Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Iδιότητες μιας μαγνητικής προσωπικότητας

Έλκουμε αυτό που είμαστε. Γίνετε πρώτα εσείς αυτό που θέλετε να γίνουν οι άλλοι. Θα ανακαλύψετε πως οι άλλοι θα ανταποκριθούν σ” εσάς με τον ίδιο τρόπο.
Να θυμάστε πως αυτά που κάνετε, έλκουν τα ίδια για εσάς.
 
Paramahansa Yogananda Κάθε άνθρωπος αποτελεί ένα μέσον από το οποίο ρέει ο μαγνητισμός του Θεού, όμως οι άνθρωποι επιτρέπουν σε πολλά πράγματα να…
awakengr.com

Paramahansa Yogananda
Κάθε άνθρωπος αποτελεί ένα μέσον από το οποίο ρέει ο μαγνητισμός του Θεού, όμως οι άνθρωποι επιτρέπουν σε πολλά πράγματα να εμποδίζουν αυτόν τον μαγνητισμό και πολύ λίγοι άνθρωποι είναι πραγματικά μαγνητικοί. Το σωστό είδος μαγνητισμού όμως, μπορεί να αναπτυχθεί.Μπορεί να ακούσουμε κάποιον να λέει, «Συνάντησα έναν φίλο που είναι τόσο μαγνητικός. Με ενέπνευσε και επέκτεινε την συνειδητότητά μου». Αυτό το είδος μαγνητικής δύναμης θέλουμε όλοι – θελκτική, ενθαρρυντική και να εξαπλώνεται. Αυτό το είδος μαγνητικής δύναμης αποτελεί ιδιότητα του Πνεύματος. Επεκτείνει την συνειδητότητα χωρίς να την ναρκώνει όπως συμβαίνει με την ύπνωση ή τον ζωικό μαγνητισμό.
Η μαγνητική δύναμη πηγάζει από μέσα μας
Ο μαγνητισμός καθορίζεται από τη συνήθη στάση και τις ενέργειές μας. Για να γίνετε μαγνητικοί για τους άλλους, θα πρέπει πρώτα να γίνετε ελκυστικοί μέσα σας. Οι τεχνικές της Σάτβα (Αγνότητας), όπως είναι ο διαλογισμός, θα σας βοηθήσουν να συνειδητοποιήσετε την αληθινή εικόνα του Εαυτού σας. Κάποιος με Σατβική προσωπικότητα είναι ειλικρινής, καλός, δεκτικός και έχει αυτοέλεγχο – ιδιότητες ιδιαίτερα μαγνητικές, οι οποίες έχουν καλές επιδράσεις στον εαυτό τους και στους άλλους. Η θετική συμπεριφορά, ο έλεγχος του λόγου και τα καλά λόγια είναι ιδιότητες που καλύπτουν την ψυχή με πνευματικό μαγνητισμό.
Οι εγωιστικές συμπεριφορές και πράξεις εμποδίζουν την ελεύθερη ροή της ενέργειας και απομαγνητίζουν. Η νοητική συνήθεια να κατακρίνουμε τους άλλους, άσχετα από το αν η κριτική είναι ευγενική ή κακόβουλη, επιδρά άσχημα στην συνείδησή μας και μας οδηγεί σε μεγαλύτερη αυταπάτη. Όταν έχετε στο μυαλό σας ανίερο ενδιαφέρον για την αποτυχία των άλλων, ξυπνάτε και τονώνετε τις δικές σας προγεννητικές κακές συνήθειες.
Προσπαθήστε να μην ενδίδετε στις διαθέσεις σας. Το σκοτάδι των διαθέσεων κατά κανόνα καθρεφτίζεται στις εκφράσεις του προσώπου σας. Η καλύτερη θεραπεία μιας κακής διάθεσης είναι να προσπαθήσετε να κάνετε κάτι το οποίο θα αυξήσει το ενεργειακό σας επίπεδο και θα σας προκαλέσει καλή διάθεση. Να αποφεύγετε πάντα ανθρώπους με κακή διάθεση, έτσι ώστε να τους αποτρέψετε από το να μεταφέρουν σ” εσάς την επιδημία της δυσαρμονίας.
«Μάθετε να συμπεριφέρεστε»
Δεν υπάρχει τρόπος να ευχαριστήσω τον γκούρου μου αρκετά που συνεχώς μου έλεγε, «Μάθε να συμπεριφέρεσαι». Όπως πολλοί άνθρωποι, έτσι κι εγώ πίστευα πως ήμουν άγγελος και πως κανείς δεν μπορούσε να με βελτιώσει. Όμως, καθώς η σοφία μου μεγάλωνε, ανακάλυψα πως μπορούσα να δω τον εαυτό μου καλύτερα στον καθρέφτη του καθαρού μυαλού, ειδικά στο χωρίς δεισιδαιμονίες μυαλό του Δασκάλου μου, παρά στον μικρό καθρέφτη της δικής μου θολής κατανόησης. Και ανακάλυψα πως υπήρχε διαφορά όσον αφορά τον τρόπο που εγώ νόμιζα πως με βλέπουν οι άλλοι, με τον τρόπο πουπραγματικά με έβλεπαν.
Είναι εύκολο να δείτε να ελαττώματα των άλλων, αλλά πολύ δύσκολο να δείτε τα δικά σας, έτσι ώστε να διορθωθείτε. Αν μπορέσετε να βρείτε τα ελαττώματά σας χωρίς να αναπτύξετε σύμπλεγμα κατωτερότητας και να δουλέψετε ώστε να διορθωθείτε, τότε θα χρησιμοποιείτε τον χρόνο ας πολύ πιο εποικοδομητικά από να εύχεστε οι άλλοι να ήταν καλύτεροι. Το δικό σας καλό παράδειγμα μπορεί ευκολότερα να αλλάξει τους άλλους απ” ό,τι οι ευχές σας.
Έλκουμε αυτό που είμαστε. Γίνετε πρώτα εσείς αυτό που θέλετε να γίνουν οι άλλοι. Θα ανακαλύψετε πως οι άλλοι θα ανταποκριθούν σ” εσάς με τον ίδιο τρόπο. Αν θέλετε να σας αγαπούν, αρχίστε με το να αγαπάτε εσείς όσους έχουν ανάγκη την αγάπη σας. Αν περιμένετε οι άλλοι να είναι ειλικρινείς απέναντί σας, να είστε εσείς πρώτα ειλικρινείς. Αν θέλετε οι άλλοι να σας συμπαθούν, αρχίστε με το να συμπαθείτε τους άλλους γύρω σας. Αν θέλετε να σας σέβονται, πρέπει να μάθετε να σέβεστε τους πάντες, μικρούς και μεγάλους. Αν θέλετε οι άλλοι να είναι ειρηνικοί απέναντί σας, πρέπει να είσαστε εσείς ειρηνικοί.
Η λάμψη της ειλικρίνειας
Η ειλικρίνεια είναι μια ιδιότητα όλων των υψηλά μαγνητικών ψυχών. Όλοι οι μεγάλοι – Ο Ιησούς, ο Βούδας, ο Μπάμπατζι – είχαν αυτή την ιδιότητα. Πολλοί άνθρωποι, για να κερδίσουν φήμη ή αναγνώριση, θυσιάζουν την ειλικρίνεια και τον αυτοσεβασμό τους, αλλά ποτέ δεν αντλούν πραγματική ικανοποίηση από την επίτευξη των πολυπόθητων στόχων τους. Η φύση του ανθρώπου είναι πολύπλευρη και απαιτεί συνεχή ανάπτυξη, κάτι που επιβάλλει να είναι πάντοτε ειλικρινής και αληθινός.
Να είστε ειλικρινείς με όλους και το σημαντικότερο, να είστε ειλικρινής με τον εαυτό σας. Να προσέχετε τις σκέψεις σας ώστε να σιγουρεύεστε πως είναι σωστές. Όταν οι σκέψεις σας είναι σωστές, η ειλικρίνεια, τα χρήσιμα λόγια και οι καλές πράξεις, θα ακολουθήσουν. Να μεταφέρετε την δόνηση της ειλικρίνειας όπου κι αν πάτε. Οι άλλοι θα νιώσουν αυτή τη δόνηση. Η ειλικρίνεια και τα γλυκά λόγια είναι νέκταρ για τις διψασμένες ψυχές. Συμβάλλουν στην ευτυχία των ανθρώπων στα σπίτια τους, σε κοινωνικές εξόδους, στις εκκλησίες και στις επιχειρήσεις.
Και πάνω απ” όλα, μην ξεχνάτε να χαμογελάτε, όχι με προσποιητό χαμόγελο που δεν περιέχει αλήθεια και ειλικρίνεια, αλλά με ειλικρινές, ακτινοβόλο χαμόγελο που πηγάζει από μια ελαφριά, χαρούμενη καρδιά και που ανήκει μόνο στο «καλό» και δεν μπορεί να φορεθεί από τους κακοήθεις. Μάθετε να χαμογελάτε ειλικρινά και πάντα να φοράτε την λάμψη της ειλικρίνειας στο πρόσωπό σας.
Ενδιαφέρον για τους άλλους
Το ενδιαφέρον για τους άλλους είναι μια θαυμάσια ιδιότητα και σας δίνει την μεγαλύτερη ελκυστικότητα. Εξασκήστε την! Ενδιαφέρον για τους άλλους σημαίνει να τους σκέφτεστε, να τους ακούτε και να φροντίζετε τις ανάγκες τους. Προσπαθήστε να αναπτύξετε μια διαισθητική συνειδητοποίηση των αναγκών των άλλων.
Ας γίνει υπέρτατος στόχος σας το να κάνετε τους άλλους ευτυχισμένους, έτσι ώστε να γίνετε κι εσείς ευτυχισμένοι. Να έχετε ειλικρινές ενδιαφέρον για τα προβλήματα των άλλων. Κάθε φορά που συναντάτε ένα δεκτικό άτομο, κάντε το να νιώσει το ενδιαφέρον σας για την φυσική, ψυχική και πνευματική του υγεία. Ποτέ μην παραλείπετε να κάνετε ό,τι μπορείτε για τον εαυτό σας και για τους άλλους. Να ζείτε με την αρχή «Όλοι για έναν κι ένας για όλους». Για να έχετε εσείς, πρέπει να έχουν και οι άλλοι.
Να θυμάστε πως αυτά που κάνετε, έλκουν τα ίδια για εσάς. Αν φέρεστε εγωιστικά, και οι άλλοι θα φέρονται εγωιστικά σ” εσάς, όμως όποτε δίνετε στους άλλους με αγάπη, αυτό θα σας δίνει απίστευτη ευτυχία. Βρείτε την ευτυχία βοηθώντας όσους συναντάτε στον δρόμο σας.
Κάποτε, ένας πολύ γνωστός δάσκαλος στην Ινδία προσκλήθηκε να συμμετάσχει σ” ένα θρησκευτικό συνέδριο στο Σικάγο. Αυτός και δεκαπέντε οπαδοί του πέρασαν από το Λος Άντζελες πηγαίνοντας στο Σικάγο. Τον προσκάλεσα στο Mount Washington (σ.μ. στα διεθνή γραφεία της Αδελφότητας της Αυτο-Γνωσίας που είχε ιδρύσει ο Yogananda), όπου και προετοιμάσαμε ένα συμπόσιο. Την τελευταία στιγμή ήρθε ένα τηλεγράφημά του από την Χαβάη. Είχε την έμπνευση να γυρίσει ξαφνικά στην Ινδία. Κανείς δάσκαλος δεν θα συμπεριφερόταν έτσι!
Οι άνθρωποι καλά θα έκαναν να καταλάβουν πως οι δάσκαλοι δεν συμπεριφέρονται αλλοπρόσαλλα, ακόμα κι αν οδηγούνται από την έμπνευση. Αφού ζουν σ” αυτόν τον κόσμο, πρέπει να τιμούν τους τρόπους που λειτουργεί. Και πάντα κρατούν τον λόγο τους. Επιπλέον, αν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν κοινωνικές επαφές, πάντα σκέφτονται τα συναισθήματα των άλλων.
Αυτοέλεγχος και φιλειρηνική συμπεριφορά
Να είστε πάντοτε σε συνεχή επαγρύπνηση για την διατήρηση του αυτοελέγχου σας. Θα πρέπει να είστε σε θέση να φοράτε πάντα την καλύτερή σας διάθεση, κάθε φορά που συναντάτε ανθρώπους έτοιμους για ανταγωνισμό. Πάνω απ” όλα, να είστε τόσο ειρηνικοί που κανείς δεν θα μπορεί να σας πειράξει.
Είναι ανθρώπινη αδυναμία να θυμώνουμε και να μαλώνουμε, αλλά είναι θεϊκή δύναμη το να μπορούμε να κρατάμε τα χαλινάρια σε τέτοιες συμπεριφορές. Άσχετα με την πρόκληση, να είστε φρόνιμοι και μέσω της ήρεμης σιωπής ή του καλού λόγου, να δείχνετε πως η καλοσύνη σας είναι πιο ισχυρή από την ασχήμια του άλλου ατόμου.
Η ειλικρινής ευγένεια και η συνεχής καλή θέληση αποτελούν πανάκεια για την κακή συμπεριφορά. Μπορείτε να διδάξετε τους οξύθυμους φίλους και αγαπημένους σας να διορθώνουν τα ελαττώματά τους μέσα από το παράδειγμα της δικής σας μαγνητικής, φιλειρηνικής συμπεριφοράς πολύ καλύτερα από το να χρησιμοποιείτε σκληρά λόγια. Αν παραμείνετε γαλήνιοι έχοντας ήρεμη συμπεριφορά και ταυτόχρονα να είστε επιεικείς και σταθεροί στις αρχές σας, τότε θα εμπνεύσετε τους κακοπροαίρετους να αλλάξουν.
Διαλύστε όλες τις δυσαρμονικές δονήσεις
Ο Θεϊκός μαγνητισμός είναι η ανώτερη δύναμη. Διαλογιζόμενοι τακτικά, θα φορτίζεστε όλο και περισσότερο με τον αγνό μαγνητισμό του Θεού. Να σκέφτεστε συνεχώς ότι ο Θεός βρίσκεται μαζί σας όπου κι αν πάτε. Όταν διαλογίζεστε και ζείτε με την συνειδητοποίηση πως είστε παιδί του Θεού, σταδιακά θα διαλύετε όλα τα δυσαρμονικά συναισθήματα και τις δονήσεις.
Πάντα να είστε συντονισμένοι με την Θεϊκή Μαγνητική Δύναμη. Όταν προσεύχεστε από καρδιάς και ο Θεός σπάει τον όρκο σιωπής και σας μιλάει, τότε έχετε κερδίσει τον Θεϊκό Μαγνητισμό.

Ο Paramahansa Yogananda είναι ο αγαπημένος παγκόσμιος δάσκαλος που έχει αναγνωριστεί σαν ένας από τους μεγαλύτερους απεσταλμένους της Ινδίας στην Δύση. Η ζωή και οι διδασκαλίες του, συνεχίζουν να αποτελούν πηγή φωτός και έμπνευσης στους ανθρώπους κάθε φυλής, κάθε πολιτισμού και κάθε θρησκείας.
Διάβασε όλη την βιογραφία του εδώ
_____________
Μετάφραση: Νίκος Πνευματικός  – healinghome.gr
copyright: www.anandaclaritymagazine.com
photo credit: astrogems.com & fotolia

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Ο Ιπποκράτης έκανε εγχειρήσεις στον εγκέφαλο και στην καρδιά, πριν από 2500 χρόνια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Γεννήθηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα στην Κω, όπου και σπούδασε ιατρική, στο φημισμένο Ασκληπιείο. Μαθήτευσε κοντά σε σοφιστές, φιλοσόφους, αλλά και κοντά στον…
paraxeno.com

Γεννήθηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα στην Κω, όπου και σπούδασε ιατρική, στο φημισμένο Ασκληπιείο.
Μαθήτευσε κοντά σε σοφιστές, φιλοσόφους, αλλά και κοντά στον Ηρόδικο, που θεωρείται ο θεμελιωτής της ιατρικής γυμναστικής.

Όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, ξεκίνησε να ταξιδεύει σε διάφορα μέρη, προκειμένου να επιμορφωθεί. Θεωρούσε ξεπερασμένο τον τρόπο που ασκούνταν η ιατρική μέχρι τότε και πίστευε πως ταξιδεύοντας, θα μπορούσε να εφοδιαστεί με την απαραίτητη γνώση, αλλά και εμπειρία για να εξασκήσει την ιατρική.
Επιστρέφοντας στην Κω από ένα ταξίδι του στην Αίγυπτο, ξεκίνησε τον «πόλεμο» εναντίον της σχολής της Κνίδου, που είχε επικεφαλής τον γιατρό Ευρυφόντα. Η σχολή αυτή ήταν, μέχρι τότε, ότι ανώτερο υπήρχε και η γνώμη του Ευρυφόντα ήταν σεβαστή σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τη σχολή της Κνίδου, η ιατρική ασκούνταν μέσα σε ναούς και ιερούς χώρους, ενώ τον ρόλο των γιατρών αναλάμβαναν ιερείς, που κρατούσαν μυστικές τις μεθόδους τους.
Ασθενής και θεραπευτής!
Οι ασθενείς δεν εξετάζονταν, αλλά κατέγραφαν οι ίδιοι τα συμπτώματα και τις παρατηρήσεις για την υγεία τους σε ειδικά δελτία και πρότειναν μόνοι τους τη θεραπεία. Ο Ιπποκράτης μελέτησε αυτά τα δελτία και αποκάλυψε τα μυστικά της «ιερατικής» ιατρικής στην αγορά της Κω. Ήταν το πρώτο «χτύπημα» εναντίον της σχολής της Κνίδου. Η χαριστική βολή, όμως, του Ιπποκράτη, ήταν η ίδρυση της ιδιωτικής σχολής ιατρικής, στην οποία μπορούσε να μαθητεύσει όποιος ήθελε. Έτσι, απάλλαξε την ιατρική από το μυστικισμό και τις δεισιδαιμονίες και ξεκίνησε την οργανωμένη διδασκαλία της.
Το παν είναι η πρόληψη
Ο Ιπποκράτης ήταν καινοτόμος και πρωτοπόρος σε όλους τους τομείς. Πάνω από όλα ήταν επιστήμονας, που παρατηρούσε το αντικείμενό του, έκανε έρευνα και κατέγραφε τα συμπεράσματά του μεθοδικά. Πίστευε ότι το παν είναι η πρόληψη και όχι η διάγνωση. Σε αυτή τη θέση, μάλλον, συνέτεινε το γεγονός, ότι εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ανεπτυγμένες θεραπευτικές και φαρμακευτικές μέθοδοι, άρα το ζήτημα ήταν να προλάβει την εκδήλωση κάποιας ασθένειας. Για την αρρώστια υποστήριζε, ότι υπάρχουν στάδια «γέννηση, εξέλιξη, θάνατος». Εντόπιζε την ασθένεια σαν πρόβλημα ολόκληρου του οργανισμού και όχι σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Γι΄ αυτό και η εξέταση, κατά τον Ιπποκράτη, έπρεπε να είναι εξονυχιστική. Τόσο ο ίδιος, όσο και οι μαθητές του, εξέταζαν κάθε σημείο ενός ασθενή. Τα μαλλιά, τα μάτια, τα νύχια, την αναπνοή, τον ύπνο, τη φαγούρα, ακόμα και τα δάκρυα, ήταν αντικείμενα μελέτης για τους «Ιπποκρατικούς» γιατρούς.

images_884 

Ιδιαίτερη έμφαση έδινε ο Ιπποκράτης στα υγρά του σώματος, το αίμα, το φλέγμα, την κίτρινη και τη μαύρη χολή. Θεωρούσε, πως η καλή υγεία ήταν αποτέλεσμα της σωστής αναλογίας των υγρών αυτών. Γι’ αυτό, στις εξετάσεις του δοκίμαζε ακόμα και τα πτύελα και τα ούρα των ασθενών.
Ο πρώτος που έλαβε υπ όψιν το περιβάλλον, τις εργασιακές συνθήκες και τον καιρό
Ξεχωριστή θέση στην ιατρική του Ιπποκράτη κατείχε η φύση. Κατά τον πατέρα της σύγχρονης ιατρικής, στον άνθρωπο ενυπάρχει μια ζωική δύναμη, που καθορίζει την ισορροπία του οργανισμού και δεν είναι άλλη από τη φύση. Γι’ αυτό, ερευνούσε το φυσικό περιβάλλον του ασθενή. Τον τόπο διαμονής, το κλίμα στο οποίο ζούσε, αλλά και τις καιρικές μεταβολές του τόπου του. Η σωστή διατροφή και η δίαιτα ήταν επίσης βασικές προϋποθέσεις για την καλή υγεία του ανθρώπου. Λόγω της μαθητείας του κοντά στον Ηρόδικο, ο Ιπποκράτης έδινε μεγάλη σημασία στη φυσικοθεραπεία και στη βασική της μέθοδο, που είναι η μάλαξη. Κι όλα αυτά, πριν δυόμιση χιλιάδες χρόνια, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι, για να γίνουν καλά, προσεύχονταν στον Δία!

images (2) 
Οι χειρουργικές επεμβάσεις του Ιπποκράτη
Παρά τα σχεδόν ανύπαρκτα μέσα της εποχής του, ο Ιπποκράτης πραγματοποιούσε δύσκολες χειρουργικές επεμβάσεις. Εκείνος και οι μαθητές του, αντιμετώπιζαν με επιτυχία περιστατικά της ορθοπεδικής, της καρδιοχειρουργικής και της βασικής χειρουργικής. Ακόμα και επεμβάσεις στο ανθρώπινο κρανίο πραγματοποιούσε ο Ιπποκράτης, όπως διαβάζουμε σε αρκετά από τα έργα του. Εκτός από την ίδια την επέμβαση, ο Ιπποκράτης έδινε μεγάλη σημασία στην προετοιμασία του ασθενούς και του χειρουργείου. Στο έργο του Κατ’ ιατρείον, περιγράφει αναλυτικά πώς πρέπει να ετοιμάζεται ο ασθενής πριν την επέμβαση, πώς αποστειρώνονται τα εργαλεία, πως διαμορφώνεται ο χώρος, αλλά και πώς χρησιμοποιείται το τεχνητό και το φυσικό φως κατά την επέμβαση.

images (1)

Για τον Ιπποκράτη δεν αρκούσε μόνο η επιστημονική γνώση των μαθητών του. Ένας γιατρός έπρεπε να είναι φροντισμένος και καθαρός, για να μπορεί να φροντίσει τους άλλους. Γι’ αυτό συμβούλευε τους μαθητές του να προσέχουν το σώμα, αλλά και την εμφάνισή τους. Να φοράνε καθαρά και απλά ρούχα και να είναι εγκρατείς.
Ο χαρακτήρας του γιατρού ήταν επίσης πολύ σημαντικός για τον Ιπποκράτη. Οι μαθητές του όφειλαν να είναι σοβαροί και σεμνοί, αλλά και να αστειεύονται με μέτρο. Να είναι αφιλοκερδείς, δίκαιοι και να αναγνωρίζουν τα λάθη τους. Να σέβονται τις γυναίκες, να μην πραγματοποιούν εκτρώσεις και να μην σχετίζονται με γυναίκες ασθενείς. Τέλος, να είναι ταπεινοί, καθόλου πονηροί και να μην αποκαλύπτουν ποτέ τα μυστικά των ασθενών τους.
πηγή

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Στο μικροβίωμα του εντέρου το κλειδί της μακροζωίας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Στο μικροβίωμα του εντέρου το κλειδί της μακροζωίας
healthreport.gr

Στο μικροβίωμα του εντέρου το κλειδί της μακροζωίας

Γράφει ο Βασίλης Σιδερής Βιολόγος, Ιατρός – Βιοπαθολόγος
Γιατί ακριβώς ίδιες διατροφικές συνήθειες προκαλούν ακόμη και διαφορετικές οργανικές αντιδράσεις;  Μπορoύν τα μικρόβια του εντέρου να συμβάλλουν από την απόκτηση της επιθυμητής εμφάνισης έως την πρόληψη των μεταβολικών παθήσεων;
•    Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί η δίαιτα που σας έδωσε ο γιατρός σας, την οποία ακολουθήσατε για αρκετούς μήνες, απέτυχε να λειτουργήσει παρά τις προσπάθειές σας;
•    Ή, γιατί ενώ τρώτε υγιεινά δεν μπορείτε να χάσετε ένα κιλό, ενώ οι φίλοι σας στο γυμναστήριο είναι αδύνατοι;
Ερευνητές από το Ινστιτούτο Weizmann στο Ισραήλ έδειξαν για πρώτη φορά το λόγο για τον οποίο οι διατροφικές παρεμβάσεις δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα σε όλους τους ανθρώπους, ακόμη και αν καταναλώνουν το ίδιο φαγητό. Σε μερικές περιπτώσεις δε, πως τα δήθεν «υγιεινά» γεύματα μπορεί ακόμη και να συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους!
Σε μια μελέτη στην οποια συμμετείχαν σχεδόν 1.000 άτομα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν τον Νοέμβριο στο περιοδικό Cell, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κάθε άτομο μεταβολίζει το φαγητό πολύ διαφορετικά και ότι τα μικρόβια του εντέρου (το μικροβίωμα) παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτή την τεράστια μεταβλητότητα μεταξύ των ατόμων.
«Τα ευρήματα αυτά έχουν τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο έχουμε αντιληφθεί τη διατροφή μέχρι τώρα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προειδοποιεί σχετικά με την παχυσαρκία και το διαβήτη ως τις δύο πιο σημαντικές μεταβολικές παθήσεις που μαζί επηρεάζουν σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού. Η διατροφή είναι η κύρια ιατρική παρέμβαση για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων», εξήγησε ο ερευνητής και συν-συγγραφέας της μελέτης Eran Elinav από το Ινστιτούτο Weizmann του Τμήματος Επιστημών της Ανοσολογίας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Οι αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών πιστεύεται ότι συνέβαλαν στην ραγδαία ανάπτυξη αυτών των μεταβολικών παθήσεων. «Αυτές είναι που μας οδήγησαν πριν από τέσσερα χρόνια ώστε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τη οικοδόμηση μιας επιστημονικής προσέγγισης στο πρόβλημα της διατροφής», πρόσθεσε ο συν-συγγραφέας και ερευνητής Eran Segal.
Συμμετείχαν συνολικά 800 εθελοντές, κάποιοι εκ των οποίων προ-διαβητικοί, οι οποίοι και τέθηκαν υπό στενή παρακολούθηση για μια περίοδο δύο εβδομάδων. Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα σχετικά με την υγεία τους μέσω ερωτηματολογίων, με μετρήσεις του σώματος και με εξετάσεις αίματος.
Επίσης στους συμμετέχοντες συνδέθηκε μια μικρή συσκευή που παρακολουθούσε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους (ένας γνωστός παράγοντας κινδύνου για μεταβολικές ασθένειες) κάθε πέντε λεπτά. Επιπλέον, οι εθελοντές κλήθηκαν να καταγράψουν τις συνήθειες τους σχετικά με τον τρόπο ζωής τους και την πρόσληψη τροφής μέσω μιας εφαρμογής που σχεδιάστηκε ειδικά για το πείραμα.
Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στην μελέτη των επιπέδων σακχάρου αμέσως μετά το γεύμα και πώς τα επίπεδα αυτά μεταβάλλονταν δύο ώρες μετά το γεύμα. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν αποκάλυψαν ότι τα άτομα έχουν πολύ διαφορετικές οργανικές αντιδράσεις στο ίδιο φαγητό. Για παράδειγμα, η γλυκαιμική αντίδραση μερικών ανθρώπων αυξήθηκε μετά την κατανάλωση ντομάτας, ενώ σε άλλα άτομα δεν παρουσιάστηκε το ίδιο αποτέλεσμα.
«Η πρώτη μας έκπληξη ήταν όταν ανακαλύψαμε σε πολύ μεγάλη κλίμακα την τεράστια μεταβλητότητα στις οργανικές αντιδράσεις των ανθρώπων ακόμη και σε πανομοιότυπα γεύματα. Υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ των ατόμων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα άτομα έχουν ακόμη και άκρως αντίθετες αντιδράσεις και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο κενό στην βιβλιογραφία», όπως επεσήμανε ο Segal.
Χρησιμοποιώντας όλα τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, δημιούργησαν επίσης έναν αλγόριθμο με τον οποίο ήταν σε θέση να προβλέψουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα των 800 συμμετεχόντων. Επιπλέον, για να ελέγξουν την αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου, πρόσθεσαν 100 ακόμα εθελοντές προβλέποντας επακριβώς τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους μετά την κατανάλωση ενός συγκεκριμένου τροφίμου.
Για να κατανοήσουν γιατί υπάρχουν αυτές οι τεράστιες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και γνωρίζοντας ότι αρκετές προηγούμενες μελέτες είχαν ήδη συνδέσει το μικροβίωμα του εντέρου, τη παχυσαρκία και το διαβήτη, οι ερευνητές αποφάσισαν να συλλέξουν και να αναλύσουν δείγματα κοπράνων από κάθε συμμετέχοντα. Όπως είχαν υποθέσει, βρήκαν ότι συγκεκριμένα είδη μικροβίων του εντέρου σχετίζονται με τις αντιδράσεις του σακχάρου στο αίμα μετά το γεύμα.
Επίσης πραγματοποιήθηκε ένα νέο πείραμα, στο οποίο λήφθηκαν δείγματα κοπράνων από μια μικρή ομάδα 26 εθελοντών. Στη συνέχεια, με βάση τον αλγόριθμο που είχε σχεδιαστεί, δημιούργησαν μια εξατομικευμένη διατροφική δίαιτα για κάθε έναν από αυτούς. Σε μερικές περιπτώσεις οι δίαιτες ήταν σκόπιμα «υγιεινές», ενώ σε άλλες όχι.
Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά από κάθε γεύμα για μια εβδομάδα και στη συνέχεια συλλέχτηκαν νέα δείγματα κοπράνων. Παρατηρήθηκε λοιπόν ότι οι συμμετέχοντες που είχαν ελαφρώς αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά το γεύμα είχαν αλλαγές στη σύνθεση του εντερικού τους μικροβιώματος.
Για παράδειγμα, υψηλότερες ποσότητες των βακτηρίων που σχετίζονται με τη βελτίωση της ανοχής στη γλυκόζη (Ακτινοβακτήρια) βρέθηκαν στα κόπρανα, ενώ τα βακτήρια που συνδέονται με το διαβήτη (Πρωτεοβακτήρια και Εντεροβακτήρια) ήταν λιγότερο άφθονα.
«Από τη μελέτη μας προκύπτει ότι το μικροβίωμα του έντερου είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη συστηματική απάντηση των ανθρώπων στα τρόφιμα», δήλωσε ο Elinav. «Επίσης επιβεβαιώσαμε ότι είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε τη λειτουργία του μικροβιώματος για τη βελτίωση της υγείας των ανθρώπων τροποποιώντας την σύνθεση του μέσω της διατροφής αλλά και με εξατομικευμένη χορήγηση προβιοτικών. Αυτό μας βοηθάει να βελτιώσουμε την τάση των ανθρώπων να αναπτύσσουν συγκεκριμένες κοινές ασθένειες».
Στην Ελλάδα και τη Διαγνωστική Αθηνών έχουμε ήδη αναπτύξει μια ανάλογη ομάδα εξειδικευμένων εργαστηριακών εξετάσεων, το EnteroScan, όπου λαμβάνουμε σαν αποτέλεσμα πολύτιμες πληροφορίες που αφορούν το μικροβίωμα και κατ’ επέκταση στην υγεία του εντέρου αλλά και ολόκληρου του οργανισμού. Πολλές από τις διαταραχές αφού διαγνωσθούν μπορούν να αντιμετωπισθούν με πολύ απλές θεραπευτικές ενέργειες όπως για παράδειγμα την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών ή την λήψη συμπληρωμάτων.
Η διατροφή επηρεάζει άμεσα το γαστρεντερικό σύστημα το οποίο με την σειρά του μπορεί να αποτελέσει βασικό αίτιο δυσλειτουργίας του ανοσοποιητικού και εν συνεχεία μιας πληθώρας νοσημάτων όπως ιώσεις, παχυσαρκία, αλλεργίες, δυσανεξίες, κοιλιοκάκη, διαβήτη, μεταβολικό σύνδρομο, καρκίνο του παχέος εντέρου, αυτισμό, αρθρίτιδες αλλά και μια σειρά άλλων παθολογικών καταστάσεων και αυτοάνοσων νοσημάτων.
Είναι πραγματικά σπουδαίο το πώς, πλέον, ένα απλό τεστ μπορεί να οδηγήσει σε δραστική βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου.
Βασίλης Σιδερής Βιολόγος, Ιατρός – Βιοπαθολόγος Δ/ντης Διαγνωστικής Αθηνών Επιστημονικός Συνεργάτης Ελληνικού Ινστιτούτου Pasteur

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Διώξτε το άγχος αποτελεσματικά μόνο με αυτό ρόφημα!

http://therapeftis.blogspot.gr/2016/03/blog-post_40.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Διώξτε το άγχος αποτελεσματικά μόνο με αυτό ρόφημα!


Το άγχος είναι κομμάτι της καθημερινής ζωής, ειδικά στη σύγχρονη κοινωνία. Δεν πρόκειται μόνο για ανησυχία και πανικό. Είναι η καθημερινή εμπειρία της υπερέντασης, της πίεσης του χρόνου και της προσπάθειας που καταβάλλουμε για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις που μας επιβάλλονται στη δουλειά και στο σπίτι. Το άγχος είναι το συναίσθημα που συνοδεύει την απάντηση του οργανισμού στον κίνδυνο ή την απειλή.

Όταν οι πρόγονοί μας ζούσαν στις σπηλιές και καλούνταν να αντιμετωπίσουν κάποιον υπαρκτό κίνδυνο που απειλούσε τη ζωή τους, έπρεπε να διαθέτουν έναν αυτόματο μηχανισμό, ώστε να μπορούν να αντιδρούν άμεσα. Αυτός ο μηχανισμός λειτουργεί μέχρι σήμερα για να μας προφυλάξει, γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα χρήσιμος. Επομένως, η φύση μας έχει εξοπλίσει με το μηχανισμό του άγχους, για να μας βοηθήσει και όχι για να μας βλάψει.

Αν λοιπόν πριν από ένα διαγωνισμό ή κάποιο άλλο αγχογόνο γεγονός δεν μπορείτε να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε, η λύση είναι ο βασιλικός..Σύμφωνα με τη λαϊκή μας παράδοση, αν κάποιος ονειρευτεί φρέσκο και ολόδροσο βασιλικό θα έχει ευχάριστα, ρομαντικά νέα, ενώ αν είναι νιόπαντρος θα έχει ευτυχισμένη ζωή. Ο βασιλικός βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθά σε προβλήματα μνήμης και στην κατάθλιψη, καταπολεμά το άγχος και τη νευρικότητα, ενώ λόγω της ιδιότητάς του να προκαλεί υπνηλία συμβάλλει σε έναν ήρεμο και καλό ύπνο.Επίσης ο βασιλικός είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτική προβιταμίνη Α, που βοηθάει στο άσθμα, στην οστεοαρθρίτιδα και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα. Είναι επίσης καλή πηγή μαγνησίου, που προάγει την καρδιαγγειακή υγεία, καλίου και βιταμίνης C και πολύ καλή πηγή σιδήρου και ασβεστίου. Θεωρείται ασφαλές βότανο, αλλά σε περίπτωση υπερβολικής λήψης μπορεί να έχει τις αντίθετες από τις αναμενόμενες δράσεις, δηλαδή να προκαλέσει υπερένταση και νευρικότητα. Μια πολύ καλή ιδέα είναι να τον προσθέσουμε στο φαγητό, τις σάλτσες και τις σαλάτες μας. Ο πιο ενδεδειγμένος και αποτελεσματικός τρόπος λήψης του είναι η παρακάτω συνταγή.

Bάλτε 25 γρ. φύλλα φρέσκου βασιλικού σε 1/2 λίτρο κρύο νερό και αφήστε το αφέψημα να βράσει σε χαμηλή φωτιά, με το καπάκι κλειστό, για 10 λεπτά. Αφού κρυώσει το αφέψημα, πιείτε 3-4 φλιτζάνια μέσα στην ημέρα.

Έτσι, όταν έρθει η ώρα του ύπνου, θα μπορέσετε εύκολα να κοιμηθείτε. Αν η νευρικότητα και το άγχος σας είναι πολύ έντονα, μπορείτε να ξεκινήσετε τη θεραπεία αυτή αρκετές ημέρες πριν. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον προσωπικό σας Ιατρό. -
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

http://therapeftis.blogspot.gr/2016/03/blog-post_40.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebookhttp://therapeftis.blogspot.gr/2016/03/blog-post_40.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Προσευχή για τους ασθενείς

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Προσευχή για τους ασθενείς, εις τον Άγιο Λουκά Αρχιεπίσκοπο Κριμαίας τον Ιατρό, τον θαυματουργό…
agioritikovima.gr|Από panagiaalexiotissa.blogspot.gr/
 

Η Μάχη στο Κερατσίνι (1827)

 
Πανορμίτης Σπανός
Η Μάχη στο Κερατσίνι (1827)
03 Μαρτίου 1827: Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης αποκρούει στο Κερατσίνι του Πειραιά επίθεση του Κιουταχή, αρχικώς 800 και την άλλη ημέρα 6.000 Τούρκων. Η μάχη αυτή υπήρξε μία από τις λαμπρότερες νίκες του.
Η Μάχη στο Κερατσίνι ήταν πολεμική εμπλοκή της επανάστασης του 21 με νικηφόρα έκβαση για τους Έλληνες.
Εξέλιξη των γεγονότων
Ο Καραϊσκάκης μετά τις νίκες και τα λαμπρά κατορθώματά του, έλαβε επανειλημμένα διαταγή από την Ελληνική Κυβέρνηση να επιστρέψει για να σώσει την Ακρόπολη που κινδύνευε. Επέστρεψε στις 28 Φεβρουαρίου στην Ελευσίνα έχοντας μαζί του χίλιους περίπου άνδρες. Μετά από λίγες ημέρες διέταξε και συναντήθηκαν όλα τα σώματα στην Ελευσίνα. Το ιππικό συμπληρώθηκε σε εκατό ιππείς.
Στις 2 Μαρτίου το απόγευμα ξεκίνησαν με όλο το στρατό και την επόμενη νύχτα έφτασαν στο Κερατσίνι, παραθαλάσσια θέση στον πορθμό της Σαλαμίνας, μια ώρα έξω από τον Πειραιά. Εκεί οχυρώθηκαν. Μπροστά στο οχυρό ο Καραϊσκάκης τοποθέτησε διακόσιους πενήντα μαχητές με επικεφαλής τον Τούσια Μπότσαρη, Γαρδικιώτη Γρίβα και άλλους.
Οι εχθροί παρουσιάστηκαν πολύ πρωί και ακροβολίστηκαν με τους Έλληνες. Το μεσημέρι οι Τούρκοι ενισχύθηκαν, αλλά αποκρούσθηκαν από τους Έλληνες. Την επόμενη μέρα κατέβηκε ο ίδιος ο Κιουταχής με πολυάριθμο στρατό πεζικό, τριακόσιους ιππείς και κανόνια με την ελπίδα να καταστρέψει τους Έλληνες και να τους πνίξει στην θάλασσα. Έστησε μπροστά στους Έλληνες τα κανόνια, τα οποία εξφενδόνισαν σφοδρό κανονιοβολισμό κατά του τείχους, και τον έριξαν κάτω. Ακολούθως οι Τούρκοι διαιρέθηκαν σε δύο, οι μεν επιτέθηκαν στο οχυρό διαμέσου του πεσμένου τείχους, οι δε στους μαχητές μπροστά στο οχυρό.
Οι Έλληνες την ημέρα εκείνη έδειξαν όλη την ανδρεία και γενναιοψυχία τους. Η αφοβία των Ελλήνων εξέπληξε τους εχθρούς, διότι αν και ολιγάριθμοι αναχαίτισαν πολύ μεγαλύτερο και ισχυρότερο στρατό. Ο εχθρός, αρχικά και πρώτος επιτιθέμενος βρέθηκε να πολεμάει αμυνόμενος και στις δύο μετά το μεσημέρι αναγκάστηκε να υποχωρήσει κακώς έχει και με πολλές φθορές. Από τους Έλληνες σκοτώθηκαν μόνο τρεις και είκοσι πληγώθηκαν.

Εγκρίθηκε η θεραπεία του καρκίνου με πρωτόνια στην Κρήτη!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Εγκρίθηκε η θεραπεία του καρκίνου με πρωτόνια στην Κρήτη, καθώς για πρώτη φορά στα ιατρικά...
fifo.blogy.gr
 
Εγκρίθηκε η θεραπεία του καρκίνου με πρωτόνια στην Κρήτη, καθώς για πρώτη φορά στα ιατρικά δρώμενα της χώρας η ειδική επιτροπή Ιοντιζουσών και Μη Ιοντιζουσών Ακτινοβολιών του Υπουργείου Υγείας η οποία είναι υπεύθυνη για την έγκριση νέων θεραπειών στην Ελλάδα, κλήθηκε να γνωμοδοτήσει στο φάκελο που κατέθεσε ο Αλέξης Κοκολάκης με θέμα ‘Έγκριση πρακτικής για την θεραπεία του καρκίνου με πρωτόνια στην Κρήτη’.
Στην συνεδρίαση της επιτροπής αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση της θεραπευτικής πρακτικής του καρκίνου με πρωτόνια για την Ελληνική επικράτεια σύμφωνα με το τεκμηριωμένο αίτημα και την πρόταση του κ. Κοκολάκη

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία και πρόκληση για το νησί μας αλλάζει τα δεδομένα στην θεραπεία του καρκίνου στην χώρα και ανοίγει το δρόμο για την εγκατάσταση κέντρου θεραπείας με πρωτόνια στην Κρήτη, τεχνολογικά της πιό σύγχρονης και ιατρικά πιο αποτελεσματικής μεθόδου ακτινοθεραπείας στον κόσμο.

Το έργο αυτό, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας σε πολλά ερευνητικά πεδία και στις ιατρικές επιστήμες. Θα προσδώσει κύρος και υπεραξία στον τόπο μας αλλά θα δημιουργήσει και τις προϋποθέσεις για την ένταξη της Κρήτης στον παγκόσμιο χάρτη του ιατρικού και χειμερινού τουρισμού όπου και άλλοι τομείς υγείας μπορούν να ακολουθήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση.

Στο άκουσμα αυτής της είδησης ο επιστημονικός διευθυντής του Ιταλικού ογκολογικού κέντρου για αδρονική θεραπεία (CNAO) στην Παβία, και συντονιστής του Προγράμματος ULICE (Union of Light Ion Centres in Europe- Ένωση Ευρωπαϊκών Κέντρων με ελαφρά ιόντα), καθηγητής Ρομπέρτο Ορέκια δήλωσε χαρακτηριστικά ‘Ένα κέντρο σωματιδιακής θεραπείας στην Κρήτη όχι μόνο θα κάλυπτε μερικώς η πλήρως τις ανάγκες της Ελλάδας, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει κέντρο αναφοράς για τη Νότια Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική’.

Η επιτροπή Ιοντιζουσών και Μη Ιοντιζουσών Ακτινοβολιών του Υπουργείου Υγείας αποτελείται από τους παρακάτω κορυφαίους επιστήμονες:

Νικόλαο Κελέκη, Καθηγητή Ακτινοδιαγνωστικής, στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «ΑΤΤΙΚΟΝ», ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή του, τον Παναγιώτη Παντελάκο, Δ/ντή Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «ΑΤΤΙΚΟΝ».

Ανδρέα Φωτόπουλο, Καθηγητή Πυρηνικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Εργαστήριο Πυρηνικής Ιατρικής στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής & Βιολογίας, ως εκπρόσωπο της, με αναπληρωτή του τον Ιωάννη Κούτσικο, Πυρηνικό Ιατρό στο Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών και Γενικό Γραμματέα της Εταιρείας, ομοίως.

Δημήτριο Καρδαμάκη, Ακτινοθεραπευτή Ογκολόγο, Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας, ως εκπρόσωπό της, με αναπληρωτή του τον Γρηγόριο Γεωργακόπουλο, Ακτινοθεραπευτή Ογκολόγο, Διευθυντή ΕΣΥ και Γενικό Γραμματέα της Εταιρείας, ομοίως.

Βιργινία Τσαπάκη, Ακτινοφυσικό ΕΣΥ, στο Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας «ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΕΙΟ», ως εκπρόσωπο της Ένωσης Φυσικών Ιατρικής Ελλάδας, με αναπληρώτριά της την Άννα Μακρίδου, Ακτινοφυσικό ΕΣΥ, στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», ομοίως.

Βασιλική Καμενοπούλου, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Αδειών και Ελέγχων της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας ως εκπρόσωπο της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, με αναπληρωτή της τον Σωτήρη Οικονομίδη, Ακτινοφυσικό, του Τμήματος αδειών και ελέγχου της ΕΕΑΕ, ομοίως.

Σταύρο Κυριαζή, Τεχνολόγο Ακτινολόγο, ως εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Συλλόγου Τεχνολόγων Ακτινολόγων και Χειριστών Εμφανιστών, με αναπληρωτή του τον Ευθύμιο Αγαδάκο, ομοίως.

Κωνσταντίνο Πιπερίδη, υπάλληλο κλάδου ΤΕ Ακτινολόγων Ραδιολόγων, που υπηρετεί στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας, ως εκπρόσωπο των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, με αναπληρωτή του τον Παναγιώτη Καλογερόπουλο υπάλληλο κλάδου ΠΕ Ιατρών, που υπηρετεί στη Δ/νση Υγειονομικής Μηχανικής & Υγιεινής Περιβάλλοντος, ομοίως.

Νικόλαο Μπατάκη, Ακτινοδιαγνώστη, Διευθυντή ΕΣΥ στο Γ.Ν.Α. «ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟ –ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ» Ε.Ε.Σ., ως εκπρόσωπο της Ελληνικής Ακτινολογικής Εταιρείας, με αναπληρωτή του τον Κωνσταντίνο Λυμπερόπουλο, Ακτινοδιαγνώστη, Διευθυντή Ε.Σ.Υ. του Γ.Ν.Α. «Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ», ομοίως.

Παναγιώτη Σκανδαλάκη, Καθηγητή Χειρουργικής Ανατομικής-Ανατομίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρο του ΚΕ.Σ.Υ., ως εκπρόσωπο του ΚΕ.Σ.Υ., με αναπληρωτή του τον Βλασταράκο Μιχαήλ, Πρόεδρο του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, ομοίως.

ekriti.gr

Το Μυστήριο των Συμπτώσεων


Το Μυστήριο των Συμπτώσεων
Σας έχει συμβεί κάποια φορά να συναντάται συνέχεια μπροστά σας για ένα διάστημα το ίδιο αριθμό; Ή να σιγοτραγουδάτε ένα τραγούδι και ανοίγοντας το ραδιόφωνο να το ακούτε;
Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι κάποια υπερφυσική αιτία, κρύβεται πίσω απ’ αυτές τις συμπτώσεις. Αλλά η πλειοψηφία των σύγχρονων επιστημόνων μιλάει απλά για άγνοια των φυσικών νόμων που τις προκαλούν, μια δημιουργία γεγονότων απ’ αυτά που είναι δυνατόν να συμβούν. Τίποτα το περίεργο ή μυστικιστικό ! Αντίθετα οι συμπτώσεις θεωρούνται αναπόφευκτες απ’ τους στατιστικολόγους.
Για παράδειγμα, η πιθανότητα από μια τράπουλα 52 χαρτιών, να μοιραστεί μια συγκεκριμένη 13άδα χαρτιών, είναι ίση για κάθε πιθανή 13άδα. Και όλες είναι το ίδιο πιθανές … όσο απίθανες και να μας φαίνονται εκ πρώτης όψεως. Η πιθανότητα να μοιραστεί η 13άδα των 13 “καρό” είναι ακριβώς ίδια με την πιθανότητα να μοιραστεί μια οποιαδήποτε άλλη 13άδα.
Μια εκπληκτική ιστορία μας φέρνει όμως ξανά το ερώτημα για το αν υπάρχει τύχη ή όχι. Την αναφέρει ο μαθηματικός Warren Weaver, στο βιβλίο του, “Lady Luck: The Theory of Probability” (“Η κυρία Τύχη: η θεωρία των πιθανοτήτων”) απ’ όπου δημοσιεύτηκε και στο περιοδικό “Life”:
Στις 1-3-1950, και τα 15 μέλη της χορωδίας της εκκλησίας της Beatrice στη Nebraska, καθυστέρησαν στο ραντεβού που είχαν στις 7:20 για πρόβα. Όλοι είχαν κάποιο σοβαρό αλλά και συνηθισμένο λόγο να αργήσουν. Στις 7:25 η εκκλησία καταστράφηκε από έκρηξη !
Τα μέλη της χορωδίας θεώρησαν το γεγονός σαν “θεϊκή παρέμβαση”. Ο Weaver υπολόγισε τις πιθανότητες να συμβεί ένα τέτοιο γεγονός μαζικής καθυστέρησης, σε μία στο εκατομμύριο. (σ.τ.μ. στην Ελλάδα θα ήταν κάτι παραπάνω από φυσιολογικό να συμβεί !!!)
Πώς λοιπόν να εξηγήσουμε τέτοιες “σκόπιμες” συμπτώσεις;
Όμως αξίζει εδώ να αναφερθεί η θεωρία του ψυχολόγου Carl Jung, ο οποίος διατύπωσε την Αρχή της “Συγχρονικότητας” που συνδέει γεγονότα, τα οποία δεν συνδέονται με κάποια φανερή σχέση αιτίας. Στο έργο του “Δομή και Δυναμική της Ψυχής”, αναφέρει πώς άρχισε να παρατηρεί συμπτώσεις που προκαλούσαν ανοικτά τους υπολογισμούς των πιθανοτήτων, στη διάρκεια των ερευνών του για το Συλλογικό Ασυνείδητο.
Για παράδειγμα, καθώς μια νεαρή ασθενής του περιέγραφε ένα όνειρό της, στο οποίο της δίνονταν ένας χρυσός σκαραβαίος, ένα έντομο μπήκε στο σκοτεινό δωμάτιο. Όταν το έπιασε ο Jung διαπίστωσε ότι ήταν ένα σκαραβοειδές σκαθάρι, ό,τι πιο κοντινό σε χρυσό σκαραβαίο, θα μπορούσε να υπάρξει στην περιοχή, το οποίο μάλιστα δεν συνηθίζει να μπαίνει σε σκοτεινούς χώρους. Αντίθετα κινείται στο φως της ημέρας… Και μπήκε την κατάλληλη στιγμή.
Ποιος άραγε προκάλεσε τη σύμπτωση: ο Jung ή η ασθενής του; Ο ψυχαναλυτής Nandor Fodor παρατήρησε πάντως ότι, η ασθενής είχε μια ήταν υπερβολικά ορθολογική συμπεριφορά που την έκανε ψυχολογικά απρόσιτη. Μετά την εμφάνιση του σκαραβαίου η συμπεριφορά της βελτιώθηκε και οι συνεδρίες έγιναν πιο αποδοτικές.
Ο Jung πίστευε ότι, το φαινόμενο της Συγχρονικότητας συνδέονταν με ψυχικές καταστάσεις που αναπτύσσονται μέσω της επιρροής των Αρχετύπων, τα οποία όριζε σαν πρότυπα (μοντέλα) έμφυτα στην ανθρώπινη ψυχή και κοινά για όλη την ανθρωπότητα.
Ο Jung αναφέρει συχνά τα Αρ
έτυπα, σαν “αρχέγονες εικόνες”, που παρέχουν την αναπαράσταση όλων των ανθρώπινων στάσεων απέναντι στον θάνατο, τη σύγκρουση, το σεξ, τη μετενσάρκωση και τη μυστικιστική εμπειρία. Κάποιες φορές ένα αρχέτυπο ενεργοποιείται από ένα συναισθηματικά φορτισμένο γεγονός και τότε τείνει να έλκει γεγονότα παρόμοιας φύσης, ανοίγοντας δρόμο στα γεγονότα που ονομάζουμε “συμπτώσεις”.
Ο Jung δέχονταν επίσης την ύπαρξη μιας “περίεργης αλληλεξάρτησης των αντικειμενικών στοιχείων μεταξύ τους, καθώς και με τις υποκειμενικές (ψυχικές) καταστάσεις του παρατηρητή”. Μάλιστα εντόπισε δείγματα αυτής της αλληλεξάρτησης – που θεωρούσε άρρηκτα δεμένη με την έννοια της Συγχρονικότητας – τόσο στις ψυχιατρικές του σπουδές, όσο και στην έρευνά του πάνω στις εσωτεριστικές πρακτικές.
Έτσι, θεωρούσε την κινέζικη μαντική μέθοδο του Ι Τσινγκ σαν έκφραση της Αρχής της Συγχρονικότητας. Θεωρούσε ότι αυτό που θεωρούμε εμείς – στη Δύση – σαν είναι το κύριο ενδιαφέρον της κινέζικης σκέψης ενώ αυτό που εμείς λατρεύουμε σαν αιτιότητα περνάει σχεδόν απαρατήρητο. Ενώ η Δυτική σκέψη προσεκτικά ζυγιάζει, επιλέγει, ταξινομεί και απομονώνει, η Κινέζικη μια πιο ολιστική εικόνα του κόσμου, δίνοντας σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια που συνθέτει μια στιγμή. Κάθε στιγμή απαρτίζεται από όλα αυτά τα “ασήμαντα” συστατικά.
Αργότερα, ο Jung προέκτεινε την έννοια της Συγχρονικότητας και στην Αστρολογία. Όταν μάλιστα ανέφερε το ενδιαφέρον του για την Αστρολογία και την πεποίθησή του για τη μελλοντική της χρησιμότητα, με ένα γράμμα του στον Freud, ο τελευταίος αντέδρασε, κατηγορώντας τον Jung ότι είχε πέσει θύμα της “μαύρης παλίρροιας του βούρκου του αποκρυφισμού”.
Μη εγκαταλείποντας τις θέσεις του ο Jung κατέγραψε στα απομνημονεύματά του, άλλο ένα συνταρακτικό συμβάν εμφάνισης Συγχρονικότητας, που μάλιστα συνέβη ενώ ήταν μαζί με το Freud: Στέκονταν μαζί δίπλα σε μια βιβλιοθήκη όταν ο Jung ένιωσε το διάφραγμά του να γίνεται σαν από σίδερο και να καίει, να πυρακτώνεται. Ταυτόχρονα ακούστηκε ένας δυνατός κρότος σαν να επρόκειτο να πέσει πάνω τους η βιβλιοθήκη.
Ο Jung βρήκε την ευκαιρία να παρουσιάσει το συμβάν σαν ένα παράδειγμα φαινομένου καταλυτικής εξωτερίκευσης. Ο Freud αντέδρασε αποκαλώντας τα αυτά, “ανοησίες”. Τότε, ο Jung τον προκάλεσε, υποστηρίζοντας ότι μπορούσε να προβλέψει ότι το πολύ σε ένα λεπτό ο κρότος θα ξανακούγονταν. Πριν καν τελειώσει τα λόγια του ο κρότος ξανακούστηκε, αφήνοντας τον Freud εμβρόντητο.
Σύμμαχό του στην προσπάθεια να διατυπώσει τη θεωρία του για τη Συγχρονικότητα, ο Jung βρήκε τη κβαντική Φυσική, στα πλαίσια της οποίας είχε διατυπωθεί η θεωρία ότι έναπεδίο του χώρου μπορεί να γίνει αντικειμενικά γνωστό, μόνο με την ύπαρξη ενός παρατηρητή, ο οποίος όμως επεμβαίνει (αναγκαστικά, με την παρουσία του) στην κατάσταση του χώρου. Οι ανακαλύψεις αυτές βοήθησαν τον Jung να καταλάβει διαισθητικά ότι ύλη και συνείδηση συνδέονται με ουσιώδη τρόπο, σαν δυο συμπληρωματικές όψεις μιας ενοποιημένης πραγματικότητας.
Αλλά και πολύ πριν τον Jung, άλλοι διανοούμενοι και επιστήμονες είχαν διατυπώσει θέσεις που συνέδεαν αλληλεπιδραστικά την ύλη και τη συνείδηση. Ο ιστορικός Arthur Koestler μιλούσε για τη χωρητικότητα της ανθρώπινης ψυχής σαν “ένα κοσμικό αντηχείο”. Παρόμοιες απόψεις είχαν ο Kepler και ο Pico della Mirandola. Ο Koestler γράφει επίσης στο έργο του “The Roots of Coincidence” (“Ρίζες της Σύμπτωσης”) για μία “θεμελιώδη ενότητα των πραγμάτων”, που υπερβαίνει τη μηχανική αιτιότητα.
Η έννοια ενός πνευματικού μικρόκοσμου που αντανακλούσε συμπαντικά πρότυπα και που ο Leibnitz αποκαλούσε “μονάδα”, βασίζονταν στην ιδέα ότι το άτομο και το σύμπαν αλληλεπιδρούν εξαιτίας μιας προ-εγκαθιδρυμένης αρμονίας. Αλλά και για τον Schopenhauer, τα πάντα ήταν “αλληλοεξαρτώμενα και συγχρονισμένα με όμοιο τρόπο.”
Ο Koestler έδωσε παραδείγματα ενοποίησης και αλληλεπίδρασης μέσα απ’ την ίδια την εξέλιξη της επιστήμης, καθώς οι διάφοροι τομείς της φυσικής συνδυάστηκαν ή συγχωνεύτηκαν, στη διάρκεια του τελευταίου αιώνα: π.χ. ο ηλεκτρισμός και μαγνητισμός συγχωνεύτηκαν στην ηλεκτρομαγνητική θεωρία, ενώ τα Η/Μ κύματα συνδέθηκαν με μια σειρά φαινομένων, όπως το φως, το χρώμα, τη θερμική ακτινοβολία και τα ερτζιανά κύματα.
Η Χημεία αγκαλιάστηκε απ’ την Ατομική Φυσική. Ο έλεγχος του σώματος απ’ τα νεύρα και τους αδένες, συνδέθηκε με ηλεκτροχημικές διεργασίες, ενώ τα άτομα διαιρέθηκαν στα “δομικά στοιχεία” των πρωτονίων, των ηλεκτρονίων και των νετρονίων. Αργότερα, όλα αυτά τα θεμελιώδη σωματίδια, συγκεντρώθηκαν στην έννοια απλών “πακέτων συμπυκνωμένης ενέργειας”.
Σήμερα, όλο και πολλοί οικολόγοι και επιστήμονες κλίνουν προς την άποψη ότι, υπάρχει μια αλληλεξάρτηση, που συνδέει τα πάντα στον κόσμο, με όμοιο τρόπο που οι αρχαίοι μιλούσαν για τη “συμπάθεια” της ζωής.
Παράλληλα στο Πανεπιστήμιο του Ώστιν στο Τέξας, ο νομπελίστας φυσικός Ilya Prigogine μελετάει τον τρόπο που χημικές και άλλου τύπου δομές αναπτύσσουν πρότυπα βγαλμένα απ’ το χάος. Ο Karl Pribram, νευρολόγος στο Πανεπιστήμιο του Stanford, πρότεινε τη θεωρία ότι, ο εγκέφαλος είναι ένα είδος “ολογράμματος”, ένας αναλυτής μοντέλων και συχνοτήτων, που δημιουργεί την “σκληρή” πραγματικότητα, ερμηνεύοντας συχνότητες από μια διάσταση πέρα απ’ το χώρο και το χρόνο. Με άλλα λόγια, ο φυσικός κόσμος που ξέρουμε είναι “ισομορφικός” – δηλαδή όμοιος – με τις διαδικασίες του εγκεφάλου.
Ίσως λοιπόν, μια συμμαχία κβαντικών φυσικών, νευρολόγων, παραψυχολόγων και μυστικιστών να μας δώσει μια νέα και διαφορετική εικόνα του σύμπαντος, μη-αιτιοκρατικού αλλά “συμπαθητικού”, που λειτουργεί πιο πολύ σαν μια μεγάλη σκέψη παρά σαν μια μεγάλη μηχανή, ενοποιώντας ύλη, ενέργεια και συνείδηση.
Μόνο τότε ίσως να ελευθερωθούν τα παραφυσικά φαινόμενα απ’ το στίγμα του “αποκρυφισμού” και να μην αντιμετωπίζονται σαν ενοχλητικά. Στα πλαίσια αυτά, οι αντιλήψεις μας και ο κόσμος μας θα αλλάξουν για πάντα.
esoterica.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις