Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Πόσο σ' αγαπώ...

Η Eirini Xronaki κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη GetGreekMusic.



GetGreekMusic
"Μου 'χεις κάνει τη ζωή μου δύσκολη
κι όμως σ’ αγαπάω ακόμα πιο πολύ..."

----------------------------------------------------------- 

You Tube
 
Ανέβηκε στις 18 Οκτ 2009
Από την εκπομπή "Στην υγειά μας" ΝΕΤ αφιέρωμα στον Γιάννη Πάριο 17/10/2009

Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πάριος

Πόσο σ' αγαπώ
πόσο σ' αγαπώ
σου το λέω και πονάω
πόσο σ' αγαπώ

Πόσο σ' αγαπώ
πόσο σ' αγαπώ
σε αγγίζω και σκορπάω
πόσο σ' αγαπώ

Μα εσύ μ' εκμεταλλεύτηκες
καθόλου δε με σκέφτηκες
τον λόγο σου δεν κράτησες
κουρέλι με κατάντησες εσύ

Μου 'χεις κάνει τη ζωή μου κόλαση
θα σου φύγω και θα φταις για όλα εσύ
μου χεις κάνει τη ζωή μου δύσκολη
κι όμως σ' αγαπάω ακόμα πιο πολύ

Πόσο σ' αγαπώ
πόσο σ' αγαπώ
μου χρωστάς
και σου χρωστάω
πόσο σ' αγαπώ

Γαράζο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη mykriti.gr.
Γαράζο
 
Το Γαράζο είναι ένα όμορφο γραφικό χωριό του δήμου Μυλοποτάμου της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και απέχει 37 χιλιόμετρα από την πόλη του Ρεθύμνου. Βρίσκεται σε υψόμετρο 270 μέτρων, νότια του Kουλούκωνα…
checkincreta.com

Γαράζο

Το Γαράζο είναι ένα όμορφο γραφικό χωριό του δήμου Μυλοποτάμου της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και απέχει 37 χιλιόμετρα από την πόλη του Ρεθύμνου. Βρίσκεται σε υψόμετρο 270 μέτρων,  νότια του Kουλούκωνα (οροσειρά του Μυλοπόταμου) και έχει 556 κατοίκους. H οχυρή θέση του παρείχε ασφάλεια στους αρχηγούς των Kρητικών Επαναστάσεων, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν εκεί πολλές φορές για να πάρουν σημαντικές αποφάσεις. Ο επισκέπτης που θα βρεθεί στο Γαράζο μπορεί να πιει σε ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον τον καφέ του, γνωρίζοντας τους ιδιαίτερα φιλόξενους και φιλικούς κατοίκους. Σύμβολο του χωριού είναι η βελανιδιά, αν και οι μεγάλες βελανιδιές που υπήρχαν στην πλατεία (τα μεγαλύτερα δέντρα της Κρήτης τον προηγούμενο αιώνα) δυστυχώς κόπηκαν, μια νέα όμως αναπτύσσεται σηματοδοτώντας την ιστορική συνέχεια της πορείας του χωριού μέσα στο χρόνο. Οι πηγές στο Γαράζο είναι διάσπαρτες και ορισμένες από αυτές προσφέρουν τη δροσιά τους στον περιπατητή. Τα σοκάκια έχουν χαρακτηριστεί για την υψηλή πολιτιστική αξία τους, κάτι που γίνεται αμέσως κατανοητό μιας και η περιοχή έχει προσεχθεί ιδιαίτερα: τα σπίτια είναι φρεσκοβαμμένα και οι μικροί αλλά κατάφυτοι κήποι τους παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρωματική και φυσική αντίθεση. Σε πολύ μικρή απόσταση από το κέντρο του χωριού, βρίσκεται ο παλιός οικισμός, που προσελκύει τον επισκέπτη να περπατήσει μέσα στα πετρόκτιστα στενά σοκάκια. Ο παλιός οικισμός συνδέεται με ένα ενετικό λιθόστρωτο με την Κάτω Βρύση, από όπου οι κάτοικοι υδροδοτούνταν τα παλιά χρόνια. Πρόκειται για μία πανέμορφη διαδρομή εξαιρετικού φυσικού κάλλους, ανάμεσα σε πλατύφυλλα πλατάνια, καρυδιές και οπωροφόρα δέντρα. Το Γαράζο είναι το πρώτο χωριό στην παραγωγή κίτρου στο Μυλοπόταμο και η Παγκρήτια Γιορτή Κίτρου διοργανώνεται εδώ κάθε καλοκαίρι και σημειώνει μεγάλη επιτυχία.

Ιδανικό για κουβέρτα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Tejiendo.


Una forma diferente de darle textura a un simple tejido en medio puntos a crochet... 😍
Un punto bello, fácil y reversible (ideal para hacerlo en una manta 😉)
Monten un número impar de cadenas 💡
Besos, buen día 💕
•••
#crochet #ganchillo #CastOnStitch #stitch #tejer #TejiendoPeru #Peru #pasion
Ένας διαφορετικός τρόπος για να προσθέσετε υφή για μια απλή ιστός στη μέση σημεία να βελονάκι... 😍
Μια όμορφη, εύκολο-Προς-σημείο και αναστρέψιμες (ιδανικό για να το κάνει σε μια κουβέρτα 😉)
Mount μονός αριθμός των αλυσίδων 💡
Φιλάκια, καλή σας μέρα 💕
•••
#Βελονάκι #ganchillo #castonstitch #στιτς #tejer #tejiendoperu #Περού #πασίων

Καλιτσούνια Ιεραπετρίτικα



Καλιτσούνια Ιεραπετρίτικα

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Οι ημέρες της Εβδομάδος και ο συμβολισμός τους

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.
 
Η εβδομάδα ως χρονική διαίρεση θεωρείται αυτονόητη στην εποχή μας αλλά δεν ίσχυε πάντα αυτό. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πλευρά της…
theancientwebgreece.wordpress.com

Οι ημέρες της Εβδομάδος και ο συμβολισμός τους



Η εβδομάδα ως χρονική διαίρεση θεωρείται αυτονόητη στην εποχή μας αλλά δεν ίσχυε πάντα αυτό. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πλευρά της αποτελεί η αντιστοίχηση των ημερών της με τους επτά παραδοσιακούς πλανήτες της αστρολογίας και τις ενέργειες που αυτοί θεωρείται πως κομίζουν εσωτερικά. Στη λαϊκή σοφία επιβιώνουν τα ίχνη μιας παλαιότερης γνώσης, που μοιάζει να έχει απολεσθεί, σχετικά με την ενεργειακή φύση των ημερών της εβδομάδας.

Από τα βάθη της μακρινής προϊστορίας έως και τη σύγχρονη εποχή ο άνθρωπος μοχθούσε ατέρμονα για να ελέγξει τις φυσικές δυνάμεις που τον περιέβαλλαν, να τις κατανοήσει και να τις χειριστεί δημιουργικά. Έτσι, σταδιακά, κατόρθωσε να δομήσει μια νησίδα οργάνωσης μέσα στον απέραντο ωκεανό των φυσικών δυνάμεων, ένα μικρό φωτεινό βάθρο στο οποίο πάτησε για να ορθώσει τη συνείδησή του πάνω από το αδιαμόρφωτο χάος που τον περιτριγύριζε και τον φόβιζε. Και σε αυτή του την προσπάθεια η έννοια του χρόνου, ανέκαθεν, είχε πρωταρχικό ρόλο.
Παρατηρώντας τα φυσικά φαινόμενα διαπίστωσε ότι ορισμένα επαναλαμβάνονταn και με αυτό τον τρόπο η έννοια της περιοδικότητας άρχισε να χρησιμοποιείται για τις καθημερινές του ανάγκες. Η εναλλαγή της ημέρας και ης νύχτας, οι φάσεις της Σελήνης και η αλλαγή των εποχών αποτέλεσαν σημεία αναφοράς με βάση τα οποία άρχισε να προσδιορίζει τη ζωή του, αλλά και να προσμετρά την αδυσώπητη προέλαση του χρόνου. Ο άνθρωπος πλέον δεν ήταν ανυπεράσπιστος απέναντι στη ροή των φυσικών φαινομένων. Μπορούσε να προβλέψει και να λάβει τα μέτρα του ώστε να αντιμετωπίσει έναν μεγάλο αριθμό επικείμενων φυσικών κινδύνων, μπορούσε να γίνεται ευέλικτος και να προσαρμόζεται έγκαιρα στις διαθέσεις της φύσης. Είχε ένα πολύτιμο εργαλείο πλέον στα χέρια του, το Ημερολόγιο, με τη βοήθεια του οποίου αποτόλμησε το αδιανόητο – να ορθώσει το ανάστημά του στη ροή του χρόνου και να προσπαθήσει να την τιθασεύσει.
Από την παρατήρηση της περιοδικής κίνησης του Ήλιου στον ουρανό διαμορφώθηκε η αντίληψη του ημερονυκτίου και του έτους, ενώ η παρατήρηση των φάσεων της Σελήνης απέδωσε την έννοια του μήνα. Σε άλλες περιπτώσεις η ανατολή και η δύση κάποιων συγκεκριμένων πλανητών, άστρων και αστερισμών χρησιμοποιήθηκαν με ανάλογο τρόπο και έτσι διαμορφώθηκαν ημερολόγια βασισμένα σε αυτά (π.χ. ημερολόγια θεμελιωμένα στην κίνηση της Αφροδίτης από τους Μάγια και του Σείριου από τους Αιγυπτίους).
Αργότερα «κατασκευάστηκαν» κάποιες μονάδες χρόνου που δεν ανταποκρίνονταν άμεσα σε κάποια φυσικά φαινόμενα, αλλά που είχαν μεγάλη πρακτική χρησιμότητα στην καθημερινότητα και στην επιστημονική έρευνα. Με αυτό τον τρόπο διαμορφώθηκαν οι έννοιες της εβδομάδας, της ώρας, των λεπτών και των δευτερολέπτων.
Σε ότι αφορά στην εβδομάδα, η οποία θα μας απασχολήσει στη συνέχεια, αυτή θεωρείται αυτονόητη στην εποχή μας αλλά δεν ίσχυε πάντα αυτό. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πλευρά της αποτελεί η αντιστοίχηση των ημερών της με τους επτά παραδοσιακούς πλανήτες της αστρολογίας και τις ενέργειες που αυτοί θεωρείται πως κομίζουν εσωτερικά. Στη λαϊκή σοφία επιβιώνουν τα ίχνη μιας παλαιότερης γνώσης, που μοιάζει να έχει απολεσθεί, σχετικά με την ενεργειακή φύση των ημερών της εβδομάδας.



Η Εβδομάδα στην Ιστορία της Ανθρωπότητας

Η εβδομάδα αποτελεί ένα πανάρχαιο χρονικό μέτρο, μια υποδιαίρεση του σεληνιακού κύκλου των 28 περίπου ημερών (το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο ίδιων φάσεων της Σελήνης, π.χ μεταξύ δύο Πανσελήνων) σε τέσσερα ίσα μέρη. Η χρήση της συνιστά έναν απλό και σχετικά ακριβή τρόπο μέτρησης του χρόνου και ταυτόχρονα δομήθηκε γύρω από αυτή μια εκτενής οργάνωση της κοινωνικής ζωής. 
Προτού την υιοθέτηση της εβδομάδας σε πολλούς πολιτισμούς υπήρχαν άλλοι τρόποι διαίρεσης του μήνα. Έτσι, για παράδειγμα, η προγενέστερη χρονική διαίρεση στην Αίγυπτο, την Κίνα και την αρχαία Ελλάδα ήταν εκείνη των δέκα ημερών (τρία δεκαήμερα του μήνα). Στην Περσία και τη Μαλαισία υπήρχαν κύκλοι των πέντε ημερών, ενώ οι Ετρούσκοι διατηρούσαν κύκλους των οκτώ ημερών που στη συνέχεια τους κληρονόμησαν στους Ρωμαίους. Οι Ινδοί διαιρούσαν το μήνα σε δύο ίσα τμήματα τα οποία αντιστοιχούσαν στις φάσεις της αύξουσας και της φθίνουσας Σελήνης, ενώ παρόμοια διαίρεση χρησιμοποιούσαν και οι Κέλτες.

Η εβδομάδα, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, άρχισε να χρησιμοποιείται από τους Χαλδαίους, τους Ασσύριους, τους Βαβυλωνίους, τους Αιγυπτίους και τους Εβραίους. 
Οι Χαλδαίοι και οι Βαβυλώνιοι αναφέρεται ότι πρόσθεσαν στους πέντε τότε γνωστούς πλανήτες (Ερμή, Αφροδίτη, Άρη, Δία, Κρόνο) τον Ήλιο και τη Σελήνη και στη συνέχεια αντιστοίχησαν αυτούς τους επτά πλανήτες – θεούς και σε μια ημέρα της εβδομάδας. Έτσι ο κάθε θεός ήταν κυβερνήτης και μιας ημέρας της εβδομάδας. Από τους Βαβυλώνιους η χρήση της πέρασε στην Κίνα περί το 600 π.Χ. και από εκεί εξαπλώθηκε στην Κορέα, την Ιαπωνία, το Θιβέτ και το Βιετνάμ.

Να επισημανθεί σε αυτό το σημείο ότι οι μαθηματικές έννοιες και οι φιλοσοφικές θεωρήσεις των πανάρχαιων λαών της Ανατολής, θεμελιώνονταν πάνω στις ιδιότητες του μυστηριακού αριθμού επτά, ο οποίος παραδοσιακά σχετιζόταν με τα πεδία του εκδηλωμένου σύμπαντος και τον τρόπο λειτουργίας του.
Λέγεται ότι οι Εβραίοι δέχθηκαν τις επιρροές των γειτονικών τους ανατολικών λαών και μία από αυτές ήταν η υιοθέτηση της εβδομάδας και η προσαρμογή της στη θρησκεία τους. Στη Βίβλο υπάρχει σαφής συσχέτιση της εβδομάδας με τα στάδια – ημέρες της Δημιουργίας του Κόσμου, όπου η έβδομη ημέρα (το Σάββατο) αφιερώνεται στη λατρεία του Θεού. 
Η εβδομάδα στην εβραϊκή γλώσσα λέγεται «Σιαβούα» (ονομασία που προέρχεται από τον αριθμό «επτά»), ενώ η έβδομη ημέρα όπως προαναφέρθηκε ήταν το Σάββατο. Οι υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας προσδιορίζονταν σε σχέση με το Σάββατο. Για παράδειγμα, η πρώτη μετά το Σάββατο, η δεύτερη μετά το Σάββατο κ.ο.κ. Όσο για την έκτη ημέρα μετά το Σάββατο αυτή αργότερα ονομάστηκε Παρασκευή διότι, όπως λέγεται, εκείνη την έκτη ημέρα παρασκευάζονταν όλα όσα χρειάζονταν για την ιερή έβδομη ημέρα του Σαββάτου.

Η χρήση της εβδομάδας σταδιακά υιοθετήθηκε και από τους Ρωμαίους, ενώ στον ευρύτερο δυτικό κόσμο η χρήση της καθιερώθηκε περί τον 3ο μ.Χ. αιώνα.
Ο Χριστιανισμός διατήρησε τη διαίρεση σε εβδομάδες αλλάζοντας, όμως, την ημέρα της αργίας από το ιουδαϊκό Σάββατο στην Κυριακή (ημέρα του Κυρίου) σε ανάμνηση της Ανάστασης του Χριστού. Στο Βυζάντιο ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός καθιέρωσε με νόμο την εβδομάδα.




Οι Επταδικές Συμβολικές Αντιστοιχίες
Όπως προαναφέρθηκε, υπήρχε στην πορεία των αιώνων η απόδοση μιας συγκεκριμένης θεότητας για κάθε ημέρα της εβδομάδας και στις μέρες μας αυτή η αντιστοίχηση φθάνει μέσω των εσωτερικών παραδόσεων, της αστρολογίας και της λαϊκής σοφίας. 

Η αντιστοίχηση που υπάρχει είναι η παρακάτω και σχετίζεται με τους επτά παραδοσιακούς πλανήτες της αστρολογίας, αλλά και με τους αντίστοιχους θεούς του αρχαίου ελληνικού πάνθεου.

Κυριακή Ήλιος
Δευτέρα Σελήνη
Τρίτη Άρης
Τετάρτη Ερμής
Πέμπτη Δίας
Παρασκευή Αφροδίτη
Σάββατο Κρόνος
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αγγλικές ονομασίες των ημερών της εβδομάδας. Σε αυτές υποδεικνύεται μια παρόμοια σχέση ημερών και θεοτήτων, με εμφανείς επιρροές και από τη σκανδιναβική και τη ρωμαϊκή μυθολογία:


Σάββατο
λατ. dies Saturni «ημέρα του Κρόνου». γερμανικές γλώσσες (B): παλ. κάτω γερμ. sœterdœg (μετάφρ. του λατ.) > αγγλ. Saturday, ολλ. zaterdag. γερμανικές γλώσσες (Γ): παλ. σκανδ. laugardagr «ημέρα του λουτρού» (είτε ως εθίμου είτε προς τιμήν ορισμένης θεότητας) > σουηδ. lördag, ισλ. laugardagur, δαν. lørdag… γερμανικές γλώσσες (Δ): παλ. άνω γερμ. sunnūnābend «παραμονή Κυριακής» > γερμ. Sonnabend «Σάββατο».
Κυριακή
λατ. dies Solis «ημέρα του Ηλίου». γερμανικές γλώσσες (μετάφρ. του λατ.): παλ. άνω γερμ. sunnūntag (> γερμ. Sonntag, ολλ. zondag), παλ. αγγλ. sunnandœg (> αγγλ. Sunday), παλ. σκανδ. sunnundagr (> σουηδ. söndag, ισλ. sunnudagur, δαν. søndag). κελτικές γλώσσες (μεταφρ. του λατ.): ουαλ. dydd sul.
Δευτέρα
λατ. dies Lunae «ημέρα της Σελήνης». λατινογενείς γλώσσες: γαλλ. lundi, ισπ. lunes, ιταλ. lunedì, ρουμ. luni. κελτικές γλώσσες (από λατ.): ιρλ. luan, ουαλ. dydd llun. γερμανικές γλώσσες (μετάφρ. του λατ.): παλ. άνω γερμ. mānetag (> γερμ. Montag, ολλ. maandag), παλ. αγγλ. mōnandœg (> αγγλ. Monday) παλ. σκανδ. mānudagr (> ισλ. manudagur, δαν. mandag, σουηδ. måndag).
Τρίτη
λατ. dies Martis «ημέρα του Άρη». λατινογενείς γλώσσες: γαλλ. mardi, ισπ. martes, ιταλ. martedì, ρουμ. marti. κελτικές γλώσσες (από λατ.): ιρλ. mairt, ουαλ. dydd mawrth. γερμανικές γλώσσες (μετάφρ. του λατ.· στον θεό Mars των Ρωμαίων τα γερμανικά φύλα αντιστοίχισαν τον γοτθικό θεό του πολέμου *Teiwa,  οποίος στο σκανδιναβικό πάνθεο ήταν γνωστός ως Týr και απαντά επίσης με τα ομόρριζα ονόματα Tīw, Tīg και *Þing): αρχ. γερμ. *Teiwa-daga  παλ. αγγλ. tīwesdœg (> αγγλ. Tuesday), παλ. σκανδ. tisdagr (> σουηδ. tisdag, δαν. tirsdag, ισλ. þriðjudagur), μέσ. κάτω γερμ. dingesdach (> γερμ. Dienstag, ολλ. dinsdag).
Τετάρτη
λατ. dies Mercuri «ημέρα του Ερμή». λατινογενείς γλώσσες: γαλλ. mercredi, ισπ. miércoles, ιταλ. mercoledì, ρουμ. miercuri.
κελτικές γλώσσες (από λατ.): ουαλ. dydd mercher. γερμανικές γλώσσες (μετάφρ. του λατ.· στον θεό Mercurius των Ρωμαίων τα γερμανικά φύλα αντιστοίχισαν τον σκανδιναβικό θεό Odin, γνωστ επίσης ως Wōdin, Wuotan): παλ. σκανδ. ōðinsdagr (> σουηδ. onsdag, δαν. onsdag), παλ. κάτω γερμ. *wōðinsdœg (> αγγλ. Wednesday, ολλ. woensdag).

Πέμπτη
λατ. dies Jovis «ημέρα του Δία». λατινογενείς γλώσσες: γαλλ. jeudi, ισπ. jueves, ιταλ. giovedì, ρουμ. joui. γερμανικές γλώσσες (στις οποίες ο Ζευς ταυτίστηκε με τον σκανδιναβικό θεό του κεραυνού, που ήταν γνωστός ως Thor ή Þor): παλ. σκανδ þōrsdagr «ημέρα του κεραυνού» (> σουηδ. torsdag, δαν. torsdag), παλ. άνω γερμ. donarestag (> γερμ. Donnerstag, ολλ. dondersdag), παλ. αγγλ. þunersdæg (> αγγλ. Thursday).
Παρασκευή
λατ. dies Veneris «ημέρα της Αφροδίτης». λατινογενείς γλώσσες: γαλλ. vendredi, ιταλ. venerdì, ισπ. viernes, ρουμ. vineri.
γερμανικές γλώσσες (μετάφρ. του λατ. με αντικατάσταση της θεάς Αφροδίτης / Venus από την αντίστοιχη γερμ. θεά Freia / Freya, καθώς και τη σκανδ. θεά Frigg, σύζυγο του Odin): παλ. σκανδ. frjādagr (> σουηδ. fredag, δαν. fredag, ολλ. vrijdag), παλ. άνω γερμ. frī(j)atag (> γερμ. Freitag), παλ. αγγλ. frīgedæg (> αγγλ. Friday).

Αναφέρεται ότι η σειρά των πλανητών στο διάστημα δεν είναι αυθαίρετη αλλά σε αυτή διαφαίνεται η περίφημη θεωρία της μουσικής των σφαιρών που απασχόλησε πολύ τους Πυθαγόρειους.. Σε γενικές γραμμές λέγεται ότι η μουσική των σφαιρών είναι ένα είδος λεπτοφυούς μουσικής του σύμπαντος, η οποία δημιουργείται από την αρμονική και ρυθμική συνήχηση του ιδιαίτερου κραδασμού όλων των ουρανίων σωμάτων.





Ο Βοήθιος (σημαντικότατος Ρωμαίος φιλόσοφος, θεολόγος και πολιτικός που έζησε στα τέλη του 5ου και τις αρχές του 6ου μ.Χ. αιώνα) μάλιστα αντιστοιχούσε συγκεκριμένη μουσική νότα σε κάθε έναν από τους επτά πλανήτες και συγκεκριμένα:
Ήλιος Λα
Σελήνη Ρε
Άρης Σολ
Ερμής Ντο
Δίας Φα
Αφροδίτη Σι
Κρόνος Μι  
 

 Μια άλλη αντιστοιχία των πλανητών με τις ηλικίες του ανθρώπου, και τα φωνήεντα του ελληνικού αλφάβητου παρατίθεται από τον Γουίλιαμ Γουέσκοτ στο βιβλίο του «Αριθμοσοφία»:
Σελήνη Βρεφική Ηλικία Α
Ερμής Παιδική Ηλικία Ε
Αφροδίτη Νεότητα Η
Ήλιος Ενηλικίωση Ι
Άρης Πλήρης Ισχύς Ο
Δίας Ωριμότητα Υ
Κρόνος Γηρατειά Ω
Με βάση τα φωνήεντα αυτά ο Γουέσκοτ αναφέρει ότι είχε δομηθεί από τους αρχαίους Έλληνες ένα είδος ιερής μυστικής γλώσσας. Να σημειωθεί ότι, γενικά, οι παραπάνω αντιστοιχίες των επτά πλανητών αφορούν σε κάθε περίπτωση και τις ημέρες της εβδομάδας που σχετίζονται μαζί τους.



Αναζητώντας μια Ερμηνεία

Ωστόσο, εύλογα ανακύπτουν ορισμένα ερωτήματα. Όπως τι το ιδιαίτερο έχει η επταδική διαίρεση; Ή γιατί ένας συγκεκριμένος πλανήτης αντιστοιχεί σε μια συγκεκριμένη ημέρα και πώς έγινε η αρχή της έναρξης των ημερών της εβδομάδας; Ερωτήματα σαν και αυτά δεν είναι εύκολο να απαντηθούν και το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να εξεταστούν ορισμένες ενδείξεις που υπάρχουν γύρω από αυτό το θέμα. Και οι ενδείξεις αυτές σχετίζονται αφενός με τον ιερό αριθμό 7 και αφετέρου με τη μελέτη ορισμένων βιορυθμών του ανθρώπου.
Α) Σε ότι αφορά την επταδική διαίρεση το σίγουρο είναι πως αυτή δεν αντιστοιχεί άμεσα στην κίνηση κάποιου ουράνιου σώματος (παρά μόνο έμμεσα ως υποδιαίρεση του σεληνιακού μήνα).
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο αριθμός επτά εμφανίζεται ως κοινό μοτίβο σε ένα πλήθος πραγμάτων. Υπό αυτή την οπτική η εβδομάδα είναι μία ακόμη επταδική ταξινόμηση ανάμεσα σε τόσες άλλες. Βέβαια αυτό δεν συνιστά ερμηνεία της ενεργειακής φύσης των ημερών της σύμφωνα με τις επιρροές των πλανητών, ούτε διαφωτίζει το πώς αποκτήθηκε μια τέτοια γνώση. Ωστόσο, μπορεί να θέσει ένα ευρύτερο φόντο έρευνας. 
Στη συνέχεια παρατίθενται κάποιες ενδεικτικές αναφορές για τον αριθμό 7, μια και αυτές αναφορές φαντάζουν απειράριθμες σε κάθε τόπο και εποχή.Λέγεται πως κατά τους Πυθαγόρειους η λέξη «επτάδα» αντλεί την καταγωγή της από το ελληνικό ρήμα «σέβομαι» (ή «σέβω») καθώς θεωρείτο ότι είχε μια «σεπτή» (σεβάσμια) διάσταση. Άλλωστε για τους Πυθαγόρειους το 7 ήταν το άθροισμα δύο πολύ ιερών αριθμών: του 3 και του 4.

Ο Πλάτωνας στον Τίμαιο αναφέρει ότι η Ψυχή του Κόσμου γεννήθηκε από τον αριθμό επτά.Οι εσωτερικές παραδόσεις κάνουν λόγο για τα επτά πεδία του εκδηλωμένου σύμπαντος, για τις επτά ανθρώπινες φυλές, για τα επτά βασικά τσάκρα του ανθρώπινου σώματος κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, για την αφύπνιση κάθε επταετία και ενός εκ των εσωτερικών φορέων του ανθρώπου. Το επτά συναντάται ως αριθμός πολύ συχνά στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, και σε ορισμένους σημαντικούς αστερισμούς (τα επτά άστρα των Πλειάδων, της Μεγάλης Άρκτου, της Μικρής Άρκτου). 
Επίσης επτά είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου, επτά οι μουσικές νότες, επτά οι παραδοσιακοί πλανήτες της αστρολογίας, επτάχορδη είναι η λύρα του θεού Απόλλωνα, επτά οι αυλοί στη σύριγγα του θεού Πάνα, επτά τα θαύματα του αρχαίου κόσμου, επτά οι τέχνες, επτά οι αρχαίοι Έλληνες σοφοί, κ.α.

Η Κίνα ήταν χωρισμένη σε επτά επαρχίες και η Περσία σε επτά σατραπείες,
Ακόμη, είναι γνωστό στην επιστήμη ότι κάθε επτά χρόνια τα κύτταρα του ανθρώπινου σώματος ανανεώνονται και αντικαθίστανται από νέα (απόπτωση και ανανέωση κυττάρων)
.




Β) Ένας άλλος τομέας έρευνας, σχετικά με την εβδομάδα ανακύπτει από κάποιες μελέτες της χρονοβιολογίας, η οποία ερευνά τους βιορυθμούς του ανθρώπινου οργανισμού. 
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι μελέτες της χρονοβιολογίας δεν είναι αποδεκτές γενικά από τους επιστήμονες και κατά την άποψη των τελευταίων κινούνται στις παρυφές της επιστημονικής έρευνας. Και αυτό διότι θεωρούν ότι απαιτούνται πάρα πολλά ακόμη πειράματα και σε μεγαλύτερο αριθμό δειγμάτων για να υπάρξουν τεκμηριωμένες αποδείξεις. 


Ωστόσο, δεν μπορεί να παραγνωριστεί το γεγονός ότι έχουν διεξαχθεί εκατοντάδες και ποικίλες έρευνες πάνω στο θέμα των βιορυθμών, τα αποτελέσματα των οποίων δίνουν κάποιες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες αποχρώσες ενδείξεις. Και αυτό διότι κάποιες από αυτές τις μελέτες υποδεικνύουν συσχέτιση του εβδομαδιαίου κύκλου με ορισμένους ενδογενείς ρυθμούς του ανθρώπινου σώματος.

Καταρχήν, ως βιορυθμός ορίζεται μια περιοδική αλλαγή στη συμπεριφορά ή τη φυσιολογία ενός οργανισμού η οποία φαίνεται να βασίζεται σε κάποιο αόρατο εσωτερικό ρολόι. Ένα παράδειγμα βιορυθμού είναι η περιοδική αυξομείωση ορισμένων σωματικών λειτουργιών στη διάρκεια του ημερονυκτίου.
Είναι γνωστό στην επιστήμη, ότι κάθε γονίδιο, κύτταρο, ιστός και όργανο του σώματος διαθέτει έναν δικό του ιδιαίτερο ρυθμό λειτουργίας που το χαρακτηρίζει ως ύπαρξη. Όλοι μαζί αυτοί οι ρυθμοί συνδυαζόμενοι αποδίνουν ένα αρμονικό αποτέλεσμα που το ονομάζουμε υγιή οργανισμό. Πρόκειται για μια συνήχηση ρυθμών παρόμοια, αν και σε μικρότερη κλίμακα, με τη μουσική των σφαιρών που προαναφέρθηκε για να ουράνια σώματα.
Οι ενδείξεις που ανέκυψαν από τα πειράματα της χρονοβιολογίας είναι ότι οι εβδομαδιαίοι ρυθμοί σχετίζονται με τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος, τη χημική σύσταση του αίματος και των ούρων, την πίεση του αίματος, τους καρδιακούς παλμούς, τη θερμοκρασία του σώματος, τα επίπεδα των ορμονών στο αίμα και τη λειτουργία συνεπώς των ενδοκρινών αδένων, τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επίσης ο εβδομαδιαίος κύκλος φαίνεται να σχετίζεται, με βάση αυτά τα πειράματα, με τον κύκλο ορισμένων ασθενειών στο σώμα, όπως είναι η ελονοσία, το κοινό κρυολόγημα και η πνευμονία. 
Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι οι εβδομαδιαίοι ρυθμοί του σώματος οφείλονται στην εξωτερική επιβολή της εβδομάδας ως χρονικού μέτρου και στην προσαρμογή στο ρυθμό της. Όμως αυτή η άποψη ανατρέπεται από το γεγονός ότι ορισμένα φυτά, έντομα και ζώα (όπως ορισμένα είδη φυκιών, τρωκτικών και οι μέλισσες) παρουσιάζουν εβδομαδιαίους κύκλους λειτουργίας. Έτσι διακρίνεται μια εγγενής εβδομαδιαία λειτουργία σε αρκετούς οργανισμούς που αν μη τι άλλο υποδείχνει έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τομέα έρευνας.

Με βάση τα όσα αναφέρθηκαν αναδύεται το άρωμα μιας βαθύτερης, φευγαλέας πραγματικότητας που σχετίζεται με τη ροή του εβδομαδιαίου κύκλου και την ενεργειακή υφή των ημερών της εβδομάδας. Η προέλευση αυτής της γνώσης μοιάζει να χάνεται στα βάθη του χρόνου, παρόλο που η εμπειρική της χρήση έχει ενσωματωθεί στους ρυθμούς του σύγχρονου κόσμου. Η ιερότητα με την οποία αντιμετωπίζεται παγκοσμίως ο αριθμός 7, η διαχρονική εσωτερική του σημασία σε Ανατολή και Δύση, αλλά και οι ανακαλύψεις της χρονοβιολογίας για τους ενδογενείς εβδομαδιαίους ρυθμούς των οργανισμών, συγκλίνουν στην ύπαρξη μιας τέτοιας γνώσης που η φαντασία μας μόλις έχει αρχίσει να αγγίζει. Και ίσως τελικά οι μακρινοί μας πρόγονοι να κατείχαν τα εσωτερικά κλειδιά της.
Σύνδεσμος στην πηγή
http://mythagogia.blogspot.gr/
 

Σταμάτης Σπανουδάκης

Βά'ι' Ερμούπολη & Κάβο Σίδερο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.
 
The palm beach of Vai (Greek: Βάι) is one of the largest attractions of the Mediterranean island of Crete. It features the largest natural palm forest in…
youtube.com

το «Άλογο Μεσσαράς»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Το γεωργαλίδικο άλογο ονομάστηκε «Άλογο Μεσσαράς» λόγω του ότι στον κάμπο της Μεσσαράς υπήρχε ο μεγαλύτερος πληθυσμός του σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη. Χρησιμοποιούνταν σε όλες τις γεωργικές ασχολίες, αλλά κυρίως ήταν το…
iscreta.gr

Το γεωργαλίδικο άλογο, το «Άλογο Μεσσαράς»

Το γεωργαλίδικο άλογο ονομάστηκε «Άλογο Μεσσαράς» λόγω του ότι στον κάμπο της Μεσσαράς υπήρχε ο μεγαλύτερος πληθυσμός του σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη.
Χρησιμοποιούνταν σε όλες τις γεωργικές ασχολίες, αλλά κυρίως ήταν το «Κόσμημα» κάθε σπιτιού γι’ αυτό έχριζε ιδιαίτερης εκτίμησης και ασχολίας. Ο σπιτονοικοκύρης το φρόντιζε ιδιαίτερα και το παρουσίαζε σε ιδιαίτερες κοσμικές συναντήσεις όπως γάμους, πανηγύρια με τον ανάλογο στολισμό.
Διοργανώνονταν κατά τόπους ιππικοί αγώνες με μεγάλη συμμετοχή κόσμου. Στους γάμους οι ιππείς έφευγαν απ’ το σπίτι του γαμπρού για να πάνε στο σπίτι της νύφης και ο νικητής έπαιρνε για βραβείο το λεγόμενο «τζεβρέ» (ζυμωτό κουλούρι με σχέδια) που κρεμούσε στο χαλινάρι του αλόγου με ένα όμορφο μαντίλι. Ένιωθε πολύ περήφανος ο Κρητικός, ο οποίος είχε ένα καλό μπεγήρι (αρσενικό γεωργαλίδικο) ή μια καλή φοράδα και έχαιρε εκτίμησης και θαυμασμού απ τους συμπολίτες του.
Στην Γερμανική κατοχή στην περιοχή της Μεσσαράς (Μοίρες, Φανερωμένη, Βαγιωνιά, Χάρακας, Βοριάς) υπήρχαν πέντε (5) πιστοποιημένοι επιβήτορες (καθαρόαιμοι) που χρησιμοποιούνταν για την διαιώνιση του είδους.

16885472

Πολλά άλογα δυστυχώς επιτάχτηκαν στον πόλεμο, έφυγαν απ’ την Κρήτη για όλες τις γωνιές της Ελλάδος ακόμα και έως την Αλβανία, γι’ αυτό υπάρχουν ακόμα και έως τις μέρες μας άλογα της Κρήτης (με αίματα της Κρήτης) σε όλη την Ελλάδα.
Τα επόμενα χρόνια πουλήθηκαν ένας μεγάλος αριθμός αλόγων σε εμπόρους στην υπόλοιπη Ελλάδα, μιας και τα γεωργικά μηχανήματα αντικατέστησαν εργασία και μεταφορά των ζώων, αλλά και τα έθιμα αλλοιώθηκαν στην πάροδο του χρόνου (με τον τζεβρέ, τους ιππικούς αγώνες κ.τ.λ.), έτσι την δεκαετία του 80’ είχε διασωθεί στην Κρήτη ένας μικρός αριθμός αλόγων, ευτυχώς παρέμειναν κάποια καθαρόαιμα και πολύ καλά αγωνιστικά άλογα, στα οποία βασιστήκαμε και μπορούμε να χαιρόμαστε ότι σήμερα βρισκόμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο.
Να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους αυτούς που κράτησαν αυτά τα άλογα και έτσι δεν επέτρεψαν να χαθεί το συγκεκριμένο είδος που συνδέεται με την πανάρχαια ιστορία του νησιού μας.

Τα 50 καλύτερα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι

Τα 50 καλύτερα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι http://www.apotis4stis5.com/ellhnika/ellhnikh-gwnia/5431-50
 
Ελληνική Γωνιά
apotis4stis5.com
manos xatzidakis
 
 
1 Πάμε Μια Βόλτα Στο Φεγγάρι-Νάνα Μούσχουρη
 
2 Χάρτινο Το Φεγγαράκι-Νάνα Μούσχουρη
 
3 Μην Τον Ρωτάς Τον Ουρανό-Τζένη Καρέζη
 
4 Εφτά Τραγούδια Θα Σου Πω-Βούλα Ζουμπουλάκη
 
5 Αγάπη Που 'γινες Δίκοπο Μαχαίρι-Μελίνα Μερκούρη
 
6 Ποιος Είν Τρελός Από Έρωτα-Φλέρυ Νταντωνάκη
 
7 Η Μπαλάντα Των Αισθήσεων-Βασίλης Λέκκας
 
8 Είσαι Ένα Περιστέρι (Έλα πάρε μου την λύπη)-Νάνα Μούσχουρη
 
9 Κοιμήσου Περσεφόνη-Μαρία Φαραντούρη
 
10 Αερικό-Γιώργος Ρωμανός
 
11 Μια Πόλη Μαγική-Έλσα Μαργαρίτη
 
12 Μυρίζει Ο Κόσμος Γιασεμί-Στέλιος Μαρκετάκης
  
13 Πάει Έφυγε Το Τρένο-Νάνα Μούσχουρη
  
14 Είμ Αητός Χωρίς Φτερά-Γρηγόρης Μπιθικώτσης
15 Έγινε Παρεξήγηση-Λόλα Τσουκάτου
16 Τ'Αστέρι Του Βοριά-Λάκης Παππάς
17 Ο Κυρ Αντώνης-Στέλιος Καζαντζίδης
18 Περιμπανού-Δήμητρα Γαλάνη
19 Μια Παναγιά-Λάκης Πάππας
20 Ο Ταχυδρόμος Πέθανε-Ζωή Φυτούση
21 Μανούλα μου-Λάκης Παππάς
22 Ηθοποιός-Δημήτρης Χορν
23 Τώρα Που Πας Στην Ξενητιά-Νάνα Μούσχουρη
24 Το Φεγγάρι Είναι Κόκκινο-Σοφία Βέμπο
25 Πες μου Μια Λέξη-Δημήτρης Χορν
26 Θάλασσα Πλατιά-Αλίκη Βουγιουκλάκη
27 Τα Λιανοτράγουδα (Νάταν το σύννεφο άλογο)-Φλέρυ Νταντωνάκη-Δημήτρης Ψαριανός
28 Το Πέλαγο Είναι Βαθύ-Στέλιος Καζαντζίδης
29 Ήταν Καμάρι Της Αυγής-Λάκης Παππάς
30 Κουρασμένο Παλικάρι-Στέλιος Καζαντζίδης
31 Σε Πελαγίσιο Μνήμα-Δήμητρα Γαλάνη
32 Ο Κεμάλ-Αλίκη Καγιαλόγλου
33 Όταν Έρχονται Τα Σύννεφα-Μάνος Χατζιδάκις
34 Η Πίκρα Σήμερα-Δήμητρα Γαλάνη
35 Ο Μήνας Έχει 13-Μελίνα Μερκούρη
36 Τα Παιδιά Του Πειραιά-Μελίνα Μερκούρη
37 Μέσ' Αυτή Τη Βάρκα-Αλίκη Βουγιουκλάκη
38 Ουρανέ (Η Μπαλάντα Του Ούρι)-Βασίλης Λέκκας
39 Το Παιδί Από Την Κρήτη-Βασίλης Λέκκας
40 Το Ποτάμι-Μάνος Χατζιδάκις
41  Είμαι Άντρας Και Το Κέφι μου Θα Κάνω-Γρηγόρης Μπιθικώτσης
42 Τα Παιδιά Κάτω Στον Κάμπο-Παιδική Χορωδία
43 Ήρθε Βοριάς ήρθε Νοτιάς-Νίκη Καμπά
44 Η Μικρή Ραλλού-Μανώλης Μητσιάς
45 Άσπρο Περιστέρι-Δήμητρα Γαλάνη
46 Ρίχνω Την Καρδιά μου Στο Πηγάδι-Λάκης Παππάς
47 Ήσουν Παιδί Σαν Τον Χριστό-Λάκης Παππάς
48 Η Πέτρα-Βούλα Ζουμπουλάκη
49 Ο Γιάννης Ο Φονιάς-Μανώλης Μητσιάς
50 Χελιδόνι Σε Κλουβί-Γρηγόρης Μπιθικώτσης
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις