Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας

http://www.econews.gr/2013/03/21/ypeka-dasoponia-97622/

Το ΥΠΕΚΑ για την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας

ypeka-dasoponia-97622 Η 21 Μαρτίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ, το 1971, ως Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας για να καταδείξει τη σημασία των δασών και την ανάγκη προστασίας τους.
Εκτός από ημέρα γιορτής για όσους ασχολούνται με τα δάση, είναι και ημέρα σκέψης για όλους μας όσον αφορά την κατάσταση των δασικών οικοσυστημάτων και την κλιματική αλλαγή, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η ζωτική σημασία των δασών για την διατήρηση της βιόσφαιρας επί της γης είναι πλέον προφανής, τόσο σε επιστημονικό επίπεδο όσο και για τον κάθε πολίτη.
Άλλωστε, τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος, συνδέονται, λιγότερο ή περισσότερο, με την καταστροφή των δασών σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, η λειψυδρία, η απερήμωση, η μείωση της βιοποικιλότητας, η ρύπανση της ατμόσφαιρας και φυσικά το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι καθημερινό θέμα σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων ο ρόλος της Δασοπονίας είναι σημαντικός, ενώ μεγάλη είναι και η ευθύνη, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, του ΥΠΕΚΑ, της Ειδικής Γραμματείας Δασών και των Αποκεντρωμένων Δασικών Υπηρεσιών.
Ο ρόλος της Δασικής Υπηρεσίας στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα σημαντικός, ιστορικά αλλά και σήμερα, λόγω της συνάφειας του αντικειμένου της με την επιζητούμενη οικολογική ισορροπία και την κλιματική σταθερότητα, ενώ διαχρονικά έχει δείξει σημαντικό κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό έργο. Επανειλημμένα στήριξε τις παραδασόβιες κοινωνίες και συνέβαλε στην ανάπτυξη των ευαίσθητων ορεινών περιοχών, διαχειρίστηκε αειφορικά τα δασικά οικοσυστήματα τόσο ως πλουτοπαραγωγικό πόρο όσο και ως πόρο αναψυχής.
Το ΥΠΕΚΑ σε κεντρικό επίπεδο καθώς και η Ειδική Γραμματεία Δασών, χρηματοδοτούν έργα προστασίας και ανάδειξης των δασών της χώρας, λαμβάνουν μέτρα για την καταπολέμηση της λαθροϋλοτομίας και την διακίνηση παράνομα υλοτομημένης ξυλείας, ολοκληρώνουν σύντομα τη κωδικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της δασικής νομοθεσίας. Βούληση της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε στη λήψη μέτρων δασικής πολιτικής που θα οργανώσουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τη δασική διοίκηση και θα διαμορφώσουν ένα ουσιαστικότερο πλαίσιο για τη δασική ανάπτυξη και τη δασοπροστασία.
Παράλληλα φιλοδοξεί να ενισχύσει την ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων, όπως η πιστοποιημένη υλοτομία, η οργανωμένη κτηνοτροφία, οι ήπιες μορφές τουρισμού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση και με έμφαση στη δημιουργία θέσεων εργασίας, ειδικά στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της χώρας.
“Όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η εθνική οικονομία θα έχει μακροπρόθεσμα όφελος αν συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό της χώρας η αειφορική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων και του περιβάλλοντος γενικότερα” καταλήγει το ΥΠΕΚΑ.

Ολυμπιακές Παρατηρήσεις 7

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα ύπνου ...


 


21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα ύπνου ...
O ύπνος αποτελεί ζωτική ανάγκη και απαραίτητη προϋπόθεση για καλή υγεία και ευεξία. Όμως, ένας στους τρεις ενηλίκους παραπονείται για κάποια διαταραχή του ύπνου.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αναγνωρίζοντας τις διαστάσεις του προβλήματος, όρισε την τρίτη Παρασκευή του Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου. Στόχος της ημέρας είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία του ύπνου για την υγεία μας και τις συνέπειες της αϋπνίας.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/25#ixzz2O9uOlcJi

Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού η 21η Μαρτίου




 


Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού η 21η Μαρτίου


Στις 21 Μαρτίου κάθε χρόνο εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού που ονομάζεται αλλιώς Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων.

Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος που έγινε το 1960 συγκλονίζοντας όλο τον πλανήτη.

Το 1960, η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών που διαμαρτυρόταν για το απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές.

Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι.

Να σημειωθεί ότι με αφορμή αυτή την ημέρα, θα πραγματοποιηθούν ενημερωτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις στα σχολεία.



Κάνοε / Καγιάκ

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

Οι λησμονημένοι του τόπου


 
Με αφορμή την σημερινή ημέρα...ας μην τους ξεχνάμε τούτους τους λησμονημένους της πόλης τους !!!!!

Πως σ αγαπώ ! με του παιδιού την πίστη και τη φλόγα.
Με του κισσού το αγκάλιασμα στου δέντρου το κορμί
Με του σπουργίτη τη χαρά, που βρίσκει γι αφορμή
του τραγουδιού του μια μικρή, κοκκινισμένη ρόγα.
Πως σ΄αγαπώ! με του τρελλού και του άρρωστου το πάθος.
Με της δροσάτης Άνοιξης τα μύρα τ΄απαλά.
Με τα ηλιβασιλέματα, που απλώνονται δειλά
και ζωγραφίζουν ρόδινο των ουρανών το βάθος.
Πως σ΄αγαπώ, χρυσέ καρπέ του κήπου των ερώτων!
Κι απ τη ζωή μου πιο πολύ , ω εσύ , που ξαφνικά
έκαμες ν αντηχήσουνε τα γέλια μου γλυκά
σαν κουδουνάκια σε λευκούς γιακάδες πιερότων.

Από το βιβλίο: Κατίνα Παϊζη, κέιμενα- επιμέλεια- ερευνα Νίκης Τρουλλινού, στη σειρά ! Οι λησμονημένοι του τόπου, αριθ. 4, εκδ. Δοκιμάκης

Σήμερα...21/3







21 Μαρτίου... Παγκόσμια ημέρα Οικιακής Οικονομίας ...




21 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
      Από τις 21 Μαρτίου του 1982 η Διεθνής Ομοσπονδία της Οικιακής Οικονομίας (IFHE) γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα Οικιακής Οικονομίας. Το έτος 2013 εστιάζει στο θέμα της αντιμετώπισης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της Οικιακής Οικονομίας. Ο Σύλλογος Αποφοίτων Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας σε συνεργασία με τους καθηγητές Οικιακής Οικονομίας, κατά το σχολικό έτος 2012-2013 που διανύουμε, αναφέρθηκαν εκτενώς στο συγκεκριμένο θέμα τόσο από πλευράς γνωστικού υπόβαθρου όσο και από ψυχοσυναισθηματικής πλευράς.   
       Η 21η Μαρτίου είναι αφιερωμένη στην Οικιακή Οικονομία. Μια επιστήμη που μελετά την άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με ότι τον περιβάλλει. Η σύνδεση αυτή αφορά το τρίπτυχο κοινωνία – οικονομία – περιβάλλον, με το οποίο αλληλεπιδρά και αλληλοεπηρεάζεται . Επηρεάζει την προσωπικότητα του ατόμου, τις επιλογές του, τις προσδοκίες του, την υγεία του, την ασφάλεια του, τη μόρφωση του, την εργασία του.

Μανώλης Χιώτης


Μανώλης Χιώτης.jpg

 
 
Μανώλης Χιώτης : Γεννιέται 21 Μαρτίου 1921 και φεύγει από την ζωή 21 Μαρτίου 1970....!!!!
Ο Μανώλης Χιώτης ήταν ένας από τους σημαντικότερους μουσικοσυνθέτες της Λαϊκής μουσικής και σπουδαίος δεξιοτέχνης του μπουζουκιού. Έφερε επανάσταση στην ελληνική μουσική, και στο λαϊκό τραγούδι γενικότερα επινοώντας τη τετράχορδη παραλλαγή του μπουζουκιού, αλλά και δημιουργώντας το πρώτο "κοσμικό κέντρο".

Γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1921 στη Θεσσαλονίκη (κατ' άλλες αναφορές στο Ναύπλιο)[1]. Ο πατέρας του λεγόταν Διαμαντής Χιώτης, ένας βαρύμαγκας γεννημένος στον Πειραιά. Από μικρή ηλικία άρχισε ν΄ ασχολείται με τα λαϊκά όργανα και ξεκίνησε να μαθαίνει κοντά σε Θεσσαλονικιό μουσικοδιδάσκαλο αρχικά κιθάρα, μπουζούκι και στη συνέχεια ούτι. Έτσι από 15 ετών όταν η οικογένειά του μετακόμισε στο Ναύπλιο ο Μανώλης Χιώτης άρχισε να εργάζεται επαγγελματικά ως μουσικός.

Το 1935 περίπου ήλθε στην Αθήνα προκειμένου να σπουδάσει βιολί όταν τότε και γνωρίστηκε με τον Στράτο Παγιουμτζή ο οποίος και τον προσέλαβε να παίζει δίπλα του μπουζούκι στο κέντρο «Δάσος» του Βοτανικού. Το 1937 ο Μ. Χιώτης ακολουθώντας το ρεμπέτικο μοτίβο ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι «το χρήμα δεν το λογαριάζω» που έγινε αμέσως επιτυχία. Μέχρι τον πόλεμο αλλά και μετά απ΄ αυτόν συνέχισε να γράφει τραγούδια πλην όμως βλέποντας ότι με το «κλασικό» μπουζούκι δεν μπορούσε να αποδώσει γρηγορότερες σε ρυθμό μουσικές εκτελέσεις, προχώρησε στη μεγάλη καινοτομία προσθέτοντας άλλη μία χορδή στο όργανο δημιουργώντας έτσι το «τετράχορδο μπουζούκι». Με το τετράχορδο πλέον μπουζούκι άνοιξε ο ορίζοντας για ασύλληπτες σε ταχύτητα εκτελέσεις σε σχέση με το κλασικό μπουζούκι.

Ταυτόχρονα στη δεκαετία του 1950 πρώτος αυτός εφαρμόζει τη χρήση του ενισχυτή σε λαϊκό όργανο. Έτσι καινοτομώντας αρχίζει η περίοδος του αρχοντορεμπέτικου όπου πλέον το μπουζούκι γίνεται αποδεκτό και από την λεγόμενη υψηλή κοινωνία για χατίρι της οποίας άρχισε επιλέγοντας να γράφει τραγούδια με λατινοαμερικάνικο χαρακτήρα κυρίως του μάμπο. Αυτή η δεύτερη καινοτομία του, τον καθιέρωσε πλέον ως ηγέτη ιδιαίτερης μουσικής σχολής και τραγουδιού από το κοινό της εποχής του. Εκείνη ακριβώς την περίοδο ο αθηναϊκός τύπος τον αποκαλούσε «οδηγό του μπουζουκιού στα σαλόνια».

Το πρώτο κέντρο διασκέδασης που ο ίδιος δημιούργησε ήταν, μετά τον πόλεμο, το κοσμικό κέντρο “Πίγκαλς”, που ήταν και το πρώτο «κοσμικό κέντρο» της Αθήνας. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 συνέχισε να παρουσιάζει το πρόγραμμά του στο πασίγνωστο τότε κέντρο «Σπηλιά» ή «Σπηλιά του Παρασκευά» στον Πειραιά , που ήταν διαμορφωμένος ανάλογα ο χώρος προ του αρχαίου Σηραγγίου, στη πίστα του οποίου γυρίστηκαν και τα περισσότερα πλάνα των σχετικών κινηματογραφικών του συμμετοχών.

Στη δεκαετία του 1960 ο Μανώλης Χιώτης περιλαμβανόταν μόνιμα σε ειδικό πίνακα Ελλήνων καλλιτεχνών της εθιμοτυπικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών για τη προτεινόμενη διασκέδαση των υψηλών επισκεπτών της Χώρας. Ο Μανώλης Χιώτης είχε τραγουδήσει μπροστά σε πολλούς Ηγεμόνες και άλλους αρχηγούς Χωρών ενώ είχε κληθεί επί τούτου ακόμη και στο Λευκό Οίκο στα γενέθλια του Προέδρου Λίντον Τζόνσον.

Ο Μανώλης Χιώτης φέρεται να έγραψε περισσότερα από 1500 τραγούδια. Ανεξάρτητα όμως αυτού πολύ τακτικά συμμετείχε και ως σολίστ σε ηχογραφήσεις και πολλών άλλων λαϊκών συνθετών. Χαρακτηριστικό υπήρξε το γεγονός ότι ο Μίκης Θεοδωράκης στηρίχθηκε ακριβώς στη δεξιοτεχνία του Μ. Χιώτη κατά την πρώτη του επίσημη δισκογραφική του παρουσία με τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου, συνεργασία που συνεχίστηκε και στο "Λιποτάχτες", "Αρχιπέλαγος" κ.ά.. Την ίδια εποχή συνεργάσθηκε ομοίως και με τον Μάνο Χατζιδάκι.

Οι μεγαλύτερές του επιτυχίες αποδόθηκαν από την τραγουδίστρια Μαίρη Λίντα, που υπήρξε η δεύτερη σύζυγός του για μια δεκαετία, με την οποία και εμφανίσθηκε στον κινηματογράφο. Σημειώνεται ότι ο Μανώλης Χιώτης είχε παντρευτεί τρεις φορές. Η πρώτη του σύζυγος, την οποία λέγεται ότι την είχε απαγάγει δεδομένου ότι ήταν 14 ετών, ήταν η Ζωή Νάχη με την οποία και απέκτησε δύο παιδιά. Το 1958 παντρεύτηκε τη σπουδαία παρτεναίρ του Μαίρη Λίντα ένας γάμος γεμάτος επιτυχίες που όμως έληξε απρόσμενα το 1967 – 1968. Στη συνέχεια ο Μανώλης Χιώτης παντρεύτηκε την Μπέμπα Κυριακίδου με την οποία και πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του.

Ο Μανώλης Χιώτης πέθανε αιφνίδια από καρδιακή ανεπάρκεια στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Αθήνας τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας των γενεθλίων του στις 21 Μαρτίου του 1970. Η αγγελία του θανάτου του συγκίνησε το πανελλήνιο. Όλοι οι κρατικοί τότε ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί (ΕΡΤ και ΥΕΝΕΔ) έκαναν ειδικές αφιερώσεις, ενώ ο ημερήσιος Τύπος του απέδωσε ιδιαίτερους εγκωμιαστικούς τίτλους.

Ο Μίκης Θεοδωράκης, όντας σε φυλακή στον Ωρωπό, περιγράφει σε κινηματογραφική συνέντευξη του πως την προηγούμενη ημέρα από το θάνατο του Χιώτη, τον άκουσε να παίζει τραγούδι του (το Ροδόσταμο) έξω από την φυλακή.
Έργο

Από τον μεγάλο αρθμό τραγουδιών που έγραψε, αξέχαστα έργα ιδίως μαζί με την Μαίρη Λίντα υπήρξαν μεταξύ άλλων τα:.

Πασατέμπος (1946)
Τάκα τάκα τα πεταλάκια (1952)
Εγώ το πλουσιόπαιδο (1952)
Απόψε φίλα με (1955)
Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα (1956)
Πολλές φορές (1956)
Ηλιοβασιλέματα (1958)
Αφού το θες (1958)
Σβήσε τη φλόγα (1958)
Περασμένες μου αγάπες (1959)
Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω (1959)
Πάρε το δάκρυ μου (1960)
Δεν θέλω πια να ξαναρθείς (1961)
Η σκούνα (1962)
Μοιάζεις και συ σαν θάλασσα (1962)
Πάρε με στο τηλέφωνο (1964) κ.ά.
http://el.wikipedia.org/wiki/Μανώλης_Χιώτης

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης στις 20 Μαρτίου

Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης στις 20 Μαρτίου

Εκδηλώσεις με … «Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη»
Γράφει:
19/03/2013, 12:50



Η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης έχει τις ρίζες της στην Εθνική Μέ-ρα Αφήγησης της Σουηδίας από το 1991. Την εποχή εκείνη οργα-νωνόταν στη χώρα, στις 20 Μαρτίου, η εκδήλωση με τον τίτλο «Alla berattares dag» (Η Ημέρα των Παραμυθάδων). Παρόλο που το Εθνικό Σουηδικό Δίκτυο Αφήγησης έπαψε να υφίσταται λίγο αργότερα, η Ημέρα των Παραμυθάδων εξακολούθησε να γιορτά-ζεται από μεμονωμένους αφηγητές της χώρας κατά τόπους.


Το 1997 στο Περθ της Δυτικής Αυστραλίας, οργανώθηκε από την τοπική ένωση των εκεί αφηγητών μια πενθήμερη εκδήλωση «Γιορτής των Ιστοριών» κατά τη διάρκεια της οποίας ορίστηκε η 2οη Μαρτίου ως «Διεθνής Ημέρα των Προφορικών Αφηγητών». Την ίδια περίοδο, στο Μεξικό και σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής ήδη εορταζόταν η ίδια ημέρα του Μαρτίου ως «Εθνική Ημέρα των Παραμυθάδων».


Όταν εμφανίστηκε το Σκανδιναβικό Ιντερνετικό Δίκτυο για την Α-φήγηση «Ratatosk» το 2001, οι Σκανδιναβοί παραμυθάδες προχώ-ρησαν στην υλοποίηση της ιδέας για την εξάπλωση του εορτασμού της εκδήλωσης από τη Σουηδία στη Δανία, την Φινλανδία και τη Λιθουανία.


Το 2003 η ιδέα πέρασε τον Ατλαντικό και έφτασε μέχρι τον Καναδά και άλλες χώρες κι έγινε γνωστή διεθνώς ως «Παγκό-σμια Ημέρα Αφήγησης».


Το 2005 οι εκδηλώσεις φιλοξενήθηκαν κι οργανώθηκαν από 25 χώρες σε πέντε ηπείρους κι έκτοτε οι οργα-νωτές πληθαίνουν και οι εορτασμοί απευθύνονται σε περισσότε-ρους φίλους των παραμυθιών της προφορικής παράδοσης και των λαϊκών ιστοριών. Ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν στις εκδη-λώσεις της «Παγκόσμιας Ημέρας Αφήγησης» είναι από τον ευρω-παϊκό χώρο η Αυστρία, η Γερμανία, η Αγγλία, η Σκωτία, η Ιρλανδί-α, η Δανία, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Νορβηγία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ελβετία, η Τσε-χία, η Λιθουανία και η Ελλάδα. Από την Ασία συμμετέχουν ο Λίβα-νος, η Συρία, η Ιορδανία, το Ισραήλ, η Ινδία, η Κίνα, το Πακιστάν,η Μαλαισία, η Σιγκαπούρη, και η Κορέα. Από την αφρικανική ήπει-ρο παίρνουν μέρος η Αίγυπτος, η Γκάνα και η Νότιος Αφρική ενώ από την αμερικανική ήπειρο συμμετέχουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, το Μεξικό, η Αργεντινή και η Βραζιλία.


Κάθε χρόνο ορίζεται οι αφηγήσεις την ημέρα αυτή να έχουν ένα συγκεκριμένο θέμα, κοινό για όλους τους συμμετέχοντες, για να έχουν οι εορτασμοί έναν ενιαίο στην απεύθυνσή τους χαρακτήρα. Έτσι το 2012 το θέμα αφορούσε στα Δέντρα, το 2013 την Τύχη και τη Μοίρα ενώ για το 2014 τα Τέρατα και τους Δράκους.Το λογότυ-πο έχει σχεδιάσει ο Σουηδός αφηγητής Mats Rehnman μέλος της Fabula Storytelling.
«Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη»

Στην Ελλάδα τις εκδηλώσεις της 20ης Μαρτίου για τον εορτασμό της «Παγκόσμιας Ημέρας Αφήγησης» συνδιοργανώνουν από κοινού ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Γεωργίου Νηλείας "Ο Κένταυρος", η «Πήλιον Όρος» (οργανωτές του Φεστιβάλ Αφήγησης «Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη» στον ΆγιοΓεώργιο της Νηλείας-φέτος το 3ο Φεστιβάλ ορίζεται για το διάστημα 5-11 Αυγούστου 2013) και τo Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών, μέλος του διεθνούς δικτύ-ου για την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης, στους χώρους του Μου-σείου Νεώτερης Κεραμεικής (Μελιδώνη 4-6 και Αγίων Ασωμά-των στο Θησείο).

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει πέντε ώρες, από τις 18.00 μέχρι 24.00, και είναι χωρισμένο σε ημίωρες παραστάσεις αφηγήσεων. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθούν και ομιλίες με θέμα:

Α) «Η παγκοσμιότητα των παραμυθιών» από τη λαογράφο Μαρία Βραχιονίδου.
Β) «Γιορτή Παραμυθιών 2003 – 2013. Το πεπρωμένο φυ-γείν αδύνατον» από το Γιώργο Ευγενικό, Καλλιτεχνικό Διευθυ-ντή της Γιορτής Παραμυθιών στην Κέα των Κυκλάδων.
Γ) «Όταν ο Κένταυρος ξετυλίγει το κουβάρι των παραμυ-θιών στα καλντερίμια του Πηλίου» από τον Δημήτρη Β. Προύσαλη, υπεύθυνο του καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστι-βάλ «Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη» στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας.

Οι αφηγητές που θα συμμετάσχουν είναι:
Βέρα Αισώπου, Σύνη Αστρά, Μαρούσα Απειρανθίτου, Μαρία Βρα-χιονίδου, Άννα Γιάνκου, Γιώργος Ευγενικός, Μαρία Καναβάκη, Κάτια Καντούρη, Ναυσικά Καψαλά, Βασιλική Κοφινά, Χρύσα Πο-ρίχη, Δημήτρης Β. Προύσαλης, Μαρία Σιταροπούλου, Λουκία Σου-γιά, Άννα Σταματούκου, Σοφήλια Τσορτέκη, Βασιλική Ψαρρά.

Θα συμμετάσχουν επίσης οι μαθητές της Σχολής Αφηγημα-τικής Τέχνης: Γεωργία Λαζάρου, Ελίνα Μενούνου, Εμμανουέλλα Παπακωνσταντίνου, Μαρία Πάντου.
Η λίστα των αφηγητών είναι μεγάλη και εμπλουτίζεται συνεχώς. Θα παραμείνει ανοιχτή για όποιον θέλει εκείνη την ημέρα να μοιραστεί τις ιστορίες του με το ακροατήριο. Η είσοδος στις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις