Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Αχλαδένια απόλαυση

Αχλαδένια απόλαυση
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 26.03.10

Περιγραφή

Δροσερό επιδόρπιο με απλά υλικά.
Αχλαδένια απόλαυση

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 1 μεγάλο αχλάδι ζουμερό
    • 1 μήλο (επίσης μεγάλο)
    • 100 γρ. ζάχαρη
    • 1 γιαούρτι
    • 200 ml. κρέμα γάλακτος
    • 1 κουταλιά κανέλα
    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Μέθοδος
    Διατροφή












    Φτιάχνει
    6 μπολάκια

    Πως το κάνουμε:


    Μολιέρος

    Molière - Nicolas Mignard (1658).jpgΜολιέρος Παρίσι 15 Ιανουαρίου 1622 - Παρίσι 17 Φεβρουαρίου 1673. Γάλλος ποιητής, ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας. Τη θεατρική του σταδιοδρομία ξεκίνησε από το Παρίσι, όπου επί δύο χρόνια έδινε παραστάσεις, με αποτέλεσμα να χρεοκοπήσει και να φυλακιστεί. Όταν αποφυλακίστηκε πήγε στην Λιόν, την οποία χρησιμοποίησε ως έδρα για τις θεατρικές του εξορμήσεις στην επαρχία, όπου έπαιζε κυρίως φαρσοκωμωδίες. Στη Λιόν ανέβασε την πρώτη του άρτια κωμωδία, τον "Απερίσκεπτο" (1655), που γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Μετά από αυτό γεμάτος αισιοδοξία ξαναγύρισε στο Παρίσι. Μέσα σε 15 χρόνια (1658-1673) έγραψε 20 κωμωδίες, τις οποίες σκηνοθέτησε ο ίδιος, παίζοντας συγχρόνως και τους κυριότερους ρόλους. Η δόξα του είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της και τα πλούτη του προκαλούσαν το φθόνο των συναδέλφων του. Όσο όμως αγαπήθηκε από το λαό, τόσο μισήθηκε από τους ισχυρούς της εποχής του, τα ελαττώματα των οποίων δεν δίσταζε να καυτηριάζει στις κωμωδίες του. Η υπερκόπωση τελικά τον οδήγησε στο θάνατο στις 17 Φεβρουαρίου 1673. αφού πρώτα είχε καταρρεύσει πάνω στην σκηνή. Η κηδεία του έγινε μυστικά, γιατί ως ηθοποιός ήταν αφορισμένος από τον Πάπα. Και μόνο με τη μεσολάβηση του βασιλιά δέχτηκε ο αρχιεπίσκοπος να στείλει ιερέα για την κηδεία.

    Από τα έργα της πρώτης περιόδου του Μολιέρου δε σώθηκαν παρά μόνο δύο φαρσοκωμωδίες. Σώθηκαν όμως αρκετές από τις κωμωδίες, που τον δόξασαν κατά τη δεύτερη συγγραφική του περίοδο στο Παρίσι. Τα σπουδαιότερα από τα έργα αυτά είναι: "Ο Ταρτούφος", "Ο Φιλάργυρος", "Ο Σγαναρέλος", "Ο Αρχοντοχωριάτης", "Ο κατα φαντασίαν ασθενής", "Σχολείο Γυναικών", κ.ά.
     

    Το " Θηρίο"


    Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869.......

    Η Ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιάς - Κηφισιά ... (Φωτο : Το " Θηρίο" στην Γ' Σεπτεμβρίου 1920 )
     Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά

    Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους. Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση. Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ' αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.

    Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε. Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές. Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ' ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ' όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
    Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895. Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς: - Έκαμες την διαθήκην σου; - Όχι. - Εξωμολογήθης τουλάχιστον; - Ούτε. - Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.» Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο: - Ένα δια το Φάληρον πρώτης. - Μετ' επιστροφής; - Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός... Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).

    Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική». Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών - Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα. Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς). Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 - 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/97#ixzz2L8dMgPDd

    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον




    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον

    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον 

    Ἡ Ἀττάλεια (σημερινὴ Antalya) εἶναι μία παραθαλάσσια πόλη τῆς Μεσογείου στὴν νότια ἀκτὴ τῆς τουρκίας, στὴν παλιὰ Παμφυλία. Ἡ περιοχὴ κατοικήθηκε ἀπὸ τοὺς Ἑλληνιστικοὺς χρόνους, καὶ στὴν γύρω περιοχὴ ὑπάρχουν πολλοὶ ἀρχαῖοι οἰκισμοί.


    Σήμερα, θεωρεῖται «ἡ πρωτεύουσα τοῦ τουρκικοῦ τουρισμοῦ». Ἡ παλιὰ πόλη, τὸ Kaleici μὲ τὰ παλιὰ Ἑλληνικὰ σπίτια ποὺ ἒχουν κριθεῖ ὡς ἰδιαιτέρου κάλλους καὶ πολιτιστικὴ κληρονομιὰ καὶ εἶναι πλέον ὑπό προστασία, ἀποτελεῖ τὸ ἱστορικὸ ἀξιοθέατο τῆς πόλης. Ἡ Ἀττάλεια ἰδρύθηκε ἀπὸ τὸν Ἂτταλο Β’, βασιλέα τῆς Περγάμου τὸν 2ο αἰῶνα π.Χ. Εἶναι ὁ ἲδιος ποὺ ἲδρυσε τὴν περίφημη στοὰ τοῦ Ἀττάλου στὴν πόλη τῶν Ἀθηνῶν.

    Ἡ Ἀττάλεια εἶναι μόνο μία ἀναφορὰ ἀπὸ τὶς πολλὲς ποὺ μποροῦμε νὰ κάνουμε γιὰ τὰ Ἑλληνικὰ στοιχεῖα ποὺ κατακλύζουν τὴν σημερινὴ τουρκία...

    Οἱ τοῦρκοι ἐμφανίζουν τὸν Ἑλληνικὸ πολιτισμὸ ὡς δικό τους, λὲς καὶ τὰ ἐδάφη αὐτὰ δὲν ὑπῆρξαν ποτὲ Ἑλλάδα...

    Ὁ Ἑλληνικὸς Πολιτισμὸς εἶναι τὸ βασικὸ ἒκθεμα τῶν μουσείων τους…

    Ὁ “τουρκικὸς” Πολιτισμός… --> http://wp.me/p2VN9U-ev

    Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν


                          Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν
    Bαθμολογία:
           
    4 ψήφοι
    Προστέθηκε από , 01.01.05
    κύρια φωτογραφία συνταγής Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 500 γρ. φετουτσίνι
    • 60 γρ. βούτυρο
    • 100 γρ. λιωμένο κρεμμύδι
    • 700 γρ. κολοκυθάκια (κομμένα σε μεγάλα σπιρτόξυλα)
    • 1 φλ. τσαγιού κρέμα γάλακτος
    • ½ γρ. σαφράν
    • 6 κ.σ. ψιλοτριμμένη παρμεζάνα
    • αλάτι, πιπέρι

    Πως το κάνουμε:


    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!

    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!
    Bαθμολογία:
           
    12 ψήφοι
    Προστέθηκε από , 23.06.08

    Περιγραφή

    Το πιο γρήγορο και εύκολο καλοκαιρινό φαγητό!

    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 2-3 πιπεριές πράσινες (κομμένες σε ροδέλες)
    • 2 ντομάτες (πολτοποιημένες στο μούλτι)
    • 2 αυγά (χτυπημένα)
    • λίγη φέτα (περίπου 2-3 σπιρτόκουτα) (τριμμένη)
    • λίγη ρίγανη (1 πρέζα)
    • λάδι (εγώ πάντα βάζω ελαιόλαδο)

    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Μέθοδος









    Σερβίρει
    2-3 άτομα

    Πως το κάνουμε:


    Eγώ λουλούδια δεν εκτρέφω



    Eγώ λουλούδια δεν εκτρέφω στο μπαλκόνι μου.
    Bάσκανος μίμηση ολόγυρα με ξεραίνει.

    Έναν κάπως είρωνα, νεαρό πανσέ
    μου χάρισαν προχτές
    και σε αγάπη δεισιδαίμονα τον κρύβω.

    Tο ένα μάτι του λιλά με γρίλιες κίτρινες
    για να μην μπαίνει αδιακρισία άπλετη
    το άλλο μπλε με δέσιμο χρυσό ολόγυρα
    ματόχαντρο, φυλαχτό της ανταπόκρισης.

    Aλλήθωρη ανταπόκριση θα πεις.
    Mα τι απ' όσα αγαπήσαμε μας κοίταζε ευθέως;

    Mε προσοχή ποτίζω στάλα στάλα γύρω γύρω
    μακριά από το πανκ έφηβο βλέμμα
    έχοντας σουρώσει τις κατεστημένες ρυτίδες
    μην πέσει χρόνος το νερό.

    Bγαίνοντας κι απόψε να ρυθμίσω
    της αλληγορίας τη ροή συνέλαβα
    τον ανθό σύντροφό μου δοσμένον
    σε παρατεινόμενο ακούραστα φιλί
    υπό νέας ωραιοτάτης πανσελήνου.

    Δι' απεσταλμένης αποστάσεως, θα πεις.
    Mα ποιο που μας συνέβη εγγύτατο φιλί
    ήταν αυτοπροσώπως.

    Κική Δημουλά

    ΣΚΥΛΟΙ ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΝ ΤΡΟΥΦΕΣ


    ΣΚΥΛΟΙ ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΝ ΤΡΟΥΦΕΣ
    Η λέξη «τρούφα» συνειρμικά παραπέμπει στη Γαλλία και στα γουρούνια που χρησιμοποιούν για τον εντοπισμό της υπόγειας και πολύτιμης αυτής πρώτης ύλης για τη μαγειρική. Τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα. Τρούφες υπάρχουν σε πολλά άλλα μέρη εκτός Γαλλίας και ο εντοπισμός τους έχει πλέον ανατεθεί στα σκυλιά. Ημίαιμα και καθαρόαιμα σκυλιά, σωστά εκπαιδευμένα, μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Οι Ιταλοί περηφανεύονται για τα σκυλιά μιας Ιταλικής φυλής που λέγεται Lagotto Romagnolo (φωτο), τα οποία όπως ισχυρίζονται είναι πολύ αποτελεσματικά.

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΑΛΛΗΣ - ΠΙΝΑΚΑΣ " Η ΛΕΙΑ"


     

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΑΛΛΗΣ (16/2/ 1852 – 2/10/1909)
    ΠΙΝΑΚΑΣ " Η ΛΕΙΑ"

    Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 1852 – Λονδίνο 1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.

    Ἀμπελόκηποι, J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE

    http://anihneftes.blogspot.gr/2011/11/jls-bartholdy-voyage-en-grece.html

    Ἀμπελόκηποι, J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE







      Ο ὀνομασίες πολλῶν περιοχῶν τῆς Ἑλλάδος, κρύβουν ἱστορίες ποὺ ἒχουν τὶς ρίζες τους στοὺς ἀρχαίους χρόνους. Τὸ παρακάτω κείμενο, εἶναι ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE ποὺ ἐκδόθηκε τὸ 1807 στὸ Παρίσι.

    ~~~

     «Ὁ κ. Fauvel, πρόξενος τῆς Γαλλίας στὴν Ἀθήνα, ἒκανε μία πολὺ ἐνδιαφέρουσα ἀνακάλυψη, χάρη σὲ ἓνα δέντρο. Ὑπῆρχε κοντὰ στὴν πόλη τῶν Ἀθηνῶν μία τοποθεσία ποὺ τὴν ὀνόμαζαν «οἱ Κῆποι». Ἐκεῖ ἦταν χτισμένος ἓνας ναὸς τῆς Ἀφροδίτης μ`ἓνα ἂγαλμα τῆς θεᾶς. Ἡ ἐπιγραφὴ ἒλεγε: « Ἡ θεία Ἀφροδίτη, ἡ ἀρχαιότερη θεὰ τῆς μοίρας». Βρισκόταν ἐκεῖ ἓνα ἀκόμη ἂγαλμα τοῦ Ἀλκαμένους, ποὺ τὸ θεωροῦσαν οἱ Ἀθηναῖοι ὡς ἓνα ἀπὸ τὰ πρῶτα ἀριστουργήματα τῆς τέχνης. (Διάλογοι τοῦ Λουκιανοῦ).

    Ἐκεῖ κοντὰ ὑπῆρχε ἓνα κλειστὸ μέρος, ὃπου βρισκόταν ἡ εἲσοδος ἑνὸς φυσικοῦ ὑπογείου. Ἐκεῖ ἦταν ἀκριβῶς ὃπου, ἀπὸ τὸ ἱερὸ τῆς προστάτιδος τῶν Ἀθηνῶν (τῆς Παλλάδος Ἀθηνᾶς), οἱ Κανηφόρες (ἱέρειες) κουβαλοῦσαν τὰ μυστηριακὰ κάνιστρά τους μέσα στὴν ἀκρόπολη κι ἒβγαζαν ἀπό`κεῖ ἂλλα ἀντικείμενα ποὺ καὶ αὐτὰ τὰ ἒκρυβαν ἀπὸ τὰ ἀδιάκριτα βλέμματα.
    Αὐτοὶ οἱ ἀρχαῖοι κῆποι ὀνομάζονται μέχρι σήμερα Ἀγγελόκηποι καί, κατ`ἂλλους , Ἀμπελόκηποι.


    Οἱ σύγχρονοι Ἀθηναῖοι, διαθέτουν πολλὰ ἐξοχικὰ σπίτια καὶ ἑλαιοφυτίες ἐκεῖ. Ὁ κ. Fauvel, ποὺ ἒκανε συχνὰ τοὺς περιπάτους του ἐκεῖ, παρατήρησε μιὰ μέρα, ἀνάμεσα στοὺς θάμνους καὶ στὰ φρύγανα ποὺ ἒζωναν μία ἒρημη ἑλληνική ἐκκλησία, τὸν κορμὸ μιᾶς πολὺ χοντρῆς καὶ πολὺ παλιᾶς μυρτιᾶς. Ἀσυνήθιστο καθὼς εἶναι αὐτὸ τὸ φυτὸ στὴ χώρα, πλησίασε περισσότερο καὶ βάλθηκε νὰ περιεργάζεται πιὸ προσεχτικὰ τὸ ἐκκλησάκι καὶ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο εἶχε τοποθετηθεῖ ἐκεῖ. Ἀνακάλυψε στὴν ἀρχὴ ἓνα πηγάδι, ποὺ τὸ χεῖλος του ἦταν ἀρχαῖο. Λίγο πιὸ πέρα, ἰωνικὰ κιονόκρανα μετρίων διαστάσεων καὶ κομμάτια ἐπιστυλίου.
    Τότε ὁ κ. Fauvel, ποὺ κουβαλᾶ στὸ κεφάλι του κάθε ἀράδα ἀπὸ τὸν Παυσανία, ἂρχισε νὰ ὑποψιάζεται ὃτι ἐκεῖ ἦταν ἲσως ὁ ναὸς τῆς Ἀφροδίτης στοὺς Κήπους,, λαμβάνοντας προπαντὸς ὑπόψιν ὃτι οἱ Ἓλληνες χρησιμοποιοῦσαν κατὰ προτίμηση τὸν ἰωνικὸ ρυθμὸ γιὰ τὰ κτίσματα ποὺ ἀφιέρωναν σ`αὐτὴν τὴν θεά. Μπαίνοντας στὸ ἐκκλησάκι, πλεῖστα ὃσα ἀρχαῖα ὑπολείματα τὸν διαβεβαίωσαν γι` αὐτὴν τὴν ἂποψη. Καὶ μεταξὺ ἂλλων, δύο κιονόκρανα μὲ τὶς ἀρχαῖες τους βάσεις, οἱ σύγχρονοι Ἓλληνες εἶχαν τὴν βαρβαρότητα νὰ τοποθετήσουν ὡς κολόνες. Ἀλλά δὲν τοῦ ἀπέμεινε πιὰ καμία ἀμφιβολία, ὃταν στὰ δεξιὰ τοῦ ἱεροῦ διέκρινε ἓνα μικρὸ ἂνοιγμα, ποὺ χρησίμευε γιὰ εἲσοδος σὲ ἓνα ἀρκετὰ εὑρύχωρο ὑπόγειο, ποὺ στὰ μάτια του φάνηκε ὡς ἒργο τῆς φύσεως.

    Περιεργάστηκα καὶ ἐγώ ἐκεῖνο τὸ ὑπόγειο στὸ φῶς τῆς ἡμέρας. Βρῆκα ἐκεῖ δύο πανάρχαια ἀνάγλυφα: τὸ ἓνα παριστάνει τὴν Ἀθηνᾶ νὰ ἀδειάζῃ μιὰ κούπα ὑπὸ μορφὴ σπονδῆς πάνω σὲ ἓνα φίδι μὲ κεφάλι κριαριοῦ. Ἡ θεά εἶναι ὁπλισμένη καὶ κρατᾶ τὸ δόρυ της. Στὸ ἂλλο διακρίνει κανεῖς τὴν Κυβέλη, τὴ Μεγάλη Μητέρα, μ`ἓνα στέμμα ἀπὸ τείχη στὸ κεφάλι της καὶ μ`ἓνα πηδάλιο πλοίου στὰ χέρια. Κοντά της ἓνας δράκοντας στὸν ὁποῖο ἐτοιμάζεται νὰ δώσῃ νὰ πιῇ. Δὲν ἀποκλείεται ἐπίσης αὐτὸ τὸ ἀνάγλυφο νὰ παριστᾶ τὴν Δήμητρα ἢ τὴν κόρη της. Ὃσο γιὰ τὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ μόλις περιέγραψα, δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξῃ καμία ἀμφιβολία ὡς πρὸς αὐτά, μιᾶς καὶ τὰ ἀνάγλυφα εἶναι τέλεια διατηρημένα…»
     
    Τὸ συγκεκριμένο ὁδοιπορικό… διαδραματίστηκε τὸ 1803….. καὶ ἡ Ἀθήνα τότε εἶχε 9000 κατοίκους...!
    Ὁ ἰωνικὸς κίων εἶναι ἀπὸ www.hellenica.de
    Ἡ εἰκόνα τῶν Ἀθηνῶν εἶναι άπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Edward Dodwell (1767-1832), Views in Greece, London, 1821

    Δημοφιλείς αναρτήσεις