Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Που είναι θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος;

Που είναι θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος; – Όλες οι θεωρίες
 
 
Μέγας Αλέξανδρος. Ο Έλληνας στρατηλάτης που αιώνες μετά το θάνατό του συνεχίζει να απασχολεί την παγκόσμια κοινή γνώμη. Και φυσικά, μετά τα ευρήματα στην Αμφίπολη, ένας νέος κύκλος συζητήσεων και αντιπαραθέσεων έχει ανοίξει για το τι απέγινε το νεκρό σώμα του Έλληνα αυτοκράτορα.
Μια ιδιαίτερα διαδεδομένη θεωρία αναφέρει, ότι όταν χάθηκε από την Αίγυπτο, η σωρός του Έλληνα βασιλιά μεταφέρθηκε από Βενετσιάνους εμπόρους από την Αλεξάνδρεια στη Βενετία και ότι το λείψανο του Αγίου Μάρκου, δεν είναι άλλο από το νεκρό σώμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πραγματικότητα.
«Για τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου έχουν γραφτεί τόσα άρθρα και βιβλία όσα δεν γράφτηκαν για τις ταφές όλων των προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Υπάρχουν άπειρες θεωρίες. Όπως ότι τα λείψανα βρίσκονται στην κρύπτη κάτω από τη βασιλική του Αγίου Μάρκου στη Βενετία και μεταφέρθηκαν το 829 από Βενετούς εμπόρους εκεί που κτίστηκε ο ναός. Μια άλλη θεωρία λέει ότι ετάφη στην πύλη της Ροζέτας όπου ήταν το νεκροταφείο των Πτολεμαίων. Υπάρχει μια διεθνής ψύχωση με το θέμα αυτό και αυτή η αναζήτηση ανάγεται από την αρχαιότητα», λέει στο Έθνος της Κυριακής ο κ. Χάρης Τζάλας, συγγραφέας, ερευνητής και επικεφαλής του Ινστιτούτου Μελετών της Αρχαίας και Μεσαιωνικής Αλεξάνδρειας, το οποίο επί 17 χρόνια πραγματοποιεί ενάλιες αρχαιολογικές έρευνες στην ακτογραμμή της πόλης.
Ο ίδιος ετοιμάζει μια ειδική μελέτη για τη νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας όπου καταγράφει το απίστευτο χρονικό της αναζήτησης του τάφου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
«Από εκείνη την εποχή οι Πτολεμαίοι χρησιμοποίησαν τον Μέγα Αλέξανδρο στις μάχες των διαδόχων. Όπως και οι Ρωμαίοι ήθελαν να τον έχουν με το μέρος τους… Πολλοί αυτοκράτορες επισκέφτηκαν τον τάφο όπως ο Καίσαρας και ο Αύγουστος.
Ο Καρακάλλας, το 215, ήταν ο τελευταίος αξιόπιστος μάρτυρας για την ύπαρξη του τάφου. Όλα τα υπόλοιπα από την αρχαιότητα έως τον Μεσαίωνα ήσαν ανάμεσα στην παράδοση και τον μύθο μέχρι τις φανταστικές ιστορίες του 19ου και 20ου αιώνα που υπεδείκνυαν τη θέση του τάφου και αποδείχθηκαν παραμύθια.
Όλες οι αξιόπιστες αρχαίες πηγές αναφέρουν ότι ετάφη στην Αλεξάνδρεια. Κι όμως ένα τέτοιο μνημείο δεν βρέθηκε, όπως δεν εντοπίστηκε το Μουσείο με την περίφημη βιβλιοθήκη όπου υπήρχαν 700.000 χειρόγραφα, ούτε ο τεράστιος ναός του Σέραπι. Στην αναζήτηση του τάφου κυρίως βασιζόμαστε σε συγγραφείς που αντέγραψαν παλαιότερες πηγές και φήμες».
Η αφήγηση του κ. Τζάλα, όπως γράφει το Έθνος της Κυριακής, ξεκινά από τα χρόνια της αρχαιότητας.
Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. στη Βαβυλώνα, η μεταφορά και η ταρίχευσή του σώματός του στη Μέμφιδα και η επίσκεψη Ρωμαίων αυτοκρατόρων περιγράφονται από αξιόπιστους αρχαίους συγγραφείς. Κανένας όμως δεν ήταν σύγχρονος του Αλεξάνδρου, ούτε είχε εισέλθει στον τάφο.
Μερική μόνο είχαν δει την ευρύτερη περιοχή γνωστή ως «Σώμα» ή «Σήμα». Σύμφωνα με τον Ψευδοκαλλισθένη το σώμα του, μέσα σε μολύβδινη σαρκοφάγο γεμάτη μέλι για να διατηρηθεί, μεταφέρθηκε στη Μέμφιδα της Αιγύπτου. Ο Στράβων πρώτος έγραψε ότι όταν επισκέφθηκε την Αλεξάνδρεια, το σώμα του Αλεξάνδρου δεν ήταν στην αρχική χρυσή σαρκοφάγο.
Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης σημειώνει ότι μεταφέρθηκε από τη Βαβυλώνα δύο χρόνια μετά τον θάνατό του. Μάλιστα καθ” οδόν στη Συρία, έγινε μάχη μεταξύ επιγόνων όπου επικράτησε ο Πτολεμαίος. Ήταν γνωστή η προφητεία του Αρίστανδρου, ότι «η πόλη που θα είχε το σώμα του Αλεξάνδρου θα γνώριζε μεγάλη ευημερία». Για αυτό ο Πτολεμαίος αποφάσισε να μην ταφεί στο ναό του Άμμωνος Διός στη Σίβα, αλλά στην Αλεξάνδρεια.
Ο Λουκανός περιγράφει τον τάφο ως μια πυραμιδοειδή κατασκευή, ο Ζηνόβιος έλεγε ότι μεταφέρθηκε σε νέα ομαδική βασιλική ταφή και το «Σώμα» έμεινε άδειο.
Ο Παυσανίας έγραφε ότι τον λάτρευαν ως θεό και ο Δίων ο Κάσσιος μνημονεύει ότι όταν ο Οκταβιανός θέλησε να δει το σώμα του Αλεξάνδρου, άγγιξε τη μύτη του και την κατέστρεψε εν μέρει.
Οι αιώνες περνούσαν αλλά η φήμη του Αλεξάνδρου παρέμενε ζωντανή. Ο Ισκάντερ, όπως τον αποκαλούσαν, είχε μετατραπεί σε θρύλο ενώ από αιώνες λατρευόταν σαν μεγάλος προφήτης.
Ο περιηγητής Μασούντι το 944 γράφει για ένα παρεκκλήσι όπου εικάζεται ότι ήταν ο τάφος του Ισκάντερ και εκεί ο κόσμος προσευχόταν. Ανάλογη ιστορία αφηγείται ο Λέων ο Αφρικανός 500 χρόνια αργότερα.
Άλλοι αναφέρουν ένα κτίσμα κοντά στο τζαμί Ατταρίν ή την παλαιά εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Η βασιλική νεκρόπολη και το «Σώμα» δεν έχουν ακόμα εντοπιστεί και τα ίχνη χάθηκαν στο βάθος του χρόνου.
Οι περισσότεροι αρχαιολόγοι που ανέσκαψαν έως το 1960, πίστευαν ότι το «Σώμα» βρισκόταν κοντά στο τζαμί Νάμπι Ντανιέλ. Ο Ερρίκος Σλήμαν που ανακάλυψε την Τροία και τις Μυκήνες είχε ζητήσει το 1887 άδεια την οποία όμως δεν έλαβε».

Δροσερό γλύκισμα με ζελέ και γιαούρτι

 
Ελληνική Κουζίνα, Συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Οδηγίες για σίγουρη επιτυχία από το Νο 1 περιοδικό μαγειρικής I COOK GREEK. ΣΥΝΤΑΓΕΣ sintages online, Ελληνικές Συνταγές, συμβουλές μαγειρικής, greek recipes, syntages
icookgreek.com|Από Klio Kabouri

Υλικά

  • 1 φακελάκι ζελέ ανανά ή οποιοδήποτε άλλο της αρεσκείας σας
  • 1 κεσεδάκι γιαούρτι
  • 1 ποτήρι ζεστό νερό

Άγιος Μάρκος ο καθεδρικός ναός της Βενετίας

O Άγιος Μάρκος είναι ο καθεδρικός ναός της Βενετίας. Θεωρείται ένα σημαντικό δείγμα βυζαντινής αρχιτεκτονικής στην Ιταλία.
Χτίστηκε το 1100 έχοντας ως πρότυπο το ναό των Αγίων Αποστόλων της Κωνσταντινούπολης. Άρχισε να χτίζεται το 830 για να στεγάσει τα λείψανα του Ευαγγελιστή Αγίου Μάρκου, που τα μετέφεραν από τη Αλεξάνδρεια το 829.

Η Βενετία, απόσπασμα από το βιβλίο του Παναγιώτη Κανελλόπουλου "Γεννήθηκα το 1402" http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/07/blog-post_31.html

«Καλή αντάμωση εκεί ψηλά» του Πιερ Λεμέτρ

Σημερινό δημοσίευμα της Σταυρούλας Παπασπύρου στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία / www.enet.gr για το βιβλίο «Καλή αντάμωση εκεί ψηλά» του Πιερ Λεμέτρ, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις μας.
http://minoas.gr/book-3920.minoas | ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎μαθαίνω‬

Καλή αντάμωση εκεί ψηλά

Συγγραφέας: ΛΕΜΕΤΡ ΠΙΕΡ
Mεταφραστής: ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΕΦΗ
Κατηγορία: eBooks - Λογοτεχνία - Σύγχρονη Ξένη Λογοτεχνία - Κοινωνικό
Σειρά:
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 09/2014
Σελίδες: 592
ISBN: 978-618-02-0229-8
Κωδικός: 35204
Διαστάσεις: 14 x 20,4 εκ.
Αξιολόγηση:  * * * * *
Τιμή: €20,00
Σύντομη περιγραφή
Με τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου δύο στρατιώτες επιστρέφουν από τα χαρακώματα φέροντας σοβαρά σωματικά και ψυχικά τραύματα.
Θα προσπαθήσουν να επιβιώσουν σε μια Γαλλία που ξέρει να δοξάζει τους νεκρούς της, δεν μπορεί όμως να εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή ζωή σε αυτούς που της χάρισαν τη νίκη.

Οι δύο φίλοι –ο Αλμπέρ, ένας ταπεινής καταγωγής δημόσιος υπάλληλος, και ο Εντουάρ, ένας καλλιτέχνης, περιφρονημένος από τον αυταρχικό τραπεζίτη πατέρα του– ζουν περιθωριοποιημένοι και αφημένοι στη μοίρα τους.
Καταφεύγουν στην απάτη και καταστρώνουν ένα άνευ προηγουμένου, θεαματικό σχέδιο εθνικών διαστάσεων.
Παράλληλα, ο αξιωματικός τους Ανρί ντ’ Ονλέ-Πραντέλ, υπεύθυνος για τον θάνατο πολλών ανδρών του στο μέτωπο, προσπαθεί να πλουτίσει μετατρέποντας την οργάνωση των στρατιωτικών νεκροταφείων σε μια επιχείρηση αισχροκέρδειας.

Οι ζωές αυτών των πρωταγωνιστών θα συγκλίνουν δραματικά σε ένα αποκαλυπτικό, δυναμικό και λυτρωτικό φινάλε.
Ο συγγραφέας με αριστοτεχνικό τρόπο αναπαριστά το παρελθόν και μεταφέρει τη βαριά ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας όπου θριαμβεύουν αδίστακτοι καιροσκόποι και δειλοί που παριστάνουν τους ήρωες.
Με αμείωτο σασπένς και αστυνομική πλοκή συνθέτει τη μεγάλη τραγωδία εκείνης της χαμένης γενιάς.


«Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα για το ευρύ κοινό, όπως αυτά που έγραφε ο Αλέξανδρος Δουμάς».
France Inter

Το μέντιουμ καταράστηκε τον Χουντίνι


Το μέντιουμ καταράστηκε τον Χουντίνι: «Σε καταταράσσομαι Χουντίνι για κάθε μέρα της σύντομης ζωής σου. Μέχρι το Χάλογουιν, θα έχεις πεθάνει».

mixanitouxronou.gr
Το απόγευμα της 23ης Απριλίου του 1924, ένα μέντιουμ και μία ομάδα επιστημόνων συγκεντρώθηκαν σε ένα σπίτι στη Βοστώνη για να καλέσουν τα πνεύματα των νεκρών. Με τα φώτα σβηστά, η ομάδα κάθισε στο στρογγυλό τραπέζι και πίαστηκαν όλοι χέρι με χέρι. Το χτύπημα ενός κουδουνιού τοποθετημένου στο πάτωμα, ανακοίνωσε την άφιξη του πνεύματος. Το τραπέζι ανασηκώθηκε και ένα γραμμόφωνο εκτοξεύτηκε στον αέρα. Μετά από λίγο το πνεύμα εξαφανίστηκε, τα φώτα άναψαν και η συνεδρία έληξε. Οι επιστήμονες αποχαιρέτησαν το μέντιουμ και έφυγαν απ’ το σπίτι. Στο δρόμο της επιστροφής, ένας απ’ τους άντρες, ο διάσημος μάγος Χάρι Χουντίνι, τους ανακοίνωσε ότι το μέντιουμ ήταν απατεώνας και ήξερε ακριβώς ποια κόλπα χρησιμοποίησε. «Το πιο αριστοτεχνικό τρικ που ξεδιάλυνα ποτέ». Το μέντιουμ ήταν η Μίνα Κράντον, που είχε γίνει διάσημη σε ολόκληρη την Αμερική για τις υπερφυσικές της ικανότητες. Η ομάδα επιστημόνων είχε προσληφθεί από το επιστημονικό περιοδικό «American Scientist» για να ξεσκεπάσει το μέντιουμ. Αν...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/i-machi-tou-magou-chountini-me-ti-thriliki-gineka-mentioum-pou-kalouse-ta-pnevmata-ton-katarastike-na-pethani-ke-o-chountini-skotothike-ti-mera-pou-elege-i-katara/

Γιάννης Δαλιανίδης. Ο σκηνοθέτης που τόλμησε να θίξει θέματα ταμπού

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Έφυγε από τη ζωή στις 16 Οκτωβρίου του 2010 σε ηλικία 87 ετών.
mixanitouxronou.gr
 
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
 
 
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχει αναφέρει σε συνέντε...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/
 
Ένοχοι και Αθώοι Ο Γιάννης Δαλιανίδης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού σαν ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες, τόσο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όσο και της τηλεόρασης στο ξεκίνημά της. Αποκαλείται «πατέρας του μιούζικαλ», καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε μια σειρά «μουσικών» ταινιών, που προβάλλονται με επιτυχία ακόμα και σήμερα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως, ήταν και ένας «κοινωνικός» και ιδιαίτερα τολμηρός σκηνοθέτης. Εκτός από τα διασκεδαστικά μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, δημιούργησε και κοινωνικά δράματα στα οποία έθιγε θέματα ταμπού για τη δεκαετία του ’60, όπως ο τεντιμποϊσμός, οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και οι αμβλώσεις. Ο Δαλιανίδης τόλμησε επίσης να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά σχεδόν απαγορευμένο. Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο Δαλιανίδης σκηνοθετούσε παράλληλα τα μιούζικαλ και τα δράματα Ο ίδιος ωστόσο, όπως έχ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/giannis-dalianidis-o-skinothetis-pou-tolmise-na-thixi-themata-tampou-opos-i-pornia-ta-anamorfotiria-i-ektrosis-ke-o-tentimpoismos/

Robert Baden-Powell ο ιδρυτής του Προσκοπισμού

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Robert Baden-Powell 01/08/2014Το πρόσωπο της ημέραςΜορφές της Ευρωπαϊκής ιστορίαςistorikos Ο Άγγλος στρατηγός Robert Baden-Powell (1857-1941) είναι ο ιδρυτής του Προσκοπισμού. Γεννήθηκε στο Λονδίνο και υπηρέτησε στην βρετανική αποικία της Ινδίας. Κατά την διάρκεια της ζωής του, έλαβε αρκετές τιμητικ…
istorikoiperipatoi.gr

Ο Άγγλος στρατηγός Robert Baden-Powell (1857-1941) είναι ο ιδρυτής του Προσκοπισμού. Γεννήθηκε στο Λονδίνο και υπηρέτησε στην βρετανική αποικία της Ινδίας. Κατά την διάρκεια της ζωής του, έλαβε αρκετές τιμητικές διακρίσεις και ανακηρύχθηκε Λόρδος.
Ο Powell ίδρυσε το πρώτο Τάγμα Προσκόπων την 1η Αυγούστου 1907, στο Brownsea Island της Αγγλίας. Στο Τάγμα, συμμετείχαν αρχικά 20 αγόρια και έφηβοι, οι οποίοι μυήθηκαν στις αρχές της πειθαρχίας και της εθελοντικής βοήθειας. Το Τάγμα, που είχε την μορφή εκπαιδευτικής κατασκήνωσης στο ύπαιθρο, εφάρμοζε τις οργανωτικές προτάσεις του Powell, όπως αυτές εκφράζονταν στην δημοφιλή μονογραφία του Aids to Scouting (1903).   
Ο Powell, που θεωρείται ο πατέρας του προσκοπισμού, ανακηρύχθηκε ως Μεγαλόσταυρος Ιππότης. Για την καθιέρωση της ιδέας του προσκοπισμού, ήταν υποψήφιος για το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης, το 1928. Αρκετά πανεπιστήμια, αναμεσα τους της Οξφόρδης και του Cambridge, τον αναγόρευσαν επίτιμο διδάκτορα.

Μητέρα Τερέζα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Μητέρα Τερέζα 17/10/2014Το πρόσωπο της ημέραςistorikos   Μία από τις γνωστότερες παγκοσμίως μορφές της σύγχρονης Ιστορίας, η μητέρα Τερέζα, πήρε το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης στις 17 Οκτωβρίου 1979. Η μητέρα Τερέζα έγινε γνωστή...
istorikoiperipatoi.gr
Μία από τις γνωστότερες παγκοσμίως μορφές της σύγχρονης Ιστορίας, η μητέρα Τερέζα, πήρε το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης στις 17 Οκτωβρίου 1979. Η μητέρα Τερέζα έγινε γνωστή για τις φιλανθρωπίες της και το ιεραποστολικό της έργο. 
Η μητέρα Τερέζα γεννήθηκε γεννήθηκε στις 26 Αυγούστου 1910, στα βαλκανικά εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (σημ. Σκόπια). Το πραγματικό της όνομα ήταν Anjezë Gonxhe Bojaxhiu. Ήταν το νεώτερο από τα παιδιά του Nikollë και της Dranafile Bojaxhiu (Bernai). Αφιερώθηκε στην ιεραποστολική διακονία, ήδη σε ηλικία 18 ετών, οπότε κατετάχθηκε  στην Αδελφότητα του Loreto. Το 1929, ταξίδεψε στην Ινδία ως ιεραπόστολος. Τότε διάλεξε το όνομα Τερέζα. Από το 1952, μερίμνησε για την οικοδόμηση ιατρείων, ορφανοτροφεία και νοσοκομείων, στην Καλκούτα, το Νέο Δελχί και ολόκληρη την Ινδία. 
Η μητέρα Τερέζα ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου να βοηθήσει τους φτωχούς και τους αρρώστους. Ανάμεσα στην ανθρωπιστική της προσφορά, κατατάσσεται η ιεραποστολή της στην Αιθιοπία. Πέθανε στις 5 Σεπτεμβρίου 1997. συνέχεια στο σύνδεσμο

17η Οκτωβρίου 1346 η μάχη στο Neville’s Cross...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
17 Οκτωβρίου-Μάχη του Neville’s Cross 17/10/2014Το γεγονός της ημέραςistorikos Την 17η Οκτωβρίου 1346, ξέσπασε η μάχη στο Neville’s Cross...
istorikoiperipatoi.gr
Την 17η Οκτωβρίου 1346, ξέσπασε η μάχη στο Neville’s Cross της Αγγλίας, ανάμεσα στο αγγλικό και το σκωτσέζικο στέμμα. Η μάχη έληξε με την ήττα των Σκωτσέζων και την αιχμαλώτιση του βασιλέως τους, Δαβίδ του Β΄.
Το1346, η Αγγλία είχε εμπλακεί στον Εκατονταετή πόλεμο με τη Γαλλία. Για να απωθήσει τον εχθρό του, ο Φίλιππος ΣΤ΄ της Γαλλίας, προσέφυγε στον David II της Σκωτίας, για να επιτεθούν στους Άγγλους από το βορρά, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα δεύτερο μέτωπο για το αγγλικό στράτευμα. Παρά τις ιδιαιτέρως απελπισμένες εκκλήσεις του Φιλίππου Στ΄ τον Ιούνιο του 1346 (όταν οι Άγγλοι είχαν ήδη συγκεντρώσει στρατεύματα στη νότια Αγγλία), ο Daviid II της Σκωτίας περίμενε μέχρι τον Οκτώβριο. Στις 7 Οκτωβρίου, οι Σκωτσέζοι εισέβαλλαν στην Αγγλία, με 12.000 άνδρες. Στις 16 Οκτωβρίου, έφτασαν στο Durham, όπου στρατοπέδευσαν. 
Κατά την μάχη που ξέσπασε στις 17 Οκτωβρίου, οι Άγγλοι είχαν συγκεντρώσει τους μισούς άντρες από ότι οι Σκωτσέζοι. Οι Σκωτσέζοι έχασαν περί τους 1.000 στρατιώτες, ενώ οι Άγγλοι διατήρησαν την συνοχή τους χάρη στην καλύτερη οργάνωση και την στρατηγική. Αρχηγός των Άγγλων ήταν ο Λόρδος Ralph Nerville, ο οποίος έδωσε το όνομα του στην μάχη, ο Λόρδος Henry Percy και ο William Zouche, Αρχιεπίσκοπος της Υόρκης.

Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε την ενημέρωση κατάστασης του χρήστη GREEK style.
Φωτογραφία του χρήστη GREEK style.
Φωτογραφία του χρήστη GREEK style.
Συγκλονίζει το νέο εύρημα της Αμφίπολης – Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη
Μαγεμένος όλος ο πλανήτης παρακολουθεί τα ασύλληπτης ομορφιάς ευρήματα της Αμφίπολης.
Αυτή είναι η Περσεφόνη της Αμφίπολης!
Η Περσεφόνη είναι το τρίτο πρόσωπο του εντυπωσιακού ψηφιδωτού δαπέδου με τον γενειοφόρο αρματηλάτη και τον ψυχοπομπό Ερμή που αποκαλύφθηκε στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.

Η γυναικεία μορφή φορά λευκό χιτώνα και έχει υψωμένο το αριστερό της χέρι προς τα πάνω, κάτι που οδηγεί τους αρχαιολόγους στο συμπέρασμα ότι η σκηνή που αναπαριστά το ψηφιδωτό αποδίδει την αρπαγή της από τον Πλούτωνα. Οι διαστάσεις του ψηφιδωτού είναι 4,5 επί 3 μέτρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τάφος θεωρείται πλέον βέβαιο ότι ανήκει σε κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας της Μακεδονίας ή σε έναν από τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της δυναστείας την εποχή.
Το ψηφιδωτό μετά την αποκάλυψη πλύθηκε με ειδικό τρόπο και έγινε αμέσως επικάλυψη με φύλλα φελιζόλ.
Από πάνω μπαίνει ειδικό δάπεδο, ώστε να μπορούν οι αρχαιολόγοι να προχωρούν στα ενδότερα του τάφου. Το ψηφιδωτό είναι πανομοιότυπο με τη ζωγραφική αναπαράσταση που είχε εντοπιστεί στη Βεργίνα.
Το δελτίο Τύπου του υπουργείο Πολιτισμού για την Περσεφόνη:
«Συνεχίζεται η ανασκαφική εργασία στον λόφο Καστά, από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Αφαιρούνται από τον λόφο οι επιχώσεις και τα μπάζα της ανασκαφής Λαζαρίδη. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η αφαίρεση στη δυτική πλευρά και συνεχίζονται οι εργασίες πίσω και ανατολικά από τη θόλο.
»Σήμερα που αφαιρέθηκαν και τα τελευταία στρώματα χωμάτων από την ανατολική πλευρά του ψηφιδωτού, αποκαλύφθηκε η τρίτη μορφή της παράστασης, πίσω από τον γενειοφόρο άνδρα, ο οποίος -εκτός από το στεφάνι- φοράει και κόκκινο ιμάτιο.
»Πρόκειται για γυναικεία νεανική μορφή, με κόκκινους ανεμίζοντες βοστρύχους, η οποία φοράει λευκό χιτώνα που συγκρατείται με κόκκινη λεπτή ταινία στο ύψους του στήθους. Φέρει κόσμημα στον καρπό του αριστερού της χεριού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για την μυθολογική παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, με την παρουσία του θεού Ερμή ως ψυχοπομπού, όπως είθισται σε ανάλογες αναπαραστάσεις (φωτο 1, 2, 3).
»Είναι εκπληκτική η παράσταση όχι μόνον για τον χρωματικό της πλούτο, αλλά και για την τέλεια εκτέλεση του σχεδίου. Στην παράσταση του ψηφιδωτού παρουσιάζεται και η τρίτη διάσταση, ιδιαίτερα στην απεικόνιση του ψυχοπομπού και της Περσεφόνης. Είναι φανερό ότι η παράσταση παραπέμπει και στην αντίστοιχη της αρπαγής της Περσεφόνης, στον λεγόμενο Τάφο της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Όμως η παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης, στις Αιγές είναι τοιχογραφία. Εδώ, για πρώτη φορά, απαντάται σε βοτσαλωτό ψηφιδωτό, σε ταφικό μνημείο. Οι διαστάσεις του ψηφιδωτού δαπέδου ήτοι 4,5Χ3.
»Με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού δαπέδου δόθηκε η δυνατότητα και για την τελική υποστύλωση του επιστυλίου των Καρυατίδων. Φυσικά, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες προστασίας του ψηφιδωτού οι οποίες συνίστανται:
α. Επικάλυψη με φύλλα φελιζόλ
β. Και πάνω από αυτά ξύλινη επένδυση
Σε ύψος 40 εκ. πάνω από την ξύλινη επένδυση θα μπει το δάπεδο πρόσβασης για τον τέταρτο χώρο, το οποίο θα στηριχτεί στην τρίτη σειρά αντιστήριξης.

»Με την τομή που έγινε στο κατεστραμμένο τμήμα του ψηφιδωτού διαπιστώθηκαν οι συνθήκες έδρασης του δαπέδου που είναι οι εξής: Κονίαμα 8-10 εκατοστών ως υπόβαση του ψηφιδωτού, πιο κάτω έχουμε στρώση από κροκάλες πάχους 10-12 εκατοστά, οι οποίες εδράζονται στο φυσικό έδαφος, υπό μορφή σκληρής αργιλώδους άμμου».
Στον τέταρτο χώρο ήτοι στον τρίτο θάλαμο, έχει ολοκληρωθεί η υποστύλωση. Δεν προχώρησαν οι ανασκαφικές εργασίες, επειδή η ομάδα ασχολήθηκε με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού».

Δημοφιλείς αναρτήσεις