Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017
Ο νησιώτικος οικισμός της Αθήνας - Πλάκα, Aναφιώτικα
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Pláka
is the old historical neighborhood of Athens, clustered around the
northern and eastern slopes of the Acropolis, and incorporating
labyrinthine streets and…
greecehighdefinition.com
Δημοσιεύτηκε στις 30 Ιουλ 2016
Video Up Drones
Music Όμορφη Πόλη - The Moka Band. Musicmirror
https://www.youtube.com/watch?v=EI07X...
Ευχαριστώ πολύ τον Μάνο Μπιτζιλέκη για την πολύτιμη βοήθεια του.
Η ΠΙΟ ΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
Αναφιώτικα, μια... κυκλαδίτικη Χώρα στην καρδιά της Αθήνας.
Στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας, στη σκιά του βράχου της Ακρόπολης υπάρχει μια γειτονιά που θυμίζει νησί...
Ο λόγος για τα Αναφιώτικα την πιο γραφική γωνιά της Αθήνας. Μια λιλιπούτεια συνοικία που βρίσκεται σκαρφαλωμένη στην βορειανατολική πλευρά του βράχου της Ακρόπολης, στα όρια της συνοικίας της Πλάκας.
Τα Αναφιώτικα δημιουργήθηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν εγκαταστάθηκαν στην περιοχή εργάτες από την Ανάφη, που είχαν έρθει στην Αθήνα για να εργαστούν ως χτίστες, στην ανοικοδόμηση της πόλης και στην ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα. Ως πρώτοι οικιστές αναφέρονται ένας ξυλουργός (Γ. Δαμίγος) και ένας κτίστης (Μ. Σιγάλας) από την Ανάφη, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησαν αργότερα κι άλλοι συμπατριώτες τους, οικοδομώντας με τη σειρά τους τα σπίτια τους εκεί, λαθραία μεν αλλά με την ανοχή προφανώς των αρχών, κυρίως κατά την περίοδο της έξωσης του Όθωνα και της μεσοβασιλείας.
Η συνοικία χτίστηκε ακολουθώντας την αρχιτεκτονική των Κυκλάδων. Οι Αναφιώτες αναστήλωσαν παράλληλα με την εγκατάστασή τους, τους δύο ναούς που βρίσκονταν στην περιοχή από τον 17ο αιώνα, τον ναό του Αγίου Συμεών και του Αγίου Γεωργίου των Βράχων.
Επισης στο video προβαλεται η οικία στην οποία κατά το έτος 1965 πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας ( Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα).
Δεν αξιώνω να κερδίσω χρήματα από το συγκεκριμένο βίντεο όπως και από κανένα άλλο βίντεο μου.
Σκοπός τον βίντεο μου είναι η προβολή της χώρας μου. Της Ελλαδας της ομορφότερης χώρας του κόσμου.
Επιτρέπετε η αναμετάδοση του βίντεο από όποιον το επιθυμεί.
Παρακαλώ πολύ όσα ηλεκτρονικά μέσα το αναμεταδόσουν να το κάνουν μέσα από την επίσημη πλατφόρμα του Youtube.
Παρακαλώ πολύ σε περίπτωση που υπάρξει αναμετάδοση από τηλεοπτικούς σταθμούς να είναι εμφανή το logo του καναλιού μου.
Σας ευχαριστώ πολύ Up Drones.
Music Όμορφη Πόλη - The Moka Band. Musicmirror
https://www.youtube.com/watch?v=EI07X...
Ευχαριστώ πολύ τον Μάνο Μπιτζιλέκη για την πολύτιμη βοήθεια του.
Η ΠΙΟ ΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
Αναφιώτικα, μια... κυκλαδίτικη Χώρα στην καρδιά της Αθήνας.
Στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας, στη σκιά του βράχου της Ακρόπολης υπάρχει μια γειτονιά που θυμίζει νησί...
Ο λόγος για τα Αναφιώτικα την πιο γραφική γωνιά της Αθήνας. Μια λιλιπούτεια συνοικία που βρίσκεται σκαρφαλωμένη στην βορειανατολική πλευρά του βράχου της Ακρόπολης, στα όρια της συνοικίας της Πλάκας.
Τα Αναφιώτικα δημιουργήθηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν εγκαταστάθηκαν στην περιοχή εργάτες από την Ανάφη, που είχαν έρθει στην Αθήνα για να εργαστούν ως χτίστες, στην ανοικοδόμηση της πόλης και στην ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα. Ως πρώτοι οικιστές αναφέρονται ένας ξυλουργός (Γ. Δαμίγος) και ένας κτίστης (Μ. Σιγάλας) από την Ανάφη, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησαν αργότερα κι άλλοι συμπατριώτες τους, οικοδομώντας με τη σειρά τους τα σπίτια τους εκεί, λαθραία μεν αλλά με την ανοχή προφανώς των αρχών, κυρίως κατά την περίοδο της έξωσης του Όθωνα και της μεσοβασιλείας.
Η συνοικία χτίστηκε ακολουθώντας την αρχιτεκτονική των Κυκλάδων. Οι Αναφιώτες αναστήλωσαν παράλληλα με την εγκατάστασή τους, τους δύο ναούς που βρίσκονταν στην περιοχή από τον 17ο αιώνα, τον ναό του Αγίου Συμεών και του Αγίου Γεωργίου των Βράχων.
Επισης στο video προβαλεται η οικία στην οποία κατά το έτος 1965 πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας ( Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα).
Δεν αξιώνω να κερδίσω χρήματα από το συγκεκριμένο βίντεο όπως και από κανένα άλλο βίντεο μου.
Σκοπός τον βίντεο μου είναι η προβολή της χώρας μου. Της Ελλαδας της ομορφότερης χώρας του κόσμου.
Επιτρέπετε η αναμετάδοση του βίντεο από όποιον το επιθυμεί.
Παρακαλώ πολύ όσα ηλεκτρονικά μέσα το αναμεταδόσουν να το κάνουν μέσα από την επίσημη πλατφόρμα του Youtube.
Παρακαλώ πολύ σε περίπτωση που υπάρξει αναμετάδοση από τηλεοπτικούς σταθμούς να είναι εμφανή το logo του καναλιού μου.
Σας ευχαριστώ πολύ Up Drones.
Απόψε ήρθα για να πιώ...
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Ελληνικος Κινηματογραφος.
Ελληνικος Κινηματογραφος
Απόψε ήρθα για να πιώ λιγάκι παραπάνω
τέτοια που είναι η ζωή τέτοια κι εγώ της κάνω...
Έχει η Αγγλία Καλαμάτα;
Η Τήνος είναι το μαργαριτάρι των Ελληνικών νησιών
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Tinos Today.
Telerama: Η Τήνος είναι το μαργαριτάρι των Ελληνικών νησιών
Αφιέρωμα
στην Τήνο πραγματοποίησε ο γνωστός Γαλλικός Ιστοχώρος "Telerama" όπου
μεταξύ άλλων αναφέρει στην αρχή της παρουσιάσεως "...
tinostoday.grΑφιέρωμα στην Τήνο πραγματοποίησε ο γνωστός Γαλλικός Ιστοχώρος "Telerama" όπου μεταξύ άλλων αναφέρει στην αρχή της παρουσιάσεως "Η
Μύκονος έχει ανεμόμυλους, στην Τήνο έχει περιστεριώνες. Αλλά οι δύο
γείτονες είναι αναμφισβήτητα διαφορετικοί. Το μαργαριτάρι των ελληνικών
νησιών (Τήνος) καλλιεργεί ηρεμία και την αυθεντικότητα"
Στην συνέχεια σε κάποιο σημείο του αφιερώματος αναφέρει ο δημοσιογράφος "Στους λόφους, κάποιος μπορεί να δει μια εκπληκτική εικόνα: Παλιοί πέτρινοι περιστεριώνες ασβεστωμένοι (Περισσότεροι από χίλιοι), η ύπαρξη τους χρονολογείται από την Ενετοκρατία. Αληθινά αρχιτεκτονικά κοσμήματα."
Στην συνέχεια σε κάποιο σημείο του αφιερώματος αναφέρει ο δημοσιογράφος "Στους λόφους, κάποιος μπορεί να δει μια εκπληκτική εικόνα: Παλιοί πέτρινοι περιστεριώνες ασβεστωμένοι (Περισσότεροι από χίλιοι), η ύπαρξη τους χρονολογείται από την Ενετοκρατία. Αληθινά αρχιτεκτονικά κοσμήματα."
Γιουβέτσι με μοσχάρι και μανέστρα
Κάντε κλικ στον τίτλο ή τη φωτογραφία για να δείτε τα υλικά και την εκτέλεση.
icookgreek.com|Από Konstantina Athanasiou
Υλικά συνταγής
- μανέστρα ή μανεστράκι: 500 γρ.
- μοσχάρι: (κιλότο, σπάλα ή ελιά) 1½ κιλό, κομμένο σε μερίδες
- ντομάτες: 1 κιλό, ώριμες
- ντοματοπελτές: 1 κουταλιά της σούπας
- κρεμμύδια: ξερά 2 ψιλοκομμένα
- σκόρδο: 6 σκελίδες, ψιλοκομμένες
- βούτυρο: φρέσκο 1/2 φλιτζάνι του τσαγιού
- ελαιόλαδο: 1/2 φλιτζάνι του τσαγιού
- αλάτι: λίγο
- πιπέρι φρεσκοτριμμένο
- δάφνη: 1 φύλλο
- κεφαλογραβιέρα: 180 γρ. τριμμένη (προαιρετικά)
Εκτέλεση συνταγής
- Αφαιρείτε τις φλούδες και τους σπόρους από τις ντομάτες και τις τρίβετε. Πλένετε, στεγνώνετε το κρέας και το αλατοπιπερώνετε. Το βάζετε σε πήλινο ταψί με σκέπασμα, του προσθέτετε το σκόρδο, το λάδι, τις ντομάτες, τη δάφνη και το ντοματοπελτέ διαλυμένο σε λίγο ζεστό νερό.
- Σκεπάζετε και ψήνετε στους 180 °C για 1 ώρα και 30’. Σοτάρετε στο βούτυρο τα κρεμμύδια για 2’ - 3’, μέχρι να μαραθούν. Κατόπιν ρίχνετε στο ταψί τη μανέστρα ή το μανεστράκι, τα κρεμμύδια και ζεστό νερό. Συνεχίζετε το ψήσιμο (πάντα με το πήλινο σκεπασμένο) για 1 ώρα ακόμη, συμπληρώνοντας ζεστό νερό αν χρειάζεται. Πασπαλίζετε, αν θέλετε, με το τριμμένο τυρί.
Συμβουλή
Μπορείτε αντί για μοσχάρι, να μαγειρέψετε το γιουβέτσι σας με αρνάκι ή κατσικάκι.Mix & Match
Από τον αμπελώνα της Νεμέας θα βρείτε πολλά αξιόλογα Αγιωργίτικα, που έχουν μεν αναπαυτεί για λίγο σε βαρέλι αλλά εξακολουθούν να είναι «ζωντανά» και φρέσκα, ενώ παράλληλα αγαπούν τα παραδοσιακά ελληνικά πιάτα, με έμφαση στα κρεατικά με σάλτσα ντομάτας. Ιδανικότερο είναι να επιλέξουμε κρασιά με ημερομηνία γέννησης το 2007.Τι φοβερὸς Ψαλμός!
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
perivolipanagias.blogspot.com
Έπιασες τότε το Ψαλτήρι και διάβασες τον 72ο Ψαλμό. Τι φοβερὸς Ψαλμός! Γράφτηκε χιλιάδες χρόνια πριν, μα φωτογραφίζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων σήμερα
Ἔχεις περάσει καιρὸ τώρα τὰ 80, μπαρμπα-Γιάννη. Μιὰ ζωὴ ἁπλὸς ἀγρότης.
Σκαμμένο τὸ πρόσωπο ἀπὸ τὸ κρύο καὶ τοὺς καύσωνες ποὺ πέρασαν ἀπὸ πάνω σου.
Πρόσωπο ποὺ τόσες φορὲς τὸ ἔβρεξε ὁ ἱδρώτας, καθὼς ὄργωνες, ἔσπερνες, σκάλιζες, ράντιζες μὲ τὸ φάρμακο – δηλητήριο, κι ὁ ἀέρας πολλὲς φορὲς τό ᾿φερνε πάνω σου. Κουράστηκες, ἀλήθεια! Δίπλωνες τὸ σῶμα σου στὰ δύο καὶ ἔσκυβες γιὰ ὧρες νὰ μαζέψεις τὰ φύλλα τοῦ καπνοῦ ἀπ’ τὶς καπνόριζες. Τό ᾿κανες μὲ ἱκανοποίηση ὅμως, γιατὶ ζοῦσε ἡ οἰκογένειά σου ἀπ᾿ αὐτό. Κι ὅταν οἱ πολλοὶ πήγαιναν διακοπές, ἐσὺ τότε ἔπρεπε νὰ μαζέψεις τὸν καπνό. Κι ἀπ᾿ τὶς 2 τὰ μεσάνυχτα ἔφευγες γιὰ τὸ χωράφι, καὶ μόνο γιὰ λίγο σταματοῦσες στὶς 10 μὲ 11 τὸ βράδυ. Σὲ 3 ὧρες ξανὰ στὸ πόδι. Γιὰ νὰ μεγαλώσεις τὰ παιδιά σου, νὰ τὰ σπουδάσεις, νὰ γίνουν ἄνθρωποι ποὺ θὰ βοηθήσουν τὸν τόπο.
Τώρα στὸ ΚΑΠΗ συζητᾶς μὲ τοὺς λίγους ποὺ ἔχουν ἀπομείνει. Βλέπεις τὴ σύνταξή σου νὰ μειώνεται, τὰ φάρμακα τώρα νὰ τὰ πληρώνεις, τὸ ἰατρεῖο νὰ ἀνοίγει μόνο μιὰ μέρα τὴ βδομάδα. Τὰ παιδιά σου ἄνεργα ἐδῶ καὶ καιρό. Σκέφτεσαι πλέον νὰ ἀρχίσεις νὰ πουλᾶς τὰ χωραφάκια, ποὺ ἔζησαν καὶ σένα καὶ τὴν οἰκογένειά σου, γιὰ νὰ πληρώσεις τοὺς ἀβάσταχτους φόρους. Πρέπει νὰ τοὺς πληρώσεις, γιὰ νὰ μὴ χρεωκοπήσει ἡ χώρα, σοῦ λένε. Τώρα νιώθεις μιὰ πίκρα, γιατί, ὅταν ἐσὺ ἔβγαζες ποτάμι τὸν ἰδρώτα σου, ἄλλοι ἔβγαζαν τὰ ἑκατομμύριά τους ἔξω καὶ δὲν πλήρωναν οὔτε δραχμὴ φόρο…
Ἔχεις τώρα πιὸ πολλοὺς φίλους, γνωστοὺς καὶ συγγενεῖς στὸ κοιμητήριο παρὰ ζωντανούς. Ἀναπαύονται κάτω ἀπὸ τὴ σκιὰ τοῦ σταυροῦ. Καὶ μόνο συλλογιέσαι μήπως αὔριο – μεθαύριο τὸν ἀφαιρέσουν τὸν σταυρὸ μὲ νόμο ἀπὸ τὰ Κοιμητήρια. Ἴσως τὸ ἀπαιτήσουν οἱ Εὐρωπαῖοι «φίλοι» μας γιὰ νά… μὴ δυσανασχετοῦν οἱ ἀλλόθρησκοι καὶ οἱ ἄθεοι!
«Καλὰ ἔλεγε παλιὰ ὁ δάσκαλος», μουρμουρίζεις. «Ἂν δὲν ὑπῆρχαν οἱ Ἐφιάλτες, οἱ Μῆδοι δὲν θὰ πατοῦσαν τὴν Ἑλλάδα. Καὶ τώρα τί κάνουμε; Χανόμαστε; Μέχρι ἐδῶ ἦταν; Γιὰ σύνελθε, μπαρμπα-Γιάννη», λὲς στὸν ἑαυτό σου. «Αὐτὰ ἔχουν τὰ ἀνθρώπινα πράγματα. Ὅταν κανεὶς κοιτάει μόνο τὸ ἐδῶ καὶ τὸ τώρα, εὔκολα μπορεῖ νὰ γίνει θηρίο καὶ κανένα νὰ μὴ λογαριάζει.»Ὁ Θεὸς τί θὰ πεῖ καὶ τί θὰ ὑπογράψει, αὐτὸ ἔχει σημασία· καὶ ὄχι τί λογαριάζουν οἱ μεγάλοι αὐτοῦ τοῦ κόσμου. Πέρασα τὰ 80 καὶ δὲν μ᾿ ἄφησε ὁ Θεός. Θὰ μὲ ἀφήσει τώρα; Ἤ, μήπως δὲν βλέπει αὐτὰ ποὺ γίνονται;».
Ἔπιασες τότε τὸ Ψαλτήρι καὶ διάβασες τὸν 72ο Ψαλμό. Τί φοβερὸς Ψαλμός! Γράφτηκε χιλιάδες χρόνια πρίν, μὰ φωτογραφίζει τὴ συμπεριφορὰ τῶν ἀνθρώπων σήμερα.
Τί λέει; Κινδύνεψε νὰ κλονισθεῖ ὁ Ψαλμωδός, βλέποντας τὴν εὐδαιμονία καὶ τὴν ἄνεση μὲ τὴν ὁποία περνοῦσαν τὴ ζωή τους οἱ ἄνθρωποι ποὺ κοίταζαν μόνο τὸ στενό τους προσωπικὸ συμφέρον, χωρὶς νὰ λογαριάζουν κανένα… Μάζευαν πλοῦτο χωρὶς κόπο, μὲ ἀδικίες συνήθως, χωρὶς νὰ συναντοῦν στὴ ζωή τους θλίψεις καὶ συμφορές. Αὐτή τους ἡ συμπεριφορὰ τοὺς φούσκωνε ἀπὸ ὑπερηφάνεια: «Διενοήθησαν καὶ ἐλάλησαν ἐν πονηρίᾳ, ἀδικίαν εἰς τὸ ὕψος ἐλάλησαν· ἔθεντο εἰς οὐρανὸν τὸ στόμα αὐτῶν, καὶ ἡ γλῶσσα αὐτῶν διῆλθεν ἐπὶ τῆς γῆς… καὶ εἶπαν· πῶς ἔγνω ὁ Θεός; καὶ εἰ ἔστι γνῶσις ἐν τῷ Ὑψίστῳ;» (Ψαλ. οβ΄ [72] 8, 9-11)· σκέφτηκαν πονηρὰ κατὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων καὶ γεμάτα πονηριὰ ἦταν τὰ λόγια τους. Κάλυψαν τὴ γῆ οἱ ὕβρεις τους καὶ οἱ συκοφαντίες τους… Οἱ βλασφημίες τους ἔφτασαν νὰ ἀπευθύνονται καὶ σ᾿ αὐτὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Θεοῦ. Τὸν θεώρησαν ἀδύναμο στὸ νὰ λαμβάνει γνώση τῶν ἀδικιῶν καὶ τῶν ἀσεβειῶν τους.
Ὅμως ὁ Ψαλμὸς ξεδιπλώνει παρακάτω μία μεγάλη διαχρονικὴ ἀλήθεια: «Πλὴν διὰ τὰς δολιότητας αὐτῶν ἔθου αὐτοῖς κακά, κατέβαλες αὐτοὺς ἐν τῷ ἐπαρθῆναι. πῶς ἐγένοντο εἰς ἐρήμωσιν ἐξάπινα; ἐξέλιπον, ἀπώλοντο διὰ τὴν ἀνομίαν αὐτῶν. ὡσεὶ ἐνύπνιον ἐξεγειρομένου, Κύριε, ἐν τῇ πόλει σου τὴν εἰκόνα αὐτῶν ἐξουδενώσεις» (Ψαλ. οβ΄ [72] 18-20)· εὐτυχοῦν τώρα, ἀλλὰ τοὺς ἐπεφύλαξες κακά. Τοὺς γκρέμισες σὲ ἐρείπια ἐξαιτίας τῆς ἐπάρσεώς τους. Πῶς σὲ μιὰ στιγμὴ ἐξαφανίστηκαν;… Χάθηκαν ἐξαιτίας τῆς πολλῆς τους ἀνομίας. Σὰν τὸ ὄνειρο ποὺ ἐξαφανίζεται ὅταν ξυπνάει ὁ ἄνθρωπος, ἔτσι καὶ αὐτοὶ διαλύθηκαν. Ὄχι μόνο σὲ ἀνθρώπους συνέβη αὐτὸ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ σὲ δυναστεῖες ἐπιφανῶν καὶ σὲ συμμαχίες.
Μπαρμπα-Γιάννη, τὸν Ψαλμὸ δὲν χορταίνεις νὰ τὸν διαβάζεις. Ἠρέμησες. Βγῆκε ὁ ἥλιος ξανὰ στὴν ψυχή σου, σκόρπισε τὰ σύννεφα τῆς ταραχῆς σου. Ξεκαθάρισες γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὅτι οἱ ἀλήθειες τοῦ Θεοῦ, αὐτὲς βγάζουν πράγματι ἀπ᾿ τὸ τοῦνελ τῆς δυσθυμίας στὸ φῶς Του καὶ δίνουν ἐλπίδα. Βλέπει ὁ Θεὸς καὶ θὰ ἐπέμβει, ὅταν κρίνει. Καὶ ἡ ἐλπίδα αὐτὴ δὲν ξεγελάει οὔτε ντροπιάζει, γιατὶ εἶναι ὑπόσχεση τοῦ Θεοῦ.
Καὶ μὲ τοὺς δύο τελευταίους στίχους βάζει ὅλη τὴν οὐσία του σὰν σφραγίδα:
«Ὅτι ἰδοὺ οἱ μακρύνοντες ἑαυτοὺς ἀπὸ σοῦ ἀπολοῦνται,… ἐμοὶ δὲ τὸ προσκολλᾶσθαι τῷ Θεῷ ἀγαθόν ἐστι, τίθεσθαι ἐν τῷ Κυρίῳ τὴν ἐλπίδα μου» (Ψαλ. οβ΄ [72] 27-28). Ὅσοι ἀπομακρύνουν τοὺς ἑαυτούς τους ἀπὸ Σένα, θὰ χαθοῦν, γιὰ μένα ὅμως ἕνα ἀγαθὸ μόνιμο καὶ ὕψιστο ὑπάρχει τὸ νὰ προσκολλῶμαι σὲ Σένα, καὶ σὲ Σένα, Κύριε, νὰ στηρίζω ὁλόκληρη τὴν ἐλπίδα μου.
Διότι Αὐτὸς εἶναι ἡ μόνη καὶ τελικὴ ἀλήθεια τοῦ κόσμου!
theomitoros.blogspot.gr
Σκαμμένο τὸ πρόσωπο ἀπὸ τὸ κρύο καὶ τοὺς καύσωνες ποὺ πέρασαν ἀπὸ πάνω σου.
Πρόσωπο ποὺ τόσες φορὲς τὸ ἔβρεξε ὁ ἱδρώτας, καθὼς ὄργωνες, ἔσπερνες, σκάλιζες, ράντιζες μὲ τὸ φάρμακο – δηλητήριο, κι ὁ ἀέρας πολλὲς φορὲς τό ᾿φερνε πάνω σου. Κουράστηκες, ἀλήθεια! Δίπλωνες τὸ σῶμα σου στὰ δύο καὶ ἔσκυβες γιὰ ὧρες νὰ μαζέψεις τὰ φύλλα τοῦ καπνοῦ ἀπ’ τὶς καπνόριζες. Τό ᾿κανες μὲ ἱκανοποίηση ὅμως, γιατὶ ζοῦσε ἡ οἰκογένειά σου ἀπ᾿ αὐτό. Κι ὅταν οἱ πολλοὶ πήγαιναν διακοπές, ἐσὺ τότε ἔπρεπε νὰ μαζέψεις τὸν καπνό. Κι ἀπ᾿ τὶς 2 τὰ μεσάνυχτα ἔφευγες γιὰ τὸ χωράφι, καὶ μόνο γιὰ λίγο σταματοῦσες στὶς 10 μὲ 11 τὸ βράδυ. Σὲ 3 ὧρες ξανὰ στὸ πόδι. Γιὰ νὰ μεγαλώσεις τὰ παιδιά σου, νὰ τὰ σπουδάσεις, νὰ γίνουν ἄνθρωποι ποὺ θὰ βοηθήσουν τὸν τόπο.
Τώρα στὸ ΚΑΠΗ συζητᾶς μὲ τοὺς λίγους ποὺ ἔχουν ἀπομείνει. Βλέπεις τὴ σύνταξή σου νὰ μειώνεται, τὰ φάρμακα τώρα νὰ τὰ πληρώνεις, τὸ ἰατρεῖο νὰ ἀνοίγει μόνο μιὰ μέρα τὴ βδομάδα. Τὰ παιδιά σου ἄνεργα ἐδῶ καὶ καιρό. Σκέφτεσαι πλέον νὰ ἀρχίσεις νὰ πουλᾶς τὰ χωραφάκια, ποὺ ἔζησαν καὶ σένα καὶ τὴν οἰκογένειά σου, γιὰ νὰ πληρώσεις τοὺς ἀβάσταχτους φόρους. Πρέπει νὰ τοὺς πληρώσεις, γιὰ νὰ μὴ χρεωκοπήσει ἡ χώρα, σοῦ λένε. Τώρα νιώθεις μιὰ πίκρα, γιατί, ὅταν ἐσὺ ἔβγαζες ποτάμι τὸν ἰδρώτα σου, ἄλλοι ἔβγαζαν τὰ ἑκατομμύριά τους ἔξω καὶ δὲν πλήρωναν οὔτε δραχμὴ φόρο…
Ἔχεις τώρα πιὸ πολλοὺς φίλους, γνωστοὺς καὶ συγγενεῖς στὸ κοιμητήριο παρὰ ζωντανούς. Ἀναπαύονται κάτω ἀπὸ τὴ σκιὰ τοῦ σταυροῦ. Καὶ μόνο συλλογιέσαι μήπως αὔριο – μεθαύριο τὸν ἀφαιρέσουν τὸν σταυρὸ μὲ νόμο ἀπὸ τὰ Κοιμητήρια. Ἴσως τὸ ἀπαιτήσουν οἱ Εὐρωπαῖοι «φίλοι» μας γιὰ νά… μὴ δυσανασχετοῦν οἱ ἀλλόθρησκοι καὶ οἱ ἄθεοι!
«Καλὰ ἔλεγε παλιὰ ὁ δάσκαλος», μουρμουρίζεις. «Ἂν δὲν ὑπῆρχαν οἱ Ἐφιάλτες, οἱ Μῆδοι δὲν θὰ πατοῦσαν τὴν Ἑλλάδα. Καὶ τώρα τί κάνουμε; Χανόμαστε; Μέχρι ἐδῶ ἦταν; Γιὰ σύνελθε, μπαρμπα-Γιάννη», λὲς στὸν ἑαυτό σου. «Αὐτὰ ἔχουν τὰ ἀνθρώπινα πράγματα. Ὅταν κανεὶς κοιτάει μόνο τὸ ἐδῶ καὶ τὸ τώρα, εὔκολα μπορεῖ νὰ γίνει θηρίο καὶ κανένα νὰ μὴ λογαριάζει.»Ὁ Θεὸς τί θὰ πεῖ καὶ τί θὰ ὑπογράψει, αὐτὸ ἔχει σημασία· καὶ ὄχι τί λογαριάζουν οἱ μεγάλοι αὐτοῦ τοῦ κόσμου. Πέρασα τὰ 80 καὶ δὲν μ᾿ ἄφησε ὁ Θεός. Θὰ μὲ ἀφήσει τώρα; Ἤ, μήπως δὲν βλέπει αὐτὰ ποὺ γίνονται;».
Ἔπιασες τότε τὸ Ψαλτήρι καὶ διάβασες τὸν 72ο Ψαλμό. Τί φοβερὸς Ψαλμός! Γράφτηκε χιλιάδες χρόνια πρίν, μὰ φωτογραφίζει τὴ συμπεριφορὰ τῶν ἀνθρώπων σήμερα.
Τί λέει; Κινδύνεψε νὰ κλονισθεῖ ὁ Ψαλμωδός, βλέποντας τὴν εὐδαιμονία καὶ τὴν ἄνεση μὲ τὴν ὁποία περνοῦσαν τὴ ζωή τους οἱ ἄνθρωποι ποὺ κοίταζαν μόνο τὸ στενό τους προσωπικὸ συμφέρον, χωρὶς νὰ λογαριάζουν κανένα… Μάζευαν πλοῦτο χωρὶς κόπο, μὲ ἀδικίες συνήθως, χωρὶς νὰ συναντοῦν στὴ ζωή τους θλίψεις καὶ συμφορές. Αὐτή τους ἡ συμπεριφορὰ τοὺς φούσκωνε ἀπὸ ὑπερηφάνεια: «Διενοήθησαν καὶ ἐλάλησαν ἐν πονηρίᾳ, ἀδικίαν εἰς τὸ ὕψος ἐλάλησαν· ἔθεντο εἰς οὐρανὸν τὸ στόμα αὐτῶν, καὶ ἡ γλῶσσα αὐτῶν διῆλθεν ἐπὶ τῆς γῆς… καὶ εἶπαν· πῶς ἔγνω ὁ Θεός; καὶ εἰ ἔστι γνῶσις ἐν τῷ Ὑψίστῳ;» (Ψαλ. οβ΄ [72] 8, 9-11)· σκέφτηκαν πονηρὰ κατὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων καὶ γεμάτα πονηριὰ ἦταν τὰ λόγια τους. Κάλυψαν τὴ γῆ οἱ ὕβρεις τους καὶ οἱ συκοφαντίες τους… Οἱ βλασφημίες τους ἔφτασαν νὰ ἀπευθύνονται καὶ σ᾿ αὐτὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Θεοῦ. Τὸν θεώρησαν ἀδύναμο στὸ νὰ λαμβάνει γνώση τῶν ἀδικιῶν καὶ τῶν ἀσεβειῶν τους.
Ὅμως ὁ Ψαλμὸς ξεδιπλώνει παρακάτω μία μεγάλη διαχρονικὴ ἀλήθεια: «Πλὴν διὰ τὰς δολιότητας αὐτῶν ἔθου αὐτοῖς κακά, κατέβαλες αὐτοὺς ἐν τῷ ἐπαρθῆναι. πῶς ἐγένοντο εἰς ἐρήμωσιν ἐξάπινα; ἐξέλιπον, ἀπώλοντο διὰ τὴν ἀνομίαν αὐτῶν. ὡσεὶ ἐνύπνιον ἐξεγειρομένου, Κύριε, ἐν τῇ πόλει σου τὴν εἰκόνα αὐτῶν ἐξουδενώσεις» (Ψαλ. οβ΄ [72] 18-20)· εὐτυχοῦν τώρα, ἀλλὰ τοὺς ἐπεφύλαξες κακά. Τοὺς γκρέμισες σὲ ἐρείπια ἐξαιτίας τῆς ἐπάρσεώς τους. Πῶς σὲ μιὰ στιγμὴ ἐξαφανίστηκαν;… Χάθηκαν ἐξαιτίας τῆς πολλῆς τους ἀνομίας. Σὰν τὸ ὄνειρο ποὺ ἐξαφανίζεται ὅταν ξυπνάει ὁ ἄνθρωπος, ἔτσι καὶ αὐτοὶ διαλύθηκαν. Ὄχι μόνο σὲ ἀνθρώπους συνέβη αὐτὸ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ σὲ δυναστεῖες ἐπιφανῶν καὶ σὲ συμμαχίες.
Μπαρμπα-Γιάννη, τὸν Ψαλμὸ δὲν χορταίνεις νὰ τὸν διαβάζεις. Ἠρέμησες. Βγῆκε ὁ ἥλιος ξανὰ στὴν ψυχή σου, σκόρπισε τὰ σύννεφα τῆς ταραχῆς σου. Ξεκαθάρισες γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὅτι οἱ ἀλήθειες τοῦ Θεοῦ, αὐτὲς βγάζουν πράγματι ἀπ᾿ τὸ τοῦνελ τῆς δυσθυμίας στὸ φῶς Του καὶ δίνουν ἐλπίδα. Βλέπει ὁ Θεὸς καὶ θὰ ἐπέμβει, ὅταν κρίνει. Καὶ ἡ ἐλπίδα αὐτὴ δὲν ξεγελάει οὔτε ντροπιάζει, γιατὶ εἶναι ὑπόσχεση τοῦ Θεοῦ.
Καὶ μὲ τοὺς δύο τελευταίους στίχους βάζει ὅλη τὴν οὐσία του σὰν σφραγίδα:
«Ὅτι ἰδοὺ οἱ μακρύνοντες ἑαυτοὺς ἀπὸ σοῦ ἀπολοῦνται,… ἐμοὶ δὲ τὸ προσκολλᾶσθαι τῷ Θεῷ ἀγαθόν ἐστι, τίθεσθαι ἐν τῷ Κυρίῳ τὴν ἐλπίδα μου» (Ψαλ. οβ΄ [72] 27-28). Ὅσοι ἀπομακρύνουν τοὺς ἑαυτούς τους ἀπὸ Σένα, θὰ χαθοῦν, γιὰ μένα ὅμως ἕνα ἀγαθὸ μόνιμο καὶ ὕψιστο ὑπάρχει τὸ νὰ προσκολλῶμαι σὲ Σένα, καὶ σὲ Σένα, Κύριε, νὰ στηρίζω ὁλόκληρη τὴν ἐλπίδα μου.
Διότι Αὐτὸς εἶναι ἡ μόνη καὶ τελικὴ ἀλήθεια τοῦ κόσμου!
theomitoros.blogspot.gr
Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ " Θεόφιλος Χατζημιχαήλ"
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.
Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ " Θεόφιλος Χατζημιχαήλ"
Θα πούμε το τραγούδι του που ξεκινά απ’ τον ήλιο
με την απόκρημνη λαλιά του τηλεβόα
Ολκάδος που συνάντησε το νεαρό τιτάνα
με ρίγανη στα χείλη του κι ολόκληρη τη χώρα
Μες στο στήθος του...
στο στήθος του...
Το ρήμα κρουσταλλώθηκε και φέγγει
κι ακόμα τρέχουν τα κορίτσια
Μες στα πλατιά φουστάνια τους
στις δροσερές μαρμαρυγές της άσπιλης ημέρας
Μέσα στο ρίγος που γελά καθώς ξανθή γοργόνα
σ’ ένα καράβι ορθόπλωρο που πλέχει
στον ουρανό της θάλασσας με τα μεγάλα μάτια
Φωνές θερμές, γλυκές παιδίσκες των ερώτων
πάνω στη γη κι επί των χόρτων ή στα φύλλα
βιβλίου γιομάτου δένδρα πράσινα σαν παραθύρια
που βλέπουν προς την Άνοιξη
προς την Άνοιξη...
προς την Άνοιξη...
Χωρίς απροσδιόριστη φενάκη μα με πλήθος
πολύχρωμων παλμών μεταξωτής αιώρας
Σε κάστρο δόξας μυρμηκιάς με πλούσια ζώνη
σφυγμένα δυνατά στη μέση της ημέρας
Πλατιά στα στέρνα μας
και τα πουλιά μας τρέχουν στον αέρα
Θα πούμε το τραγούδι του που ξεκινά απ’ τον ήλιο
με την απόκρημνη λαλιά του τηλεβόα
Ολκάδος που συνάντησε το νεαρό τιτάνα
με ρίγανη στα χείλη του κι ολόκληρη τη χώρα
Μες στο στήθος του...
στο στήθος του...
Το ρήμα κρουσταλλώθηκε και φέγγει
κι ακόμα τρέχουν τα κορίτσια
Μες στα πλατιά φουστάνια τους
στις δροσερές μαρμαρυγές της άσπιλης ημέρας
Μέσα στο ρίγος που γελά καθώς ξανθή γοργόνα
σ’ ένα καράβι ορθόπλωρο που πλέχει
στον ουρανό της θάλασσας με τα μεγάλα μάτια
Φωνές θερμές, γλυκές παιδίσκες των ερώτων
πάνω στη γη κι επί των χόρτων ή στα φύλλα
βιβλίου γιομάτου δένδρα πράσινα σαν παραθύρια
που βλέπουν προς την Άνοιξη
προς την Άνοιξη...
προς την Άνοιξη...
Χωρίς απροσδιόριστη φενάκη μα με πλήθος
πολύχρωμων παλμών μεταξωτής αιώρας
Σε κάστρο δόξας μυρμηκιάς με πλούσια ζώνη
σφυγμένα δυνατά στη μέση της ημέρας
Πλατιά στα στέρνα μας
και τα πουλιά μας τρέχουν στον αέρα
ΠΙΝΑΚΑΣ - ΘΕΟΦΙΛΟΣ "Η ερωτευμένη απελπισθείσα, 1932"
Μπακαλιάρος με σκορδαλιά
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.
Κάντε κλικ στον τίτλο ή τη φωτογραφία για να δείτε τα υλικά και την εκτέλεση
icookgreek.com|Από Konstantina Athanasiou
Υλικά συνταγής
- μπακαλιάρος: 2 φιλέτα ολόκληρα
- αλεύρι: 2 φλιτζάνια του τσαγιού
- μπίρα: 1 φλιτζάνι του τσαγιού
- σόδα: 1/2 κουταλάκι του γλυκού
- ελαιόλαδο: για το τηγάνισμα
- ντοματίνια: για το γαρνίρισμα
- Για τη σκορδαλιά
- ψωμί: 4 φέτες μουσκεμένες σε νερό
- σκόρδο: 3-4 σκελίδες ψιλοκομμένες
- ξίδι: 1 κουταλιά της σούπας από λευκό κρασί
- ελαιόλαδο: 8 κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο
- αλάτι: λίγο
Εκτέλεση συνταγής
- Ξαλμυρίζετε τον μπακαλιάρο σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας του, τον βγάζετε από το νερό και τον τοποθετείτε σε διπλό απορροφητικό χαρτί να στεγνώσει εντελώς. Κατόπιν ετοιμάζετε το κουρκούτι ως εξής: διαλύετε μέσα στην μπίρα το αλεύρι μαζί με τη σόδα. Ανακατεύετε με ένα πιρούνι έως ότου γίνει ένα λείο και πηχτό μείγμα (χυλός).
- Βυθίζετε στο μείγμα αυτό ένα ένα τα κομμάτια του μπακαλιάρου. Ζεσταίνετε το λάδι και τηγανίζετε τα φιλέτα του ψαριού μέχρι να αποκτήσουν και από τις δύο πλευρές χρυσοκίτρινο χρώμα.
- Ετοιμάζετε τη σκορδαλιά ως εξής: στύβετε το ψωμί για να φύγει το νερό. Το βάζετε στο μπλέντερ και προσθέτετε το σκόρδο, το ξίδι και το αλάτι και λειτουργείτε τη συσκευή μέχρι να ομογενοποιηθούν. Προσθέτετε σιγά σιγά το λάδι και συνεχίζετε να χτυπάτε το μείγμα στο μπλέντερ.
- Μεταφέρετε τον μπακαλιάρο σε μια πιατέλα, την οποία έχετε στρώσει με απορροφητικό χαρτί, για να στραγγίσει το λάδι του. Κατόπιν τον σερβίρετε αμέσως συνοδεύοντάς τον με τη σκορδαλιά. Γαρνίρετε με τα ντοματίνια.
Συμβουλή
Αν το κουρκούτι "δεν πιάνει" στον μπακαλιάρο, περάστε τον πριν από λίγο αλεύρι!Mix & Match
Η τσουχτερή γεύση του σκόρδου και η μοναδική αψάδα του παρακαλούν για μια παραδοσιακή, και ευτυχώς όχι πια φολκλορική, Ρετσίνα. Το άρωμα του ρετσινιού, διακριτικό πλέον στις σημερινές προσπάθειες των Ελλήνων παραγωγών, γνέφει προκλητικά στο λαοφιλές ψάρι. Εναλλακτικά, τα επίσης παραδοσιακά ούζο και τσίπουρο ακολουθούν το αιχμηρό πιάτο.Este punto a crochet es precioso! -η χρυσή βελονιά
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Tejiendo.
¡Este punto a crochet es precioso! 💕
Seguimos probando puntos y queríamos mostrarles este: ¡gusano o entorchado (en inglés es el bullion stitch)! ¿Qué les parece?
Estamos muy contentas pues esta semana que viene,si todo va bien, retomamos el ritmo con los nuevos video tutoriales en YouTube 😊
Feliz domingo 😘💕
•••
Tips para el punto: necesitan montar cadenas en un múltiplo de 1 más 2 (para los bordes) y repetir las hileras 2 y 3 💡
#crochet #ganchillo #bullionstitch #crochê #uncinetto #tejer #stitch #puntada #pasion #Peru #TejiendoPeru #YouTube #YouTuber
Seguimos probando puntos y queríamos mostrarles este: ¡gusano o entorchado (en inglés es el bullion stitch)! ¿Qué les parece?
Estamos muy contentas pues esta semana que viene,si todo va bien, retomamos el ritmo con los nuevos video tutoriales en YouTube 😊
Feliz domingo 😘💕
•••
Tips para el punto: necesitan montar cadenas en un múltiplo de 1 más 2 (para los bordes) y repetir las hileras 2 y 3 💡
#crochet #ganchillo #bullionstitch #crochê #uncinetto #tejer #stitch #puntada #pasion #Peru #TejiendoPeru #YouTube #YouTuber
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...