Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Bernard-Marie Koltès ~ Η Νύχτα Μόλις Πριν Από Τα Δάση



[...] τα πάντα σταματάν διαμιάς εκτός από εκείνη τη μουσική στο βάθος, και την παχνιασμένη γριά που ανοίγει το στόμα κι αρχίζει να τραγουδά με μιαν απίστευτη φωνή, παίζει κάτι ο ματσωμένος εκεί κάτω, χωρίς να τον βλέπουμε, και εκείνη το τραγουδά, αποκρίνεται ο ένας στον άλλο και πάνε μαζί σαν να ‘ταν μελετημένο (μια μουσική απίθανη, κάτι από όπερα ή καμιά τέτοια μαλακία), τόσο δυνατό όμως, τόσο μαζί, που σταματάν στ’ αλήθεια όλα, και η φωνή της γριάς, κατακίτρινη, κατακλύζει τα πάντα και εγώ σκέφτομαι: οκέυ, σηκώνομαι τώρα, διασχίζω τρέχοντας τους διαδρόμους, πηδάω τις σκάλες, βγαίνω έξω από τον υπόγειο, και τρέχω, ονειρεύομαι πάλι μπύρα, τρέχω, μπύρα, μπύρα, σκέφτομαι: τι μπορντέλο, άριες της όπερας, γυναίκες, η παγωμένη γη, η κοπέλα με τη νυχτικιά, πουτάνες και νεκροταφεία, τρέχω και δεν μ’ αισθάνομαι πια, αναζητάω κάτι που να μοιάζει με χορτάρι μέσα σ’ αυτόν τον πολτό, περιστέρια πετάνε πάνω απ’ το δάσος και οι στρατιώτες τα σημαδεύουνε, ματσωμένοι ζητιανεύουνε, αλητάμπουρες ντυμένοι στην τρίχα στρώνουν στο κυνήγι ποντικούς, τρέχω, τρέχω, τρέχω, ονειρεύομαι τον μυστικό ψαλμό των Αράβων μεταξύ τους, σύντροφοι, σε βρίσκω και σε πιάνω απ’ το μπράτσο, θέλω τόσο πολύ ένα δωμάτιο και είμαι μούσκεμα, μάμα, μάμα, μάμα, μη λες τίποτα, μην κουνιέσαι, σε κοιτάζω, σ’ αγαπώ, φίλε, εγώ φίλε αναζητούσα κάποιον να είναι κάτι σαν άγγελος, μέσα σ’ αυτό το μπορντέλο, και είσαι εδώ, σ’ αγαπώ, και τα ρέστα, μπύρα, μπύρα, και εξακολουθώ πάντα να μην ξέρω πώς να το πω, τι πολτός, σκέτο μπορντέλο, φίλε, κι έπειτα συνέχεια αυτή η βροχή, βροχή, βροχή, βροχή

Bernard-Marie Koltès ~
Η Νύχτα Μόλις Πριν Από Τα Δάση

μτφρ: Μάγια Λυμπεροπούλου

[φωτογραφία: Roberto Kusterle]


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΗΣ της Σοφίας Χαριτάκη *

πηγή http://www.onestory.gr/post/32796799762

Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΗΣ

της Σοφίας Χαριτάκη *
.
Έτρεχε στον επαρχιακό δρόμο ακούγοντας μουσική στο τοπικό ραδιόφωνο. Το τραγούδι γνωστό, παλιό… Την ξάφνιασε…
Μοναξιά μου όλα. Μοναξιά μου τίποτα. Μη μ’ αφήνεις τώρα. Που είν’ όλα πιο δύσκολα…..
Έκλεισε το ραδιόφωνο και συνέχισε βουβά τα τελευταία δύο – τρία χιλιόμετρα της διαδρομής. Μόνο με τον ήχο της μηχανής…. Και της καρδιάς…
Έβγαλε φλας και έστριψε, μπήκε σιγά – σιγά στο χωματόδρομο και διένυσε τα λιγοστά μέτρα μέχρι το συνηθισμένο δέντρο… εκεί που πάντα έβαζε το αυτοκίνητο της, προστατευμένο από τα διερχόμενα μάτια του δρόμου.
Αρχές Απρίλη ξημερώματα. Ο ουρανός καθάριος, με τα πρώτα χρώματα της αυγής να μην έχουν ακόμη εμφανιστεί πίσω από το τρομερό βουνό του Άθου, του γίγαντα της μυθολογίας, του απαγορευμένου βουνού για κείνη και για όλες. Πόσο καιρό είχε να έρθει… Πολύ! Και της είχε λείψει το ησυχαστήριό της.
Τα τελευταία χρόνια, το καλοκαίρι, όταν βρισκόταν με παρέα στο παρακείμενο κάμπινγκ και ήθελε απομόνωση, ερχόταν κολυμπώντας στα απίστευτα γαλαζοπράσινα νερά, παρέα με τις ζαργάνες που ήταν γεμάτη η περιοχή… Έμπαινε στο αγαπημένο της κούρνιασμα, στην εσοχή που έκανε ο βράχος και χωρούσε μόνο εκείνη… Και γινόταν αόρατη… Καθόταν πάνω στην όμορφη λευκόχρυση άμμο, που ήταν χοντρή, σα μικρό, ψιλό πετραδάκι… Αλλά δεν κολλάει, δεν πονάει …
Με μια απίστευτη λαχτάρα να βρεθεί στη φωλιά της, άρχισε να κατηφορίζει προσεκτικά το μονοπάτι που θα την οδηγούσε εκεί, στο κούρνιασμα της… Εκεί στη γωνιά της… Στο μικρό κολπάκι που λίγοι πλησίαζαν, με τη δυσπρόσιτη και κάπως επικίνδυνη κάθοδο και την ακόμη πιο εξαντλητική άνοδο.
Φτάνοντας επιτέλους στον προορισμό της, εξερεύνησε το μέρος… Στις πρώτες αχτίδες που άρχισαν να ξεπροβάλουν από το άγριο και υπέροχο βουνό, όλα φάνταζαν υπέροχα…
Ικανοποιήθηκε από την εικόνα που αντίκρισε. Τακτοποιημένα και στη θέση τους, σαν να μην έλειψε μια μέρα…..”Και τι περίεργο πράγματι”, αναρωτήθηκε… Τόσα χρόνια που ερχόταν, ούτε τα φύκια που μαζεύονται σε άλλες παραλίες και δημιουργούν μια αντιαισθητική εικόνα στις ζέστες του καλοκαιριού και την οξύτατη μυρωδιά του σαπίσματος, δεν επισκέπτονταν το ησυχαστήριό της. Έμοιαζε σαν κάποιος να φρόντιζε ώστε να το βρίσκει πάντα καθαρό… Και εκείνη το σεβόταν, και πάντα φρόντιζε να μην αφήνει «ίχνη»…
Πήγε στο αγαπημένο της σημείο, έκατσε στη νοτισμένη άμμο, από τη βραδινή υγρασία, έβγαλε τα αθλητικά της και ξυπόλυτη, έχωσε τα πόδια στην υγρή άμμο. Σήκωσε το βλέμμα και έμεινε να κοιτά εκστατική την ανατολή, τα πρώτα χρώματα…. Και τις άγριες σκιές που δημιουργούσε ο Άθως στην γαλάζια θάλασσα. Τόσο προσιτός όσο και απρόσιτος…
Έβγαλε από το τσαντάκι που φορούσε χιαστή τα τσιγάρα της, καθώς και εκείνο το κουτάκι που πάντα κουβαλούσε για τέτοιες περιπτώσεις… Δεν της πήγαινε να βεβηλώσει το μέρος της με ίχνη… Άναψε το τσιγάρο της και απέμεινε να κοιτά σιωπηλά…
Στα αυτιά της αντηχούσε ακόμη εκείνο το τραγούδι που έπαιζε στο ραδιόφωνο ο τοπικός σταθμός, στα τελευταία μέτρα της διαδρομής… Πόσες και πόσες φορές δεν το είχε ακούσει αυτό το τραγούδι… Πόσες φορές δεν το είχε τραγουδήσει ασυναίσθητα, ζητώντας τι; 
Ζητώντας τελικά στη μοναξιά της να μείνει εδώ, να της κάνει παρέα…. Συμπτώσεις!
Πάλι!…… Αλλά, κατά ένα περίεργο τρόπο, πρώτη φορά συνειδητοποίησε τα λόγια στην ουσία τους… Η σκέψη της πέταξε…
Άνθρωπος φύση κοινωνικός και αισιόδοξος η ίδια, κουβαλούσε για πολλά χρόνια, ένα μεγάλο ελάττωμα, αυτό της ανασφάλειας… Θυμήθηκε τότε, τον καιρό που προσπαθούσε να μη μένει μόνη…. Ο φόβος ότι θα είναι μόνη την κυρίευε και της στερούσε τη χαρά να μπορέσει να σκεφτεί, να αναλογιστεί τις ευθύνες της σε πράγματα και καταστάσεις, αλλά κυρίως, απέναντι στην ίδια…. Οδηγώντας την σε λάθος αποφάσεις… Δε μετάνιωνε, αλλά θα μπορούσε να είχε κάνει πράγματα αλλιώς… Καλύτερα!..
Ο φόβος της αυτός, κυριαρχούσε μέσα της για πολλά χρόνια. Αγωνία! Να είναι με κόσμο, να μιλάει πολύ, να γελάει ακόμη περισσότερο, άσκοπα, έτσι για να ξορκίσει το κακό…
Ποιο κακό;
Ότι θεωρεί ο καθένας ως κακό…. Για εκείνη τελικά, ο φόβος της απόρριψης, της μοναξιάς, αυτός υπήρξε ο χειρότερος εφιάλτης της! Αυτός υπήρξε και ο λόγος που έκανε πάντα τόσες πολλές άσκοπες γνωριμίες, που ονόμαζε «φιλίες»…. Και που απέρριπτε τελικά πρώτη, λόγω «ασυμφωνίας χαρακτήρων»……. Απλά για να μην προλάβει να δει την απόρριψη, να νιώσει εγκατάλειψη…
Τώρα! Χμμμ! Τώρα απλά απολάμβανε τη μοναξιά της…. Και την προτιμούσε από το άσκοπο σκόρπισμα χρόνου με άτομα που προσπαθούν να πάρουν από εκείνη ότι καλύτερο είχε να δώσει, ανταποδίδοντας το δόσιμό της, με κακία και πικρόχολα σχόλια…
Και τι όμορφες που ήταν αυτές οι ώρες μοναξιάς! Ένιωθε να παλεύει με το είναι της, να του δίνει χρώμα, ύλη και υπόσταση… Πόσοι άραγε μπορούν να το κάνουν αυτό;…
Η μοναξιά της είχε όλα τα χρώματα της ίριδας, ακόμη και το γκρί ή το μαύρο… και το λευκό, το καθαρό!… Και βουτούσε σε όλα…. Να τα νιώσει στο πετσί της! Να μπουν στο είναι της! Η μοναξιά της είχε σιωπή… Απόλυτη, νεκρική!….
Αλλά και ήχους, μουσική από τον αέρα, το κύμα, την αγαπημένη θάλασσα, και το θρόισμα των φύλλων του δάσους σε ψηλό βουνό, που μέσα τους πετούν και παίζουν πουλιά και έντομα… 
Έχει ελευθερία! Έχει και σκλαβιά…
“Από εμάς εξαρτάται το χρώμα της και ο ήχος της” διαπίστωσε…
Είχε περάσει πολλές ώρες ψάχνοντας μέσα της… Και δεν μπορούσε να καταλάβει αρχικά τι ένοιωθε, τι «έβλεπε», πως αντιλαμβανόταν αυτή την κατάσταση… Ένα πράγμα είχε μόνο σαν αίσθηση… Δεν την φοβόταν πλέον!… Αντιθέτως την αναζητούσε κιόλας…
Θυμήθηκε τη στιγμή που την ταρακούνησε, την έκανε να αναλογιστεί και τελικά να αλλάξει…. Παραδίπλα… Στο κάμπινγκ… Φωτιά στην παραλία και παρεΐστικη διάθεση… Μια από τις πολλές που ζούσε…. 
Τότε είχε μπει στην παρέα και στη ζωή της, σαν κομήτης, ένας άνθρωπος ιδιαίτερος, ιδιόμορφος, σχεδόν περίεργος…. Σε κάποια συζήτηση εξέφρασε μια γνώμη, τραβηγμένη από πολλούς!.. Η άποψη αυτού του ιδιαίτερου ανθρώπου, γραφικού ίσως, που όμως εκτιμούσε… Ρωτήθηκαν λοιπόν όλοι, να απαντήσουν στο αν «φοβόνταν τη μοναξιά»!…
Η διαπίστωση που έκανε για τον εαυτό του, την ταρακούνησε, την έβαλε για πρώτη φορά ουσιαστικά σε διαδικασία σκέψης και, τελικά, όσο το σκεφτόταν, τόσο έτεινε να συμφωνήσει και εκείνη με την άποψη αυτή!…. Συμφώνησε τόσο, που τελικά έγινε με τον καιρό και δική της. Η απάντηση που έδωσε τότε ο «φίλος» τους, ήταν πως, «φοβάται τον εαυτό του, που δε φοβάται τη μοναξιά»!….
Και ναι! Σίγουρα πλέον δε τη φοβόταν…. Την απολάμβανε κιόλας!
Τελικά η μοναξιά δεν είναι τόσο τραγική…. Αντιθέτως μπορεί να γίνει (και σίγουρα γίνεται), πιο δημιουργική, εφόσον την αποδεχτείς, τη δουλέψεις μέσα σου και την κατανοήσεις!… Γιατί το αποτέλεσμα της μοναξιάς είναι η εμβάθυνση και η κατανόηση… Κυρίως του εαυτού μας… Και μετά όλων των άλλων…
Έχοντας φτάσει από καιρό σε αυτές τις διαπιστώσεις, επιδίωκε την απομόνωση… Ειδικά τώρα, ειδικά μετά τα τελευταία γεγονότα…..
Έλυσε τα μακριά, ξανθά μαλλιά της, ακούμπησε στον βράχο, μέσα στο κούρνιασμα της και απέμεινε να κοιτά τον ήλιο, που πια είχε «σκάσει» στην κορυφή του Άθου…
«Ώρα για σκέψη και αποφάσεις» είπε… Και βυθίστηκε….
.
Η Σοφία Χαριτάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1975, όπου από το 1989 ζει μόνιμα, μετά από μια «οικογενειακή περιοδεία» στην Ελληνική επαρχία. Είναι παντρεμένη και έχει 2 παιδιά. Της αρέσει να “ταξιδεύει” μέσα από μουσικές, βιβλία, μυρωδιές και αισθήματα. Ονειρεύεται και προσπαθεί να κάνει πράξη τα όνειρά της, όπως το ότι θέλησε να σπουδάσει και το έκανε πράξη φοιτώντας σε προπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΑΠ τα τελευταία 5 χρόνια. Το μεγαλύτερο όμως όνειρο της, είναι να μάθει στα παιδιά της να κυνηγούν και να ζουν τα όνειρα τους, μαθαίνοντας τους πράγματα και βοηθώντας τα να γίνουν ό,τι αυτά επιθυμούν.
[ blog ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λαχταριστό αρνάκι με δυόσμο και δεντρολίβανο


Λαχταριστό αρνάκι με δυόσμο και δεντρολίβανο στον φούρνο

Μια αρκετά κλασική, αλλά πάντα νόστιμη συνταγή με κρέας στον φούρνο

• 2 κιλά αρνάκι μπούτι
• 3 κλωνάρι δεντρολίβανο
• 6 κ.σ. φυλλαράκια δυόσμου
• 4 σκελίδες σκόρδο
• 4 κ.σ. ελαιόλαδο
• αλάτι
• πιπέρι

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 C. Βάζετε το σκόρδο, το δεντρολίβανο, το δυόσμο, αλάτι, πιπέρι και το λάδι στο μπλέντερ και τα χτυπάτε, για να "δέσουν" , για 1 λεπτό. Καθαρίζετε το κρέας και του κάνετε με μαχαίρι 6-7 χαρακιές.

Τρίβετε το ντρέσινγκ στο κρέας καλά και το βάζετε στο φούρνο, σκεπασμένο με αλουμινόχαρτο για 2μιση με 3 ώρες.

Το βγάζετε από τον φούρνο, το αφήνετε να σταθεί για 10 λεπτά, κόβετε και σερβίρετε.

Tips
• Από όσο πιο νεαρό ζώο προέρχεται το κρέας, τόσο λιγότερο θα σας "μυρίζει" το αρνί

• Το φαγητό συνοδεύεται με πατάτες φούρνο, ρύζι, αλλά και διάφορες σαλάτες.

queen.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

K ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ «ΚΥΡΙΑΚΗ»


 
K ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ «ΚΥΡΙΑΚΗ»

Ὁ ἥλιος ψηλότερα θ᾿ ἀνέβει

σήμερα πού ῾ναι Κυριακή.
Φυσάει τὸ ἀγέρι καὶ σαλεύει

μιὰ θημωνιὰ στὸ λόφο ἐκεῖ.

Τὰ γιορτινὰ θὰ βάλουν, κι ὅλοι

θά ῾χουν ἀνάλαφρη καρδιά:
κοίτα στὸ δρόμο τὰ παιδιά,
κοίταξε τ᾿ ἄνθη στὸ περβόλι.

Τώρα καμπάνες ποὺ χτυπᾶνε

εἶναι ὁ θεὸς ἀληθινός.
Πέρα τὰ σύννεφα σκορπᾶνε
καὶ μεγαλώνει ὁ οὐρανός.

Ἄσε τὸν κόσμο στὴ χαρά του

κι ἔλα, ψυχή μου, νὰ σοῦ πῶ,
σὰν τραγουδάκι χαρωπό,
ἕνα τραγούδι τοῦ θανάτου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Νίλς Μπόρ

πηγή http://www.madata.gr/diafora/science/227658.html

Νίλς Μπόρ: Η Google τιμά τα 127α γενέθλια του φυσικού

Νίλς Μπόρ: Η Google τιμά τα 127α γενέθλια του φυσικούΣήμερα Κυριακή 7 Οκτωβρίου η Google τιμά τον μεγάλο φυσικό επιστήμονα Νίλς Μπόρ - Niels Bohr - με αφορμή τα 127 χρόνια από τη γέννησή του.
Το σημερινό Google Doodle αναδεικνύει τη συμβολή του στην επιστήμη και δείχνει το ατομικό μοντέλο Bohr. Αυτό το μοντέλο Bohr, το οποίο εισήγαγε το 1913, ήταν μια ριζική διαφοροποίηση και συμβολή του από τις προηγούμενες περιγραφές του ατόμου και έδειξε ότι το άτομο ως ένα με ένα μικρό πυρήνα που περιβάλλεται από ηλεκτρόνια που κινούνται σε κυκλικές τροχιές σε μια δομή παρόμοια με το ηλιακό σύστημα, με ηλεκτροστατικές δυνάμεις να παρέχουν έλξη  και όχι βαρύτητα.
Σκέφθηκε να συνδυάσει το μοντέλο του τελευταίου για τη δομή του ατόμου (όπου τα αρνητικά φορτισμένα και ελαφρά ηλεκτρόνια περιφέρονται γύρω από τον θετικά φορτισμένο και βαρύ πυρήνα) με τη Κβαντική Θεωρία του Μαξ Πλανκ. Ο Μπορ υπέθεσε στη θεωρία του ότι (α) το ηλεκτρόνιο μπορεί να ακολουθεί μόνον ορισμένες τροχιές, και όχι οποιεσδήποτε, και (β) το ηλεκτρόνιο ακτινοβολεί όχι συνεχώς, όπως ήταν η ως τότε κρατούσα άποψη, αλλά μόνο όταν αλλάζει τροχιά.

Ερμήνευσε όλες τις φασματικές γραμμές που εκπέμπει το υδρογόνο με αυτή την θεωρία, και για τη θεωρητική του αυτή εργασία τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Φυσικής το 1922.
Ο Νίλς Μπόρ ήταν Δανός φυσικός που γεννήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 1885 . Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και είχε θεμελιώδεις συνεισφορές στην κατανόηση της ατομικής δομής και της κβαντικής μηχανικής. Τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Φυσικής 1922 "για τις υπηρεσίες του στην έρευνα της δομής των ατόμων και της ακτινοβολίας που προέρχονται από αυτά"

Διάσημες στο χώρο της φυσικής είναι οι αντιπαραθέσεις του με τον Άλμπερτ Αϊνστάιν σχετικά με την τότε νέα κβαντική μηχανική. Ήταν επίσης μέλος της ομάδας των φυσικών που εργάζονταν στο πρόγραμμα Μανχάτταν για την κατασκευή της πρώτης ατομικής βόμβας.

Ο γιος του, Άαγκε (Aage Bohr 1922-2009), ήταν επίσης φυσικός και τιμήθηκε με Νόμπελ το 1975 για τις έρευνές του σχετικά με τη δομή του πυρήνα των ατόμων.Ντίνα Κ

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω .

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ! ΣΕΡΓΙΟΣ ΒΑΚΧΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

πηγή http://www.facebook.com/RANTISMENA
ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων)
«Έχετε σχολείον εδώ εις την χώραν σας να διαβάζουν τα παιδιά; -Δεν έχομεν, άγιε του Θεού. -Να μαζευθήτε όλοι να κάμετε ένα σχολείον καλόν, να βάλετε και επιτρόπους να το κυβερνούν, να βάνουν διδάσκαλον να μανθάνουν όλα τα παιδιά γράμματα, πλούσια και πτωχά. Διότι από το σχολείον μανθάνομεν τι είναι Θεός, τι είναι Αγία Τριάς, τι είναι Άγγελοι, δαίμονες, παράδεισος, κόλασις, αρετή, κακία· τι είναι ψυχή, σώμα κ.λ.π. Διότι χωρίς το σχολείον περιπατούμεν εις το σκότος· από το σχολείον ανοίγει το μοναστήριον. Αν δεν ήτο το σχολείον, που ήθελα μάθει εγώ να σας διδάσκω;»
«Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσης τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας. Καλύτερον, αδελφέ μου, να έχης ελληνικόν σχολείον εις την χώραν σου, παρά να έχης βρύσες και ποτάμια· και ωσάν μάθης το παιδί σου γράμματα, τότε λέγεται άνθρωπος. Το σχολείον ανοίγει τας εκκλησίας· το σχολείον ανοίγει τα μοναστήρια» 

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

4 Οκτωβρίου ...Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων


4 Οκτωβρίου ...
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδη συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.
H Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978)

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο 13
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ' τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου

http://www.zougla.gr/perivallon/article/pagosmia-imera-ton-zon-610406

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η Ελλάδα προσεχώς



























Από παλιό περιοδικό Ε

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΨΑ ΤΗ ΒΟΤΚΑ ΜΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΧΕΛΛΗΔΟΝΙ ΜΕ ΜΑΚΡΥΑ ΛΥΤΑ ΜΑΛΛΙΑ του Jonas K. *

πηγή http://www.onestory.gr/post/32863600152

ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΨΑ ΤΗ ΒΟΤΚΑ ΜΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΧΕΛΛΗΔΟΝΙ ΜΕ ΜΑΚΡΥΑ ΛΥΤΑ ΜΑΛΛΙΑ

του Jonas K. *
.
Έβαλα γάλα στη βότκα μου και την ανακάτεψα με το δάχτυλο. Αυτό κρύωσε και τσεκάρισε τη γεύση. Με την πρώτη γουλιά ήρθε και η πρώτη δόση ηρεμίας. Την ηρεμία την έπαιρνα με δόσεις. Και μετά τη γαμούσα. Γινόμουν χώμα και γυρνούσα σελίδα. Από το κεφάλι μου εκσφενδονιζόταν ακόντια προς όλες τις κατευθύνσεις. 
Κάποιες φορές ξέρω πως είμαι τρελός. Άλλες φορές μου το κρύβω. Αυτό που ποτέ δε μου κρύβω είναι πως δεν ξέρω τίποτα. Βέβαια, ποτέ μη λες ποτέ.. Μπορεί να μου το κρύβω ή και όντως να ξέρω κάτι! Ποιος ξέρει; Όλα είναι πιθανά. Και πιο πιθανά είναι αυτά που θεωρείς απίθανα. Και αυτό που σου λέω είναι πολύ σίγουρο. Το νιώθω βαθειά μέσα μου…
Λοιπόν, πλησίαζε η μπλε πανσέληνος. Και έπρεπε να πιώ. Όχι δεν είμαι απ’ αυτούς τους ρομαντικούς που τη βρίσκουν με φεγγάρια και θάλασσες και τριαντάφυλλα. Τα απεχθάνομαι όλα αυτά όπως απεχθάνομαι κι όλους αυτούς. Απλά έπρεπε να πιώ για να τους αντιμετωπίσω! Την επόμενη μέρα θα βούιζαν τ’ αυτιά μου από πωρδές τους στη σελήνη. Έπρεπε να βάλω τα δυνατά μου και ξυπνήσω όσο αργότερα μπορούσα.
Βέβαια -τώρα που το σκέφτομαι- αν είχα γκόμενα το πιο πιθανό είναι να πήγαινα σε καμιά κρυμμένη παραλία, να έβγαζα το κουτί με το χόρτο και να άρχιζα τις παπαριές κάτω απ’ το φεγγάρι. Αν με καύλωνε καλό θα ήταν να τη γαμήσω κιόλας. Αν, βέβαια, έπαιρνα μαζί μου και τη βότκα αυτό θα άρχιζε να γίνεται πολύ απίθανο. Αλλά, τελικά, μήπως έτσι γινόταν ακόμα πιο πιθανό?
Τελικά, θα έπαιρνα και τη βότκα. Και ας ξυπνούσα μεθυσμένος κάτω από τον ήλιο και με άμμο μες στον γκώλο. (Οι ωραίες στιγμές πρέπει να συνοδεύονται από αλκοόλ. Έτσι δεν είναι;) 
Τέλος πάντων. Οι πρώτες δόσεις ηρεμίας τελείωσαν. Το δεύτερο πακέτο στήριξης βρισκόταν στο στάδιο του πάγου. Στο χέρι μου στηριζόταν η στήριξή μου. Ανακάτεψα το ποτό και ήπια. Και είχα πάλι αυτήν την ηλίθια απορία. Αν θα καταφέρω να είμαι παρών στη ρήξη μου. 
Ανέλπιδος αγώνας. Σα να κυνηγάς τη στιγμή που περνάς από τον ξύπνιο στον ύπνο. Το αντίθετο γίνεται. Αλλά αυτό δύσκολα. Μπορείς σχετικά εύκολα να καταλάβεις πότε ξεμεθάς, έτσι δεν είναι; Με την προϋπόθεση, βέβαια, να μην αρχίσεις να ξαναμεθάς… Όκει, Μπορείς να καταφέρεις και το αντίστροφο, αλλά είναι λίγο επίφοβο. Στον ύπνο τουλάχιστον. Στο αλκοόλ δεν ξέρω. Μάλλον είναι το σημείο της κατάρρευσης πριν τη σούρα. Φαντάζει τραγικό. Όπως τραγική είναι και η συνειδητοποίηση της μετάβασης από τον ξύπνιο στον ύπνο… 
Αυτό το έχω καταφέρει κανα-δυό φορές και μόνο ευχάριστο δεν ήταν. Τρανταζότανε το σώμα μου και επανερχόμουν στην προηγούμενη κατάσταση κάθιδρος. Έτρεμα ολόκληρος. Μέχρι που, τελικά, έπαιρνα την κατάσταση στα χέρια μου και άρχιζα (ως ολόγραμμά πλέον) να κόβω βόλτες μες το σπίτι. Ύστερα, σε ανύποπτο χρόνο έχανα τον μπούσουλα και με κατατρέχανε κενά δαιμόνια, και στα δύσκωλα μάζευα στάλα-στάλα όση ενέργεια μου είχε απομείνει και συγκεντρωνόμουν, και με δύναμη αρσιβαρίστα κατάφερνα να ανοίξω τα τρομαγμένα μου μάτια. Και κοιτούσα, έπειτα τον τοίχο. Και δεν μπορούσα να κουνηθώ. Και φοβόμουν να ξανακλείσω τα μάτια. Και η καρδιά μου χτυπούσε αφρικάνικα τρίηχα. Αλλά δεν άντεχα άλλο και στο τέλος έκλεινα τα μάτια. Και έμπαινα πάλι στην αρένα….
Ουφφ.. Αρχίζει η ζέση να κυκλώνει το κεφάλι. 
Και πώς θα πήγαιναμε στην θάλασσα; Δεν οδηγάω. Μάλλον θα με πήγαινε αυτή. Και θα μου μιλούσε για τη σελήνη και για άλλα… Και ο αέρας θα της έπαιζε απαλά τα μαλλιά. Και ‘γώ θα έκλεινα τα μάτια. Και θα μπορούσα να κοιμηθώ… Θα μπορούσα να κοιμηθώ για χιλιάδες χρόνια… 
Θα ακουμπούσα ήρεμα στην άμμο και θα κοιμόμουν βαθειά… Θα φώλιαζα στη μήτρα της ησυχίας. Και θα περίμενα να έρθει ο χειμώνας για να ξυπνήσω από τη θερινή μου νάρκη και να πετάξω στον χειμώνα ξανά. Ή θα επέλεγα να ξεπαγιάσω εκεί. Όπως το χελιδόνι που ξέμεινε και κουρνιάζει πάνω στο συναγερμό στην είσοδο του σπιτιού. Δεν κουνήθηκε δυο μέρες τώρα. Μάλλον την έχει άσχημα. Έχει μείνει μόνο του. Τι ζει κι αυτό έ; Λες να τα καταφέρει ως την άνοιξη; Λένε θα είναι βαρύς αυτός ο χειμώνας. Άστεγο χελιδονάκι χωρίς θέρμανση. Αν είχε ταίρι, θα μπορούσε να περάσει ένα ηδονικό κρύο κωλαστήριο όλον αυτόν τον καιρό. 
Αλλά είναι μόνο του. Και άστεγο.
Δε θα στεναχωρηθώ όμως. Το πιο πιθανό είναι να έχει κουτσουλήσει κι αυτό κάποιο τραπεζομάντηλο που μόλις θα ‘χα στρώσει στο μαγαζί. 
Χθες είδα μια γάτα με ένα σπουργίτι στο στόμα της… Χεχε… μάλλον το χελληδονάκι μας είναι πιο δύσκολα απ’ ότι νόμιζα…
Δε νιώθω πολύ καλά. Μάλλον θα αντισταθώ να πιώ άλλο για εφτά με οχτώ λεπτά.
Ένα λεπτό… Δύο λεπτά.. Τρεις γουλιές.
Το βρήκα! Θα προσπαθήσω να κάνω και τα δύο ταυτόχρονα! Να συνειδητοποιήσω τη μετάβαση από τον ξύπνιο στον ύπνο και από την προσούρα, στη σούρα! Και τη στιγμή που θα καταρρεύσω από τη δεύτερη συνειδητοποίηση θα βυθιστώ στον ύπνο!
Μεγαλειώδης σκέψη!!!
Χαλάρωσα και υπολόγισα τις μεταβλητές και τις σταθερές. Έστησα την εξίσωση. Είχε μέσα βότκα, χρόνο, πάγο, γάλα, κούραση από τα πάντα, μία δόση καλούα και κάποιες αρρυθμίες. Είχε και την πίσω όψη μιας κοπέλας με μακριά λυτά μαλλιά.
Βολεύτηκα στον καναπέ. Όλα θα πήγαιναν ρολόι… 
.
O Jonas K. γεννήθηκε το 1988 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Δομικά Έργα στο Τ.Ε.Ι. Σερρών.  Δε συμπαθεί την Κοπεγχάγη και τους ποδηλατρόδρομους.
[ facebook ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις