Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Η εκδοχή του Τσάρλι

http://www.myfilm.gr/1457
 
Υπόθεση: Έξι ενήλικες, ένας ανήλικος. Όλοι με τα δικά τους προβλήματα, όλοι εγκλωβισμένοι στη δική τους φυλακή, με τους δικούς τους δαίμονες, τα προσωπικά τους φαντάσματα, τα δικά τους διλήμματα. Οι ζωές τους θα συναντηθούν με τον πιο παράδοξο τρόπο τη στιγμή της κρίσης. Τη στιγμή που όλοι θα βρεθούν ενώπιος, ενωπίω. Στο δια ταύτα. Είτε τα καταφέρουν, είτε όχι, δεν θα είναι ποτέ ξανά οι ίδιοι. Και όλα αυτά εκτυλίσσονται σε μία πόλη του Ατλαντικού κάτω από το βλέμμα του εντεκάχρονου Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν).

Δύο παλιοί φίλοι, θα συναντηθούν μετά από πολλά χρόνια. Ο Μάθιου (Πατρίκ Πινό) είναι διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής και γυρνάει στην γενέτειρα πόλη του για να δώσει μια διάλεξη. Εκεί όπου και ζει ακόμα ο παιδικός του φίλος Πιέρ (Μπενουά Μαζιμέλ), που μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να γίνει εξερευνητής, είναι δάσκαλος στο τοπικό σχολείο. Η γυναίκα του Πιέρ, Νόρα (Μίνα Χααπκίλα) έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Σερζ (Βενσάν Λιντόν), πατέρα του εντεκάχρονου Τσάρλι. Στο μεταξύ ένας άλλος κάτοικος της πόλης, ο Τζος (Μπενουά Πελβούντρ) επιχειρεί να κάνει μια ληστεία, ενώ ο πρωταθλητής του τένις Έιντριεν (Αρνό Βαλουά) περνάει κρίση. Ο γέρος δήμαρχος Ζαν Λουι Μπερτανά (Ζαν Πιερ Μπακρί) στο μεταξύ ασχολείται περισσότερο με την νεαρή του φίλη, παρά με την πολιτική του καμπάνια.

 

Λίγα λόγια από την Νικόλ Γκαρσία

"Για την ταινία "Η Εκδοχή του Τσάρλι" δύο χαρακτήρες μου ήρθαν αμέσως στο νου. Ο Μάθιου και ο Πιέρ. Δύο άνθρωποι που συναντιούνται μετά από χρόνια, σε διαφορετικές φάσεις της ζωής τους, που ενώ είχαν ξεκινήσει μαζί κατέληξαν σε διαφορετικές όχθες της ζωής. Κάποτε είχαν κοινά όνειρα αλλά στην πορεία χάθηκαν. Ήθελα να δείξω αυτή την αινιγματική τους σχέση. Όταν όμως είδα τι βρισκόταν πίσω από αυτό το αίνιγμα, το ξετύλιγμα της ιστορίας καθώς και τις συνέπειές της, συνειδητοποίησα ότι με οδηγούσε στη θεματολογία παλιότερων ταινιών μου. Είχα ήδη ασχοληθεί με το θέμα της μυστικοπάθειας και των ενοχών. Οπότε αποφάσισα αυτή η σχέση να είναι μία από τις σχέσεις που θα εξέταζα στην ταινία, και να ψάξω στις άλλες σχέσεις για το θέμα που με είχε ιντριγκάρει. Μία καλύτερη προσέγγιση δηλαδή, αν και λίγο πιο πολύπλοκη, θα ήταν να πραγματευτώ το θέμα μου, μέσα από ένα μωσαϊκό χαρακτήρων.
Αυτό που προσπάθησα να δείξω ήταν πώς οι άντρες τρέφουν αυταπάτες, δανειζόμενοι μια ιστορία, ένα όνειρο, μια φαντασίωση που δεν είναι αναγκαστικά δική τους και πώς τελικά μέσα από αυτήν την περιπλάνηση, βρίσκουν τον εαυτό τους. Πολλές φορές ο καθένας μας ανακαλύπτει τα πιο γενναιόδωρα και ανθρώπινα συναισθήματα, μέσα από προδοσίες, λάθη, ψευδαισθήσεις και αδυναμίες. Και οι επτά χαρακτήρες πρέπει πάνε ενάντια στην ύπαρξή τους, αλλά αυτό το ταξίδι προς το άπιαστο όνειρο, θα τους οδηγήσει στην αλήθεια.
Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ένας εντεκάχρονο παιδί, αθώο, που έχει πιαστεί όμηρος στη σεξουαλικότητα του πατέρα του. Θα σπάσει τη σιωπή που έχει επιβληθεί από τον πατέρα του και θα αναδειχθεί από την αποξένωση της σχεδόν αιμομικτικής σχέσης που έχουν. Είναι από τη μια ο πρωταγωνιστής και και το επίκεντρο του μύθου. Το βλέμμα του επισκιάζει όλους τους χαρακτήρες, σαν να τα βάζει με την αδυναμία των άλλων, με το σκοτάδι το οποίο παλεύουν. Η πράξη του είναι τρομερή και αγνή. Εμπιστεύομαι το βλέμμα περισσότερο από τα λόγια."

 

Σκηνοθεσία

Νικόλ Γκαρσία: Ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, γεννήθηκε το 1946 στην πόλη Οράν της Γαλλικής τότε Αλγερίας, ενώ σπούδασε νομικά και στη συνέχεια ηθοποιία, στο CNSAD (Conservatoire National Superieur d'art dramatique) στο Παρίσι. Μερικές από τις πιο σημαντικές ταινίες στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει είναι: "Que la fete commence" (1974) του Μπερτράντ Ταβερνιέ, "Mon oncle d'Amerique" (1980) του Αλεν Ρενέ, "Cavaleur" (1978), όπου για την ερμηνεία της κέρδισε το Σεζάρ καλύτερου δεύτερου γυναικείου ρόλου "Place Vendome" (1995) δίπλα στην Κατρίν Ντενέβ όπου και θα κερδίσει βραβείο ερμηνείας.
Εκτός από τα βραβεία που έχει κερδίσει ως ηθοποιός, έχει προταθεί επτά φορές για τα βραβεία Σεζάρ και συμμετείχε τρεις φορές στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών. Ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής των Κανών το 2000. 
                                 --------------------------------------------------------

Η εκδοχή του Τσάρλι
SELON Charlie  Δράμα

Ο Ματιέ (Πατρίκ Πινό), ένας εξερευνητής της αρκτικής, επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του για ένα σημαντικό συνέδριο. Ο δήμαρχος Ζαν-Λουί Μπερτανιά (Ζαν-Πιερ Μπακρί) ετοιμάζει μια εκδήλωση προς τιμή του Ματιέ, ενώ αυτό που τον απασχολεί περισσότερο είναι η εξωσυζυγική σχέση του με τη Σεβερίν (Σοφί Κατανί). Στη μικρή αυτή επαρχιακή πόλη βρίσκουμε ακόμη τον τενίστα Αντριέν (Αρνώ Βαλουά), τον πρώην κατάδικο Ζος (Μπενουά Πουλεβέρντ), και τον Σερζ Τορές (Βενσάν Λεντόν), έναν οικογενειάρχη, ο οποίος φλερτάρει με την επίσης παντρεμένη Φινλανδή συνεργάτριά του Νόρα (Μίνα Χααπκίλα), μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί ως προκάλυμμα και ‘συνεργό’ τον μικρό γιο του, τον 11χρονο Τσάρλι (Φερντινάν Μαρτέν). Ο Τσάρλι, που παρατηρεί με την αθώα παιδική ματιά του τον κόσμο των ενήλικων, θα γίνει τελικά ο καταλύτης της κάθαρσης... Το ομαδικό πορτραίτο μιας μικροκοινωνίας δίνει σ’ αυτήν τη φιλόδοξη ταινία της η Γαλλίδα σκηνοθέτης Νικόλ Γκαρσιά (‘Κάτω από τα φώτα της πλατείας’), καθοδηγώντας μια πλειάδα ηθοποιών στη διαγραφή αντιπροσωπευτικών χαρακτήρων, που συνθέτουν έναν κόσμο βυθισμένο στο ψέμα, τη μοιχεία, την επαγγελματική και προσωπική προδοσία. Τοποθετεί όμως στο επίκεντρο της δράσης τον μικρό Τσάρλι, γιατί, όπως είπε η ίδια σε μια συνέντευξή της, το ουσιαστικό θέμα της ταινίας της είναι η παιδική ηλικία. Ο Τσάρλι είναι ‘όμηρος’ του ερωτισμού του πατέρα του, μέχρι τη στιγμή που θα σπάσει τη σιωπή του με μια πράξη τρομερή αλλά και αγνή. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών.
  • Έτος Παραγωγής:
    • 2003
  • Διάρκεια:
    • 0 λεπτά
  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ:                                                                             
    • Γαλλίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
    • Νικόλ Γκαρσιά
  • ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
    • Ζαν-Πιερ Μπακρί Βενσάν Λεντόν Μπενουά Μαζιμέλ Πατρίκ Πινό Αρνώ Βαλουά Φερντινάν Μαρτέν Μίνα Χααπκίλα Σοφί Κατανί Φιλίπ Λεφέβρ Φιλίπ Μανιάν Μπενουά Πουλεβέρντ                                                                                                                                ----------------------------------------------------------------------                                            
    • πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-8-2007                                                                              Ένας κινηματογραφικός λαβύρινθος χτισμένος με τις ζωές έξι διαφορετικών ανδρών  κι ενός μικρού αγοριού, " Η εκδοχή του Τσάρλι "  ρίχνει από τοίχο σε τοίχο τον θεατή , θεωρώντας αυτονόητη την ικανότητά του να βρεί μόνος  του το μονοπάτι της εξόδου. Ένας επιστήμονας επιστρέφει στη γενέτειρά του για να παρουσιάσει το τελευταίο του αρχαιολογικό εύρημα και συναντά έναν παλιό φίλο και συνεργάτη, με τον οποίο μοιράζονται ένα μυστικό. Ένας νεαρός επαγγελματίας του τένις περνάει υπαρξιακή κρίση, ο δήμαρχος της πόλης επιδεικνύει το ταλέντο του στις δημόσιες σχέσεις και απασχολείται περισσότερο με τη σχέση του με μια νεαρότερη κοπέλα, ένας αδιάφορος προς τη γυναίκα του σύζυγος χρησιμοποιεί το γιό του (o Τσάρλι του τίτλου) για να καλύψει τις απιστίες του, κι ένας μικροκακοποιός προσπαθεί να κάνει μια ληστεία. Ένα μικρό χάος, με λίγα λόγια, κυρίως όσον αφορά τη συνδεσμολογία των διαφορετικών χαρακτήρων και τους ελιγμούς από τον έναν στον άλλον, οι οποίοι  χαντακώνονται συν τοις άλλοις από το αψυχολόγητο μοντάζ. Παρά τις σοβαρές προσπάθειες όλων των ηθοποιών (οι Μπακρί , Μαζιμέλ και Πελβούρ καλύτεροι από όλους), η Γκαρσία δημιουργεί μια εσωτερικής καύσης και κατανάλωσης ταινία, που δεν αφορά κανέναν άλλο πέρα από όσους κατοικούν στο μικρόκοσμό της. ΄Οταν κάποιος αδιαφορεί τόσο απροκάλυπτα για τη συμμετοχή του θεατή, το μόνο σίγουρο είναι πως η ταινία του θα προσκρούσει σε αδιέξοδο - την πλάτη του κοινού.  
    •  σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω
    •  

Δελτίο τύπου

Αγαπητοί φίλοι επισκέπτες του ιστολογίου μου,
θέλω να σας ενημερώσω για την απουσία μου τις τελευταίες ημέρες. Δεν έπαθα τίποτα , απλώς χάλασε το κομπιούτερ και πρέπει να αγοράσω άλλη μαδερμπορντ. Περιστασιακά μπαίνω από άλλο και βλέπω τις επισκέψεις σας. Σας ευχαριστώ  και θα είμαι σύντομα κοντά σας δυναμικά!

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Υστερόγραφο μιας σχέσης

http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_qsite1_1_08/08/2007_199844

Υστερόγραφο μιας σχέσης ***

Του Παναγιωτη Παναγοπουλου
Δραματική
Σκηνοθεσία: Σάρα Πόλεϊ
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη, Ντιάνα Ντέσμαρι, Γκρέις Λιν Κουνγκ
Η εποχή της εξόδου αυτής της τρυφερής και ευαίσθητης ταινίας την αδικεί, αφού μέσα στον Αύγουστο δύσκολα θα συναντήσει το κοινό της. Το «Υστερόγραφο μιας σχέσης» ασχολείται με ένα δύσκολο και δυσάρεστο θέμα, τον εκφυλισμό ενός οργανισμού και μιας σχέσης από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, όμως η ταινία δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο θλιβερή όσο μπορεί να περιμένει κανείς. Η ηθοποιός Σάρα Πόλεϊ κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια ταινία που θυμίζει τις ερμηνείες της. Είναι χαμηλότονη, όμορφη και ευαίσθητη, έχοντας ταυτόχρονα μια μελαγχολική θλίψη.
Πώς μια αρρώστια μπορεί να ανατρέψει τη ζωή ενός αγαπημένου ζευγαριού που ζει μαζί επί 45 χρόνια; Πόση υπομονή χρειάζεται για να αντέξει κάποιος να ζει δίπλα σε έναν άνθρωπο που όχι μόνο ξεχνάει τις στιγμές που έζησαν μαζί, αλλά σιγά σιγά και τον ίδιο;
Η Φιόνα και ο Γκραντ, ένας πρώην καθηγητής πανεπιστημίου, έχουν αποσυρθεί σε ένα εξοχικό σπίτι σε μια απομονωμένη χιονισμένη περιοχή. Είναι ένα ζευγάρι που δεν έχει χάσει την αγάπη και την τρυφερότητα μεταξύ του. Ομως τα συμπτώματα του Αλτσχάιμερ αρχίζουν να γίνονται εντονότερα στη συμπεριφορά της Φιόνα. Οταν πλένουν τα πιάτα, βάζει το τηγάνι στο ψυγείο αντί για το ντουλάπι και σταδιακά αρχίζει να ξεχνά όλο και περισσότερα.
Η ίδια συνειδητοποιεί την κατάστασή της και πιέζει τον Γκραντ για την εισαγωγή της σε ένα θεραπευτήριο, όπου θα την παρακολουθούν στενά. Ομως, η πορεία της ασθένειας δείχνει να επιταχύνεται. Και ο Γκραντ θα έχει να αντιμετωπίσει εκτός από την απουσία της αγαπημένης του γυναίκας και την αδιαφορία που του δείχνει όλο και περισσότερο, καθώς είναι προσκολλημμένη σε έναν άλλον ασθενή. Εκείνος θα πλησιάσει τη γυναίκα του άλλου άντρα, ώστε να την πείσει να τον επιστρέψει στο θεραπευτήριο και να κάνει τη Φιόνα πιο ευτυχισμένη μέσα στον κόσμο που ζει πια.
Το πρόβλημα της ταινίας, πέρα από το δύσκολο θέμα της, είναι ότι από ένα σημείο και μετά σταματά να εξελίσσεται. Ομως και οι τρεις πρωταγωνιστές είναι δυνατοί, με την Τζούλι Κρίστι, όμορφη και στα 66 της, να δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της και την Ολυμπία Δουκάκη να δίνει υπόσταση σε έναν β΄ ρόλο.
                                        -----------------------------------------------------

http://www.cinemad.gr/content/view/1458/7/

Συντάκτης: Κώστας Χουβαρδάς   
08.08.07
Ένα ζευγάρι που έζησε μαζί πάνω από 40 χρόνια, παρακολουθεί να σβήνονται οι αναμνήσεις και η κοινή ζωή τους εξαιτίας της ασθένειας του Αλτσχάϊμερ από την οποία πάσχει εκείνη… Λόγω του συνεχούς εγκλεισμού της στο νοσοκομείο, σιγά σιγά θα αρχίσουν να απομακρύνονται και η φαινομενικά τέλεια κοινή τους ζωή θα αρχίσει να παρουσιάζει ρωγμές, ειδικά μετα τη γνωριμία εκείνης με κάποιον άλλο ασθενή. Η τελευταία τους δοκιμασία θα είναι εξαιρετικά επίπονη και θα κρίνει το μικρό (χρονικά) μέλλον τους αλλά κυρίως θα αναθεωρήσει το πλούσιο παρελθόν τους.

Χρησιμοποιώντας τη νόσο του Αλτσχάιμερ σαν αλληγορία πάνω στη μνήμη και την επιλογή των ανθρώπων να θυμούνται μόνο αυτά που θέλουν η Σάρα Πόλεϊ  ξεδιπλώνει το ταλέντο της στη σκηνοθεσία και περνά πίσω από την κάμερα έχοντας την τύχη να διευθύνει δύο μεγάλες κυρίες της έβδομης τέχνης. Η Τζούλι Κρίστι και η Ολυμπία Δουκάκη συναντιούνται σε μια βαθιά ανθρώπινη, συγκινητική ταινία που κέρδισε τις εντυπώσεις στα πρόσφατα φεστιβάλ Βερολίνου και Τορόντο. Μια ιστορία πάνω στην αφοσίωση, την πίστη, τον έρωτα, τα γηρατεία και τις αλλαγές που επέρχονται στις ανθρώπινες σχέσεις, η οποία δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Από τις μεγάλες εκπλήξεις της χρονιάς, χωρίς να γίνεται μελό ούτε για μια στιγμή, αποφεύγοντας την πολύ επικίνδυνη παγίδα των κλισέ, εντυπωσιάζει με την εσωτερική της δύναμη και κυρίως με τη σκηνοθετική ωριμότητα της μόλις 28χρονης -σκηνοθέτη, σεναριογράφου και ηθοποιού- Πόλεϊ, που διαχειρίζεται ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα αλλά και δύο ιερά τέρατα της υποκριτικής.

Κοινωνική
Σκηνοθεσία, σενάριο: Σάρα Πόλεϊ
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Ολυμπία Δουκάκη, Γκόρντον Πίνσεντ
Διάρκεια: 110’
                              ------------------------------------------------------
Η Σκηνοθέτιδα Σάρα Πόλεϊ
Γεννήθηκε στον Καναδά το 1979 από μια οικογένεια με πέντε παιδιά. Οι γονείς της ήταν ηθοποιοί, ενώ και οι δύο αδερφοί της δραστηριοποιούνται στον χώρο του θεάματος. Η καριέρα της ξεκίνησε από τα παιδικά της χρόνια με πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση στα οκτώ της και την σειρά Heaven on Earth, ενώ με το The Road Avonlea το 1989 έγινε διάσημη στη χώρα της και οικονομικά ανεξάρτητη. Πολιτικοποιημένη, ακτιβίστρια και ενεργό μέλος της κεντροαριστεράς στον Καναδά, έκανε την πρώτη σημαντική πρωταγωνιστική της εμφάνιση στο σινεμά με το ‘Γλυκό Πεπρωμένο’ (1997) του Εγκογιάν (και δεύτερη συνεργασία τους μετά το Exotica). Άλλες ταινίες της: Η Τελευταία Νύχτα του Κόσμου, ΕxistenZ, Το βάρος του Νερού, Μην Ξαναγυρίσεις, Η Ζωή Χωρίς Εμένα και Η Μυστική Ζωή των Λέξεων, οι δύο θαυμάσιες ταινίες της Ιζαμπέλ Κοϊξέ στις οποίες η Πόλεϊ ήταν ηρωίδα και αποκάλυψε την σπάνια γυναικεία ευαισθησία της. Το Away from Her είναι η πρώτη της σκηνοθετική δουλειά.
Οι Ηθοποιοί
Τζούλι Κρίστι: Μια από τις μεγαλύτερες Αγγλίδες ηθοποιούς, η Τζούλι Κρίστι γεννήθηκε το 1941 και σπούδασε γλώσσες και θέατρο στο Λονδίνο και το Παρίσι. Πρωτόπαιξε στην βρετανική τηλεόραση στα 20 της με τη σειρά A for Andromeda, ενώ πολύ γρήγορα, το 1965, o Tζον Σλέσιντζερ την πήρε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Darling, για το οποίο τιμήθηκε με Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, βραβείο BAFTA σε ηλικία μόλις 24 χρονών. Έκτοτε, έχει συμμετάσχει σε μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του σινεμά, όπως "Δόκτωρ Ζιβάγκο", "Μετά τα Μεσάνυχτα" με τις διάσημες εκπληκτικές ερωτικές σκηνές με τον Ντόναλντ Σάδερλαντ, "Shampoo", "O Mεσάζων", "Ο Παράδεισος μπορεί να Περιμένει". Το ταλέντο και η εκπληκτική ομορφιά της την καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες σταρ της Μ. Βρετανίας.

Ολυμπία Δουκάκη: Ηθοποιός, σκηνοθέτιδα, παραγωγός, καθηγήτρια, ακτιβίστρια και πιο πρόσφατα συγγραφέας μπεστ σέλερ με τίτλο Ask me Aga in Tomorrow, η Ολυμπία Δουκάκη είναι μια πολυσχιδής προσωπικότητα στον χώρο της Τέχνης. Ελληνικής καταγωγής και γεννημένη το 1931, έχει γυρίσει περισσότερες από 40 ταινίες, έχει παίξει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές και έχει ερμηνεύσει μεγάλους ρόλους στο θέατρο στα πάνω από 45 χρόνια καριέρας. Κέρδισε Όσκαρ Β΄Γυναικείου Ρόλου και Χρυσή Σφαίρα για την καταπληκτική ερμηνεία της στην ταινία του Νόρμαν Τζούισον "Μoonstruck" το 1987, ενώ ήταν υποψήφια τρεις φορές για βραβείο Έμι. Συμμετείχε ενεργά στην προεκλογική εκστρατεία του πρώτου της εξάδελφου Μάικλ Δουκάκη το 1988, όταν ήταν υποψήφιος των Δημοκρατικών για το χρίσμα του Προέδρου, και παράλληλα είναι ιδρυτικό μέλος σε οικολογικές οργανώσεις, ενώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών.

Γκόρντον Πίνσεντ: Άνθρωπος του κινηματογράφου, του θεάτρου, του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης, θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, ο Γκόρντον Πίνσεντ δραστηριοποιείται δημιουργικά στον καλλιτεχνικό χώρο για περισσότερο από 40 χρόνια. Γεννήθηκε στον Καναδά και άρχισε να εμφανίζεται ως ηθοποιός στο θέατρο με μικρούς θιάσους. Παράλληλα ξεκίνησε το συγγραφικό του έργο και δύο από τα μυθιστορήματά του, The Rowdyman και John and the Missus μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο. Έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές τηλεοπτικές σειρές της καναδικής τηλεόρασης και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία για τις δουλειές του. Στον κινηματογράφο τον έχουμε δει ακόμη στα "Ναυτιλιακά Νέα".
Λίγα λόγια για την Παραγωγή
Η ταινία στηρίζεται στο διήγημα της Άλις Μούνρο με τίτλο The Bear Came Over the Mountain που έχει δημοσιευθεί στον New Yorker. Έπεσε στα χέρια της Σάρα Πόλεϊ όταν είχε ολοκληρώσει τα γυρίσματα του "Η μυστική ζωή των λέξεων" της Ιζαμπέλ Κοϊξέ, όπου συνεργάστηκε με την Τζούλι Κρίστι για πρώτη φορά. Στο πρόσωπο της Κρίστι η Σάρα Πόλεϊ βρήκε αμέσως την Φιόνα, δίχως να έχει σκοπό να γυρίσει ταινία. Η ίδια, ηθοποιός από παιδί, έχοντας σκηνοθετήσει δύο μικρού μήκους ταινίες (Don't think twice, The best day of my life) μόλις στα 28 της χρόνια ήταν έτοιμη για την πρώτη της ολοκληρωμένη σκηνοθετική απόπειρα.

Το Away from Her είναι μια ιστορία πάνω στην αφοσίωση, την πίστη, τις αλλαγές και τα γηρατειά, στοιχεία ιδιαίτερα τολμηρά για μια νέα κοπέλα μόνο 28 ετών, όπως η Πόλεϊ όταν μάλιστα ζει τα πρώτα χρόνια του γάμου της. "Η υπόθεση δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και θα μπορούσε να συμβεί στον οποιονδήποτε. Επιβεβαιώνει ότι η ζωή μας κάνει κύκλους, μιας και όλοι αντιμετωπίζουμε την πρόκληση του γάμου, της δέσμευσης και της αφοσίωσης" λέει η Πόλεϊ. "Το Alzheimer's είναι μια ασθένεια ύπουλη, γιατί αρχικά δεν διακρίνεται. Σιγά σιγά αρχίζει να ξεθωριάζει μια ολόκληρη ζωή. Στην αρχή χάνεται το πρόσφατο παρελθόν -που για το ζευγάρι της ταινίας ήταν πολύ καλό- και έρχεται στην επιφάνεια το απώτερο που για τους Αντερσονς υπήρξε αρκετά δύσκολο και κάποια πράγματα θα ήθελαν να μείνουν ξεχασμένα. Η νόσος του Alzheimer's δεν αποτελεί παρά μια αλληγορία πάνω στη μνήμη και ποιο ρόλο παίζει αυτή σε μια μεγάλη σχέση: τι επιλέγουμε να ξεχάσουμε, τι επιλέγουμε να θυμόμαστε".

H Oλυμπία Δουκάκη, η οποία είναι και εκπρόσωπος του αμερικανικού Iδρύματος Alzheimer's, είχε την ευκαιρία μέσα από την ταινία να "δραστηριοποιηθεί" καλλιτεχνικά. "Η ταινία ρίχνει μια πρωτότυπη ματιά στην αγάπη και τη συνέχεια της ζωής. Η Μαριάν, που ερμηνεύω εγώ, μένει μόνη ενώ ο άντρας της είναι στο ίδρυμα, όπου συναντά την Φιόνα (Κρίστι) και ξεκινούν μια νέα σχέση. Εγώ και ο Γκραντ έχουμε μείνει πίσω και πρέπει να συνεχίσουμε τη ζωή μας δίχως τους συζύγους. Είναι κάτι πολύ απρόσμενο και για τους δυο. Η Μαριάν και ο Γκραντ αντιμετωπίζουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο τη νέα κατάσταση στη ζωή τους, γιατί εκείνη την αντιμετωπίζει με μεγαλύτερο ρεαλισμό και ψυχραιμία. Η ζωή είναι αυτό που είναι και σου δίνει ό,τι έχει. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τα χρησιμοποιείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο" λέει η ηθοποιός. 
                                              --------------------------------------------
 πηγή : εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-08-07
Πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ, με μια πανέμορφα γερασμένη Τζούλι Κρίστι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το "Υστερόγραφο μιας σχέσης "-για το οποίο γράφτηκαν εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό- είναι μια τρυφερή δραματική ταινία συγκρατημένων τόνων γύρω από τη συντροφικότητα, τη μνήμη, την αγάπη και την προδοσία. Ή , όπως πολύ εύστοχα έγραψε ένας ξένος κριτικός, "μια σπουδή πάνω στην αξία της αγάπης που μένει παρά την απώλεια της μνήμης"
Ο Γκράντ και η Φιόνα μετράνε σαράντα χρόνια ενός ήρεμου και ευτυχισμένου γάμου. Όμως αυτή η ισορροπία θα διαταραχθεί όταν η Φιόνα, προσβεβλημάνη από Αλτσχάιμερ, θα χρειαστεί να εισαχθεί σε ένα νοσοκομείο. Οι ρωγμές του γάμου τους θα αποκαλυφθούν και θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν η Φιόνα θα ερωτευτεί έναν άλλο ασθενή.

Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

http://www.tvkosmos.gr/details.aspx?id=614673
http://www.zougla.gr/perivallon/article/pagosmia-imera-okeanon-547965


Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012, 00:22
Αν και δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα από το ΟΗΕ, η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών γιορτάζεται από το 1992. Θεσμοθετήθηκε στις 8 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς, κατά τη διάρκεια της Συνόδου για την Γη στο Ρίο Ντε Ζανέιρο, όπου 150 ηγέτες απ' όλο τον κόσμο υπέγραψαν τη Συνθήκη για την Βιοποικιλλότητα, σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την εξαφάνιση σπανίων ειδών από το ζωικό και φυτικό βασίλειο.
Οι ωκεανοί καταλαμβάνουν πάνω από το 70% της επιφάνειας της Γης και έχουν συνδεθεί από αρχαιοτάτων χρόνων με την ανθρώπινη εξέλιξη.  Ο τζίρος των οικονομικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τους ωκεανούς ξεπερνά τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Η θαλάσσια ζωή και η βιοποικιλότητα στους ωκεανούς απειλούνται στις μέρες μας από την υπεραλίευση, τη μόλυνση και πρόσφατα από το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αν και η χώρα μας δεν περιβάλλεται από ωκεανούς, είναι εν τούτοις δεμένη με το θαλάσσιο στοιχείο.
Σύμφωνα με την Greenpeace:
Το 76 % των ψαριών στον κόσμο κινδυνεύει άμεσα από την εντατική αλιεία.Το 90% των μεγάλων ψαριών, όπως ο τόνος, ο ξιφίας και ο μπακαλιάρος, αλιεύονται πέρα από τα ασφαλή όρια για την επιβίωσή τους.
Το 2002 οι συνολικές αλιεύσιμες ποσότητες των ψαριών με μεγάλη εμπορική αξία, όπως οι μπακαλιάροι του Ατλαντικού και της Μεσογείου, ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1967, εξαιτίας της υπεραλίευσης.
300 τράτες βυθού οργώνουν καθημερινά με τα δίχτυα τους μια έκταση μεγέθους 1.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καταστρέφοντας μερικά από τα πιο ποικιλόμορφα και ευαίσθητα οικοσυστήματα του πλανήτη.
300.000 κητώδη (φάλαινες, δελφίνια και φώκαινες) πεθαίνουν κάθε χρόνο παγιδευμένα σε δίχτυα.
6,8 εκατομμύρια ως 27 εκατομμύρια τόνοι ψαριών απορρίπτονται στη θάλασσα ετησίως, αμέσως μετά την αλίευσή τους, επειδή δεν έχουν επαρκή εμπορική αξία.
800 χιλιόμετρα αφρόδιχτων κατασχέθηκαν από την iταλική αστυνομία το 2005. Χιλιάδες χιλιόμετρα αφρόδιχτων, όμως, συνεχίζουν να σκορπίζουν τον θάνατο στη Μεσόγειο.
4 δισ. δολάρια κερδίζει η πειρατική αλιεία κάθε χρόνο εις βάρος φτωχών κρατών.
300 εκατομμύρια δολάρια στερείται κάθε χρόνο η Σομαλία από τους πειρατές.
12.000 τόνοι ερυθρού τόνου, 37% περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο, αλιεύονται παράνομα στη Μεσόγειο και τον Ανατολικό Ατλαντικό.
Η ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση της θάλασσας πρέπει να σταματήσει. Η Greenpeace ζητά από τις κυβερνήσεις των κρατών να προχωρήσουν αμέσως στην προστασία των ωκεανών του πλανήτη μέσα από τη δημιουργία ενός δικτύου θαλάσσιων καταφυγίων. Ο καθορισμός των θαλάσσιων καταφυγίων είναι ένα απαραίτητο βήμα για πλούσιες και υγιείς θάλασσες.
Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012, 00:26
πηγή: NewsKosmos.Com/www.zougla.gr
                                       -------------------------------------------------------

8 Ιουνίου | Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

Έχει καθιερωθεί από το 1992 να γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών στις 8 Ιουνίου.
Πρόκειται για τη μέρα που μας υπενθυμίζει τη σημασία των ωκεανών, αλλά και της βιοποικιλότητάς τους, η οποία κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Μετά την υπογραφή της Συνθήκης για τη Βιοποικιλότητα στη Σύνοδο της Γης το 1992, έγινε αντιληπτό πως πρέπει να δράσουν πριν αφανιστεί το ζωτικό και το φυτικό βασίλειο.
Οι ωκεανοί καταλαμβάνουν το 70% της συνολικής επιφάνειας της Γης, ενώ εκτιμάται πως τα κέρδη από την εκμετάλλευσή τους φτάνουν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σύμφωνα με τη Greenpeace, το 90% των μεγάλων ψαριών (τόνος, ξιφίας, μπακαλιάρος) αλιεύεται πέρα από τα επιτρεπόμενα όρια, κάτι που θέτει σε κίνδυνο την επιβίωσή τους.

                                          -------------------------------------------------



http://www.unric.org/el/index.php?option=com_content&view=article&id=24230&catid=20:---peace&Itemid=27

Πρώτη Παγκόσμια Ηµέρα Ωκεανών - Μήνυμα του Μπαν Κι-Μουν, Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ

Πρώτη Παγκόσμια Ηµέρα Ωκεανών - Μήνυμα του Μπαν Κι-Μουν, Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ
" Ο φετινός, πρώτος εορτασμός της  Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών, μάς δίνει τη δυνατότητα να προβάλουμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι ωκεανοί προσφέρουν στην κοινωνία. Αποτελεί επίσης την ευκαιρία να αναγνωρίσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε προσπαθώντας να συντηρήσουμε την ικανότητά των ωκεανών να ρυθμίζουν το παγκόσμιο κλίμα, να προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες οικοσυστήματος, βιώσιμα μέσα βιοπορισμού και ασφαλή ψυχαγωγία.
Πράγματι, η ανθρώπινη δραστηριότητα έχει τεράστιο κόστος για τους ωκεανούς και τις θάλασσες. Τα ευαίσθητα  θαλάσσια οικοσυστήματα, όπως τα κοράλλια και οι ψαρότοποι, καταστρέφονται από την υπερεκμετάλλευση, την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία, τις καταστροφικές  μορφές αλιείας και την εισβολή ξένων ειδών. Η αυξημένη θερμοκρασία, η  άνοδος  του επιπέδου της θάλασσας και  η οξίνηση των ωκεανών που προκαλούνται από  την  κλιματική αλλαγή, δημιουργούν ακόμη  μεγαλύτερες απειλές για τη θαλάσσια ζωή, τις παράκτιες και νησιωτικές κοινότητες  αλλά και τις εθνικές οικονομίες.  

Οι ωκεανοί πλήτονται ακόμη από τις εγκληματικές δραστηριότητες. Η πειρατεία και οι ένοπλες ληστείες κατά των πλοίων,  απειλούν τη ζωή των ναυτικών και την ασφάλεια της διεθνούς ναυτιλίας η οποία μεταφέρει το 90% των παγκόσμιων αγαθών. Το εμπόριο ναρκωτικών και ανθρώπων μέσω της θάλασσας είναι ένα παράδειγμα του πως οι εγκληματικές δραστηριότητες απειλούν ανθρώπινες ζωές, την ειρήνη και την ασφάλεια των ωκεανών.
Αρκετά διεθνή εργαλεία, που δημιουργήθηκαν υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, αντιμετωπίζουν αυτές τις αμέτρητες προκλήσεις. Κεντρική θέση καταλαμβάνει η Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, η οποία προσφέρει το πλαίσιο για κάθε δραστηριότητα στους ωκεανούς και τις θάλασσες ενώ αποτελεί τη βάση της διεθνούς συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. Εκτός από τον στόχο της καθολικής συνεργασίας, ο κόσμος πρέπει να κάνει περισσότερα για την εφαρμογή της Σύμβασης και την υποστήριξη του κράτους δικαίου στις θάλασσες και τους ωκεανούς.    
Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας  Ωκεανών, «Οι Ωκεανοί μας, η Ευθύνη μας»,  δίνει έμφαση στο ατομικό και συλλογικό καθήκον να προστατέψουμε το θαλάσσιο περιβάλλον και να διαχειριστούμε με προσοχή τις πηγές του.  Οι ασφαλείς, υγιείς και παραγωγικές ωκεανοί,  είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία του ανθρώπου, την οικονομική ασφάλεια και τη βιώσιμη ανάπτυξη."  
Με την υιοθέτηση του ψηφίσματος 63/111, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ανακήρυξε την 8η Ιουνίου ως «Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών».
Οι ωκεανοί είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια των τροφίμων και την επιβίωση κάθε μορφής ζωής.  Οι ωκεανοί προσφέρουν στο κλίμα και αποτελούν σημαντικό τμήμα της βιόσφαιρας.
Η επίσημη ανακήρυξη της Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών,  αποτελεί μια  ευκαιρία ευαισθητοποίησης  για τις  προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής κοινότητα σε σχέση με  τους ωκεανούς
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Άγνωστος παραλήπτης

http://www.myfilm.gr/article1522.html


ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ
ADDRESS UNKNOWN
/ SUCHWIIN BULMYEONG
του Κιμ Κι Ντουκ
Υπόθεση:  
Τρεις περιθωριοποιημένοι έφηβοι είναι οι βασικοί ήρωες του τοπίου αυτής της ιστορίας, η οποία φωτίζει την παγκόσμια διάσταση μιας αυστηρά κορεατικής πραγματικότητας.             Κανένας από αυτούς δεν είναι ικανός να ξεφύγει από την αναπόφευκτη τραγωδία που πλησιάζει. Αποζητούν απελπισμένα την αγάπη και την αποδοχή αλλά καταλήγουν να  πνιγούν στο αίμα, με Άγνωστη Διεύθυνση.                                                                                                     Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Τορόντο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Ρότερνταμ
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Σαν Φρανσίσκο
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Χονγκ Κονγκ
Σκηνοθεσία:Κιμ Κι Ντουκ                   Σενάριο:Κιμ Κι Ντουκ                                                  
Παραγωγοί: Seung-jae Lee (executive producer)
Πρωταγωνιστούν: Dong-kun Yang .... Chang-guk
Min-jung Ban
.... Eunok
Young-min Kim
.... Jihum
Eun-jin Bang
.... Chang-guk's Mom
Gye-nam Myeong
.... Jihum's father
In-ok Lee
.... Eun-ok's mother
Jae-hyeon Jo
.... Dog Eye

Οι μολυσμένες πληγές της Ιστορίας
Στον «Άγνωστο Παραλήπτη», ο Κιμ Κι Ντουκ ιχνηλατεί την σκληρότητα στα χρόνια της αποικιοκρατίας και του πολέμου της Κορέας. Όπως ο Αρτώ εισήγαγε «το θέατρο της σκληρότητας» έτσι ώστε να θεραπεύσει τον εαυτό του ( και κάποιους άλλους), ο Κιμ Κι Ντουκ με ταινίες γεμάτες αυτοκαταστροφή, βιασμούς, φόνους χρησιμοποιεί τον ακραίο τρόμο και τον σαδισμό όχι τόσο σαν μέσο παρά σαν θυσίες, προκειμένου η ανθρωπότητα να επιστρέψει σε ένα στάδιο πριν την απάνθρωπη, σκληρή πραγματικότητα. Μία δυνατή ταινία που, όπως και άλλες δουλειές του Κιμ Κι Ντουκ, συνδυάζει ταυτόχρονα το σοκ, τη θλίψη και τη φιλευσπλαχνία. Μια ταινία στο "κόκκινο" των ακραίων συναισθημάτων και των εκρηκτικών αντιδράσεων. Μια από τις περισσότερο πολιτικές στη μετεμφυλιακή νοτιοκορεατική κινηματογραφία, που αποκαλύπτει στον (έκπληκτο) αμύητο, απομακρυσμένο θεατή, τη μελαγχολία και τη συναισθηματική - ηθική διάλυση μιας περήφανης και συνεκτικής εθνότητας, που έτυχε να βρεθεί στην πρώτη ζώνη της αρχής του Ψυχρού Πολέμου. Ενός λαού που βίωσε την πιο βίαια και τελεσίδικη διχοτόμηση με τραύματα μισού αιώνα, τα οποία αντί να επουλωθούν μολύνονται και κακοφορμίζουν. Ο Κιμ Κι Ντουκ και ο γκροτέσκος κόσμος του, φυσικά κάνει ό,τι μπορεί για να αφήσει (να κρατήσει) αυτά τα τραύματα ανοιχτά.
"Κατά τη δική μου άποψη, η κορεάτικη κοινωνία έχει γίνει συνώνυμη με τη μανία και τη σκληρότητα, σε σημείο που είναι έτοιμη να εκραγεί. Από πού προέρχεται όλη αυτή η ένταση και η τεταμένη καχυποψία; Το ερώτημα αυτό με παρέπεμψε στο να εισάγω, σε πρώτο πλάνο, μία δόση ιστορικής πραγματικότητας στην ταινία μου. Το στοιχείο, όμως, το οποίο προσπάθησα να τονίσω μέσα από την ταινία, δεν είναι ένας διαπληκτισμός πάνω στην ιστορία, αλλά η χαμένη πνευματικότητα του λαού της Κορέας, μία πνευματικότητα που με τόσο πόθο αναζητούμε να ξαναποκτήσουμε."
Κιμ Κι Ντουκ

πηγή εφημερίδα ΘΕΜΑ 12-08-07
...Στο συγκεκριμένο του πόνημα ο σκηνοθέτης εξετάζει τα τραύματα που προκάλεσε στη χώρα του η στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ περιστρεφόμενος γύρω από τις μίζερες ζωές τριών έφηβων χαρακτήρων οι οποίοι κατοικούν σε μια πόλη κοντά σε αμερικανική στρατιωτική βάση. Οι κάτοικοι της πόλης έχουν ως κύριο επάγγελμα τη σφαγή σκύλων για παραγωγή γκουρμέ κρέατος ενώ από τους τρείς ήρωες η μια έχει βλάβη στα μάτια ο δεύτερος είναι ένας ντροπαλός εικονογράφος και ο τρίτος γιός μιας ψυχικά άρρωστης Κορεάτισσας και ενός Αμερικανού στρατιώτη...
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εχθροί για Πάντα

 www.blogger.com/blogger.g?blogID=6710506241808586455#editor/target=post;postID=470025039124587326
 Εχθροί για Πάντα
Seraphim Falls Γουέστερν 2006, ΗΠΑ
 
Πέντε χρόνια μετά το τέλος του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου ένας άντρας δέχεται επίθεση από μια ομάδα οπλοφόρων. Έχουν επικεφαλής τον συνταγματάρχη Κάρβερ, ο οποίος προτίθεται να κυνηγήσει ανελέητα τον Γεδδεών, σε μια προσπάθεια να κλείσει ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν.
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
  • ΠΑΙΖΟΥΝ: 
    • Πιρς Μπρόσναν,
    • Αντζέλικα Χιούστον,
    • Λίαμ Νίσον        
    •  Αιματηρό γουέστερν που εξελίσσεται στα χρόνια μετά τον εμφίλιο της Αμερικής, το "Seraphim Falls" συνοδεύεται από τη λέξη "cult" στις περγαμηνές του τόσο εξαιτίας του εντυπωσιακού του κάστ όσο και λόγω της απόπειράς του να εκμοντερνίσει τους κανόνες ενός είδους εκτός μόδας, συνδυάζοντας την κλασσική αμερικανική αφηγηματική γραμμή με τη νατουραλιστική βία των σπαγγέτι. Στα χαρτιά, τουλάχιστον, φαντάζει άκρως απολαυστικό, με την υπόθεση να παρακολουθεί την αιματηρή διαμάχη μεταξύ δύο χαρακτήρων που τους ενώνει ένα μυστηριώδες παρελθόν, με πλήθος αθώων θυμάτων να την πληρώνουν ποικιλοτρόπως στο διάβα τους, μέχρι το τελικό ξεκαθάρισμα.                     
    •  πηγή : εφημερίδα  ΘΕΜΑ 12-08-2007                                                                                   σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω                                                                                                                                                

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Ο καλός ιππότης ζεί και βασιλεύει...

πηγή: εφημερίδα  ΘΕΜΑ  12-8-2007
 
Δολοπλοκίες σε μεσαιωνικά κάστρα, μυστικά, δολοφονίες και αποκρυφισμός είναι τα συστατικά του πιασάρικου ιστορικού μυθιστορήματος που μοσχοπουλάει. 
της  Τίνας  Μανδηλαρά
 
Ο μύθος του ιππότη παραμένει ζωντανός και όχι μόνο για τα κοριτσάκια                                  
                                                                           
Το λιθαράκι που έβαλε ο Νταν Μπράουν με τον "Κώδικα Ντα Βίντσι"φαίνεται να έπιασε τόπο: Τα ιστορικά μυθιστορήματα όχι μόνο έγιναν της μόδας, αλλά μετεξελίχτηκαν σε μια τεράστια βιομηχανία. Δολοφονίες σε μεσαιωνικά κάστρα, κωδικοποιημένα μυστικά, μπόλικος αποκρυφισμός και πάσης φύσεως δολοπλοκίες είναι μερικά από τα συστατικά που συνθέτουν το κοκτέιλ του "πιασάρικο"  ιστορικού μυθιστορήματος. Από τις παλιές ιστορίες των ιπποτών σιγά-σιγά φτάσαμε στα αστυνομικά σενάρια και από τις μεσαιωνικές δοξασίες στις μεταφυσικές προσεγγίσεις. Οι ιστορίες που διαβάζαμε παιδιά όχι μόνο δεν ξεπεράστηκαν αλλά κατέληξαν να μοιάζουν, κατά πολύ, με τα αλλοτικά βίπερ Νόρα. Ο καλός ιππότης, ο δαιμόνιος δολοπλόκος και τα μαγικά που θα λύσουν το μυστήριο, επαναλαμβάνονται κατά κόρον στις μεσαιωνικές μυθιστορηματικές καταστάσεις. Ακόμη κι αν το μυθιστόρημα εξελίσσεται στο παρόν (όπως ο "Κώδικας Ντα Βίντσι"), το άρωμα δεν παύει να είναι μεσαιωνικό: δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες εκδόσεις αφορούν σε ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται άμεσα με το θρύλο των Ναϊτών.Σύμφωνα άλλωστε με το μυθολογικό υπόστρωμα, οι Ναϊτες είχαν ανεξάντλητη δύναμη που οφειλόταν τόσο στο Άγιο Δισκοπότηρο όσο και στο χώρο του Ναού του Σολομώντα. Οι Ναϊτες είναι επίσης γνωστοί και από το ύφασμα που έφερε επάνω την εικόνα του Ιησού, την περίφημη Σινδόνη του Τορίνο.

Για τους ιππότες και το μεσαιωνικό σασπένς κυκλοφορούν αναρίθμητα μυθιστορήματα. Χαρακτηριστικό είναι, για παράδειγμα, ο "Θησαυρός των Ιπποτών" από την Ισπανίδα Ματίλτε Ασένσι και τις εκδόσεις Ψυχογιός. Η ιστορία εξελίσσεται το 1315, όταν ο Πάπας Ιωάννης ΚΒ, αναθέτει στον Γκαλθεράν Ντε Μπόρν, ιππότη του Τάγματος των Οσπιταλίων, την εξιχνίαση τριών θανάτων : του Πάπα Κλήμεντος Ε΄, του Βασιλιά Φιλίππου Δ΄ του Ωραίου και του σφραγιδοφύλακα. Τελικά το μυστήριο θα λύσειο ίδιος ο Γκαλθεράν εντοπίζοντας τις μυστικές κρύπτες του θησαυρού των Ναϊτών
ακολουθώντας το δρόμο του Αγίου Ιακώβου.
                                     
http://www.koraisbooks.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=254128&category_id=&option=com_virtuemart&Itemid=54&vmcchk=1&Itemid=54
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ                                                                                                                    
    Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ
  • Κύριος Συγγραφέας: ΑΣΕΝΣΙ ΜΑΤΙΛΝΤΕ- MATILDE ASENSI 
  • Εκδοτικός Οίκος: ΨΥΧΟΓΙΟΣ
  • Έτος έκδοσης: 2004
  • Σελίδες: -
  • ISBN: 9789602747643
  • Σύντομη Περιγραφή:
  • Ο Γκαλθεράν ντε Μπορν, ιππότης του Τάγματος των Οσπιταλίων, περίφημος γιατρός και ερευνητής, καλείται να αναζητήσει τα ίχνη του χαμένου θησαυρού των Ναϊτών. Ακολουθούμενος από τον νόθο γιο του, Γκαρθία, και απ τη γοητευτική Σάρα, μια εβραία μάγισσα με εξωτική ομορφιά, ο Γκαλθεράν θα διασχίσει όλη την κεντρική Ευρώπη απ τη Γαλλία ως την Κομποστέλα, αποκρυπτογραφώντας στο Δρόμο του Αγίου Ιακώβου τα σημάδια που φανερώνουν τις μυστικές κρύπτες του θησαυρού. Κυνηγημένος απ τους Ναΐτες, ερωτευμένος με τη μάγισσα κι αποκομμένος απ την έδρα του στη Ρόδο, ο Γκαλθεράν θα φτάσει ως το τέλος του Κόσμου, στις ακτές του Ατλαντικού, αναζητώντας τη λύτρωση και τη σωτηρία. Με φόντο την ταραγμένη Ευρώπη του 14ου αιώνα, η Ματίλντε Ασένσι αποτυπώνει θαυμάσια τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της εποχής, αναζητώντας απαντήσεις στα απόκρυφα μεσαιωνικά μυστικά, τα βυθισμένα για αιώνες στην αχλή του μύθου.
                            ------------------------------------------------
 
Αντίστοιχο είναι και το μυθιστόρημα της συντοπίτισσας της Ασένσι επίσης Ισπανίδας, Χούλιας Ναβάρο. Κι αυτή γράφει για την "Αδελφότητα της Ιεράς Συνδόνης" , ένα βιβλίο που κατάφερε να μοσχοπουλήσει, φτάνοντας μάλιστα και τα αντίτυπα του "Κώδικα". Επίκεντρο των εξελίξεων είναι, εν προκειμένω, ο καθεδρικός ναός του Τορίνο, όπου στεγάζεται η Ιερά Σινδόνη. Σύμφωνα μα την ιστορία -που θυμίζει έντονα τα βιβλία του Νταν Μπράουν-, στο Ιερό βρίσκεται νεκρός άντρας αγνώστων στοιχείων. Το μυστήριο καλείται να αποκαλύψει ο επιθεωρητής Μάρκο βαλόνι με τη συνδρομή μιας γυναίκας ιστορικού, τηυς Σοφίας Γκαλόνι, και μιας δημοσιογράφου. 
 

Προεπιλογή Χούλια Ναβάρρο (Julia Navarro) - "Η Αδελφότητα της Ιεράς Σινδόνης"


Τίτλος: Η αδελφότητα της Ιεράς Σινδόνης
Πρωτότυπος τίτλος: La hermandad de la Sabana Santa
Συγγραφέας: Χούλια Ναβάρρο (Julia Navarro)
Γλώσσα: Ισπανικά
Μετάφραση: Χριστίνα Θεοδωροπούλου
Εκδόσεις: Πατάκη
Έτος έκδοσης: 2005
Σελίδες: 512


Το συγκεκριμένο βιβλίο μου το είχε κάνει δώρο ένας φίλος το 2006, ο οποίος ήξερε την λατρεία μου για ιστορικά μυθιστορήματα με στοιχεία μυστηρίου. Ήταν τότε η μανία του κόσμου με τον Dan Brown, οπότε σκέφτηκα να άλλη μια συγγραφέας (η άγνωστη Χούλια Ναβάρρο) που καταπιάνεται με υπόθεση σχετική με τον Ιησού. Ομολογώ ότι δεν είχα σκεφτεί πόσο θα με έλκυε το συγκεκριμένο βιβλίο, καθώς ήξερα πάνω – κάτω την ιστορία της
Σινδόνης του Τορίνο από ντοκιμαντέρ. Παρόλα αυτά έμεινα με αρκετά καλές εντυπώσεις και θα το πρότεινα στο αναγνωστικό κοινό.

Λίγα λόγια για την υπόθεση από το οπισθόφυλλο :


Μια πυρκαγιά στον καθεδρικό ναό του Τορίνο, όπου λατρεύεται η Ιερά Σινδόνη, και ένας άντρας με κομμένη γλώσσα που έχασε τη ζωή του θα αποτελέσουν το έναυσμα για μια συνταρακτική αστυνομική έρευνα του Τμήματος Τέχνης με επικεφαλής τον ντετέκτιβ Μάρκο Βαλόνι. Μαζί με τη διορατική και ελκυστική ιστορικό Σοφία Γκαλόνι και μια φιλοπερίεργη δημοσιογράφο, η ομάδα του Βαλόνι καλείται να λύσει ένα αίνιγμα που ανάγεται στους Ναΐτες και φτάνει ως τις μέρες μας. Συνδετικός κρίκος στην πλοκή του έργου είναι μια ελίτ μορφωμένων, εκλεπτυσμένων και πανίσχυρων επιχειρηματιών. Οι ερευνητές δεν θα εγκαταλείψουν τις προσπάθειές τους να αποδείξουν ότι όσα συμβαίνουν στον καθεδρικό ναό συνδέονται με την Ιερά Σινδόνη και με τις αντιξοότητες που έχει περάσει στο διάβα των αιώνων, από τα χρόνια του Ιησού Χριστού ως τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, τη νέα Τουρκία, τη Γαλλία του Φίλιππου του Ωραίου, την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Σκοτία... Συνδυάζοντας ιστορία και φαντασία ως σημεία αφετηρίας, η Χούλια Ναβάρρο έχει συγγράψει ένα μυθιστόρημα που αφήνει τον αναγνώστη χωρίς ανάσα ανοίγοντας τις πύλες σ' ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν.

(Ας σημειωθεί ότι το βιβλίο στην πρωτότυπη έκδοσή του στα ισπανικά έγινε best – seller, ξεπερνώντας το μέχρι τότε νούμερο 1, Κώδικα Ντα Βίντσι. Το θέμα του και η πλοκή του εξάλλου θυμίζουν το έργο του Νταν Μπράουν.)

Αρκετά καλό λοιπόν το βιβλίο, που δίνει μια πειστική αν θέλετε ερμηνεία σχετικά με την υπόθεση της χρονολόγησης της Ιεράς Σινδόνης (δεν σας λέω παραπάνω!). Η αφήγηση παροντικών και ιστορικών γεγονότων γίνεται σε διαφορετικά κεφάλαια, δηλαδή η Ναβάρρο δεν κάνει εναλλαγές σκηνών παρελθόντος – παρόντος στο ίδιο κεφάλαιο, όπως κάνουν άλλοι συγγραφείς, και που συχνά κουράζει. Αντιθέτως, το ένα κεφάλαιο, παραδείγματος χάριν, αφορά το ιστορικό παρελθόν, ενώ το αμέσως επόμενο αφορά το παρόν και μόνο.


Επίσης, προειδοποιώ τους φίλους αναγνώστες να μην μπερδευτούν όπως εγώ σε σχέση με το βασίλειο της πόλης ΕΔΕΣΣΑ. Εκεί υπήρξε λίγο μπέρδεμα, καθώς εγώ ως ανυποψίαστη αναγνώστρια νόμιζα ότι αναφερόταν στην ελληνική πόλη Έδεσσα, ενώ στην ουσία επρόκειτο για το βασίλειο της Εδέσσας στην Μεσοποταμία (Λίβανος). (Αν και όπως γνωρίζουμε, όλα την ίδια προέλευση έχουν!) Μπορεί σε μερικούς να φαίνεται ως λεπτομέρεια αυτό που λέω, αλλά έχει άμεση σχέση με την υπόθεση του βιβλίου και πολλοί αναγνώστες σίγουρα μπερδεύονται και αναρωτιούνται ευλόγως πχ καλά πως μετακινήθηκε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από το ένα μέρος στο άλλο ο ιππότης; Χρειάζεται να φτάσει ο (Έλλην συγκεκριμένα) αναγνώστης στα μισά του βιβλίου για να καταλάβει το γεωγραφικό στίγμα των γεγονότων.


Γενικώς, περίμενα και αυτό το βιβλίο σαφώς καλύτερο. Σε μερικά σημεία με κούραζε λίγο η γραφή της Ναβάρρο, ενώ η σκιαγράφηση των χαρακτήρων μου φάνηκε ότι είχε αδυναμίες. Πάντως, στο σύνολό του, είχε ενδιαφέρουσα πλοκή. Πιστεύω ότι η συγγραφέας πάτησε στα βήματα του Μπράουν για την συγγραφή του βιβλίου αυτού και αυτό φαίνεται από την όλη δομή της ιστορίας, απλώς θεωρώ ότι ήταν πολύ καλή η ιδέα της να καταπιαστεί με την υπόθεση της Σινδόνης του Ιησού. Όντως ένα θέμα που ελκύει πολλούς…(και αυτό ακριβώς με κράτησε προσηλωμένη στην ανάγνωση της ιστορίας).


Καλή ανάγνωση!
Ελπίζω να το απολαύσετε!                                                                   ----------------------------------------------
 
Αντίστοιχο είναι και το σενάριο της "Τελευταίας Αδελφότητας" της Ρόμπιν Γιάνγκ, που καταφέρνει να συνδυάσει την εποχή των ιπποτών με τις μυθιστορηματικές προεκτάσεις. Η αδελφότητα τοποθετείται στα μέσα του 13ου αιώνα και εξελίσσεται στην Ευρώπη και στους Αγίους Τόπους. Το ιδιαίτερο στοιχείο του βιβλίου -τουλάχιστον όσον αφορά στο ιστορικό αιτούμενο- είναι ότι δεν εξιστορεί τα γεγονότα μόνο από την πλευρά των ιπποτών αλλά και από αυτή των Αράβων. Και πάλι, ήρωας του βιβλίου είναι ένας Ναϊτης ιππότης, ο Γουίλ Κάμπελ, που αποκαλύπτει το μυστικό μιας οργάνωσης που δρά κρυφά μέα στα πλαίσια του Τάγματος του Ναού. Μάγιστροι, βασιλείς, ιππότες, ενάρετες κόρες και πλανεύτρες πόρνες είναι οι χαρακτήρες που διατρέχουν το σύνολο του βιβλίου. Αυτοί φυσικά δίνουν τον τόνο της μεσαιωνικής εποχής μέσα από τις ίντριγκες, τον αποκρυφισμό και τις ιερουργικές τελετές. 

ISBN: 9789601622194
Συγγραφέας:
Περιγραφή
Από τις καυτές πεδιάδες της Συρίας ως τα βρόμικα σοκάκια του Παρισιού και του Λονδίνου, η "Τελευταία αδελφότητα" είναι η ιστορία του Γουίλ Κάμπελ, ενός νέου που ανδρώνεται σε καιρούς συνωμοσίας, πάθους, πολιτικών συγκρούσεων και πολέμων. Ο Γουίλ γαλουχήθηκε με τις αρχές και τον τρόπο ζωής του παντοδύναμου Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών. Και ενώ μία τραγωδία του παρελθόντος ρίχνει τη βαριά της σκιά στο μέλλον του, είναι αναγκασμένος να υποστεί τη μακρόχρονη σκληρή μαθητεία πλάι στο δύστροπο και οξύθυμο Εβεράρ. Καθώς προσπαθεί να επιβιώσει στη σκληρή πειθαρχία του Ναού, ο Γουίλ θα πασχίσει να καταλάβει πολλά από τα στοιχεία που απαρτίζουν τη ζωή του: το ίδιο του το παρελθόν, το επικίνδυνο μυστήριο που περιβάλλει τον Εβεράρ και τα συγκεχυμένα του αισθήματα για την Έλγουιν, μια δυναμική νέα γυναίκα που ο δρόμος της συνεχώς διασταυρώνεται με το δικό του.
Στο μεταξύ, στην Ανατολή ανέρχεται ένα καινούριο αστέρι. Όντας αδυσώπητος πολεμιστής και ιδιοφυής στρατιωτικός, ο Μπαϊμπάρς, πρώην σκλάβος, έχει γίνει ένας από τους λαμπρότερους στρατηγούς και ηγεμόνες της εποχής του. Στοιχειωμένος από τις κακουχίες των παιδικών και νεανικών του χρόνων, ωθείται από την άσβεστη δίψα να ελευθερώσει το λαό του από τους Ευρωπαίους εισβολείς στα πάτριά του εδάφη.
Με ρυθμούς που κόβουν την ανάσα και καταιγιστική δράση, η "Τελευταία αδελφότητα" ζωντανεύει τη συγκλονιστική εκείνη σύγκρουση πολιτισμών, που στη Δύση έμεινε στην ιστορία με ο όνομα "Σταυροφορίες"
                         ------------------------------------------------------ 

Φυσικά, μια και μιλάμε για Ναϊτες και μύθους, να μη ξεχάσουμε και το χαρακτηριστικό 
"Ο τελευταίος Ναϊτης" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνι και βαδίζει στο κλίμα των αστυνομικών μυθιστορημάτων πάντοτε πασπαλισμένο με το απαραίτητο ιστορικό αλατοπίπερο

http://www.bibliopolio.gr/%CE%9F-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82-%CE%9D%CE%B1%CE%90%CF%84%CE%B7%CF%82-p-165004.html

Ο τελευταίος ΝαΐτηςΟ τελευταίος Ναΐτης

The last templar
Συγγραφέας: Khoury, Raymond
Μεταφραστής: Καρακατσάνη, Ρένα
Εκδότης: Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Σειρα: Ξένη Λογοτεχνία
ISBN: 960-14-1139-9
Έτος Έκδοσης: 2005
Κωδικός προϊόντος: 100946


Το 1291, στην κόλαση πυρός και σιδήρου, στη φλεγόμενη πόλη της Άκρας, που από στιγμή σε στιγμή θα πέσει στα χέρια των Αράβων, ένας νεαρός Ναΐτης κι ο μέντοράς του προσπαθούν να αποδράσουν και να περισώσουν ένα μυστηριώδες κασελάκι που τους εμπιστεύτηκε ο ετοιμοθάνατος μέγας μάγιστρος του τάγματος. Το πλοίο όμως που τους μεταφέρει στη σωτηρία εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει το παραμικρό ίχνος.
Στη σύγχρονη Νέα Υόρκη, στα εγκαίνια μιας έκθεσης με θησαυρούς του Βατικανού στο Μητροπολιτικό Μουσείο, τέσσερις έφιπποι μασκοφόροι, ντυμένοι Ναΐτες ιππότες, εισβάλλουν στο μουσείο και σκορπούν τον όλεθρο μέχρι να φτάσουν στην πολύτιμη λεία τους. Η Τες, μια αρχαιολόγος που παρευρίσκεται στην εκδήλωση, παρακολουθεί έντρομη τον αρχηγό των εφίππων να παίρνει στα χέρια του μια παράξενη συσκευή-έκθεμα. Ο μυστηριώδης ιππότης ψιθυρίζει ευλαβικά μια φράση στα λατινικά και οδηγεί την ομάδα του έξω από το μουσείο, για να εξαφανιστούν μες στη νύχτα.
Ο επικεφαλής των πρακτόρων του FBI που αναλαμβάνει την υπόθεση και η αρχαιολόγος θα παρασυρθούν στη δίνη μιας σκοτεινής και καλά κρυμμένης ιστορίας. Ένα ανελέητο κυνηγητό ξεκινά, ένα αμείλικτο παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, όπου αδίστακτοι δολοφόνοι αλλά και άνθρωποι υπεράνω πάσης υποψίας θα ταξιδέψουν σε τρεις ηπείρους, στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν το χαμένο μυστικό των Ναϊτών.
                        -------------------------------------------------


Αναπόσπαστα συνδεδεμένο με τους Αγίου Τόπους και την ιστορία τους είναι και το Βυζάντιο. Τα μυστικά της χριστιανικής πίστης και τον τρόπο εξάπλωσής τους μας διηγείται "Ο κυνηγός του χρόνου" της Κατρίν Λάνγκε. Κεντρικός ήρωας εδώ είναι ένα πρόσωπο της δικής μας παράδοσης, ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου, Κωνσταντίνος, που προσπαθεί να ανιχνεύσει την αντίφαση του χρόνου. Για την ακρίβεια, το πρόβλημα προέρχεται από τη δυσκολία απόδοσης της Αγίας Γραφής, που μετρά διαφορετικά τον χρόνο. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος παίρνει την πρωτοβουλία και προσθέτει στο ημερολόγιο, κρυφά, 300 χρόνια που δεν υπήρξαν ποτέ. Πρόκειται για ένα μυστικό που φυλάσσεται για χρόνια και είναι δημιουργός απρόβλεπτων εξελίξεων.

Κυνηγός του χρόνουΚυνηγός του χρόνου

Συγγραφέας: ΛΑΝΓΚΕ, ΚΑΤΡΙΝ
Έτος έκδοσης: 2007
ISBN: 978-960-04-3464-4                                                       
Το βιβλίο δεν είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή

Σελ.: 560

                                                                                                                              ΚΑΤΡΙΝ ΛΑΝΓΚΕ

                                      Κυνηγός του χρόνου


                       Μετάφραση: Μαρία Σδρόλια

            

Ρενς, 1000 μ.Χ. Στο μοναστήρι του Αγίου Κυρίλλου φτάνει μια επιστολή της αυτοκράτειρας Θεοφανούς. Η αυτοκράτειρα βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Χωρίς να το θέλει, έμαθε τον αληθινό λόγο της ημερολογιακής Μεταρρύθμισης του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Κωνσταντίνου. Καθώς υπήρχαν δύο μεταφράσεις της Αγίας Γραφής που μετρούσαν διαφορετικά το χρόνο, ο Κωνσταντίνος αποφάσισε να εξαφανίσει την αντίφαση, προσθέτοντας μυστικά στο ημερολόγιο τριακόσια χρόνια που δεν υπήρξαν ποτέ. Μια παράτολμη πράξη που αν αποκαλυφθεί θα ταράξει συθέμελα τη χριστιανική πίστη.

Το μυστικό καλούνται τώρα να φυλάξουν η ηγουμένη Αλεξάντρα και η κηδεμονευόμενή της Σοφία. Οι δύο γυναίκες μπαίνουν στο στόχαστρο ενός επικίνδυνου βυζαντινού μυστικού στρατού με εξουσία ζωής και θανάτου, των σιλεντιάριων, που δε διστάζει να κάνει ο,τιδήποτε, αρκεί να αποκρύψει τον αληθινό λόγο της ημερολογιακής Μεταρρύθμισης. Θα καταφέρουν άραγε να  βρουν  πρώτες το εξαφανισμένο χειρόγραφο ενός αστρονόμου της αρχαιότητας που απ’ ό,τι φαίνεται αποκαλύπτει την αλήθεια;
Ένα γοητευτικό ιστορικό μυθιστόρημα για το μέτρο του χρόνου και την παγκόσμια τάξη στα πιο σκοτεινά χρόνια του Μεσαίωνα. Η Λάνγκε αναβιώνει μια ταραγμένη ιστορικά περίοδο, με ίντριγκες και συνωμοσίες γύρω από το βυζαντινό θρόνο, όπου η κατοχή της γνώσης εξασφάλιζε την κατοχή της εξουσίας. Πρόσωπο-κλειδί, ο Γκέρμπερτ του Οριγιάκ, ένας από τους μεγαλύτερους λόγιους του Μεσαίωνα στις φυσικές επιστήμες και στα μαθηματικά.

                                           ---------------------------------------------

Ανεξάρτητα λοιπόν με τα πρόσωπα και τα αστυνομικά σενάρια που εναλλάσονται, το βασικό υπόστρωμα παραμένει το ίδιο, αποδεικνύοντας ότι τελικά η ιστορία είναι η Magistra Vitae. Κι ότι όσα χρόνια κι αν περάσουν,  η γιαγιά μας είχε πάντα δίκιο : Ο μύθος του ιππότη παραμένει ζωντανός και, παρακαλώ, όχι μόνο για τα κοριτσάκια.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις