Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

ΤΑΣΣΟΣ( Αναστάσιος Αλεβίζος) 1914 – 13 Οκτωβρίου 1985




ΤΑΣΣΟΣ( Αναστάσιος Αλεβίζος) 1914 – 13 Οκτωβρίου 1985
 
" Μεσημέρι"

Ο Τάσσος ήταν διακεκριμένος έλληνας χαράκτης.

Μικρός παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής κοντά στον Γιώργο Κωτσάκη. Το 1930, σε ηλικία δεκαέξι ετών, έγινε δεκτός στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής και ζωγραφικής στα εργαστήρια του Θ. Θωμόπουλου, του Ουμβ. Αργυρού και του Κ. Παρθένη.


Από το 1933 και μέχρι την αποφοίτησή του από την Σχολή το 1939, παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής στο εργαστήριο του Γ. Κεφαλληνού. Πιθανολογείται ότι καθοριστικό ρόλο στην αφοσίωσή του στην χαρακτική έπαιξε και η γνωριμία του με τον Δ. Γαλάνη, τον άλλο μεγάλο έλληνα χαράκτη της εποχής του Μεσοπολέμου, μέσω του οποίου γνώρισε και την γαλλική χαρακτική. Λέγεται επίσης ότι πραγματοποίησε σπουδές στο Παρίσι, την Ρώμη και την Φλωρεντία. Πάντως, το ταλέντο του στην χαρακτική αναγνωρίστηκε πολύ γρήγορα· στην Πανελλήνια Έκθεση του 1938 έλαβε το Βραβείο Χαρακτικής και δύο χρόνια αργότερα (1940) τιμήθηκε με το Κρατικό Μετάλλιο Χαρακτικής.

Από το 1930 είχε ενταχθεί στο ΚΚΕ, αρχικά στην νεολαία του κόμματος (ΟΚΝΕ) και αργότερα ως πλήρες μέλος. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου το 1940, ο Τάσσος και πολλοί άλλοι μαθητές του Γ. Κεφαλληνού φιλοτέχνησαν προπαγανδιστικές αφίσες για την εμψύχωση του ελληνικού λαού. Στα χρόνια της Κατοχής, εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ και στο ΕΑΜ Καλλιτεχνών, για να συνεχίσει την (παράνομη πλέον) δημιουργία προπαγανδιστικού υλικού κατά των κατακτητών.

Μετά την απελευθέρωση, ο Τάσσος άρχισε να ασχολείται και με άλλα θέματα πέρα από τα επικά του πολέμου, όπως γυμνά, νεκρές φύσεις και πορτρέτα, ενώ ταυτοχρόνως άρχισε να χρησιμοποιεί και χρώμα στις ξυλογραφίες του.

Ο Τάσσος είχε επίσης μια ιδιαίτερη αγάπη για το βιβλίο και τις γραφικές τέχνες. Ήδη από το 1939, με την αποφοίτησή του, έφτιαχνε εξώφυλλα και κοσμήματα για το λογοτεχνικό περιοδικό Νέα Εστία. Αμέσως μετά την απελευθέρωση, ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση στον εκδοτικό οίκο «Τα Νέα Βιβλία» που ίδρυσε το Κομμουνιστικό Κόμμα το 1945 και που έκλεισε το 1948. Το 1948 άρχισε να συνεργάζεται με τον Οργανισμό Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων (ΟΕΣΒ, μετέπειτα Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων ή ΟΕΔΒ). Καρπός της συνεργασίας του με τον ΟΕΣΒ/ΟΕΔΒ, υπήρξε η εικονογράφηση πολλών βιβλίων για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, με πρώτο το Αναγνωστικόν Έκτης Δημοτικού που κυκλοφόρησε το 1949.

Το 1948 έγινε καλλιτεχνικός σύμβουλος του λιθογραφείου «Ασπιώτη–Έλκα», και από το 1954 έως το 1967 φιλοτέχνησε γραμματόσημα για λογαριασμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αρχικά με την τεχνική της έγχρωμης ξυλογραφίας και κατόπιν με τη μέθοδο offset. Επίσης, από το 1962 έως τον θάνατό του, σχεδίαζε και τα γραμματόσημα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το 1959 ανέλαβε την διεύθυνση του Τμήματος Γραφικών Τεχνών στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο, όπου δίδαξε μέχρι το 1967.
Τάσσος (Αλεβίζος), εξώφυλλο του Αναγνωστικού Δ΄ Δημοτικού. Οργανισμός Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων, Αθήνα 1973.

Ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας «Στάθμη», η οποία τον τίμησε με αναδρομική έκθεση των έργων του στα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Την ίδια εποχή παρουσίασε έργα του στην Μπιενάλε της Βενετίας (1952) και του Λουγκάνο (1953).

Κατά την δεκαετία του 1960 η θεματογραφία του άρχισε να επικεντρώνεται στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής. Εγκατέλειψε σταδιακά το χρώμα, χάραζε όλο και μεγαλύτερες πλάκες ξύλου και άρχισε να δημιουργεί θεματικές ενότητες σε τρίπτυχα ή τετράπτυχα. Ταυτοχρόνως ασχολήθηκε με την αγιογραφία, ενώ συνέχισε να φιλοτεχνεί βιβλία.

Κατά την περίοδο της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών, έζησε αυτοεξόριστος εκτός Ελλάδας και φιλοτέχνησε έργα κοινωνικής διαμαρτυρίας καταγράφοντας γεγονότα που τον συγκλόνισαν. Μετά την κατάρρευση της Χούντας, εξέθεσε έργα του στην Εθνική Πινακοθήκη (1975) και λίγο καιρό αργότερα έγινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ίδιου ιδρύματος. Το 1977, ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης.

Συνέχισε να εργάζεται σκληρά μέχρι τις τελευταίες ημέρες της ζωής του. Πέθανε το Οκτώβριο του 1985 αφήνοντας ημιτελή μία σειρά οκτώ συνθέσεων στο Δημαρχείο του Βόλου. Το 1987, η Εθνική Πινακοθήκη τον τίμησε με μία δεύτερη μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του.

Έναν χρόνο μετά τον θάνατό του, δημιουργήθηκε η Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών «Α. Τάσσος», με σκοπό την διάδοση του έργου του και την υποστήριξη της ελληνικής χαρακτικής. Από το 1991 και κάθε τρία χρόνια, η Εταιρεία αυτή πραγματοποιεί συλλογικές εκθέσεις νέων ελλήνων χαρακτών σε διαφορετικές πόλλεις της Ελλάδας. Η Εταιρεία επίσης διατηρεί ανοιχτό ως μουσείο το σπίτι όπου έζησε και δημιούργησε ο Τάσσος και η σύζυγός του, η ζωγράφος και χαράκτρια Λουκία Μαγγιώρου (γεν. 1914), επί της Αρδηττού 34, στην συνοικία Μετς της Αθήνας.

Τα έργα του χαρακτηρίζονται από την τεχνική αρτιότητά τους και την συγκινησιακή — τρυφερή αλλά και δωρική — απόδοση της μορφής των απλών ανθρώπων του μόχθου και του πόνου. Ωστόσο ένα σύγχρονο μάτι δεν μπορεί να μην διακρίνει μέσα στις ξυλογραφίες του Τάσσου και την επική μεγαλοπρέπεια της στρατευμένης τέχνης. Άλλωστε, ο ίδιος ο χαράκτης «παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του στρατευμένος στην υπόθεση της πάλης για μια νέα κοινωνία, δίκαιη, δημοκρατική και σοσιαλιστική» (Η. Μόρτογλου, Ριζοσπάστης, 23 Οκτωβρίου 1995).ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας


 
ΚΑΙ μια γυναίκα πού κρατούσε ένα μωρό στην αγκαλιά της είπε, Μίλησέ μας για τα Παιδιά.

Κι εκείνος είπε:

Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας.

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη ζωή.

"Έρχονται στη ζωή με τη βοήθειά σας, άλλα όχι από σας,

Και μ' όλο πού είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας.

Μπορείτε να τούς δώσετε τήν Αγάπη σας, όχι όμως και τις ιδέες σας,

Γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες.

Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και τήν ψυχή τους,

Γιατί ή ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, πού εσείς δεν μπορείτε να επισκεφτείτε, ούτε στα όνειρά σας.

Μπορείτε να προσπαθήσετε να τούς μοιάσετε, αλλά μη γυρεύετε να κάνετε αυτά να σας μοιάσουν.

Γιατί ή ζωή δεν πηγαίνει πρός τα πίσω και δε σταματά στο χθες.

Εσείς είστε τα τόξα απ' όπου τα παιδιά σας σα ζωντανά βέλη θα τιναχτούν μπροστά.

Ό τοξότης βλέπει το σημάδι πάνω στο μονοπάτι του άπειρου, καί σας λυγίζει με τη

δύναμή του ώστε τα βέλη του να τιναχτούν γοργά και μακριά.

Το λύγισμά σας στο χέρι του τοξότη ας είναι για σας χαρά’

Γιατί όπως αυτός αγαπά τα βέλη πού πετούν, έτσι αγαπά και τα τόξα πού είναι σταθερά.

ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΔΥΟ ΗΜΕΡΩΝ της Πηγής Λο. *

πηγή http://www.onestory.gr/post/33603506626

ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΔΥΟ ΗΜΕΡΩΝ

της Πηγής Λο. *
.
Έτοιμος να ξαναβουτήξει στο νερό όσο κρύο ή ζεστό κι αν είναι, έτοιμος να ανακατέψει με τα χέρια του την λάσπη, έτοιμος να γύρει δίπλα στα χαμένα και στα αξεπέραστα, έτοιμος να υπάρξει ξανά. Ο κρυφός σου εαυτός, ο βουβός και άχρωμος είναι αυτός που είναι έτοιμος να σε προδώσει ξανά και το έκανε. Έτρεξε πριν από σένα και είπε ναι, και χαμογέλασε και έγνεψε με νόημα και κατέθεσε ξανά τα όπλα του, και εσύ καλά καλά δεν είχες ξυπνήσεις, δεν άκουγες και ούτε μπορούσες να αρθρώσεις την επιφύλαξη σου, την ανασφάλεια σου, την άρνηση σου. 
Έπεσες στο ήδη περπατημένο μονοπάτι που σε είχε βγάλει σε αδιέξοδο, χωρίς ελπίδες πως θα έχουν εξαφανιστεί τα εμπόδια που είχες βρει την προηγούμενη φορά μα με την λαχτάρα ότι θα νιώσεις καλά, θα ρουφήξεις, θα παίξεις, θα κυλήσεις. 
Σε διεκδίκησε ή μάλλον σε κατάφερε, κατάφερε να σε βάλει στο δικό του πλαίσιο, στην δικιά του πραγματικότητα όσο πλασματική και ιδανική κι αν είναι. Αυτός νιώθει καλά χωρίς να υπολογίζει πως τον άλλον μπορεί να τον στείλει λίγο πάνω από το πάτωμα, χωρίς να νιώθει πως το εγώ του χτυπάει ή εξοστρακίζει αιχμηρά αντικείμενα απέναντι του ή και παντού στον χώρο. 
Έβαλε τον χρόνο, διάλεξε τον χώρο, έδωσε τα μάτια του και απαίτησε την αγκαλιά σου. Δεν ένιωσες εσύ μα ήταν κάποιος άλλος, κάποιος που σε υποδύεται είχε φορέσει το κορμί σου και γι’ αυτό είχαν μουδιάσει τα άκρα σου. Δεν μπορούσες με τις εικόνες στο μυαλό να χαϊδέψεις, να αγκαλιάσεις, να ζήσεις. Σταμάτησε και σε πήρε αγκαλιά, σφιχτή, κοντινή, αληθινή και εσύ έκλεισες τα μάτια σου και αποκοιμήθηκες ακούγοντας την αναπνοή του. 
Λίγο πριν μπει η λογική ξανά σε ότι αναδυόταν μέσα στους τέσσερις τοίχους του δωματίου και υπό την επήρεια του ασυνείδητου κόσμου και των πλασμάτων που κινούν μικρές και μεγάλες αρθρώσεις, φωλιές και κόμπους του σώματος ξεκίνησε το λύσιμο των αισθήσεων. Ίσως ήταν πιο πολύ παραισθήσεις παρά αισθήσεις, ήταν άβουλο αλλά τόσο ζωντανό, δεμένο, καθηλωτικό. 
Γελάσατε και ξανακολλήσατε ο ένας απέναντι από τον άλλον, δυο ζευγάρια μάτια να ξαναλένε την ιστορία τους, το καθένα με τα δικά του χρώματα και σύμβολα. Γέλια με διαβαθμίσεις και δροσερό νερό και ψημένος καφές και μουσικές συναντήσεις λίγο πριν κλείσει η πόρτα για να ξανανοίξει και να σε οδηγήσει δίπλα στα αλμυρά νερά που γλύφουν τους βράχους. 
Εκεί που όλα ξεκίνησαν, προχώρησαν, μάτωσαν και επουλώθηκαν. Το ιώδιο της θάλασσας που θεραπεύει πληγές και ανοιχτές υποθέσεις. Εκεί που ξημερώνεσαι δίπλα στις αποστάσεις των βράχων, εκεί που το φεγγάρι έλουσε μέχρι και τα μικρά δάχτυλα των ποδιών μας. 
Μία ανακατάταξη θέσεων και διαθέσεων, μία σταδιακή εξέλιξη και επιστροφή στο πριν, σε εκείνο το ξημέρωμα, στο ίδιο τραπέζι, στα ίδια χείλη. Απαιτήσεις και επιθυμίες της μίας βραδιάς, το πρωί το ξέρετε και οι δυο ότι θα σβήσουν, κι ας το επέλεξε μόνο εκείνος, το ξέρεις κι εσύ πως έτσι θα γίνει. 
Δέσιμο και συναίσθημα είναι λέξεις απαγορευμένες, όλα καθοδηγούνται εγκεφαλικά και αν δεν γίνεται ακόμα θα πρέπει να το βρεις. Και τελικά φεύγει. Μα ήταν η ώρα, το είχα δει το ρολόι, το είχα αισθανθεί, το είχα δει να συμβαίνει κάτω από το μαξιλάρι και στο πεζούλι του παραθύρου, στο καθρέφτισμα της θάλασσας. 
Μα δεν θα λύσω τα άλυτα, ούτε θα τρέξω να καταλάβω, δεν θα βάψω τον τοίχο μου ούτε θα πιω την αλμύρα, μα κυρίως δεν θα καταπιώ τον εαυτό μου, τον αυθορμητισμό μου και τα όνειρα μου που μου τρέφουν το χαμόγελο και μου μακραίνουν το βλέμμα και τα δάχτυλα για να αγγίζω και να αφουγκράζομαι πιο έντονα το παραμικρό πετάρισμα. 
Να το ξέρεις και εσύ μικρή μου πως θα τα καταφέρουμε να ξαναβγούμε στο φως γελαστές, ακόμα κι αν είμαστε με τα ίδια ρούχα, ακόμα κι αν το μαύρο φυλακίζει τον ήλιο, ακόμα και αν πάρουμε το ανάποδο λεωφορείο. Μη φοβάσαι, γιατί ούτε εγώ φοβάμαι και θέλει πείσμα και δύναμη να αισθάνεσαι και τον φόβο και την χαρά, μα κυρίως να αισθάνεσαι, να νιώθεις ζωντανό το μέσα σου ότι ανεβοκατεβαίνει, ότι ταράζεται και σε ξυπνά εκεί που η λογική σε περιορίζει. 
.
Η Πηγή Λο. γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και τα τελευταία 6 χρόνια ζει στην Σύρο. Σπουδάζει graphic/web and product design και ασχολείται με τον σύγχρονο χορό. Αγαπά την φωτογραφία, τον καφέ, την θάλασσα και την μουσική. Θα ήθελε να μπορεί να πετάξει ή να έχει ένα τροχόσπιτο και να γυρίζει τον κόσμο. Μέχρι τότε όμως κάνει τις εικόνες τις λέξεις και τις σκέψεις τις προτάσεις στο blog της http://skepseislekseis.wordpress.com/.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ποια συχνή διαταραχή μπορεί να μας γεράσει


Ποια συχνή διαταραχή μπορεί να μας γεράσει 6 χρόνια νωρίτερα;
Ποιά συχνή διαταραχή μας γερνάει πρόωρα;

Σύμφωνα με νέα έρευνα μια μορφή άγχους μπορεί να μας μεγαλώσει πιο γρήγορα από την πραγματική μας ηλικία και μάλιστα 6 χρόνια περίπου.

Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί μια συγκεκριμένη μορφή άγχους και μάλιστα πολύ διαδεδομένη μπορεί να μας γεράσει πριν την ώρα μας. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι μια συχνή μορφή της πάθησης που λέγεται φοβικό άγχος (φοβίες) μπορεί να πυροδοτήσει βλάβες στα κύτταρα που προκαλούν πρόωρη γήρανση.

Οι γυναίκες μάλιστα με φοβίες βρέθηκε να έχουν περισσότερες κυτταρικές βλάβες που σχετίζονται με την ηλικία σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Οι μεγαλύτερες γυναίκες με αδικαιολόγητες φοβίες απέναντι σε διάφορες καταστάσεις π.χ. υψοφοβία, αγοραφοβία κτλ έχουν μικρότερα τελομερή σε σχέση με τις πιο… άφοβες. Τα τελομερή βρίσκονται στο τέλος των χρωμοσωμάτων και προστατεύουν το γενετικό υλικό από βλάβες. Θεωρούνται δείκτες της βιολογικής ή κυτταρικής γήρανσης. Τα πιο μικρά τελομερή έχουν συνδεθεί με παθήσεις όπως ο καρκίνος ή η άνοια καθώς και με προβλήματα καρδιάς και θνησιμότητα.

Μια ομάδα ειδικών από το Νοσοκομείο Brigham από τη Βοστόνη, πήρε δείγμα αίματος από περισσότερες από 5.000 γυναίκες ηλικίας 42 έως 69 ετών. Ζήτησαν επίσης από τις γυναίκες να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις φοβικές εκδηλώσεις από τις οποίες υποφέρουν.

Η ομάδα των γυναικών που βρέθηκε με υψηλότερο επίπεδο φοβικού άγχους διέθετε σημαντικά μικρότερο μήκος τελομερών.

Ο συγγραφέας της μελέτης Dr Olivia Okereke δήλωσε: «Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται για το αν - και πώς – το στρες μπορεί να μας κάνει να γερνάμε γρηγορότερα. Αυτή η μελέτη είναι σημαντική γιατί συνδέει μια κοινή μορφή ψυχολογικού στρες (φοβικό άγχος) με ένα πιθανό μηχανισμό που πυροδοτεί την πρόωρη γήρανση».

«Ωστόσο, η συγκεκριμένη μελέτη δεν μπορεί να αποδείξει σχέση αιτίας-αποτελέσματος ή ποιο από τα δύο εμφανίστηκε πρώτο: το άγχος ή τα μικρότερα τελομερή», πρόσθεσε.
Τα ευρήματα ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω έρευνες σχετικά με το άγχος και τη σχέση του με το μήκος των τελομερών. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο διαδικτυακό περιοδικό PLoS ONE.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΜΕΤΑΞΑ "ΘΕΙΑ ΛΕΝΑ"(1905-16 Οκτωβρίου 1971)





ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΜΕΤΑΞΑ "ΘΕΙΑ ΛΕΝΑ"(1905-16 Οκτωβρίου 1971)
IMG_1044
Οι υπηρεσίες που προσέφερε το πρόγραμμα στα μικρά παιδιά και στους γονείς ήταν ανεκτίμητες. Η διασκέδαση συνοδευόταν από τη διδαχή και την καθοδήγηση. Η Αντιγόνη Μεταξά ήταν η ψυχή της εκπομπής αφού τη συνέθετε και την εκτελούσε, χρησιμοποιώντας πάντα ευρηματικούς τρόπους παρουσίασης. Όπως η «Ελενίτσα» που απαντούσε στις περισσότερες ερωτήσεις και λάνσαρε τα τραγούδια της «Θείας Λένας». Ελάχιστοι γνώριζαν πως πίσω από τη φωνή της «Ελενίτσας» κρυβόταν η ενήλικη Ρηνούλα Μενάνδρου.

Η «Θεία Λένα» και οι ραδιοφωνικές εκπομπές της


Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς ΑΠΟ http://mikros-romios.gr/

Το 1942, στα δύσκολα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής, η Αντιγόνη Μεταξά -από το 1938 τακτική συνεργάτρια του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών- αναλαμβάνει να διευθύνει την καθημερινή «Ώρα του Παιδιού». Χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Θεία Λένα» θα συντροφέψει εκατοντάδες χιλιάδες παιδικές ψυχές. Η χαρακτηριστική μουσική της εκπομπής της υπήρξε το δημοφιλέστερο παιδικό άκουσμα περίπου για μία τριακονταετία.

Επίσης, άγνωστο ήταν στο ευρύ κοινό πως το περίφημο «Καλημέρα παιδιά. Πέστε και σεις Καλημέρα», όπως και η εκπομπή από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 ήταν ηχογραφημένα. Η ηχογράφηση θεωρούνταν τότε ένα από τα σημαντικότερα «ατού» της Ραδιοφωνίας, της οποίας τα στούντιο φιλοξενούνταν ακόμη στο Ζάππειο Μέγαρο.

Η Αντιγόνη Μεταξά (1905-1971) υπήρξε σπουδαία συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και δημιουργός του πρώτου παιδικού θεάτρου στην Ελλάδα. Είχε σπουδάσει Παιδαγωγικά στο Παρίσι και Υποκριτική στο Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησε με χρυσό μετάλλιο. Το 1967 δημιούργησε το πρώτο ελληνικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εικονοθεραπεία 23

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Κρυσταλλοθεραπεία

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
Στα τρυπημένα σημεία λέει σώματος, θεραπευτή, συνδιάζεται κ.ά.

ΓΙΟΥΛΗ ΤΣΟΥΡΕΚΑ "ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ.."




ΓΙΟΥΛΗ ΤΣΟΥΡΕΚΑ "ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ.."


΄Ετσι θέλω να πετάξω ψηλά στον Ουρανό

σαν ένα Πολύχρωμο Αερόστατο..

Να φύγω .. ψηλά και μακρυά...

όσο πιο μακρυά γίνεται ...

Να με πάρει ο αρωγός άνεμος..

κατά που Φυσάει αυτός..

ο Θεός Αίολος...

Μία αριστερά.. μία δεξιά...

΄Οχι Κάτω...

Μα Επάνω Ψηλά ..

Να βλέπω γαλάζιο Ουρανό...

΄Ασπρα Σύννεφα... πυκνά.. όμως Λευκά..

σαν Περιστέρια.. Λευκά.. σαν τα Χέρια Σου..

Που με Πρωταγκάλιασαν....

Να με πάει Αριστερά... σαν την Ιδεολογία μας..

για έναν Καλύτερο Κόσμο...

Για ό,τι Ονειρευόμαστε Μαζί οι Δυό Μας...

σε χωριστές ζωές ο καθένας από Εμάς...

Να βλέπω Τ΄΄Αστρα .. για Εμάς.. Δίχως Εμάς..

Να βλέπω τα Μάτια σου Από Ψηλά..

Να αφήνομαι ..να τα Ονειρεύομαι...

Είναι ψυχρό, ρηχό να τα βλέπω από φωτογραφίες..

..Παλιώνουν κάποια στιγμή...

Η μορφή σου όμως μένει μεσ΄στη μνήμη τη

Δική Μου ζωντανή... κι Εγώ.. η σάπια κι άτυχη...

Τραγουδάω με το δάκρυ μου .. από Ψηλά

Το όμορφο Χαμόγελό Σου...

..τα μάτια σου και το χαμόγελό σου..

Μονάχα αυτά τα δυό σου ζήτησα ...Θυμάμαι.. ♥

Γευστικά ταξίδια με μαρούλι

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
Από παλιό περιοδικό Ε

Χέρμαν Μέλβιλ και Μόμπι Ντικ στο doodle της Google

πηγή http://www.madata.gr

Χέρμαν Μέλβιλ και Μόμπι Ντικ στο doodle της Google

Η Google σήμερα Πέμπτη 18 Οκτωβρίου τιμά με ένα θαλασσινό doodle τον συγγραφέα του Moby Dick, Χέρμαν Μέλβιλ .
Ο Μόμπι Ντικ είναι μια θαλασσινή περιπέτεια, γεμάτη συμβολισμούς και ένα από τα μεγάλα  κλασικά έργα της αμερικανικής λογοτεχνίας.

Το αφιέρωμα αυτό της μηχανής αναζήτησης στο πιο γνωστό έργο του Μέλβιλ συμπίπτει με την 161η επέτειο της πρώτης έκδοσης του μυθιστορήματος στη Βρετανία το 1851. Το doodle απεικονίζει μια σκηνή από το βιβλίο στο οποίο καπετάνιος Αχαάβ σε μια βάρκα ετοιμάζεται να χτυπήσει την τεράστια λευκή φάλαινα.

Το αφιέρωμα συμπίπτει επίσης με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την καταγραφή όλων των 135 κεφάλαιων  του μυθιστορήματος πάνω από 135 ημέρες, με αναγνώσεις από διάσημους οπαδούς συμπεριλαμβανομένων Ντέιβιντ Κάμερον, Tilda Swinton, Stephen Fry και Simon Callow εκπομπή καθημερινά σε απευθείας σύνδεση.

Με αφηγητή τον ναύτη Ισμαήλ, παρακολουθούμε το ταξίδι ενός σαλεμένου καπετάνιου, ονόματι Αχαάβ, που έχει βάλει σκοπό της ζωής του να ανακαλύψει και να σκοτώσει μια θηριώδη λευκή φάλαινα με το όνομα Μόμπυ Ντικ, η οποία σε ένα προηγούμενο ταξίδι τού είχε κόψει το πόδι σε μια μονομαχία τους στη θάλασσα. Ο Μέλβιλ, που είχε δουλέψει χρόνια ως ναυτικός, εστιάζεται σ' έναν «άνθρωπο που δε φοβάται Θεό, που μοιάζει με Θεό, είναι υπέροχος άνθρωπος ο Καπετάν Αχαάβ»

Το πολυσέλιδο μυθιστόρημα περιγράφει την επικών διαστάσεων σύγκρουση Αχαάβ και Μόμπι Ντικ, που είναι, κατ' επέκταση, μια αναμέτρηση ανάμεσα στις δυνάμεις της Φύσης και τον Άνθρωπο. Συν τοις άλλοις, είναι ένα εγκυκλοπαιδικό μυθιστόρημα, που δίνει στον αναγνώστη πληθώρα πληροφοριών για τη ζωή στη θάλασσα και τη φαλαινοθηρία.
Μέσα από το ταξίδι και  τους κύριους χαρακτήρες, γίνεται αναφορά στις κοινωνικές τάξης και την μάχη τους, την μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό, και την ύπαρξη του Θεού.
Οι κριτικοί βιβλίων δέχονται ότι το μυθιστόρημα του Χέρμαν Μέλβιλ στέκεται στο ίδιο δημιουργικό ύψος με τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες και τα έργα του Σαίξπηρ

Σήμερα αναγνωρίζεται πλέον ως ένας από τους πιο διάσημους Αμερικανούς συγγραφείς και το βιβλίο του "Μόμπυ Ντικ" θεωρείται ένα από τα καλύτερα έργα του κόσμου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις