Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Άγνωστος παραλήπτης

http://www.myfilm.gr/article1522.html


ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ
ADDRESS UNKNOWN
/ SUCHWIIN BULMYEONG
του Κιμ Κι Ντουκ
Υπόθεση:  
Τρεις περιθωριοποιημένοι έφηβοι είναι οι βασικοί ήρωες του τοπίου αυτής της ιστορίας, η οποία φωτίζει την παγκόσμια διάσταση μιας αυστηρά κορεατικής πραγματικότητας.             Κανένας από αυτούς δεν είναι ικανός να ξεφύγει από την αναπόφευκτη τραγωδία που πλησιάζει. Αποζητούν απελπισμένα την αγάπη και την αποδοχή αλλά καταλήγουν να  πνιγούν στο αίμα, με Άγνωστη Διεύθυνση.                                                                                                     Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Τορόντο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Ρότερνταμ
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Σαν Φρανσίσκο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Χονγκ Κονγκ
Σκηνοθεσία:Κιμ Κι Ντουκ                   Σενάριο:Κιμ Κι Ντουκ                                                  
Παραγωγοί: Seung-jae Lee (executive producer)
Πρωταγωνιστούν: Dong-kun Yang .... Chang-guk
Min-jung Ban
.... Eunok
Young-min Kim
.... Jihum
Eun-jin Bang
.... Chang-guk's Mom
Gye-nam Myeong
.... Jihum's father
In-ok Lee
.... Eun-ok's mother
Jae-hyeon Jo
.... Dog Eye

Οι μολυσμένες πληγές της Ιστορίας
Στον «Άγνωστο Παραλήπτη», ο Κιμ Κι Ντουκ ιχνηλατεί την σκληρότητα στα χρόνια της αποικιοκρατίας και του πολέμου της Κορέας. Όπως ο Αρτώ εισήγαγε «το θέατρο της σκληρότητας» έτσι ώστε να θεραπεύσει τον εαυτό του ( και κάποιους άλλους), ο Κιμ Κι Ντουκ με ταινίες γεμάτες αυτοκαταστροφή, βιασμούς, φόνους χρησιμοποιεί τον ακραίο τρόμο και τον σαδισμό όχι τόσο σαν μέσο παρά σαν θυσίες, προκειμένου η ανθρωπότητα να επιστρέψει σε ένα στάδιο πριν την απάνθρωπη, σκληρή πραγματικότητα. Μία δυνατή ταινία που, όπως και άλλες δουλειές του Κιμ Κι Ντουκ, συνδυάζει ταυτόχρονα το σοκ, τη θλίψη και τη φιλευσπλαχνία. Μια ταινία στο "κόκκινο" των ακραίων συναισθημάτων και των εκρηκτικών αντιδράσεων. Μια από τις περισσότερο πολιτικές στη μετεμφυλιακή νοτιοκορεατική κινηματογραφία, που αποκαλύπτει στον (έκπληκτο) αμύητο, απομακρυσμένο θεατή, τη μελαγχολία και τη συναισθηματική - ηθική διάλυση μιας περήφανης και συνεκτικής εθνότητας, που έτυχε να βρεθεί στην πρώτη ζώνη της αρχής του Ψυχρού Πολέμου. Ενός λαού που βίωσε την πιο βίαια και τελεσίδικη διχοτόμηση με τραύματα μισού αιώνα, τα οποία αντί να επουλωθούν μολύνονται και κακοφορμίζουν. Ο Κιμ Κι Ντουκ και ο γκροτέσκος κόσμος του, φυσικά κάνει ό,τι μπορεί για να αφήσει (να κρατήσει) αυτά τα τραύματα ανοιχτά.
"Κατά τη δική μου άποψη, η κορεάτικη κοινωνία έχει γίνει συνώνυμη με τη μανία και τη σκληρότητα, σε σημείο που είναι έτοιμη να εκραγεί. Από πού προέρχεται όλη αυτή η ένταση και η τεταμένη καχυποψία; Το ερώτημα αυτό με παρέπεμψε στο να εισάγω, σε πρώτο πλάνο, μία δόση ιστορικής πραγματικότητας στην ταινία μου. Το στοιχείο, όμως, το οποίο προσπάθησα να τονίσω μέσα από την ταινία, δεν είναι ένας διαπληκτισμός πάνω στην ιστορία, αλλά η χαμένη πνευματικότητα του λαού της Κορέας, μία πνευματικότητα που με τόσο πόθο αναζητούμε να ξαναποκτήσουμε."
Κιμ Κι Ντουκ

πηγή εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-08-07
...Στο συγκεκριμένο του πόνημα ο σκηνοθέτης εξετάζει τα τραύματα που προκάλεσε στη χώρα του η στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ περιστρεφόμενος γύρω από τις μίζερες ζωές τριών έφηβων χαρακτήρων οι οποίοι κατοικούν σε μια πόλη κοντά σε αμερικανική στρατιωτική βάση. Οι κάτοικοι της πόλης έχουν ως κύριο επάγγελμα τη σφαγή σκύλων για παραγωγή γκουρμέ κρέατος ενώ από τους τρείς ήρωες η μια έχει βλάβη στα μάτια ο δεύτερος είναι ένας ντροπαλός εικονογράφος και ο τρίτος γιός μιας ψυχικά άρρωστης Κορεάτισσας και ενός Αμερικανού στρατιώτη...
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εχθροί για Πάντα

 www.blogger.com/blogger.g?blogID=6710506241808586455#editor/target=post;postID=470025039124587326
 Εχθροί για Πάντα
Seraphim Falls Γουέστερν 2006, ΗΠΑ
 
Πέντε χρόνια μετά το τέλος του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου ένας άντρας δέχεται επίθεση από μια ομάδα οπλοφόρων. Έχουν επικεφαλής τον συνταγματάρχη Κάρβερ, ο οποίος προτίθεται να κυνηγήσει ανελέητα τον Γεδδεών, σε μια προσπάθεια να κλείσει ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν.
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
  • ΠΑΙΖΟΥΝ: 
    • Πιρς Μπρόσναν,
    • Αντζέλικα Χιούστον,
    • Λίαμ Νίσον        
    •  Αιματηρό γουέστερν που εξελίσσεται στα χρόνια μετά τον εμφίλιο της Αμερικής, το "Seraphim Falls" συνοδεύεται από τη λέξη "cult" στις περγαμηνές του τόσο εξαιτίας του εντυπωσιακού του κάστ όσο και λόγω της απόπειράς του να εκμοντερνίσει τους κανόνες ενός είδους εκτός μόδας, συνδυάζοντας την κλασσική αμερικανική αφηγηματική γραμμή με τη νατουραλιστική βία των σπαγγέτι. Στα χαρτιά, τουλάχιστον, φαντάζει άκρως απολαυστικό, με την υπόθεση να παρακολουθεί την αιματηρή διαμάχη μεταξύ δύο χαρακτήρων που τους ενώνει ένα μυστηριώδες παρελθόν, με πλήθος αθώων θυμάτων να την πληρώνουν ποικιλοτρόπως στο διάβα τους, μέχρι το τελικό ξεκαθάρισμα.                     
    •  πηγή : εφημερίδα  ΘΕΜΑ 12-08-2007                                                                                   σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω                                                                                                                                                

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Ο καλός ιππότης ζεί και βασιλεύει...

πηγή: εφημερίδα  ΘΕΜΑ  12-8-2007
 
Δολοπλοκίες σε μεσαιωνικά κάστρα, μυστικά, δολοφονίες και αποκρυφισμός είναι τα συστατικά του πιασάρικου ιστορικού μυθιστορήματος που μοσχοπουλάει. 
της  Τίνας  Μανδηλαρά
 
Ο μύθος του ιππότη παραμένει ζωντανός και όχι μόνο για τα κοριτσάκια                                  
                                                                           
Το λιθαράκι που έβαλε ο Νταν Μπράουν με τον "Κώδικα Ντα Βίντσι"φαίνεται να έπιασε τόπο: Τα ιστορικά μυθιστορήματα όχι μόνο έγιναν της μόδας, αλλά μετεξελίχτηκαν σε μια τεράστια βιομηχανία. Δολοφονίες σε μεσαιωνικά κάστρα, κωδικοποιημένα μυστικά, μπόλικος αποκρυφισμός και πάσης φύσεως δολοπλοκίες είναι μερικά από τα συστατικά που συνθέτουν το κοκτέιλ του "πιασάρικο"  ιστορικού μυθιστορήματος. Από τις παλιές ιστορίες των ιπποτών σιγά-σιγά φτάσαμε στα αστυνομικά σενάρια και από τις μεσαιωνικές δοξασίες στις μεταφυσικές προσεγγίσεις. Οι ιστορίες που διαβάζαμε παιδιά όχι μόνο δεν ξεπεράστηκαν αλλά κατέληξαν να μοιάζουν, κατά πολύ, με τα αλλοτικά βίπερ Νόρα. Ο καλός ιππότης, ο δαιμόνιος δολοπλόκος και τα μαγικά που θα λύσουν το μυστήριο, επαναλαμβάνονται κατά κόρον στις μεσαιωνικές μυθιστορηματικές καταστάσεις. Ακόμη κι αν το μυθιστόρημα εξελίσσεται στο παρόν (όπως ο "Κώδικας Ντα Βίντσι"), το άρωμα δεν παύει να είναι μεσαιωνικό: δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες εκδόσεις αφορούν σε ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται άμεσα με το θρύλο των Ναϊτών.Σύμφωνα άλλωστε με το μυθολογικό υπόστρωμα, οι Ναϊτες είχαν ανεξάντλητη δύναμη που οφειλόταν τόσο στο Άγιο Δισκοπότηρο όσο και στο χώρο του Ναού του Σολομώντα. Οι Ναϊτες είναι επίσης γνωστοί και από το ύφασμα που έφερε επάνω την εικόνα του Ιησού, την περίφημη Σινδόνη του Τορίνο.

Για τους ιππότες και το μεσαιωνικό σασπένς κυκλοφορούν αναρίθμητα μυθιστορήματα. Χαρακτηριστικό είναι, για παράδειγμα, ο "Θησαυρός των Ιπποτών" από την Ισπανίδα Ματίλτε Ασένσι και τις εκδόσεις Ψυχογιός. Η ιστορία εξελίσσεται το 1315, όταν ο Πάπας Ιωάννης ΚΒ, αναθέτει στον Γκαλθεράν Ντε Μπόρν, ιππότη του Τάγματος των Οσπιταλίων, την εξιχνίαση τριών θανάτων : του Πάπα Κλήμεντος Ε΄, του Βασιλιά Φιλίππου Δ΄ του Ωραίου και του σφραγιδοφύλακα. Τελικά το μυστήριο θα λύσειο ίδιος ο Γκαλθεράν εντοπίζοντας τις μυστικές κρύπτες του θησαυρού των Ναϊτών
ακολουθώντας το δρόμο του Αγίου Ιακώβου.
                                     
http://www.koraisbooks.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=254128&category_id=&option=com_virtuemart&Itemid=54&vmcchk=1&Itemid=54
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ                                                                                                                    
    Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ
  • Κύριος Συγγραφέας: ΑΣΕΝΣΙ ΜΑΤΙΛΝΤΕ- MATILDE ASENSI 
  • Εκδοτικός Οίκος: ΨΥΧΟΓΙΟΣ
  • Έτος έκδοσης: 2004
  • Σελίδες: -
  • ISBN: 9789602747643
  • Σύντομη Περιγραφή:
  • Ο Γκαλθεράν ντε Μπορν, ιππότης του Τάγματος των Οσπιταλίων, περίφημος γιατρός και ερευνητής, καλείται να αναζητήσει τα ίχνη του χαμένου θησαυρού των Ναϊτών. Ακολουθούμενος από τον νόθο γιο του, Γκαρθία, και απ τη γοητευτική Σάρα, μια εβραία μάγισσα με εξωτική ομορφιά, ο Γκαλθεράν θα διασχίσει όλη την κεντρική Ευρώπη απ τη Γαλλία ως την Κομποστέλα, αποκρυπτογραφώντας στο Δρόμο του Αγίου Ιακώβου τα σημάδια που φανερώνουν τις μυστικές κρύπτες του θησαυρού. Κυνηγημένος απ τους Ναΐτες, ερωτευμένος με τη μάγισσα κι αποκομμένος απ την έδρα του στη Ρόδο, ο Γκαλθεράν θα φτάσει ως το τέλος του Κόσμου, στις ακτές του Ατλαντικού, αναζητώντας τη λύτρωση και τη σωτηρία. Με φόντο την ταραγμένη Ευρώπη του 14ου αιώνα, η Ματίλντε Ασένσι αποτυπώνει θαυμάσια τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της εποχής, αναζητώντας απαντήσεις στα απόκρυφα μεσαιωνικά μυστικά, τα βυθισμένα για αιώνες στην αχλή του μύθου.
                            ------------------------------------------------
 
Αντίστοιχο είναι και το μυθιστόρημα της συντοπίτισσας της Ασένσι επίσης Ισπανίδας, Χούλιας Ναβάρο. Κι αυτή γράφει για την "Αδελφότητα της Ιεράς Συνδόνης" , ένα βιβλίο που κατάφερε να μοσχοπουλήσει, φτάνοντας μάλιστα και τα αντίτυπα του "Κώδικα". Επίκεντρο των εξελίξεων είναι, εν προκειμένω, ο καθεδρικός ναός του Τορίνο, όπου στεγάζεται η Ιερά Σινδόνη. Σύμφωνα μα την ιστορία -που θυμίζει έντονα τα βιβλία του Νταν Μπράουν-, στο Ιερό βρίσκεται νεκρός άντρας αγνώστων στοιχείων. Το μυστήριο καλείται να αποκαλύψει ο επιθεωρητής Μάρκο βαλόνι με τη συνδρομή μιας γυναίκας ιστορικού, τηυς Σοφίας Γκαλόνι, και μιας δημοσιογράφου. 
 

Προεπιλογή Χούλια Ναβάρρο (Julia Navarro) - "Η Αδελφότητα της Ιεράς Σινδόνης"


Τίτλος: Η αδελφότητα της Ιεράς Σινδόνης
Πρωτότυπος τίτλος: La hermandad de la Sabana Santa
Συγγραφέας: Χούλια Ναβάρρο (Julia Navarro)
Γλώσσα: Ισπανικά
Μετάφραση: Χριστίνα Θεοδωροπούλου
Εκδόσεις: Πατάκη
Έτος έκδοσης: 2005
Σελίδες: 512


Το συγκεκριμένο βιβλίο μου το είχε κάνει δώρο ένας φίλος το 2006, ο οποίος ήξερε την λατρεία μου για ιστορικά μυθιστορήματα με στοιχεία μυστηρίου. Ήταν τότε η μανία του κόσμου με τον Dan Brown, οπότε σκέφτηκα να άλλη μια συγγραφέας (η άγνωστη Χούλια Ναβάρρο) που καταπιάνεται με υπόθεση σχετική με τον Ιησού. Ομολογώ ότι δεν είχα σκεφτεί πόσο θα με έλκυε το συγκεκριμένο βιβλίο, καθώς ήξερα πάνω – κάτω την ιστορία της
Σινδόνης του Τορίνο από ντοκιμαντέρ. Παρόλα αυτά έμεινα με αρκετά καλές εντυπώσεις και θα το πρότεινα στο αναγνωστικό κοινό.

Λίγα λόγια για την υπόθεση από το οπισθόφυλλο :


Μια πυρκαγιά στον καθεδρικό ναό του Τορίνο, όπου λατρεύεται η Ιερά Σινδόνη, και ένας άντρας με κομμένη γλώσσα που έχασε τη ζωή του θα αποτελέσουν το έναυσμα για μια συνταρακτική αστυνομική έρευνα του Τμήματος Τέχνης με επικεφαλής τον ντετέκτιβ Μάρκο Βαλόνι. Μαζί με τη διορατική και ελκυστική ιστορικό Σοφία Γκαλόνι και μια φιλοπερίεργη δημοσιογράφο, η ομάδα του Βαλόνι καλείται να λύσει ένα αίνιγμα που ανάγεται στους Ναΐτες και φτάνει ως τις μέρες μας. Συνδετικός κρίκος στην πλοκή του έργου είναι μια ελίτ μορφωμένων, εκλεπτυσμένων και πανίσχυρων επιχειρηματιών. Οι ερευνητές δεν θα εγκαταλείψουν τις προσπάθειές τους να αποδείξουν ότι όσα συμβαίνουν στον καθεδρικό ναό συνδέονται με την Ιερά Σινδόνη και με τις αντιξοότητες που έχει περάσει στο διάβα των αιώνων, από τα χρόνια του Ιησού Χριστού ως τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, τη νέα Τουρκία, τη Γαλλία του Φίλιππου του Ωραίου, την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Σκοτία... Συνδυάζοντας ιστορία και φαντασία ως σημεία αφετηρίας, η Χούλια Ναβάρρο έχει συγγράψει ένα μυθιστόρημα που αφήνει τον αναγνώστη χωρίς ανάσα ανοίγοντας τις πύλες σ' ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν.

(Ας σημειωθεί ότι το βιβλίο στην πρωτότυπη έκδοσή του στα ισπανικά έγινε best – seller, ξεπερνώντας το μέχρι τότε νούμερο 1, Κώδικα Ντα Βίντσι. Το θέμα του και η πλοκή του εξάλλου θυμίζουν το έργο του Νταν Μπράουν.)

Αρκετά καλό λοιπόν το βιβλίο, που δίνει μια πειστική αν θέλετε ερμηνεία σχετικά με την υπόθεση της χρονολόγησης της Ιεράς Σινδόνης (δεν σας λέω παραπάνω!). Η αφήγηση παροντικών και ιστορικών γεγονότων γίνεται σε διαφορετικά κεφάλαια, δηλαδή η Ναβάρρο δεν κάνει εναλλαγές σκηνών παρελθόντος – παρόντος στο ίδιο κεφάλαιο, όπως κάνουν άλλοι συγγραφείς, και που συχνά κουράζει. Αντιθέτως, το ένα κεφάλαιο, παραδείγματος χάριν, αφορά το ιστορικό παρελθόν, ενώ το αμέσως επόμενο αφορά το παρόν και μόνο.


Επίσης, προειδοποιώ τους φίλους αναγνώστες να μην μπερδευτούν όπως εγώ σε σχέση με το βασίλειο της πόλης ΕΔΕΣΣΑ. Εκεί υπήρξε λίγο μπέρδεμα, καθώς εγώ ως ανυποψίαστη αναγνώστρια νόμιζα ότι αναφερόταν στην ελληνική πόλη Έδεσσα, ενώ στην ουσία επρόκειτο για το βασίλειο της Εδέσσας στην Μεσοποταμία (Λίβανος). (Αν και όπως γνωρίζουμε, όλα την ίδια προέλευση έχουν!) Μπορεί σε μερικούς να φαίνεται ως λεπτομέρεια αυτό που λέω, αλλά έχει άμεση σχέση με την υπόθεση του βιβλίου και πολλοί αναγνώστες σίγουρα μπερδεύονται και αναρωτιούνται ευλόγως πχ καλά πως μετακινήθηκε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από το ένα μέρος στο άλλο ο ιππότης; Χρειάζεται να φτάσει ο (Έλλην συγκεκριμένα) αναγνώστης στα μισά του βιβλίου για να καταλάβει το γεωγραφικό στίγμα των γεγονότων.


Γενικώς, περίμενα και αυτό το βιβλίο σαφώς καλύτερο. Σε μερικά σημεία με κούραζε λίγο η γραφή της Ναβάρρο, ενώ η σκιαγράφηση των χαρακτήρων μου φάνηκε ότι είχε αδυναμίες. Πάντως, στο σύνολό του, είχε ενδιαφέρουσα πλοκή. Πιστεύω ότι η συγγραφέας πάτησε στα βήματα του Μπράουν για την συγγραφή του βιβλίου αυτού και αυτό φαίνεται από την όλη δομή της ιστορίας, απλώς θεωρώ ότι ήταν πολύ καλή η ιδέα της να καταπιαστεί με την υπόθεση της Σινδόνης του Ιησού. Όντως ένα θέμα που ελκύει πολλούς…(και αυτό ακριβώς με κράτησε προσηλωμένη στην ανάγνωση της ιστορίας).


Καλή ανάγνωση!
Ελπίζω να το απολαύσετε!                                                                   ----------------------------------------------
 
Αντίστοιχο είναι και το σενάριο της "Τελευταίας Αδελφότητας" της Ρόμπιν Γιάνγκ, που καταφέρνει να συνδυάσει την εποχή των ιπποτών με τις μυθιστορηματικές προεκτάσεις. Η αδελφότητα τοποθετείται στα μέσα του 13ου αιώνα και εξελίσσεται στην Ευρώπη και στους Αγίους Τόπους. Το ιδιαίτερο στοιχείο του βιβλίου -τουλάχιστον όσον αφορά στο ιστορικό αιτούμενο- είναι ότι δεν εξιστορεί τα γεγονότα μόνο από την πλευρά των ιπποτών αλλά και από αυτή των Αράβων. Και πάλι, ήρωας του βιβλίου είναι ένας Ναϊτης ιππότης, ο Γουίλ Κάμπελ, που αποκαλύπτει το μυστικό μιας οργάνωσης που δρά κρυφά μέα στα πλαίσια του Τάγματος του Ναού. Μάγιστροι, βασιλείς, ιππότες, ενάρετες κόρες και πλανεύτρες πόρνες είναι οι χαρακτήρες που διατρέχουν το σύνολο του βιβλίου. Αυτοί φυσικά δίνουν τον τόνο της μεσαιωνικής εποχής μέσα από τις ίντριγκες, τον αποκρυφισμό και τις ιερουργικές τελετές. 

ISBN: 9789601622194
Συγγραφέας:
Περιγραφή
Από τις καυτές πεδιάδες της Συρίας ως τα βρόμικα σοκάκια του Παρισιού και του Λονδίνου, η "Τελευταία αδελφότητα" είναι η ιστορία του Γουίλ Κάμπελ, ενός νέου που ανδρώνεται σε καιρούς συνωμοσίας, πάθους, πολιτικών συγκρούσεων και πολέμων. Ο Γουίλ γαλουχήθηκε με τις αρχές και τον τρόπο ζωής του παντοδύναμου Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών. Και ενώ μία τραγωδία του παρελθόντος ρίχνει τη βαριά της σκιά στο μέλλον του, είναι αναγκασμένος να υποστεί τη μακρόχρονη σκληρή μαθητεία πλάι στο δύστροπο και οξύθυμο Εβεράρ. Καθώς προσπαθεί να επιβιώσει στη σκληρή πειθαρχία του Ναού, ο Γουίλ θα πασχίσει να καταλάβει πολλά από τα στοιχεία που απαρτίζουν τη ζωή του: το ίδιο του το παρελθόν, το επικίνδυνο μυστήριο που περιβάλλει τον Εβεράρ και τα συγκεχυμένα του αισθήματα για την Έλγουιν, μια δυναμική νέα γυναίκα που ο δρόμος της συνεχώς διασταυρώνεται με το δικό του.
Στο μεταξύ, στην Ανατολή ανέρχεται ένα καινούριο αστέρι. Όντας αδυσώπητος πολεμιστής και ιδιοφυής στρατιωτικός, ο Μπαϊμπάρς, πρώην σκλάβος, έχει γίνει ένας από τους λαμπρότερους στρατηγούς και ηγεμόνες της εποχής του. Στοιχειωμένος από τις κακουχίες των παιδικών και νεανικών του χρόνων, ωθείται από την άσβεστη δίψα να ελευθερώσει το λαό του από τους Ευρωπαίους εισβολείς στα πάτριά του εδάφη.
Με ρυθμούς που κόβουν την ανάσα και καταιγιστική δράση, η "Τελευταία αδελφότητα" ζωντανεύει τη συγκλονιστική εκείνη σύγκρουση πολιτισμών, που στη Δύση έμεινε στην ιστορία με ο όνομα "Σταυροφορίες"
                         ------------------------------------------------------ 

Φυσικά, μια και μιλάμε για Ναϊτες και μύθους, να μη ξεχάσουμε και το χαρακτηριστικό 
"Ο τελευταίος Ναϊτης" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνι και βαδίζει στο κλίμα των αστυνομικών μυθιστορημάτων πάντοτε πασπαλισμένο με το απαραίτητο ιστορικό αλατοπίπερο

http://www.bibliopolio.gr/%CE%9F-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82-%CE%9D%CE%B1%CE%90%CF%84%CE%B7%CF%82-p-165004.html

Ο τελευταίος ΝαΐτηςΟ τελευταίος Ναΐτης

The last templar
Συγγραφέας: Khoury, Raymond
Μεταφραστής: Καρακατσάνη, Ρένα
Εκδότης: Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Σειρα: Ξένη Λογοτεχνία
ISBN: 960-14-1139-9
Έτος Έκδοσης: 2005
Κωδικός προϊόντος: 100946


Το 1291, στην κόλαση πυρός και σιδήρου, στη φλεγόμενη πόλη της Άκρας, που από στιγμή σε στιγμή θα πέσει στα χέρια των Αράβων, ένας νεαρός Ναΐτης κι ο μέντοράς του προσπαθούν να αποδράσουν και να περισώσουν ένα μυστηριώδες κασελάκι που τους εμπιστεύτηκε ο ετοιμοθάνατος μέγας μάγιστρος του τάγματος. Το πλοίο όμως που τους μεταφέρει στη σωτηρία εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει το παραμικρό ίχνος.
Στη σύγχρονη Νέα Υόρκη, στα εγκαίνια μιας έκθεσης με θησαυρούς του Βατικανού στο Μητροπολιτικό Μουσείο, τέσσερις έφιπποι μασκοφόροι, ντυμένοι Ναΐτες ιππότες, εισβάλλουν στο μουσείο και σκορπούν τον όλεθρο μέχρι να φτάσουν στην πολύτιμη λεία τους. Η Τες, μια αρχαιολόγος που παρευρίσκεται στην εκδήλωση, παρακολουθεί έντρομη τον αρχηγό των εφίππων να παίρνει στα χέρια του μια παράξενη συσκευή-έκθεμα. Ο μυστηριώδης ιππότης ψιθυρίζει ευλαβικά μια φράση στα λατινικά και οδηγεί την ομάδα του έξω από το μουσείο, για να εξαφανιστούν μες στη νύχτα.
Ο επικεφαλής των πρακτόρων του FBI που αναλαμβάνει την υπόθεση και η αρχαιολόγος θα παρασυρθούν στη δίνη μιας σκοτεινής και καλά κρυμμένης ιστορίας. Ένα ανελέητο κυνηγητό ξεκινά, ένα αμείλικτο παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, όπου αδίστακτοι δολοφόνοι αλλά και άνθρωποι υπεράνω πάσης υποψίας θα ταξιδέψουν σε τρεις ηπείρους, στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν το χαμένο μυστικό των Ναϊτών.
                        -------------------------------------------------


Αναπόσπαστα συνδεδεμένο με τους Αγίου Τόπους και την ιστορία τους είναι και το Βυζάντιο. Τα μυστικά της χριστιανικής πίστης και τον τρόπο εξάπλωσής τους μας διηγείται "Ο κυνηγός του χρόνου" της Κατρίν Λάνγκε. Κεντρικός ήρωας εδώ είναι ένα πρόσωπο της δικής μας παράδοσης, ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου, Κωνσταντίνος, που προσπαθεί να ανιχνεύσει την αντίφαση του χρόνου. Για την ακρίβεια, το πρόβλημα προέρχεται από τη δυσκολία απόδοσης της Αγίας Γραφής, που μετρά διαφορετικά τον χρόνο. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος παίρνει την πρωτοβουλία και προσθέτει στο ημερολόγιο, κρυφά, 300 χρόνια που δεν υπήρξαν ποτέ. Πρόκειται για ένα μυστικό που φυλάσσεται για χρόνια και είναι δημιουργός απρόβλεπτων εξελίξεων.

Κυνηγός του χρόνουΚυνηγός του χρόνου

Συγγραφέας: ΛΑΝΓΚΕ, ΚΑΤΡΙΝ
Έτος έκδοσης: 2007
ISBN: 978-960-04-3464-4                                                       
Το βιβλίο δεν είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή

Σελ.: 560

                                                                                                                              ΚΑΤΡΙΝ ΛΑΝΓΚΕ

                                      Κυνηγός του χρόνου


                       Μετάφραση: Μαρία Σδρόλια

            

Ρενς, 1000 μ.Χ. Στο μοναστήρι του Αγίου Κυρίλλου φτάνει μια επιστολή της αυτοκράτειρας Θεοφανούς. Η αυτοκράτειρα βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Χωρίς να το θέλει, έμαθε τον αληθινό λόγο της ημερολογιακής Μεταρρύθμισης του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Κωνσταντίνου. Καθώς υπήρχαν δύο μεταφράσεις της Αγίας Γραφής που μετρούσαν διαφορετικά το χρόνο, ο Κωνσταντίνος αποφάσισε να εξαφανίσει την αντίφαση, προσθέτοντας μυστικά στο ημερολόγιο τριακόσια χρόνια που δεν υπήρξαν ποτέ. Μια παράτολμη πράξη που αν αποκαλυφθεί θα ταράξει συθέμελα τη χριστιανική πίστη.

Το μυστικό καλούνται τώρα να φυλάξουν η ηγουμένη Αλεξάντρα και η κηδεμονευόμενή της Σοφία. Οι δύο γυναίκες μπαίνουν στο στόχαστρο ενός επικίνδυνου βυζαντινού μυστικού στρατού με εξουσία ζωής και θανάτου, των σιλεντιάριων, που δε διστάζει να κάνει ο,τιδήποτε, αρκεί να αποκρύψει τον αληθινό λόγο της ημερολογιακής Μεταρρύθμισης. Θα καταφέρουν άραγε να  βρουν  πρώτες το εξαφανισμένο χειρόγραφο ενός αστρονόμου της αρχαιότητας που απ’ ό,τι φαίνεται αποκαλύπτει την αλήθεια;
Ένα γοητευτικό ιστορικό μυθιστόρημα για το μέτρο του χρόνου και την παγκόσμια τάξη στα πιο σκοτεινά χρόνια του Μεσαίωνα. Η Λάνγκε αναβιώνει μια ταραγμένη ιστορικά περίοδο, με ίντριγκες και συνωμοσίες γύρω από το βυζαντινό θρόνο, όπου η κατοχή της γνώσης εξασφάλιζε την κατοχή της εξουσίας. Πρόσωπο-κλειδί, ο Γκέρμπερτ του Οριγιάκ, ένας από τους μεγαλύτερους λόγιους του Μεσαίωνα στις φυσικές επιστήμες και στα μαθηματικά.

                                           ---------------------------------------------

Ανεξάρτητα λοιπόν με τα πρόσωπα και τα αστυνομικά σενάρια που εναλλάσονται, το βασικό υπόστρωμα παραμένει το ίδιο, αποδεικνύοντας ότι τελικά η ιστορία είναι η Magistra Vitae. Κι ότι όσα χρόνια κι αν περάσουν,  η γιαγιά μας είχε πάντα δίκιο : Ο μύθος του ιππότη παραμένει ζωντανός και, παρακαλώ, όχι μόνο για τα κοριτσάκια.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

AN

Αν μπορείς να κρατιέσαι νηφάλιος σαν γύρω σου
οι πάντες τά'χουν χαμένα
 και φταίχτη σε κρατούν για τούτο.

Αν μπορείς να πιστεύεις σ΄εσένα
σαν όλοι προς σε δυσπιστούν
μα και ν'ανέχεσαι σαν αμφιβάλλουν για σένα.

Αν μπορείς να προσμένεις χωρίς ν'αποκάνεις ποτέ καρτερώντας
κι αν σε μπλέξουνε ψεύτες  εσύ με το ψέμα δεν μπλέξεις.

Κι αν μισημένος , την ψυχή σου κλεισμένη στο μίσος
μα και δίχως να δίνεις περισσή καλωσύνη
και ουδέ παρά πολύ συνετός να μην είσαι στα λόγια.

Αν μπορείς να ονειρεύεσαι
δίχως ωστόσο και να κάνεις τα όνειρα σκοπό της ζωής σου.

Αν μπορείς ν'ανταμώσεις το θρίαμβο κι είτε την ήττα
και να φέρεσαι πάντα και στους δύο δυνάστες το ίδιο.

Αν μπορείς να υποστείς, μιαν αλήθεια που πείς
να τη βλέπεις διαστρεμμένη να γίνεται φάκα για βλάκες.

Κι αν της ζωής σου το έργο μπορείς να το βλέπεις συντρίμμια
και να σκύβεις ξανά να το κτίσεις με φθαρμένα εργαλεία.

Αν μπορείς να σωριάσεις μια στίβα τα κέρδη, το βιός σου
και σε μια ζαριά να ρισκάρεις τα πάντα μια κι έξω και να χάνεις,
και πάλι ν'αρχίσεις από τ'άλφα δίχως ποτέ τσιμουδιά να μην πείς για τα κέρδη που πάνε.

Αν μπορείς ν'αναγκάσεις τα νεύρα , τους μύς, και την καρδιά σου να δουλεύουν για σένα
κι αφού σπάσουν κι αφού παραλύσουν κι έτσι μπορέσεις ν'αντέξεις ακόμα
σαν μέσα σου πια δεν υπάρχει τίποτε εξόν από τη θέληση που τους προστάζει ΒΑΣΤΑΤΕ.

Αν με τα πλήθη μιλώντας  φυλάξεις την πάσα αρετή σου
κι αν με ρηγάδες δεν χάσεις το νού σου.

Κι αν ούτε εχθροί ούτε φίλοι να σε πονέσουν μπορούνε
κι αν λογιάζεις τους πάντες αλλά κανένα περίσσια.

Κι αν μπορείς να διατρέχεις στο κάθε λεπτό που ποτέ δεν συγχωρνάει, 
όλο το δρόμο που πρέπει να γίνει στα εξήντα του μέρη.

Τότε δική σου θε να'ναι όλη ή γή κι ό,τι μέσα της κλείνει τρανότερο. 
Τότε θε να΄σαι άντρας παιδί μου.

                                                                                                                                     KIPLING
πηγή εξαμην περιοδικό "πνευματικοί σταλακτίτες" τεύχος 1
του κατ/τος ΡΑΔΙΟ ΜΑΚΡΑΚΗ

                                  






ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ

Προχώρα ήρεμα ανάμεσα στο θόρυβο και τη βιασύνη, κι αναλογήσου πόση Ειρήνη μπορεί να υπάρχει
μέσα στην ησυχία. Όσο σου είναι δυνατόν και δίχως υποταγή, προσπάθησε να έχεις αγαθές σχέσεις με τους ανθρώπους. Λέγε την αλήθεια σου ήρεμα και καθαρά, άκουγε τους άλλους ακόμα και τους πληκτικούς και αμαθείς , έχουν κι αυτοί τη δική τους ιστορία...Να αποφεύγεις τα ενοχλητικά και θορυβώδη άτομα. Είναι μια ενόχληση για το πνεύμα.

Εάν συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους υπάρχει κίνδυνος να γίνεις ματαιόδοξος ή πικραμένος γιατί πάντα θα υπάρχουν καλύτεροι ή χειρότεροι από σένα. Να χαίρεσαι τις επιτυχίες σου και τα όνειρά σου Κράτα το ενδιαφέρον σου για τη δουλειά σου όσο τα[εινή και αν είναι. Είναι ένα πραγματικό απόκτημα μέσα στις εναλλαγές της τύχης. Να είσαι προσεκτικός στις δουλειές σου γιατί ο κόσμος είναι γεμάτος από απάτες . Αλλά αυτό να μή σε τυφλώνει και στις αρετές που υπάρχουν.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με ανώτερα ιδανικά, και πάντα η ζωή είναι γεμάτη από ηρωισμούς. Να είναι ο πραγματικός εαυτός σου και προπαντός να μην υποκρίνεσαι στοργή. Ούτε όμως και να είσαι κυνικός με την αγάπη, γιατί παρόλη την ξηρασία και απογοήτευση, αυτή πάντα ξαναφυτρώνει σαν την αιώνια πρασινάδα. 

Δέξου με καλοσύνη την εμπειρία των ετών και παραχώρησε με χάρη τα πράγματα στα νιάτα. Καλλιέργησε τη δύναμη του πνεύματός σου για να προφυλαχτείς πίσω από την ασπίδα του σε μια ξαφνική κακοτυχία. Αλλά μη βασανίζεις τον εαυτό σου με έγνοιες για το "τί θα γίνει". Πολλοί φόβοι είναι απλώς αποκτήματα κόπωσης και μοναξιάς. Είσαι και σύ παιδί του σύμπαντος όπως είναι τα δέντρα και τα άστρα , και έχεις και σύ το δικαίωμα να βρίσκεσαι εδώ.    Και είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι αναμφίβολα το σύμπαν φανερώνεται όπως πρέπει...

Γι αυτό, να βρίσκεσαι σε ειρήνν με το Θεό σου, όπως εσύ τον φαντάζεσαι ότι είναι, και παρόλους τους κόπους και τους αγώνες σου μέσα σε αυτή τη φοβερή δίνη της ζωήςμ προσπάθησε να είναι ήρεμη η ζωή σου...Παρόλη την υποκρισία , τη μονοτονία και τα γκρεμισμένα όνειρα, αυτός ο κόσμος εξακολουθεί να είναι ωραίος. ΄Εχε το νού σου. Προσπάθησε να είσαι ευτυχισμένος.

                                                                                                          Μετάφραση Τζίνη Λάμπρου
                                                                                 (βρέθηκε στην παλιά εκκλησία του Αγίου Παύλου
                                                                                            στη Βαλτιμόρημε ημερομηνία 1962) 


πηγή : εξαμην περιοδικό "πνευματικοί Σταλακτίτες"
           του κατ/τος    ΡΑΔΙΟ  ΜΑΚΡΑΚΗ         

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Θετική Σκέψη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/enallaktikhs-iatrikhs/thetikh-skepsh-kai-legxos-tou-nou.html

Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

Θετική Σκέψη και Έλεγχος του Νου

Στην εποχή μας κυριαρχεί το άγχος, το στρες και οι γρήγοροι ρυθμοί της κοινωνίας. Ο άνθρωπος είναι αναγκασμένος να τρέχει για να προλάβει τη ζωή. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να χαλαρώνουμε σωστά, να σκεφτόμαστε θετικά και να ελέγχουμε τις σκέψεις μας, ώστε να πετυχαίνουμε  τους στόχους μας και να ζούμε ευτυχισμένοι και σε αρμονία με τη φύση. Όλα λοιπόν ξεκινάνε από τον τρόπο που σκεφτόμαστε… Η δύναμη του νου πάνω στην ύλη: “Το σύμπαν είναι νους. Όλα είναι νοητικά.” (Κυμβάλειο)

Λένε ότι αν κάτι το θέλουμε πολύ και το σκεφτόμαστε συνέχεια είναι σίγουρο ότι μπορούμε να το κατακτήσουμε. Σ’ αυτό βασίζεται και η δύναμη του νου πάνω στην ύλη. Πρώτα σκεφτόμαστε αυτό που θέλουμε να κάνουμε και μετά εργαζόμαστε γι’ αυτό, όπως το παράδειγμα του αγγειοπλάστη που πρώτα σκέφτεται αυτό που θα πλάσει και μετά πιάνει τον πηλό και του δίνει μορφή. Για την ύλη έχουμε αρκετά στοιχεία από τους επιστήμονες, οπότε τώρα θα δούμε τι είναι ο νους σύμφωνα με τη φιλοσοφία. Ο άνθρωπος, έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες,  χωρίζεται σε “τέσσερις σφαίρες”, τη σφαίρα της ύλης, τη σφαίρα της ψυχής, τη σφαίρα του νου και τη σφαίρα του πνεύματος. Η Σφαίρα του Νου είναι η περιοχή από την οποία πηγάζουν οι ανώτερες ιδέες και τα αρχέτυπα. Είναι το όργανο της αφηρημένης σκέψης. Για τον Πλάτωνα, στο νου κατοικεί το θεϊκό μέρος του ανθρώπου. Ο φυσικός κόσμος είναι μια αντανάκλαση του νοητού κόσμου.   Ο νους είναι συσχετισμένος με το στοιχείο της Φωτιάς. Όπως η φωτιά κατακαίει τα πάντα  και από μια μικρή φλόγα μπορείς να ανάψεις πολλές φωτιές, έτσι και μια ιδέα (ο νους) κατακαίει τον άνθρωπο και μπορεί να μεταδοθεί χωρίς να χάσει την αρχική της δύναμη.  Είναι ένα δώρο των θεών σύμφωνα με την μυθολογία, η προσφορά του Προμηθέα, η γνώση του καλού και του κακού. Στην ανατολική φιλοσοφία ονομάζεται “Μάνας”, επειδή ο νους είναι κατεξοχήν ιδιότητα του Ανθρώπου (βλ. man στην αγγλική γλώσσα) και αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ του πνευματικού και του υλικού κόσμου.

Ο νους αποτελείται από δυο μέρη. Το ένα  είναι το κατώτερο, που έρχεται σε επαφή με την ύλη. Είναι ο Νους των Επιθυμιών, ο νους των ενστίκτων, που ο άνθρωπος αποφασίζει σύμφωνα με το ατομικό του συμφέρον. Είναι ο νους του “ή” που διαχωρίζει τα πράγματα. Το άλλο μέρος είναι ο Ανώτερος Νους, που έρχεται σε επαφή με το πνεύμα, το μέρος εκείνο που αντιλαμβάνεται τις ανώτερες ιδέες και αξίες, η αλτρουιστική σκέψη, ο άνθρωπος του “και”. Η πηγή της εσωτερικής δύναμης του ανθρώπου, αυτός που χαρακτηρίζει το φιλόσοφο τον ιδεαλιστή, τον οραματιστή. Όπως το φυσικό μας σώμα χρειάζεται φροντίδα, καθαριότητα, τάξη, εξάσκηση και τροφή, έτσι και το νοητικό έχει ανάγκη από τα ίδια για να είναι υγιές. Επίσης χρειάζεται έλεγχος του νου. Ελέγχω το νου σημαίνει τον δυναμώνω και τον χρησιμοποιώ σαν πολύτιμο εργαλείο, αφού τέτοιο είναι, για τον άνθρωπο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μην μας παρασέρνουν τα πάθη, να τελειώνουμε τις εργασίες που έχουμε αναλάβει, να εμβαθύνουμε σ’ αυτά που μαθαίνουμε, να μην κριτικάρουμε τους άλλους αλλά τον εαυτό μας, να προχωράμε πάντα μπροστά, να είμαστε δεκτικοί. Όπως το σίδερο με το μαγνήτη, έτσι και ο νους, ανάλογα το τι σκέφτεται, έλκει και τα ανάλογα συναισθήματα και σκέψεις. Τελικά είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε. Αν δεν μας αρέσει αυτό που είμαστε, αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι με τον εαυτό μας, τότε πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε.

Η θετική σκέψη είναι να επιλέγουμε να βλέπουμε τα πράγματα θετικά, να επιλέγουμε να είμαστε ευτυχισμένοι. Είναι πολύ σημαντικό να παρατηρούμε κάθε στιγμή τις σκέψεις μας και να προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές με θετικές. Είναι πολύ σημαντικό να αναλάβουμε την ευθύνη και να μπούμε σε δράση, γιατί αξίζει πραγματικά τον κόπο! Πρέπει να έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας “ό,τι μπορείς να κάνεις αύριο, κάνε το σήμερα, ό,τι μπορείς να κάνεις σήμερα κάνε το τώρα!”.  Πάντοτε η επιτυχία ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την ευτυχία. Ο άνθρωπος αναζητούσε και αναζητάει τρόπους που θα τον κάνουν να πετύχει στη ζωή, έτσι ώστε να είναι ευτυχισμένος. Αν η επιτυχία μας είναι εφήμερη τότε πρέπει να την αναζητήσουμε αλλού. Μόνο ό,τι έχει σχέση με το πνευματικό έχει δύναμη και διάρκεια, η ύλη έχει πάντα μια ημερομηνία λήξης. Να πετύχουμε στη ζωή σημαίνει να γνωρίσουμε τον Εαυτό μας, τις δυνάμεις και αδυναμίες μας, να αντιληφθούμε τις δυσκολίες της ζωής σαν δοκιμασίες, να βελτιώνουμε καθημερινά όσα κάνουμε, να μετατρέψουμε τις αποτυχίες σε νέες ευκαιρίες και να καταλάβουμε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ο καθένας λοιπόν, είναι πιλότος και οδηγός της δικής του μοίρας. Η ευτυχία δεν βασίζεται στην “τύχη”. Οι ευκαιρίες περνάνε κάθε μέρα από μπροστά μας πρέπει να μάθουμε να αρπάζουμε αυτές τις ευκαιρίες πριν να είναι αργά. Χρειάζεται να είμαστε άνθρωποι της δράσης και όχι της θεωρίας.

Η ευτυχία κατακτιέται, δεν χαρίζεται. Και σίγουρα η ευτυχία δεν είναι κάτι ξένο και έξω από εμάς, η ευτυχία είναι μέσα μας, μέσα στον πραγματικό μας Εαυτό. Εμείς αρκεί να θέλουμε να την ανακαλύψουμε ξανά. Όταν αγαπάμε χωρίς αντάλλαγμα, όταν χαμογελάμε μπροστά στις δυσκολίες, όταν είμαστε ευτυχισμένοι με τα απλά και όταν ριχνόμαστε στην περιπέτεια της ζωής, τότε έχουμε ανακαλύψει κάτι από αυτήν την Εσωτερική Ευτυχία. Η θετική σκέψη δεν βοηθά μόνο στο να είμαστε αποτελεσματικοί και χαρούμενοι, αλλά βοηθά και στο να είμαστε υγιείς. Οι επιστήμονες λένε ότι όλες οι αρρώστιες έχουν νοητική ρίζα και ότι όλα ξεκινάνε από πάνω προς τα κάτω. Η καλύτερη θεραπεία είναι να χτυπήσουμε την αρρώστια στη ρίζα, δηλαδή στις αρνητικές σκέψεις, στα ανεξέλεγκτα πάθη, στις ανασφάλειες, στις ζήλιες.

Για να αναπτύξουμε τη θετική σκέψη πρέπει να μάθουμε να προσπαθούμε στη ζωή και να μην το βάζουμε κάτω, να μαθαίνουμε από κάθε τι, να ενεργοποιήσουμε τη βούλησή μας και να βρίσκουμε έξυπνες λύσεις στα προβλήματά μας. Μην πιστεύετε στα θαύματα, κάντε τα! Δύο είναι οι απαραίτητες ψυχικές ικανότητες για τη θετική σκέψη: η διαίσθηση και η δημιουργική φαντασία. Είπαμε και πιο πάνω ότι η δημιουργική φαντασία είναι η ιδιότητα που μας κάνει να εξυψωνόμαστε από τα υλικά και να ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο των ιδεών, τον πνευματικό. Η φαντασία λειτουργεί με εικόνες. Κάθε άνθρωπος φτιάχνει τις δικές του εικόνες. Έτσι είναι πολύ βασικό να μπορούμε να αναρωτηθούμε, «Ποιος είναι ο δικός μου Σκοπός;» «Τι θέλω να πετύχω;». Και έτσι να οραματιστούμε τη δική μας εικόνα. Η δημιουργική φαντασία ενδυναμώνεται με τον έλεγχο της φαντασιοπληξίας, την ανάπτυξη της αυτοπαρατήρησης και της προσοχής,  με το να αναπτύξουμε την αγάπη και να είμαστε άνθρωποι της δράσης.

Η διαίσθηση είναι ένας άμεσος τρόπος αντίληψης, όπου δεν μεσολαβεί ο νοητικός μηχανισμός. Είναι η λεγόμενη έκτη αίσθηση που όλοι οι άνθρωποι έχουμε εν δυνάμει. Για να αναπτυχθεί η διαίσθηση πρέπει να ανοιχτούμε, να δώσουμε χώρο σε πράγματα που νιώθουμε ή διαισθανόμαστε κάθε στιγμή, να αρχίζουμε να προσέχουμε πράγματα που πριν δεν τους δίναμε σημασία και να προσπαθούμε να τα ερμηνεύσουμε. Η διαίσθηση κάνει έναν άνθρωπο πιο δημιουργικό, ανοίγει νέους ορίζοντες, δίνει έμπνευση, ανανέωση, ενθουσιασμό καθώς προκαλεί ένα άνοιγμα στα ανώτερα επίπεδα της αντίληψης μας. Όσο εξασκούμε τη διαίσθηση, τόσο περισσότερο ανακαλύπτουμε ταλέντα, συνήθειες, δυνάμεις που δεν ξέραμε ότι έχουμε, γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας και υιοθετούμε ένα θετικό τρόπο ζωής.

Πώς θα αναπτύξουμε τη θετική σκέψη; 1. Προσπαθήστε: Σ’ αυτή τη ζωή ο καθένας παίρνει ό,τι του αξίζει, μόνο οι πραγματικά όμως επιτυχημένοι άνθρωποι το παραδέχονται. Καθένας μας πρέπει να δουλέψει για να δρέψει την προσωπική ευτυχία και επιτυχία του. 2. Διδαχτείτε και αντιμετωπίστε: Η ζωή είναι μια μεγάλη δασκάλα, που μας βοηθά να θέσουμε σε λειτουργία τις καλύτερες δυνατότητες μας και όχι ένας εχθρός. Ας μάθουμε λοιπόν από τις δυσκολίες και ας τις χρησιμοποιήσουμε στην διαμόρφωση και την εξέλιξή μας. 3. Ενεργοποιείστε τη δική σας Βούληση: Γενικά η στάση μας απέναντι στα προβλήματα είναι να αναζητάμε εύκολες και γρήγορες λύσεις, απευθυνόμενοι στους άλλους, κάτι που συχνά καταλήγει σε αδιέξοδο. Να ξέρουμε ότι το πρόβλημα είναι δικό μας, σε εμάς απευθύνεται, για να μάθουμε εμείς κάτι και έτσι εμείς είμαστε οι μόνοι που πρέπει να βρούμε τις λύσεις και να δράσουμε. 4. Βρείτε έξυπνες λύσεις: Οι λύσεις, για να έχουν συνέπεια και λογική, πρέπει να έρθουν από πάνω. Είναι ανάγκη να ανυψωθούμε πάνω από το πρόβλημα, για να βρούμε μιαν απάντηση.

Καθημερινές συμβουλές
• Πάψτε να παίρνετε το ρόλο του θύματος: να λυπάστε δηλαδή τον εαυτό σας και να προκαλείτε χίλια δεινά και δυσκολίες χωρίς να υπάρχουν.
• Αλλάξτε την εικόνα που έχετε για τον εαυτό σας. Αναπτύξετε την αυτοπεποίθηση και το θετικό πνεύμα.
• Να αποφεύγετε τις αρνητικές φράσεις. Σκεφτείτε τι θέλετε και όχι τι δεν θέλετε. Για παράδειγμα μην πείτε: «δεν θα ήθελα να αποτύχω», αλλά πείτε: «θέλω να πετύχω».
• Να χρησιμοποιείτε ενεστώτα χρόνο, αποφεύγοντας τον παρελθοντικό και μελλοντικό χρόνο. Πείτε: «θα κάνω αυτό» και όχι: «δεν το έκανα» ή «θα το κάνω...».
• Να αρχίσετε από σήμερα: Κάθε αναβολή δυσχεραίνει τη θέση σας και την αποτελεσματικότητά σας και αυξάνει την πιθανότητα να πάρουν τον έλεγχο οι αρνητικές σκέψεις.
• Μη φοβάστε τις αλλαγές: Αλλαγή σημαίνει ευκαιρία για νέα και καλύτερα πράγματα.
• Αντικαταστήστε την αγωνιώδη σκέψη (πώς θα το κάνω, αποκλείεται να τα καταφέρω κλπ) με έξυπνη δράση («ξεκινάω και βλέπω»). Συνθήματα για θετική σκέψη:
• Μπορείτε, επειδή πιστεύετε ότι μπορείτε.
• Το εξωτερικό είναι αντανάκλαση του εσωτερικού.
• Επειδή δεν μπορείτε να βρείτε διέξοδο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει.
• Μην πιστεύετε στα θαύματα. Κάντε τα!
• Κάτι που μπορείτε να κάνετε μια φορά, μπορείτε να το κάνετε ξανά.
• Πρέπει να παίξετε για να κερδίσετε.
• Καθένας μας έχει δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις.
• Δεν έχει σημασία το πού φυσάει ο άνεμος. Αυτό που έχει σημασία είναι το πώς θα σηκώσετε τα πανιά σας.
• Η καλύτερη στιγμή να ξεκινήστε την εφαρμογή όλων των παραπάνω  είναι ΤΩΡΑ!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

• Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΤΟΥ (Αnnie Besand, Εκδόσεις Ιάμβλιχος)
• ΤΑ 3 ΚΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ (Γ. Πλάνας, Εκδόσεις Νέα Ακρόπολη)
• ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ (Delia Steinberg Guzman, Εκδόσεις :Νέα Ακρόπολη)
• Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΥΛΗ (Jorge Angel Livraga Rizzi, Εκδόσεις Νέα Ακρόπολη)
• ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (Εκδόσεις Νέα Ακρόπολη)
• Η ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΕΤΕ (Laura Day, Εκδόσεις: Έσοπτρο)
• ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΘΕΤΙΚΑ (Σούζαν Κουίλλιαμ, εκδ. Μίνωας)
• ΘΕΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ (Vera Peiffer,εκδ. Διόπτρα)
• ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ( Delia Steinberg Guzman, εκδ. Νέα Ακρόπολη)
• ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ (Delia Stienberg Guzman, εκδ. Νέα Ακρόπολη)
• ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ (Δρ. Ρόμπερτ Σάρπ-Ντ. Λιούις, εκδ. Κονιδάρη)
• Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ (Α. Μπέιλη, εκδ. Κέδρος)
• ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (Α. Σαμαρπάν, εκδ. Θυμάρι)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Διευθέτηση του άγχους

πηγή : http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/enallaktikhs-iatrikhs/xalarwsh-kai-dieuthethsh-tou-agxous.html 

Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

Χαλάρωση και διευθέτηση του άγχους

Οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες, ο ρυθμός πολύ γρήγορος και κατά συνέπεια είμαστε συνεχώς αγχωμένοι. Πολλές φορές αισθανόμαστε ότι όλοι περιμένουν κάτι από μας… Τρέχουμε για να προφτάσουμε, η καρδιά μας χτυπά μονίμως γρηγορότερα, κοντανασαίνουμε, οι αντοχές και η υπομονή μας συχνά «χτυπούν κόκκινο» και το βράδυ δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε, με αποτέλεσμα να ξυπνάμε νευρικοί και οξύθυμοι. Το στρες μας κυριεύει και γίνεται ανεξέλεγκτο προκαλώντας πολλά και σημαντικά σωματικά και ψυχολογικά προβλήματα.

Το αίσθημα του άγχους δρα ύπουλα και προκαλεί στα νεύρα μας μεγαλύτερη ζημιά  απ’ όση νομίζουμε. Ένα άτομο με άγχος δεν μπορεί να απολαύσει τη ζωή του. Δυσχεραίνεται η λειτουργία του εγκεφάλου του, μπλοκάρεται το νευρικό του σύστημα και παρεμποδίζεται η κυκλοφορία του αίματός του. Ποτέ δεν αφήνει τον εαυτό του «ελεύθερο». Άγχος είναι η δυσάρεστη συναισθηματική κατάσταση που περιλαμβάνει αισθήματα φόβου ή και τρόμου, σαν αντίδραση σε κάποιο κίνδυνο του οποίου η πηγή είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστη ή μη αναγνωρίσιμη. Είναι μία κατάσταση που μπορεί να μας παραλύσει ή να μας κάνει να σπάσουμε τα προσωπικά μας ρεκόρ επιδόσεων. Το Άγχος δεν είναι καλό ή κακό από μόνο του, η δική μας αντιμετώπιση είναι που μπορεί να το κάνει υγιές ή προβληματικό.

Η κατάσταση έντασης που προκαλείται στον οργανισμό μας και την ονομάζουμε άγχος δεν υπάρχει μόνο στη σύγχρονη εποχή. Κάθε φορά που ο άνθρωπος αντιμετώπιζε μία απειλητική κατάσταση, όπως την επίθεση ενός ζώου, ενεργοποιείτο ο μηχανισμός αυτός στον οργανισμό του, ώστε να τον κάνει ικανό να αντιμετωπίσει μία μάχη ή να τραπεί σε φυγή. Μόνο που τότε ο κίνδυνος ήταν πραγματικός και άμεσος. Στις μέρες μας τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα και η εκτόνωση της έντασης δεν είναι άμεση.

Το άγχος είναι ένας μηχανισμός που έχει αναπτυχθεί στον ανθρώπινο οργανισμό εδώ και χιλιάδες χρόνια, ώστε να τον βοηθήσει να μπορεί να αντεπεξέρχεται επιτυχώς σε δύσκολες καταστάσεις. Βιολογικά λοιπόν, όταν ο άνθρωπος βιώνει μία τέτοια κατάσταση, τίθεται σε λειτουργία το Συμπαθητικό μέρος του νευρικού συστήματος,  προκαλείται μία σειρά αντιδράσεων και εκκρίνονται συγκεκριμένες ουσίες, κυρίως αδρεναλίνη και κορτιζόνη, ώστε το ανθρώπινο σώμα να έρθει σε κατάσταση έντονης εγρήγορσης. Με άλλα λόγια το σώμα τίθεται σε κατάσταση συναγερμού!

Το άγχος έχει άμεση επίδραση στο νευρικό μας σύστημα το οποίο έχει δύο παρακλάδια:
Α) Το παρασυμπαθητικό σύστημα, που είναι υπεύθυνο για τη χαλάρωση και συντελεί στην ανάπαυση, την πέψη και την ανάρρωση
Β) Το συμπαθητικό σύστημα, που είναι υπεύθυνο για την εγρήγορση και προετοιμάζει το σώμα για επίθεση ή φυγή.

Για να καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε το άγχος, υπάρχουν τρία βασικά πράγματα που μπορούμε και είναι καλό είναι να κάνουμε:                                                                                                               1.Να ασχοληθούμε με μία χειρωνακτική εργασία ή να γυμναστούμε, ώστε να εκτονώσουμε την κατάσταση αυτή της έντονης εγρήγορσης.
2. Να μάθουμε να χαλαρώνουμε. Υπάρχουν γι’ αυτό ειδικές ασκήσεις χαλάρωσης.
3.Να κάνουμε εσωτερική δουλειά με τον εαυτό μας. Είναι αυτό που θα φέρει τα πιο σταθερά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Θα γνωρίσουμε τον εαυτό μας, τις φοβίες και τις αντιδράσεις του στα διάφορα ερεθίσματα και θα μας επιτρέψει να ελέγξουμε τις καταστάσεις άγχους και να τις εκμεταλλευτούμε προς όφελός μας.

Αντιμετώπιση του άγχους      

Για να αντιμετωπίσουμε το άγχος πρέπει να γνωρίσουμε και να ελέγξουμε την προσωπικότητά μας. Αρχικά πρέπει να μάθουμε να φροντίζουμε σωστά κάθε ένα από τα επίπεδά της:
-  Να μάθουμε να περιποιούμαστε το σώμα μας, να έχουμε ισορροπημένη διατροφή και να το διατηρούμε σε καλή φυσική κατάσταση.
-    Να βρούμε ένα ρυθμό στη ζωή μας και σε ό,τι κάνουμε, να μην αφήνουμε τα πάντα για την τελευταία στιγμή.
-    Να μάθουμε να χαλαρώνουμε, να μην μας καταβάλουν τα συναισθήματά μας και να αποβάλουμε τις ενοχές μας.
-    Να κάνουμε θετικές σκέψεις, να είμαστε αισιόδοξοι και να μην μπλέκουμε σε φαύλους κύκλους, που οδηγούν σε εμμονές και φοβίες.

Πρακτικές καθημερινές συμβουλές   

1.   Καλλιεργείστε τη θετική σκέψη, αποβάλετε αρνητικές και πικρόχολες σκέψεις.
2.   Αντιμετωπίστε τις καταστάσεις και τους ανθρώπους που σας αγχώνουν με χιούμορ.
3.   Βάζετε στόχους στη ζωή σας.
4.   Φιλοσοφείστε, στοχαστείτε πάνω στην ζωή σας και στον εαυτό σας. Αναγνωρίστε τι είναι σημαντικό  και τι ασήμαντο και θέστε προτεραιότητες.
5.    Δώστε στον εαυτό σας χρόνο, για να χαλαρώσει.
6.    Να έχετε μετριοπάθεια στη διατροφή.
7.    Αποφεύγετε την τελειομανία.
8.    Κάντε κάθε βράδυ έναν απολογισμό της ημέρας που πέρασε.
9.    Οργανώστε το χρόνο σας. Κάντε ημερήσιο και εβδομαδιαίο πλάνο.
10.   Κάντε μία καλή σκέψη για τους άλλους.
11.   Δεχτείτε τα λάθη και τις αδυναμίες σας.
12.  Αξιοποιείστε τον ελεύθερο χρόνο σας.

Η σωστή αναπνοή  και η εφαρμογή πρακτικών χαλάρωσης είναι τα δύο βασικά πράγματα για να εκτονωθούμε άμεσα σε καταστάσεις έντασης. Για να καταφέρουμε όμως να αλλάξουμε τη ζωή μας και τον τρόπο σκέψης μας, να έχουμε δηλαδή ένα μόνιμο αποτέλεσμα στην διαχείριση του άγχους, πρέπει να στραφούμε βαθιά μέσα στον εαυτό μας.
Η διαδικασία διερεύνησης του πραγματικού εαυτού είναι αυτή που δίνει στον άνθρωπο τη δυνατότητα να τον αγαπήσει, να ζει μέσα από τις δικές του επιλογές, χωρίς να γίνεται πιόνι στα χέρια των άλλων, αλλά και να μην παρασύρεται από την δική του θέληση να δείξει μία ιδανική, πλην όμως ψεύτικη, εικόνα προς τα έξω.
Η θετική σκέψη, η φιλοσοφία και η αυτογνωσία είναι το κλειδί για μία πιο ποιοτική ζωή, απαλλαγμένη από άγχος, ανασφάλεια, φοβίες και καταθλιπτικές τάσεις.
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις