Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

ΣΦΑΓΕΙΟ ΝΟΥΜΕΡΟ ΠΕΝΤΕ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
politeianet.gr
ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΘΑΡΟ, ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΤΕ! Η σουρεαλιστική εκδοχή μιας αληθινής ιστορίας από τον πόλεμο περιλαμβάνει: - Ένα βετεράνο, τ...
ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΘΑΡΟ, ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΤΕ!
Η σουρεαλιστική εκδοχή μιας αληθινής ιστορίας από τον πόλεμο περιλαμβάνει:
- Ένα βετεράνο, τον Μπιλ Πίλγκριμ, που ταξιδεύει μέσα στο χρόνο και πέφτει θύμα απαγωγής από εξωγήινους το 1967.
- Μια αλεξίσφαιρη Βίβλο δίπλα σ' ένα φυλλάδιο με τίτλο "Μάθε τον εχθρό σου".
- Ενθουσιώδεις νεοσύλλεκτους, συνειδητοποιημένους λιποτάκτες, γενναίους ανιχνευτές, ενέδρες της συμφοράς και θυελλώδεις εναγκαλισμούς πυρών.
- Την υποχρεωτική ξενάγηση-φιλόξενη διαμονή αιχμαλώτων πολέμου στο Σφαγείο Νο 5 της Δρέσδης.
- Σεξ παρουσία κοινού σ' ένα ζωολογικό κήπο στον πλανήτη Τραλφάμαντορ.
- Ένα δονητή με την ονομασία τα "Μαγικά Δάχτυλα".
- Την ανακοίνωση του Τρούμαν για την ατομική βόμβα στη Χιροσίμα.
- Το φιλόδοξο έργο ενός απρόβλεπτου συγγραφέα με θέμα το βομβαρδισμό της Δρέσδης και αιχμές για τα βομβαρδισμένα μυαλά του σήμερα.
Μυθιστόρημα χωρίς ιερό και όσιο, στην εμπόλεμη ζώνη της ανθρώπινης ιστορίας. Μια διαχρονικά επίκαιρη σάτιρα του ανθρώπινου παραλογισμού και πατριωτισμού. Έργο που κυκλοφόρησε το 1969, ένα από τα κλασικά αντιπολεμικά βιβλία και η κορυφαία δημιουργία του Κερτ Βόνεγκατ. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Όλη αυτή η ευρηματικότητα, που αγγίζει την επιστημονική φαντασία και το σουρεαλιστικό χιούμορ, αποσκοπεί στην εύρεση ενός τρόπου ενατένισης της τραγωδίας, ενός κώδικα που μπορεί να νοηματοδοτήσει το κενό που αφήνουν τόση καταστροφή και τόσος πόνος. Ο Μπίλι Πίλγκριμ σκύβει το κεφάλι και υπομένει, χωρίς να θέλει να συλλογίζεται το μέγεθος της φρίκης, γιατί ο ίδιος νιώθει αδύναμος όχι μόνο να επηρεάσει τις καταστάσεις γύρω του, αλλά και απλούστατα να τις ερμηνεύσει. Ένας ανθρώπινος μηχανισμός άμυνας που διασπάει τη βουβαμάρα είναι το χιούμορ, αν και μαύρο, καυστικό ή πικρό, προκειμένου να γεμίσει αυτό το κενό. Το χιούμορ εμφανίζεται εκεί όπου η λογική στερεύει, εκεί όπου απαντήσεις δεν υπάρχουν, και ο Βόνεγκατ το επιστρατεύει προκειμένου να μιλήσει για γεγονότα-ταμπού, καθώς τελικά ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο. Το μυθιστόρημα διέπεται από έναν φαταλισμό, ιδιαίτερα αφού εκφράζει την πλήρη αδυναμία του ανθρώπου να ελέγξει, όχι μόνο τον κόσμο ή το περιβάλλον του, αλλά και την ίδια του τη ζωή. Η έννοια του χρόνου των εξωγήινων, οι οποίοι μπορούν να δουν σε τέσσερις διαστάσεις, αποτελεί μια απάντηση στον δικό τους φαταλισμό. Γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε προκειμένου να αλλάξουν τη μοίρα τους, γι' αυτό και γελάνε με τις απέλπιδες προσπάθειες του ανθρώπου να διαμορφώσει ο ίδιος την ιστορία του. Μπορούν όμως αντ' αυτού να επισκέπτονται αιώνια όποια στιγμή της ζωής τους επιθυμούν, να ζουν για πάντα στιγμές που έχουν βιώσει, σαν μια αυτόματη υλοποίηση της ανθρώπινης ανάμνησης. (Κ. Καλογρούλης, Ελευθεροτυπία, 24/4/2009)
Λεπτομέρειες
Ξενόγλωσσος τίτλοςSLAUGHTER-HOUSE FIVE
ISBN139789600437133
ΕκδότηςΚΕΔΡΟΣ
ΣειράΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΜάρτιος 2008
Αριθμός σελίδων232
Διαστάσεις21x14
ΜετάφρασηΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΕπιμέλειαΓΡΑΜΜΕΝΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ, ΣΠΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά)ΒΟΝΕΓΚΑΤ ΚΕΡΤ
Κωδικός Πολιτείας2300-4222
Θέμα
 

Στριφτή πλέξη

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.




1.507.374 προβολές
أصواف فتال
صباح الخير
جمعة سعيدة
Καλημέρα

με βελονάκι όμορφο αφράτο

Lumen

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.

Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ
Κρακοβία, 1939.Την ώρα που ξεσπούν τα πρώτα #βίαια επεισόδια του μαζικού εκτοπισμού και της εξόντωσης των #Πολωνών Εβραίων, ο #Γερμανός λοχαγός Μάρτιν Μπόρα καλείται να διαλευκάνει τη #δολοφονία της ηγουμένης Καζιμιέρτζα η οποία περιβάλλεται από μια αχλή αγιοσύνης και πιστεύεται πως είχε προβλέψει το ξέσπασμα του πολέμου. Απρόσμενος συνεργάτης του Μπόρα σε αυτή την έρευνα είναι ο πατέρας Τζον Μαλέτσκι, Αμερικανός #ιερέας πολωνικής καταγωγής. Ο ιερέας είχε φτάσει στην #Κρακοβία ως ειδικός απεσταλμένος της Αγίας Έδρας, προκειμένου να διαπιστώσει την αξιοπιστία των προφητικών δυνάμεων που αποδίδονταν στην ηγουμένη. Ποιο μυστήριο κρύβει η αγαπημένη επίκληση της ηγουμένης «Lumen Christi, Adiuva Nos»;
Το #Best_Seller Lumen μεταφράστηκε σε 12 γλώσσες και αποτελέι το πρώτο βιβλίο της επιτυχημένης σειράς της Μπεν Πάστορ, που άξια χαρακτηρίζεται ως διάδοχος του Φίλιπ Κερ.

Αναζητήστε το σε όλα τα #βιβλιοπωλεία! https://tinyurl.com/ycvha9rn

MIRTOS RIVER FLOWS

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
-3:13
MIRTOS RIVER FLOWS
After three years of drought, Mirtos River is gaining some water.
For a better quality and more amazing MirtosTV, visit our Vimeochannel https://vimeo.com/mirtostv or our website https://mirtos.tv

Ροές ποταμού Mirtos
Μετά από τρία χρόνια ξηρασίας, ο ποταμός mirtos κερδίζει λίγο νερό.
Για μια καλύτερη ποιότητα και πιο καταπληκτική mirtostv, επισκεφθείτε το vimeochannel μας https://vimeo.com/mirtostv ή την ιστοσελίδα μας https://mirtos.tv

Το γεφύρι του Κερίτη

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
19.106 προβολές
Δημήτρης Κυριακάκης
Αφιέρωμα απο το ΣΚΑΙ με δημοσιογραφική ερευνα απο την Maria Douroudi για το στολίδι, μνημείο του Αλικιανου
Το γεφύρι του Κερίτη στον Αλικιανό του δήμου Πλατανιά Χανίων γκρεμίστηκε μετά από 111 χρόνια, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των κατοίκων. Στα θεμέλια του θρυλικού αυτού γεφυριού έχασαν τη ζωή τους δεκάδες πατριώτες από την ναζιστική θηριωδία. Οι απόγονοι των εκτελεσθέντων βλέποντας το γεφύρι να γκρεμίζεται ένιωσαν πως έχασαν τους ανθρώπους τους για δεύτερη φορά. Η συγκλονιστική ιστορία του Κερίτη ή Καιρίτη, που χάθηκε στα ορμητικά νερά του ποταμού... #reporting #Crete #bridge Nikos Peroulakis Irene Kalaitzaki πλάνα από το αρχείο του Στέλιος Αποστολάκης Φοίβος - DJI Support

«Χελιδόνισμα» στο Σιτοχώρι Σερρών

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
homouniversalisgr.blogspot.com
«Χελιδόνισμα» στο Σιτοχώρι Σερρών το 1967 sitochori-serron Πανάρχαιο…
 
«Χελιδόνισμα» στο Σιτοχώρι Σερρών το 1967 sitochori-serron

Πανάρχαιο έθιμο, ζωντανό μέχρι σήμερα σε αρκετά χωριά της Ελλάδας.
Οι Λαογράφοι τα συνδέουν με τα Αρχαία χελιδονίσματα. Το τραγούδι, μάλιστα, ξεκινάει με τον ίδιο στίχο: 
«ήλθε ήλθε χελιδών καλάς ώρας άγουσα, καλούς ενιαυτούς, επί γαστέρα λευκά, επί νώτα μέλιανα…» 
Το έθιμο πέρασε στους Βυζαντινούς χρόνους, διασώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπως περιγράφει η Άννα Τριανταφυλλίδου στα Μακεδονικά ηθογραφήματα «Άλλοι καιροί» στην πόλη των Σερρών και έφτασαν στις μέρες μας. 
Το πρωί της 1ης Μαρτίου τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια),κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα της χελιδόνας πλημμυρίζουν τους δρόμους τραγουδώντας: «Χελιδόνα έρχεται απ’την Μαύρη θάλασσα….» και μοιράζουν τους γνωστούς «Mάρτηδες» (στριφτό νήμα από κόκκινη και άσπρη κλωστή) για να μη μας «πιάνει» ο Μάρτης. Που σημαίνει ότι οι αχτίδες του Μαρτιάτικου ήλιου είναι τόσο καυτές που κινδυνεύουμε να μαυρίσουμε. Και δεδομένου στην παράδοση ότι οι γυναίκες έπρεπε να είναι «αφράτες» και «άσπρες» σαν το γάλα, έπρεπε να φυλαχθούν. 
Η συνήθεια να δένουμε στο χέρι μας την ασπροκόκκινη κλωστή «για να μη μας κάψει ο Μάρτης», οι λαογράφοι την συνδέουν με την «κρόκη» που οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν στο πόδι ή στο χέρι τους. 
Τον «Μάρτη»τον βγάζουμε από το χέρι μας, όταν δούμε το πρώτο χελιδόνι ή πελαργό, τον βάζουμε κάτω από μία πέτρα κάνοντας συγχρόνως και μία ευχή ή πάλι τον κρεμάμε στον φράχτη της αυλής, να τον πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τη φωλιά τους. 




O Γεώργιος Μέγας («Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας») καταγράφει ένα τραγούδι από τα «χελιδονίσματα» στις Μέτρες της Θράκης όπου δύο παιδιά παίρνουν ένα καλάθι, το γεμίζουν φύλλα κισσού και περνούν μέσα από αυτό ένα ραβδί’ στην άκρη του ραβδιού προσαρμόζουν τη χελιδόνα, ένα ξύλινο ομοίωμα πτηνού. Γύρω στον λαιμό της χελιδόνας υπάρχουν κουδουνάκια, που ηχούν, καθώς κινείται το ραβδί από το οποίο αυτή κρέμεται. Τα παιδιά με το καλάθι της χελιδόνας πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν:
Ήρθε, ήρθε χελιδόνα
ήρθε κι άλλη μελιηδόνα, 
κάθισε και λάλησε, 
και γλυκά κελάδησε: 
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ, 
και Φλεβάρη φοβερέ, 
κι αν φλεγίσεις κι αν τσικνίσεις, 
καλοκαίρι θα μυρίσεις. 
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις, 
πάλιν άνοιξιν θ’ανθίσεις. 
Θάλασσαν επέρασα 
και στεριάν δεν ξέχασα, 
κύματα κι αν έσχισα, 
έσπειρα, ‘κονόμησα. 
Έφυγα κι αφήκα σύκα, 
και σταυρόν και θημωνίτσα, 
κι ήρθα τώρα κιηύρα φύτρα, 
κι ηύρα χόρτα, σπάρτα, βλίτρα, 
βλίτρα, βλίτρα, φύτρα, φύτρα. 
Συ, καλή νοικοκυρά, 
έμπα στο κελάρι σου, 
φέρ’ αυγά περδικωτά, 
και πουλιά σαρακοστά, 
δώσε και μιαν ορνιθίτσα, 
φέρε και μια κουλουρίτσα… 
Μέσα ‘δω πού’ρθαμε τώρα, 
μέσα γεια, μέσα χαρά, 
στον αφέντη, στην κυρά, 
στα παιδιά και στους γονείς 
σ’όλους τους τους συγγενείς. 
Μέσα Μάρτης, έξω ψύλλοι, 
έξ’ οχτροί, σας τρών’ οι σκύλοι. 
Μέσα φίλοι, μέσα φτήνεια, 
και χαρές, χοροί, παιγνίδια. 


Η νοικοκυρά παίρνει λίγα φύλλα κισσού από το καλάθι της χελιδόνας, τα τοποθετεί στο κοτέτσι, για να γεννούν πολλά αυγά οι κότες, και δίνει ένα ή δυο αυγά στα παιδιά που ξεκινούν για άλλο σπίτι. Όπως είναι γνωστό, ο βαθυπράσινος κισσός είναι σύμβολο της αειθαλούς βλαστήσεως και θεωρείται μέσο ικανό να μεταδώσει τη θαλερότητα και τη γονιμότητα στις όρνιθες και τα άλλα ζώα. Έπαιρναν για αμοιβή γλυκίσματα και χρήματα, κάτι ανάλογο με την αμοιβή από τα κάλαντα, δίνοντας ευχές για ευημερία και ευγονία. Πρόκειται για έθιμο που κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύει το «χελιδόνισμα», δηλαδή το τραγούδι της χελιδόνας, που μας παρέδωσε ο Αθήναιος γύρω στα 200 μ.Χ., αλλά ανάγεται σε πολύ παλιότερα χρόνια.

Στο σημερινό «χελιδόνισμα» συνεχίζεται το αρχαίο τραγούδι αγερμού, που έλεγαν ομάδες παιδιών στην αρχή της άνοιξης. Η ομοιότητα του σημερινού τραγουδιού με το αρχαίο είναι πραγματικά εντυπωσιακή, τόσο στο λεκτικό ύφος όσο και στα επιμέρους θεματικά στοιχεία και την οικονομία της σύνθεσης τους (μήνυμα του ερχομού της άνοιξης με την επάνοδο του χελιδονιού, χαιρετισμός του φτερωτού αυτού προπομπού της χαρούμενης εποχής, επωδική αποδίωξη του κακού από το σπίτι, ευχή υπέρ των ενοικούντων, αίτηση δώρων):

Ἦλθε, ἦλθε χελιδών,
καλάς ὥρας ἄγουσα 
καλούς ἐνιαυτούς… 

 
https://www.youtube.com/watch?v=9ORXkZLUbYk

Δημοφιλείς αναρτήσεις