρηνικό καταφύγιο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς ημερίδας «Επεκτείνοντας τα όρια της Πυρηνικής Ιατρικής» και της συζήτησης στρογγυλής τράπεζας για τα πυρηνικά ατυχήματα, τα πυρηνικά όπλα και τα ραδιενεργά, την πυρηνική τρομοκρατία. Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Πανέμορφα ταξίδια στη γοητευτική Θράκη
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Markos Markakis.
ΝΕΣΤΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ! ! ! !
in2life.gr
Πανέμορφα ταξίδια στη γοητευτική Θράκη
Ξάνθη, Χαϊντού, δάσος της Δαδιάς και Νέστος.
Τέσσερα ταξίδια στην άγρια γοητεία της Βόρειας Ελλάδας που θα σας κάνουν
να λατρέψετε τη Θράκη.
Δημοσίευση | 26 Ιανουαρίου 2016
Ποτάμια που ελίσσονται σε εξωπραγματικούς μαιανδρισμούς. Δάση πεύκων όπου φωλιάζουν σπάνια πουλιά και καταρράκτες πλάι σε δασικά χωριά. Οικισμοί σταματημένοι στο χρόνο και αρχοντόσπιτα σε παλιές πόλεις που «μυρίζουν» νοσταλγία και ανατολίτικη γοητεία. Αυτή είναι λίγη από τη μαγεία της Θράκης και των τοπίων της, τα οποία ανακαλύπτουμε μέσα από τέσσερα υπέροχα ταξίδια στα εδάφη της.
Στο δασικό χωριό της Χαϊντούς
Κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, βόρεια της Σταυρούπολης, απλώνεται ένα παραμυθένιο δάσος, το δάσος του Ερύμανθου – ή της Χαϊντούς, όπως είναι πιο γνωστό. Περισσότερα από 3.000 είδη σπάνιων φυτών της βόρειας Ευρώπης ρίχνουν εδώ τη σκιά τους, χάρη στους παγετώνες που παρέσυραν ως τα βουνά της Θράκης τους σπόρους αυτού που αποκαλείται και το «μοναδικό φινλανδικό δάσος της χώρας». Αυτό είναι και ένα από τα τελευταία φυσικά περιβάλλοντα του Κόκκινου Ελαφιού, του πιο μεγαλόσωμου φυτοφάγου θηλαστικού που ζει στην Ελλάδα και απολαμβάνει τις οξιές, τις σημύδες, τους άγριους κρίνους και τα πεύκα της Ροδόπης.
Η διαμονή: Θα μείνετε ακριβώς εκεί, ανάμεσα στα πεύκα του δάσους, όπου έχουν χτιστεί 12 ξύλινα σπιτάκια, τα οποία συναποτελούν το δασικό χωριό της περιοχής. Κάθε σπιτάκι χωρά από 2 ως 5 άτομα, ενώ υπάρχει και καφέ-εστιατόριο που λειτουργεί το Σαββατοκύριακο. Οι τιμές για τα δύο άτομα κυμαίνονται στα 40€ ανά διανυκτέρευση.
Extra tips: Μη χάσετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά τον μεγαλύτερο καταρράκτη των Βαλκανίων, τον Λειβαδίτη, κοντά στο ομώνυμο χωριό στην άκρη του Ερύμανθου. Θα εξερευνήσετε επίσης το δάσος της Τσίχλας, ένα διατηρητέο μνημείο της φύσης, και θα ανηφορίσετε ως το Γυφτόκαστρο, το υψηλότερο σημείο της Χαϊντούς.
Διαβάστε περισσότερα – Νέστος: Στις όχθες της Θράκης
Στους μαιανδρισμούς του Νέστου
Η θέα προς τους μαιανδρισμούς του ποταμού. Τα Στενά του Νέστου. Η Σταυρούπολη και τα μικρά χωριουδάκια στις όχθες του. Οι βαρκάδες, τα δάση, οι υδροβιότοποι και το δέλτα. Κάθε γωνιά του Νέστου κρύβει και μια πανέμορφη έκπληξη για τους εξερευνητές του θρακιώτικου ποταμού. Ξεκινήστε από την Σταυρούπολη, εξερευνώντας το φιλόξενο χωριό, και επιχειρήστε την φαντασμαγορική κατάβαση ως τους Τοξότες, μέσα από φαντασμαγορικά τοπία, πλάι σε παγωμένα νερά και εντυπωσιακά φράγματα. Εκεί που τα νερά του Νέστου συναντούν τη θάλασσα, το δέλτα του ποταμού φιλοξενεί υγρά λιβάδια, καλαμιώνες, νεροβούβαλους και ερωδιούς, που φωλιάζουν κοντά στο δάσος Κοτζά-Ορμάν – θα το προσεγγίσετε μέσω του (δύσκολου) δρόμου που περνά από το Δασοχώρι και το Εράσμιο.
Η διαμονή: Στο ξενοδοχείο Νέμεσις, με τα κτίρια που μοιάζουν με κάστρα στην οροσειρά της Ροδόπης, μια ανάσα από το κέντρο της Σταυρούπολης και προσφέρουν όμορφα διακοσμημένα δωμάτια με ξύλινα κρεβάτια και μπαρ με τζάκι (από 50€ για το δίκλινο). Στο Τζιβαέρι, στον όμορφο οικισμό Λυκοδρόμιο κοντά στη Σταυρούπολη, που προσφέρει δωμάτια με πέτρινα δάπεδα, καθιστικό, χειροποίητα έπιπλα και χαλιά και πρωινό στο κρεβάτι (από 69€ το δίκλινο). Στο ξενοδοχείο Φιλοξενία, στους Τοξότες, που προσφέρει απλά, αλλά ευρύχωρα δωμάτια (45€ το δίκλινο).
Extra tips: Η Riverland πραγματοποιεί οργανωμένες πεζοπορίες όλο τον χρόνο ως τους Τοξότες (35€ το άτομο), καθώς επίσης και kayaking, zip line, περιηγήσεις 4x4, mountain biking και birdwatching.
Διαβάστε περισσότερα – Νέστος: Στις όχθες της Θράκης
Στην πολύχρωμη Ξάνθη
Υπάρχουν δεκάδες λόγοι να επισκεφθούμε την ομορφότερη ίσως πόλη της Θράκης για ένα βορειοελλαδίτικο city break. Αλλά θα αρχίσουμε από τον πιο… πολύκροτο: Το Καρναβάλι της Ξάνθης ετοιμάζεται πυρετωδώς για 51η χρονιά, και σε λίγες εβδομάδες ξεκινούν οι εορτασμοί – συγκεκριμένα από τις 21 Φεβρουαρίου μέχρι την Κυριακή της Αποκριάς που φέτος «πέφτει» στις 13 Μαρτίου. Μέχρι τότε, όμως, αρκούμαστε στην ακαταμάχητη γοητεία της Παλιάς Πόλης με τα δαιδαλώδη σοκάκια, τα νοσταλγικά αρχοντικά των παλιών καπνοπαραγωγών, τα όμορφα café, τους ανατολίτικους μεζέδες και τα σιροπιαστά γλυκίσματα. Βολτάρουμε επίσης στους μουσουλμανικούς μαχαλάδες, στο φημισμένο σαββατιάτικο παζάρι της πόλης, στις Καπαποθήκες και στα μονοπάτια που οδηγούν ως τον Κόσυνθο, τον ποταμό που διασχίζει την Ξάνθη.
Η διαμονή: Στο Ξανθίππειον, στο κέντρο της πόλης και δύο βήματα από την παλιά πόλη, με τα κλασικά διακοσμημένα δωμάτια (45,60€ για το δίκλινο). Στο Paris Hotel, στο κέντρο της Ξάνθης με τα άνετα, μοντέρνα δωμάτια και το όμορφο ζεστό μπαρ, μια ανάσα από τα κεντρικά καταστήματα της πόλης (33€ το δίκλινο). Στο Le Chalet, αν θέλετε περισσότερη πολυτέλεια και ησυχία, οκτώ χιλιόμετρα έξω από την πόλη, στην τοποθεσία Κιμμέρια, με άνετα δίκλινα δωμάτια ή και μεγάλες σουίτες με όλες τις ανέσεις (55 και 90€ αντίστοιχα).
Extra tips: Στην Παλιά Πόλη, μπορείτε να εξερευνήσετε το Λαογραφικό Μουσείο στο Αρχοντικό Κουγιουμτζόγλου και την Πινακοθήκη της Ξάνθης στο Αρχοντικό Δανιέλ, εκεί που γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις.
Διαβάστε περισσότερα: 10 λόγοι να επισκεφθείτε την Ξάνθη
Στο απόκοσμο δάσος της Δαδιάς
Περίπου μία ώρα από την Αλεξανδρούπολη απέχει το χωριουδάκι της Δαδιάς, από όπου ξεκινά να απλώνεται στα βουνά του Έβρου, στην άκρη της Ροδόπης, το ομώνυμο δάσος. Ένα Εθνικό Πάρκο αυστηρά προστατευμένο, που φιλοξενεί μαυρόγυπες και βασιλαετούς οι οποίοι πετούν πάνω από τα δάση πεύκης και βελανιδιάς, η Δαδιά είναι ένα μωσαϊκό άγριων βουνοπλαγιών που εναλλάσσονται με ξέφωτα και λιβάδια. Στο χωριό της Δαδιάς λειτουργεί Κέντρο Ενημέρωσης, από όπου θα λάβετε οδηγίες για την εξερεύνηση των υπέροχων μονοπατιών, που οδηγούν ως την κορυφή της Γκίμπρενας, με την ακαταμάχητη θέα προς ολόκληρη τη Θράκη. Λίγα χιλιόμετρα από το Κέντρο Ενημέρωσης, θα βρείτε και το κλειστό παρατηρητήριο μέσα στο δάσος, από όπου θα παρακολουθήσετε τα άγρια αρπακτικά πουλιά και τις πτήσεις τους. Θυμηθείτε ότι κάθε σας κίνηση στα μονοπάτια του δάσους πρέπει να είναι προσεκτική, για να μην διαταραχθεί η αυστηρών προδιαγραφών αρμονική διαβίωση της άγριας ζωής.
Διαμονή: Στο πέτρινο ξενοδοχείο Κουκούλι στην καρδιά του Σουφλίου, που στεγάζεται σε ένα πρώην κέντρο συγκομιδής κουκουλιών του 19ου αιώνα και διαθέτει λιτά και φιλόξενα δίκλινα δωμάτια (45€). Στο Bell Air στην Αλεξανδρούπολη, με τα τεράστια δωμάτια που βλέπουν στη θάλασσα και το ζεστό lounge café με το τζάκι (45€ για το τρίκλινο δωμάτιο). Στα «Απολιθωμένο Δάσος» με τις βίλες κοντά στο χωριό Λευκίμμη, στους πρόποδες της Ροδόπης πλάι στο δάσος της Δαδιάς, που διαθέτει ξύλινες μονάδες με σιδερένια κρεβάτια, τζάκι, ρουστίκ έπιπλα και εξοπλισμένη κουζίνα και τραπεζαρία (80€ για δύο άτομα και 90€ για τρία άτομα στο μεγάλο οικογενειακό bungalow).
Extra tips: Μετά τις βόλτες στο δάσος, θα περιηγηθείτε στο παραδοσιακό χωριουδάκι της Δαδιάς, την γραφική, αρχοντική Λευκίμμη, επίσης στις παρυφές του δάσους, και στην άλλη πλευρά του Εθνικού Πάρκου, το Σουφλί με τα «κουκουλόσπιτα», τα όμορφα αρχοντικά, τα παλιά μεταξουργεία και τα Μουσεία Μετάξης, Τέχνης Μεταξιού και Λαογραφίας για να μάθετε περισσότερα για την Ιστορία του τόπου.
Διαβάστε περισσότερα: Εθνικό Πάρκο Δαδιάς – η επίσημη ιστοσελίδα
Αδυναμία ευθιξίας
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Anna Damianidi.
η
σφοδρότητα των σχολίων από κάτω με βάζει σε σκέψεις. Και η εφημερίδα
εξηγεί ότι δεν δημοσιεύει υβριστικά σχόλια, δηλαδή υπήρχαν και χειρότερα
Για
μένα λοιπόν ο Ελληνας πρωθυπουργός αλλά και όλοι οι υπόλοιποι δεν είναι
παρά διοικητές πολιτειών, κάτι τέτοιο, κι είναι αδύνατον να ταυτιστώ
εθνικά μαζί τους με τόσο συναίσθημα όσο θα θεωρούσε σωστό η φίλη μου.
efsyn.gr
Αδυναμία ευθιξίας
26.01.2016, 22:40 |
Ετικέτες:
Ελλάδα, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας
Συντάκτης:
Θα έπρεπε να νιώσεις
προσβεβλημένη από την έκφραση του Σόιμπλε που κατέληγε με τη λέξη
«ανόητε» προς τον Ελληνα πρωθυπουργό, ακόμα κι αν δεν τον ψήφισες, ακόμα
κι αν δεν σε εκπροσωπεί πολιτικά.
Μας θίγει ως Ελληνες, είπε η φίλη μου, κάπως σοκαρισμένη από την έλλειψη ενδιαφέροντός μου για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Αναρωτήθηκα αν έχω γίνει στ’ αλήθεια τόσο αναίσθητη, ή τόσο αναρχική, δηλαδή να μην αναγνωρίζω πως η αρχή της χώρας με εκπροσωπεί ως Ελληνίδα.
Μπορεί λίγο κι από τα δύο, και μαζί κάτι άλλο. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ εδώ και πολλά χρόνια να συλλάβω την έννοια της Ελλάδας ως χώρας αποκομμένης από το περιβάλλον της.
Η Ελλάδα είναι κομμάτι της Ευρώπης όπως ας πούμε η Ικαρία είναι κομμάτι της Ελλάδας, παρόλο που πολλοί Ικαριώτες κρεμούν μια σημαία «ανεξάρτητου Ικαριώτικου κράτους» και θεωρούν πως είναι μοναδικοί, αν και ξέρουν πως ανεξάρτητο κράτος υπήρξε μόνο για 5 πολύ δύσκολους μήνες το 1912.
Κάθε χώρα της Ευρώπης είναι μοναδική για ξεχωριστούς λόγους η καθεμιά, αλλά αν το καλοκοιτάξεις και κάθε κομμάτι της κάθε χώρας είναι κι αυτό μοναδικό.
Μοναδική είναι η Σκοτία, που αποφάσισε ότι δεν αξίζει τον κόπο να γίνει ανεξάρτητο κράτος, ίσως με τη σκέψη ότι όλα τα νυν ευρωπαϊκά κράτη μεταμορφώνονται σε επαρχίες, νομούς, πολιτείες, όπως θέλετε πείτε τα, ακόμα την αναζητούμε τη διατύπωση, της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Οι Σκοτσέζοι, μάλιστα, λένε πολλοί, μοιάζουν περισσότερο με τους Ελληνες απ’ όσο με τους Αγγλους ή τους Ουαλούς, ενώ ας πούμε οι Καταλανοί, που είναι κι αυτοί μοναδικοί, μοιάζουν περισσότερο με τους Γάλλους απ’ όσο με τους Ισπανούς.
Αν κι εκεί υπάρχει μπέρδεμα, γιατί οι Γάλλοι μοιάζουν περισσότερο με τους Ισπανούς απ’ όσο με τους Γερμανούς γείτονές τους.
Και οι Βάσκοι; Ε, αυτοί θα είναι κάτι σαν τους Ικαριώτες με περισσότερες επιδοτήσεις.
Θα μου πείτε: Θέλεις δηλαδή να είσαι ντιπ Ευρωπαία και να επιδοτείς και τους Βάσκους μαζί με όλους τους υπόλοιπους; Και θα σας πω: Κοίτα ποιος μιλάει.
Για μένα λοιπόν ο Ελληνας πρωθυπουργός αλλά και όλοι οι υπόλοιποι δεν είναι παρά διοικητές πολιτειών, κάτι τέτοιο, κι είναι αδύνατον να ταυτιστώ εθνικά μαζί τους με τόσο συναίσθημα όσο θα θεωρούσε σωστό η φίλη μου.
Θα έπρεπε να είμαι τοπικίστρια για να νιώσω έτσι, πως οι Πυργιώτες ας πούμε προσβάλλονται αν πεις ανόητους τους τοπικούς ηγέτες τους και δεν καταλαβαίνουν γιατί πειράζει να ζουν μέσα σε βουνά σκουπιδιών από τη στιγμή που η αξιοπρέπειά τους είναι άθικτη;
Τοπικίστρια δύσκολα γίνεσαι αν μεγαλώσεις στην Αθήνα. Οπότε μένει η μεγάλη πατρίδα Ευρώπη, κι όπως κανείς δεν μπορεί να την προσβάλει, αφού δεν διαθέτει πρωθυπουργό, είμαι ασφαλής.
Μας θίγει ως Ελληνες, είπε η φίλη μου, κάπως σοκαρισμένη από την έλλειψη ενδιαφέροντός μου για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Αναρωτήθηκα αν έχω γίνει στ’ αλήθεια τόσο αναίσθητη, ή τόσο αναρχική, δηλαδή να μην αναγνωρίζω πως η αρχή της χώρας με εκπροσωπεί ως Ελληνίδα.
Μπορεί λίγο κι από τα δύο, και μαζί κάτι άλλο. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ εδώ και πολλά χρόνια να συλλάβω την έννοια της Ελλάδας ως χώρας αποκομμένης από το περιβάλλον της.
Η Ελλάδα είναι κομμάτι της Ευρώπης όπως ας πούμε η Ικαρία είναι κομμάτι της Ελλάδας, παρόλο που πολλοί Ικαριώτες κρεμούν μια σημαία «ανεξάρτητου Ικαριώτικου κράτους» και θεωρούν πως είναι μοναδικοί, αν και ξέρουν πως ανεξάρτητο κράτος υπήρξε μόνο για 5 πολύ δύσκολους μήνες το 1912.
Κάθε χώρα της Ευρώπης είναι μοναδική για ξεχωριστούς λόγους η καθεμιά, αλλά αν το καλοκοιτάξεις και κάθε κομμάτι της κάθε χώρας είναι κι αυτό μοναδικό.
Μοναδική είναι η Σκοτία, που αποφάσισε ότι δεν αξίζει τον κόπο να γίνει ανεξάρτητο κράτος, ίσως με τη σκέψη ότι όλα τα νυν ευρωπαϊκά κράτη μεταμορφώνονται σε επαρχίες, νομούς, πολιτείες, όπως θέλετε πείτε τα, ακόμα την αναζητούμε τη διατύπωση, της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Οι Σκοτσέζοι, μάλιστα, λένε πολλοί, μοιάζουν περισσότερο με τους Ελληνες απ’ όσο με τους Αγγλους ή τους Ουαλούς, ενώ ας πούμε οι Καταλανοί, που είναι κι αυτοί μοναδικοί, μοιάζουν περισσότερο με τους Γάλλους απ’ όσο με τους Ισπανούς.
Αν κι εκεί υπάρχει μπέρδεμα, γιατί οι Γάλλοι μοιάζουν περισσότερο με τους Ισπανούς απ’ όσο με τους Γερμανούς γείτονές τους.
Και οι Βάσκοι; Ε, αυτοί θα είναι κάτι σαν τους Ικαριώτες με περισσότερες επιδοτήσεις.
Θα μου πείτε: Θέλεις δηλαδή να είσαι ντιπ Ευρωπαία και να επιδοτείς και τους Βάσκους μαζί με όλους τους υπόλοιπους; Και θα σας πω: Κοίτα ποιος μιλάει.
Για μένα λοιπόν ο Ελληνας πρωθυπουργός αλλά και όλοι οι υπόλοιποι δεν είναι παρά διοικητές πολιτειών, κάτι τέτοιο, κι είναι αδύνατον να ταυτιστώ εθνικά μαζί τους με τόσο συναίσθημα όσο θα θεωρούσε σωστό η φίλη μου.
Θα έπρεπε να είμαι τοπικίστρια για να νιώσω έτσι, πως οι Πυργιώτες ας πούμε προσβάλλονται αν πεις ανόητους τους τοπικούς ηγέτες τους και δεν καταλαβαίνουν γιατί πειράζει να ζουν μέσα σε βουνά σκουπιδιών από τη στιγμή που η αξιοπρέπειά τους είναι άθικτη;
Τοπικίστρια δύσκολα γίνεσαι αν μεγαλώσεις στην Αθήνα. Οπότε μένει η μεγάλη πατρίδα Ευρώπη, κι όπως κανείς δεν μπορεί να την προσβάλει, αφού δεν διαθέτει πρωθυπουργό, είμαι ασφαλής.
Διαβαστε επισης:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Βασιλόπιτα τσουρέκι ΥΛΙΚΑ: 35 γρμ. βούτυρο γάλακτος πρόβειο 35 γρμ. βούτυρο αγελάδος 100 γρμ. γάλα φρέσκο 160 γρμ. ζάχαρη άχνη...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . http://www.ethnikosmaxitis.gr/chamos-stous-epistimones-ellines-echoume-gonidio-...