Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

θεοί πολέμησαν μαζί με τους Έλληνες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ο Έλληνας μαχητής, όπως και αν προσφωνούσε τους θεούς του, πάντα…
mixanitouxronou.gr|Από ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

ΗΡΩΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
stoxos.gr

ΗΡΩΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ: ΠΑΛΕΨΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΔΙΑΚΙΝΗΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΕΙ!!! ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΑΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΙ ΑΛΗΤΕΣ...

 
Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη πριν από λίγες ημέρες στη Σάμο όπου και το... Λιμενικό Σώμα αλλά και η Ελληνική Αστυνομία κράτησαν κρυφό χωρίς να εκδώσουν καμμία απολύτως ανακοίνωση!
Πρόκειται για την αυτοθυσία ενός αστυνομικού από τη Σάμο όπου με κίνδυνο της ζωής του και ευρισκόμενος εκτός υπηρεσίας, προχώρησε στη σύλληψη ενός Τούρκου διακινητή που μετέφερε παράνομα 11 πρόσφυγες με το δουλεμπορικό του σκάφος!
Συγκεκριμένα ο Γεώργιος Καργιωτάκης, Ειδικός Φρουρός της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Σάμου, βρισκόταν την περασμένη Τετάρτη 9 Μαρτίου το απόγευμα, μαζί με άλλους συμπολίτες του στην παραλία "Σιδερά" δίπλα στην περιοχή Ποσειδώνιο, όπου είχαν πάει προκειμένου να κάνουν καθαρισμό της παραλίας από τα χιλιάδες σωσίβια και πλαστικές βάρκες που έχουν κατακλύσει την περιοχή!
Ενώ λοιπόν γινόταν η συγκομιδή σε κάποιες ψαρόβαρκες και άλλα σκάφη, ξαφνικά εμφανίστηκε από την θάλασσα ένα φουσκωτό σκάφος με τον διακινητή να φθάνει στην παραλία και να αποβιβάζει τους μετανάστες (9 άνδρες και 2 γυναίκες)!
Σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες που έβλεπαν έκπληκτοι να συμβαίνει αυτό το γεγονός μπροστά τους, είδαν τον Ειδικό Φρουρό που βρισκόταν πάνω σε ένα αλιευτικό σκάφος να αρχίζει να καταδιώκει τον διακινητή, που εν τω μεταξύ είχε αφήσει τους μετανάστες και προσπαθούσε να διαφύγει!
Όταν έφτασε δίπλα στο φουσκωτό του Τούρκουδουλέμπορα με αυτοθυσία πήδηξε μέσα στο σκάφος και άρχισε να παλεύει μαζί του μέχρι που ο Τούρκος έπεσε στη θάλασσα!
Ο Τούρκος φαίνεται ότι ήταν πολύ καλά προετοιμασμένος, αφού φορούσε στολή δύτη (κάτι που φαίνεται και στην αποκλειστική φωτογραφία που μας έδωσε αυτόπτης μάρτυρας) και προσπαθούσε με υποβρύχια κατάδυση να βγει σε απόμερο μέρος της περιοχής ώστε να διαφύγει στη στεριά!
Όμως ο Ειδικός Φρουρός κατάφερε να τον ακινητοποιήσει και να τον παραδώσει σε στελέχη της ομάδας "ΠΟΣΕΔΩΝ" που είχαν φτάσει στην περιοχή και είχαν κληθεί από τους κατοίκους!
Ο Τούρκος διακινητής είναι ο Κ.Β. 52 ετών, κάτοικος της πόλης INEBOLOU στη Τουρκία και είχε συλληφθεί και πάλι στη Σάμο τον Σεπτέμβριο του 2009 όπου μετέφερε και πάλι μετανάστες με αποτέλεσμα να βρεθεί στη φυλακή!


Όμως απ' ότι φαίνεται ο κύριος αυτός το είχε κάνει επάγγελμα!
Ο Τούρκος οδηγήθηκε στο αυτόφωρο και προφυλακίστηκε μέχρι να εκδικαστεί η υποθεσή του.
Πάντως η αυτοθυσία του εν λόγω αστυνομικού εξέπληξε όλους τους κατοίκους της Σάμου, που τον γνωρίζουν για την προσφορά του, (όπως και άλλων αστυνομικών του νησιού) από τη στιγμή που ξεκίνησε να υπάρχει αυτό το μεγάλο προσφυγικό κύμα!
Αυτό που μας κάνει εμάς εντύπωση είναι πως ενώ υπάρχουν αναφορές, έχουν γραφτεί άρθρα σε πανελλήνας κυκλοφορίας εφημερίδες και site και ενώ έχουν γίνει εισηγήσεις από ανωτέρους του για την απονομή έστω μιας τυπικής εύφημου μνείας, ως μοναδική αναγνώριση στο έργο που επιτελούν, δυστυχώς ούτε η Αστυνομική Διεύθυνση Σάμου, αλλά ούτε και η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου έχουν κάνει κάτι τέτοιο, κρύβοντας τις εισηγήσεις στο συρτάρι!
Αντίθετα όπως γράφουμε και στην αρχή αποκρύπτουν το γεγονός και δεν βγάζουν ούτε δελτίο τύπου για τη σύλληψη του δουλέμπορα!
Ο Γιώργος Καργιωτάκης, ο Δημήτρης Βακάλης και 2-3 άλλοι αστυνομικοί με μηδαμινά μέσα από τις αρχές του καλοκαιριού του 2015 μέχρι σήμερα έχουν απεγκλωβίσει και διασώσει από τα θανατηφόρα βράχια του νησιού, τουλάχιστον 1100 πρόσφυγες και μετανάστες (ανάμεσα τους και 380 περίπου γυναικόπαιδα) και έχουν μεταφέρει με τα υπηρεσιακά λεωφορεία της Ελληνικής Αστυνομίας πάνω από 10.000 ανθρώπους!
Με τι μισθό; Αφήστε το καλύτερα...
 

Τι συμβολίζει το πέταγμα του χαρταετού;

Τι συμβολίζει το πέταγμα του χαρταετού;
 
Καθαρά Δευτέρα κι ο ουράνος γεμίζει πολύχρωμους χαρταετούς που συναγωνίζονται ποιος θα πάει πιο ψηλά. Τι συμβολίζει όμως το πέταγμα του χαρταετού;…
pontos-news.gr
Καθαρά Δευτέρα κι ο ουράνος γεμίζει πολύχρωμους χαρταετούς που συναγωνίζονται ποιος θα πάει πιο ψηλά. Τι συμβολίζει όμως το πέταγμα του χαρταετού;
Η καθαρά Δευτέρα κατά την Ορθόδοξη εκκλησία είναι η μέρα που ο άνθρωπος καθαρίζεται ψυχικά και σωματικά και προετοιμάζεται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής.

Ο χαρταετός έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Τον 4ο  αιώνα  π.Χ., ο  μαθηματικός  και  αρχιμηχανικός  Αρχύτας  (440-360 π.Χ.), από  τον  Τάραντα  της  Νότιας  Ιταλίας, καλός  φίλος  του  Πλάτωνα  και  οπαδός  του  Πυθαγόρα, χρησιμοποίησε  στην  αεροδυναμική  του  τον  χαρταετό  και  λέγεται  ότι  ήταν  ο  εφευρέτης  του.
Και το 1752, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, διαπίστωσε με την βοήθεια ενός αετού, τον ηλεκτρισμό της ατμόσφαιρας και έφτιαξε το αλεξικέραυνο.
Επίσης οι χαρταετοί ήταν κομμάτι της πίστης των λαών της ανατολής. Οι λαοί αυτοί στόλιζαν τους χαρταετούς με ευχές και επιθυμίες, και πετώντας τους τις έστελναν όσο πιο κοντά μπορούσαν στο θεό.

Μια πιθανή εξήγηση για το πέταγμα του χαρταετού είναι ότι συμβολίζει την ανάγκη του ανθρώπου για εξύψωση πνευματική και ψυχική.

Το βλέμμα είναι στραμμένο στον ουρανό και το σκίρτημα χαράς που νιώθουμε, όταν καταφέρνουμε να τον δούμε να πετάει ψηλά, είναι πολύ μεγάλο.
Ίσως γιατί κατά βάθος ευχόμαστε να μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς μαζί του εκεί ψηλά. Όποιος δεν πέταξε ποτέ χαρταετό, δεν έστρεψε το βλέμμα όσο ψηλά χρειάζεται...
Όποιος κι αν είναι ο πραγματικός συμβολισμός του, το βέβαιο είναι ότι προσφέρει χαρά και διασκέδαση σε μικρούς και μεγάλους.
Αμόλα καλούμπα λοιπόν και μακριά από τα καλώδια της ΔΕΗ...
Καλή Σαρακοστή!
 

το ψωμί της Καθαρής Δευτέρας

Η λαγάνα είναι άρρηκτα δεμένη στους νεότερους χρόνους με το ψωμί της Καθαρής Δευτέρας. 
Συνήθως ζυμώνεται και « πατιέται » με τα χέρια μόνο, για να γίνει επίπεδη. Και έτσι την επόμενη της τελευταίας Κυριακής των Απόκρεων, της Τυρινής, έχει την τιμητική της.
Την μέρα αυτή λοιπόν που ο άνθρωπος καθαρίζει την ψυχή και το σώμα του για να φτάσει στο τέρμα δηλαδή στο Πάσχα και να αναστηθεί ξανά με την Ανάσταση του Κυρίου, το ψωμί, το « σώμα » του Χριστού κατά τα εκκλησιαστικά κείμενα είναι το βασικό έδεσμα. Κι επειδή έπρεπε να διαφέρει από αυτό των υπόλοιπων ημερών της έδιναν και ένα ιδιόμορφο σχήμα, αυτό της λεγόμενης “κυρα-Σαρακοστής”, που παριστάνει μια μακριά γυναίκα που έχει ένα σταυρό στο κεφάλι. Φτιάχνεται από ζυμάρι, αλάτι ,αλεύρι και νερό που δεν έχει στόμα για να μην μιλάει και να κουτσομπολεύει όλες τις μέρες που κρατούσε η νηστεία μέχρι το Πάσχα. Έχει επτά πόδια όσες και οι εβδομάδες μέχρι το Μεγάλο Σάββατο όπου το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο ή σε ένα καρύδι και όποιος το έβρισκε ήταν ο τυχερός της επόμενης χρονιάς .Τα χέρια της είναι σταυρωμένα σαν να προσεύχεται και η ποδιά της γεμάτη με νηστήσιμα φαγητά. Τα πιο παλιά χρόνια την κρεμούσαν στο ταβάνι ή δίπλα στο εικονοστάσι και χρησίμευε σαν ημερολόγιο. http://www.cretalive.gr/…/vi…/to-glukisma-twn-ftwchwn/312437

~ Η Καθαρή Δευτέρα παλιά ~


~ Η Καθαρή Δευτέρα παλιά ~
Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής, της νηστείας του Πάσχα. Απο τους λαογράφους θεωρείται ο επίλογος των βακχικών εορτών της Αποκριάς, οι οποίες αρχίζουν την Τσικνοπέμπτη και τελειώνουν την Καθαρά Δευτέρα.
Παλιά στον Κρόκο, τη «Γκόμπλιτσα», εκείνη τη μέρα οι άντρες δέν εργαζόντουσαν καθόλου, ήταν μεγάλη γιορτή (άλλωστε ήταν εξαντλημένοι απο το ξενύχτι και την οινοποσία της Μεγάλης Αποκριάς). Μόνη τους υποχρέωση ήταν η περιποίηση των ζώων και το κουβάλημα του νερού απο τον Λάκκο.
Για τις γυναίκες όμως κάτι τέτοιο δέν ίσχυε: σε κάθε νοικοκυρόσπιτο τα θηλυκά όλων των ηλικιών (τότε ζούσαν δυό και τρείς οικογένειες σε ένα σπίτι) πρωί-πρωί έπρεπε να καθαρίσουν όλα τα μαγειρικά τους σκεύη («αγκιά») απο κάθε ίχνος λίπους.
Καθάριζαν τα ταψιά, τα «σνιά», τα «γκιούμνια», τα κατσαρόλια («τιντζιρέδγια»), τα πιάτα, τα κουτάλια («χλιάργια»), τα καζάνια («χαλκώματα»), τα τσουκάλια («τσκάλια»), τα πήλινα και ότι άλλο είχαν χρησιμοποιήσει εκείνες τις μέρες για τις γιορτές.
Κατέβαζαν ακόμα απο τα ράφια της κοινής τους κουζίνας και αυτά που δέν πολυχρησιμοποιούσαν και τα έπλεναν. Πλένανε ακόμα και τη σκάφη του ζυμώματος («σκαφίδι»), που δέν είχε λίπος, αλλα έπρεπε να πλυθεί και αυτή για να είναι καθαρή και πάντα γεμάτη.
Τα καθαριστικά τους ήταν ζεστό σταχτόνερο ή λεπτή άμμος και αργότερα προστέθηκε και το πράσινο σαπούνι που το λιώνανε σε μιά κατσαρόλα. Τα απλώνανε μετά στον ήλιο μέσα στην αυλή του σπιτιού (στον «νουβρό»), για να στεγνώσουν, για να δούν οι γειτόνισσες πόσα αγαθά («καλούδια») έχουν και τί προκομμένες νοικοκυρές είναι.
Αποκαμωμένες, όταν τελείωναν, έτρωγαν λίγες ελιές, πράσα ωμά, χαλβά, νερόβραστα φασόλια και κυρίως άζυμο ψωμί, τη λαγάνα, που την είχαν ζυμώσει μόνες τους.
Ξεκινούσε η μεγάλη νηστεία για το Πάσχα και έπρεπε να γίνει ο καθαρισμός της ψυχής και του σώματος, μαζί με αυτά γινόταν και ο καθαρισμός των «αγκιών». Έτσι όλα ήταν έτοιμα για την μεγάλη γιορτή του Πάσχα, που ακολουθούσε.

Κείμενο-φωτογραφία: Ιωάννα Κύρου.
Editing: Χρ. Χριστοδούλου, για το Κοζανιτολόγιο.

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Το έλεος και η ικεσία

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους…
autochthonesellhnes.blogspot.com|Από ΔΙΟΝΥΣΟΣ

Γιατί ο Αχιλλέας σεβάστηκε τον ικέτη Πρίαμο, που ζήταγε το σώμα του νεκρού γιου του, Έκτορα...
Στην αρχαία Ελλάδα το να γονατίσεις μπροστά σε κάποιον και να δηλώσεις οποιασδήποτε μορφή υποταγής ήταν χειρότερο από το να χάσεις τη ζωή σου. Προτιμούσαν να πεθάνουν υπερήφανοι και ελεύθεροι παρά να ζήσουν έχοντας γονατίσει έστω και μια φορά. Η ζωή εκείνα τα χρόνια διέπονταν από κώδικες τιμής που αν τους παρέβαινες έχανες την υπόληψή σου σαν άνθρωπος (πράγμα πολύ σημαντικό για τους αρχαίους Έλληνες) και ακόμα χειρότερα, θα έπρεπε να αντιμετωπίσεις τη θεϊκή νέμεση. Όπως ακριβώς και στην περίπτωση που αψηφούσε κάποιος έναν ικέτη.
Ο ικέτης ήταν ένα απελπισμένο πρόσωπο το οποίο είχε παραβιάσει κάποιο ηθικό ή πολιτικό νόμο ή είχε διαπράξει κάποιο έγκλημα και ζητούσε συγχώρεση και προστατευόταν, όπως λέγεται, από τον Ικέσιο Δία. Για να γίνει κάποιος ικέτης και να ζητήσει ασυλία, συγχώρεση ή έλεος έπρεπε να ακολουθήσει μία διαδικασία. Για να δείξει τη δύσκολή του θέση έπρεπε να πάρει στα χέρια του ένα κλαδί ελιάς και να το τυλίξει με άσπρο μαλλί προβάτου, αυτό το σύμβολο ονομαζόταν ικετηρία. Έπειτα έπρεπε να καταφύγει σε έναν ναό και να αφήσει την ικετηρία στον βωμό του ναού, όμως μπορούσε να πάει και στην οικία κάποιου ισχυρού άνδρα και να αφήσει την ικετηρία στην εστία του σπιτιού. Αν ο τοπικός άρχοντας ή ο ιδιοκτήτης του σπιτιού δυσκολευόταν να δεχτεί την ικεσία, τότε ο ικέτης γονάτιζε μπροστά του και του ακουμπούσε με τα γένια του τα γόνατα. Στη συνέχεια, όταν γίνονταν δεκτή η ικεσία του, έπαιρνε την ικετηρία έφευγε και περίμενε από κάποιο δικαστήριο να εκδικάσει την υπόθεσή του δείχνοντας κάποιο έλεος.



Αξιοσημείωτη ήταν η ικεσία του Πρίαμου, πατέρα του δολοφονηθέντος Έκτορα, στον Αχιλλέα. Ο Πρίαμος πήγε κρυφά ικέτης στον Αχιλλέα που είχε δολοφονήσει το γιο του και αγκαλιάζοντάς του τα γόνατα τον παρακάλεσε να τον αφήσει να πάρει το άψυχο σώμα του Έκτορα. Ο Αχιλλέας, ο οποίος επί δέκα μέρες ατίμαζε το κορμί του Έκτορα περιφέροντας το με ένα άρμα, έκανε δεκτό το αίτημα του μισητού εχθρού του και αφού πρόσταξε τις δούλες να πλύνουν το άψυχο σώμα το κήδεψε με τιμές και υποσχέθηκε ενδεκαήμερη ανακωχή. Αν τελικά κάποιος αψηφούσε έναν ικέτη αυτό θα κινούσε την οργή των θεών, διότι ο ικέτης θεωρούνταν ιερό πρόσωπο και κανείς δεν μπορούσε να τον βλάψει. Αυτή η οργή ονομαζόταν Άγος. Όποιος είχε επιβαρυνθεί με το Άγος επιβάρυνε επίσης τη χώρα που ζούσε και τους απόγονούς του. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση όπου οι Αθηναίοι επιβαρύνθηκαν με το Άγος. Ο Κύλων απέτυχε να καταλάβει την Ακρόπολη, αλλά κατάφερε να ξεφύγει από τη μετέπειτα πολιορκία των Αθηναίων. Οι οπαδοί του που δεν κατάφεραν να διαφύγουν κατέφυγαν ικέτες στο βωμό της Αθηνάς. Οι Αθηναίοι εγγυήθηκαν για την ασφάλεια τους, αλλά μόλις απομακρύνθηκαν από το βωμό τους φόνευσαν. Εξ αιτίας της σφαγής των ικετών έπεσε μεγάλος λοιμός στην πόλη της Αθήνας που σκότωσε πάρα πολλούς Αθηναίους (Κυλώνειο Άγος). Όπως επίσης χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση όπου οι Σπαρτιάτες δολοφόνησαν τους είλωτες ικέτες του Ποσειδώνα και αυτός με τη σειρά του έστειλε έναν μεγάλο σεισμό στη Σπάρτη.
 Το κείμενο έστειλε ο αναγνώστης μας Διονύσης Μουζάκης.
http://www.mixanitouxronou.gr

Puntilla

 
Puntilla N° 32 de la colección de puntillas de tejido crochet
crochet.com.ar

Ο Έλλην είναι Έλλην σκέτο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία της Maria Isidoridou.
 
 
 
 
 
Maria Isidoridou
Εάν π.χ. οι Τούρκοι γίνουν ορθόδοξοι χριστιανοί θα τους θεωρούμε αδέλφια μας ? Αυτό θέλει να πει ο μεγάλος Ίων Δραγούμης ..!!!!!
Ο Έλλην είναι Έλλην σκέτο. Η λέξη «Έλληνας» είναι η «ταυτότητά» μας. Η λέξη «Ελλάς» προέρχεται από το συσχετισμό της ρίζας Σελ* και της λέξης «λάας», που σημαίνει λαμπερή πέτρα… και οι «Έλληνες» είναι οι κάτοικοι της λαμπερής πέτρας.
Έθνος ονομάζεται ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα που διακρίνουν το σύνολο αυτό, σε παγκόσμια κλίμακα. Τα κυριότερα από τα γνωρίσματα αυτά μπορεί να είναι η φυλή, η γλώσσα, το θρήσκευμα, η κοινή ιστορία, πολιτισμός και η γεωγραφική καταγωγή. Το έθνος είναι ένα ιστορικό φαινόμενο που εξελίσσεται. Το έθνος μορφοποιείται γύρω από κοινές παραδόσεις οι οποίες δεν αφορούν απλώς ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό αλλά, κυρίως, ένα χωρικά προσδιορισμένο συλλογικό παρελθόν.

Όποιος/-α λοιπόν πιστεύει και ισχυρίζεται πως είναι Έλληνας/-ίδα επειδή είναι ορθόδοξος/-η τότε αυτόματα δείχνει πως έχει ομόαιμον με τους Βούλγαρους, τους Αλβανούς, τους Αιγύπτιους, τους Πολωνούς, τους Εβραίους κ.λ.π. κ.λ.π.
Μπορεί ένας λαός να έχει μέλλον όταν έχει μπερδέψει τον πνευματικό τομέα με τον εθνικό? Μπορεί ένας λαός να έχει μέλλον όταν αντί να είναι γνώστης της ιστορίας των προγόνων του είναι καλός έως άριστος γνώστης της ιστορίας της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (βυζαντινής) και της εβραϊκής ?

ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΡΗΤΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Greeks Worldwide.

 
"ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΙΒΑΔΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΑ 40 ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΡΗΤΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ "

Οι μεγαλοφυείς προδιαγραφές της Τριήρους στην Αρχαία Ελλάδα

 
1. Bασικό αίτιo της δηµιoυργίας της τριήρους ως συνέχειας της διήρους υπήρξε η καταπoλέµηση της πειρατείας, η οποία είχε καταστεί…
pronews.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις