Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Ἁγιολόγιον - Νοέμβριος 6

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Αγίων Τέχνες Ἁγιολόγιον - Νοέμβριος 6
Ὁ Ἅγιος Παῦλος ὁ Ὁμολογητὴς καὶ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς μετὰ φιλανθρωπίας κατενεχθείσης κόνεως ἐπὶ Λέοντος τοῦ Μεγάλου
Ὁ Ὅσιος Λουκᾶς
Ὁ Ὅσιος Νίκανδρος
Ὁ Ὅσιος Παῦλος ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς (τρελός)
Ὁ Ὅσιος Ἀγάπιος ὁ πρεσβύτερος
Ὁ Ἅγιος Δημητριανός ἐπίσκοπος Κηθηρίας Κύπρου
Οἱ Ὅσιοι Βαρλαάμ «ὁ ἐν Χουτινῇ» καὶ Λουκᾶς «ὁ ἐν Σπηλαίῳ» (Ρῶσοι)
Ὁ Ἅγιος Iltud (Οὐαλλός)

Ὁ Ἅγιος Παῦλος ὁ Ὁμολογητὴς καὶ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Γεννήθηκε στὴ Θεσσαλονίκη, στὶς ἀρχὲς τοῦ 4ου αἰῶνα μ.Χ. Ἔγινε διάκονος στὴν Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ γραμματέας τοῦ Πατριάρχη Ἀλεξάνδρου. Ὅταν πέθανε ὁ Ἀλέξανδρος, Πατριάχης ἐξελέγη -τὸ 340- ὁ Παῦλος. Ἡ χειροτονία του ἔγινε ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ ἀρειανόφιλου αὐτοκράτορα Κωνσταντίου, ποὺ ἔλειπε τότε στὴν Ἀντιόχεια. Ὅταν ὁ Κωνστάντιος ἐπέστρεψε στὴν Πόλη, ἐξεδίωξε ἀπὸ τὸ θρόνο τὸν Παῦλο καὶ ἀντ᾿ αὐτοῦ τοποθέτησε τὸν ἀρειανιστὴ Εὐσέβειο Νικομήδειας. Τότε ὁ Παῦλος πῆγε στὴ Ῥώμη, ὅπου ἦταν ἐξόριστος ὁ Μέγας Ἀθανάσιος. Ἔπειτα, μὲ τὴν ἐπέμβαση τοῦ πάπα Ῥώμης Ἰουλίου, οἱ ἐξόριστοι ἀνέκτησαν τοὺς θρόνους τους. Ἀλλὰ καὶ πάλι, μὲ ἐνέργειες τῶν Ἀρειανῶν, ὁ Παῦλος ἐκδιώκεται ἀπὸ τὸ θρόνο. Κατόπιν καὶ πάλι, μὲ ἀπειλὲς τοῦ Κώνσταντα στὸν ἀδελφό του Κωνστάντιο, ὁ Παῦλος ἐπανέρχεται στὸ θρόνο του, καὶ γιὰ τρία χρόνια ἀδιάλειπτα ἐργάζεται γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία. Ὅμως, μετὰ τὸ θάνατο τοῦ Κώνσταντα, ὁ Κωνστάντιος ἐξόρισε καὶ πάλι τὸν Παῦλο στὴν Κουκουσὸ τῆς Ἀρμενίας, ὅπου μὲ πανουργία οἱ Ἀρειανοὶ τὸν ἔπνιξαν μὲ τὸ ἴδιο του τὸ ὠμοφόριο. Ἔτσι, ὁ μέγας αὐτὸς Ὁμολογητής, μέσα σὲ ταλαιπωρίες καὶ βάσανα, παρέδωσε τὴν ψυχή του στὸ Χριστό, χωρὶς νὰ καμφθεῖ. Καὶ τήρησε ἀπόλυτα τὴν ἐντολὴ τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ποὺ λέει, «κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας», ἂς κρατᾶμε, δηλαδή, καλὰ τὴν ὁμολογία τῆς πίστης μας πρὸς τὸ Χριστό.
Τῇ αὑτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τῆς μετὰ φιλανθρωπίας κατενεχθείσης κόνεως ἐπὶ Λέοντος τοῦ Μεγάλου
Λεπτομέρειες βλέπε στὸν «Μέγα Συναξαριστή» τοῦ Ματθαίου Λαγγῆ τόμος ΙΑ´, σελίδα 171, ἔκδοση 1993.
Ὁ Ὅσιος Λουκᾶς
Ξένος πρὸς τὶς μάταιες κλήσεις καὶ ἐπιθυμίες, καταγινόταν ἥσυχα μὲ τὴν ἐργασία του καὶ τὸν ὑπόλοιπο καιρὸ χρησιμοποιοῦσε γιὰ λογικὴ ἀνάπαυση, μελέτη καὶ ἀγάπη πρὸς τὸν πλησίον του. Ὁ Ὅσιος Λουκᾶς ἦταν ἀπὸ τὸ Ταυρομένιο τῆς Σικελίας καὶ ἀπὸ μικρὸ παιδὶ διακρινόταν γιὰ τὴν ζωντανὴ εὐσέβειά του. Ἀπὸ τὸν ἱδρώτα του ἔδινε στοὺς φτωχοὺς καὶ πολλὲς φορὲς ἀγρύπνησε κοντὰ στὰ κρεβάτια δυστυχισμένων, ποὺ χωρὶς οἰκογένεια περνοῦσαν τὴν ἀσθένεια μέσα στὴ θλίψη καὶ τὴν μόνωση. Οἱ γονεῖς του θέλησαν νὰ τὸν παντρέψουν, ἀλλ᾿ ὁ Λουκᾶς δὲν δέχτηκε. Δὲν περιφρονῶ, ἔλεγε τὸν γάμο, ἀφοῦ τόσο τὸν τίμησε ὁ Κύριός μας καὶ ἡ Ἐκκλησία. Ἀλλ᾿ εἶναι τάχα ἀνάγκη νὰ παντρευτοῦμε ὅλοι; Ὑπάρχουν τόσες διακονίες πρὸς τὸν πλησίον, ποὺ μπορεῖ νὰ ἐκτελεῖ ὁ ἄγαμος μὲ περισσότερη εὐκολία. Ἐπίσης εἶναι ὑποχρεωτικὸ νὰ ἀποκτήσει κανεὶς παιδιά; Καὶ μήπως τάχα δὲν εἶναι ἱερὸ καὶ ὡραῖο νὰ δώσει κανεὶς ψωμὶ καὶ νὰ φέρει κάποια ἀκτίνα παρηγοριᾶς στὶς καρδιὲς ἀπόρων ὀρφανῶν; Ἀργότερα ὁ Λουκᾶς ἔγινε μοναχὸς καὶ ἀσκήτευε σὲ κάποια τοποθεσία τῆς Αἴτνας. Στὴ συνέχεια ταξίδεψε στὸ Βυζάντιο, ὅπου ὑπῆρχαν τόσοι θησαυροὶ τῆς Ἐκκλησίας. Τελικὰ τὸν τράβηξε ἡ Κόρινθος, ὅπου δίδασκε καὶ οἰκοδομοῦσε μὲ τὶς εὐσεβεῖς ὁμιλίες του καὶ τὶς πατρικὲς συμβουλές του. Ἐκεῖ ἐπίσης τὸν βρῆκε καὶ ὁ εἰρηνικὸς θάνατος τοῦ δικαίου.
Ὁ Ὅσιος Νίκανδρος
Μαρτύρησε, ἀφοῦ θανατώθηκε μὲ μαχαῖρι.
Ὁ Ὅσιος Παῦλος ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς (τρελός)
Δὲν γνωρίζουμε πὼς ἀπεβίωσε. Ξέρουμε μόνο ὅτι ἦταν ἀπὸ τὴν Κόρινθο καὶ ὅτι ἔγινε σημειοφόρος.
Ὁ Ὅσιος Ἀγάπιος ὁ πρεσβύτερος
Κατὰ κόσμον Ἀσημάκης Λεονάρδος, γνωστὸς ὡς Ἀγάπιος ὁ πρεσβύτερος. Διαπρεπὴς λόγιος καὶ ἐκκλησιαστικὸς συγγραφέας (Δημητσάνα, 1740-Ἄργος, 1812). Ὁ νεαρὸς Ἀσημάκης ἔμαθε τὰ πρῶτα του γράμματα στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα του - πιθανῶς στὴ σχολὴ Φιλοσόφου, ποὺ βρισκόταν κοντὰ στὴ Δημητσάνα - καὶ ἀργότερα στὴν Τρίπολη, ὅπου ἄκουσε τὰ μαθήματα τοῦ ἱεροδιδάσκαλου Παρθενίου. Τὸ 1759, σὲ ἡλικία 19 ἐτῶν, ἀναχώρησε γιὰ τὴν Κωνσταντινούπολη μὲ ἀντικειμενικὸ σκοπὸ τοῦ ταξιδιοῦ του τὸ Ἅγιον Ὄρος, ὅπου δίδασκε τότε ὁ Εὐγένιος Βούλγαρης. Τελικὰ ὅμως κατέληξε στὴ Σμύρνη, ὅπου σπούδασε στὴν τότε Εὐαγγελικὴ Σχολὴ τῆς ἰωνικῆς μεγαλουπόλεως. Ἐκάρη μοναχὸς καὶ πῆρε τὸ ἱερατικὸ ὄνομα Ἀγάπιος. Ἵδρυσε τὸ 1764 μαζὶ μὲ τὸν συμπατριώτη του λόγιο ἱερομόναχο Γεράσιμο Γοῦνα, τὴν σχολὴ τῆς Δημητσάνας, ποὺ κατὰ τὴν πρώτη περίοδο τῆς λειτούργησε ὡς τὸ 1770. Τὸ ἔτος αὐτὸ ξέσπασαν στὴν Πελοπόννησο μεγάλοι διωγμοὶ καὶ ἄγρια τρομοκρατία ὡς ἀντίποινα γιὰ τὴν συμμετοχὴ τῶν ἑλληνικῶν πληθυσμῶν στὸ κίνημα τοῦ Ὀρλόφ. Στίφη Ἀλβανῶν διέτρεχαν τὸν Μοριά, λεηλατῶντας καὶ ἐρημώνοντας τὴν χώρα. Ἀνάμεσα στὶς πόλεις ποὺ καταστράφηκαν τότε ἦταν καὶ ἡ Δημητσάνα. Ἡ σχολή της ἔκλεισε καὶ ὁ Ἀγάπιος κατέφυγε στὴ Ζάκυνθο, ἐνῷ ὁ Γεράσιμος στὴ Σμύρνη. Ἀπὸ τὴν Ζάκυνθο ὁ Ἀγάπιος πέρασε στὴν Πάργα, ὅπου καὶ δίδαξε. Τὸ 1780, ὅταν στὴν Πελοπόννησο ἀποκαταστάθηκε σχετικὴ ἠρεμία, ἐπέστρεψε στὴ Δημητσάνα καὶ ἀνέλαβε πάλι τὰ διδακτικά του καθήκοντα στὴν ἀνασυσταθεῖσα σχολή της. Τὸν ἑπόμενο χρόνο τὸν κάλεσαν νὰ ἀναλάβει τὴν διεύθυνση τῆς Εὐαγγελικῆς Σχολῆς. Ἀλλὰ καὶ στὴν θέση αὐτὴ δὲν παρέμεινε γιὰ μεγάλο χρονικὸ διάστημα. Μεταξὺ 1783-1786 ἐπισκέφθηκε τοὺς Ἁγίους τόπους καὶ ἀπὸ τότε πῆρε καὶ τὴν προσωνυμία Χατζη-Ἀγάπιος. Ἔκτοτε τὸ ἱεραποστολικὸ ἔργο ἔγινε ὁ κύριος σκοπὸς τῆς ζωῆς του. Ἐπισκέφθηκε κατὰ καιροὺς τὴν Θεσσαλία, Μακεδονία, Θρᾴκη, τὸ Ἅγιον Ὄρος, τὴν Μ. Ἀσία, Παλαιστίνη, Ἀραβία, Αἴγυπτο, Ἤπειρο, Πελοπόννησο καὶ νησιά. Τὸ 1812 ἐπέστρεψε στὴ σχολὴ τῆς γενέτειράς του, ἔπειτα ἀποσύρθηκε στὸ Ἄργος, ὅπου καὶ πέθανε.
Ὁ Ἅγιος Δημητριανός ἐπίσκοπος Κηθηρίας Κύπρου
Ἄγνωστος στοὺς Συναξαριστές, γνωστὸς ὅμως στὴν ἐκκλησία τῆς Κύπρου σὰν ἐπίσκοπος Κηθηρίας (ἢ Κυθραίων ἢ Χυτρῶν). Ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ βασιλιᾶ Θεοφίλου τοῦ εἰκονομάχου (829-843) καὶ γεννήθηκε στὸ χωριὸ Συκὰ τῆς Κυθρίας. Ἔγινε μοναχὸς καὶ ἔπειτα πρεσβύτερος ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο Χυτρῶν Εὐστάθιο, ποὺ τὸν διαδέχτηκε στὸ θρόνο. Ὁ Δημητριανὸς συμμετεῖχε τῆς αἰχμαλωσίας τοῦ ποιμνίου του ἀπὸ τοὺς Αἰγυπτίους καὶ κατόπιν ἐπέστρεψε μ᾿ αὐτὸ στὴν Κύπρο, ὅπου ὁσιακὰ ἀφοῦ ἔζησε, πέθανε σὲ βαθιὰ γεράματα.
Οἱ Ὅσιοι Βαρλαάμ «ὁ ἐν Χουτινῇ» καὶ Λουκᾶς «ὁ ἐν Σπηλαίῳ» (Ρῶσοι)
Ὁ Ἅγιος Iltud (Οὐαλλός)
Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ζωὴ αὐτοῦ τοῦ ἁγίου τῆς Ὀρθοδοξίας, μπορεῖ νὰ βρεῖ ὁ ἀναγνώστης στὸ βιβλίο «Οἱ Ἅγιοι τῶν Βρεττανικῶν Νήσων», τοῦ Χριστοφόρου Κων. Κομμοδάτου, ἐπισκόπου Τελμησσοῦ, Ἀθῆναι 1985.

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

To σπίτι μπροστα από την Ακρόπολη

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
 
Irini Trita προς Για να θυμουνται οι παλιοι και να μαθαινουν οι νεοι
Το ...διάσημο σπίτι μπροστά απο την...Ακρόπολη
To σπίτι μπροστα από την Ακρόπολη ήταν επί σειρά ετών το πιο διάσημο σπίτι της Αθήνας....Χτισμένο το 1924 στην οδό Ροβέρτου Γκάλι 40, ήταν το σπίτι του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη .Το σπίτι είχε ανεγερθεί με δικά του σχέδια, σύμφωνα με την πρωτοποριακή αρχιτεκτονική του Μπαουχάουζ και του Λε Κορμπιζιέ.
Εδώ ήταν και το περίφημο εργαστήριο του (απ’ όπου πέρασαν ως μαθητές του οι Τσαρούχης, Εγγονόπουλος, Διαμαντόπουλος, Μολφέσης, Τέτσης, Μιγάδης, Δανιήλ κ.ά.), ενώ το μύθο του σπιτιού ενίσχυσαν οι ιστορικές για τον καλλιτεχνικό κόσμο δεξιώσεις που παρέθετε ο Παρθένης, την περίοδο της κοσμικής ζωής του.
Τα τελευταία χρόνια αυτής όμως υπήρξαν πολύ δύσκολα. Πικραμένος από τον πόλεμο που δεχόταν από το συντηρητικό ακαδημαϊσμό, ο Παρθένης αποτραβήχτηκε και απομονώθηκε στο σπίτι του, απαρνούμενος σχεδόν κάθε επικοινωνία με τον έξω κόσμο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 αποφασίστηκε να κατεδαφιστεί το ιστορικό σπίτι, το πλαίσιο ανάπλασης της περιοχής. Ο Παρθένης αρνήθηκε κάθε οικονομική προσφορά και ο υφυπουργός Οικισμού Εμμ. Κεφαλογιάννης αποφάσισε αναγκαστική απαλλοτρίωση και βίαιη έξωση του ζωγράφου. Ο Παρθένης όμως ματαίωσε τα σχέδια, όταν μπροστά στους δικαστικούς κλητήρες και αστυνομικούς, απείλησε να αυτοπυρποληθεί μαζί με τα έργα του!

-Το σπίτι τελικά γκρεμίστηκε μετά τον θάνατό του, το 1967, καθώς τα δύο παιδιά του αποδέχτηκαν την απαλλοτρίωση.
Πηγή : Elias Christeas

Πώς βράζουμε χόρτα και λαχανικά για να παραμείνουν πράσινα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.

Πώς βράζουμε χόρτα και λαχανικά για να παραμείνουν πράσινα

Δεν είναι καθόλου δύσκολο!


Τελευταία αρκετές  φίλες  της σελίδας, μάλλον νέες μαγείρισσες με ρώτησαν με σχόλια ή με inbox μηνύματα πώς  μένουν τα χόρτα μου τόσο πράσινα στο βράσιμο. Επειδή στο μενού της εβδομάδας αυτό που μένει σταθερό εδώ και καιρό είναι τα βραστά χόρτα, βλέπουν  συχνά φωτογραφίες από τα καταπράσινα τσιμουλάκια μου (παραπούλια) τα πικράσταχά μου αλλά και τα καλοκαιρινά βλίτα .

Επειδή είναι η εποχή των χόρτων, των μπρόκολων, των τσιμουλιών (τσιμούλια λέμε τα παραπούλια στην Κρήτη)  είπα σήμερα να κάνω μια ανάρτηση σχετική με το θέμα αυτό, τόσο για τους αναγνώστες που ενδιαφέρθηκαν όσο και για τις δικές μου αναρτήσεις, για να παραπέμπω εδώ και να μην γράφω τα ίδια και τα ίδια πολλές φορές. Αργότερα θα έχουμε τα πικράσταχα, τα βλίτα,  τα κολοκυθάκια. Γενικά  όλο και κάποια  λαχανικά ή χορταρικά βράζουμε!

Η αλήθεια είναι ότι είμαι πολύ παράξενη στο βράσιμο των χόρτων και των λαχανικών. Όσο κι αν τα έχω λαχταρήσει αν είναι γκρίζα και κακοβρασμένα δεν τα βάζω στο στόμα μου. Είμαι από μικρή επηρεασμένη από τη γιαγιά μου που θεωρούσε ένδειξη νοικοκυροσύνης το σωστό χρώμα στα βρασμένα χόρτα και δεν θέλω ούτε να βλέπω στο τραπέζι μου γκριζόμαυρα ή κιτρινισμένα βραστά χόρτα ή λαχανικά. 
 

«Νάσαι νοικοκεραδάκι. Να τα καλοπλύνεις και να τα βράζεις όμορφα. Άμα είναι σαν τα μαλλιά τσι γράς είναι για πέταμα. Να μη τα στριμώχνεις στο τσικάλι. Καλλιά να τα βράζεις μισά μισά παρά να μαυρίσουνε».

 
Ατέλειωτα πλυσίματα τους έκανε. Και σε εποχές που δεν είχε νερό στο νεροχύτη της αλλά κουβαλούσε από τη βρύση της γειτονιάς όπως έκανε τότε όλος ο κόσμος. Ανεβασμένη εγώ στο σκαμνάκι την παρακολουθούσα να τινάζει τα χόρτα μέσα στη γεμάτη με νερό λεκάνη και να τα βγάζει σε μια δεύτερη. Να γεμίζει μετά τη δεύτερη με νερό και να επαναλαμβάνει τη διαδικασία.

Όσες φορές παράκουσα τη συμβουλή της –όχι βέβαια για το πλύσιμο, αφού το σχολαστικό πλύσιμο είναι αυτονόητο- όσο για την ποσότητα των χόρτων στην κατσαρόλα, τα χόρτα δεν έγιναν όπως πρέπει.

Δεν έχουν όλα τα χόρτα και τα λαχανικά την ίδια «δυσκολία» βρασίματος. Κάποια μαυρίζουν πιο εύκολα και άλλα είναι πιο ανθεκτικά. Έτσι μερικά,  και μάλιστα πολύ συνηθισμένα   θέλουν λίγο παραπάνω προσοχή στο βράσιμο. Μπρόκολα, τσιμούλια, βλίτα, βρούβες, σινιάβρι είναι «δύσκολα».  Μερικά αγριόχορτα αλλά και τα αντίδια και τα τσιμπητά ραδίκια , το σταμναγκάθι, οι σταφυλινάκοι είναι πιο ανθεκτικά. Σε πολλά είδη παίζει μεγάλο ρόλο και η φρεσκάδα για να διατηρήσουν το χρώμα τους. 

Ας δούμε όμως τις γενικές οδηγίες: 

Αφού τα καθαρίσουμε τα βάζουμε σε μια ευρύχωρη λεκάνη και τη γεμίζουμε με νερό, ώστε να τα σκεπάζει.  Προσθέτουμε μια χούφτα αλάτι  πασπαλίζοντάς το και τα αφήνουμε 15-20 λεπτά. Επίσης προσθέτουμε και λίγο ξύδι (μην ανησυχείτε, θα πλυθούν αρκετά νερά ώστε να μη μυρίζουν ξυδίλα και καταστρέφει αρκετούς βλαβερούς μικροοργανισμούς).   Έτσι φεύγουν χώματα και ξένα σώματα και πιθανοί ανεπιθύμητοι επισκέπτες.  Μετά τα πλένουμε αρκετά νερά πάντα σε γεμάτη με νερό λεκάνη και τα αφήνουμε να στραγγίξουν σε ένα άλλο σκεύος, άλλη μια λεκάνη ας πούμε.  

Ας έρθουμε στο βράσιμο:

Όσο πλύνουμε τα χόρτα,  έχουμε βάλει σε μεγάλη κατσαρόλα νερό με μια κουταλιά αλάτι να βράζει . Εδώ τώρα αρχίζουν τα «μυστικά»:

  • Πρέπει το νερό να κοχλάζει  όταν προσθέσουμε τα χόρτα. Βάζουμε τα χόρτα στο νερό που κοχλάζει και τα πιέζουμε ελαφρά με μια κουτάλα τρυπητή να καλυφθούν από το νερό.
  • Δεν βάζουμε  είπαμε πολλά. Πρέπει να ξαναρχίσει γρήγορα ο βρασμός αλλιώς θα μαυρίσουν.
  • Δεν σκεπάζουμε την κατσαρόλα. Φροντίζουμε όμως να καλύπτονται από νερό. Μόλις  φουσκώνουν τα πιέζουμε ελαφρά με την τρυπητή κουτάλα να βυθίζονται. Αυτό πρέπει να γίνεται λίγο πιο επίμονα στα «δύσκολα» που είπαμε παραπάνω.
  • Όταν έχουν χαμηλώσει και κοχλάζουν 2-3 λεπτά τα αναποδογυρίζουμε μέσα στην κατσαρόλα με τη βοήθεια της κουτάλας να πάνε στο κάτω μέρος αυτά που είναι στην κορυφή.

  • Δεν τα παραβράζουμε. Τραβάμε λίγα με την κουτάλα και πιέζουμε ανάμεσα στο δείκτη και τον αντίχειρα ένα κοτσάνι να δούμε αν υποχωρεί. Εν ανάγκη δοκιμάζουμε ένα κλαδάκι. Κάθε χόρτο θέλει το δικό του χρόνο. Επίσης άλλοι θέλουμε να «κρατάνε» περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Εγώ π.χ. θέλω τα μπρόκολά μου 7-8 λεπτά βρασμένα μετά που θα ξαναρχίσει ο βρασμός.

  • Μόλις έχουν μαλακώσει στο βαθμό που μας αρέσουν απομακρύνουμε την κατσαρόλα από το μάτι και αδειάζουμε ΑΜΕΣΩΣ όλο το νερό που έβρασαν. Αλατίζουμε τα χόρτα και τα αφήνουμε να μείνουν μέχρι να τα σερβίρουμε.

  • Αν τα σερβίρουμε με λεμόνι το προσθέτουμε μόνο την τελευταία στιγμή πριν το σερβίρισμα αλλιώς θα τα κιτρινίσει και θα χάσουν το λαμπερό τους χρώμα.

Κι άλλες παρατηρήσεις:

α) Πολλοί σεφ λένε να βάλουμε παγάκια στο νερό μόλις τα αποσύρουμε από την εστία. Ισχύει, αλλά επειδή εμείς στην Κρήτη τρώμε ζεστά τα βρασμένα χόρτα (προσωπικά τα θέλω καυτά, μόλις τα κατεβάσω από το μάτι), δεν βάζουμε πάγο αλλά αδειάζουμε αμέσως το νερό. Αν μείνουν σε καυτό νερό γίνονται  γκρίζα.
β) Το νερό που έβρασαν κάποιες ποικιλίες (ραδίκιο, σταμναγκάθι, ασκολύμπροι , αβρωνιές και άλλα) είναι πολύ νόστιμο με λεμόνι.
γ) Οι διαιτολόγοι επιμένουν να βράζουμε τα χόρτα σε λίγο νερό για να μη χάνουμε τις βιταμίνες, αλλά –λυπάμαι-  προτιμώ να πιω λίγο από το ζουμί που έβρασαν (με λεμόνι είναι εξαιρετικό και πραγματικά πολυβιταμινούχο!)  παρά να έχω γκρίζα χόρτα στο πιάτο μου.
δ) Για τις ανασφαλείς που θέλουν ακόμη πιο σίγουρο πράσινο αποτέλεσμα, μια ακόμη συμβουλή:  λίγη σόδα στο νερό που βράζουν εμποδίζει  εντελώς το κιτρίνισμα, αλλά καταστρέφει όπως έχω διαβάσει περισσότερες βιταμίνες οπότε δεν το κάνουμε συστηματικά (εκτός αν περιμένουμε κόσμο και δεν θέλουμε να χαραμίσουμε ωραία χόρτα ή λαχανικά).
update, 4 ώρες μετά την αρχική δημοσίευση:
Συμπλήρωση της φίλης μου Φ.Μ. με τα δικά της λόγια! Σας την παραθέτω και την ευχαριστώ κι από δω!
«Καλησπέρα Βαγγελίτσα μου ! Θα σου γράψω και γω ένα μικρο κολπάκι που μου έμαθε η μαμά μου και το ακολουθώ . Όταν μπουν τα χορταράκια στην κατσαρόλα και πέσουν λίγο τα πρώτα 4-5 λεπτα με την τρ. κουτάλα η με μια μακριά πιρουνίτσα , ανοίγω πολύ προσεκτικά μια μεγαλούτσικη τρύπα στη μέση της κατσαρόλας (στα χόρτα βέβαια). Όταν λοιπόν ξεκινήσει ο βρασμός , αφενος δεν ξεχειλίζει το νερό να χύνεται , αφετέρου τα χορταράκια γυρίζουν τόσο εύκολα , σχεδόν μόνα τους». 

Καλό σας βράδυ!

Κανέλα kemalpasa επιδόρπιο

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
 
 
Pasta & Yemek Tarifleri
Tarçınlı Kemalpaşa Tatlısı
Malzemeler

1 paket kemal paşa tatlısı
Şerbeti için ;
4 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
1 adet çubuk tarçın
1 tatlı kaşığı limon suyu

KREMASI İÇİN
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı şeker
1 adet yumurta
1 paket vanilya
1 poşet toz kremşanti
2 yemek kaşığı kaymak ( mascarpone )
Hazırlanışı

İlk önce kremamızı hazırlayalım. Vanilya, kaymak ve kremşanti hariç tüm malzemelerimizi iyice karıştıralım ve muhallebi kıvamına gelene dek pişiriyoruz.
Pişirirken çırpıcı ile sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kıvamına gelince ocağımızı hafif kısıyoruz. 1-2 dk kaynatıp ocağımızı kapatıyoruz.
Oda ısısında soğumaya bırakın.
Soğuyan muhallebiye toz kremşantiyi ve vanilyayı ekleyip iyice çırpın.
Ardından iyice soğuması için buzdolabına kaldırın.

Geçelim şerbetimize🤗
Tencereye su ve şekeri ekleyin. Karıştırarak şekeri erimesini sağlayın.
Şerbeti kaynamaya bırakın.

Daha sonra kaynayan şerbetin içine çubuk tarçını ve 1 paket kemalpaşa tatlısını atıp altını kısıp kaynayana kadar pişiriyoruz. 15 dakika kaynatıyoruz.
Kemalpaşa tatlıları pişerken sık sık karıştırın ki, tatlılar şerbetini eşit çeksin.
Şurubu iyice çekip, şişen kemalpaşa tatlılarını dağıtmadan dikkatlice servis tabağına alın ve soğumaya bırakın.

Daha sonra kemalpaşa tatlılarını eliniz ile hafifçe bastırıp, şerbetini aktın.
Soğuyan kremayı 2 yemek kaşığı kaymak ekleyip karıştırın ve krema torbasına doldurun.

Soğuyan kemalpaşaları ortadan ikiye kesin.
Aralarına kremadan sıkıp üst kapaklarını kapatın.
İsteyen üzerine yine krema ile şekil verebilir.
İster hemen ister buzdolabında dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun🤗☺️😋

Takibe almayı Unutmayın👇🙏🙋‍♀️ 👉👉 @oezlem_karakoc 👉👉 @oezlem_karakoc 👉👉 @oezlem_karakoc
 
Κανέλα kemalpasa επιδόρπιο
Συστατικά

1 πακέτο Κεμάλ πασά επιδόρπιο

Για το σορμπέ ·
4 νερό κούπες νερό
3 νερό κούπες ζάχαρη
1 ξυλάκια κανέλας
1 κουταλάκια του γλυκού χυμό λεμονιού

Για κρέμα
2 νερό γάλα γάλα
2 κουταλιές της σούπας αλεύρι
3 κουταλιές της ζάχαρης
1 αυγά
1 πακέτα βανίλια
1 σακούλα με σκόνη σαντιγί
2 κουταλιές της σούπας κρέμα (μασκαρπόνε)
Προετοιμασία

Ας ετοιμάσω την κρέμα μας πρώτα. Θα ανακατέψουμε όλα τα υλικά μας, εκτός από βανίλια, κρέμα και σαντιγί, και θα μαγειρέψουμε μέχρι να γίνει.

Όταν το μαγειρεύουμε, το μαγειρεύουμε όλη την ώρα με το να το ανακατεύουμε όταν πρόκειται για την κρέμα, έχουμε πάρει λίγο από ένα. Θα βράσει

Αφήστε το δροσερό στη ζέστη του δωματίου.
Μπορείτε να προσθέσετε την κρέμα άχνη και τη βανίλια στην ψύξη και να πάρετε ένα καλό φτερούγισμα.
Τότε σηκώστε το στο ψυγείο για να το κρυώσει.

Ας περάσουμε serbetimize 🤗
Προσθέστε νερό και ζάχαρη στην κατσαρόλα. Φρόντισε να λιώσει τη ζάχαρη με το να την ανακατεύεις.
Άσε το σερμπέτι να βράσει.

Αργότερα, θα ρίξουμε ένα ραβδί με ξυλάκια στο βραστό ρόφημα και θα φτιάξουμε ένα 1-Πακέτο kemalpasa επιδόρπιο και θα το μαγειρέψουμε είμαστε οι 15 μας για 15 λεπτά.

Ανακατέψτε τα γλυκά γλυκά συχνά έτσι ώστε τα γλυκά να μπορούν να προσελκύσουν το σιρόπι ίσο.
Πάρτε το σιρόπι επιμελώς και πάρτε το προσεκτικά στην πλάκα της υπηρεσίας χωρίς να διανομή τα μπουκάλια του μπουκαλιού, και αφήστε το να κρυώσει

Μετά πατήσατε απαλά το kemalpasa γλυκό με το χέρι σας και να το σιρόπι.
Προσθέστε την κρύα κρέμα σε 2 κουταλιές της σούπας και ανακατέψτε την και γεμίστε την στην τσάντα με τα κρέμα.

Κόψε την ψύξη στο μισό.
Σφίξε τα στην κρέμα και κλείσε τα πάνω καπάκια.
Αυτός που θέλει μπορεί να το διαμορφώσει με κρέμα πάλι.
Μπορείς να το σερβίρεις στο ψυγείο αν το θέλεις αμέσως.
Να την χαίρεστε 🤗☺️😋

Μην ξεχάσεις να ακολουθήσεις 👇🙏🙋 ♀️
👉👉 @oezlem_karakoc
👉👉 @oezlem_karakoc
👉👉 @oezlem_karakoc

Δημοφιλείς αναρτήσεις