Η ψυχολογία της δυνατής εξέλιξης του ανθρώπου Peter Ouspensky (Πήτερ Ουσπένσκυ)
Το πρώτο βήμα στην απόκτηση υψηλής συνειδητότητας είναι η κατανόηση του ότι δεν είμαστε συνειδητοί.
Μιλάμε μόνο για συνειδητότητα και αυτοματισμό. Αν ένας ρόλος είναι
μηχανικός, πρέπει να τον παρατηρήσουμε και όχι να ταυτιστούμε μαζί του.
Το πιο δύσκολο πράγμα είναι να παίζετε το ρόλο του εαυτού σας συνειδητά.
Όταν κάποιος συνειδητοποιεί ότι είναι κοιμισμένος, εκείνη τη στιγμή αυτός είναι ημι-αφυπνισμένος.
Η πειθαρχία είναι καλή αν είναι πειθαρχία. Μα αν είναι απλά μια
αυθαίρετη εφεύρεση, τότε δε μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Η πιο σημαντική
όψη της πειθαρχίας είναι το να μην εκφράζουμε αρνητικά συναισθήματα. Οι
μηχανιστικές αγγαρείες δε μπορούν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα, μα αν
πιάσετε τον εαυτό σας σε μια στιγμή αρνητικών συναισθημάτων και το
σταματήσετε- αυτό είναι πειθαρχία.
Ξεκινάμε με τον πλουραλισμό μας. Όταν πρωτομίλησα για τα πολλά "εγώ" μέσα μας, είπα πως καινούρια "εγώ" ξεπηδούν κάθε στιγμή, ελέγχουν τα πράγματα για λίγο και εξαφανίζονται και πολλά από αυτά δε συναντιούνται ποτέ. Όταν συνειδητοποιείτε ότι δεν είστε ένας, αλλά πολλοί, ότι γνωρίζετε κάτι στα σίγουρα το πρωί και το απόγευμα δε γνωρίζετε τίποτα γι' αυτό, τότε αυτή η συνειδητοποίηση είναι η αρχή. Δεν εννοώ ότι αν συνειδητοποιήσουμε αυτόν τον πλουραλισμό μπορούμε να τον αλλάξουμε και να γίνουμε διαφορετικοί, αλλά αυτή η συνειδητοποίηση είναι το πρώτο βήμα.
Η μελέτη της ψευδούς προσωπικότητας είναι μία από τις πιο γρήγορες μεθόδους για την αυτοενθύμηση.
Όσο πιο πολύ καταλαβαίνετε την ψευδή προσωπικότητά σας, τόσο πιο πολύ θα θυμάστε τον εαυτό σας. Αυτό που εμποδίζει την αυτοενθύμηση είναι, πρώτιστα, η πλαστή προσωπικότητα. Δε μπορεί και δεν επιθυμεί να γνωρίσει τον εαυτό της και δεν επιθυμεί να αφήσει καμία άλλη προσωπικότητα να θυμηθεί. Προσπαθεί με κάθε δυνατό τρόπο να σταματήσει την αυτοενθύμηση, παίρνει κάποια μορφή ύπνου και την αποκαλεί αυτοενθύμηση. Τότε είναι αρκετά χαρούμενη. Δεν πρέπει να εμπιστεύεστε την πλαστή σας προσωπικότητα- τις ιδέες, τα λόγια, τις πράξεις της. Δε μπορείτε να την καταστρέψετε, αλλά μπορείτε να την καταστήσετε παθητική για κάποιο χρονικό διάστημα και τότε, λίγο λίγο, μπορείτε να την αποδυναμώσετε.
Η ταύτιση είναι κάτι πολύ δύσκολο να περιγραφεί, διότι δεν υπάρχουν ορισμοί. Έτσι όπως υπάρχουμε, δεν είμαστε ποτέ ελεύθεροι από την ταύτιση. Αν πιστεύουμε ότι δεν ταυτιζόμαστε με κάτι, ταυτιζόμαστε με την ιδέα της μη ταύτισης.
Ξεκινάμε με τον πλουραλισμό μας. Όταν πρωτομίλησα για τα πολλά "εγώ" μέσα μας, είπα πως καινούρια "εγώ" ξεπηδούν κάθε στιγμή, ελέγχουν τα πράγματα για λίγο και εξαφανίζονται και πολλά από αυτά δε συναντιούνται ποτέ. Όταν συνειδητοποιείτε ότι δεν είστε ένας, αλλά πολλοί, ότι γνωρίζετε κάτι στα σίγουρα το πρωί και το απόγευμα δε γνωρίζετε τίποτα γι' αυτό, τότε αυτή η συνειδητοποίηση είναι η αρχή. Δεν εννοώ ότι αν συνειδητοποιήσουμε αυτόν τον πλουραλισμό μπορούμε να τον αλλάξουμε και να γίνουμε διαφορετικοί, αλλά αυτή η συνειδητοποίηση είναι το πρώτο βήμα.
Η μελέτη της ψευδούς προσωπικότητας είναι μία από τις πιο γρήγορες μεθόδους για την αυτοενθύμηση.
Όσο πιο πολύ καταλαβαίνετε την ψευδή προσωπικότητά σας, τόσο πιο πολύ θα θυμάστε τον εαυτό σας. Αυτό που εμποδίζει την αυτοενθύμηση είναι, πρώτιστα, η πλαστή προσωπικότητα. Δε μπορεί και δεν επιθυμεί να γνωρίσει τον εαυτό της και δεν επιθυμεί να αφήσει καμία άλλη προσωπικότητα να θυμηθεί. Προσπαθεί με κάθε δυνατό τρόπο να σταματήσει την αυτοενθύμηση, παίρνει κάποια μορφή ύπνου και την αποκαλεί αυτοενθύμηση. Τότε είναι αρκετά χαρούμενη. Δεν πρέπει να εμπιστεύεστε την πλαστή σας προσωπικότητα- τις ιδέες, τα λόγια, τις πράξεις της. Δε μπορείτε να την καταστρέψετε, αλλά μπορείτε να την καταστήσετε παθητική για κάποιο χρονικό διάστημα και τότε, λίγο λίγο, μπορείτε να την αποδυναμώσετε.
Η ταύτιση είναι κάτι πολύ δύσκολο να περιγραφεί, διότι δεν υπάρχουν ορισμοί. Έτσι όπως υπάρχουμε, δεν είμαστε ποτέ ελεύθεροι από την ταύτιση. Αν πιστεύουμε ότι δεν ταυτιζόμαστε με κάτι, ταυτιζόμαστε με την ιδέα της μη ταύτισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου