Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Άγιος Γεώργιος ο Κρητικός

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ο νεομάρτυρας Αγιος Γεώργιος ο Κρητικός καταγόταν από το χωριό Αλικιανός της Κυδωνίας και γεννήθηκε στις 24 Μαΐου 1846. Ο άγιος, κατά την επανάσταση της Κρήτης το 1866, συνελήφθη μαζί με άλλους πολεμιστές από τους Τούρκους, οι…
ekriti.gr

Γιορτάζει ο Άγιος Γεώργιος ο Κρητικός (φωτογραφίες)

Αγιος Γεώργιος
Ο νεομάρτυρας Αγιος Γεώργιος ο Κρητικός καταγόταν από το χωριό Αλικιανός της Κυδωνίας και γεννήθηκε στις 24 Μαΐου 1846. Ο άγιος, κατά την επανάσταση της Κρήτης το 1866, συνελήφθη μαζί με άλλους πολεμιστές από τους Τούρκους, οι οποίοι προσπάθησαν να τον αναγκάσουν να αλλαξοπιστήσει. Ομως ο άγιος αρνήθηκε να προδώσει την πίστη του με αντάλλαγμα να σώσει τη ζωή του. Βασανίστηκε σκληρά και θανατώθηκε με αποκεφαλισμό το 1867. Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του στις 7 Φεβρουαρίου.
Αγιος Γεώργιος
Αγιος Γεώργιος
Ο Αλικιανός βρίσκεται 9 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της πόλης των Χανίων και υπάρχουν δείγματα της εποχής της Βενετοκρατίας καθώς και σημαντικές βυζαντινές εκκλησίες.
Αντώνης Γενναράκης

Ο Καϊξής

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Έλληνες στην Κωνσταντινούπολη.
 
Απολαύστε Εκτέλεση στην Κωνσταντινούπολη | Gel Gel Kayıkçı - Ο Καϊξής (Hüsnü Şenlendirici ve Trio Chios)
✓ Περισσότερα Θέματα » http://constantinoupoli.com/

"..θάρρος έχουν όσοι έχουν καλές σχέσεις με τους θεούς."

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
mythiki-anazitisi.blogspot.com|Από Μαχάτμα

Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

Αριστοτέλης: "..θάρρος έχουν όσοι έχουν καλές σχέσεις με τους θεούς."


"Αφού έγινε φανερό τι είναι ο φόβος, (περισσότερα εδώ: http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2016/01/blog-post_18.html ποια είναι τα πράγματα που τον προκαλούν και ποια είναι η γενικότερη κατάσταση του κάθε επιμέρους ατόμου που αισθάνεται φόβο, γίνεται τώρα, από όλα αυτά, φανερό τι είναι, επίσης, το θάρρος, τι λογής πράγματα αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με θάρρος και ακόμη ποια είναι η γενικότερη κατάστασή τους όταν έχουν θάρρος· ..

γιατί και το θάρρος είναι το αντίθετο του φόβου, και αυτό που προκαλεί θάρρος είναι το αντίθετο αυτού που προκαλεί φόβο. Λογική συνέπεια: η ελπίδα για τα πράγματα που μπορεί να μας σώσουν συνοδεύεται από την ιδέα ότι αυτά βρίσκονται πολύ κοντά μας και ότι τα πράγματα που προκαλούν φόβο ή δεν υπάρχουν ή βρίσκονται μακριά μας.  
Θάρρος μας δίνουν και τα φοβερά πράγματα, αν βρίσκονται μακριά μας και τα σωτήρια, αν είναι κοντά μας. Επίσης αν υπάρχουν τρόποι θεραπείας και διάφορες βοήθειες ― πολλές ή μεγάλες ή και τα δύο μαζί. Επίσης αν δεν έχουμε υποστεί ούτε έχουμε κάνει αδικία. Επίσης αν δεν έχουμε καθόλου ανταγωνιστές, ή αν έχουμε ανταγωνιστές, δίχως όμως καμιά δύναμη, ή αν οι ανταγωνιστές μας έχουν δύναμη, είναι όμως φίλοι μας, είτε γιατί μας έχουν ευεργετήσει είτε γιατί τους έχουμε ευεργετήσει, ή αν αυτοί που έχουν το ίδιο με εμάς συμφέρον είναι πιο πολλοί ή πιο δυνατοί ή και τα δύο μαζί. 
 

 
 Θάρρος έχουν οι άνθρωποι που βρίσκονται στην ακόλουθη, γενικά, κατάσταση: 
Αν πιστεύουν ότι πέτυχαν πολλά και δεν έπαθαν τίποτε, ή αν βρέθηκαν πολλές φορές μπροστά στον κίνδυνο και όμως τον ξέφυγαν· γιατί οι άνθρωποι γίνονται άφοβοι με δύο τρόπους: είτε γιατί δεν έχουν ποτέ δοκιμάσει κίνδυνο είτε γιατί έχουν την αναγκαία βοήθεια, (30) ακριβώς όπως στους κινδύνους της θάλασσας αντιμετωπίζουν με θάρρος την έκβαση των πραγμάτων από τη μια όσοι ποτέ ως τότε δεν είχαν ζήσει μια μεγάλη φουρτούνα και από την άλλη όσοι, λόγω πείρας, κατέχουν τρόπους αντιμετώπισής της. 
Επίσης αν πρόκειται για πράγμα που δεν προκαλεί φόβο ούτε στους ομοίους τους ούτε στους κατωτέρους τους ούτε σ' αυτούς από τους οποίους θεωρούν πως είναι ανώτεροι (θεωρούν πως είναι ανώτεροι από αυτούς που οι ίδιοι τούς έχουν νικήσει ― ή αυτούς τους ίδιους ή τους ανωτέρους τους ή τους ομοίους τους). 
Επίσης αν πιστεύουν ότι έχουν πιο πολλά και πιο μεγάλα πλεονεκτήματα: η υπεροχή που τα πλεονεκτήματα αυτά τους προσφέρουν τους κάνει να προκαλούν τον φόβο·  αυτά είναι η αφθονία του χρήματος, η σωματική δύναμη, η δύναμη των φίλων, η ισχύς της χώρας και η υπεροχή της πολεμικής προπαρασκευής (στο σύνολό της ή στα βασικότερα μέρη της). 
Επίσης όσοι δεν έχουν αδικήσει κανέναν, ή όχι πολλούς, ή όχι αυτούς τους οποίους φοβούνται.  Γενικά, θάρρος έχουν όσοι έχουν καλές σχέσεις με τους θεούς, από κάθε βέβαια άποψη, ιδίως όμως σε ό,τι αφορά στους οιωνούς και τους χρησμούς: η οργή είναι κάτι που δίνει θάρρος· το να μην κάνει λοιπόν κανείς αδικίες, να υφίσταται όμως αδικίες είναι κάτι που προκαλεί οργή, και το θείον θεωρείται ότι βοηθάει τους αδικούμενους. Έχουν επίσης θάρρος όσοι πιστεύουν ότι σε ό,τι επιχειρήσουν δεν υπάρχει πιθανότητα να αποτύχουν, ή ότι σίγουρα δεν θα αποτύχουν, ή ότι θα πετύχουν.
Είπαμε ό,τι είχαμε να πούμε για τα πράγματα που προκαλούν φόβο και γι' αυτά που προκαλούν θάρρος."

(ΑΡΙΣΤ Ρητ 1380b35–1383b10: Λόγος περὶ παθῶν) Φόβος και θάρρος Μτφρ. Δ. Λυπουρλής. 2002. Αριστοτέλης. Ρητορική Βιβλίο Πρώτο. Εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια. Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
 

Ένας γάτος νοσοκόμος

 
Ο Rademenes είναι μία μικρή μαύρη γάτα που κατάφερε να ξεφύγει από την κόλαση. Ήταν βαριά άρρωστος από λοίμωξη αναπνευστικού και ο ιδιοκτήτης του…
istoriesadespoton.gr
Ο Rademenes είναι μία μικρή μαύρη γάτα που κατάφερε να ξεφύγει από την κόλαση. Ήταν βαριά άρρωστος από λοίμωξη αναπνευστικού και ο ιδιοκτήτης του τον παρέδωσε στο καταφύγιο Bydgoszcz στην Πολωνία για να του κάνουν ευθανασία. Ανέλπιστα όμως η υγεία του άρχισε να παρουσιάζει βελτίωση και ο Rademenes κατάφερε να νικήσει την ασθένεια κερδίζοντας ξανά τη ζωή του.


Ο Rademenes διαθέτοντας συναισθηματική νοημοσύνη, που θα ζήλευαν και οι άνθρωποι, αισθάνθηκε ευγνώμων στο δώρο ζωής που του χαρίστηκε κι άρχισε να το ανταποδίδει στο δεκαπλάσιο μ’ ένα ιδιαίτερα συγκινητικό τρόπο. Ο γατούλης προσφέρει καθημερινά αγάπη και ανακούφιση στ’ άρρωστα και τραυματισμένα ζώα που εισάγονται για περίθαλψη στο καταφύγιο.


Κουλουριάζεται δίπλα τους, τους γλύφει και τους απαλύνει τον πόνο δίνοντας τους κουράγιο να βγουν νικητές από τη δοκιμασία. Οι υπεύθυνοι του καταφυγίου δηλώνουν ότι ο Rademenes είναι ένας νοσοκόμος πλήρους απασχόλησης και οι τετράποδοι ασθενείς είναι τυχεροί που τον έχουν κοντά τους στις δύσκολες στιγμές της νοσηλείας τους.


Ο Rademenes δίνει μαθήματα αλληλεγγύης και αποδεικνύει ότι η ευαισθησία και η συμπόνια είναι χαρίσματα που κουβαλάνε μέσα τους τα ζώα ως συναισθανόμενα όντα.
Επιμέλεια κειμένου: Δέσποινα Αλατζά
 

στα Δαρδανέλια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ελλήνων Ιστορία.
 
Ελλήνων Ιστορία
Σαν σήμερα 24 Ιανουαρίου 1913
Πραγματοποιείται η πρώτη παγκοσμίως πολεμική αποστολή ναυτικής συνεργασίας, στα Δαρδανέλια. Ο υπολοχαγός Μιχαήλ Μουτούσης και ο σημαιοφόρος Αριστείδης Μωραϊτίνης πετούν με υδροπλάνο και καταρτίζουν σχεδιάγραμμα των θέσεων του τουρκικού στόλου στον Ναύσταθμο Ναγαρά, εναντίον του οποίου ρίχνουν τέσσερις βόμβες.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ :
Μετά τη ναυμαχία της Λήμνου, όπου ο Τουρκικός στόλος κατατροπωθείς απεσύρθη στο ναύσταθμο του Ναγαρά, μέσα στη Προποντίδα, ο ναύαρχος Κουντουριώτης ήθελε να μάθει λεπτομέρειες για την έκταση των ζημιών. Για το σκοπό αυτό αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το υδροπλάνο. Στις 24 Ιανουαρίου, μια ηλιόλουστη και καταγάλανη ημέρα από αυτές που μας χαρίζουν οι αλκυονίδες, το υδροπλάνο με πιλότο τον Υπολοχαγό Μιχαήλ Μουτούση και παρατηρητή το Σημαιοφόρo Αλέξανδρο Μωραϊτίνη αποθαλασσουται από το Μούδρο, κατευθυνόμενο προς τον Ελλησποντο. Σε ύψος 1300 μέτρων υπερίπταται της χερσονήσου της Καλλιπόλεως εντοπίζοντας εντός της Προποντίδος, στο ναύσταθμο του ΝΑΓΑΡΑ , τον Τουρκικό στόλο. Ο Μωραϊτίνης αναγνωρίζει τα θωρηκτά Χαρειδήν Βαρβαρόσας και Τουργουτ Ρεις, τρία τορπιλοβόλα και επτά αντιτορπιλικά από τα οποία το ένα είχε εξωκείλει.

Οι Τούρκοι από τα πλοία έντρομοι έτρεχαν στα καταστρώματα βλέποντας το αλλόκοτο πτηνό να ρίχνει εναντίων τους βομβίδες, αλλά μετά από λίγο άρχισαν να βάλουν εναντίον του και από τα πλοία και από τα φρούρια της ξηράς, ευτυχώς ανεπιτυχώς. Μετά τη κατόπτευση του στόλου κατά την οποία έριξε τέσσερις βομβίδες εκ των οποίων τη μία επι μεταγωγικού που φονεύθηκαν 20 άτομα, το υδροπλάνο στρέφει με πορεία προς τη Λήμνο. Πλησίον όμως της Ίμβρου, λόγω βλάβης του κινητήρος, αναγκάζεται να προσθαλασσωθεί. Το αντιτορπιλικό «Βέλος», που είχε διατεθεί για να παρακολουθεί το υδροπλάνο, αφού παρέλαβε τους αεροπόρους, το ρυμούλκησε μέχρι το Μούδρο όπου έφθασε στις 15:30. Η πτήση αυτή καταγράφεται ως η πρώτη παγκοσμίως αεροπορική επιχείρηση ναυτικής συνεργασίας.
https://www.facebook.com/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%C…/…

μια εξαιρετικής σημασίας παρέμβαση

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Χαρης Σκοπελιτης.·
Δυστυχως, αλλοι κανουν αυτα που εμεις επρεπε να κανουμε !
 
Με μια εξαιρετικής σημασίας παρέμβαση για τα δρώμενα εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας,ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος,κάλεσε τον…
triklopodia.gr
 
Με μια εξαιρετικής σημασίας παρέμβαση για τα δρώμενα εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας,ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος,κάλεσε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο,να μήν γίνει η επερχόμενη σύνοδος των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Σαμπεζύ της Ελβετίας,αλλά στο Άγιον Όρος και αυτο γιατί,«Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί ότι το Άγιον Όρος έχει μια πολύ σημαντική ουσιαστική αλλά και συμβολική σημασία για ολόκληρο τον ορθόδοξο κόσμο..»
Αυτό το οποίο πρώτα εμείς οι Έλληνες θα έπρεπε να προτείνουμε το προτείνουν οι Ρώσοι.
Ο συμβολισμός ξεκάθαρος και χωρίς παρερμηνείες.Το Άγιον Όρος ανά τους αιώνες ήταν ο θεματοφύλακας της Ορθοδοξίας.
Κάτω απο την σκέπη της Υπεραγίας Θεοτόκου,η Οποία σκεπάζει και συντηρεί το Όρος εδώ και χιλιάδες χρόνια και με την παρουσία εκατοντάδων μοναχών να παρακολουθούν τα τεκταινόμενα της συνόδου δεν θα είναι εύκολο να γίνουν παραχωρήσεις εις τα της πίστεως.
Άλλο πράγμα σύνοδος στην σφηκοφωλιά του οικουμενισμού την Ελβετία και άλλο στην Μήτρα της Ορθοδοξίας.
Όσο για απάντηση απο τους Φαναριώτες στην επιστολή του Ρώσου Πτριάρχη,ούτε λόγος.Μάλλον θα περιμένει και θα περιμένει για πολύ..
dioptra-news
 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
apollonios.pblogs.gr|Από phaistos networks s.a.

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΒΡΑΙΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΙΗΣΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ!!ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΣΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΑΣ ΑΣΗΜΟΥ ΕΒΡΑΙΟΥ ΜΑΡΑΓΚΟΥ??
 
 
 
 Η θεωρία ότι ο Ιησούς Χριστός είχε παντρευτεί την Μαρία τη Μαγδαληνή και είχε παιδιά μαζί της δεν είναι καινούργια. Κατά καιρούς διάφοροι επιστήμονες έχουν υποστηρίξει την συγκεκριμένη θεωρία βασιζόμενοι στο λεγόμενο «χαμένο ευαγγέλιο», προκαλώντας τη «μήνιν» της Εκκλησίας.
Ωστόσο η θεωρία επαναφέρθηκε και πάλι στο προσκήνιο από δύο επιστήμονες οι οποίοι όπως μεταδίδει η Independent, επικαλούμενη τους Sunday Times, μετέφρασαν το «χαμένο Ευαγγέλιο» το οποίο βρισκόταν στην Βρετανική Βιβλιοθήκη.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το «χαμένο Ευαγγέλιο» φέρεται να επιβεβαιώνει αυτούς τους ισχυρισμούς. Ο καθηγητής Μπάρι Γουίλσον και ο συγγραφέας Σίμχα Γιακόμποβιτς χρειάστηκαν μήνες ολόκληρους για να μεταφράσουν το κείμενο. Όπως μάλιστα ισχυρίζονται, ο Ιησούς όχι μόνο είχε παιδιά με την Μαρία τη Μαγδαληνή αλλά και η Παρθένος Μαρία δεν ήταν η μητέρα αλλά η σύζυγός του.

Το δημοσίευμα αναφέρει επίσης ότι το «χαμένο Ευαγγέλιο» δεν είναι το πρώτο κείμενο που αναφέρει ότι ο Χριστός είχε παιδιά με τη Μαρία τη Μαγδαληνή και αναφέρει τις περιπτώσεις των Νίκου Καζαντζάκη και Dan Brown.
Για τον Νίκο Καζαντζάκη γίνεται αναφορά στο βιβλίο του «Ο τελευταίος πειρασμός», ενώ για τον Dan Brown το βιβλίο του ο «Κώδικας Ντα Βίντσι». Σύμφωνα με το δημοσίευμα τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπάρξει σχετική συνέντευξή τύπου όπου θα δοθούν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες από το «χαμένο Ευαγγέλιο».
 

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Μαρία Τουφεξή.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!ΣΟΒΑΡΟ!!!ΕΙΔΗΣΗ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΛΑΥΡΑ!!!!ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!!ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ!!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!! 
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ «ΚΑΛΗ» ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗΝ ΚΟΙΤΙΔΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΔΗΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΛΑΟ

ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡAMMATEIΣ & ΦΑΡΙΣAIOI, ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΨΕΥΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ!
ΑΝ ΤΟΛΜΗΣΗ ΚΑΝΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ Ή ΜΟΝΑΧΟΣ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ· ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΑΙΡΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΜΠΟΥΛΤΟΖΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΟΥΝ!!! ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΤΕ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ;;; (ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ!)

(O πατριάρχης Kωσταντινοπόλεως Bαρθολομαίος, είπε·
«Mέχρι πότε θα κρατάνε τα μίσει γιατί να μην υποδεχόμεθα τον πάπα όπως υποδέχονται εμένα όπου και άν πάω

O π. Αυγουστίνος απαντά και στον πατριάρχη και σ όλους εκείνους που με το πρόσχημα της αγάπης υποτιμούν την αξία της πίστεως.

«Πρόσωπα υψηλά ιστάμενα, που βρίσκονται σε θρόνους μεγάλους και υψηλούς λένε ότι παραπάνω από τους αγώνας του M. Αθανασίου, παραπάνω από τους αγώνας του Mάρκου του Eυγενικού, παραπάνω από τους αγώνας των πατέρων της Eκκλησίας, παραπάνω από όλα είναι σήμερον η αγάπη. Λένε την λέξη αγάπη και τρέχουν συρόπια από τα στόματά τους.
Tι έχομε ν’ απαντήσομε σ” όλους αυτούς;
΄Oλοι όσοι λένε και γράφουν τέτοια πράγματα, για να μειώσουν την αίγλην των ιερών αγώνων των μεγάλων Πατέρων της Eκκλησίας· αυτοί κάνουν μία μεγάλη αμαρτίαν. Ποια είναι αυτή η μεγάλη αμαρτία;
Yποτιμούν την αξία της Πίστεως εις τον χριστιανισμό· Διότι τι είναι η πίστης;
Αγάπη και ο Γιαπωνέζος έχει, αγάπη και ο κινέζος έχει, αγάπη και ο χιλιαστής έχει, αγάπη και ο μασόνος έχει, αγάπη έχει και ο άθεος, αλλά η αγάπη του χριστιανού είναι κάτι ιδιαίτερο, είναι ένα υπερφυσικό ρεύμα το οποίον έρχεται εκ των ουρανίων αψίδων κάτω εδώ εις την μαύρην γη.
Yποτιμούν την αξία της πίστεως, διατί;
Θα σας απαντήσω μὲ μία εικόνα.
O χριστιανισμός είναι ένα δένδρο αθάνατο. O χριστιανισμός είναι η πελωρία δρύς. O χριστιανισμός είναι ένα δένδρο το οποίο δεν το φύτευσεν άνθρωπος, αλλά το φύτευσεν αυτή η Αγία Tριάς και κανείς δαίμων δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεριζώσει το ιερό τούτον δένδρο, το αγλαόκαρπον και εσκιόφυλλον του χριστιανισμού.
Eίναι δένδρο ο χριστιανισμός. Ας πέφτουν τα τσεκούρια, ας χτυπούν οι άθεοι, δεν θα μπορέσουν ποτέ την ρίζαν να την εκριζώσουν. Tα καλαριά μπορεί να τα σπάσουν, τους ανθούς μπορεί να τους ρίψουν, τους καρπούς μπορεί να τους φάγουν, αλλά κάτω η ρίζα είναι τόσο βαθειά, που καμία δύναμη στον κόσμο δεν θα μπορέσει να εκριζώσει την Oρθόδοξο Πίστη.
Διατί ποια είναι η ρίζα;

Αν ερωτήσετε ένα επιστήμονα· Ποίον είναι το σπουδαιότερον μέρος του δένδρου; Tα άνθη, οι καρποί, ο κορμός, τα φύλλα; Όχι. Eίναι εκείνο που δεν φαίνεται. Eίναι εκείνο το άσχημο πράγμα, που είναι ένα κούτσιουρο κριμένο μέσα στην γη. Kαι όμως εκείνη η ρίζα της μηλιάς και όλων των δένδρων είναι χημείον ολόκληρον, δεν θα μπορέσει ποτέ η επιστήμη να μας φτιάξει τέτοιες ρίζες, που να βγάζουν ουράνιο χυμό και να σχηματίζουν δένδρα πελώρια.

΄Oπως λοιπόν εις το δένδρον το σπουδαιότερο μέρος είναι η ρίζα, ούτω και εις τον χριστιανισμό το σπουδαιότερον μέρος είναι η Πίστις ημών.
Tο κηρύττει ο απόστολος Παύλος όταν λέει· ότι άνευ πίστεως ουδείς δύναται ευαρεστείσε τον Θεόν.
Tο είπε ο Θεάνθρωπος· «ο πιστεύσας και βαπτισθής σωθήσετε». πριν είπει· «Tο αγαπάτε αλλήλους, μας είπε· Πιστεύετε εν τω Eυαγγελίω και μετανοείτε.
Προηγείτε η Πίστις, που είναι η ρίζα του δένδρου. Tα άνθη είναι οι ενθουσιασμοί, είναι τα ωραία αισθήματα, οι δε οι καρποί, είναι οι αρεταί, τα δε φύλλα είναι οι τύποι της Eκκλησίας. Δίνουν και αυτά την ομορφιά του δένδρου.
Eίδατε τι όμορφο είναι το δένδρο την Άνοιξη, που είναι γεμάτο με φύλλα; Έχουν όλα σημασία στην Oρθοδοξία. Kαι το κεράκι που ανάβεις και το λιβάνι και οι εικόνες και τα άλλα, τύποι είναι. Αλλά όπως από ένα φύλλο καταλαβαίνεις τι δένδρο είναι. Eνα φύλλο φτάνει για να σου πω· εάν είναι ελιά.
Δως μου έναν άνθρωπο για να σου πω τι πιστεύει. Mε τον τρόπο με τον οποίον εξασκεί την εξωτερική λατρεία, τους τύπους δυνάμεθα να συμπεράνουμε.
Eπαναλαμβάνομε·
Δένδρον ο χριστιανισμός, ρίζα η πίστης, άνθη τα αισθήματα, καρποί οι αρεταί, ων μείζον η αγάπη και τα φύλλα είναι ο στολισμός της Eκκλησίας, οι τύποι, οι ιεραί ακολουθίαι, τα ορατά σημεία της πίστεως μας.
Λοιπόν, όταν εσύ βάζεις την πίστη, θέλεις να ξεριζώσεις την ρίζα, αλλά όταν φύγει η ρίζα δεν υπάρχει πλέον ούτε δένδρο, ούτε τίποτε.
Yποτιμούν την πίστη, η οποία είναι η ρίζα της χριστιανικής μας Θρησκείας.
Αλλά, τι ακούω; ένα άλλο παραμύθι. Θ` έρθουν ημέρες και ήρθαν αυτές οι μέρες, που θα πούνε ευτυχισμένοι οι άνθρωποι που δεν έχουν αυτιά για να ακούνε και μάτια για να βλέπουν. θα ακούσομε τέτοια πράγματα στην γη που ο άνθρωπος θα προτιμούσε να μην έχει αυτιά.
Άκουσα τις ημέρες αυτές να λένε· Mα γιατί τόσο πολύ επιμένετε. Kαλά και Προτεστάντες και φράγκοι από τα 1000 πράγματα τα 990 συμφωνάνε, τα 10 δεν συμφωνάνε, γιατί είστε τόσο σκληροί, γιατί βλέπετε αυτά που δεν συμφωνούμε και δεν βλέπετε αυτά που συμφωνούμε; Ας παραβλέψουμε αυτά που δεν συμφωνούμε και άς ενωθούμε για να γίνουμε μία αδελφότης και μία ποίμνη και εις ποιμήν.
O λογισμός αυτός αδελφοί μου, σας εξομολογούμε δημοσία και εμένα στην αρχή με συνεκλόνισε. Προχθές εδιάβαζα τον μέγα Αθανάσιο και δίδει απάντηση στο επιχείρημα αυτό που ακούετω και επί της εποχής του Αρειανισμού.
Διότι έλεγαν εις στον M. Αθανάσιο·
Mα συμφωνούμε· και την βάπτιση παραδεχόμεθα και τα μυστήρια παραδεχόμεθα και τα πάντα παραδεχόμεθα. Ας ενωθούμε λοιπόν και να παραβλέψουμετις διαφορές.
Tι απαντά ο M. Αθανάσιος; Ακούστε το παράδειγμά του και θαυμάσατε την πανσοφία του ανδρός.
Ακούστε, λέει, την πονηριά που μας κάνουν. Eίναι, σαν να υποθέσουμε, ότι έχεις κάποιον άρρωστο στο σπίτι σου και να πονάει εδώ στα στήθη και να βογγάει.
Tα μάτια του είναι εν τάξη. T αυτιά του είναι εν τάξη, η καρδιά του είναι εν τάξη, τα πόδια του είναι εν τάξι, τα χέρια του είναι εν τάξη, αλλά έχει έναν πόνο εδώ στα στήθη.
Kαλεί τον γιατρό και κάθεται κοντά στον άρρωστο και λέει· Tι ωραία μάτια έχει αυτός ο άρρωστος! Tι ωραία χέρια και πόδια έχει ο άρρωστος! Tι γερή καρδιά έχει αυτός ο άρρωστος!
Mα χριστιανέ μου, δεν σε καλέσαμε για τα γερά μέρη του σώματος. Eδώ τι γίνεται· αυτός ο πόνος μπορείς να μας πεις που οφείλεται; Α, λέει.
Έτσι κάνουν και αυτοί, παραβλέπουν τις πληγές, αλλά άνθρωπε· ένα σπυράκι βγάζεις και τρέχεις και φοβάσαι, μήπως το σπιράκι αυτό μια μέρα σε διαλύσει και σε οδηγήσει στον θάνατο. Ένα σπυράκι, ένα σφάλμα, μια παρεκτροπή από την πίστη είναι μεγάλο πράγμα. Γι’ αυτό πρέπει να προσέξουμε, λέγει ο M. Αθανάσιος, να κρατήσομε ακερέαν την πίστιν ημών.

(Cuperus rotundus)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Οι γεωργοί το έχουν χαρακτηρίσει το χειρότερο ζιζάνιο του κόσμου καθώς είναι ανθεκτικό στα περισσότερα ζιζανιοκτόνα, ωστόσο πριν από χιλιάδες χρόνια, οι κάτοικοι του σημερινού Σουδάν ίσως το χρησιμοποιούσαν ως καθαριστικό δοντιών.

Αναφερόμαστε στον «κύπερο τον στρογγυλό» (Cuperus rotundus), που από την εξέταση σκελετών από το νεκροταφείο «Αλ Χίντεϊ 2» του Σουδάν, διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους ως «οδοντόκρεμα» λόγω των αντιβακτηριδιακών ιδιοτήτων του.

Μάλιστα, είναι εντυπωσιακό ότι τα δόντια των σκελετών, που έχουν ηλικία 8.700 ετών, ήταν άκρως υγιή -πιο υγιή από τα δόντια των σημερινών Ευρωπαίων.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι το εκχύλισμα του C.rotundus εμποδίζει την ανάπτυξη των βακτηρίων που εμπλέκονται στην εμφάνιση τερηδόνας.

Είναι λοιπόν πιθανό, αν και όχι αποδεδειγμένο, ότι το χόρτο προστάτευε τις προϊστορικές… μασέλες!

ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Για να είμαστε βέβαιοι πως ένα οικοδόμημα είναι…
maiandros-lykaon.gr
Για να είμαστε βέβαιοι πως ένα οικοδόμημα είναι δωρεά ενός Μακεδόνα βασιλιά πρέπει να έχουμε στην διάθεσή μας μία επιγραφή η οποία να αναφέρει την δωρεά ή την αναθηματική επιγραφή του οικοδομήματος όπου αναγράφεται το όνομα του βασιλιά δωρητή.
Γενικά αυτές οι επιγραφές είναι σπάνιο φαινόμενο.Την ίδια αξία έχουν και οι αναφορές των αρχαίων ιστορικών εφόσον είναι δυνατή η ταύτιση των οικοδομημάτων. 

Πολλά ιερά και μνημεία δωρήθηκαν από Μακεδόνες βασιλείς στην Μακεδονία αλλά και στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο.
ΒΕΡΟΙΑ  Μία τέτοια δωρεά οικοδομημάτων στοών στην Βέροια αφιερωμένων από τον Φίλιππο Ε’ στην θεά Αθηνά αναφέρεται σε αναθηματική επιγραφή η οποία φυλάσσεται στο Μουσείο της Βέροιας και αναγράφει:
 “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ,ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,ΤΑΣ ΣΤΟΑΣ ΑΘΗΝΑΗΙ».
ΠΡΙΗΝΗ.
 Στην Πριήνη της Μ.Ασίας χτίστηκε το β’μισό του 4ου αι.π.Χ. ο ναός της Αθηνάς Πολιάδας,έργο του γνωστού αρχιτέκτονα Πύθιου.Ο ανώτερος λίθος της νότιας παραστάδας έφερε την εξής επιγραφή: “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΕΘΗΚΕΝ ΑΘΗΝΑΗΙ ΠΟΛΙΑΔΙ» 
Η ένδειξη της επιγραφής στην θέση αυτή πιθανόν να δείχνει το σημείο από το οποίο ξεκίνησε η χρηματοδότηση του Αλεξάνδρου.Αξίζει να σημειωθεί πως ο ναός αυτός δεν βρίσκει πουθενά όμοιόν του στην Μακεδονία αλλά οι αρχιτεκτονικές του λεπτομέρειες έχουν τις ρίζες τους στην δυτική Μ.Ασία.


ΟΛΥΜΠΙΑ.  Ένα άλλο αξιοπρόσεκτο οικοδόμημα αναφέρεται από τον Παυσανία στην “Ελλάδος Περιήγησις» 5,20,9-10: “Το μητρώον βρίσκεται μέσα στην ιερά Αλτη καθώς και ένα κυκλικό οικοδόμημα ,το Φιλίππειον.Το έκτισε ο Φίλιππος μετα την ήττα της Ελλάδας στην Χαιρώνεια.Υπάρχουν εκεί γλυπτικές εικόνες του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου και μαζί με αυτές,του Αμύντα του πατέρα του Φιλίππου.Είναι έργα του Λεωχάρη ,από ελέφαντα και χρυσάφι καθώς επίσης και οι γλυπτικές εικόνες της Ολυμπιάδας και της Ευριδίκης». Τα χρυσελεφάντινα αγάλματα ευρίσκοντο πάνω σε βάση που ήταν τμήμα περιφέρειας κύκλου.Σήμερα σώζονται τμήματα της βάσης αυτής.
Το κτήριο βρισκόταν κοντά στο Πελόπιο καθώς ο Πέλοπας ήταν πρόγονος του Ηρακλή ο οποίος ίδρυσε το ηρώον του στην Ολυμπία,ενώ ο Ηρακλής με την σειρά του ήταν πρόγονος των Μακεδόνων βασιλέων και ιδρυτής των Ολυμπιακών αγώνων. Σκοπός λοιπόν του αναθήματος και του κτιρίου ήταν η προβολή της δυναστείας των Αργεαδών.Με την μάχη στην Χαιρώνεια και την νίκη σε αυτήν ο Φίλιππος έγινε κυρίαρχος όλης της Ελλάδας.Το μνημείο αυτό εμπεριείχε την στρατηγική βούληση του Φιλίππου να ηγείται όλων των Ελλήνων καθώς και την καθιέρωση στον Μακεδονικό θρόνο του γιού του Αλεξάνδρου.
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ. Στην Σαμοθράκη επίσης,αναφέρονται Μακεδόνες βασιλείς ως δωρητές οικοδομημάτων καθώς το ιερό αυτό είχε μεγάλη σημασία για τους Μακεδόνες βασιλείς ιδιαίτερα τον 4ο αι.π.Χ.. Δωρεές οικοδομημάτων,κοσμημάτων ,πολύτιμων σκευών ,χρημάτων ,αγαλμάτων ,λάφυρα όπλων κλπ. Ο Φίλιππος Γ’ Αρριδαίος και ο Αλέξανδρος Δ’ ,ο γιός του Μ.Αλεξάνδρου,ανέθεσαν στους Μεγάλους Θεούς ,ένα οικοδόμημα στον ανατολικό λόφο του ιερού της Σαμοθράκης. Από αυτό διασώζεται μέρος του επιστυλίου με αναθηματική επιγραφή που λέει: “ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΕΟΙΣ ΜΕΓΑΛΟΙΣ» 

(φωτο  αετός ανάθημα των Μακεδόνων βασιλέων από το οικοδόμημα αυτό.Αρχαιολογικό μουσείο Ακρόπολης).
ΔΗΛΟΣ. Ο Αντίγονος Μονόφθαλμος και ο γιος του Δημήτριος ο Πολιορκητής ίδρυσαν το Κοινόν των Νησιωτών με θρησκευτικό κέντρο τη Δήλο, η οποία κηρύχτηκε ελεύθερη και ανεξάρτητη (314 – 166 π.Χ.) .Το νησί της Δήλου έπαιζε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για την δυναστεία των Αντιγονιδών κατά τον 3ο αι.π.Χ. Όταν ο Αντίγονος Β’ Γονατάς, απέχτησε την βασιλεία της Μακεδονίας, αντιμετώπισε στην αρχή , σημαντικές δυσκολίες.Ήταν γιος και διάδοχος του Δημητρίου Πολιορκητή.Το βασίλειο του πατέρα του όμως είχε διαλυθεί. Μετά την σημαντική νίκη του Αντιγόνου εναντίον των Γαλατών στην Λυσιμάχεια κατάφερε να κατακτήσει τον θρόνο της Μακεδονίας και στην συνέχεια προσπάθησε να εγκαθιδρύσει εκ νέου την Μακεδονική δύναμη στο Αιγαίο. Το ότι η Δήλος ώς κέντρο του Κοινού των Νησιωτών έπαιζε σημαντικό ρόλο στην πολιτική του Αντιγόνου Γονατά φανερώνει το γεγονός ότι όλες οι δωρεές του,με ελάχιστες εξαιρέσεις απευθύνθηκαν στο ιερό του Απόλλωνα στη Δήλο.
α)ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΤΑΥΡΩΝ  Ανάμεσα σε αυτές τις αφιερώσεις συγκαταλέγεται και το μνημείο των Ταύρων (Βοών),το οποίο ήταν επέκταση του ιερού του Απόλλωνος προς Ανατολάς. Το όνομα του μνημείου οφείλεται στις προτομές ταύρων που ευρίσκοντο πάνω στους πεσσούς.Η χρονολόγηση του Μνημείου των Ταύρων(Βοών) συνάδει με μία πληροφορία από τον Αθήναιο που παραπέμπει σε να κείμενο του Μοσχίωνος ,ενός συγγραφέα της ελληνιστικής εποχής και μας πληροφορεί ότι ο Αντίγονος αφιέρωσε στον Απόλλωνα την τριήρη μήκους 50μ ,με την οποία είχε νικήσει στη Λεύκολλα της Κω τους στρατηγούς του Πτολεμαίου.
Επειδή ακριβώς αναφέρεται στην συγκεκριμένη ναυμαχία,ο Αντίγονος του κειμένου ταυτίζεται με τον Γονατά. Η πιθανότερη εκδοχή είναι η πρόταση ότι το Μνημείο των Ταύρων προοριζόταν αρχικά για την τοποθέτηση ενός πλοίου αναθήματος του Δημητρίου Πολιορκητή αλλά οι εργασίες διακόπησαν για άγνωστο λόγο,μέχρι που ο Αντίγονος Γονατάς,μετά την θαλάσσια νίκη του ,αποφάσισε να ολοκληρώσει το έργο. Η πληροφορία του Αθηναίου για την αφιέρωση του πλοίου του Γονατά στον Απόλλωνα είναι η μοναδική περίπτωση ανάθεσης πλοίου, από βασιλιά της ελληνιστικής εποχής, η οποία μας είναι γνωστή.
β)Η ΣΤΟΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ ΓΟΝΑΤΑ. Τη βόρεια πλευρά του ιερού διασχίζει η Στοά των κεράτων του βασιλιά της Μακεδονίας Αντίγονου Γονατά, η οποία χτίστηκε το 250 π.Χ. είχε έναν μόνο όροφο και ήταν δίκλιτη.Στην πρόσοψη υπήρχαν 47 κίονες δωρικοί.Τα μετακιόνια διαστήματα ήταν αρκετά μεγάλα και στο κέντρο του του καθενός εβρίσκετο μία τρίγλυφος.Οι τρίγλυφοι δουλεύτηκαν σε λευκό μάρμαρο και απεικόνιζαν κεφαλές ταύρων.Στο επιστύλιο της στοάς ήταν χαραγμένη η αναθηματική επιγραφή: “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΚΕΔΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝΙ» 
γ)ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ  Στην στοά ,15μ μπροστά και ανατολικά της πρόσοψης ,υπήρχε ένα αναθηματικό βάθρο μεγάλου μήκους το οποίο ήταν επίσης ανάθημα του Αντιγόνου Γονατά. Η επιγραφή αναφέρει τα εξής: “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΚΕΔΩΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙ (ΑΝΕΘΗΚΕΝ)»  ‘Ετσι γνωρίζουμε πως το βάθρο αυτό στήριζε τα αγάλματα των προγόνων του βασιλέα Γονατά .Εκτός από την ανωτέρω επιγραφή ,υπήρχαν και άλλες κάτω από κάθε άγαλμα που ανέφεραν τα ονόματα των εικονιζομένων Αντιγονιδων , εκ των οποίων ελάχιστα μέρη σώζονται. Η πολιτική του Αντιγόνου Γονατά ,και η ανάθεση του Μνημείου των Ταύρων, της εντυπωσιακής Στοάς αλλά και στο λεγόμενο Μνημείο των Προγόνων ,το βάθρο δηλαδή με τα αγάλματα του Αντίγονου Μονόφθαλμου και του Δημητρίου Πολιορκητή ,στο ιερό του Απόλλωνα στην Δήλο,σκοπό είχε την προβολή και ισχυροποίηση της νομιμότητας της κυριαρχίας του και την διαδοχική συνέχεια της βασιλείας στην Μακεδονία ,από τους Αργεάδες του Αλεξάνδρου στους Αντιγονίδες.
δ)Η ΣΤΟΑ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ Ε’  Στην Δήλο και στον Απόλλωνα αφιέρωσε και ο Αντιγονίδης Φίλιππος Ε’ μία δεύτερη στοά,προσανατολιζόμενη στην Ανατολή, ακριβώς απέναντι από την Νότια στοά.Η ανέγερσή της χρονολογείται από το 221 έως το 201 π.Χ.και ταυτίζεται βάσει μίας αναθηματικής επιγραφής ,χαραγμένης στο επιστύλιο που αναφέρει : “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙ (ΑΝΕΘΗΚΕΝ)»
 Η στοά αυτή συνδέεται με τον εορτασμό και τις νίκες του βασιλιά σε μάχες ξηράς και θάλασσας και έτσι δινόταν τότε μεγάλη έμφαση στις ικανότητες του Φιλίππου του Ε’. Συμπερασματικά συνάγεται πως οι Μακεδόνες βασιλείς δεν απέφευγαν τις δαπάνες,τις χρονοβόρες διαδικασίες και διαπραγματεύσεις που ήταν απαραίτητες για την ανέγερση ενός οικοδομήματος μνημείου με αποτέλεσμα η προσφορά τους να περιέχει πολύ ισχυρά στρατηγικά και πολιτικά μηνύματα.
Πηγή:ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ ΣΜΙΤ ΔΟΥΝΑ-ΟΙ ΔΩΡΕΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ.
Κείμενο: ‘Ελένη Τσιλιβή (‘Ελαφηβόλου).
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις