Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017

Άγιος Μηνάς ο Μεγαλομάρτυρας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ.
 
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ
www.monastiriaka.gr
Εορτάζει στις 11 Νοεμβρίου ο Άγιος Μηνάς ο Μεγαλομάρτυρας.
Ο Άγιος Μηνάς γεννήθηκε στην Αίγυπτο στα μέσα περίπου του 3ου αιώνα μ.Χ. από γονείς ειδωλολάτρες. Ωστόσο, το ειδωλολατρικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωνε, δεν κατάφερε να σκληρύνει την καρδιά του η οποία, όταν ήλθε η στιγμή, σκίρτησε ακούγοντας την φωνή του «ἐτάζοντος καρδίας καὶ νεφρούς» (Ψαλμοί 7,10) Θεού και έτσι ο, έφηβος ακόμη, Μηνάς έγινε χριστιανός.
Μεγαλώνοντας, επέλεξε να σταδιοδρομήσει στον Ρωμαϊκό στρατό, στο ιππικό τάγμα των Ρουταλικών, υπό την διοίκηση του Αργυρίσκου. Η έδρα της μονάδας του ήταν στο Κοτυάειον (σημερινή Κιουτάχεια) της Μικράς Ασίας. Εκεί ο Μηνάς διακρίθηκε και για την φρόνησή του αλλά και για το ανδρείο του φρόνημα και γι’ αυτό έχαιρε εκτιμήσεως στο κύκλο των στρατιωτικών.
Δυστυχώς όμως, τρεις αιώνες μετά την έλευση του Χριστού και ο παλαιός κόσμος ακόμη δεν ήθελε να δεχθεί το λυτρωτικό μήνυμα της Αναστάσεως, παραμένοντας αυτάρεσκα, εγωιστικά και αυτοκαταστροφικά προσκολλημένος στη φθορά και το σκοτάδι. Οι αυτοκράτορες της Ρώμης άρχισαν και πάλι «πρὸς κέντρα λακτίζειν» (Πράξεις 26,14). Ο Διοκλητιανός και ο Μαξιμιανός διέταξαν διωγμό εναντίον των λογικών προβάτων του Χριστού, διωγμό ο οποίος κράτησε από το 303 έως το 311 μ.Χ. Έτσι, οι Ρωμαίοι στρατιώτες διατάχθηκαν να συλλαμβάνουν και να τυραννούν τους χριστιανούς προσπαθώντας να τους κάνουν να αλλαξοπιστήσουν. Αυτή ήταν και η πρώτη κρίσιμη στιγμή κατά την οποία ο Μηνάς κλήθηκε να πει «το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι». Η πίστη του στον Χριστό νίκησε την κοσμική «σύνεση» και λογική.
Ο Άγιος δεν άντεξε, πέταξε στη γη την στρατιωτική του ζώνη απεκδυόμενος μ’ αυτόν τον τρόπο την ιδιότητα του στρατιώτη - διώκτη των χριστιανών, και διέφυγε στο παρακείμενο όρος. Εκεί ασκήτευε, προτιμώντας την συντροφιά των θηρίων της φύσης από την συντροφιά των αποθηριωμένων ειδωλολατρών. Εκεί, «ἐν ἐρημίαις πλανώμενος καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταὶς ὀπαὶς τῆς γῆς» (Προς Εβραίους 11,38), έζησε επί αρκετό διάστημα με νηστεία, αγρυπνία και προσευχή. Η ασκητική ζωή και η ησυχία εθέρμαναν την καρδιά του ανάβοντας τον θείο έρωτα και τον πόθο του μαρτυρίου.
Έτσι, σε ηλικία πενήντα περίπου ετών, μετά από θεία αποκάλυψη ότι είχε φτάσει η ώρα του μαρτυρίου, κατέβηκε στην πόλη, σε μέρα ειδωλολατρικού πανηγυριού και με παρρησία, εν μέσω των μαινομένων ειδωλολατρών, ομολόγησε τον Χριστό ως τον ένα και αληθινό Θεό, μυκτηρίζοντας τα κωφά και αναίσθητα είδωλα. Συνελήφθη και σύρθηκε δερόμενος μπροστά στον Πύρρο, τον διοικητή της πόλεως. Εκεί, μιλώντας με θάρρος, αποκάλυψε το όνομά του, την καταγωγή του, το στρατιωτικό του παρελθόν και, φυσικά, διεκήρυξε με τόλμη και αταλάντευτη επιμονή την πίστη του στον Χριστό. Οδηγήθηκε στη φυλακή και το πρωί της επομένης ημέρας, μετά το πέρας του ειδωλολατρικού πανηγυριού, τον παρουσίασαν και πάλι ενώπιον του ηγεμόνος ο οποίος τον κατηγόρησε ότι εξύβρισε τους θεούς και μάλιστα μπροστά του και ότι λιποτάκτησε από τον στρατό. Ο Άγιος αποδέχθηκε τις κατηγορίες χωρίς δισταγμό.
Ο Πύρρος, ευλαβούμενος στην αρχή την ηλικία και την ευκοσμία του, προσπάθησε με λόγια και υποσχέσεις αλλά και με απειλές στη συνέχεια, να τον αποσπάσει από την πίστη του Χριστού. Όταν οι προσπάθειές του προσέκρουσαν στην σταθερή άρνηση του Αγίου, διέταξε να τον υποβάλουν σε ανυπόφορα βασανιστήρια. Οι δήμιοι τον μαστίγωσαν τόσο πολύ ώστε άλλαξαν δύο και τρεις φορές οι μαστιγωτές του. Τον κρέμασαν και τον έγδερναν μέχρι που άρχισαν να φαίνονται τα εσωτερικά όργανα του Αγίου. Έπειτα, σαν να μην έφθαναν αυτά, έτριβαν το καταπληγωμένο του σώμα με τρίχινο ύφασμα και στο τέλος τον έσερναν γυμνό και κατακρεουργημένο πάνω σε μεταλλικά αγκάθια. Όλα τα υπέμενε με γενναιότητα και καρτεροψυχία ο Μάρτυς του Χριστού, εφαρμόζοντας το Ευαγγελικό «καὶ μὴ φοβηθῆτε ἀπὸ τῶν ἀποκτεννόντων τὸ σῶμα, τὴν δὲ ψυχὴν μὴ δυναμένων ἀποκτείναι» (Ματθαίος 10,28).
Μάλιστα, την ώρα του μαρτυρίου, κάποιοι παλιοί συστρατιώτες του τον προέτρεπαν να θυσιάσει στα είδωλα λέγοντας ότι ο Θεός του θα τον δικαιολογήσει βλέποντας τα βασανιστήρια στα οποία τον υπέβαλλαν. Ο Άγιος αρνήθηκε αποφασιστικά και τους απάντησε ότι προσφέρει θυσία ακόμη και τον εαυτό του στον Χριστό, ο οποίος τον ενδυναμώνει για να υπομένει τις πληγές.
Ο ηγεμόνας, θαυμάζοντας την ευστοχία και την σοφία των απαντήσεων του Μάρτυρα, τον ρώτησε απορημένος πώς είναι δυνατόν ένας τραχύς στρατιώτης σαν αυτόν να μπορεί να απαντά κατ’ αυτόν τον τρόπο. Και ο Άγιος, με τη φώτιση του Θεού, του αποκρίθηκε ότι αυτή την ικανότητα την χαρίζει στους μάρτυρές του ο Χριστός, όπως έχει υποσχεθεί στο Ευαγγέλιο: «ὅταν δὲ προσφέρωσιν ὑμᾶς ἐπὶ τᾶς συναγωγᾶς καὶ τᾶς ἀρχὰς καὶ τᾶς ἐξουσίας, μὴ μεριμνᾶτε πῶς ἢ τί ἀπολογήσησθε ἢ τί εἴπητε. Τὸ γὰρ Ἅγιον Πνεῦμα διδάξει ὑμᾶς ἐν αὐτῇ τὴ ὥρα ἃ δεῖ εἰπειν» (Λουκά ιβ’, 11-12).
Τότε, απελπισμένος ο τύραννος, διέταξε να τον αποκεφαλίσουν. Βαδίζοντας προς τον τόπο της εκτέλεσης ο Άγιος πρόλαβε να ζητήσει από κάποιους κρυπτοχριστιανούς να μεταφέρουν το λείψανό του στην Αίγυπτο.
Ο αποκεφαλισμός του έγινε την 11η Νοεμβρίου στις αρχές του 4ου αι. μ.Χ. (πιθανότατα το 304 μ.Χ.) και έτσι η ψυχή του πέταξε χαρούμενη προς τον Σωτήρα Χριστό τον οποίο τόσο επόθησε ο Άγιος και για τον οποίο θυσιάσθηκε. Οι δήμιοι άναψαν φωτιά για να κάψουν το σώμα του.
Ότι κατάφεραν οι χριστιανοί να περισώσουν από την πυρά το μετέφεραν στην Αίγυπτο και το έθαψαν κοντά στην Μαρεώτιδα λίμνη, νοτιοδυτικά της Αλεξάνδρειας.
Στο σημείο εκείνο σταμάτησε, κατά την παράδοση, η καμήλα που μετέφερε τα λείψανα αρνούμενη πεισματικά να προχωρήσει. Έτσι οι χριστιανοί κατάλαβαν ότι ήταν θέλημα Θεού να ενταφιασθούν εκεί τα λείψανα του Αγίου.
Η περιοχή του τάφου πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε προσκυνηματικό - λατρευτικό κέντρο.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος, όταν ήταν Πατριάρχης Αλεξανδρείας ο Μέγας Αθανάσιος, ανήγειρε ναό πάνω στον τάφο του Αγίου. Σε λίγα χρόνια δημιουργήθηκε εκεί εκτεταμένο κτιριακό συγκρότημα το οποίο περιελάμβανε δύο ναούς, μοναστήρι, ξενώνες και άλλες εγκαταστάσεις. http://www.saint.gr/2978/saint.aspx

Συντήρηση αμπελόφυλλων

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Κοινοποιήστε στο Facebook Διατηρήστε τα αμπελόφυλλα & παντζαριού σε βάζο 2. Διατηρήστε τα αμπελόφυλλα στην κατάψυξη Παίρνουμε τα αμπελόφυλλα και τα καθαρίζουμε από το σκληρό κοτσανάκι που τυχόν έχουν. Τα πλένουμε πολύ καλά.…
idiva.gr

https://www.kopiaste.info/?p=148

Η καλύτερη εποχή που πρέπει να τα αγοράσουμε και να διατηρήσουμε τα αμπελόφυλλα είναι την άνοιξη, από τον Απρίλιο έως τον Μάιο που είναι ακόμη μικρά και τρυφερά και δεν τα έχουν ψεκάσει ακόμη.
Εγώ συνήθως αγοράζω γύρω στα δύο κιλά, τα πλένω καλά, τα στραγγίζω και μετά τα χωρίζω σε μερίδες, γύρω στα 60 – 80 κομμάτια, τα τυλίγω σε μεμβράνη κουζίνας και τα κάνω ρολά και τα βάζω στον καταψύκτη.Report this ad

Γράφω επάνω την ημερομηνία αγοράς και πόσα κομμάτια έχει το κάθε πακέτο.

Report this ad
 
Κρατάνε σχεδόν ένα χρόνο και όταν χρειάζεται να τα μαγειρέψω δεν χρειάζονται απόψυξη, απλώς τα βάζω στο νερό και όταν βράσουν για 5 λεπτά έχουν ξεπαγώσει.  Όταν βράσουν χάνουν το ζωηρό πράσινο χρώμα τους αλλά αυτό δεν μας πειράζει.

Θυμάμαι, η μητέρα μου τα συντηρούσε με άλλο τρόπο.  Αφού τα έπλενε, τα περνούμε σε κλωστή με βελόνα και τα κρέμαγε να ξεραθούν.
Καλό είναι να ξεραίνονται μέσα στο σπίτι και όχι στον ήλιο.Το μόνο κακό με αυτή τη μέθοδο είναι ότι πρέπει να έχεις αποθηκευτικό χώρο γιατί χρειάζονται κάπου να κρέμονται όλο το χρόνο και θρυμματίζονται εύκολα.
Επίσης μια άλλη μέθοδος είναι η διατήρηση στην άλμη (με νερό και αλάτι) αλλά δεν τα έχω φτιάξει ποτέ με αυτόν τον τρόπο.
Συνήθως έτσι τα βρίσκουμε στα σουπερμάρκετ σε βαζάκια στην άλμη ή σε σακουλάκια αεροστεγώς κλεισμένα.
Report this ad
Κοπιάστε και Καλή όρεξη!

4 σημάδια-καμπανάκια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Τι είναι μεταβολισμός:

Ο μεταβολισμός σας, ρυθμίζει τη μετατροπή των θερμίδων σε αξιοποιήσιμη και αποθηκεύσιμη ενέργεια. Καθώς χωνεύετε τα τρόφιμα, το σώμα σας αποθηκεύει γλυκόζη στο αίμα. Όταν συμβεί αυτό, το πάγκρεας απελευθερώνει την ορμόνη ινσουλίνη η οποία προκαλεί ορισμένα κύτταρα να μαζέψουν αυτή τη γλυκόζη.

Τι είναι Μεταβολικό Σύνδρομο:

Όταν υπάρχει πολύ μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης στο σώμα σας και αυτά τα κύτταρα δεν λειτουργούν, εμφανίζεται το μεταβολικό σύνδρομο. Το μεταβολικό σύνδρομο ή η αντίσταση στην ινσουλίνη, είναι μια ανισορροπία που είναι διαδεδομένη στην κοινωνία μας. Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα λόγω του μεταβολικού συνδρόμου, μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις και ορισμένα είδη καρκίνων. Αλλά υπάρχουν κάποια πιο χτυπητά σημάδια που πρέπει να προσέξετε.

Προειδοποιητικά σημάδια του μεταβολικού συνδρόμου:

Ανισορροπημένη χοληστερόλη

Η χοληστερόλη είναι ένα βασικό λίπος για το σώμα σας. Υπάρχουν δύο τύποι χοληστερόλης – η «καλή» και η «κακή».
Οι λιποπρωτεΐνες υψηλής πυκνότητας (HDL) είναι η καλή χοληστερόλη. Είναι υπεύθυνες για την αφαίρεση των λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (LDL, η κακή χοληστερόλη!) από το σώμα σας. Όταν η χοληστερόλη σας είναι σε ανισορροπία, μπορεί να δείτε τα επίπεδα της HDL σας χαμηλά, να φτάνουν τα 30 και της LDL πάνω από 100. Εσείς ιδανικά, θέλετε να επιτύχετε μια σχετική ισορροπία μεταξύ των δύο. Επίσης, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι οι τιμές καλής χοληστερόλης (HDL) είναι πάνω από 40 για τους άντρες και 50 για τις γυναίκες.

Τριγλυκερίδια πάνω από 150

Τα τριγλυκερίδια είναι λίπη αποθηκευμένα ως ενέργεια, για να χρησιμοποιούνται όταν εσείς δεν τρώτε. Ενώ είναι απαραίτητα, το να έχετε περισσότερα από αυτά που χρησιμοποιείτε, μπορεί να σας θέσει σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.
Το μέγεθος της μέσης των ανδρών δεν πρέπει να είναι πάνω από 101cm και των γυναικών πάνω από 89 cm.
Όταν ο μεταβολισμός σας είναι ανισορροπημένος, είναι πολύ πιο εύκολο να βάλετε κιλά. Τα άτομα με μεταβολικό σύνδρομο, μπορεί να δουν ένα διευρυμένο μέγεθος μέσης.

Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα παραμένουν ίδια. Για κάποιον που αντιμετωπίζει μεταβολικό σύνδρομο, το σάκχαρο μπορεί να είναι:
  • Πάνω από 100 όταν είναι νηστικός
  • Πάνω από 140 μία ώρα μετά το φαγητό
  • Πάνω από 120 δύο ώρες μετά το φαγητό

Πώς να αντιστρέψετε το μεταβολικό σύνδρομο:

Διατροφή μεταβολικού συνδρόμου

Με συμπτώματα όπως αυτά, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξετε είναι η διατροφή σας. Ο Dr. Peter Attia του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, συνδέονταν γενετικά με το μεταβολικό σύνδρομο. Αλλά κατόρθωσε να νικήσει τις αντιξοότητες, βάζοντας τον εαυτό του σε ένα πείραμα διατροφής για 10 χρόνια. Μετά από 10 χρόνια, άρχισε να παρατηρεί βελτίωση σε πολλά πράγματα στην υγεία του. Φυσικά, μια υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, κετογόνα δίαιτα δεν είναι για όλους. Ένα άλλο πράγμα που μπορείτε να κάνετε, είναι να σιγουρευτείτε ότι καταναλώνετε λαχανικά με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως είναι τα φασόλια και το σπανάκι.

Ύπνος

Ο κακός ύπνος συνδέεται με την υπερκατανάλωση φαγητού και την παχυσαρκία, που οδηγεί σε αντίσταση στην ινσουλίνη. Έρευνα έχει δείξει, ότι μια νύχτα αγρυπνίας μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη στους υγιείς ανθρώπους.

Έλλειψη συστατικών

Σε συνδυασμό με τη διατροφή σας, η έλλειψη κάποιων συστατικών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο μεταβολισμό σας. Αν θέλετε να βελτιώσετε το μεταβολισμό σας, το μαγνήσιο (που βρίσκεται σε πολλά πράσινα) είναι απαραίτητο. Εκτός από το μαγνήσιο, τα ωμέγα-3, η βιταμίνη D3 και το χρώμιο είναι εξαιρετικά σημαντικά για την πρόληψη της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Άσκηση

Όσων αφορά στην άσκηση, δεν είναι όλες οι ασκήσεις ίδιες. Υπάρχουν ορισμένες που προάγουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Οι ασκήσεις έκρηξης και η ασκήσεις δύναμης, είναι μόνο δύο από αυτές που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε το μεταβολισμό σας. Εάν περνάτε πολύ χρόνο καθιστοί στη δουλειά, φροντίστε να κάνετε περιοδικά διαλείμματα και να τεντώνεστε!

Βότανα

Τα βότανα όπως η κανέλα, το πικρό πεπόνι και οι μαύροι σπόροι κύμινου, μπορούν να έχουν θετική επίδραση στο σάκχαρο του αίματός σας. Όταν συνδυάζονται με τις παραπάνω αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της ευεξίας.
Το μεταβολικό σας σύστημα συνδέεται με πολλές διαφορετικές διεργασίες και αν καταρρεύσει, θα καταρρεύσει και η υγεία σας. Το να αναγνωρίσετε τα σημάδια ανισορροπίας, είναι το πρώτο βήμα για την προστασία του εαυτού σας!
Credit: Healthy-holistic-living

αγαπημένα απλικασιόν

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.
Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.








Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.

Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.

Φωτογραφία του χρήστη Zuhal'in Elişi Dünyası.
  
Ο χρήστης Zuhal'in Elişi Dünyası πρόσθεσε 23 νέες φωτογραφίες.
My Dear Friends !!!!!
JOIN >>>>> Follow us on INSTAGRAM Tyvm <3 ^_^
https://www.instagram.com/zuhalinelisidunyasi/

Αγαπητοί μου φίλοι!!!!!
Μαζί μαζί follow us on instagram tyvm <3 ^_^
https://www.instagram.com/zuhalinelisidunyasi/

Θέλω άρα Υπάρχω

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Antikleidi.
Στην πραγματικότητα μόνο η εξέλιξη κάθε ξεχωριστού ανθρώπου έχει συνοχή, συνέπεια και πραγματική σημασία Μόνο οι εσωτερικές διαδικασίες που αφορούν την Βούληση αποτελούν πραγματικά γεγονότα …Γιατί μόνο η Βούληση ειναι το πράγμα καθεαυτό!
 
Στην πραγματικότητα μόνο η εξέλιξη κάθε ξεχωριστού ανθρώπου έχει συνοχή, συνέπεια και πραγματική σημασία .Μόνο οι εσωτερικές διαδικασίες που αφορούν την Βούληση αποτελούν πραγματικά γεγονότα …Γιατ…
antikleidi.com

http://antikleidi.com/2015/03/24/sopenhaouerxamogelothlipsis/

Στην πραγματικότητα μόνο η εξέλιξη κάθε ξεχωριστού ανθρώπου έχει συνοχή, συνέπεια και πραγματική σημασία .Μόνο οι εσωτερικές διαδικασίες που αφορούν την Βούληση  αποτελούν πραγματικά γεγονότα …Γιατί μόνο η Βούληση ειναι το πράγμα καθεαυτό!
 (Θέλω άρα Υπάρχω)
Αφορμή του παρακάτω κειμένου  στάθηκε απλά  μια συζήτηση που είχα με τους ομοτράπεζους μου, όταν  αυτοί με ρώτησαν, ποιος είναι ο αγαπημένος μου  φιλόσοφος, “Σοπενάουερ” απάντησα έντονα δίχως δεύτερη σκέψη .”Μακράν ο Σοπενάουερ“. Φιλόσοφος που στιγμάτισε σαν μαύρος Ηλιος  την ζωή μου. Στάθηκε το αποκούμπι σε μια περίοδο της ζωής που όλες οι τρύπες φωτός είχαν κλείσει προτείνοντας νέο  modus vivendi  με κύριους άξονες την γνώση και την τέχνη
Για μερικά λεπτά απλώθηκε παγερή σιωπή. Αντίκριζα στα πρόσωπα των συνομιλητών μονάχα αν όχι άγνοια απορία .Μέχρι που ένας ψέλλισε σκίζοντας την “Ποιος ..ο γέρο πεσιμιστής;” ή “ο Γερμανός πεσιμιστής ;”
Κλασική κοινότοπη απόκριση. Πρόκειται για δύο φράσεις που χρωμάτισαν  το πορτρέτο του Φιλοσόφου παρουσιάζοντας τον  μονοσήμαντα. Γιατί η θλίψη δεν είναι παρά η  άλλη όψη της χαράς. Ο Σοπενάουερ  πράγματι υπήρξε πεσιμιστής ή ωμός ρεαλιστής . Σκέψεις όπως
“Η ζωή είναι ένα δάνειο που το παίρνουμε από την γέννηση μας και οι πόνοι και βάσανα είναι οι καθημερινοί τόκοι”, “Κάθε επιθυμία είναι πόνος”, “Αν θες να κερδίσεις το σεβασμό των άλλων μη τους σέβεσαι” ή “Η ζωή είναι άθλιο πράγμα. Αποφάσισα να περάσω τη ζωή μου σκεπτόμενος αυτό ακριβώς.” επιβεβαιώνουν την κοινή παράσταση του κόσμου

A-Guide-to-Happiness-Schopenhauer

Ακριβώς όμως για αυτόν, τον αιχμηρό, αποφθεγματικό, καυστικό  τρόπο γραφής και την σκοτεινή διαύγεια  θαυμάστηκε και επηρέασε καθοριστικά σύγχρονους τιτάνες του πνεύματος, όπως  Νίτσε, Φροιντ, Μπέκετ, Σάρτρ, Τολστόι, Μπόρχες, και άλλους τόσους. Ο τελευταίος μάλιστα τον εξύμνησε θεωρώντας τον , ως τον άνθρωπο ΄΄που κατάλαβε τον μηχανισμό του Σύμπαντος’
Οι συνθήκες της ζωής του, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην διαμόρφωση της συμπεριφοράς  και  συνάμα της φιλοσοφίας του (Θάνατος του πλούσιου εμπόρου πατέρα ,του που τον προόριζε για διάδοχό του,σύγκρουση και ρήξη με την ΄΄ρομαντική΄΄ μητέρα και αδερφή του. Έντονα καταπιεσμένα σεξουαλικά πάθη που τυραννούσαν την σκέψη του από μικρό, δικαστική διαμάχη με την πρώην νοικοκυρά του κτλ).
Έβλεπε  την τελευταία όπως ο Επίκουρος ή ο Βούδας (τέσσερις ευγενείς αλήθειες). Δηλαδή ,ως φάρμακο της ψυχής. Ήδη από το 1822 συγκέντρωνε αποφθέγματα από  αρχαίους κλασικούς που έμελλε να χρησιμοποιήσει σε  έργα όσο και  στην ζωή ως βάλσαμο. Όσο αφορά την ακαδημαική του πορεία, το μένος του για τον Χέγκελ του στέρησε  καριέρα και αναγνώριση στα πρώιμα χρόνια της ζωής του. Μάλιστα επέλεξε να διδάσκει τις ίδιες ώρες με αυτόν, την εποχή που εκείνος έδρεπε δάφνες ως το μεγαλύτερο Ευρωπαικό πνεύμα. Η αδιαλλαξία και το μίσος έπληξαν και φώτισαν τον ίδιο

schopenhauer04
Έργο:
Αν και το σημαντικότερο έργο του θεωρείται “Ο κόσμος ως Βούληση και Παράσταση”, έμεινε γνωστός για ένα μέρος εγχειριδίων σοφίας που συγκεντρώθηκαν στα “Πάρεργα και Παραλειπόμενα” πολλά εκ των οποίων έμειναν ανέκδοτα για χρόνια. Εκει συναντούμε  ένα πλήθος δοκιμίων πρακτικών φιλοσοφίας που αργότερα θα τον χαρίσουν παγκόσμια φήμη. Το πιο γνωστό της σειρά, που κάνει  θραύση στην  εποχή μας είναι, “Η τέχνη του να έχεις δίκιο“, μακιαβελικές συμβουλές για να περάσεις τις θέσεις σου ,ανεξαρτήτως της εγκυρότητα των .   Πέρα απο αυτό, στα χειρόγραφα καθώς και σε διάσπαρτα κομμάτια βρέθηκαν σημειώσεις ενός  ημιτελούς έργου του ΄΄Η Ευδαιμονολογία ΄΄ ή ΄΄Ευδαιμονική ” ή ΄΄η τέχνη να είσαι ευτυχισμένος΄΄
Ο τίτλος θα λέγαμε είναι σαρκαστικός.
”Η πρώτη αρχή της Ευδαιμονολογίας  είναι ότι το ίδιο το όνομα της αποτελεί ευφημισμό και ότι η ευτυχισμένη ζωή σημαίνει λιγότερο δυστυχισμένη ζωή” (σελ 67 κανόνας 22). Τα βάσανα είναι ουσιαστικό μέρος. Συμβουλεύει, μνημονεύοντας τον Αριστοτέλη ότι “Έτι ο φρόνιμος το άλυπον διώκει, ου το ηδύ“ (Ηθικά Νικομάχεια VII,115b 15) ”Ο έξυπνος άνθρωπος δεν επιδιώκει τις απολαύσεις αλλα την έλλειψη πόνου. Πάνω στην ρήση του Σταγειρίτη  θα κτίσει την φιλοσοφία του. Σε μια προσπάθεια εκλαικευσης της φιλοσοφίας του Γερμανού, η ζωή είναι “μια αλληλουχία Ναυαγισμένων επιτυχιών“. Είμαστε σαν τον Σίσυφο. Μέσα  στον κόσμο της φαινομενικότητας, που κατασκευάζουμε, η μοίρα μας είναι να συγκρουόμαστε με άλλα άτομα και να επιδιώκουμε πάντα να αποκτήσουμε πιο πολλά απ’ όσα δικαιούμαστε Πηδάμε από επιθυμία σε επιθυμία.Μετά απολαμβάνουμε  μια φευγαλέα  στιγμή κορεσμού μέχρι μια άλλη επιθυμία να καλύψει το κενό .Αλλιώς νιώθουμε Πλήξη που είναι ένα πρόσωπο του Θανάτου στην Ζωή. (Γράφει στην Τέχνη του να επιβιώνεις -σελ 115). ΄Το ότι υπεισέρχεται η πλήξη μετά την ικανοποίηση μιας ανάγκης,αρρώστια  που προσβάλλει και τα ανώτερα ζώα είναι απόδειξη ότι η ζωή δεν έχει καθαρό και γνήσιο περιεχόμενο΄΄και παρακάτω πως ΄΄η πλήξη είναι η μόνη αιτία κοινωνικοποίησης των ανθρώπων ΄΄ .Τέτοιες απόψεις κάνουν πρόδηλο τον πεσιμισμό του, δικαιώνοντας την κοινή γνώμη .

28_the_pessimism_of_schopenhauer

Ο Σοπενάουερ θεωρήθηκε ΄΄Βραχμάνος της δύσης΄΄ Γεφύρωσε την δυτική με ανατολική φιλοσοφία εισάγοντας την Βουδιστική φιλοσοφία ως τρόπο ζωής.Η βούληση είναι η μοναδική έκφραση ζωής καθώς συντελείται στο παρόν που ναι και το μόνο αληθινό κτήμα μας. Σκοπός του ανθρώπου να την υπερφαλαγγίσει ώστε να κατευνάσει τα πάθη. Εδώ έρχεται σε αντίθεση με τον πνευματικό του επίγονο Νίτσε ,που χρησιμοποιεί την  καθοδήγηση  της Βούληση ,ως μέσο κυρίευσης των παθών.
Διακήρυξε ότι ο πόνος και η δυστυχία ένεκα της θνητότητας έχουν μόνο θετικό χαρακτήρα.΄΄Αυτό που σε έκανε χαρούμενο δεν είναι άλλο απο εκείνο που άλλοτε σε κάνει θλιμμένο”  γράφει ο Λιβανός ποιητής Γκριμπράν.΄΄
Επομένως, στόχος μας οφείλει να είναι η ελάφρυνση του πόνου  .΄΄Η συνειδητοποίηση αυτού του γεγονότος μπορεί να συμβάλει μέγιστα στο να αποκτήσουμε την ευδαιμονία που επιτρέπει η ζωή .Αφού μάλιστα τα μέσα για να το πετύχουμε βρίσκονται στην συντριπτική πλειοψηφία υπό την εξουσίας μας  (πρόλογος) αυτό καθίσταται εύκολο. Ετσι  η ευδαιμονική χωρίζεται σε δύο κατηγορίες-κανόνες
α)Κανόνες για την στάση μας απέναντι στο εαυτό μας
β)Κανόνες για την στάση μας απέναντι σε άλλους
Πριν προχωρήσουμε στον διαχωρισμό πρέπει να ορίσουμε την εννοούμε ευθυμία .Είναι ο φωτεινός ευτυχισμένος χαρακτήρας που μας επιτρέπει να νιώσουμε λύπη ή χαρά.Γράφει ότι΄΄Πραγματική ευχαρίστηση νιώθουμε όταν χρησιμοποιούμε τις δικές μας δυνάμεις και ο μεγαλύτερος πόνος είναι η αίσθηση έλλειψης δυνάμεων όσο δεν εκεί που τις χρειαζόμαστε ΄΄
Ακόμα γράφει στον Τετράντας &108 (Τίποτα δεν έχει πιο σίγουρη ανταπόδοση από την ευθυμία.Γιατί σε αυτήν την κατάσταση η ανταμοιβή και η πράξη ταυτίζονται…Γι αυτό όποτε έρχεται να μας βρει η ευθυμία  πρέπει να τις ανοίγουμε διάπλατα την πόρτα. Γιατί ο χρόνος των επισκέψεων δεν είναι ποτέ ακατάλληλος )
Σε δεύτερο επίπεδο η σωματική υγεία. Είναι τα 9/10 της ευτυχίας μας .Να κάνουμε 2 ώρες περίπατο την ημέρα και να αποφεύγουμε ισχυρές και δυσάρεστες συγκινήσεις και έντονες και παρατεταμένες πνευματικές προσπαθειες (Τετράντας 108&). Ο ίδιος μάλιστα υιοθέτησε αυτό το τρόπο ζωής. Περπατούσε καθημερινά και κολυμπούσε σε παγερά νερά  ακόμα και τον τσουχτερό χειμώνα
Έπειτα, ακολουθεί η ψυχική ηρεμία. Κυρίως αυτή είναι δυνατή στο δεύτερο μισό της ζωής που ο άνθρωπος λησμονεί ,επηρεασμένος από την ελαφρότητα της νεότητας, στο πρώτο. Την  ζωή την γνωρίζουμε πρώτα με την ποίηση και μετά με την πραγματικότητα .Οι τεχνητές εικόνες αιωρούνται μπροστά μας φωτισμένες απο την αυγή της νιότης και μας πιάνει μεγάλη επιθυμία να τις πραγματοποιήσουμε .Αυτό μας απογοητεύει  (Folio &145)” Aντίθετα το δεύτερο μισό της ζωής μας ”η συνειδητοποίηση της  ζωής φαίνεται  εποικοδομητική ..΄Περιλαμβάνει όπως το δεύτερο μισό ενός μουσικού κομματιού λιγότερη ένταση και περισσότερη γαλήνη ΄΄
Τέταρτον επισημαίνει πως τα εξωτερικά αγαθά καθορίζουν ελάχιστα το βαθμό ευτυχίας μας. Οπως λέει ο Επίκουρος απο τις ανάγκες υπάρχουν κάποιες φυσικές και απαραίτητες ,φυσικές και όχι απαραίτητες και ούτε φυσικές ούτε απαραίτητες
Η υπέρμετρη χαρά και η άφατη θλίψη προκαλούνται κατά κανόνα από κάποιο σφάλμα  ή κάποια παραίσθηση επομένως μπορούν να αποφευχθούν μέσω της γνώσης  (κανόνας 5 σελ 38)

tempx_schopenhauer

Συγκεκριμένα  θέτει εν είδει αξιώματος  την ευτυχία ή δυστυχία ως προιόντα τριών καταστάσεων
Α) Αυτό που είμαστε: Ειναι ο σημαντικότερος παράγοντας που οφείλει να μας απασχολεί.Καθώς ο κάθε άνθρωπος ζει στο μικροκόσμο του, ελάχιστο ρόλο παίζουν οι εξωτερικές συνθήκες .Όσα συμβαίνουν  και υπάρχουν στον άνθρωπο   βρίσκονται μόνο στην συνείδηση του και γι αυτήν διαδραματίζονται (σελ 116) Οι εντυπώσεις τα συναισθήματα η δύναμη της θέλησης έχουν ως πυρήνα μονάχα το Εγώ ΄΄Εξηγώντας το βουδιστικά : Όταν κτίζουμε τον κόσμο τον βάφουμε με τα χρώματα μας ..΄΄Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι η προσωπικότητα΄΄ Ντιβάν Γκαίτε. Ο άνθρωπος μπορεί να αφομοιώσει από έξω πολύ λιγότερα πράγματα απο όσα νομίζουμε .Υιοθετώντας την στωική άποψη ότι είμαστε μέρη θύματα μιας ανελέητης  μοίρας  πρέπει να συνειδητοποιήσουμε την αδυναμία  της ελεύθερης βούλησης. Η τελευταία όπως συμπλήρωσε  ο Νίτσε στο λυκόφως των ειδώλων  γεννά την ενοχή, και επομένως την δυστυχία. Τέλος, όσο αφορά την δύναμη  και αξία ΜΟΝΟ της προσωπικότητας ,τα λόγια του είναι ξεκάθαρα και εξιλεωτικά  : Αυτό που έχουμε μέσα μας και μας συντροφεύει και στην άκρα μοναξια ..αυτό που κανείς δεν μπορεί να μας το πάρει αλλά ούτε και να μας δώσει είναι πολύ πιο ουσιαστικό απ όλα τα αγαθά που μπορεί να διαθέτουμε ..από όλες τις εντυπώσεις που δίνουμε στους άλλους.
Β) Αυτό που έχουμε: Ο παράγοντας κατοχής υλικών αγαθών ως μέσο ευτυχίας είναι αξιοκαταφρόνητος και πρόχειρος για τον Σοπενάουερ .Δύσκολο στην κοινωνία της ευμάρειας να γίνει αντιληπτό  .Ο ίδιος φέρνει προς επίρρωση της θέσης του ένα εξαιρετικό παράδειγμα ΄΄Ο άνθρωπος δεν αισθάνθηκε ποτέ την έλλειψη των πραγμάτων τα οποία δεν διανοήθηκε να ζητήσει,Η ευτυχία του δεν εξαρτάται απο αυτά .Ενώ κάποιος που μπορεί να έχει εκατό φορές περισσότερα μπορεί να νιώθει απαίσια επειδή δεν έχει το μοναδικό πράγμα που του λείπει….Η δυσαρέσκεια προκύπτει από την συνεχή προσπάθεια να αυξήσουμε το επίπεδο των απαιτήσεων ενώ δεν είμαστε σε θέση να αυξήσουμε την ικανότητα να τις πραγματοποιήσουμε .(Κανόνας 4) Πολλές φορές είπαμε πως αν έχουμε το τάδε ή δείνα αγαθό θα μαστε ευτυχισμένοι.Καιρός να σκεφτούμε πως θα μασταν αν δεν είχαμε αυτό που τώρα κατέχουμε!Να συλλογιζόμαστε την στέρηση των παρόντων και όχι την απόκτηση νέων .Τέλος και πιο απλό ,όταν κρίνουμε την ευτυχία κάποιου πλούσιου,νέου,τιμημένου,το μόνο που ζητάμε να μάθουμε είναι αν είναι ευτυχισμένος ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΈΡΕΙ αν είναι νέος ή γέρος, πλούσιος ή φτωχός
Γ) Η γνώμη των άλλων ή τι εκπροσωπούμε στο κόσμο: Για τον Σοπενάουερ η φαινομενικότητα είναι η κύρια πηγή δυστυχίας .Πηγάζει από σαχλή ματαιοδοξία.Το θεωρεί χειρότερο κακό και από τα υλικά  καθώς στην βροχή όπως και να το κάνεις δεν θα σαι ήσυχος δίχως μια στέγη ή στην πείνα ένα φαγητό. Αυτό ,οι άλλοι δεν μπορούν να στο προσφέρουν. Είναι όμως στην φύση μας να νιώθουμε χαρά από την εκτίμηση των άλλων .Κυρίως γιατί νιώθουμε παρηγοριά είτε για την πραγματική δυστυχία ή την έλλειψη των Α και Β εφοδίων ..ενώ είναι απίστευτο πόσο χάλια αισθανόμαστε το πλήγμα και τσεκούρωμα της ματαιοδοξίας όταν εισπράττουμε μια αρνητική κριτική Ο σκεπτόμενος άνθρωπος πρέπει να μετριάζει το αίσθημα της τιμής όσο όταν είναι υπέρ όσο και εναντίον του-Γιατί αυτά πάνε μαζί αλλιώς θα μείνει σκλάβος της γνώμης των άλλων ΄΄(σελ 122)
Όπως λέει αριστοτεχνικά , προκαλώντας καθήλωση -ο Γκαίτε ΄΄Το δάφνινο στεφάνι όπου και να το συναντήσεις είναι ένα ακόμα σημάδι  δυστυχίας -όχι ευτυχίας ΄΄ Τουρκουάτο Τάσσο ΄΄
Πέρα από την φιλοσοφία του Στωικισμού για την ΄΄φασματική ΄΄ γνώμη των άλλων,παραθέτω και το απόσπασμα από την Πρώτη Επιστολή του Δευτέρου Βιβλίου των Μιμήσεων του Ορατίου,από τον Αλεξάντερ Pope
Ώ,συ που λέμβος σε κινεί της κενής ματαιοδοξίας
Του επαίνου,ο άνεμος φυσά μικρής αξίας
Πανιά-μα πρόσεχε σ’αυτό της φήμης το ταξίδι:
Πολλοί,το κάναν πριν εσέ – πολλοί πνίγηκαν ήδη,
Κείνος που δόξες,λαχταρά,αναπαμό δεν ξέρει:
Ό,τι εψές τον έζησες,χάρου απόψε χέρι
Κλείνοντας την λίγο μακροσκελή, αλλά  λυτρωτική ανάλυση,ευελπιστώ ο Σοπενχάουερ να σας προσφέρει αληθινή γαλήνη , μια ανάσα  στο μαύρο και πνιγηρό  σύμπαν. Σε αυτό,η μόνη χαραμάδα φωτός είναι η γνώση  και η συνείδηση λειτουργίας του μηχανισμού της ζωής .Φτιάξε τον εαυτό σου μόνο !”Η προσωπικότητα είναι η μόνη χαρά” Υλικά αγαθά- απαραίτητα εργαλεία- όχι σκοπός . Ενώ η γνώμη των άλλων “οι δόξαι” είναι κατάπτυστες καλές ή κακές, αν δεν πηγάζουν από το ενδότερο “είναι” ή εν δυνάμει γίγνεσθαι΄΄ Κλείνω με ένα ποίημα που συνοψίζει ίσως και όλη την ζωή του μεγάλου Γερμανού αγαπημένου φιλοσόφου
Το καλύτερο πράγμα όταν είσαι θλιμμένος είναι να μαθαίνεις κάτι .Μάθε γιατί ο κόσμος κινείται και τι τον κινεί΄΄
Το κατάφερε.Πράγματι το κατάφερες!
_________
  Πηγή: kammenatetradia.com
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις