Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ

 
. .. Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ . (τέλος Ιουνίου ή αρχή Ιουλίου του 362 π. Χ.) .. .. Ό Επαμεινώνδας έδωσε εντολή σε ένα τμήμα ιππικού να διατηρήσει όλη τη νύκτα φωτιές σε ένα ύψωμα ορατό από τη Σπ...
eistorias.wordpress.com
 

Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ

17/08/2012
.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ 3-7-362 π.Χ.
..

Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ

.

      (τέλος Ιουνίου ή αρχή Ιουλίου του 362 π. Χ.)

..
..
Ό Επαμεινώνδας έδωσε εντολή σε ένα τμήμα ιππικού να διατηρήσει όλη τη νύκτα φωτιές σε ένα ύψωμα ορατό από τη Σπάρτη και οδήγησε τον κύριο όγκο του στρατού του με μεγάλη ταχύτητα πίσω στην Τεγέα. Φθάνοντας εκεί, επέτρεψε στους πεζούς να αναπαυθούν και διέταξε τους ιππείς να συνεχίσουν την προέλασή τους ως τη Μαντίνεια, για να κατακόψουν τα βοσκήματα, να καταστρέψουν τα σπαρτά και να αιχμαλωτίσουν ή να σκοτώσουν τους ανθρώπους που θα βρίσκονταν στην ύπαιθρο (ήταν εποχή θερισμού).
Οι Θηβαίοι ιππείς έφθασαν στα σύνορα της Μαντινείας σχεδόν συγχρόνως με την είσοδο σ’ αυτή την πόλη των Αθηναίων ιππέων, οι οποίοι διήνυσαν με μεγάλη σπουδή την απόσταση από την Ελευσίνα ως εκεί. Οι Αθηναίοι, μ’ όλο που δεν είχαν ακόμη γευματίσει ούτε είχαν δώσει τροφή στα άλογα τους, δέχθηκαν να αντιπαραταχθούν στους αριθμητικά και ποιοτικά υπέρτερους Βοιωτούς και Θεσσαλούς: εξόρμησαν από τις πύλες, απώθησαν τους εχθρούς και έσωσαν τους ανθρώπους που βρίσκονταν στην ύπαιθρο, καθώς και τα ζώα και τα γεννήματα των Μαντινέων.
Σε λίγο έφθασαν στη Μαντίνεια και οι Αθηναίοι οπλίτες, 6.000 άνδρες, με αρχηγό τον Ήγησίλεω. Με αυτούς οι εκεί συγκεντρωμένές αντιβοιωτικες δυνάμεις συμποσώθηκαν σε 20.000 πεζούς και ως 2.000 ιππείς….
.
.
.
Διαβάστε ολόκληρο το ἄρθρο στὸ : www.e-istoria.com

.
Συντομευμένος σύνδεσμος  —   http://wp.me/p12k4g-1U8

Μιχαήλ Κόρακας

Η Maria Dimitriou πρόσθεσε 5 νέες φωτογραφίες.
 
Ο καπεταν Μιχ Κόρακας αγωνιστής του Κρητικού Πολέμου κατά των Οθωμανών και φυσικά η Χανιώπορτα με τα τείχη της που και η πέτρα βλασταίνει.
Φωτογραφία του χρήστη Maria Dimitriou.Φωτογραφία του χρήστη Maria Dimitriou.
Φωτογραφία του χρήστη Maria Dimitriou.
 
 
 
 
 
 
Μιχαήλ Κόρακας
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
                           Ξυλογραφία του Μιχαήλ         Κόρακα από το περιοδικό Εθνικόν Ημερολόγιον Βρετού του 1868
      



 Ο Μιχαήλ Κόρακας ( Πόμπια Ηρακλείου, 1797 - 7 Σεπτεμβρίου 1882 ) γεννήθηκε στην Πόμπια της Μεσσαράς το 1797 ως Μιχάλης Καρούζος. Σε ηλικία 18 ετών σκότωσε τον Αγά Αλήκο. Η επωνυμία "Κόρακας" του αποδόθηκε ως ένδειξη της επιθετικότητας που έδειχνε ο πατέρας του και αργότερα ο ίδιος εναντία στους Οθωμανούς κατακτητές. Αγωνίστηκε στην Κρητική Επανάσταση του 1821.
Το 1827 με πειρατικό πλοίο και ορμητήριο την Κάρπαθο, πολέμησε τον αιγυπτιακό και οθωμανικό στόλο. Το 1828, συνέχισε τον αγώνα στην Πελοπόννησο και τιμήθηκε με το βαθμό του λοχαγού και το χάλκινο σταυρό του Φοίνικα. Επέστρεψε με τιμές στην Κρήτη το 1834 και πήρε μέρος στην Κρητική Επανάσταση του 1841, στην Κρητική Επανάσταση του 1858 και στην Κρητική Επανάσταση του 1866, πολεμώντας ενάντια σε πολυάριθμες οθωμανικές δυνάμεις. Κήρυξε την επανάσταση του 1878 και κατόπιν τιμήθηκε από το βασιλιά Γεώργιο στην Αθήνα και τον πατριάρχη Αλεξάνδρειας.
Πέθανε υποφέροντας από καρδιακά προβλήματα στην Πόμπια, το Σεπτέμβριο του 1882[1]

Παραπομπές

  1. Εφημερίδα "Πατρίς", Φθινόπωρο του 1882: Ο θάνατος του Μ. Κόρακα και ο λόγος του Α. Μιχελιδάκη, 4-10-2010. ανάκτηση 14-4-2013.

Απολυτίκιο Αγ. Πελαγίας - 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 
08 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ( Απολυτίκιο - Οσία Πελαγία) Για Download http://soundcloud.com/byzantine-music/10-08 Βυζαντινή μουσική Ψάλλει ο αρχ. π. Νικόδημος Καβαρνός - Ka...
youtube.com

σκέψεις ...

Πέθανε σαν σήμερα πριν από τρία χρόνια.
Καληνύχτα με μια σκέψη του...
(Δείτε περισσότερες σκέψεις εδώ: http://www.pinterest.com/athensvoicegr/food-for-thought )

Η προσφορά του Βυζαντίου, Αλφρέντ Ραμπώ

Η προσφορά του Βυζαντίου, Αλφρέντ Ραμπώ
Το Βυζάντιο έζησε, αγωνίστηκε και επί αιώνες νίκησε. Σε κάποιες στιγμές αναγκάστηκε να ανακαταλάβει όλο το δυτικό μισό της αυτοκρατορίας, το οποίο είχε πέσει στα χέρια των Σλάβων ή το ανατολικό που είχε καταληφθεί από τους Πέρσες τους Άραβες ή τους Τούρκους. Πάντοτε μέχρι τη μοιραία στιγμή, κατάφερνε να καταβάλλει τους εφήμερους νικητές. Μάλιστα έκανε κάτι περισσότερο από το να τους νικήσει: εκπολίτισε όσους προσφέρονταν για εκπολιτισμό. Ενώ άφησε να χαθούν οι ανεπίδεκτοι για εκπολιτισμό λαοί, οι χονδροειδείς φυλές της στέπας, Άβαροι, Κούμάνοι, Πετσενέγοι, μετέτρεψε τους Σέρβους, τους Κροάτες, τους Βούλγαρους, τους Ρώσους σε ευρωπαϊκά κράτη. ..
....ολόκληρο το κείμενο του μεγάλου Γάλλου Βυζαντινολόγου Αλφρέντ Ραμπώ (1842-1905)...http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/07/h.html

Η αχίλλειος πτέρνα της Γερμανίας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η αχίλλειος πτέρνα της Γερμανίας.freepen
freepen.gr

Ένας από τους Κούρους...

Ένας από τους Κούρους που σκανδάλισε τους ιθύνοντες στην έκθεση του Κατάρ και σκεπάστηκε με τσαντόρ παρακαλώ ! Όταν η βαρβαρότητα σεμνύνεται ξεδιάντροπα μπροστά στον Πολιτισμό και ιεροσυλεί πάνω του, κάποιοι εδώ δεν αισχύνονται με την στάση τους και την ψήφο τους, να συναινούν στην κατασκευή Τζαμιών στο όνομα της δήθεν ανεξιθρησκείας !
Α Ι Δ Ω Σ

This ancient Greek statue, from 520 B.C., is one of two nudes that were covered up in a Greek exhibit that went on display in Qatar. The statues were sent back to Greece. Nimatallah / Art Resource, NY
Η αρχαία ελληνική αισθητική μάλλον κρίθηκε ιδιαίτερα προχωρημένη από το Μουσείο του Ντόχα στο Κατάρ, καθώς οι διευθυντές ζήτησαν την απομάκρυνση ανδρικών αγαλμάτων από τον χώρο της έκθεσης.
Συγκεκριμένα, ο Κούρος του Πτώου αποτέλεσε κόκκινο πανί για τους ιθύνοντες, καθώς φοβήθηκαν μήπως το γυμνό σώμα του θα… σκανδαλίσει τις Καταρίνες. Το γυμνό αντρικό σώμα προφανώς αποτελεί ταμπού για τον κώδικα ηθικής του Κατάρ.
Τι αποφάσισαν οι διευθυντές του Μουσείου; Μα φυσικά να σκεπάσουν τα αγάλματα με μαύρο τσαντόρ και έπειτα να τα απομακρύνουν πίσω από το παραβάν.
http://www.koolnews.gr/texni/exallos-o-tzavaras-sto-katar-entisan-tous-kourous-giati-skandalizan-tous-episkeptes/

...για το κρητικό κροκοδειλάκι...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Ένα ποιηματάκι έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης για το… κρητικό κροκοδειλάκι και δημοσίευσε στη σελίδα του στο facebook!
candianews.gr

Βερέκυνθος: Το Καλλιτεχνικό Χωριό της Κρήτης...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ανάμεσα στη Σούδα και την Τσικαλαριά, στα παλιά εργαστήρια κατασκευής τσικαλιών, βρίσκεται το Καλλιτεχνικό Χωριό της Κρήτης, Βερέκυνθος, περίπου 5...
candianews.gr


Βερέκυνθος: Το Καλλιτεχνικό Χωριό της Κρήτης αναζητά νέους κατοίκους


Βερέκυνθος: Το Καλλιτεχνικό Χωριό της Κρήτης αναζητά νέους κατοίκους


Ανάμεσα στη Σούδα και την Τσικαλαριά, στα παλιά εργαστήρια κατασκευής τσικαλιών, βρίσκεται το Καλλιτεχνικό Χωριό της Κρήτης, Βερέκυνθος, περίπου 5 χιλιόμετρα έξω από τα Χανιά .
Οι κάτοικοι του ζουν από την τέχνη τους και αναζητούν νέους χειροτέχνες να γεμίσουν τα 10 άδεια από τα 35 εργαστήρια του χωριού.
Ο Βερέκυνθος, σύμφωνα με τη μυθολογία, ήταν το βουνό όπου ζούσαν και λατρεύονταν οι Ιδαίοι Δάκτυλοι, γιοί του Δία και προστάτες των τεχνών που ήρθαν για να διδάξουν τις πανάρχαιες τέχνες της Μεταλλουργίας, της Κεραμικής, της Υαλουργίας και της Υφαντικής στους ανθρώπους.
Σε αυτό το μέρος ιδρύθηκε πριν από 15 χρόνια η πρωτότυπη αυτή κοινότητα των χειροτεχνών. Στόχος των εμπνευστών της ιδέας ήταν η ανάδειξη των τεχνών που ήταν συνυφασμένες με τη ζωή και τον πολιτισμό του κρητικού λαού.
Την παράδοση της περιοχής στην κατασκευή κεραμικών και άλλων έργων μαρτυρούν δύο παλιά καμίνια του χωριού στα οποία οι αγγειοπλάστες έψηναν με ξύλα τα κεραμικά τους.
Το γραφικό χωριό αποτελείται από 35 εργαστήρια τα οποία διαθέτουν πατάρι -που χρησιμοποιείται ως οικία από όσους επαγγελματίες το επιθυμούν- και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων: κεραμική, κόσμημα, παραδοσιακό κρητικό μαχαίρι, υαλουργία, κατασκευή μάσκας, χειροποίητα στέφανα γάμου, παραδοσιακά δερμάτινα σανδάλια, μουσειακά αντίγραφα, υφαντική με αργαλειό, ζωγραφική αλλά και ψηφιδωτά.
Όπως αναφέρει το Έθνος, δέκα από τα εργαστήριά του παραμένουν τον τελευταίο καιρό εκτός λειτουργίας και οι κάτοικοι του χωριού αποφάσισαν να απευθύνουν μια δελεαστική πρόταση σε όσους ασχολούνται με τη χειροτεχνία:
Καλούν όσους το επιθυμούν από την Αθήνα ή από οποιοδήποτε άλλο μέρος της Ελλάδας να τα μισθώσουν αντί 200 ή 300 ευρώ το καθένα και να μετακομίσουν σε αυτά για να εξασκήσουν την τέχνη τους. Το ενδιαφέρον είναι ότι αναζητούν «συγχωριανούς» από άλλα μέρη της Ελλάδας, ώστε να εμπλουτιστεί η φιλοσοφία του χωριού με νέες ιδέες και φρέσκο αέρα.
Στο φιλόξενα μέρη του οι χειροτέχνες θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες τους, ενώ παράλληλα θα ζουν σε ένα όμορφο περιβάλλον κοντά σε ανθρώπους με παρόμοιες αναζητήσεις.

Κροκόδειλος-ατραξιόν σε πισίνα στο Ηράκλειο

Ένας κροκόδειλος, που ζει μέσα σε μια πισίνα στον προαύλιο χώρο μιας ταβέρνας (μέρος ξενοδοχειακού συγκροτήματος)
candianews.gr

Κροκόδειλος-ατραξιόν σε πισίνα στο Ηράκλειο

Κροκόδειλος-ατραξιόν σε πισίνα στο Ηράκλειο
Φωτό αρχείου
Ένας κροκόδειλος, που ζει μέσα σε μια πισίνα στον προαύλιο χώρο μιας ταβέρνας (μέρος ξενοδοχειακού συγκροτήματος) στην περιοχή του Γαζίου Αμμουδάρας Ηρακλείου Κρήτης, είναι σίγουρα η εξωτική ατραξιόν του μαγαζιού. Πιτσιρίκια, νέοι και γέροι τρώνε το φαγητό τους και χαζεύουν τον κροκόδειλο. Ελάχιστοι είναι όμως εκείνοι οι οποίοι ουσιαστικά προβληματίζονται με το θέαμα.
Πως είναι δυνατόν ένα πλάσμα μήκους 4 μέτρων να ζει σε μια πισίνα μήκους μόλις 6 μέτρων; Τι δουλειά έχει στην Αμμουδάρα Ηρακλείου ένα ζώο, το οποίο έχει για φυσικό του περιβάλλον τους βάλτους και τα ποτάμια;
Μετά από σχετική καταγγελία η Μάριζα Χριστοδούλου εκπροσωπώντας την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και την Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων απευθύνθηκε στην αρμόδια Κτηνιατρική Υπηρεσία του νομού, στη Διεύθυνση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και στη Γεν. Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών Υ.ΠΕ.Κ.Α. ζητώντας να μάθει, αν ο κροκόδειλος βρίσκεται νόμιμα υπό την κατοχή του ιδιοκτήτη της επιχείρησης.
Αν δηλαδή το ζώο προέρχεται από εκτροφή και τα χαρτιά του φέρουν τη σφραγίδα CITES, η οποία πιστοποιεί, ότι ο κροκόδειλος δεν αιχμαλωτίστηκε από το φυσικό του περιβάλλον, για να καταλήξει εκεί.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες απάντησαν στην κα Χριστοδούλου, ότι τα χαρτιά αποδεικνύουν, ότι το ζώο διαθέτει όλα τα πιστοποιητικά νομιμότητας.
Όμως, όπως εξήγησε στο www.zoosos.gr, η κα Χριστοδούλου είναι πολύ μεγάλο το κενό στους νόμους μας σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διαβιούν εξωτικά είδη ζώων.
Δεν είναι δυνατόν να θεωρείται νόμιμο, ότι ένας κροκόδειλος – ακόμα και αν είναι ζώο εκτροφής – ζει σε μια πισίνα 6 μέτρων, που δεν του αφήνει κανένα περιθώριο κινήσεων.
Φανταστείτε πόσα χιλιόμετρα διανύει κολυμπώντας αυτό το ζώο στη φύση ελεύθερο και πόσο καθηλωμένο είναι τώρα, μόνο και μόνο για να τραβάει τα βλέμματα των πελατών της ταβέρνας.
Δεν είναι πολυτέλεια να μας νοιάζει – ακόμα και αυτή την τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο – πως αυτός ο κροκόδειλος διαβιεί εκεί, γι’ αυτό και η κα Χριστοδούλου ζητά από τους αρμόδιους να προχωρήσουν στην κατάσχεση του.
Συγκεκριμένα αναφέρει στην επιστολή της: «Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, είτε ο κροκόδειλος φέρει τα νόμιμα χαρτιά CITES είτε όχι, παρακαλούμε να προχωρήσετε στην κατάσχεσή του με την αιτιολογία ότι οι συνθήκες διαβίωσής του πόρρω απέχουν από εκείνες που θα άρμοζαν στη φύση του.
Η παραμονή του, επομένως, σε μια πισίνα 6 μέτρων δια βίου αντίκειται στους κανόνες ευζωίας του και του προκαλεί μια απεριόριστη δυστυχία και ένα διαρκές μαρτύριο.
Μακριά από το περιβάλλον του, τις συνθήκες ευζωίας του, τα κατάλληλα ερεθίσματα για την διαβίωση και ανάπτυξή του, την ομάδα κοινωνικοποίησης και αναπαραγωγής του, κάθε πλάσμα μαραζώνει από ανία και πεθαίνει πρώτα ψυχολογικά και έπειτα σωματικά».
Το νόμιμο είναι και ηθικό;
Θυμηθείτε, ότι το νόμιμο δεν είναι πάντα και ηθικό! Δεν μπορεί, να μας νοιάζει μόνο η ευζωία των κατοικιδίων, ενώ δεκάδες είδη ζώων, της ήμερης και άγριας πανίδας στην Ελλάδα διαβιούν κάτω από άθλιες συνθήκες εξασφαλίζοντας όμως τα κέρδη για τους ιδιοκτήτες τους.
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία όσο και η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων αποδεικνύουν, ότι ενδιαφέρονται για τις συνθήκες διαβίωσης όλων των ειδών των ζώων και αντιμετωπίζουν με τις δυνάμεις που έχουν συνολικά το θέμα.
Φωτoγραφία: ΑΡΧΕΙΟΥ
Πηγή:  zoosos.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις