Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Θρέψτε τα μαλλιά σας σε βάθος

 
 Θρέψτε τα μαλλιά σας σε βάθος
Ακολουθήστε την παρακάτω φυσική μάσκα μαλλιών και αποκτήστε γερά μαλλιά και ανακτήστε την λάμψη τους ξανά.

Χρειαζόμαστε πέντε κουταλιές ελαιόλαδο και δύο αυγά. Τα ανακατεύουμε καλά και τα απλώνουμε στα μαλλιά μας. Για καλύτερο αποτέλεσμα λουστείτε και ξεβγάλετε τα με χλιαρό νερό, σκουπίστε καλά και απλώστε την.

Κατόπιν τυλίξτε τα μαλλιά σας με μια πλαστική μεμβράνη ή ένα πλαστικό σκούφο και αφήστε όσο περισσότερο μπορείτε. Λιγότερος χρόνος παραμονής 30 λεπτά.
Στη συνέχεια λουστείτε δύο με τρεις φορές έτσι ώστε να φύγει η μυρωδιά του αυγού για όσες δεν την αντέχετε.

Δοκιμασμένη συνταγή για απλά τέλεια μαλλιά
.

myworld

Το κόκκινο κρασί προστατεύει από τον καρκίνο του εντέρου



 
Το κόκκινο κρασί προστατεύει από τον καρκίνο του εντέρου

Το κόκκινο κρασί προστατεύει από τον καρκίνο του εντέρου

Ερευνητές μελετούν την επίδραση της ρεσβερατρόλης

Χημική ουσία που περιέχει το κόκκινο κρασί μπορεί ενδεχομένως να προστατεύει από τον καρκίνο. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Leicester μελετούν την επίδραση της ρεσβερατρόλης, που έχει πολλά δυνητικά οφέλη για την υγεία.

Η νέα έρευνα θα παρουσιαστεί στο συνέδριο Resveratrol 2012, ένα συνέδριο του πανεπιστημίου που εστίασε στην παρουσίαση και συζήτηση ενδείξεων 10 κλινικών ερευνών για την ουσία. Θα αποκαλυφθούν χρόνια έρευνας σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ουσίας στην πρόληψη της καρδιοπάθειας, του καρκίνου και του διαβήτη, καθώς και συστάσεις για την επιστημονική έρευνα της επόμενης χρονιάς.

Τα οφέλη της ρεσβερατρόλης είναι γνωστά εδώ και καιρό, ωστόσο δεν υπάρχουν αρκετές συγκεκριμένες αποδείξεις που να στηρίζουν τους ισχυρισμούς. Για αυτό και επί του παρόντος δεν συστήνεται η χρήση της. Προηγούμενες έρευνες στην ουσία υπέδειξαν ότι η ρεσβερατρόλη μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε αγωγές για αγγειακές και μεταβολικές νόσους.

Επιστήμονες ανέπτυξαν μοντέλα στο εργαστήριο για να εντοπίσουν τυχόν οφέλη καθημερινής ποσότητας ρεσβερατρόλης σε 2 ποτήρια κρασί και ανακάλυψαν ότι η καθημερινή ποσότητα μπορεί να μειώσει το ποσοστό των όγκων στο έντερο κατά περίπου 50%.



Η καθηγήτρια Karen Brown, δήλωσε ότι στο πανεπιστήμιο του Leicester, θέλουν να διαπιστώσουν πώς θα μπορούσε να δρα η ρεσβερατρόλη για την πρόληψη του καρκίνου στους ανθρώπους. Έχοντας δει στο εργαστήριο ότι μπορεί να μειώσει την ανάπτυξη του όγκου συγκεντρώνονται τώρα στον εντοπισμό των μηχανισμών του τρόπου με τον οποίο η ουσία δρα στα κύτταρα του ανθρώπου.

Επόμενο βήμα είναι να διεξαχθούν κλινικές δοκιμές ώστε να κατανοήσουμε περισσότερα για την ουσία και να γνωρίσουμε ποια ποσότητα ρεσβερατρόλης είναι πιο αποτελεσματική στους ανθρώπους και αν υπάρχουν φάρμακα που αντιδρούν στην ουσία.

Ο Brown, δήλωσε ότι πολλοί άνθρωποι λαμβάνουν τη ρεσβερατρόλη ως συμπλήρωμα αλλά μέχρι τώρα δεν γνωρίζουμε πώς δρα μέχρι να έχουμε περισσότερες πληροφορίες. Δεν γνωρίζουμε ούτε την καλύτερη δόση. Έχει φανεί ότι υψηλές δόσεις ρεσβερατρόλης μπορεί δυνητικά να παρεμβληθούν με άλλα φάρμακα. Η καθηγήτρια εκτιμά ότι θα έχουμε πιο καθαρή εικόνα τα επόμενα χρόνια.

iatronet.gr

Το άσθμα «προτιμά» τα παιδιά της εξωσωματικής;

 
Το άσθμα «προτιμά» τα παιδιά της εξωσωματικής;

Τα παιδιά που γεννιούνται με τη βοήθεια τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, όπως η εξωσωματική γονιμοποίηση, μπορεί να έχουν μια ελαφρώς υψηλότερη πιθανότητα να παρουσιάσουν άσθμα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 13.000 παιδιά ηλικίας πέντε ετών.

Οι ειδικοί των Πανεπιστημίων Essex και Oxford ανέλυσαν τα στοιχεία παιδιών που γεννήθηκαν από το 2000 έως το 2002. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 15% των παιδιών είχαν άσθμα στην ηλικία των πέντε ετών, αλλά αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 24% ανάμεσα στην ομάδα των παιδιών που είχαν γεννηθεί με εξωσωματική γονιμοποίηση.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Claire Carson δήλωσε ότι η έρευνα έδειξε έναν ενδιαφέροντα συσχετισμό, μια τάση, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς για να υποστηριχθεί ότι η εξωσωματική γονιμοποίηση οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά άσθματος.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Human Reproduction».

"Να νιώθεις μπλε, να ντύνεσαι κόκκινα"


Μια εξεγερμένη έφηβη κι ένα πνευματικά καθυστερημένο παιδί μοιράζονται ένα τσιγάρο βιώνοντας τη συνενοχή και την ελευθερία της "διαφοράς" τους. Ένας αθεράπευτα ρομαντικός σύζυγος σκηνοθετεί απιστίες, για να αναζωπυρώσει το παλιό, σβησμένο πάθος. Μια ποιήτρια σε βασανιστική αναζήτηση των στίχων της συναντιέται με μια τυχαία φράση που βαραίνει πάνω της σχεδόν προφητικά. Ένα ταξίδι μετατρέπεται σταδιακά σε εφιάλτη, για να καταλήξει στην αποδοχή της αγάπης. Ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, οι ιστορίες του "Να νιώθεις μπλε, να ντύνεσαι κόκκινα" προσεγγίζουν με αφοπλιστική εγρήγορση τη μοναξιά, την απουσία, τη διάψευση, αφήνοντας όμως περιθώρια στη δίψα για ζωή - μοναδική σανίδα σωτηρίας. Η Έρση Σωτηροπούλου, δεξιοτέχνις της λεπτομέρειας, παγιδεύει συμβάντα που, μολονότι δείχνουν ασήμαντα, εκρήγνυνται μέσα στο ουδέτερο τοπίο της καθημερινότητας, φωτίζοντας τη στιγμή και προσδίδοντας της αποκαλυπτικές διαστάσεις.

Ιατρική μέσω internet


Ιατρική μέσω internet

Αν φοβάστε ότι στο μέλλον το στηθοσκόπιο του γιατρού θα αντικαταστήσει το ποντίκι του υπολογιστή η παρακάτω έρευνα θα σας καθησυχάσει.
Τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας έδειξαν πως οι άνθρωποι που είναι ανοιχτοί στο να δώσουν on line τις ιατρικές τους πληροφορίες και να αλληλεπιδράσουν μέσω του υπολογιστή τους με γιατρούς, είναι πολύ πιο πιθανό στη συνέχεια να επισκεφθούν τον γιατρό ή να ζητήσουν τηλεφωνικά την γνώμη του.

Το «πείραμα» ήταν πολύ απλό. Οι ερευνητές τους ινστιτούτου για έρευνες υγείας, Kaiser Permanente, στο Κολοράντο έστησαν ένα ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο ονόμασαν “My Health Manager” ( Ο διευθυντής υγείας μου), από το οποίο οι ασθενείς μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για την υγεία τους σε απευθείας σύνδεση. Επίσης εξέτασαν τις υγειονομικές υπηρεσίες που χρησιμοποιούσαν οι ενήλικες, που είχαν εγγραφεί για τουλάχιστον δυο χρόνια, στο Kaiser Permanente.

Από τις μετρήσεις φάνηκε ότι η χρήση του “My Health Manager” αυξήθηκε από το 2007 στο 2009 από περίπου 25 % στο 54%, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι 375.620 άνθρωποι εκμεταλλεύονταν τις υπηρεσίες του συστήματος. Εκτός όμως από αυτό παρατηρήθηκε και σημαντική άνοδος στις κλινικές υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα μετά την ενεργοποίηση του on line συστήματος, οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούσαν, ήταν πιο πιθανό να επισκεφτούν έναν γιατρό, το νοσοκομείο ή το τμήμα επειγόντων περιστατικών.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η αύξηση στη χρήση των κλινικών υπηρεσιών μπορεί να είναι από «πρόσθετες ανησυχίες για την υγεία που προσδιορίζονται μετά την πρόσβαση στο διαδίκτυο» . Όλα δείχνουν πως η εποχή που δεν θα χρειάζεται πια να περιμένουμε στο σαλονάκι του γιατρού αλλά θα στεκόμαστε μπροστά στην οθόνη μας απέχει ακόμη πολύ.
Fay'sbook.gr

Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες;

Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες; | tlife.gr

 Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες;

Το παιχνίδι είναι ευεργετικό για τα παιδιά από πολλές πλευρές. Μία από αυτές είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της εφαρμογής των κανόνων αλλά και του δικαίου. Τι είδους παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά σε αυτόν τον τομέα;
Έχετε παρατηρήσει πόσο αναστατώνονται συχνά τα παιδιά όταν πάνω στο παιχνίδι κάποιο από τα άλλα παιδιά παραβιάσει τους κανόνες; Αισθάνονται ένα παράπονο που θέλουν να το εκφράσουν άμεσα ειδικά τα μικρότερα σε ηλικία. Δεν είναι παράξενο. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας συχνά ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τη δικαιοσύνη. Οι γονείς συχνά όταν τα παιδιά εκφράζουν την απορία τους γιατί τα πράγματα δεν γίνονται όπως πρέπει καταφεύγουν σε μια γνωστή φράση: «Η ζωή δεν είναι πάντα δίκαιη».

Και όμως, τα παιδιά προσχολικής ή πρώτης σχολικής ηλικίας πιστεύουν ότι πρέπει να είναι και μάλιστα αναστατώνονται όταν διαπιστώνουν ότι δεν ισχύει.

Ιδού και ένα απλό παράδειγμα: δοκιμάστε να κόψετε μια τούρτα ή ένα γλυκό σε κομμάτια που δεν είναι ισομερή και αμέσως αρχίζει η γκρίνια για το ότι κάποιος πήρε μεγαλύτερο κομμάτι από κάποιον άλλο! Το να μάθουν όμως τα παιδιά από νωρίς να υπακούουν σε κανόνες και να είναι δίκαια το ένα προς το άλλο είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα που όμως δεν θα καταφέρουν να κατανοήσουν με τη μία.

Τι είναι κανόνας;
Πώς ένα παιδί προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας αντιλαμβάνεται τους κανόνες και τι καταλαβαίνει από αυτούς; Αλλά και ποια πρέπει να είναι η στάση σας; Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

• Οι κανόνες μπορούν να αλλάξουν: Φανταστείτε μια ομάδα παιδιών 5 ετών που παίζουν όλα μαζί το γνωστό παιχνίδι με τη μπάλα «μήλα». Η μπάλα χτυπάει ένα από αυτά και σύμφωνα με τον κανόνα πρέπει να βγει από τοπαιχνίδι Εκείνο αντί να το πράξει παραμένει στη θέση του και συνεχίζει να παίζει. Μερικά παιδιά μπορεί να δεχτούν αυτήν την ολοφάνερη «παράβαση» κάποια όμως ίσως να διαμαρτυρηθούν. Ο χαρακτήρας κάθε παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στο πώς θα αποδεχτεί αυτήν την κατάσταση. Ένα παιδί που δεν του αρέσουν οι αλλαγές στον κανόνα που το δίδαξαν θα αναστατωθεί από μια παράβαση, ένα άλλο όμως που μοιάζει πιο ελαστικό ή δεν ενδιαφέρεται και πολύ μπορεί να προσπεράσει το θέμα.


• Δεν ακολουθούν όλοι τον κανόνα: Έστω ότι περιμένετε στην αποβάθρα του τρένου και λέτε στο παιδί σας ότι δεν πρέπει να πατάει πάνω στην κόκκινη γραμμή της αποβάθρας αλλά πίσω από αυτήν. Εκείνο παρατηρεί ότι μερικοί επιβάτες όχι μόνο το κάνουν αλλά βρίσκονται πολύ έξω από τα όρια ασφαλείας. Το παιδί όπως είναι φυσικό απορεί και ρωτάει γιατί οι άνθρωποι αυτοί δεν ακολουθούν τον κανόνα. Στις μικρές ηλικίες είναι δύσκολο να αντιληφθούν ότι οι άλλοι άνθρωποι γύρω τους δεν υπακούουν πάντα στους κανόνες για διαφορετικούς λόγους. Εσείς όμως πρέπει να επισημάνετε στο παιδί ότι είναι σημαντικό να ακολουθεί τους κανόνες ασφαλείας ακόμη και αν οι άλλοι δεν το κάνουν.

• Νέοι κανόνες μπορούν να δημιουργηθούν: αν παρατηρήσετε τα παιδιά 4, 5 και 6 ετών θα διαπιστώσετε ότι συχνά περισσότερη ώρα διαπραγματεύονται για το πώς θα παίξουν παρά παίζοντας. Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν ένα σενάριο με κανόνες που συνεχώς αλλάζουν στο οποίο θα συμφωνούν όλα προκειμένου να καταλήξουν να παίζουν. Το καθένα μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει κανόνες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τα άλλα παιδιά μπορεί να συμφωνήσουν. Αν το παιδί σας έρθει για να διαμαρτυρηθεί καθησυχάστε το. Ζητήστε του να πάει πίσω στην παρέα του και να ζητήσει εξηγήσεις. Ο σκοπός σας είναι είτε να το ενθαρρύνετε να καταφέρει να παίξει και να είναι ευχαριστημένο ή να προσαρμοστεί σε μια αλλαγή χωρίς να νιώθει παραπονεμένο.

Προετοιμάστε το παιδί!

Ήδη από την ηλικία των 2 ετών που τα παιδιά ξεκινάνε να παίζουν πιο πολύ μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά και να συνεργάζονται, οι γονείς θα πρέπει να ενισχύσουν αυτή τους την προσπάθεια ώστε να προετοιμαστούν για το ομαδικό παιχνίδι σε μεγαλύτερες ηλικίες και φυσικά τα παιχνίδια στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Και αυτό γιατί το παιδί μαθαίνει να παίζει και να μοιράζεται μέσα από το παιχνίδι με τους συνομηλίκους.
Οι γονείς λοιπόν θα πρέπει να φέρνουν το παιδί τους σε επαφή με τα άλλα παιδιά (ένα παιδί που δεν έρχεται σε συχνή επαφή με άλλα συνομήλικά του αργότερα μπορεί να δυσκολευτεί να μάθει να μοιράζεται ή να ακολουθεί κανόνες). Επίσης είναι σημαντικό οι γονείς να μάθουν στο παιδί τους να περιμένει τη σειρά του και φυσικά να μάθει να χάνει. Έχοντας ο γονιός «εκπαιδεύσει» το παιδί του με αυτό τον τρόπο, το παιδί θα είναι πιο έτοιμο να παίξει σωστά και ήρεμα με τα υπόλοιπα παιδιά.


Πώς θα μάθουν το Fair play;
Τα ομαδικά σπορ μπορούν ιδανικά να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν να παίζουν σύμφωνα με κανόνες. Υπάρχουν όμως και παιχνίδια που μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά προσχολικής κυρίως ηλικίας να ακολουθούν κανόνες, όπως τα επιτραπέζια.
Επιτραπέζια
Scrabble για παιδιά
Παιχνίδια με κάρτες όπως το Uno
Κρεμάλα με απλές λέξεις
Ναυμαχία

Σε ανοιχτό χώρο
Αγαλματάκια ακούνητα
Μήλα
Κρυφτό
Τυφλόμυγα

tlife.gr

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Carl Γκούσταβ Jung

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorika-proswpa/carl-gkoustab-jung.html

Carl Γκούσταβ Jung

Jung 1«Το ασυνείδητο είναι η άγραφη ιστορία της ανθρωπότητας από αδιανόητους χρόνους»
Carl Jung

Ο Carl Γκούσταβ Jung (1875-1961) θεωρείται ως ένας από τους πιο αξιόλογους επιστήμονες στο χώρο της Ψυχολογίας και με πολύ σημαντική προσφορά στην έρευνα της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς. Η σκέψη του επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη νεώτερη ψυχολογία. «Λέξεις που μας έχουν γίνει κοινές, όπως εσωστρέφεια, εξωστρέφεια, αρχέτυπο, είναι έννοιες που δημιουργήθηκαν από τον Jung» («Ο άνθρωπος και τα σύμβολά του», εισαγωγή του Τζον Φρήμαν)
Γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό της Ελβετίας το 1875. Το 1895 κατάφερε να εισαχθεί στην Ιατρική σχολή της Βασιλείας και να ολοκληρώσει τις σπουδές του το 1900. Τότε περίπου έπεσε στα χέρια του ένα εγχειρίδιο ψυχιατρικής που τον μάγεψε και τον ώθησε να ακολουθήσει τον συγκεκριμένο κλάδο. Μετά από λίγο καιρό εργάστηκε σε μια πανεπιστημιακή κλινική υπό την ηγεσία του Eugen Bleuler, καθηγητή ψυχιατρικής.
Ο Jung έμεινε μέσα στην κλινική και το 1902 αφού ολοκλήρωσε την ιατρική του διατριβή, έγινε αναπληρωτής στην συγκεκριμένη κλινική.
Την ίδια χρονιά πήγε στο Παρίσι, σπουδάζοντας κοντά στον Pierre Janet, όπου και δίδαξε σε ένα ψυχιατρικό κέντρο με διεθνή φήμη, το λεγόμενο Σαλπετριέρ.
Το 1903 επέστρεψε στη Ζυρίχη όπου έκανε διάφορα πειράματα που τον οδήγησαν στην ανακάλυψη των συναισθηματικά φορτισμένων συμπλεγμάτων και το 1905 πήρε το πτυχίο του στην ψυχιατρική και αναγνωρίστηκε ως λέκτορας. Το 1909 είχε μια τιμητική διάκριση για τις έρευνές του στο Πανεπιστήμιο Κλαρκ της Μασαχουσέτης.
Απέκτησε μια ιδιαίτερη σχέση με τον ιδρυτή της ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόυντ, αλλά παρόλη την εκτίμηση που έτρεφε για αυτόν, δεν συμφωνούσε μαζί του σε κάποιες βασικές γραμμές των απόψεών του και ειδικότερα στη σεξουαλική του θεωρία και στο πόσο καθοριστικό ρόλο μπορεί να παίξει στη ζωή ενός ανθρώπου το σεξουαλικό ένστικτο. Σιγά- σιγά η ρήξη αυτή μεγάλωσε και έτσι απομακρύνθηκαν μεταξύ τους, γεγονός που σημάδεψε τη ζωή και των δύο.Jung 2
Jung 3Ο Jung πίστευε ότι ο ανθρώπινος ψυχισμός αποτελείται από το συνειδητό και το ασυνείδητο και ότι το ασυνείδητο χωρίζεται σε ατομικό και σε συλλογικό. Μίλησε επίσης για την αντικειμενική ψυχή στην οποία συμπεριέλαβε τις έννοιες σκιά, persona, animus, anima. Θεωρούσε ότι το ασυνείδητο διαμορφώνει 2 βασικούς ψυχολογικούς τύπους : τον εσωστρεφή και τον εξωστρεφή. Σύμφωνα με τον Jung η αιτία της ψυχοπαθολογίας βρίσκεται στο ασυνείδητο με τη μελέτη του οποίου ασχολήθηκε ιδιαίτερα. Μελέτησε επίσης τα σύμβολα και τη σημασία τους, την Αλχημεία και τη σύνδεσή της με την επιστήμη της Ψυχολογίας και συνέλεξε πολλά αλχημικά κείμενα. Η θεωρία του ονομάστηκε από τον ίδιο «Αναλυτική Ψυχολογία και Ψυχολογία του Βάθους».Έκανε πολλά ταξίδια σε διάφορες χώρες και πολιτισμούς του κόσμου με σκοπό να εμπλουτίσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του.
Το 1914 παραιτήθηκε από τη θέση του ως λέκτορας και εγκατέλειψε έτσι την ακαδημαϊκή του καριέρα. Την ίδια χρονιά υπηρέτησε ως λοχαγός εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης στην οποία βρέθηκε τότε η Ελβετία. Από το 1916-1918 υπηρέτησε επίσης ως διοικητής σε στρατόπεδο εκπαίδευσης βρετανικών στρατευμάτων στην Ελβετία.
Το 1932 πήρε το βραβείο λογοτεχνίας στη Ζυρίχη, το 1935 ορίστηκε επίτιμος καθηγητής από το Ελβετικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και το 1936 έλαβε τον τίτλο του Διδάκτορα των Επιστημών. Στον κατάλογο των τιμητικών διακρίσεων πρέπει να προσθέσουμε πολλές ακόμη, που φτάνουν μέχρι και τα βαθιά του γεράματα.
Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, αφοσιώθηκε στη μελέτη της Αλχημείας και των αρχαίων κειμένων. Το 1944, μετά από ένα ατυχές πέσιμο, νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο. Η κατάσταση της υγείας του δεν εξελίχθηκε και τόσο καλά αντιμετωπίζοντας έτσι άμεσα το ενδεχόμενο του θανάτου.
Κατάφερε όμως να αναρρώσει και έτσι μπόρεσε να συνεχίσει τις μελέτες του με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα γεγονότα που διαμορφώνονταν σε παγκόσμιο επίπεδο εκείνη την εποχή.
Πέθανε στις 6 Ιουλίου του 1961. Στον τάφο του γράφτηκε το η εξής φράση : «Επικαλούμενος ή μη, ο Θεός θα είναι παρών».
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γαλατόπιτα


Αποτέλεσμα εικόνας για Γαλατόπιτα
Γαλατόπιτα

Πολύ νόστιμη συνταγή για σπιτική γαλατόπιτα. Τρώγεται ζεστή και κρύα, σαν πρωινό, κολατσιό ή επιδόρπιο.

Γάλα: 1,5 λίτρο
Ψιλό σιμιγδάλι: 1 κούπα
Ζάχαρη: 1 κούπα
Βούτυρο ή μαργαρίνη: 2 κουταλιές για την κρέμα και 4 για το ταψί
Αυγά: 4 μέτρια
Βανίλιες: 2 κάψουλες
Αλάτι: λίγο στη μύτη του κουταλιού
Φλούδα λεμονιού: από 1/2 λεμόνι
Σφολιάτα: 2 φύλλα

Βάζετε το γάλα σε καταρόλα και το βάζετε στη φωτιά. Προσθέτετε τη ζάχαρη, το σιμιγδάλι, το αλάτι, την βανίλια και το λεμόνι.

Ανακατεύετε συνέχεια, σε μέτρια φωτιά, μέχρι να βράσει το μείγμα και να δέσει ή κρέμα.

Κατεβάζετε από τη φωτιά. Χτυπάτε τα αυγά και τα προσθέτετε ανακατεύοντας στην κρέμα. Προσθέτετε τις 2 κουταλιές βούτυρο και ανακατεύετε μέχρι να ενσωματωθεί κι αυτό.

Βουτυρώνετε με το μισό βούτυρο που έμεινε το ταψί και απλώνετε το ένα φύλλο σφολιάτας. Αδειάζετε από πάνω την κρέμα και την στρώνετε ομοιόμορφα. Σκεπάζετε με το δεύτερο φύλλο σφολιάτας και κλείνετε ολόγυρα. Βουτυρώνετε την επιφάνεια με το υπόλοιπο βούτυρο.

Με μαχαιράκι κάνετε τρυπούλες στο πάνω φύλλο και ψήνετε την πίτα στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει καλά, περίπου 40 λεπτά. Τρώγεται ζεστή, χλιαρή ή κρύα. Αν θέλετε την πασπαλίζετε με άχνη ζάχαρη.

radicio.com


ΜΑΡΚ ΣΠΙΤΖ - Ο σούπερ-ήρωας του νερού

Απο παλιά Ραδιοτηλεόραση

Στα τρυπημένα σημεία λέει : Μάρκ, συντηρήσει, στην Πύλη, 

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


"Με το χρώμα της αλήθειας"


από:
Rodoula Serdary
Η εξαιρετική εισήγηση της καλής φίλης Βάσως για το βιβλίο μου "Με το χρώμα της αλήθειας". Πραγματικά μας καθήλωσε.

Βάσω Αποστολοπούλου-Αναστασίου

Η εισήγησή μου στην παρουσίαση του βιβλίου της φίλης μας Ροδούλας Σερδάρη - για όσους από σας δεν μπορέσατε να την παρακολουθήσετε! Καλό βράδυ φίλοι μου!

"Με το χρώμα της αλήθειας"

Ο τίτλος του βιβλίου της φίλης μας συγγραφέως Ροδούλας Σερδάρη είναι από μόνος του ένας ολόκληρος κόσμος. Ο κόσμος της αλήθειας, της περίπου αλήθειας, της δικής μας αλήθειας και της αλήθειας των άλλων. Μόνο που έχει μια ιδιαιτερότητα – αναφέρεται όχι στην αλήθεια γενικά αλλά στο χρώμα της. Αλήθεια, έχει χρώμα η αλήθεια; Και ποιο να είναι άραγε; Κόκκινο - του πάθους; Πράσινο - της ελπίδας; Κίτρινο - της ζήλιας; Γαλάζιο - της ηρεμίας; Ή κάποιο άλλο από τα τόσα χρώματα που υπάρχουν και φέρουν το βάρος κάποιου ανθρώπινου συναισθήματος, θετικού ή αρνητικού;


Η απάντηση δύσκολη, αν όχι αδύνατη. Γιατί η αλήθεια είναι τόσο αφηρημένη έννοια – κι ας νομίζουμε πως είναι κάτι απλό, κάτι που όλοι γνωρίζουμε, κάτι που όλοι μπορούμε να χειριστούμε καλά ή λιγότερο καλά. Γιατί η αλήθεια δεν είναι μία, είναι πολλές – όσο κι αν αυτό φαίνεται παράδοξο σε πρώτη ανάγνωση.
Θα μου πείτε «Μα πώς είναι δυνατόν; Να μας πεις ότι το ψέμα έχει πολλές όψεις και αποχρώσεις, ναι. Αλλά η αλήθεια είναι μία - δεν είναι»; Κι όμως φίλοι μου δεν είναι. Το αληθές είναι ένα. Η αλήθεια που εμείς εισπράττουμε από αυτό μπορεί να έχει παραπάνω από ένα πρόσωπα - και θα σας φέρω ένα απλό παράδειγμα – αυτό του ποτηριού.

Ένα ποτήρι με νερό μέχρι την μέση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ποτήρι με νερό μέχρι τη μέση. Η απάντηση όμως στην ερώτηση «τι βλέπεις» μπορεί να είναι «ένα μισογεμάτο ποτήρι» ή «ένα μισοάδειο ποτήρι». Και, πέρα από τον κλασσικό χαρακτηρισμό της πρώτης ως αισιόδοξης και της δεύτερης ως απαισιόδοξης θεώρησης, παραμένει το γεγονός ότι και οι δυο απαντήσεις είναι σωστές. Είναι και οι δυο αλήθειες - που αφορούν το ίδιο πράγμα, το ίδιο θέμα. Απλά είναι ιδωμένες από διαφορετική σκοπιά, μια σκοπιά που έχει να κάνει με το ψυχολογικό προφίλ του ερωτώμενου και καθόλου με την όποια πρόθεση να σε εξαπατήσει, να σου πει ψέμματα.
Κάπως έτσι λοιπόν συμβαίνει και στη ζωή μας. Καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις, γεγονότα, συμπεριφορές και ενέργειες που, ενώ είναι δεδομένα και συγκεκριμένα, ερμηνεύονται διαφορετικά από διαφορετικούς αποδέκτες και προκύπτουν έτσι πολλές διαφορετικές αλήθειες. Και κάπως έτσι συμβαίνει και στη ζωή των ηρώων του μυθιστορήματος της Ροδούλας Σερδάρη. Ας τους γνωρίσουμε λοιπόν.

Άντονι Θολούρας - ο γιος. Νέος, ωραίος, πλούσιος - αντικειμενικά αυτά. Για τον εαυτό του, γόης ακαταμάχητος. Για τις εφήμερες περιπέτειές του, μέσον προβολής και σπάταλης διασκέδασης. Για τους φίλους του, αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης. Για τις γυναίκες εργαζόμενες στην εταιρεία του πατέρα του, μόνιμη απειλή σεξουαλικής παρενόχλησης. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Τζέσικα Θολούρα - η κόρη. Για τον εαυτό της, επιτυχημένη επιχειρηματίας. Για τον πατέρα της, άξια διευθύντρια της οικογενειακής επιχείρησης. Για την Έρρικα, τη «φίλη» της, η χρυσή χήνα που μαδάει κυνικά κι ασύστολα. Για τους υπαλλήλους στην εταιρεία, η σκληρή κι ανάλγητη εργοδότρια. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Τζούλη Θολούρα - η μητέρα. Για τον εαυτό της, μια επώνυμη κυρία της καλής κοινωνίας. Για τους εργαζόμενους στο σπίτι της, η άκαρδη και τυρανική «κυρία». Για τους δημοσιογράφους των κοσμικών εφημερίδων, το κελεπούρι που δίνει τροφή στα σκανδαλοθηρικά τους έντυπα. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Ορέστης Θολούρας - ο πατέρας. Για τον εαυτό του, πάτερ φαμίλιας μιας από τις πιο προβεβλημένες οικογένειες του τόπου και πετυχημένος επιχειρηματίας. Για τη γυναίκα του, πηγή εισοδήματος και εύκολο θύμα των απαιτήσεων και του εγωισμού της. Για τα παιδιά του, το εφαλτήριο για την δική τους πορεία στη ζωή. Τι είναι στ’ αλήθεια;


Έλενα Σιρώνη-Γαλανού - ο συνδετικός κρίκος. Υπάλληλος της Τζέσικας, στόχος των ερωτικών προτάσεων -πιέσεων του Άντονι, θα εξελιχθεί, καθώς προχωρά η αφήγηση, σε άνθρωπο-κλειδί στη δίνη των γεγονότων που ξεσπούν σαν καταιγίδα στην οικογένεια Θολερού. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Και, τέλος, κάποιοι από τους δευτεραγωνιστές της υπόθεσης. Η Ηρώ, η γκουβερνάντα - φύλακας άγγελος ή κοινή απατεώνισσα; Η Βαλεντίνα, η οικιακή βοηθός - ασήμαντη υπηρέτρια ή ισχυρή παρουσία; Τι είναι στ’ αλήθεια;

Κι ενώ προχωρά η αφήγηση κι ο αναγνώστης σχηματίζει την δική του εικόνα, την δική του αλήθεια για τα πρόσωπα της ιστορίας, έρχεται ένα αναπάντεχο γεγονός, μια ανατροπή από εκείνες που συνηθίζει η ζωή και που μόνο εκείνη ξέρει να σκηνοθετεί τόσο αριστοτεχνικά, για να φέρει τα πάνω κάτω. Κι ενώ αρχίζει να σηκώνεται σιγά σιγά η κουρτίνα μπροστά από τα μάτια τους, σαν μια αυλαία που ανοίγει για να αποκαλύψει μιαν άλλη πραγματικότητα, μιαν άλλη αλήθεια, εμείς παρακολουθούμε τις αντιδράσεις των ηρώων μας σ’ αυτήν την αποκάλυψη. Θα την δούνε; Θα την δεχτούν; Θα συντονίσουν τη ζωή τους στη νέα αυτή πραγματικότητα; Θα μπορέσουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων;


Τις απαντήσεις θα τις βρείτε, φίλες και φίλοι μου, μέσα στο «Χρώμα της αλήθειας». Εγώ θα σας δώσω μόνο μια ένδειξη – ίσα ίσα για να κεντρίσω ακόμη πιο πολύ το ενδιαφέρον σας! Μια φράση του Άντονι Θολούρα όταν ήδη έχει ξεσπάσει η καταιγίδα: «Είμαι ευτυχισμένος που φεύγω έτσι, με τα μάτια ανοιχτά και όχι νυχτωμένος».

Κι εγώ, με τη σειρά μου, θα σας δώσω την δική μου απάντηση για το ερώτημα που σας έθεσα στην αρχή. Αλήθεια, ποιο είναι το χρώμα της αλήθειας;

Για μένα είναι το λευκό. Το χρώμα που κλείνει μέσα του όλα τα χρώματα. Γιατί η αλήθεια δεν είναι μία, είναι πολλές. Κάθε μια με το δικό της χρώμα. Κι όλες μαζί συγκλίνουν, ενώνονται και φτιάχνουν την μία, την τελική. Και τα χρώματά τους το ίδιο – ενώνονται και καταλήγουν σε ένα: το λευκό!"

Δημοφιλείς αναρτήσεις