Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013
Κρητικά γιατροσόφια
http://www.agrotikabook.gr/%CE%BA%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%8C%CF%86%CE%B9%CE%B1
Κρητικά γιατροσόφια
Σάβ, 2013-09-07 20:30
Τα παραδοσιακά γιατροσόφια, εμπεριέχουν ένα μέρος από τη ΣΟΦΙΑ
και την πολύχρονη εμπειρία του λαού μας. Διαβάστε που και πως μπορούμε
με υλικά απο τη φύση να λύσουμε προβλήματα υγείας!
Για τον πονοκέφαλο: Βράζουμε σε μία κατσαρόλα μπόλικο ξύδι, έπειτα
βουτάμε στο ζεστό ξύδι ένα μαντήλι για το κεφάλι και τυλίγουμε με το
ζεστό ξύδι το κεφάλι του ατόμου που πονάει. Για τον πόνο των ματιών 1)
Παίρνουμε δροσερά πλατανόφυλλα, τα βράζουμε με κρασί και τα βάζουμε πάνω
στα πονεμένα μάτια. 2) Παίρνουμε ροδοπέταλα, τα κοπανίζουμε και τα
σφίγγουμε. Ανακατεύουμε το ζουμί τους με μητρικό γάλα και το βάζουμε
μέσα στα πονεμένα μάτια. 3) Παίρνουμε χαμομήλι, το κοπανίζουμε και το
ανακατεύουμε με κρόκο αυγού. Φτιάχνουμε μία αλοιφή και τη βάζουμε στο
κούτελο εκείνου που πονάνε τα μάτια του.
Για τον πόνο των αυτιών: 1) Παίρνουμε φύλλα ελιάς, τα κοπανάμε και
τα σφίγγουμε. Ανακατεύουμε το ζουμί με μέλι και φτιάχνουμε μία αλοιφή.
Από αυτήν την αλοιφή στάζουμε πότε πότε λίγο μέσα στο πονεμένο αυτί και
θα γίνει καλά. 2) Ανακατεύουμε καλά κρασί με ζεστό μέλι και το βάζουμε
στο αυτί που πονάει. 3) Κοπανάμε καλά φύλλα κολοκυθιάς, τα σφίγγουμε και
παίρνουμε το ζουμί. Από αυτό το ζουμί στάζουμε λίγο στο αυτί που
πονάει. 4) Εάν μπήκε στο αυτί κάποιου κανένα μαμούνι ή ψύλλος, κοπανάμε
φύλλα από κάπαρη και στάζουμε το ζουμί μέσα στο αυτί.
Για τον πόνο του στομάχου: Παίρνουμε αλάτι και πιπέρι τα κοπανάμε
καλά μέχρι να γίνουν σκόνη και κάθε πρωί τρώμε με λίγες σταγόνες λεμόνι
και από λίγο, για σαράντα ημέρες. Για την αιμορραγία του στομάχου
Παίρνουμε μερικά χαρούπια, τριαντάφυλλα και βάρσαμο και τα βράζουμε όλα
μαζί με κρασί. Έπειτα δίνουμε να πιει στον άρρωστο και θα γίνει καλά.
Για τον πονόδοντο: 1) Κοπανίζουμε βάρσαμο ξερό για να γίνει σκόνη
και έπειτα το ανακατεύουμε με δυνατό ξύδι. Δίνουμε στον άρρωστο να πιει
μερικές φορές όταν είναι νηστικός και θα γίνει καλά. 2) Βράζουμε τη ρίζα
του σπαραγγιού με ξύδι και με αυτό το ζουμί κάνουμε πλύσεις στο στόμα
του αρρώστου πολλές φορές και για κάμποση ώρα. 3) Παίρνουμε σκόρδο και
το ψήνουμε στα κάρβουνα. Έπειτα, παίρνουμε μία ζεστή ζεστή σκελίδα και
τη βάζουμε πάνω στο πονεμένο δόντι. 4) Κοπανίζουμε φύλλα κολοκυθιάς
προσθέτουμε λίγο δυνατό ξύδι και όλα μαζί τα βάζουμε πάνω στο πονεμένο
δόντι και θα γίνει καλά. 5) Ξεραίνουμε στο φούρνο αρισμαρί
(δεντρολίβανο) και φύλλα τσουκνίδας. Έπειτα τα κοπανίζουμε όλα μαζί και
τα κάνουμε σκόνη. Με εκείνη τη σκόνη τρίβουμε καλά καλά τα δόντια και τα
ούλα εκείνου που πονάει.
Για τον πονόλαιμο: Παίρνουμε δυνατό ξύδι, το βράζουμε καλά και
ύστερα ρίχνουμε μέσα αλεύρι και το ανακατεύουμε μέχρι να γίνει χυλός. Με
αυτό το ζεστό χυλό τυλίγουμε το λαιμό εκείνου που πονάει και βάζουμε
και ένα πανί από έξω και θα γίνει καλά.
Για τις ψείρες: 1) Βράζουμε νερό της θάλασσας και λουμπούνια και μ’
αυτό το νερό λούζουμε πολλές φορές το κεφάλι που έχει τις ψείρες. 2)
Παίρνουμε τη χολή του προβάτου, την ανακατεύουμε με κρασί και αλείφουμε
το κεφάλι. Οι ψείρες θα ψοφήσουν. 3) Παίρνουμε δροσερά φύλλα του κισσού
τα κοπανίζουμε και τα σφίγγουμε. Ανακατεύουμε αυτό το ζουμί με μέλι και
αλείφουμε το κεφάλι.
Για την ψώρα: Παίρνουμε απείρι (θειάφι), αλάτι και μπλάβη πέτρα σε
ίση ποσότητα. Κοπανίζουμε και τα τρία μαζί καλά καλά, τα ανακατεύουμε με
λάδι και τα βάζουμε στη φωτιά να βράσουν μέχρι να γίνουν πηχτή αλοιφή.
Με αυτήν την αλοιφή αλείφουμε την περιοχή που έχει ψώρα και θα γίνει
καλά.
Για την κασίδα: Παίρνουμε φύλλα αγριοσυκιάς, τα κοπανίζουμε καλά, τα
ανακατεύουμε καλά με ξύδι και αλείφουμε το κεφάλι. Για τους ορμίγκους
(σκουλήκια της κοιλιάς) 1) Παίρνουμε ξερό βασιλικό, μυρθιά και
φασκομηλιά, τα βράζουμε καλά καλά μία ώρα με κρασί μέχρι να μείνει το
ένα τέταρτο του κρασιού και δίνουμε το ζουμί στον άρρωστο να πίνει μια
φλυτζάνα πρωί βράδυ και σε λίγες μέρες θα κάνει τα σκουλήκια 2) Κάθε
πρωί νηστικός να τρώει ο άρρωστος λίγες σκελίδες σκόρδο και θα κάνει όλα
τα σκουλήκια.
Για τις μυρμηγκιές: Παίρνουμε λάδι και αλείφουμε τα χέρια μας. Από
πάνω πασπαλίζουμε πολλές φορές κοπριά του προβάτου. Οι μυρμηγκιές
Για τη μυρωδιά του στόματος: Παίρνουμε ξερά τριαντάφυλλα και τα
κοπανάμε μέχρι να γίνουν σκόνη και με αυτή τη σκόνη τρίβουμε τα δόντια
μας. Η άσχημη μυρωδιά θα κοπεί αμέσως.
Για το κόψιμο μαχαιριού: 1) Παίρνουμε φρέσκο ψωμί ή ξερό, το
βρέχουμε με κρασί και το δένουμε πάνω στην πληγή. 2) Παίρνουμε ξερά
φύλλα φασκομηλιάς και αρισμαρί (δεντρολίβανο) και τα καίμε για να γίνουν
στάχτη. Από αυτή τη στάχτη βάζουμε πάνω στην πληγή και την δένουμε.
Για τις αιμορροΐδες: Παίρνουμε τους σπόρους τις δρακοντιάς και καταπίνουμε ένα πρωί μεσημέρι και βράδυ.
Για τα δαγκώματα σκορπιού: Κοπανίζουμε σπανάκι φρέσκο και πίνουμε το
ζουμί. Επιπλέον βάζουμε το κοπανισμένο χόρτο πάνω στην πληγή.
Για την ευκοιλιότητα: 1) Βράζουμε φύλλα και κορυφές από βάτο και
πίνουμε το βραστό αυτό 2) Κοπανίζουμε μοσχοκάρυδο, καρύδα, μαστίχα,
γαρύφαλλα, σκόρδο, πιπέρι και μαύρη σταφίδα και τρώμε από λίγο.
Για την δυσκοιλιότητα Κοπανίζουμε καλά λίγο γλυκάνισο, λίγο
γαρύφαλλο και λίγο κανέλλα και βάζουμε σε ζεστό νερό αυτή τη σκόνη και
το πίνουμε.
Ασπίδα κατά της χοληστερόλης η σοκολάτα
http://chocofuns.blogspot.gr/2013/09/blog-post_7466.html
Ασπίδα κατά της χοληστερόλης η σοκολάτα
Ο Δρ Ρουάι Χούι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα οκτώ μελετών, στα οποίυ. α
συμμετείχαν 19.300 άτομα, ισχυρίζεται ότι «Λογικές ποσότητες σοκολάτας
μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα κακής χοληστερόλης(LDL)». Στις έρευνες
αποδείχθηκε ότι τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερη σοκολάτα, είχαν
χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, και πως η χοληστερίνη μειώνετε περίπου 8
mg/dL.
Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι το κακάο της σοκολάτας, που θεωρείται το ευεργετικό συστατικό στην καταπολέμηση της χοληστερίνης, δεν επηρέασε τη χοληστερόλη σε τρεις από τις οκτώ μελέτες, καθώς επίσης δεν επηρέασε τη χοληστερόλη σε υγιή άτομα. Μονάχα όσοι κατανάλωναν μικρές ποσότητες σοκολάτας είχαν μείωση χοληστερίνης, ενώ αντιθέτως όσοι κατανάλωναν αρκετή σοκολάτα, δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα.
Τα στοιχεία αυτά ρίχνουν φως στις ευεργετικές ιδιότητες της σοκολάτας, καθώς και υπό ποιες προϋποθέσεις αυτές ισχύουν.
Η τελική διαπίστωση των ερευνητών, ήταν ότι οι πολυφαινόλες, συστατικό όπου υπάρχει άφθονο στα φρούτα και τα λαχανικά και έχουν αντιοξειδωτική δράση, υπάρχουν σε μεγάλες συγκεντρώσεις και στο κακάο, και άρα όσο πιο μαύρη είναι μια σοκολάτα, τόσο περισσότερη και η πολυφαινόλη.
agronews.gr
Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι το κακάο της σοκολάτας, που θεωρείται το ευεργετικό συστατικό στην καταπολέμηση της χοληστερίνης, δεν επηρέασε τη χοληστερόλη σε τρεις από τις οκτώ μελέτες, καθώς επίσης δεν επηρέασε τη χοληστερόλη σε υγιή άτομα. Μονάχα όσοι κατανάλωναν μικρές ποσότητες σοκολάτας είχαν μείωση χοληστερίνης, ενώ αντιθέτως όσοι κατανάλωναν αρκετή σοκολάτα, δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα.
Τα στοιχεία αυτά ρίχνουν φως στις ευεργετικές ιδιότητες της σοκολάτας, καθώς και υπό ποιες προϋποθέσεις αυτές ισχύουν.
Η τελική διαπίστωση των ερευνητών, ήταν ότι οι πολυφαινόλες, συστατικό όπου υπάρχει άφθονο στα φρούτα και τα λαχανικά και έχουν αντιοξειδωτική δράση, υπάρχουν σε μεγάλες συγκεντρώσεις και στο κακάο, και άρα όσο πιο μαύρη είναι μια σοκολάτα, τόσο περισσότερη και η πολυφαινόλη.
agronews.gr
ΠΗΓΗ ΕΜΠΕΔΩ
http://www.visaltis.net/2013/09/blog-post_9.html?spref=fb
ΠΗΓΗ ΕΜΠΕΔΩ-Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ ΤΗΣ..ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
8:32 μ.μ. | Αναρτήθηκε από
visaltis.net
«Κλέβει» εδώ και 5.500 χρόνια αλλά αντί να
τιμωρηθεί τη λατρεύουν. Μεταμορφώθηκε από πηγή σε πηγάδι, σε εκκλησία
με αγίασμα και σε προμαχώνα των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης. Η
πιο σημαντική φυσική πηγή της Ακρόπολης, η Κλεψύδρα, έφτασε να «δει»
νεκρό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο το καλοκαίρι του 1825 (1). «Μόνο οι
ψαγμένοι» – όπως μας λένε οι φύλακες – φτάνουν σήμερα στις βορειοδυτικές
υπώρειες της Ακρόπολης – στη συμβολή του αρχαίου Περιπάτου και της οδού
των Παναθηναίων, όπου βρίσκεται κρυμμένη η «κλέφτρα» πηγή η οποία… πήρε
το όνομά της επειδή το νερό της υψωνόταν και ξεχείλιζε όταν έπνεαν οι
ετησίες και εξαφανιζόταν όταν εκείνες έπαυαν, ό,τι δηλαδή συνέβαινε και
με τον Νείλο ποταμό.
Η ιστορία της κρήνης φαίνεται να αρχίζει περί το -3500, οπότε και ανοίγονται 22 φρέατα στο σημείο. Στα χρόνια του Κίμωνα (-470/60) αποκτά τη σημερινή της εικόνα με την αυλή, έργο που φαίνεται πως έμεινε στη μέση όταν ήρθε στην εξουσία ο Περικλής και έθεσε διαφορετικές προτεραιότητες.
Μπροστά από την Κλεψύδρα – εκεί όπου λατρευόταν η νύμφη Εμπεδώ και για το λόγο αυτό η κρήνη ονομαζόταν και Εμπεδώ – άρχιζε το τελευταίο και πιο ανηφορικό τμήμα της πομπής των Παναθηναίων, της μεγαλύτερης γιορτής στην Αθήνα προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Τον +2ο αι. γκρεμίζεται η στέγη της και μετατρέπεται σε πηγάδι και η πρόσβαση πλέον γίνεται μόνο από την Ακρόπολη μέσω εσωτερικής κλίμακας, ενώ από τον +1ο αιώνα και εξής πραγματοποιούνται ριζικές αναμορφώσεις στον χώρο της Κλεψύδρας λόγω των διαδοχικών κατολισθήσεων του βράχου.
Στα χρόνια του Ιουστινιανού (6ος αι.) αρχίζει να τροφοδοτεί δεξαμενή και τετρακόσια χρόνια μετά μετατρέπεται σε ναΰδριο των Αγίων Αποστόλων με αγίασμα.
Οι περιπέτειές της συνεχίζονται όσο περνούν οι αιώνες. Τον 13ο αι. περιβάλλεται με προμαχώνα και το 1822 ανακαλύπτεται εκ νέου από τον αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη για να έχουν νερό οι πολιορκημένοι Έλληνες στην Ακρόπολη, καθώς η κρήνη επικοινωνεί με τα Προπύλαια μέσω κλίμακας που έχει 69 σκαλοπάτια. Και πράγματι κατάφερναν να εφοδιάζονται με 1.600 οκάδες ημερησίως (2).
Έναν χρόνο αργότερα, μια επιγραφή μαρτυρεί πως μετατρέπεται και πάλι σε προμαχώνα από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Το 1897 κατεδαφίζεται ο προμαχώνας και αποκαλύπτεται η Κλεψύδρα.
Η βόρεια πλευρά της Ακρόπολης (ορατή από την Πλάκα) όπου βρίσκεται η Κλεψύδρα, για πολλά χρόνια δεν ήταν προσβάσιμη στο κοινό. Σήμερα όμως, μετά τα έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, διαμορφώθηκε ο Περίπατος που έζωνε την Ακρόπολη στην αρχαιότητα. Υπάρχει ένας άνετος διάδρομος επίσκεψης (από την οδό Θεωρίας ή από το θέατρο Διονύσου) σε όλα εκείνα τα άγνωστα εν πολλοίς μνημεία και δημοφιλή στην αρχαιότητα ιερά που στεγάζονταν σε σπήλαια, όπως και στην Κλεψύδρα.
Σήμερα το νερό αναβλύζει γάργαρο, καθώς όχι απλώς αρκεί για να ποτίζονται τα φυτά γύρω από την πηγή, αλλά όταν βρέχει, η ποσότητα είναι τόση που το νερό φτάνει ως την Αρχαία Αγορά. Η σημερινή εικόνα είναι με την αυλή-στρωμένη με ορθογώνιους πωρόλιθους διαστάσεων 23,30Χ11,60 μ. το πλακόστρωτο της αυλής της Κλεψύδρας, του τόπου όπου βρέθηκε δολοφονημένος ο Οδυσσέας Ανδρούτσος (1).
averoph.wordpress.com
(1) Σσ: Ὁ Ὀδυσσέας Ἀνδροῦτσος,βρέθηκε «σκηνοθετημένα» πεσμένος ἀπό τήν ἄλλη πλευρά τοῦ Βράχου,στήν νότια πλευρά τοῦ τείχους «…τό βλέπον πρός τό μέρος τοῦ Μακρυγιάννη…»
(2)…Οἱ Τοῦρκοι εἶχαν παραδοθῆ ἐξ αἰτίας τοῦ νεροῦ. Κοντὰ εἰς τὰ τείχη τοῦ κάστρου ἦταν ἕνα πηγάδι σκεπασμένο καὶ οἱ στραβοὶ δὲν τὸ ῾βλεπαν. Τὸ ηὕρανε οἱ Ἕλληνες καὶ στάθη ὁ Δυσσέας κι᾿ ὅλοι ἐμεῖς καὶ συνάξαμε τοὺς δύστυχους Ἀθηναίους κι᾿ ἀγωνίστηκαν τόσες μῆνες καὶ πλέρωναν κ᾿ ἔγινε μία ντάπια φοβερὴ κ᾿ ἔγινε ἕνα μὲ τὸ κάστρο καὶ τὸ νερὸ μπῆκε μέσα. Ἦταν ῾σ αὐτὸ πηγάδι καὶ μία ἐκκλησιούλα, τὸ νερό του γλυφό, ὅμως γερό. Ἂν ἔλειπε αὐτὸ τὸ πηγάδι, θὰ τὸ παθαίναμεν ἐμεῖς χερότερα ἀπὸ τοὺς Τούρκους…(Στρατ.Μακρυγιάννη – Ἀπομνημονεύματα,Βιβλίον Α´,Κεφ. ε’)
©visaltis.net
Η ιστορία της κρήνης φαίνεται να αρχίζει περί το -3500, οπότε και ανοίγονται 22 φρέατα στο σημείο. Στα χρόνια του Κίμωνα (-470/60) αποκτά τη σημερινή της εικόνα με την αυλή, έργο που φαίνεται πως έμεινε στη μέση όταν ήρθε στην εξουσία ο Περικλής και έθεσε διαφορετικές προτεραιότητες.
Μπροστά από την Κλεψύδρα – εκεί όπου λατρευόταν η νύμφη Εμπεδώ και για το λόγο αυτό η κρήνη ονομαζόταν και Εμπεδώ – άρχιζε το τελευταίο και πιο ανηφορικό τμήμα της πομπής των Παναθηναίων, της μεγαλύτερης γιορτής στην Αθήνα προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Τον +2ο αι. γκρεμίζεται η στέγη της και μετατρέπεται σε πηγάδι και η πρόσβαση πλέον γίνεται μόνο από την Ακρόπολη μέσω εσωτερικής κλίμακας, ενώ από τον +1ο αιώνα και εξής πραγματοποιούνται ριζικές αναμορφώσεις στον χώρο της Κλεψύδρας λόγω των διαδοχικών κατολισθήσεων του βράχου.
Στα χρόνια του Ιουστινιανού (6ος αι.) αρχίζει να τροφοδοτεί δεξαμενή και τετρακόσια χρόνια μετά μετατρέπεται σε ναΰδριο των Αγίων Αποστόλων με αγίασμα.
Οι περιπέτειές της συνεχίζονται όσο περνούν οι αιώνες. Τον 13ο αι. περιβάλλεται με προμαχώνα και το 1822 ανακαλύπτεται εκ νέου από τον αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη για να έχουν νερό οι πολιορκημένοι Έλληνες στην Ακρόπολη, καθώς η κρήνη επικοινωνεί με τα Προπύλαια μέσω κλίμακας που έχει 69 σκαλοπάτια. Και πράγματι κατάφερναν να εφοδιάζονται με 1.600 οκάδες ημερησίως (2).
Έναν χρόνο αργότερα, μια επιγραφή μαρτυρεί πως μετατρέπεται και πάλι σε προμαχώνα από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Το 1897 κατεδαφίζεται ο προμαχώνας και αποκαλύπτεται η Κλεψύδρα.
Η βόρεια πλευρά της Ακρόπολης (ορατή από την Πλάκα) όπου βρίσκεται η Κλεψύδρα, για πολλά χρόνια δεν ήταν προσβάσιμη στο κοινό. Σήμερα όμως, μετά τα έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, διαμορφώθηκε ο Περίπατος που έζωνε την Ακρόπολη στην αρχαιότητα. Υπάρχει ένας άνετος διάδρομος επίσκεψης (από την οδό Θεωρίας ή από το θέατρο Διονύσου) σε όλα εκείνα τα άγνωστα εν πολλοίς μνημεία και δημοφιλή στην αρχαιότητα ιερά που στεγάζονταν σε σπήλαια, όπως και στην Κλεψύδρα.
Σήμερα το νερό αναβλύζει γάργαρο, καθώς όχι απλώς αρκεί για να ποτίζονται τα φυτά γύρω από την πηγή, αλλά όταν βρέχει, η ποσότητα είναι τόση που το νερό φτάνει ως την Αρχαία Αγορά. Η σημερινή εικόνα είναι με την αυλή-στρωμένη με ορθογώνιους πωρόλιθους διαστάσεων 23,30Χ11,60 μ. το πλακόστρωτο της αυλής της Κλεψύδρας, του τόπου όπου βρέθηκε δολοφονημένος ο Οδυσσέας Ανδρούτσος (1).
averoph.wordpress.com
(1) Σσ: Ὁ Ὀδυσσέας Ἀνδροῦτσος,βρέθηκε «σκηνοθετημένα» πεσμένος ἀπό τήν ἄλλη πλευρά τοῦ Βράχου,στήν νότια πλευρά τοῦ τείχους «…τό βλέπον πρός τό μέρος τοῦ Μακρυγιάννη…»
(2)…Οἱ Τοῦρκοι εἶχαν παραδοθῆ ἐξ αἰτίας τοῦ νεροῦ. Κοντὰ εἰς τὰ τείχη τοῦ κάστρου ἦταν ἕνα πηγάδι σκεπασμένο καὶ οἱ στραβοὶ δὲν τὸ ῾βλεπαν. Τὸ ηὕρανε οἱ Ἕλληνες καὶ στάθη ὁ Δυσσέας κι᾿ ὅλοι ἐμεῖς καὶ συνάξαμε τοὺς δύστυχους Ἀθηναίους κι᾿ ἀγωνίστηκαν τόσες μῆνες καὶ πλέρωναν κ᾿ ἔγινε μία ντάπια φοβερὴ κ᾿ ἔγινε ἕνα μὲ τὸ κάστρο καὶ τὸ νερὸ μπῆκε μέσα. Ἦταν ῾σ αὐτὸ πηγάδι καὶ μία ἐκκλησιούλα, τὸ νερό του γλυφό, ὅμως γερό. Ἂν ἔλειπε αὐτὸ τὸ πηγάδι, θὰ τὸ παθαίναμεν ἐμεῖς χερότερα ἀπὸ τοὺς Τούρκους…(Στρατ.Μακρυγιάννη – Ἀπομνημονεύματα,Βιβλίον Α´,Κεφ. ε’)
©visaltis.net
Σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου 1829
Σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου 1829
Μάχη της Πέτρας με περιφανή νίκη των Ελλήνων στο στενό Πέτρας (μεταξύ Θηβών και Λιβαδειάς). Αυτή ήταν και η τελευταία μάχη της Ελληνικής Επανάστασης.
Λίγες μέρες μετά την λήξη της Δ' Εθνικής Συνέλευσης του Άργους, το φθινόπωρο του 1829, τελείωσε και η Ελληνική επανάσταση του 1821. Η παρέμβαση του Γαλλικού στρατού με την Εκστρατεία του Μωριά των 13-15.000 στρατιωτών που έδιωξαν τον Ιμπραήμ και τα στρατεύματά του τον προηγούμενο χρόνο και η προέλαση των Ρώσων στην Αδριανούπολη κατά το Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1828–1829 ανάγκασαν τον σουλτάνο να απομακρύνει από την Ελλάδα όλο τον στρατό. Ο Αρχηγός Ασλάν βέης διατάχτηκε να συνοδεύσει όσους Τούρκους παρέμειναν στην Αττική και Βοιωτία. Ο Ασλάν επιστρέφοντας από την Αθήνα ήταν αναγκασμένος να πορεύσει μέσα από το στενό πέρασμα της Πέτρας μεταξύ της Λειβαδιάς και των Θηβών. Εκεί τον περίμενε ο Δημήτριος Υψηλάντης, έτοιμος να υπερασπιστεί την διάβαση, και έτσι στις 12 Σεπτεμβρίου ο Ασλάν υπέστη δεινή ήττα και υπέγραψε συνθηκολόγηση. Με την συνθήκη αυτή οι Τούρκοι δέχτηκαν να εκκενώσουν την Ανατολική Ελλάδα, εξαιρούμενης της Ακρόπολης των Αθηνών και του φρουρίου Καραμπαμπά.
Μάχη της Πέτρας με περιφανή νίκη των Ελλήνων στο στενό Πέτρας (μεταξύ Θηβών και Λιβαδειάς). Αυτή ήταν και η τελευταία μάχη της Ελληνικής Επανάστασης.
Λίγες μέρες μετά την λήξη της Δ' Εθνικής Συνέλευσης του Άργους, το φθινόπωρο του 1829, τελείωσε και η Ελληνική επανάσταση του 1821. Η παρέμβαση του Γαλλικού στρατού με την Εκστρατεία του Μωριά των 13-15.000 στρατιωτών που έδιωξαν τον Ιμπραήμ και τα στρατεύματά του τον προηγούμενο χρόνο και η προέλαση των Ρώσων στην Αδριανούπολη κατά το Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1828–1829 ανάγκασαν τον σουλτάνο να απομακρύνει από την Ελλάδα όλο τον στρατό. Ο Αρχηγός Ασλάν βέης διατάχτηκε να συνοδεύσει όσους Τούρκους παρέμειναν στην Αττική και Βοιωτία. Ο Ασλάν επιστρέφοντας από την Αθήνα ήταν αναγκασμένος να πορεύσει μέσα από το στενό πέρασμα της Πέτρας μεταξύ της Λειβαδιάς και των Θηβών. Εκεί τον περίμενε ο Δημήτριος Υψηλάντης, έτοιμος να υπερασπιστεί την διάβαση, και έτσι στις 12 Σεπτεμβρίου ο Ασλάν υπέστη δεινή ήττα και υπέγραψε συνθηκολόγηση. Με την συνθήκη αυτή οι Τούρκοι δέχτηκαν να εκκενώσουν την Ανατολική Ελλάδα, εξαιρούμενης της Ακρόπολης των Αθηνών και του φρουρίου Καραμπαμπά.
Το εγχειρίδιο της κακής μητέρας, κόρης και γιαγιάς
http://www.magikesselides.com/index.cfm?name=itemdetails&item_id=651#.UjDxYX8gXzY
Το εγχειρίδιο της κακής μητέρας, κόρης και γιαγιάς
Η Κάρεν ζητούσε πολλά απ' τη ζωή αλλά έμεινε έγκυος και αναγκάστηκε να αφήσει τα πάντα για το μωρό της, τη Σάρλοτ. Όλες οι ελπίδες της είναι πλέον στραμμένες στην κόρη της, για να πετύχει όλα όσα δεν κατάφερε η ίδια. Έλα, όμως, που το μήλο κάτω απ' την μηλιά θα πέσει. Και η Σάρλοτ θα μείνει έγκυος στα δεκάξι της. Το αποτέλεσμα; Μια μητέρα σκασμένη απ' το κακό της, μια κόρη μικρομεγάλη και μια γιαγιά χαμένη λόγω αλτσχάιμερ. Και οι τρεις στο ίδιο σπίτι...
Ένα ξεκαρδιστικό μυθιστόρημα, κεφάτο και τρυφερό, όπου το τώρα γεφυρώνει με μοναδικό τρόπο το χθες με το αύριο!
Υγεία από… φύση
http://koumpotrypa.blogspot.gr/2013/03/blog-post_1332.html
Υγεία από… φύση
- Για υγιή νύχια: Το ποδόλουτρο με φυσικό χυμό λεμονιού, δύο φορές την ημέρα, εξισορροπεί το pH του δέρματος, δημιουργώντας ένα δυσμενές περιβάλλον για τους μύκητες.
- Κατά του βήχα: Το μέλι δρα ως μαλακτικό στον λαιμό και έτσι καταπραΰνει τον βήχα, πολλές φορές και πιο αποτελεσματικά από πολλά αντιβηχικά σιρόπια, χάρη στις αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριδιακές του ιδιότητες. Ως θεραπεία, καταναλώνετε ένα κουταλάκι μέλι το βράδυ, πριν από τον ύπνο (εκτός αν είστε αλλεργικοί στα τσιμπήματα μελισσών). Εναλλακτικά, ανακατέψτε και πιέστε τα φύλλα από ένα κόκκινο λάχανο, ώστε να πάρετε τον χυμό του. Περάστε τον από πολύ ψιλή σήτα, ζυγίστε τον και προσθέστε μέλι σε ποσότητα ίση με το μισό βάρος του χυμού. Αφήστε το μείγμα να βράσει σε χαμηλή φωτιά, ξαφρίζοντας αν χρειαστεί, έως ότου δέσει ελαφρά το σιρόπι. Πίνετε 1 κουταλιά κάθε πρωί.
- Οδοντόκρεμα-βάλσαμο: Τι να κάνετε αν σας τσιμπήσει μέλισσα; Πηγαίνετε στο μπάνιο και αλείψτε την πληγή με λίγη… οδοντόκρεμα! Η φαγούρα θα εξαφανιστεί μέσα σε λίγη ώρα. Αυτό συμβαίνει είτε διότι η γλυκερίνη μπορεί να στεγνώσει τη γεμάτη δηλητήριο περιοχή είτε διότι η αλκαλικότητα της οδοντόκρεμας μπορεί να εξουδετερώσει την οξύτητα του δηλητήριου. Επαναλάβετε μετά από 4-5 ώρες.
- Ήρεμο στομάχι: Για να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (φούσκωμα, μετεωρισμός, πόνος από νευρικές συσπάσεις στομάχου, διάρροια κ.άλ.), αναμείξτε 1-2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας με ζάχαρη ή με ένα κουταλάκι μέλι και καταναλώστε το μετά το γεύμα ή όταν υπάρχει ενόχληση. Εναλλακτικά, κάντε ένα έγχυμα με 25 γρ. εστραγκόν σε 1 λίτρο βραστό νερό για 10 λεπτά και πίνετέ το πρωί και βράδυ.
- Άσχημες… επιστροφές: Σε περίπτωση που κάποιος υποφέρει από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ιδίως μετά από ένα γεύμα με πολλά λιπαρά, μπορεί να βράσει νερό και να προσθέσει 2 κουταλιές μέλι και 2-3 φέτες λεμόνι. Τα οξέα του λεμονιού έχουν την ιδιότητα να αποτοξινώνουν το συκώτι και τη χοληδόχο κύστη, ανακουφίζοντας από στομαχικές διαταραχές. Πίνετε το βράδυ πριν τον ύπνο ή κάθε 2-3 ώρες αν υποφέρετε.
- Τζίντζερ και ναυτία: Διάφορες μελέτες αποδεικνύουν ότι οι ιδιότητες του τζίντζερ αποτελούν ασπίδα έναντι στη ναυτία που προκαλείται κατά τη διάρκεια των ταξιδιών ή κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Μάλιστα, αμερικανική μελέτη, έδειξε ότι η αποτελεσματικότητα του τζίντζερ για τη ναυτία που σχετίζεται με τη χημειοθεραπεία αγγίζει το 40%. Τρώτε τζίντζερ σε μικρές δόσεις (0,5 γρ. ή 1/4 του κουταλιού ημερησίως), ωμό ή αποξηραμένο. Επίσης, μπορείτε να φτιάξετε ένα ρόφημα, αφήνοντας ένα κομμάτι τζίντζερ σε βραστό νερό για 10 λεπτά. Το πίνετε το πρωί ή μια ώρα προτού ταξιδέψετε.
- Αμαμελίδα στα χείλη: Η αμαμελίδα, με στυπτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, δρα αποτελεσματικά και ενάντια στον επιχείλιο έρπητα, επιταχύνοντας τη μείωση του ερεθισμού και τη διάρκεια ζωής του έρπητα. Παρασκευάστε ένα έγχυμα, βράζοντας 250 ml νερό και ρίχνοντας μέσα 5-10 γρ. φύλλα αμαμελίδας. Αφήστε τα για 10-15 λεπτά, σουρώστε το έγχυμα και, αφού κρυώσει, με τη βοήθεια μιας μπατονέτας περάστε το πάνω στην πάσχουσα περιοχή πολλές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας. Αποτελεσματικές για τη θεραπεία του επιχείλιου έρπητα είναι και οι κομπρέσες χαμομηλιού.
Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013
Λέων Τολστόι
Bigbook.gr.
Ο
Λέων Τολστόι (ρωσ. Лев Николаевич Толстой - Λεβ Νικολάιεβιτς Τολστόι) 9
Σεπτεμβρίου 1828 – 20 Νοεμβρίου 1910 (ή με το τότε ισχύον ημερολόγιο
στη Ρωσία 28 Αυγούστου 1828 - 7 Νοεμβρίου 1910) ήταν Ρώσος συγγραφέας.
Γεννήθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα το 1828 και από το 1844 ως το 1847 σπούδασε στο πανεπιστήμιο του Καζάν. Προσπάθησε να βρει το αληθινό νόημα του Χριστιανισμού, πιστεύοντας πως σκοπός της ζωής δεν είναι να εξυπηρετεί την κατώτερη ζωική φύση, αλλά τη φωτεινή δύναμη, που βρίσκεται στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και η οποία βοηθάει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει το αγαθό. Εκτός όμως από αυτές τις αντιλήψεις, ο Τολστόι κατάφερε ν' απεικονίσει με απαράμιλλο τρόπο τη ρωσική κοινωνία της εποχής του και με την αναπαραστατική δύναμη της τέχνης του να δώσει εκπληκτικούς πίνακες από τη ζωή της τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα. Αν και καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αφοσιώθηκε με μεγάλη αγάπη στους μουζίκους, βοηθώντας τους και μελετώντας τη ζωή τους. Γεμάτος θρησκευτική έξαρση και δεμένος με τα προβλήματα της εποχής του, προσπάθησε να βρει γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι και προσπάθησε να απελευθερώσει τον άνθρωπο και να αποκαταστήσει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ως καλλιτέχνης ο Τολστόι διακρίνεται για τη βαθιά γνώση των κρυφών πτυχών της ψυχής και την άμεση καθαρότητα του αισθήματος. Το έργο του είχε τεράστια σημασία και άσκησε γόνιμη επίδραση στη ρωσική και στην παγκόσμια λογοτεχνία.
Στον πόλεμο της Κριμαίας πήρε μέρος ως αξιωματικός του πυροβολικού και του απονεμήθηκαν πολλές ανώτερες διακρίσεις. Ο αποτροπιασμός για τις φρικαλεότητες του πολέμου αυτού καθρεφτίστηκε στα «Διηγήματα της Σεβαστούπολης(1855-1859)». Στα διηγήματα αυτά ο Τολστόι δείχνει φανατικά την έχθρα του προς τον πόλεμο και παράλληλα εγκωμιάζει τον ηρωισμό των συμπατριωτών του στρατιωτών. Από το τέλος της δεκαετίας 1850-1860 ο Τολστόι εγκαταστάθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα, άνοιξε σχολείο για τα αγροτόπαιδα και ίδρυσε το περιοδικό «Γιάσναγια Πολιάνα». Προηγουμένως ταξίδεψε στη Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία και Γερμανία.
Στα 1862 ο Τολστόι παντρεύτηκε τη Σοφία Αντρέγιεβνα Μπερς. Το 1863 τέλειωσε το διήγημά του «Οι Κοζάκοι», στο οποίο απεικόνισε τους ανθρώπους και τη φύση του Καυκάσου. Από το 1863 ως το 1869 ασχολήθηκε με τη συγγραφή του μυθιστορήματος «Πόλεμος και Ειρήνη». Το έργο αυτό αποτελεί έξοχη απεικόνιση της ζωής και των συνθηκών της Ρωσίας στην περίοδο των ναπολεόντειων πολέμων. Το βάθος της ψυχολογικής ανάλυσης, η αριστοτεχνική απεικόνιση ανθρώπινων μορφών και τοπίων και ο πλούτος της γλώσσας, κάνουν το «Πόλεμος και Ειρήνη» ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της ρεαλιστικής πεζογραφίας του 19ου αιώνα. Στο άλλο του μεγαλειώδες μυθιστόρημα, την «Άννα Καρένινα» (1873), αντικατοπτρίζεται ανάμεσα στα άλλα η τραγωδία μιας γυναίκας που έπεσε θύμα της ψεύτικης και απάνθρωπης ηθικής της κοινωνίας. Η δύναμη του κριτικού ρεαλισμού του Τολστόι εκδηλώθηκε στις σελίδες του μυθιστορήματός του «Ανάσταση» (1889). Ο Τολστόι έγραψε και θεατρικά έργα όπως «Το κράτος του ζόφου», «Το ζωντανό πτώμα», «Οι καρποί της Παιδείας» (κωμωδία). Άλλα έργα του στα οποία εκφράζεται η ιδιότυπη θρησκευτικότητά του είναι «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» (1884), «Αφέντης και δούλος» (1895), «Τι πιστεύω», «Τι να κάνουμε λοιπόν» και η περίφημη πραγματεία του «Τι είναι τέχνη». Με τα θρησκευτικά κείμενά του ήρθε όμως σε αντιδικία με την εκκλησία της Ρωσίας, η οποία τον απέβαλε από τις τάξεις της το 1901.[1]
Ο Λέων Τολστόι πέθανε το 1910 από πνευμονία στην περιοχή Αστάποβο σε ηλικία 82 ετών.[2]
Εκδόσεις στα Ελληνικά
Μυθιστορήματα
ΟΙ ΚΟΖΑΚΟΙ (1863) :
εκδ.Άγκυρας, μτφ.Ιάνη Λο Σκόκκο, 1973
εκδ.De Agostini Hellas,μτφ.Γιάννης Θωμόπουλος,2000
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ (1864-1869) :
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρη,1960 (ανατύπωση 1990)
εκδ.Βιβλιοθήκη για όλους, μτφ.Γιάννης Κουχτσόγλου, 1962
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Λίτσα Αγιαλόγλου-Παπαδάκη,1980 **εκδ.Κάκτος,μτφ.Στάθης Πρωταίος,1990
εκδ.Πατάκης,μτφ.Φώντας Κονδύλης,2010 **εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,2011 **εκδ.Μαλλιάρης,μτφ.Φωτεινή Τζένου,2011
ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ (1873-1877) :
εκδ. Άλμα, διασκ. Ιάνη Λο Σκόκκο, 1975
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Γιάννης Κιουχτσόγλου, χχ. & 1990
εκδ.Γκοβόστη,μτφ.Κοραλία Μακρη-Κων/νος Μακρής,1990
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1993
εκδ.4π Ειδικές Εκδόσεις,μτφ.Κοραλία Μακρή,2011
ΑΝΑΣΤΑΣΗ (1899) :
εκδ.Δ.Δαρεμάς, μτφ.Ν.Ανδρικόπουλος, χχ.
εκδ.Κοροντζής,μτφ(;), 1992
εκδ.Γκοβόστης, μτφ.Μάκης Κυριακάτος,1993
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1997
Νουβέλλες και διηγήματα
ΤΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗΣ (1855) :
εκδ.Ροές,μτφ.Ελένη Μπακοπούλου,2005
(ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗ):απο την Ανθολογία Ρώσικης Κλασικής Πεζογραφίας,εκδ.Γνώση,μτφ.Λάμπρος Πετσίνης,1985
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ (γνωστό και με τον τίτλο ΚΑΤΙΑ) (1859) :
εκδ.Καστανιώτης (ΚΑΤΙΑ),μτφ.Ευγενία Ζήκου,1979, 1983
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρή, χχ., 1993
εκδ.Printa, (ΚΑΤΙΑ), μτφ.Ρένα Μουμούρη,1998
ΠΟΛΙΚΟΥΣΚΑ (1863):εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ (1886) :
εκδ.Καστανιώτης,μτφ.Ευγενία Ζήκου, 1979, 1983, 1996
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Ποντίκι,μτφ.Γιώργος Μπαρουξής,2007
Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΟΪΤΣΕΡ (1889) :
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος, 1991
εκδ.Σελίδα,(;),(;)
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κων/νος Ξυλ
Γεννήθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα το 1828 και από το 1844 ως το 1847 σπούδασε στο πανεπιστήμιο του Καζάν. Προσπάθησε να βρει το αληθινό νόημα του Χριστιανισμού, πιστεύοντας πως σκοπός της ζωής δεν είναι να εξυπηρετεί την κατώτερη ζωική φύση, αλλά τη φωτεινή δύναμη, που βρίσκεται στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και η οποία βοηθάει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει το αγαθό. Εκτός όμως από αυτές τις αντιλήψεις, ο Τολστόι κατάφερε ν' απεικονίσει με απαράμιλλο τρόπο τη ρωσική κοινωνία της εποχής του και με την αναπαραστατική δύναμη της τέχνης του να δώσει εκπληκτικούς πίνακες από τη ζωή της τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα. Αν και καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αφοσιώθηκε με μεγάλη αγάπη στους μουζίκους, βοηθώντας τους και μελετώντας τη ζωή τους. Γεμάτος θρησκευτική έξαρση και δεμένος με τα προβλήματα της εποχής του, προσπάθησε να βρει γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι και προσπάθησε να απελευθερώσει τον άνθρωπο και να αποκαταστήσει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ως καλλιτέχνης ο Τολστόι διακρίνεται για τη βαθιά γνώση των κρυφών πτυχών της ψυχής και την άμεση καθαρότητα του αισθήματος. Το έργο του είχε τεράστια σημασία και άσκησε γόνιμη επίδραση στη ρωσική και στην παγκόσμια λογοτεχνία.
Στον πόλεμο της Κριμαίας πήρε μέρος ως αξιωματικός του πυροβολικού και του απονεμήθηκαν πολλές ανώτερες διακρίσεις. Ο αποτροπιασμός για τις φρικαλεότητες του πολέμου αυτού καθρεφτίστηκε στα «Διηγήματα της Σεβαστούπολης(1855-1859)». Στα διηγήματα αυτά ο Τολστόι δείχνει φανατικά την έχθρα του προς τον πόλεμο και παράλληλα εγκωμιάζει τον ηρωισμό των συμπατριωτών του στρατιωτών. Από το τέλος της δεκαετίας 1850-1860 ο Τολστόι εγκαταστάθηκε στη Γιάσναγια Πολιάνα, άνοιξε σχολείο για τα αγροτόπαιδα και ίδρυσε το περιοδικό «Γιάσναγια Πολιάνα». Προηγουμένως ταξίδεψε στη Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία και Γερμανία.
Στα 1862 ο Τολστόι παντρεύτηκε τη Σοφία Αντρέγιεβνα Μπερς. Το 1863 τέλειωσε το διήγημά του «Οι Κοζάκοι», στο οποίο απεικόνισε τους ανθρώπους και τη φύση του Καυκάσου. Από το 1863 ως το 1869 ασχολήθηκε με τη συγγραφή του μυθιστορήματος «Πόλεμος και Ειρήνη». Το έργο αυτό αποτελεί έξοχη απεικόνιση της ζωής και των συνθηκών της Ρωσίας στην περίοδο των ναπολεόντειων πολέμων. Το βάθος της ψυχολογικής ανάλυσης, η αριστοτεχνική απεικόνιση ανθρώπινων μορφών και τοπίων και ο πλούτος της γλώσσας, κάνουν το «Πόλεμος και Ειρήνη» ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της ρεαλιστικής πεζογραφίας του 19ου αιώνα. Στο άλλο του μεγαλειώδες μυθιστόρημα, την «Άννα Καρένινα» (1873), αντικατοπτρίζεται ανάμεσα στα άλλα η τραγωδία μιας γυναίκας που έπεσε θύμα της ψεύτικης και απάνθρωπης ηθικής της κοινωνίας. Η δύναμη του κριτικού ρεαλισμού του Τολστόι εκδηλώθηκε στις σελίδες του μυθιστορήματός του «Ανάσταση» (1889). Ο Τολστόι έγραψε και θεατρικά έργα όπως «Το κράτος του ζόφου», «Το ζωντανό πτώμα», «Οι καρποί της Παιδείας» (κωμωδία). Άλλα έργα του στα οποία εκφράζεται η ιδιότυπη θρησκευτικότητά του είναι «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» (1884), «Αφέντης και δούλος» (1895), «Τι πιστεύω», «Τι να κάνουμε λοιπόν» και η περίφημη πραγματεία του «Τι είναι τέχνη». Με τα θρησκευτικά κείμενά του ήρθε όμως σε αντιδικία με την εκκλησία της Ρωσίας, η οποία τον απέβαλε από τις τάξεις της το 1901.[1]
Ο Λέων Τολστόι πέθανε το 1910 από πνευμονία στην περιοχή Αστάποβο σε ηλικία 82 ετών.[2]
Εκδόσεις στα Ελληνικά
Μυθιστορήματα
ΟΙ ΚΟΖΑΚΟΙ (1863) :
εκδ.Άγκυρας, μτφ.Ιάνη Λο Σκόκκο, 1973
εκδ.De Agostini Hellas,μτφ.Γιάννης Θωμόπουλος,2000
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ (1864-1869) :
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρη,1960 (ανατύπωση 1990)
εκδ.Βιβλιοθήκη για όλους, μτφ.Γιάννης Κουχτσόγλου, 1962
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Λίτσα Αγιαλόγλου-Παπαδάκη,1980 **εκδ.Κάκτος,μτφ.Στάθης Πρωταίος,1990
εκδ.Πατάκης,μτφ.Φώντας Κονδύλης,2010 **εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,2011 **εκδ.Μαλλιάρης,μτφ.Φωτεινή Τζένου,2011
ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ (1873-1877) :
εκδ. Άλμα, διασκ. Ιάνη Λο Σκόκκο, 1975
εκδ.Δαμιανός,μτφ.Γιάννης Κιουχτσόγλου, χχ. & 1990
εκδ.Γκοβόστη,μτφ.Κοραλία Μακρη-Κων/νος Μακρής,1990
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1993
εκδ.4π Ειδικές Εκδόσεις,μτφ.Κοραλία Μακρή,2011
ΑΝΑΣΤΑΣΗ (1899) :
εκδ.Δ.Δαρεμάς, μτφ.Ν.Ανδρικόπουλος, χχ.
εκδ.Κοροντζής,μτφ(;), 1992
εκδ.Γκοβόστης, μτφ.Μάκης Κυριακάτος,1993
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1997
Νουβέλλες και διηγήματα
ΤΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗΣ (1855) :
εκδ.Ροές,μτφ.Ελένη Μπακοπούλου,2005
(ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗ):απο την Ανθολογία Ρώσικης Κλασικής Πεζογραφίας,εκδ.Γνώση,μτφ.Λάμπρος Πετσίνης,1985
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ (γνωστό και με τον τίτλο ΚΑΤΙΑ) (1859) :
εκδ.Καστανιώτης (ΚΑΤΙΑ),μτφ.Ευγενία Ζήκου,1979, 1983
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κοραλία Μακρή, χχ., 1993
εκδ.Printa, (ΚΑΤΙΑ), μτφ.Ρένα Μουμούρη,1998
ΠΟΛΙΚΟΥΣΚΑ (1863):εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ (1886) :
εκδ.Καστανιώτης,μτφ.Ευγενία Ζήκου, 1979, 1983, 1996
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος,1979
εκδ.Ποντίκι,μτφ.Γιώργος Μπαρουξής,2007
Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΟΪΤΣΕΡ (1889) :
εκδ.Ζαχαρόπουλος,μτφ.Αντρέας Σαραντόπουλος, 1991
εκδ.Σελίδα,(;),(;)
εκδ.Γκοβόστης,μτφ.Κων/νος Ξυλ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...