Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ (31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954)


ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ (31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954)
ΠΙΝΑΚΑΣ "Η ΜΟΥΣΙΚΗ"

Ο Ανρί Ματίς ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.
Ο Ματίς γεννήθηκε στην επαρχία Λε Κατώ - Καμπρεζί (Le Cateau-Cambrésis) της βόρειας Γαλλίας ενώ μεγάλωσε στην περιοχή  Μποέν-εν Βερμαντουά (Bohain-en-Vermandois). Σπούδασε νομικά στο Παρίσι όπου μετακόμισε το 1887 και αφού απέκτησε την δικηγορική άδεια εργάστηκε για ένα διάστημα ως συμβολαιογράφος στην γενέτειρά του. Το 1891 προσβλήθηκε από ασθένεια και κατά το στάδιο της ανάρρωσής του ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη ζωγραφική. Την ίδια χρονιά επιστρέφει στο Παρίσι όπου σπουδάζει στην ακαδημία τεχνών Julian, μαθητής του Οντιλόν Ρεντόν (Odilon Redon) και του Γκυστάβ Μορώ.
Ο Ματίς παράγει τους πρώτους του πίνακες επηρεασμένος από τα έργα των Σεζάν, Γκωγκέν, βαν Γκογκ, αλλά και από την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη. Η μεθοδολογία του περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά την ανεξάρτητη επεξεργασία επιμέρους στοιχείων του πίνακα και στο τελικό μόνο στάδιο την ανάμιξή τους για την παραγωγή της τελικής σύνθεσης. Η τεχνοτροπία του Ματίς είναι αυτή που χαρακτηρίζει το κίνημα των φωβιστών. Η θεματολογία του ήταν διανθισμένη συνήθως με έντονα, φωτεινά χρώματα και αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.
Η πρώτη ομαδική έκθεση στην οποία συμμετείχε πραγματοποιήθηκε το 1901 ενώ η πρώτη ατομική του έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1904. Τα επόμενα χρόνια, ταξιδεύει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Την περίοδο 1908-1912 εκθέτει επίσης πολλά έργα του σε Μόσχα, Βερολίνο, Μόναχο και Λονδίνο.
Αν και το κίνημα των φωβιστών, του οποίου αποτελεί ηγετική μορφή, χάνει την αίγλη του μετά το 1906, ο ίδιος ο Ματίς γνωρίζει σημαντική καλλιτεχνική αναγνώριση με τα έργα που παράγει την περίοδο 1906-1917 τα οποία ξεφεύγουν από τα όρια του φωβισμού.
Ο Ματίς συνδέθηκε φιλικά με τον Πάμπλο Πικάσο αν και μεταξύ τους υπήρχε πάντα και το στοιχείο του ανταγωνισμού.
Από το 1917 μέχρι την ημερομηνία του θανάτου του, ο Ματίς έζησε στην πόλη Σιμιέ (Cimiez), σημερινό προάστιο της Νις (Nice). Το 1941 διαγνώστηκε πως πάσχει από καρκίνο και ένα μέρος των τελευταίων χρόνων της ζωής του αναγκάστηκε να το περάσει σε αναπηρική καρέκλα. Παρά το γεγονός αυτό, δεν εγκατέλειψε το έργο του, αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ, μέσω της οποίας κατάφερε να παράγει μερικά από τα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα σήμερα έργα του.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Κόλαση και Παράδεισος


 
Κόλαση και Παράδεισος
 
''Ένας πολεμιστής που ονομαζόταν Νομπουσίγκε ήρθε κάποια μέρα στον Χακουίν και ρώτησε:
-Υπάρχει πραγματικά παράδεισος και κόλαση;
-Ποιός είσαι; ρώτησε ο Χακουίν.
-Είμαι ένας Σαμουράι, απάντησε ο πολεμιστής.

-Εσύ, πολεμιστής! ξεφώνησε ο Χακουίν. Τι είδους κυβερνήτης θα μπορούσε να έχει εσένα για φύλακά του; Το πρόσωπό σου μοιάζει σαν ζητιάνου.
Ο Νομπουσίγκε θύμωσε τόσο πολύ ώστε άρχισε να τραβάει το σπαθί του, αλλά ο Χακουίν συνέχισε.
-Έχεις λοιπόν και σπαθί! Το όπλο σου θα είναι οπωσδήποτε ανίκανο να κόψει το δικό μου κεφάλι.
Καθώς ο Νομπουσίγκε τράβηξε το σπαθί του, ο Χακουίν παρατήρησε.
-Τώρα ανοίγουν οι πύλες της Κόλασης!
Με τα λόγια αυτά ο Σαμουράι, καταλαβαίνοντας το μάθημα του δασκάλου, έχωσε το σπαθί στην θήκη του και υποκλίθηκε.
-Τώρα ανοίγουν οι πύλες του Παραδείσου, είπε ο Χακουίν.''

Κιμαδόπιτα ρολό με πράσο

 Κιμαδόπιτα ρολό με πράσο

για τη γέμιση
• 500 γρ. κιμά μοσχαρίσιο
• 1 κ.γ. μείγμα μπαχαρικών για κοτόπουλο
• 3-4 μπαχάρια
• ½ κ.γ. μοσχοκάρυδο τριμμένο
• 1 ποτηράκι λευκό κρασί
• 4 πράσα κομμένα σε ροδέλες
• 2 κ.σ. Βιτάμ
• 2 κ.σ. ελαιόλαδο
• 1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
• 2 αβγά
• 200 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο
• αλάτι-πιπέρι



για το φύλλο με γιαούρτι
• 6 φλ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 1 κ.σ. κοφτή αλάτι
• ½ φλ. λιωμένο Βιτάμ
• ½ φλ. γιαούρτι
• νερό χλιαρό
• αλεύρι για το άνοιγμα των φύλλων
• Βιτάμ για το άλειμμα των φύλλων
• αλεύρι για το άνοιγμα των φύλλων
• λιωμένο Βιτάμ για το ταψί
• σουσάμι για το πασπάλισμα

Για το φύλλο Ρίχνουμε το αλεύρι με το αλάτι σε μια λεκάνη. προσθέτουμε το λάδι, το γιαούρτι και λίγο-λίγο το νερό και ζυμώνουμε μέχρι να πάρουμε μια εύπλαστη ζύμη που να μην κολλάει στα δάχτυλα. την αφήνουμε σκεπασμένη να ξεκουραστεί για 1 ώρα και την ανοίγουμε σε φύλλα.

Για τη γέμιση Σε ένα φαρδύ τηγάνι ζεσταίνουμε το Βιτάμ και σοτάρουμε τον κιμά με το μπαχάρι, το μείγμα μπαχαρικών, το μοσχοκάρυδο και το αλατοπίπερό του σε δυνατή φωτιά. Σβήνουμε με το κρασί, χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε τον κιμά να σιγομαγειρευτεί για 15 περίπου λεπτά, μέχρι να απορροφήσει τα υγρά του.

Σε ένα άλλο τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε το πράσο με το αλάτι του, μέχρι να μαλακώσει και να ροδίσει. Κατεβάζουμε από τη φωτιά τον κιμά και το πράσο και τα αφήνουμε να κρυώσουν. Ενώνουμε τα δύο μείγματα, προσθέτουμε τον μαϊντανό, τα αβγά, το τυρί και το πιπέρι.

Ανοίγουμε 4 φύλλα και καθένα το κόβουμε σε φαρδιές λωρίδες. μοιράζουμε τη ζύμη στην άκρη της λωρίδας, διπλώνουμε προς τα μέσα τις άκριες και τυλίγουμε σε ρολό, όπως είναι η φρατζόλα του ψωμιού.

Αλείφουμε ένα ρηχό ταψί του φούρνου με Βιτάμ και βάζουμε τα ρολά έτσι ώστε να μην κολλάνε μεταξύ τους. Τα αλείφουμε καλά με Βιτάμ, τα ραντίζουμε με νερό, τα πασπαλίζουμε με σουσάμι και τα ψήνουμε σε ζεστό φούρνο στους 180 βαθμούς για 40 περίπου, μέχρι να ροδίσουν.

athinorama.gr

Πώς να γίνει ξεφτέρι στην ανάγνωση!

Πώς να γίνει ξεφτέρι στην ανάγνωση!

Το πώς και πότε μαθαίνει ένα παιδί να διαβάζει εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Τα παιδιά τυπικά και επίσημα ξεκινούν να μαθαίνουν ανάγνωση και γραφή με την είσοδό τους στη σχολική κοινότητα. Κάποια παιδιά ήδη έχουν μάθει πράγματα από το νηπιαγωγείο ή και νωρίτερα με τη βοήθεια των γονιών ή των αδερφών του. Κάθε παιδί έχει δικό του ρυθμό μάθησης, γι’ αυτό οι γονείς πρέπει να προσαρμόζονται σε αυτόν το ρυθμό και να μην έχουν παράλογες απαιτήσεις από τα παιδιά τους συγκρίνοντάς τα με άλλα. Από τη στιγμή που το παιδί πηγαίνει στην Α’ δημοτικού μπαίνει «στα βαθιά νερά» της ανάγνωσης και της γραφής.

Πώς μπορείτε, όμως, σε αυτή την περίοδο να συμβάλετε ουσιαστικά; Παρακάτω θα βρείτε ορισμένους πρακτικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε να βοηθήσετε αποτελεσματικά το παιδί σας στα πρώτα του… αναγνωστικά βήματα:

* Ελάτε σε επαφή με το δάσκαλο/ τη δασκάλα και ζητήστε να σας κατευθύνει επακριβώς ως προς τη μέθοδο που ακολουθεί για τη διδασκαλία της ανάγνωσης, καθώς και ως προς το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τις γραμματικές/ μορφολογικές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες που θα προκύπτουν κατά τη διαδικασία του διαβάσματος. Είναι σημαντικό να συνεργάζεστε με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό, καθώς έτσι το παιδί σας δεν θα μπερδεύεται.

* Επιλέξτε την κατάλληλη ώρα σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού σας, καθώς το κάθε παιδί είναι παραγωγικό διαφορετικές ώρες της μέρας. Κάποιο ίσως είναι πιο συγκεντρωμένο το μεσημέρι που γυρίζει από το σχολείο, ενώ κάποιο άλλο το βράδυ πριν κοιμηθεί. Εάν το παιδί σας πηγαίνει στην Α’ Δημοτικού, αφιερώνετε τουλάχιστον 15 με 20 λεπτά καθημερινά, ακούγοντάς το να διαβάζει.

* Επιβραβεύετε την προσπάθειά του και εξηγήστε λεκτικά γιατί το επιβραβεύετε, π.χ. «Μπράβο σου, γιατί κατάφερες να διαβάσεις μια πρόταση μόνος σου»!

* Μάθετέ του πώς να συγκεντρώνεται στην ανάγνωση. Μπορείτε ακόμη να του δείξετε να ακολουθεί με το δάχτυλό του τις λέξεις ενώ διαβάζει.

* Διδάξτε του διάφορα «κόλπα» για να καταλαβαίνει τη σημασία μιας άγνωστης λέξης: πείτε του να παρατηρεί την εικόνα, να διαβάζει το υπόλοιπο της πρότασης και μετά να επιστρέφει στην άγνωστη λέξη, να κοιτάζει το αρχικό γράμμα προσπαθώντας να «μαντέψει» ποια λέξη ξεκινάει απ’ αυτό και να τη διαβάζει φωναχτά.

* Διαβάζετε στο παιδί κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί παραμύθια. Ο δικός σας ενθουσιασμός για το διάβασμα θα μεταδοθεί και στο παιδί, που δεν θα βλέπει την ώρα να αρχίσει να διαβάζει και αυτό! Στη συνέχεια, καθώς το παιδί μεγαλώνει και κατακτά την ανάγνωση, μπορείτε να διαβάζετε συντροφικά (π.χ. μία πρόταση ο ένας, μία ο άλλος, αυξάνοντας σταδιακά τη δυσκολία σε μία παράγραφο), ώσπου να νιώσει ότι είναι ικανό και δεν χρειάζεται τη βοήθειά σας. Σε ένα ανώτερο επίπεδο μπορεί να σας διαβάζει αυτό, για να σας ξεκουράσει, ή να διαβάζετε και οι δύο παράλληλα ο καθένας το δικό του βιβλίο!

Top tip
Eίναι καλό για το παιδί από μικρή ηλικία να βλέπει τους γονείς του να διαβάζουν (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες κ.ά.). Έτσι θα θελήσει να τους μιμηθεί γιατί θα εκλαμβάνει το διάβασμα ως μια φυσιολογική δραστηριότητα που εντάσσεται στην καθημερινότητα και γίνεται μια όμορφη συνήθεια-τρόπος ζωής. Έτσι, η μελέτη για το σχολείο δεν θα μοιάζει καταναγκαστικό έργο!

Ανάγνωση και γραμματικές δυσκολίες

Η ελληνική γλώσσα είναι, ίσως, μία από τις ευκολότερες στην ανάγνωση, αφού «ό,τι γράφεται διαβάζεται». Όμως, στη γλώσσα μας υπάρχουν άλλες αναγνωστικές δυσκολίες οι οποίες συχνά μπερδεύουν τα παιδιά, γι’ αυτό και είναι καλό να τις εξηγήσετε από νωρίς στο παιδί. Λογικά αυτό θα το κάνει ο δάσκαλος, όμως καθώς θα διαβάζετε κι εσείς το παιδί στο σπίτι, βεβαιωθείτε ότι κατανόησε σωστά όσα έμαθε στο σχολείο. Μερικές σημαντικές παρατηρήσεις είναι οι εξής:

* Ο σύγχρονος τρόπος εκμάθησης του αλφαβήτου στα παιδιά της Α’ Δημοτικού προτάσσει, πλέον, τη φωνητική προσέγγιση (δηλαδή τα παιδιά πρώτα μαθαίνουν τους ήχους «αα», «βου», «γου») και έπειτα τη γραπτή τους αποτύπωση. Τα παιδιά δηλαδή καλούνται να μάθουν να αντιστοιχούν τους ήχους με τα γράμματα, ώστε να αποκωδικοποιηθούν τα γραπτά σύμβολα. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να υιοθετήσετε κι εσείς ανάλογο τρόπο «διδασκαλίας» των γραμμάτων στα παιδιά σας, σε συνεργασία πάντα με τον δάσκαλο/ τη δασκάλα τους.

* Βασική ικανότητα είναι να μπορούν τα παιδιά να χωρίσουν τις λέξεις σε συλλαβές και τα φωνήματα που τις αποτελούν. Η εξάσκηση στο χωρισμό των λέξεων με προφορικές και αργότερα με γραπτές ασκήσεις, καθώς και στην ομοιοκαταληξία και σε άλλα γλωσσικά παιχνίδια (σταυρόλεξα κ.α.), βοηθάει καταλυτικά.

* Δώστε βάρος στις διφθόγγους αι, ει, οι και αυ, ου, ευ καθώς και στη χρήση των διαλυτικών: εξηγήστε στα παιδιά σας όσο πιο απλά μπορείτε την ειδική προφορά αυτών των διφθόγγων, αφού συμβουλευτείτε πρώτα τη σχολική νεοελληνική γραμματική ως προς τους ακριβείς κανόνες (π.χ. αποσαφηνίστε ότι το αυ διαβάζεται «αβ» ή «αφ», ενώ το ου διαβάζεται «ουου»)

* Τονίστε τους την προφορά των διπλών συμφώνων μπ, ντ, γκ, τς, τζ και στη συνέχεια των ξ και ψ.

* Προσπαθήστε να τους δώσετε καλύτερα να καταλάβουν τους διάφορους ήχους των γραμμάτων μέσα στη λέξη, συλλαβίζοντάς την αργά, με σταθερή φωνή δίνοντας έμφαση με τη φωνή σας στο σημείο τονισμού. Έτσι, θα αποτυπωθεί σιγά-σιγά στη μνήμη τους η σωστή προφορά και σταδιακά θα μάθουν και να τα γράφουν σωστά.

* Παροτρύνετέ τα να συνδυάσουν κάποιους ήχους φωνημάτων με εικόνες/ πρόσωπα/ καταστάσεις: π.χ. «Όταν κρυώνουμε κάνουμε μπρρρ» ή «Όταν τρώμε παγωτό, που μας αρέσει, κάνουμε μμμ» κ.λπ.

* Όταν δυσκολεύονται ιδιαίτερα με κάποια λέξη, επιμείνετε σε αυτήν χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους. Για παράδειγμα, αν δυσκολεύονται στη λέξη «φουστάνι», διαβάστε τη μια φορά δυνατά, έπειτα γράψτε την κάπου και ζητήστε τους κοιτάζοντάς τη να δημιουργήσουν μια εικόνα σχετική με αυτήν τη λέξη (συνειρμός), π.χ. τη γιαγιά που φοράει φουστάνια, μετά συλλαβίστε την αργά και ζητήστε τους να την επαναλάβουν φτιάχνοντας μια πρόταση.

* Επιχειρήστε να δημιουργήσετε δικά σας τρικ με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του παιδιού σας, π.χ. αν κατά την ανάγνωση της λέξης «σοκολάτα» το παιδί σας προσπερνάει τη συλλαβή «κο», πείτε του να θυμάται πως η σοκολάτα είναι γλυκό, ώστε να συνδυάσει τα δύο «κο» στο μυαλό του και να μην το ξεχνάει!

Το κατάλληλο βιβλίο
Το καλύτερο βοήθημα για ανάγνωση είναι φυσικά ένα βιβλίο. Στο εμπόριο κυκλοφορεί πληθώρα παιδικών βιβλίων, τα οποία μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην εκμάθηση της ανάγνωσης. Στη συνέχεια τα παιδικά βιβλία κατατάσσονται σε κατηγορίες ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους. Πώς θα διαλέξετε το κατάλληλο βιβλίο για το παιδί σας; Εάν δείτε ότι το παιδί σας έχει περισσότερες από πέντε άγνωστες λέξεις σε μια σελίδα, τότε μάλλον το βιβλίο είναι ακόμα αρκετά δύσκολο για τις δυνατότητές του και ίσως του δημιουργήσει άγχος και αρνητικά συναισθήματα. Μήπως το βιβλίο που διαβάζει είναι πολύ εύκολο; Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς, η επιτυχής –λόγω του χαμηλού βαθμού δυσκολίας– ανταπόκριση του παιδιού τονώνει το ηθικό και την αυτοπεποίθηση, ενθαρρύνοντάς το να συνεχίσει. Μπορείτε να ζητήσετε και από τον εκπαιδευτικό να σας συστήσει βιβλία κατάλληλα για το επίπεδο του παιδιού σας.

Το διάβασμα ως παιχνίδι
Στην προσπάθειά σας να βοηθήσετε το παιδί σας στην ανάγνωση, μην ξεχνάτε ότι το παιδί πρέπει να προσλαμβάνει ολόκληρη τη διαδικασία ως κάτι ευχάριστο και ωφέλιμο ταυτόχρονα. Αυτή η προσέγγιση φαίνεται να είναι και η καλύτερη, αφού κατ’ αυτόν τον τρόπο το παιδί αντιλαμβάνεται το διάβασμα ως παιχνίδι και όχι ως αγγαρεία, εντάσσοντάς το στο πρόγραμμά του με ευχαρίστηση. Τα σχολικά βιβλία δεν πρέπει να αποτελούν παρά μόνο ένα μέρος της αναγνωστικής προσπάθειας. Γι’ αυτόν το λόγο, παρακάτω σας προτείνουμε μερικά ακόμη tips που μπορούν να κάνουν την ανάγνωση πολύ πιο διασκεδαστική, εμπλουτίζοντας, ταυτόχρονα, το λεξιλόγιο του παιδιού σας:
* Τοποθετήστε στο ψυγείο σας μαγνητάκια-λέξεις. Έτσι, το παιδί σας θα κινητοποιείται αυτόματα, προσπαθώντας να τις διαβάσει.

* Αφήνετε σημειωματάκια στο παιδί, πάνω στα οποία καλό θα ήταν να υπάρχει και κάποια εικόνα (μια αυτοσχέδια ζωγραφιά, ένα αυτοκόλλητο κ.λπ.).

* Γίνετε συνδρομητές σε παιδικά περιοδικά ή δανειστείτε τα.

* Αφήστε τα παιδιά σας να σας «βοηθήσουν», διαβάζοντάς σας τη λίστα με τα ψώνια, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα αντιληφθούν και την πρακτική αξία του διαβάσματος, νιώθοντας ταυτόχρονα χρήσιμα και απαραίτητα.

* Επιλέξτε καρτούν με υπότιτλους. Θα γίνουν δεινοί αναγνώστες χωρίς καν να το καταλάβουν!

Τip για γρήγορη ανάγνωση!

Προκειμένου το παιδί σας να αποκτήσει ευχέρεια και ταχύτητα στην ανάγνωση δοκιμάστε αυτή την άσκηση:

Σε χρωματιστά χαρτόνια, σχεδιάστε συννεφάκια μέσα στα οποία γράψτε σε στήλες συλλαβές. Συνδυάστε κάθε σύμφωνο με όλα τα φωνήεντα και τους διφθόγγους (αι,οι,ει,ου) όπως στο παράδειγμα: βα, βε, βο, βω, βι, βη, βυ, βοι, βει, βαι,βου, γα, γε, γο,γω, γι,γη,γυ,γοι,γει, για,γου κ.ο.κ. Προτρέψτε το παιδί να διαβάζει αυτές τις στήλες κάθε μέρα πολλές φορές και η γλώσσα του … «θα λυθεί!».

Ευχαριστούμε για την πολυτιμη συνεργασία της την Αναστασία Γκοτσοπούλου ψυχολόγο (πτυχιούχο Παντείου Πανεπιστημίου), M.sc στη Σχολική Ψυχολογία, συνεργάτιδα στα Eκπαιδευτήρια Στέγκα και στη Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα “Σπύρος Δοξιάδης-Έρευνα για το Παιδί”.
tlife.gr

Μονή Κεράς Καρδιωτίσσης



Μονή Κεράς Καρδιωτίσσης βρίσκεται 50χλμ νοτιοανατολικά του Ηρακλείου, σε μια κατάφυτη περιοχή της Βόρειας Δίκτης, δίπλα στον δρόμο που οδηγεί στο Οροπέδιο Λασιθίου. Είναι μια ενεργός γυναικεία μονή και πρόκειται για μοναστήρι καλλιτεχνικής και ιστορικής σημασίας που έχει δώσει το όνομά του στους δύο κοντινότερους οικισμούς της Κεράς και της Άνω Κεράς. Το μοναστήρι γιορτάζει στις 8 Σεπτεμβρίου - γιορτή της Παρθένου Μαρίας. Πρόκειται για ένα πολύ παλιό μοναστήρι που υπήρχε κατά τη Δεύτερη Βυζαντινή Περίοδο (961 - 1204). Έχει μια δίκλιτη εκκλησία με...όμορφα διακοσμημένα παράθυρα από τούβλα και καμάρες, που στα πλάγια της εκκλησίας γίνονται πολύ μεγάλα, διακοσμημένα με τούβλα κι αυτά. Μέσα στην εκκλησία υπάρχουν τοιχογραφίες του 14ου αιώνα και παλιές εικόνες.

μαζί ακόμα και μέσα στη σιωπηλή ανάμνηση του Θεού.


ΜΕΤΑ ή Άλμήτρα μίλησε ξανά και είπε,
Και τί έχεις να πεις για το Γάμο, δάσκαλε;
Κι εκείνος αποκρίθηκε έτσι:
Γεννηθήκατε μαζί, και θα είστε παντοτινά μαζί.
Θα είστε μαζί κι όταν τα άσπρα φτερά

του θανάτου σκορπίσουν τις μέρες σας.
Ναι, θα είστε μαζί ακόμα και μέσα στη σιωπηλή ανάμνηση του Θεού.
Αφήστε όμως να υπάρχουν αποστάσεις στην ένωσή σας.
Κι αφήστε τούς ανέμους του ουρανού να χορεύουν ανάμεσα σας.
Αγαπάτε ό ένας τον άλλο, αλλά μην κάνετε δεσμά από τήν αγάπη:
Αφήστε τήν αγάπη να είναι σα μιά κινούμενη
θάλασσα ανάμεσα στις ακτές των ψυχών σας.
Γεμίστε τις κούπες ό ένας του άλλου,
αλλά μην πίνετε από τήν ίδια κούπα.
Δίνετε ό ένας στον άλλο από το ψωμί σας
αλλά μην τρώτε από το ίδιο κομμάτι.
Τραγουδάτε καί χορεύετε μαζί καί χαρείτε,
αλλά ας μένει ό καθένας μόνος του,
Καθώς οι χορδές του λαγούτου είναι μόνες,
παρ' όλο πού δονούνται με τήν ίδια μουσική.
Δώσετε τις Καρδιές σας, όχι όμως στη φύλαξη ό ένας του άλλου.
Γιατί μόνο το χέρι της Ζωής μπορεί να κρατήσει τις καρδιές σας.
Να στέκεστε μαζί, κι ωστόσο όχι πολύ κοντά μαζί:
Γιατί οι κολόνες του ναού στέκονται χώρια,
Και ή βαλανιδιά και το κυπαρίσσι δε φυτρώνουν το ένα στη σκιά του άλλου.
— με Thomas Katsikis

Σήμερα...





κατάθεση των λειψάνων του Αγίου Γεωργίου


Σήμερα λοιπόν, στις 3 Νοεμβρίου που η εκκλησία τιμά την κατάθεση των λειψάνων του Αγίου Γεωργίου στο ναό του στην Παλαιστίνη, η συνήθεια να ανοίγουν εκείνη τη μέρα τα βαρέλια με το καινούριο κρασί τον κατέστησε… μεθυστή και με το όνομα αυτό καταγράφεται στο ελληνικό λαϊκό εορτολόγιο.

Ιδιαίτερα στη Κρήτη η γιορτή του Αη Γιώργη του Μεθυστή γίνεται άλλη μια ευκαιρία για γιορτή στά χωριά, με γλέντια, φαγοπότι και βέβαια τη δοκιμή του καινούριου κρασιού.

3 Νοεμβρίου 1898...

3 Νοεμβρίου 1898...
Από το λιμάνι της Σούδας εγκαταλείπει την Κρήτη και ο τελευταίος τούρκος στρατιώτης. Μετά από 229 έτη, ο ήλιος της ελευθερίας ανατέλλει και πάλι στην πολυτάραχη νήσο.

Στην φωτογραφία είναι το λιμάνι του Ηρακλείου
Πηγή φωτο : mycreta.blogspot.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις