Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013
Ναπολέων Λαπαθιώτης
Bigbook.gr.
Ο Ναπολέων Λαπαθιώτης (31 Οκτωβρίου 1888 – 8 Ιανουαρίου 1944) ήταν Έλληνας ποιητής του μεσοπολέμου.
Γεννήθηκε στην Αθήνα, τη νύχτα προς τα ξημερώματα της 31ης Οκτωβρίου 1888 σε ένα σπίτι της πλατείας Αγίων Θεοδώρων. Ο πατέρας του, Λεωνίδας Λαπαθιώτης (1854-1942), κυπριακής καταγωγής, ήταν μαθηματικός και ανώτατος στρατιωτικός, που διετέλεσε βουλευτής το 1903-1905 και έγινε υπουργός των στρατιωτικών το 1909. Η μητέρα του, Βασιλική Παπαδοπούλου, ήταν ανιψιά του Χαρίλαου Τρικούπη. Άρχισε να γράφει ποιήματα από παιδί. Ένα πρωτόλειο έμμετρο δράμα του εκδόθηκε με φροντίδα του πατέρα του. Στα γράμματα εμφανίστηκε επίσημα το 1905, στο περιοδικό Νουμάς. Το 1907 μαζί με άλλους εννιά νεαρούς λογοτέχνες ίδρυσαν το περιοδικό Ηγησώ.
Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου και το 1909 πήρε δίπλωμα νομικής, αλλά ποτέ δεν άσκησε το επάγγελμα. Το φθινόπωρο του 1916, μαζί με τον πατέρα του, εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη και προσχώρησαν στο κίνημα της Εθνικής Άμυνας. Το πρώτο εξάμηνο του 1917, ο Λαπαθιώτης συνόδεψε τον πατέρα του στην Αίγυπτο για την στρατολόγηση εθελοντών για τον στρατό του κράτους της Θεσσαλονίκης. Στην Αίγυπτο γνώρισε τον Κ. Καβάφη. Κατατάχτηκε στον στρατό ως ανθυπολοχαγός-διερμηνέας, θέση που διατήρησε ως το 1921.
Εκτός από ποιήματα, έγραψε επίσης πάνω από 100 πεζογραφήματα, πολλές δεκάδες διηγήματα, καθώς και επιφυλλίδες και κριτικά και αισθητικά κείμενα. Το έργο του βρίσκεται σκορπισμένο σε περιοδικά και εφημερίδες. Η μοναδική του ποιητική συλλογή δημοσιεύτηκε το 1939, ενώ μετά τον θάνατό του, ο Άρης Δικταίος εξέδωσε, το 1964, τα ποιήματά του.
Αυτοκτόνησε τη νύχτα της 7ης προς 8η Ιανουαρίου 1944, φτωχός και καταπονημένος από τα ναρκωτικά. Η κηδεία του έγινε με έρανο των φίλων του.
Η οικία Λαπαθιώτη
Ζούσε σε διώροφο νεοκλασικό αρχοντικό κάτω από το λόφο του Στρέφη. Στο σπίτι αυτό έζησε πάνω από 40 χρόνια και εκεί έγραψε το μεγαλύτερο μέρος του ποιητικού έργου του αλλά και αυτοκτόνησε.
Το κινηματογραφικό έργο Μετέωρο και σκιά (1985) βασίζεται στην ζωή του.
Άλλες απόψεις για τα αίτια της αυτοκτονίας
Αυτοκτόνησε στο σπίτι του με το πιστόλι του πατέρα του, στρατιωτικού, ο οποίος πέθανε στις αρχές της γερμανικής Κατοχής, περίπου τέσσερα χρόνια ύστερα από τη μητέρα του ποιητή, αφήνοντάς τον ορφανό, ηθικά και οικονομικά απροστάτευτο. Γιατί παρά τον ελευθεριάζοντα τρόπο διαβίωσής του και την ευφυΐα του, το ταλέντο του, τις σπουδές και τη γλωσσομάθειά του, «ο Λαπαθιώτης δεν κατάφερε ποτέ να ανεξαρτητοποιηθεί από τους γονείς του.»[1] Ο ίδιος φιλοξενούσε στο σπίτι του, κατά τα φαινόμενα εν γνώσει του πατέρα του, νεαρούς άντρες του υποκόσμου. «Ο ίδιος θεωρούσε την ομοφυλοφιλία ως μια φυσιολογική, αν όχι ανώτερη, πιο εξελιγμένη μορφή σεξουαλικότητας.»[2] Όπως λέει ο Άρης Δικταίος, «...αυτό που κυρίως στάθηκε σαν ο μέγιστος συντελεστής της καταστροφής του ήταν τ΄ότι δεν τον απασχολούσαν οι βιοτικές μέριμνες. Ελεύθερος να ζήσει τη ζωή του όπως ήθελε, άρχισε να κυκλοφορεί μόνο τη νύχτα, εγκαταλειπόμενος με ηδονή στις οποιεσδήποτε, φανερές ή μύχιες τάσεις του, χωρίς την παραμικρή αυτοπειθαρχία.»[3]
Ο χαρακτήρας της ποίησής του
Στα πρώτα του ποιήματα είναι επηρεασμένος από τον αισθητισμό και τον αισθησιασμό που κυριαρχεί στις αρχές του εικοστού αιώνα, και τους Ουώλτερ Χορέισο Πέιτερ (Walter Horatio Pater, 1839 - 1894 και Όσκαρ Ουάιλντ, ενώ στα τελευταία του καταλήγει σε «τόνους απελπισμένους και μελαγχολικούς, όπου κυριαρχεί το αίσθημα του χαμένου ιδανικού και της νοσταλγίας»[4]
Έργα
«Οι Περιπέτειες του Κονστάν Λαβρέτ» ημιτελές μυθιστόρημα (πρωτόλειο)
«Νέρων ο Τύραννος», 1901 θεατρικό παιδικό έργο, που το τύπωσε ο πατέρας του
«ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ», άρθρο στο Νουμά 1916
«Η Ζωή μου», ημιτελής αυτοβιογραφία (φτάνει έως το 1917) που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στο περιοδικό Μπουκέτο το 1940.
http://el.wikipedia.org/wiki/Ναπολέων_Λαπαθιώτης
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013
Κώστας Καρυωτάκης
Bigbook.gr.
Ο
Κώστας Καρυωτάκης (30 Οκτωβρίου 1896 – 21 Ιουλίου 1928) ήταν Έλληνας
ποιητής και πεζογράφος. Γεννήθηκε στην Τρίπολη στις 30 Οκτωβρίου 1896
και αυτοκτόνησε στην Πρέβεζα το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1928.
Θεωρείται ως ο κυριότερος εκφραστής της
σύγχρονης λυρικής ποίησης και τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε
περισσότερες από τριάντα γλώσσες. Η ποίησή του διδάσκεται σε αρκετά
Πανεπιστήμια της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.[1] Για το έργο του
έχουν γραφεί εκατοντάδες εργασίες και βιβλία, πραγματοποιήθηκαν δε
δεκάδες ειδικά συνέδρια.[1]Γεννήθηκε στην Τρίπολη Αρκαδίας το έτος 1896.
Ήταν δευτερότοκο παιδί του νομομηχανικού Γεωργίου Καρυωτάκη, με
καταγωγή από τα Χανιά, και της Αικατερίνης Σκάγιαννη από την Τρίπολη.
Στο σπίτι της γεννήθηκε ο ποιητής και εκεί σήμερα στεγάζεται η διοίκηση
του εκεί Πανεπιστημίου. Είχε μία αδελφή ένα χρόνο μεγαλύτερή του, τη
Νίτσα, που παντρεύτηκε το δικηγόρο Παναγιώτη Νικολετόπουλο, και έναν
αδελφό μικρότερο, το Θάνο, που γεννήθηκε το 1899 και σταδιοδρόμησε ως
τραπεζικός υπάλληλος. Λόγω της εργασίας του πατέρα του, η οικογένειά του
αναγκαζόταν να αλλάζει συχνά τόπο διαμονής. Τα παιδικά του χρόνια τα
πέρασε στη Λευκάδα, το Αργοστόλι, τη Λάρισα, την Πάτρα, την Καλαμάτα,
την Αθήνα (1909-1911) και τα Χανιά όπου έμειναν ως το 1913 λόγω των
συνεχών μεταθέσεων του πατέρα του. Στην εφηβική του ηλικία 1909-1911
βρέθηκε στην Αθήνα και από το 1911-1913 στα Χανιά. Εκεί ερωτεύτηκε την
Άννα Σκορδύλη. Αποφοίτησε το 1913 από το 1ο Γυμνάσιο Χανίων με βαθμό
«λίαν καλώς». Από νεαρή ηλικία, περίπου δεκαέξι ετών, δημοσίευε ποιήματά
του σε παιδικά περιοδικά, ενώ το όνομά του αναφέρεται και σε διαγωνισμό
διηγήματος της Διαπλάσεως των παίδων.[2
Το 1914 ο Κώστας Kαρυωτάκης μετέβη στην Αθήνα για σπουδές στη Νομική Σχολή και στα τέλη του 1917 απέκτησε το πτυχίο του. Το 1916, φοιτητής στο Β΄ έτος Νομικής, άρχισε να δημοσιεύει ποιήματά του σε λαϊκά περιοδικά αλλά και σε εφημερίδες όπως η Ακρόπολη. Το 1917 ο πατέρας του απολύθηκε από το δημόσιο ως αντιβενιζελικός.[2]
Επαγγελματική καριέρα ως δικηγόρος
Το 1917 ο Καρυωτάκης πήρε το πτυχίο Νομικής με βαθμό "λίαν καλώς". Το 1918 επισκέφθηκε τους γονείς του στη Θεσσαλονίκη όπου έμεναν. Το 1919 επιστρατεύθηκε αλλά πήρε ολιγόμηνη αναβολή λόγω υγείας. Το ίδιο έτος έλαβε άδεια δικηγόρου και διορίσθηκε υπουργικός γραμματέας Α’ στη Θεσσαλονίκη, προφανώς για να είναι κοντά στους γονείς του.
Εξώδικος Πρόσκληση δικηγόρου Καρυωτάκη (1919)
Στις 9 Μαρτίου 1919 έστειλε εξώδικο στο περιοδικό «Νουμάς» γιατί δεν του δημοσίευσε κριτική – ανακοίνωση για την ποιητική του συλλογή "Ο Πόνος του Ανθρώπου και των Πραμάτων" (φωτοτυπία διαθέσιμη). Το 1923 διορίστηκε στο Υπουργείο Υγιεινής Πρόνοιας και Κοινωνικής Αντιλήψεως, όπου επέδειξε σημαντικό έργο πρότασης νόμων που αφορούν τη δημόσια υγεία. Όμως τίποτε δεν υλοποιήθηκε γιατί ξέσπασε η δικτατορία του Πάγκαλου. Το 1926 ταξίδεψε στη Ρουμανία. Το 1927 εξέδωσε την ποιητική συλλογή «Ελεγεία και Σάτιρες». Το 1928 αποσπάσθηκε στην Πάτρα, αλλά αμέσως έφυγε για ταξίδι στο Παρίσι και μετά την επιστροφή του μετατέθηκε στη Νομαρχία Πρέβεζας.[3] Για ένα διάστημα ο Καρυωτάκης επιχείρησε να ασκήσει το επάγγελμα του δικηγόρου, ωστόσο η έλλειψη πελατείας τον ώθησε στην αναζήτηση θέσης δημοσίου υπαλλήλου. Διορίστηκε υπουργικός γραμματέας Α΄ στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, ενώ, μετά την οριστική απαλλαγή του από τον ελληνικό στρατό (παρουσιάσθηκε μόνο για λίγες μέρες), τοποθετήθηκε σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων οι νομαρχίες Σύρου, Άρτας και Αθήνας. Στο τέλος για ν' αποφύγει τις μεταθέσεις απ' τη μια νομαρχία στην άλλη, μεταπήδησε στο Υπουργείο Πρόνοιας και μάλιστα στην κεντρική του υπηρεσία, στην Αθήνα. Η πρώτη του ποιητική συλλογή, Ο Πόνος του Ανθρώπου και των Πραμάτων, δημοσιεύτηκε το 1919. Τον ίδιο χρόνο εξέδωσε το σατιρικού περιεχομένου περιοδικό Η Γάμπα, του οποίου η δημοσίευση όμως απαγορεύτηκε μετά από έξι τεύχη κυκλοφορίας. Η δεύτερη συλλογή του, υπό τον τίτλο Νηπενθή, εκδόθηκε το 1921. Την ίδια περίοδο συνδέθηκε με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (1902-1930). Το Δεκέμβριο του 1927 εκδόθηκε η τελευταία του ποιητική συλλογή με τίτλο Ελεγεία και Σάτιρες. Τον Φεβρουαρίου του 1928 αποσπάστηκε στην πόλη της Πάτρας και λίγο αργότερα στην Πρέβεζα.[2]
Η σχέση του με τη Μαρία Πολυδούρη
Η επίσης ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη γνώρισε τον Κώστα Καρυωτάκη το 1920 σε δημόσια υπηρεσία της Αθήνας όπου αμφότεροι εργάζονταν προσωρινά, και τον ερωτεύτηκε. Έχει γράψει σε επιστολή της σε κάποια φίλη της το εξής ιστορικό για τον Καρυωτάκη: «Στο κάτω-κάτω εγώ αγάπησα έναν ποιητή. Δεν αγάπησα έναν ήρωα. Αν ήθελα ήρωα, θα αγαπούσα τον Ανδρούτσο». Άλλη πληροφορία επίσης αναφέρει ότι η Μαρία Πολυδούρη τού είχε προτείνει γάμο, αλλά αυτός αρνήθηκε με τη δικαιολογία ότι «πάσχει από ανίατο αφροδίσιο νόσημα και δεν θέλει να πάρει στο λαιμό του καμιά γυναίκα». Αυτό, φαίνεται να ευσταθεί πλήρως, δεδομένου ότι έγραψε και το σχετικό ποίημα «Ωχρά Σπειροχαίτη», που είναι το όνομα του μικροβίου που προκαλεί τη σύφιλη.[2]
Στην Πρέβεζα
Το σπίτι που έμενε ο Καρυωτάκης στην Πρέβεζα, Photo: Harry Gouvas
Το ποίημα "Πρέβεζα" του Κώστα Καρυωτάκη, Ελληνικά - Αγγλικά. Μετάφραση Χαράλ. Γκούβας
Ο Κώστας Καρυωτάκης έφτασε στην Πρέβεζα με καράβι στις 18 Ιουνίου 1928, μετά από δυσμενή μετάθεση. Η θέση εργασίας του ήταν στη Νομαρχία Πρεβέζης, στο Γραφείο Εποικισμού και Αποκαταστάσεως Προσφύγων, στο κτήριο Πάλιου, της οδού Σπηλιάδου 10. Ο Κώστας Καρυωτάκης ως δικηγόρος της Νομαρχίας, είχε στα καθήκοντά του τη σύνταξη και τον έλεγχο των τίτλων κυριότητας των αγροτεμαχίων διανομής προς τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας [4]). Η τότε Νομαρχία Πρέβεζας στεγαζόταν σε ένα διώροφo μεγάλο «επιβλητικό» κτήριο με κήπο, στην οδό Σπηλιάδου 10, ιδιοκτησίας Πάλιου, που έχει γκρεμισθεί και εκεί ανεγέρθησαν δύο συνεχόμενες πολυκατοικίες.[5],[6]. Το σπίτι που νοίκιασε και έμεινε τις τελευταίες μέρες της ζωής του ο Καρυωτάκης το 1928, βρίσκεται στην οδό Δαρδανελίων, στο λεγόμενο Σεϊτάν Παζάρ. Διατηρείται ακόμα ανέπαφο, υπάρχει αναμνηστική πλάκα, και κατοικούταν τη δεκαετία του '90 από την κυρία Λελόβα, κόρη της κυρίας Καλλιόπης Λυγκούρη (Πόπη), σπιτονοικοκυράς του Καρυωτάκη η οποία έχει πεθάνει και σήμερα κατοικείται από άλλους απογόνους. Η σπιτονοικοκυρά του Καρυωτάκη, Πηνελόπη Λυγκούρη, νεαρή κοπέλα το 1928 δήλωσε στο ντοκιμαντέρ του Φρέντυ Γερμανού ότι «στο σπίτι ο Καρυωτάκης δεν είχε καθόλου βιβλία, παρά μόνο χειρόγραφα δικά του, τα οποία μετά το θάνατό του δεν ήξερε ότι ήταν ποιήματα και τα πέταξε»!!!. Επίσης δήλωσε ότι "Είχε τρία κουστούμια γαλλικά, που αγόρασε στο Παρίσι και ήταν πάντα άψογα ντυμένος με γραβάτα".. Λέγεται επίσης προφορικά, ότι "ο Καρυωτάκης ήρθε σε ρήξη με τον τότε Νομάρχη, ο οποίος πιθανώς χρηματιζόταν με λίρες Μικρασιατών στο θέμα της μη ισότιμης και δίκαιης παροχής αγροτεμαχίων".[7]
Στην τσέπη του κουστουμιού του πτώματος του Κώστα Καρυωτάκη βρέθηκε επιστολή που γράφει τα εξής: «Εἶναι
καιρὸς νὰ φανερώσω τὴν τραγωδία μου. Τὸ μεγαλύτερό μου ἐλάττωμα στάθηκε
ἡ ἀχαλίνωτη περιέργειά μου, ἡ νοσηρὴ φαντασία καὶ ἡ προσπάθειά μου νὰ
πληροφορηθῶ γιὰ ὅλες τὶς συγκινήσεις, χωρὶς τὶς περισσότερες, νὰ μπορῶ
νὰ τὶς αἰσθανθῶ. Τὴ χυδαία ὅμως πράξη ποὺ μοῦ ἀποδίδεται τὴ μισῶ.
Ἐζήτησα μόνο τὴν ἰδεατὴ ἀτμόσφαιρά της, τὴν ἔσχατη πικρία. Οὔτε εἶμαι ὁ
κατάλληλος ἄνθρωπος γιὰ τὸ ἐπάγγελμα ἐκεῖνο. Ὁλόκληρο τὸ παρελθόν μου
πείθει γι' αὐτό. Κάθε πραγματικότης μοῦ ἦταν ἀποκρουστική. Εἶχα τὸν
ἴλιγγο τοῦ κινδύνου. Καὶ τὸν κίνδυνο ποὺ ἦρθε τὸν δέχομαι μὲ πρόθυμη
καρδιά. Πληρώνω γιὰ ὅσους, καθὼς ἐγώ, δὲν ἔβλεπαν κανένα ἰδανικὸ στὴ ζωή
τους, ἔμειναν πάντα ἕρμαια τῶν δισταγμῶν τους, ἢ ἐθεώρησαν τὴν ὕπαρξή
τους παιχνίδι χωρὶς οὐσία. Τοὺς βλέπω νὰ ἔρχονται ὁλοένα περισσότεροι
μαζὶ μὲ τοὺς αἰῶνες. Σ' αὐτοὺς ἀπευθύνομαι. Ἀφοῦ ἐδοκίμασα ὅλες τὶς
χαρές (!!!), εἶμαι ἕτοιμος γιὰ ἕναν ἀτιμωτικὸ θάνατο. Λυποῦμαι τοὺς
δυστυχισμένους γονεῖς μου, λυποῦμαι τὰ ἀδέλφια μου. Ἀλλὰ φεύγω μὲ τὸ
μέτωπο ψηλά. Ἤμουν ἄρρωστος. Σᾶς παρακαλῶ νὰ τηλεγραφήσετε, γιὰ
νὰ προδιαθέση τὴν οἰκογένειά μου, στὸ θεῖο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη, ὁδός
Μονῆς Προδρόμου, πάροδος Ἀριστοτέλους, Ἀθήνας» Κ.Γ.Κ. [Υ.Γ.] Καὶ γιὰ
ν' ἀλλάξουμε τόνο. Συμβουλεύω ὅσους ξέρουν κολύμπι νὰ μὴν ἐπιχειρήσουνε
ποτὲ νὰ αὐτοκτονήσουν διὰ θαλάσσης. Ὅλη νύχτα ἀπόψε ἐπὶ δέκα ὧρες,
ἐδερνόμουν μὲ τὰ κύματα. Ἤπια ἄφθονο νερό, ἀλλὰ κάθε τόσο, χωρὶς νὰ
καταλάβω πῶς, τὸ στόμα μου ἀνέβαινε στὴν ἐπιφάνεια. Ὡρισμένως, κάποτε,
ὅταν μοῦ δοθεῖ ἡ εὐκαιρία, θὰ γράψω τὶς ἐντυπώσεις ἑνὸς πνιγμένου». Κ.Γ.Κ. (Κώστας Γ. Καρυωτάκης). Ακόμα και σήμερα υπάρχουν απορίες και αντιθέσεις στην ερμηνεία αυτής της επιστολής.[εκκρεμεί παραπομπή]
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CF%83
Το 1914 ο Κώστας Kαρυωτάκης μετέβη στην Αθήνα για σπουδές στη Νομική Σχολή και στα τέλη του 1917 απέκτησε το πτυχίο του. Το 1916, φοιτητής στο Β΄ έτος Νομικής, άρχισε να δημοσιεύει ποιήματά του σε λαϊκά περιοδικά αλλά και σε εφημερίδες όπως η Ακρόπολη. Το 1917 ο πατέρας του απολύθηκε από το δημόσιο ως αντιβενιζελικός.[2]
Επαγγελματική καριέρα ως δικηγόρος
Το 1917 ο Καρυωτάκης πήρε το πτυχίο Νομικής με βαθμό "λίαν καλώς". Το 1918 επισκέφθηκε τους γονείς του στη Θεσσαλονίκη όπου έμεναν. Το 1919 επιστρατεύθηκε αλλά πήρε ολιγόμηνη αναβολή λόγω υγείας. Το ίδιο έτος έλαβε άδεια δικηγόρου και διορίσθηκε υπουργικός γραμματέας Α’ στη Θεσσαλονίκη, προφανώς για να είναι κοντά στους γονείς του.
Εξώδικος Πρόσκληση δικηγόρου Καρυωτάκη (1919)
Στις 9 Μαρτίου 1919 έστειλε εξώδικο στο περιοδικό «Νουμάς» γιατί δεν του δημοσίευσε κριτική – ανακοίνωση για την ποιητική του συλλογή "Ο Πόνος του Ανθρώπου και των Πραμάτων" (φωτοτυπία διαθέσιμη). Το 1923 διορίστηκε στο Υπουργείο Υγιεινής Πρόνοιας και Κοινωνικής Αντιλήψεως, όπου επέδειξε σημαντικό έργο πρότασης νόμων που αφορούν τη δημόσια υγεία. Όμως τίποτε δεν υλοποιήθηκε γιατί ξέσπασε η δικτατορία του Πάγκαλου. Το 1926 ταξίδεψε στη Ρουμανία. Το 1927 εξέδωσε την ποιητική συλλογή «Ελεγεία και Σάτιρες». Το 1928 αποσπάσθηκε στην Πάτρα, αλλά αμέσως έφυγε για ταξίδι στο Παρίσι και μετά την επιστροφή του μετατέθηκε στη Νομαρχία Πρέβεζας.[3] Για ένα διάστημα ο Καρυωτάκης επιχείρησε να ασκήσει το επάγγελμα του δικηγόρου, ωστόσο η έλλειψη πελατείας τον ώθησε στην αναζήτηση θέσης δημοσίου υπαλλήλου. Διορίστηκε υπουργικός γραμματέας Α΄ στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, ενώ, μετά την οριστική απαλλαγή του από τον ελληνικό στρατό (παρουσιάσθηκε μόνο για λίγες μέρες), τοποθετήθηκε σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων οι νομαρχίες Σύρου, Άρτας και Αθήνας. Στο τέλος για ν' αποφύγει τις μεταθέσεις απ' τη μια νομαρχία στην άλλη, μεταπήδησε στο Υπουργείο Πρόνοιας και μάλιστα στην κεντρική του υπηρεσία, στην Αθήνα. Η πρώτη του ποιητική συλλογή, Ο Πόνος του Ανθρώπου και των Πραμάτων, δημοσιεύτηκε το 1919. Τον ίδιο χρόνο εξέδωσε το σατιρικού περιεχομένου περιοδικό Η Γάμπα, του οποίου η δημοσίευση όμως απαγορεύτηκε μετά από έξι τεύχη κυκλοφορίας. Η δεύτερη συλλογή του, υπό τον τίτλο Νηπενθή, εκδόθηκε το 1921. Την ίδια περίοδο συνδέθηκε με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (1902-1930). Το Δεκέμβριο του 1927 εκδόθηκε η τελευταία του ποιητική συλλογή με τίτλο Ελεγεία και Σάτιρες. Τον Φεβρουαρίου του 1928 αποσπάστηκε στην πόλη της Πάτρας και λίγο αργότερα στην Πρέβεζα.[2]
Η σχέση του με τη Μαρία Πολυδούρη
Η επίσης ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη γνώρισε τον Κώστα Καρυωτάκη το 1920 σε δημόσια υπηρεσία της Αθήνας όπου αμφότεροι εργάζονταν προσωρινά, και τον ερωτεύτηκε. Έχει γράψει σε επιστολή της σε κάποια φίλη της το εξής ιστορικό για τον Καρυωτάκη: «Στο κάτω-κάτω εγώ αγάπησα έναν ποιητή. Δεν αγάπησα έναν ήρωα. Αν ήθελα ήρωα, θα αγαπούσα τον Ανδρούτσο». Άλλη πληροφορία επίσης αναφέρει ότι η Μαρία Πολυδούρη τού είχε προτείνει γάμο, αλλά αυτός αρνήθηκε με τη δικαιολογία ότι «πάσχει από ανίατο αφροδίσιο νόσημα και δεν θέλει να πάρει στο λαιμό του καμιά γυναίκα». Αυτό, φαίνεται να ευσταθεί πλήρως, δεδομένου ότι έγραψε και το σχετικό ποίημα «Ωχρά Σπειροχαίτη», που είναι το όνομα του μικροβίου που προκαλεί τη σύφιλη.[2]
Στην Πρέβεζα
Το σπίτι που έμενε ο Καρυωτάκης στην Πρέβεζα, Photo: Harry Gouvas
Το ποίημα "Πρέβεζα" του Κώστα Καρυωτάκη, Ελληνικά - Αγγλικά. Μετάφραση Χαράλ. Γκούβας
Ο Κώστας Καρυωτάκης έφτασε στην Πρέβεζα με καράβι στις 18 Ιουνίου 1928, μετά από δυσμενή μετάθεση. Η θέση εργασίας του ήταν στη Νομαρχία Πρεβέζης, στο Γραφείο Εποικισμού και Αποκαταστάσεως Προσφύγων, στο κτήριο Πάλιου, της οδού Σπηλιάδου 10. Ο Κώστας Καρυωτάκης ως δικηγόρος της Νομαρχίας, είχε στα καθήκοντά του τη σύνταξη και τον έλεγχο των τίτλων κυριότητας των αγροτεμαχίων διανομής προς τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας [4]). Η τότε Νομαρχία Πρέβεζας στεγαζόταν σε ένα διώροφo μεγάλο «επιβλητικό» κτήριο με κήπο, στην οδό Σπηλιάδου 10, ιδιοκτησίας Πάλιου, που έχει γκρεμισθεί και εκεί ανεγέρθησαν δύο συνεχόμενες πολυκατοικίες.[5],[6]. Το σπίτι που νοίκιασε και έμεινε τις τελευταίες μέρες της ζωής του ο Καρυωτάκης το 1928, βρίσκεται στην οδό Δαρδανελίων, στο λεγόμενο Σεϊτάν Παζάρ. Διατηρείται ακόμα ανέπαφο, υπάρχει αναμνηστική πλάκα, και κατοικούταν τη δεκαετία του '90 από την κυρία Λελόβα, κόρη της κυρίας Καλλιόπης Λυγκούρη (Πόπη), σπιτονοικοκυράς του Καρυωτάκη η οποία έχει πεθάνει και σήμερα κατοικείται από άλλους απογόνους. Η σπιτονοικοκυρά του Καρυωτάκη, Πηνελόπη Λυγκούρη, νεαρή κοπέλα το 1928 δήλωσε στο ντοκιμαντέρ του Φρέντυ Γερμανού ότι «στο σπίτι ο Καρυωτάκης δεν είχε καθόλου βιβλία, παρά μόνο χειρόγραφα δικά του, τα οποία μετά το θάνατό του δεν ήξερε ότι ήταν ποιήματα και τα πέταξε»!!!. Επίσης δήλωσε ότι "Είχε τρία κουστούμια γαλλικά, που αγόρασε στο Παρίσι και ήταν πάντα άψογα ντυμένος με γραβάτα".. Λέγεται επίσης προφορικά, ότι "ο Καρυωτάκης ήρθε σε ρήξη με τον τότε Νομάρχη, ο οποίος πιθανώς χρηματιζόταν με λίρες Μικρασιατών στο θέμα της μη ισότιμης και δίκαιης παροχής αγροτεμαχίων".[7]
Τελευταίες στιγμές και η αυτοκτονία
Στο ντοκιμαντέρ του Φρέντυ Γερμανού, ο δήμαρχος Πρέβεζας τη διετία 1977-1978, Ηρακλής Ντούσιας, περιέγραψε ότι, δύο ώρες προ της αυτοκτονίας του, περί τις 2.30 μ.μ., ο Καρυωτάκης πήγε στο τότε παραλιακό καφενείο «Ο Ουράνιος Κήπος» στη θέση Βρυσούλα, ιδιοκτησίας τότε Νιόνιου Καλλίνικου, όπου παρήγγειλε και ήπιε μια βυσσινάδα. Ο καφεπώλης παραξενεύτηκε τότε, γιατί ο ποιητής τού άφησε στο τραπέζι 75 δραχμές πουρμπουάρ, ενώ η τιμή του αναψυκτικού ήταν 5 δρχ. Ζήτησε ένα τσιγάρο να καπνίσει και μια κόλλα χαρτί (τετράδιο) όπου έγραψε τις τελευταίες σημειώσεις του, οι οποίες βρέθηκαν στην τσέπη του και διασώθηκαν. Στο τέλος των σημειώσεων αυτών έγραψε μεταξύ των άλλων: «Συνιστώ σε όσους σκοπεύουν να αυτοκτονήσουν, να αποφύγουν τη μέθοδο του πνιγμού, εάν γνωρίζουν καλό κολύμπι. Εγώ ταλαιπωρήθηκα στη θάλασσα 10 ώρες και δεν κατάφερα τίποτα!». Ο γιος του οπλοπώλη Ιωάννη Αναγνωστόπουλου, πολιτικός μηχανικός ΤΕ, δηλώνει στο ντοκιμαντέρ του Φρέντυ Γερμανού ότι «την προηγουμένη ημέρα τής αυτοκτονίας ο Καρυωτάκης αγόρασε από το κατάστημα του πατέρα του ένα πιστόλι, με το οποίο επέστρεψε σε λίγες ώρες διαμαρτυρόμενος ότι είχε βλάβη, ενώ είχε ξεχάσει να βγάλει την ασφάλεια». Αυτό εξηγήθηκε ως πρόθεσή του να αυτοκτονήσει αυθημερόν. Το πιστόλι αυτό είναι τύπου Pieper Bayard 9mm, παραχωρήθηκε από τους απογόνους της οικογένειας Καρυωτάκη και εκτίθεται από το 2003 στο «Μουσείο Μπενάκη» στην Αθήνα (κτίριο Α, Βασ. Σοφίας). Τελικά, στις 21 Ιουλίου 1928, το απόγευμα 4.30 μ.μ., και σε ηλικία μόλις 32 ετών, ο Κώστας Καρυωτάκης περπάτησε από το καφενείο «Ουράνιος Κήπος» της Βρυσούλας προς τη θέση Βαθύ της Μαργαρώνας, μια απόσταση περίπου 400 μέτρων. Ξάπλωσε κάτω από έναν ευκάλυπτο και αυτοκτόνησε με πιστόλι στην καρδιά. Η τότε χωροφυλακή τράβηξε φωτογραφία του πτώματος η οποία έχει δημοσιευθεί και τον δείχνει κουστουμαρισμένο, με ψαθάκι και με το χέρι με το πιστόλι στο στήθος. Στη θέση αυτή βρίσκεται σήμερα το στρατόπεδο των καυσίμων της 8ης Μεραρχίας Πεζικού και υπάρχει εκεί αναμνηστική μαρμάρινη επιγραφή που τοποθέτησε η Περιηγητική Λέσχη Πρέβεζας το 1970. Η πινακίδα γράφει: «Εδώ, στις 21 Ιουλίου 1928, βρήκε τη γαλήνη με μια σφαίρα στην καρδιά ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης».[εκκρεμεί παραπομπή]Τελευταία επιστολή
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CF%83
Τα παραμύθια του Σαββάτου!
http://www.cretalive.gr/culture/view/ta-paramuthia-tou-sabbatou/113
Τα παραμύθια του Σαββάτου!
Στα « παραμύθια του Σαββάτου » η Ελένη Μπετεινάκη * προτείνει, παρουσιάζει και σχολιάζει βιβλία για παιδιά .
της Ελένης Μπετεινάκη
Όλοι μας συχνά αναρωτιόμαστε τι βιβλίο να διαβάσουμε ή να πάρουμε για το παιδί μας. Οι επιλογές πολλές , αξίζουν όμως; Κι αυτό είναι υποκειμενικό. Ο λόγος πάντα ανήκει στον αναγνώστη. Και τα παιδιά πάντα ήταν οι πιο απαιτητικοί αναγνώστες ή ακροατές .
Κάνοντας μια μικρή προσπάθεια θα δούμε αν πραγματικά τα παραμύθια του Σαββάτου είναι κατάλληλα .
Το δέντρο με τα ψέματα της Μαρίας Αγγελίδου , εικονογράφηση Ίρις Σαμαρτζή, εκδ. Παπαδόπουλος ( για παιδιά 5 – 8 χρόνων )
…τα ψέματα αυτά μοιάζουν με μήλα. Στην αρχή, όταν πρωτοβγαίνουν, είναι μικρούτσικα , σαν καρυδάκια. Μερικά μένουν έτσι μικρούτσικα για πάντα. Τα περισσότερα όμως , μεγαλώνουν γίνονται μήλα κανονικά κι ύστερα ακόμα πιο μεγάλα… Άμα μεγαλώσουν πολύ, πέφτουν κάτω και σκάνε…
Ένα παραμύθι που μας βάζει την έννοια της διαφορετικότητας του καθενός και του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα . Τις διαφορετικές απόψεις και οπτικές αλλά και την διείσδυση του παιδιού στον κόσμο του ψέματος και της αλήθειας. Μια πανέμορφη ιστορία που διδάσκει και λέει …αλήθειες .
Ο ραφτάκος των λέξεων του Αντώνη Παπαθεοδούλου με εικονογράφηση της Ίρις Σαμαρτζή των εκδ. Μεταίχμιο ( από την σειρά « Μικρές καληνύχτες »)
Σαν τα παλιά αγαπημένα παραμύθια της γιαγιάς τούτο το βιβλίο ,γεμάτο ζεστασιά ,εικόνες και μαγικές λέξεις .Λέξεις που έχουν την ιδιότητα να πλέκουν ρούχα, σκουφιά και κασκόλ τον χειμώνα και καπέλα, μαγιό ή πετσέτες το καλοκαίρι. Τα φοβερά αυτά «υλικά» τάχει ένας και μοναδικός ράφτης , ο ραφτάκος των λέξεων που η τέχνη του είναι μοναδική και δεν αντιγράφεται.
Κι όπως συμβαίνει πάντα στα παραμύθια αλλά και στη ζωή πολλές φορές, όταν οι άνθρωποι αποκτήσουν περισσότερες έννοιες ,υποχρεώσεις και υλικά αγαθά γίνονται βιαστικοί, απόμακροι και ξεχασιάρηδες. Και τότε πολλά μπορούν να συμβούν. Ακόμα και να ξεχάσουν να πουν μια καλημέρα κι η βαρυχειμωνιά απλώνεται παντού. Ίσως και μόνο τότε να ξαναθυμηθούν κρυμμένες συνταγές και μυστικά και φίλους .
Μια τρυφερή ιστορία γεμάτη συναισθήματα που δείχνει πως μπορεί κάποιες φορές να νομίζουμε πως τα εχουμε χάσει ή ξεχάσει , όμως δεν είναι έτσι, στα δύσκολα πάντα έρχονται ξανά στην επιφάνεια και κυριαρχούν στη ζωή και στον τρόπο σκέψης μας . Έννοιες όπως η μοναξιά βρίσκονται σε πρώτο πλάνο , η κάθαρση όμως έρχεται πολύ γρήγορα και δίνει τη θέση της στην ελπίδα, την συντροφικότητα και πάνω απ όλα στην αγάπη.
Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς ακόμα καλύτερα !!!
*Η Ελένη Μπετεινάκη είναι νηπιαγωγός
Όλοι μας συχνά αναρωτιόμαστε τι βιβλίο να διαβάσουμε ή να πάρουμε για το παιδί μας. Οι επιλογές πολλές , αξίζουν όμως; Κι αυτό είναι υποκειμενικό. Ο λόγος πάντα ανήκει στον αναγνώστη. Και τα παιδιά πάντα ήταν οι πιο απαιτητικοί αναγνώστες ή ακροατές .
Κάνοντας μια μικρή προσπάθεια θα δούμε αν πραγματικά τα παραμύθια του Σαββάτου είναι κατάλληλα .
Το δέντρο με τα ψέματα της Μαρίας Αγγελίδου , εικονογράφηση Ίρις Σαμαρτζή, εκδ. Παπαδόπουλος ( για παιδιά 5 – 8 χρόνων )
…τα ψέματα αυτά μοιάζουν με μήλα. Στην αρχή, όταν πρωτοβγαίνουν, είναι μικρούτσικα , σαν καρυδάκια. Μερικά μένουν έτσι μικρούτσικα για πάντα. Τα περισσότερα όμως , μεγαλώνουν γίνονται μήλα κανονικά κι ύστερα ακόμα πιο μεγάλα… Άμα μεγαλώσουν πολύ, πέφτουν κάτω και σκάνε…
Ένα παραμύθι που μας βάζει την έννοια της διαφορετικότητας του καθενός και του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα . Τις διαφορετικές απόψεις και οπτικές αλλά και την διείσδυση του παιδιού στον κόσμο του ψέματος και της αλήθειας. Μια πανέμορφη ιστορία που διδάσκει και λέει …αλήθειες .
Ο ραφτάκος των λέξεων του Αντώνη Παπαθεοδούλου με εικονογράφηση της Ίρις Σαμαρτζή των εκδ. Μεταίχμιο ( από την σειρά « Μικρές καληνύχτες »)
Σαν τα παλιά αγαπημένα παραμύθια της γιαγιάς τούτο το βιβλίο ,γεμάτο ζεστασιά ,εικόνες και μαγικές λέξεις .Λέξεις που έχουν την ιδιότητα να πλέκουν ρούχα, σκουφιά και κασκόλ τον χειμώνα και καπέλα, μαγιό ή πετσέτες το καλοκαίρι. Τα φοβερά αυτά «υλικά» τάχει ένας και μοναδικός ράφτης , ο ραφτάκος των λέξεων που η τέχνη του είναι μοναδική και δεν αντιγράφεται.
Κι όπως συμβαίνει πάντα στα παραμύθια αλλά και στη ζωή πολλές φορές, όταν οι άνθρωποι αποκτήσουν περισσότερες έννοιες ,υποχρεώσεις και υλικά αγαθά γίνονται βιαστικοί, απόμακροι και ξεχασιάρηδες. Και τότε πολλά μπορούν να συμβούν. Ακόμα και να ξεχάσουν να πουν μια καλημέρα κι η βαρυχειμωνιά απλώνεται παντού. Ίσως και μόνο τότε να ξαναθυμηθούν κρυμμένες συνταγές και μυστικά και φίλους .
Μια τρυφερή ιστορία γεμάτη συναισθήματα που δείχνει πως μπορεί κάποιες φορές να νομίζουμε πως τα εχουμε χάσει ή ξεχάσει , όμως δεν είναι έτσι, στα δύσκολα πάντα έρχονται ξανά στην επιφάνεια και κυριαρχούν στη ζωή και στον τρόπο σκέψης μας . Έννοιες όπως η μοναξιά βρίσκονται σε πρώτο πλάνο , η κάθαρση όμως έρχεται πολύ γρήγορα και δίνει τη θέση της στην ελπίδα, την συντροφικότητα και πάνω απ όλα στην αγάπη.
Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς ακόμα καλύτερα !!!
*Η Ελένη Μπετεινάκη είναι νηπιαγωγός
Τυροπιτάκια
Elizabeth Pentheroudaki.
Για να συνοδεύσουμε το ποτάκι μας...
Τυροπιτάκια,
Τυροπιτάκια,
εύκολα και γρήγορα, τι καλύτερο;
http://bettyscuisine.blogspot.gr/search/label/Πίτες
http://bettyscuisine.blogspot.gr/search/label/Πίτες
Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013
Τα κατοικίδια και τα 8 οφέλη τους για την υγεία μας!
Απλές λύσεις.
► Τα κατοικίδια και τα 8 οφέλη τους για την υγεία μας!
1. Μειώνουν το στρες
Αρκούν μόλις μερικά λεπτά με ένα σκύλο, μία γάτα ή ακόμη και ένα ψάρι στο ενυδρείο να κολυμπά, για να αισθανθεί κάποιος λιγότερο στρες και μικρότερη στεναχώρια. Αυτό που συμβαίνει βιοχημικά στον οργανισμό εξηγεί την αλλαγή στη διάθεση: Η κορτιζόλη, ορμόνη του στρες, μειώνεται και η παραγωγή σερετονίνης (της ορμόνης της ευτυχίας) αυξάνει.
2. Ρυθμίζουν την πίεση
Ένα κατοικίδιο ευτυχισμένο μπορεί να ρυθμίζει την πίεση σε άτομα που πάσχουν από υπέρταση. Σε μελέτη που έγινε σε 240 παντρεμένα ζευγάρια, οι ιδιοκτήτες τους είχαν χαμηλότερη πίεση και μικρότερο καρδιακό ρυθμό, σε σχέση με τα ζευγάρια που είχαν κατοικίδιο. Σε έτερη μελέτη φάνηκε ότι τα παιδιά με υπέρταση που είχαν ζώα που τα φρόντιζαν είχαν χαμηλότερη πίεση, ειδικότερα όταν τα χάιδευαν.
3. Κατεβάζουν χοληστερίνη και τριγλυκερίδια
Η χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια είναι μειωμένα σε ιδιοκτήτες σκύλων. Σε μελέτη που έγινε η παρατήρηση αυτή ίσχυε για όλες τις περιπτώσεις. Οι ειδικοί δεν γνωρίζουν για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό, αλλά εικάζουν ότι τους βοηθά ο τρόπος ζωής του σκύλου, δηλαδή η βόλτα του έχει οφέλη και για το αφεντικό (φυσικά) και η προσοχή στη διατροφή του κάνει το αφεντικό να σκέπτεται περισσότερο και τον εαυτό του.
4. Βελτιώνουν την καρδιακή λειτουργία
«Οι γάτες είναι εξαιρετικές για την καρδιά», υποστηρίζουν ειδικοί που έκαναν 20ετή μελέτη, από την οποία προέκυψε πώς οι άνθρωποι που ποτέ στη ζωή τους δεν είχαν γάτα, έχουν 40% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από έμφραγμα. Σε άλλη μελέτη που έγινε σε ιδιοκτήτες σκύλων, φάνηκε πώς όσοι έχουν σκύλο και παθαίνουν έμφραγμα, η πιθανότητες επιβίωσή τους είναι εξαιρετικά υψηλές. Συμπερασματικά οι ιδιοκτήτες σκύλων έχουν μικρότερο κίνδυνο να καταλήξουν από καρδιολογικό πρόβλημα, περιλαμβανομένης της καρδιακής ανεπάρκειας.
5. Καταπολεμούν τη βαριά κατάθλιψη
Οι ψυχολόγοι στις ΗΠΑ «συνταγογραφούν» σκύλους σε όσους πάσχουν από κατάθλιψη. Δηλαδή προτείνουν ως σημαντικό μέρος μιας θεραπείας. Και αυτό διότι στις περισσότερες περιπτώσεις ατόμων που πάσχουν από κατάθλιψη τους λείπει η αίσθηση ότι κάποιος τους αγαπάει. Τα σκυλιά παραδίδονται και αγαπούν άνευ όρων τα αφεντικά τους, ακόμη και εάν αυτοί τα χτυπούν, δεν τα βγάζουν βόλτα, ή γενικότερα τα βασανίζουν. Επίσης, είναι απολύτως αφοσιωμένα και ό,τι και εάν τους κάνεις, δεν σε εγκαταλείπουν ποτέ.
6. «Φτιάχνουν» το σώμα
Οι ιδιοκτήτες σκύλων τείνουν να είναι πιο δραστήρια άτομα και λιγότερα υπέρβαρα. Βγάζοντας τον σκύλο 30 λεπτά βόλτα την ημέρα, θέτεις και τον εαυτό σου στην υποχρεωτική ημερήσια κίνηση που θέτουν οι ειδικοί, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν περπατούν 30 λεπτά την ημέρα.
7. Βοηθούν τον εγκέφαλο
Ένας τρόπος για να είναι οι άνθρωποι ψυχολογικά και νοητικά πιο υγιείς, είναι η κοινωνικοποίησή τους, το βασικό γνώρισμα της ανθρώπινης φύσης δηλαδή. Οι ιδιοκτήτες σκύλων έχουν την τάση να συζητούν μεταξύ τους, ακόμη και για θέματα που δεν έχουν καμία αξία, κι αυτό είναι ευεργετικό και για την ψυχή και για τον εγκέφαλο, ειδικά για όσους απασχολούνται πολύ με τη δουλειά τους και οι καθημερινές συζητήσεις τους είναι διεκπαιρεωτικές.
8. Κατά των αλλεργιών στα παιδιά
Οι πιο πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που θα γεννηθούν και αναπτυχθούν σε σπίτι όπου υπάρχει σκυλί ή γάτα, έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αλλεργίες. Το ίδιο συμβαίνει και στα σπίτια όπου υπάρχουν φάρμες με μεγάλα ζώα.
Πηγή: tanea.gr
Πριν να είναι Αργά
Μυθικη Αναζητηση.
Εάν δεν γνωρίζεις τι θέλεις, θα σκορπάς την εστίαση σου
έως ότου στερέψει η όρεξη σου . ..
<..Ας Ενωθούμε Πριν να είναι Αργά . ..Όσοι Είμαστε . ..
Μην κρύβεστε άλλο, ο Κόσμος μας χρειάζεται όλους μας . ..
Μην περιμένετε κάποιο μήνυμα στον Ουρανό,ούτε στην Γη,
διότι θα είναι πολύ αργά για να εστιάσεις Καθαρά την Κίνηση
στην αντιμετώπιση σου . ..
Η ψεύτικη κοινωνία θα πέσει,
αλλά θα παρασύρει τα πάντα στο πέρασμα της ο Άνεμος του Νερού. ..
Μην ελπίζετε στο Ψεύτικο,το Αληθινό & πραγματικό να προσδοκάτε & να αναμένεται ,διότι θα πιαστείτε εν ύπνων κοιμώμενοι . ..
Εάν δεν ενδιαφερθείτε ,
δεν έχετε καμιά Θέση εδώ & φέρατε εις πέρας την αξία σας . ..
http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/04/blog-post_1776.html
έως ότου στερέψει η όρεξη σου . ..
<..Ας Ενωθούμε Πριν να είναι Αργά . ..Όσοι Είμαστε . ..
Μην κρύβεστε άλλο, ο Κόσμος μας χρειάζεται όλους μας . ..
Μην περιμένετε κάποιο μήνυμα στον Ουρανό,ούτε στην Γη,
διότι θα είναι πολύ αργά για να εστιάσεις Καθαρά την Κίνηση
στην αντιμετώπιση σου . ..
Η ψεύτικη κοινωνία θα πέσει,
αλλά θα παρασύρει τα πάντα στο πέρασμα της ο Άνεμος του Νερού. ..
Μην ελπίζετε στο Ψεύτικο,το Αληθινό & πραγματικό να προσδοκάτε & να αναμένεται ,διότι θα πιαστείτε εν ύπνων κοιμώμενοι . ..
Εάν δεν ενδιαφερθείτε ,
δεν έχετε καμιά Θέση εδώ & φέρατε εις πέρας την αξία σας . ..
http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/04/blog-post_1776.html
— με το χρήστη Γεώργιος Παρασκευόπουλος και 42 ακόμη.
Η ΚΡΗΤΙΚΗ ΒΡΑΚΑ... ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΣΑΛΒΑΡΙ
http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/10/blog-post_1264.html?spref=fb
Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2013
Η ΚΡΗΤΙΚΗ ΒΡΑΚΑ... ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΣΑΛΒΑΡΙ
Στις
αρχές του β΄ τετάρτου του 16ου αι. (1530 κ.ε.) που έκαμε την εμφάνισή
της στην Κρήτη η γνωστή μας σήμερα βράκα, οι χωρικοί, με τη σιωπηρή
ανοχή των Βενετών, ντύθηκαν με το νέο ρούχο. Στην αρχή φορούσαν τη
θηλακοειδή βράκα λίγοι, αργότερα οι περισσότεροι, και το τελευταίο
τέταρτο του 16ου αι., η θηλακοειδής βράκα, κυριάρχησε στην ύπαιθρο. Μόνο
στις απρόσιτες κορυφές των Σφακίων, οι Σφακιανοί διατήρησαν την παλιά
τους στολή, την κάρτσα (πανταλόνι πλατύ, μεταξύ βυζαντινού βρακού και
περσικού σαραβάρου).
Μεγάλο
ζήτημα έχει γεννηθεί και πολλές γνώμες γράφτηκαν για την προέλευση της
βράκας αυτής. Ο Νικ. Πολίτης αποφαίνεται πως «δε είναι βέβαιον αν η
βράκα ήτο γνωστή εις τους Κρήτες προ της τουρκικής κατακτήσεως». Με
τη γνώμη Πολίτη τάσσονται και άλλοι επιστήμονες. Εν τούτοις έρευνα
συγκριτική στο ένδυμα των λαών με τους οποίους η Κρήτη ήρθε σε σχέσεις,
έστω και αρνητικές, οδηγεί στο συμπέρασμα πως ούτε οι Άραβες, ούτε οι
Τούρκοι, ούτε βεβαίως, οι Βενετοί φορούσαν τη βράκα που φοριέται στην
Κρήτη. Είναι αλήθεια πως στα καράβια του τουρκικού στόλου υπηρέτησαν
βρακοφόροι με θηλακοειδή βράκα, αλλά οι βρακοφόροι αυτοί ήσαν ΄Ελληνες,
νησιώτες ναυτικοί, που τους επιστράτευε ο σουλτάνος για να μανουβράρουν
τα καράβια, όχι για να μάχονται.
Οι
Τούρκοι που υπηρετούσαν στον τουρκικό στόλο φορούσαν, όπως φαίνεται σε
πολλές εικόνες της εποχής, το κοινό ένδυμα για τους πολεμιστές του
ναυτικού. Μη έχοντας λοιπόν τη βράκα, οι Τούρκοι, δεν την έφεραν,
βέβαια, στην Κρήτη. Η βράκα κατά την τουρκική κατάκτηση, υπήρχε ήδη, όχι
μόνο στην Κρήτη αλλά και σ' άλλα νησιά, στο παράλια της Πελοπονήσσου,
της Μικράς Ασίας, ακόμη και της Θράκης. Το γεγονός αυτό επιτρέπει, ίσως,
να πούμε πως η βράκα μεταδόθηκε από ναυτικούς, και τέτοιοι ήσαν οι
Αλγερινοί κουρσάροι, που είχαν καταντήσει η μάστιγα της Μεσογείου.
Μια
φυλή Αλγερινών, οι Ζουάβοι, φορούσαν θηλακοειδή βράκα (που, ίσως, είναι
εξέλιξη περιζώματος τύπου των κατοίκων του Σιάμ το οποίον δίνει την
εντύπωση βράκας). Τολμηροί ριψοκίνδυνοι και κερδοσκόποι οι Ζουάβοι δεν
δίσταζαν να κατεβαίνουν από τα βουνά τους και να γίνονται πειρατές, όπως
έκαναν και οι Μαροκινοί βουνήσιοι.
συνέχεια στο σύνδεσμο πηγή
«Άαρον Κουίν»
Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications.
Γιατί
διαλύθηκε η οικογένειά της; Και γιατί στο άκουσμα του ονόματος «Άαρον
Κουίν» η Ναντίν αισθάνεται ακόμα και σήμερα να παραλύει από τον τρόμο;
Λεπτομέρειες στο: http://www.dioptra.gr/Vivlio/321/711/Se-vlepo/
Λεπτομέρειες στο: http://www.dioptra.gr/Vivlio/321/711/Se-vlepo/
► Πώς να φτιάξετε υγρό σαπούνι για τα πιάτα;
Απλές λύσεις.
► Πώς να φτιάξετε υγρό σαπούνι για τα πιάτα;
Τι θα χρειαστείτε; 200 γραμμάρια πράσινο σαπούνι ή σαπούνι Μασσαλίας.
Θα το τρίψετε αλλά όχι τόσο ψιλό όπως το τυρί για τα μακαρόνια και θα το βάλετε σε ένα δοχείο που θα αντέχει υψηλές θερμοκρασίες.
Θα ζεστάνετε 4 λίτρα νερού σε μια κατσαρόλα και θα το βάλετε στο δοχείο με το τριμμένο σαπούνι.
Θα περιμένετε να κρυώσει εντελώς περίπου το νερό με το σαπούνι –πάνω από 2 ώρες- και θα το ανακατεύετε μέχρι να γίνει τζελ.
Μετά θα προσθέσετε 3 κουταλιές του γλυκού μαγειρική σόδα θα το ανακατεύσετε καλά και θα το μοιράσετε σε πλαστικά μπουκαλάκια.
Μπορείτε αν θέλετε να προσθέσετε 2-3 σταγόνες αιθέρια έλαια κι ακόμα καλύτερα έλαιο αμυγδάλου για προστασία των χεριών σας.
Πηγή: queen.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...