Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

«Καλή αντάμωση εκεί ψηλά» του Πιερ Λεμέτρ

Σημερινό δημοσίευμα της Σταυρούλας Παπασπύρου στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία / www.enet.gr για το βιβλίο «Καλή αντάμωση εκεί ψηλά» του Πιερ Λεμέτρ, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις μας.
http://minoas.gr/book-3920.minoas | ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎μαθαίνω‬

Καλή αντάμωση εκεί ψηλά

Συγγραφέας: ΛΕΜΕΤΡ ΠΙΕΡ
Mεταφραστής: ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΕΦΗ
Κατηγορία: eBooks - Λογοτεχνία - Σύγχρονη Ξένη Λογοτεχνία - Κοινωνικό
Σειρά:
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 09/2014
Σελίδες: 592
ISBN: 978-618-02-0229-8
Κωδικός: 35204
Διαστάσεις: 14 x 20,4 εκ.
Αξιολόγηση:  * * * * *
Τιμή: €20,00
Σύντομη περιγραφή
Με τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου δύο στρατιώτες επιστρέφουν από τα χαρακώματα φέροντας σοβαρά σωματικά και ψυχικά τραύματα.
Θα προσπαθήσουν να επιβιώσουν σε μια Γαλλία που ξέρει να δοξάζει τους νεκρούς της, δεν μπορεί όμως να εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή ζωή σε αυτούς που της χάρισαν τη νίκη.

Οι δύο φίλοι –ο Αλμπέρ, ένας ταπεινής καταγωγής δημόσιος υπάλληλος, και ο Εντουάρ, ένας καλλιτέχνης, περιφρονημένος από τον αυταρχικό τραπεζίτη πατέρα του– ζουν περιθωριοποιημένοι και αφημένοι στη μοίρα τους.
Καταφεύγουν στην απάτη και καταστρώνουν ένα άνευ προηγουμένου, θεαματικό σχέδιο εθνικών διαστάσεων.
Παράλληλα, ο αξιωματικός τους Ανρί ντ’ Ονλέ-Πραντέλ, υπεύθυνος για τον θάνατο πολλών ανδρών του στο μέτωπο, προσπαθεί να πλουτίσει μετατρέποντας την οργάνωση των στρατιωτικών νεκροταφείων σε μια επιχείρηση αισχροκέρδειας.

Οι ζωές αυτών των πρωταγωνιστών θα συγκλίνουν δραματικά σε ένα αποκαλυπτικό, δυναμικό και λυτρωτικό φινάλε.
Ο συγγραφέας με αριστοτεχνικό τρόπο αναπαριστά το παρελθόν και μεταφέρει τη βαριά ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας όπου θριαμβεύουν αδίστακτοι καιροσκόποι και δειλοί που παριστάνουν τους ήρωες.
Με αμείωτο σασπένς και αστυνομική πλοκή συνθέτει τη μεγάλη τραγωδία εκείνης της χαμένης γενιάς.


«Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα για το ευρύ κοινό, όπως αυτά που έγραφε ο Αλέξανδρος Δουμάς».
France Inter

Το μέντιουμ καταράστηκε τον Χουντίνι


Το μέντιουμ καταράστηκε τον Χουντίνι: «Σε καταταράσσομαι Χουντίνι για κάθε μέρα της σύντομης ζωής σου. Μέχρι το Χάλογουιν, θα έχεις πεθάνει».

mixanitouxronou.gr
Το απόγευμα της 23ης Απριλίου του 1924, ένα μέντιουμ και μία ομάδα επιστημόνων συγκεντρώθηκαν σε ένα σπίτι στη Βοστώνη για να καλέσουν τα πνεύματα των νεκρών. Με τα φώτα σβηστά, η ομάδα κάθισε στο στρογγυλό τραπέζι και πίαστηκαν όλοι χέρι με χέρι. Το χτύπημα ενός κουδουνιού τοποθετημένου στο πάτωμα, ανακοίνωσε την άφιξη του πνεύματος. Το τραπέζι ανασηκώθηκε και ένα γραμμόφωνο εκτοξεύτηκε στον αέρα. Μετά από λίγο το πνεύμα εξαφανίστηκε, τα φώτα άναψαν και η συνεδρία έληξε. Οι επιστήμονες αποχαιρέτησαν το μέντιουμ και έφυγαν απ’ το σπίτι. Στο δρόμο της επιστροφής, ένας απ’ τους άντρες, ο διάσημος μάγος Χάρι Χουντίνι, τους ανακοίνωσε ότι το μέντιουμ ήταν απατεώνας και ήξερε ακριβώς ποια κόλπα χρησιμοποίησε. «Το πιο αριστοτεχνικό τρικ που ξεδιάλυνα ποτέ». Το μέντιουμ ήταν η Μίνα Κράντον, που είχε γίνει διάσημη σε ολόκληρη την Αμερική για τις υπερφυσικές της ικανότητες. Η ομάδα επιστημόνων είχε προσληφθεί από το επιστημονικό περιοδικό «American Scientist» για να ξεσκεπάσει το μέντιουμ. Αν...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/i-machi-tou-magou-chountini-me-ti-thriliki-gineka-mentioum-pou-kalouse-ta-pnevmata-ton-katarastike-na-pethani-ke-o-chountini-skotothike-ti-mera-pou-elege-i-katara/

Γιάννης Δαλιανίδης. Ο σκηνοθέτης που τόλμησε να θίξει θέματα ταμπού

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Έφυγε από τη ζωή στις 16 Οκτωβρίου του 2010 σε ηλικία 87 ετών.
mixanitouxronou.gr
 
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
 
 
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
 
Ένοχοι και Αθώοι Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/

Robert Baden-Powell ο ιδρυτής του Προσκοπισμού

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Robert Baden-Powell 01/08/2014Το πρόσωπο της ημέραςΜορφές της Ευρωπαϊκής ιστορίαςistorikos Ο Άγγλος στρατηγός Robert Baden-Powell (1857-1941) είναι ο ιδρυτής του Προσκοπισμού. Γεννήθηκε στο Λονδίνο και υπηρέτησε στην βρετανική αποικία της Ινδίας. Κατά την διάρκεια της ζωής του, έλαβε αρκετές τιμητικ…
istorikoiperipatoi.gr

Ο Άγγλος στρατηγός Robert Baden-Powell (1857-1941) είναι ο ιδρυτής του Προσκοπισμού. Γεννήθηκε στο Λονδίνο και υπηρέτησε στην βρετανική αποικία της Ινδίας. Κατά την διάρκεια της ζωής του, έλαβε αρκετές τιμητικές διακρίσεις και ανακηρύχθηκε Λόρδος.
Ο Powell ίδρυσε το πρώτο Τάγμα Προσκόπων την 1η Αυγούστου 1907, στο Brownsea Island της Αγγλίας. Στο Τάγμα, συμμετείχαν αρχικά 20 αγόρια και έφηβοι, οι οποίοι μυήθηκαν στις αρχές της πειθαρχίας και της εθελοντικής βοήθειας. Το Τάγμα, που είχε την μορφή εκπαιδευτικής κατασκήνωσης στο ύπαιθρο, εφάρμοζε τις οργανωτικές προτάσεις του Powell, όπως αυτές εκφράζονταν στην δημοφιλή μονογραφία του Aids to Scouting (1903).   
Ο Powell, που θεωρείται ο πατέρας του προσκοπισμού, ανακηρύχθηκε ως Μεγαλόσταυρος Ιππότης. Για την καθιέρωση της ιδέας του προσκοπισμού, ήταν υποψήφιος για το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης, το 1928. Αρκετά πανεπιστήμια, αναμεσα τους της Οξφόρδης και του Cambridge, τον αναγόρευσαν επίτιμο διδάκτορα.

Μητέρα Τερέζα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Μητέρα Τερέζα 17/10/2014Το πρόσωπο της ημέραςistorikos   Μία από τις γνωστότερες παγκοσμίως μορφές της σύγχρονης Ιστορίας, η μητέρα Τερέζα, πήρε το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης στις 17 Οκτωβρίου 1979. Η μητέρα Τερέζα έγινε γνωστή...
istorikoiperipatoi.gr
Μία από τις γνωστότερες παγκοσμίως μορφές της σύγχρονης Ιστορίας, η μητέρα Τερέζα, πήρε το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης στις 17 Οκτωβρίου 1979. Η μητέρα Τερέζα έγινε γνωστή για τις φιλανθρωπίες της και το ιεραποστολικό της έργο. 
Η μητέρα Τερέζα γεννήθηκε γεννήθηκε στις 26 Αυγούστου 1910, στα βαλκανικά εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (σημ. Σκόπια). Το πραγματικό της όνομα ήταν Anjezë Gonxhe Bojaxhiu. Ήταν το νεώτερο από τα παιδιά του Nikollë και της Dranafile Bojaxhiu (Bernai). Αφιερώθηκε στην ιεραποστολική διακονία, ήδη σε ηλικία 18 ετών, οπότε κατετάχθηκε  στην Αδελφότητα του Loreto. Το 1929, ταξίδεψε στην Ινδία ως ιεραπόστολος. Τότε διάλεξε το όνομα Τερέζα. Από το 1952, μερίμνησε για την οικοδόμηση ιατρείων, ορφανοτροφεία και νοσοκομείων, στην Καλκούτα, το Νέο Δελχί και ολόκληρη την Ινδία. 
Η μητέρα Τερέζα ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου να βοηθήσει τους φτωχούς και τους αρρώστους. Ανάμεσα στην ανθρωπιστική της προσφορά, κατατάσσεται η ιεραποστολή της στην Αιθιοπία. Πέθανε στις 5 Σεπτεμβρίου 1997. συνέχεια στο σύνδεσμο

17η Οκτωβρίου 1346 η μάχη στο Neville’s Cross...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
17 Οκτωβρίου-Μάχη του Neville’s Cross 17/10/2014Το γεγονός της ημέραςistorikos Την 17η Οκτωβρίου 1346, ξέσπασε η μάχη στο Neville’s Cross...
istorikoiperipatoi.gr
Την 17η Οκτωβρίου 1346, ξέσπασε η μάχη στο Neville’s Cross της Αγγλίας, ανάμεσα στο αγγλικό και το σκωτσέζικο στέμμα. Η μάχη έληξε με την ήττα των Σκωτσέζων και την αιχμαλώτιση του βασιλέως τους, Δαβίδ του Β΄.
Το1346, η Αγγλία είχε εμπλακεί στον Εκατονταετή πόλεμο με τη Γαλλία. Για να απωθήσει τον εχθρό του, ο Φίλιππος ΣΤ΄ της Γαλλίας, προσέφυγε στον David II της Σκωτίας, για να επιτεθούν στους Άγγλους από το βορρά, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα δεύτερο μέτωπο για το αγγλικό στράτευμα. Παρά τις ιδιαιτέρως απελπισμένες εκκλήσεις του Φιλίππου Στ΄ τον Ιούνιο του 1346 (όταν οι Άγγλοι είχαν ήδη συγκεντρώσει στρατεύματα στη νότια Αγγλία), ο Daviid II της Σκωτίας περίμενε μέχρι τον Οκτώβριο. Στις 7 Οκτωβρίου, οι Σκωτσέζοι εισέβαλλαν στην Αγγλία, με 12.000 άνδρες. Στις 16 Οκτωβρίου, έφτασαν στο Durham, όπου στρατοπέδευσαν. 
Κατά την μάχη που ξέσπασε στις 17 Οκτωβρίου, οι Άγγλοι είχαν συγκεντρώσει τους μισούς άντρες από ότι οι Σκωτσέζοι. Οι Σκωτσέζοι έχασαν περί τους 1.000 στρατιώτες, ενώ οι Άγγλοι διατήρησαν την συνοχή τους χάρη στην καλύτερη οργάνωση και την στρατηγική. Αρχηγός των Άγγλων ήταν ο Λόρδος Ralph Nerville, ο οποίος έδωσε το όνομα του στην μάχη, ο Λόρδος Henry Percy και ο William Zouche, Αρχιεπίσκοπος της Υόρκης.

Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε την ενημέρωση κατάστασης του χρήστη GREEK style.
Φωτογραφία του χρήστη GREEK style.
Φωτογραφία του χρήστη GREEK style.
Συγκλονίζει το νέο εύρημα της Αμφίπολης – Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη
Μαγεμένος όλος ο πλανήτης παρακολουθεί τα ασύλληπτης ομορφιάς ευρήματα της Αμφίπολης.
Αυτή είναι η Περσεφόνη της Αμφίπολης!
Η Περσεφόνη είναι το τρίτο πρόσωπο του εντυπωσιακού ψηφιδωτού δαπέδου με τον γενειοφόρο αρματηλάτη και τον ψυχοπομπό Ερμή που αποκαλύφθηκε στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.

Η γυναικεία μορφή φορά λευκό χιτώνα και έχει υψωμένο το αριστερό της χέρι προς τα πάνω, κάτι που οδηγεί τους αρχαιολόγους στο συμπέρασμα ότι η σκηνή που αναπαριστά το ψηφιδωτό αποδίδει την αρπαγή της από τον Πλούτωνα. Οι διαστάσεις του ψηφιδωτού είναι 4,5 επί 3 μέτρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τάφος θεωρείται πλέον βέβαιο ότι ανήκει σε κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας της Μακεδονίας ή σε έναν από τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της δυναστείας την εποχή.
Το ψηφιδωτό μετά την αποκάλυψη πλύθηκε με ειδικό τρόπο και έγινε αμέσως επικάλυψη με φύλλα φελιζόλ.
Από πάνω μπαίνει ειδικό δάπεδο, ώστε να μπορούν οι αρχαιολόγοι να προχωρούν στα ενδότερα του τάφου. Το ψηφιδωτό είναι πανομοιότυπο με τη ζωγραφική αναπαράσταση που είχε εντοπιστεί στη Βεργίνα.
Το δελτίο Τύπου του υπουργείο Πολιτισμού για την Περσεφόνη:
«Συνεχίζεται η ανασκαφική εργασία στον λόφο Καστά, από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Αφαιρούνται από τον λόφο οι επιχώσεις και τα μπάζα της ανασκαφής Λαζαρίδη. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η αφαίρεση στη δυτική πλευρά και συνεχίζονται οι εργασίες πίσω και ανατολικά από τη θόλο.
»Σήμερα που αφαιρέθηκαν και τα τελευταία στρώματα χωμάτων από την ανατολική πλευρά του ψηφιδωτού, αποκαλύφθηκε η τρίτη μορφή της παράστασης, πίσω από τον γενειοφόρο άνδρα, ο οποίος -εκτός από το στεφάνι- φοράει και κόκκινο ιμάτιο.
»Πρόκειται για γυναικεία νεανική μορφή, με κόκκινους ανεμίζοντες βοστρύχους, η οποία φοράει λευκό χιτώνα που συγκρατείται με κόκκινη λεπτή ταινία στο ύψους του στήθους. Φέρει κόσμημα στον καρπό του αριστερού της χεριού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για την μυθολογική παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, με την παρουσία του θεού Ερμή ως ψυχοπομπού, όπως είθισται σε ανάλογες αναπαραστάσεις (φωτο 1, 2, 3).
»Είναι εκπληκτική η παράσταση όχι μόνον για τον χρωματικό της πλούτο, αλλά και για την τέλεια εκτέλεση του σχεδίου. Στην παράσταση του ψηφιδωτού παρουσιάζεται και η τρίτη διάσταση, ιδιαίτερα στην απεικόνιση του ψυχοπομπού και της Περσεφόνης. Είναι φανερό ότι η παράσταση παραπέμπει και στην αντίστοιχη της αρπαγής της Περσεφόνης, στον λεγόμενο Τάφο της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Όμως η παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης, στις Αιγές είναι τοιχογραφία. Εδώ, για πρώτη φορά, απαντάται σε βοτσαλωτό ψηφιδωτό, σε ταφικό μνημείο. Οι διαστάσεις του ψηφιδωτού δαπέδου ήτοι 4,5Χ3.
»Με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού δαπέδου δόθηκε η δυνατότητα και για την τελική υποστύλωση του επιστυλίου των Καρυατίδων. Φυσικά, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες προστασίας του ψηφιδωτού οι οποίες συνίστανται:
α. Επικάλυψη με φύλλα φελιζόλ
β. Και πάνω από αυτά ξύλινη επένδυση
Σε ύψος 40 εκ. πάνω από την ξύλινη επένδυση θα μπει το δάπεδο πρόσβασης για τον τέταρτο χώρο, το οποίο θα στηριχτεί στην τρίτη σειρά αντιστήριξης.

»Με την τομή που έγινε στο κατεστραμμένο τμήμα του ψηφιδωτού διαπιστώθηκαν οι συνθήκες έδρασης του δαπέδου που είναι οι εξής: Κονίαμα 8-10 εκατοστών ως υπόβαση του ψηφιδωτού, πιο κάτω έχουμε στρώση από κροκάλες πάχους 10-12 εκατοστά, οι οποίες εδράζονται στο φυσικό έδαφος, υπό μορφή σκληρής αργιλώδους άμμου».
Στον τέταρτο χώρο ήτοι στον τρίτο θάλαμο, έχει ολοκληρωθεί η υποστύλωση. Δεν προχώρησαν οι ανασκαφικές εργασίες, επειδή η ομάδα ασχολήθηκε με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού».

Σαν σήμερα, το 1854...

«Υπάρχουν δύο τραγωδίες στη ζωή. Η μία είναι όταν δεν εκπληρώνονται οι επιθυμίες μας και η άλλη όταν εκπληρώνονται».
Σαν σήμερα, το 1854, γεννιέται ο Όσκαρ Ουάιλντ.
Στη φωτογραφία ο συγγραφέας το 1877, σε ηλικία 23 ετών κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα.

Γιατί χοροπηδώ: Ένα αγόρι σπάει τη σιωπή του αυτισμού, Ναόκι Χιγκασίντα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Ekdoseis Metaixmio.
Κυκλοφορεί στις 20 Οκτωβρίου!
Πώς είναι η ζωή με τον αυτισμό; Ο νεαρός Ναόκι Χιγκασίντα έγραψε ένα συγκινητικό βιβλίο που μέσα από απλές ερωταπαντήσεις εξηγεί τη ζωή με τον αυτισμό με χάρη, χιούμορ και τρυφερότητα. Ένα βιβλίο αξιαγάπητο και διαφωτιστικό.
«Γραμμένο από έναν συγγραφέα που βρισκόταν με το ένα πόδι ακόμη στην παιδική ηλικία, και του οποίου ο αυτισμός ήταν τουλάχιστον εξίσου δύσκολος και επηρέαζε τη ζωή του όπως και του γιου μας, το βιβλίο αυτό ήταν μια θεόσταλτη αποκάλυψη. Νιώσαμε σαν να μας μιλούσε ο γιος μας για πρώτη φορά για όσα συνέβαιναν στο μυαλό του, μέσω των λέξεων του Ναόκι», γράφει ο συγγραφέας Ντέιβιντ Μίτσελ, που με τη σύζυγό του Κέικο Γιοσίντα μετέφρασε το βιβλίο από τα ιαπωνικά στα αγγλικά και το σύστησε στο διεθνές κοινό.
Γιατί χοροπηδώ: Ένα αγόρι σπάει τη σιωπή του αυτισμού, Ναόκι Χιγκασίντα | εισαγωγή: Ντέιβιντ Μίτσελ | μετάφραση: Μυρσίνη Γκανά
http://www.metaixmio.gr/products/2723--.aspx

Παγκόσμια ημέρα...

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ κήρυξε την 17η Οκτωβρίου «Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας» το 1993.
Ο ΟΗΕ και πολλές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις καλούν την παγκόσμια κοινότητα σε επαγρύπνηση για την εξάλειψη της φτώχειας και μας υπενθυμίζουν τις προσπάθειες για την επίτευξη ενός από τους «Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας», του φιλόδοξου προγράμματος του ΟΗΕ για τη μείωση της φτώχειας στο μισό ως το 2015.
Με βάση έκθεση του ΟΗΕ, ένα παιδί πεθαίνει κάθε τρία δευτερόλεπτα από τη φτώχεια, ενώ 1,2 δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με λιγότερο από ένα δολάριο την ημέρα.
Στη χώρα μας, το 20% του πληθυσμού απειλείται σήμερα από τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, έναντι 15% που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος. Η Κομισιόν κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι απειλούνται από τη φτώχεια κοινωνικές ομάδες, όπως οι άνεργοι, οι μονογονικές και πολύτεκνες οικογένειες και οι ηλικιωμένοι.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Ε.Ε, το όριο της φτώχειας ενός μονομελούς νοικοκυριού αντιστοιχεί σε ετήσιο εισόδημα 4.800 ευρώ, ενώ για ένα 4μελές νοικοκυριό ανέρχεται στα 10.800 ευρώ (τιμές 2002).

--------------------------------------------------
Η Παγκόσμια Ημέρα Τραύματος εορτάζεται στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις».
Η Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις ξεκινά στις 12 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας, συνεχίζεται με την Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης στις 16 Οκτωβρίου, με την Παγκόσμια Ημέρα Τραύματος στις 17 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στις 20 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης.

Στατιστικά Στοιχεία:

  • 400.000.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν με χρόνιους πόνους ή αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα από αρθρίτιδα και μυοσκελετικές νόσους (οστεοπώρωση, διαταραχές της σπονδυλικής στήλης, τραυματισμούς).
  • Η αρθρίτιδα και οι μυοσκελετικοί νόσοι είναι από τις βασικές αιτίες για αναπηρίες, απουσίες από την εργασία και νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • Κάθε τριάντα δευτερόλεπτα ένας άνθρωπος χάνει την ζωή του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και την ίδια στιγμή 3 άλλοι τραυματίζονται.
  • Τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα είναι ο κύριος παράγων για θανάτους και αναπηρίες ανθρώπων κάτω των 45 ετών.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr#ixzz3GPlvhmaH

Δημοφιλείς αναρτήσεις