Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Προσευχή του Παιδαγωγού


Κύριε, Ευσπλαχνικέ Πατέρα, δώσ'μου απλότητα και βάθος
να διαβάζω τα παιδιά μου δίχως γρίφους σκοτεινούς
και να υψώνω τη ματιά μου λεύτερη απο κάθε πάθος
πάνω από του πληγωμένου στήθους μου τους στεναγμούς

Ως την έδρα μου άς μή φέρνω της ζωής μου το μαγνάδι
με συμπόνια να μαλώνω και το χέρι μου ελαφρό
κάνε το στην τιμωρία απαλότερο απ'το χάδι
νά'μαι σίγουρος πώς πάντα απ'αγάπη τιμωρώ

Το πλινθόκτιστο σχολειό μου νά'ναι κάμε το ναός
από πνεύμα της αλήθειας.  Και της πυρκαγιάς οι φλόγες                                  άς φωτίζουν το σκοπό μου που σαν ήλιος λάμπει αγνός.

Στήλη δωρική η καρδιά μου και η θέληση χρυσός, 
ας αστράφτουν κι απ'των πλουσίων διδακτηρίων τις κολώνες
πιο γερά και πιο καθαρά με της πίστης τ'άγιο φώς

                                                                 
                                                                    ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ ΜΥΣΤΡΑΛ
                                                                    Δασκάλα από τη Χιλή
                                                                    Βραβείο Νόμπελ 1946 
                                                 (Απόδοση στα Ελληνικά από τον Γ. Μ. Ξύδη)


πηγή : εξαμηνιαίο περιοδικό "πνευματικοί σταλακτίτες"  τεύχος 1   του κατ/τος Ράδιο Μακράκη                                                                 

Μαντινάδες : Το άρωμα της κρητικής ψυχής

Τση πέτρας την απομονή βάνε στο νού θεμέλιο
κι ό,τι θα πείς με το θυμό, πέτο καλλιά με γέλιο



Πόσες φορές γελώ στανιό μά'ναι κλειστή η καρδιά μου
γελώ για να μή χαίρονται οχτροί τα βάσανά μου



Πόσες καρδιές κρυφά πονούν και φανερά γελούνε
πόσες μαραίνονται κρυφά και δεν το μαρτυρούνε



Γελώ και μες το γέλιο μου κρύβω μεγάλο πόνο
με λέει ο κόσμος ευτυχή μα γώ το ξέρω μόνο



Εγώ όντε κλαίω δε γελώ κι όντε γελώ δεν κλαίω
ό,τι θωρώ δε μαρτυρώ κι ό,τι γροικώ δε λέω



Μοιάζει η ζωή μου όνειρο κι όλα τριγύρω ανθούνε
όντε θωρώ τα χείλη σου να μου χαμογελούνε



Νερό το γέλιο δροσερό στον πόνο και τον πόθο
μόνο που λιγοβρίσκεται στη στράτα των ανθρώπω



Σαν αρρωστήσεις μή ζητάς γιατρούς και φαρμακεία
ο πόνος σου γιατρεύεται με γέλια και μ'αστεία

Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας

http://www.madata.gr/epikairotita/san-simera/196890.html

Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας, 23 Μαΐου

Η Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 23 Μαΐου. Είναι μία εκδήλωση που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και αποκτά χρόνο με το χρόνο παγκόσμιο ενδιαφέρον, καθώς η χελώνα αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες και απειλείται με εξαφάνιση. Στην Ελλάδα, τα φώτα της δημοσιότητας τραβούν οι θαλάσσιες χελώνες «Καρέτα-Καρέτα». Στη χώρα μας ωοτοκεί ο μεγαλύτερος πληθυσμός της Μεσογείου και βρίσκεται υπό την απειλή της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Την προστασία των θαλάσσιων χελωνών στην Ελλάδα έχει αναλάβει εδώ και 25 χρόνια η μη κυβερνητική οργάνωση «Αρχέλων». Με τους εθελοντές της απ' όλο τον κόσμο, οργανώνει προγράμματα στις σημαντικότερες παραλίες ωοτοκίας των χελωνών (Ζάκυνθο, Πελοπόννησο, Κρήτη), με σκοπό τη μελέτη και προστασία τους.
Η οργάνωση διατηρεί από το 1994 «νοσοκομείο» θαλάσσιων χελωνών στη Γλυφάδα (3η Μαρίνα Γλυφάδας, πίσω από τη στάση του ΤΡΑΜ «Παλαιό Δημαρχείο») για την περίθαλψη και την επανένταξή τους στο φυσικό τους περιβάλλον. Το Κέντρο είναι ανοιχτό για το κοινό τα Σαββατοκύριακα από τις 11 π.μ. έως τις 5 μ.μ. (εκτός Αυγούστου).
Zougla.gr
                                                                                                                                                                                                                                            ------------------------------------------------------------

 http://www.econews.gr/2012/05/22/medasset-tram-hsap-thalassia-xelona/

Τραμ και Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος υποστηρίζουν τη θαλάσσια χελώνα

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Χελώνας, που γιορτάζεται στις 23 Μαΐου κάθε χρόνο από το 2000, η εταιρία ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., υποστηρίζει το έργο του MEDASSET και συμβάλλει στις προσπάθειές του για την ενημέρωση των Αθηναίων και των τουριστών σχετικά με τις θανατηφόρες επιπτώσεις που έχουν τα πλαστικά σκουπίδια στη θαλάσσια ζωή.
Καταχώρηση του MEDASSET θα προβάλλεται στις οθόνες των οχημάτων του Τραμ και στον ΗΣΑΠ για ένα μήνα, προκειμένου να αναδειχθεί η πλούσια θαλάσσια βιοποικιλότητα της χώρας μας αλλά και η ανάγκη προστασίας της από τα πλαστικά σκουπίδια.  Η καταχώρηση δημιουργήθηκε αφιλοκερδώς από την εταιρία XL Advertising Communication Ltd.
Η θαλάσσια χελώνα επισκέπτεται τις παραλίες της χώρας μας εδώ και εκατομμύρια χρόνια για να γεννήσει τα αυγά της και είναι από τα ζώα που απειλούνται περισσότερο με εξαφάνιση.
Παράλληλα κατέχει σημαντικό ρόλο ως εκπρόσωπος των υπόλοιπων ειδών και οικοσυστημάτων που χρήζουν προστασίας.
Medasset
                                   ----------------------------------------------
http://www.econews.gr/2012/05/23/pagkosmia-imera-xelonas-2012-archelon/
23 Μαΐου 2012, 11:30 | Εμφανίσεις: 402

Παγκόσμια ημέρα της Χελώνας και δύο προσκλήσεις για να την γνωρίσουμε!

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:
Συμπληρώθηκαν ήδη 12 χρόνια εορτασμού της Παγκόσμιας Μέρας για τις Χελώνες, που γιορτάζεται στις 23 Μαΐου.
Οι Χελώνες σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες επιβίωσης. Ιδιαίτερα οι Θαλάσσιες Χελώνες απειλούνται με εξαφάνιση και γι’ αυτό περιλαμβάνονται στο Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδος.
Οι κύριες απειλές για τις θαλάσσιες χελώνες είναι:
* Η τυχαία εμπλοκή σε αλιευτικά εργαλεία (δίκτυα , παραγάδια)
* Η ηθελημένη θανάτωση από ασυνείδητους ανθρώπους
* Οι συγκρούσεις με σκάφη
* Η ενόχληση από την έντονη χρήση των παραλιών ωοτοκίας
* Η άναρχη οικιστική και τουριστική ανάπτυξη στις παραλίες ωοτοκίας
* Η ηχορρύπανση
* Η κατάποση απορριμμάτων και πλαστικών
* Η πετρελαϊκή ρύπανση
* Η μεταβολή των οικοσυστημάτων
* Η κλιματική αλλαγή
Κάθε μέρα, ο καθένας μας κάνει επιλογές για το τι θα φάει και τι θα αγοράσει, τι θα καταναλώσει και πως θα περάσει τον χρόνο του, πράξεις που επηρεάζουν την επιβίωση όλων των θαλάσσιων οργανισμών και ιδιαίτερα των θαλασσίων χελωνών. Οι πιο σημαντικοί τρόποι να προστατεύσουμε αυτά τα απειλούμενα χαρισματικά πλάσματα των θαλασσών μας είναι να ευαισθητοποιηθούμε εμείς οι ίδιοι και να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά.
Ας δούμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες ευκαιρίες που δίνει ο ΑΡΧΕΛΩΝ, ο Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας, τις επόμενες ημέρες.
—Γίνετε ένας ευαισθητοποιημένος πολίτης
Παρακολουθείτε πάντοτε τα οικολογικά και περιβαλλοντικά δρώμενα και συμμετέχετε σ’ αυτά. Και μη σταματάτε εκεί! Οι θαλάσσιες χελώνες χρειάζονται πολλούς φίλους για να επιβιώσουν στις θάλασσές μας. Υποστηρίξτε τον ΑΡΧΕΛΩΝ, τον ελληνικό Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας (www.archelon.gr) και ενισχύστε τις δράσεις του. Μια δωρεά ή μια συμβολική υιοθεσία γίνεται μόνο με μερικά «κλικ» και μπορεί να σώσει μια θαλάσσια χελώνα που περιθάλπεται στο Κέντρο Διάσωσης του ΑΡΧΕΛΩΝ ή να υποστηρίξει το ερευνητικό του έργο στις παραλίες ωοτοκίας της Ζακύνθου, της Κρήτης και της Πελοποννήσου.
Για να έρθετε σε αμεσότερη επαφή με μια πολύ συγκινητική στιγμή, σας προσκαλούμε να έρθετε για να δείτε από κοντά την απελευθέρωση της Καρέτα «Λεωνίδας» που θα γίνει την Τετάρτη 23 Μαΐου (Παγκόσμια Ημέρα της Χελώνας), στις 7:00 το απόγευμα, από την παραλία των Λεγραινών απέναντι από το νησί του Πατρόκλου (43 χλμ από το Κέντρο Διάσωσης στη Γλυφάδα, μέσω Λεωφ. Σουνίου).
Ο «Λεωνίδας» είναι μια Caretta caretta 14 κιλών που έφτασε στις 22 Φεβρουαρίου στο Κέντρο Διάσωσης από την Θεσσαλονίκη με την βοήθεια του ΕΚΠΑΖ – Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων.
—Εκπαιδεύσατε τα παιδιά
Η εκπαίδευση των μελλοντικών γενεών είναι ο καλύτερος τρόπος προστασίας των θαλασσίων χελωνών και του ευαίσθητου πλανήτη μας. Σήμερα πρέπει να δημιουργήσουμε τους αυριανούς προστάτες του περιβάλλοντος. Καλλιεργήστε στα παιδιά σας ή στους μαθητές σας ευαισθησίες για το στεριανό και θαλάσσιο περιβάλλον μας. Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, όπως ο ΑΡΧΕΛΩΝ, υλοποιούν ολοκληρωμένα προγράμματα περιβαλλοντικής αγωγής και ευαισθητοποίησης που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Μια επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης θαλασσίων Χελωνών, στην 3η μαρίνα της Γλυφάδας, θα δώσει την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους να δουν από κοντά θαλάσσιες χελώνες που περιθάλπονται και να συνειδητοποιήσουν πόσο ανάγκη έχουν για προστασία (ελεύθερη είσοδος κάθε Σάββατο & Κυριακή, από 11:00 έως 17:00).
Ειδικά, αυτήν την Κυριακή 27 Μαΐου, οργανώνουμε από τις 11:00 μέχρι τις 14:00 ειδική εκδήλωση για παιδιά και μεγάλους με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Χελώνας. Σας προσκαλούμε στον φιλόξενο χώρο του Κέντρου Διάσωσης που θα προβληθεί μια σειρά 5 ντοκιμαντέρ για τον ΑΡΧΕΛΩΝ και τις θαλάσσιες χελώνες, θα γίνονται οργανωμένες ξεναγήσεις στις δεξαμενές που περιθάλπονται οι τραυματισμένες θαλάσσιες χελώνες, θα γίνονται εργαστήρια ζωγραφικής και κατασκευής «μενταγιόν» και πολλά ακόμη.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους . Σας περιμένουμε!
ΑΡΧΕΛΩΝ
                                         ----------------------------------------------------

http://www.inews.gr/117/23-maou--pagkosmia-imera-chelonas.htm

Ξεκίνησε από τις ΗΠΑ η γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας και πλέον έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο, κάθε χρόνο στις 23 Μαΐου.
Δεν πρόκειται για την ημέρα που περπατάμε όλοι σαν…χελώνες (μα γιατί όχι?), αλλά για τη μέρα που θυμόμαστε πως η χελώνα κινδυνέυει να εξαφανιστεί, προσπαθώντας να ευαισθητοποιηθεί όσο περισσότερος κόσμος γίνεται.
Γνωρίζουμε και στην Ελλάδα πως η «καρέτα-καρέτα» κινδυνεύει, λόγω της ανθρώπινης επέμβασης στο περιβάλλον που καταστρέφει τα πάντα. Η μη κυβερνητική οργάνωση «Αρχέλων» προσπαθεί εδώ και 25 χρόνια να βοηθήσει εθελοντικά στη διάσωσή τους, έχοντας βοήθεια από όλο τον κόσμο και οργανώνοντας προγράμματα σε παραλίες της Ζακύνθου, της Πελοποννήου και της Κρήτης, όπου είναι και οι γνωστότερες παραλίες ωοτοκίας των χελωνώ

Read more: http://www.neolaia.gr/2012/05/23/23-maiou-pagkosmia-imera-xelwnas/#ixzz1vgxElVWd

                                  -----------------------------------------------------

http://www.infokids.gr/2012/05/235-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%AD%CF%88%CF%84/
nfokids » Νέα » 23/5 Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας – Προστατέψτε την

23/5 Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας – Προστατέψτε την

Η Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 23 Μαΐου. Είναι μία εκδήλωση που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ το 2000 και αποκτά χρόνο με το χρόνο παγκόσμιο ενδιαφέρον, καθώς η χελώνα αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες και απειλείται με εξαφάνιση. Το πανάρχαιο αυτό ζώο, που συμβολίζει τη μακροβιότητα στις ανατολικές φιλοσοφίες, κατοικεί στον πλανήτη Γη πολύ πριν από τον άνθρωπο. Για την ακρίβεια, επέζησε από την εποχή των δεινοσαύρων, για να φθάσει να κινδυνεύσει με εξαφάνιση μόνο κατά τους τελευταίους, «πολιτισμένους» αιώνες, που η ανθρωπότητα περιφρονεί κάθε άλλη μορφή ζωής, στο βωμό του όποιου συμφέροντος. Μόνο στην ελληνική επικράτεια, το 2008 βρέθηκαν 292 νεκρές θαλάσσιες χελώνες και 42 τραυματισμένες.
Στην Ελλάδα, τα φώτα της δημοσιότητας τραβούν οι θαλάσσιες χελώνες «Καρέτα-Καρέτα». Στη χώρα μας ωοτοκεί ο μεγαλύτερος πληθυσμός της Μεσογείου και βρίσκεται υπό την απειλή της ανθρώπινης δραστηριότητας. Την προστασία των θαλάσσιων χελωνών στην Ελλάδα έχει αναλάβει εδώ και 25 χρόνια η μη κυβερνητική οργάνωση «Αρχέλων». Με τους εθελοντές της απ’ όλο τον κόσμο, οργανώνει προγράμματα στις σημαντικότερες παραλίες ωοτοκίας των χελωνών (Ζάκυνθο, Πελοπόννησο, Κρήτη), με σκοπό τη μελέτη και προστασία τους.
Η οργάνωση διατηρεί από το 1994 «νοσοκομείο» θαλάσσιων χελωνών στη Γλυφάδα (3η Μαρίνα Γλυφάδας, πίσω από τη στάση του ΤΡΑΜ «Παλαιό Δημαρχείο») για την περίθαλψη και την επανένταξή τους στο φυσικό τους περιβάλλον.
Το Κέντρο είναι ανοιχτό για το κοινό τα Σαββατοκύριακα από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ.
Για τους πιο περιπετειώδεις, απευθυνθείτε στο σύλλογο για το Σεμινάριο Εθελοντών Διασωστών που διοργανώνεται στις 30 Μαΐου στη Γλυφάδα. Πληροφορίες +302105231342 & +302108982600.

Πώς να βοηθήσω
Γίνε Υποστηρικτής ή/και Υιοθέτης
Για τη συμβολή σας στην προστασία των θαλάσσιων χελωνών, θα σας στείλουμε το προσωπικό σας πιστοποιητικό υιοθεσίας και ενημερωτικό υλικό. Για υποστήριξη 30€ θα λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο «ΑΡΧΕΛΩΝ ο Ισχυρός» για ένα χρόνο.
Θα σας ενημερώσουμε πότε το χελωνάκι σας βγήκε από τη φωλιά του, στην επιφάνεια της άμμου και κατευθύνθηκε προς τη θάλασσα. Αν υιοθετήσετε ένα χελωνάκι θα σας στείλουμε εκτός από το πιστοποιητικό σας ένα βιβλίο για χρωμάτισμα και άλλα αναμνηστικά.
Υιοθετήστε ένα χελωνάκι με 30 €
(απευθύνεται κυρίως σε παιδιά)

Θα σας ενημερώσουμε πότε το χελωνάκι σας βγήκε από τη φωλιά του, στην επιφάνεια της άμμου και κατευθύνθηκε προς τη θάλασσα. Αν υιοθετήσετε ένα χελωνάκι θα σας στείλουμε εκτός από το πιστοποιητικό σας ένα βιβλίο για χρωμάτισμα και άλλα αναμνηστικά.
Υιοθετήστε μια μητέρα Καρέττα με 50 €
Ο ΑΡΧΕΛΩΝ μεριμνά για την προστασία των θαλάσσιων χελωνών τόσο στις παραλίες όσο και στη θάλασσα. Την περίοδο αναπαραγωγής, ερευνητές του Συλλόγου καταγράφουν τη δραστηριότητα των θηλυκών που βγαίνουν στην ακτή για να ωοτοκήσουν. Αν υιοθετήσετε μια μητέρα Καρέττα θα λάβετε επιπλέον το πλήρες ιστορικό της χελώνας σας από την πρώτη φορά που την εντοπίσαμε να ωοτοκεί.
Υιοθετήστε μια φωλιά με 80 €
Μια φωλιά Καρέττα μπορεί να περιέχει 120 αυγά που μένουν περίπου δύο μήνες θαμμένα στην άμμο. Ο εντοπισμός και η προστασία των φωλιών εξασφαλίζει την ασφαλή επώαση και εκκόλαψή τους, ειδικά σε πολυσύχναστες περιοχές. Εάν υιοθετήστε μια φωλιά, μαζί με το υπόλοιπο υλικό θα σας στείλουμε και στοιχεία για την επιτυχία εκκόλαψης της φωλιάς σας.
Υιοθετήστε μια τραυματισμένη χελώνα με 150 €
(το ποσό καλύπτει τα έξοδά περίθαλψης ενός μηνός)

Οι θαλάσσιες χελώνες τραυματίζονται από ταχύπλοα, μπλέκονται σε δίχτυα, καταπίνουν αγκίστρια. Αρκετές έρχονται στο Κέντρο Διάσωσης του Συλλόγου με τραύματα στο κεφάλι. Μετά από την περίθαλψή τους στο Κέντρο που λειτουργεί ο ΑΡΧΕΛΩΝ σε συνεργασία με το Δήμο Γλυφάδας, απελευθερώνονται για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Αν υιοθετήσετε μία τραυματισμένη χελώνα, θα σας ενημερώσουμε για το ιστορικό της χελώνας και θα σας καλέσουμε στην απελευθέρωσή της.
…και υποστηρίξτε τη δουλειά του Συλλόγου ΑΡΧΕΛΩΝ
Γίνε Υποστηρικτής με 30 €
Γίνε υποστηρικτής του ΑΡΧΕΛΩΝ με 30€ το χρόνο. Με αυτό τον τρόπο, συνεισφέρεις στην διατήρηση και συνέχιση των προσπαθειών και των προγραμμάτων μας. Επίσης, θα λαμβάνεις κάθε τρίμηνο το ενημερωτικό μας έντυπο και θα είσαι ενήμερος για την πορεία των εργασιών μας.
Info
Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ
Σολωμού 57 104 32 Αθήνα
Tηλ./Fax: +302105231342
E-mail: stps@archelon.gr


Κέκροπας και Εριχθόνιος.Οι προπάτορες της Αττικής

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2011

Κέκροπας και Εριχθόνιος.Οι προπάτορες της Αττικής


Ο Κέκροπας ήταν πανάρχαια μορφή της Αττικής, αυτόχθονας, γεννημένος από την ίδια τη Γη, και διφυής ως προς τη μορφή, δηλαδή, από τη μέση και πάνω ήταν άνθρωπος και από τη μέση και κάτω φίδι. Παντρεύτηκε την Άγραυλο και γέννησε μαζί της τον Ερυσίχθονα -που πέθανε νωρίς- την Άγραυλο (αυτή που μένει στους αγρούς), την Έρση (δροσιά) και την Πάνδροσο.

Καθώς έγινε βασιλιάς, ο τόπος που μέχρι τότε ονομαζόταν Ακτική ή Ακτή, από το όνομα του Ακταίου, μετονομάστηκε σε Κεκροπία. Ο Κέκροπας κατοίκησε πάνω στο βράχο, αφού πρώτα έκτισε τα τείχη. Όταν έφτασαν από τη θάλασσα οι Κάρες και από τη στεριά οι Βοιωτοί, ο Κέκροπας, για να τους αντιμετωπίσει, σκέφτηκε να μαζέψει τους κατοίκους που ως τότε ζούσαν σκόρπιοι και να τους βάλει να μείνουν σε χωριά που μετά τα οργάνωσε σε ενιαία πόλη. Με τους κατοίκους ενωμένους αντιμετώπισε τους εισβολείς.


Λένε πως τότε έκανε και την πρώτη καταμέτρηση του πληθυσμού· κάθε κάτοικος έπρεπε να φέρει μαζί του μια πέτρα και να τη ρίξει σε ένα ορισμένο μέρος. Έτσι μπόρεσε και τους μέτρησε και από το γεγονός αυτό ονομάστηκαν λαός (από τη λέξη λας = λίθος). Ο Κέκροπας παραβρέθηκε και στη διεκδίκηση της Αθήνας από την Αθηνά και τον Ποσειδώνα είτε ως μάρτυρας είτε ως δικαστής.


Εριχθόνιος

Ο Εριχθόνιος ήταν κι αυτός αυτόχθονας και διφυής, όπως και ο Κέκροπας. Μητέρα του ήταν η Γη και πατέρας του ο Ήφαιστος και γεννήθηκε με έναν περίεργο τρόπο. Λένε, λοιπόν, πως τον καιρό που ο Ήφαιστος ήταν μόνος, γιατί τον είχε εγκαταλείψει η Αφροδίτη, μπήκε η Αθηνά στο εργαστήριό του, για να του ζητήσει να της φτιάξει νέα όπλα. Ο Ήφαιστος μόλις είδε την Αθηνά, ένιωσε δυνατή ερωτική επιθυμία και θέλησε να ενωθεί μαζί της. Η θεά, που αισθανόταν αποστροφή για την ερωτική πράξη, τον απέκρουσε κι έφυγε, ενώ εκείνος την ακολουθούσε με δυσκολία. Κάποια στιγμή την πρόφτασε. Η Αθηνά τον κτύπησε με το δόρυ της, αλλά το σπέρμα του Ήφαιστου έπεσε στο
πόδι της. Τότε η θεά πήρε μια τούφα μαλλί, σκούπισε το πόδι της και το πέταξε στη Γη.
Η Γη γονιμοποιήθηκε και γέννησε ένα αγόρι που το ονόμασαν Εριχθόνιο (από το έριο = μαλλί και χθων = γη). Μόλις γεννήθηκε το παιδί, το πήρε η Αθηνά να το μεγαλώσει, κρυφά όμως από τους άλλους θεούς. Του έσταξε στα μάτια δύο σταγόνες από το αίμα της Γοργώς. Η μια σταγόνα ήταν για να φέρνει το θάνατο στους εχθρούς του και η άλλη για να τον προφυλάει από τις αρρώστιες.

Συγχρόνως του έδωσε και δυο φίδια να τον προστατεύουν. Πήρε τα δυο φίδια και μαζί με το μωρό τα έκλεισε σε ένα κιβώτιο, που αφού το σφράγισε καλά, το έδωσε στις κόρες του Κέκροπα (;) να το φυλάνε. Αυτές όμως, η Έρση και η Πάνδροσος, άνοιξαν το κιβώτιο. Μόλις αντίκρισαν το μωρό με τα φίδια τις κυρίεψε ένα είδος τρέλας που τις έκανε να πάνε να πέσουν από τα τείχη της Ακρόπολης. Μαθαίνοντας η Αθηνά τι έκαναν οι κόρες του Κέκροπα, πήρε το μωρό και το έκλεισε στο ναό, που αργότερα ονομάστηκε Ερεχθείο, όπου το ανάθρεψε με δική της φροντίδα.


Όταν μεγάλωσε ο Εριχθόνιος, έδιωξε τον Αμφικτύωνα από το θρόνο κι έγινε αυτός βασιλιάς. Στα χρόνια του ήρθε από την Αίγυπτο στην Ελλάδα ο Δαναός με τις 50 κόρες του πάνω σ' ένα καράβι με 50 κουπιά, την πεντηκόντορο, που την έφτιαξαν τότε για πρώτη φορά.


Στην Αθήνα άρχισαν οι κάτοικοι να χωρίζονται σε φυλές, ανάλογα με την καταγωγή της οικογένειάς του και τους προπάτορές τους. Έτσι σχηματίστηκαν οι τέσσερις φυλές: η Διάς, η Αθηναΐς, η Ποσειδωνιάς και η Ηφαιστιάς. Την ίδια περίοδο άρχισαν να γιορτάζονται και τα Παναθήναια και σύμφωνα με την παράδοση ο Εριχθόνιος ήταν ο πρώτος που έστησε ένα ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς πάνω στην Ακρόπολη. Παντρεύτηκε την νύμφη των ποταμών Πραξιθέα και από το γάμο αυτό γεννήθηκε ο Πανδίονας.

Το κείμενο και οι εικόνες είναι παρμένα από τον 3ο τόμο της Ελληνικής Μυθολογίας του Ι. Θ. Κακριδή, εκδόσεις Εκδοτική Αθηνών. 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα αντιγραφή επικόλληση πάνω 

Αρχαίοι Κόσμοι

 http://arxaioikosmoi.blogspot.com/2011/09/blog-post_21.html#.T7p5Da26aAU.facebook

Η ΕΡΠΕΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΙΜΑΤΟΣ




ΕΡΕΧΘΕΑΣ
                                                                                         
Διαβάζοντας  κάποιους  συγγραφείς  μπήκα στον πειρασμό να ανοίξω αυτό το θέμα . Τα τελευταία  χρονιά σε Ελλάδα  και εξωτερικό  διαβάζουμε  για τους ερπετόμορφους επικυρίαρχους του κόσμου μας ,Μια αρχαία φυλή που συνηθίζει να κυβερνά τον κόσμο από την αρχαιότητα . Όλο και περισσότεροι πιστεύουν σε τέτοιες θεωρίες στις μέρες μας και όχι άδικα , με όλη την απανθρωπιά στο κόσμο αιώνες πίσω έως τις μέρες μας. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν σε μια μάχη διαγαλαξιακή,  αέναη . Από τη μια μεριά η Διαγαλαξιακή συνομοσπονδία της ΛΥΡΑΣ με τους Ελλανιους Έψιλον γονείς μας από τη Ανδρομέδα .Από την άλλη οι δυνάμεις των αποστατών του Δράκου του όφεως και του Βοώτη δηλαδή οι ερπετικοί .Και στη μέση εμείς .  Τότε άρχησα να ψάχνω στις αρχαίες μυθιστορίες και όχι μυθολογίες για τα οντά αυτά . Ένας  απο τους πρώτους ερπετικούς  που συνάντησα ήταν και ο Κέκροπας .


Πατέρας: -
Μητέρα: Γαία.
Σύζυγος: Άγραυλος η Πρεσβύτερη, θυγατέρα του Ακταίου.
Οίκος: Κεκροπίδαι (Κεκροπίδες)
Τέκνα: Ερυσίχθονας ο Αθηναίος, Άγραυλος η Νεώτερη, Έρση, Πάνδροσος.
Τοποθεσία: Αθήνα, Αττική
Χρονολογία: 2η χιλιετία π.Χ , πρώτο ήμισυ. (Ενδέχεται να έζησε και παλαιότερα (3η χιλιετηρίδα).
Ιδιότητα: Βασιλέας της Αθήνας (οι Αθηναίοι της κλασσικής εποχής τον θεωρούσαν ως γηγενή και πρώτο βασιλέα τους).

Εντύπωση μου κάνει ο οίκος Κεκροπίδαι ,  όχι το όνομα αλλά η αναφορά του γενεαλογικού δέντρου που κρατούσαν με τη ονομασία οίκος  5000 χρόνια πριν .Αλλά πιθανόν να ήταν το dna τους  σημαντικό και ένοιωθαν την ανάγκη καταγραφής του σε αρχεία που έφτασαν μέχρι της μέρες μας.




Ο Κέκροπας, γιος της Μητέρας Γης και μυθικός ιδρυτής της πρώτης πόλης των Αθηνών στην Ακρόπολη (που ονομαζόταν Κεκροπία εκείνο τον καιρό), είναι ο πρώτος αττικός ήρωας και χθόνια θεότητα. Με το όνομα χθόνιοι θεοί ή χθόνιες θεότητες ή υποχθόνιες θεότητες χαρακτήριζαν οι αρχαίοι Έλληνες τις διάφορες θεότητες της Ελληνικής Μυθολογίας που είχαν σχέση με τον κάτω κόσμο ή τη Χθόνα (= Γη) εξ ου και υποχθόνιοι. Σήμερα ο ίδιος όρος χρησιμοποιείται στα ελληνικά και για τον χαρακτηρισμό παρόμοιων θεοτήτων, του κάτω κόσμου, και από μυθολογίες άλλων πολιτισμών.

Στη κατηγορία αυτή περιλαμβάνονταν ο Άδης με κυρίαρχη θέση, ο Πλούτων, η Δήμητρα, η Περσεφόνη η Εκάτη, ο Χθόνιος Ερμής, ο Χάρων, ο Θάνατος κ.λπ. Ο Κέκροπας παρουσιαζόμενος συνήθως ως διφυής, από τη μέση και πάνω άνθρωπος και από τη μέση και κάτω φίδι. Θεωρείται γενάρχης των Αθηναίων (Κεκροπίδες), ενώ πιστεύεται ότι ο τάφος του βρισκόταν στο βορειοδυτικό τμήμα της στοάς των Καρυάτιδων στο Ερεχθείο (Κεκρόπιο). Λατρευόταν κυρίως στην Ακρόπολη υπό τη μορφή φιδιού, έχοντας το δικό του ιερέα, ενώ σ’ αυτόν αποδίδονται η θέσπιση διάφορων νόμων, η εφεύρεση της γραφής, η απογραφή του πληθυσμού, η κατάργηση των ανθρωποθυσιών, η ταφή των νεκρών, ο τρόπος οικοδόμησης οικιών αλλά η διαιτησία στη διαφωνία μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα για την κηδεμονία της πόλης.

Ο Κέκροπας πρέπει να έζησε γύρω στα 1600 π.Χ.. Σύζυγος του Κέκροπα ήταν η Άγλαυρος, κόρη του Ακταίου, πρώτου βασιλιά των Αθηνών, ενώ αργότερα λέγεται πως ο Κέκροπας έγινε σύζυγος με τη Μητιάδουσα, αδελφή του Δαιδάλου. Η Άγλαυρος ήταν η προσωποποίηση της γονιμότητας του εδάφους και του λαμπρού φωτός. Ο Ακταίος, ο πρώτος γηγενής βασιλιάς της Αττικής, έδωσε το όνομά του στη χώρα του: Ακταία < Ακτική < Αττική.

Ο Κέκροπας έχτισε πόλεις στην Εύβοια και την Κοπαΐδα. Λατρευόταν επίσης στα Μέγαρα, τη Βοιωτία, τον Αλίαρτο, την Εύβοια, τη Θράκη και τη Σαλαμίνα της Κύπρου. Θεωρείται ο ιδρυτής της λατρείας του Δία Υπάτου και της Πολιάδας Αθηνάς.

Ήταν κριτής στη φιλονικία Ποσειδώνα - Αθηνάς για την θεϊκή προστασία της πόλης. Προτίμησε την Αθηνά. Σύμφωνα με τον μύθο, οι αντίπαλοι ανέβηκαν πάνω στον βράχο της Ακρόπολης, όπου ήρθαν και οι άλλοι δέκα θεοί από τον Όλυμπο για να κάνουν τον δικαστή στη διαφωνία των δυο θεών, ενώ ο Κέκροπας παρίστατο ως μάρτυρας. Πρώτος ήρθε ο Ποσειδώνας, στάθηκε στη μέση του βράχου και με την τρίαινά του έδωσε ένα δυνατό χτύπημα στο έδαφος. Αμέσως ξεπήδησε ένα κύμα αλμυρού νερού που σχημάτισε μια μικρή λίμνη που την ονόμασαν «Ερεχθηίδα θάλασσα». Μετά ήρθε η σειρά της Αθηνάς να παρουσιάσει το δώρο της και αφού κάλεσε τον Κέκροπα για μάρτυρα, φύτεψε μια ελιά πάνω στον βράχο, που ξεπετάχτηκε γεμάτη καρπό. Το δέντρο αυτό σωζόταν για πολλά χρόνια αργότερα. Μετά από το δώρα της Αθηνάς ο Δίας κήρυξε το τέλος του αγώνα και είπε στους άλλους θεούς να κρίνουν σε ποιον από τους δυο θεούς να δοθεί η πόλη. Συγχρόνως ζήτησαν τη μαρτυρία και τη γνώμη του Κέκροπα. Αυτός από το βράχο ψηλά έριξε μια ματιά γύρω, αλλά όπου να γύριζε, τα μάτια του αντίκριζαν αλμυρό νερό, τις θάλασσες που από παντού έζωναν τη χώρα. Το δέντρο όμως που είχε κάνει η Αθηνά να φυτρώσει ήταν το πρώτο που φύτρωσε σε όλη τη χώρα και ήταν συνάμα για την πόλη η υπόσχεση για δόξα και ευτυχία. Γι' αυτό ο Κέκροπας θεώρησε πως το δώρο της Αθηνάς ήταν πιο χρήσιμο και έτσι της δόθηκε η κυριαρχία της πόλης.

Ο Κέκροπας διαίρεσε τους κατοίκους της Αθήνας σε τέσσερις φυλές, την Αθήνα σε τέσσερις περιοχές, που τις ονόμασε Κεκροπίς, Αυτόχθων, Ακταία και Παραλία, κάθε μια με περίπου είκοσι χιλιάδες κατοίκους. Εκτός αυτού διαίρεσε την Αττική σε δώδεκα αυτόνομους δήμους.


Μετά  απ’ την ανάγνωση του παραπάνω  κειμένου  οδηγήθηκα σε κάποιους συλλογισμούς . Πρώτος  βασιλιάς  των προγόνων μου ένας ερπετόμορφος ; Ο Κέκροπας  λοιπόν  χθόνιος θεός , δηλαδή ; Ερπετική  μορφή  ζωής με καταγωγή την κοίλη γη ; Έπειτα  παρατήρησα ότι μόνο  καλό έκανε στους συμπολίτες του , που ήταν 189 χρόνια ακυβέρνητοι μετά τον μέγα κατακλυσμό του Ωγύγη . Η πρώτη σύζυγος ήταν επίσης προσωποποίηση της γονιμότητας του εδάφους και του λαμπρού φωτός. Και η δεύτερη αδελφή του τεχνογνώστη της πτητικής  Δαιδάλου . Βλέπουμε  λοιπόν μια γραμμή αίματος της βασιλείας του, φιλικά προσκείμενη στο είδος μας. Οικοδόμησε άλλες δυο πόλεις και λατρεύτηκε σε άλλες επτά το φίδι. Παρουσιαζόμενος συνήθως ως διφυής , εδώ κατάλαβα ότι άλλαζε και μορφή αν ήθελε ενώ αν όχι έπαιρνε ανθρώπινη μορφή και θυμήθηκα τα βιβλία που διάβασα με τα μεταμορφικά ερπετικά όντα που ακόμα βασιλεύουν στις μέρες μας για κάποιους . Προώθησε την λατρεία του Δια και της Αθηνάς, και σκέφτηκα να και ένα ερπετό που τα πήγαινε καλά με τους Ολύμπιους θεούς .Και όταν οι Ολύμπιοι μάλωναν για την προστασία της πόλης διάλεξε με σύνεση το δώρο που θα ωφελούσε το ανθρώπινο γένος , την ευλογημένη ελιά .Γιατί το φίδι δίνει  πάντα  γνώση στον άνθρωπο ,που πάντα  εποφθαλμιάτε από κάποιο  ανώτερο ον για τη χρήση της ; Μια μνήμη που θα κρατήσω άσβεστη στο μυαλό μου , είναι ότι της ημέρες εκείνες τα όντα που ζούσαν μαζί μας , εκτός του διφυή Κέκροπα , ήταν ακόμα πιο εξελιγμένα καθώς οι Ολύμπιοι εκτός από πολυμορφικοί είχαν την δύναμη να μετουσιωθούν και σε  νερό , αέρα , πυρ. Στο εβραιοχριστιανικό σχολείο που πήγα νέος θυμάμαι την ιστορία της ονομασίας της πόλης της Αθήνας , αλλά αυτός που μου έμεινε στο μυαλό δεν ήταν ο Κέκροπας ως ερπετόμορφος  θεός  υπέρ του ανθρώπου . Πως επιβίωσε το είδος μας πολύ κατώτερο ,ενώ όλα αυτά τα όντα δεν υπάρχουν πλέον ; Μήπως  είμαστε ακόμα όλοι μαζί εδώ στο παρόν ηλιακό μας σύστημα ; Κάποιοι στις ουράνιες σφαίρες  κάποιοι  υποχθονίως και άλλοι υποθαλάσσια στα βασίλεια του Δια , Αδη , και Ποσειδώνα. Μήπως κάποιοι ελάττωσαν τις εμφανίσεις τους για κάποιο λόγο αλλά δεν έφυγαν ποτέ , μήπως άλλοι διοικούν πίσω  από το παραπέτασμα ; Αν ήθελαν για κάποιο λόγο θα μπορούσαν βάση των ιδιοτήτων τους .Προσωπικά πιστεύω ότι τίποτα δεν άλλαξε από τότε ,πως θα μου πείτε ; Είμαστε μια καθοδηγούμενη  φυλή ,στα μάτια μου είναι προφανές μετά από έρευνα αρκετών ετών . Είναι σαν κάποιος να επιλέγει πότε θα λάβουμε γνώση και πότε θα κυλίσουμε στο σκοτάδι . Δεν ξέρω αν υπάρχουν αψιμαχίες για την επικυριαρχία πάνω μας ακόμα , από  όντα ανωτέρα από εμάς όπως γίνονταν στην αρχαιότητα , αλλά δεν θα με ξένιζε η ιδέα αυτή . Παρατηρώντας την γνώση του είδους μας να εναλλάσσεται από μακροπρόθεσμες περιόδους  σκοταδισμού σε βραχυπρόθεσμες  τεχνολογικού  οργασμού, σαν να υπάρχει ένας Κέκροπας η ένας Ήφαιστος στο παρασκήνιο και δίνει  γνώση  ενώ άλλοτε η γνώση σπανίζει και ο κόσμος ζει στο σκοτάδι .Τέλος στις μέρες μας όλα είναι  πιθανά , ο ουρανός σε όλο τον κόσμο γέμισε ΑΤΙΑ ,  πολλά εκ των οποίον  υποθαλάσσια , και η θεωρίες συνομωσίας με υποχθόνια όντα σε συνεργασία με τις υπερδυνάμεις σε υπόγειες  μυστικές βάσεις διαδέχονται η μια την άλλη . Ψάχνοντας τις ρίζες μας βρίσκουμε πολλές απαντήσεις αλλά η έρευνα δεν πρέπει να σταματήσει ποτέ.




                ΚΕΚΡΟΠΑΣ                                                            ΝΑΓΚΑΣ                      

Συνεχίζοντας την έρευνα για την ερπετική γραμμή αίματος , οδηγήθηκα στην αρχαία Ινδική φυλή. Σε αρχαία Σανσκριτικά κείμενα από την Ινδική μυθιστορία (μυθολογία ) , συναντάμε τα Νάγκας  ή Ναγκίνι στη θηλυκή τους  μορφή, μια φυλή δαιμόνων  ή ημίθεων. Από τη μέση και κάτω φίδια και συγκεκριμένα κόμπρες  , και  από τη μέση και πάνω άνθρωποι, με ένα ή αρκετά κεφάλια . Βρήκα λοιπόν κάποιους συγγενείς του γνωστού μας Κέκροπα στην άλλη άκρη του κόσμου. Η φυλή αυτή σχετιζόταν με το υγρό στοιχείο και κάποιες φορές αναφέρονται για τις μυστικιστικές τελετές μύησης  σε απόκρυφες γνώσεις μέσω ελίτ κοινωνιών . Εδώ βλέπουμε συσχετισμό με τις σημερινές μυστικές οργανώσεις,  τελετές μύησης  κλειστών κοινωνικών  ομάδων  .Η γνώση που μοιράζονταν κατ επιλογήν τους στα μυστήρια περιείχε τεχνολογίες και επιτεύξεις ,μυστήρια άγνωστα για τους απλούς ανθρώπους .Εδώ βλέπουμε για άλλη μια φορά τα ανθρωπόμορφα φίδια σε ρόλους κατώτερων θεοτήτων  που βασίλεψαν ανάμεσά μας με γνώσεις τεχνολογιών που στο πέρασμα του χρόνου χάλκευσαν πολλές δομές της κοινωνίας . 

Στο Ινδικό έπος Μαχαμπαράτα , η απεικόνιση των Νάγκας τείνει προς το αρνητικό ,και σκιαγραφούνται ως τα θύματα που αξίζουν την θυσία του φιδιού και τη θήρευση του από τον βασιλιά αετό Γκαρούντα. 
Στο έπος ονομάζονται «οι πιο εχθρικοί απ ‘όλα τα πλάσματα» αναφαίρεται επίσης ότι «τα φίδια είχαν  θανάσιμο δηλητήριο , ειδικές (μεταφυσικές) ιδιότητες καθώς και δύναμη υπεροχής σε σχέση με εμάς .(Βιβλίο πρώτο : Adi Parva παράγραφος 20). Την ίδια στιγμή οι Νάγκας δείχνουν να είναι σημαντικοί συμμέτοχοι σε πολλά γεγονότα που διαδραματίζονται στο έπος , συχνά όχι περισσότερο κακοί ή εξαπατητές από άλλους πρωταγωνιστές , και κάποιες φορές σύμμαχοι του καλού.

 Η μεγάλη νέμεσις για τους Νάγκας στην Μαχαμπαράτα , είναι ο γιγάντιος αετός βασιλιάς  Γκαρούντα . Οι δυο τους ξεκίνησαν την ζωή ως ξαδέλφια . Ο μέγας σοφός Κασιάπα είχε δυο συζύγους , την Κάντρου και την Βινάτα .Η πρώτη επιθυμούσε πολλούς απογόνους και η δεύτερη λίγους αλλά δυνατούς. Η ευχή και των δυο πραγματοποιήθηκε, η Κάντρου γέννησε 1000 αυγά που επωάστηκαν σε φίδια (Νάγκας)  , και η Βινάτα γέννησε δυο, τον επί άρματος θεό Ήλιο Σούρια και τον Γκαρούντα. Από ένα χαζό στοίχημα η Βινάτα σκλαβώθηκε στην αδελφή της και σαν αποτέλεσμα αυτού  απαιτούνταν από τον  γιος της Γκαρούντα να εκτελεί τις επιθυμίες τον φιδιών. Εξαναγκασμένος σε συμμόρφωση ο Γκαρούντα μπήκε σε μια ασθενική κατάσταση που δεν θα μπορούσε ποτέ να βγει από αυτήν οικιοθελώς. Όταν ρώτησε τα Νάγκας τι έπρεπε να κάνει ώστε να ελευθερωθεί από τα δεσμά του, του ζήτησαν να τους παραδώσει την αμρίτα (αμβροσία)  ,το ελιξίριο της αθανασίας . Εκπληρώνοντας την επιθυμία των ερπετών έκλεψε το ελιξίριο από τους θεούς . Όμως εξαπατώντας τους ,απέτρεψε την βρώση του ελιξίριου και την αθανασία που ήθελαν να επιτύχουν . Από τότε τους θεώρησε εχθρούς του και τροφή. Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι κάποια Νάγκας  απέκτησαν την αθανασία πίνοντας το χυμένο στο έδαφος ελιξίριο που τους χάρισε επίσης το χαρακτηριστικό της διχαλωτής γλώσσας 


ΝΑΓΚΑΣ 
            ΛΕΡΝΑΙΑ  ΥΔΡΑ                                                                                                                                                                                                                                                

Αναφέρετε ότι στην αρχή τα Νάγκας ζούσαν στη επιφάνεια της γης . Τότε ο Μπράχμα άνοιξε ένα πλατύ κομμάτι της γης και κύλισαν  μέσα σε αυτό. Αφού μετακόμισαν στον υποχθόνιο κόσμο, την Πατάλα ,έκτισαν προς τιμή του εκτυφλωτικά λαμπρά παλάτια που γυάλιζαν από χρυσό και πολύτιμους λίθους . Ο σοφός Δράκος Βασούκι έγινε βασιλιάς τους και κυβέρνησε  στην υπόγεια πόλη Βχογκαβάτι , που ήταν γεμάτη από θησαυρούς ανίδωτους στην γη . Η μυθική τοποθεσία της πατρίδας τους θεωρείται το βουνό  Μερού οπού κατοικούσαν υπογείως του ,αλλά τα συναντάμε και σε υδάτινες περιοχές ποτάμια και λίμνες.

 Οι πληροφορίες μας για την περιγραφή των Νάγκας  δείχνει διαφορές σε μορφή και ιεραρχία ανάμεσα τους  . Τα συναντάμε με ένα,  αλλά και περισσότερα κεφάλια έως επτά ,καραφλά με  πλατύ λαιμό κόμπρας με πόδια ή χωρίς. Τα χρώματα τους μπλε , πράσινο , κόκκινο , μαύρο , και λευκό καθώς και με διάφορους τύπους ενδυμασίας συχνά διακοσμημένες με πολύτιμους λίθους. Αλλού πάλι ως ανθρωπόμορφες φολιδωτές γυναίκες με πράσινο δέρμα. Επίσης ποίκιλαν σε μέγεθος από μικρά,  στο μέγεθος ποντικού έως τεράστια στο μέγεθος ενός ελέφαντα και άλλα υπερμεγέθη σαν τις κορυφές βουνών .

Από Ινδικούς μύθους που έφτασαν στις μέρες  μας  για τις δυνάμεις τους , σχεδόν απ ‘ όλες τις πηγές  παρουσιάζονται ως υπερβολικά δηλητηριώδη όντα με θανάσιμο δάγκωμα και αναπνοή με μεγάλες υπνωτικές δυνάμεις επίσης θανάσιμες . Το δηλητήριο τους συχνά  συγκρίνονταν με φωτιά , η αστραπή που μπορούσε να αποτεφρώσει κάθε τι ζωντανό. Σε αναφορές από την Μαχαμπαράτα βρίσκουμε για αυτά τα όντα , (το απαίσιο δηλητήριό τους μπορούσε να κάψει σαν φωτιά) . Ήταν ασυνήθιστα έξυπνα και έντεχνα πλάσματα . Η βασική τους τακτική μάχης εναντίον ανθρώπων , θεών , και δαιμόνων ήταν η ενέδρα και η απροειδοποίητη επίθεση με μάγια και δηλητήριο . Θεωρούνταν σοφοί , μάγοι , ικανοί να αναστήσουν νεκρούς και να αλλάξουν την μορφή τους .Μπορούσαν επίσης  να διαπεράσουν  σκληρό υλικό , να εμφανιστούν από το πουθενά και να εξαφανιστούν πάλι . Είχαν δύναμη εξουσίας σε φωτιά ,  βροχή ,  θύελλα και σε άλλα στοιχεία της φύσης . Κάποια από αυτά τα όντα μπορούσαν να πετάξουν , για παράδειγμα ο Τακσχάκα ένας δρακοειδής Νάγκα . 


ΣΚΥΛΛΑ
                                                               
ΝΑΓΚΙΝΙ 
                         
Οι Νάγκας πέραν των άλλων ιδιοτήτων τους είχαν την δυνατότητα μεταμόρφωσης τους σε άνθρωπο ,και συχνά έρχονταν σε περιπτύξεις και γάμους με το είδος μας . Πολύ συχνά ζούσαν με την ανθρώπινη μορφή τους ανάμεσα μας , αλλά  κάποιες φορές άνθρωποι ζούσαν μαζί τους στον υπόγειο κόσμο τους , και στις δυο περιπτώσεις έκαναν απογόνους μπερδεύοντας το γενετικό υλικό τους με το δικό μας . Ένα παράδειγμα τέτοιας γέννας ήταν ο σοφός άνδρας Αστίκα που γεννήθηκε από τον γάμο της Τζαρατκαρού της Ναγκίνι αδερφής του βασιλιά δράκου Βασούκι και του σοφού άνδρα  Τζαρατκαρού (προφανώς κράτησε το όνομα του συζύγου της η αντιστρόφως ) μαζί απόκτησαν  παιδιά και εγγόνια . Οι γυναίκες των Νάγκας –Ναγκίνι , φημίζονταν για την ομορφιά τους και συχνά παντρεύονταν θνητούς βασιλείς ή ήρωες . Στην αρχαία Ινδία οι Νάγκας σχετίζονταν με την γονιμότητα της γης και την καλλιέργεια του σίτου .
Αναφορές για αυτούς συναντάμε από σανσκριτικά κείμενα , και εκτός της Ινδίας αναφέρονται και σε άλλες χώρες όπως Βιρμανία , Ιάβα ,Λάος , Ταϊλάνδη , Κίνα  , και στον πολιτισμό των Χμερ , καθώς και στην θρησκευτική πίστη του Ινδουισμού αλλά και του Βουδισμού . Για τους ναυτικούς Μαλάϊ αντιπροσώπευαν δράκο με πολλά κεφάλια ,  στην Ταϊλάνδη και Ιάβα ως πλούσια υποχθόνια θεότητα ,στο Λάος ως ερπετά του νερού .Ο Πχάγια δράκος του νερού είναι πασίγνωστος  στην Ταϊλάνδη και θεωρείται άγιο πλάσμα που λατρεύεται σε ναό , και υποθετικά ζει στον ποταμό Μεκόνγκ.

Συνοψίζοντας , ανακάλυψα πολλές ομοιότητες με τη δική μας μυθιστορία. Ομοιότητες σε παρουσιαστικό όπως  ο Κέκροπας , οι Ύδρες , η Σκύλλα  , αλλά και οι δράκοι, ένας εκ των οποίον φύλαγε το Χρυσόμαλλο Δέρας . Επίσης κοινές δυνάμεις όπως αυτή της μεταμόρφωσης (διφυής)  .Για τις κατοικίες τους όπως η Λερναία Ύδρα που ήταν ποταμίσιο ον αλλά και για την καταγωγή τους ως υποχθόνιες θεότητες. Πως είναι δυνατόν δύο τόσο διαφορετικοί πολιτισμοί όπως ο Ελλαδικός και ο Ινδικός να έχουν τόσα κοινά μυθολογικά στοιχεία; Και αν τα όντα αυτά με τις δυνάμεις που κατείχαν είναι αποκυήματα της φαντασίας, πώς καταγράφηκαν από δύο διαφορετικούς πολιτισμούς με τόση απόσταση μεταξύ τους; Αν έζησαν ανάμεσά μας , πράγμα που για μένα φαίνεται λογικό, γιατί να έχουν εκλείψει τη στιγμή που εμείς ζούμε ακόμα; Μήπως συνεχίζουν να βρίσκονται ανάμεσά μας ; Oι δυνάμεις που κατείχαν τα καθιστά ικανά. Κάντε τους δικού σας συλλογισμούς , η έρευνα δεν τελειώνει.



ΝΑΓΚΑΣ ΣΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΡΟΝΟ

                                                     

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΕΚΡΟΠΑΣ

                                                             

ΝΑΓΚΑΣ



ΝΑΓΚΑΣ



ΝΑΓΚΑΣ

Πηγή:http://planetx14.blogspot.com/

Δημοφιλείς αναρτήσεις