Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

το μεγαλύτερο θαύμα του αιώνα έγινε στην Ρουμανία.

 Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr.

Aπίστευτο και όμως αληθινό το μεγαλύτερο θαύμα του αιώνα έγινε στην Ρουμανία. Άγιος Νεκτάριος

https://archangelosmichail.gr/apistefto-ke-omos-alithino-to-megalitero-thavma-tou-eona-egine-stin-roumania-agios-nektarios/

Σε ένα χωριό της Ρουμανίας δεν υπήρχε ιερέας, και οι κάτοικοι πήγαιναν συχνά στον Πατριάρχη με το αίτημα, την πλήρωση της κενής θέσης.
Όμως ο Πατριάρχης δεν είχε την δυνατότητα να ικανοποιήσει το αίτημα των ανθρώπων.
Πήγαιναν και ξαναπήγαιναν οι κάτοικοι, αλλά, τίποτε ο Πατριάρχης τους έλεγε τα ίδια λόγια, ότι δεν έχω ιερέα να σας στείλω στο χωριό.
Εντωμεταξύ άλλοι πέθαιναν αδιάβαστοι, άλλοι είχαν γυναίκες και παιδιά χωρίς γάμο, τα παιδιά και οι μεγάλοι ήταν αβάπτιστοι.
Μια μέρα σταμάτησε έξω από τον Ναό ένα αυτοκίνητο και κατέβηκε ένας ιερέας όλο το χωριό ανάστατο ήρθε παπάς φώναζαν.

Πήγαν εκεί οι κάτοικοι, τον καλωσόρισαν και του είπαν: πως ήρθες στο χωρίο αφού ο πατριάρχης μας είχε πει ότι δεν έχει παπά να μας στείλει;
Τότε ο ιερέας τους είπε αυτό δεν θέλατε; δεν θέλατε ιερέα; Να ήρθα.
Όλο το χωριό χάρηκε στην παρουσία του νέου ιερέα.
Ο Ιερέας άρχισε αμέσως δουλειά πήγε σε όλους τους τάφους και διάβαζε την εξόδιο ακολουθία, βάπτισε και πάντρεψε όλους στο χωριό λειτουργούσε τους κοινωνούσε.
Μια μέρα καλεί του χωρικούς και τους λέγει ότι: θα φύγω τελείωσε η αποστολή μου.
Τότε το χωριό αναστατώθηκε, τώρα που ήρθε θα φύγεις;
Όμως ο ιερέας δεν άκουγε τους κατοίκους και ενέμενε στην απόφασή του.
Αφού οι χωρικοί κατάλαβαν ότι δεν γινόταν τίποτε τον ευχαρίστησαν για την προσφορά του και τον κατεβόδωσαν.
Μετά από μέρες πήγαν στον Πατριάρχη να τον ευχαριστήσουν που τους έστειλε παπά και να του πουν όταν μπορέσει να τους ξαναστείλει κάποιον ιερέα, αλλά ο πατριάρχης δεν ήξερε τίποτε. Τους είπε ότι εγώ δεν έστειλα κανέναν παπά γιατί δεν έχω, όμως περιμένετε μήπως ο πρωτοσύγκελος, σας έστειλε κάποιον για να σας εξυπηρετήσει.
Πήρε τηλέφωνο τον πρωτοσύγκελο αλλά ούτε αυτός είχε στείλει κανέναν.
Ο πατριάρχης τους είπε τι έκανε αυτός ο ιερέας στην ενορία;
οι χωρικοί είπαν μας πάντρεψε, μας βάπτισε, μας έκανε τις κηδείες των γονέων, μας έκανε ότι κάνει ένας παπάς.
Καλά είπε ο πατριάρχης δεν σας έδινε χαρτιά δεν έγραφε τα μυστήρια;
-βεβαίως είπαν οι χωρικοί μας έδινε χαρτιά και τα καταχώρισε στα βιβλία του Ναού.
– Δεν είδατε τι έγραφε; και πως υπέγραφε με τι όνομα;
-Ολα τα στοιχεία δέσποτα τα έγραφε στα ρουμανικά πολλά γράμματα δεν ξέρουμε γιατί την υπογραφή την έβαζε σε άλλη γλώσσα που δεν έχουμε ξαναδεί.
Ο πατριάρχης παρακάλεσε να πάνε να φέρουν τα βιβλία για να δει ποιος ήταν αυτός ο κληρικός.
Όταν του πήγαν τα βιβλία ο πατριάρχης έμεινε έκθαμβος δεν πίστευε στα μάτια του όντως όλα τα στοιχεία ήταν γραμμένα στα ρουμανικά ενώ το όνομα του ήταν γραμμένο στα Ελληνικά με το όνομα της υπογραφής Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως.
Πηγές: Δημήτριος Βελαώρας
πηγη diakonima.gr

 
Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Σωτήριες συμβουλές για επιβίωση σε βομβιστική επίθεση

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Το να νομίζεις ότι η Κωνσταντινούπολη είναι μακριά και σε εμάς «δεν γίνονται αυτά» καταρχήν κάνεις ΠΟΛΥ μεγάλο λάθος. Πολύ φοβάμαι μάλιστα ότι τώρα που θα αρχίσουν οι επαναπροωθήσεις – απελάσεις, τα μπαμ κυρίως στην πρωτεύουσα ίσως τελικά δεν θα είναι και τόσο μακριά.

Αν την γλιτώσαμε μέχρι τώρα ευθύνεται όχι και τόσο η αριστερίζουσα τακτική στο μεταναστευτικό, αλλά ο ίδιος ο Έλληνας και η αδιαφορία του. Όσο αυτή η αδιαφορία μικραίνει, τόσο θα αυξάνονται τα κρούσματα επιθέσεων και η έκρηξη βόμβας ίσως να μην είναι πια τόσο μακριά όσο νομίζουμε.

Σε κάθε περίπτωση στην Ελλάδα έχουν γίνει αρκετές βομβιστικές επιθέσεις και είτε από καλό σχεδιασμό, είτε από τύχη τα θύματα δεν ήταν πολίτες (συνήθως αστυνομικοί ήταν), οπότε οφείλουμε να γνωρίζουμε έστω τα βασικά, τα οποία σας παραθέτω προς μελέτη:

1.  Κατά τη διάρκεια της επίθεσης: 
1.1 Πέσε κάτω. Απλό αλλά το σημαντικότερο. Πέσε κάτω και μείνε κάτω για 30 δεύτερα. Αν το ωστικό κύμα δεν σε χτυπήσει στα πρώτα 10 δεύτερα τότε την γλίτωσες. Μένεις άλλα 20 δεύτερα για να σιγουρευτείς ότι δεν είναι κύμα επιθέσεων.
1.2 Το σημαντικότερο :Μείνετε  ήρεμοι. Σε μια επίθεση να ξέρετε ότι είστε ουσιαστικά μόνοι σας. Αν έχετε μαζί σας και άτομο που χρήζει προστασίας (γέρους, παιδιά κλπ), τότε βγάλτε από το κάδρο τον εαυτό σας, εστιάστε το πρόσωπο που σας χρειάζεται και αποφύγετε τον πανικό. Δύσκολο μεν, εφικτό δε.
1.3 Μόλις ακουστεί το μπαμ, τα μάτια οφείλουν να σκανάρουν τον χώρο. Προσωπικά στους χώρους που επισκέπτομαι ή διέρχομαι πάντα σκανάρω την περιοχή. Κολώνες, καθίσματα στηριγμένα στο δάπεδο ή στον τοίχο, γωνίες, φυσικά εμπόδια, αγάλματα, αποτελούν πρώτη τάξεως σημεία κάλυψης. Μείνετε μακριά από γυαλί ή εξαρτήματα, όπως τα παράθυρα, καθρέφτες, ντουλάπια και ηλεκτρικές συσκευές.
1.4. Τώρα που είστε κάτω ΜΗΝ ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΣΑΣ. Δεν βυθίζετε το πλοίο. Βόμβα είναι και η βόμβα έχει ωστικό κύμα. ΑΝ ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΕΙΤΕ. Το ωστικό κύμα χτυπά τον γεμάτο πνεύμονα και τον συνθλίβει. Στο Πακιστάν σε έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε ότι το 55% των θανάτων σε απόσταση άνω των 10μέτρων πέθανε γιατί κρατούσε την αναπνοή του. Οπότε να θυμάστε ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΦΤΕΣ ΑΝΑΣΕΣ είναι το μυστικό για να εξισορροπούμε την πίεση στο εσωτερικό του πνεύμονα μας.
1.5 Καλύψτε το στόμα και τα μάτια με οποιοδήποτε πανί, μπουφάν, μπλούζα. Ύφασμα να είναι και ότι να΄ναι (μόνο να μην είναι ακρυλικό γιατί κινδυνεύετΕ να λιώσει και να σας δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα).
1.6 Αφού είσαι ήδη κάτω βάλε πάνω από το κεφάλι οτιδήποτε κρατάς (τσάντα, λαπτοπ, βιβλίο, μπουφάν) και φρόντισε να είσαι σε θέση που δεν καταλαμβάνει χώρο. Όσο περίεργο και αν σου ακούγετε πρέπει να κάτσεις στο πλάι, γιατί έτσι το σώμα θα δεχθεί το ωστικό κύμα και τα θραύσματα μόνο στο 1/3 της ποσότητας που θα δεχθεί αν είναι οριζόντια στο δάπεδο.
1.7 Αφού περάσουν τα 30 δεύτερα από το μπαμ, κατευθυνθείτε αρχικά μακριά από το θόρυβο. Ξέρω ότι ψοφάτε να μάθετε τι έγινε, αλλά η πιθανότητα σειράς εκρήξεων (σιδηρόδρομος επιθέσεων) είναι πολύ πιθανός. Στο 65% των βομβιστικών επιθέσεων υπήρχε back up plan που χρησιμοποιήθηκε για να προκληθούν ακόμα μεγαλύτερες απώλειες.


2. Μετά την έκρηξη: 
2.1 Ακολουθήστε τις εντολές της αστυνομίας ή την ασφάλεια (security). Αν μια εκκένωση διατάσσεται, εγκαταλείψετε το κτίριο, το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τις οδηγίες που σας δίνουν. Προτιμήστε να στέκεστε κοντά στον τοίχο και όχι στο κέντρο. Καλό είναι να αποφύγετε το τρέξιμο. Σταθείτε στα δεξιά του τοίχου. Αυτοί που βιάζονται συνήθως τρέχουν στην αριστερή μεριά. Θυμηθείτε ότι το 30% των θυμάτων ΠΟΔΟΠΑΤΗΘΗΚΑΝ κατά την έξοδο.
2.2 Μην ξεχνάτε τα άτομα με ειδικές ανάγκες που μπορεί να χρειάζονται τη βοήθειά σας για την έξοδο.
2.3 Μην μετακινείτε σοβαρά τραυματίες, εκτός αν είναι σε προφανές, άμεσο κίνδυνο, όπως μια κατάρρευση κτιρίου ή πυρκαγιά.
2.4 Κάθε σωλήνας που βλέπετε είναι μια πιθανή εστία ανάφλεξης. Άρα τους αποφεύγετε.
2.5 Το ασανσέρ (ανελκυστήρας) είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΕΙΔΟΣ. Το ίδιο ισχύει και για τον τεμπέλη (κυλιόμενες).
2.6 Εγκαταλείψετε  το κτίριο όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Μην σταματήσετε να ανακτήσετε προσωπικά αντικείμενα ή να κάνετε τηλεφωνικές κλήσεις.
2.7 Θυμηθείτε οτιδήποτε μπορεί να σας έρθει στο κεφάλι. Οπότε βλέπε τα πάντα, τα παρατηρείτε και διέρχεστε μόνον όταν είστε 100% σίγουροι ότι δεν θα πέσει πάνω σας.

3. Σε περίπτωση εγκλωβισμού : 
3.1 Αν έχετε εγκλωβισθεί να θυμάστε ότι φωνάζοντας δεν κερδίζετε τίποτα. Μόνο να αναπνέετε πολύ σκόνη.  Βρείτε οποιοδήποτε θραύσμα και αρχίστε να το χτυπάτε όπου βρείτε. Οι σωληνώσεις μεταφέρουν τον ήχο μέχρι και 2 χλμ μακριά…
3.2 Δεν κουνιόμαστε αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Κρατάμε όλη την ενέργεια μας. Συνήθως τα διασωστικά συνεργεία δεν χρειάζονται πάνω από 1-2 ώρες για να σκανάρουν μια περιοχή και να σας εντοπίσουν.

4. Φθάσετε στην έξοδο… Τώρα;
4.1 Έχουμε πάντα υπόψη ότι μπορεί οι επιθέσεις να είναι οργανωμένες. Οπότε δεν εφησυχάζουμε. Αναφέρουμε οτιδήποτε – ακόμα και απλό να είναι – στο προσωπικό του ΕΚΑΒ. Ένα πρήξιμο, ένα μελάνιασμα μπορεί να κρύβει εσωτερική αιμορραγία ή σοβαρή μόλυνση.
4.2 Μην χρησιμοποιείτε σπίρτα ή αναπτήρες. Οι σπινθήρες μπορεί να προκαλέσουν εκρήξεις .
4.3 Το ξέρω ότι θέλεις να μιλήσεις με τη μαμά σου, αλλά εσύ τώρα σώθηκες. Άλλοι μέσα στα συντρίμμια μπορεί να κινδυνεύουν. Οπότε δεν επιβαρύνουμε τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.
4.4 Δεν επιβαρύνουμε διασώστες, πυροσβέστες και αστυνομικούς. Είμαστε καλά και αυτοί πρέπει να τρέξουν γι΄αυτούς που έχουν πραγματικό πρόβλημα.
4.5 Αν έχουμε μικροτραυματισμό και μπορούμε να κινηθούμε μόνοι μας ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ να πάμε στο κοντινότερο νοσοκομείο. Εκεί θα σπεύσει το ΕΚΑΒ να μεταφέρει τους σοβαρά ασθενείς. Θα ταλαιπωρηθούμε και θα ταλαιπωρήσουμε κόσμο χωρίς ουσιαστικό λόγο.  Ένα απλό γδάρσιμο μας το φροντίζει ακόμα και ο φαρμακοποιός.
4.6 ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς… Ευνόητο είναι νομίζω…
Oι πληροφορίες έχουν αντληθεί από έντυπα που διανέμονται στο Ισραήλ και από εγχειρίδιο των πεζοναυτών των ΗΠΑ που υπηρετούν στο Πακιστάν.

Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός 




Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Bασίλι Ζάιτσεφ (1915 – 1991)

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ρώσος στρατιωτικός, ο πιο διάσημος ελεύθερος σκοπευτής στον Β'…
sansimera.gr
https://www.sansimera.gr/biographies/320


Ρώσος στρατιωτικός, ο πιο διάσημος ελεύθερος σκοπευτής στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο Bασίλι Ζάιτσεφ (Vasily Zaitsev) γεννήθηκε στις 23 Μαρτίου 1915 στο Γιελενίσκογιε των Ουραλίων. Το επίθετό του προέρχεται από τη λέξη zayats, που σημαίνει λαγός στα ρωσικά. Από μικρός κυνηγούσε κάστορες με ένα αυτοσχέδιο τόξο, που του είχε φτιάξει ο παππούς του. Σε ηλικία 12 ετών, ο πατέρας του Γκριγκόρι του χάρισε ένα παλιό όπλο. Ο νεαρός Βάσια άρχισε να κυνηγά ελάφια στις απέραντες στέπες της Σιβηρίας. Στο απαιτητικό κυνήγι του ελαφιού έμαθε την τέχνη της απόκρυψης και της σκόπευσης, τα δύο πιο σημαντικά προσόντα για ένα ελεύθερο σκοπευτή.
Κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, ο Βάσια Ζάιτσεφ «σκούριαζε» σε κάποια υπηρεσία του Σοβιετικού Ναυτικού. Μόνος του ζήτησε να μετατεθεί στην πρώτη γραμμή. Μία μικρή επίδειξη των ικανοτήτων του ήταν αρκετή για να πεισθούν οι ανώτεροί του. Τοποθετήθηκε στην 62η Στρατιά (1047ο Σύνταγμα Τυφεκιοφόρων της 284ης Μεραρχίας Πεζικού). Τον Σεπτέμβριο του 1942 η μονάδα του υπεράσπιζε με νύχια και με δόντια το Στάλινγκραντ (σημερινό Βόλγκογκραντ), το οποίο πολιορκούσε η 6η Γερμανική Στρατιά του Φον Πάουλους.
Ο Ζάιτσεφ διέπρεψε κι έγινε ο φόβος και ο τρόμος των Γερμανών. Καλυπτόμενος στα χαλάσματα της μαρτυρικής πόλης εξολόθρευσε επισήμως 243 Γερμανούς και ανεπίσημα πάνω από 400, στο διάστημα 10 Νοεμβρίου - 17Δεκεμβρίου 1942. Παράλληλα, σε ένα αυτοσχέδιο στρατόπεδο έξω από το Στάλινγκραντ μάθαινε τα μυστικά του ελεύθερου σκοπευτή σε άνδρες και γυναίκες. Τα «Λαγουδάκια» του (zaichata), όπως ονομάσθηκαν οι μαθητές του, ευθύνονται για 3.000 σκοτωμούς στρατιωτών του Άξονα.
Οι ελεύθεροι σκοπευτές υπήρξαν ένα σημαντικό εξάρτημα της σοβιετικής στρατιωτικής μηχανής στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Δρούσαν, κυρίως, στα μετόπισθεν του εχθρού, με αντικειμενικό σκοπό να προκαλέσουν σύγχυση και πτώση του ηθικού στο αντίπαλο στρατόπεδο.
Ο Ζάιτσεφ υπηρέτησε στο Στάλινγκραντ έως τον Ιανουάριο του 1943, όταν τραυματίστηκε στο μάτι από θραύσμα νάρκης. Αποθεραπεύτηκε και επέστρεψε στο πολεμικό μέτωπο του Δνείστερου με τον βαθμό του λοχαγού. Μετά τον πόλεμο διηύθυνε ένα εργοστάσιο στο Κίεβο και περιόδευε στη Σοβιετική Ένωση, διηγούμενος τα κατορθώματά του στο Στάλινγκραντ.
Τιμήθηκε με πολλά μετάλλια («Λένιν», «Μάχης του Στάλινγκραντ» κ.ά.) και ονομάστηκε «Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης». Πέθανε στο Κίεβο στις 15 Δεκεμβρίου 1991. Το όπλο του, ένα «Μοζίν - Ναγκάν», με το οποίο εξολόθρευσε εκατοντάδες Γερμανούς, φυλάσσεται στο Μουσείο της Μάχης του Στάλινγκραντ στο Βόλγκογκραντ της Ρωσίας.
Ο Ζάιτσεφ έγινε ευρύτερα γνωστός από την πολεμική περιπέτεια του Ζακ-Ζακ Ανό «Ο Εχθρός προ των Πυλών» (2001), παρότι δεν ήταν από τους πρώτους σε παραγωγικότητα ελεύθερους σκοπευτές. Η ταινία του γάλλου σκηνοθέτη αναφέρεται στη Μάχη του Στάλινγκραντ και την τριήμερη μονομαχία του Ζάιτσεφ με τον επίλεκτο σκοπευτή των Γερμανών ταγματάρχη Κένιχ. Η σύγκρουσή τους αυτή αμφισβητείται ιστορικά, αφού δεν υπάρχει σε κανένα στρατιωτικό αρχείο.
Μια άλλη εκδοχή της υποστηρίζει ότι αντίπαλός του δεν ήταν ο Κένιχ, αλλά ο συνταγματάρχης των SS, Χάιντζ Τόρβαλντ. Ίσως η ιστορία αυτή να εφευρέθηκε από κάποιο διοικητή του Κόκκινου Στρατού, προκειμένου να δώσει κουράγιο στους δοκιμαζόμενους στρατιώτες του. Ο Ζάιτσεφ στην αυτοβιογραφία του «Σημειώσεις ενός ελεύθερου σκοπευτή», αναφέρει το γεγονός, αλλά του δίνει μικρή έκταση.

Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Χρυσή ή Γαϊδουρονήσι

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη mykriti.gr.

Χρυσή ή Γαϊδουρονήσι

Η Χρυσή είναι ένα από τα 81 ακατοίκητα νησιά της Κρήτης, απέχει περίπου 8 ναυτικά μίλια νότια από την Ιεράπετρα και έχει μήκος…
checkincreta.com

http://www.checkincreta.com/gr/beaches/xrusi-i-gaidouronisi-93

Η Χρυσή είναι ένα από τα 81 ακατοίκητα νησιά της Κρήτης, απέχει περίπου 8 ναυτικά μίλια νότια από την Ιεράπετρα και έχει μήκος που φτάνει τα 5 χιλιόμετρα και μέσο πλάτος περίπου 1 χιλιόμετρο.
Το πιο ψηλό σημείο του νησιού ονομάζεται Κεφάλα και βρίσκεται σε ύψος 31 μέτρων. Πρόκειται για έναν επίγειο παράδεισο με παραλίες από ξανθή και λευκή άμμο, που χρωματίζονται ροζ σε πολλά σημεία από τα θραύσματα κοχυλιών και καταγάλανα κρυστάλλινα νερά. Στη Χρυσή υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο κεδρόδασος έκτασης 350 στρεμμάτων με μεγάλους, εντυπωσιακούς, αιωνόβιους κέδρους, ενώ έχουν βρεθεί 49 είδη απολιθωμάτων πάνω στα ηφαιστειακά πετρώματα του νησιού. Στις βόρειες ακτές, δηλαδή στις παραλίες Μπελεγρίνα, Χατζηβόλακα και Καταπρόσωπο, υπάρχει τεράστιος αριθμός μικρών κοχυλιών και αυτές οι παραλίες είναι λίγο οργανωμένες με ξαπλώστρες και ομπρέλες. Στη νοτιοανατολική πλευρά του νησιού, στη θέση Βουγιού Μάτι, υπάρχει το λιμανάκι για τα καραβάκια που μεταφέρουν τους επισκέπτες, μια ταβέρνα καθώς και μια πολύ ωραία παραλία. Η πρόσβαση στο νησί γίνεται καθημερινά με μικρά πλοία από την Ιεράπετρα και το ταξίδι διαρκεί λιγότερο από μία ώρα. Καλό θα είναι ο επισκέπτης να γνωρίζει ότι στο Γαϊδουρονήσι απαγορεύεται -τυπικά- η κατασκήνωση, η αλλαγή των σημάνσεων των μονοπατιών αλλά και η συλλογή κοχυλιών και άμμου. Το μέρος είναι ιδανικό για χαλάρωση και ηρεμία και δίνει την εντύπωση στον επισκέπτη ότι βρίσκεται σε κάποιο εξωτικό νησί.



Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Λιμάνι η Παχιά Άμμος τη δεκαετία του '40!

http://www.madeincreta.gr/el/article/%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%B9%CE%AC-%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-40-%CE%B4%CE%B5%CF%87%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AE%CF%82

Λιμάνι η Παχιά Άμμος τη δεκαετία του '40! Δεχόταν το πλοίο της γραμμής


Ιστορικά πλοία ένωναν τους νομούς της Κρήτης με τον Πειραιά αλλά και μεταξύ τους.
πλοία αικατερίνη κρήτη δρομολόγια

Της Κορίνας Καφετζοπούλου 
Πριν την τραγωδία της  «Φαλκονέρας» και τη δημιουργία των δυο κρητικών εταιρειών της ΑΝΕΚ και των Μινωικών πολλά ήταν τα πλοία που "έκαναν" τη γραμμή Κρήτη - Πειραιάς.
Τα δρομολόγια δεν ήταν καθημερινά, αλλά εκτελούνταν συνήθως δυο με τρεις φορές την εβδομάδα. Ούτε οι διαδρομές, φυσικά, ήταν οι ίδιες, μα ούτε και οι ώρες.
Τα πλοία έκαναν το γύρο της Κρήτης πριν τον τελικό τους  προορισμό, που ήταν το λιμάνι του Πειραιά.
δρομολόγια λασίθι πλοίο σκύρος
Το σύνηθες, μάλιστα, ήταν το δρομολόγιο να περιλαμβάνει τους τρεις από τους τέσσερις νομούς του νησιού: Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Σούδα με αναχώρηση από Πειραιά το απόγευμα στις 6 ή στις 8 το βράδυ, ενώ εκτελούνταν και μεσημβρινά δρομολόγια.

Αν και ο νομός Λασιθίου βρίσκεται στην άκρη της Κρήτης, και στις μέρες μας γνωρίζει πρόβλημα διασύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα, όπως μαρτυρά ανακοίνωση δρομολογίου που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Καθημερινή (Οκτώβριος 1946), το  πλοίο "Σκύρος" (ημέρα Παρασκευή και ώρα 8μμ) εκτελούσε τότε το δρομολόγιο Ηράκλειο, Σητεία ,Παχιά Άμμος , Άγιος Νικόλαος, Πειραιά!
Ορισμένα μόνο  πλοία έκαναν απευθείας τη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς αν και σπάνια.
Σε αυτό τα "ταξίδι" επιλέξαμε μόνο μερικά από τα πλοία που πέρασαν από το Λιμάνι του Ηρακλείου  αγναντεύοντας το μέγαρο Φυτάκη, τα Νεώρια, διότι όλα  ήταν αλλιώς ... ακόμα και η διαδρομή του πλοίου.
Τα ταξίδια αφορούν στις δεκαετίες του ’40,’50,'60 και τα πλοία που παρουσιάζει το MadeinCreta είναι το "Ελένη", το "Καδιώ", "Έλλη", "Αικατερίνη", "Κανάρης", "Αγγέλικα", "Έσπερος" και το "Κρήτη".    
Τα πιο πολλά, μάλιστα, ήταν πολεμικά –κορβέτες – που μετασκευάστηκαν σε επιβατηγά
ελένη πλοίο κρήτη δεκαετία '40«Ελένη» : Ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία.  Κατασκευάστηκε το 1903 στα ναυπηγεία του Βελγίου. Το Μάρτιο του 1916 επιτάχθηκε από το Ρώσικο ναυτικό. Το 1923 πουλήθηκε στο Γιώργο Μ. Εμπειρίκο και μετονομάστηκε «Ελένη».
Οι Γερμανοί το χρησιμοποίησαν στην κατοχή ως πλωτό νοσοκομείο, ενώ στην συνέχεια κατασχέθηκε από τους συμμάχους.
Έγινε δικαστικός αγώνας για να περιέλθει στην Αικατερίνη χήρα Κων. Κανάρη το γένο Γ.Μ Εμπειρίκου.καδιώ πλοίο κρήτη δεκαετία '40
«ΚΑΔΙΩ»: Κατασκευάστηκε ως κορβέτα για το καναδικό ναυτικό το 1943 στα ναυπηγεία του καναδά το 1947 περιήλθε στην οικογένεια Σιγάλα.     
έλση πλοίο κρήτη δεκαετία '40«ΕΛΛΗ»: Έχει παρόμοια ιστορία με την «ΕΛΕΝΗ» Κατασκευάστηκε το 1929, ήταν Ιταλικό πλοίο , κατασχέθηκε από τους  Γερμανούς  ενώ ταξίδευε στο Αιγαίο  μετατράπηκε και αυτό σε πλωτό νοσοκομείο . Το 1945 παραχωρήθηκε στην ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο  των πολεμικών επανορθώσεων. Άλλαξε πολλές ονομασίες, ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, ΕΛΣΗ, ΕΛΛΗ ΤΟΓΙΑ , ΕΛΛΗ . Οι τελευταίοι ιδιοκτήτες του ήταν τα αδέρφια Τυπάλδου.
αικατερίνη πλοίο κρήτη δεκαετία '40αικατερίνη πλοίο κρήτη δεκαετία '40
«Αικατερίνη» : Κατασκευάστηκε το 1941 στα βρετανικά ναυπηγεία έκανε το δρομολόγιο Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά κάθε Παρασκευή στις 6μμ, το 1955.αγγέλικα
«ΑΓΓΕΛΙΚΑ»:  Κατασκευάστηκε το 1910 στα βρετανικά ναυπηγεία. Έκανε και αυτό δρομολόγια στα λιμάνια του νησιού.
Το ίδιο και τα πλοία « Καραϊσκάκης» και «Κανάρης», πιο σύγχρονα κατασκευάστηκαν το 1952 και διαφημίζονταν ως πλοία του χειμώνα, καθώς είχαν ... και θέρμανση!
καραϊσκάκης κανάρης πλοίο κρήτη δεκαετία '40
κρήτη πλοίο κρήτη δεκαετία '40«ΚΡΗΤΗ». Των εφοπλιστών Τυπάλδου κατασκευάστηκε ως επιβατηγό φορτηγό το 1929 στα βρετανικά ναυπηγεία. Το 1959 ονομάστηκε «ΚΡΗΤΗ». Παροπλίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
έσπερος πλοίο κρήτη δεκαετία '40«ΕΣΠΕΡΟΣ». Κατασκευάστηκε  το 1943 ως ναρκοθέτης στα γερμανικά ναυπηγεία. Χρησιμοποιήθηκε  από τους Γερμανούς  πήγε στα  χέρια των Άγγλων και αγοράστηκε το 1962 από την Ατμοπλοΐα Καβουνίδου Α.Ε.
Έκανε το 1964 τη γραμμή Ηράκλειο- Πειραιάς κάθε Δευτέρα –Τετάρτη και Σάββατο στις 6.30 μμ και κάθε Παρασκευή στις 12  το μεσημέρι.       
*Το πολύτιμο αυτό φωτογραφικό  υλικό  και οι πληροφορίες υπάρχουν  στην  έκδοση του Γιώργου Μ. Φουστάνου με τίτλο "Ελληνική Ακτοπλοΐα 1945-1995". 




Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Αυτός είναι ο χάρτης της Αθήνας με τους χώρους καταφυγής

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΌΛΑ στο μικροσκόπιο.

Προσοχή! Αυτός είναι ο χάρτης της Αθήνας με τους χώρους καταφυγής σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης!!! Κρατήστε τον και διαδώστε! http://mikroskopio.gr/prosochi-aftos-ine-o-chartis-tis-ath…/

mikroskopio.gr

Οι δράσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και κινδύνων από πλημμυρικά και σεισμικά φαινόμενα εξετάστηκαν σε σημερινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αθηνών, υπό την προεδρία του αντιπεριφερειάρχη, Γιώργου Καραμέρου, παρουσία του υποστράτηγου Πυροσβεστικής, Κωνσταντίνου Γιόβα.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης επισημάνθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης των σχεδίων ως προς την εκκένωση χώρων δημοσίων υπηρεσιών, καθώς και χώρων καταυλισμού και στέγασης πληγέντων, ενώ δόθηκαν οδηγίες για συνεχή καθαρισμό ρεμάτων και φρεατίων συλλογής ομβρίων και απομάκρυνση διάσπαρτων υλικών από χώρους όπου εκτελούνται δημόσια ή ιδιωτικά έργα.
«Τα σεισμικά φαινόμενα και οι ακραίες καιρικές συνθήκες δεν ελέγχονται. Μπορούμε, όμως, να λάβουμε προληπτικά μέτρα, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τα προβλήματα και τους κινδύνους που ελλοχεύουν στην ίδια την ανθρώπινη ζωή» υπογράμμισε ο κ. Καραμέρος. «Σε αυτήν την κατεύθυνση προτεραιότητά μας είναι η αντιπλημμυρική θωράκιση της βόρειας Αθήνας, οι προσεισμικοί έλεγχοι, και μάλιστα σε δύο επίπεδα, σχολείων, νοσοκομείων, πολιτιστικών και αθλητικών κέντρων, δημόσιων κτιρίων κ.ά., καθώς και η διαρκής ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών», πρόσθεσε.
Σημειώνεται, ότι στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής καταγράφονται και απεικονίζονται με χάρτες όλοι οι χώροι καταφυγής που έχουν προτείνει οι δώδεκα δήμοι της Βόρειας Αθήνας. Παράλληλα, έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα έργων 20 ολοκληρωμένες παρεμβάσεις για αντιπλημμυρικά έργα, κατασκευή ή επέκταση δικτύων ομβρίων υδάτων, καθώς και διευθετήσεις ρεμάτων με σεβασμό στο τοπικό οικοσύστημα. Τα έργα, προϋπολογισμού σχεδόν 40 εκατομμυρίων ευρώ, αφορούν τους δήμους Αγίας Παρασκευής, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Νέας Ιωνίας, Πεντέλης, Φιλοθέης-Ψυχικού και Χαλανδρίου.
Δείτε εδώ αναλυτικά όλους τους χώρους καταφυγής/συγκέντρωσης.



Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Δημοφιλείς αναρτήσεις