Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΠΕΡΑΣΑ ΑΥΡΙΟ του Μάρκου Ξύδα *

πηγή http://www.onestory.gr/post/32449542403

ΠΩΣ ΠΕΡΑΣΑ ΑΥΡΙΟ

του Μάρκου Ξύδα *
.
Σήμερα όλη μέρα από το πρωί η επικράτεια περίμενε με αγωνία τον Παπαδήμο να αναλάβει πρωθυπουργός, η μαμά ήταν ανήσυχη, το ίδιο και οι γειτόνισσες που βγήκαν στον μαχαλά μας και αντί του συνηθισμένου κουτσομπολιού τιτίβιζαν σαν χελιδόνια με έκδηλο άγχος για το μέλλον της χώρας και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της… Hταν όλοι τόσο ανήσυχοι που δεν ασχολήθηκαν με τα κερατώματα και τις πομπές της γειτόνισσας (αυτής που μένει τρία στενά παραπάνω και βάζει μέσα τους αγαπητικούς από το παράθυρο όταν ό άντρας της φεύγει νωρίς για τη δουλειά). Η κυρία Μαρία μάλιστα δήλωσε ότι δεν θα έβλεπε STAR, διότι σε τέτοιες κρίσιμες ώρες δεν ήταν ώρα για να βλέπουμε τα βυζιά της Μελέτη αλλά ούτε τους αναίτια χαρούμενους συμποσιαστές της.
Εγώ το έπαιζα ψιλό-αδιάφορος αφού η όλη κατάσταση μας βόλευε, ήταν μια αναμπουμπούλα που εμείς τα λυκόπουλα την γουστάραμε όχι για κάποιο ιδιαίτερο λόγο αλλά γιατί σε κάποια φάση πετάχτηκε η γιαγιά μου και δήλωσε “στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται”, κάτι το οποίο έμοιαζε να δένει με την πρωινή μας ραστώνη.
Στο παράλληλο σύμπαν του σχολείου θα ξεκινούσε η δεύτερη ώρα, όμως εγώ καθόμουν με τον Αντρέα, όχι ακριβώς δίπλα αλλά από κάτω του (ο Ανδρέας καθόταν πάντα σε ένα κλαδί από τότε που τον θυμάμαι, τον είχα ρωτήσει το λόγο και μου είπε ότι ο μπαμπάς του ήτανε στην κλαδική του ΠΑΣΟΚ, και ο δικός μου ήτανε αλλά δεν με άφηνε να ανεβαίνω στα κλαδιά γιατί όπως μου τόνιζε: “αυτά τα πράγματα είναι για πιθήκους”, όταν όμως ζήταγα διευκρινήσεις τι από τα δύο εννοεί για το ΠΑΣΟΚ ή τα κλαδιά δεν απαντούσε και η κουβέντα τελείωνε κάπου εκεί), τέλος πάντων εκείνη ακριβώς την στιγμή ή μια παραδίπλα ήρθε ο παπάς του χωριού μας και ξαφνιαστήκαμε διότι ποτέ δεν ερχόταν μόνος τους αλλά πάντα με τον αστυνομικό. Ο παπάς μας (καλός άνθρωπος) μας έβαλε μπροστά χωρίς να έχουμε κάνει κάτι συγκεκριμένο και αφού τα είπε με τις μανάδες μας, μας έβαλε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του και φύγαμε σηκώνοντας την άμμο που λέρωνε την μαύρη καρκινογόνο άσφαλτο του δρόμου.
Εμάς για να πω την αλήθεια κουτί μας ήρθε η βόλτα, μακριά από το σχολείο και ας είναι και με παπά, ο Αντρέας ήταν λίγο ανήσυχος διότι όπως μου είχε εξομολογηθεί κάποια άλλη φορά ο παπάς τον θώπευσε, του αντιγύρισα ¨θώπα ρε” (ξέχασα να πω ότι ο Αντρέας ήταν και τσεβδός) ¨εδω ο πατέρας σου σε χτυπούσε στην ταράτσα και σου χουν βγάλει και τραγούδι, για μια παρατήρηση του στυλ “σώπα ρε” κάνεις έτσι?
Τέλος πάντων κάποια στιγμή σταματήσαμε στην πλατεία της Χίου όπου γινόταν το αδιαχώρητο, μιλάμε για λαοθάλασσα, πλημμύρα. Ο κόσμος είχε μια περίεργη τριχρωμία ομοιόμορφη αλλά στα τρία. Ήτανε πολλοί παπάδες, πολλοί στρατιωτικοί και πολλές γιαγιάδες με μαύρα. Τότε ήταν που γύρισε ο πάπας μας και μας είπε ότι ενθρονίζουμε τον καινούργιο μας μητροπολίτη και είναι μια ευλογημένη μέρα και όλοι ήταν συγκινημένοι, ειδικά οι γιαγιάδες ήταν σε έκσταση και παροξυσμό κάποιοι φώναζαν άξιος και κάποιοι άλλοι σατανά-(ωσαννά) δεν κατάλαβα (μαλάκια που δεν πήρα το lower…) και από δίπλα η μπάντα παιάνιζε πανηγυρικά.
Όταν το ρολόι χτύπησε μία, όλοι αυτοί άρχισαν να φιλιούνται, να αγκαλιάζονται, να χειροκροτούν, μάλιστα οι πιο τρελαμένοι πετούσαν τριαντάφυλλα. Μιλάμε για μεγάλο πατιρντί, εμείς συνεχίσαμε να είμαστε στα ψιλοσταρχίδια μας, αλλά τότε έγινε κάτι που μου κέντρισε το ενδιαφέρον… Ξαφνικά ένας αέρας σηκώθηκε και όλοι μα όλοι άρχισαν να φιλάνε ένα βιβλίο με χοντρές σελίδες που το σήκωναν 4 (παπάδες) και αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι οι περισσότεροι κοιτούσαν χαμηλά το χώμα, λες και το φοβόταν (θα πρέπει να έγραφε κακά πράγματα), γιαυτό και γω ρώτησα μια γιαγιά δίπλα μου περί τίνος επρόκειτο και εκείνη μου απάντησε εκστασιασμένη από τα ταβορ και την κατάνυξη “ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ”. Τι θα πει ΚΕΝΗ? ο Αντρέας δεν ήξερε και αυτός αλλά πάντως μου απάντησε ότι διαθήκη ήταν κάτι που άφηνε κάποιος που πέθαινε στους δικούς του. Μπίνγκο ήξερα ποιον θα ρωτούσα… πετάχτηκα σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο και πήρα διαγαλαξιακά τον πατέρα μου και τον ρώτησα τι θα πει καινή, η απάντηση ήταν προφανής: κενή είναι η άδεια (μάλιστα μου την είπε γιατί έκανα κοπάνα από τα αρχαία).
Μοιράστηκα εκτός από το σοκολατούχο μου γάλα και την δύναμη της πληροφορίας με τον Αντρέα αλλά και πάλι δεν κολλούσε το όλο θέμα, τόοοοσος χαμός για τον μακαρίτη που στην διαθήκη δεν άφησε τίποτα, και γιατί φιλούσαν τότε αυτό το άδειο βιβλίο? πολλά πράγματα για έναν νεανικό νου, γιαυτό και δεν πτοήθηκα και ρώτησα την ίδια γιαγιά Trance η οποία μου απάντησε :”ΗΣΥΧΙΑ, είναι του ΘΕΟΥ, μην τα σκαλίζεις…”. Απτόητος συνέχιζα να σκαλίζω τη μύτη μου και να τσιγκλάω την γιαγιά για το ποιοι είναι όλοι αυτοί με τις στολές και τα πιστόλια και τα σοβαρά πρόσωπα, η γιαγιά γύρισε έτοιμη να με χέσει αλλά πιστεύω ότι η όλη επισημότητα την απέτρεψε…μου είπε μόνον : “αυτοί είναι το ΚΡΑΤΟΣ”. Χάος και μπλόκο αλλά ψιλοσταρχίδια μου, είπα και στον Αντρέα ότι η φάση δεν έλεγε καλύτερα να πηγαίναμε σχολείο όπως και κάναμε, εδώ δεν έχουμε πρωθυπουργό θα πανηγυρίζουμε για ένα άδειο βιβλίο?, εμείς από το Σεπτέμβρη δεν έχουμε βιβλία και το χουμε πάρει χαλαρά, τι άδειο -τι τίποτα, άμα κάνεις μια δουλειά να την κάνεις σωστά, τι δηλαδή κάναμε το εξώφυλλο και μέσα τίποτα? Αυτό έπρεπε να έχει κάνει και η Διαμαντοπούλου, αλλά εμάς δεν μας απασχολούσε του χρόνου θα πηγαίναμε στο Deere (ιδέα του μπαμπά του Αντρέα).
Μετά γύρισα σπίτι όπου η μαμά ήταν πολύ χαρούμενη γιατί είχαμε και πρωθυπουργό πλέον αλλά και καινούργιο μητροπολίτη. Αμέσως τη ρώτησα γιατί είμαστε χαρούμενοι και εκείνη με έστειλε να πλύνω τα χέρια μου και μου πε: “γιατί κανένα ΚΡΑΤΟΣ δεν μπορεί να είναι ακέφαλο όπως και καμιά εκκλησία”, ξανά χάος στο κεφάλι αλλά είχε ντολμαδάκια οπότε ψιλοσταρχίδια μου. Μέχρι και το απόγευμα ήμουν σε μια σύγχυση γι αυτό και αποφάσισα να διαβάσω κάτι ελαφρύ για να ξεδώσω, και εκεί που έψαχνα Εμπειρίκο έπεσε το μάτι μου σε ένα μαύρο βιβλίο με κόκκινα γράμματα “ΘΕΟΣ & ΚΡΑΤΟΣ”, Μπίνγκο σκέφτηκα και ψιλοέγραψα τον Εμπειρίκο.
.
Ο Μάρκος Ξύδας είναι πολιτικός μηχανικός και ζει όπου ξημερώσει το επόμενο εργοτάξιο. Του αρέσει η ελευθερία, η λογοτεχνία και κυρίως η διάδραση με ανθρώπους πρόθυμους να αμπελοφιλοσοφήσουν δίπλα στη θάλασσα μαζί με κρασί…

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις