Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Διαλογισμός Αφύπνισης



Διαλογισμός Αφύπνισης της Συνειδητότητας Deepak Chopra

Μολονότι στη Δύση σήμερα ο διαλογισμός συνδέεται με την καταπολέμηση του άγχους και τη χαλάρωση, ο αληθινός του σκοπός είναι πνευματικός. Οι γιόγκι και οι σοφοί που πρώτοι ανακάλυψαν την πρακτική του, δεν είχαν παραπάνω ανάγκη χαλάρωσης, ζώντας στις σπηλιές τους στα Ιμαλάια. Χρησιμοποιούσαν όμως το διαλογισμό για να ανακαλύψουν τους αληθινούς
τους εαυτούς - έκαναν διαλογισμό για το φωτισμό τους.

Απ' όλες τις πιθανές μας εμπειρίες, αυτή του εσωτερικού εαυτού είναι η πιο σημαντική. Το σώμα αποτελεί την εμπειρία των ιδεών μας σε αντικειμενικό επίπεδο, ενώ ο νους είναι η εμπειρία τους στο υποκειμενικό. Το σώμα αλλάζει αέναα και ο νους, με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες του, επίσης έρχεται και παρέρχεται. Το σώμα και ο νους είναι εμπειρίες που έχουν ακινητοποιηθεί σε χώρο και χρόνο - δεν είναι αυτά που βιώνουν εμπειρίες. Εκείνος που τις βιώνει βρίσκεται πέρα από χώρο και χρόνο,- είναι ο αληθινός σας εαυτός. Είναι ο άχρονος παράγοντας σε κάθε χρονική στιγμή, ο ίδιος που βρίσκεται πίσω από το συναίσθημα, αυτός που βρίσκεται πίσω από την κάθε σκέψη, αυτός που κινεί το σώμα και το νου μας. Είναι η ψυχή μας.

Σήμερα η επιστήμη μάς επιτρέπει να ιχνηλατήσουμε μια σκέψη ή πρόθεση κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη διέλευσή της, και όμως κανένα επιστημονικό όργανο στον κόσμο δεν μπορεί να μας πει ακόμα από που προέρχεται η σκέψη αυτή ή ποιος την κάνει. Δεν μπορείτε να βρείτε τον αληθινό σας εαυτό μέσα στο νου ή το σώμα σας, απλούστατα γιατί εσείς δεν βρίσκεστε εκεί. Μπορούμε ν' ακούσουμε τη μουσική του Μπετόβεν από το ραδιόφωνο, αλλά δεν έχει νόημα να το αποσυναρμολογήσουμε για να βρούμε τον Μπετόβεν. Δεν βρίσκεται εκεί. Το ραδιόφωνο είναι απλά ένα όργανο που παγιδεύει ένα πεδίο πληροφοριών και το μετατρέπει σε γεγονός του χώρου και χρόνου. Παρομοίως, ο αληθινός σας εαυτός είναι ένα πεδίο πληροφοριών χωρίς τόπο που έχει εγκλωβιστεί μέσα στο χώρο και το χρόνο από το σώμα και το νου. Η ψυχή σας η πηγή των σκέψεών σας, βρίσκει έκφραση μέσω του νου και του σώματος, αλλά όταν καταστρέφονται το σώμα και ο εγκέφαλος, ο αληθινός σας εαυτός δεν παθαίνει τίποτα. Η ψυχή, που δεν έχει όρια, δεν είναι ενέργεια ή ύλη, βρίσκεται σια σιωπηλά διαστήματα ανάμεσα στις σκέψεις μας.

Υπάρχει ένας κενός χώρος ανάμεσα στις σκέψεις σας, όπου κατασκευάζετε τις σκέψεις σας, και εκεί έχετε άπειρες δυνατότητες επιλογής. Αυτό το «κενό» μεταξύ των σκέψεων σας είναι το παράθυρο στον ανώτερο εαυτό σας, το παράθυρο στον κοσμικό εαυτό. Ο αληθινός ε­αυτός σας δεν μπορεί να συμπτυχθεί για να χωρέσει μέσα στον όγκο ενός σώματος ή στο διάστημα μιας ζωής. Είναι αυτός που σκέφτεται στο πεδίο της μνήμης και της πληροφορίας στα κενά διαστήματα μεταξύ σκέψεων.

Αυτό το διάστημα ανάμεσα στις σκέψεις είναι σιωπηλό - είναι μια σιωπή γεμάτη δυνατότητες. Είναι μια σιωπή γεμάτη από άπειρες δυνατότητες σκέψεων, ένα πεδίο καθαρού δυναμικού.

Είναι ο αληθινός εαυτός. Ο εαυτός που σκέφτεται είναι ένας σιωπηλός εαυτός που αναλαμβάνει άπειρες επιλογές και ο οποίος ε­δρεύει στο επίπεδο αυτού του «κενού». Ο αληθινός εαυτός σας και ο αληθινός εαυτός μου είναι και οι δυο σιωπηλά πεδία άπειρων δυνατοτήτων. Τη διαφορά μεταξύ μας τη δη­μιουργούν οι διαφορετικές πιθανές εμπειρίες που διαλέγουμε στο πεδίο του κενού. Η δράση δημιουργεί μνήμη, η μνήμη δημιουργεί επιθυμία και η επιθυμία οδηγεί ξανά στη δράση. Οι σπόροι από τις μνήμες και τις επιθυμίες μας που πέφτουν στο πεδίου του ανοίγματος αποζητούν έκφραση μέσω των οργάνων του νου και του σώματος και δημιουργούν ολόκληρο τον κόσμο στον οποίο ζούμε.

Η ύπαρξή μας έχει τρία επίπεδα: (1) το υλικό σώμα, που αποτελείται από ύλη και ενέρ­γεια, (2) το λεπτό (άυλο) σώμα, που αποτελείται από το νου, τη διάνοια και το εγώ, και (3) το αιτιώδες σώμα, που περιέχει την ψυχή και το πνεύμα. Ο διαλογισμός, στρέφει την προσοχή μας από τη διαταραγμένη κατάσταση της συνειδητότητας του νου και του κόσμου των υλικών αντικειμένων στη σιωπηλή, ατάρα­χη κατάσταση της συνειδητότητας στο βασίλειο της ψυχής και του πνεύματος. Μέσα από συχνή εξάσκηση ερχόμαστε σε επαφή με την απέραντη αποθήκη της γνώσης, την έσχατη πραγματικότητα της δημιουργίας. Αποκτούμε την εμπειρία του ποιοι πραγματικά είμαστε - καθαρή και απεριόριστη συνειδητότητα. Όταν βιώνουμε ποιοι πραγματικά είμαστε, επαναφέρουμε τη μνήμη της ολότητας ή τη θεραπεία στις ζωές μας.

Υπάρχουν πολλά είδη διαλογισμού. Οι πιο εξελιγμένες μορφές περιέχουν τη χρήση των μάντρα. Τα μάντρα, είναι πρωτόγονοι ήχοι, οι βασικοί ήχοι της φύσης, που λειτουργούν ως όργανο του νου, ως μέσον για να μεταφέρουν τη συνειδητότητά μας από το επίπεδο της δράσης στο επίπεδο της σιωπής. Τα μάντρα επιλέγονται συνήθως από κάποιον έμπειρο δάσκαλο και διδάσκονται ατομικά στον καθένα. Ένα παράδειγμα, ο Διαλογισμός Αφύπνισης της Συνειδητότητας, που δεν είναι συγκεκριμένος, περιγράφεται παρακάτω και είναι ιδανικός τρόπος να ξεκινήσετε.

Η τεχνική αυτή είναι μια απλή διαδικασία διαλογισμού που μπορεί να δημιουργήσει μια βαθιά κατάσταση χαλάρωσης στο νου και το σώμα σας. Καθώς ο νους ηρεμεί αλλά παραμένει ξύπνιος θα βιώσετε βαθύτερα και πιο σιωπηλά επίπεδα συνειδητότητας.

1. Ξεκινήστε με το να καθίσετε άνετα σε ένα ήσυχο μέρος όπου οι πιθανότητες να σας διακόψουν είναι ελάχιστες.

2. Κλείστε τα μάτια σας.

3. Αναπνεύστε φυσικά και φυσιολογικά και εστιάστε ήρεμα την προσοχή σας στην αναπνοή
σας. Παρατηρήστε την αναπνοή σας, προσπαθώντας να αποφύγετε να την ελέγξετε ή να την αλλάξετε συνειδητά.

4. Καθώς παρατηρείτε την αναπνοή σας, μπορεί να καταλάβετε ότι αλλάζει από μόνη της. Μπορεί να παρουσιάσει αλλαγή στη συχνότητα, το ρυθμό ή την ένταση και μπορεί κιόλας να υπάρξουν στιγμές που φαίνεται να διακόπτεται εντελώς για ένα διάστημα. Οτιδήποτε και να συμβεί με την αναπνοή σας, παρατηρήστε την με αθώα περιέργεια, χωρίς να προσπαθήσετε να προκαλέσετε ή να εισαγάγετε αλλαγές.

5. Θα δείτε ότι κατά καιρούς η προσοχή σας ξεφεύγει από την αναπνοή σας και σκέφτεστε άλλα πράγματα ή ακούτε θορύβους απ' έξω. Όποτε νιώσετε ότι δεν παρατηρείτε την αναπνοή σας, ξαναφέρτε την προσοχή σας στην αναπνοή σας ήρεμα.

6. Αν κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, δείτε ότι συγκεντρώνεστε σε κάποια διάθεση, προσδοκία ή συναίσθημα, κάντε το ίδιο που θα κάνατε για κάθε σκέψη και φέρτε ξανά την προσοχή σας ήρεμα στην αναπνοή σας.

7. Κάντε αυτόν το διαλογισμό για ένα τέταρτο

8. Μόλις περάσει το τέταρτο, κρατήστε τα μάτια σας κλειστά και απλά καθίστε άνετα δύο ή τρία λεπτά. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να βγει από το διαλογισμό σταδιακά πριν ανοίξετε τα μάτια σας και επιστρέψετε στο πρόγραμμά σας.

Συνιστάται να εξασκείστε στον Διαλογισμό Αφύπνισης της Συνείδησης για «ένα τέταρτο περίπου δυο φορές τη μέρα, το πρωί και το απόγευμα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την τεχνική αυτή για λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια της μέρας για να σας βοηθήσει να ισορροπήσετε αν νιώθετε συγχυσμένοι ή νευρικοί.

Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού σας θα βιώσετε μια από τις τρεις παρακάτω εμπειρίες. Και οι τρεις είναι σωστές εμπειρίες.

1. Μπορεί να νιώσετε βαριεστιμάρα ή νευρικότητα και ο νους σας να γεμίσει σκέψεις. Αυτό δείχνει ότι το σύστημά σας εκλύει πολύ βαθιά ριζωμένα άγχη και συναισθήματα. Αν συνεχίσετε το διαλογισμό χωρίς να καταβάλλετε προσπάθεια θα βοηθήσετε να αποβληθούν αυτές οι ακαθαρσίες από το νου και το σώμα σας.

2. Μπορεί να αποκοιμηθείτε. Αν αποκοιμηθείτε κατά τη διάρκεια του διαλογισμού σημαίνει ότι χρειάζεστε περισσότερη ξεκούραση τις υπόλοιπες ώρες της μέρας.

3. Μπορεί να βρεθείτε μέσα στο «κενό διάστημα». Όταν το μάντρα ή η αναπνοή σας καταλαγιάζει πολύ και γίνεται ανεμπόδιστα, γλιστράτε μέσα στο κενό μεταξύ των σκέψεων, πέρα από τον ήχο και πέρα από την αναπνοή.

Αν παραμείνετε ξεκούραστοι, φροντίσετε τον εαυτό σας και αφιερώσετε χρόνο στο διαλογισμό, αργά ή γρήγορα θα έρθετε σε επαφή με τον εσώτερο εαυτό σας. Θα συνδεθείτε με την πηγή του κοσμικού νου, τη φωνή που –σας ψιθυρίζει χωρίς λόγια - στα σιωπηλά διαστήματα μεταξύ σκέψεων. Αυτή είναι η εσωτερική σας διάνοια και είναι η ύψιστη και ανώτατη ιδιοφυία που καθρεφτίζει τη σοφία του σύμπαντος. Έχετε εμπιστοσύνη στην εσωτερική αυτή σοφία και όλα σας τα όνειρά σας θα πραγματοποιηθούν.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το χαρτζιλίκι του


                                                   Δίνετε χαρτζιλίκι στο παιδί σας; 

Να μερικοί καλοί λόγοι για να ξεκινήσετε.

Μαμά θέλω αυτό, μπαμπά θέλω το άλλο… Ήρθε η ώρα το «ταμείο των γονιών» να κλείσει και μαζί του να μειωθεί και το άγχος των εξόδων κάθε φορά που ξεμυτίζετε από το σπίτι. Πως; Πολύ απλά ξεκινώντας από σήμερα κιόλας να δίνετε χαρτζιλίκι στο παιδί σας. Η ώρα να γνωρίσει την αξία αλλά και τη χρήση των χρημάτων έχει φτάσει και
εσείς πρέπει να το διδάξετε.

Πότε να ξεκινήσετε: Η ηλικία των 6 είναι συνήθως καλή, μιας και το παιδί έχει αρχίσει να μαθαίνει τις έννοιες των νομισμάτων και των αριθμών στο σχολείο.

Τι ποσό και πόσο συχνά: Αναλόγως την ηλικία του παιδιού και του ύψους του εισοδήματος σας καθορίστε και το ποσό που θα δίνετε ανά εβδομάδα για μικρότερα παιδιά ή ανά μήνα για τα μεγαλύτερα ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται τα χρήματα τους. Φροντίστε να το δίνετε μια συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας μιας και τα παιδιά λειτουργούν καλύτερα με πρόγραμμα.

Δίδαγμα: Σκοπός σας είναι να διαπαιδαγωγήσετε τα παιδιά σας γύρω από τα λεφτά. Μπορείτε λοιπόν να συνδέσετε το χαρτζιλίκι με έξτρα δουλειές που κάνει στο σπίτι βοηθώντας την μαμά ή τον μπαμπά και βέβαια με το να χρησιμοποιεί τα χρήματα του για να αγοράζει κάτι που συλλέγει, το αγαπημένο του κόμικς ή τα σνακ του. Εννοείται πως και ο όρος της αποταμίευσης είναι μέσα στο μάθημα!

Γιατί αξίζει να το κάνετε:
► Γιατί το παιδί μπαίνει στην πραγματική ζωή και γίνεται πιο υπεύθυνο, μαθαίνει τις συνέπειες εάν δεν διαχειριστεί σωστά τα χρήματα του, αλλά παίρνει ικανοποίηση όταν καταφέρει να αποταμιεύσει.

► Γιατί θα αρχίσει να διαχωρίζει τις ανάγκες από τα θέλω. Όταν θα πρέπει να σπαταλήσει τα δικά του χρήματα για κάποιο παιχνίδι θα κληθεί να σκεφτεί διπλά εάν όντως το χρειάζεται.

► Γιατί δεν θα χρειάζεται να ξανά έρθετε σε αντιπαράθεση όταν ζητάει πράγματα στις εξόδους σας, αφού θα έχει το δικό του πορτοφόλι.

► Γιατί είναι ένα δείγμα εμπιστοσύνης προς το παιδί σας.

► Γιατί θα του δώσει αυτοπεποίθηση και θα το κάνει να καταλάβει την αξία των χρημάτων αλλά και την δύναμη τους. 
jenny.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

'κοινωνία του θεάματος'-'πολιτισμός της εικόνας'

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/koinwnia-thematos-politismos-eikona.html#.UEnawiL20yk

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-23T22:55:00+02:00
Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Εἶναι γνωστή ἡ κριτική πού ἔχει ἀσκηθεῖ κατά καιρούς στήν λεγόμενη «κοινωνία τοῦ θεάματος», στό πολυπληθές τμῆμα τῶν παλαιοτέρων (λ.χ. τῆς ρωμαϊκῆς κοινωνίας) ἀλλά καί τῶν συγχρόνων (λ.χ. τῆς κοινωνίας τῶν Μ.Μ.Ε) κοινωνιῶν πού ἱκανοποιεῖται ἀπό τό θέαμα. Δυστυχῶς τίς περισσότερες φορές τό θέαμα χαρακτηρίζεται ἀπό πράξεις ὑποβιβασμοῦ, φανεροῦ ἤ συγκεκαλυμμένου, τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρέπειας. Ἐπειδή γίνεται λόγος γιά τόν «πολιτισμό τῆς εἰκόνας», στήν σημερινή κατάθεση θά διατυπώσω ὁρισμένες παρατηρήσεις πάνω σ’ αὐτήν τήν νέα κυρίαρχη ἀντίληψη, τάση καί πρακτική συμπεριφορά.

Κατ’ ἀρχάς, ὁριζόμενη ἡ σημερινή εἰκόνα δέν ἔχει σχέση μέ τήν ζωγραφική, θρησκευτική ἤ κοσμική, τέχνη. Παρά τό γεγονός ὅτι ἡ σημερινή εἰκόνα εἶναι ἐν πολλοῖς ἀποτέλεσμα τεχνικῶν διαδικασιῶν, ἀποτελεῖ μία ἰδιάζουσα μορφή «τέχνης» καί ἴσως ἔχει ὁρισμένη αἰσθητική ἀξία, ὡς δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐάν, ὅμως, ἡ χρήση τῆς τεχνικῆς στήν εἰκόνα φθάνει στήν παραποίηση τῆς ἀληθινῆς πραγματικότητας, τότε ἡ εἰκόνα καθίσταται ἰσχυρό «ὅπλο» στά χέρια τῶν ἐξουσιαζόντων ἤ τῶν ἐπιδιωκόντων νά καταλάβουν τήν ἐξουσία. Ἐπίσης στήν περίπτωση αὐτή, ἡ εἰκόνα χρησιμοποιεῖται, ἀφοῦ ἔχει ὑποστῆ τεχνική ἐπεξεργασία, καί ἀπό τούς ἀσχολούμενους μέ τήν «ἐνημέρωση» τῶν πολιτῶν (μέσῳ τῆς τηλεόρασης ἤ μέσῳ τοῦ διαδικτύου), καί μάλιστα ἐν ὀνόματι τῆς ἀλήθειας. Ἀπό τά ἀναφερθέντα παραδείγματα εἶναι προφανές ὅτι ἡ «ἠθική» τῆς εἰκόνας, διαμορφώνοντας συνειδήσεις καί συμπεριφορές, ἐπηρεάζει καί κατευθύνει ἀνθρώπους καί λαούς. Ἄρα ἡ σημερινή εἰκόνα ἔχει ἕνα εὐρύτατα πολιτικό καί κοινωνικό προσανατολισμό.

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Ἐξ ἄλλου, ὁ συγκροτηθείς «πολιτισμός τῆς εἰκόνας» ἔχει ἀπομακρύνει τόν «πολιτισμό τοῦ λόγου». Ἔτσι ὁ λόγος, νοούμενος ὡς ὁμιλία, συνομιλία, διαλεκτική ἀλλά καί ὡς λογική δύναμη, ἀτροφεῖ λόγῳ τῆς κυριαρχίας τῆς εἰκόνας. Μάλιστα ἡ γνωστή διατύπωση «μία εἰκόνα, χίλιες λέξεις» ἑρμηνεύεται κακῶς, ὅταν ὁ λόγος καί ἡ λογική ἀντικαθίστανται διά τῆς εἰκόνας καί κυρίως ἀπό ἀνθρώπους πού δέν διαθέτουν μία ἱκανοποιητική γνωστική συγκρότηση ἀλλά καί κριτική ὡριμότητα. Αὐτό διαπιστώνεται εὔκολα στούς συγχρόνους νέους πού ἀδυνατοῦν νά σκεφθοῦν διά τῆς λογικῆς διαδικασίας καί νά καταλήξουν σέ ἀσφαλῆ συμπεράσματα. Εἶναι εὐνόητο ὅτι ἡ σκέψη τῶν συγχρόνων νέων εἶναι εἰκονοκεντρική καί ὄχι λογοκεντρική. Ἀλλά, γιά τήν ἀλήθεια, ἡ εὐθύνη ἀνήκει καί σέ ἐκείνους πού προετοιμάζουν τούς νέους νά εἰσέλθουν στήν σκληρή κοινωνική πραγματικότητα (λ.χ ἡ «παιδαγωγική τῆς εἰκόνας» στά σχολικά ἐγχειρίδια εἶναι σέ πολλές περιπτώσεις καταστροφική). Ἐδῶ, λοιπόν, διακρίνεται ὁ παιδαγωγικός ρόλος τῆς εἰκόνας πού ὁδηγεῖ στήν συγκρότηση τῆς «κοινωνίας τῆς πληροφορίας» καί ὄχι τῆς «κοινωνίας τῆς γνώσεως».

Νομίζω ὅτι ὁ πολιτικός-κοινωνικός ἀλλά καί παιδαγωγικός χαρακτήρας τῆς σημερινῆς εἰκόνας, παρά τίς διαβεβαιώσεις περί τοῦ ἀντιθέτου, δεν ἀποτελεῖ μία ἰδιαίτερη πολιτιστική κατάκτηση. Δέν συνιστᾶ, δηλαδή, μία ad hoc πολιτιστική δημιουργία ἀλλά περισσότερο ἕνα τρόπο, βοηθούμενο ἀπό τίς δυνατότητες τῆς τεχνολογίας, συγκροτήσεως μιᾶς κοινωνίας χωρίς γνώση, κρίση καί συγκεκριμένο προσανατολισμό. Ἐάν οἱ νέοι ἄνθρωποι ἐπιθυμοῦν νά διαμορφώσουν μία καλύτερη κοινωνία ἀπό τίς προηγηθεῖσες, αὐτό θά τό ἐπιτύχουν βασιζόμενοι σέ ἀληθεῖς (ἤ καί σέ ψευδεῖς, κατά μία ἔννοια) ἀλλά ὄχι σέ εἰκονικές προκείμενες.

Πηγή: Δημήτρης Μπαλτάς, Δρ Φιλοσοφίας (Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ευθύνη.)

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

«ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»



Γ ΣΕΦΕΡΗΣ «ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»

Eυτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Oδυσσέα.
Eυτυχισμένος αν στο ξεκίνημα, ένιωθε γερή την αρματωσιά μιας αγάπης,
απλωμένη μέσα στο κορμί του, σαν τις φλέβες όπου βουίζει το αίμα.
Mιας αγάπης με ακατέλυτο ρυθμό, ακατανίκητης σαν
τη μουσική και παντοτινής
γιατί γεννήθηκε όταν γεννηθήκαμε και σαν πεθαίνουμε,
αν πεθαίνει, δεν το ξέρουμε ούτε εμείς ούτε άλλος κανείς.
Παρακαλώ το θεό να με συντρέξει να πω, σε μια στιγμή
μεγάλης ευδαιμονίας, ποια είναι η αγάπη·
κάθομαι κάποτε τριγυρισμένος από την ξενιτιά,
κι ακούω το μακρυνό βούισμά της, σαν τον αχό της θάλασσας
που έσμιξε με το ανεξήγητο δρολάπι.
Kαι παρουσιάζεται μπροστά μου, πάλι και πάλι, το
φάντασμα του Oδυσσέα, με μάτια κοκκινισμένα
από του κυμάτου την αρμύρα
κι από το μεστωμένο πόθο να ξαναδεί τον καπνό
που βγαίνει από τη ζεστασιά του σπιτιού του
και το σκυλί του που γέρασε προσμένοντας
στη θύρα
 Στέκεται μεγάλος, ψιθυρίζοντας, ανάμεσα στ’
ασπρισμένα του γένια, λόγια της γλώσσας
μας, όπως τη μιλούσαν πριν τρεις χιλιάδες χρόνια.
Aπλώνει μια παλάμη ροζιασμένη από τα σκοινιά
και το δοιάκι, με δέρμα δουλεμένο από το
ξεροβόρι, από την κάψα κι από τα χιόνια
Θα ‘λεγες πως θέλει να διώξει τον υπεράνθρωπο
Kύκλωπα που βλέπει μ’ ένα μάτι, τις Σειρήνες
που σαν τις ακούσεις ξεχνάς, τη Σκύλλα
και τη Xάρυβδη απ’ ανάμεσό μας·
τόσα περίπλοκα τέρατα, που δεν μας αφήνουν να
στοχαστούμε, πως ήταν κι αυτός ένας άνθρωπος
που πάλεψε μέσα στον κόσμο, με την ψυχή
και με το σώμα.
Eίναι ο μεγάλος Oδυσσέας· εκείνος που είπε να
γίνει το ξύλινο άλογο και οι Aχαιοί κερδίσανε την Tροία.
Φαντάζομαι πως έρχεται να μ’ αρμηνέψει πώς να
φτιάξω κι εγώ ένα ξύλινο άλογο για να κερδίσω τη δική μου Tροία.

ΠΙΝΑΚΑΣ -"Ο Πειρασμός του Οδυσσέα " Ψηφιδωτό από τη συλλογή των μωσαϊκών έργων © Μουσείο Bardo, Tύνιδα, Τυνησία.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους 
                          μαρκάρισμα,   αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ; της Αγάθης Ευαγγελοπούλου *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/31186472007

ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ;

της Αγάθης Ευαγγελοπούλου *
.
Ο κ. Γ. είναι ένας καλός άνθρωπος. Δεν πίνει, δεν καπνίζει, κοιτά, αλλά δεν αγγίζει. Επίσης, δεν κοιμάται τα βράδια. Για την ακρίβεια κοιμάται γύρω στις δύο και ξυπνά ανά μία ώρα περίπου. Τρώει κάτι γλυκό, βγαίνει στο μπαλκόνι, παρατηρεί τον αναθεματισμένο στύλο της ΔΕΗ, που πάλι είναι χαλασμένος. Το πρωί θα τηλεφωνήσει στο δήμο. Θα τους τα ψάλλει. Ενίοτε παρακολουθεί τηλεμάρκετινγκ. Θαυματουργές λοσιόν για τη φαλάκρα, μασαζοκορσέδες και εσώρουχα από ζουμερές υπάρξεις. Με τη σύζυγο κοιμούνται εδώ και δύο χρόνια χώρια, μην την ξυπνάει κι αυτή. Πριν ήταν χειρότερα. Το πρόζακ βοήθησε το πράγμα. Αλλά δεν το έλυσε. Έφερε και δεκαπέντε κιλάκια. Την τύφλα τους δεν ξέρουν οι γιατροί.
Το πρωί φεύγει για τη δουλειά του. Την κάνει εξαιρετικά καλά. Αν και δε φανταζόταν ότι θα ήταν σε τέτοια δουλειά. Είναι γνωστός για την τελειομανία του και την ευφυΐα του.Απλά, μερικές φορές συναναστρέφεται με ηλίθιους. Που κάνουν ηλίθια λάθη. Τους βάζει στη θέση τους όμως, διότι έχει πυγμή. Το μεσημέρι επιστρέφει στις τέσσερις ακριβώς. Η σύζυγος έχει έτοιμο το φαγητό και αναμμένο το αιρ-κοντίσιον στους εικοσιεφτά βαθμούς ακριβώς. Άλλωστε, μια μεγάλη διαφορά εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας είναι επίφοβη για την καρδιά στην ηλικία του.
Ξυπνά στις έξι και ανοίγει την τηλεόραση. Εκείνη κάθεται κοντά του. Πολύ κοντά. Δεν θα υπήρχε πρόβλημα, αλλά κάνει μια απίστευτη ζέστη αυτό το καλοκαίρι. Δε σκάει; Την πιάνουν και κάτι περίεργα. Να του κρατήσει το χέρι, να τον φιλήσει, να του χαϊδέψει το μάγουλο. Σαράντα χρονών γυναίκα φέρεται σαν δεκαεξάχρονο. Μετά την πιάνει κακοδιαθεσία. Μήπως να έπαιρνε κανένα πρόζακ κι αυτή; Έστω κάτι σε ταβόρ;
Βλέπει ειδήσεις, τα κάνανε μαντάρα οι πολιτικοί, αθλητικά, τις παίρνανε τις μίζες τους και οι αθλητικοί παράγοντες. Αρκετές φορές πετυχαίνει εκείνο το ζωγράφο, τον Ρος και τα μαθήματά του. Κάποτε ζωγράφιζε αρκετά καλά. Είχε ταλέντο. Γιατί τα παράτησε; Στη δορυφορική παρακολουθεί μουσικές εκπομπές. Οι αγαπημένες του. Είχε προσπαθήσει να μάθει κιθάρα, βιολί, συνθεσάιζερ. Ως τα εικοσιπέντε. Θα μπορούσε να γράψει μουσική, έχει αυτί. Από Δευτέρα θα ρωτούσε για κείνα τα προγράμματα στον υπολογιστή που μπορούσες να συνθέσεις. Αν βέβαια, οι άχρηστοι στη δουλειά του τα κατάφερναν.
Πάνω στην τηλεόραση υπάρχει σήμερα μια φωτογραφία. Είναι εκείνη, πριν χρόνια. Μέσα στο πλατανόδασος, το μόνο λευκό, το πρόσωπό της. Γελαστή. Με κατάμαυρα μαλλιά. Όχι όπως τώρα, που τα βάφει.
Δίπλα, μια εικόνα από το αγαπημένο της κόμικς λέει, Κάποιος άνοιξε την πόρτα και μπήκανε δεκάξι χρόνια μέσα!
Αλλά, δεν την έκλεισε.

Η Αγάθη Ευαγγελοπούλου ζει στην Κατερίνη, αγαπά την ποίηση και την πεζογραφία, βιοπορίζεται ως φιλόλογος.
[ facebook ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μικρά «ένοχα» μυστικά


 
Μικρά «ένοχα» μυστικά των εστιατορίων

 ► Το καθάρισμα δεν είναι πάντα πολύ αυστηρό

Οι σερβιτόροι πολύ συχνά, αμελούν να καθαρίσουν τους καταλόγους μετά τη χρήση τους από τον πελάτη. Το ίδιο ισχύει και για το αλατοπίπερο, την ketchup και τη μουστάρδα. Ίσως να μην αποτελεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι συχνά, οι κουζίνες των εστιατορίων είναι ο παράδεισος των βακτηρίων, αλλά ισχύει το ίδιο και για τ
α τραπέζια και τα αντικείμενα που βρίσκονται επάνω τους;

Σύμφωνα με το Reader’s Digest, ομάδα Αμερικανών Επιστημόνων αποκάλυψε ότι οι κατάλογοι των εστιατορίων είναι η μεγαλύτερη πηγή μικροβίων, ενώ έπεται το πιπέρι. Την επόμενη φορά που θα βγείτε για φαγητό έξω, χαζέψτε τον κατάλογο, κάντε την παραγγελία σας και μετά πλύνετε καλά τα χέρια σας προτού φάτε.

► Τα παραμελημένα WC αποτελούν μια πολύ κακή ένδειξη
Αν οι τουαλέτες ενός εστιατορίου -που είναι ανοιχτές στον πελάτη- είναι βρώμικες, φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται στους πάγκους της κουζίνας –που ο πελάτης δεν μπορεί να δει. Αν θέλετε λοιπόν, να λάβετε ένα δείγμα για την καθαριότητα ενός εστιατορίου, επισκεφθείτε την τουαλέτα του.

► Πολλές φορές τα γάντια δεν είναι απόδειξη υγιεινής
Κι αυτό γιατί συχνά, οι εργαζόμενοι στην κουζίνα που φορούν πλαστικά γάντια, δεν πιάνουν μόνο το φαγητό με αυτά. Αντίθετα, αγγίζουν το ωμό κρέας, μετά τα φρέσκα λαχανικά, τις βρώμικες κατσαρόλες και πιθανόν και τα χρήματα του ταμείου. Έτσι δίνουν μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας στον πελάτη, ενώ στην πραγματικότητα η χρήση τους ίσως να είναι χειρότερη από αυτή των γυμνών χεριών αν δεν αντικαθίστανται συχνά ή δεν χρησιμοποιούνται με σύνεση.

► Και το προσωπικό των εστιατορίων… αρρωσταίνει
Αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Όπως επίσης, μεγάλη αλήθεια είναι και το ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους δεν θα μείνουν σπίτι τους να αναρρώσουν, αλλά θα εργαστούν κανονικά, αφού δύσκολα θα θυσιάσουν έστω κι ένα μεροκάματο. Για το λόγο αυτό, ελέγξτε με την άκρη του ματιού σας τους chef αλλά και τους σερβιτόρους, που κάνουν διάλειμμα καπνίζοντας ή βήχοντας στο χέρι τους.

► Τα ακριβοπληρωμένα ζυμαρικά
Η κοινή λογική λέει ότι τις περισσότερες φορές, τα ζυμαρικά κοστίζουν στον εστιάτορα μόλις μερικά λεπτά του ευρώ και η σάλτσα που θα τα συνοδεύει, λίγο παραπάνω. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα δείτε σύντομα πιάτο ζυμαρικών να κοστίζει 1,50 ευρώ σε κάποιο εστιατόριο. Συμφωνούμε ότι κάθε εστιατόριο πρέπει να βγάλει κέρδος από τα πιάτα του.

Στα καλά εστιατόρια, το κόστος του πιάτου αποτελεί συνήθως το 38-42% της αναγραφόμενης τιμής του καταλόγου. Η επιπλέον χρέωση πηγαίνει για την πληρωμή του προσωπικού που εργάζεται στο εστιατόριο, το ενοίκιο, τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του, τη μουσική και τη διαφήμιση. Αυτό όμως, δεν δικαιολογεί πολλές φορές, τις εξαιρετικά διογκωμένες τιμές, ειδικά σε πιάτα όπως τα μακαρόνια.

► Οι πολλές κρατήσεις στα τραπέζια δεν είναι απόδειξη ποιότητας
Πόσες φορές βρεθήκατε σε εστιατόρια γεμάτα με reserved τραπέζια και περηφανευτήκατε για την εξαιρετική επιλογή που κάνατε; Για το λόγο αυτό, πολλά εστιατόρια συχνά διπλοκλείνουν τα τραπέζια τους προκειμένου να μη μείνουν άδεια. Στα περισσότερα μάλιστα, μετρούν κάθε βραδιά τον αριθμό των πελατών που έκαναν κράτηση αλλά δεν ήλθαν τελικά, ελπίζοντας ότι το ίδιο ποσοστό ακυρώσεων θα υπάρξει και την επόμενη ημέρα. Συχνά όμως, στα πιο δημοφιλή και γνωστά εστιατόρια, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ουρά και ολιγόλεπτη ή και πολύωρη αναμονή….

► Ρίξτε το έξω, μην μετράτε τις θερμίδες…
Πολλά εστιατόρια έχουν αρχίσει να αναγράφουν τις θερμίδες δίπλα από κάθε πιάτο στον κατάλογό τους. Πόσο ακριβή είναι όμως, όσα γράφουν; Συχνά, το μέγεθος των μερίδων και ο τρόπος μαγειρέματός τους ποικίλει, για αυτό δεν μπορεί να είναι πάντα απόλυτα ακριβείς οι θερμίδες που αναγράφονται στα μενού, ενώ πολλές φορές, αποκρύπτονται θερμίδες σε ορισμένα πιάτα που θέλει να προωθήσει το εκάστοτε εστιατόριο.
ofono.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μουστοκούλουρα 2

Μουστοκούλουρα 2
Bαθμολογία:
       
6 ψήφοι
Προστέθηκε από , 21.11.07

Περιγραφή

Νηστίσιμα, αλλά πεντανόστιμα!!!

photo: xaroula

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 ποτήρι μούστο
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 ποτήρι λάδι
  • 800 με 850γρ. περίπου αλεύρι
  • 1 κουταλιά μέλι
  • 2 βανίλιες
  • 1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλλο
  • (προαιρετικά λίγο ξύσμα πορτοκαλιού)
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Εποχιακά
Μέθοδος







Φτιάχνει
38 με 40 κουλουράκια

Πως το κάνουμε:




Η γυναίκα στα 20


 
                                                 
                                                 Η γυναίκα στα 20

Στα είκοσι μας, θέλουμε να κάνουμε μεγάλη εντύπωση καθώς μπαίνουμε δυναμικά στον κοινωνικό και εργασιακό κόσμο των ενηλίκων. Όμως από τώρα αρχίζουμε να παρατηρούμε τα επακόλουθα της βλάβης στο δέρμα μας από την ακμή ή την υπερβολική έκθεση στον ήλιο την ανάπτυξη ανεπιθύμητης τριχοφυΐας, ευρυαγγείες, η τα πρώτα σημάδια ρυτίδων. 
Καθώς χαιρόμαστε την ελευθερία της ενήλικης ζωής, μερικές από εμάς αποφασίζουν ότι ήρθε η ώρα να βελτιώσουμε την όψη της μύτης, των μαστών, ή του περιγράμματος του σώματός μας.

Το Σώμα Σας


• Είσθε σε εξαιρετική φυσική κατάσταση, η δύναμη των μυών σας είναι στο maximum.

• Οι πνεύμονες σας λειτουργούν άριστα; τρέχετε μ’ ευκολία να προλάβετε το λεωφορείο.
• Η αντοχή σας είναι στα ύψη; αν δεν προλάβετε το λεωφορείο, μπορείτε να τρέξετε μέχρι το γραφείο σας.
• Αρχίζει η αύξηση του λίπους στο σώμα σας; (Δυστυχώς, θα διπλασιασθεί από τα 25 στα 75)
• Το ανοσοποιητικό σας σύστημα άρχισε ήδη αμέσως μετά την εφηβεία να αδυνατίζει.

ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ


1. Προετοιμασθείτε, έχετε όλο το χρόνο μπροστά σας. Γυμνασθείτε, προσέξτε τη διατροφή σας.

2. Ελέγχετε την πίεση σας και τη χοληστερίνη σας (όχι, δεν είναι πολύ νωρίς).
3. Σταματήστε εγκαίρως το κάπνισμα!

Τι να προσέχετε


Αντισύλληψη – Η σωστή αντισύλληψη είναι ουσιώδης για να αποφύγετε ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, καθώς και για προστασία από τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες. Επισκεφθείτε τον γυναικολόγο σας.


Ο Προληπτικός έλεγχος υγείας


Ο ένας στους 3 νέους μέχρι 23 ετών κολλάει σεξουαλικά μεταδιδόμενη νόσο. Κάντε εξετάσεις κάθε 6 μήνες – 1 χρόνο.


beautifulyou.gr

 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καρδαμύλη

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_8170.html?spref=fb

Καρδαμύλη: ένα από τα πιο καλοφυλαγμένα...

μυστικά της νότιας Μεσογείου

H Kαρδαμύλη, στη νότια Πελοπόννησο, συνδυάζει τα πάντα και μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κάθε είδους ταξιδιώτη. 

Με σημαντικές φυσικές ομορφιές, εντυπωσιακές παραλίες και δυνατότητα για ενδιαφέρουσες κοντινές αποδράσεις, αποτελεί έναν «κρυμμένο θησαυρό» της Έξω Μάνης.

Σε μια εκπληκτική περιοχή στη νότια Πελοπόννησο, σε ένα σκηνικό εντυπωσιακά θεατρικό, γεμάτο αντιθέσεις από κρυστάλλινα γαλάζια νερά, μεγαλόπρεπα κυπαρίσσια, άγριους ελαιώνες, καταπράσινες πλαγιές και απόμακρα χιονοσκέπαστα βουνά, βρίσκεται η Καρδαμύλη, ένα όμορφο παραθαλάσσιο χωριό, στην ανατολική άκρη του Μεσσηνιακού Κόλπου.

Διατηρήθηκε ως μικρή ή μεγάλη πόλη, με το πανάρχαιο όνομά της εδώ και 3.240 χρόνια. Είναι η Καρδαμύλη η Αρχαϊκή, η Μεσσηνιακή, των Ελευθερολακώνων, των Ρωμαίων, των Βυζαντινών, η Καρδαμύλη η Μανιάτικη, των Καπεταναίων και των Τρουπάκηδων ή Μούρτζινων.

Απλώνεται κατά μήκος του δρόμου που πηγαίνει νότια, από την πόλη της Καλαμάτας (35 χλμ. από εκεί) προς την χερσόνησο της Μάνης, στα «πόδια» του Ταΰγετου και παραμένει ένα από τα πιο καλοφυλαγμένα… μυστικά της νότιας Μεσογείου: ένα μικρό, άθικτο καταφύγιο που καμαρώνει για τα εντυπωσιακά αρχοντικά του, τους κατάφυτους κήπους, το γραφικό λιμανάκι και τις φανταστικές παραλίες της. Αν και είναι ένα μικρό χωριό, αποτελεί έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα προορισμό, ενώ θα μπορούσε να γίνει το τέλειο ορμητήριο για εκδρομές και στη γύρω περιοχή.

Η αρχιτεκτονική των κτηρίων στην Καρδαμύλη, προέρχεται κυρίως από τα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά τα σχέδια παραμένουν πιστά στις παραδοσιακές φόρμες. Εκεί θα δείτε παλιά σπίτια και πυργόσπιτα, γραφικά στενάκια και όμορφες γωνιές. Το χωριό άρχισε να ευημερεί πριν από εκατό χρόνια περίπου, στηριζόμενο οικονομικά στην τοπική παραγωγή ελαιολάδου, στο παλαιό μικρό εργοστάσιο σαπουνιών και στην έντονη κινητικότητα του μικρού λιμανιού. 

Φωτογραφία: http://www.kardamili-greece.com
Ο πληθυσμός του έφθασε σε ακμή στην αρχή της δεκαετίας του ‘20 αλλά στα μέσα του εικοστού αιώνα, πολλοί κάτοικοι μετανάστευσαν στην Αθήνα, τη βόρεια Αμερική και την Αυστραλία. Οι τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν να επιδείξουν μια σημαντική αύξηση του τουρισμού, ενώ το χειμώνα πολλοί κάτοικοι ασχολούνται με τη συγκομιδή της ελιάς.

Μπροστά στην πόλη βρίσκεται μια μικρή χερσόνησος, ανάμεσα σε δυο πεντακάθαρες παραλίες με βότσαλο και άμμο και απέναντί της ένα νησάκι, η Μερόπη, με ερείπια Ενετικών τειχών και μία μονόκλιτη Βασιλική χωρίς τρούλο, αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Επίσης, αξίζει να επισκεφτείτε τον παλιό οικισμό της Παλιάς Καρδαμύλης, που είναι κτισμένη στην πλαγιά του βουνού, πάνω από το νεότερο οικισμό, με τα πυργόσπιτα, χτισμένα γύρω από την όμορφη εκκλησία του Aγίου Σπυρίδωνα και το περίφημο μουσείο των Μούρτζινων.

Παραλίες
Στην Καρδαμύλη και στη γύρω περιοχή, θα βρείτε εκπληκτικές παραλίες με κρυστάλλινα νερά, όπως τα Ριτσά, βόρεια του οικισμού, με το χοντρό, λευκό βότσαλο, το Καλαμίτσι, με τα ψηλά κυπαρίσσια, την παραλία της Καλογριάς κοντά στη Στούπα και πιο νότια, κοντά στην Αρεόπολη, το Λιμένι, αλλά και πολλές ακόμη εκπληκτικές παραλίες.

Φωτογραφία: http://www.kardamili-greece.com
Εκδρομές στη Μάνη και όχι μόνο
Η Μάνη χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά τοπία με αντιθέσεις και άγρια ομορφιά: βραχώδεις βουνοπλαγιές που κατηφορίζουν για να συναντήσουν σμαραγδένιες αστραφτερές θάλασσες, κάστρα, πύργοι και μικροσκοπικά χωριά σημαδεύουν τις πλαγιές σε κάθε στροφή των μικρών στριφογυριστών δρόμων κατά μήκος της ακτής. Με αφθονία από μονοπάτια, ανέγγιχτο περιβάλλον, αρκετές διαδρομές για πεζοπορία, διάσημες ιστορικές περιοχές και εξαιρετικά όμορφα τοπία, η Μάνη έχει να προσφέρει πολλά στον ταξιδιώτη.

Κοντά στην Καρδαμύλη, 16 χλμ. ΒΔ, βρίσκεται το κάστρο της Ζαρνάτας και ΝΑ το Προάστιο, ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους οικισμούς της περιοχής και τα όμορφα ψαρολίμανα της γραφικής Στούπας και του Αγίου Νικολάου. Στον Ταΰγετο, επισκεφτείτε το αμφιθεατρικό, γραφικό Προσήλιο και το «μπαλκόνι» της Μάνης, τα Τσέρια, με την εκπληκτική θέα.

Φωτογραφία: http://el.wikipedia.org
Στη γύρω περιοχή μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το φαράγγι του ποταμού Βυρού (ξεκινάει από το δάσος της Βασιλικής στον Ταΰγετο, κατηφορίζει περίπου για 20 χλμ. και καταλήγει στην Καρδαμύλη) με την άγρια ομορφιά του, στο οποίο βρίσκονται λαξεμένοι και οι τάφοι των Διόσκουρων, καθώς και οι πηγές του Βυρού ποταμού, την περιοχή του Φονέα με την όμορφη παραλία με τα κυπαρίσσια και τον χαρακτηριστικό βράχο, τον Κάμπο και το χωριό Σταυροπήγιο με τα πέτρινα παραδοσιακά σπίτια.

Για πιο μακρινές αποδράσεις, σας προτείνουμε το Διρό, με το διάσημο σπήλαιό του, την Αρεόπολη, το Πόρτο Κάγιο, την όμορφη Βάθεια με τους πύργους της και το Ακρωτήρι Ταίναρο με τον φάρο, ενώ στα βόρεια, κοντά στη Σπάρτη, επισκεφτείτε τον Μυστρά, τη Βυζαντινή καστροπολιτεία της Πελοποννήσου.

Πού να φάτε: στην ταβέρνα «η Λέλα» και στις «Ελιές» στην Καρδαμύλη.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις ιστοσελίδες: www.dimosdytikismanis.gr , www.kardamili-greece.com .
Πόπη Αθανασοπούλου
pathan@clickatlife.gr
 http://www.clickatlife.gr/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εικονοθεραπεία 17

 





















Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


Δημοφιλείς αναρτήσεις