Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Αλλάξτε την εικόνα, με καλύμματα

Αλλάξτε την εικόνα, με καλύμματα

Αποτέλεσμα εικόνας για Αλλάξτε την εικόνα, με καλύμματα
Εάν νιώθετε ότι τα έπιπλά σας εξακολουθούν μεν να είναι άνετα αλλά η εικόνα τους είναι ξεπερασμένη και τα έχετε βαρεθεί ή εάν έχετε νοικιάσει ένα επιπλωμένο διαμέρισμα και τα έπιπλά του δεν σας εκφράζουν, η λύση καλές μου φίλες είναι εύκολη και λέγεται «νέα καλύμματα». Είναι ένας προσιτός και απλός τρόπος για να δοθεί στα έπιπλά σας μια νέα και μοντέρνα εικόνα.

Τα καλύμματα για τις καρέκλες και τους καναπέδες θα δώσουν μια νέα καθαρή όψη στα έπιπλά σας και δεν θα έχετε πια το άγχος της καθαριότητας, αφού στην πλειοψηφία τους πλένονται στο πλυντήριο. Επιπλέον, είναι η καλύτερη λύση για να προστατέψετε την ακριβή ταπετσαρία των επίπλων σας, εάν έχετε παιδιά ή “καλομαθημένα” κατοικίδια ζώα.

Επειδή λοιπόν, εδώ και λίγο καιρό, έχω υιοθετήσει αυτή τη λύση, θα ήθελα να σας δώσω κάποιες συμβολές, εάν σκέπτεστε κι εσείς ν’ ανανεώσετε την εικόνα του σπιτιού σας με καλύμματα :
- Αρχικά, θα πρέπει να σκεφτείτε τα σχέδια και τα χρώματα που ταιριάζουν με το dιcor του χώρου σας.
Θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψη σας το χρώμα που έχουν τα χαλιά σας, οι τοίχοι, οι κουρτίνες καθώς επίσης και οι πίνακες του δωματίου και να φανταστείτε την τελική εικόνα που θα διαμορφώσετε.
Εάν τα έπιπλά σας έχουν έντονα σχέδια και χρώματα, η επιλογή ενός μονόχρωμου υφάσματος σε απαλό τόνο, σίγουρα θα φέρει ένα εντελώς νέο ύφος στο χώρο σας.
- Εάν τα έπιπλά σας βρίσκονται σ’ ένα χώρο με πολλή χρήση, είναι καλό να επιλέξετε καλύμματα που είναι φτιαγμένα με ανθεκτικό βαμβακερό ύφασμα και να πλένονται στο πλυντήριο.
Εάν επιπλέον ψάχνετε για ανοικτόχρωμα καλύμματα, που θέλετε να σκεπάσουν την σκουρόχρωμη ταπετσαρία των επίπλων σας, βεβαιωθείτε ότι τα καλύμματα που διαλέξατε δεν φεγγίζουν.

- Τα καλής ποιότητας καλύμματα, είναι φτιαγμένα από υφάσματα που αντέχουν την χρήση. Εάν όμως με την πάροδο του χρόνου, παρουσιαστούν ζάρες, μπορείτε να τα ψεκάσετε ελαφρά με λίγο νερό, να τα στρώσετε με την παλάμη σας τεντώνοντάς τα συγχρόνως και να τα αφήσετε να στεγνώσουν τελείως.

- Εάν θέλετε να καλύψετε μια καρέκλα που η πλάτη της είναι από ξύλινο σκελετό ή μια πολυθρόνα με ξύλινα μπράτσα, είναι καλό τα ξύλινα σημεία να τα καλύψετε πρώτα με ένα φύλλο αφρολέξ, να το στερεώσετε καλά κι από πάνω να βάλετε το κάλυμμα. Έτσι το έπιπλό σας θα γίνει πιο άνετο κι επιπλέον το κάλυμμα δεν θα γλυστρά στις ξύλινες επιφάνειες. Δοκιμάστε το στις καρέκλες της τραπεζαρίας σας, θα ανανεωθούν και θα γίνουν πολύ άνετε και κομψές.

fe-mail.gr

"Λωξάντρα"

Η "Λωξάντρα" δεν είναι απλώς βιογραφία, ούτε απλώς μυθιστόρημα. Στο συναρπαστικό αυτό κείμενο, που έγινε ανάρπαστο από την ώρα που πρωτοκυκλοφόρησε από τις εκδόσεις της "Εστίας", οι πραγματικοί και οι φανταστικοί χαρακτήρες συγχωνεύονται για να αναπλάσουν την εικόνα της Πόλης πριν άπό τόν Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Μαρία Ιορδανίδου έγραφε το βιβλίο το 1963, όταν ήταν ήδη εξήντα έξι χρόνων, επειδή -έλεγε- δεν ήθελε αυτά τα λίγα πράγματα πού ήξερε να τα πάρει μαζί της. Η "Λωξάντρα" είναι ή ιστορία της γιαγιάς της: μέσα από αυτήν, η Μαρία Ιορδανίδου ξαναζωντανεύει μια ολόκληρη εποχή, ακόμα και "τώρα, που όλα αυτά πέρασαν και το χορτάρι της λησμονιάς αρχίζει κιόλας να φυτρώνει".

Ρενέ Γκοσινί (René Goscinny)


Ο Ρενέ Γκοσινί (René Goscinny) γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου του 1926 στο Παρίσι και πέθανε στις 5 Νοεμβρίου του 1977 στο ίδιο μέρος. Ήταν Γάλλος συγγραφέας και συντάκτης πολωνικής καταγωγής, ο οποίος είναι περισσότερο γνωστός για τα κόμικς Αστερίξ και Λούκυ Λουκ, στα οποία και έγραφε τα σενάρια.

Ο Γκοσινί γεννήθηκε στο Παρίσι το 1926 σε μια οικογένεια Εβραίων μεταναστών από την Πολωνία. Ο πατέρας ήταν από την Βαρσοβία (χημικός μηχανικός στο επάγγελμα) και η μητέρα του από το Χοντόρκοβ - μια κωμόπολη στην Ουκρανία. Ο μεγαλύτερος αδελφός του Ρενέ, ο Κλοντ, είχε γεννηθεί 6 χρόνια νωρίτερα, στις 10 Δεκεμβρίου του 1920. Οι γονείς του Ρενέ είχαν γνωριστεί στο Παρίσι και παντρεύτηκαν το 1919. Η οικογένεια μετακόμισε στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής 2 χρόνια μετά τη γέννηση του Ρενέ, εξαιτίας μιας θέσης χημικού μηχανικού, την οποία απέκτησε εκεί ο πατέρας του. Πέρασε χαρούμενη παιδική ηλικία στο Μπουένος Άιρες, και φοίτησε στα γαλλικά σχολεία που βρίσκονταν εκεί. Είχε το ταλέντο να κάνει τους πάντες να γελούν μέσα στην τάξη, πιθανότατα για να αντισταθμίσει τη ντροπαλότητα που είχε απ' τη φύση του. Ξεκίνησε να ζωγραφίζει πολύ νωρίς, εμπνευσμένος από τις εικονογραφημένες ιστορίες τις οποίες αρεσκόταν να διαβάζει.

Το Δεκέμβρη του 1943, αφού τελείωσε το σχολείο, ο 17χρονος τότε Ρενέ Γκοσινί έχασε τον πατέρα του, γεγονός που τον ανάγκασε να ψάξει για δουλειά. Τον επόμενο χρόνο έπιασε την πρώτη του δουλειά ως βοηθός λογιστή σε εργοστάσιο περισυλλογής ελαστικών και, όταν έφυγε τον επόμενο χρόνο, έγινε κατώτερος εικονογράφος σε διαφημιστικό πρακτορείο.

Ο Ρενέ, μαζί με τη μητέρα του, έφυγαν από την Αργεντινή και πήγαν στη Νέα Υόρκη το 1945, για να ζήσουν, με τον θείο του Μπόρις, εκεί. Για να αποφύγει τη θητεία στον αμερικανικό στρατό, ο Ρενέ ταξίδεψε στη Γαλλία για να καταταχθεί στο γαλλικό στρατό το 1946. Υπηρέτησε στο πεζικό, και όταν πήρε προαγωγή, ο Ρενέ διορίστηκε ως ο επίσημος εικονογράφος του συντάγματος του στρατού και έφτιαχνε εικονογραφήσεις και αφίσες για τον στρατό.

Τον επόμενο χρόνο εικονογράφησε το βιβλίο "Το Kορίτσι με τα Mάτια από Xρυσάφι" (The Girl with the Eyes of Gold) κι επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. Με την άφιξή του, ο Ρενέ πέρασε την πιο δύσκολη περίοδο της ζωής του. Για λίγο καιρό ήταν άνεργος, μόνος και εντελώς απένταρος. Είχε συνέλθει, όμως, μέχρι το 1948, και άρχισε να δουλεύει σ' ένα μικρό στούντιο όπου γνώρισε και έγινε φίλος με τους Γουίλ Έλντερ (Will Elder), Τζακ Ντέιβις (Jack Davis) και Harvey Kurtzman. Ο Ρενέ έγινε έπειτα καλλιτεχνικός διευθυντής (art director) στα Kunen Publishers, όπου έγραψε τέσσερα παιδικά βιβλία. Γνώρισε γύρω στο 1949 τον Μορίς ντε Μπεβέρ, γνωστότερο ως Μόρις (Morris), τον καρτουνίστα και πρώτο συγγραφέα της σειράς κόμικ Λούκυ Λουκ (Ο Ρενέ θα έγραφε τα σενάρια της σειράς από το 1955 έως τον θάνατό του το 1977), καθώς επίσης και τον Joseph Gillain, πιο γνωστό ως Jijé.

Γνώρισε επίσης τον Ζωρζ Τρουαφοντέν (Georges Troisfontaines), διευθυντή της World Press agency, ο οποίος έπεισε τον Ρενέ να επιστρέψει στο Παρίσι και να δουλέψει για την εταιρία του ως διευθυντής του γραφείου στο Παρίσι το 1951. Εκεί, γνώρισε τον Αλμπέρ Υντερζό (Albert Uderzo), με τον οποίο ξεκίνησε μια μακράς διαρκείας συνεργασία. Ξεκίνησαν μαζί κάποιες δουλειές για το γυναικείο περιοδικό Bonnes Soirées, για το οποίο ο Γκοσινί έγραψε την "Sylvie" . O Γκοσινί και ο Υντερζό έφτιαξαν επίσης τις σειρές 'Jehan Pistolet' και 'Luc Junior' για το La Libre Junior.

Το 1955, ο Γκοσινί συνοδευόμενος από τους Ζαν Μισέλ Σαρλιέ (Jean-Michel Charlier), Αλμπέρ Υντερζό και Ζαν Εμπράντ (Jean Hébrad), ίδρυσαν τον εκδοτικό οίκο (Edipress/Edifrance). Ο εκδοτικός οίκος αυτός εξέδωσε έργα όπως το (Clairon) για την εργοστασιακή ενότητα και το (Pistolin) για μια εταιρία σοκολάτας. Ο Γκοσινί και ο Υντερζό συνεργάστηκαν στις σειρές Bill Blanchart στο Jeannot, Pistolet στο Pistolin και Benjamin et Benjamine στο περιοδικό του ίδιου ονόματος. Με το ψευδώνυμο Αγκοστίνι (Agostini), ο Γκοσινί έγραψε τον Μικρό Νικόλα (Le Petit Nicolas) για τον Ζαν Ζακ Σεμπέ (Jean-Jacques Sempé) στο Le Moustique και αργότερα Sud-Ouest και Pilote. Πρόσφατα, η κόρη του ανακάλυψε στα χειρόγραφα του πατέρα της μια σειρά ανέκδοτων διηγημάτων με θέμα το μικρό Νικόλα, τα οποία και εξέδωσε. Η σειρά του μικρού Νικόλα μεταφέρθηκε, πρόσφατα, με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο.

Το 1959, ο εκδοτικός οίκος Édifrance/Édipresse ξεκίνησε το περιοδικό Pilote. Ο Γκοσινί έγινε ένας από τους πιο παραγωγικούς συγγραφείς του περιοδικού. Στο πρώτο τεύχος του περιοδικού, ξεκίνησε την πιο διάσημη δημιουργία του, τον Αστερίξ (Astérix), μαζί με τον Αλμπέρ Υντερζό. Η σειρά έγινε αμέσως μεγάλη επιτυχία και πλέον είναι γνωστή παγκοσμίως. Ο Γκοσινί ξεκίνησε επίσης τις σειρές "Ο Μικρός Νικόλας" και Jehan Pistolet, το οποίο ονομάζεται σήμερα Jehan Soupolet. Ο Γκοσινί ξεκίνησε επίσης τα Jacquot le Mousse και Tromblon et Bottaclou μαζί με τον Godard.

To περιοδικό αγοράστηκε από τον Ζορζ Νταργκό (Georges Dargaud) το 1960, και ο Γκοσινί έγινε αρχισυντάκτης. Ξεκίνησε επίσης νέες σειρές όπως τις Les Divagations de Monsieur Sait-Tout, La Potachologie Illustrée (με τον Cabu), Les Dingodossiers (με τον Gotlib) και La Forêt de Chênebeau (με τον Mic Delinx). Με τον Ζαν Ταμπαρί (Jean Tabary), ξεκίνησε το Calife Haroun El Poussah στο Record, μια σειρά που αργότερα συνεχίστηκε στο Pilote ως Ιζνογκούντ (Iznogoud).

Παντρεύτηκε την Gilberte Pollaro-Millo το 1967. Το 1968 γεννήθηκε η κόρη του Άννα. Πέθανε ξαφνικά στο Παρίσι από καρδιακή προσβολή στις 5 Νοεμβρίου 1977, σε ηλικία 51 ετών.

5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1605 – Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΗΣ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ - Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΓΚΑΙ ΦΩΚΣ

5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1605 – Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΗΣ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ
- Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΓΚΑΙ ΦΩΚΣ

Η Συνωμοσία της Πυρίτιδας του 1605 είχε οργανωθεί από μια ομάδα Καθολικών, με σκοπό τη δολοφονία του βασιλιά Ιακώβου Α' της Αγγλίας, της οικογένειάς του και πολλών μελών της αριστοκρατίας, με την ανατίναξη των κτιρίων του Βρετανικού Κοινοβουλίου στο Λονδίνο κατά την έναρξη της Βουλής στις 5 Νοεμβρίου 1605. Ανάμεσα στους συνωμότες πιο γνωστός είναι ο Γκάι Φωκς, Άγγλος στρατιώτης από το Γιόρκ.
Η Συνωμοσία οργανώθηκε σαν αντίδραση στην τυραννική βασιλεία του Ιακώβου Α' και στα σκληρά μέτρα του προτεστάντη βασιλιά απέναντι στους Καθολικούς. Οι συνωμότες βρήκαν ένα κελάρι κάτω από το κτίριο της Βουλής των Λόρδων και συγκέντρωσαν 36 βαρέλια πυρίτιδας, τα οποία θα ανατίναζαν για να δολοφονήσουν τα μέλη του Κοινοβουλίου. Κάποιοι συνωμότες, ωστόσο, ανησυχούσαν από το γεγονός ότι στο κτίριο της Βουλής θα βρίσκονταν κι άλλοι Καθολικοί, σαν κι αυτούς, των οποίων η ζωή μπορεί να κινδύνευε. Έτσι στάλθηκε μια προειδοποιητική επιστολή στο Λόρδο Monteagle, τον οποίον προειδοποιούσαν να μην παρουσιαστεί στη συνέλευση. Του δημιουργήθηκαν όμως υποψίες κι έτσι ξεκίνησαν οι έρευνες στις υπόγειες σήραγγες κάτω από τη Βουλή των Λόρδων. Ο Γκάι Φωκς ανακαλύφθηκε και συνελήφθη το πρωινό της 5ης Νοεμβρίου. Μετά από βασανιστήρια, αποκάλυψε τα ονόματα των υπόλοιπων συνωμοτών, που είτε ήταν ήδη γνωστοί είτε νεκροί. Οi συνωμότες καταδικάστηκαν και στις 31 Ιανουαρίου εκτελέστηκαν με αγχόνη και διαμελισμό.

ΓΚΑΙ ΦΩΚΣ
Ο Γκάι Φωκς (αγγλ. Guy Fawkes, 13 Απριλίου 1570-31 Ιανουαρίου 1606), γνωστός επίσης κι ως Γκίντο Φωκς, γεννήθηκε στην Υόρκη (York) κι ήταν Άγγλος στρατιώτης και μέλος μιας ομάδας Kαθολικών συνωμοτών, οι οποίοι οργάνωσαν τη Συνωμοσία της Πυρίτιδας στις 5 Νοεμβρίου 1605. Η συνωμοσία, όμως, ξεσκεπάστηκε πριν την ολοκλήρωση του σχεδίου: ο Γκάι Φωκς κι οι συνεργάτες του πέρασαν από ανακρίσεις με βασανιστήρια, κι έπειτα από δίκη καταδικάστηκαν κι εκτελέστηκαν για προδοσία κι απόπειρα δολοφονίας. Σε ορισμένες χώρες η επέτειος αυτής της αποτυχημένης απόπειρας γιορτάζεται στις 5 Νοεμβρίου σαν Νύχτα του Γκάι Φωκς (Guy Fawkes Night ή Bonfire Night).
Εις ανάμνηση της αποτυχημένης απόπειρας του Γκάι Φωκς να ανατινάξει το Κοινοβούλιο, στην Αγγλία και άλλες χώρες η 5η Νοεμβρίου εορτάζεται σαν Νύχτα του Γκάι Φωκς (Guy Fawkes Night ή Bonfire Night). Πυροτεχνήματα λάμπουν στον αέρα, ενώ επικρατεί το έθιμο να καίγεται στη φωτιά ένα ομοίωμα του Γκάι Φωκς. Επίσης, σε ανάμνηση της Συνωμοσίας της Πυρίτιδας, λέγονται οι παρακάτω στίχοι:
Remember, remember, the 5th of November
The Gunpowder Treason and plot;
I know of no reason why Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes,
'Twas his intent.
To blow up the King and the Parliament.
Three score barrels of powder below.
Poor old England to overthrow.
By God's providence he was catch'd,
With a dark lantern and burning match
Holloa boys, Holloa boys, let the bells ring
Holloa boys, Holloa boys, God save the King!
Hip hip Hoorah !
Hip hip Hoorah !
A penny loaf to feed ol'Pope,
A farthing cheese to choke him.
A pint of beer to rinse it down,
A faggot of sticks to burn him.
Burn him in a tub of tar,'
Burn him like a blazing star.
Burn his body from his head,
Then we'll say: ol'Pope is dead.

ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - Γκραβούρα του 17ου αιώνα: τα μέλη της Συνωμοσίας της Πυρίτιδας

Βιταμίνη Β: Η βιταμίνη της Ευτυχίας

 Βιταμίνη Β: Η βιταμίνη της Ευτυχίας

Όλες οι βιταμίνες που ανήκουν στη Βιταμίνη Β και το φολικό οξύ μπορεί να επηρεάσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, την οξυδέρκεια, τη διάθεση μας, αλλά και τα επίπεδα της ψυχολογικής ευτυχίας που μπορεί να νιώθουμε. Έρευνες έχουν δείξει ότι η βιταμίνες Β6 και Β12 είναι απαραίτητης για την ενεργητικότητα μας αλλά και την ισορροπία του νευρικού συστήματος! Κάποι ες άλλες έρευνες έχουν συνδέσει την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ με τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 στους ασθενείς. Η έλλειψη βιταμίνης Β στον οργανισμό έχει επίσης συνδεθεί με ψυχιατρικές παθήσεις και κατάθλιψη.

Καλές πηγές βιταμίνες Β: λαχανικά, μπανάνα, πατάτες, κοτόπουλο, κρόκος αυγού, καρύδια, σαρδέλα

Όπως εξηγεί και η Dr Shari Lieberman στο βιβλίο της "Real Vitamin and Mineral Book" η κατάλληλη ποσότητα βιταμίνες Β είναι 25mg μέχρι 300mg την ημέρα. Όπως σημειώνει όμως άνθρωποι που εργάζονται σε στρεσογόνα περιβάλλοντα μπορεί να είναι ωφέλιμο να προσλαμβάνουν μέχρι και 1000mg την ημέρα (ακόμα και σε μορφή δισκίου από τα φαρμακεία).

Shape Tip: Οι βιταμίνες Β είναι ζωτικές για νιώθεις ευεξία, ισορροπία και ευτυχία. Μην ξεχνάς να προσλαμβάνεις βιταμίνη Β από τις αντίστοιχες τροφές ή λαμβάνοντας τη βιταμίνη σε μορφή δισκίου από τα φαρμακεία!


shape.gr

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Λίγο ακόμα


Λίγο ακόμα
θα ιδούμε τις αμυγδαλιές ν' ανθίζουν
τα μάρμαρα να λάμπουν στον ήλιο
τη θάλασσα να κυματίζει λίγο ακόμα,
να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα. 
Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ

Καττημέρια Λήμνου Παραδοσιακά με Τυρί

Καττημέρια Λήμνου Παραδοσιακά με Τυρί

Bαθμολογία:
       
4 ψήφοι
Προστέθηκε από ansou, 07.05.10

Περιγραφή

Εξαιρετικός και νοστιμότατος μεζές για κρασάκι αλλά και για σνακ στην παραλία! Τα παιδιά το λατρεύουν!!
Καττημέρια Λήμνου Παραδοσιακά με Τυρί

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 κιλό αλεύρι -καλύτερα μισό μαλακό και μισό σκληρό
  • Γάλα όσο πάρει (αντί για νερό) για να γίνει ένα ζυμαρι μαλακό και εύπλαστο
  • 6 αυγά
  • 1 φλυτζάνακι του καφέ ελαιόλαδο για επάλειψη
  • Ελάχιστο αλάτι
  • Τυρί τριμμένο-κατά προτίμηση τυρί σκληρό Λήμνου, αλλά και οποιοδήποτε σκληρό κίτρινο τυράκι.
  • Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Κουζίνα
Δυσκολία
Περιέχει

 

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:

ΟΥΤΡΙΛΟ ΜΟΡΙΣ (Maurice Utrillo,1883 – 5/11/1955).

ΟΥΤΡΙΛΟ ΜΟΡΙΣ (Maurice Utrillo,1883 – 5/11/1955).

Ουτριλό, Μορίς Γάλλος ζωγράφος. Ήταν γιος της ζωγράφου Μαρί Κλεμεντίν Βαλαντόν (βλ. λ.) και μυήθηκε στη ζωγραφική από τη μητέρα του (γνωστή επίσης ως Σουζάν), η οποία θέλησε έτσι να τον απομακρύνει από το πάθος του αλκοολισμού στο οποίο είχε ενδώσει από πολύ νέος. Τα πρώτα έργα του εμπνέονται όχι τόσο από τα συγγενικά προς τους πίνακες του Πολ Γκογκέν έργα της μητέρας του όσο από τον ιμπρεσιονισμό,ιδιαίτερα του Αλφρέ Σισλέ και του Καμίγ Πισαρό. Ο Ο. άρχισε την καλλιτεχνική του σταδιοδρομία ως τοπιογράφος, με απόψεις της Μονμάρτρης και του Μονμανί στην περιφέρεια του Παρισιού, όπου κατοικούσε με τη μητέρα του, εκδηλώνοντας έναν εκπληκτικό αυθορμητισμό και μια αμεσότητα που παραπέμπει στους ναΐφ ζωγράφους. Η ιδιοφυΐα του αποκαλύφθηκε το 1912, όταν ταξίδεψε στην Κορσική με τη μητέρα του και τον σύζυγό της Αντρέ Ιτέρ, επίσης ζωγράφο, και άρχισε να αναγνωρίζεται το έργο του, πρώτα από τον Φρανσί Καρκό. Από τότε έζησε στο Παρίσι ζωγραφίζοντας αδιάκοπα, εκτός από τις περιόδους ανάρρωσης από τις κρίσεις του αλκοολισμού. Από το 1910 έως το 1914 άρχισε η λεγόμενη λευκή περίοδος, κατά την οποία χρησιμοποιούσε μια πολύ περιορισμένη γκάμα χρωμάτων, στην οποία κυριαρχούσαν εκτεταμένες λευκές πινελιές (Η εκκλησία του Τορσί-αν-Βαλουά, Η οδός Ναρβό, Η αποβάθρα του Ανζού κ.ά.) Από το 1919, τα χρώματά του έγιναν εντονότερα, επηρεασμένα από τους φοβιστές, η παλέτα του πιο πλούσια και χαρούμενη, ενώ αργότερα η τεχνοτροπία του έγινε περισσότερο περιγραφική και επίπεδη (Τρεις ανεμόμυλοι στη Μονμάρτρη, Οι κήποι κ.ά.). Από το 1924 περνούσε όλα τα καλοκαίρια στον πύργο του Σεν Μπερνάρ στο Εν, πάντοτε ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα. Όπως και ο Αμεντέο Μοντιλιάνι, ο Χαΐμ Σουτίν κ.ά., ο Ο. αποτελεί ένα μοναδικό φαινόμενο στην ιστορία της σύγχρονης ζωγραφικής, που δεν μπορεί να καταταχθεί σε κανένα από τα μεγάλα καλλιτεχνικά κινήματα της εποχής του.

Μην απλώνετε την μπουγάδα στο σαλόνι

 Μην απλώνετε την μπουγάδα στο σαλόνι

Επιστήμονες προειδοποιούν για τον κίνδυνο αλλεργιών και άσθματος

Καθώς ο χειμώνας πλησιάζει, πολλοί βάζουν τις απλώστρες με τα ρούχα στο εσωτερικό του σπιτιού, για να στεγνώσουν πιο γρήγορα.

Μία νέα μελέτη, όμως, αποκαλύπτει ότι αυτό δεν είναι διόλου καλή ιδέα – ιδίως όταν στο σπίτι κατοικούν πάσχοντες από άσθμα, αλλεργική ρινίτιδα ή άλλες αλλεργίες.

Όπως έδειξε η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στην Σχολή Αρχιτεκτονικής Mackintosh, στη Γλασκόβη, και την οποία δημοσιεύουν τα Νέα, σε πολλά σπίτια είναι ιδιαιτέρως αυξημένη η υγρασία – και σε ποσοστό έως 30% αυτό οφείλεται στις μπουγάδες που στεγνώνουν στο σαλόνι.

Οι ερευνητές λένε πως τα τρία τέταρτα των σπιτιών που εξέτασαν είχαν επίπεδα υγρασίας αρκετά υψηλά ώστε να αναπτυχθεί μούχλα στο εσωτερικό τους και να αυξηθούν οι συγκεντρώσεις σπορίων μούχλας στον αέρα. Αυτή η ελάττωση στην ποιότητα του αέρα, όμως, έχει σχετισθεί με το άσθμα και άλλες αλλεργίες.

Οι επιστήμονες του Mackintosh εξέτασαν 100 σπίτια στη διάρκεια του περυσινού χειμώνα, διαπιστώνοντας ότι στο 87% οι ένοικοι στέγνωναν τα ρούχα τους εντός του σπιτιού, με τα δύο τρίτα εξ αυτών να βάζουν τις απλώστρες δίπλα στα μέσα θερμάνσεως, όπως τα καλοριφέρ.

Η συνήθεια αυτή αύξανε έως 30% την εσωτερική υγρασία τις ημέρες που άπλωναν τα ρούχα και έως 15% την μέση υγρασία τις υπόλοιπες μέρες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορούσε τα μικρά σπίτια, με ανεπαρκή δυνατότητα διαφυγής των υδρατμών.

Η μούχλα ουσιαστικά είναι μύκητες, που μπορούν να αναπτυχθούν οπουδήποτε υπάρχει παγιδευμένη υγρασία στον αέρα (συνήθως στο μπάνιο, στα πλυντήρια πιάτων και ρούχων, στα υπόγεια, στις σοφίτες και στην κουζίνα), αν και συχνά συσσωρεύεται και στο υγρό χώμα των φυτών μέσα στο σπίτι.

Αν οι μύκητες της μούχλας αναπτύσσονται γρήγορα, μπορεί να γίνει εμφανής μέσα σε λίγους μήνες, αλλά μπορεί να περάσουν χρόνια μέχρι να την παρατηρήσουμε.

Τα σπόρια της μούχλας αιωρούνται στον αέρα και η εισπνοή τους μπορεί είτε να προκαλέσει μόλυνση στους ανθρώπους με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, είτε αλλεργικές αντιδράσεις (κυρίως άσθμα) καθώς το ανοσοποιητικό υπεραντιδρά στα σπόρια μόλις αυτά μπουν στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημα και στα ιγμόρεια.

Οι πιθανές ενδείξεις πως υπάρχει πρόβλημα με μούχλα στο σπίτι συμπεριλαμβάνουν βήχα, συνεχή κόπωση, ερεθισμό των ματιών και του λαιμού, πονοκεφάλους, δερματικούς ερεθισμούς και ναυτία.

Για να προστατεύσετε το σπίτι σας από την μούχλα, πρέπει να το αερίζετε καλά κάθε ημέρα και να διορθώνετε αμέσως οποιαδήποτε ένδειξη υγρασίας ή διαρροής.

Εάν δείτε κάπου στο σπίτι σας μούχλα, ο καλύτερος τρόπος για να απαλλαγείτε από αυτήν είναι με χλωρίνη. Υπάρχουν επίσης ειδικά καθαριστικά για μύκητες τα οποία είναι αποτελεσματικά.

Και τα δύο προϊόντα όμως απαιτούν προσεκτικό χειρισμό, ακριβώς όπως αναγράφουν στις συσκευασίες τους (να τις διαβάσετε όλες, πριν τα χρησιμοποιήσετε).

newsbeast.gr

Μνήμη και πεπρωμένο


Για όσο καιρό θα πιστεύεις στις αναμνήσεις σου, και θα συνεχίζεις να αφηγείσαι από μέσα σου τη φανταστική ιστορία της ζωής σου, θα εξακολουθείς να την προβάλλεις μπροστά σου και θα πείθεσαι ότι έχεις ένα μέλλον που όμως στην πραγματικότητα είναι το παρελθόν που επαναλαμβάνεται. 
Μνήμη και πεπρωμένο, παρελθόν και μέλλον, δεν είναι παρά αυταπάτες. Αναγνώρισε ότι δεν αποτελούν τίποτε άλλο παρά ταυτόχρονες προβολές αυτής της στιγμής, του Τώρα, και θα απελευθερωθείς. Στο Τώρα δεν υπάρχουν ήττες, παρά μόνον θρίαμβος".
Elio D’ Anna ‘’Η Σχολή των Θεών’’

Δημοφιλείς αναρτήσεις