Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Ψωμί: Φίλος ή εχθρός;


Ψωμί: Φίλος ή εχθρός;
-Όταν κάνουμε δίαιτα με σκοπό την απώλεια κιλών πρέπει να αποκλείουμε το ψωμί από την διατροφή μας.

Λάθος! Το ψωμί έχει κατηγορηθεί συχνά ότι παχαίνει και γι’ αυτό αποκλείεται συχνά, ιδιαίτερα από τις δίαιτες.

-Το λευκό ψωμί έχει περισσότερες θερμίδες από το ψωμί ολικής αλέσεως.

Λάθος! Το ψωμί ολικής αλέσεως έχει...
ίδια περίπου θερμιδική αξία με το λευκό. H διαφορά του είναι ότι παρασκευάζεται από αναποφλοίωτο σιτάρι, με αποτέλεσμα να περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες οι οποίες έχουν μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού! Αυτό σημαίνει πως μικρότερη ποσότητα ψωμιού θα σας χορτάσει πιο εύκολα και για περισσότερο χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, θα μειώσει τη συνολική θερμιδική πρόσληψη αφού θα χρειαστεί να φάτε λιγότερο.

-Το ψωμί ολικής αλέσεως μπορεί να χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης.

Λάθος! Το ψωμί είτε είναι ολικής αλέσεως είτε όχι, παρασκευάζεται από αλεύρι το οποίο προέρχεται από τα σιτηρά, τα οποία είναι πλούσια σε γλουτένη. Σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης θα πρέπει να καταναλώνεται ψωμί που παρασκευάζεται από καλαμποκάλευρο και μπορείτε να το βρείτε στα καταστήματα με προϊόντα ειδικής διατροφής.

-Αν έχω διαβήτη τύπου 2 δεν μπορώ να καταναλώσω ψωμί.

Λάθος! Σε περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 πρέπει να λαμβάνεται συγκεκριμένη ποσότητα υδατάνθρακα ανά γεύμα. Με τη βοήθεια ενός ειδικού, μπορεί το ψωμί να ενσωματωθεί στο διαιτολόγιο ενός διαβητικού. Πρέπει όμως να προτιμάται ψωμί ολικής αλέσεως, λόγω χαμηλού γλυκαιμικού του δείκτη, το οποίο δεν ανεβάζει πολύ τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

-Μπορώ να συνδυάσω ψωμί με μακαρόνια ή κάποιο άλλο αμυλούχο τρόφιμο στο ίδιο γεύμα.

Σωστό! Ένα γεύμα εφόσον είναι προσχεδιασμένο, θα πρέπει να περιέχει ορισμένη ποσότητα υδατάνθρακα. Όταν κάποιο άτομο έχει ιδιαίτερη γευστική προτίμηση στο ψωμί μπορεί να ενσωματώσει στο γεύμα του μια ορισμένη ποσότητα ψωμιού με την προϋπόθεση ότι θα μειώσει την πρόσληψη υδατάνθρακα από την άλλη πηγή στο συγκεκριμένο γεύμα.

-Το ψωμί εκτός από υδατάνθρακες περιέχει και πρωτεΐνη.

Σωστό! Για κάποιο λόγο είναι ευρέως γνωστό πως το ψωμί είναι ένα τρόφιμο που περιέχει αποκλειστικά και μόνο υδατάνθρακα, κάτι το οποίο δεν ισχύει, αφού 1 φέτα ψωμί 30 γραμμαρίων περιέχει 15 γραμμάρια υδατάνθρακα αλλά και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.


-Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς το ψωμί που παρασκευάζεται με προζύμι έχει μεγαλύτερη θερμιδική αξία από τα υπόλοιπα είδη.

Λάθος! Κάτι τέτοιο αποτελεί έναν ακόμα διατροφικό μύθο. Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς ψωμί με προζύμι έχει ελαφρώς μικρότερη θερμιδική αξία από όλα τα υπόλοιπα είδη. Στα 100 γρ αποδίδει 265 θερμίδες, ενώ τα υπόλοιπα είδη αποδίδουν περίπου 280 θερμίδες. Ένα ακόμα πλεονέκτημά του είναι ότι περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα προτεΐνης, αφού αντιστοιχεί στο 12% του βάρους του.

-Το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή σιδήρου για τον οργανισμό.

Σωστό! Εκτός από τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και την αυξημένη ποσότητα φυτικών ινών, το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή φυτικού σιδήρου. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μια από τις βασικές πηγές σιδήρου στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.

-Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από διαφορετικές πρώτες ύλες από το ψωμί ολικής αλέσεως.

Σωστό! Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από αλεύρι διάφορων δημητριακών, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και η βρώμη. Πολύ συχνά περιέχει και ξηρούς καρπούς, όπως νιφάδες βρώμης και πλιγούρι. Το ψωμί ολικής αλέσεως απ’ την άλλη, παρασκευάζεται αποκλειστικά από αλεύρι ολικής αλέσεως, το οποίο γίνεται από τους σπόρους του σιταριού μαζί με το πίτουρο.
mednutrition.gr

Α. ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ "Ἡ Ξανθούλα"


 
 
Α. ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ "Ἡ Ξανθούλα"

«Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα,γιατὶ μοῦ μοιάζει,
μ᾿ ἀρέσει, σ᾿ ἄκουσα νὰ λὲς κρυφά,
πότε ἀγριεύεται, βόγγει, στενάζει,
καὶ πότε ὁλόχαρη παίζει γελᾷ.
Δὲν εἶν᾿ ὁλόξανθη σὰν τὰ μαλλιά μου;
Δὲν εἶν᾿ ὁ κόρφος μου σὰν τὸν ἀφρό;
Μέσα στὰ μάτια μου τὰ γαλανά μου
δὲν ἔχω κύματα, τάφο, οὐρανό;
Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα, γιατὶ μοῦ μοιάζει,
κι ἂς ἔχῃ μέσα της κόσμο θεριά...
Μὴ στὴν καρδούλα μου μὴ δὲ φωλιάζει
ἀγάπη ἀχόρταγη, σκληρὴ φωτιά;»
Κ᾿ ἐγὼ ἐχαιρόμουνα ποὺ χολιασμένη
φαρμάκι μὤσταζες μὲς στὴν ψυχή,
τὴ ζήλειά σου ἔβλεπα ξαγριωμένη,
στὰ χείλη σου ἔβραζε κάθε πνοή.
Τότ᾿ ἐκρεμάστηκα στὴν τραχηλιά σου
τὴ φλόγα σὤσβυσα μὲ δυὸ φιλιά,
τὴν ὄψι ἐβύθισα μὲς στὰ μαλλιά σου,
στὸν κόρφο σου ἔστησα κρυφὴ φωλιά.
«Κῦμα μου ἀνήμερο, ψυχή μου, φθάνει.
Μὴ μ᾿ ἀγριεύεσαι,πλάγιασ᾿ ἐδῶ...
Θἆμαι γιὰ σένανε γλυκὸ λιμάνι...
Τί ἀξίζει ἡ θάλασσα χωρὶς γιαλό;»
ΠΙΝΑΚΑΣ John William Waterhouse: Lady of Shallot

Δήλος, το ιερό νησί των Ελλήνων

 
Δήλος, το ιερό νησί των Ελλήνων
Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1990

Η Δήλος, μια βραχονησίδα, μόλις 5 χμ. μήκους και 1300 μ. πλάτους, ήταν στην αρχαιότητα Ιερό νησί, επειδή εδώ γεννήθηκε ο Απόλλωνας και η Άρτεμις, δύο από τους πιο σημαντικούς θεούς του Ελληνικού πανθέου. Βρίσκεται στην καρδιά του Αιγαίου, στο κέντρο των Κυκλάδων που σχηματίζουν κυκλικό χορό γύρω της - "εστία των νήσων" την ονομάζει ο Καλλίμαχος (3ος αι. π.Χ.), δηλαδή βωμό και κέντρο των νησιών.

Οι παλιότεροι κάτοικοι της Δήλου έκτισαν (γύρω στο 2.500 π.Χ.) τις ελλειψοειδείς καλύβες τους στην κορυφή του Κύνθου (113 μ. ύψος), από όπου, στις ταραγμένες και ανασφαλείς εκείνες εποχές, μπορούσαν εύκολα να εποπτεύουν και να ελέγχουν τη μικρή κοιλάδα και τη θάλασσα ολόγυρα. Οι Μυκηναίοι, που ήλθαν γύρω στα τέλη του 15ου αιώνα π.Χ., έχοντας ήδη εδραιώσει την κυριαρχία τους στο Αιγαίο, αισθάνθηκαν αρκετά ασφαλείς ώστε να εγκατασταθούν στην μικρή κοιλάδα πλάι στη θάλασσα.

Το Απολλώνιο Ιερό, εδραιωμένο ήδη από τους Ομηρικούς χρόνους, έφθασε στη μεγαλύτερη ακμή του στη διάρκεια των αρχαϊκών (7ος-6ος αι. π.Χ.) και κλασικών (5ος-4ος αι. π.Χ.) χρόνων. Έλληνες απ’ όλο τον τότε Ελληνικό κόσμο συγκεντρώνονταν....

(Διαβάστε την συνέχεια εδώ: http://bit.ly/YXOJA3)

Κρέμα μαστίχας

Κρέμα μαστίχας
Bαθμολογία:
       
11 ψήφοι
Προστέθηκε από , 12.05.08

  Κρέμα μαστίχας

Περιγραφή

Μυρωδατη κρεμα μαστιχας προς δροσια και τερψη των ουρανισκων μας
photo: dcroula

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 λιτρο γαλα
  • 1/2 λιτρο κρεμα γαλακτος
  • 5 κουταλιες σουπας ζαχαρη
  • 6 κουταλιες σουπας κορν φλαουρ
  • 1 κουταλακι μαστιχα κοπανισμενη
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος

 

 

 

Πως το κάνουμε:

Σχεδιαστικές ιδέες



Σχεδιαστικές ιδέες για να διακοσμήσετε το σπίτι σας την άνοιξη

Μαζί με τον ερχομό της άνοιξης, συχνά νιώθουμε την ανάγκη να αλλάξει κάτι στο σπίτι μας. Η άνοιξη είναι η εποχή της αναγέννησης της φύσης και είναι η στιγμή για να κάνετε ένα γενικό καθαρισμό του σπιτιού σας και να το διακοσμήσει εκ νέου, προκειμένου να δώσει μια αίσθηση φρεσκάδας και αισιοδοξίας.

Μπορείτε να αλλάξετε τη διακόσμηση του σπιτιού σας και η σχεδιαστική εμφάνιση να συμβαδίζει με την άνοιξη χωρίς να επενδύσετε πολλά χρήματα. Είναι εκπληκτικό το πως κάποιες μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνατε στην πράξη, μπορείτε να έχουν αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην ανοιξιάτικη διακόσμηση. Εδώ έχουμε για “σας σχεδιαστικές ιδέες για να διακοσμήσετε το σπίτι σας για την άνοιξη και να δημιουργήσετε μια νέα και ευάερη ατμόσφαιρα.

Τα υφάσματα θα δώσουν ζωή σε ένα δωμάτιο με το χρώμα και το φινίρισμα τους, από κουρτίνες, κλινοσκεπάσματα, διακοσμητικά μαξιλάρια εως διάφορα αξεσουάρ για τις καρέκλες ή τα χαλιά με διαφορετικά σχήματα και σχέδια. Βασικά, τα υφάσματα είναι αυτά που σας επιτρέπουν να παίξετε με τις σκιές και τα χρώματα για να αλλάξετε την εικόνα του σπιτιού σας σε μια μέρα. Επιλέξτε κουρτίνες σε ζωηρά χρώματα, με διάφορα μοτίβα λουλουδιών. Μπορείτε να επιλέξετε ένα συνδυασμό χρωμάτων για μία χαρούμενη διακόσμηση. Εάν χρησιμοποιείτε τη δημιουργικότητά σας, μπορείτε να γυρίσετε για παράδειγμα ένα συνηθισμένο κρεβάτι σε ένα σημείο ενδιαφέροντος, απλά αλλάζοντας τα σκεπάσματα σε άλλο χρώμα ή άλλο σχέδιο.

Κάνετε μια δήλωση με φωτεινά χρώματα που υποδηλώνουν την ιδέα της φύσης την άνοιξη: πράσινο, ροζ, γαλάζιο, λεβάντα. Θα δώσουν στο σπίτι σας μια αέρινη και δροσερή ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσει μια αίσθηση αισιοδοξίας και της ενέργειας.


texnotropieskaidiakosmisi.
com

Ρόρυ Γκάλαχερ

Rory Gallagher 1982.jpgΟ Ρόρυ Γκάλαχερ (Rory Gallagher, 2 Μαρτίου 1948 Μπάλισανον, Ιρλανδία - 14 Ιουνίου 1995 Λονδίνο) ήταν Ιρλανδός συνθέτης , κιθαρίστας και τραγουδιστής της μπλουζ και ροκ μουσικής. Θεωρείται ένας απ' τους σπουδαιότερους κιθαρίστες του ηλεκτρικού μπλουζ.Γεννήθηκε στην Ιρλανδία και μεγάλωσε στην Κομητεία Κορκ. Περίπου στην ηλικία των εννέα, παρακολούθησε τον Έλβις Πρίσλεϋ σε τηλεοπτική του εμφάνιση και έκτοτε αποφάσισε ν' ασχοληθεί με την κιθάρα, μελετώντας μόνος του. Στα δώδεκά του χρόνια κέρδισε σ' ένα διαγωνισμό την πρώτη του ηλεκτρική κιθάρα. Έφηβος ακόμα άρχισε να παίζει διασκευές σε επιτυχίες της εποχής και να εμφανίζεται με το πρώτο του συγκρότημα, τους Fontana Showband, ως support act σε διάφορα άλλα συγκροτήματα. Στα δεκαέξι του, σχημάτισε τη δική του μπλουζ μπάντα, τους Impact, με τους οποίους έπαιξε στη Γερμανία και την Ισπανία κατά το '65 και '66. Σ΄αυτές τις περιοδείες, ανάμεσα στον εξοπλισμό του, διέθετε και τη Battered Strat, τη Stratocaster που θα τον συντρόφευε σε όλη την υπόλοιπη καριέρα του, και που αγόρασε σε κάποιο κατάστημα στο Κορκ το 1961. Η κιθάρα λέγεται ότι ήταν η πρώτη του είδους της στην Ιρλανδία. Την είχε παραγγείλει κάποιος άλλος showband μουσικός και ο οποίος άλλαξε γνώμη καθώς δεν του άρεσε το χρώμα. Έτσι, η κιθάρα κατέληξε στα χέρια του Ρόρυ για μόλις εκατό λίρες.Πριν κλείσει τα είκοσι του χρόνια, έγινε παγκόσμια γνωστός με τους Taste, συγκρότημα που σχηματίστηκε το 1966 από τον ίδιο και τους Τζον Γουίλσον και Ρότσαρντ ΜακΚράκεν. Κυκλοφόρησαν δυο lp's, τα Taste και On the boards και δυο ζωντανά άλμπουμ, τα Live at Montreux και Live at the Isle of Wight), ενώ συμμετείχαν σε μερικά απ' τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ της εποχής όπως και περιόδευσαν στην Αμερική.

Οι Taste διαλύθηκαν το 1970 κι ο Ρόρυ ξεκίνησε την προσωπική του καριέρα του μαζί με άλλους μουσικούς, όπως ο μπασσίστας Τζέρι Μακαβόι, με τον οποίο θα συνεργαζόταν για το μεγαλύτερο μέρος της και με τον ντράμερ Γουίλγκαρ Κάμπελ. Το 1971 πρωτοεμφανίστηκε στην προσωπική του δισκογραφία μ' τον δίσκο που έφερε ως τίτλο τ' όνομά του. Ο δίσκος αυτός έφτασε στο Νο 40 της Βρετανίας, ενώ παράλληλα άρχισε να περιοδεύει στην Ευρώπη και στην Αμερική, συναυλιακή δραστηριότητα που θα εξακολουθούσε έως και το τέλος της ζωής του. Η κυκλοφορία με τις ηχογραφήσεις από την ευρωπαϊκή περιοδεία του 1972, με τίτλο Live In Europe γνώρισε μεγάλη επιτυχία, όπως κι εκείνη στην Ιρλανδία του 1973-74, με τίτλο Irish Tour '74 η οποία μεταφέρθηκε, με τον ομώνυμο τίτλο, κινηματογραφικά ταινία από το σκηνοθέτη Τόνυ Πάλμερ, σε ταινία. Το 1972, ο Ρόρυ συμμετείχε στην ηχογράφηση των "London Sessions" των Μάντι Γουότερς και Τζέρι Λι Λιούις. Ο Γουότερς τον κάλεσε ξανά το 1974, για τις ανάγκες της ηχογράφησης του London Revisited.

Στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά επιτυχημένων δίσκων. Το 1975 υπέγραψε συμβόλαιο με την Chrysalis, κυκλοφορώντας την αμέσως επόμενη χρονιά το "Calling Card", ο οποίος θεωρείται ο κορυφαίος δίσκος του, σε παραγωγή του μπασίστα των Deep Purple, Ρότζερ Γκλόβερ. Η κυκλοφορία αυτή όμως, όπως και η συνέχεια της καριέρας του, επισκιάστηκε από την επερχόμενη έκρηξη του πανκ, γεγονός όμως το οποίο δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να κυκλοφορήσει πολύ καλούς δίσκους, όπως τα Top Priority και Photo Finish.

Ενώ ο Ρόρυ συνέχισε να εμφανίζεται ζωντανά σε όλο τον κόσμο, οι δισκογραφικές παρουσίες του έγιναν αραιότερες κατά τη δεκαετία του '80. Στις 12 Σεπτέμβρη του 1981 εμφανίστηκε στην Ελλάδα, στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας. Η συναυλία, μια απ' τις πρώτες εμφανίσεις ξένων καλλιτεχνών που συνέβησαν στη χώρα, είχε 40.000 θεατές και συνοδεύτηκε από σοβαρά επεισόδια, από τη Φιλαδέλφεια έως τον Περισσό, με τις αστυνομικές δυνάμεις. Σύμφωνα με την περιγραφή του Ρόρυ: Ήμασταν βρεγμένοι, τα μάτια μας δάκρυζαν κι όλοι φοβηθήκαμε. Η συναυλία από μόνη της ήταν καταπληκτική. Αλλά ήταν επικίνδυνη. Απλά δεν ήθελα να πεθάνω σ ένα γήπεδο ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, χωρίς να ξέρω καν τι συνέβαινε.... Την επόμενη μέρα, ο τύπος κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδα και τίτλους όπως "Κάηκε ή Νέα Φιλαδέλφεια από τους ροκάδες". Η συναυλία αργότερα κυκλοφόρησε σε bootleg έκδοση με τον τίτλο Live in Athens.

Το 1985, ο Ρόρυ ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρεία, Capo records, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε δυο ακόμα δίσκους. Η υγεία του στα τέλη της δεκαετίας είχε αρχίσει να κλονίζεται, γεγονός όμως που δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να εμφανίζεται ζωντανά, ακόμα και λίγο πριν την κατάληξή του. Η τελευταία του εμφάνιση συνέβη στις 10 Ιανουαρίου 1995, στο Nighttown-theatre, στην Ολλανδία Τον Απρίλιο, λόγω των χρόνιων προβλημάτων του με το αλκοόλ, υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση ήπατος στο στο King's Hospital του Λονδίνου. Έπειτα από επιπλοκές, κατέληξε στις 14 Ιουνίου του 1995. Η σωρός του βρίσκεται στο κοιμητήριο Saint Oliver, στο Κορκ της Ιρλανδίας. Ο τάφος του κοσμείται από πέντε χρυσές ακτίνες, μια εκ των οποίων φέρει το ακριβές μήκος και τα τάστα της Fender του.
Ο Ρόρυ Γκάλαχερ θεωρείται ένας απ' τους κορυφαίους κιθαρίστες της λευκής μπλουζ μουσικής, τόσο για τα ζωηρά του σόλο και τις καινοτόμες ιδέες στη σύνθεση, όσο και για το πάθος και τη δεξιοτεχνία της τραγουδιστικής του ερμηνείας. Πολλοί σύγχρονοι κιθαρίστες της ροκ και της μπλουζ τον θεωρούν ως την κύρια επιρροή τους. Ακόμα, θεωρείται μια από τις πιο σεμνές και συνεπείς παρουσίες της ροκ μουσικής. Χαρακτηριστικό παρουσιάζεται το εξής γεγονός: Το 1976, το τραγούδι του Edged In Blue είχε γίνει πολύ δημοφιλές στην Αμερική και η αποσπασματική κυκλοφορία του ως single θεωρείτο σίγουρο ότι θα χάριζε ακόμα πλατύτερη επιτυχία στο δημιουργό της. Ο Ρόρυ αρνήθηκε να το κυκλοφορήσει σαν single, αντιμετωπίζοντας τη δισκογραφική του δουλειά Calling Card ως αδιάσπαστο και ενιαίο σύνολο. Το 1974 επίσης, αρνήθηκε πρόταση να εισχωρήσει στους Rolling Stones καθώς πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ερχόταν σε αντίθεση με την αντίληψή του για τη μουσική. Συμμετείχε όμως σε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μπλουζ, όπως οι Μάντι Γουότερς, Άλμπερτ Κόλινς, Τζέρι Λι Λιούις, Λόνι Ντόνεγκαν και Αλέξις Κόρνερ. Καθ' όλη τη διάρκεια της μουσικής του διαδρομής, δε σταμάτησε να τοποθετεί πάνω απ' όλα, ακόμα και από την προσωπική του ζωή και την υγεία του, εκείνο που θεωρούσε ότι τον ολοκλήρωνε ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο: την αγάπη του για τα μπλουζ και το πάθος του να παίζει μουσική.

Rory Gallagher (1971)
Deuce (1971)
Live In Europe (1972)
Blueprint (1973)
Tattoo (1973)
BBC Sessions (1974)
Irish Tour '74 (1974)
Against The Grain (1975)
Calling Card (1976)
Photo - Finish (1978)
Top Priority (1979)
Stage Struck (1980)
Jinx (1982)
Defender (1987)
Fresh Evidence (1990)
BBC Sessions (1999)
Let's Go To Work (2001)
Wheels within wheels (μετά θάνατο) - 2003
http://el.wikipedia.org/wiki/Ρόρυ_Γκάλαχερ

Γ ΣΕΦΕΡΗΣ "Πρωί"

Γ ΣΕΦΕΡΗΣ "Πρωί"

Ἄνοιξε τὰ μάτια καὶ ξεδίπλωσε
τὸ μαῦρο πανὶ πλατιὰ καὶ τέντωσέ το
ἄνοιξε τὰ μάτια καλὰ στύλωσε τὰ μάτια
προσηλώσου προσηλώσου τώρα ξέρεις
πὼς τὸ μαῦρο πανὶ ξεδιπλώνεται
ὄχι μέσα στὸν ὕπνο μήτε μέσα στὸ νερὸ
μήτε σὰν πέφτουνε τὰ βλέφαρα ρυτιδωμένα
καὶ βουλιάζουνε λοξὰ σὰν κοχύλια,
τώρα ξέρεις πὼς τὸ μαῦρο δέρμα τοῦ τυμπάνου
σκεπάζει ὁλόκληρο τὸν ὁρίζοντά σου
ὅταν ἀνοίξεις τὰ μάτια ξεκούραστος, ἔτσι.
Ἀνάμεσα στὴν ἰσημερία τῆς ἄνοιξης καὶ τὴν ἰσημερία
τοῦ φθινοπώρου
ἐδῶ εἶναι τὰ τρεχάμενα νερὰ ἐδῶ εἶναι ὁ κῆπος
ἐδῶ βουίζουν οἱ μέλισσες μὲς στὰ κλωνάρια
καὶ κουδουνίζουνε στ᾿ αὐτιὰ ἑνὸς βρέφους
καὶ ὁ ἥλιος νά! καὶ τὰ πουλιὰ τοῦ παραδείσου
ἕνας μεγάλος ἥλιος πιὸ μεγάλος ἀπ᾿ τὸ φῶς.

Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα

Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα
Bαθμολογία:
       
19 ψήφοι
Προστέθηκε από , 28.02.09 

Περιγραφή

Παραδοσιακή χανιώτικη συνταγή για (αλμυρά) καλιτσούνια. Φτιάχνονται συνήθως το Πάσχα αλλά και όλο το χρόνο γίνονται ανάρπαστα είτε σκέτα με χόρτα, είτε με μυζήθρα, τηγανιτά ή φούρνου, όπως και να'ναι είναι πεντανόστιμα!!!!
https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpg

    Τι χρειαζόμαστε:

    Για τη ζύμη
    • 1 κουταλάκι αλάτι
    • 1/2 φλυτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο
    • 1 ποτήρι νερό χλιαρό
    • αλεύρι για όλες τις χρήσεις όσο σηκώσει για μιά μαλακή ζύμη
    Για τη γέμιση
    • 1 κιλό σπανάκι ψιλοκομμένο
    • 1/2 κιλό μυζήθρα ή αθότυρο
    • 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
    • δυόσμο, μάραθο
    • αλάτι, πιπέρι
    • λίγο λάδι
    Για το άλειμμα
    • 1 αυγό χτυπημένο με ελάχιστο νερό
    • σησάμι
    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Εποχιακά
    Μέθοδος
    Διατροφή












    Φτιάχνει
    50 περίπου

    Πως το κάνουμε:

    Διαβάστε περισότερο: Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα http://www.https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpgsintagespareas.gr/sintages/kalitsounia-me-spanaki-kai-mizithra.html#ixzz23FJA7Wy9https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpg

    Οι παραδοσιακοί «Μάρτηδες»


    martishttp://mikros-romios.gr/3653/martides/

    Οι παραδοσιακοί «Μάρτηδες»

    Ο ήλιος του Μαρτίου θεωρείται κατεξοχήν καυστικός γιατί μαυρίζει το πρόσωπο ή προκαλεί στίγματα. Το γεγονός δεν άφησε ασχολίαστο η λαϊκή παράδοση: «Οπόχει κόρη ακριβή, τον Μάρτην ήλιος μην την δει» ή «Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει». Είναι δε εντυπωσιακό ότι ακόμη και στις μέρες μας συνεχίζεται ένα παμπάλαιο έθιμο που έμεινε γνωστό ως «Μάρτηδες». Για να αποτραπούν οι επιπτώσεις του ήλιου πάνω στο δέρμα του προσώπου, οι γυναίκες του λαού έδεναν στους καρπούς των χεριών τους και στους καρπούς των παιδιών τους –κυρίως των κοριτσιών– κλώσματα από κόκκινες ή χρυσές και λευκές κλωστές, τους «Μάρτηδες». Άλλοι τους πέταγαν όταν εμφανίζονταν τα πρώτα χελιδόνια, άλλοι στις φωτιές, κάθε τόπος τα δικά του.
    Γενικότερα ο άστατος καιρός του Μάρτη και οι απότομες μεταβολές του έχουν χαραχτεί στην καθημερινότητα όχι μόνον του ελληνικού, αλλά σχεδόν όλων των λαών του κόσμου. Ιδιαίτερα οι τελευταίες ημέρες του, που επιφυλάσσουν απρόοπτα. Γνωστή δε η παράδοση για τη γριά, η οποία στα τέλη Μάρτη καυχήθηκε ότι δεν τον φοβάται πλέον και τον λοιδόρησε. Αλλά ο Μάρτης την τιμώρησε. Δανείστηκε μια μέρα από τον Φεβρουάριο και την μαρμάρωσε. Ίσως από τότε ο Φλεβάρης να έμεινε κουτσός. Ίσως στην παράδοση αυτή να οφείλεται το γεγονός ότι οι τελευταίες ημέρες του Μαρτίου ονομάζονται και «μέρες της γριάς».
    Ακόμη και ένα είδος ανοιξιάτικων καλάντων σώζονταν στη χώρα μας μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Παιδιά τριγυρνούσαν τα σπίτια γιορτάζοντας την επάνοδο της άνοιξης. Τραγουδούσαν περιμένοντας από τις οικοδέσποινες κάποιο κέρμα. Ένα αβγό ή άλλο φιλοδώρημα. Κρατούσαν στα χέρια στεφάνια, πάνω στα οποία περιστρεφόταν ένα υποκινούμενο ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού.

    Σονέτο του γλυκού παραπόνου


    Σονέτο του γλυκού παραπόνου – Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα

    Φοβάμαι μη χάσω το θαύμα
    των αγαλμάτινων ματιών σου και τη μελωδία
    που μου αποθέτει τη νύχτα στο μάγουλο
    το μοναχικό ρόδο της ανάσας σου
     

    Πονώ που είμαι σε τούτη την όχθη
    κορμός δίχως κλαδιά μα πιότερο λυπάμαι
    που δεν έχω τον ανθό, πόλφο ή πηλό
    για το σκουλήκι του μαρτυρίου μου.

    Αν είσαι εσύ ο κρυμμένος μου θησαυρός
    αν είσαι εσύ ο σταυρός και ο υγρός μου πόνος,
    αν ειμαι το σκυλί της αρχοντιάς σου
    μη με αφήσεις να χάσω ό,τι έχω κερδίσει

    και στόλισε τα νερά του ποταμού σου
    με φύλλα από το φρενοκρουσμένο μου φθινόπωρο.

    Aπό τον τοίχο της φίλης Μαρίας Μαρινάκου ( Maria Marinakou|)

    Δημοφιλείς αναρτήσεις