Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Το Θάνος είναι χωριό της Λήμνου


. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα χωριά του νησιού και απέχει μόλις 4 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Μύρινα. ο χωριό είναι κτισμένο στους πρόποδες του λόφου Κάκκαβος και περιβάλλεται από όμορφους αμυγδαλεώνες. Η ονομασία του είναι άγνωστης προέλευσης. Η άποψη του Λήμνιου λαογράφου παπά-Αγγελή Μιχέλη ότι το όνομα προήλθε από κάποιον γαιοκτήμονα της περιοχής ονόματι "Θάνο", ο οποίος μάλιστα καταγόταν από το χωριό "Θάνα" της Αρκαδίας στερείται τεκμηρίωσης. Πάντως, το όνομα είναι βυζαντινό και αναφέρεται σε έγγραφο του 1321: "πατριαρχικό κτήμα Άγιος Κωνσταντίνος εις το Θάνος". - 

Οι Βλάχοι ήταν, είναι και θα είναι Έλληνες


Αποτέλεσμα εικόνας για Οι Βλάχοι ήταν, είναι και θα είναι Έλληνες.

http://aftonomi.gr

Ένωση Βλάχων Αλβανίας προς Ρουμανική Κυβέρνηση:  

Οι Βλάχοι ήταν, είναι και θα είναι Έλληνες

Η ιστορία τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ελλάδα!

Την έντονη δυσαρέσκειά της για τον νέο νόμο που ψήφισε η ρουμανική βουλή εκφράζει μέσω ανακοίνωσης η Ένωση Βλάχων Αλβανίας «Η Μοσχόπολη».

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, στις 8 Μαΐου 2013 η Βουλή της Ρουμανίας ψήφισε ένα νόμο σύμφωνα με τον οποίο όλοι οι Βλάχοι των Βαλκάνιων θεωρούνται Ρουμάνοι της Διασποράς. 
«Θέλουμε να ρωτήσουμε την Κυβέρνηση της Ρουμανίας αν ρώτησαν τους Βλάχους που ζουν στην Ρουμανία αν συμφωνούν; Πρέπει να ξέρουν οι πολιτικοί της Ρουμανίας πως: "Ηταν οι Βλάχοι αυτοί που εργάστηκαν για την Αναγέννηση της Ρουμανίας, ήταν οι Βλάχοι που δώσανε την Γραμματική της Ρουμανίας, ήταν οι Βλάχοι που δώσανε τον πολιτισμό της Ρουμανίας, την κουλτούρα, την γλώσσα…», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση των ελληνόβλαχων της Κορυτσάς.
«Εμείς σαν Ένωση Βλάχων Αλβανίας “Η Μοσχόπολη” καταδικάζουμε την πράξη αυτή. Εμείς ήμασταν Βλάχοι, είμαστε Βλάχοι και θα παραμείνουμε Βλάχοι. Εσείς είστε κλέφτες της Ιστορίας των Βλάχων, η ιστορία των οποίων είναι συνδεδεμένη με την Ιστορία της Ελλάδας. Μήπως Θέλετε να κάνετε και τον Μέγα Αλέξανδρο Ρουμάνο; Μήπως Θέλετε να κάνετε και τον Ρήγα Φεραίο Ρουμάνο; Σας έχουμε δώσει προσωπικότητες Βλάχων που εσείς τις εκμεταλλεύεστε σαν Ρουμάνους» καταλήγει η ανακοίνωση.
Υπενθυμίζουμε πως στη Μοσχόπολη Κορυτσάς υπήρχε μία από τις πιο ακμάζουσες ορθόδοξες κοινότητες της Αλβανίας με 40.000 Ελληνόβλαχους.

το δίκαιο δικαιωμάτων του ανθρώπου...





...Σε αυτή τη διαδρομή της διεθνούς κοινότητας, διαμορφώθηκε και αναπτύχθηκε ένα εντυπωσιακό corpus κανόνων και αρχών: το δίκαιο δικαιωμάτων του ανθρώπου... Όμως, οι διαπιστώσεις, που χαρακτηρίζουν τα πρώτα χρόνια του 21ου αιώνα, είναι... εντυπωσιακές, αλλά συνάμα και απογοητευτικές. Δηλαδή, όσο διευρύνεται η κανονιστική και θεσμική διάσταση της διεθνούς προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου, τόσο οι σοβαρές και συστηματικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων του ανθρώπου πολλαπλασιάζονται, οι δημοκρατικές και δικαιοκρατικές αξίες εξακολουθούν να εκπίπτουν διαρκώς σε πολλά σημεία του πλανήτη, ενώ δημοκρατία/δημοκρατική κοινωνία παραμένουν ζητούμενο... Σε αυτή την πρόκληση, έχουμε υποχρέωση όλοι, αποφασιστικά, κατά λόγο αρμοδιότητας και δυνατότητας, να... αντιδράσουμε. Αν και, σήμερα, φαντάζει μάλλον ουτοπικό, αξίζει, ωστόσο, την προσωπική δέσμευση για τον άνθρωπο και τις ανθρωπιστικές αξίες..."

ΤΣΑΡΛΣ ΜΠΟΥΚΟΦΣΚΙ "Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους"

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΙΝΑΚΑΣ Γ ΓΑΙΤΗΣ





ΤΣΑΡΛΣ ΜΠΟΥΚΟΦΣΚΙ "Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους"

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο
για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα.

Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του.
Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη.
Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη.


Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό.
Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη.
Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες,
προσοχή στους γνώστες,
προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία,
προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια,
είτε είναι περήφανοι γι’ αυτήν,
προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν
γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα,
προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν,
φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν,
προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη
γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους,
προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα,
η αγάπη τους είναι μέτρια,
ψάχνει το μέτριο.

Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους,
υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει,
να σκοτώσει τον καθένα.
Δεν θέλουν μοναξιά,
δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά,
θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε,

διαφέρει από το δικό τους.

Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης,
δεν θα καταλάβουν την τέχνη,
θα εξετάσουν την αποτυχία τους ως δημιουργών,
μόνο ως αποτυχία του κόσμου.
Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως
θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής,
και τότε θα σας μισήσουν
και το μίσος τους,
θα είναι τέλειο..

Σαν ένα λαμπερό διαμάντι,
σαν ένα μαχαίρι,
σαν ένα βουνό,
σαν μια τίγρη.
Όπως το κώνειο.

Η καλύτερη τέχνη τους…


ΠΙΝΑΚΑΣ Γ ΓΑΙΤΗΣ

Ο Αλφειός,ο έρωτας κι η Αρεθούσα η Νύμφη...

 http://alfeiospotamos.pblogs.gr/2013/05/o-alfeios-o-erwtas-ki-h-arethoysa-h-nymfh.html

Ο Αλφειός,ο έρωτας κι η Αρεθούσα η Νύμφη...


  Πλάτων Πισατίδης |


"Και χύνοντας ορμητικά νερό από τα εφτά στόματά του,ο περιπλανώμενος Νείλος συναντούσε τον ερωτοχτυπημένο Αλφειό,από τους οποίους ο ένας ήθελε να έρπει μέσα σε αυλάκια εύφορης γης,ευχαριστώντας με δροσερά φιλιά τη διψασμένη νύμφη,ο άλλος,όμως,έχοντας αλλάξει την προηγούμενη συνηθισμένη πορεία του,κυλούσε πικραμένος.Βλέποντας ότι ρέει μαζί του ο ποθητός Πύραμος φώναζε με δυνατή φωνή:"Νείλε,τι να κάνω τώρα,που καλύφθηκε η Αρεθούσα;Πύραμε γιατί τρέχεις βιαστικά;Σε ποιόν εγκατέλειψες τη γνωστή Θίσβη;Καλότυχος ο Ευφράτης,γιατί δεν έτυχε να ερωτευτεί.
Ζήλεια έχω αναμιγμένη με φόβο.Γιατί ο υγρός Κρονίδης ίσως να κοιμήθηκε με την ποθητή Αρεθούσα,Φοβάμαι,μήπως με το χύσιμο των νερών παντρεύτηκε και τη δική σου Θίσβη.Ω Πύραμε,παρηγοριά του Αλφειού,εμάς τους δύο δεν αναστάτωσε η βροχή του Δία,όσο το βέλος της αφρογεννημένης θεάς.Ακολούθησε εμένα,τον εραστή,θα αναζητήσω τα ίχνη της Αρεθούσας από τις Συρακούσες,ενώ εσύ,Πύραμε,να ψάξεις τη Θίσβη.Αλλά θα πεις ότι η γη τινάζεται,ότι ο ουρανός σκοτεινιάζει,ότι η θάλασσα φουρτουνιάζει,ότι και ο ίδιος ο άνεμος,που δεν ξέρει να κολυμπήσει,ταλαντεύεται από τα αφρισμένα κύματα της βροχής.Δε λογαριάζω τη μανιασμένη θύελλα.
Αχ,μεγάλο θαύμα!Η βροχή του Δία έλουσε όλη την καμένη γη και τη φλόγα της θάλασσας και τους ποταμούς όλους,δεν έσβησε μόνο τη φωτιά της Αφροδίτης,που καίει τον Αλφειό.Αλλά,αν με κλονίζει η δυνατή βροχή,αν υποφέρω από τη φωτιά,υπάρχει ένα μικρό φάρμακο για το δικό μου πόνο ότι,δηλαδή και ο ίδιος ο ευγενής Άδωνις περιπλανιέται δυσαρεστώντας την Αφροδίτη."


Απόσπασμα από τα Διονυσιακά του Νόννου ραψωδίες Α' έως ΣΤ'.
Η συζήτηση του Αλφειού με το Νείλο και τον Πύραμο,λίγο πριν το τέλος του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα!!!
Ωιμέ,ποιός άλλος λαός έχει τέτοια ΙΣΤΟΡΙΑ,ποιός άλλος έχει τόσο πόνο;
Έρχεται όμως ο καιρός,όσμωσε τον αιθέρα,ο Δίας ο Κρονίδης έφτασε στις παρυφές του Ήλιου'Πύραμε εσύ τη Θίσβη σου θα βρεις,την Αρεθούσα ο Αλφειός θα κάνει πια δική του!!!
Και του Κρονίδη ο κεραυνός θα κάψει τα φοινίκεια!!!!


Με τα ποταμίσια χείλη του ο Αλφειός

ψάχνει την Αρεθούσα

κι αυτή του κρύβεται

τρέχει μακριά...

χάνεται μες στο κύμα



στου Ιονίου πέλαγους

στης μεσογείου το ρεύμα

φτάνει και γίνεται πηγή 

εκεί στη Σικελία



κι ο Αλφειός ο έρωτας

γίνεται ρεύμα βαθύ...γλυκό

κυλά με πάθος στο βυθό

και φτάνει εκεί κοντά της



τη βρίσκει να τρέχει μόνη της

πηγούλα στο νησί της


κι ο Αλφειός ο έρωτας

ζεστός ορμάει κοντά της

την αγκαλιάζει την ποθεί

της κλέβει τα φιλιά της
Πλάτων Πισατίδης

Η Μακεδονία είναι ελληνική

Οι Καναδοί κλείνουν το στόμα των Σκοπίων: Η Μακεδονία είναι ελληνική


Αποστομωτική απάντηση στη σκοπιανή ρητορική δίνει η έγκριτη καναδική εφημερίδα National Post.

Η εφημερίδα φιλοξενεί στην ηλεκτρονική της έκδοση ταξιδιωτικού χαρακτήρα άρθρο του Μπερτ Άρτσερ με τίτλο «Yours to conquer: Macedonia is in the midst of an Alexander The Great rebranding», το οποίο αναφέρεται στις προσπάθειες οικειοποίησης των ονομάτων και των συμβόλων της αρχαίας Μακεδονίας από πλευράς ΠΓΔΜ.
Σύμφωνα με το άρθρο, «το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρει κάποιος για την Μακεδονία είναι ότι δεν είναι η Μακεδονία», επισημαίνοντας ότι «η πραγματική Μακεδονία, αυτή με την οποία μεγαλώσαμε, βρίσκεται στην Ελλάδα, νότια της χώρας που ονομάζεται ΠΓΔΜ, η οποία εορτάζει την ανεξαρτησία της στις 8 Απριλίου».
«Ονομάζεται αρχαιοποίηση και είναι μια διασκεδαστική άποψη αυτού του ιδιαίτερου Βαλκανικού κρατιδίου. Με βάση την άποψη ότι οι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες και παρά το γεγονός ότι είτε ήταν είτε δεν ήταν, σίγουρα δεν ζούσαν εκεί, η τωρινή εθνικιστική κυβέρνηση αναζητεί λαϊκή υποστήριξη και μια τουριστική αγορά, στην πλάτη του Φιλίππου και Υιού, στήνοντας αγάλματα σε όλη τη χώρα, και κάνοντάς τα επίκεντρο αυτού που αποκαλούν Σκόπια 2014, που δεν είναι τίποτε άλλο από την αναδόμηση του κέντρου της πόλης, το οποίο καταστράφηκε από σεισμό κατά την περίοδο της Γιουγκοσλαβίας», σημειώνει χαρακτηριστικά ο αρθρογράφος.
Παράλληλα, ο συντάκτης αναφέρει ότι το καθεστώς της ΠΓΔΜ χρησιμοποιεί ως προσπάθεια ανάδειξης της ταυτότητάς της χώρας την ιστορία του μεγάλου Αλεξάνδρου και τις αναφορές στο αρχαίο παρελθόν καθώς και την ανέγερση συναφών μνημείων-κατασκευών.
Επισημαίνει ότι τα Σκόπια είναι η πόλη στην οποία γεννήθηκε η Μητέρα Τερέζα και ότι το ομώνυμο Μουσείο ήταν άδειο όταν το επισκέφθηκε με τον σύντροφό του, σε αντίθεση με το μνήμα της Μητέρας Τερέζας στην Καλκούτα, το οποίο ήταν κατάμεστο από κόσμο.
Υπογραμμίζονται επιπλέον οι φυσικές ομορφιές, τα μοναστήρια και τα ψηλά βουνά της χώρας (τονίζεται ότι η χώρα έχει 16 βουνά πάνω από 2000 μέτρα και ότι δίνεται μεγάλη έμφαση στον τουρισμό «περιπέτειας») ενώ τέλος αναφέρεται ότι η ταυτότητα της χώρας είναι ρευστή.
Ενδεικτικά ο δημοσιογράφος τονίζει ότι η σημερινή κυβέρνηση προτιμά για την ταυτότητα της χώρας την προσέγγιση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κάποια άλλη ίσως προτιμήσει την Μητέρα Τερέζα ή την ιστορία της ως τμήμα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ή ίσως το ρόλο της στην (πρώην) Γιουγκοσλαβία.

Τοῦ χρόνου ἀνάγλυφη εἰκόνα






Τοῦ χρόνου ἀνάγλυφη εἰκόνα

Δὲν ὀνειρεύτηκα ποτὲ τὸ χρόνο
Καὶ τὴ συντροφιά του
Μήτε τὴν ἀπουσία τοῦ ὀσφράνθηκα ποτὲ
Σὲ κάποιο ἐλάχιστο ἡδονικό μου ὕπνο
Γ. Σαραντάρης

Πινακας Η Εμμονή της Μνήμης
Σαλβαντορ Νταλί
11 Μαΐου 1904 — 23 Ιανουαρίου 1989

Άγχος και πνίξιμο'


Χορηγά Σωτηρία.
Άγχος και πνίξιμο':Τα σωματικά συμπτώματα....Το άγχος και η κατάθλιψη εμφανίζονται όταν υπάρχουν πιεστικές συνθήκες ζωής ή ως αποτέλεσμα γεγονότος που αλλάζει την καθημερινότητα του ατόμου. Το γεγονός αυτό μπορεί να είναι ένα θλιβερό γεγονός (π.χ. θάνατος προσφιλούς προσώπου, απώλεια εργασίας, διαζύγιο) ή ένα χαρμόσυνο γεγονός (π.χ. γάμος, εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, εύρεση εργασίας).

Κατά τη διάρκεια της ψυχικής διαταραχής εμφανίζονται συχνά σωματικά συμπτώματα. Συγκεκριμένα αυξάνεται ο ρυθμός της αναπνοής, επιταχύνεται η κυκλοφορία, εκκρίνονται κατεχολαμίνες και κορτικοειδή, διεγείρεται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα όταν οι σωματικές αυτές προσαρμογές υπερβούν μια συγκεκριμένη ουδό, να εμφανίζονται σωματικά συμπτώματα. Τα σωματικά συμπτώματα του άγχους μπορεί να είναι πολλαπλά (π.χ. παλμοί, πόνος στο στήθος, αυξημένη αρτηριακή πίεση, διαταραχές κενώσεων, πονοκέφαλος, ζάλη, η αδυναμία αναπνοής, αϋπνία).

Το πνίξιμο εμφανίζεται συχνά σε συνθήκες stress και κατάθλιψης. Ορισμένες φορές το σύμπτωμα είναι τόσο επίμονο που υποβαθμίζεται σοβαρά η επαγγελματική και προσωπική ζωή του πάσχοντα. Ο αποκλεισμός υποκείμενου οργανικού νοσήματος είναι απαραίτητος. Ωστόσο η παθολογική ιατρική εξέταση δεν αναδεικνύει υποκείμενο οργανικό νόσημα. Υπό την επήρεια του άγχους αυξάνεται ο ρυθμός της αναπνοής, γίνεται υπεραερισμός, επιταχύνεται η κυκλοφορία, εκκρίνονται κατεχολαμίνες και κορτικοειδή, διεγείρεται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, αλλοιώνεται η ομαλή κινητικότητα του διαφράγματος, επηρεάζεται η ομαλή ροή του σάλιου με αποτέλεσμα την ανάπτυξη του συμπτώματος της πνιγμονής.

Η χρήση μεθόδων ολιστικής και εναλλακτικής ιατρικής σε περιπτώσεις ατόμων που κινδυνεύουν από τις σωματικές παρενέργειες της ψυχιατρικής θεραπείας, δεν θέλουν να λάβουν ψυχοτρόπα φάρμακα ή λόγω νεαρού της ηλικίας και ηπιότητας της διαταραχής επιδιώκεται η αποφυγή εξάρτησης από ψυχοφάρμακα έχει σημαντική θέση κατά τη διάρκεια της σωστής παθολογικής εξέτασης.

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Υλικά

Για 2-4 άτομα

1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες σε χοντρές φέτες ή κύβους
5 πιπεριές κέρατα χωρίς σπόρια
1 κουτί ντομάτα ψιλοκομμένη
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
150 γραμμάρια ρεγκάτο τριμμένο
150 γραμμάρια  ανθότυρο σε κύβους
1 κουταλιά γλυκού ζάχαρη
αλάτι, πιπέρι
ελαιόλαδο


 

Εκτέλεση

Παίρνουμε τις μελιτζάνες μας και τις αφήνουμε σε νερό με αλάτι για να ξεπικρίσουν για περίπου 20 λεπτά, τις στραγγίζουμε καλά και τις σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας.
Τις σοτάρουμε σε ελαιόλαδο με τις πιπεριές και τις στεγνώνουμε με χαρτί κουζίνας. Βράζουμε την ντομάτα με το σκόρδο, μαζί με αλάτι και ζάχαρη για 5 λεπτά.

Μέσα σε μια κατσαρόλα απλώνουμε τις μελιτζάνες, το μαϊντανό, τις πιπεριές, τα τυριά και τέλος τη σάλτσα ντομάτας.
Σκεπάζουμε και αφήνουμε να ψηθεί σε χαμηλή φωτιά για περίπου 30 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν οι μελιτζάνες και να λιώσουν τα τυριά.

http://www.sidagi.gr/section/kurios-piato/content/melitzanes-sto-fourno-me-anthoturo

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν τσιμέντο!

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/05/oi-makedones-xrhsimopoioysan-tsimento.html

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν τσιμέντο!


Ανταπόκριση του BBC στη Βεργίνα με αφορμή μεγάλη έκθεση μακεδονικών θησαυρών στην Οξφόρδη αποκαλύπτει τις πρωτοποριακές μεθόδους των μακεδόνων χτιστών καθώς - όπως προκύπτει - είχαν φτιάξει τσιμέντο πριν τους Ρωμαίους.
Στην κάμερα του BBC μιλά η καθηγήτρια Αγγελική Κοτταρίδη που διενεργεί τις ανασκαφές στη Βεργίνα. "Νομίζαμε ότι γνωρίζαμε τα πάντα για την αρχαία αρχιτεκτονική ωστόσο τώρα έρχεται αυτή η ανακάλυψη που φέρνει την ανατροπή" αναφέρει σχετικά με την ανακάλυψη τσιμεντένιων κατασκευών σε μακεδονικά κτίσματα.
Η έκθεση που φιλοξενείται στο μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης, περιλαμβάνει πάνω από 500 χρυσά, ασημένια και χάλκινα αντικείμενα από τις πρόσφατες ανασκαφές στους βασιλικούς τάφους. Η κ. Κοτταρίδη αναφέρει ότι "αυτή η έκθεση είναι το πιο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός που αφορά την Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια".
Ο διευθυντής του μουσείου δρ. Κρίστοφερ Μπράουν αναφέρει ότι η έκθεση "είναι μία μεγάλη τιμή για το Ashmolean να φιλοξενεί τις τελευταίες ανακαλύψεις από τις Αιγές" (αρχαία πρωτεύουσα της Μακεδονίας).

Δημοφιλείς αναρτήσεις