Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

ΚΕΡΣΟΡΑΣ του Κωνσταντίνου Καραγάνη *

http://www.onestory.gr/post/35627065115

ΚΕΡΣΟΡΑΣ

του Κωνσταντίνου Καραγάνη *
.
Ο κέρσορας στον υπολογιστή του αναβόσβηνε ρυθμικά, σχεδόν σαν να το κορόιδευε. Σα να του έλεγε :’’Δεν ξέρεις τι σου γίνεται’’, ή ‘’Παράτα τα’’, ή ‘’Είναι μάταιο, σταμάτα να προσπαθείς, δεν πρόκειται να καταφέρεις τίποτα’’. Δεν ήταν διατεθειμένος να σταματήσει. Η κάθετη εκείνη γραμμή δεν είχε κανένα δικαίωμα να του πει τι θα κάνει. Άλλωστε οι καλές ιδέες έρχονται όταν δεν τις περιμένεις.
Η διαδικασία πάντοτε η ίδια. Τασάκι στα αριστερά, με στριφτά τσιγάρα, το πακέτο με τον καπνό, τα χαρτάκια και τα φιλτράκια σε απόσταση αναπνοής από το δεξί του χέρι, και ένα ποτήρι με μπόλικο πάγο και διαφορετικό πότό κάθε βράδυ. Σήμερα είχε σειρά το λικέρ μαστίχα. Καλή επιλογή για καλοκαίρι, και αναγκαία κατά μία έννοια, δεδομένου ότι το ούζο το τελείωσε χτες το βράδυ.
Είχαν περάσει σχεδόν 2 μήνες από τότε που αποφάσισε να ξανακάτσει μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή του, και να ξαναγράψει. Με την μόνη διαφορά, ότι δεν είχε γράψει ούτε λέξη. Έχοντας ήδη δύο βιβλία στο ενεργητικό του, με το ένα να έχει πουλήσει σα φρέσκο φραντζολάκι, και το άλλο να ανεβαίνει συνεχώς σε πωλήσεις, είχε τον χρόνο και τον εκδοτικό του οίκο με το μέρος του. Είχε μόνο έναν εχθρό. Τον κέρσορα του. Αυτόν τον μικρό μπάσταρδο κέρσορα, ο οποίος συνέχιζε να αναβοσβήνει ειρωνικά μπροστά στα μάτια του. Ήξερε πως θα κέρδιζε. Ήξερε πως η ιδέα θα ερχόταν, και αποφάσισε να πάει να κοιμηθεί, και αύριο νύχτα ήταν. Θα πήγαινε το πρωί να κάνει τις εξωτερικές του δουλείες, το μεσημέρι μια βόλτα από την εφημερίδα, το απόγευμα για καφέ, και μετά το βραδινό φαγητό, ποτάκι, τσιγαράκι, υπολογιστής, μπαλκόνι και για ακόμα ένα βράδυ μάχη με τον κέρσορα. Για απόψε ηττήθηκε. Αύριο ποιος ξέρει;
Επαναληπτικός αγώνας. Δεν πίστευε στα προαισθήματα. Κι όμως, απόψε κάτι του έλεγε πως η ιδέα θα ερχόταν, και ένα ακόμα αριστούργημα θα γεννιόταν κάτω από τα δάχτυλά του. 3 και κάτι ώρες αργότερα, φαινόταν πως η ιδέα αργοπορούσε. Πως χάθηκε σε κάποια γωνία του μυαλού του. Το κινητό του το μόνο που κατάφερε είναι να μποτιλιάρει τους νοητούς του διαδρόμους λίγο περισσότερο. Σηκώθηκε απρόθυμα να απαντήσει, αφήνοντας το μικρό του φίλο να αναβοσβήνει χαιρέκακα. Μετά από 5 λεπτά βαρετής συνομιλίας με τον αρχισυντάκτη του, και υπεύθυνο της καλλιτεχνικής στήλης της εφημερίδας, επέστρεψε στην καρέκλα του, διατεθειμένος να δώσει μια μικρή πίστωση χρόνου στην ήδη καθυστερημένη επισκέπτριά του.
Με μία μικρή διαφορά. Φαίνεται πως εκείνη είχε έρθει. Ο κέρσορας είχε μετακινηθεί κάποιες θέσεις προς τα δεξιά. Γραμμένη στην οθόνη του μία πρόταση: «Πλέον ήταν αργά. Και το ήξερε». Κοίταξε την φράση με την απορία ενός παιδιού που του εξηγείς τη μοριακή διάσπαση του ατόμου. Αυτός την είχε γράψει; Αποκλείεται! Μέχρι να χτυπήσει το κινητό του δεν είχε γράψει ούτε μια λέξη. Ήταν σίγουρος για αυτό. Ή μήπως είχε γράψει; Όχι, δεν υπήρχε περίπτωση. Το θυμόταν πάρα πολύ καλά. Τότε πώς; Όσο και να είχε εξελιχθεί η επιστήμη, δεν είχε φτάσει ακόμα σε επίπεδο ικανό να «ξεκολλάει» κάποιον από το συγγραφικό του block. Αν όχι αυτός όμως, τότε ποιος; Η λογική του τον οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο υπολογιστής του είχε κάποιον ιό. Κάτι η ζέστη του καλοκαιριού, κάτι τα 4-5 ποτηράκια που είχε ήδη πιει, κατάλαβε πως η κριτική του ικανότητα δεν ήταν και πολύ της εμπιστοσύνης του.
Αρχίζει να πατάει το backspace, και γράμμα γράμμα είδε την φράση να χάνεται από μπροστά του. Σε αντίθεση με την έμπνευση τον κάλεσε η φύση, για μία αναγκαία επίσκεψη στο wc. Πάντα πίστευε πως το να πηγαίνεις στην τουαλέτα είναι χάσιμο χρόνου, σε αντίθεση με ορισμένους που το βλέπουν σαν ευκαιρία για διαλογισμό. Μετά από 10 λεπτά, επέστρεψε στο τραπέζι του στο μπαλκόνι.
«Αυτό δεν έπρεπε να το κάνεις..». Καινούρια έκφραση. Σίγουρα όχι από αυτόν. Αναρωτήθηκε αν η τρέλα του χτυπάει την πόρτα. Σίγουρος πια ότι ο υπολογιστής του έχει κάποιον ιό, αποφασίζει να σκανάρει για να σιγουρευτεί. 22 λεπτά αργότερα, η διάγνωση από το αντιβιοτικό του ήταν αρνητική. Υπολογιστής πεντακάθαρος. Το δάχτυλό του επιστρέφει στο backspace. Διαγράφει και την καινούρια φράση από την οθόνη του.
«Μην αντιδράς υπερβολικά. Δε σου πάει…»
Πως είναι δυνατόν; Σκέφτηκε. Και κάνει το προφανές. Απενεργοποιεί τον υπολογιστή του. Περιμένει. Στρίβει ένα τσιγάρο και περιμένει. Την αναμονή έσπασε ο ήχος μηνύματος από το κινητό του. Απρόθυμα το έπιασε στα χέρια του. Το ξεκλειδώνει. Το μήνυμα είχε άγνωστο αποστολέα. Και όχι μόνο αυτό. Ο αριθμός αποστολέα, δεν φαινόταν πουθενά.
«Σε είχα για πιο θαρραλέο. Άνοιξε σε παρακαλώ τον υπολογιστή. Και πρόσεχε αυτή τη φορά.»
Τι να προσέχει και από ποιόν; Ποιος κάνει πλάκες τέτοια ώρα; Και όπως συμβαίνει σε κάθε άνθρωπο, η περιέργεια, η οποία σπανίως ευθύνεται για το ποσοστό θνησιμότητας σε οικόσιτα αιλουροειδή παρά την λαϊκή ρήση, τον κατέκλυσε. Ενεργοποιεί τον υπολογιστή του. Η λευκή σελίδα με τον κέρσορα εκεί. Αγέρωχη και ακλόνητη.
«Ωραία. Και τώρα που συνεννοηθήκαμε πάμε πάλι από την αρχή».
Αυτό που σκέφτηκε ήταν να αρχίσει να πληκτρολογεί απαντήσεις, σε αυτόν τον άγνωστο αποστολέα. Η λογική του πάντα περνάει στο προσκήνιο. Τώρα του υπαγόρευε ότι κάποιος hacker έχει μπει στον υπολογιστή του και θέλει να παίξει. Αποφασίζει λοιπόν να συμμετέχει.
-Ποιος είσαι;
«Δεν έχει καμία σημασία. Δεν με περίμενες ε;»
-Αν δεν ξέρω ποιος είσαι πώς να σε περιμένω. Ποιος είσαι;
«Θα σταματήσετε όλοι να μου κάνετε αυτή την ηλίθια ερώτηση; Σημασία έχει τι είμαι εδώ να προσφέρω. Όχι ποιος είμαι».
-Δεν νομίζω ότι είναι ώρα για πλάκες.
«Ποιος μίλησε για κάτι τέτοιο; Υπομονή… Κάθε πράγμα στον καιρό του δε λένε;»
-Πως έμαθες τον αριθμό του κινητού μου;
«Ξέρω πολύ περισσότερα για εσένα από εσένα»
-Πες μου ποιος είσαι γιατί αλλιώς σβήνω υπολογιστή και κινητό. Να δω μετά πως θα κάνεις τις πλάκες σου.
«Δε νομίζω ότι θες κάτι τέτοιο. Στη ζωή πρέπει να μάθεις να περιμένεις.»
-Ό,τι πεις. Αντίο φίλε…
«Σου είπα μία κουβέν………….»
Και ο υπολογιστής έκλεισε. Γρήγορα πιάνει το κινητό στα χέρια του για να απενεργοποιήσει και αυτό. Ακούγεται ο ήχος μηνύματος για ακόμη μία φορά. Θα μπορούσε να κλείσει τη συσκευή. Αλλά είπαμε. Ο άνθρωπος θα είναι πάντα δέσμιος της περιέργειας του. Διαβάζει το μήνυμα του άγνωστου αποστολέα.
«Οι κανόνες είναι δικοί μου. Πήγαινε στη θέση σου»
Ο ήχος του υπολογιστή του που άνοιξε τον έκανε να στραφεί προς τα εκεί. Κάθισε στην καρέκλα του σχεδόν τρομαγμένος. Ακόμα ένα τσιγάρο.
«Και τώρα που σιγουρεύτηκες ότι δεν κάνω πλάκες, θα κάτσεις σα καλό παιδάκι στην καρεκλίτσα σου να μιλήσουμε σαν άνθρωποι; Συγνώμη. Να μιλήσουμε σκέτο, ήθελα να πω»
-Τι είσαι;
«Επιτέλους. Και μια σωστή ερώτηση. Η απάντηση όμως αργεί ακόμα. Ας απαντήσουμε σε κάτι άλλο πρώτα. ΕΣΥ τι είσαι»
-Τι εννοείς;
«Για να καταλάβεις τι γίνεται σήμερα, πρέπει πρώτα να μπορείς να απαντήσεις στο ποιος και τι είσαι εσύ ο ίδιος. Τα υπόλοιπα θα έρθουν φυσικά»
-Δεν υπάρχει τίποτε το φυσικό σε αυτό που γίνεται τώρα.
«Κάνεις για ακόμα μία φορά λάθος. Πρέπει να μάθεις ότι τα πάντα στη ζωή είναι φυσικά. Αρκεί να θες να το δεις έτσι»
-Πες μου σε παρακαλώ τι θες από εμένα
«Το ζήτημα είναι να δεχτείς αυτό που έχω να προσφέρω εγώ σε εσένα. Το αντίστοιχο τίμημα, πίστεψέ με, θα είναι πολύ μικρότερο, συγκριτικά με την προσφορά μου»
-Δε σε καταλαβαίνω
«Λογικό. Μιλάω με γρίφους… αχαχαχαχαχα»
-Αυτό είναι αλήθεια.
«Ξεκινάμε λοιπόν απλά. Για αρχή θέλω να θεωρήσεις ότι είμαι απλά ένας άνθρωπος με τον οποίο συνομιλείς ηλεκτρονικά. Ένας άγνωστος σε κάποιο chat room, ή ένας φίλος σου που έχεις να μιλήσεις καιρό»
-Είναι πολύ δύσκολο να δεχτώ κάτι τέτοιο…
«Έλα τώρα. Συγγραφέας είσαι. Βάλε την φαντασία σου να δουλέψει. Μην γίνεσαι ρεαλιστής. Πως με φαντάζεσαι; Είμαι ψηλός; Είμαι κοντός; Άσχημος; Όμορφος;»
-Δεν ξέρω.
«Λογικό. Είπα βάλε την φαντασία σου να δουλέψει. Ξέχνα την λογική για απόψε.»
-Είσαι κοντός, χοντρός και άσχημος…
«Διακρίνω μία ενόχληση. Αλλά δεν πειράζει. Ωραία λοιπόν. Είμαι ένας κοντός χοντρός και άσχημος. Κλισε μεν, αλλά θα το δεχτώ»
-Πες μου τι θες…
«Χάνεις την υπομονή σου έτσι; Εντάξει λοιπόν. Αφού δεν θες να καταλάβεις, θα περάσω απευθείας στο κυρίως πιάτο του αποψινού δείπνου. Σου προσφέρω την αθανασία. Το όνομά σου στις μεγαλύτερες λίστες συγγραφέων. Το βιβλίο σου μεταφρασμένο σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, και εσύ ένα συγγραφέας αναγνωρίσιμος σε όλο τον κόσμο. Πως σου ακούγεται;
-Τι θες να πεις;
«Ξέρεις να διαβάζεις υποθέτω. Ακριβώς τα παραπάνω. Σου προσφέρω μία θέση στο πάνθεον των συγγραφέων ανά τον κόσμο.»
-Και πως θα γίνει αυτό;
«Αν δεχτείς, θα αρχίσει να σχηματίζεται στην οθόνη σου ένα κείμενο. Θα ξεδιπλωθεί μπροστά σου ένα ολόκληρο συγγραφικό έργο. Που όμοιό του δεν θα έχει υπάρξει ξανά. Θα είναι η επιτομή σου. Το απαύγασμά σου. Το καλύτερο βιβλίο που μπορεί να γράψει ποτέ συγγραφέας. Και η αθανασία θα είναι απλά ένα βήμα μακριά.»
-Γιατί εμένα;
«Γιατί σε είδα σε ένα περιοδικό και σε συμπάθησα! Τι ηλίθια ερώτηση είναι αυτή; Γιατί πρέπει να μάθεις να πληρώνεις για την καλοτυχία σου. Για αυτό. Ακόμα δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται και με εκνευρίζεις.»
-Αν δεν δεχτώ;
«Κανείς δεν λέει όχι. Μόλις διαβάσεις αυτό που σου προορίζεται θα θέλεις να μπει το όνομά σου, έστω και στο οπισθόφυλλο.»
-Δεν μπορείς να με αναγκάσεις.
«Δεν χρειάζεται… Περιμένω την απάντησή σου»
-Με τι αντάλλαγμα;
«Να και μία σωστή ερώτηση»
-Τι θα πρέπει να κάνω;
«Κάτι πολύ απλό. Όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες, αναγνωρίζονται μετά θάνατον.
-Δηλαδή;
«Σου προσφέρω την αθανασία σε αντάλλαγμα για την ασήμαντη ζωή σου»
-Η ζωή μου δεν είναι ασήμαντη.
«Άσε να το κρίνουν άλλοι αυτό. Λοιπόν δεν έχουμε πολύ χρόνο»
-Αυτό που λες δεν είναι λογικό.
«Αυτό που λέω είναι απόλυτα λογικό, αρκεί να θες να δεις το πόσο λογικό είναι, και θα γίνει».
-Δεν μπορείς να με αναγκάσεις να κάνω κάτι τέτοιο. Και αν δεχτώ πως θα πάρεις εσύ το αντίτιμό σου;
«Για συγγραφέας είσαι πολύ πεζός. Απορώ πως έχεις κοινό που σε διαβάζει. Ωραία λοιπόν θα σε πείσω. Σχετικά εύκολα πιστεύω.»
Ένα παράθυρο άνοιξε στην οθόνη του από το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου που χρησιμοποιούσε. Χωρίς εκείνος να πληκτρολογεί ένα κείμενο άρχισε να σχηματίζεται μπροστά από τα μάτια του. Και όπως ήταν αναμενόμενο άρχισε να διαβάζει.
Και ήταν απλά εκπληκτικό. Όσο διάβαζε τόσο ήθελε να μην τελειώσει. Ήταν ό,τι καλύτερο είχε διαβάσει ποτέ του. Το δικό του best seller ήταν οδηγός μαγειρικής μπροστά σε αυτό το καταπληκτικό κείμενο.
Γεννήθηκε λοιπόν μέσα του η επιθυμία που ο αντίπαλος του τον είχε προειδοποιήσει. Ναι. Ήθελε το όνομά του σε αυτό το κείμενο. Πάση θυσία. Ήθελε ο συγγραφέας αυτού του κειμένου να είναι ο ίδιος. Με κάθε κόστος. Όσο διάβαζε τόσο αυτό το συναίσθημα γινόταν μεγαλύτερο. Και πλέον ήταν σίγουρος ότι πρέπει να αποκτήσει αυτό το κείμενο. 1068 σελίδες και 15 ώρες αργότερα, γράφτηκε η λέξη «ΤΕΛΟΣ»
Στο πρώτο παράθυρο του άγνωστου αποστολέα, γράφτηκε μία ακόμα φράση…
«Λοιπόν; Είχα δίκιο;»
-Ναι. Απόλυτο. Δεν έχω διαβάσει καλύτερο πράγμα στη ζωή μου. Θέλω το όνομά μου σε αυτό το κείμενο.
«Η ανταλλαγή ξέρεις τι περιλαμβάνει. Το κείμενο έχει σταλεί ήδη στον εκδότη σου. Οι οικογένειά σου θα λάβει όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις. Αλλά τώρα πρέπει να σε χαιρετήσω. Μου οφείλεις κάτι»
Το χέρι του έπεσε αργά πάνω στο χερούλι της καρέκλας. Τα μάτια του έκλεισαν. Για πρώτη φορά στη ζωή του ήταν πλήρης, γεμάτος. Το χαμόγελό του ήταν πλατύ. Το τσιγάρο έπεσε από τα δάχτυλά του κάνοντας μία καφέ κηλίδα καψίματος στο πλακάκι. Η καρδιά του έκανε τον τελευταίο της χτύπο. Η τελευταία του πνοή έφυγε από μέσα του, σαν ένας μικρός αναστεναγμός.
Ο υπολογιστής του έσβησε. Και ο κέρσορας εξαφανίστηκε ικανοποιημένος. Είχε κερδίσει.
~
«Ίσως το καλύτερο έργο των τελευταίων ετών. Ένα πραγματικό αριστούργημα»
-Washington Post
«Το κύκνειο άσμα του έμελλε να γίνει το καλύτερο έργο του»
-New Yorker
«Ο συγγραφικός κόσμος θρηνεί τον χαμό ενός από τους περισσότερο ταλαντούχους συγγραφείς του κόσμου»
-SUN
«Ένα έργο γεμάτο ζωή. Αξίζει να είναι η παρακαταθήκη του»
-Le Monde
 .
Ο Κωνσταντίνος Καραγάνης γεννήθηκε ένα χρόνο πριν την προβολή της Φρουτοπίας από την ΕΡΤ. Φανατικός και μανιακός τηλεορασάκιας. Είναι επαγγελματίας ηθοποιός, αλλά με ψωνάρα που εξαπλώνεται και σε άλλα είδη. Τρομάρα του. Γράφει μόνο όταν έχει έμπνευση, δηλαδή σπανίως. Μεγάλο πάθος ο κινηματογράφος. Μότο ζωής: Η ζωή μου (μας) αντί για κύκλος, τριγωνάκι σκαλινό. Κατά βάθος είναι σοβαρό άτομο. Νομίζει…
[ blog ] [ facebook ] [ twitter ] [ e-mail ]

Απόσπασμα από «Το μυστικό του Αδάμ» Γκιγιέμο Φερράρα – εκδ. Λιβάνη



«Οι χαλαζίες μπορούν να δημιουργήσουν έναν έντονο συλλογικό αντίκτυπο επαναπρογραμματισμού στον γενετικό κώδικα», είπε ο Αχιλλέας. «Αυτό είναι το πιο σημαντικό τώρα».


«Αν συμβεί η ανάληψη σε μια ανώτερη διάσταση του είδους εφαρμόζοντας αυτή τη θεωρία, δε θα χρειαστεί να κάνουμε τίποτ' άλλο;» ρώτησε η Αλεξία.


«Δεν είναι έτσι, κόρη μου», απάντησε ο Αχιλλέας. «Όποιος δεν έχει εναρμονίσει τα ζωτικά του συστήματα και δεν πάλλεται στο επίπεδο της νέας συμπαντικής ενέργειας δε θα περάσει την παλμική πύλη».


«Τι πιστεύεις ότι θα συμβεί σε όσους δεν είναι στην ίδια συχνότητα;» ρώτησε με ενδιαφέρον η Αλεξία.


«Πολύ φοβάμαι ότι δε θα αντέξουν ένα ενεργειακό και νοητικό αντίκτυπο τέτοιας εμβέλειας. Είτε θα πεθάνουν είτε θα τρελαθούν, δεν ξέρω. Γι' αυτό είναι σημαντικό να μοιραστούν οι χαλαζίες και να έρθει ο κόσμος σε επαφή με τη Φιλοσοφική Λίθο. Πρέπει να ξυπνήσουν επειγόντως».


Ο Αδάμ κοίταξε ξανά τα σύμβολα που ήταν χαραγμένα στην πλάκα: την ένωση του θηλυκού με το αρσενικό και την άνοδο του φιδιού, του απόκρυφου συμβόλου της σεξουαλικής ενέργειας.


«Εκείνο που δεν ξέρουν είναι ότι η πλάκα των Ατλάντων που κρατάς τώρα, Αδάμ, και που πέρασε από τα χέρια πολλών σοφών λεγόταν στην πραγματικότητα Πλάκα του Πεπρωμένου. Περιέχει όλη την ιστορία που έχει γνωρίσει και θα γνωρίσει ποτέ η ανθρωπότητα».


Παρατήρησαν την πλάκα πολύ προσεκτικά και ο Αχιλλέας άρχισε ξανά να μιλά ξετυλίγοντας τις γνώσεις του, σαν ζωντανή εγκυκλοπαίδεια. Ύστερα θα μάθαινε ότι το σκοτάδι στο οποίο είχε μείνει για αρκετές μέρες είχε ενεργοποιήσει την επίφυσή του, κάτι που γίνεται βιοχημικά κυρίως στο σκοτάδι. Γι αυτό εκείνη τη στιγμή βίωνε τέτοια πνευματική διαύγεια.


Ο αρχαιολόγος έκανε κάμποσα βήματα προς το παράθυρο.


«Η λέξη Γένεση προέρχεται ετυμολογικά από το γόνο, το γονίδιο και από εκεί παράγονται οι λέξεις γενετική, γένος, γενετικός, γενιά, γενεαλογία. Το πρόγραμμα που δουλεύω εδώ και τόσο καιρό, το Μυστικό του Αδάμ, θα αποδείξει ότι η πραγματική συγγένεια του Αδάμ και της Εύας δεν ήταν αυτή που μας περιγράφουν. Η λέξη "μυστικό" προέρχεται από τη λέξη "έκκριση" και ξέρουμε ότι το όνομα Αδάμ ίσως δόθηκε για να ονομαστεί το DNA, άρα έχουμε να κάνουμε με... την έκκριση του DNA».


Στο δωμάτιο επικράτησε σιωπή.


«Η έκκριση του DNA;» επανέλαβε μπερδεμένη η Αλεξία.


«Το πιο σημαντικό πράγμα στο ανθρώπινο σώμα...» πρόσθεσε ο Αχιλλέας.


«Το αίμα;» ρώτησε η Αλεξία.


«Και το σπέρμα. Αυτά τα δύο δεν μπορούν να παραχθούν στο εργαστήριο` είναι θεία δώρα, δε δημιουργούνται με προϊόντα της Γης. Ο πραγματικός σπόρος, που έχει την απαρχή του στο συμβολικό Αδάμ και στην Εύα, ζούσε σε μια κατάσταση πεφωτισμένης συνείδησης, παραδεισιακή, συνδεδεμένος με την Πηγή. Ύστερα άρχισε να χάνεται σταδιακά ο σύνδεσμος, γιατί δε χρησιμοποιούνταν κατάλληλα η δύναμη του φιδιού, δηλαδή η σεξουαλική ισχύ. Αυτό επηρέασε το γενετικό κώδικα του αρχικού φωτός. Εκεί άρχισε η απώλεια της παραδεισιακής συνείδησης, η Πτώση που αναφέρει η Βίβλος. Οι επόμενες γενιές, όταν συνειδητοποίησαν ότι είχαν χάσει την παραδεισιακή συνείδηση, αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν τη σεξουαλική αλχημεία για να την επανακτήσουν».


Ο Αχιλλέας πλησίασε το σεξολόγο.


«Γι' αυτό σε κάλεσα να έρθεις εδώ. Οι μελέτες σου στη σεξολογία θα μπορέσουν να εδραιώσουν καλύτερα αυτές τις πρακτικές».


«Πάντως», πρόσθεσε ο Αδάμ, «έχουν μείνει πολύ λίγοι γνωστικοί και ταντρικοί και ασκούν ελάχιστα αυτή τη σεξουαλική μέθοδο. Αχιλλέα, πιστεύεις ότι αυτό είναι που θα ανακτήσουμε;»


Ο αρχαιολόγος βολεύτηκε στην καρέκλα του.


«Τα τελευταία τελετουργικά ευρείας κλίμακας έγιναν στην Ηλιούπολη, σης Θήβες, στη Μέμφιδα, στο Λούξορ, στην αρχαία Αίγυπτο και στην Ινδία. Μάλιστα εκεί τελείωσαν, ακολουθώντας πάντα τα διδάγματα του Ερμή του Τρισμέγιστου, που είναι γνωστός και ως Τοθ ο Άτλαντας για τους Αιγύπτιους. Ήταν ερμητικά τελετουργικά με σκοπό τον ερεθισμό του εγκεφάλου και της συνείδησης. Αυτό είναι ακόμα καταγεγραμμένο στον αιγυπτιακό πολιτισμό στο Βιβλίο του Τοτ, αλλά λίγοι του δίνουν σημασία».


Ο Αδάμ σημείωσε: «Στην Ινδία η ίδια διδαχή αποκαλύφθηκε από τον ταντρικό θεό Σίβα και καταγράφεται στα Τάντρα, τα ιερά βιβλία. Πάντως διαισθάνομαι ότι πρέπει να πάμε προς κάτι ανώτερο. Η εξέλιξη μοιάζει με σπείρα. Δε νομίζω ότι θα επιστρέψουμε στην εποχή της ανταλλαγής αγαθών, αλλά ότι θα κάνουμε ένα ανώτερο άλμα συνείδησης. Τουλάχιστον έτσι ελπίζω», είπε ο σεξολόγος αναστενάζοντας.


Επικράτησε μια στιγμιαία σιωπή. Όλοι εμπέδωναν τις πληροφορίες προσπαθώντας με τη βοήθεια των υποθέσεων να ξεκαθαρίσουν την κατανόησή τους.


«Παραλίγο να το ξεχάσω», είπε ο αρχαιολόγος χωρίς να πάρει ανάσα. «Κάτι ακόμα για το έργο του Σελντρέϊκ. Σύμφωνα με την υπόθεση της μορφικής αντήχησης, αν αφυπνιστεί η εσωτερική αίσθηση με την ενίσχυση του νου και του DNA, θα ήταν εύκολο να αναπτύξει κανείς νέες έμφυτες δυνάμεις, άγνωστες ως τώρα, όπως η τηλεπάθεια, η αστρική προβολή, το προαίσθημα ή οι πνευματικές αισθήσεις».


«Συμπίπτει με τους Μάγια», αναφώνησε ο Αδάμ.


«Ο Σελντρέϊκ ήταν εμπνευσμένος άνθρωπος, έτσι δεν είναι;» ρώτησε η Αλεξία.


«Αν είχε ζήσει στην αρχαιότητα, θα βρισκόταν στην κλίμακα του Πυθαγόρα, του Ιπποκράτη ή του Σωκράτη», πιθανολόγησε ο Αχιλλέας.


Η Αλεξία συνοφρυώθηκε έκπληκτη. Ο πατέρας της πήρε βαθιά ανάσα και συνέχισε.


«Ο Σελντρέϊκ εμβαθύνει και την ιδέα ότι ο νους δε βρίσκεται μέσα στο κεφάλι, αλλά επεκτείνεται προς τα έξω. Αυτό θα αποδείκνυε γιατί καμιά φορά νιώθουμε να μας παρατηρεί κάποιος χωρίς να τον βλέπουμε ούτε να τον ακούμε. Όπως ο ποδοσφαιριστής που συγχρονίζεται με το συμπαίκτη του και ξέρει, από την εσωτερική αίσθηση, τι θα κάνει ο άλλος παίκτης με την μπάλα. Ή ένα θύμα που νιώθει να απειλείται από έναν κυνηγό πριν ακόμα τον δει. Ο Σελντρέϊκ έλεγε ότι αυτό συμβαίνει, γιατί τα πεδία του νου είναι συνδεδεμένα με την ίδια δύναμη την ίδια στιγμή. Είναι σύνηθες και στα δίδυμα αδέρφια, που λένε ότι ξέρουν πότε ο αδερφός ή η αδερφή τους έχει κάποιο πρόβλημα, παρόλο που τους χωρίζει αρκετά μεγάλη απόσταση».


Ο Αχιλλέας έμοιαζε με αρχαίο σοφό που μοιράζει τα διδάγματά


«Με συγχωρείτε που θα αναγκαστώ να τονίσω τη λογική και πρακτική πλευρά αυτής της κουβέντας», είπε η Αλεξία συνηθισμένη στο να αποδίδεται εκείνη η ιδιότητα πάντα και μόνο, αν και λανθασμένα, στους άντρες φιλοσόφους, «αλλά πρέπει να φύγουμε από εδώ». «Ίσως είναι κι αυτό κομμάτι της αλλαγής», υποστήριξε ο Αχιλλέας σαν να μην την είχε ακούσει. «Ο άντρας γίνεται πιο διαισθητικός και ευαίσθητος και η γυναίκα πιο λογική και πρακτική».


«Δεν ξέρω, μπαμπά», είπε εκείνη. «Όμως πρέπει να μάθουμε τι συμβαίνει στον έξω κόσμο. Και επείγει να φύγουμε από εδώ. Δεν ξέρουμε τι άλλα στοιχεία έχουν για μας οι άνθρωποι της Μυστικής Κυβέρνησης».


«Τώρα, φεύγουμε», υποσχέθηκε ο Αχιλλέας. «Κάτι τελευταίο. Είναι σημαντικό για να οργανωθούμε».


Η Αλεξία ήξερε ότι, όταν ο πατέρας της είχε έμπνευση, ο χρόνος δεν υπήρχε.


«Σε ακούμε», αποκρίθηκε. «Τι είναι;»


«Ο Σελντρέϊκ ανέφερε και τη θεωρία της μορφικής αιτιότητας. Έλεγε ότι όλα τα πράγματα οργανώνονται από μόνα τους ακολουθώντας το κοινό πρότυπο. Ένα άτομο δε χρειάζεται να δημιουργηθεί από κάποιον εξωτερικό παράγοντα, οργανώνεται μόνο του. Τα μόρια και οι κρύσταλλοι δεν οργανώνονται από τους ανθρώπους κομμάτι κομμάτι, αλλά κρυσταλλώνονται αυθόρμητα».


«Πού θέλεις να καταλήξεις, μπαμπά;»


«Πρέπει να δούμε πώς θα εφαρμόσουμε τις θεωρίες του, ώστε να συντονίσουμε ατομικά και συλλογικά τους χαλαζίες με το κοινό πρότυπο ενέργειας της μονάδας. Μία μόνο αποικία του νου, ένα μυαλό οργανωμένο για να λαμβάνει την ενέργεια που θα μας κάνει-να περάσουμε από τη μία διάσταση στην άλλη».


Ο Αδάμ έκανε δύο βήματα και τον πλησίασε. Εκείνη η πληροφορία ήταν ζωτικής σημασίας και ήθελε να την αφομοιώσει.


«Αχιλλέα, ο μόνος τρόπος να ενισχύσουμε το χαλαζία σε ένα συλλογικό νου είναι ο ομαδικός διαλογισμός, ένα κοινό πνευματικό τελετουργικό με πολύ κόσμο».


Απόσπασμα από «Το μυστικό του Αδάμ» Γκιγιέμο Φερράρα – εκδ. Λιβάνη

Παράταση στην απόλαυση

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 

...εσύ γιατί την κουβαλάς ακόμη;


Δύο μοναχοί ταξίδευαν μαζί. Όταν έφτασαν σε ένα ποτάμι, είδαν μια νέα γυναίκα ανήσυχη να κοιτά το ποτάμι. Όταν τους είδε, τους ρώτησε εάν μπορούν να την κουβαλήσουν στην απέναντι όχθη, διότι φοβόταν ότι θα πνιγεί.
Ο ένας μοναχός δίστασε, μιας και απαγορεύεται σε μοναχούς να αγγίζουν γυναίκες.

Ο άλλος όμως χωρίς δισταγμό, ανέβασε την γυναίκα στους ώμους του και την πέρασε απέναντι.

Καθώς συνέχιζαν το ταξίδι τους, ο πρώτος μοναχός πάλευε συνέχεια με τις σκέψεις του: Πως τόλμησε να την αγγίξει; Πώς είναι δυνατόν να έκανε κάτι τέτοιο; Ξέχασε τους όρκους αγαμίας που έχουμε δώσει; Αυτές οι σκέψεις τον βασάνιζαν, ώσπου δεν άντεξε, και φώναξε στον δεύτερο μοναχό: Πως τόλμησες να την αγγίξεις, και μάλιστα να την πάρεις αγκαλιά;

Και ο δεύτερος απάντησε: Φίλε μου, εγώ την άφησα στο ποτάμι, εσύ γιατί την κουβαλάς ακόμη;

Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού Γ ΡΙΤΣΟΣ


Γ ΡΙΤΣΟΣ
Άλλοτε διαβάζαμε τα μαθήματά μας, κάναμε την προσευχή μας
και λέγαμε πως δυο και δυο κάνουν τέσσερα.
Τώρα, δυο λουλούδια και δύο αχτίνες δεν κάνουν τέσσερα
- κάνουν την ψυχή μας.
Κ’ ένα τριαντάφυλλο και μια πεταλούδα δεν κάνουν δύο
- κάνουν ένα Θεό.
Κ’ ένας Θεός κάνει όλα.
Λοιπόν η ψυχή μας με την ψυχή του Θεού πόσα κάνει;
Ο δάσκαλος δεν ξέρει.
Εμείς το ξέρουμε πως κάνει: ένα.
Το διαβάσαμε σήμερα στο ανοιχτό βιβλίο του ήλιου, σήμερα που
ξεχάσαμε όλα τα βιβλία.

Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού,

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Σήμερα...


 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ 





Άγιος Φίλιππος ο Απόστολος
Ημερομηνία εορτής: 14/11/2012Άγιος Φίλιππος ο Απόστολος
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 14 Νοεμβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Αγιος Φιλιππος Ο Αποστολος




Ἀρθεὶς Φίλιππος ἐκ ποδῶν ἐπὶ ξύλου,
Τὰ τῶν ποδῶν σοι νίπτρα Σῶτερ ἐκτίνει.
Ἤρθης κἀκκεφαλῆς δεκάτῃ Φίλιππε τετάρτῃ.
Βιογραφία
Ο Άγιος Φίλιππος ήταν ένας από τους δώδεκα μαθητές του Κυρίου. Καταγόταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας, απ' όπου και ο Ανδρέας με τον Πέτρο. Τον κάλεσε μαθητή Του ο ίδιος ο Κύριος, και κατόπιν ο Φίλιππος έφερε στον Κύριο το Ναθαναήλ. Παραθέτουμε ορισμένα χωρία της Καινής Διαθήκης, στα οποία ο άναγνώστης μπορεί να μάθει περισσότερα για το Φίλιππο, σχετικά με τη ζωή του κοντά στο Χριστό: Ματθ. ι' -3, Μάρκ. γ' -18, Λουκ. στ' -14, Ιωάν. α' 44-49, Ιωάν. ιβ' 20-23, Πράξ. α' 13. Αξίζει, όμως, να αναφέρουμε ένα διάλογο ( Ευαγγέλιο Ιωάννου, ιδ') που είχε ο Φίλιππος με τον Κύριο, όπου δίνει αφορμή στον Κύριο να φανερώσει ο ίδιος ότι είναι ομοούσιος με τον Πατέρα Θεό.

Είπε λοιπόν ο Φίλιππος: «Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν» (Κύριε, αποκάλυψε μας, δείξε μας τον Πατέρα, και αυτό μας αρκεί).

Και ο Κύριος μεταξύ άλλων του απάντησε: «Οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστι; τὰ ῥήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, ἀπ᾿ ἑμαυτοῦ οὐ λαλῶ· ὁ δὲ πατὴρ ὁ ἐν ἐμοὶ μένων αὐτὸς ποιεῖ τὰ ἔργα» (Δεν πιστεύεις, Φίλιππε, ότι εγώ είμαι αχώριστα συνδεδεμένος με τον Πατέρα, ώστε εγώ να είμαι και να μένω μέσα στον Πατέρα και ο Πατέρας να είναι και να μένει μέσα μου; Είμαι δε τόσο πολύ ενωμένος, ώστε αυτά πού σας διδάσκω δεν είναι από τον εαυτό μου. Άλλα ο Πατέρας μου πού μένει μέσα μου, αυτός ενεργεί τα υπερφυσικά έργα).

Η παράδοση αναφέρει ότι ο Φίλιππος κήρυξε το Ευαγγέλιο στους Πάρθους και πέθανε μαρτυρικά στην Ιεράπολη της Συρίας.

Το σεπτό σκήνωμα του αποστόλου για πολλά χρόνια στόλισε τον ιερό ναό που είχε κτισθεί στην Ιεράπολη προς τιμή του αγίου. Η δε αγία κάρα του τιμήθηκε από διάφορους αυτοκράτορες, όπως τον Θεοδόσιο, τον Ηράκλειο και άλλους με τις βασιλικές σφραγίδες τους. Μετά την άλωση της Βασιλίδος των πόλεων από τους Λατίνους κατά το 1204 μ.Χ. το σεπτό λείψανο μεταφέρθηκε στην Κύπρο και για πολλά χρόνια φυλασσόταν στο χωριό Άρσος (Αρσινόη της Πάφου) στον ιερό ναό που κτίστηκε εκεί προς τιμή του αποστόλου. Αργότερα ένα μέρος των λειψάνων για ευλογία διανεμήθηκε σε διάφορα μέρη. Η θήκη δε με την ιερή κάρα προ του 1788 μ.Χ. για μεγαλύτερη ασφάλεια μετακομίσθηκε στην Ιερά Μονή του Σταυρού στο Όμοδος και εκεί φυλάσσεται μέχρι σήμερα.
  

Παγκόσμια Ημέρα για τον Διαβήτη - 14 Νοεμβρίου

πηγή http://www.zougla.gr/ygeia/article/pagosmia-imera-gia-ton-diaviti

Παγκόσμια Ημέρα για τον Διαβήτη

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012, 02:12
Ads by Google
Διαβητικά ΥποδήματαΠέλματα & Υποδήματα για Διαβητικούς Δωρεάν πελματογράφημα. Δείτε εδώ!
www.somaigia.gr

Η Παγκόσμια Ημέρα για τον Διαβήτη γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Νοεμβρίου, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Διαβήτη και υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας. Στόχος είναι να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει το παγκόσμιο κοινό για την ύπουλη αυτή αρρώστια, η οποία προκαλεί το θάνατο τουλάχιστον 3.000.000 ανθρώπων ετησίως.

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι μία χρόνια πάθηση, που εμφανίζεται όταν το πάγκρεας δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη (Τύπου 1) ή όταν ο οργανισμός δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την παραγόμενη ινσουλίνη (Τύπου 2). Η Ινσουλίνη είναι μια ορμόνη, που επιτρέπει στα κύτταρα να πάρουν το σάκχαρο από το αίμα και να το χρησιμοποιήσουν ως πηγή ενέργειας.


Η πρόληψη, σε συνδυασμό με τη σωστή διατροφή, την άσκηση, αλλά και τα φάρμακα, μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη, επισημαίνουν οι επιστήμονες, που εκτιμούν ότι οι ασθενείς στη χώρα μας ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο, από τους οποίους αρκετοί δεν το γνωρίζουν. Οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή, ιδιαίτερα στα ελληνόπουλα, που συγκαταλέγονται στα πιο παχύσαρκα παιδιά της Ευρώπης.


Σχετικά


Η 14η Νοεμβρίου είναι η μέρα γενεθλίων του καναδού νομπελίστα γιατρού Φρέντερικ Μπάντινγκ (1891-1941), ο οποίος ανακάλυψε τη συνθετική ινσουλίνη μαζί με τον Τσαρλς Μπεστ το 1921 και έσωσε εκατομμύρια ζωές.


Ο όρος διαβήτης αποδίδεται στο Έλληνας γιατρό Αρεταίο τον Καππαδόκη, εξαιτίας του ότι το νερό που έπινε ο άρρωστος διάβαινε αναλλοίωτο στα ούρα. Ο Αρεταίος έζησε τον 2ο αιώνα μ.Χ. και θεωρείται ο τρίτος σπουδαιότερος έλληνας γιατρός της αρχαιότητας, μετά τον Ιπποκράτη και τον Γαληνό.

Στις μέρες μας τουλάχιστον 300.000.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποια μορφή σακχαρώδη διαβήτη, όπως είναι ο πλήρης επιστημονικός όρος της ασθένειας.
Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012, 02:16

ΚΛΟΝΤ ΜΟΝΕ (14 Νοεμβρίου 1840 - 5 Δεκεμβρίου 1926) ΠΙΝΑΚΑΣ ‘ΕΝΤΥΠΩΣΗ-ΑΝΑΤΟΛΗ» ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ



ΚΛΟΝΤ ΜΟΝΕ (14 Νοεμβρίου 1840 - 5 Δεκεμβρίου 1926)

ΠΙΝΑΚΑΣ ‘ΕΝΤΥΠΩΣΗ-ΑΝΑΤΟΛΗ»

ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ


Εντύπωση, Ανατολή Hλίου, Πίνακας, Claude Monet
Ο Κλοντ Μονέ ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού


Ο Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο της ζωγραφικής, επηρέασε τόσο τη λογοτεχνία όσο και τη μουσική. Ο όρος Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) πιθανόν προήλθε από το έργο του Κλωντ Μονέ Impression, Sunrise. Κύριο χαρακτηριστικό του ιμπρεσιονισμού στη ζωγραφική είναι τα ζωντανά χρώματα (κυρίως με χρήση των βασικών χρωμάτων), οι συνθέσεις σε εξωτερικούς χώρους, συχνά υπό ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός. Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι θέλησαν να αποτυπώσουν την άμεση εντύπωση (impression) που προκαλεί ένα αντικείμενο ή μια καθημερινή εικόνα.


Η γέννηση του Ιμπρεσιονισμού

Ο Ιμπρεσιονισμός αναπτύχθηκε στη Γαλλία και ειδικότερα στην περίοδο της αυτοκρατορίας του Ναπολέοντα Γ', σε μια εποχή που η Ακαδημία Καλών Τεχνών καθόριζε με τρόπο απόλυτο τα όρια της τέχνης. Συγκεκριμένα η Ακαδημία υπαγόρευε όχι μόνο τη θεματολογία (στη ζωγραφική κυρίως ιστορικά, θρησκευτικά θέματα και πορτραίτα) αλλά και τις τεχνικές που όφειλαν να ακολουθούν οι ζωγράφοι της εποχής (συντηρητικά χρώματα, αφανείς πινελιές), με απώτερο στόχο με την προσθήκη και άλλων ζωγράφων όπως την απομόνωση του θέματος από την ιδιαίτερη προσωπικότητα και ιδιοσυγκρασία του δημιουργού. Ο Ιμπρεσιονισμός θεωρείται πως ξεκίνησε ουσιαστικά από τρεις μαθητές του ζωγράφου Μαρκ Γκλαιρ (Mark Gleyre), τους Κλωντ Μονέ, Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ καιΆλφρεντ Σίσλεϋ, οι οποίοι συνδέονταν μεταξύ τους φιλικά. Η μικρή αυτή αρχική ομάδα, επεκτάθηκε σταδιακά με τον Εντουάρ Μανέ και τον Εντγκάρ Ντεγκά. ΟΠωλ Σεζάν είχε επίσης επιδράσεις από τους ιμπρεσιονιστές και αργότερα ο ίδιος αποτέλεσε τον κορυφαίο ίσως εκπρόσωπο της αποκαλούμενης και μετα-ιμπρεσσιονιστικής περιόδου.

Η ομάδα των ιμπρεσιονιστών αρνείτο τους περιορισμούς της Ακαδημίας αλλά ταυτόχρονα απέρριπτε και τον ρομαντισμό, ο οποίος εστίαζε υπερβολικά στο συναίσθημα. Η πρώτη δημόσια έκθεση ιμπρεσιονιστικού έργου πρέπει να αποτέλεσε ετήσια έκθεση της Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Η Ακαδημία διοργάνωνε έκθεση έργων με απονομή βραβείων, στην οποία συμμετείχαν μόνο έργα που είχαν γίνει αποδεκτά από ειδική επιτροπή και τα οποία προφανώς ακολουθούσαν την επιβαλλόμενη τεχνοτροπία. Το1863 η επιτροπή αυτή απέρριψε τον πίνακα Le déjeuner sur l'herbe (ελλ. μφ. Γεύμα πάνω στη χλόη) του Εντουάρ Μανέ, με την αιτιολογία ότι περιείχε ένα γυμνό γυναικείο σώμα, κάτι που ήταν αποδεκτό μόνο σε αλληγορίες, όχι όμως σε θέματα από την καθημερινότητα. Την ίδια χρονιά ωστόσο καθιερώθηκε παράλληλη έκθεση που περιείχε όλα τα έργα που είχαν απορριφθεί από την επιτροπή, με αποτέλεσμα να εκτεθεί δημόσια και το έργο του Μανέ. Το γεγονός αυτό συνέβη έπειτα από παρέμβαση του ίδιου του Ναπολέοντα. Τα απορριφθέντα έργα μπορούσαν έτσι να τεθούν στην κρίση του κοινού, χωρίς ωστόσο να μπορούν να τιμηθούν με κάποιο έπαθλο. Την επόμενη χρονιά, το 1864 η ομάδα των ιμπρεσιονιστών διοργάνωσε δική της έκθεση, η οποία αντιμετώπισε την αυστηρή και σκωπτική κριτική. Ο ζωγράφος και κριτικός Λουί Λερουάονόμασε την έκθεση αυτή "Η Έκθεση των Ιμπρεσιονιστών", γεγονός που πιθανόν καθιέρωσε και τον όρο "Ιμπρεσιονισμός". Παρά την αρνητική κριτική, οι νέες τεχνικές των ιμπρεσιονιστών είχαν θετικό αντίκτυπο σε άλλους καλλιτέχνες της εποχής, οι οποίοι ακολούθησαν το κίνημα του ιμπρεσιονισμού.

Τεχνικές του Ιμπρεσιονισμού

Ο ιμπρεσιονισμός στη ζωγραφική χαρακτηρίζεται από τις παρακάτω βασικές τεχνικές:

Μικρές και συχνά εμφανείς πινελιές που δημιουργούν ένα χαρακτηριστικά παχύ στρώμα μπογιάς στον καμβά. Με αυτό τον τρόπο δεν μπορούν να αποτυπωθούν πολλές λεπτομέρειες του θέματος αλλά γενικά χαρακτηριστικά του.

Χρήση κυρίως των βασικών χρωμάτων, με μικρή ανάμειξη μεταξύ τους (η διαδικασία της ανάμειξης αυτής γίνεται από τον ίδιο τον θεατή του έργου).

Σπάνια χρήση του μαύρου χρώματος, μόνο στις περιπτώσεις που αποτελεί μέρος του θέματος. Οι ιμπρεσιονιστές δεν χρησιμοποιούσαν το μαύρο χρώμα προκειμένου να επιτύχουν σκιάσεις ούτε το αναμείγνύαν με τα βασικά χρώματα.

Απουσία διαδοχικών επιστρώσεων χρώματος. Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφιζαν πιο γρήγορα, χωρίς να περιμένουν απαραίτητα το χρώμα να στεγνώσει.

Έμφαση στον τρόπο που το φως ανακλάται πάνω στα αντικείμενα, αποτύπωση του θέματος με ένα είδος επιστημονικού ενδιαφέροντος.

Ζωγραφική κυρίως σε ανοιχτούς χώρους, συνήθως με φωτεινά και έντονα χρώματα.



Θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι τεχνικές αυτές συναντώνται και σε προγενέστερους ζωγράφους, όμως οι ιμπρεσιονιστές τις χρησιμοποίησαν συστηματικά. Αξίζει ακόμα να σημειωθεί πως οι ιμπρεσιονιστές ευνοήθηκαν και από την ανακάλυψη των προ-επεξεργασμένων χρωμάτων (παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται και σήμερα), γεγονός που εκμεταλλεύτηκαν για να ζωγραφίζουν σε ανοιχτούς χώρους. Παλαιότερα κάθε ζωγράφος ήταν αναγκασμένος να δημιουργήσει ο ίδιος τα χρώματα αναμειγνύοντας τα διάφορα υλικά.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις