Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας

http://www.zougla.gr/kosmos/article/pagosmia-imera-kata-tis-pedikis-ergasias-550664  

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας
Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012, 01:18
Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας και πιο συγκεκριμένα τον περιορισμό της παράνομης διακίνησης παιδιών. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, περίπου 1,2 εκατομμύρια παιδιά πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης ενός καλά οργανωμένου δικτύου, που έχει στήσει μια γέφυρα μεταφοράς παιδιών από τις αναπτυσσόμενες στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες.

Η 12η Ιουνίου είναι, επίσης, αφιερωμένη στα παιδιά της αφρικανικής ηπείρου, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται από πολύ τρυφερές ηλικίες και κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Το 1999 οι περισσότερες χώρες - μέλη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας υπέγραψαν μια συμφωνία που υποχρέωνε όλες τις πλευρές να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της παιδικής εργασίας. Έως σήμερα, όμως, τα αποτελέσματα αυτής της συμφωνίας δεν έχουν γίνει ορατά.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, ένα στα έξι παιδιά του πλανήτη εργάζεται σε κάποιο περιβάλλον που βλάπτει την ψυχική και σωματική του υγεία. 73 εκατομμύρια από τα εργαζόμενα παιδιά είναι ηλικίας κάτω των δέκα ετών και κάθε χρόνο τουλάχιστον 22 χιλιάδες από αυτά σκοτώνονται σε εργατικά ατυχήματα.

Περίπου 171 εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη εργάζονται σε ορυχεία, λατομεία και άλλους επικίνδυνους χώρους δουλειάς ή με επικίνδυνα υλικά, όπως χημικά, εντομοκτόνα ή βαρύ μηχανικό εξοπλισμό, αναφέρει έκθεση της UNICEF. Περιλαμβάνονται στα κατ' εκτίμηση 246 εκατομμύρια εργαζόμενα παιδιά, κάτω των 18 ετών, τα οποία κανονικά θα έπρεπε να μορφώνονται στις σχολικές αίθουσες, αποκτώντας εφόδια για μια καλύτερη ζωή.

«Παιδιά ακόμη και πέντε ετών δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια, εξορύσσοντας βράχια, χρυσάφι, διαμάντια και πολύτιμα μέταλλα στην Αφρική, στην Ασία και τη Νότια Αμερική, διατρέχοντας μόνιμο κίνδυνο να πεθάνουν λόγω εργατικού ατυχήματος, να τραυματισθούν ή να μετατραπούν σε χρονίως ασθενή.

Η «Γιούνισεφ» ξεκίνησε κοινή προσπάθεια με τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας σε φτωχές χώρες του πλανήτη, με στόχο τον τερματισμό της εργασίας παιδιών σε ορυχεία και λατομεία και την εγγραφή τους σε σχολεία.

Στην Ελλάδα, περί τα 50.000 ανήλικα παιδιά δουλεύουν σε μαγαζιά, βιοτεχνίες, εργοστάσια, αγροτικές εργασίες, ενώ κάθε χρόνο 10.000 παιδιά εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και χάνουν το δικαίωμά τους σ' ένα μέλλον ίσων ευκαιριών.

Τα στοιχεία είναι κατ' εκτίμηση, καθώς δεν υπάρχουν ανάλογες έρευνες για το θέμα, και αυτό ακριβώς αποτελεί ένα από τα πολιτικά αιτήματα του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού» όπως επισημαίνει η επικεφαλής του, Μυρσίνη Ζορμπά. Δηλαδή, να λειτουργήσει το από πενταετίας θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012, 01:32
                            
                                 ------------------------------------------------------------
 

«Μηδέν Ανοχή στην Παιδική Εργασία»
Της Ραφαέλας Καμάσσα*

Η 12η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας από το Διεθνή Οργανισμό Εργασίας. Παρά τις Διεθνείς Συμβάσεις και επανειλημμένες συστάσεις, περίπου 215 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο είναι σήμερα θύματα της καταναγκαστικής εργασίας. Στο Άρθρο 32 της Διεθνούς Συμβάσεως για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ «το δικαίωμα του παιδιού να προστατεύεται από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που ενέχει κινδύνους ή που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο την εκπαίδευσή του ή να βλάψει την υγεία του ή τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του» πρέπει να αναγνωρίζεται από τα Συμβαλλόμενα Κράτη, ανάμεσα τους και η Κύπρος από το 1991. Κατ’ επέκταση, τα Κράτη πρέπει να παίρνουν μέτρα για την εξασφάλιση του Άρθρου 32, συμπεριλαμβανομένου νομοθεσιών, διοικητικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών μέτρων.

Η σχέση της ατομικής ευθύνης, για φυσικά ή νομικά πρόσωπα, με τον εξαναγκασμό εργασίας παιδιών δεν έχει υποδειχθεί με προληπτικά μέτρα προστασίας που να αποτρέπουν επιχειρήσεις, εταιρείες και πρόσωπα να εκμεταλλεύονται φθηνό ανθρώπινο δυναμικό, κυρίως στον αναπτυσσόμενο κόσμο, με σκοπό το αυξημένο κέρδος. Με τις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού, εμπορίου και κατανάλωσης να μακραίνουν σε ένα συνεχώς παγκοσμιοποιημένο κόσμο, αποδεικνύεται επιτακτική ανάγκη για τη θεσμοθέτηση ενός οργάνου που να μπορεί να επιβάλει και να εφαρμόσει τις διεθνείς αρχές κατά της παιδικής εργασίας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, που έμμεσα καταπατώνται χάρη στην απουσία άμεσης αιτιολογίας.

Ως υπερασπιστές των δικαιωμάτων του παιδιού παρακαλούμε το κάθε Κράτος να οριοθετήσει σταδιακή πολιτική για την απόλυτη απαγόρευση για οποιαδήποτε μορφής εκμετάλλευσης και εξαναγκασμού των παιδιών. Η θεσμοθέτηση και νομιμοποίηση τέτοιων ζητημάτων θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με εθνικές στρατηγικές ανάπτυξης, όπως η αυστηρή αξιολόγηση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η εφαρμογή ετικετών πιστοποίησης για προϊόντα δίκαιου εμπορίου (fair trade) και η εισαγωγή έργων διεθνής ανάπτυξης με στόχο τη μείωση της φτώχειας.

Η φτώχεια και η απαλλαγή από την καταναγκαστική εργασία είναι αλληλένδετα στοιχεία που στηρίζονται επί μέρους στην αποτελεσματική οικονομική βοήθεια κρατών αλλά και στη λήψη μέτρων για την τήρηση Διεθνών Συμβάσεων και Διεθνών Σχεδίων Δράσης. Μια δυνατή εθνική πολιτική ενάντια στην παιδική εκμετάλλευση θα ωφελούσε και την Κυπριακή κοινωνία σε θέματα ανήλικης σωματεμπορίας, οικιακής εργασίας, σεξουαλικής και οικονομικής εκμετάλλευσης αλλά και για τη δια-θεματική προσέγγιση άλλων ευάλωτων παιδιών (OVCs). Μια τέτοια πολιτική θα αναδείκνυε τη μηδενική ανοχή της Κυπριακής πολιτείας για φαινόμενα παιδικού δουλεμπορίου κι εκμετάλλευσης.

Η φωτογραφία απεικονίζει παιδιά από το Surkhet, περιοχή του Νεπάλ, όπου η παιδική εργασία αποτελεί ένα από τα κυριότερα προβλήματα. Είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργατικής προσπάθειας του οργανισμού Hope For Children με νέους εθελοντές στο Νεπάλ για την προώθηση της ίσης ευκαιρίας στην εκπαίδευση και για την προσπάθεια «Μηδέν Ανοχή στην Παιδική Εργασία».

*Η Ραφαέλα Καμάσσα είναι Advocacy and Policy Officer στο HFC “Hope For Children” UNCRC Policy Centre
                                   -----------------------------------------------------------

http://www.my-family.gr/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1/12-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B9/

12 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας!

Η 12η Ιουνίου, καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας, από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας με στόχο την καταπολέμηση τόσο της παιδικής εργασίας όσο και της παράνομης διακίνησης παιδιών. Η 12 Ιουνίου, είναι επίσης αφιερωμένη στα παιδιά των Αφρικανικών χωρών, τα οποία και εργάζονται από πολύ μικρές ηλικίες και τις περισσότερες φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η UNICEF περίπου 215 εκατομμύρια παιδιά, εργάζονται σε αγροκτήματα και φυτείες. Δυστυχώς αυτό αποτελεί ένα φαινόμενο, που δεν το συναντά κανείς αποκλειστικά στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Τα παιδιά, στις χώρες αυτές εργάζονται ως επί των πλείστων στην γεωργία. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των παιδιών αυτών είναι ο δεκαπλάσιος σε σχέση με τον αριθμό εκείνων των παιδιών που εργάζονται σε εργοστάσια. Αρκεί μόνο να αναλογιστούμε τις συνθήκες στις οποίες «εργάζονται» αυτά τα παιδιά! Οι συνθήκες πέραν του ότι είναι δύσκολες, είναι και άκρως επικίνδυνες. Αυτό γιατί τα παιδιά, χρησιμοποιούν τοξικά υλικά (ζιζανιοκτόνα), επικίνδυνα κοπτικά εργαλεία, βαριά μηχανήματα και τέλος δουλεύουν ατελείωτες ώρες στο ύπαιθρο κάτω από υψηλές θερμοκρασίες.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αίγυπτο το 1998, βρέθηκαν περίπου 1,47 εκατομμύρια παιδιά να εργάζονται στην γεωργία. Στην Γουατεμάλα και την Ονδούρα τα παιδιά έως την ηλικία των 6 ετών, βοηθούν τους γονείς τους στις γεωργικές εργασίες κατά την σπορά και την συγκομιδή του καφέ, ενώ στην Μαλαισία περίπου το 60% των παιδιών που εργάζονται στις φυτείες φοινικέλαιου είναι από 6 έως 10 ετών.

Η παιδική εργασία για τα κορίτσια μειώθηκε κατά 15% παγκοσμίως ενώ η παιδική εργασία για τα αγόρια, αυξήθηκε κατά 7%.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη της Χάγης, για την Παιδική Εργασία, η οποία και πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2010 στην Ολλανδία, προέκυψε το έγγραφο «Χάρτης για την Επίτευξη της Εξάλειψης των Χειρότερων Μορφών Παιδικής Εργασίας έως το 2016».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η Unicef, επισήμανε ότι ο αριθμός των παιδιών που «εργάζονται» μειώθηκε κατά 3% σε σχέση με το έτος 2004.

Η Unicef έχει ξεκινήσει μια τεράστια προσπάθεια σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας, προκειμένου να βοηθήσει τα παιδιά των φτωχών χωρών, τερματίζοντας την εργασία τους σε λατομεία και ορυχεία και ξεκινώντας την εγγραφή τους σε σχολεία.

αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε με τους φίλους σας:


                             ------------------------------------------------------------- 

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας

paidiki-ergasia
Κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου, έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας.

Συνολικά γύρω στα 1,2 εκατομμύρια παιδιά ετησίως πέφτουν θύματα δικτύου που τα μεταφέρει παράνομα σε ανεπτυγμένες χώρες.

Με βάση στοιχεία της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, ένα στα έξι παιδιά του πλανήτη εργάζεται σε κάποιο περιβάλλον που βλάπτει την ψυχική και σωματική του υγεία. Άξιο αναφοράς πως 73 εκατομμύρια από τα εργαζόμενα παιδιά, είναι ηλικίας κάτω των δέκα ετών και κάθε χρόνο τουλάχιστον 22 χιλιάδες από αυτά σκοτώνονται σε εργατικά ατυχήματα

Εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη αντί να μορφώνονται στις σχολικές αίθουσες… εργάζονται σε ορυχεία, λατομεία και άλλους επικίνδυνους χώρους δουλειάς ή με επικίνδυνα υλικά, όπως χημικά, εντομοκτόνα ή βαρύ μηχανικό εξοπλισμό,.

Στην Ελλάδα, περί τα 50.000 ανήλικα παιδιά δουλεύουν σε μαγαζιά, βιοτεχνίες, εργοστάσια, αγροτικές εργασίες, ενώ κάθε χρόνο 10.000 παιδιά εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και χάνουν το δικαίωμά τους σ' ένα μέλλον ίσων ευκαιριών.

Σύμφωνα με την Unicef η Ελλάδα κατατάσσεται στις αναπτυσσόμενες χώρες που εφαρμόζουν «ελλιπή και ανεπαρκή» μέτρα για την προστασία της μητρότητας και του παιδιού.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας

12 Ιουνίου | Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας
   


Read more: http://www.neolaia.gr/2012/06/12/12-iouniou-pagkosmia-imera-kata-tis-paidikis-ergasias/#ixzz1xhCxCGCC

 

                          
 Έχει καθιερωθεί πλέον από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας.

Πρόκειται για τη μέρα που μας υπενθυμίζει πως η παιδική εργασία υπάρχει σε πολλά σημεία του πλανήτη, με τα παιδιά να τα κακομεταχειρίζονται, πέφτοντας θύματα εκμετάλλευσης. Υπολογίζεται ότι συνολικά 1,2 εκατομμύρια παιδιά ετησίως πέφτουν θύματα δικτύου που τα μεταφέρει παράνομα σε ανεπτυγμένες χώρες. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, 1 στα 6 εργαζόμενα παιδιά υφίσταται ψυχικές και σωματικές βλάβες. Κάθε χρόνο, 73 εκατομμύρια εργαζόμενα παιδιά είναι κάτω από 10 ετών, ενώ 22.000 χάνουν τη ζωή τους από εργατικό ατύχημα.

Κόμπος στο στομάχι; Το θέμα είναι πότε θα αλλάξει αυτή η κατάσταση…

Read more: http://www.neolaia.gr/2012/06/12/12-iouniou-pagkosmia-imera-kata-tis-paidikis-ergasias/#ixzz1xhCe3DMX

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Εύβοια : το νησί που δεν θέλει...καράβι

πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-8-07
της ΜΑΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ

χρήσιμο site   http://www.voriaevia.gr/

 Δαντελωτές ακρογιαλιές, δάση με πλατάνια και πεύκα, γραφικά χωριουδάκια και ψαροταβέρνες συνθέτουν το σκηνικό του βόρειου τμήματος του νησιού.
Εάν επιθυμείτε ξέγνοιαστες καλοκαιρινές διακοπές χωρίς συνωστισμό σε λιμάνια και πλοία,  ξεκινείστε οδικώς την περιήγησή σας στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας την Εύβοια .
Ο γύρος της βόρειας Εύβοιας εκπλήσσει τον ταξιδιώτη, χαρίζοντάς του πλούσιες εικόνες. Πυκνά δάση με πλατάνια και πεύκα, πεδινές αγροτικές εκτάσεις και δαντελωτές ακρογιαλιές δίπλα σε γραφικά χωριουδάκια κλέβουν την παράσταση.

Πώς να πάτε 
Η πρωτεύουσα της Εύβοιας η Χαλκίδα, απέχει 80 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Ακολουθείστε την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας μέχρι τη Χαλκίδα κι έπειτα αναζητείστε τις ενδείξεις για Αγία Άννα, Ιστιαία και Αιδηψό. Η Αιδηψός απέχει 117 χιλιόμετρα από τη Χαλκίδα.

Πρώτη απαραίτητη στάση είναι το παραδοσιακό χωριό της Αγίας Άννας που βρίσκεται σε κατάφυτη περιοχή 74 χιλιόμετρα ΒΔ της Χαλκίδας. Αξίζει να επισκεφτείτε το Λαογραφικό μουσείο για να θαυμάσετε τις τοπικές ενδυμασίες, τα υφαντά και τα αγροτικά εργαλεία. Στην ατελείωτη παραλία της Αγίας Άννας με τις καφετέριες και τις ψαροταβέρνες θα συναντήσετε πολλούς παραθεριστες τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, θα βρείτε πάντα χώρο για να απολαύσετε τις βουτιές σας.
 Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων σας περιμένει η ήσυχη παραλία Αχλάδι σε όμορφο περιβάλλον. Κολυμπήστε στα καθαρά νερά κι έπειτα απολαύστε ψητό χταπόδι και φρέσκα ψάρια στις ψαροταβέρνες. 
Με κατεύθυνση προς Ιστιαία , περίπου στα 20 χιλιόμετρα θα βρεθείτε στο τουριστικό χωριό των Βασιλικών. Περπατήστε στον πεζόδρομο στο Ψαροπούλι και αγοράστε σουβενίρ από πλανόδιους πωλητές. Μην παραλείψετε μια στάση στα γειτονικά Ελληνικά για να θαυμάσετε το γραφικό κολπίσκο με ένα κοντινό νησάκι, που φιλοξενεί τη μικρή εκκλησία του Αγίου Νικολάου. 
Για επόμενη στάση σας προτείνουμε το Πευκί που φημίζεται για τις ωραιότερες παραλίες της Εύβοιας. Οι χρυσές αμμουδιές φιλοξενούν ουζερί, νυχτερινά μπάρ και υπόσχονται ώρες ατελείωτης χαλάρωσης. 
Φτάνοντας στην Ιστιαία θα καταλάβετε ότι βρίσκεστε στο εμπορικό κέντρο της Εύβοιας. Η ευρύχωρη πλατεία και τα παλιά αρχοντικά δίνουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Αξίζει να επισκεφτείτε την παραλία Κανατάδικα στην οποία βρίσκονται και οι υδροβιότοποι Μικρό και Μεγάλο Λειβάδι.  Εκεί θα έχετε την τύχη να δείτε ερωδιούς και χαλκόκοτες. 
Στο δρόμο της επιστροφής αξίζει να περάσετε από την κοσμική Αιδηψό και να απολαύσετε τα ιαματικά θερμά λουτρά.

Μη ξεχάσετε
Να επισκεφτιτε το κάστρο των Ωραιών και να κολυμπήσετε στην πανέμορφη παραλία
Να δείτε το δάσος του Αγίου Νικολάου στην Ιστιαία διατηρητέο μνημείο της φύσης με βελανιδιές και φτελιές
Να κάνετε μια στάση στο γυναικείο μοναστήρι  του Αγίου Γεωργίου Ηλιών, κοντά στα λουτρά της Αιδηψού
Να ψωνίσετε λάδι, ελιές και να δοκιμάσετε την τοπική τυροπιτάδα.

                                                                                                     
                                                                           Άγιος Ιωάννης Ρώσσος   στο  Προκόπι




                                                                                                                        Αγιόκαμπος








                                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                                               Αγία Άννα






Η παραλια Ηλία βρίσκετε στην Βόρεια Εύβοια στο γραφικό ψαροχώρι των Ηλιών με θεα τον Ευβοικό










 θέα από παραλία Κρύας Βρύσης - Κηρίνθου

 

                                                                                                                                                                                                                                        ο ποταμός Κηρέας


















παραλία Κανατάδικα




                                                                                                               Ωραιοί
















Μονή Οσίου Δαυίδ

                                            

                                                                                                                                                                                                                                                                  Μονή Αγίου Γεωργίου

















   Ελληνικά


                                                                                                                       
                                                                                                                               Λίμνη Ευβοίας


                                                                                                                                                                                                 http://travelphoto.gr/limni-evias-voreia-evia/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Η εκδοχή του Τσάρλι

http://www.myfilm.gr/1457
 
Υπόθεση: Έξι ενήλικες, ένας ανήλικος. Όλοι με τα δικά τους προβλήματα, όλοι εγκλωβισμένοι στη δική τους φυλακή, με τους δικούς τους δαίμονες, τα προσωπικά τους φαντάσματα, τα δικά τους διλήμματα. Οι ζωές τους θα συναντηθούν με τον πιο παράδοξο τρόπο τη στιγμή της κρίσης. Τη στιγμή που όλοι θα βρεθούν ενώπιος, ενωπίω. Στο δια ταύτα. Είτε τα καταφέρουν, είτε όχι, δεν θα είναι ποτέ ξανά οι ίδιοι. Και όλα αυτά εκτυλίσσονται σε μία πόλη του Ατλαντικού κάτω από το βλέμμα του εντεκάχρονου Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν).

Δύο παλιοί φίλοι, θα συναντηθούν μετά από πολλά χρόνια. Ο Μάθιου (Πατρίκ Πινό) είναι διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής και γυρνάει στην γενέτειρα πόλη του για να δώσει μια διάλεξη. Εκεί όπου και ζει ακόμα ο παιδικός του φίλος Πιέρ (Μπενουά Μαζιμέλ), που μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να γίνει εξερευνητής, είναι δάσκαλος στο τοπικό σχολείο. Η γυναίκα του Πιέρ, Νόρα (Μίνα Χααπκίλα) έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Σερζ (Βενσάν Λιντόν), πατέρα του εντεκάχρονου Τσάρλι. Στο μεταξύ ένας άλλος κάτοικος της πόλης, ο Τζος (Μπενουά Πελβούντρ) επιχειρεί να κάνει μια ληστεία, ενώ ο πρωταθλητής του τένις Έιντριεν (Αρνό Βαλουά) περνάει κρίση. Ο γέρος δήμαρχος Ζαν Λουι Μπερτανά (Ζαν Πιερ Μπακρί) στο μεταξύ ασχολείται περισσότερο με την νεαρή του φίλη, παρά με την πολιτική του καμπάνια.

 

Λίγα λόγια από την Νικόλ Γκαρσία

"Για την ταινία "Η Εκδοχή του Τσάρλι" δύο χαρακτήρες μου ήρθαν αμέσως στο νου. Ο Μάθιου και ο Πιέρ. Δύο άνθρωποι που συναντιούνται μετά από χρόνια, σε διαφορετικές φάσεις της ζωής τους, που ενώ είχαν ξεκινήσει μαζί κατέληξαν σε διαφορετικές όχθες της ζωής. Κάποτε είχαν κοινά όνειρα αλλά στην πορεία χάθηκαν. Ήθελα να δείξω αυτή την αινιγματική τους σχέση. Όταν όμως είδα τι βρισκόταν πίσω από αυτό το αίνιγμα, το ξετύλιγμα της ιστορίας καθώς και τις συνέπειές της, συνειδητοποίησα ότι με οδηγούσε στη θεματολογία παλιότερων ταινιών μου. Είχα ήδη ασχοληθεί με το θέμα της μυστικοπάθειας και των ενοχών. Οπότε αποφάσισα αυτή η σχέση να είναι μία από τις σχέσεις που θα εξέταζα στην ταινία, και να ψάξω στις άλλες σχέσεις για το θέμα που με είχε ιντριγκάρει. Μία καλύτερη προσέγγιση δηλαδή, αν και λίγο πιο πολύπλοκη, θα ήταν να πραγματευτώ το θέμα μου, μέσα από ένα μωσαϊκό χαρακτήρων.
Αυτό που προσπάθησα να δείξω ήταν πώς οι άντρες τρέφουν αυταπάτες, δανειζόμενοι μια ιστορία, ένα όνειρο, μια φαντασίωση που δεν είναι αναγκαστικά δική τους και πώς τελικά μέσα από αυτήν την περιπλάνηση, βρίσκουν τον εαυτό τους. Πολλές φορές ο καθένας μας ανακαλύπτει τα πιο γενναιόδωρα και ανθρώπινα συναισθήματα, μέσα από προδοσίες, λάθη, ψευδαισθήσεις και αδυναμίες. Και οι επτά χαρακτήρες πρέπει πάνε ενάντια στην ύπαρξή τους, αλλά αυτό το ταξίδι προς το άπιαστο όνειρο, θα τους οδηγήσει στην αλήθεια.
Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ένας εντεκάχρονο παιδί, αθώο, που έχει πιαστεί όμηρος στη σεξουαλικότητα του πατέρα του. Θα σπάσει τη σιωπή που έχει επιβληθεί από τον πατέρα του και θα αναδειχθεί από την αποξένωση της σχεδόν αιμομικτικής σχέσης που έχουν. Είναι από τη μια ο πρωταγωνιστής και και το επίκεντρο του μύθου. Το βλέμμα του επισκιάζει όλους τους χαρακτήρες, σαν να τα βάζει με την αδυναμία των άλλων, με το σκοτάδι το οποίο παλεύουν. Η πράξη του είναι τρομερή και αγνή. Εμπιστεύομαι το βλέμμα περισσότερο από τα λόγια."

 

Σκηνοθεσία

Νικόλ Γκαρσία: Ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, γεννήθηκε το 1946 στην πόλη Οράν της Γαλλικής τότε Αλγερίας, ενώ σπούδασε νομικά και στη συνέχεια ηθοποιία, στο CNSAD (Conservatoire National Superieur d'art dramatique) στο Παρίσι. Μερικές από τις πιο σημαντικές ταινίες στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει είναι: "Que la fete commence" (1974) του Μπερτράντ Ταβερνιέ, "Mon oncle d'Amerique" (1980) του Αλεν Ρενέ, "Cavaleur" (1978), όπου για την ερμηνεία της κέρδισε το Σεζάρ καλύτερου δεύτερου γυναικείου ρόλου "Place Vendome" (1995) δίπλα στην Κατρίν Ντενέβ όπου και θα κερδίσει βραβείο ερμηνείας.
Εκτός από τα βραβεία που έχει κερδίσει ως ηθοποιός, έχει προταθεί επτά φορές για τα βραβεία Σεζάρ και συμμετείχε τρεις φορές στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών. Ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής των Κανών το 2000. 
                                 --------------------------------------------------------

Η εκδοχή του Τσάρλι
SELON Charlie  Δράμα

Ο Ματιέ (Πατρίκ Πινό), ένας εξερευνητής της αρκτικής, επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του για ένα σημαντικό συνέδριο. Ο δήμαρχος Ζαν-Λουί Μπερτανιά (Ζαν-Πιερ Μπακρί) ετοιμάζει μια εκδήλωση προς τιμή του Ματιέ, ενώ αυτό που τον απασχολεί περισσότερο είναι η εξωσυζυγική σχέση του με τη Σεβερίν (Σοφί Κατανί). Στη μικρή αυτή επαρχιακή πόλη βρίσκουμε ακόμη τον τενίστα Αντριέν (Αρνώ Βαλουά), τον πρώην κατάδικο Ζος (Μπενουά Πουλεβέρντ), και τον Σερζ Τορές (Βενσάν Λεντόν), έναν οικογενειάρχη, ο οποίος φλερτάρει με την επίσης παντρεμένη Φινλανδή συνεργάτριά του Νόρα (Μίνα Χααπκίλα), μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί ως προκάλυμμα και ‘συνεργό’ τον μικρό γιο του, τον 11χρονο Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν). Ο Τσάρλι, που παρατηρεί με την αθώα παιδική ματιά του τον κόσμο των ενήλικων, θα γίνει τελικά ο καταλύτης της κάθαρσης... Το ομαδικό πορτραίτο μιας μικροκοινωνίας δίνει σ’ αυτήν τη φιλόδοξη ταινία της η Γαλλίδα σκηνοθέτης Νικόλ Γκαρσιά (‘Κάτω από τα φώτα της πλατείας’), καθοδηγώντας μια πλειάδα ηθοποιών στη διαγραφή αντιπροσωπευτικών χαρακτήρων, που συνθέτουν έναν κόσμο βυθισμένο στο ψέμα, τη μοιχεία, την επαγγελματική και προσωπική προδοσία. Τοποθετεί όμως στο επίκεντρο της δράσης τον μικρό Τσάρλι, γιατί, όπως είπε η ίδια σε μια συνέντευξή της, το ουσιαστικό θέμα της ταινίας της είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ‘όμηρος’ του ερωτισμού του πατέρα του, μέχρι τη στιγμή που θα σπάσει τη σιωπή του με μια πράξη τρομερή αλλά και αγνή. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών.
  • Έτος Παραγωγής:
    • 2003
  • Διάρκεια:
    • 0 λεπτά
  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ:                                                                             
    • Γαλλίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
    • Νικόλ Γκαρσιά
  • ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
    • Ζαν-Πιερ Μπακρί Βενσάν Λεντόν Μπενουά Μαζιμέλ Πατρίκ Πινό Αρνώ Βαλουά Φερντινάν Μαρτέν Μίνα Χααπκίλα Σοφί Κατανί Φιλίπ Λεφέβρ Φιλίπ Μανιάν Μπενουά Πουλεβέρντ                                                                                                                                ----------------------------------------------------------------------                                            
    • πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-8-2007                                                                              Ένας κινηματογραφικός λαβύρινθος χτισμένος με τις ζωές έξι διαφορετικών ανδρών  κι ενός μικρού αγοριού, " Η εκδοχή του Τσάρλι "  ρίχνει από τοίχο σε τοίχο τον θεατή , θεωρώντας αυτονόητη την ικανότητά του να βρεί μόνος  του το μονοπάτι της εξόδου. Ένας επιστήμονας επιστρέφει στη γενέτειρά του για να παρουσιάσει το τελευταίο του αρχαιολογικό εύρημα και συναντά έναν παλιό φίλο και συνεργάτη, με τον οποίο μοιράζονται ένα μυστικό. Ένας νεαρός επαγγελματίας του τένις περνάει υπαρξιακή κρίση, ο δήμαρχος της πόλης επιδεικνύει το ταλέντο του στις δημόσιες σχέσεις και απασχολείται περισσότερο με τη σχέση του με μια νεαρότερη κοπέλα, ένας αδιάφορος προς τη γυναίκα του σύζυγος χρησιμοποιεί το γιό του (o Τσάρλι του τίτλου) για να καλύψει τις απιστίες του, κι ένας μικροκακοποιός προσπαθεί να κάνει μια ληστεία. Ένα μικρό χάος, με λίγα λόγια, κυρίως όσον αφορά τη συνδεσμολογία των διαφορετικών χαρακτήρων και τους ελιγμούς από τον έναν στον άλλον, οι οποίοι  χαντακώνονται συν τοις άλλοις από το αψυχολόγητο μοντάζ. Παρά τις σοβαρές προσπάθειες όλων των ηθοποιών (οι Μπακρί , Μαζιμέλ και Πελβούρ καλύτεροι από όλους), η Γκαρσία δημιουργεί μια εσωτερικής καύσης και κατανάλωσης ταινία, που δεν αφορά κανέναν άλλο πέρα από όσους κατοικούν στο μικρόκοσμό της. ΄Οταν κάποιος αδιαφορεί τόσο απροκάλυπτα για τη συμμετοχή του θεατή, το μόνο σίγουρο είναι πως η ταινία του θα προσκρούσει σε αδιέξοδο - την πλάτη του κοινού.  
    •  σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω
    •  

Δελτίο τύπου

Αγαπητοί φίλοι επισκέπτες του ιστολογίου μου,
θέλω να σας ενημερώσω για την απουσία μου τις τελευταίες ημέρες. Δεν έπαθα τίποτα , απλώς χάλασε το κομπιούτερ και πρέπει να αγοράσω άλλη μαδερμπορντ. Περιστασιακά μπαίνω από άλλο και βλέπω τις επισκέψεις σας. Σας ευχαριστώ  και θα είμαι σύντομα κοντά σας δυναμικά!

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Υστερόγραφο μιας σχέσης

http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_qsite1_1_08/08/2007_199844

Υστερόγραφο μιας σχέσης ***

Του Παναγιωτη Παναγοπουλου
Δραματική
Σκηνοθεσία: Σάρα Πόλεϊ
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη, Ντιάνα Ντέσμαρι, Γκρέις Λιν Κουνγκ
Η εποχή της εξόδου αυτής της τρυφερής και ευαίσθητης ταινίας την αδικεί, αφού μέσα στον Αύγουστο δύσκολα θα συναντήσει το κοινό της. Το «Υστερόγραφο μιας σχέσης» ασχολείται με ένα δύσκολο και δυσάρεστο θέμα, τον εκφυλισμό ενός οργανισμού και μιας σχέσης από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, όμως η ταινία δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο θλιβερή όσο μπορεί να περιμένει κανείς. Η ηθοποιός Σάρα Πόλεϊ κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια ταινία που θυμίζει τις ερμηνείες της. Είναι χαμηλότονη, όμορφη και ευαίσθητη, έχοντας ταυτόχρονα μια μελαγχολική θλίψη.
Πώς μια αρρώστια μπορεί να ανατρέψει τη ζωή ενός αγαπημένου ζευγαριού που ζει μαζί επί 45 χρόνια; Πόση υπομονή χρειάζεται για να αντέξει κάποιος να ζει δίπλα σε έναν άνθρωπο που όχι μόνο ξεχνάει τις στιγμές που έζησαν μαζί, αλλά σιγά σιγά και τον ίδιο;
Η Φιόνα και ο Γκραντ, ένας πρώην καθηγητής πανεπιστημίου, έχουν αποσυρθεί σε ένα εξοχικό σπίτι σε μια απομονωμένη χιονισμένη περιοχή. Είναι ένα ζευγάρι που δεν έχει χάσει την αγάπη και την τρυφερότητα μεταξύ του. Ομως τα συμπτώματα του Αλτσχάιμερ αρχίζουν να γίνονται εντονότερα στη συμπεριφορά της Φιόνα. Οταν πλένουν τα πιάτα, βάζει το τηγάνι στο ψυγείο αντί για το ντουλάπι και σταδιακά αρχίζει να ξεχνά όλο και περισσότερα.
Η ίδια συνειδητοποιεί την κατάστασή της και πιέζει τον Γκραντ για την εισαγωγή της σε ένα θεραπευτήριο, όπου θα την παρακολουθούν στενά. Ομως, η πορεία της ασθένειας δείχνει να επιταχύνεται. Και ο Γκραντ θα έχει να αντιμετωπίσει εκτός από την απουσία της αγαπημένης του γυναίκας και την αδιαφορία που του δείχνει όλο και περισσότερο, καθώς είναι προσκολλημμένη σε έναν άλλον ασθενή. Εκείνος θα πλησιάσει τη γυναίκα του άλλου άντρα, ώστε να την πείσει να τον επιστρέψει στο θεραπευτήριο και να κάνει τη Φιόνα πιο ευτυχισμένη μέσα στον κόσμο που ζει πια.
Το πρόβλημα της ταινίας, πέρα από το δύσκολο θέμα της, είναι ότι από ένα σημείο και μετά σταματά να εξελίσσεται. Ομως και οι τρεις πρωταγωνιστές είναι δυνατοί, με την Τζούλι Κρίστι, όμορφη και στα 66 της, να δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της και την Ολυμπία Δουκάκη να δίνει υπόσταση σε έναν β΄ ρόλο.
                                        -----------------------------------------------------

http://www.cinemad.gr/content/view/1458/7/

Συντάκτης: Κώστας Χουβαρδάς   
08.08.07
Ένα ζευγάρι που έζησε μαζί πάνω από 40 χρόνια, παρακολουθεί να σβήνονται οι αναμνήσεις και η κοινή ζωή τους εξαιτίας της ασθένειας του Αλτσχάϊμερ από την οποία πάσχει εκείνη… Λόγω του συνεχούς εγκλεισμού της στο νοσοκομείο, σιγά σιγά θα αρχίσουν να απομακρύνονται και η φαινομενικά τέλεια κοινή τους ζωή θα αρχίσει να παρουσιάζει ρωγμές, ειδικά μετα τη γνωριμία εκείνης με κάποιον άλλο ασθενή. Η τελευταία τους δοκιμασία θα είναι εξαιρετικά επίπονη και θα κρίνει το μικρό (χρονικά) μέλλον τους αλλά κυρίως θα αναθεωρήσει το πλούσιο παρελθόν τους.

Χρησιμοποιώντας τη νόσο του Αλτσχάιμερ σαν αλληγορία πάνω στη μνήμη και την επιλογή των ανθρώπων να θυμούνται μόνο αυτά που θέλουν η Σάρα Πόλεϊ  ξεδιπλώνει το ταλέντο της στη σκηνοθεσία και περνά πίσω από την κάμερα έχοντας την τύχη να διευθύνει δύο μεγάλες κυρίες της έβδομης τέχνης. Η Τζούλι Κρίστι και η Ολυμπία Δουκάκη συναντιούνται σε μια βαθιά ανθρώπινη, συγκινητική ταινία που κέρδισε τις εντυπώσεις στα πρόσφατα φεστιβάλ Βερολίνου και Τορόντο. Μια ιστορία πάνω στην αφοσίωση, την πίστη, τον έρωτα, τα γηρατεία και τις αλλαγές που επέρχονται στις ανθρώπινες σχέσεις, η οποία δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Από τις μεγάλες εκπλήξεις της χρονιάς, χωρίς να γίνεται μελό ούτε για μια στιγμή, αποφεύγοντας την πολύ επικίνδυνη παγίδα των κλισέ, εντυπωσιάζει με την εσωτερική της δύναμη και κυρίως με τη σκηνοθετική ωριμότητα της μόλις 28χρονης -σκηνοθέτη, σεναριογράφου και ηθοποιού- Πόλεϊ, που διαχειρίζεται ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα αλλά και δύο ιερά τέρατα της υποκριτικής.

Κοινωνική
Σκηνοθεσία, σενάριο: Σάρα Πόλεϊ
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Ολυμπία Δουκάκη, Γκόρντον Πίνσεντ
Διάρκεια: 110’
                              ------------------------------------------------------
Η Σκηνοθέτιδα Σάρα Πόλεϊ
Γεννήθηκε στον Καναδά το 1979 από μια οικογένεια με πέντε παιδιά. Οι γονείς της ήταν ηθοποιοί, ενώ και οι δύο αδερφοί της δραστηριοποιούνται στον χώρο του θεάματος. Η καριέρα της ξεκίνησε από τα παιδικά της χρόνια με πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση στα οκτώ της και την σειρά Heaven on Earth, ενώ με το The Road Avonlea το 1989 έγινε διάσημη στη χώρα της και οικονομικά ανεξάρτητη. Πολιτικοποιημένη, ακτιβίστρια και ενεργό μέλος της κεντροαριστεράς στον Καναδά, έκανε την πρώτη σημαντική πρωταγωνιστική της εμφάνιση στο σινεμά με το ‘Γλυκό Πεπρωμένο’ (1997) του Εγκογιάν (και δεύτερη συνεργασία τους μετά το Exotica). Άλλες ταινίες της: Η Τελευταία Νύχτα του Κόσμου, ΕxistenZ, Το βάρος του Νερού, Μην Ξαναγυρίσεις, Η Ζωή Χωρίς Εμένα και Η Μυστική Ζωή των Λέξεων, οι δύο θαυμάσιες ταινίες της Ιζαμπέλ Κοϊξέ στις οποίες η Πόλεϊ ήταν ηρωίδα και αποκάλυψε την σπάνια γυναικεία ευαισθησία της. Το Away from Her είναι η πρώτη της σκηνοθετική δουλειά.
Οι Ηθοποιοί
Τζούλι Κρίστι: Μια από τις μεγαλύτερες Αγγλίδες ηθοποιούς, η Τζούλι Κρίστι γεννήθηκε το 1941 και σπούδασε γλώσσες και θέατρο στο Λονδίνο και το Παρίσι. Πρωτόπαιξε στην βρετανική τηλεόραση στα 20 της με τη σειρά A for Andromeda, ενώ πολύ γρήγορα, το 1965, o Tζον Σλέσιντζερ την πήρε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Darling, για το οποίο τιμήθηκε με Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, βραβείο BAFTA σε ηλικία μόλις 24 χρονών. Έκτοτε, έχει συμμετάσχει σε μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του σινεμά, όπως "Δόκτωρ Ζιβάγκο", "Μετά τα Μεσάνυχτα" με τις διάσημες εκπληκτικές ερωτικές σκηνές με τον Ντόναλντ Σάδερλαντ, "Shampoo", "O Mεσάζων", "Ο Παράδεισος μπορεί να Περιμένει". Το ταλέντο και η εκπληκτική ομορφιά της την καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες σταρ της Μ. Βρετανίας.

Ολυμπία Δουκάκη: Ηθοποιός, σκηνοθέτιδα, παραγωγός, καθηγήτρια, ακτιβίστρια και πιο πρόσφατα συγγραφέας μπεστ σέλερ με τίτλο Ask me Aga in Tomorrow, η Ολυμπία Δουκάκη είναι μια πολυσχιδής προσωπικότητα στον χώρο της Τέχνης. Ελληνικής καταγωγής και γεννημένη το 1931, έχει γυρίσει περισσότερες από 40 ταινίες, έχει παίξει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές και έχει ερμηνεύσει μεγάλους ρόλους στο θέατρο στα πάνω από 45 χρόνια καριέρας. Κέρδισε Όσκαρ Β΄Γυναικείου Ρόλου και Χρυσή Σφαίρα για την καταπληκτική ερμηνεία της στην ταινία του Νόρμαν Τζούισον "Μoonstruck" το 1987, ενώ ήταν υποψήφια τρεις φορές για βραβείο Έμι. Συμμετείχε ενεργά στην προεκλογική εκστρατεία του πρώτου της εξάδελφου Μάικλ Δουκάκη το 1988, όταν ήταν υποψήφιος των Δημοκρατικών για το χρίσμα του Προέδρου, και παράλληλα είναι ιδρυτικό μέλος σε οικολογικές οργανώσεις, ενώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών.

Γκόρντον Πίνσεντ: Άνθρωπος του κινηματογράφου, του θεάτρου, του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης, θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, ο Γκόρντον Πίνσεντ δραστηριοποιείται δημιουργικά στον καλλιτεχνικό χώρο για περισσότερο από 40 χρόνια. Γεννήθηκε στον Καναδά και άρχισε να εμφανίζεται ως ηθοποιός στο θέατρο με μικρούς θιάσους. Παράλληλα ξεκίνησε το συγγραφικό του έργο και δύο από τα μυθιστορήματά του, The Rowdyman και John and the Missus μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο. Έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές τηλεοπτικές σειρές της καναδικής τηλεόρασης και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία για τις δουλειές του. Στον κινηματογράφο τον έχουμε δει ακόμη στα "Ναυτιλιακά Νέα".
Λίγα λόγια για την Παραγωγή
Η ταινία στηρίζεται στο διήγημα της Άλις Μούνρο με τίτλο The Bear Came Over the Mountain που έχει δημοσιευθεί στον New Yorker. Έπεσε στα χέρια της Σάρα Πόλεϊ όταν είχε ολοκληρώσει τα γυρίσματα του "Η μυστική ζωή των λέξεων" της Ιζαμπέλ Κοϊξέ, όπου συνεργάστηκε με την Τζούλι Κρίστι για πρώτη φορά. Στο πρόσωπο της Κρίστι η Σάρα Πόλεϊ βρήκε αμέσως την Φιόνα, δίχως να έχει σκοπό να γυρίσει ταινία. Η ίδια, ηθοποιός από παιδί, έχοντας σκηνοθετήσει δύο μικρού μήκους ταινίες (Don't think twice, The best day of my life) μόλις στα 28 της χρόνια ήταν έτοιμη για την πρώτη της ολοκληρωμένη σκηνοθετική απόπειρα.

Το Away from Her είναι μια ιστορία πάνω στην αφοσίωση, την πίστη, τις αλλαγές και τα γηρατειά, στοιχεία ιδιαίτερα τολμηρά για μια νέα κοπέλα μόνο 28 ετών, όπως η Πόλεϊ όταν μάλιστα ζει τα πρώτα χρόνια του γάμου της. "Η υπόθεση δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και θα μπορούσε να συμβεί στον οποιονδήποτε. Επιβεβαιώνει ότι η ζωή μας κάνει κύκλους, μιας και όλοι αντιμετωπίζουμε την πρόκληση του γάμου, της δέσμευσης και της αφοσίωσης" λέει η Πόλεϊ. "Το Alzheimer's είναι μια ασθένεια ύπουλη, γιατί αρχικά δεν διακρίνεται. Σιγά σιγά αρχίζει να ξεθωριάζει μια ολόκληρη ζωή. Στην αρχή χάνεται το πρόσφατο παρελθόν -που για το ζευγάρι της ταινίας ήταν πολύ καλό- και έρχεται στην επιφάνεια το απώτερο που για τους Αντερσονς υπήρξε αρκετά δύσκολο και κάποια πράγματα θα ήθελαν να μείνουν ξεχασμένα. Η νόσος του Alzheimer's δεν αποτελεί παρά μια αλληγορία πάνω στη μνήμη και ποιο ρόλο παίζει αυτή σε μια μεγάλη σχέση: τι επιλέγουμε να ξεχάσουμε, τι επιλέγουμε να θυμόμαστε".

H Oλυμπία Δουκάκη, η οποία είναι και εκπρόσωπος του αμερικανικού Iδρύματος Alzheimer's, είχε την ευκαιρία μέσα από την ταινία να "δραστηριοποιηθεί" καλλιτεχνικά. "Η ταινία ρίχνει μια πρωτότυπη ματιά στην αγάπη και τη συνέχεια της ζωής. Η Μαριάν, που ερμηνεύω εγώ, μένει μόνη ενώ ο άντρας της είναι στο ίδρυμα, όπου συναντά την Φιόνα (Κρίστι) και ξεκινούν μια νέα σχέση. Εγώ και ο Γκραντ έχουμε μείνει πίσω και πρέπει να συνεχίσουμε τη ζωή μας δίχως τους συζύγους. Είναι κάτι πολύ απρόσμενο και για τους δυο. Η Μαριάν και ο Γκραντ αντιμετωπίζουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο τη νέα κατάσταση στη ζωή τους, γιατί εκείνη την αντιμετωπίζει με μεγαλύτερο ρεαλισμό και ψυχραιμία. Η ζωή είναι αυτό που είναι και σου δίνει ό,τι έχει. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τα χρησιμοποιείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο" λέει η ηθοποιός. 
                                              --------------------------------------------
 πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-08-07
Πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ, με μια πανέμορφα γερασμένη Τζούλι Κρίστι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το "Υστερόγραφο μιας σχέσης "-για το οποίο γράφτηκαν εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό- είναι μια τρυφερή δραματική ταινία συγκρατημένων τόνων γύρω από τη συντροφικότητα, τη μνήμη, την αγάπη και την προδοσία. Ή , όπως πολύ εύστοχα έγραψε ένας ξένος κριτικός, "μια σπουδή πάνω στην αξία της αγάπης που μένει παρά την απώλεια της μνήμης"
Ο Γκράντ και η Φιόνα μετράνε σαράντα χρόνια ενός ήρεμου και ευτυχισμένου γάμου. Όμως αυτή η ισορροπία θα διαταραχθεί όταν η Φιόνα, προσβεβλημάνη από Αλτσχάιμερ, θα χρειαστεί να εισαχθεί σε ένα νοσοκομείο. Οι ρωγμές του γάμου τους θα αποκαλυφθούν και θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν η Φιόνα θα ερωτευτεί έναν άλλο ασθενή.

Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

http://www.tvkosmos.gr/details.aspx?id=614673
http://www.zougla.gr/perivallon/article/pagosmia-imera-okeanon-547965


Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012, 00:22
Αν και δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα από το ΟΗΕ, η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών γιορτάζεται από το 1992. Θεσμοθετήθηκε στις 8 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς, κατά τη διάρκεια της Συνόδου για την Γη στο Ρίο Ντε Ζανέιρο, όπου 150 ηγέτες απ' όλο τον κόσμο υπέγραψαν τη Συνθήκη για την Βιοποικιλλότητα, σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την εξαφάνιση σπανίων ειδών από το ζωικό και φυτικό βασίλειο.
Οι ωκεανοί καταλαμβάνουν πάνω από το 70% της επιφάνειας της Γης και έχουν συνδεθεί από αρχαιοτάτων χρόνων με την ανθρώπινη εξέλιξη.  Ο τζίρος των οικονομικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τους ωκεανούς ξεπερνά τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Η θαλάσσια ζωή και η βιοποικιλότητα στους ωκεανούς απειλούνται στις μέρες μας από την υπεραλίευση, τη μόλυνση και πρόσφατα από το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αν και η χώρα μας δεν περιβάλλεται από ωκεανούς, είναι εν τούτοις δεμένη με το θαλάσσιο στοιχείο.
Σύμφωνα με την Greenpeace:
Το 76 % των ψαριών στον κόσμο κινδυνεύει άμεσα από την εντατική αλιεία.Το 90% των μεγάλων ψαριών, όπως ο τόνος, ο ξιφίας και ο μπακαλιάρος, αλιεύονται πέρα από τα ασφαλή όρια για την επιβίωσή τους.
Το 2002 οι συνολικές αλιεύσιμες ποσότητες των ψαριών με μεγάλη εμπορική αξία, όπως οι μπακαλιάροι του Ατλαντικού και της Μεσογείου, ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1967, εξαιτίας της υπεραλίευσης.
300 τράτες βυθού οργώνουν καθημερινά με τα δίχτυα τους μια έκταση μεγέθους 1.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καταστρέφοντας μερικά από τα πιο ποικιλόμορφα και ευαίσθητα οικοσυστήματα του πλανήτη.
300.000 κητώδη (φάλαινες, δελφίνια και φώκαινες) πεθαίνουν κάθε χρόνο παγιδευμένα σε δίχτυα.
6,8 εκατομμύρια ως 27 εκατομμύρια τόνοι ψαριών απορρίπτονται στη θάλασσα ετησίως, αμέσως μετά την αλίευσή τους, επειδή δεν έχουν επαρκή εμπορική αξία.
800 χιλιόμετρα αφρόδιχτων κατασχέθηκαν από την iταλική αστυνομία το 2005. Χιλιάδες χιλιόμετρα αφρόδιχτων, όμως, συνεχίζουν να σκορπίζουν τον θάνατο στη Μεσόγειο.
4 δισ. δολάρια κερδίζει η πειρατική αλιεία κάθε χρόνο εις βάρος φτωχών κρατών.
300 εκατομμύρια δολάρια στερείται κάθε χρόνο η Σομαλία από τους πειρατές.
12.000 τόνοι ερυθρού τόνου, 37% περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο, αλιεύονται παράνομα στη Μεσόγειο και τον Ανατολικό Ατλαντικό.
Η ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση της θάλασσας πρέπει να σταματήσει. Η Greenpeace ζητά από τις κυβερνήσεις των κρατών να προχωρήσουν αμέσως στην προστασία των ωκεανών του πλανήτη μέσα από τη δημιουργία ενός δικτύου θαλάσσιων καταφυγίων. Ο καθορισμός των θαλάσσιων καταφυγίων είναι ένα απαραίτητο βήμα για πλούσιες και υγιείς θάλασσες.
Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012, 00:26
πηγή: NewsKosmos.Com/www.zougla.gr
                                       -------------------------------------------------------

8 Ιουνίου | Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

Έχει καθιερωθεί από το 1992 να γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών στις 8 Ιουνίου.
Πρόκειται για τη μέρα που μας υπενθυμίζει τη σημασία των ωκεανών, αλλά και της βιοποικιλότητάς τους, η οποία κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Μετά την υπογραφή της Συνθήκης για τη Βιοποικιλότητα στη Σύνοδο της Γης το 1992, έγινε αντιληπτό πως πρέπει να δράσουν πριν αφανιστεί το ζωτικό και το φυτικό βασίλειο.
Οι ωκεανοί καταλαμβάνουν το 70% της συνολικής επιφάνειας της Γης, ενώ εκτιμάται πως τα κέρδη από την εκμετάλλευσή τους φτάνουν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σύμφωνα με τη Greenpeace, το 90% των μεγάλων ψαριών (τόνος, ξιφίας, μπακαλιάρος) αλιεύεται πέρα από τα επιτρεπόμενα όρια, κάτι που θέτει σε κίνδυνο την επιβίωσή τους.

                                          -------------------------------------------------



http://www.unric.org/el/index.php?option=com_content&view=article&id=24230&catid=20:---peace&Itemid=27

Πρώτη Παγκόσμια Ηµέρα Ωκεανών - Μήνυμα του Μπαν Κι-Μουν, Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ

Πρώτη Παγκόσμια Ηµέρα Ωκεανών - Μήνυμα του Μπαν Κι-Μουν, Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ
" Ο φετινός, πρώτος εορτασμός της  Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών, μάς δίνει τη δυνατότητα να προβάλουμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι ωκεανοί προσφέρουν στην κοινωνία. Αποτελεί επίσης την ευκαιρία να αναγνωρίσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε προσπαθώντας να συντηρήσουμε την ικανότητά των ωκεανών να ρυθμίζουν το παγκόσμιο κλίμα, να προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες οικοσυστήματος, βιώσιμα μέσα βιοπορισμού και ασφαλή ψυχαγωγία.
Πράγματι, η ανθρώπινη δραστηριότητα έχει τεράστιο κόστος για τους ωκεανούς και τις θάλασσες. Τα ευαίσθητα  θαλάσσια οικοσυστήματα, όπως τα κοράλλια και οι ψαρότοποι, καταστρέφονται από την υπερεκμετάλλευση, την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία, τις καταστροφικές  μορφές αλιείας και την εισβολή ξένων ειδών. Η αυξημένη θερμοκρασία, η  άνοδος  του επιπέδου της θάλασσας και  η οξίνηση των ωκεανών που προκαλούνται από  την  κλιματική αλλαγή, δημιουργούν ακόμη  μεγαλύτερες απειλές για τη θαλάσσια ζωή, τις παράκτιες και νησιωτικές κοινότητες  αλλά και τις εθνικές οικονομίες.  

Οι ωκεανοί πλήτονται ακόμη από τις εγκληματικές δραστηριότητες. Η πειρατεία και οι ένοπλες ληστείες κατά των πλοίων,  απειλούν τη ζωή των ναυτικών και την ασφάλεια της διεθνούς ναυτιλίας η οποία μεταφέρει το 90% των παγκόσμιων αγαθών. Το εμπόριο ναρκωτικών και ανθρώπων μέσω της θάλασσας είναι ένα παράδειγμα του πως οι εγκληματικές δραστηριότητες απειλούν ανθρώπινες ζωές, την ειρήνη και την ασφάλεια των ωκεανών.
Αρκετά διεθνή εργαλεία, που δημιουργήθηκαν υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, αντιμετωπίζουν αυτές τις αμέτρητες προκλήσεις. Κεντρική θέση καταλαμβάνει η Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, η οποία προσφέρει το πλαίσιο για κάθε δραστηριότητα στους ωκεανούς και τις θάλασσες ενώ αποτελεί τη βάση της διεθνούς συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. Εκτός από τον στόχο της καθολικής συνεργασίας, ο κόσμος πρέπει να κάνει περισσότερα για την εφαρμογή της Σύμβασης και την υποστήριξη του κράτους δικαίου στις θάλασσες και τους ωκεανούς.    
Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας  Ωκεανών, «Οι Ωκεανοί μας, η Ευθύνη μας»,  δίνει έμφαση στο ατομικό και συλλογικό καθήκον να προστατέψουμε το θαλάσσιο περιβάλλον και να διαχειριστούμε με προσοχή τις πηγές του.  Οι ασφαλείς, υγιείς και παραγωγικές ωκεανοί,  είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία του ανθρώπου, την οικονομική ασφάλεια και τη βιώσιμη ανάπτυξη."  
Με την υιοθέτηση του ψηφίσματος 63/111, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ανακήρυξε την 8η Ιουνίου ως «Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών».
Οι ωκεανοί είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια των τροφίμων και την επιβίωση κάθε μορφής ζωής.  Οι ωκεανοί προσφέρουν στο κλίμα και αποτελούν σημαντικό τμήμα της βιόσφαιρας.
Η επίσημη ανακήρυξη της Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών,  αποτελεί μια  ευκαιρία ευαισθητοποίησης  για τις  προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής κοινότητα σε σχέση με  τους ωκεανούς
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Άγνωστος παραλήπτης

http://www.myfilm.gr/article1522.html


ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ
ADDRESS UNKNOWN
/ SUCHWIIN BULMYEONG
του Κιμ Κι Ντουκ
Υπόθεση:  
Τρεις περιθωριοποιημένοι έφηβοι είναι οι βασικοί ήρωες του τοπίου αυτής της ιστορίας, η οποία φωτίζει την παγκόσμια διάσταση μιας αυστηρά κορεατικής πραγματικότητας.             Κανένας από αυτούς δεν είναι ικανός να ξεφύγει από την αναπόφευκτη τραγωδία που πλησιάζει. Αποζητούν απελπισμένα την αγάπη και την αποδοχή αλλά καταλήγουν να  πνιγούν στο αίμα, με Άγνωστη Διεύθυνση.                                                                                                     Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Τορόντο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Ρότερνταμ
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Σαν Φρανσίσκο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Χονγκ Κονγκ
Σκηνοθεσία:Κιμ Κι Ντουκ                   Σενάριο:Κιμ Κι Ντουκ                                                  
Παραγωγοί: Seung-jae Lee (executive producer)
Πρωταγωνιστούν: Dong-kun Yang .... Chang-guk
Min-jung Ban
.... Eunok
Young-min Kim
.... Jihum
Eun-jin Bang
.... Chang-guk's Mom
Gye-nam Myeong
.... Jihum's father
In-ok Lee
.... Eun-ok's mother
Jae-hyeon Jo
.... Dog Eye

Οι μολυσμένες πληγές της Ιστορίας
Στον «Άγνωστο Παραλήπτη», ο Κιμ Κι Ντουκ ιχνηλατεί την σκληρότητα στα χρόνια της αποικιοκρατίας και του πολέμου της Κορέας. Όπως ο Αρτώ εισήγαγε «το θέατρο της σκληρότητας» έτσι ώστε να θεραπεύσει τον εαυτό του ( και κάποιους άλλους), ο Κιμ Κι Ντουκ με ταινίες γεμάτες αυτοκαταστροφή, βιασμούς, φόνους χρησιμοποιεί τον ακραίο τρόμο και τον σαδισμό όχι τόσο σαν μέσο παρά σαν θυσίες, προκειμένου η ανθρωπότητα να επιστρέψει σε ένα στάδιο πριν την απάνθρωπη, σκληρή πραγματικότητα. Μία δυνατή ταινία που, όπως και άλλες δουλειές του Κιμ Κι Ντουκ, συνδυάζει ταυτόχρονα το σοκ, τη θλίψη και τη φιλευσπλαχνία. Μια ταινία στο "κόκκινο" των ακραίων συναισθημάτων και των εκρηκτικών αντιδράσεων. Μια από τις περισσότερο πολιτικές στη μετεμφυλιακή νοτιοκορεατική κινηματογραφία, που αποκαλύπτει στον (έκπληκτο) αμύητο, απομακρυσμένο θεατή, τη μελαγχολία και τη συναισθηματική - ηθική διάλυση μιας περήφανης και συνεκτικής εθνότητας, που έτυχε να βρεθεί στην πρώτη ζώνη της αρχής του Ψυχρού Πολέμου. Ενός λαού που βίωσε την πιο βίαια και τελεσίδικη διχοτόμηση με τραύματα μισού αιώνα, τα οποία αντί να επουλωθούν μολύνονται και κακοφορμίζουν. Ο Κιμ Κι Ντουκ και ο γκροτέσκος κόσμος του, φυσικά κάνει ό,τι μπορεί για να αφήσει (να κρατήσει) αυτά τα τραύματα ανοιχτά.
"Κατά τη δική μου άποψη, η κορεάτικη κοινωνία έχει γίνει συνώνυμη με τη μανία και τη σκληρότητα, σε σημείο που είναι έτοιμη να εκραγεί. Από πού προέρχεται όλη αυτή η ένταση και η τεταμένη καχυποψία; Το ερώτημα αυτό με παρέπεμψε στο να εισάγω, σε πρώτο πλάνο, μία δόση ιστορικής πραγματικότητας στην ταινία μου. Το στοιχείο, όμως, το οποίο προσπάθησα να τονίσω μέσα από την ταινία, δεν είναι ένας διαπληκτισμός πάνω στην ιστορία, αλλά η χαμένη πνευματικότητα του λαού της Κορέας, μία πνευματικότητα που με τόσο πόθο αναζητούμε να ξαναποκτήσουμε."
Κιμ Κι Ντουκ

πηγή εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-08-07
...Στο συγκεκριμένο του πόνημα ο σκηνοθέτης εξετάζει τα τραύματα που προκάλεσε στη χώρα του η στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ περιστρεφόμενος γύρω από τις μίζερες ζωές τριών έφηβων χαρακτήρων οι οποίοι κατοικούν σε μια πόλη κοντά σε αμερικανική στρατιωτική βάση. Οι κάτοικοι της πόλης έχουν ως κύριο επάγγελμα τη σφαγή σκύλων για παραγωγή γκουρμέ κρέατος ενώ από τους τρείς ήρωες η μια έχει βλάβη στα μάτια ο δεύτερος είναι ένας ντροπαλός εικονογράφος και ο τρίτος γιός μιας ψυχικά άρρωστης Κορεάτισσας και ενός Αμερικανού στρατιώτη...
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εχθροί για Πάντα

 www.blogger.com/blogger.g?blogID=6710506241808586455#editor/target=post;postID=470025039124587326
 Εχθροί για Πάντα
Seraphim Falls Γουέστερν 2006, ΗΠΑ
 
Πέντε χρόνια μετά το τέλος του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου ένας άντρας δέχεται επίθεση από μια ομάδα οπλοφόρων. Έχουν επικεφαλής τον συνταγματάρχη Κάρβερ, ο οποίος προτίθεται να κυνηγήσει ανελέητα τον Γεδδεών, σε μια προσπάθεια να κλείσει ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν.
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
  • ΠΑΙΖΟΥΝ: 
    • Πιρς Μπρόσναν,
    • Αντζέλικα Χιούστον,
    • Λίαμ Νίσον        
    •  Αιματηρό γουέστερν που εξελίσσεται στα χρόνια μετά τον εμφίλιο της Αμερικής, το "Seraphim Falls" συνοδεύεται από τη λέξη "cult" στις περγαμηνές του τόσο εξαιτίας του εντυπωσιακού του κάστ όσο και λόγω της απόπειράς του να εκμοντερνίσει τους κανόνες ενός είδους εκτός μόδας, συνδυάζοντας την κλασσική αμερικανική αφηγηματική γραμμή με τη νατουραλιστική βία των σπαγγέτι. Στα χαρτιά, τουλάχιστον, φαντάζει άκρως απολαυστικό, με την υπόθεση να παρακολουθεί την αιματηρή διαμάχη μεταξύ δύο χαρακτήρων που τους ενώνει ένα μυστηριώδες παρελθόν, με πλήθος αθώων θυμάτων να την πληρώνουν ποικιλοτρόπως στο διάβα τους, μέχρι το τελικό ξεκαθάρισμα.                     
    •  πηγή : εφημερίδα  ΘΕΜΑ 12-08-2007                                                                                   σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω                                                                                                                                                

Δημοφιλείς αναρτήσεις