Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ Νεκτάριος !!!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, καπέλοΔεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ευτυχία Ψαλιδακη
ΑΓΙΟΣ Νεκτάριος !!!
17/11/2018
Σε ένα χωριό της Ρουμανίας δεν υπήρχε ιερέας, και οι κάτοικοι πήγαιναν συχνά στον Πατριάρχη με το αίτημα, την πλήρωση της κενής θέσης


Όμως ο Πατριάρχης δεν είχε την δυνατότητα να ικανοποιήσει το αίτημα των ανθρώπων.


Πήγαιναν και ξαναπήγαιναν οι κάτοικοι, αλλά, τίποτε ο Πατριάρχης τους έλεγε τα ίδια λόγια, ότι δεν έχω ιερέα να σας στείλω στο χωριό.
Εντωμεταξύ άλλοι πέθαιναν αδιάβαστοι, άλλοι είχαν γυναίκες και παιδιά χωρίς γάμο, τα παιδιά και οι μεγάλοι ήταν αβάπτιστοι.

Μια μέρα σταμάτησε έξω από τον Ναό ένα αυτοκίνητο και κατέβηκε ένας ιερέας όλο το χωριό ανάστατο ήρθε παπάς φώναζαν.

Πήγαν εκεί οι κάτοικοι, τον καλωσόρισαν και του είπαν: πως ήρθες στο χωρίο αφού ο πατριάρχης μας είχε πει ότι δεν έχει παπά να μας στείλει;
Τότε ο ιερέας τους είπε αυτό δεν θέλατε; δεν θέλατε ιερέα; Να ήρθα

Όλο το χωριό χάρηκε στην παρουσία του νέου ιερέα.

Ο Ιερέας άρχισε αμέσως δουλειά πήγε σε όλους τους τάφους και διάβαζε την εξόδιο ακολουθία, βάπτισε και πάντρεψε όλους στο χωριό λειτουργούσε τους κοινωνούσε.
Μια μέρα καλεί του χωρικούς και τους λέγει ότι: θα φύγω τελείωσε η αποστολή μου.

Τότε το χωριό αναστατώθηκε, τώρα που ήρθε θα φύγεις;

Όμως ο ιερέας δεν άκουγε τους κατοίκους και ενέμενε στην απόφασή του.
Αφού οι χωρικοί κατάλαβαν ότι δεν γινόταν τίποτε τον ευχαρίστησαν για την προσφορά του και τον κατεβόδωσαν.
Μετά από μέρες πήγαν στον Πατριάρχη να τον ευχαριστήσουν που τους έστειλε παπά και να του πουν όταν μπορέσει να τους ξαναστείλει κάποιον ιερέα, αλλά ο πατριάρχης δεν ήξερε τίποτε. Τους είπε ότι εγώ δεν έστειλα κανέναν παπά γιατί δεν έχω, όμως περιμένετε μήπως ο πρωτοσύγκελος, σας έστειλε κάποιον για να σας εξυπηρετήσει.

Πήρε τηλέφωνο τον πρωτοσύγκελο αλλά ούτε αυτός είχε στείλει κανέναν.

Ο πατριάρχης τους είπε τι έκανε αυτός ο ιερέας στην ενορία;
οι χωρικοί είπαν μας πάντρεψε, μας βάπτισε, μας έκανε τις κηδείες των γονέων, μας έκανε ότι κάνει ένας παπάς.
Καλά είπε ο πατριάρχης δεν σας έδινε χαρτιά δεν έγραφε τα μυστήρια;
-βεβαίως είπαν οι χωρικοί μας έδινε χαρτιά και τα καταχώρισε στα βιβλία του Ναού.
– Δεν είδατε τι έγραφε; και πως υπέγραφε με τι όνομα;
-Ολα τα στοιχεία δέσποτα τα έγραφε στα ρουμανικά πολλά γράμματα δεν ξέρουμε γιατί την υπογραφή την έβαζε σε άλλη γλώσσα που δεν έχουμε ξαναδεί.

Ο πατριάρχης παρακάλεσε να πάνε να φέρουν τα βιβλία για να δει ποιος ήταν αυτός ο κληρικός.
Όταν του πήγαν τα βιβλία ο πατριάρχης έμεινε έκθαμβος δεν πίστευε στα μάτια του όντως όλα τα στοιχεία ήταν γραμμένα στα ρουμανικά ενώ το όνομα του ήταν γραμμένο στα Ελληνικά με το όνομα της υπογραφής Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως.
Πηγές: Δημήτριος Βελαώρας
πηγη diakonima.gr

Είναι η υπέροχη Χίος!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
 
Μαγικές Αποδράσεις
Δεν είναι πίνακας ζωγραφικής... Είναι η υπέροχη Χίος!

