http://www.myfilm.gr/1457
Ο Ματιέ (Πατρίκ Πινό), ένας εξερευνητής της αρκτικής, επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του για ένα σημαντικό συνέδριο. Ο δήμαρχος Ζαν-Λουί Μπερτανιά (Ζαν-Πιερ Μπακρί) ετοιμάζει μια εκδήλωση προς τιμή του Ματιέ, ενώ αυτό που τον απασχολεί περισσότερο είναι η εξωσυζυγική σχέση του με τη Σεβερίν (Σοφί Κατανί). Στη μικρή αυτή επαρχιακή πόλη βρίσκουμε ακόμη τον τενίστα Αντριέν (Αρνώ Βαλουά), τον πρώην κατάδικο Ζος (Μπενουά Πουλεβέρντ), και τον Σερζ Τορές (Βενσάν Λεντόν), έναν οικογενειάρχη, ο οποίος φλερτάρει με την επίσης παντρεμένη Φινλανδή συνεργάτριά του Νόρα (Μίνα Χααπκίλα), μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί ως προκάλυμμα και ‘συνεργό’ τον μικρό γιο του, τον 11χρονο Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν). Ο Τσάρλι, που παρατηρεί με την αθώα παιδική ματιά του τον κόσμο των ενήλικων, θα γίνει τελικά ο καταλύτης της κάθαρσης... Το ομαδικό πορτραίτο μιας μικροκοινωνίας δίνει σ’ αυτήν τη φιλόδοξη ταινία της η Γαλλίδα σκηνοθέτης Νικόλ Γκαρσιά (‘Κάτω από τα φώτα της πλατείας’), καθοδηγώντας μια πλειάδα ηθοποιών στη διαγραφή αντιπροσωπευτικών χαρακτήρων, που συνθέτουν έναν κόσμο βυθισμένο στο ψέμα, τη μοιχεία, την επαγγελματική και προσωπική προδοσία. Τοποθετεί όμως στο επίκεντρο της δράσης τον μικρό Τσάρλι, γιατί, όπως είπε η ίδια σε μια συνέντευξή της, το ουσιαστικό θέμα της ταινίας της είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ‘όμηρος’ του ερωτισμού του πατέρα του, μέχρι τη στιγμή που θα σπάσει τη σιωπή του με μια πράξη τρομερή αλλά και αγνή. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών.
Υπόθεση: Έξι ενήλικες, ένας ανήλικος. Όλοι με τα δικά
τους προβλήματα, όλοι εγκλωβισμένοι στη δική τους φυλακή, με τους δικούς
τους δαίμονες, τα προσωπικά τους φαντάσματα, τα δικά τους διλήμματα.
Οι ζωές τους θα συναντηθούν με τον πιο παράδοξο τρόπο τη στιγμή της κρίσης.
Τη στιγμή που όλοι θα βρεθούν ενώπιος, ενωπίω. Στο δια ταύτα. Είτε τα
καταφέρουν, είτε όχι, δεν θα είναι ποτέ ξανά οι ίδιοι. Και όλα αυτά εκτυλίσσονται
σε μία πόλη του Ατλαντικού κάτω από το βλέμμα του εντεκάχρονου Τσάρλι
(Φερντινάν Μαρτέν).
Δύο παλιοί φίλοι, θα συναντηθούν μετά από πολλά χρόνια. Ο Μάθιου (Πατρίκ Πινό) είναι διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής και γυρνάει στην γενέτειρα πόλη του για να δώσει μια διάλεξη. Εκεί όπου και ζει ακόμα ο παιδικός του φίλος Πιέρ (Μπενουά Μαζιμέλ), που μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να γίνει εξερευνητής, είναι δάσκαλος στο τοπικό σχολείο. Η γυναίκα του Πιέρ, Νόρα (Μίνα Χααπκίλα) έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Σερζ (Βενσάν Λιντόν), πατέρα του εντεκάχρονου Τσάρλι. Στο μεταξύ ένας άλλος κάτοικος της πόλης, ο Τζος (Μπενουά Πελβούντρ) επιχειρεί να κάνει μια ληστεία, ενώ ο πρωταθλητής του τένις Έιντριεν (Αρνό Βαλουά) περνάει κρίση. Ο γέρος δήμαρχος Ζαν Λουι Μπερτανά (Ζαν Πιερ Μπακρί) στο μεταξύ ασχολείται περισσότερο με την νεαρή του φίλη, παρά με την πολιτική του καμπάνια.
Δύο παλιοί φίλοι, θα συναντηθούν μετά από πολλά χρόνια. Ο Μάθιου (Πατρίκ Πινό) είναι διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής και γυρνάει στην γενέτειρα πόλη του για να δώσει μια διάλεξη. Εκεί όπου και ζει ακόμα ο παιδικός του φίλος Πιέρ (Μπενουά Μαζιμέλ), που μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να γίνει εξερευνητής, είναι δάσκαλος στο τοπικό σχολείο. Η γυναίκα του Πιέρ, Νόρα (Μίνα Χααπκίλα) έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Σερζ (Βενσάν Λιντόν), πατέρα του εντεκάχρονου Τσάρλι. Στο μεταξύ ένας άλλος κάτοικος της πόλης, ο Τζος (Μπενουά Πελβούντρ) επιχειρεί να κάνει μια ληστεία, ενώ ο πρωταθλητής του τένις Έιντριεν (Αρνό Βαλουά) περνάει κρίση. Ο γέρος δήμαρχος Ζαν Λουι Μπερτανά (Ζαν Πιερ Μπακρί) στο μεταξύ ασχολείται περισσότερο με την νεαρή του φίλη, παρά με την πολιτική του καμπάνια.
Λίγα λόγια από την Νικόλ Γκαρσία
"Για την ταινία "Η Εκδοχή του Τσάρλι" δύο χαρακτήρες μου ήρθαν
αμέσως στο νου. Ο Μάθιου και ο Πιέρ. Δύο άνθρωποι που συναντιούνται μετά από
χρόνια, σε διαφορετικές φάσεις της ζωής τους, που ενώ είχαν ξεκινήσει μαζί
κατέληξαν σε διαφορετικές όχθες της ζωής. Κάποτε είχαν κοινά όνειρα αλλά στην
πορεία χάθηκαν. Ήθελα να δείξω αυτή την αινιγματική τους σχέση. Όταν όμως είδα
τι βρισκόταν πίσω από αυτό το αίνιγμα, το ξετύλιγμα της ιστορίας καθώς και
τις συνέπειές της, συνειδητοποίησα ότι με οδηγούσε στη θεματολογία παλιότερων
ταινιών μου. Είχα ήδη ασχοληθεί με το θέμα της μυστικοπάθειας και των ενοχών.
Οπότε αποφάσισα αυτή η σχέση να είναι μία από τις σχέσεις που θα εξέταζα στην
ταινία, και να ψάξω στις άλλες σχέσεις για το θέμα που με είχε ιντριγκάρει.
Μία καλύτερη προσέγγιση δηλαδή, αν και λίγο πιο πολύπλοκη, θα ήταν να πραγματευτώ
το θέμα μου, μέσα από ένα μωσαϊκό χαρακτήρων.
Αυτό που προσπάθησα να δείξω ήταν πώς οι άντρες τρέφουν αυταπάτες, δανειζόμενοι μια ιστορία, ένα όνειρο, μια φαντασίωση που δεν είναι αναγκαστικά δική τους και πώς τελικά μέσα από αυτήν την περιπλάνηση, βρίσκουν τον εαυτό τους. Πολλές φορές ο καθένας μας ανακαλύπτει τα πιο γενναιόδωρα και ανθρώπινα συναισθήματα, μέσα από προδοσίες, λάθη, ψευδαισθήσεις και αδυναμίες. Και οι επτά χαρακτήρες πρέπει πάνε ενάντια στην ύπαρξή τους, αλλά αυτό το ταξίδι προς το άπιαστο όνειρο, θα τους οδηγήσει στην αλήθεια.
Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ένας εντεκάχρονο παιδί, αθώο, που έχει πιαστεί όμηρος στη σεξουαλικότητα του πατέρα του. Θα σπάσει τη σιωπή που έχει επιβληθεί από τον πατέρα του και θα αναδειχθεί από την αποξένωση της σχεδόν αιμομικτικής σχέσης που έχουν. Είναι από τη μια ο πρωταγωνιστής και και το επίκεντρο του μύθου. Το βλέμμα του επισκιάζει όλους τους χαρακτήρες, σαν να τα βάζει με την αδυναμία των άλλων, με το σκοτάδι το οποίο παλεύουν. Η πράξη του είναι τρομερή και αγνή. Εμπιστεύομαι το βλέμμα περισσότερο από τα λόγια."
Αυτό που προσπάθησα να δείξω ήταν πώς οι άντρες τρέφουν αυταπάτες, δανειζόμενοι μια ιστορία, ένα όνειρο, μια φαντασίωση που δεν είναι αναγκαστικά δική τους και πώς τελικά μέσα από αυτήν την περιπλάνηση, βρίσκουν τον εαυτό τους. Πολλές φορές ο καθένας μας ανακαλύπτει τα πιο γενναιόδωρα και ανθρώπινα συναισθήματα, μέσα από προδοσίες, λάθη, ψευδαισθήσεις και αδυναμίες. Και οι επτά χαρακτήρες πρέπει πάνε ενάντια στην ύπαρξή τους, αλλά αυτό το ταξίδι προς το άπιαστο όνειρο, θα τους οδηγήσει στην αλήθεια.
Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ένας εντεκάχρονο παιδί, αθώο, που έχει πιαστεί όμηρος στη σεξουαλικότητα του πατέρα του. Θα σπάσει τη σιωπή που έχει επιβληθεί από τον πατέρα του και θα αναδειχθεί από την αποξένωση της σχεδόν αιμομικτικής σχέσης που έχουν. Είναι από τη μια ο πρωταγωνιστής και και το επίκεντρο του μύθου. Το βλέμμα του επισκιάζει όλους τους χαρακτήρες, σαν να τα βάζει με την αδυναμία των άλλων, με το σκοτάδι το οποίο παλεύουν. Η πράξη του είναι τρομερή και αγνή. Εμπιστεύομαι το βλέμμα περισσότερο από τα λόγια."
Σκηνοθεσία
Νικόλ Γκαρσία: Ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, γεννήθηκε το 1946 στην
πόλη Οράν της Γαλλικής τότε Αλγερίας, ενώ σπούδασε νομικά και στη συνέχεια
ηθοποιία, στο CNSAD (Conservatoire National Superieur d'art dramatique) στο
Παρίσι. Μερικές από τις πιο σημαντικές ταινίες στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει
είναι: "Que la fete commence" (1974) του Μπερτράντ Ταβερνιέ, "Mon
oncle d'Amerique" (1980) του Αλεν Ρενέ, "Cavaleur" (1978), όπου
για την ερμηνεία της κέρδισε το Σεζάρ καλύτερου δεύτερου γυναικείου ρόλου "Place
Vendome" (1995) δίπλα στην Κατρίν Ντενέβ όπου και θα κερδίσει βραβείο
ερμηνείας.
Εκτός από τα βραβεία που έχει κερδίσει ως ηθοποιός, έχει προταθεί επτά φορές για τα βραβεία Σεζάρ και συμμετείχε τρεις φορές στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών. Ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής των Κανών το 2000.
Εκτός από τα βραβεία που έχει κερδίσει ως ηθοποιός, έχει προταθεί επτά φορές για τα βραβεία Σεζάρ και συμμετείχε τρεις φορές στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών. Ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής των Κανών το 2000.
--------------------------------------------------------
Η εκδοχή του Τσάρλι
SELON Charlie Δράμα
Ο Ματιέ (Πατρίκ Πινό), ένας εξερευνητής της αρκτικής, επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του για ένα σημαντικό συνέδριο. Ο δήμαρχος Ζαν-Λουί Μπερτανιά (Ζαν-Πιερ Μπακρί) ετοιμάζει μια εκδήλωση προς τιμή του Ματιέ, ενώ αυτό που τον απασχολεί περισσότερο είναι η εξωσυζυγική σχέση του με τη Σεβερίν (Σοφί Κατανί). Στη μικρή αυτή επαρχιακή πόλη βρίσκουμε ακόμη τον τενίστα Αντριέν (Αρνώ Βαλουά), τον πρώην κατάδικο Ζος (Μπενουά Πουλεβέρντ), και τον Σερζ Τορές (Βενσάν Λεντόν), έναν οικογενειάρχη, ο οποίος φλερτάρει με την επίσης παντρεμένη Φινλανδή συνεργάτριά του Νόρα (Μίνα Χααπκίλα), μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί ως προκάλυμμα και ‘συνεργό’ τον μικρό γιο του, τον 11χρονο Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν). Ο Τσάρλι, που παρατηρεί με την αθώα παιδική ματιά του τον κόσμο των ενήλικων, θα γίνει τελικά ο καταλύτης της κάθαρσης... Το ομαδικό πορτραίτο μιας μικροκοινωνίας δίνει σ’ αυτήν τη φιλόδοξη ταινία της η Γαλλίδα σκηνοθέτης Νικόλ Γκαρσιά (‘Κάτω από τα φώτα της πλατείας’), καθοδηγώντας μια πλειάδα ηθοποιών στη διαγραφή αντιπροσωπευτικών χαρακτήρων, που συνθέτουν έναν κόσμο βυθισμένο στο ψέμα, τη μοιχεία, την επαγγελματική και προσωπική προδοσία. Τοποθετεί όμως στο επίκεντρο της δράσης τον μικρό Τσάρλι, γιατί, όπως είπε η ίδια σε μια συνέντευξή της, το ουσιαστικό θέμα της ταινίας της είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ‘όμηρος’ του ερωτισμού του πατέρα του, μέχρι τη στιγμή που θα σπάσει τη σιωπή του με μια πράξη τρομερή αλλά και αγνή. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών.
- Έτος Παραγωγής:
- 2003
- Διάρκεια:
- 0 λεπτά
- ΠΑΡΑΓΩΓΗ:
- Γαλλίας
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
- Νικόλ Γκαρσιά
- ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
- Ζαν-Πιερ Μπακρί Βενσάν Λεντόν Μπενουά Μαζιμέλ Πατρίκ Πινό Αρνώ Βαλουά Φερντινάν Μαρτέν Μίνα Χααπκίλα Σοφί Κατανί Φιλίπ Λεφέβρ Φιλίπ Μανιάν Μπενουά Πουλεβέρντ ----------------------------------------------------------------------
- πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-8-2007 Ένας κινηματογραφικός λαβύρινθος χτισμένος με τις ζωές έξι διαφορετικών ανδρών κι ενός μικρού αγοριού, " Η εκδοχή του Τσάρλι " ρίχνει από τοίχο σε τοίχο τον θεατή , θεωρώντας αυτονόητη την ικανότητά του να βρεί μόνος του το μονοπάτι της εξόδου. Ένας επιστήμονας επιστρέφει στη γενέτειρά του για να παρουσιάσει το τελευταίο του αρχαιολογικό εύρημα και συναντά έναν παλιό φίλο και συνεργάτη, με τον οποίο μοιράζονται ένα μυστικό. Ένας νεαρός επαγγελματίας του τένις περνάει υπαρξιακή κρίση, ο δήμαρχος της πόλης επιδεικνύει το ταλέντο του στις δημόσιες σχέσεις και απασχολείται περισσότερο με τη σχέση του με μια νεαρότερη κοπέλα, ένας αδιάφορος προς τη γυναίκα του σύζυγος χρησιμοποιεί το γιό του (o Τσάρλι του τίτλου) για να καλύψει τις απιστίες του, κι ένας μικροκακοποιός προσπαθεί να κάνει μια ληστεία. Ένα μικρό χάος, με λίγα λόγια, κυρίως όσον αφορά τη συνδεσμολογία των διαφορετικών χαρακτήρων και τους ελιγμούς από τον έναν στον άλλον, οι οποίοι χαντακώνονται συν τοις άλλοις από το αψυχολόγητο μοντάζ. Παρά τις σοβαρές προσπάθειες όλων των ηθοποιών (οι Μπακρί , Μαζιμέλ και Πελβούρ καλύτεροι από όλους), η Γκαρσία δημιουργεί μια εσωτερικής καύσης και κατανάλωσης ταινία, που δεν αφορά κανέναν άλλο πέρα από όσους κατοικούν στο μικρόκοσμό της. ΄Οταν κάποιος αδιαφορεί τόσο απροκάλυπτα για τη συμμετοχή του θεατή, το μόνο σίγουρο είναι πως η ταινία του θα προσκρούσει σε αδιέξοδο - την πλάτη του κοινού.
- σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω