Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

"Διαλέξτε Ελεύθερα"

http://epistrofi-sti-fysi.blogspot.gr/2013/04/blog-post_8847.html

"Διαλέξτε Ελεύθερα"...Φέτος διαλέγουμε τα αυγά μας φιλοζωικά!

Με αφορμή το Πάσχα, η Animal Action Hellas ετοίμασε τη νέα εκστρατεία «ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ». Στόχος είναι φέτος το Πάσχα, να διαλέξουμε όλοι τα αυγά μας φιλοζωικά! Πως θα γίνει αυτό; Είναι πολύ απλό!


Κάθε αυγό έχει μια ταυτότητα δηλαδή έναν κωδικό τυπωμένο επάνω στο κέλυφος.
Ο πρώτος αριθμός αυτού του κωδικού υποδηλώνει που έχει ζήσει η κοτούλα που γέννησε αυτό το αυγό!
Συγκεκριμένα:
  • «0» για τα αυγά βιολογικής παραγωγής, δηλαδή κότες που τρέφονται με βιολογικές ζωοτροφές, έχουν πρόσβαση στην ύπαιθρο και ζούνε ελεύθερα σε αυτήν.
  • «1» για τα αυγά ελευθέρας βοσκής, δηλαδή κότες που ζουν σε περιφραγμένα κτήματα, τρέφονται μόνο με φυσικές τροφές έχοντας την ευκαιρία να ζουν φυσιολογικά, με δυνατότητα φυσικής άσκησης στον καθαρό αέρα.
  • «2» για τα αυγά αχυρώνα δηλαδή κότες που ζουν μόνιμα στεγασμένες με περιορισμένο χώρο κινήσεων.
  • «3» για τα αυγά κλωβοστοιχιών που είναι και δυστυχώς η πλειοψηφία των αυγών που καταναλώνουν οι Έλληνες.
Τι σημαίνει να ζει μια κοτούλα σε παλαιού τύπου κλωβοστοιχία; Σημαίνει ότι:
  • Σε κάθε κότα αντιστοιχεί χώρος στο μέγεθος ενός χαρτιού Α4 δηλαδή μόνο 30εκ.!
  • Δεν διαθέτουν φωλιά για να γεννήσουν τα αυγά, ούτε κούρνια για να κοιμηθούν.
  • Αλληλο-ραμφίζονται λόγω συνωστισμού, ξεπουπουλιάζοντας και τραυματίζοντας η μια την άλλη.
  • Λόγω έλλειψης φυσικής άσκησης και υπερπαραγωγής αυγών τα αποθέματα ασβεστίου τους να είναι πολύ χαμηλά.
Έτσι, τα κόκκαλα τους σπάνε και αργοπεθαίνουν, υποφέροντας ή πάνε κατευθείαν για σφαγή. Λόγω της πυκνότητας της ‘συγκατοίκησης’ είναι πολλές φορές αδύνατον να εντοπιστούν οι τραυματισμένες κότες και έτσι μένουν νεκρές και απαρατήρητες….
  • Ζουν 16 μήνες κατά μέσο όρο (όσο είναι και η αυγοπαραγωγική τους δυνατότητα) και μετά πάνε για σφαγή, έχοντας περάσει όλη τους την ζωή σε ένα κλουβί.
  • Πρόσφατες έρευνες στην Αγγλία έδειξαν ότι η παρουσία σαλμονέλας είναι 3 φορές περισσότερη στις κλωβοποιημένες κότες απ’ ότι στις ελευθέρας βοσκής.
Στην Ελλάδα, περίπου το 87% των αυγοπαραγωγικών ορνιθών συνεχίζουν να ζουν μέσα σε κάποια μορφή κλωβοστοιχίας.
Μια απλή, φιλοζωική πράξη από υπεύθυνους και ενημερωμένους καταναλωτές μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στη ζωή αυτών των ζώων…
Το μήνυμα μας είναι λοιπόν, “Διαλέξτε Ελεύθερα”…. δηλαδή αυγά βιολογικά ή ελευθέρας βοσκής με κωδικό «0» ή «1».
Λοιπόν τι αυγά θα τσουγκρίσετε φέτος το Πάσχα;
Ή επικοινωνήστε στα γραφεία στο: 210 38 40 010 ή στείλτε μας email στο info@animalactiongreece.gr

Πάνω από 50 χρόνια φιλοζωικής δράσης στην Ελλάδα

Σαλάτα με μελιτζάνες


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 
Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ
Πολίτικα νηστίσιμα
από την Μίμα Καρβούνη
 

Σήμερα... 1/5

    






















Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Ανοικτό συλλογικό e-book : "Ιστορίες από ένα παγκάκι"

http://www.ideostato.gr/2013/04/e-book_28.htmΑνοικτό συλλογικό e-book : "Ιστορίες από ένα παγκάκι"


Συναντούμε αμέτρητα παγκάκια στην καθημερινότητά μας τα οποία άλλοτε προσπερνάμε κι άλλοτε τα επιλέγουμε για μια στάση ανάσας και ανάκτησης των δυνάμεών μας από τη μάχη που διεξάγεται στους δρόμους και στα πεζοδρόμια. Για άλλους απλά περιττά, γεμάτα βρωμιές και συνθήματα. Για άλλους εικόνες μιας ξεχασμένης εποχής, λησμονημένης. Άλλοι πάλι τα βλέπουν σαν εμπόδια στον αγώνα δρόμου που διεξάγουν καθημερινά με σταθερούς φίλους το άγχος, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα.

Πόσες ιστορίες αλήθεια έχει να μας διηγηθεί ένα από αυτά;
11 συγγραφείς απαντούν στο ερώτημα γράφοντας τη δική τους αυτοτελή ιστορία από ένα παγκάκι σε μια πόλη γεμάτη ανθρώπους αλλά άδεια από χρώματα και συναισθήματα.

Τίτλος: "Ιστορίες από ένα παγκάκι"
Εκδόσεις Σαϊτα
Συγγραφείς: Δημήτρης Αλεξίου, Νικόλαος Καρακάσης, Μαρία Κωνσταντούρου, Διονύσης Λεϊμονής, Κατερίνα Μαλακατέ, Ζηνοβία Μαρνέζη, Δημήτρης Νίκου, Ιωάννα Νοταρά, Πασχάλης Πράντζιος, Γιάννης Φαρσάρης, Μαρία Χανιώτου

Διανέμεται ελεύθερα με άδεια Creative Commons.

Σύνθεση εξωφύλλου: Αλίκη Λαζαρίδου
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη


"Ταξίδι στα Κύθηρα" - Κώστας Ουράνης


 
... και τ’ Όνειρο μας στο χρυσό πηδάλιο καθισμένο,
μας πήρε για τα Κύθηρα, τα θρυλικά, όπου μέσα
σε δέντρα και σε λούλουδα και γάργαρα νερά
υψώνεται ο μαρμάρινος ναός για τη λατρεία
της Αφροδίτης, του έρωτα τη θριαμβική θεά...

"Ταξίδι στα Κύθηρα" - Κώστας Ουράνης

Τα Κύθηρα, νησί γνωστό και με την παλαιότερη ενετική ονομασία Τσιρίγο (Cerigo) είναι, κατά τη μυθολογία, το νησί της θεάς Ουράνιας Αφροδίτης και του Έρωτα. Βρίσκεται στη Νότιο Ελλάδα, στα νότια της Πελοποννήσου. Τα Κύθηρα διαθέτουν αεροδρόμιο και συνδέονται με την Αθήνα όλο το χρόνο με πτήσεις της Ολυμπιακής, που μπορείτε να βρείτε εδώ με ειδικές εκπτώσεις: http://www.realtrip.com/main/search?id=516&locale=el

Το σοφό τέστ του Σωκράτη

Το σοφό τέστ του Σωκράτη

http://gr.news.yahoo.com/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BF%CF%86%CF%8C-%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7--083839700.html

Το σοφό τέστ του Σωκράτη

Το σοφό τεστ του Σωκράτη που πρέπει να το εφαρμόζουμε κι' εμείς
Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του. Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης". "- Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία ο γνωστός του. - Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις. - Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια; - Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και... -Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα. - Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό; - Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον... - Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια. Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία. - Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί xρήσιμο σε κάτι; - Όχι δεν νομίζω... - Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω; Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος,έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα... Μήπως είναι καιρός να βάλουμε κι εμείς αυτό το σοφό τεστ στη ζωή μας;

Γαρίδες Γιουβέτσι

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ
Πολίτικα νηστίσιμα 
από την Μίμα Καρβούνη

ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ( 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1902 - 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1930 )


Αποτέλεσμα εικόνας για "ΣΑΝ ΠΕΘΑΝΩ"
 
ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ( 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1902 - 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1930 )
 
"ΣΑΝ ΠΕΘΑΝΩ"
 
Θὰ πεθάνω μίαν αὐγούλα μελαγχολικὴ τοῦ Ἀπρίλη,
ὅταν ἀντικρὺ θἀνοίγη μέσ᾿ στὴ γάστρα μου δειλὰ
ἕνα ρόδο - μία ζωούλα. Καὶ θὰ μοῦ κλειστοῦν τὰ χείλη
καὶ θὰ μοῦ κλειστοῦν τὰ μάτια μοναχά τους, σιωπηλά.

Θὰ πεθάνω μίαν αὐγούλα θλιβερὴ σὰν τὴν ζωή μου,
ποὺ ἡ δροσιά της, κόμποι δάκρι θὰ κυλάη πονετικὸ
στὸ ἅγιο χῶμα ποὺ μὲ ρόδα θὰ στολίζῃ τὴ γιορτή μου,
στὸ ἅγιο χῶμα ποὺ θὰ μοῦ εἶνε κρεβατάκι νεκρικό.

Ὅσα ἀγάπησα στὰ χρόνια τῆς ζωῆς μου θὰ σκορπίσουν
καὶ θἀφανιστοῦν μακριά μου, σύννεφα καλοκαιριοῦ.
Ὅσα μ᾿ ἀγαπῆσαν μόνο θἄρθουν νὰ μὲ χαιρετίσουν
καὶ χλωμὰ θὰ μὲ φιλοῦνε σὰν ἀχτίδες φεγγαριοῦ.

Θὰ πεθάνω μίαν αὐγούλα μελαγχολικὴ τοῦ Ἀπρίλη.
Ἡ στερνὴ πνοή μου θἄρθη νὰ στὸ πῆ καὶ τότε πιά,
ὅση σοῦ ἀπομένει ἀγάπη, θἆναι σὰ θαμπὸ καντύλι
- φτωχὴ θύμηση στοῦ τάφου μου τὴν ἀπολησμονιά.
( ΤΙΤΛΟΣ "ΣΑΝ ΠΕΘΑΝΩ" )

Η εγκύκλιος «περί του μη σολοικίζειν»



http://mikros-romios.gr/3757/%CE%B7-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BF

Η εγκύκλιος «περί του μη σολοικίζειν»


ΠΑΛΑΙΑ ΒΟΥΛΗ
 
Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς

Οι σολοικισμοί, δηλαδή τα σφάλματα, ιδίως συντακτικά κατά τη χρήση της γλώσσας, η παραβίαση των κανόνων και η χρήση προτάσεων ή εκφράσεων που δεν ανταποκρίνονται στα συμφραζόμενα ταλάνιζαν ιδιαίτερα τη δημόσια διοίκηση κατά τον 19ο αιώνα. Οι παντός είδους δημόσιοι υπάλληλοι συνέτασσαν «σεντόνια» ολόκληρα γράφοντας καθαρευουσιάνικες εκφράσεις, τις οποίες ανακάτευαν με το καθημερινό λεξιλόγιό τους και τις τοπικές διαλέκτους παρουσιάζοντας ένα τραγελαφικό αποτέλεσμα.
«Ο υποσημειούμενος εγκατασταθείς ενταύθα νομίμως, και ούσα έλλειψις εφημερίου, εχειροτονήθην ιερεύς» έγραφε μια αναφορά. «Όπως τα τέκνα των ομογενών, διδασκόμενα την πάτριον γλώσσαν και θρησκείαν, διεγείρηται εις τας τρυφεράς αυτών καρδίας το θρησκευτικόν και εθνικόν αίσθημα» ανέφερε κάποια άλλη. Τέτοιου είδους αναφορές σε υπηρεσιακά έγγραφα φαίνεται πως διάβαζε το 1872 και αγανάκτησε ο Τήνιος αγωνιστής της Επανάστασης και Υπουργός Παιδείας Δημήτριος Δρόσος. Εξέδωσε λοιπόν πριν από εκατό σαράντα χρόνια μία εγκύκλιο «περί του μη σολοικίζειν».
Απευθυνόμενος στους υπηρεσιακούς παράγοντες, ιδιαιτέρως δε στους δημοδιδάσκαλους, στην αρχή επισήμαινε πως «τινες εξ υμών, εξ απροσεξίας πάντως, διότι δυσωπούμεθα ν’ αποδώσωμεν το πράμα απλώς εις αμάθειαν, γράφοντες και προς αυτό το Υπουργείον, σολοικίζουσιν ασυστόλως, αναρτώντες ασυνδέτως απολύτους ονομαστικάς επί ετεροπροσωπίας»! Στη συνέχεια ακολουθούσε και η σχετική απειλή: «Πας ός αν ολισθήση του λοιπού εις το αλλότριον της ελληνικής φωνής τούτο παράπτωμα, θέλει παραπέμπεσθαι, έστω και πρωτοβάθμιος, εις την διαρκή εξεταστικήν των δημοδιδασκάλων επιτροπήν προς νέαν εξέτασιν». Εννοείται ότι αυτή η εγκύκλιος δεν γέννησε αποτελέσματα και σίγουρα δεν ανέκοψε το κύμα των σολοικισμών. Εξάλλου, σόλοικος ήταν και ο λόγος του Υπουργού και του Υπουργείου Παιδείας. Τέλος, η λέξη «σολοικισμός» προήλθε από τους Σόλοικους, όπως ονομάζονταν οι Αθηναίοι άποικοι της πόλης Σόλοι της Κιλικίας, οι οποίοι μιλούσαν ελληνικά με επιδράσεις από άλλες γλώσσες.

Κική Δημουλά "Η απαρηγορία"


Κική Δημουλά "Η απαρηγορία"

Οι βιολέτες, όπως ανήσυχα;/ διορατικά μυρίζουν
όταν κάτι δεν πάει καλά/ κάτι απογοητεύει πάλι.
Η μεγάλη εβδομάδα,/ όπως στάζει κερί και τάμα
στη θρησκόληπτη ανάμνηση, στην άθεη απουσία.
Η Κυριακή του Νυμφίου,/ όπως αναστατώνει,
βασίζεις δε βασίζεις το Μεγάλο/ στις αφίξεις.
Οι διάφοροι Νυμφίοι,/ που κάτι τους τυχαίνει και δεν έρχονται,
κάποια διήμερη εκδρομή,/ κάποια ευκολότερη θρησκεία/ που την ασπάζονται.
Οι πολλαπλασιασμένοι κήποι της Γεσθημανή
σε κάθε βήμα,/ όπως κατασταλάζεις για το έθιμο
έχουν δεν έχουν ανθίσει οι απορίες.
Οι πατέρες μας, γέροι στο σπίτι,/περιμένουν αυγά και τσουρέκι.
Οι πολλαπλασιασμένοι κήποι της Γεσθημανή,
τα περιστύλια της υπομονής,
τα παγκάκια να κάτσεις να περιμένεις/ τον ετήσιο Ιούδα,
που αργεί να ‘ρθει/ από το ράφτη, απ’ τον κουρέα.
Το μεγάλο ποσόν που του δίνεις
για να δεχτεί να σε προδίνει ανεξήγητα.
Της καμπάνας η μεγάλη εξάντληση/ κι η απαρηγορία,
ο νηστικός της ήχος/ όπως λιποθυμάει
στα εαρινά αρμόνια/ των καθολικών απογευμάτων.
Οι αργίες,/ οι αργοπορίες,/ οι αγριότητες,
όπως τις πάμε ως επάνω μόνοι μας.
Ο Σίμων, που στο τέλος αδιαφόρησε/ κι έφτιαξε τη ζωή του.
Η Μυροφόρος έλλειψις,/ που θα σε ψάχνει απόψε να σε ράνει.
Η Προηγιασμένη των διαφόρων θρήνων/ τη Μεγάλη Εβδομάδα
και τις διάφορες άλλες εβδομάδες τα ίδια.
Η Αγία Επανάληψη/ η θαυματουργή,/ η αχειροποίητος,
όπως τη βρήκανε ανυπόγραφη τα πράγματα,/ θαμμένη/
σε κάποια παλαιότητα της μοίρας μας,
σε κάποιο πρόγονό μας μέλλον./ Όπως την πιστεύω.
(Κική Δημουλά, Ποιήματα, εκδ. Ίκαρος)

Δημοφιλείς αναρτήσεις