Διάνα Βουτυράκου: Η 23χρονη Ελληνίδα που βγήκε πρώτη στον κόσμο στη Ρομποτική

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Η Διάνα και η ομάδα της πρώτοι στη ρομποτική στον κόσμο

Η genius 23χρονη που επέστρεψε νικήτρια από αγώνες ρομποτικής στην Κίνα, μιλάει στην A.V.

Η Διάνα Βουτυράκου, τελειόφοιτη στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου με εξειδίκευση στη Ρομποτική-Χειρουργική, συνιδρήτρια της φοιτητικής ΜΚΟ Unique Minds, στα 23 της έγινε δασκάλα ρομποτικής και μόλις κατέκτησαν με τη ομάδα της το πρώτο βραβείο στην Παγκόσμια Έκθεση Νεανικής Καινοτομίας και Τεχνολογίας στη Σαγκάη.
Με πυρετώδεις ρυθμούς κατασκεύαζαν επί ενάμιση χρόνο τη μακέτα της κοινότητας που τους εξασφάλισε την πρωτιά οι Γιάννης Παπαδόπουλος και Ιάσωνας Σομόγλου, δύο από τους μαθητές λυκείου που η Διάνα διδάσκει εκπαιδευτική ρομποτική και προετοιμάζει για τους αντίστοιχους πανελλήνιους διαγωνισμούς και παγκόσμιες Ολυμπιάδες.
Το project τους αφορούσε μια αυτόνομη, αειφόρο κοινότητα που παράγει, εξοικονομεί, μετατρέπει και μοιράζεται ενέργεια. Μέσα από αλγόριθμους που έφτιαξαν μπορεί να εκτιμηθεί ποια σπίτια χρειάζονται ενέργεια κάθε λεπτό και ποια έχουν περίσσεια και άρα μπορούν να στείλουν, συνυπολογίζοντας την απόσταση των σπιτιών ώστε να αξιοποιηθεί η ενέργεια με το βέλτιστο τρόπο.
Σχετικα
Οι ζεστοί χειμώνες αυξάνουν την εγκληματικότητα
Οι ζεστοί χειμώνες αυξάνουν την εγκληματικότητα
Παράλληλα τα σπίτια εξοπλίστηκαν με αισθητήρες ώστε καμία ηλεκτρική συσκευή να μη λειτουργεί όταν δεν χρειάζεται αλλά και σύστημα Bluetooth προκειμένου ο χρήστης να ελέγχει τη θερμοκρασία και τις ηλεκτρικές συσκευές της οικίας του από το κινητό του. Με παρόμοιο τρόπο τα φανάρια των πεζών αντλούσαν ενέργεια από τον ήλιο και λειτουργούσαν μόνο όταν ανίχνευαν πεζό να περιμένει να περάσει το δρόμο και όχι όλο το 24ωρο. Ακόμα τόσο στα γυμναστήρια όσο και στην παιδική χαρά η κινητική και δυναμική ενέργεια μετατρεπόταν σε ηλεκτρική.
Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πώς επέλεξε να ασχοληθεί με τη ρομποτική;
Όπως μας λέει η ίδια, η πρώτη φορά που ήρθε σε επαφή με τη ρομποτική ήταν όταν τελείωνε την πρώτη γυμνασίου. Ο καθηγητής της τεχνολογίας τής έδωσε το ερέθισμα και ξεκίνησε δειλά-δειλά τις συμμετοχές σε σχετικούς διαγωνισμούς. Εκτότε αποφάσισε πως θέλει να το σπουδάσει και όλα πήραν το δρόμο τους! Μετά από τις πρώτες συμμετοχές της σε διαγωνισμούς ρομποτικής, έφτιαξε τη δική της ομάδα με έδρα το σπίτι της και δεν άργησαν οι επιτυχίες στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό στο Abu Dabi και στην Ολυμπιάδα της Κόστα Ρίκα. Διακρίσεις που η Ελλάδα δεν είχε καταφέρει ποτέ ως τώρα.
Σχετικα
Πέθανε ο ιδρυτής της Space Hellas Δημήτρης Μανωλόπουλος
Πέθανε ο ιδρυτής της Space Hellas Δημήτρης Μανωλόπουλος
Τα πρώτα εμπόδια που συνάντησε ήταν τα στερεότυπα για τις γυναίκες που ασχολούνται με θετικές επιστήμες. Άλλωστε στο Πολυτεχνείο είναι 80% άνδρες και 20% γυναίκες παρά τις προσπάθειες που γίνονται για να αναδειχθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα. Όπως μας λέει, γυναίκα, μικρή σε ηλικία, σε ένα ανδροκρατούμενο κλάδο έκανε πολλούς να τη δουν με δυσπιστία, ωστόσο η ίδια απάντησε με πράξεις.
Το βασικότερο εμπόδιο όμως για τη Διάνα αλλά και για όσους θέλουν να καταπιαστούν με αυτό που κάνει, είναι ότι στην Ελλάδα του 2018 το έδαφος δεν είναι πρόσφορο για ενασχόληση με τη ρομποτική σε επαγγελματικό επίπεδο. «Η ρομποτική δεν μπορεί να εξελιχθεί στην Ελλάδα και όσες προσπάθειες γίνονται πάνε με πολύ αργούς ρυθμούς. Τουλάχιστον όμως παύει ο κόσμος να στέκεται στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και στο άκουσμα της ρομποτικής να φαντάζεται τα ανδροειδή. Στη ρομποτική φτιάχνουμε μια μηχανή με αισθητήρες ώστε να λαμβάνει ερεθίσματα και αναπτύσσει έναν αλγόριθμο ώστε να σκέφτεται με κάποιο τρόπο. Ακόμα και τα έξυπνα πλυντήρια που λέμε είναι ρομπότ, καθώς διαθέτουν μια πολύ πρωταρχική μορφή νοημοσύνης».
Μεταξύ των φοιτητικών της υποχρεώσεων και την εκπαίδευση στους μαθητές της, η Διάνα είναι συνιδρήτρια της φοιτητικής ΜΚΟ Unique Minds, η έμπνευση της οποίας έγινε όταν αντιλήφθηκε, μαζί με τον φίλο της Παύλο, κάποια κενά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Ένα από τα κενά είναι ότι το σύστημα δεν μπορεί να εντοπίσει τις ιδιαίτερες δεξιότητες και κλίσεις του υποψηφίου και να της ενθαρρύνει.
Ωστόσο, μέσα στα αρνητικά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως αυτή είναι διαμορφωμένη, υπάρχουν και μικρές φωτεινές ενδείξεις σύμφωνα με τη Διάνα που συμπληρώνει «Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως, ενώ τα πανεπιστήμια της χώρας είναι δημόσια, μπορούμε να συναγωνιστούμε –και με το παραπάνω– φημισμένα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού με τεράστια δίδακτρα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι ο φοιτητής με την εισαγωγή του στη σχολή έρχεται αντιμέτωπος με ένα "χάος" που καλείται να διαχειριστεί πολλές φορές ολομόναχος και χωρίς σωστή καθοδήγηση από καθηγητές. Έτσι πρέπει να ψαχτεί, να βρει βιβλία, συμπληρωματικό υλικό, σχετικά σεμινάρια... Ουσιαστικά, έναν τρόπο να ανταπεξέλθει στη σχολή μόνος του. Αυτή η διαδικασία προσφέρει πολλά οφέλη».
Δύο φοιτητές σαν αυτούς, λοιπόν, ιδρύουν μια ΜΚΟ για να περιορίσει τις χιλιάδες περιπτώσεις φοιτητών που δεν ξέρουν γιατί μπήκαν στη σχολή, η οποία εν τέλει δεν τους καλύπτει σαν αντικείμενο. Ρόλο σε αυτό το φαινόμενο παίζουν ξανά τα γνωστά στερεότυπα που λένε πως, όταν βγάλεις μεγάλο βαθμό, πρέπει να πας σε μία σχολή με μεγάλη βάση ανεξάρτητα αν σ’ αρέσει ή όχι.
Η Διάνα παρατήρησε ότι «στην Ελλάδα εξακολουθούμε να ρωτάμε ένα παιδί τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει, ποτέ όμως τι του αρέσει να σπουδάσει. Κάποια στιγμή αναρωτήθηκα πως αν εγώ, ως καθηγήτρια, είχα βοηθήσει το μαθητή πριν μπει σε οποιαδήποτε σχολή να βρει τι του αρέσει πραγματικά να κάνει όπως έγινε και μ' εμένα, μήπως θα ήταν αλλιώς η κατάσταση;». Η Unique Minds ασχολείται με τον ακαδημαϊκό προσανατολισμό. Ανοίγει τα πανεπιστήμια σε μαθητές με σκοπό να δουν ποια σχολή τούς ελκύει ανεξάρτητα από το φύλο τους, το επάγγελμα των γονιών τους, τι λένε στα φροντιστήρια. Δίνει την ευκαιρία στον μαθητή να δει όλο το πανεπιστήμιο, να μιλήσει με φοιτητές μέσα από βιωματικά σεμινάρια, ανοιχτούς διαλόγους και ημερίδες.
Η Διάνα σύντομα θα ταξιδέψει στη Γερμανία όπου θα εργαστεί σε ένα ερευνητικό κέντρο πάνω στη ρομποτική χειρουργική.

ΜΙΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΑΧΕΣ, ΓΙΑ ΡΗΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Από σήμερα στα βιβλιοπωλεία το βιβλίο ΜΙΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΑΧΕΣ, ΓΙΑ ΡΗΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ του βραβευμένου με Goncourt συγγραφέα MATHIAS ÉNARD (μτφρ.: Σοφία Διονυσοπούλου Sophie Dionysopoulou).
Την άνοιξη του 1506, ο Μιχαήλ Άγγελος ξεκινάει για την Κωνσταντινούπολη, μετά από επιστολή του Σουλτάνου Βαγιαζήτ που τον καλεί να κατασκευάσει μια μεγαλειώδη γέφυρα στον Κεράτιο Κόλπο. Ακριβές και λεπτοδουλεμένο σαν κόσμημα, το βιβλίο του Ενάρ είναι η προσωπογραφία ενός καλλιτέχνη της Αναγέννησης που έρχεται αντιμέτωπος με το κάλλος του μουσουλμανικού κόσμου, και ταυτόχρονα ένας συναρπαστικός στοχασμός πάνω στην πράξη της δημιουργίας. Χρησιμοποιώντας αυθεντικό υλικό όπως τις σημειώσεις και τις επιστολές του Μικελάντζελο από την Κωνσταντινούπολη, ο Ενάρ σκιαγραφεί την περίπλοκη σχέση Δύσης και Ανατολής μέσα από τον συμβολισμό μιας ανολοκλήρωτης αρχιτεκτονικής χειρονομίας: μιας γέφυρας που δεν κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά αποτυπώθηκε στο σημειωματάριο του καλλιτέχνη σαν ένα νεύμα από την άλλη όχθη του πολιτισμού.
Με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου, οι εκδόσεις ΣΤΕΡΕΩΜΑ με χαρά προαναγγέλλουν, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και τον ΙΑΝΟ, την άφιξη του ÉNARD στην Αθήνα στις 3 Δεκεμβρίου, στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ, όπου θα συνομιλήσει με το κοινό και θα υπογράψει αντίτυπα των βιβλίων του.
Από τις εκδόσεις ΣΤΕΡΕΩΜΑ κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο του ΠΥΞΙΔΑ, πάντα σε μτφρ. Σοφίας Διονυσοπούλου.
Περισσότερες πληροφορίες προσεχώς.

η πιο "δυνατή" χριστουγεννιάτικη διαφήμιση

τα ωραιότερα Μελομακάρονα ..

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
"Από τα ωραιότερα Μελομακάρονα ..συνταγή από το τετράδιο της γιαγιάκας μου !!!! Δεν την αλλάζω με καμία χρόνια τώρα !!!"
 
fraptime.eu
 
Από τα ωραιότερα Μελομακάρονα ..συνταγή από το τετράδιο της γιαγιάκας μου !!!! Δεν την αλλάζω με καμία χρόνια τώρα !!!
ΥΛΙΚΑ
4 φλυτζάνια του τσαγιού λάδι
1 φλιτζάνι του τσαγιού ζάχαρη

2 φλυτζάνια του τσαγιού μπίρα [χωρίς αφρό]ξύσμα από 2 πορτοκάλια
2 κιλά περίπου αλεύρι για όλες τις χρήσεις

1 κουταλιά σούπας κοφτή σόδα
1 κουταλιά σούπας κανελογαρύφαλο
σιρόπι από μέλι και ζάχαρη

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Μπορείτε να αντικαταστήσετε την μπύρα με αλυσίβα,η με κρασί κόκκινο,η με κονιάκ,και χυμό πορτοκαλιού σε ίσα μέρη
[εγώ τα φτιάχνω με κονιάκ και πορτοκάλι σε ίσα μέρη]
καρύδι περασμένο στο μούλτι για πασπάλισμα από πάνω.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε ένα μεγάλο μπολ δουλεύετε την ζάχαρη με το λάδι και το κονιάκ με το πορτοκάλι [αν το προτιμήσετε]προσθέτετε και το ξύσμα των
πορτοκαλιών ,[το δουλεύετε με το χέρι ,όχι σε μίξερ το μελομακάρονο ποτέ!! τα παραδοσιακά ..].
Κοσκινίζετε το ένα τέταρτο από το αλεύρι μαζί με τα μπαχαρικά, σόδα ,κανελογαρύφαλα. και το ρίχνετε στο μείγμα λαδιού,ενώ ανακατεύετε με σπάτουλα .
Προσθέτετε και το υπόλοιπο αλεύρι ,η όσο χρειάζεται για να γίνει η ζύμη κάπως σφιχτή.
Την πλάθεται σε μελομακάρονα , όχι
πολύ μεγάλα λίγο πιο μικρό από το μέγεθος του εμπορίου,και τα βάζετε σε ταψιά γιατί γίνονται αρκετά, τα ψήνετε σε μέτριο φούρνο επί 1\2 ώρα περίπου.
ΣΙΡΟΠΙ
Βράζετε 4 φλυτζάνια του τσαγιού ζάχαρη ,2 φλυτζάνια του τσαγιού μέλι ,και 3 φλυτζάνια του τσαγιού νερό.
Αφαιρείτε τον αφρό , βάζετε σε βαθουλό ταψί μελομακάρονα σε μια σειρά τα περιχύνετε με ζεστό σιρόπι , όταν κρυώσουν τα βάζετε σε πιατέλα μελώνετε και τα υπόλοιπα κατά τον ίδιο τρόπο.
Έχετε τριμμένο καρύδι [περάστε το στο μούλτι] και πασπαλίζετε από πάνω !!
Σημείωση 
Οταν λέω αντικαταστήστε την μπύρα με πορτοκάλι και κονιάκ βάζουμε 1 κούπα κονιάκ ι κούπα πορτοκάλι ίσα μέρη δηλαδή .
Αν τα θέλετε πολύ μελωμένα διπλασιάστε την δόση του σιροπιού
Οταν λέω αλεύρι 2 κιλά περίπου εννοώ ότι βάζουμε το κιλό κι από εκεί και μετά λίγο λίγο πλάθοντας και σταματάμε στο επιθυμητό σημείο δοκιμάζοντας να πλάσουμε μελομακάρονο . 
Να τα φτιάξετε λίγο πιο μικρά από του εμπορίου γιατί λίγο μεγαλώνουν , κι αν θέλετε πολλά διπλασιάστε την δόση σε όλα τα υλικά, έτσι κάνω κι εγώ γιατί εξαφανίζονται αμέσως !!
 Καλή επιτυχία !!!!
 

«Έλενα Βενιζέλου»

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
type.gr
 
Μια «Μάνα»… «γεννιέται» στο νοσοκομείο «Έλενα Βενιζέλου» για να φιλοξενήσει στην «αγκαλιά της» τα βρέφη που για κάποιους λόγους εγκαταλείπονται στα δημόσια μαιευτήρια και ο χρόνος παραμονής τους ξεπερνά τους τέσσερις μήνες.
Πρόκειται για την Μονάδα Αναμονής Παιδιού, που θα φιλοξενεί τα εγκαταλελειμμένα βρέφη, καθώς και αυτά που έχει αφαιρεθεί ο γονεϊκός ρόλος, από τις εισαγγελικές αρχές, των δύο δημόσιων μαιευτηρίων «Ε. Βενιζέλου» και «Αλεξάνδρα», με στόχο να καλύψει τις αναπτυξιακές τους ανάγκες.
Σήμερα τα μωρά φιλοξενούνται στην Μονάδα Νεογνών και όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής των δύο νοσοκομείων, Δημήτρης Βεζυράκης, τα βρέφη αυτά μένουν, κατά μέσο όρο, πάνω από τέσσερις μήνες στα μαιευτήρια.
Με δεδομένο ότι οι τρεις πρώτοι μήνες είναι πολύ σημαντικοί για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, δόθηκε εντολή από τον υπουργό Υγείας, να εξευρεθεί λύση και προς το σκοπό αυτό αποφασίστηκε η δημιουργία της Μονάδας Αναμονής Παιδιού, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την 1η Υγειονομική Περιφέρεια, ενώ ήδη έχουν εκφράσει τη διάθεση δωρεών διάφοροι φορείς, όπως αναφέρει ο διοικητής.
«Τα οφέλη της λειτουργίας της «ΜΑΝΑ» παιδιού που θα προσομοιάζει σε σπιτικό περιβάλλον, συνίστανται και σε προληπτικό χαρακτήρα, αφού η λήψη των ερεθισμάτων (οπτικών, ακουστικών και απτικών) θα συνεισφέρει στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών».
Όπως είναι γνωστό, τονίζει ο κ Βεζυράκης, τρεις βασικοί παράγοντες συντελούν στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Η αγάπη, τα ερεθίσματα και η αποκλειστικότητα.
«Εμείς μόνο αποκλειστικότητα δεν μπορούμε να παρέχουμε, γι’ αυτό άλλωστε προτείνουμε την άμεση τοποθέτηση των παιδιών σε οικογένειες», υπογραμμίζει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, από την αρχή του 2016 μέχρι σήμερα, φιλοξενήθηκαν στα δύο νοσοκομεία 60 βρέφη, 22 στο «Έλενα Βενιζέλου» και 38 στο «Αλεξάνδρα».
Από αυτά, τα 21 μεταφέρθηκαν στο ίδρυμα «Μητέρα», τα 16 τα παρέλαβαν οι εκτεταμένες οικογένειες (παππούδες, γιαγιάδες, γονείς), 3 μεταφέρθηκαν σε άλλες δομές (18 ΑΝΩ, γυναικείες φυλακές), 1 τοποθετήθηκε σε ανάδοχη οικογένεια, μέσω του προγράμματος «Ανάδοχη πρώτη αγκαλιά» και τα 19 παραμένουν φιλοξενούμενα (10 στο «Έλενα Βενιζέλου» και 9 στο «Αλεξάνδρα»).
Όσοι μπορούν, να δώσουν μια ζέστη αγκαλίτσα στα μωράκια που τα έχουν εγκαταλείψει στο μαιευτήριο «Έλενας Βενιζέλου» – Εικόνα 3
osoi-mporoyn-na-dosoyn-mia-zesti-agkalitsa-sta-morakia-poy-ta-echoyn-egkataleipsei-maieytirio-elenas-venizeloy
Το 2015 φιλοξενήθηκαν συνολικά 82 βρέφη, εκ των οποίων τα 39 στο «Έλενα Βενιζέλου» και τα 43 στο «Αλεξάνδρα».
Από αυτά, τα 38 μεταφέρθηκαν στο ίδρυμα «Μητέρα» και τα 34 τα παρέλαβαν οι εκτεταμένες οικογένειες, ενώ 2 τοποθετήθηκαν σε ανάδοχες οικογένειες και 4 σε άλλες δομές.
Η πρώτη διαπίστωση από τα στοιχεία του 2015, που είναι ενισχυτική, όπως υποστηρίζει ο κ. Βεζυράκης, είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό (41% περίπου) επιστρέφουν στην ευρύτερη οικογένειά τους, ενώ το 46% μεταφέρεται στο ίδρυμα «Μητέρα» για περαιτέρω προστασία και αποκατάσταση.
Στόχος των αρμοδίων υπηρεσιών των δυο νοσοκομείων, είναι να μειωθεί ο ιδρυματικός χρόνος και τα παιδιά να μεγαλώνουν σε οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και να αναδειχθεί περισσότερο ο θεσμός της ανάδοχης οικογένειας, που παρά την επιδότηση από 250-850 ευρώ, ο αριθμός των αιτήσεων για αναδοχή είναι πολύ μικρός σε σχέση με τον αριθμό των αιτήσεων για υιοθεσία. «Απαιτείται η πληροφόρηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου για το θεσμό της ανάδοχης οικογένειας, όπως επίσης και η εγρήγορση όλων των κοινωνικών υπηρεσιών σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης», καταλήγει ο κ. Βεζυράκης.
Πηγή: www.diaforetiko.gr
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις