Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Χάνα Άρεντ

Χάνα Άρεντ

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Χάνα Άρεντ
Hannah Arendt.jpg
Όνομα Χάνα Άρεντ
Γέννηση 14 Οκτωβρίου 1906 Λάντεν (σημερινό Ανόβερο), Γερμανική Αυτοκρατορία
Θάνατος 4 Δεκεμβρίου 1975 (69 ετών) Νέα Υόρκη
Περιοχή Δυτική φιλοσοφία
Η Χάνα Άρεντ (γερμ.: Hannah Arendt, 14 Οκτωβρίου 1906 - 1975) ήταν Γερμανοαμερικανίδα εβραϊκής καταγωγής πολιτική επιστήμονας και φιλόσοφος, .[1]

Βιογραφία

Γεννήθηκε από κοσμική Γερμανοεβραϊκή οικογένεια στην πόλη Λίντεν (Linden, κοντά στο Αννόβερο) και μεγάλωσε στο Καίνιξμπεργκ και στο Βερολίνο.
Σπούδασε φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο του Μάρμπουργκ υπό τον Μάρτιν Χάιντεγκερ με τον οποίο είχε μια μακροχρόνια και θυελλώδη ρομαντική ερωτική σχέση, για την οποία αργότερα τής ασκήθηκε κριτική εξαιτίας της υποστήριξης του Χάιντεγκερ προς το ναζιστικό κόμμα ενόσω ήταν πρύτανης στο πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ.
Αργότερα μετέβη στην Χαϊδελβέργη όπου, υπό την επίβλεψη του υπαρξιστή φιλοσόφου Καρλ Γιάσπερς, συνέγραψε την διατριβή της σχετικά με την έννοια της αγάπης στην σκέψη του Αγίου Αυγουστίνου.
Παντρεύτηκε τον Γκύντερ Στερν, μετέπειτα γνωστό ως Günther Anders, το 1929 στο Βερολίνο (χώρισαν το 1937), και αργότερα τον μαρξιστή Heirich Blücher, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια σύντροφός της και επηρέασε καταλυτικά τον πολιτικό της στοχασμό.
Με την άνοδο του Ναζισμού κατέφυγε στη Γαλλία και, μετά την εισβολή των Γερμανών στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, όπου ασχολήθηκε με την πανεπιστημιακή διδασκαλία και την συγγραφή φιλοσοφικών δοκιμίων.
Πέθανε το 1975 σε ηλικία 69 ετών.
Έγραψε πολλά έργα πολιτικής φιλοσοφίας σχετικά με τον ολοκληρωτισμό και τον αντισημιτισμό καθώς και μελέτες για το εβραϊκό Ολοκαύτωμα, με γνωστότερο έργο το "The Origins of Totalitarianism".

Τα Γιάννενα μέσα στις 10

 
H λίμνη αποτελεί μοναδικό πλεονέκτημα ομορφιάς για να προσφέρουν στον επισκέπτη τους Η ηρεμία των νερών, το σ...
www.diaforetiko.gr

Αλήθεια:η προστάτης της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων

Αλήθεια:η προστάτης της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων
<.. Η Αλήθεια ήταν θεότητα στην Ελληνική Μυθολογία, ιδεατή ανθρωπόμορφη προσωποποίηση της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων φερόμενη προστάτης της έννοιας. Σύμφωνα με τον Πίνδαρο ήταν κόρη του Δία. Ο Πλούταρχος την αναφέρει ως "Τροφό του θεού Απόλλωνα", μαζί με την Κορυθάλεια....http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_7418.html

«Ο Λύκος της στέπας» του Έρμαν Έσσε

Διαβάστε τις πρώτες σελίδες του καταπληκτικού μυθιστορήματος «Ο Λύκος της στέπας» του συγγραφέα Έρμαν Έσσε από τον ακόλουθο σύνδεσμο ---> http://goo.gl/OwzNxK
----
Ο «Λύκος της στέπας», το μυθιστόρημα που χάρισε στον Έρμαν Έσσε την παγκόσμια αναγνώριση, κυκλοφορεί στην Ελλάδα αποκλειστικά από τις Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ. Τη μετάφραση από το πρωτότυπο κείμενο στα γερμανικά υπογράφει ο βραβευμένος Γιώργος Δεπάστας.

Πρόκειται για ένα δυνατό ανάγνωσμα που ιχνηλατεί τα σκοτεινά μονοπάτια της ανθρώπινης ψυχής και μας παρασύρει στη δίνη του. Το μυθιστόρημα αυτό –όπως και όλα τα βιβλία του μετέπειτα βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας Έρμαν Έσσε– απαγορεύτηκαν στη Γερμανία μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία.
http://minoas.gr/book-3867.minoas ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎diavazo‬

Oι εικονογραφικοί τύποι της Παναγίας- Παναγία η Οδηγήτρια

Oι εικονογραφικοί τύποι της Παναγίας
Παναγία η Οδηγήτρια
Ὁ εικονογραφικός τύπος της Οδηγήτριας δημιουργήθηκε μετά την εικονομαχία, όμως σύμφωνα με την παράδοση ήταν μια εικόνα αχειροποίητη όχι γιατί δεν έγινε από ανθρώπινο χέρι αλλά γιατί ζωγραφίστηκε από τον Ευαγγελιστή Λουκά που ήταν άγιος. Όπως λένε οι πηγές, όταν η ίδια η Παναγία είδε την εικόνα, την ευλόγησε. Αυτή την εικόνα την αχειροποίητη που έφερε την ευλογία της Παναγίας, μετέφερε κάποτε στον 5ο αιώνα στην πρωτεύουσα του Βυζαντίου η αυτοκράτειρα Πουλχερία. Στην Κωνσταντινούπολη η εικόνα εγκαταστάθηκε στη Μονή των Οδηγών και έγινε αμέσως αντικείμενο λατρείας και πολύ σημαντικών περιφορών. Πολλές πηγές μιλούν για την εικόνα αυτή ως τα τέλη του 14ου αιώνα, ενώ χιλιάδες αντίγραφα που έγιναν σε όλα τα μέρη της χριστιανοσύνης δείχνουν πόσο σημαντική ήταν για τους Βυζαντινούς. Το όνομά της εικόνας δηλώνει τον καθοδηγητικό ρόλο της Παναγίας στη ζωὴ των πιστών, καθώς δείχνει με το δεξὶ χέρι τον Χριστό, ως τη μοναδικὴ σωτηρία.
O Φώτης Κόντογλου περιγράφοντας την εικόνα λέει:
<<Παριστάνεται γυρισμένη ελαφρώς προς τ΄αριστερά, με όρθιο το κεφάλι. Με το αριστερό της χέρι κρατά το Χριστό και το δεξιό της χέρι το έχει ακουμπισμένο σεμνά στο στήθος. Στις παλιότερες εικόνες το δεξιό χέρι είναι περισσότερο όρθιο. Ο Χριστός παριστάνεται στην ηλικία των τριών περίπου ετών, όμως με έκφραση ώριμου άνδρα>>

Πρέπει να τονίσουμε πως ο εικονογραφικός αυτὸς τύπος καθιερώθηκε και έγινε αγαπητός απὸ πολλά αγιογραφικά εργαστήρια σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο.

εικόνα - Παναγία Οδηγήτρια - Μιχαήλ Δαμασκηνός, τέλη 16ου αιώνα (1574 - 1582) μ.Χ.

Η Παντάνασσα του Μυστρά

Η Παντάνασσα του Μυστρά
Το Καθολικό της Μονής, η εκκλησία της Παντάνασσας, είναι το τελευταίο μεγάλο βυζαντινό εκκλησιαστικό έργο στον Μυστρά. Ιδρυμένη το 1428 από τον Ιωάννη Φραγκόπουλο, γόνο γνωστής οικογενείας της Κωνσταντινούπολης, περιέχει στην αρχιτεκτονική της όλους τους προβληματισμούς και τους πειραματισμούς της εποχής, με πολύ ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα.
Τελευταίο κτίσμα του Δεσποτάτου, του 15ου αιώνα, η Παντάνασσα έχει συγκεντρώσει σε αρμονικό σύνολο όλη την ποικιλία της τέχνης των εκκλησιών του Μυστρά. Από αρχιτεκτονικής πλευράς παρουσιάζει την ιδιομορφία της εκκλησίας του «Αφεντικού». Στο ισόγειο είναι βασιλική και στο υπερώο πεντάτρουλη σταυρική εκκλησία, με έναν έκτο τρούλο στο νάρθηκα και έναν ακόμη στη στοά…
Κείμενο και εικόνες της Παντάνασσας στο …
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/08/blog-post_55.html

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ
Η μικρή εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος

Στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Παλαιών Πατρών Γερμανού, ανάμεσα στον ναό της Παναγίας Γοργοεπηκόου και στον ναό της Υπαπαντής, βρίσκεται η μικρή εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος που ανήκει σε έναν σπάνιο αρχιτεκτονικό τύπο, αυτόν του εγγεγραμμένου τετράκογχου...
Ο παλιός αυτός βυζαντινός ναός είναι ένας από τους 15 που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO για την πόλη της Θεσσαλονίκης....
κείμενο και εικόνες....
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/08/blog-post_77.html

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

«Εμείς οι Παλαιστίνιοι...

Ο Παλαιστίνιος ηγέτης Γιασέρ Αραφάτ δήλωσε στην Αθήνα, στις 15 Δεκεμβρίου 1981:
«Εμείς οι Παλαιστίνιοι καταγόμαστε από την Κρήτη. Φύγαμε από την Κρήτη και πήγαμε στην Παλαιστίνη. Ξαναγυρίσαμε στην Κρήτη και ξαναφύγαμε από την Κρήτη και ξαναπήγαμε και εγκατασταθήκαμε μονίμως στην Παλαιστίνη…»

ΒΕΡΒΕΝΑ

ΒΕΡΒΕΝΑ (Βερβένα η φαρμακευτική, Verbena officinallis, βερμπένα, σταυροβότανο, γοργόγιαννι)
Οικογένεια: Βερβενίδες (Verbenaceae)

Περιγραφή: Η βερβένα είναι φυτό ποώδες με λεπτό βλαστό ύψους 30-90 εκ. Τα φύλλα της είναι βαθιά σχισμένα, τοποθετημένα αντίθετα στο βλαστό και τα άνθη της είναι μικρά μωβ λιλά, σε μακριούς και λεπτούς στάχεις. Είναι αυτοφυής στην Ελλάδα, σε Πελοπόννησο, Κρήτη και νησιά με πετρώδη εδάφη, στις άκρες των δρόμων και σε χέρσα χωράφια. Συλλέγεται τον Ιούλιο, λίγο πριν ανοίξουν τα άνθη της. Η βερβένα δεν πρέπει να μπερδεύεται με τη λουΐζα (lippia citrodora).
Συστατικά: Βερμπεναλίνη, βερμπενίνη, τανίνη, αιθέριο έλαιο.
Φαρμακευτικές ιδιότητες: Η βερβέβα έχει ηρεμιστικές, σπασμολυτικές, εφιδρωτικές και γαλακταγωγές ιδιότητες. Τονώνει το νευρικό σύστημα, χαλαρώνει, βοηθάει στην κατάθλιψη, τη νευρική εξάντληση και σε περιπτώσεις κρίσεων υστερίας. Ανακουφίζει από πόνους νευρικής φύσης, πονοκεφάλους και ημικρανίες. Συνιστάται σε παθήσεις της χολής και του συκωτιού καθώς και στην ουλίτιδα. Βοηθάει στη ρύθμιση της έμμηνης ρύσης και την αύξηση της γαλακτόρροιας.
Εφαρμογή: Χρησιμοποιείται έγχυμα αποξηραμένων φύλλων βερβένας, 1-3 κ.γ. σε 1 φλυτζάνι βραστό νερό για 10-15 λεπτά. Πίνουμε 3 φορές τη μέρα. Για θεραπεία της ουλίτιδας κάνουμε πλύσεις του στόματος. Χρησιμοποιείται επίσης το βάμμα, 2-3 ml βάμματος 3 φορές τη μέρα. Η βερβένα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την εγκυμοσύνη.
(Μικρή Εγκυκλοπαίδεια Βοτάνων)

Παναγία Κρήνα, Χίος

Παναγία Κρήνα, Χίος
Η Παναγία Κρήνα τοποθετείται στους αρχαιότερους ναούς της Χίου καθώς η ανέργεσή της χρονολογείται στο τέλος του 12ου με αρχές του 13ου αιώνα και είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου.
Ο Ναός είναι το κοντινότερο μνημείο στην Νέα Μονή απο αρχιτεκτονικής άποψης. Σήμερα διασώζεται ακέραιος ο ναός και ερειπωμένος ο Πύργος του κτήματος της. Ανήκει στον οκταγωνικό νησιώτικο τύπο και έχει έντονα βυζαντινά στοιχεία όπως αψιδώματα και κεραμουργήματα.
Στη θέση όπου ιδρύθηκε ο ναός υπάρχει πηγή με άφθονο νερό, στην οποία οφείλεται η προσωνυμία του μνημείου, "Κρήνα".
Οι τοιχογραφίες του ναού είναι ιδιαίτερες καθώς οι μορφές που εικονογραφούνται έχουν μία γλυκύτητα και καλοσύνη και η κίνηση τους αποδίδεται με χάρη και άνεση.
κείμενο και εικόνες στο...http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/08/xio.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις