Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Ένας Τρώας κρυπτοειδωλολάτρης


Ένας Τρώας κρυπτοειδωλολάτρης

Ιουλιανός, Ἐπιστολή 78 [Μτφρ. Γιάννη Αβραμίδη – Γιάννη Χριστοδούλου : Ιουλιανός, Κατά Χριστιανών / Για την απέχθεια προς τα γένεια ή Μισοπώγων / Επιστολές, Θύραθεν Επιλογή, Θεσσαλονίκη 1997]
Γύρω στα 354 μ.Χ. ο νεαρός Ιουλιανός (ο γνωστός και ως Παραβάτης ή Αποστάτης, λόγω της προσκόλλησής του στην παλαιά θρησκεία, σε μια εποχή, μάλιστα, που οι αυτοκράτορες ήταν πλέον χριστιανοί και στρέφονταν εναντίον των εθνικών), καθ’ οδόν προς το Μεδιόλανο – το σημερινό Μιλάνο – (όπου επρόκειτο να επισκεφτεί τον αυτοκράτορα Κωνστάντιο Β’, τον οποίο θα διαδεχόταν στον θρόνο το 361), επισκέπτεται το Ίλιον, την αρχαία Τροία. Εκεί τον υποδέχεται ο Πηγάσιος, επίσκοπος της περιοχής, που προσφέρεται να τον ξεναγήσει στα αξιοθέατα της περιοχής. Προηγουμένως, κακές γλώσσες είχαν φροντίσει να εμφανίσουν τον Πηγάσιο στα μάτια του Ιουλιανού ως ορκισμένο εχθρό της παλαιάς θρησκείας. Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης επιστολής του Ιουλιανού είναι δηλωτικό της συχνά ρευστής – όσον αφορά τις θρησκευτικές επιλογές των ανθρώπων – κατάστασης στα μέσα του 4ου αιώνα μ.Χ.

Τον Πηγάσιο δεν θα τον αποδεχόμουν έτσι εύκολα σε καμιά περίπτωση, αν δεν είχα πειστεί ότι και πιο παλιά, ενώ φερόταν ως επίσκοπος των χριστιανών, ήξερε να σέβεται και να τιμάει τους θεούς. Δεν σου μεταφέρω εδώ φήμες που κυκλοφορούν άνθρωποι συνηθισμένοι να μιλάνε έτσι από έχθρα ή φιλιά· γιατί και σε μένα είχαν φτάσει πολλές φήμες γι’ αυτόν και, μα τους θεούς, νόμιζα πως θα ‘πρεπε να τον μισώ όσο κανένα άλλο κάθαρμα.
Όμως τότε που με κάλεσε ο μακαρίτης ο Κωνστάντιος να πάω στη λεγεώνα, πήρα το δρόμο που περνούσε από την Τρωάδα· αφού σηκώθηκα χαράματα, έφτασα στο Ίλιον σε ώρα που ‘ταν η αγορά γεμάτη κόσμο. Ο Πηγάσιος ήρθε και με συνάντησε, και επειδή ήθελα να τριγυρίσω και να δω την πόλη με προσοχή (πρόσχημα ήταν αυτό, για να πηγαίνω στους ναούς) αυτός προσφέρθηκε να γίνει οδηγός μου και με ξενάγησε παντού. Άκου λοιπόν τώρα, τι έκανε και τι είπε· απ’ αυτά ο καθένας θα μπορούσε να συμπεράνει ότι ο Πηγάσιος δεν υπήρξε αγνώμων απέναντι στους θεούς.
Υπάρχει εκεί ένα ηρώο του Έκτορα, όπου μέσα σε μικρό ναό έχει στηθεί ο χάλκινος ανδριάντας του. Κι αντικρυστά, σε εξωτερικό χώρο, έχουν τοποθετήσει τον μεγάλο Αχιλλέα. Αν το ‘χεις δει το μέρος, φαντάζομαι να καταλαβαίνεις για ποιο πράγμα σου μιλάω. Το πώς και το γιατί τοποθετήθηκε ο μεγάλος Αχιλλέας απέναντι στον Έκτορα, έτσι που να πιάνει όλον τον υπαίθριο χώρο, το πληροφορείσαι από τους ξεναγούς. Εγώ όμως, που αντιλήφθηκα ότι οι βωμοί διατηρούσαν αναμμένη τη φωτιά – για να μη πω ότι διατηρούσαν τη λαμπρότητά τους – και ότι το άγαλμα του Έκτορα ήταν στιλβωμένο, γύρισα κι είπα στον Πηγάσιο : «Τι ‘ναι αυτά; Κάνουν θυσίες οι Ιλιείς;» – προσπαθώντας με τρόπο να μάθω τι γνώμη είχε. Και κείνος : «Γιατί», είπε, «είναι παράδοξο να λατρεύουν έναν καλό συμπολίτη τους, με τον ίδιο τρόπο που εμείς λατρεύουμε τους μάρτυρές μας;» Βέβαια, η παρομοίωση δεν ήταν σωστή, το σκεπτικό της όμως – για την εποχή εκείνη – ήταν ευφυές. Τι έγινε ύστερα απ’ αυτό; «Ας βαδίσουμε μέχρι το ιερό της Ιλιάδος Αθηνάς», είπα. Και κείνος γεμάτος προθυμία με πήγε στο ναό και τον άνοιξε και – θαρρείς και μ’ έβαζε μάρτυρα – μου ‘δειξε με λεπτομέρειες όλα τα αγάλματα που διατηρούνταν άθικτα· και δεν έκανε τίποτα από τα όσα συνηθίζουν οι ασεβείς [σημ. 1], που σχεδιάζουν στο μέτωπο το σημείο (του σταυρού), ούτε βάλθηκε να σφυρίζει σιγανά όπως κάνουν εκείνοι· γιατί γι’ αυτούς το ανώτατο στάδιο της θεολογίας είναι αυτά τα δυο πράγματα : το να σφυρίζουν μπροστά στ’ αγάλματα των θεών και το να κάνουν το σταυρό τους πάνω στο μέτωπο.
Αυτά τα δυο πράγματα είχα υποσχεθεί να σου πω· αλλά μου ‘ρθε στο μυαλό κι ένα τρίτο που νομίζω δεν πρέπει να το αποσιωπήσω. Με ακολούθησε μέχρι το Αχίλλειον και μου έδειξε τον τάφο [σημ. 2] απείραχτο· κι εγώ είχα την πεποίθηση ότι αυτός ο ίδιος τον είχε χαλάσει. Όμως εκείνος πλησίασε τον τάφο με μεγάλο σεβασμό· το είδα με τα μάτια μου. Κι έχω ακούσει από τους τωρινούς εχθρούς του ότι προσευχόταν κρυφά και λάτρευε τον Ήλιο. Λοιπόν, δεν θα δεχόσουν την μαρτυρία μου, ακόμα κι αν ήμουνα ένας απλός ιδιώτης; Για το πώς διάκειται ο καθένας απέναντι στους θεούς, ποιοί θα μπορούσαν να είναι πιο αξιόπιστοι μάρτυρες από τους ίδιους τους θεούς; Εγώ πάλι, αν παραδεχόμουν ότι ο Πηγάσιος είναι ασεβής απέναντι στους θεούς, θα τον έκανα ιερέα [σημ. 3]; Κι αν, τα χρόνια εκείνα [σημ. 4], ντύθηκε με κείνα τα ράκη [σημ. 5] είτε γιατί επιθυμούσε το αξίωμα είτε για να σώσει τα ιερά των θεών – όπως πολλές φορές μου επανέλαβε – και προσποιήθηκε ασέβεια μόνο στα λόγια (γιατί ποτέ δεν τον είδαν να βλάπτει τα ιερά· εκτός από μερικούς λίθους, κι αυτό για να μπορέσει να σώσει τα υπόλοιπα), θα το κάνουμε ζήτημα; Και δεν ντρεπόμαστε να του κάνουμε τα όσα του ‘κανε ο Αφόβιος κι αυτά που οι χριστιανοί εύχονται να τον δουν να παθαίνει;
Αν δώσεις λίγη προσοχή σ’ αυτά που σου λέω, τότε θα εκτιμήσεις όχι μόνο τον Πηγάσιο αλλά και τους άλλους που έχουν περάσει με το μέρος μας [σημ. 6]· έτσι ώστε οι μεν δικοί μας να ανταποκρίνονται ευκολότερα όταν τους προτρέπουμε στο καλό, οι δε αντίπαλοι να χαίρονται λιγότερο. Αν ξαποστέλνουμε αυτούς που με τη θέλησή τους έρχονται με το μέρος μας, τότε κανείς δεν πρόκειται να ανταποκριθεί στην πρόσκλησή μας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
  1. οι ασεβείς : εννοεί τους χριστιανούς.
  2. …τον τάφο : του Αχιλλέα.
  3. …θα τον έκανα ιερέα : ο Ιουλιανός αργότερα, ως αυτοκράτορας πλεόν, προφανώς έκανε τον Πηγάσιο ιερέα της παλαιάς θρησκείας στην περιοχή.
  4. …τα χρόνια εκείνα : εννοεί την εποχή της επίσκεψής του στο Ίλιον, πριν γίνει αυτοκράτορας.
  5. τα ράκη : εννοεί την αμφίεση του επισκόπου.
  6. …με το μέρος μας : εννοεί όσους αρνήθηκαν ή δεν ασπάστηκαν ποτέ τον χριστιανισμό.

"Ουζερί Τσιτσάνης"

 
Το πλήρες soundtrack έρχεται για streaming στο Jumping Fish την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου.
jumpingfish.gr


Αποκλειστικό βίντεο: Θέμης Καραμουρατίδης & Μανούσος Μανουσάκης μιλούν για τη μουσική του "Ουζερί Τσιτσάνης"

27/11/15
Μαρία Δημητρίου
Σε μια από τις πιο σημαντικές συνεργασίες της χρονιάς, ο Θέμης Καραμουρατίδης (αρχιτέκτονας των επιτυχιών της Νατάσσας Μποφίλιου) και ο Μανούσος Μανουσάκης (η πιο αυτονόητη απάντηση στο #giatitv που δεν χρειάζεται συστάσεις) ενώνουν το καλλιτεχνικό τους όραμα για να αναπαραστήσουν την υπό γερμανική κατοχή Θεσσαλονίκη του 1942 και ένα μοιραίο έρωτα στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου "Ουζερί Τσιτσάνης", με τη μουσική του σπουδαίου συνθέτη να αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της αφήγησης.

Στο παρακάτω βίντεο, ο Θέμης Καραμουρατίδης, που υπογράφει ολόκληρο το soundtrack, και ο Μανούσος Μανουσάκης μιλούν αναλυτικά για τη μουσική της ταινίας, τις προκλήσεις και το παρασκήνιο της συνεργασίας τους. "Έχει ενδιαφέρον να ακούσει κανείς το πώς ένα τραγούδι γυρνάει στην αρχή του, μετά από τόσες διασκευές, επανεκτελέσεις και αλλαγές," αναφέρει ο γνωστός συνθέτης για τον καθαρισμό των κομματιών του Τσιτσάνη από το '42. Όσο για τον Μανούσο Μανουσάκη, η επιλογή του Καραμουρατίδη για το κρίσιμο αυτό έργο ήταν – πέρα από ένα "προξενιό της Feelgood"– φυσικό επακόλουθο της πορείας του στο χώρο. "Είχα ακούσει τη μουσική του, μου άρεσε. Είδα μέσα εκεί ένα στοιχείο λαϊκότητας, ένα στοιχείο αυθεντικότητας που εύκολα θα ήταν εκμεταλλεύσιμο για το είδος της ταινίας που θέλαμε να κάνουμε," λέει ο σκηνοθέτης.

Το ολοκληρωμένο soundtrack θα έχετε την ευκαιρία να το ακούσετε την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου αποκλειστικά στο Jumping Fish. Μέχρι τότε, δείτε τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Μανούσο Μανουσάκη να μιλούν γι'αυτό στο featurette που ακολουθεί:



Η ταινία "Ουζερί Τσιτσάνης" κυκλοφορεί στις 3 Δεκεμβρίου από την Feelgood και το soundtrack στις 7 Δεκεμβρίου από την Feelgood Records.

Διονυσιακά(Νόννος)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

 
Διονυσιακά Τα «Διονυσιακά» ή «Διονυσιακών βιβλία με΄» (με΄= 45) είναι ελληνικό επικό ποίημα του Νόννου του Πανοπολίτη. Αποτελείται από 21.419 στίχους σε 48 βιβλία. Περιγράφει την ζωή και τον θρίαμβο του θεού Διονύσου, και κυρίως την εκστρατεία του στην Εγγύς Ανατολή και στις Ινδίες. Οι σκηνές που…
maiandros-lykaon.gr

http://maiandros-lykaon.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CF%82/

Διονυσιακά(Νόννος)

Διονυσιακά


Τα «Διονυσιακά» ή «Διονυσιακών βιβλία με΄» (με΄= 45) είναι ελληνικό επικό ποίημα του Νόννου του Πανοπολίτη. Αποτελείται από 21.419 στίχους σε 48 βιβλία. Περιγράφει την ζωή και τον θρίαμβο του θεού Διονύσου, και κυρίως την εκστρατεία του στην Εγγύς Ανατολή και στις Ινδίες. Οι σκηνές που περιγράφονται εκτυλίσσονται σε όλα τα τότε γνωστά μέρη της Γης.

Ιστορική αναδρομή
Το κείμενο έχει σωθεί ολόκληρο σε ένα μόνο αντίγραφο, το Codex Laurentianus 32.16 που κατασκευάστηκε το 1280 περίπου και αγοράστηκε το 1423 από τον Ιταλό λόγιο και βιβλιοσυλλέκτη Φραγκίσκο Φίλελφο. Η πατρότητα του αρχικού κειμένου ήταν άγνωστη μέχρι τον 15ο και 16ο αιώνα, όταν ο Άντζελο Πολιτζιάνο το 1489 και ο Γκέρχαρντ Φάλκενμπουργκ το 1569 ταξινόμησαν το έπος στα έργα του Νόννου, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδινε ο Αγαθίας στις Ιστορίες, 4.23. Η πατρότητα διαβεβαιώθηκε τελικά το 1907, όταν διασταυρώθηκε και με τον Πάπυρο του Βερολίνου 10567. Το 1569 τυπώθηκε για πρώτη φορά στην Αμβέρσα με εκδότη τον Γκέρχαρντ Φάλκενμπουργκ, σε κείμενο ενός αντίγραφου που είχε χαρίσει ο Ιωάννης Σαμπόκι (János Zsámboky) στον Μητροπολίτη Μονεμβασίας Αρσένιο. Ένα άλλο χειρόγραφο καταγράφτηκε το 1444 από τον Κυριακό Αγκωνίτη στη βιβλιοθήκη του Αγίου Όρους, και το οποίο σήμερα έχει χαθεί.
Ραψωδία Η΄
Ο Φθόνος σπέρνει ζιζάνια στην Ήρα και Αθηνά, που ορκίζονται εκδίκηση για την μοιχεία του Δία. Η Αθηνά μεταμορφώνεται στην γριά μαμή του Κάδμου και εμφυτεύει στην Σεμέλη τον πόθο να δει τον Δία με όλη του την μεγαλοπρέπεια. Ο Δίας εκπληρώνοντας την επιθυμία της Σεμέλης εμφανίζεται με τους κεραυνούς του, με αποτέλεσμα η Σεμέλη να καεί ζωντανή. Το αγέννητο έμβρυο όμως θα σωθεί από τον θάνατο.
Ραψωδία Θ΄ Ο Δίας κρύβει το έμβρυο του Διονύσου στις σάρκες του για να τον επωάσει. Ο Διόνυσος μετά την γέννησή του θα οδηγηθεί από τον Ερμή στην Ιώ, αδελφή της Σεμέλης, και θα εκπαιδευτεί εκεί μαζί με την Μύστη. Από εκεί θα σταλεί στην Λυδία για να μεγαλώσει κοντά στην Ρέα, που θα γίνει μαμή του. Η Ήρα θα τιμωρήσει την Ιώ με παραφροσύνη, η οποία έκτοτε θα περιπλανάται στα δάση του Παρνασσού μέχρι να γιατρευτεί από τον Απόλλωνα.
Ραψωδία Ι΄ Η φοβερή εκδίκηση της Ήρας συνεχίζεται. Η Ινώ και τα παιδιά της, Λέαρχος και Μελικέρτης θα πέσουν θύμα του πατέρα τους, Αθάμα, ο οποίος μέσα στην παραφροσύνη τους θα τους σκοτώσει όλους. Στο μεταξύ ο Διόνυσος μεγαλώνει σε ειδυλλιακό βουκολικό περιβάλλον. Θα ερωτευθεί τον συνομήλικο σύντροφό του, τον Άμπελο.
Ραψωδία ΙΑ΄ Ο Άμπελος θα στολίσει έναν ταύρο και στην προσπάθειά του να τον ιππεύσει θα πέσει και θα τραυματιστεί θανάσιμα. Ο Διόνυσος θρηνεί τον χαμό του αγαπημένου του φίλου. Ο Έρωτας μεταμορφώνεται σε Σάτυρο και για να διασκεδάσει τον Διόνυσο του διηγείται την ιστορία του Κάλαμου και του Κάρπου. Οι Ώρες και οι τέσσερις Εποχές κάνουν επίσκεψη στον Ήλιο.
Ραψωδία ΙΒ΄
Ο θεός Ήλιος. Αργυρό νόμισμα της Ρόδου Στο παλάτι του Ήλιου οι Ώρες μελετάν τα άστρα για να εξακριβώσουν το πεπρωμένο του σταφυλιού, και αποφασίζουν ότι θα είναι αφιερωμένο στον Διόνυσο. Μεταμορφώνουν τον νεκρό Άμπελο σε σταφύλι και επινοούν την παραγωγή του οίνου. Ο χορός των Σατύρων πίνει και μεθάει.
Ραψωδία ΙΓ΄ Ο Δίας διατάζει τον Διόνυσο να κάνει εκστρατεία κατά των Ινδών για να συμπεριληφθεί στον Όλυμπο. Η Ρέα στέλνει τον Κορύβαντα Πυρρίχιο να επιστρατεύσει πολεμιστές. Ακολουθεί αναλυτική αναφορά των λαών, με την πατρίδα τους και τον αρχηγό τους.
Ραψωδία ΙΔ΄ Η Ρέα επιστρατεύει και θεούς για να πολεμήσουν στο πλευρό του Διονύσου. Η Ήρα όμως θα πάει με το μέρος των Ινδών. Ακολουθεί αναλυτική αναφορά των στρατευμάτων και των οπλισμών τους. Στην όχθη του ποταμού Αστακού γίνεται μάχη, κατά την οποία ο Διόνυσος μετατρέπει τα ύδατα του ποταμού σε κρασί, μεθώντας και εξουδετερώνοντας με αυτό τον τρόπο τους αντιπάλους του.
Ραψωδία ΙΕ΄ Οι μεθυσμένοι εχθροί κάνουν ένα σωρό παράλογα καμώματα και τελικά πέφτουν εξουθενωμένοι για ύπνο. Ο Διόνυσος διατάζει τότε να τους δέσουν όλους χειροπόδαρα. Στα άγρια δάση κοντά εκεί στον ποταμό Αστακό διαδραματίζεται και ένας άλλος αξιοπερίεργος μύθος. Είναι αυτός που μας μιλάει για τον Ύμνο που ερωτεύτηκε μια σκληρόκαρδη κόρη παρθένα κυνηγό, την Νίκαια. Η Νίκαια δεν ανταπέδιδε τον έρωτα του Ύμνου, και γιαυτό εκείνος της ζήτησε να τον σκοτώσει για να τον λυτρώσει από τον καημό που έκαιγε στην καρδιά του. Η Νίκαια τον σκότωσε με ένα βέλος. Ο Έρωτας για να την τιμωρήσει βάζει τον Διόνυσο να την υποτάξει.
Ραψωδία ΙΣΤ΄ Ο Διόνυσος δέχεται το βέλος του Έρωτα όταν παρακολουθεί την Νίκαια που κολυμπάει. Την ακολουθεί ερωτευμένος, και πάλι με την βοήθεια της επιρροής του κρασιού την κάνει δική του. Η Νίκαια όταν αντιλήφθηκε ότι έγινε πάει να αυτοκτονήσει.
Ραψωδία ΙΖ΄
Ο Διόνυσος δείχνει στον Βρόνγο την καλλιέργεια του σταφυλιού. Ο Ορόντης θα κάνει εκστρατεία εναντίον του Διονύσου, αλλά ο θεός θα νικήσει με την βοήθεια του θυρσού του.
Ραψωδία ΙΗ΄ Ο βασιλιάς των Ασσυρίων Στάφυλος φιλοξενεί στο παλάτι του τον Διόνυσο. Σύζυγος του Στάφυλου είναι η Μέθη, γιός του ο Βότρυς. Ο θεός θα τους κεράσει όλους κρασί και θα τους μεθύσει. Ο Στάφυλος διηγείται την μονομαχία του Δία κατά της Κάμπης.
Ραψωδία ΙΘ΄ Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Στάφυλου, η Μέθη και ο Βότρυς ασπάζονται την θρησκεία του Διονύσου. Διοργανώνουν επίσημη νεκρώσιμη γιορτή με διαγωνισμό τραγουδιού, μουσικής, χορού και θεάτρου. Νικητής αναδείχνεται ο Οίαγρος, πατέρας του Ορφέα, ενώ δεύτερος έρχεται ο Αθηναίος Ερεχθέας. Ο Σιληνός χάνει τα βήματα στον χορό και μεταμορφώνεται σε ποταμό.
Ραψωδία Κ΄
Ενώ οι γιορτές συνεχίζουν, ο Διόνυσος βλέπει στον ύπνο του ότι πρέπει να συνεχίσει την εκστρατεία του. Ο Βάκχος συνοδευόμενος από την Μέθη και τον Βότρυ φτάνει στην Αραβία, όπου βασιλεύει ο Λυκούργος, γιος του Άρη. Η Ήρα, από την αιώνια ζήλια της εναντίον του Διονύσου θα δωρίσει στον Λυκούργο ένα μαζικό τσεκούρι που θα τον κάνει ανίκητο στη μάχη, ενώ η Ίριδα μεταμορφωμένη σε Ερμή θα συμβουλέψει τον Διόνυσο να μην εμφανιστεί με την πολεμική του στολή, αλλά βάζοντας τα γιορτινά του και με την βακχική του συνοδεία να πάει στον Λυκούργο και να τον δωρίσει κρασί. Στην μάχη που θα ακολουθήσει, οι Βάκχοι θα καταφύγουν στα γύρω βουνά, ενώ ο Διόνυσος θα ζητήσει καταφύγιο στον Νηρέα και την Τηθύα στην θάλασσα.
Ραψωδία ΚΑ΄[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Ο Λυκούργος κυνηγάει την βακχική συνοδεία του Διονύσου. Η Αμβροσία μεταμορφώνεται σε τσαμπί σταφυλιού που συσπειρώνει το κοτσάνι της γύρω από τον Λυκούργο ακινητοποιώντας τον. Ο κακόμοιρος Λυκούργος παρόλο που γίνεται έρμαιο των Βάκχων, οι οποίοι τον μαστιγώνουν, αρνείται να παραδοθεί. Για καλή του τύχη έρχεται η Ήρα και τον ελευθερώνει, επεμβαίνει όμως ο Δίας και τον τιμωρεί με την απώλεια της όρασης.
Πηγές

[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Nina Aringer: Nonnos von Panopolis. Quellen und Vorbilder der Pentheusgesänge der Dionysiaka. (Diss.) Wien 2002.
  • Wolfgang Fauth: Eidos poikilon: zur Thematik der Metamorphose und zum Prinzip der Wandlung aus dem Gegensatz in der Dionysiaka des Nonnos von Panopolis. Hypomnemata Bd. 66. Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen 1981. ISBN 3-525-25162-9
  • Barbara Abel-Wilmanns: Der Erzählaufbau der Dionysiaka des Nonnos von Panopolis. Dissertation Univ. Bochum, Abt. f. Philologie. Europäische Hochschulschriften Reihe 15: Klassische Sprachen und Literatur Bd. 11. Lang, Frankfurt + Bern 1977. ISBN 3-261-02395-3
  • Maria Blumentritt / Walter Peek (Hrsg.): Lexikon zu den Dionysiaka des Nonnos. Herausgegeben von den Mitarbeitern der Abteilung Klassische Philogie der Sektion Orient- und Altertumswissenschaften an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg. Olms, Hildesheim 1975.
  • Joachim-Friedrich Schulze: Untersuchungen zu den erotischen Erzählungen in den Dionysiaka des Nonnos von Panopolis. Habilitationsschrift 28. Jan. 1970. Philosophische Fakultät der Universität Halle.
  • Werner Peek: Kritische und erklärende Beiträge zu den Dionysiaka des Nonnos. Abhandlungen der Deutschen Akademie der Wissenschaften, Klasse für Sprachen, Literatur und Kunst 1969,1. Akademie-Verlag, Berlin 1969.
  • Martin String: Untersuchungen zum Stil der Dionysiaka des Nonnos von Panopolis. Phil. Fakultät der Universität Hamburg vom 4. Feb. 1966.
  • Joachim-Friedrich Schulze: Die Erzählung von Hymnos und Nikaia in Nonnos” Dionysiaka Buch 15, 169-422. Phil. Fakultät der Universität Halle vom 29. April 1961.
  • Viktor Stegemann: Astrologie und Universalgeschichte. Studien und Interpretationen zu den Dionysiaka des Nonnos von Panopolis. Studien zur Geschichte des antiken Weltbildes und der griechischen Wissenschaft Bd. 9. Teubner, Leipzig 1930.
  • Reinhold Köhler: Über die Dionysiaka des Nonnus von Panopolis. Pfeffer, Halle 1853
  • Sergej Semenovič Uvarov: Nonnos von Panopolis der Dichter. Ein Beytrag zur Geschichte der griechischen Poesie. Pluchart, St. Petersburg 1842

«Αρχαίοι σύμμαχοι»

Οι Αρχαίοι Έλληνες τραγικοί «βοηθούν» τους αμερικανούς στρατιώτες

 
evripidis 

Με τίτλο «Αρχαίοι σύμμαχοι» και υπότιτλο «Το Πεντάγωνο ζητεί τις συμβουλές του Σοφοκλή» η Ελβετική εφημερίδα «Νeue Ζurcher Ζeitung» δημοσιεύει σήμερα εκτενές άρθρο της Andrea Kohler για την πρωτοβουλία του αμερικανικού Πενταγώνου να χρησιμοποιήσει τους αρχαίους Έλληνες τραγικούς για να βοηθήσει τους του που επιστρέφουν από τους πολέμους στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ, με συμπτώματα που ήταν γνωστά στους αρχαίους Έλληνες.
Το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας χορήγησε 3,7 εκατ. δολάρια στο θεατρικό όμιλο της Νέας Υόρκης «Θέατρο του Πολέμου» για την ανάγνωση σε ακροατήριο βετεράνων και των οικογενειών τους, των τραγωδιών του Σοφοκλή «Αίας» και «Φιλοκτήτης«. Οι αναγνώσεις αυτές, που γίνονται σε στρατιωτικές βάσεις σε όλη την , αποσκοπούν να βοηθήσουν τους στρατιώτες και τις οικογένειές τους να ξεπεράσουν τις «αγχώδεις μετατραυματικές δυσλειτουργίες», που συνοδεύουν βετεράνους που επιστρέφουν στην από τους πολέμους στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν.
Όπως ο Οδυσσέας, που επιστρέφει μετά από πολυετείς περιπλανήσεις σε μια πατρίδα που του φαίνεται ξένη, ο Αχιλλέας, ο Φιλοκτήτης και ο Αίας που επιδίδονται σε πράξεις βίας επηρεασμένοι από τα τραύματα του πολέμου, έτσι και οι σύγχρονοι Αμερικανοί βετεράνοι επιστρέφουν στη χώρα τους με προβλήματα προσαρμογής καταδιωκόμενοι από πανικό, εφιάλτες, παραισθήσεις και απελπισία, αισθανόμενοι πολλές φορές ξένοι στον ίδιο τον τόπο τους.
Η ανάγνωση των τραγωδιών δεν θεωρείται ψυχοθεραπεία, αλλά φαίνεται να φέρνει μια «κάθαρση», αφού στο Σαν Ντιέγκο και στη βετεράνοι του πολέμου μετά την ανάγνωση των τραγωδιών μίλησαν ανοιχτά για τη δική τους ψυχική οδύνη θέτοντας τη δική τους εμπειρία σε ένα γενικότερο ιστορικό πλαίσιο. Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του Αχιλλέα, ο οποίος αποφασίζει να μείνει στην ιστορία ως ήρωας επιλέγοντας το θάνατο από την ασφαλή επιστροφή στην πατρίδα του, το κλέος από το νόστο, φαίνεται ότι από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα είναι ευκολότερο να τιμήσει κανείς νεκρούς στρατιώτες παρά αυτούς που επιστρέφουν στον τόπο τους από έναν πόλεμο, καταλήγει το άρθρο.

Κυψελωτή πλέξη

Πέντε περιοχές της Ελλάδας

 
Πέντε ελληνικές περιοχές ανακηρύχθηκαν "Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO" σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα του οργανισμού, το οποίο εγκρίθηκε στο Παρίσι,…
thesecretrealtruth.blogspot.com|Από The Secret Real Truth

http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2015/11/unesco_27.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Πέντε περιοχές της Ελλάδας ανακηρύχθηκαν Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO

http://enlefko.fm/sites/default/files/5_081288300137528120729.jpgΠέντε ελληνικές περιοχές ανακηρύχθηκαν "Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO" σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα του οργανισμού, το οποίο εγκρίθηκε στο Παρίσι, στην επέτειο των 70 χρόνων από την ίδρυση της UNESCO. Η Γενική Διάσκεψη της UNESCO αποδέχθηκε ομόφωνα τη δημιουργία του νέου προγράμματος του οργανισμού για τις Γεωεπιστήμες και τα Γεωπάρκα, (International Geoscience and Geoparks Program) σύμφωνα με το οποίο καθιερώνεται η αναγνώριση περιοχών με τον τίτλο «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO».
Το νέο πρόγραμμα καθιερώνει την αναγνώριση περιοχών που διαθέτουν περιοχές με ιδιαίτερη γεωλογική κληρονομιά που απολαμβάνει διεθνή αναγνώριση. Σε αυτό εντάσσονται όλες οι περιοχές που ανήκουν σήμερα στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων, που αντιστοιχούν σε 120 γεωπάρκα από 33 χώρες.
Οι πέντε περιοχές της Ελλάδας που χαρακτηρίζονται πια «Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO», και είναι οι εξής:
-Η Νήσος Λέσβος
-Η περιοχή του Εθνικού δρυμού Βίκου - Αώου
-Το Εθνικό Πάρκο Χελμού – Βουραϊκού
-Η περιοχή του Ψηλορείτη
-Η περιοχή Σητείας

enlefko.fm

Λαχανοντολμάδες με αυγολέμονο


Λαχανοντολμάδες με αυγολέμονο
lovecook.gr|Από Συνταγές Μαγειρικής

http://www.lovecook.gr/syntages/laxanika/428-laxanontolmades-me-avgolemono

Λαχανοντολμάδες με αυγολέμονο



Λαχανοντολμάδες με αυγολέμονο

Υλικά
- 1 λάχανο μέτριο
- 600 γρ. κιμά μοσχαρίσιο
- 1 φλ. ρύζι
- 2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
- 3 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
- 1 φλ. λάδι
- Αλάτι και πιπέρι
Για το αυγολέμονο
- Χυμό από 1 λεμόνι
- 2 αυγά
Εκτέλεση
Αφαιρούμε  τη ρίζα από το λάχανο και επίσης τα σπασμένα εξωτερικά φύλλα του. Ακολούθως, το βάζουμε σε ζεστό νερό να ζεματιστεί για 10 λεπτά και το στραγγίζουμε.
Ξεχωρίζουμε τα μικρά φύλλα και κόβουμε τα μεγάλα στα δύο. Ρίχνουμε σε ένα μπολ και αναμειγνύουμε τον κιμά , το ρύζι, τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια, το μαϊντανό, το μισό λάδι, αλατοπίπερο και ½ φλιτζάνι νερό σε χλιαρή θερμοκρασία. 
Εν συνεχεία, βάζουμε πάνω σε κάθε λαχανόφυλλο μια κουταλιά σούπας από τη γέμιση και τυλίγουμε σε ντολμάδες. Κάνουμε την ίδια ακριβώς διαδικασία έως ότου τελειώσουν τα υλικά.
Βάζουμε τώρα στον πάτο μιας κατσαρόλας λίγα από τα ζεματισμένα μικρά φύλλα και από πάνω αραδιάζουμε σε στρώσεις τους ντολμάδες. Αφού τους βάλουμε όλους, προσθέτουμε 1 φλιτζάνι ζεστό νερό, το υπόλοιπο λάδι και λίγο ακόμα αλατοπίπερο.
Σκεπάζουμε από πάνω με ένα βαρύ πιάτο για να μην ανοίξουν κατά το μαγείρεμα οι ντολμάδες μας και βράζουμε σε χαμηλή φωτιά για περίπου 1 ώρα, ενώ, αν χρειαστεί, συμπληρώνουμε νερό. 
Στο μεταξύ, χτυπάμε τα αυγά, το λεμόνι και λίγο ζωμό από το φαγητό, ώστε να φτιάξουμε το αυγολέμονο. Με αυτό περιχύνουμε τους λαχανοντολμάδες μας και ανακινούμε την κατσαρόλα για να πάει παντού.
Μετά από τη 1 ώρα μαγειρέματος, σβήνουμε τη φωτιά και αφήνουμε την κατσαρόλα να για λίγη ώρα στη σβηστή εστία, ώστε να δέσει η σάλτσα.
Καλή σας όρεξη!

Πηγή: http://www.lovecook.gr

Οι πρώτες δύο ημέρες

Βερόνα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Montaggi video.
 
Montaggi video
Verona...In tutta la sua bellezza. Città romantica da amare..in un video da condividere..(click HD) (nota: riprese aeree effettuate prima del 30\04\14)
Verona... Σε όλη την ομορφιά της. Ρομαντική πόλη από αγάπη.. Σε βίντεο να μοιραστώ..( Click hd) (σημείωση: πλάνα, που πραγματοποιήθηκαν πριν από την 30\04\14)

...με ένα κρεμμύδι γύρω από το λαιμό του...

Δημοφιλείς αναρτήσεις