Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Η προσευχή του ταπεινού (παρωδία)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Η προσευχή του ταπεινού (παρωδία)
Κύριε, σαν ήρθεν η βραδιά και μάτι δεν μας βλέπει
βρέχε σωρό διορισμούς στην ταπεινή μου τσέπη.
Την προσευχή μου, Κύριε, σου λέω με προθυμία
καμιά ψυχή δεν έβλαψα, μονάχα τα Ταμεία.

Εκείνοι που με πλήγωσαν ήσαν αγαπημένοι.
Που να μην την εβούτηξα θέση καμιά δε μένει.
Ήσυχα εγώ κι αθόρυβα τα έργα μου έχω πράξει
κι από Γραικύλους και Γραικούς το σύμπαν έχω αρπάξει

Στην πόρτα μου άλλος δεν χτυπά κανείς απ’ τον αέρα
κι όλες εγώ τις χτύπησα (δουλειά μου κάθε μέρα).
Ήμουνα των μικρών παιδιών και των σκυλιών ο φίλος
κι όλων εγώ των αρχηγών πιστός χαδιάρης σκύλος.

Σ’ ευχαριστώ για τα βουνά και για τους κάμπους που είδα.
Αφού το κράτος πλήρωνε, ζήτω η γλυκειά Πατρίδα!
Σ’ ευχαριστώ που μου’ δωκες χωρίς να μου ανήκει
τη θέση της Εκδοτικής και την Πινακοθήκη.

Για την καπατσοσύνη μου οι εχθροί θα με μισήσουν.
Ευδόκησε ν’ αφανιστούν χωρίς να ξαναζήσουν.
Με τρόπο της Ποιήσεως δώσε μου, Κύριε, τώρα
τα πενήντα χιλιάρικα, τ’ αληθινά «θεία δώρα».

Βάρναλης

Καρυδόπιτα σιροπιαστή

Ελληνική Κουζίνα, Συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Οδηγίες για σίγουρη επιτυχία από το Νο 1 περιοδικό μαγειρικής I COOK GREEK. ΣΥΝΤΑΓΕΣ sintages online, Ελληνικές Συνταγές, συμβουλές μαγειρικής, greek recipes, syntages
icookgreek.com|Από Klio Kabouri
Καρυδόπιτα σιροπιαστή με παξιμάδι

Καρυδόπιτα σιροπιαστή με παξιμάδι
4.1/5 κατάταξη (19 ψήφοι)

  • Μερίδες: 8
  • Δυσκολία: μέτριο

Υλικά συνταγής

  • αυγά: 6, χωριστά οι κρόκοι από τα ασπράδια
  • ζάχαρη: 6 κουταλιές της σούπας
  • παξιμάδι: 6 κουταλιές της σούπας, τριμμένο
  • καρυδόψιχα: 9 κουταλιές της σούπας, χοντροαλεσμένη
  • μπράντι ή κονιάκ: 50 ml
  • λίγη γαλέτα και βούτυρο για το ταψί
  • σαντιγί για το σερβίρισμα (προαιρετικά)
  • Για το σιρόπι
  • νερό: 2 1/2 φλιτζάνια του τσαγιού
  • ζάχαρη: 3 φλιτζάνια του τσαγιού
  • χυμό λεμονιού: 3-4 σταγόνες

Εκτέλεση συνταγής

  1. Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 180°C. Χτυπάτε τα ασπράδια των αυγών σε σφιχτή μαρέγκα. Αναμειγνύετε την ζάχαρη, το τριμμένο παξιμάδι την καρυδόψιχα και το μπράντι ή το λικέρ.
  2. Προσθέτετε κατόπιν στο μείγμα τους κρόκους των αυγών ανακατεύοντας. Τέλος ενσωματώνετε τη μαρέγκα με απαλές κινήσεις .
  3. Ραντίζετε ένα ταψί με λίγο λιωμένο βούτυρο και το πασπαλίζετε με γαλέτα. Απλώνετε μέσα το μείγμα της καρυδόπιτας μέσα στο ταψί και την ψήνετε για 35'-40'. ΄
  4. Βράζετε τα υλικά για το σιρόπι για 10-15´περίπου και το αφήνετε να κρυώσει. Βγάζετε την καρυδόπιτα από τον φούρνο και την σιροπιάζετε με το κρύο σιρόπι. Την αφήνετε να σταθεί λίγο για να απορροφήσει το σιρόπι και κατόπιν την κόβετε και τη σερβίρετε με σαντιγί. 

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

14.12.2013
Συντάκτης: Ελένη Γκίκα

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
Εκδοτικός Οίκος
ΕΞΑΝΤΑΣ
Συγγραφέας
Βασίλης Αλεξάκης
Κατηγορία
Ελληνική Λογοτεχνία
ISBN
978-960-256-711-1
Σελίδες
309
«Εδώ λοιπόν βρίσκονται οι ήρωες του παλιού καιρού: καταλαμβάνουν έναν ολόκληρο τοίχο, στριμωγμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο, σε πολλά επίπεδα, όπως τα βιβλία σε μια βιβλιοθήκη. Κρέμονται από τις ημικυκλικές εγκοπές ξύλινων δοκαριών. Αναγνωρίζω τον Δον Κιχώτη, τον Ντ’ Αρντανιάν, τον Συρανό, τον Ροβινσώνα, τον Λονγκ Τζον Σίλβερ, τον Ταρζάν, τον Μιχαήλ Στρογκόφ, τον Ρομπέν των Δασών, τον Ζορρό. Το αγοράκι με τα κουρέλια θα μπορούσε να είναι ο Όλιβερ Τουίστ, και ο Ινδιάνος με την αυστηρή έκφραση και το θλιμμένο βλέμμα ο τελευταίος των Μοϊκανών. Δεν βλέπω τον Γιάννη Αγιάννη, αλλά σίγουρα κάπου θα είναι κι αυτός. Υπάρχουν ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Ναπολέων, ο Ρισελιέ και η Ζαν ντ’ Αρκ, καθώς και μορφές που δεν μου θυμίζουν τίποτε, βασίλισσες, δήμιοι, μάγισσες. Μόνο έναν μαύρο διακρίνω: να είναι ο Παρασκευάς; Ο Μπαρμπα-Θωμάς; Ο Ηρακλής, ο φίλος του δεκαπενταετούς πλοιάρχου; Έχω μπροστά μου έναν ολόκληρο λαό…»
Έναν ολόκληρο λαό από τους μυθιστορηματικούς ήρωες τους οποίους είχε στο οικογενειακό του εικονοστάσι, τους αγαπούσε σαν θείους του και ακόμα περισσότερο απ’ αυτούς και τους συνάντησε στο διάσημο κουκλοθέατρο των κήπων του Λουξεμβούργου στο Παρίσι μετά από μια μπόρα προσωπική. Ο Βασίλης Αλεξάκης, πηγαίνοντας σε μια εκδήλωση στη FNAC, μεταφέρθηκε με αφόρητους πόνους και ανεύρυσμα στο πόδι, χειρουργήθηκε επειγόντως και αναγκάστηκε να μείνει σε ξενοδοχείο για δυο μήνες, επειδή στο σπίτι του δεν είχε ασανσέρ. Το ξενοδοχείο βρισκόταν δίπλα στους κήπους του Λουξεμβούργου και εκεί είδε να ξεδιπλώνεται και να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του το μυθιστόρημα που ονειρευόταν καιρό: οι παιδικοί, μυθιστορηματικοί του ήρωες ήταν πάντα κάπου εκεί. Κάπου εκεί είχαν ζήσει οι τρεις σωματοφύλακες, στους υπονόμους του Παρισιού –ακριβώς από κάτω– είχε τρέξει ο Γιάννης Αγιάννης, στο κουκλοθέατρο με παράδοση είχαν ζωντανέψει και εξακολουθούν να ζωντανεύουν ακόμα όλοι μαζί. Κι ο συγγραφέας, ακίνητος αυτή τη φορά, αποφάσισε αυτούς τους απολύτως δραστήριους κάπως να τους συστήσει. Να γνωριστούν επιτέλους και μεταξύ τους. Να ζήσουν όλοι μαζί τη δική του δραστήρια –μέσ’ στην ακινησία– συγγραφική του ζωή!

Ακολουθώντας τους, λοιπόν, έζησε πράγματα και θαύματα. Μπήκε-βγήκε στα παιδικά του χρόνια και αναγνώσματα, τριγύρισε στη ζωή των ανθρώπων και στους κήπους, έφτασε μέχρι τους άστεγους του Παρισιού έχοντας κατά νου τους άστεγους των Αθηνών.

Επιμένοντας, όπως συχνά συνηθίζει να επαναλαμβάνει, ότι «Γράφω πάντα την ίδια ιστορία, επιμένω γιατί δεν καταλαβαίνω το νόημά της, γράφω για να μάθω το τέλος της ιστορίας», ο Βασίλης Αλεξάκης, με βασική εμμονή του την ταυτότητα και τον θάνατο, συμπεριλαμβάνει σε κάθε βιβλίο του έναν θάνατο ή μια γιορτή, που είναι η άλλη όψη στο βασικό νόμισμα της ζωής. Στον «Μικρό Έλληνα» ήταν ο παρ’ ολίγον θάνατός του. Κατά συνέπεια επέστρεψαν όλοι οι παιδικοί του ήρωες οι μυθιστορηματικοί. Μαζί τους και ο παράδεισος των παιδικών χρόνων, ο μικρός κήπος της Καλλιθέας μαζί με τον κήπο του Λουξεμβούργου, τον βασιλικό. Μαζί τους και ένα κουκλοθέατρο, ο αόρατος θίασος, το άγαλμα της κόμισσας Ντε Σιγκύρ που μεγαλώνει σε κάθε μας βήμα, ξεκινώντας από μακριά σαν μικρό κοριτσάκι για να καταλήξει υπερήλιξ με τις ρυτίδες, το καλύτερο μέλι από τις μέλισσες που πίνουν νερό απ’ τα ουρητήρια, το υπόγειο Παρίσι με τους αρουραίους, όπως η ασχήμια που, τελικά, λάμπει μέσα από τη λογοτεχνική ομορφιά.

Το αποτέλεσμα, ένα βιβλίο που καταλύει τα σύνορα ανάμεσα στη φαντασία, στη λογοτεχνία και στη ζωή, που συνενώνει τον χρόνο στο αιώνιο, τελικά, παρόν, που αναλαμβάνει να συστήσει στον Δον Κιχώτη τον Γιάννη Αγιάννη, τον Ροβινσώνα Κρούσο στους τρεις σωματοφύλακες, που επιμένει να διασώσει φαινομενικά ασήμαντες στιγμές. Εξάλλου, η σημαντικότητα της λογοτεχνίας εκεί ακριβώς έγκειται, όπως επιμένει, πέρα από το να ξεπερνά τραγικές καταστάσεις και να επουλώνει πληγές: στο ότι καταγράφει αυτά που αισθάνονται οι άνθρωποι! Ειδαλλιώς για την Ιστορία, τις εφημερίδες και την τηλεόραση, θα παρέμεναν όλα αριθμοί και στατιστικές. «Χάρη στον Μπαλζάκ, στον Σταντάλ, στον Φλωμπέρ, στον Φώκνερ, χάρη σ’ αυτούς τους ανθρώπους ξέρουμε τους ανθρώπους! Θα ήταν τραγική η ζωή μας εάν δεν υπήρχε η λογοτεχνία! Δηλαδή, δεν σε σώζει εσένα ή εμένα από μια δυστυχία, αλλά σώζει όλη την ανθρωπότητα, γιατί πώς θα ήταν η ανθρωπότητα αν δεν υπήρχε το παρελθόν μέσα από τη λογοτεχνία;» ρητορική η ερώτησή του, φυσικά, διότι στον «Μικρό Έλληνα» απαντά. Επιστρέφοντας στους μυστικούς κήπους της αιώνιας λογοτεχνικής μας Εδέμ, αυτή τη φορά.

«Μια σταγόνα ιστορία»

 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ - PATAKIS PUBLICATIONS
«Γελάω όταν ακούω συμπατριώτες μου να διαμαρτύρονται διότι στο ελληνικό σχολείο δεν διδάσκεται σωστά η ιστορία μας. Πρόκειται για ισχυρισμό κορυφαίας υποκρισίας. Σήμερα, μια απογοητευτικά μεγάλη πλειοψηφία των Νεοελλήνων παραμένει τόσο φανατικά προσκολλημένη στα στερεότυπα που αποστήθισε στις σχολικές αίθουσες, ώστε είναι έτοιμη να κρεμάσει όποιον αποκλίνει από αυτά.
... Πάνω από την ελληνική κοινωνία της κρίσης έχει ήδη απλωθεί ιστορικό σκότος. Στη σύγχρονη Ελλάδα, οι άνθρωποι που διαθέτουν ανοιχτούς ορίζοντες σε ό,τι αφορά το ιστορικό μας παρελθόν τελούν υπό κοινωνικό και μιντιακό διωγμό. Όσοι γνωρίζουν ιστορία, ή συνεχίζουν να τη μελετούν, νιώθουν εγκλωβισμένοι, ανήμποροι και δυστυχείς.
Απέναντί τους έχει παραταχθεί ένας απερίγραπτος εσμός: Διαταραγμένοι συνωμοσιολόγοι, αδιάλλακτα ανθρωπάρια, αυτόκλητοι ψευτοπατριώτες, ημιμαθείς θρησκόληπτοι, ανεγκέφαλοι σοβινιστές, αγράμματοι φανατικοί, συνειδητοί αμνήμονες, πολιτικοί απατεώνες και πνευματικοί κουτσαβάκηδες. Υπήρχαν πάντα - τώρα όμως πήραν το πάνω χέρι. Με κάθε απόπειρα εισδοχής της κριτικής ιστορικής σκέψης στον δημόσιο διάλογο, αυτά τα κατακάθια συγκροτούν, με παροιμιώδη ευκολία, μηχανισμούς συσκότισης και τρομοκράτησης κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου.
... Στα εσώτερα της ψυχής μου, η έκδοση αυτού του βιβλίου αποτυπώθηκε μάλλον σαν ανώφελος ιστορικός λυγμός.
Δεν πειράζει».

(Από τον πρόλογο του Δημήτρη Καμπουράκη για το τρίτο μέρος του «Μια σταγόνα ιστορία», που μόλις κυκλοφόρησε.)
http://bit.ly/J24x02

ωραία μπορντούρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ‎عالم الكروشية‎.

 
 ωραία μπορντούρα για κάθε χρήση
 
 

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

Συνταγή: Αλοιφή που γιατρεύει σχεδόν τα πάντα


http://www.newsitamea.gr

Συνταγή: Αλοιφή που γιατρεύει σχεδόν τα πάντα




Συνταγή: Αλοιφή που γιατρεύει σχεδόν τα πάνταΜια συνταγή για μια αλοιφή που κάνει απλά… τα πάντα.Αν πρέπει να φύγετε σε ένα ερημικό νησί και σας επιτρέπεται να επιλέξετε μόνο μια αλοιφή για να πάρετε μαζί σας, τότε αυτή είναι η ιδανική.
Τι ακριβώς κάνει;Ενυδατώνει τα σκασμένα, από το κρύο, χέρια
Μαλακώνει και περιποιείται σκασμένες φτέρνες, αγκώνες και γόνατα
Είναι άριστο ενυδατικό για όλο το σώμα
Είναι κατάλληλη για τα χείλη, ως lip balm
Καταπραΰνει θερμικά και
ηλιακά εγκάυματα
Περιποιείται τα συγκάματα στα μωρά
Είναι καλό αντισηπτικό για πληγές και εκδορές
Είναι κατάλληλη για τη ξηροδερμία του τριχωτού

Για να το φτιάξετε θα χρειαστείτε:
  • 1/2 κούπα βιολογικό λάδι καρύδας
  • 1/2 κούπα βιολογικό ελαιόλαδο
  • 2 κουταλιές της σούπας αγνό μελισσοκέρι
  • 3-4 κάψουλες βιταμίνη Ε
  • 20 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα
  • 10 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεμόνι
  • 10 σταγόνες αιθέριο έλαιο tea tree
Το λάδι καρύδας είναι φυσικό ενυδατικό, καθώς και αντιβακτηριδιακό. Το ελαιόλαδο έχει ένα σωρό αντιοξειδωτικά καθώς και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η λεβάντα καταπραΰνει, το λεμόνι καθαρίζει και απολυμαίνει και το tea tree είναι αντιβακτηριδιακό και αντιμυκητιασικό. Η βιταμίνη Ε είναι αντιοξειδωτική και φυσικό συντηρητικό. Τι άλλο θέλετε από μια αλοιφή;
Η διαδικασία είναι ήδη, λίγο ή πολύ, γνωστή από παλαιότερες αναρτήσεις. Σε bain marie λιώνουμε το μελισσοκέρι με τα λάδια, ανακατεύοντας καλά.

Μόλις λιώσουν όλα, αποσύρουμε από τη φωτιά, το αφήνουμε να κρυώσει ελαφρά και προσθέτουμε τα αιθέρια έλαια (για να μην εξατμιστούν από τη πολλή θερμότητα), τη βιταμίνη Ε (τρυπάμε με μια βελόνα την κάψουλα για να βγεί το υγρό) και ανακατεύουμε καλά μέχρι να ενσωματωθούν όλα τα υλικά μας.

Τοποθετούμε το μίγμα σε αποστειρωμένο βαζάκι, το αφήνουμε να κρυώσει και να σταθεροποιηθεί και είναι έτοιμο για χρήση.
Αν επιθυμείτε μια πιο κρεμώδη υφή χτηπήστε την αλοιφή με μιξεράκι του καφέ, ανά διαστήματα 15 λεπτών, μέχρι να κρυώσει εντελώς.

kalyterotera.gr

alttherapy.blogspot.com

Το βλέμμα το καθαρόαιμο Πάριος


Τί είναι το Τριώδιο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη IScreta.gr.
Το 2017 αρχίζει 5 Φεβρουαρίου
 
Τριώδιο ονομάζεται, σύμφωνα με τους κανόνες της ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας, η κινητή περίοδος που ξεκινά την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου…
iscreta.gr

Τί είναι το Τριώδιο, γιατί ονομάζεται έτσι, πότε ξεκινά και πότε ολοκληρώνεται;

Τριώδιο ονομάζεται, σύμφωνα με τους κανόνες της ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας, η κινητή περίοδος που ξεκινά την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο.
Το 2017  αρχίζει 5 Φεβρουαρίου
Το Τριώδιο έχει λάβει την ονομασία αυτή από το ομώνυμο εκκλησιαστικό βιβλίο, το Τριώδιο, το οποίο περιλαμβάνει τους ύμνους που ψάλλονται στις εκκλησίες κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.
Οι ύμνοι αυτοί έχουν τρεις ωδές σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ύμνους τις εκκλησίας, οι οποίοι έχουν εννέα ωδές. Αυτός είναι και ο λόγος που το βιβλίο αυτό, και κατ’ επέκταση και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος, ονομάστηκαν Τριώδιο.
Οι ύμνοι του Τριωδίου γράφτηκαν από τον 5ο έως τον 15ο αιώνα μ.Χ. Χειρόγραφα των ύμνων του Τριωδίου σώζονται από τον 10ο αιώνα μ.Χ. ενώ για πρώτη φορά τυπώθηκε, το εν λόγω βιβλίο, στα Ελληνικά το 1522 μ.Χ. στην Βενετία.
Το Τριώδιο, ως χρονική περίοδο, αναφέρεται στις τρεις πρώτες εβδομάδες που οι χριστιανοί ετοιμάζονται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Κάθε Κυριακή αυτών των τριών εβδομάδων έχει τη δική της σημειολογία.
Η πρώτη, η Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου προτρέπει τους Χριστιανούς να είναι ταπεινοί, όπως ο Τελώνης και όχι υπερήφανοι όπως ο Φαρισαίος.
Η δεύτερη, η Κυριακή του Ασώτου, διδάσκει την αξία της μετάνοιας και το μεγαλείο της συγχωρέσεως.
Το Σάββατο πριν από την τρίτη Κυριακή ονομάζεται Ψυχοσάββατο ή Σάββατο των Ψυχών. Καθιερώθηκε από την εκκλησία ως ημέρα που προσευχόμαστε και προσφέρουμε κόλλυβα για όλους αυτούς που για διάφορους λόγους δεν μνημονεύονται σε μνημόσυνα. Όπως είναι άνθρωποι που δεν τους απέμειναν συγγενείς, ώστε να τους κάνουν μνημόσυνο. Παρόλο που κάθε Σάββατο του έτους είναι αφιερωμένο από την εκκλησία μας στους θανώντες, το συγκεκριμένο Σάββατο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ακολουθεί η Κυριακή της Απόκρεω, η οποία αναφέρεται στην Δευτέρα Παρουσία του Χριστού και έτσι παρακαλούμε το Θεό από την προηγουμένη να τους αναπαύσει.
Η τρίτη Κυριακή, η Κυριακή της Απόκρεω, αναφέρεται στην Δευτέρα Παρουσία, στην κρίση που θα λάβει χώρα, καθώς επίσης και στη χριστιανική αγάπη. Ονομάζεται δε έτσι, επειδή είναι η τελευταία ημέρα που οι Χριστιανοί επιτρέπεται να φάνε κρέας.
Η εβδομάδα που ξεκινά ονομάζεται και εβδομάδα της Τυρινής ή Τυροφάγου. Εβδομάδα που επιτρέπεται η βρώση τυροκομικών, αυγών και ψαριών.
Η τέταρτη, η Κυριακή της Τυροφάγου, αναφέρεται στην εξορία των πρωτόπλαστων από τον Παράδεισο.  Έτσι, το Ευαγγέλιο της ημέρας παροτρύνει τους πιστούς να νηστεύουν χωρίς να το επιδεικνύουν, να συγχωρούν όσους τους έχουν βλάψει και να διάγουν βίο ενάρετο και ελεήμονα.
Ακολουθεί η Καθαρά Δευτέρα, με την οποία ξεκινά η περίοδος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Περίοδος νηστείας, προσευχής, περισυλλογής, κατά την οποία οι πιστοί προετοιμάζονται για την μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου. Ονομάζεται Τεσσαρακοστή γιατί μιμείται την σαρανταήμερη νηστεία που έκανε ο Χριστός, ενώ λέγεται και Μεγάλη για να υπάρχει σαφής διαχωρισμός από τη νηστεία των Χριστουγέννων.
dogma.gr
 

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

«Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ» του Τζόρτζ Χόρτον!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.

Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ
 «Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ» του Τζόρτζ Χόρτον!
 «Η Μάστιγα της Ασίας», μια συγκλονιστική προσωπική μαρτυρία του διπλωμάτη Τζόρτζ Χόρτον ο οποίος υπηρετούσε ως γενικός πρόξενος των ΗΠΑ στη Σμύρνη τα χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής, το οποίο προλογίζει ο συγγραφέας του «Χαμένου Παραδείσου» Τζάιλς Μίλτον - Giles Milton
Η μαρτυρία καταδεικνύει με απαράμιλλη αντικειμενικότητα τα πραγματικά τραγικά γεγονότα καθώς και την παθητική στάση των Μεγάλων Δυνάμεων.
http://bit.ly/2ef0bHO

Ιστορία - Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία

Η μάστιγα της Ασίας

Συγγραφέας: ΧΟΡΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ
Mεταφραστής: ΜΠΑΡΟΥΞΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Κατηγορία: Ιστορία - Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία
Σειρά:
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 09/2016
Σελίδες: 232
ISBN: 978-618-02-0729-3
Κωδικός: 35220
Διαστάσεις: 17 x 23,9 εκ.
Αξιολόγηση:  * * * * *
Τιμή: €16,50
Ενιαία τιμή: ΟΧΙ
Σύντομη περιγραφή
Η Μάστιγα της Ασίας αποτελεί μια συγκλονιστική προσωπική μαρτυρία του διπλωμάτη Τζορτζ Χόρτον, που υπηρετούσε ως γενικός πρόξενος των ΗΠΑ στη Σμύρνη τα χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής.
Ως αυτόπτης μάρτυρας, καταδεικνύει τις οργανωμένες σφαγές των Ελλήνων και των Αρμενίων από τους Τούρκους και την παθητική στάση που κράτησαν οι Μεγάλες Δυνάμεις.

«Η Μάστιγα της Ασίας είναι ένα βιβλίο που πρέπει να διαβαστεί από όποιον ενδιαφέρεται έστω και ελάχιστα να κατανοήσει τα πολύπλοκα και αποφεύξιμα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφή της πόλης της Σμύρνης…
Η αφήγηση του Χόρτον είναι αξιόπιστη και σημαντική.
Ήταν ο ίδιος αυτόπτης μάρτυρας πολλών από τα συνταρακτικά γεγονότα που αφηγείται στο βιβλίο του και είδε με τα ίδια του τα μάτια πολλές πράξεις τρομοκρατίας, ανάμεσά τους τις διώξεις σε βάρος των χριστιανών που ζούσαν στη Μικρά Ασία».

Από τον πρόλογο του συγγραφέα και ιστορικού Τζάιλς Μίλτον

Δημοφιλείς αναρτήσεις