Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

Σήμερα... 23/4



Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

https://www.sintagoulis.gr/images/960/00057005.jpg

Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

• 700 γρ. φυστίκια φρέσκα
• 2 κιλά ζάχαρη
• 4 φλ. νερό
• Χυμό μισού λεμονιού
• Άρωμα βανίλιας (προαιρετικά)

Βράζετε τα φυστίκια σε μπόλικο νερό μέχρι να τρυπιούνται με οδοντογλυφίδα ή καλύτερα με βελόνα. Τα στραγγίζουμε και αμέσως μετά τα βάζουμε σε χνουδωτή πετσέτα, να απορροφηθούν τα υγρά.

Σε ανάλογη κατσαρόλα βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό για 7-8 λεπτά, και αφήνουμε το σιρόπι να γίνει χλιαρό.

Αφαιρούμε την εξωτερική φλούδα απο τα φυστίκια και τα ρίχνουμε στο σιρόπι. Τα αφήνουμε για 24 ώρες.

Στη συνέχεια τα βράζουμε μέχρι να δέσει το γλυκό, και πρός το τέλος ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και την βανίλια.

Αφήνουμε να κρυώσει και βάζουμε στα βάζα το γλυκό μας.

Εάν η φλούδα απο τα φυστίκια είναι αρκετά τρυφερή δεν την αφαιρούμε.

Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ

Ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ (ρωσ. Влади́мир Влади́мирович Набо́ков) ήταν Αμερικανός συγγραφέας, ρωσικής καταγωγής.

Vladimir Nabokov 1973.jpg
Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη στις 22 Απριλίου του 1899. Το 1919 έφυγε από τη Ρωσία. Σπούδασε για τέσσερα χρόνια ρωσική και γαλλική λογοτεχνία στο Τρίνιτι Κόλετζ του Καίμπριτζ και έζησε στο Παρίσι, στο Βερολίνο, στην Ελβετία και στις ΗΠΑ απομονωμένος, γράφοντας πρωτότυπα πεζογραφήματα και μεταφράζοντας έργα του Πούσκιν. Πέθανε στις 2 Ιουλίου 1977 στο Μοντρέ της Ελβετίας.

Έγραψε μυθιστορήματα, όπως «Λολίτα», «Το δώρο», «Απελπισία», «Άντα», «Η αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ».

Αναζητούσε την αισθητική ευδαιμονία, έδειχνε τρυφερότητα για τα πράγματα που συνήθως οι άλλοι αδιαφορούσαν. Τα βιβλία του ήταν θρίλερ, αστυνομικά μυθιστορήματα, ρομαντικά μυθιστορήματα, κάτι ανάμεσα στην παρωδία και την κοινοτοπία.

Το σπίτι του στην Αγία Πετρούπολη λειτουργεί σήμερα ως μουσείο.

http://el.wikipedia.org/wiki/Βλαντιμίρ_Ναμπόκοφ

Το βιβλίο είναι μια σίγουρη αξία

 
«Το βιβλίο είναι μια σίγουρη αξία κι ένα ασφαλές καταφύγιο σε περιόδους κρίσης» Με αυτήν την εισαγωγική φράση, ανοίγει το αφιέρωμα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για την καθιέρωση της 23ης Απριλίου, ω…
ovigreek.wordpress.com
«Το βιβλίο είναι μια σίγουρη αξία κι ένα ασφαλές καταφύγιο σε περιόδους κρίσης» Με αυτήν την εισαγωγική φράση, ανοίγει το αφιέρωμα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για την καθιέρωση της 23ης Απριλίου, ως Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου.
Η ημέρα έχει καθιερωθεί από την UNESCO, το 1995, και έχει επιλεγεί ως αφιερωματική στη μνήμη δύο μεγάλων λογοτεχνών, των Μιγκέλ ντε Θερβάντες και Ουίλιαμ Σαίξπηρ, που απεβίωσαν στις 23 Απριλίου του 1616.   
Την ίδια μέρα, στην Καταλονία της Ισπανίας, η επέτειος γιορτάζεται με έναν εντελώς ξεχωριστό τρόπο, ως μια διαφορετική εκδοχή της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου. Σύμφωνα με το τοπικό έθιμο, την Ημέρα των Βιβλίων και των Ρόδων, όπως αποκαλείται, οι βιβλιοπώλες χαρίζουν από ένα τριαντάφυλλο σε κάθε αγοραστή βιβλίων. Με το σύνθημα “ένα τριαντάφυλλο για την αγάπη, ένα βιβλίο για πάντα”, ο άνδρας χαρίζει στην αγαπημένη τους ένα τριαντάφυλλο και εκείνη του το ανταποδίδει με ένα βιβλίο. Στη Βαρκελώνη, την ημέρα αυτή, υπολογίζεται ότι διακινούνται περίπου 500.000 βιβλία και 4.000.000 τριαντάφυλλα.

Πηγές:
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
naftemporiki.gr

Χένρυ Φήλντινγκ



Henry Fielding - Jonathan Wild.png
Ο Χένρυ Φήλντινγκ (Henry Fielding, 22 Απριλίου 1707 - 8 Οκτωβρίου 1754) ήταν Άγγλος μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, από τους θεμελιωτές του αγγλικού μυθιστορήματος.

Από αριστοκρατική αλλά όχι εύπορη οικογένεια, σπούδασε στο Ήτον, έκανε κοσμική ζωή για λίγο κι ανέβασε ένα θεατρικό του έργο στο Ντρούρυ Λέιν. Για ενάμιση χρόνο μελέτησε τους κλασσικούς στο πανεπιστήμιο του Λέιντεν της Ολλανδίας. Όταν επέστρεψε στο Λονδίνο άρχισε να γράφει θεατρικά έργα προς βιοπορισμόν, σατιρίζοντας την πολιτική κατάσταση της εποχής. Αλλά ο Licencing Act του 1737, που επέβαλε την προληπτική λογοκρισία, έβαλε τέλος στην δραματουργική του σταδιοδρομία.

Το 1734 είχε παντρευτεί και το 1737, μετά τον Licencing Act, άρχισε να σπουδάζει νομικά, ενώ εξέδιδε την τρισεβδομαδιαία εφημερίδα The Champion που την έγραφε σχεδόν μόνος του. Το 1740 πήρε την άδεια δικηγορίας.

Η σατιρική φλέβα του βρήκε διέξοδο στο μυθιστόρημα. Άρχισε παρωδώντας την Παμέλα του Ρίτσαρντσον (Ιστορία του κ. Άντριους) και συνέχισε διευρύνοντας τους στόχους του (Μέγας Αλέξανδρος, Καίσαρ κ.α.) στην Ζωή του Τζόναθαν Ουάιλντ. Το 1744 η γυναίκα του πέθανε και το 1747 ο Φήλντινγκ παντρεύτηκε την καμαριέρα της, αγνοώντας την κατάπληξη της Λονδρέζικης κοινωνίας.

Το 1748, σε ανταμοιβή της δημοσιογραφικής του στάσης έναντι της εξέγερσης των καθολικών Ιακωβιτών, διορίστηκε ειρηνοδίκης στο Λονδίνο. Δεν υπήρχε μισθός, οι διάδικοι πλήρωναν (δηλ. δωροδοκούσαν) τον δικαστή. Παρά το ότι ο Φήλντινγκ ήταν καλύτερος από τους προκατόχους του, χαρακτήριζε τις απολαβές του αυτές ως «τα βρωμερότερα χρήματα επί της γης». Πάντως προσέφερε έργο, καθώς κι ο ετεροθαλής αδελφός του που τον διαδέχθηκε ως ειρηνοδίκης, γιατί οργάνωσαν αστυνομική δύναμη που διέλυσε συμμορίες ληστών και επέβαλε την τάξη.

Το 1749 δημοσίευσε το ονομαστότερο έργο του, τον Τομ Τζόουνς, μια πανοραμική εικόνα της αγγλικής μεσαίας τάξης της υπαίθρου, δοσμένη με πολύ χιούμορ και εκφραστική δύναμη.

Τελευταίο του έργο ήταν η Αμέλια, ένα βιβλίο χωρίς το χιούμορ των προηγουμένων του. Ήταν ένας φόρος τιμής στην πρώτη του γυναίκα, που είχε όπως φαίνεται όλες τις αρετές της ηρωίδας.

Ο Φήλντινγκ έβαλε τις βάσεις του αγγλικού ρεαλιστικού μυθιστορήματος και η επίδρασή του στους μετέπειτα μυθιστοριογράφους ήταν καθοριστική.

http://el.wikipedia.org/wiki/Χένρυ_Φήλντινγκ

Κυριακή 22 Απριλίου 2018

Οἱ πολεμιστὲς τοῦ Riace,

APXAIA EΛΛAΣ



Reggio calabria museo nazionale bronzi di riace.jpgΟἱ πολεμιστὲς τοῦ Riace, εἶναι δύο διάσημα ἑλληνικὰ μπρούντζινα γλυπτά, γενειοφόρων πολεμιστῶν. Περίπου 460-450 π.Χ. Ἡ θέση τους κανονικὰ εἶναι στὸ Museo Nazionale della Magna Grecia στὴ Reggio Calabria τῆς Ἰταλίας. Ὠστόσο, ἀπὸ τὸ 2009, τὰ μπρούντζινα γλυπτὰ φιλοξενοῦνται στὸ Palazzo Campanella, τὴν ἔδρα τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου τῆς Καλαβρίας (Consiglio Regionale della Calabria), ὅπου ἔχουν μεταφερθεῖ, λόγω ἐργασιῶν συντήρησης στὸ Ἐθνικὸ Μουσεῖο Magna Grecia.
Τὰ ἀγάλματα ἀνακαλύφθηκαν τὸ 1972 ἀπὸ ἕναν ψαροντουφεκὰ τὸν Stefano Mariottini, κατὰ τὴ διάρκεια κατάδυσής του, σὲ ἀπόσταση 200 μέτρων ἀπὸ τὴν ἀκτὴ τοῦ Riace καὶ σὲ βάθος 6-8 μέτρων. Τὰ ἀγάλματα εἶναι σημαντικὴ προσθήκη στὰ σωζόμενα δείγματα τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλυπτικῆς.
Ἡ κλίση τοῦ κεφαλιοῦ τους καὶ ἡ ἀσύμμετρη διάταξη τῶν χεριῶν καὶ τῶν ποδιῶν προσθέτει κίνηση καὶ ζωντάνια. Ἐπιπλέον, τὰ μάτια τους εἶναι φτιαγμένα ἀπὸ ὀστὰ καὶ γυαλί, τὰ δόντια ἀπὸ ἀσήμι καὶ τὰ χείλη καὶ οἱ θηλές εἶναι ἀπὸ χαλκό. Παλαιότερα, εἶχαν δόρατα καὶ ἀσπίδες…

Riace bronzes
The Riace bronzes are two famous full-size Greek bronzes of nude bearded warriors, cast about 460–450 BC and housed by the Museo Nazionale della Magna Grecia in Reggio Calabria, Italy. However, from 2009, the bronzes are visible in the Palazzo Campanella, seat of the Regional Council of Calabria (Consiglio Regionale della Calabria), where they were brought due to the restoration of the Magna Grecia National Museum.
Stefano Mariottini discovered the bronzes whilst snorkeling near the end of his vacation at Monasterace, while diving at a distance of 200 metres from the Riace's coast and at a depth of 6–8 metres.
The Riace bronzes, also called Riace Warriors, are major additions to the surviving examples of ancient Greek sculpture. Their turned head does not only confer movement, but it also adds life to the sculptures. The asymmetrical layout of the arms and legs adds realism to the bronzes. Moreover, the statues' eyes are inlaid with bone and glass, while the teeth are in silver and both the lips and nipples are in copper. Formerly, they held spears and shields.

http://en.wikipedia.org/wiki/Riace_bronzes

Fragipani Flower - Η Πλουμέρια


(Plumeria,Frangipani), είναι ένα τροπικό φυτό με εντυπωσιακά αρωματικά άνθη. Το άρωμα της είναι αιφνιδιαστικό, διεισδυτικό και δεν μοιάζει με αυτό άλλων. Κατάγεται από τις ανατολικές Ινδίες αλλά πλέον έχει εξαπλωθεί σε όλες τις τροπικές και όχι μόνο χώρες κυρίως εξαιτίας των πανέμορφων λουλουδιών της που επιπλέον έχουν ένα υπέροχο άρωμα. Ιδιαίτερα δημοφιλές φυτό είναι η πλουμέρια στη Χαβάη όπου μαζί με τις ορχιδέες τα άνθη της πλουμέριας είναι βασικό στολίδι στις Χαβανέζικες γιρλάντες.

«Οι νέοι θα πληρώσουν ακριβά τα greeklish»


«Οι νέοι θα πληρώσουν ακριβά τα greeklish»



Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι… (Κωστής Παλαμάς)

Για την γλώσσα και πάλι...



Μπαμπινιώτης:

«Οι νέοι θα πληρώσουν ακριβά τα greeklish»

Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» από την εικόνα των ελληνικών λέξεων επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας


Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» από την εικόνα των ελληνικών λέξεων, λόγω της αυξανόμενης χρήσης των «greeklish», επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας Γεώργιος Μπαμπινιώτης.

«Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ακούει: ‘’τη γλώσσα και τα μάτια σας’’. Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας. Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα. Είναι ο πολιτισμός μας, είναι η ιστορία μας, είναι η σκέψη μας, είναι η νοοτροπία μας, είναι η ταυτότητά μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία».

Αναφερόμενος στην ευρέως διαδεδομένη χρήση των «greeklish» (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) μεταξύ των νέων που στέλνουν γραπτά μηνύματα από τα κινητά τηλέφωνα ή συνομιλούν μέσω του Διαδικτύου, ο Ομότιμος και Επίτιμος Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής, και πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τόνισε:

«Τα greeklish είναι ο καλύτερος δρόμος αποξένωσης από την εικόνα της λέξης. Αυτό μπορεί οι νέοι άνθρωποι να το πληρώσουν ακριβά. Έχουμε ελληνικές γραμματοσειρές και μπορούμε, αξιοποιώντας το Διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά μέσα, να χρησιμοποιούμε τις ελληνικές γραμματοσειρές που έχουν το προτέρημα να δίνουν την εικόνα της λέξης, το οπτικό ίνδαλμα, και να μας συμφιλιώνουν με την ορθογραφία της λέξης και με τη σημασία της»


Οδυσσέας Ελύτης

Από το Άξιον Εστί:


Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.

το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Εκεί σπάροι και πέρκες

ανεμόδαρτα ρήματα

ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια

όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε

σφουγγάρια, μέδουσες

με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων

όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Εκεί ρόδια, κυδώνια

θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι

το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.

Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας

λυγαριά και σχίνο

σπάρτο και πιπερόριζα

με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων

ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..

Εκεί δάφνες και βάγια

θυμιατό και λιβάνισμα

τις πάλες ευλογώντας και τα καριοφίλια

στο χώμα το στρωμένο με τ' αμπελομάντιλα ,

κνίσες, τσουγκρίσματα

και Χριστος Ανέστη

με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων!

Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Ύμνου...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του Ύμνου!..

Σήμερα...22/4




Απόσπασμα από τα " Πικρά κεράσια " του Δημήτρη Αλεξίου

Πικρά κεράσια


Απόσπασμα από τα " Πικρά κεράσια "
 του Δημήτρη Αλεξίου

Παρά την ηλικία τους τα σπίτια που είχε χτίσει ο Χαράλαμπος Κούγιας για την οικογένειά του δεν εμφάνιζαν ούτε ρωγμή !
Μαζεύτηκαν όλοι το βράδυ αργά, ανήσυχοι μέν ψύχραιμοι δε . Η Μαρία θα περνούσε το βράδυ μαζί με το παιδί στο σπίτι του Φώτη και του Οδυσσέα .  Οι βράχοι της Ακρόπολης και του Φιλοπάππου έμοιαζαν να προσφέρουν την ασφάλεια των αιώνων τους στους κατοίκους που φιλοξενούσαν στους πρόποδες τους. Η περίεργη σε σύνθεση οικογένεια εξάλλου έπρεπε να είναι μαζί και ενωμένη ,  όπως θα ήταν σε κάθε καλή η δύσκολη στιγμή στο μέλλον 
Ο Χαράλαμπος και η Πλουσία έμειναν μόνοι τους στο ρετιρέ της Χρυσοστόμου Σμύρνης.Η Πλουσία έστρωσε στο σαλόνι δίπλα στην ανοιχτή μπαλκονόπορτα . Ο Χαράλαμπος έμεινε να βλέπει τηλεόραση και η Πλουσία ξάπλωσε στον καναπέ με το κεφάλι της στην αγκαλιά του. Εκεί την πήρε ο ύπνος στις 2:00 το πρωί ανάμεσα σε εικόνες φωνές κατάρες και μετασεισμικές δονήσεις  . Ξύπνησε λίγο μετά όταν το χέρι του Χαράλαμπου άρχισε να σφίγγει υπερβολικά το δικό της . Κανείς δεν έμαθε ποτέ ακριβώς το λόγο για τον οποίο έπαθε το εγκεφαλικό ο Χαράλαμπος  Η ηλικία του οι ώρες αγωνίας που προκαλεί ένας μεγάλος σεισμός, η συγκίνηση των τελευταίων ημερών με τον γάμο της Άσπας ήταν λόγοι υπεραρκετοί για να το δικαιολογήσουν. Όμως κανείς δεν είδε -και αν είδε δεν ήξερε - αυτό που είδε με τρόμο Χαράλαμπος εκείνη τη νύχτα .
Στα Λιόσια είχε καταρρεύσει ένα διώροφο παλιό σπίτι Από τα ερείπια βγήκαν νεκρές μία 26χρονη κοπέλα η μητέρα της 53 χρόνων και η τρίχρονη κόρη της   Το σπίτι το είχε χτίσει 46 χρόνια πριν  ο Χαράλαμπος ως νέος εργολάβος οικοδομών τότε. Τη μητέρα την ήξερε την θυμόταν κοριτσάκι να πέφτει μέσα στο λάκκο με τον ασβέστη στο γιαπί. Το γιαπί του σπιτιού που αυτός έχτισε και τώρα ήταν μόνο ερείπια αναμειγμένα με κουφάρια.  Ανθρώπινες ζωές γκρεμισμένες .
Ήταν περισσότερο πόνος παρά τύψεις. Δεν θυμόταν 
να έχει κάνει ποτέ στη δουλειά του κάτι μεμπτό ή παράνομο για να αισθάνεται τύψεις   Ο αντισεισμικός κανονισμός που προβλεπόταν τότε δεν μπορούσε να καλύψει τέτοιο σεισμό τόσο κοντά στην πόλη. Δεν ήξερε αλλωστε- ούτε το άμεσο έγκυρο και έγκαιρο ρεπορτάζ το ανέφερε -ότι το σπίτι είχε σοβαρές ζημιές από το σεισμό του 81 που από ανέχεια -ή από αμέλεια - δεν επισκευάστηκαν ποτέ ούτε για τη γεώτρηση στο οικόπεδο 15 μέτρα από τα θεμέλια του σπιτιού που έγινε 6 χρόνια πριν.Είδε μόνο τρία πτώματα κρυμμένα πίσω από χρωματιστά ψηφιακά pixels και έναν 30χρονο άνδρα να φωνάζει "δολοφόνοι! " κλαίγοντας μπροστά από μία κάμερα. Για το Χαράλαμπο ήταν αρκετό. Δεν απασχόλησε τίποτα άλλο το μυαλό του ούτε ανακρίσεις ούτε διώξεις ούτε παραγραφές Πέθανε από αξιοπρέπεια που εκδηλώθηκε με οξύ εγκεφαλικό επεισόδιο τη νύχτα μετά το σεισμό του 1999 στην Πάρνηθα . Με την αγκαλιά του και την καρδιά του γεμάτα από την Πλουσία και όσα έχτισαν οι δυο τους μαζί . Αυτά που κανένα φυσικό φαινόμενο δεν θα μπορούσε να γκρεμίσει.
Ο Χαράλαμπος δεν καταμετρήθηκε ποτέ στα επίσημα θύματα του σεισμού της Πάρνηθας .     Τα τηλεοπτικά κανάλια δεν ήρθαν να καλύψουν την κηδεία του       οι δημοσιογράφοι δεν απαίτησαν δηλώσεις απο τα μέλη της οικογένειάς του.  Η στατιστική δεν τον συμπεριέλαβε στους μαζικούς αριθμούς που σφαγιάζουν ψυχρά τα ανθρώπινα συναισθήματα των οικείων.  Πέθανε σαν άνθρωπος ξεχωριστός οπως ήταν και τον έκλαψαν με την αξιοπρέπεια  που του έπρεπε πολλοί άνθρωποι για αυτό που ήταν και για αυτά που χάρισε και όχι για τον τρόπο με τον οποίο πέθανε.
 Η Πλουσία που ήλπιζε ότι θα έφευγε μαζί με τον δεύτερο άντρα της έμεινε μόνη της πίσω να τελειώσει τις πολύ λίγες εκκρεμότητες που εκείνος θα άφηνε . Και επειδή 50 ολόκληρα χρόνια και μία ζωή δεν χωρούσαν στο μικρό ασημένιο της κουτάκι προτίμησε αντί οποιουδήποτε άλλου ενθυμίου να  αγοράσει τον διπλανό τάφο από τον δικό του στο νεκροταφείο της Νέας Σμύρνης και να κρατήσει το χαρτί ιδιοκτησίας στο μικρό κουτάκι των αναμνήσεων της  Ως ενθύμιο από το μέλλον!

Δημοφιλείς αναρτήσεις