Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Χριστούγεννα-Γιορτινή διακόσμηση



Χριστούγεννα-Γιορτινή διακόσμηση

Ο Δεκέμβρης έφτασε, οι γιορτές πλησιάζουν και το σπίτι μας έχει βαρεθεί τα χοντρά καλύμματα και τα παχιά χαλιά. Αποζητά λάμψη, ζωντάνια και ένα τεράστιο χριστουγεννιάτικο δέντρο που θα φωτίζει τα βράδια μας για τον επόμενο μήνα. Τι θα κάνετε αυτό το Σαββατοκύριακο; Δεν έχετε αποφασίσει ακόμα; Είναι απλό: Θα στολίσετε το σπίτι σας!
Οι 'τάσεις' στη γιορτινή διακόσμηση είναι διαχρονικές και δεν θα χρειαστεί να ξοδέψουμε μια περιουσία για να αγοράσουμε καινούργια στολίδια. Θα χρειαστεί, όμως, να τα συνδυάσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μια χρωματική ομοιομορφία και να αποδίδεται ένα και μόνο αποτέλεσμα: Να γεμίζει το σπίτι μας χαρά!

Το σαλόνι και το καθιστικό είναι οι χώροι του σπιτιού που επιδέχονται στολισμό περισσότερο από κάθε άλλον. Εκεί θα βάλουμε το δέντρο μας, εκεί βρίσκεται το τζάκι (αν διαθέτουμε) αλλά και τα έπιπλα που θα φιλοξενήσουν για μερικές μέρες τα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά μας.
Ξεκινώντας από το χριστουγεννιάτικο δέντρο, αν έχετε ήδη το περσινό φροντίστε πριν ακόμα το στολίσετε να του φουντώσετε καλά τα φύλλα του και να τα ξεσκονίσετε για να δείχνουν πιο λαμπερά. Αν σκοπεύετε να αγοράσετε φέτος καινούργιο, φροντίστε να πάρετε ένα μεγάλο, ώστε να μη δείχνει μικρό και μίζερο. Αν σκέφτεστε να αγοράσετε αληθινό δέντρο, κάντε το μόνο αν μπορείτε να υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι μετά το πέρας των γιορτών θα το διατηρήσετε σε μια γλάστρα ή θα το φυτέψετε στον κήπο.

Ανοίξτε τα κουτιά με τα στολίδια σας και ξεχωρίστε αυτά που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε. Δεν υπάρχει κάποιος νόμος που λέει ότι δεν μπορούμε να τα κρεμάσουμε όλα, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα εντυπωσιακότερο αν επιλέξουμε συνδυασμούς δύο-και όχι παραπάνω-χρωμάτων από τα στολίδια που ήδη έχουμε. Αν λοιπόν έχουμε πολλές μπάλες ενός χρώματος, μπορούμε να προσθέσουμε ή να αγοράσουμε και μερικές ασημένιες, αν έχουμε πολλές ασημένιες, μπορούμε να τις ταιριάξουμε με κάποιες χρυσές, και αν έχουμε πολλές χρυσές, μπορούμε να κρεμάσουμε μερικά γυάλινα στολίδια που θα αστράφτουν καθώς τα φωτάκια θα λαμπυρίζουν πάνω τους. Πορτοκαλί και ασημί, για παράδειγμα στολίδια στο χρώμα του χαλκού με ασημί μπαλίτσες και για πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα λίγη ασημένια βροχή. Γαλάζιο, ασημί και λευκό, πχ ασημένιες και λευκές γυαλιστερές μπαλίτσες με γαλάζια και έντονα μπλε στολίδια. Ο συνδυασμός αυτός ταιριάζει καλύτερα σε λευκό δέντρο. Επιπλέον, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο τεχνητό χιόνι πάνω στο δέντρο μας, το οποίο θα φέρει έναν αέρα δροσιάς στο σπίτι.


Το δέντρο όμως δεν είναι το παν. Αν στο σπίτι μας έχουμε τζάκι μπορούμε να το στολίσουμε και αυτό με μια όμορφη, πλούσια γιρλάντα από την οποία θα κρέμονται διάφορα στολίδια στις αποχρώσεις που προτιμάμε και που ταιριάζουν καλύτερα με το χώρο μας. Αν, μάλιστα, τοποθετήσουμε γύρω από τη γιρλάντα και μια σειρά λευκά φωτάκια, το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Φυσικά, πάνω στο τζάκι, θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε σαν εναλλακτική λύση φαναράκια σε διάφορα μεγέθη και χρώματα με μικρά ρεσό μέσα, ενώ θα μπορούσαμε να βάλουμε και ξερά κλαδάκια ανάμεσα τους έτσι ώστε να γίνει η γωνία αυτή πιο ιδιαίτερη!

Για τον εσωτερικό διάκοσμο του σπιτιού μια ωραία ιδέα είναι ο τρόπος που διακοσμούν τα σπίτια στην Αγγλία, δηλαδή με χριστουγεννιάτικες κάρτες. Αν έχετε λάβει πολλές χριστουγεννιάτικες κάρτες, μπορείτε να τις κρεμάσετε στον τοίχο με κορδέλα έτσι ώστε να σχηματίζουν κοιλιά και στα σημεία σύνδεσης μπορείτε να κολλήσετε λίγο γκι.

Αν στο σπίτι έχουμε εσωτερική σκάλα, υπάρχει και εδώ η κατάλληλη πρόταση. Άλλη μια γιρλάντα, που θα τυλίγεται στην κουπαστή της και θα υπονοεί πως και στον πάνω όροφο... οι γιορτές συνεχίζονται! Στη φουντωτή μας γιρλάντα μπορούμε να προσθέσουμε είτε φωτάκια (αν και είναι δύσκολο να βρεθεί κάποια πρίζα εκεί κοντά) ή ακόμα και χριστουγεννιάτικες κάλτσες-ίσως μια για κάθε μέλος της οικογένειας-τις οποίες πρέπει φυσικά να γεμίσουμε με δωράκια την ημέρα των Χριστουγέννων.

Στα τραπέζια και τα coffee tables του σπιτιού τα πιο κατάλληλα διακοσμητικά για αυτές τις ημέρες είναι τα κρυστάλλινα ή ασημένια ανθοδοχεία, μέσα στα οποία τοποθετούμε αλεξανδρινά, αλλά και κλαδιά δέντρων με μικρούς κόκκινους καρπούς. Θα βρείτε άφθονα αυτές τις μέρες στα ανθοπωλεία. Θα μπορούσαμε παράλληλα, αν θέλουμε να δώσουμε πιο παραμυθένια νότα στο χώρο μας, να πάρουμε κεραμικά σπιτάκια και κτίρια (εκκλησίες, σταθμούς κλπ) που υπάρχουν στο εμπόριο σε διάφορα μεγέθη και με διάφορα θέματα, και να δημιουργήσουμε ένα μικρό χριστουγεννιάτικο χωριό, το οποίο θα πλαισιώσουμε από βαμβάκι που θα σχηματίζει χιονισμένα βουνά και χιονισμένους δρόμους.

Σε κάθε περίπτωση, τα Χριστούγεννα θέλουν φως και λάμψη. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να γεμίσουμε τα τραπέζια μας με λαμπερά κηροπήγια και κεριά, τα οποία αυτή τη φορά πραγματικά θα κάψουμε. Αν, μάλιστα, μας περισσέψουν και στολίδια που δεν βάλαμε στο δέντρο, μπορούμε να γεμίσουμε με αυτά μεγάλες, χριστουγεννιάτικες πιατέλες και να στολίσουμε τα τραπέζια μας.

Όσο για τους πολυελαίους που κρέμονται πάνω από την τραπεζαρία, μια καλή ιδέα είναι να τους στολίσουμε με μικρά κλαδάκια γκι, για να φωτίζουν με πιο ζεστά χρώματα την όλη γιορτινή ατμόσφαιρα. Οι γιορτές είναι χαρά και με χαρά πρέπει να κάνουμε οτιδήποτε αυτές προϋποθέτουν. Στολίστε το σπίτι σας και τη διάθεση σας με μια πολύ χαρούμενη και παραμυθένια νότα. Μην ξεχάσετε να στολίσετε το μπαλκόνι σας και οπωσδήποτε την εξώπορτα του σπιτιού, καθώς και εκεί θα υποδεχτείτε τον καινούργιο χρόνο. Τοποθετήστε ένα μεγάλο στεφάνι και οπωσδήποτε ένα κλαδί γκι. Ξέρετε τι λένε; Αν στην αλλαγή του χρόνου φιλήσετε το ταίρι σας κάτω από το γκι, ένα μαγικό ξόρκι θα σας κρατήσει για πάντα μαζί.

Τέλος, μην ξεχάσετε να προμηθευτείτε ρόδια, για γούρι. Όποιος σας κάνει ποδαρικό, ακόμη κι αν είστε εσείς οι ίδιοι, θα πρέπει να πετάξει το ρόδι κατά την είσοδο στο σπίτι, για το καλό του νέου έτους!!!!

περιοδικό My Home

Η κυρία με τις καμέλιες



Η κυρία με τις καμέλιες (πρωτότυπος τίτλος στα αγγλικά Camille) είναι ο τίτλος δραματικής αμερικανικής ταινίας του Τζόρτζ Κιουκόρ με τους Γκρέτα Γκάρμπο, Ρόμπερτ Τέιλορ και Λάιονελ Μπάριμορ του (1936)[1]. Η ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά του υιού, ήταν υποψήφια για το όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της Γκρέτα Γκάρμπο.

Η ταινία έκανε εισπράξεις της τάξεως των 2.842.000 δολαρίων[2] και ώθησε τον Μίλτον Μπέντζαμιν να γράψει ένα τραγούδι με τίτλο I'll Love Like Robert Taylor, Be My Greta Garbo.


Στο Παρίσι του 1847 η Μαργαρίτα Γκοτιέ (Γκρέτα Γκάρμπο), μια κοπέλα απ'την εργατική τάξη γίνεται πόρνη των σαλονιών με σήμα κατατεθέν τις καμέλιες. Η Μαργαρίτα ζει στην πολυτέλεια και μαθαίνει να στοχεύει ψηλά, διαλέγοντας εύπορους εραστές, όπως ο βαρώνος Ντε Βαρβίλ (Χένρι Ντάνιελ), που να μπορούν να τη στηρίξουν οικονομικά. Η τυχαία γνωριμία της όμως μ'ένα φοιτητή της νομικής, τον Αρμάνδο Ντυβάλ (Ρόμπερτ Τέιλορ), την κάνει να καταλάβει πόσο μάταιη είναι μια ζωή χωρίς πραγματική αγάπη κι η Μαργαρίτα προθυμοποιείται ν'αφήσει το βαρόνο και τον πληρωμένο έρωτα. Η σχέση της με τον Αρμάνδο όμως διακόπτεται όταν ο πατέρας του (Λάιονελ Μπάριμορ) την παρακαλεί να τον εγκαταλείψει, καθώς το παρελθόν της θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στη σταδιοδρομία του. Η Μαργαρίτα καταλαβαίνει τον πόνο του κυρίου Ντυβάλ και κάνει μια πράξη αυτοθυσίας εγκαταλείποντας τον Αρμάνδο. Η μοίρα όμως συνεχίζει το άσχημο παιχνίδι στη Μαργαρίτα η οποία πλήττεται απ'τη φυματίωση.Η ερμηνεία της Γκρέτα Γκάρμπο (ηθοποιού που η ακαδημία δεν βράβευσε ποτέ με όσκαρ ερμηνείας, αλλά μόνο με ένα τιμητικό το 1955), βραβεύτηκε από την ένωση κριτικών της Νέας Υόρκης και θεωρήθηκε η καλύτερη της χρονιάς του 1937. Η Γκάρμπο προτάθηκε για όσκαρ α' γυναικείου ρόλου κι όλοι πίστευαν ότι θα κέρδιζε, αλλά τελικά υπέστη ήττα[3]. Η Λουίζ Ράινερ κατάφερε να κάνει την έκπληξη της βραδιάς κερδίζοντας τη Γκάρμπο στα σημεία. Έτσι, η σχετικά ξεχασμένη σήμερα, Ράινερ βρέθηκε με το δεύτερο όσκαρ στα χέρια της για την ταινία Υπό το βλέμμα του Βούδα (The Good Earth, 1937) ένα χρόνο μετά την πρώτη της νίκη κι έγινε η πρώτη ηθοποιός με δύο Όσκαρ ερμηνείας.Το 2005 η ταινία συμπεριλήφθη στη λίστα του περιοδικού Time με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών[4], ενώ το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την συμπεριέλαβε στη λίστα με τις 100 καλύτερες αισθηματικές ταινίες όλων των εποχών.

ΤΟΛΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ " ένα παιδί"


 
ΤΟΛΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ " ένα παιδί"
με το πρόσωπο κολλημένο στο τζάμι

κοιτάζω εκστατικά
πίσω απ' τις στάλες της βροχής

ένα πολύχρωμο κόσμο

κρύβω μέσα μου ένα παιδί

με τις τσέπες γεμάτες μπίλιες
μέσα στο χειμώνα

ένα παιδί με δακρυσμένα μάτια
για το γατάκι του που πέθανε
για το λουλούδι που μαράθηκε
για όσους έφυγαν χωρίς επιστροφή

κρύβω μέσα μου ένα παιδί
με τρύπιο παλτό
που λαχταράει τα ζεστά κάστανα
την γειτονιά και τους φίλους
την άνοιξη που θάρθει

κρύβω μέσα μου ένα παιδί
που δεν δέχεται
πως μπορώ να γελάω
όταν την ίδια στιγμή κάποιος κλαίει

κρύβω μέσα μου ένα παιδί
απαρηγόρητο
που θάθελε να φτιάξει τη ζωή
στα μέτρα της καρδιάς του

Από τη συλλογή Αναρχικά (1979)


http://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=8472.30#ixzz2DP7NBGkf

ΠΙΝΑΚΑΣ - Peggy Dressel

Συμβουλές για υγιείς αρθρώσεις


 Συμβουλές για υγιείς αρθρώσεις
Τι να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε τον πόνο

Αν πάσχετε από αρθρίτιδα και θέλετε να ελαχιστοποιήσετε τον πόνο στις αρθρώσεις, υπάρχουν βήματα που μπορείτε να λάβετε, που θα σας βοηθήσουν να διατηρηθούν πιο υγιείς oι αρθρώσεις σας, σημειώνει το U.S. Centers for Disease Control and Prevention.

Κάντε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση, το λιγότερο 5 φορές την εβδομάδα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου, τη βελτίωση της κίνησης και την καθυστέρηση της αναπηρίας.

Χάστε βάρος αν νιώθετε υπέρβαρος ή παχύσαρκος.

Επισκεφτείτε τον γιατρό σας αν έχετε αρχικά συμπτώματα αρθρίτιδας, όπως πόνο στις αρθρώσεις. Η έγκαιρη διάγνωση και η αγωγή μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της μακροπρόθεσμης βλάβης.

Προστατέψτε τις αρθρώσεις σας από τραυματισμούς, ιδιαίτερα αν κάνετε αθλήματα, επάγγελμα ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

iatronet.gr

Αλέξανδρος Δουμάς


Ο Αλέξανδρος Δουμάς (υιός) (Alexandre Dumas, fils) (27 Ιουλίου 1824 - 27 Νοεμβρίου 1895) ήταν Γάλλος συγγραφέας και δραματουργός. Ήταν γιος (γαλλικά fils) του Αλέξανδρου Δουμά (πατέρα) (γαλλικά père), ο οποίος ήταν επίσης συγγραφέας και δραματουργός. Όπως ακριβώς και ο πατέρας του, γνώρισε μεγάλη επιτυχία, κυρίως με το ρομάντσο του Η κυρία με τις καμέλιες, από το οποίο εμπνευσμένος ο Τζουζέπε Βέρντι σύνθεσε την όπερά του Τραβιάτα, αλλά και από τα θεατρικά έργα του Ο νόθος γιος (Le Fils naturel, 1858) και Ένας παράλογος πατέρας (Un Père prodigue, 1859).

Ο Αλέξανδρος Δουμάς (υιός) γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου 1824 στο Παρίσι, ως νόθο τέκνο του συγγραφέα Αλέξανδρου Δουμά (πατέρα) και της Μαρί-Λωρ-Κατερίν Λαμπαί (Marie-Laure-Catherine Labay, 1794-1868), μιας γειτόνισσάς του μοδίστρας. Το 1831, όταν ήταν σε ηλικία επτά ετών, ο πατέρας του τον αναγνώρισε νομικά και εξασφάλισε ότι ο γιος του θα λάμβανε την καλύτερη δυνατή μόρφωση στο Ίδρυμα Γκουμπώ (Institution Goubaux) και στο Κολλέγιο Μπουρμπόν (Collège Bourbon). Εκείνη την εποχή ήταν που έλαβε χώρα η δικαστική διαμάχη για την κηδεμονία του, η οποία κατέληξε σε απόφαση του δικαστηρίου να την αναλάβει ο πατέρας του. Ο χωρισμός από τη μητέρα του και το μαρτύριο της στέρησης από το παιδί της, ήταν που τον ενέπνευσαν να γράψει σχετικά με τραγικούς γυναικείους χαρακτήρες. Σχεδόν σε όλα τα γραπτά του, έδωσε έμφαση στον ηθικό σκοπό που οφείλει να έχει η λογοτεχνία, και στο έργο του Ο νόθος γιος (Le Fils naturel, 1858) ενστερνίζεται την πίστη ότι αν ένας άνδρας γίνει πατέρας ενός νόθου παιδιού, έχει την υποχρέωση στη συνέχεια να το αναγνωρίσει και να παντρευτεί τη μητέρα. Οι πρόπαπποι του Δουμά από την πλευρά του πατέρα του ήταν ένα Γάλλος ευγενής και μια Αϊτινή. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, στα εσωτερικά σχολεία όπου μαθήτευσε, γινόταν συνεχώς ο στόχος λοιδωρίας από τους συμμαθητές του, γεγονός το οποίο επέδρασε έντονα στις σκέψεις, τη συμπεριφορά και το συγγραφικό ύφος του.

Σε ηλικία 17 ετών παράτησε το κολλέγιο και μετακόμισε στο Σαιν-Ζερμαίν-αν-Λεΐ (Saint-Germain-en-Laye) για να ζήσει μαζί με τον πατέρα του. Εκεί παραδόθηκε σε μια αργόσχολη και έκλυτη ζωή εξασφαλίζοντας τα χρήματα από αυτόν. Το 1844 συνάντησε στο Παρίσι τη Μαρί Ντυπλεσί (Marie Duplessis), μια νεαρή εταίρα, με την οποία σύναψε σχέση μέχρι τον Αύγουστο του 1845. Αυτή η κοπέλα, η οποία πέθανε το 1847, αποτέλεσε την έμπνευση για τη ρομαντική νουβέλα του Η κυρία με τις καμέλιες (La Dame aux Camélias). Το έργο του διασκευάστηκε για να παρουσιαστεί στη θεατρική σκηνή, και αποτέλεσε τη βάση για την όπερα Τραβιάτα του Τζουζέπε Βέρντι. Αν και παραδέχθηκε ότι έκανε τη διασκευή εξαιτίας της ανάγκης χρημάτων, με το έργο αυτό γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Κατ' αυτόν τον τρόπο ξεκίνησε την καριέρα του ως θεατρικός συγγραφέας, και όχι μόνον απόκτησε μεγαλύτερη φήμη από τον πατέρα του καθόλη τη διάρκεια της ζωής του, αλλά κυριάρχησε στη σοβαρή γαλλική θεατρική σκηνή για το μεγαλύτερο διάστημα του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Ύστερα από αυτήν την επιτυχία του, ουσιαστικά εγκατέλειψε τη συγγραφή μυθιστορημάτων, αν και το ημι-αυτοβιογραφικό του έργο Η υπόθεση Κλεμανσώ (L'Affaire Clemenceau, 1867) γνώρισε κάποια επιτυχία. Τα επόμενα χρόνια προσπάθησε να θίξει, με την εκθαμβωτική του πένα, θέματα αμφιλεγόμενα για την εποχή του, όπως η κοινωνική θέση της γυναίκας, το διαζύγιο και η απιστία. Τα πιο αξιομνημόνευτα έργα του αυτής της περιόδου είναι Le Demi-Monde (1855), L’Ami des femmes (1864), Les Idées de Mme Aubray (1867), La Femme de Claude (1873), και Francillon (1887).

Στις 31 Δεκεμβρίου 1864, ο Δουμάς παντρεύτηκε τη Ναντιέσντα φον Κνόρινγκ (Nadjeschda von Knorring, 1826-Απρίλιος 1895), κόρη του Γιόχαν Ράινχολντ φον Κνόρινγκ (Johan Reinhold von Knorring) και χήρα του Αλεξάνδρου, πρίγκιπα Ναρίσκινε (Alexander, Prince Naryschkine), στη Μόσχα. Το ζεύγος απόκτησε δύο κόρες: τη Μαρί-Αλεξαντρίν-Εριέτ Δουμά το 1860, και τη Ζανίν Δουμά το 1867. Μετά τον θάνατο της γυναίκας του, παντρεύτηκε την Εριέτα Ρενιέ ντε λα Μπριέρ (Henriette Régnier de La Brière, 1851–1934), τον Ιούνιο του 1895 λίγους μήνες πριν τον θάνατό του.

Ο Δουμάς έζησε τη ζωή του σαν ένας από τους θεατρικούς ήρωές του, μεταξύ ταραγμένων ερώτων και φανταστικών περιπετειών. Ήταν μεγάλος θαυμαστής της Γεωργίας Σάνδη, την οποία αποκαλούσε "αγαπημένη μαμά". Πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στο σπίτι της και φρόντισε για τη θεατρική διασκευή τού ρομάντσου της Ο μαρκήσιος του Βιλμέρ (Le Marquis de Villemer). Το 1874 έγινε δεκτός ως μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας (Académie française) και το 1894 τιμήθηκε με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής (Legion d'Onore). Πέθανε στις 27 Νοεμβρίου 1895 στο σπίτι του στο Μαρλύ-λε-Ρουά του Ιβλίν (Marly-le-Roi, Yvelines) και κηδεύθηκε στο κοιμητήριο της Μονμάρτης στο Παρίσι. Ο τάφος του, ίσως τυχαία, βρίσκεται μόλις 100 μέτρα από αυτόν της Μαρί Ντυπλεσί.

Μπουκατίνι με κόκκινη σάλτσα


 Μπουκατίνι με κόκκινη σάλτσα

Δοκίμασε μια φορά να μην κάνεις το χοντρό μακαρόνι με την τρύπα στη μέση παστίτσιο. Ετοίμασε μια κλασική ιταλική κόκκινη σάλτσα και απόλαυσε την καθώς βρίσκει διέξοδο μέσα από τα ζυμαρικά σου!

• 1 πακέτο μπουκατίνι
• 3-4 φέτες μπέικον κομμένο σε μικρά κομμάτια
• 300 γρ. ντοματίνια σε τσαμπί
• Λίγη ζάχαρη
• 1/4 του φλιτζάνιού τοματοχυμό συμπυκωμένο
• 1 κρεμμύδι κομμένο σε λεπτές ροδέλες
• 5 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
• Μπαλσάμικο ξύδι
• Αλάτι, πιπέρι
• Ρίγανη, φασκόμηλο
• Λίγο μπούκοβο
• Παρμεζάνα

Βάλε τα ντοματίνια καθαρισμένα και πλυμένα σε ένα ταψί, πασπάλισε με λίγη ζάχαρη, αλάτι, ρίγανη και φασκόμηλο

Ψήσε στο φούρνο στους 150 βαθμούς για 40 λεπτά να πάρουν χρώμα και να μελώσουν. Κράτησε 2-3 ολόκληρα για το σερβίρισμα

Ξεφλούδισε τα υπόλοιπα όσο είναι ζεστά και λιώσε σε έναν επεξεργαστή τροφίμων μαζί με αλατοπίπερο

Την ίδια ώρα βάλε το τηγάνι να κάψει και φρυγάνισε το μπέικον χωρίς λάδι να γίνει τραγανό. Αφαίρεσε και κράτησε στην άκρη

Πρόσθεσε ελαιόλαδο να κάψει και σόταρε το κρεμμύδι και το σκόρδο. Σβήσε με μια ιδέα μπαλσάμικο. Άφησε το αλκοόλ του ξυδιού να εξατμιστεί

Στη συνέχεια πρόσθεσε το τοματοχυμό και το μπούκοβο. Άφησε την σάλτσα να βράσει για μερικά λεπτά

Βάλε τώρα τα ζυμαρικά σου σε κατσαρόλα με μπόλικο νερό να βράσουν σύμφωνα με τις οδηγίες του πακέτου. Κράτησε ένα ποτηράκι του κρασιού από το νερό τους

Όταν είναι έτοιμα ρίξε μαζί με το νερό που κράτησες στη σάλτσα. Στο τέλος πρόσθεσε και τη σάλτσα από τα ντοματίνια

Σέρβιρε με μπόλικη παρμεζάνα

tlife.gr

Στολίστε χριστουγεννιάτικα στεφάνια με κεριά advent


 
 Στολίστε χριστουγεννιάτικα στεφάνια με κεριά advent

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν όλο και περισσότερο και σκοπός μας είναι να σας βοηθήσουμε να ομορφύνετε την ατμόσφαιρα του σπιτιού σας και να απομακρύνουμε κάθε βαριά σκέψη για αυτές τις γιορτινές μέρες τουλάχιστον.

Σήμερα λοιπόν, θα δούμε ένα έθιμο που δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στη χώρα μας, αλλά δεν λέμε ποτέ όχι σε επιπλέον ιδέες διακόσμησης που θα κάνουν το σπίτι μας να ξεχωρίσει.

Πρόκειται για τα Advent candles που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνουν τα κεριά της έλευσης. Τα advent candles, είναι στην ουσία ένα στεφάνι με τέσσερα κεριά, ενώ ορισμένες σύγχρονες παραλλαγές περιλαμβάνουν κι ένα πέμπτο κερί.

Από την πρώτη Κυριακή του Δεκέμβρη, ξεκινάμε να ανάβουμε τα κεριά. Ένα την πρώτη Κυριακή, δύο τη δεύτερη κ.ο.κ. Με αυτό τον τρόπο, φτάνουμε στην εβδομάδα των Χριστουγέννων, έχοντας αναμμένα και τα τέσσερα κεριά στο στεφάνι μας. Εφόσον υπάρχει και πέμπτο κερί, το ανάβουμε ανήμερα των Χριστουγέννων.

Για την ιστορία του Advent Candles, να πούμε πως προϋπήρχε του Χριστιανισμού. Ο κύκλος που έχει το στεφάνι, συμβόλιζε των αιώνιο κύκλο των εποχών, ενώ τα φύλλα των δέντρων που το στόλιζαν και τα αναμμένα κεριά, σήμαιναν τη διατήρηση της ζωής στη μέση του χειμώνα. Στη σύγχρονη εποχή, λένε πως ο Γερμανός πάστορας Johann Hinrich Wichern, (ο οποίος δίδασκε σε σχολείο) κατασκεύασε κατά το 1839 ένα ξύλινο στεφάνι από τη ρόδα ενός κάρου στην οποία τοποθέτησε 19 κόκκινα κεριά και ανάμεσά τους 4 λευκά, ώστε να διευκολύνει τους μαθητές του να γνωρίζουν πόσες μέρες απομένουν μέχρι τα Χριστούγεννα, αφού τον ρωτούσαν με ανυπομονησία.

Το έθιμο έγινε μόδα στη Γερμανία και ακολούθησε η Αμερική τη δεκαετία του 1930. Ανεξάρτητα από την εθιμοτυπική του λειτουργία το advent candles, αποτελεί και ένα όμορφο στολίδι για το σπίτι, που θα μας θυμίζει πόσο κοντά βρισκόμαστε στα Χριστούγεννα.
homeguide.gr

Σχολική εργασία στο σπίτι. Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας.

pateras
Σχολική εργασία στο σπίτι. Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας.

Γονείς και παιδί στη «μάχη» για τη σχολική εργασία… κατ’ οίκον! Πώς μπορώ να το βοηθήσω;

Η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο κάθε χρόνο φέρνει μαζί της και την επιστροφή των σχολικών εργασιών. Οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να διδάξουν στα παιδιά τον σωστό τρόπο, με τον οποίο θα είναι αποτελεσματική η απόδοση μιας εργασίας εντός του σχολείου.


Τι γίνεται όμως με τους γονείς, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν την δύσκολη και πολλές φορές, άγνωστη σε εκείνους περιοχή της διεξαγωγής και του χειρισμού της εκτός σχολείου εργασίας; Συχνά, είναι ανήμποροι και στέκουν αμήχανα μπροστά στη φράση που γνωρίζουν καλά ότι πρέπει κάθε μέρα να απευθύνουν στα παιδιά…
… «Ώρα να κάνετε την εργασία σας»!

Παρακάτω, θα βρείτε 12 τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν στη… «μάχη» της σχολικής εργασίας.

1) Ώρα για... λίγη χαλάρωση! Δώστε του χρόνο να χαλαρώσει. Αναγνωρίστε και εκφράστε στο παιδί ότι, ύστερα από μια έντονη ημέρα στο σχολείο, χρειάζεται λίγες στιγμές χαλάρωσης, για να εκμεταλλευτεί τον χρόνο του, όπως εκείνο επιθυμεί. Ορίστε του το χρονικό διάστημα που έχει στη διάθεσή του, προκειμένου να κοιμηθεί, να παίξει ή να δειπνήσει, πριν επανέλθει στις μαθησιακές του υποχρεώσεις.

2) Μίλα μου για την εργασία σου… Συζητήστε μαζί του για την εργασία που του έχει ανατεθεί. Η συζήτηση προϋποθέτει ότι και οι δύο πλευρές είναι έτοιμες να μιλήσουν, αλλά και να ακούσουν. Δώστε στο παιδί να καταλάβει ότι είστε πάντα κοντά του να το βοηθήσετε στην εργασία και, πάνω απ’ όλα, ακούστε προσεκτικά τι έχει να μελετήσει, πότε πρέπει να παραδώσει την εργασία, τι το δυσκολεύει, τι μπορεί να χρειαστεί από εσάς.


3) Είσαι σπίτι σου, νιώσε άνετα... Ο ιδιωτικός χώρος του σπιτιού αποτελεί ένα απαραίτητο κομμάτι της σχολικής ζωής του παιδιού. Βοηθήστε το να νιώσει άνετα και να κατανοήσει τα οφέλη από την εργασία κατ’ οίκον, π.χ. το όφελος της ανεξάρτητης μάθησης, καθώς και της μελέτης σε ένα ήρεμο, οικείο και κυρίως, μη ανταγωνιστικό περιβάλλον.

4) Ησυχία, το παιδί διαβάζει! Απομονώστε τους έντονους ήχους, όπως η τηλεόραση ή μουσική, ακόμη και τα συχνά τηλεφωνήματα και απενεργοποιήστε τους υπολογιστές. Σε περίπτωση που το παιδί πρέπει να εργαστεί στον υπολογιστή, περιορίστε την πρόσβασή του σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και παράθυρα συνομιλιών, τα οποία είναι πολύ πιθανόν να αποσπούν την προσοχή του.

5) Το γραφείο σου… το βασίλειό σου! Εξοπλίστε το παιδικό γραφείο με όλα τα απαραίτητα είδη, όπως τετράδια, στυλό, μολύβια, κόλλα, ψαλίδι, κλπ, αλλά και ένα σωστό φωτιστικό, τα οποία θα διευκολύνουν την ανάγνωση, τη γραφή και τη μελέτη του παιδιού. Φροντίστε, επίσης, το γραφείο του να είναι κοντά σε παράθυρο, ώστε ο χώρος να φωτίζεται και να αερίζεται σωστά.

6) Είμαι πάντα δίπλα σου, αλλά όχι μπροστά σου! Ο ρόλος του γονέα συνίσταται στην αρωγή και όχι στην κάλυψη της μελέτης του παιδιού. Αφήστε το να ξεκινήσει την εργασία με τον δικό του τρόπο, να προσπαθήσει να δώσει λύσεις και, αφού βεβαιωθείτε ότι προχωράει, μπορείτε να επέμβετε αν το παιδί ζητήσει τη βοήθειά σας. Είναι εποικοδομητικό να το αφήστε το να κάνει και λάθη, αν προκύψουν, κι ας τα διορθώσετε στην πορεία μαζί του.

7) Ας φτιάξουμε μαζί ένα… πρόγραμμα! Αξιολογήστε μαζί με το παιδί τον βαθμό δυσκολίας της εργασίας του και φτιάξτε ένα χρονοδιάγραμμα μελέτης. Ενθαρρύνετέ το να οργανώσει τον χρόνο του, σε σχέση με τον όγκο της εργασίας, υπολογίζοντας παράλληλα ένα διάλειμμα διάρκειας 15’, ανά μία ώρα. Επιπλέον, ερευνήστε ποιο αποδεικνύεται το αποδοτικότερο διάστημα της ημέρας για μελέτη. Ορισμένα παιδιά λειτουργούν καλύτερα το απόγευμα, μετά από το μεσημεριανό φαγητό ή το παιχνίδι, άλλα προτιμούν να μελετούν μετά το δείπνο.


8) Η γνωριμία με τους εκπαιδευτικούς. Είναι πολύ σημαντικό να παρευρίσκεστε σε σχολικές εκδηλώσεις ή να πραγματοποιείτε επισκέψεις στο σχολείο, ώστε να έχετε επαφή με τον τρόπο που ο δάσκαλος ή ο καθηγητής αναμένει από το παιδί να εργαστεί, τη φόρμουλα που χρησιμοποιεί και τον τρόπο διδασκαλίας του. Ακόμη, μπορείτε να συζητήσετε μαζί του για τον βαθμό συμμετοχής σας στη μελέτη του παιδιού.

9) Σε βλέπω και… μαθαίνω! Παρατηρήστε τη συμπεριφορά του παιδιού. Ο τρόπος μελέτης αναδεικνύει πολλές φορές ακόμη και προβλήματα, που ίσως να μην είχατε παρατηρήσει νωρίτερα, και τα οποία δυσκολεύουν το παιδί στην εργασία. Για παράδειγμα, αν παρατηρήσετε ότι το παιδί δυσκολεύεται στην ανάγνωση, ανοιγοκλείνοντας τα μάτια του ή υποφέρει από πονοκεφάλους έπειτα από έντονη μελέτη, πιθανόν να χρειάζεται να ελεγχθεί άμεσα οφθαλμολογικά.

10) Μπράβο παιδί μου, τα κατάφερες! Μεγάλη σημασία έχει ο έπαινος, ύστερα από μια επιτυχημένη εργασία, είτε εκείνη άγγιξε το άριστο, είτε επετεύχθη μια πολύ καλή προσπάθεια εκ μέρους του παιδιού. Ανακοινώστε στην οικογένεια την επιτυχία, δώστε του να κατανοήσει ότι πέτυχε τον στόχο του, αφήστε το να το χαρεί και ενθαρρύνετέ το να συνεχίσει την προσπάθεια, καθώς φαίνεται ότι οι κόποι του αποδίδουν.

11) Γίνομαι το παράδειγμά σου! Τα παιδιά αφομοιώνουν τις επί μέρους συμπεριφορές των γονέων και τις αντιγράφουν. Προσέξτε τον τρόπο που κινείστε και τις επιλογές σας και δώστε στο παιδί την εικόνα συμπεριφοράς, την οποία θα περιμένατε να έχει και το ίδιο. Καθώς μελετά το παιδί, εσείς μπορείτε ήρεμα να δουλεύετε παράλληλα, για παράδειγμα, τον προϋπολογισμό του σπιτιού ή να διαβάσετε ένα λογοτεχνικό βιβλίο.


12) Δημιουργία… τώρα! Ενθαρρύνετε το παιδί να γίνει δημιουργικό. Στα διαλείμματα, πριν ή και μετά την εργασία, αξιοποιήστε δημιουργικά τον χρόνο με το παιδί, παίζοντας και μαθαίνοντας. Για παράδειγμα, ο υπολογιστής, εκτός εργασίας, μπορεί να χρησιμεύσει και για την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Ακόμη, μπορείτε να φτιάξετε μαζί του ένα κουίζ ερωτήσεων και απαντήσεων με βάση το αντικείμενο που έχει να μελετήσει, μετατρέποντας την βαρετή εργασία σε διασκεδαστικό παιχνίδι.

Πιστέψτε στις δυνατότητες των παιδιών σας και στηρίξτε τα, έχοντας σύνεση και διακριτικότητα. Με κατανόηση, προσπάθεια και μια δομημένη προσέγγιση, έχετε όλα τα εφόδια, για να βοηθήσετε το παιδί και να βγείτε νικητές στη «μάχη» της κατ’ οίκον μελέτης.

paidorama.com

ΛΩΤΡΕΑΜΟΝ (4 Απριλίου 1846 - 24 Νοεμβρίου 1870)



ΛΩΤΡΕΑΜΟΝ (4 Απριλίου 1846 - 24 Νοεμβρίου 1870)

«Όλο το νερό της θάλασσας δεν θα έφτανε να ξεπλύνει μία κηλίδα διανοητικού αίματος»

Τα άσματα του Μαλντορόρ


Γέρο – ωκεανέ, η τελειότητά του σφαιρικού σου σχήματος, που τόσο ιλαραίνει την αυστηρή έκφραση της γεωμετρίας, εμένα δεν μου θυμίζει παρά τα μικρά μάτια του ανθρώπου, που είναι τόσα δα, απαράλλαχτα με του αγριόχοιρου, και καταστρόγγυλα με κείνα των πουλιών της νύχτας. Ωστόσο ετούτος, από καταβολής κόσμου περνιέται για ωραίος. Πάντως εγώ υποπτεύομαι, πως αυτό το κάνει περισσότερο από φιλότιμο, και πως πραγματικά για την ομορφιά του αμφιβάλλει. Τότε, γιατί να κοιτάζει με τόση περιφρόνηση του συνανθρώπου του τη μορφή; Χαίρε ωκεανέ!

***

Γέρο – ωκεανέ, καθόλου δεν είναι απίθανο απ’ ό,τι κρύβουνε οι κόρφοι σου, να είναι ωφέλιμο για το μελλοντικό καλό του ανθρώπου. Ως τώρα, του έδωσες τη φάλαινα, αλλά δεν αφήνεις εύκολα τ’ άπληστα μάτια των φυσικών επιστημών να μαντέψουν τα χίλια μυστικά που διέπουν την ιδιαίτερη οργάνωσή σου: συ, είσαι μετριόφρων. Δεν μοιάζεις του ανθρώπου, που συνεχώς καυχιέται για τιποτένια πράματα, Χαίρε, ωκεανέ!

***

Γέρο – ωκεανέ, τα νερά σου είναι πικρά. Έχουν την ίδια γεύση της χολής, που στάζει η κριτική στις Καλές Τέχνες, στις Επιστήμες και γενικά στα πάντα. Κι αν τύχει κάποιος να είναι μεγαλοφυής, αυτοί τον βγάζουν βλάκα, και τον άλλον με το λυγερό κορμί, απαίσιο καμπούρη. Σίγουρα, ο άνθρωπος θα πρέπει να αισθάνεται έντονα την ατέλειά του, για να της κάνει τέτοια κριτική, που άλλωστε κατά τα τρία τέταρτα, οφείλεται στον ίδιο. Χαίρε ωκεανέ! http://nees-eklampseis.blogspot.gr/

Ο Ιζιντόρ Ντυκάς, γνωστός περισσότερο με το ψευδώνυμο Λωτρεαμόν ή Κόμης του Λωτρεαμόν, ήταν Γάλλος ποιητής, δημιουργός των Ασμάτων του Μαλντορόρ που αποτελούν και το σημαντικότερο έργο του.


Ο Ιζιντόρ Ντυκάς γεννήθηκε στο Μοντεβιδέο (Ουρουγουάη) την περίοδο που ο πατέρας του εργαζόταν στο γαλλικό προξενείο. Η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν από τα Άνω Πυρηναία και φαίνεται πως διέθετε μία αξιόλογη περιουσία, αν και τα περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Ντυκάς δεν είναι ως σήμερα εξακριβωμένα. Γνωρίζουμε πως ο Ντυκάς ταξίδεψε στο Παρίσι με σκοπό να δώσει εξετάσεις στην Πολυτεχνική Σχολή και στη Σχολή Μεταλλειολόγων, περίπου τον Αύγουστο του 1867. Το 1868 δημοσίευσε το πρώτο από Τα άσματα του Μαλντορόρ, έργο που ολοκληρώθηκε περίπου ένα χρόνο αργότερα και περιελάμβανε συνολικά έξι άσματα, γραμμένα σε πεζό λόγο αλλά κατά βάση ποιητικού χαρακτήρα. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο Κόμης του Λωτρεαμόν, ονομασία που πιθανόν να στηρίζεται στο γαλλικό μυθιστόρημα Λωτρεαμόν (Lautreamont) του Eugène Sue. Το 1870 δημοσίευσε τη συλλογή Poésies (Ποιήματα) και την ίδια χρονιά, στις 24 Νοεμβρίου πέθανε στην κατοικία του στο Παρίσι. Σχετικά με την αιτία του θανάτου του έχουν διατυπωθεί διάφορες εκδοχές και σύμφωνα με την επικρατέστερη ο θάνατός του προήλθε από κάποια μολυσματική αρρώστια.


Στη σύντομη διάρκεια της ζωής του, ο Λωτρεαμόν κατάφερε να ολοκληρώσει μόλις δύο έργα, τα Άσματα του Μαλντορόρ (γαλλ. Chants de Maldoror), που θεωρείται και το σημαντικότερο, καθώς και τη συλλογή Ποιήματα. Τα Άσματα του Μαλντορόρ, αν και ολοκληρώθηκαν περίπου το καλοκαίρι του 1869, δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ στη Γαλλία ενόσω ζούσε ο Λωτρεαμόν, είτε λόγω του φόβου του εκδότη του για μια πιθανή ποινική δίωξη, καθώς αποτελούσε για τα δεδομένα της εποχής ένα πολύ προκλητικό έργο, είτε λόγω κάποιας οικονομικής διένεξης. Για το λόγο αυτό, ο Λωτρεαμόν παρέμεινε σχεδόν άγνωστος ανάμεσα στους λογοτεχνικούς κύκλους της εποχής, ωστόσο τα έργα του άρχισαν να αναδεικνύονται αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1885 από τον Max Waller, ο οποίος δημοσίευσε απόσπασμά από τα Άσματα του Μαλντορόρ στην βελγική επιθεώρηση Jeune Belgique. Στον 20ο αιώνα, ο λογοτέχνης Αλφρέντ Ζαρύ τόνισε επίσης την αξία του έργου του Ντυκάς ενώ και οι υπερρεαλιστές επηρεάστηκαν σημαντικά από τον Λωτρεαμόν και ανέδειξαν περαιτέρω το έργο του. Συχνά, ο Λωτρεαμόν αναφέρεται για αυτό το λόγο και ως ένας από τους προδρόμους του υπερρεαλιστικού κινήματος.
 ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Η Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων (55)

Από παλιά Ραδιοτηλεόραση

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: και ο, έμεινε , όπως

Άγιος Λουδοβίκος 1904: Αμερικανική υπόθεση
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις