Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Muffins (Μάφινς) με μακαρόνια και ανάμεικτα τυριά

Muffins (Μάφινς) με μακαρόνια και ανάμεικτα τυριά


500 γραμμ. μακαρονάκι κοφτό
2 κουταλιές βούτυρο λιωμένο
2 κουταλιές λάδι
2 αυγά 1 κούπα γάλα 1 κούπα ψίχα ψωμιού μπαγιάτικο 1 κούπα τριμμένο ημίσκληρο τυρί 1 κούπα τριμμένη γραβιέρα 2 κουταλιές τυρί κότατζ 100 γραμμ. κατσικίσιο τυρί 100 γραμμ. τυρί φέτα 1 κόκκινη πιπεριά φλωρίνης 4 κλωναράκια μαϊντανό Αλάτι, πιπέρι πιπέρι καγιέν 

Βράζουμε τα μακαρόνια και τα στραγγίζουμε. Τα ξεπλένουμε με νερό, τα στραγγίζουμε και τα βάζουμε σε ένα μπολ.

Χτυπάμε τα αυγά και τα προσθέτουμε στα μακαρόνια. Στη συνέχεια προσθέτουμε το γάλα, το βούτυρο, το λάδι, την ψίχα ψωμιού, την πιπεριά, τον μαϊντανό, τα τυριά, αλάτι, πιπέρι και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν όλα τα υλικά.

Κόβουμε χαρτιά ψησίματος σε μικρά τετράγωνα όσο να χωράνε στις θήκες του ταψιού για muffins, τα μουσκεύουμε με λίγο νερό, τα στίβουμε για να στραγγίξουν όλα τα υγρά και τα τοποθετούμε στις θήκες του ταψιού.

Μ’αυτόν τον τρόπο το χαρτί θα πάρει ακριβώς το σχήμα που θέλουμε. Με ένα κουτάλι παίρνουμε μια καλή ποσότητα από το μείγμα και γεμίζουμε τις χάρτινες θήκες.

Μπορούμε να τα σερβίρουμε με δυο τρόπους. Να τα βάλουμε σε μια πιατέλα με τα χαρτάκια ή να τοποθετήσουμε τα muffins σε μια πιατέλα αφού τα ξετυλίξουμε από τις χάρτινες θήκες.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για 30 λεπτά μέχρι τα τυριά να πάρουν ένα ρόδινο χρώμα.

enter2life.gr   

Παντελής Θαλασσινός - Θα βρεθούμε ξανά

Το μοναστήρι της Παλαιοκαστρίτσας


 

Το μοναστήρι της Παλαιοκαστρίτσας


Το μοναστήρι της Παλαιοκαστρίτσας κτίστηκε σύμφωνα με μία παλαιά επιγραφή που έχει στην είσοδό του το 1228. Όμως η ιστορική έρευνα εντοπίζει την αρχή της ύπαρξής του στα μέσα του 15 ου αι. Αφορμή για τη δημιουργία του δόθηκε, όπως διασώζει η παράδοση, με την εύρεση της εικόνας με τη μορφή της Υπεραγίας Θεοτόκου. Στη Μονή διασώζονται αξιόλογες εικόνες κυρίως κρητικής τεχνοτροπίας που ανάγονται μεταξύ του 15ου με 18ου αιώνα. Πολλά ακόμη σημαντικά κειμήλια μπορεί να δει ο επισκέπτης και εκτός του καθολικού στο μουσείο που διαθέτει η Μονή.

Ασπίδα κατά της λευχαιμίας το σέλινο και ο μαϊντανός

Ασπίδα κατά της λευχαιμίας το σέλινο και ο μαϊντανός
Τα λαχανικά όπως το σέλινο και ο μαϊντανός που περιέχουν απιγενίνη, ένα φυσικό φλαβονοειδές, μπορεί να βοηθούν στην πρόληψη της λευχαιμίας.

Δοκιμές που έγιναν έδειξαν ότι η απιγενίνη, ένα συνηθισμένο συστατικό των φρούτων και των λαχανικών, μπορεί να σταματήσει την ανάπτυξη δύο ειδών κυττάρων στη λευχαιμία και να μειώσει τις πιθανότητες επιβίωσής τους, σύμφωνα με τον δρα Μάικελ Πεπέλενμπος του Πανεπιστημίου του Γκρόνινγκεν, στην Ολλανδία.

Τα πορίσματα της έρευνας αυτής δείχνουν ότι η απιγενίνη μπορεί να είναι ένα πολλά υποσχόμενο στοιχείο για την πρόληψη της λευχαιμίας, προσθέτει ο ίδιος στην επιστημονική επιθεώρηση «Cell Death and Disease».

Ωστόσο ο δρ Πεπέλενμπος προειδοποιεί παράλληλα ότι από την έρευνα αυτή βρέθηκε επίσης ότι η απιγενίνη αντιδρά στη χημειοθεραπεία, μπορεί δηλαδή να εμποδίσει τις συνήθεις θεραπείες στις οποίες υποβάλλονται άνθρωποι που έχουν διαγνωστεί με λευχαιμία.

«Η απιγενίνη μπορεί να είναι ένα χρήσιμο προληπτικό μέσο όσον αφορά τη λευχαιμία, αλλά δεν θα πρέπει να λαμβάνεται ταυτοχρόνως με τη χημειοθεραπεία που γίνεται μετά τη διάγνωση της ασθένειας, καθώς μπορεί να παρεμβαίνει στις θετικές επιδράσεις της θεραπείας», σημείωσε.

Τα φλαβονοειδή είναι φυσικά συστατικά των λαχανικών και των φρούτων που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύουν τα κύτταρα από τη ζημιά που προκαλούν τα μόρια του οξυγόνου.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η απιγενίνη, η οποία υπάρχει στο σέλινο, τον μαϊντανό, το κόκκινο κρασί, την σάλτσα τομάτας και άλλα τρόφιμα που έχουν ως βάση τους φυτικά συστατικά, μπορεί επίσης να είναι ωφέλιμη και για την προστασία από τον καρκίνο των ωοθηκών.

tanea.gr

Tι είναι η Τσικνοπέμπτη....


 
Tι είναι η Τσικνοπέμπτη....
Η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (Κρεατινής) ονομάζεται Τσικνοπέμπτη ή Τσικνοπέφτη, επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη.

Το έθιμο χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Σύμφωνα με τον λαογράφο Δημήτριο Λουκάτο, το φαγοπότι και το γλέντι της ημέρας είναι «ομοιοπαθητικές προσπάθειες για την ευφορία της γης».

Την Τσικνοπέμπτη, που βρίσκεται στο μέσο του Τριωδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα. Ανάλογες γιορτές υπάρχουν στη Γερμανία (Schmutziger Donnerstag = Λιπαρή Πέμπτη) και στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ (Mardi Gras = Λιπαρή Τρίτη), που συνδυάζονται με καρναβαλικές εκδηλώσεις. Στο έθιμο της Τσικνοπέμπτης και γενικά στην κρεατοφαγία αντιτίθεται η οργάνωση “Πολίτες για τα Δικαιώματα της Φύσης και της Ζωής” (ΠΟΦΥΖΩ), που υποστηρίζει την ιδεολογία του «αντισπισισμού» (anti-speciesism), η οποία στρέφεται κατά της καταπάτησης των δικαιωμάτων των ζώων.

Η Τσικνοπέμπτη ανά την Ελλάδα

Στην παλαιά πόλη της Κέρκυρας τελούνται τα Κορφιάτικα Πετεγολέτσια ή αλλιώς Κουτσομπολιά ή Πέτε Γόλια. Η πετεγολέτσα, το πετεγουλιό όπως το λένε οι Κερκυραίοι, δεν είναι άλλο από το γνωστότατο κουτσομπολιό. Η πετεγολέτσα πραγματοποιείται το βράδυ της Τσικνοπέμπτης, στην Πιάτσα κοντά στην τοποθεσία “Κουκουνάρα”, της πόλης τής Κέρκυρας.

Στην Πάτρα έχουμε το έθιμο της Κουλουρούς. Η Γιαννούλα η Κουλουρού πιστεύει λανθασμένα πως ο Ναύαρχος Ουίλσον είναι τρελά ερωτευμένος μαζί της και πως έρχεται να την παντρευτεί. Γι’ αυτό ντύνεται νύφη και με τη συνοδεία των Πατρινών πηγαίνει να προϋπαντήσει τον καλό της στο λιμάνι. Γύρω της οι Πατρινοί διασκεδάζουν με τα καμώματά της.

Στις Σέρρες ανάβονται μεγάλες φωτιές στις αλάνες, στις οποίες αφού ψήσουν το κρέας, πηδούν από πάνω τους. Στο τέλος κάποιος από την παρέα με χιούμορ αναλαμβάνει τα «προξενιά», ανακατεύοντας ταυτόχρονα τα κάρβουνα με ένα ξύλο.

Στην Κομοτηνή καψαλίζουν την κότα που θα φαγωθεί την επόμενη Κυριακή (της Απόκρεω). Αυτήν την ημέρα τα αρραβωνιασμένα ζευγάρια ανταλλάσσουν δώρα φαγώσιμα. Ο αρραβωνιαστικός στέλνει στην αρραβωνιαστικιά του μια κότα, τον κούρκο, και εκείνη στέλνει μπακλαβά και μια κότα γεμιστή. Όλα αυτά πραγματοποιούν την παροιμία πως ο «έρωτας περνάει από το στομάχι».

Στο Ηράκλειο της Κρήτης, μικροί και μεγάλοι περιδιαβαίνουν μεταμφιεσμένοι στους δρόμους και στις πλατείες της πόλης, τραγουδώντας και χορεύοντας.

7 Μαρτίου του 1948


7 Μαρτίου του 1948  
- Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα
 

27 Ιουνίου 1946: Στο Παρίσι και στο Συμβούλιο των Υπουργών των Εξωτερικών των τεσσάρων Δυνάμεων, αποφασίζεται να περιέλθουν τα Δωδεκάνησα στην Ελλάδα. Πρόκειται για απόφαση-σταθμό στην πορεία του δωδεκανησιακού λαού προς την ένωσή του με τη μητέρα Ελλάδα.
10 Φεβρουαρίου 1947: Υπογράφεται στο Παρίσι συνθήκη ειρήνης μεταξύ των συμμάχων και των συνασπισμένων Δυνάμεων (και Ελλάδας) και της Ιταλίας, σύμφωνα με την οποία η Ιταλία εκχωρεί στην Ελλάδα με πλήρη κυριαρχία τα νησιά της Δωδεκανήσου και τις παρακείμενες νησίδες.

31 Μαρτίου 1947: Στις 31 Μαρτίου 1947 ο Βρετανός διοικητής των συμμαχικών Δυνάμεων Κατοχής Δωδεκανήσου ταξίαρχος Α.Σ. Πάρκερ, παραδίδει τη Στρατιωτική Βρετανική Διοίκηση στον αντιναύαρχο Περικλή Ιωαννίδη. Αρχίζει η μεταβατική περίοδος της Ελληνικής Στρατιωτικής Διοίκησης Δωδεκανήσου.

9 Ιανουαρίου 1948: Με το άρθρο 1 του Νόμου υπ' αριθμ. 518 "Περί προσαρτήσεως της Δωδεκανήσου εις την Ελλάδα" της Δ΄ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων ορίζεται ότι: "Αι νήσοι της Δωδεκανήσου Αστυπάλαια, Ρόδος, Χάλκη, Κάρπαθος, Κάσος, Τήλος, Νίσυρος, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Λειψοί, Σύμη, Κως και Καστελλόριζον, ως και αι παρακείμεναι νησίδες, είναι προσηρτημέναι εις το Ελληνικόν Κράτος από της 28 Οκτωβρίου 1947". Με τον νόμο αυτό, που αποτελεί τη ληξιαρχική πράξη της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στη μητέρα Ελλάδα, τερματίζεται το μεταβατικό στάδιο της ελληνικής στρατιωτικής διοίκησης. Η 7η Μαρτίου 1948 ορίζεται ως ημέρα της πανηγυρικής τυπικής ενσωμάτωσης.

Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης έγινε στις 7 Μαρτίου του 1948. Το 1955 η Δωδεκάνησος έγινε νομός με πρωτεύουσα τη Ρόδο. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Σαλονάκι από παλέτες



► Σαλονάκι από παλέτες
Οι κατασκευές με παλέτες έχουν πάρει μορφή επιδημίας, και εκεί που πριν μερικά χρόνια ήταν πανεύκολο να βρεις όσες ήθελες, τώρα είναι αρκετά πιο δύσκολο ή θα πρέπει να τις αγοράσει κανείς.

Όπως και να έχει το θέμα οι ιδέες είναι ατελείωτες, και ακόμη και αν χρειαστεί να αγοράσουμε κάποιες παλέτες, το αποτέλεσμα είναι φανταστικό και ιδιαίτερο.

Σαλονάκι εξωτερικού χώρου από παλέτες για να φιλοξενήσει άνετα την οικογένεια και τους φίλους σας την άνοιξη και το καλοκαίρι που σε όλους αρέσει να περνάνε το χρόνο τους σε εξωτερικούς χώρους. Μια ιδέα που θέλει λίγο χρόνο για να πραγματοποιηθεί, γιατί έχει αρκετά κομμάτια, όμως το αποτέλεσμα θα μας αποζημιώσει.

texnotropieskaidiakosmisi.com

Μὲ τὴν Νευροανάδραση μποροῦμε νὰ σᾶς βοηθήσουμε


 
Ὅταν ξυπνᾶτε τὸ πρωϊ, μήπως εἶσθε συνέχεια κουρασμένοι καὶ ἔχετε ἔντονο τὸ συναίσθημα ὅτι δὲν ἔχετε "χορτάσει" ὕπνο;
Ὅταν πρόκειται νὰ μιλήσετε σὲ μιὰ γυναῖκα ἤ σὲ ἕναν ἄνδρα...τρέμετε;
Μήπως σᾶς πιάνει κρύος ἱδρώτας ὅταν σᾶς πιάνουν ἄγνωστοι τὴν κουβέντα;
Μήπως ἡ ἀνηδονία εἶναι καθολικὸ φαινόμενο στὴν ζωὴ σας;
Ἀρχίζοντας ἀπὸ τὶς μικρὲς καθημερινὲς ἀπολαύσεις καὶ φτάνοντας μὲχρι τὴν σεξουαλικὴ ἐπαφή;
Τότε ἐμφανίζονται ἔντονα τὰ συναισθήματα ἀπαξιώσεως, ἀπελπισίας καὶ καταθλίψεως. Ὁ συνδυασμὸς αὐτῶν τῶν συμπτωμάτων κορυφώνεται ραγδαῖα μὲ τὸ καθημερινό στρές, τὸ ἄγχος καὶ τὴν προσωπικὴ αὐτοεκτίμηση.
Μήπως ἀγχώνεστε πολὺ στὴν δουλειὰ σας καὶ δὲν μπορεῖτε νὰ τὸ διαχειριστεῖτε;
Θέλετε νὰ κυνηγήσετε τὰ ὄνειρα σας; ἤ νὰ ἐπιτύχετε καλύτερες σχέσεις μὲ τοὺς συναδέλφους σας; θέλετε νὰ διεκδικήσετε τὸν μισθό σας μὲ βάση τὰ προσόντα σας;
Ἔχετε ἐντάσεις καὶ ἐνστάσεις στὸ σπίτι σας;
Μήπως δυσκολεύεσε νὰ θυμηθεῖτε τὰ γενέθλια της/του ἀλλὰ θυμόσαστε ὅλες τὶς πρωτεύουσες τῶν νομῶν τῆς Ἑλλάδος;(βραχυπρόθεσμη καὶ μακροπρόθεσμη Μνήμη).

Μὲ τὴν Νευροανάδραση μποροῦμε νὰ σᾶς βοηθήσουμε.
Δίχως κόπο, καθισμένοι ἀναπαυτικὰ στὴν πολυθρόνα, ἔχοντας ἀπόλυτη ἡσυχία, μὲ δυνατότητα νὰ ἐπιλέξετε ἐσεῖς τὸ παιχνίδι τῆς χαλάρωσης καὶ τῆς συγκέντρωσης.
Μέσα ἀπὸ αὐτὴν θὰ ἀνακαλύψετε τὴν ΔΥΝΑΜΗ τοῦ ἐγκεφάλου σας.
Στὸν ὑπολογιστὴ καταγράφονται οἱ περιοχὲς τοῦ ἐγκεφάλου ὅπου δραστηριοποιοῦνται καὶ μέσω τῆς συναπτογέννεσης καὶ τῆς ἀγγειογέννεσης γίνεται νέα κατανομὴ τοῦ ὀξυγονωμένου αἵματος !
Εἴμαστε τὸ γονιδίωμα μας, λέει ὁ περίφημος Νευροεπιστήμονας Sebastian Seung.
http://www.ted.com/talks/sebastian_seung.html

Τα «μικρομέγαλα»


 
Τα «μικρομέγαλα»
Μην αφήνετε τους μικρούς χώρους να σας «πνίξουν». Δοκιμάστε έξυπνες προτάσεις για εξοικονόμηση χώρου, δείτε έπιπλα πολλαπλών χρήσεων και δημιουργήστε ένα άνετο περιβάλλον διαβίωσης.

Η διακόσμηση και η επίπλωση ενός μικρού διαμερίσματος μπορεί φαινομενικά να είναι δύσκολη, αλλά αν γίνει σωστά, αυτός ο μικρός χώρος θα φανεί μεγαλύτερος.

Κατά την επιλογή των επίπλων σας θα ήταν προτιμότερο να επιλέξετε μικρότερα κομμάτια που έχουν ένα πιο ανοιχτό και απλό design. Για παράδειγμα, μία πολυθρόνα με εκτεθειμένα πόδια, δύο καρέκλες στο πλάι και ένα μικρό, στρογγυλό και γυάλινο τραπέζι θα ήταν προτιμότερο από έναν μεγάλο καναπέ με κρυμμένα πόδια και ένα μεγάλο, αυστηρής γραμμής τραπέζι από ξύλο.

Όταν τοποθετείτε τα έπιπλα σας, θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας να αφήνετε αρκετό ελεύθερο χώρο ώστε να μπορείτε να κινηθείτε άνετα. Στο σαλόνι θα ήταν καλό να τοποθετήσετε το μεγαλύτερο κομμάτι (π.χ τον καναπέ) στον μεγαλύτερο τοίχο του δωματίου. Ο καναπές θα πρέπει να είναι στραμμένος προς το μέρος του χώρου που έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Το δεύτερο βήμα είναι να δημιουργήσετε ένα χώρο που να δίνει μία αίσθηση οικειότητας και να προτρέπει για συζήτηση. Τοποθετήστε δύο καρέκλες ή πολυθρόνες στην κάθε πλευρά του καναπέ και έπειτα βάλτε το τραπέζι μέσης σε σημείο που να βολεύει και τις τρεις θέσεις.

Στους μικρούς χώρους προσέξτε να μην το παρακάνετε με πολλά αξεσουάρ και διακοσμητικά. Θα ήταν καλύτερο να διατηρήσετε ένα μίνιμαλ στυλ αν θέλετε να δημιουργήσετε μία αίσθηση ελευθερίας. Καθρέφτες και μικρά αντικείμενα που αντανακλούν φως δημιουργούν την ψευδαίσθηση μεγαλύτερου χώρου. Μεγάλα μοτίβα πρέπει να περιορίζονται σε μικρά αντικείμενα και μαξιλάρια, παρά στους καναπέδες, τις πολυθρόνες και τους τοίχους.

Επιλέξτε απαλά χρώματα και προτιμήστε τη μονοχρωμία. Χρησιμοποιήστε τις ίδιες ή παρόμοιες αποχρώσεις στα μεγάλα έπιπλα και τους τοίχους, αλλά για το ταβάνι θα ήταν προτιμότερο να επιλέξετε το λευκό χρώμα. Ο φωτισμός θα πρέπει να είναι απαλός, ώστε να αποφεύγονται οι σκληρές σκιές που τείνουν να χωρίζουν το δωμάτιο σε μικρότερους χώρους. Προτιμήστε φώτα τοποθετημένα σε τοίχους και όχι επιδαπέδια, έτσι ώστε να ελευθερώσετε όσο περισσότερο χώρο γίνεται από το πάτωμα. Για να μην δείχνει χαμηλότερο το ταβάνι του δωματίου, θα πρέπει να αποφύγετε να το φωτίσετε έντονα.

Δεν έχει σημασία αν το σπίτι μας είναι μικρό ή μεγάλο. Το πιο σημαντικό είναι να μας εκφράζει ο χώρος που ζούμε και να είναι διαμορφωμένος με το προσωπικό μας στυλ έτσι ώστε να αισθανόμαστε άνετα.


decomania.gr

Στάνλεϊ Κιούμπρικ


KubrickForLook.jpgΟ Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ορθή προφορά: Στάνλι Κούμπρικ (Stanley Kubrick· Μπρονξ, Νέα Υόρκη, 26 Ιουλίου 1928 — Λονδίνο, 7 Μαρτίου 1999) ήταν αναγνωρισμένος Αμερικανός σκηνοθέτης και παραγωγός ταινιών.
Από μικρή ηλικία ο Κιούμπρικ άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία και μόλις στα 17 του χρόνια βρήκε δουλειά ως βοηθός φωτογράφου. Μαζί με το φίλο του Αλεξάντερ Σίνγκερ, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο. Έτσι, το 1951 δημιούργησε την πρώτη του ταινία, ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Day of the Fight, η οποία χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από τις οικονομίες των δύο φίλων. Ακολούθησαν τα Flying Padre (1951), The Seafarers (1952) και το Fear and Desire (1953), το οποίο γυρίστηκε στην Καλιφόρνια. Με τις δύο επόμενες ταινίες τεκμηρίωσης, Το Φιλί του Δολοφόνου (Killer's Kiss) και Το Χρήμα της Οργής (The Killing), έγινε γνωστό το όνομα του Κιούμπρικ στο Χόλιγουντ. Το 1957 σκηνοθετεί τον Κερκ Ντάγκλας στην αντιπολεμική ταινία Σταυροί στο Μέτωπο (Paths of Glory), το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χάμφρεϊ Κομπ. Από εκεί και έπειτα ο Κιούμπρικ θα δημιουργεί ταινίες από βιβλία, τα οποία θα προσαρμόζει κάθε φορά στις δικές του ιδέες και με τη δική του κινηματογραφική οπτική γωνία.
Ο Πίτερ Σέλερς στο ρόλο του Dr. Strangelove, στην ταινία S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα

Το 1960 ο Κερκ Ντάγκλας, ως παραγωγός, κάλεσε τον Κιούμπρικ να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη για την επική ταινία Σπάρτακος (Spartacus), αφού είχε διώξει προηγουμένως τον Άντονυ Μαν. Στην ταινία συμμετείχαν επίσης μερικά από τα μεγαθήρια της υποκριτικής, όπως ο Λόρενς Ολίβιε, ο Τσαρλς Λότον, ο Πίτερ Ουστίνοφ, ο Χέρμπερτ Λομ και ο Τόνι Κέρτις. Επικές ήταν και οι διαμάχες του Κιούμπρικ με τον διευθυντή φωτογραφίας Ράσελ Μέττι, διότι λέγεται ότι δεν τον εμπιστευόταν και δεν τον άφηνε να κάνει τη δουλειά του, δουλειά που αναλάμβανε ο ίδιος ο Κιούμπρικ. Παραδόξως ο Μέττι βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τη δουλειά του.

Στη συνέχεια ο Κιούμπρικ σκόπευε να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία της ταινίας Η Εκδίκηση Είναι Δική μου (One-Eyed Jacks, 1961), αλλά οι διαπραγματεύσεις δεν ευόδωσαν. Η ταινία σκηνοθετήθηκε τελικά από τον Μάρλον Μπράντο, ο οποίος και έπαιζε σε αυτήν. Απογοητευμένος από τους μεγαλοπαραγωγούς του Χόλιγουντ, πήρε την απόφαση να φύγει από τις Ηνωμένες Πολιτείες και μετακόμισε στο Λονδίνο. Η πρώτη ταινία που γύρισε εκεί ήταν η Λολίτα (Lolita, 1962), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ, ο οποίος επιμελήθηκε και το σενάριο της ταινίας. Στην ταινία συμμετείχε ο Πίτερ Σέλερς. Ο Κιούμπρικ έδειξε ενδιαφέρον για την ηθοποιία του Σέλερς, και τον κάλεσε να συμμετάσχει σε μια κωμικοτραγική ταινία με θέμα τον πυρηνικό όλεθρο. Αν και αρχικά, η ταινία ήταν να γυριστεί ως δράμα, ο Κιούμπρικ είδε ότι οι ιδέες του λειτουργούσαν καλύτερα μέσα από μια κωμική πλευρά. Το αποτέλεσμα ήταν το S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964) και η τεράστια εμπορική επιτυχία έδωσαν στον Κιούμπρικ την οικονομική και καλλιτεχνική ανεξαρτησία για να ασχοληθεί με οτιδήποτε ήθελε.

Έτσι συνεργάστηκε με τον Άρθουρ Κλαρκ στη συγγραφή ενός σεναρίου επιστημονικής φαντασίας. Το αποτέλεσμα ήταν η ταινία 2001: Οδύσσεια του Διαστήματος (2001: A Space Odyssey), η οποία θεωρείται από πολλούς η καλύτερη του είδους. Το 1971 οι ανυποψίαστοι θεατές σοκαρίστηκαν με τη φαινομενικά αναίτια βία στο Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (A Clockwork Orange). Ένα χρόνο μετά την επίσημη κυκλοφορία της αποφασίστηκε η απαγόρευση της προβολής της στην Αγγλία. Ο Κιούμπρικ, απογοητευμένος από αυτή την προσπάθεια λογοκρισίας, απαγόρεψε ο ίδιος την προβολή της ταινίας του στην Αγγλία μέχρι το θάνατό του, δηλαδή σχεδόν για 27 χρόνια. Η ενασχόληση του Κιούμπρικ με διαφορετικά κινηματογραφικά είδη συνεχίζεται και έτσι το 1975 υπογράφει το Μπάρρυ Λύντον (Barry Lyndon), μια επική ιστορία που λαμβάνει χώρα κατά τους Ναπολεόντειους Πολέμους. Στη συνέχεια διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ στην ταινία τρόμου Η Λάμψη (The Shining, 1980). Η πολύ καλή ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον συνέβαλε στην εμπορική επιτυχία της ταινίας. Αντιθέτως η διασκευή αυτή δεν ενθουσίασε τον συγγραφέα της, ο οποίος το 1997 την διασκεύασε ξανά ως παραγωγός, με τη μορφή τηλεταινίας διάρκειας 4 ωρών. Με καθυστέρηση επτά ετών, το 1987 ο Κιούμπρικ παρουσιάζει τη νέα του δουλειά, το Full Metal Jacket, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Γκουστάβ Χάσφορντ και με θέμα τον Πόλεμο του Βιετνάμ. Η τελευταία του ταινία ήταν τα Μάτια Ερμητικά Κλειστά (Eyes Wide Shut), στην οποία πρωταγωνιστούσε το ζεύγος Τομ Κρουζ και Νικόλ Κίντμαν. Τα γυρίσματα διήρκεσαν σχεδόν δύο χρόνια, κάτω από υπερβολική ασφάλεια και μυστικότητα.

Λίγο προτού βγει η ταινία στις αίθουσες, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ πέθανε στον ύπνο του από καρδιακή ανακοπή, στις 7 Μαρτίου 1999. Είχε τρία παιδιά από τον τρίτο του γάμου με την Κριστιάν Κιούμπρικ, με την οποία ήταν παντρεμένος από το 1958.
Φιλμογραφία

Οι ταινίες τις οποίες σκηνοθέτησε ο Κιούμπρικ είναι οι παρακάτω. Ο αγγλικός τίτλος αναγράφεται σε παρενθέσεις, αν υπάρχει ο ελληνικός:[1] · [2] · [3]

Flying Padre (1951)
Day of the Fight (1951)
Fear and Desire (1953)
The Seafarers (1953)
Το Φιλί του Δολοφόνου (Killer's Kiss, 1955)
Το Χρήμα της Οργής (The Killing, 1956)
Σταυροί στο Μέτωπο (Paths of Glory, 1957)
Σπάρτακος (Spartacus, 1960)
Λολίτα, 1962)
S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964)
2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος (2001: A Space Odyssey, 1968)
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (A Clockwork Orange, 1971)
Μπάρρυ Λύντον (Barry Lyndon, 1975)
Η Λάμψη (The Shining, 1980)
Full Metal Jacket (1987)
Μάτια Ερμητικά Κλειστά (Eyes Wide Shut, 1999)
http://el.wikipedia.org/wiki/Στάνλεϊ_Κιούμπρικ

Δημοφιλείς αναρτήσεις