Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

Για μιά καλύτερη Ελλάδα

Στόχοι για μιά καλύτερη Ελλάδα και βαθύτερες Αιτίες της υφιστάμενης κοινωνικής κρίσης


Πέτρος Α. Μ. Τζελεπίδης
Ένα ανεξήγητο γεγονός, παγκοσμίως αποδεκτό και ως γεγονός και ως ανεξήγητο, είναι ο Ελληνικός πολιτισμός.[1] Συγκεκριμένα γράφει ο Μπ. Ράσσελ:
«Σε ολόκληρη την ιστορία, τίποτε δεν είναι τόσο εκπληκτικό ή τόσο δύσκολο να εξηγηθεί όσο η ξαφνική ανόρθωση του πολιτισμού στην Ελλάδα. Πολλά από αυτά που φτιάχνουν ένα πολιτισμό υπήρχαν ήδη για χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο και την Μεσοποταμία, και είχαν διαδοθεί από εκεί στις γειτονικές χώρες. Αλλά ωρισμένα στοχεία έλειπαν έως ότου οι Έλληνες τα παρέσχον. Ό,τι κατόρθωσαν στην τέχνη και την λογοτεχνία είναι οικείο στον καθένα, αλλά ό,τι έκαναν στον καθαρά διανοητικό χώρο είναι ακόμα περισσότερο εξαιρετικό. Εφηύραν μαθηματικά* και επιστήμη και φιλοσοφία° πρώτοι έγραψαν ιστορία σε αντίθεση με απλά χρονικά° στόχαστηκαν ελεύθερα γύρω από την φύση του κόσμου και τους σκοπούς της ζωής, χωρίς να περιορίζονται από τα δεσμά οιασδήποτε ορθοδοξίας.»
Στην αρχή της δεύτερης δεκαετίας του αιώνα μας, η Ελλάδα βρίσκεται στον αντίποδα της χρυσής εποχής της Αθήνας. Η έλλειψη ηθικών αξιών, η αντικοινωνική και αντιπεριβαλλοντική οικονομική πολιτική, η αντικατάσταση ουσιαστικών αξιών από την ‘αξία’ του καταναλωτισμού, και τα κοντόθωρα συμφέροντα της καθόλου ηγεσίας της χώρας και των διαμορφωτών κοινής γνώμης, διαμόρφωσαν τον αντίστοιχο μέσο Έλληνα. Τον μέσο Έλληνα που συνοπτικά περιγράφω μέσω των στόχων που καταγράφω. Ο Έλληνας αυτός εάν δεν μεταμορφωθεί θα δυστυχήσει πολύ περισσότερο.
Η επίτευξη των στόχων που ακολουθούν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μιά καλύτερη Ελλάδα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είναι αρκετοί, είναι όμως αναγκαίοι. Ο καθένας από αυτούς τους στόχους αναδεικνύει ταυτόγχρονα και μία βαθύτερη αιτία για την υφιστάμενη κοινωνική κρίση. Οι στόχοι που προτεινονται δεν είναι, και δεν θα έπρεπε να είναι, κυρίως οικονομικοί. Ποτέ, καμμία κοινωνία δεν ανέπτυξε αξιόλογο πολιτισμό στην βάση αποκλειστικώς οικονομικής ανάπτυξης.
Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι οι ακόλουθοι στόχοι και άμεσα συσχετιζόμενες αιτίες αποτελούν ένα σύστημα. Η τροποποίηση –και πολύ περισσότερο αντικατάσταση ή κατάργηση‐ έστω και μιάς συνιστώσας ενός συστήματος έχει συνέπειες στο καθόλου σύστημα. Σε ένα κοινωνικό σύστημα στόχων και αιτίων, όπως αυτό που περιγράφεται κατωτέρω, οι συνέπειες προβλέπεται να είναι ριζικές. Σίγουρα αφορούν τον καθένα μας και απαιτούν αλλαγές της νοοτροπίας και συμπεριφοράς του καθένα μας. Τέτοιες αλλαγές χρειαζόμαστε σαν Έλληνες που θα αναγνωρίζονταν ξανά διεθνώς σαν παράδειγμα για μίμηση και όχι προς αποφυγή.
Στόχος­ 1: Απαραβίαστη εφαρμογή αξιοκρατίας στον Πανεπιστημιακό χώρο, την Δικαιοσύνη, την Υγεία, και την Δημόσια Διοίκηση. Αυστηρή τιμωρία για οιανδήποτε παράβαση καθήκοντος. Για παράδειγμα, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται πανεπιστημιακοί οι οποίοι αποδεδειγμένως έχουν λογοκλέψει να παραμένουν μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Γενικότερα, οιοσδήποτε αξιωματούχος, οσονδήποτε υψηλή θέση και εάν κατέχει, θα πρέπει να υπόκειται και όχι να διαφεύγει τον νόμο. Αυτή είναι μιά διεθνώς εφαρμοζόμενη πρακτική (π.χ., παραίτηση προέδρου Ουγγαρίας, 2 Απριλίου 2012, και υπουργού Άμυνας Γερμανίας, 1 Μαρτίου 2012 για λογοκλοπή) η οποία θα πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί και στην χώρα μας –απαρεγκλίτως.
Στόχος­ 2: Εξαντλητικούς ελέγχους για την πάταξη της διαφθοράς με μηδενική ανοχή και χωρίς οιαδήποτε εξαίρεση. Ο στόχος αυτός απαιτεί την τάχιστη απονομή και εφαρμογή της Δικαιοσύνης με επίσης ουδεμία εξαίρεση.
Στόχος ­3: Αλλαγή νοοτροπίας. Σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία εδώ και αρκετά χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, ακόμα και μόλις 3 χρόνια πριν, συνέχιζε να ομφαλοσκοπείται και να αυτοθαυμάζεται ενώ ταυτόγχρονα κακοποιούσε την γλώσσα τους, και ουσιαστικά αγνοούσε τις αναντικατάστατες και θεμελιώδεις κατακτήσεις της αρχαίας Ελλάδας. Ακόμα και σήμερα, η μεν συντρπτική πλειοψηφία της πολιτικής ηγεσίας όλων των κομμάτων συνεχίζει να συμπεριφέρεται όπως και πριν, η δε συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αγνοεί τα βασικά προβλήματα και τις κύριες δυνατότητες της χώρας, και συνεχίζει να ρίχνει τα σφάλματά τους στους άλλους. Σε μιά χώρα που:
α) Οι πολίτες της δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μία συζήτηση στην τηλεόραση επειδή σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες μιλάνε ταυτογχρόνως.
β) Τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια και οι οδηγοί μηχανών θεωρούν δικαίωμα τους να τρέχουν πάνω σε αυτά.
γ) Λωρίδες κεντρικών αρτηριών (π.χ., Συγγρού, τέρμα Πατησίων) καταλαμβάνονται από οδηγούς ταξί επειδή έτσι τους βολεύει και οι πολίτες διπλοπαρκάρουν για τον ίδιο λόγο, αδιαφορώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργούν.
δ) Πολίτες συνεργάζονται για να καρπωθούν κρατικές παροχές που δεν δικαιούνται (π.χ., επιδόματα αναπηρίας σε αρτιμελείς, συντάξεις σε νεκρούς). Και ακόμα !
ε) Η μεγάλη πλειοψηφία των καπνιστών θεωρεί δικαίωμα τους να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους, ενώ ταυτόγχρονα όταν βρεθούν σε χώρα του εξωτερικού όπου το κάπνισμα επίσης απαγορεύεται ούτε διανοούνται να καπνίσουν σε κοινόχρηστους χώρους (βγαίνουν έξω έστω και με θερμοκρασίες υπό το μηδέν).
στ) Πολίτες ρυπαίνουν σχεδόν ό,τιδήποτε σχεδόν όπουδήποτε με διάφορους τρόπους. Ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, τις παραλίες και τα δάση, χωρίς να περνάει από το μυαλό τους ότι η ζωή τους θα ήταν υγειηνότερη και ωραιότερη εάν δεν ρύπαιναν. Πόλεις όπου βρίθουν οι ακαθαρσίες σκύλων στους δρόμους, η κακοποίηση αγαλμάτων, τα πεταμένα χαρτιά και άλλα μίκρο‐αντικείμενα, η ηχητική ρύπανση. Γιατί οι περισσότεροι από αυτούς που ρυπαίνουν διατηρούν το σπίτι τους καθαρό; η) Πολίτες που αποδέχονται, αρχιτέκτονες που σχεδιάζουν, και πολιτικοί μηχανικοί που κατασκευάζουν εκτρωματικά κτήρια απανταχού της Ελλάδας. Στο όνομα μιάς απροσδιόριστης ελευθερίας η αισθητική τείνει να μηδενισθεί.  Γιατί ο σχεδιασμός και το κτίσιμο νέων ‘Παρθενώνων’ να μη είναι στόχοι τουλάχιστον μερικών από τους νέους μας αρχιτέκτονες;
θ) Το άσυλο και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών έχει περιορισθεί στα ΑΕΙ και αντ’ αυτών έχουμε άσυλο ασυδοσίας ομάδων. Ομάδων που καλύπτονται από μέλη ΔΕΠ για την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων.
ι) Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών, και άλλων υποτιθέμενα πνευματικών ταγών, προτιμά:
‐ Να ακολουθεί την μετριότητα αντί να εμπνέει τον λαό να μεγαλουργήσει.
‐ Να ανέχεται ‐και αρκετοί να υποβοηθούν ή και να καρπώνονται από‐ την διαφθορά αντί να καθίσταται τιμωρός της και παράδειγμα προς μίμηση.
ια) Η συντριπτική πλειοψηφία των πανεπιστημιακών ουσιαστικά αδιαφορεί για την κατάντια των ελληνικών πανεπιστημίων, και μερικοί ακόμα και παραπλανούν για την δήθεν υψηλή διεθνή αξιολόγησή τους με μεθόδους ανάξιες ακαδημαϊκών δασκάλων. Οι θύλακες αριστείας των ελληνικών πανεπιστημίων οφείλονται αποκλειστικά στην αντοχή και την διεθνή αναγνώριση ολίγων ουσιαστικών ερευνητών και δασκάλων. Αντίστοιχα, οι έλληνες φοιτητές που διαπρέπουν στο εξωτερικό είναι αυτοί που δεν αποδέχτηκαν το ελλήνικό πανεπιστημιακό κατεστημένο και δυστυχώς, οι περισσοτέροι από αυτούς παραμένουν στο εξωτερικό –επειδή δεν είναι αποδεκτοί από τα κατά κύριον λόγο αναξιοκρατικά ελληνικά ΑΕΙ. Οι εξαιρέσεις απέχουν πόρρω από το να επαρκούν° χρησιμοποιούνται μόνο τεχνηέντως από τους συμφέροντα, για την διατήρηση της αναξιοκρατίας, έχοντες. Μιά τέτοια χώρα δεν έχει λαμπρές προοπτικές κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης. Η αλλαγή νοοτροπίας ξεκινάει από τον καθένα μας. Ο ωχ‐ αδερφισμός και ο ατομισμός είς βάρος των άλλων χρειάζεται να αντικατασταθεί από συλλογικότητα για την βελτίωση των συνθηκών όλων μας. Χρειαζόμαστε ουσιαστική επικοινωνία αντί προπαγάνδας και μονολόγων. Ουσιαστική επικοινωνία σημαίνει αμοιβαία κατανόηση των διαφορετικών αναγκών και επιθυμιών ενός εκάστου ή ομάδων και σύνθεση των διαφορετικών απόψεών τους. Στόχος­ 4: Μείωση γραφειοκρατίας στο ελάχιστο δυνατό, και κατ’ αρχήν στα επίπεδα προηγμένων χωρών, π.χ., Βρετανία, με αυτόματη τιμωρία όσων δεν τηρούν τους νόμους ενάντια στην κατασπατάληση πόρων που συνεπάγεται η συντήρησή της. Ο στόχος μείωσης της γραφειοκρατίας θα πρέπει να ενταχθει λειτουργικά στο σχέδιο δράσης για την ανοικτή διακυβέρνηση. Η επίσημη ένταξη της Ελλάδας (19 Απριλίου 2012) στην «Συνεργασία για την Ανοικτή Διακυβέρνηση του ΟΗΕ διευκολύνει την επίτευξη αυτού του στόχου. Η μείωση της γραφειοκρατίας θα πρέπει να επιτευχθεί σε όλους τους τομείς δραστηριότητας και στα τρία επίπεδα δημόσιας διοίκησης. Μιά τέτοια μείωση θα έχει θετικές επιπτώσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι και όχι μόνο στην οικονομία. Στόχος ­5: Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας και τεχνολογίες αιχμής. Τρία παραδείγματα: Πρώτον, με βάση την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του προγράμματος ‘Ήλιος’, να προχωρήσουμε στην κατάκτηση πρωτοποριακής θέσης στον τομέα αυτό. Δεύτερον, ανάπτυξη προωθημένου λογισμικού για εσωτερική βελτίωση τομέων και εξωτερική εμπορία (μιά ιδιαίτερα επωφελής υποκατηγορία του είναι το λεγόμενο ευφυές λογισμικό). Τρίτον, ανάπτυξη άλλων απαραίτητων τεχνολογιών όπως η βιοτεχνολογία και η αιολική ενέργεια. Για τον στόχο αυτό καθώς και την αξιοκρατική ανάπτυξη της τριτοβάθμιας παιδείας απαιτούνται:
α) Οικονομικά και αξιοκρατικά κίνητρα επιστροφής Ελλήνων που έχουν αναγνωρισθεί σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού.
β) Πλήρη οικονομική υποστήριξη για την μετεκπαίδευση Ελλήνων στα κορυφαία Πανεπιστήμια του πλανήτη μας, με υποχρέωση επιστροφής τους στην Ελλάδα για την υλοποίηση αυτών των στόχων.
γ) Μακροχρόνιος σχεδιασμός για την ανέλιξη των υπαρχόντων, εθνικών κέντρων ή θυλάκων Αριστείας σε παγκόσμια κέντρα Αριστείας: (γ1) Κέντρα Αριστείας Βασικής Έρευνας, και (γ2) Κέντρα Αριστείας Προωθημένης Έρευνας Εφαρμογών. Γιατί άλλες συγκρίσιμες χώρες και όχι η Ελλάδα; Στόχος­ 6: Ποιοτική ενίσχυση παραδοσιακών τομέων ελληνικής οικονομίας. Παράδειγμα: Μετεξέλιξη μέρους του υπάρχοντος τουρισμού και ανάπτυξη πρωτοποριακών μονάδων για την προσέλκυση υψηλού τουρισμού σε νέους θεματικούς τομείς. Στόχος­ 7: Εμπλουτισμός και όχι πτώχευση της Ελληνικής γλώσσας. Αισθάνθηκα πολύ άσχημα την πρώτη φορά που διαπίστωσα ότι ό μέσος Άγγλος μιλάει πολύ καλύτερα Αγγλικά από ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων ‐με πανεπιστημικό πτυχίο‐ τα Ελληνικά. Στόχος­ 8: Δημιουργία ουσιαστικού σχεδίου –σε βάθος 30ετίας‐ για την μετάβαση στην κοινωνία της γνώσης (όχι της πληροφόρησης και συνακόλουθης εμπορευματοποίησής της). Η παρούσα κατάσταση της Ελλάδας χαρακτηρίζεται, δυστυχώς, από την πρακτικώς μηδενική παραγωγή πρωτότυπης επιστημονικής γνώσης πλανητικής σημασίας. Συγκρίσιμες χώρες το έχουν επιτύχει, και οι Έλληνες μπορούν εάν το αποφασίσουν και συνδυάσουν την ατομικότητα με την συλλογικότητα. Να σημειωθεί ότι, η κοινωνία της γνώσης δεν ταυτίζεται με την (από πολλούς επαγγελόμενη) οικονομία που βασίζεται στην γνώση. Η δεύτερη είναι μέρος και εξυπηρετεί την πρώτη. Ποιό συγκεκριμένα, η κοινωνία της γνώσης βασίζεται και στοχεύει –μεταξύ άλλων:
α) Στην ερευνητική επανάσταση για την οποία το κοινό απαιτείται να είναι πλήρως ενημερωμένο (δείτε πρόσφατη θέση ‐2010‐ της Ακαδημίας Επιστημών της Βρετανίας (The Royal Society)).
β) Δωρεάν ή προσιτή, παγκόσμια πρόσβαση στη γνώση (δείτε Παγκόσμια Έκθεση Ουνέσκο για τις κοινωνίες της γνωσης, δημοσιεύσεις Ουνέσκο 2005).
γ) Στην σύνθεση πολιτιστικών και επιστημονικών αξιών.
δ) Η πολυπλοκότητα, πλανητική διάσταση, και αναγκαιότητα άμεσης αντιμετώπισης, των περιβαλλοντικών προβλημάτων απαιτεί την επιστημονική συνεργασία Βορρά‐Νότου.
ε) Δημιουργία κοινωνιών αειφόρου ανάπτυξης.
στ) ́Οπως ρητώς σημειώνεται στην προαναφερθείσα έκθεση της Ουνέσκο, «Από τις απαρχές της δημοκρατίας στην Αθήνα, τα κοινωνικά αξιώματα έχουν αποτελέσει απαραίτητο συστατικό των υποχρεώσεων του πολίτη» (σ. 179). Η δια βίου μάθηση (χαρακτηριστικό της κοινωνίας της γνώσης) εξομαλύνει τις διαφορές γνώσης και συνεπώς μειώνει την άλλως υπερβολική εξουσία των επαϊόντων (οιασδήποτε υπαρκτής ή υποθετικής μορφής).
Η Ελλάδα πρέπει να αποτελέσει μέρος των επερχόμενων κοινωνιών γνώσης.
Μπορούμε, οι Έλληνες, να επιτύχουμε μέσα στον 21ο αιώνα, κάτι παρόμοιο με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό; Ή, τουλάχιστον, να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη μιάς κοινωνίας γνώσης, μιάς κοινωνίας αλληλεγγύης, μιάς κοινωνίας που σέβεται όλα τα μέλη της και το περιβάλλον που την συντηρεί; Ναι, εάν υλοποιήσουμε ένα μακρόπνοο σχέδιο για την ολική ανάταση της ελληνικής κοινωνίας. Μερικά βασικά στοιχεία ενός τέτοιου σχεδίου περιγράφηκαν στις προηγούμενες παραγράφους. Προτάθησαν με την ελπίδα συνεισφοράς στον προαπαιτούμενο διάλογο και δράση για την υλοποίηση ενός τέτοιου φιλόδοξου και εφικτού στόχου.
Υγ. Υπάρχει ένα πολιτικό κόμμα που έχει εμπεριστατωμένα προτείνει τον αναγκαίο μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας αντιμετωπίζοντας όχι μόνο βραχυπρόθεσμες, κυρίως, οικονομικές ανάγκες αλλά τις βαθύτερες αιτίες της χειμαζόμενης και παραπαίουσας ελληνικής κοινωνίας; Νομίζω όχι. Μπορεί να δημιουργηθεί; Γιατί όχι;! Στο νου και στο χέρι μας είναι.


[1] Russell, B. 1946, σ. 25. Ιστορία Δυτικής Φιλοσοφίας (A History of Western Philosophy, Unwin).
* «Αριθμητική και κάποια γεωμετρία υπήρχε μεταξύ των Αιγυπτίων και των Βαβυλωνίων, αλλά κυρίως σε μορφή πρακτικών κανόνων. Ο παραγωγικός λογισμός από ένα σύστημα γενικών παραδοχών ήταν Ελληνική καινοτομία.»
πηγή: Aντίφωνο

Πώς να νιώθουμε πιο χορτάτοι χωρίς περισσότερο φαγητό

trapezi-me-faghta

Πώς να νιώθουμε πιο χορτάτοι 
χωρίς περισσότερο φαγητό

Τα τακτά και μικρά γεύματα προσφέρουν ισορροπημένη διατροφή

Οι καθημερινοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής ωθούν τους περισσότερους ανθρώπους σε πολλές ώρες αφαγίας κατά την διάρκεια της ημέρας, μειωμένη φυσική δραστηριότητα λόγω καθιστικής φύσεως της εργασίας και κατάληξη σε ένα υπερφορτωμένο σε λιπαρά και θερμίδες βραδινό γεύμα.


Ενώ είναι κατανοητό πως ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου έχει τα συγκεκριμένα ωράρια, αυτό δεν θα πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για να μην προσέχουμε αρκετά τον εαυτό μας και την διατροφή μας. Μια πιο ισορροπημένη διατροφή με συχνά και μικρά γεύματα, εκτός του ότι θα μας δώσει την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά έτσι ώστε να είμαστε και πιο αποδοτικοί και ζωντανοί στην εργασία μας, αλλά παράλληλα κρατάει τα επίπεδα σακχάρου πιο σταθερά στο αίμα.

Όταν δεν υπάρχουν μεγάλες αυξομειώσεις δεν παρατηρούνται επεισόδια υπογλυκαιμίας ή υπεργλυκαιμίας και έτσι θωρακίζουμε τον οργανισμό μας μακροπρόθεσμα από την παρουσίαση σακχαρώδους διαβήτη.


Όταν καταναλώσουμε ένα γεύμα στο οποίο δεν έχουμε προσέξει τις ποσότητες και είναι αυξημένο σε λιπαρά αυξάνουμε τα επίπεδα σακχάρου σε υπέρμετρο βαθμό. Για να το αποφύγουμε αυτό πρέπει να καταναλώνουμε σε κάθε γεύμα τους σωστούς συνδυασμούς γευμάτων και παράλληλα να έχουμε κατά νου τις παρακάτω συμβουλές:


-Τρώμε την σαλάτα πριν το κυρίως γεύμα μας. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες μας προκαλούν κορεσμό, και παράλληλα βιταμίνη C, η οποία είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να καταναλώσουμε μικρότερες ποσότητες από το κυρίως γεύμα μας αφού θα νιώθουμε ήδη πιο χορτάτοι.


-Φροντίζουμε να μην αφήνουμε το στομάχι μας άδειο για πολλές ώρες γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα υπερκατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα μας. Ιδανικά καταναλώνουμε ένα γεύμα ανά 3-3.5 ώρες.


-Πίνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό ημερησίως. Όταν ο οργανισμός μας δεν είναι επαρκώς ενυδατωμένος, υπάρχει περίπτωση να μπερδέψουμε τα σήματα δίψας με πείνα, και να αναζητήσουμε να φάμε κάτι ενώ αυτό που ζητούσε ο οργανισμός μας ήταν νερό!


-Καταναλώνουμε τρόφιμα ολικής άλεσης όπου αυτό είναι εφικτό π.χ. ψωμί, μακαρόνια, δημητριακά, αλεύρι, μπισκότα κτλ. Τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και μας κρατούν χορτάτους για περισσότερες ώρες. Η ενέργεια από τα τρόφιμα αυτά αποδεσμεύεται αργά και σταθερά στο οργανισμό μας.


-Δεν τρώμε μπροστά στην τηλεόραση. Όταν τρώμε μπροστά στη τηλεόραση δεν ελέγχουμε την ποσότητα της τροφής που τρώμε γιατί η προσοχή μας είναι σε αυτό που παρακολουθούμε!


-Βοηθάει επίσης πολύ να φτιάξουμε το πιάτο μας εξ αρχής με την ποσότητα τροφής που πρόκειται να καταναλώσουμε έτσι ώστε να έχουμε εικόνα του πόσο θα φάμε. Εάν δεν το κάνουμε αυτό και ‘τσιμπολογάμε’ αυξάνουμε τις πιθανότητες υπερκατανάλωσης τροφής.


-Φροντίζουμε να τρώμε όταν είμαστε σε συναισθηματική ισορροπία. Όταν τρώμε από ανία, στενοχώρια, ανυπομονησία, άγχος κτλ καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα τροφής και τις περισσότερες φορές αυτή είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.


-Είναι σημαντικό να έχουμε καθορισμένες ώρες γευμάτων. Αυτό ‘εκπαιδεύει’ το στομάχι και τον εγκέφαλό μας να περιμένει τροφή στις συγκεκριμένες ώρες, ρυθμίζουμε το αίσθημα πείνας και κορεσμού και μας αποτρέπει από το να παραφάμε σε κάποιο γεύμα.


-Φροντίζουμε τον χώρο μέσα στον οποίο θα τρώμε. Είναι σημαντικό να είναι καθαρός και συγυρισμένος. Μια χαοτική κατάσταση γύρω από το τραπέζι είναι ικανή να μας οδηγήσει σε υπερφαγία.


-Είναι απαραίτητο να μασάμε αργά την τροφή μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να την απολαύσουμε περισσότερο και παράλληλα με αυτό τον τρόπο δίνουμε το χρόνο στο στομάχι μας να δώσει σήμα στον εγκέφαλο πως έχουμε χορτάσει.


Με αυτές τις πολύ απλές κινήσεις μπορούμε να φέρουμε πολύ μεγάλες αλλαγές στη διατροφική μας συμπεριφορά, καθώς και στη γενικότερη υγεία μας.


diatrofi.gr



Συναισθήματα



 Συναισθήματα - Το Μυστικό στα Χρονικά του Χρόνου
 
Αποτέλεσμα εικόνας για Συναισθήματα - Το Μυστικό στα Χρονικά του Χρόνου

Όταν είστε έτοιμοι να κάνετε αλλαγές, κλείνεστε επειδή δεν καταλαβαίνετε αυτά που συντελούνται, λόγω του ότι δεν είναι ακέραιες οι μνήμες σας και δεν έχετε καλλιεργήσει την εμπιστοσύνη μέσα σας,. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη να αρχίσουν οι άνθρωποι να εμπιστεύονται το συναισθηματικό τους κέντρο και να λειτουργούν με αυτό. Όταν "διάφορα" ενεργοποιούν το συναισθηματικό σας κέντρο και σας κάνουν να νιώθετε άβολα, αντιμετωπίστε τα συναισθήματα, που δεν σας είναι αρεστά. Αυτή είναι η ουσία σας. Αυτά τα συναισθήματα είναι τα χρυσαφικά σας, οι θησαυροί σας και τα πολύτιμα πετράδια σας, από τα οποία μπορείτε να μάθετε για την ταυτότητά σας. Είναι ο εφαλτήρας σας, και δεν τελειώνει ποτέ με αυτό. Δεν μπορείτε να τα σπρώξετε μακριά και να πείτε, «Αίσχος, δεν μου αρέσει αυτός που ήμουν τότε!» Όμως, μπορείτε να αλλάξετε τον "εαυτό" που αντιλαμβανόταν την πραγματικότητα με αυτό τον τρόπο. Καθώς συνεχίζετε να έχετε επίγνωση και να αποκομίζετε βαθιά κατανόηση του ποιοι είστε, μπορείτε να κοιτάξετε αυτή την οντότητα, σε εκείνο το σημείο και να την ξαναδείτε, συνειδητοποιώντας εκ νέου ποιοι ήσασταν τότε. Αυτή είναι μια διαρκής διαδικασία. Θα αρχίσετε να την παρατηρείτε ο ένας στον άλλον.

Τιμήστε τους φίλους σας, καθώς αυτοί περνούν μέσα από τα δικά τους "διάφορα" απλώς, μην εμπλακείτε σε αυτά. Αν εί-ναι για σας, κάντε το, αλλά μη βοηθάτε τους άλλους να επιμηκύνουν τα δράματά τους. Είναι η εποχή για να περνάμε μέσα από τα "διάφορα" και όχι για να στήνουμε θεατρικές παραστάσεις που κρατάνε 365 ημέρες. Σας προτείνουμε να λέτε τις ιστορίες σας μία ή δύο ή τρεις, το πολύ, φορές, και μετά, τέρμα. Δεν είναι ανάγκη να λέτε σε όλους τα πάντα, επειδή και σε όλους τους άλλους συμβαίνουν τα δικά τους "διάφορα". Καταλαβαίνετε; Όταν συζητάτε συνέχεια τα δικά σας "διάφορα", χάνετε την ουσία, επειδή μιλάτε αντί να κάνετε και να βλέπετε αυτά που λέτε στον εαυτό σας. Με το να λέτε στους πάντες τι σας συμβαίνει, θέλετε απλώς να κερδίζετε την προσοχή, και αυτό δεν το έχετε ανάγκη. Τα γεγονότα είναι συνεχιζόμενα, και δεν "ξεμπερδεύετε" ποτέ μαζί τους στην πραγματικότητα, επειδή αυτά είναι τα "διάφορά" σας. Αν σας συμβαίνει κάτι οδυνηρό, μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι θα συναντήσετε αργότερα μια περίπτωση που θα είναι παρόμοια, και ότι θα έχετε αποκτήσει μια συμπόνια που δεν την είχατε πριν. Θα βλέπετε την κατάσταση από μια εντελώς διαφορετική οπτική γωνία. Όσα αναδύονται τώρα είναι εκείνα που σας εμπόδισαν, αρχικά, να αντιληφθείτε την πραγματικότητα. Είναι εκείνα τα μέρη στο συναισθηματικό σας σώμα όπου κόπηκαν οι κεντρικές αρτηρίες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να μη μπορούν πια να ρέουν οι πληροφορίες, οπότε εσείς μπήκατε στον πόνο και μεταφράσατε αυτό τον συναισθηματικό πόνο μέσα από το υλικό σας σώμα. Προτείνουμε σε όλους σας να απευθυνθείτε σε κάποιους που θα δουλέψουν με το σώμα σας. Η δουλειά με το φυσικό σώμα εμπεριέχει, απλώς, τη διαδικασία του να φέρνει κανείς ενέργεια από το σύμπαν μέσα στο σώμα σας, όπου μέσα σε αυτό έρχονται να ενωθούν τα άλλα σώματα — νοητικό, υλικό, συναισθηματικό και πνευματικό - και έτσι προσαρμόζεται το ενεργειακό δικτύωμα. Όταν υπάρχει αρμονία στο ενεργειακό σας δικτύωμα και δεν εμποδίζετε την κυτταρική μνήμη και επιτρέπετε στην ενέργεια να μπαίνει στο σώμα σας, η ενέργεια κινείται μέσα στα τσάκρα σας και τροφοδοτεί το σώμα σας με τις πληροφορίες της. Όταν φοβάστε ή κλείνεστε ή όταν κατηγορείτε κάποιον άλλον ή όταν βρίσκεστε σε άρνηση, κολλάτε. Τότε, παρ' όλο που το φως μπορεί να κατακλύζει το σώμα σας, δεν ταιριάζει με την ύφανση του δικτυώματος. Έτσι, είστε στο χάος και όλοι θέλουν να βρίσκονται μακριά σας, γιατί αποπνέετε χάος. Μια χαρά μέρος είναι το χάος για να βρίσκεται κανείς, αρκεί να μην είναι μόνιμη η διαμονή του εκεί. Όταν αρνείστε το συναίσθημα, ζητάτε να συντελεστούν μεγάλες γήινες αλλαγές μέσα στην ψυχή σας. Όταν όμως επιτρέπετε να συμβαίνει μια θύελλα εδώ, ένας τυφώνας εκεί ή μια μικρή ηφαιστειακή έκρηξη εδώ και εκεί, επιτρέπετε στα συναισθήματά σας ελευθερία έκφρασης, οπότε και αυτά δεν θα δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις στο προσωπικό σας περιβάλλον. Το συναίσθημα είναι αυτό που σας συνδέει με την ανθρωπότητα` η συγκίνηση είναι αυτό που σας συνδέει με τα συναισθήματά σας. Σε αυτό το επίπεδο ύπαρξης, τα συναισθήματά σας σάς συνδέουν με το πνευματικό σας σώμα. Αυτό που λέμε είναι ότι τα συναισθήματα, ή αυτά που νιώθετε, είναι το κλειδί για να είναι κανείς ζωντανός σε τούτη την πραγματικότητα. Υφίστανται πολλές πραγματικότητες όπου δεν υπάρχει το συναίσθημα, αλλά σε τούτη την πραγματικότητα αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο που έχετε. Αν απαρνηθείτε τον συναισθηματικό σας εαυτό κατά τη διάρκεια αυτής της ζωής, τότε καλύτερα να καταλάβετε ότι έχετε παραιτηθεί. Αν δεν πρόκειται να συμμετέχετε στον συναισθηματικό σας εαυτό, τότε δεν θα μπορέσετε ποτέ να μπείτε στο παιχνίδι που σας συζητάμε. Θα είστε, απλώς, μέρος της μάζας που παρακολουθεί τηλεόραση και νιώθει, ξανά και ξανά, θύμα. Αν αισθάνεστε πόνο στο συναισθηματικό σας σώμα, ρωτήστε τον εαυτό σας για ποιο λόγο πιστεύετε ότι βρίσκεται εκεί ο πόνος αυτός, ποιο σκοπό εξυπηρετεί ο πόνος αυτός και γιατί επιλέγετε να δημιουργείτε πόνο με τα συναισθήματά σας. Γιατί δεν επιλέγετε να δημιουργείτε τη χαρά; Τα πάντα είναι επιλογή. Χρειάζεται να σας το υπενθυμίσουμε αυτό.

Γεωτρόπιο 1

  Το αηδόνι της Λέσβου - Στα ψαροχώρια των Παξών - Στο Σουφλί του μεταξιού - Στον Ασπρόπυργο - Ο γηραιός Αρκουδόπρινος



Aπό σήμερα θα ταξιδεύουμε συχνά μέσα από τις σελίδες του αγαπημένου μου περιοδικού.
 Θα δούμε εικόνες ζωής από αυτό τον υπέροχο πλανήτη που σταδιακά χάνονται δυστυχώς!
 Ίσως προλαβαίνουμε ακόμα ... να κάνουμε κάτι .
Καλά Ταξίδια νάχουμε !
 
















Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
Το αηδόνι της Λέσβου
Στα ψαροχώρια των Παξών
Στο Σουφλί του μεταξιού
 Στον Ασπρόπυργο
Ο γηραιός Αρκουδόπρινος

Λικέρ δυόσμος



Λικέρ Δυόσμου συνταγή από Mary Patoula


Λικέρ δυόσμος

 Ο δυόσμος αυτή την εποχή είναι στα απάνω του και για αρκετό διάστημα ακόμη, μπορούμε να τον ευχαριστηθούμε στο φαγητό, να τον αποξηράνουμε για το χειμώνα, να τον απολαύσουμε σαν ρόφημα, αλλά και σαν λικέρ ακόμα.

3 - 4 ποτήρια δυόσμο τα φύλλα (περίπου 2 ματσάκια)
½ lt τσίπουρο
½ lt ούζο
½ κιλό ζάχαρη
2 μοσχοκάρυδα ολόκληρα
1 κομμάτι κανέλλα
4 μοσχοκάρφια (γαρύφαλλα)

Ξεφυλλίζουμε το δυόσμο, τον ξεπλένουμε και στεγνώνουμε όσο είναι δυνατόν με χαρτί κουζίνας τα φύλλα του.

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα βάζο που κλείνει αεροστεγώς και το αφήνουμε για ένα μήνα περίπου στον ήλιο.

Κάθε εβδομάδα ανακατεύουμε ελέγχοντας αν έχει λιώσει η ζάχαρη.
Όταν περάσει ο μήνας ή και λίγο περισσότερο, σουρώνουμε το περιεχόμενο του βάζου σε μία μπουκάλα με ένα τούλι και -αν είναι απαραίτητο- το περνάμε και δεύτερο χέρι με τούλι και μπαμπάκι.

Σερβίρεται παγωμένο μετά το φαγητό σαν χωνευτικό!

Οι αναλογίες που δίνω είναι αυτές που μου δόθηκαν, αλλά μπορούμε να ελαττώσουμε τη ζάχαρη αν το θέλουμε λιγότερο γλυκό.

Επίσης να αντικαταστήσουμε ένα μέρος από το ούζο με ίση ποσότητα τσίπουρο.

syntageskardias.blogspot.gr

ΑΓΙΟΣ ΜΑΜΑΣ


πηγή: http://www.cyprusvillagelink.com/AgiosMamasGreek.asp

ΑΓΙΟΣ ΜΑΜΑΣ
Agios Mamas Village
Το χωριό Άγιος Μάμας είναι ριζωμένο στο ανατολικό πόδι του βουνού Ζαλάκα που δεσπόζει όλης της περιοχής. Είναι 25χλμ απο την Λεμεσό και σε υψόμετρο γύρω στα 590μ. Είναι πασίγνωστο για το δροσερό του κλίμα κατα τους μήνες του καλοκαιριού. Υποτίθεται πως το χωριό κτίστηκε απο τους Βυζαντινούς Ακρίτες (συνοριακοί φρουροί) που προστάτευαν το νησί απο τις επιθέσεις Αράβων πειρατών μεταξύ των 7-10ου αιώνα.
Agios Mamas View



Ονομάστηκε απο τον προστάτη άγιο των Ακρίτων, τον Ά.Μάμα. Έχει πολύ πλούσια και παραδοσιακή ιστορία. Δυστυχώς αυτή η θρυλική και σημαντική ιστορία καταστράφηκε απο τους τούρκους οταν επιτέθηκαν και κατάκτησαν το νησί το 1571. Ένα αποτέλεσμα της κατάκτησης ηταν οτι οι κάτοικοι του χωριού διώχτηκαν απο τα σπίτια τους και μετακίνησαν στην περιοχή Φοινίκι 1χλμ βόρεια. Το χωριό αποικίθηκε απο τούρκους. Οι Αγιομαμίτες αναγκάστηκαν να μείνουν εκεί, γύρω απο την μικρή εκκλησία του Α.Γεωργίου (άλλου προστάτη των Ακρίτων),ως πρόσφυγες για 145 χρόνια ώσπου να ωριμάση ο χρόνος για την επιστροφή τους.

Γύρω στο 1720 ο Ά.Μάμας ως σε θαύμα εμφανίστηκε στον ιερέα Κουκούνα και του ζήτησε να κτίσει μια εκκλησία στον ίδιο χώρο που ήταν η παλιά. Ενα άλλο φανταστικό γεγονός συνέβηκε όταν ο Μικελλής Φραγκοφίνος, ο δάσκαλος του χωριού ίδρυσε το 1898 ενα σημαντικό όμιλο. Αυτός είναι σήμερα ο πιο παλιός όμιλος στην Κύπρο με πάνω απο 100 χρόνια ζωής. Έχει πολλούς θρίαμβους και επιτυχίες σε διάφορους τομείς. Αυτός είναι ο λόγος που οι χωριανοί θεωρούν το χωριό τους ως πολύ σημαντικό.

Agios Paraskevi Church
Ο επισκέπτης μπορεί επίσης να δει την μικρή και πανέμορφη εκκλησία της Αγίας Παρασκευής με τα φρεσκό της που βρίσκεται μέσα στο χωριό και την νεα εκκλησία των αγίων αποστόλων Σίλα και Σιλουανού στο Ξυλούρικο.Προσφέρει ενα χώρο για πικ-νικ αρκετό για 400 άτομα κάτω απο τα πεύκα. Υπάρχει επίσης το πολιτιστικό κέντρο του χωριού με την πλούσια του βιβλιοθήκη με 1800 τόμους.

Το χωριό τώρα έχει μόνο 120 κατοίκους παρ’όλον οτι το 1960 είχε πάνω απο 400. Οι κάτοικοι απασχολούνται κυρίως με την καλλιέργια αμπελώνων σχεδόν ολοκλήρως με νέες ποικιλίες και ελιών, αμυγδαλιών και άλλων φρούτων. Το χωριό είναο πολύ γνωστό οχι μόνο για την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της κουμανταρίας του. Πολύ συχνά έφθανε μέχρι 2000 φορτία γαϊδάρων (που ήταν παραδοσιακός τρόπος μετρήσεως βάρους). Υπήρχαν πολλά οινοποιεία στην περιοχή αλλά τα τελαυταία δυο έκλεισαν το 1960 μετα την ίδρυση ενος μοντέρνου οινοποιείου. 

"Καίγομαι, μέχρι να γίνω στάχτη"



Μαρίνα Τσβετάγεβα  ((26 Σεπτεμβρίου 1892 - 31 Αυγούστου 1941)
 Marina Tsvetaeva.jpg                                                                                                                                                
"Καίγομαι, μέχρι να γίνω στάχτη"
Όλα όσα κανείς δεν χρειάζεται, φέρτε τα σε μένα,
Όλα πρέπει να καούν στη φωτιά μου,
Τραβάω σαν μαγνήτης τη ζωή και το θάνατο
Για να τα προσφέρω, μικρό δώρο, στη φωτιά μου.
Στη φλόγα αρέσουν τα πράγματα που δεν έχουν βάρος'
Τα κλαδιά του περασμένου χρόνου, οι κορόνες, οι χαμένες λέξεις,
Η φλόγα ξεπετάγεται όταν τροφοδοτείται από τέτοια πράγματα
Και θα ξαναγεννηθείτε πιο καθαροί από τη στάχτη.
Τραγουδώ μόνο μέσα στη φωτιά, όπως και ο Φοίνικας.
Στηρίξτε γερά τη ζωή μου,
Καίγομαι στα σίγουρα, καίγομαι μέχρι να γίνω στάχτη.
Έτσι, η νύχτα θα είναι διάφανη για σας.
Φωτιά από πάγο, πηγή από φωτιά,
Υψώνω ψηλά τη σιλουέτα μου,
Κρατώ ψηλά την αξιοπρέπειά μου
Με την υπόσταση της συνομιλήτριας και της κληρονόμου!
(Verstes II)

Κάποια μέρα, αξιολάτρευτο πλάσμα,
Δεν θα είμαι πια για σένα παρά μόνο ανάμνηση,
Χαμένη μέσα στην γαλανομάτα μνήμη σου,
Χαμένη, θαμμένη, τόσο μακριά, τόσο μακριά!
Θα ξεχάσεις το προφίλ μου με τη γαμψή μύτη,
Το στεφανωμένο από τον καπνό των τσιγάρων μετωπό μου,
Το συνεχές γέλιο μου που εκνευρίζει τους ανθρώπους,
Και τα άπειρα ασημένια δαχτυλίδια πάνω στο φιλόπονο χέρι μου,
Και τη σοφίτα μας, που μοιάζει με καμπίνα πλοίου,
Και την ακαταστασία των χαρτιών μου.
Θα ξεχάσεις την τρομερή χρονιά, που την εξαΰλωσε η Δυστυχία.
 
Ήσουν τόσο μικρή κι εγώ τόσο νέα ακόμα!

Έγραφα πάνω σε μια πλάκα από σχιστόλιθο
Και πάνω στα ξεθωριασμένα φτερά μιας βεντάλιας,
Και πάνω στην άμμο των ποταμών και των θαλασσών,
Πάνω στον πάγο με πατίνια και πάνω στο γυαλί μ' ένα δαχτυλίδι,

Και πάνω στο φλοιό των αιωνόβιων δέντρων,
Και στο τέλος, για να το μάθουν όλοι,
Ότι αγαπήθηκες, αγαπήθηκες, αγαπήθηκες, αγαπήθηκες!
Και υπέγραφα τις λέξεις αυτές με ένα ουράνιο τόξο στον ορίζοντα.

Μικρέ μου Μουρ, συγχώρεσέ με, αλλά αργότερα τα πράγματα θα χειροτέρευαν. Είμαι σοβαρά άρρωστη, δεν είμαι πια ο εαυτός μου. Σε αγαπώ τρελά. Κατάλαβε ότι δεν μπορούσα πια να ζήσω. Πες στον μπαμπά και στην Άλια, αν τους δεις, ότι τους αγάπησα μέχρι την τελευταία στιγμή και εξήγησέ τους ότι βρισκόμουν σε αδιέξοδο.
(στο γιο της)



Ο Ντα Βίντσι στο «Μυστικό Δείπνο»;;;

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/08/blog-post_29.html?spref=fb

Ο Ντα Βίντσι «εμφανίζεται» στο «Μυστικό Δείπνο»;;;


Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι χωρίς αμφιβολία ο καλλιτέχνης πίσω από μερικά από τα διασημότερα έργα ζωγραφικής τέχνης στην ιστορία, ωστόσο οι ειδικοί της τέχνης λίγα γνωρίζουν σχετικά με το πώς έμοιζε ο ίδιος. Επειδή αυτή η μεγαλοφυΐα της Αναγέννησης δεν δημοσίευσε αυτοπροσωπογραφίες από τα νεανικά του χρόνια, οι ακαδημαϊκοί ανά τον κόσμο έχουν αναγκαστεί να διερευνήσουν εις βάθος τις υποψίες τους ότι μπορεί να έχει τοποθετήσει την εικόνα του σε ένα από τα αριστουργήματά του, και μάλιστα στον διάσημο «Μυστικό Δείπνο».
perierga.gr - Ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι τον εαυτό του στο "Μυστικό Δείπνο";
Ο ιστορικός τέχνης δρ Ross King παρουσίασε πρόσφατα νέα στοιχεία που, όπως ο ίδιος πιστεύει, καταδεικνύουν ότι στον εν λόγω πίνακα ο Ντα Βίντσι χρησιμοποιεί το πρόσωπό του για δύο αποστόλους: τον Θωμά και τον Ιάκωβο. Ο δρ King στηρίζεται στο πορτρέτο ενός άνδρα με κόκκινο χρώμα, το οποίο δημιουργήθηκε το 1515, και πιστεύεται ότι είναι η αυτοπροσωπογραφία του Ντα Βίντσι.

perierga.gr - Ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι τον εαυτό του στο "Μυστικό Δείπνο";
«Έχει κλασική ελληνική μύτη, μακριά μαλλιά και γενειάδα, όπως ο Ιάκωβος στον πίνακα. Επιπλέον, ο Θωμάς κάνει μια χειρονομία με το δάχτυλό του, που αναφέρεται στα κείμενα ως σήμα-κατατεθέν του Ντα Βίντσι», εξηγεί ο δρ King. Ωστόσο ο επιστήμονας και μελετητής του Λεονάρντο ντα Βίντσι και των έργων του, Charles Nicholl λέει σχετικά: «Ο μοναδικός από όλους τους Αποστόλους με τον οποίο ο Λεονάρντο δεν θα επιθυμούσε με τίποτα να ταυτιστεί μαζί του, είναι ο Θωμάς. Και ο λόγος είναι απλός. Ο Ντα Βίντσι ήταν μεγάλος υποστηρικτής του διαλόγου και των ερωταποκρίσεων πριν καταλήξει σε ένα συμπέρασμα και δεν αποδεχόταν εύκολα ό,τι του έλεγαν οι άλλοι. Σε αντίθεση με τον Θωμά…».
perierga.gr - Ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι τον εαυτό του στο "Μυστικό Δείπνο";

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η «εύρεση» εικόνων του Λεονάρντο στους πίνακές του έχει γίνει τα τελευταία χρόναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές «παιχνίδι» ανάμεσα στους ακαδημαϊκούς, με πιο γνωστή «ανακάλυψη» αυτή που αναφέρει ότι η Μόνα Λίζα είναι στην πραγματικότητα αυτοπροσωπογραφία του Ντα Βίντσι με… αμφίεση!

http://perierga.gr/


Δεκαεφτά ιστορικοί χάρτες της Κρήτης

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.



flashnews.gr
Οι χάρτες χρονολογούνται απο το 1588 εως το 1861
Μια συλλογή απο φωτογραφίες ιστορικών χαρτών που απεικονίζουν την Κρήτη πριν απο σχεδόν μισό αιώνα.
Κάθε χάρτης προσφέρει διαφορετική απεικόνιση της Κρήτης και μας μεταφέρει πίσω στο μακρινό παρελθόν.
Ο αρχαιότερος απο τους χάρτες χρονολογείται το 1588 ενω ο νεότερος το 1861
Amsterdam 1625 
Crete:Johnston Edinbourg London 1861  
Χάρτης της Κρήτης και άλλων νησιών, 1584
Χάρτης της Κρήτης. Regno di Candia. 1658.
Οθωμανικός χάρτης της Κρήτης
Χάρτης της Κρήτης του Οθωμανού χαρτογράφου Πιρί Ρέις. 
Amsterdam 1610
Antwerp 1588
Amsterdam 1655
Amsterdam 1661
Amsterdam 1680
Georgio Sideri, Χάρτης της Κρήτης, 1562
Απεικόνιση της πόλης Candia (Χάνδακας - Ηράκλειο), 1429




"το ιδανικό σνακ”

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Αυστριακή εφημερίδα αποθεώνει τον κρητικό ντάκο. Τον χαρακτηρίζει ως “το ιδανικό σνακ”
5b8a88a25af1e

Δημοφιλείς αναρτήσεις