Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΗΓΗ ΕΜΠΕΔΩ

«Κλέβει» εδώ και 5.500 χρόνια αλλά αντί να τιμωρηθεί τη λατρεύουν. Μεταμορφώθηκε από πηγή σε πηγάδι, σε εκκλησία με αγίασμα και σε προμαχώνα των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης. Η πιο σημαντική φυσική πηγή της Ακρόπολης, η Κλεψύδρα, έφτασε να «δει» νεκρό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο το καλοκαίρι του 1825 (1). «Μόνο οι ψαγμένοι» – όπως μας λένε οι φύλακες – φτάνουν σήμερα στις βορειοδυτικές υπώρειες της Ακρόπολης – στη συμβολή του αρχαίου Περιπάτου και της οδού των Παναθηναίων, όπου βρίσκεται κρυμμένη η «κλέφτρα» πηγή η οποία… πήρε το όνομά της επειδή το νερό της υψωνόταν και ξεχείλιζε όταν έπνεαν οι ετησίες και εξαφανιζόταν όταν εκείνες έπαυαν, ό,τι δηλαδή συνέβαινε και με τον Νείλο ποταμό.
Η ιστορία της κρήνης φαίνεται να αρχίζει περί το -3500, οπότε και ανοίγονται 22 φρέατα στο σημείο. Στα χρόνια του Κίμωνα (-470/60) αποκτά τη σημερινή της εικόνα με την αυλή, έργο που φαίνεται πως έμεινε στη μέση όταν ήρθε στην εξουσία ο Περικλής και έθεσε διαφορετικές προτεραιότητες.

Μπροστά από την Κλεψύδρα – εκεί όπου λατρευόταν η νύμφη Εμπεδώ και για το λόγο αυτό η κρήνη ονομαζόταν και Εμπεδώ – άρχιζε το τελευταίο και πιο ανηφορικό τμήμα της πομπής των Παναθηναίων, της μεγαλύτερης γιορτής στην Αθήνα προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Τον +2ο αι. γκρεμίζεται η στέγη της και μετατρέπεται σε πηγάδι και η πρόσβαση πλέον γίνεται μόνο από την Ακρόπολη μέσω εσωτερικής κλίμακας, ενώ από τον +1ο αιώνα και εξής πραγματοποιούνται ριζικές αναμορφώσεις στον χώρο της Κλεψύδρας λόγω των διαδοχικών κατολισθήσεων του βράχου.

Στα χρόνια του Ιουστινιανού (6ος αι.) αρχίζει να τροφοδοτεί δεξαμενή και τετρακόσια χρόνια μετά μετατρέπεται σε ναΰδριο των Αγίων Αποστόλων με αγίασμα.

Οι περιπέτειές της συνεχίζονται όσο περνούν οι αιώνες. Τον 13ο αι. περιβάλλεται με προμαχώνα και το 1822 ανακαλύπτεται εκ νέου από τον αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη για να έχουν νερό οι πολιορκημένοι Έλληνες στην Ακρόπολη, καθώς η κρήνη επικοινωνεί με τα Προπύλαια μέσω κλίμακας που έχει 69 σκαλοπάτια. Και πράγματι κατάφερναν να εφοδιάζονται με 1.600 οκάδες ημερησίως (2).


Έναν χρόνο αργότερα, μια επιγραφή μαρτυρεί πως μετατρέπεται και πάλι σε προμαχώνα από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Το 1897 κατεδαφίζεται ο προμαχώνας και αποκαλύπτεται η Κλεψύδρα.

Η βόρεια πλευρά της Ακρόπολης (ορατή από την Πλάκα) όπου βρίσκεται η Κλεψύδρα, για πολλά χρόνια δεν ήταν προσβάσιμη στο κοινό. Σήμερα όμως, μετά τα έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, διαμορφώθηκε ο Περίπατος που έζωνε την Ακρόπολη στην αρχαιότητα. Υπάρχει ένας άνετος διάδρομος επίσκεψης (από την οδό Θεωρίας ή από το θέατρο Διονύσου) σε όλα εκείνα τα άγνωστα εν πολλοίς μνημεία και δημοφιλή στην αρχαιότητα ιερά που στεγάζονταν σε σπήλαια, όπως και στην Κλεψύδρα.

Σήμερα το νερό αναβλύζει γάργαρο, καθώς όχι απλώς αρκεί για να ποτίζονται τα φυτά γύρω από την πηγή, αλλά όταν βρέχει, η ποσότητα είναι τόση που το νερό φτάνει ως την Αρχαία Αγορά. Η σημερινή εικόνα είναι με την αυλή-στρωμένη με ορθογώνιους πωρόλιθους διαστάσεων 23,30Χ11,60 μ. το πλακόστρωτο της αυλής της Κλεψύδρας, του τόπου όπου βρέθηκε δολοφονημένος ο Οδυσσέας Ανδρούτσος (1).

averoph.wordpress.com
(1) Σσ: Ὁ Ὀδυσσέας Ἀνδροῦτσος,βρέθηκε «σκηνοθετημένα» πεσμένος ἀπό τήν ἄλλη πλευρά τοῦ Βράχου,στήν νότια πλευρά τοῦ τείχους «…τό βλέπον πρός τό μέρος τοῦ Μακρυγιάννη…»
(2)…Οἱ Τοῦρκοι εἶχαν παραδοθῆ ἐξ αἰτίας τοῦ νεροῦ. Κοντὰ εἰς τὰ τείχη τοῦ κάστρου ἦταν ἕνα πηγάδι σκεπασμένο καὶ οἱ στραβοὶ δὲν τὸ ῾βλεπαν. Τὸ ηὕρανε οἱ Ἕλληνες καὶ στάθη ὁ Δυσσέας κι᾿ ὅλοι ἐμεῖς καὶ συνάξαμε τοὺς δύστυχους Ἀθηναίους κι᾿ ἀγωνίστηκαν τόσες μῆνες καὶ πλέρωναν κ᾿ ἔγινε μία ντάπια φοβερὴ κ᾿ ἔγινε ἕνα μὲ τὸ κάστρο καὶ τὸ νερὸ μπῆκε μέσα. Ἦταν ῾σ αὐτὸ πηγάδι καὶ μία ἐκκλησιούλα, τὸ νερό του γλυφό, ὅμως γερό. Ἂν ἔλειπε αὐτὸ τὸ πηγάδι, θὰ τὸ παθαίναμεν ἐμεῖς χερότερα ἀπὸ τοὺς Τούρκους…(Στρατ.Μακρυγιάννη – Ἀπομνημονεύματα,Βιβλίον Α´,Κεφ. ε’)


©visaltis.net 

Σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου 1829


Σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου 1829
Μάχη της Πέτρας με περιφανή νίκη των Ελλήνων στο στενό Πέτρας (μεταξύ Θηβών και Λιβαδειάς). Αυτή ήταν και η τελευταία μάχη της Ελληνικής Επανάστασης.

Λίγες μέρες μετά την λήξη της Δ' Εθνικής Συνέλευσης του Άργους, το φθινόπωρο του 1829, τελείωσε και η Ελληνική επανάσταση του 1821. Η παρέμβαση του Γαλλικού στρατού με την Εκστρατεία του Μωριά των 13-15.000 στρατιωτών που έδιωξαν τον Ιμπραήμ και τα στρατεύματά του τον προηγούμενο χρόνο και η προέλαση των Ρώσων στην Αδριανούπολη κατά το Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1828–1829 ανάγκασαν τον σουλτάνο να απομακρύνει από την Ελλάδα όλο τον στρατό. Ο Αρχηγός Ασλάν βέης διατάχτηκε να συνοδεύσει όσους Τούρκους παρέμειναν στην Αττική και Βοιωτία. Ο Ασλάν επιστρέφοντας από την Αθήνα ήταν αναγκασμένος να πορεύσει μέσα από το στενό πέρασμα της Πέτρας μεταξύ της Λειβαδιάς και των Θηβών. Εκεί τον περίμενε ο Δημήτριος Υψηλάντης, έτοιμος να υπερασπιστεί την διάβαση, και έτσι στις 12 Σεπτεμβρίου ο Ασλάν υπέστη δεινή ήττα και υπέγραψε συνθηκολόγηση. Με την συνθήκη αυτή οι Τούρκοι δέχτηκαν να εκκενώσουν την Ανατολική Ελλάδα, εξαιρούμενης της Ακρόπολης των Αθηνών και του φρουρίου Καραμπαμπά.

Το εγχειρίδιο της κακής μητέρας, κόρης και γιαγιάς

Το εγχειρίδιο της κακής μητέρας, κόρης και γιαγιάς

http://www.magikesselides.com/index.cfm?name=itemdetails&item_id=651#.UjDxYX8gXzY

Το εγχειρίδιο της κακής μητέρας, κόρης και γιαγιάς


Τρεις γυναίκες, τρεις γενιές, ένας χρόνος στη ζωή τους. Η Ναν, η γιαγιά, η Κάρεν, η κόρη της, και η Σάρλοτ, η κόρη της κόρης της.
Η Κάρεν ζητούσε πολλά απ' τη ζωή αλλά έμεινε έγκυος και αναγκάστηκε να αφήσει τα πάντα για το μωρό της, τη Σάρλοτ. Όλες οι ελπίδες της είναι πλέον στραμμένες στην κόρη της, για να πετύχει όλα όσα δεν κατάφερε η ίδια. Έλα, όμως, που το μήλο κάτω απ' την μηλιά θα πέσει. Και η Σάρλοτ θα μείνει έγκυος στα δεκάξι της. Το αποτέλεσμα; Μια μητέρα σκασμένη απ' το κακό της, μια κόρη μικρομεγάλη και μια γιαγιά χαμένη λόγω αλτσχάιμερ. Και οι τρεις στο ίδιο σπίτι...
Ένα ξεκαρδιστικό μυθιστόρημα, κεφάτο και τρυφερό, όπου το τώρα γεφυρώνει με μοναδικό τρόπο το χθες με το αύριο!

Υγεία από… φύση


http://koumpotrypa.blogspot.gr/2013/03/blog-post_1332.html

Υγεία από… φύση

Για θεραπεία ή θωράκιση του οργανισμού μας, επιστρέφουμε στα γιατροσόφια της γιαγιάς και σε όσα μας παρέχει η Φύση!

  • Για υγιή νύχια: Το ποδόλουτρο με φυσικό χυμό λεμονιού, δύο φορές την ημέρα, εξισορροπεί το pH του δέρματος, δημιουργώντας ένα δυσμενές περιβάλλον για τους μύκητες.
  • Κατά του βήχα: Το μέλι δρα ως μαλακτικό στον λαιμό και έτσι καταπραΰνει τον βήχα, πολλές φορές και πιο αποτελεσματικά από πολλά αντιβηχικά σιρόπια, χάρη στις αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριδιακές του ιδιότητες. Ως θεραπεία, καταναλώνετε ένα κουταλάκι μέλι το βράδυ, πριν από τον ύπνο (εκτός αν είστε αλλεργικοί στα τσιμπήματα μελισσών). Εναλλακτικά, ανακατέψτε και πιέστε τα φύλλα από ένα κόκκινο λάχανο, ώστε να πάρετε τον χυμό του. Περάστε τον από πολύ ψιλή σήτα, ζυγίστε τον και προσθέστε μέλι σε ποσότητα ίση με το μισό βάρος του χυμού. Αφήστε το μείγμα να βράσει σε χαμηλή φωτιά, ξαφρίζοντας αν χρειαστεί, έως ότου δέσει ελαφρά το σιρόπι. Πίνετε 1 κουταλιά κάθε πρωί.
  • Οδοντόκρεμα-βάλσαμο: Τι να κάνετε αν σας τσιμπήσει μέλισσα; Πηγαίνετε στο μπάνιο και αλείψτε την πληγή με λίγη… οδοντόκρεμα! Η φαγούρα θα εξαφανιστεί μέσα σε λίγη ώρα. Αυτό συμβαίνει είτε διότι η γλυκερίνη μπορεί να στεγνώσει τη γεμάτη δηλητήριο περιοχή είτε διότι η αλκαλικότητα της οδοντόκρεμας μπορεί να εξουδετερώσει την οξύτητα του δηλητήριου. Επαναλάβετε μετά από 4-5 ώρες.
  • Ήρεμο στομάχι: Για να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (φούσκωμα, μετεωρισμός, πόνος από νευρικές συσπάσεις στομάχου, διάρροια κ.άλ.), αναμείξτε 1-2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας με ζάχαρη ή με ένα κουταλάκι μέλι και καταναλώστε το μετά το γεύμα ή όταν υπάρχει ενόχληση. Εναλλακτικά, κάντε ένα έγχυμα με 25 γρ. εστραγκόν σε 1 λίτρο βραστό νερό για 10 λεπτά και πίνετέ το πρωί και βράδυ.
  • Άσχημες… επιστροφές: Σε περίπτωση που κάποιος υποφέρει από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ιδίως μετά από ένα γεύμα με πολλά λιπαρά, μπορεί να βράσει νερό και να προσθέσει 2 κουταλιές μέλι και 2-3 φέτες λεμόνι. Τα οξέα του λεμονιού έχουν την ιδιότητα να αποτοξινώνουν το συκώτι και τη χοληδόχο κύστη, ανακουφίζοντας από στομαχικές διαταραχές. Πίνετε το βράδυ πριν τον ύπνο ή κάθε 2-3 ώρες αν υποφέρετε.
  • Τζίντζερ και ναυτία: Διάφορες μελέτες αποδεικνύουν ότι οι ιδιότητες του τζίντζερ αποτελούν ασπίδα έναντι στη ναυτία που προκαλείται κατά τη διάρκεια των ταξιδιών ή κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Μάλιστα, αμερικανική μελέτη, έδειξε ότι η αποτελεσματικότητα του τζίντζερ για τη ναυτία που σχετίζεται με τη χημειοθεραπεία αγγίζει το 40%. Τρώτε τζίντζερ σε μικρές δόσεις (0,5 γρ. ή 1/4 του κουταλιού ημερησίως), ωμό ή αποξηραμένο. Επίσης, μπορείτε να φτιάξετε ένα ρόφημα, αφήνοντας ένα κομμάτι τζίντζερ σε βραστό νερό για 10 λεπτά. Το πίνετε το πρωί ή μια ώρα προτού ταξιδέψετε.
  • Αμαμελίδα στα χείλη: Η αμαμελίδα, με στυπτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, δρα αποτελεσματικά και ενάντια στον επιχείλιο έρπητα, επιταχύνοντας τη μείωση του ερεθισμού και τη διάρκεια ζωής του έρπητα. Παρασκευάστε ένα έγχυμα, βράζοντας 250 ml νερό και ρίχνοντας μέσα 5-10 γρ. φύλλα αμαμελίδας. Αφήστε τα για 10-15 λεπτά, σουρώστε το έγχυμα και, αφού κρυώσει, με τη βοήθεια μιας μπατονέτας περάστε το πάνω στην πάσχουσα περιοχή πολλές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας. Αποτελεσματικές για τη θεραπεία του επιχείλιου έρπητα είναι και οι κομπρέσες χαμομηλιού.
Κι ακόμα…

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Σήμερα...


Λέων Τολστόι

Bigbook.gr.
Leo Tolstoy, portrait.jpgΟ Λέων Τολστόι (ρωσ. Лев Николаевич Толстой - Λεβ Νικολάιεβιτς Τολστόι) 9 Σεπτεμβρίου 1828 – 20 Νοεμβρίου 1910 (ή με το τότε ισχύον ημερολόγιο στη Ρωσία 28 Αυγούστου 1828 - 7 Νοεμβρίου 1910) ήταν Ρώσος συγγραφέας.

Γεννήθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα το 1828 και από το 1844 ως το 1847 σπούδασε στο πανεπιστήμιο του Καζάν. Προσπάθησε να βρει το αληθινό νόημα του Χριστιανισμού, πιστεύοντας πως σκοπός της ζωής δεν είναι να εξυπηρετεί την κατώτερη ζωική φύση, αλλά τη φωτεινή δύναμη, που βρίσκεται στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και η οποία βοηθάει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει το αγαθό. Εκτός όμως από αυτές τις αντιλήψεις, ο Τολστόι κατάφερε ν' απεικονίσει με απαράμιλλο τρόπο τη ρωσική κοινωνία της εποχής του και με την αναπαραστατική δύναμη της τέχνης του να δώσει εκπληκτικούς πίνακες από τη ζωή της τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα. Αν και καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αφοσιώθηκε με μεγάλη αγάπη στους μουζίκους, βοηθώντας τους και μελετώντας τη ζωή τους. Γεμάτος θρησκευτική έξαρση και δεμένος με τα προβλήματα της εποχής του, προσπάθησε να βρει γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι και προσπάθησε να απελευθερώσει τον άνθρωπο και να αποκαταστήσει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ως καλλιτέχνης ο Τολστόι διακρίνεται για τη βαθιά γνώση των κρυφών πτυχών της ψυχής και την άμεση καθαρότητα του αισθήματος. Το έργο του είχε τεράστια σημασία και άσκησε γόνιμη επίδραση στη ρωσική και στην παγκόσμια λογοτεχνία.

Στον πόλεμο της Κριμαίας πήρε μέρος ως αξιωματικός του πυροβολικού και του απονεμήθηκαν πολλές ανώτερες διακρίσεις. Ο αποτροπιασμός για τις φρικαλεότητες του πολέμου αυτού καθρεφτίστηκε στα «Διηγήματα της Σεβαστούπολης(1855-1859)». Στα διηγήματα αυτά ο Τολστόι δείχνει φανατικά την έχθρα του προς τον πόλεμο και παράλληλα εγκωμιάζει τον ηρωισμό των συμπατριωτών του στρατιωτών. Από το τέλος της δεκαετίας 1850-1860 ο Τολστόι εγκαταστάθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα, άνοιξε σχολείο για τα αγροτόπαιδα και ίδρυσε το περιοδικό «Γιάσναγια Πολιάνα». Προηγουμένως ταξίδεψε στη Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία και Γερμανία.

Στα 1862 ο Τολστόι παντρεύτηκε τη Σοφία Αντρέγιεβνα Μπερς. Το 1863 τέλειωσε το διήγημά του «Οι Κοζάκοι», στο οποίο απεικόνισε τους ανθρώπους και τη φύση του Καυκάσου. Από το 1863 ως το 1869 ασχολήθηκε με τη συγγραφή του μυθιστορήματος «Πόλεμος και Ειρήνη». Το έργο αυτό αποτελεί έξοχη απεικόνιση της ζωής και των συνθηκών της Ρωσίας στην περίοδο των ναπολεόντειων πολέμων. Το βάθος της ψυχολογικής ανάλυσης, η αριστοτεχνική απεικόνιση ανθρώπινων μορφών και τοπίων και ο πλούτος της γλώσσας, κάνουν το «Πόλεμος και Ειρήνη» ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της ρεαλιστικής πεζογραφίας του 19ου αιώνα. Στο άλλο του μεγαλειώδες μυθιστόρημα, την «Άννα Καρένινα» (1873), αντικατοπτρίζεται ανάμεσα στα άλλα η τραγωδία μιας γυναίκας που έπεσε θύμα της ψεύτικης και απάνθρωπης ηθικής της κοινωνίας. Η δύναμη του κριτικού ρεαλισμού του Τολστόι εκδηλώθηκε στις σελίδες του μυθιστορήματός του «Ανάσταση» (1889). Ο Τολστόι έγραψε και θεατρικά έργα όπως «Το κράτος του ζόφου», «Το ζωντανό πτώμα», «Οι καρποί της Παιδείας» (κωμωδία). Άλλα έργα του στα οποία εκφράζεται η ιδιότυπη θρησκευτικότητά του είναι «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» (1884), «Αφέντης και δούλος» (1895), «Τι πιστεύω», «Τι να κάνουμε λοιπόν» και η περίφημη πραγματεία του «Τι είναι τέχνη». Με τα θρησκευτικά κείμενά του ήρθε όμως σε αντιδικία με την εκκλησία της Ρωσίας, η οποία τον απέβαλε από τις τάξεις της το 1901.[1]

Ο Λέων Τολστόι πέθανε το 1910 από πνευμονία στην περιοχή Αστάποβο σε ηλικία 82 ετών.[2]
Εκδόσεις στα Ελληνικά

Μυθιστορήματα

ΟΙ ΚΟΖΑΚΟΙ (1863) :
εκδ.Άγκυρας, μτφ.Ιάνη Λο Σκόκκο, 1973
εκδ.De Agostini Hellas,μτφ.Γιάννης Θωμόπουλος,2000
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ (1864-1869) :
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρη,1960 (ανατύπωση 1990)
εκδ.Βιβλιοθήκη για όλους, μτφ.Γιάννης Κουχτσόγλου, 1962
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Λίτσα Αγιαλόγλου-Παπαδάκη,1980 **εκδ.Κάκτος,μτφ.Στάθης Πρωταίος,1990
εκδ.Πατάκης,μτφ.Φώντας Κονδύλης,2010 **εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,2011 **εκδ.Μαλλιάρης,μτφ.Φωτεινή Τζένου,2011
ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ (1873-1877) :
εκδ. Άλμα, διασκ. Ιάνη Λο Σκόκκο, 1975
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Γιάννης Κιουχτσόγλου, χχ. & 1990
εκδ.Γκοβόστη,μτφ.Κοραλία Μακρη-Κων/νος Μακρής,1990
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1993
εκδ.4π Ειδικές Εκδόσεις,μτφ.Κοραλία Μακρή,2011
ΑΝΑΣΤΑΣΗ (1899) :
εκδ.Δ.Δαρεμάς, μτφ.Ν.Ανδρικόπουλος, χχ.
εκδ.Κοροντζής,μτφ(;), 1992
εκδ.Γκοβόστης, μτφ.Μάκης Κυριακάτος,1993
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1997

Νουβέλλες και διηγήματα

ΤΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗΣ (1855) :
εκδ.Ροές,μτφ.Ελένη Μπακοπούλου,2005
(ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗ):απο την Ανθολογία Ρώσικης Κλασικής Πεζογραφίας,εκδ.Γνώση,μτφ.Λάμπρος Πετσίνης,1985
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ (γνωστό και με τον τίτλο ΚΑΤΙΑ) (1859) :
εκδ.Καστανιώτης (ΚΑΤΙΑ),μτφ.Ευγενία Ζήκου,1979, 1983
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρή, χχ., 1993
εκδ.Printa, (ΚΑΤΙΑ), μτφ.Ρένα Μουμούρη,1998
ΠΟΛΙΚΟΥΣΚΑ (1863):εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ (1886) :
εκδ.Καστανιώτης,μτφ.Ευγενία Ζήκου, 1979, 1983, 1996
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Ποντίκι,μτφ.Γιώργος Μπαρουξής,2007
Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΟΪΤΣΕΡ (1889) :
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος, 1991
εκδ.Σελίδα,(;),(;)
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κων/νος Ξυλ

Τα 10 πιο σημαντικά

Τα 10 πιο σημαντικά πράγματα που μαθαίνουν οι Τέχνες στα παιδιά

Τα 10 πιο σημαντικά πράγματα που μαθαίνουν οι Τέχνες στα παιδιά

Ο κόσμος γίνεται καλύτερος, όταν εκπαιδεύουμε καλύτερα τα παιδιά.

1. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά να κρίνουν σωστά τις ποιοτικές σχέσεις. Στις τέχνες είναι σημαντική η κριτική ικανότητα και όχι, όπως συμβαίνει με πολλά μαθήματα του προγράμματος σπουδών, οι σωστές απαντήσεις και οι κανόνες.

2. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά ότι ένα πρόβλημα μπορεί να έχει περισσότερες από μία λύση και ότι για κάθε ερώτημα μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία απαντήσεις.

3. Οι τέχνες εξυμνούν πολλαπλές προοπτικές. Ένα από τα μεγάλα διδάγματά τους είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να δούμε και να ερμηνεύσουμε τον κόσμο.

4. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά ότι σε περίπλοκες μορφές προβλημάτων οι σκοποί επίλυσης δεν είναι σταθεροί, αλλά αλλάζουν ανάλογα με την περίσταση και την ευκαιρία. Το να μαθαίνει κανείς μέσα από τέχνες απαιτεί την ικανότητα και την προθυμία να παραδοθεί στις απροσδόκητες δυνατότητες που δίνει ενα έργο καθώς εξελίσσεται.

5. Οι τέχνες προβάλουν έντονα το γεγονός ότι ούτε οι λέξεις ούτε οι αριθμοί μπορούν να εκφράσουν ό,τι μπορούμε να γνωρίζουμε. Τα όρια της γλωσσικής μας ικανότητας δεν καθορίζουν τα όρια της γνώσης μας.

6. Οι τέχνες διδάσκουν τους μαθητές ότι οι μικρές διαφορές μπορεί να έχουν μεγάλες συνέπειες. Οι τέχνες κινούνται με λεπτότητα ανάμεσα σε διακριτικούς τόνους.

7. Οι τέχνες διδάσκουν τους μαθητές να σκεφτούν με τη χρήση και διαμέσου ενός υλικού. Όλες οι μορφές τέχνης χρησιμοποιούν κάποια μέσα, με τα οποία οι εικόνες γίνονται πραγματικότητα.

8. Οι τέχνες βοηθούν τα παιδιά να μάθουν να λένε ό, τι δεν μπορεί να ειπωθεί. Όταν τα παιδιά καλούνται να αποκαλύψουν τι συναισθήματα τους δημιουργεί ένα έργο Τέχνης, τότε πρέπει να καταφύγουν στις ποιητικές τους ικανότητες για να βρουν τις κατάλληλες λέξεις.

9. Οι τέχνες μάς κάνουν ικανούς να αποκτήσουμε την εμπειρία που καμμια άλλη πηγή δεν μας δίνει και μέσα από μια τέτοια εμπειρία να ανακαλύψουμε το εύρος και την ποικιλία του τι είμαστε ικανοί να συναισθανόμαστε.

10. Η θέση των τεχνών στο σχολικό πρόγραμμα συμβολίζει για νέους αυτό που, αντίστοιχα για τους ενήλικες, είναι σημαντικό.

Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά από το προτότυπο, στα Αγγλικά, κείμενο: http://users.sch.gr/izogakis/?p=4710
ΠΗΓΗ: Eisner, E. (2002). The Arts and the Creation of Mind, In Chapter 4, What the Arts Teach and How It Shows. (pp. 70-92). Yale University Press. Available from NAEA Publications.

βγαλμένο από… όνειρο!!

http://www.ipen.gr

Δείτε ένα τηνιακό σπίτι σαν βγαλμένο από… όνειρο!! Απλά μαγικό!!

Δειτε ενα τηνιακο σπιτι σαν βγαλμενο απο... ονειρο!! Απλα μαγικο!!
Μέσα στην μοναδικά κατανυκτική ατμόσφαιρα της Τήνου, κάπου στον παραδοσιακό οικισμό του Τριαντάρου,  οι Zege Architects ένωσαν δύο πέτρινα κτίρια εις σάρκαν μία, δημιουργώντας μία εξοχική κατοικία πλήρως εναρμονισμένη με το τοπίο και το αρχιτεκτονικό παρελθόν του νησιού.
Πρόκειται για το σπίτι που θα σε κάνει αθεράπευτα ρομαντικό, θα θέλεις να περπατάς ξυπόλητος όλη μέρα, να ρεμβάζεις ατελείωτες ώρες φιλοσοφώντας στην βεράντα (ενώ η θέα σου κόβει ανάσα) και να δηλώνεις έτοιμος να παρατήσεις την αγχωτική ζωή της πόλης και να μετακομίσεις μόνιμα εκεί στρέφοντας την καριέρας σου στην κηπουρική και το ψάρεμα!



Η ανάγκη για easy of living της ιδιοκτήτριας και interior designer Marylin Katsaris διαβάζεται τόσο στον εσωτερικό σχεδιασμό όσο και στην απλότητα της αισθητικής της.



Η λευκή τσιμεντοκονία έντυσε σχεδόν όλες τις επιφάνειες αφήνοντας λίγο χώρο για άλλα υλικά και χρώματα.



Η κουζίνα, οι βάσεις του καναπέ και των κρεβατιών σαν φυσική συνέχεια του δαπέδου συνδυάζονται με φυσικό ξύλο, λευκές, μαύρες και mint αποχρώσεις σε συσκευές και μικροέπιπλα.
Στο μπάνιο ο βράχος , η φωτεινότατη τυρκουάζ τσιμεντοκονία και οι μπρονζέ λεπτομέρειες σου επιβεβαιώνουν ότι βρίσκεσαι στις Κυκλάδες.





Τέλος, τα έπιπλα και τα διακοσμητικά είναι μοναδικά με την προσωπική τους ιστορία και επιλεγμένα πολύ συγκεκριμένα το κάθε ένα για τη θέση του. Η αισθητική προσέγγιση είναι χαλαρή, ανοιχτή και φρέσκια και η τελική εικόνα αυτού του σπιτιού απλά ονειρεμένη!


http://www.travelstyle.gr

ζεστά πλεκτά!


Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
Ο χρήστης Hamarat Ablam πρόσθεσε 269 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: Şiş Örgü Şemaları.
MODELLER NETTEN ALINTIDIR.

Ιστορίες από ένα παγκάκι

http://www.saitapublications.gr/2013/04/ebook.28.html

Ιστορίες από ένα παγκάκι


Τίτλος: Ιστορίες από ένα παγκάκι
Συγγραφείς: Δημήτρης Αλεξίου, Νικόλαος Καρακάσης, Μαρία Κωνσταντούρου, Διονύσης Λεϊμονής, Κατερίνα Μαλακατέ, Ζηνοβία Μαρνέζη, Δημήτρης Νίκου, Ιωάννα Νοταρά, Πασχάλης Πράντζιος, Γιάννης Φαρσάρης, Μαρία Χανιώτου
ISBN: 978-618-5040-07-9


Συντελεστές
Σύνθεση εξωφύλλου: Αλίκη Λαζαρίδου
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη

Σύντομη περίληψη
Συναντούμε αμέτρητα παγκάκια στην καθημερινότητά μας τα οποία άλλοτε προσπερνάμε κι άλλοτε τα επιλέγουμε για μια στάση ανάσας και ανάκτησης των δυνάμεών μας από τη μάχη που διεξάγεται στους δρόμους και στα πεζοδρόμια. Για άλλους απλά περιττά, γεμάτα βρωμιές και συνθήματα. Για άλλους εικόνες μιας ξεχασμένης εποχής, λησμονημένης. Άλλοι πάλι τα βλέπουν σαν εμπόδια στον αγώνα δρόμου που διεξάγουν καθημερινά με σταθερούς φίλους το άγχος, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα.

Πόσες ιστορίες αλήθεια έχει να μας διηγηθεί ένα από αυτά;
11 συγγραφείς απαντούν στο ερώτημα γράφοντας τη δική τους αυτοτελή ιστορία από ένα παγκάκι σε μια πόλη γεμάτη ανθρώπους αλλά άδεια από χρώματα και συναισθήματα.

Το συγκεκριμένο βιβλίο πετάει ελεύθερα στο Διαδίκτυο από τον Απρίλιο του 2013.



Κατεβάστε το βιβλίο σε μορφή .pdf (μέγεθος αρχείου: 2,18 MB)


Διαβάστε το σε μορφή εικονικού βιβλίου, χωρίς να κατεβάσετε το αρχείο:

Το συγκεκριμένο βιβλίο, όπως και όλα τα βιβλία των Εκδόσεών μας, ταξιδεύει ελεύθερα στο Διαδίκτυο με άδεια Creative Commons


για να το διαβάσετε άμεσα ανοίξτε το σύνδεσμο πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις