Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

'κοινωνία του θεάματος'-'πολιτισμός της εικόνας'

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/koinwnia-thematos-politismos-eikona.html#.UEnawiL20yk

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-23T22:55:00+02:00
Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Εἶναι γνωστή ἡ κριτική πού ἔχει ἀσκηθεῖ κατά καιρούς στήν λεγόμενη «κοινωνία τοῦ θεάματος», στό πολυπληθές τμῆμα τῶν παλαιοτέρων (λ.χ. τῆς ρωμαϊκῆς κοινωνίας) ἀλλά καί τῶν συγχρόνων (λ.χ. τῆς κοινωνίας τῶν Μ.Μ.Ε) κοινωνιῶν πού ἱκανοποιεῖται ἀπό τό θέαμα. Δυστυχῶς τίς περισσότερες φορές τό θέαμα χαρακτηρίζεται ἀπό πράξεις ὑποβιβασμοῦ, φανεροῦ ἤ συγκεκαλυμμένου, τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρέπειας. Ἐπειδή γίνεται λόγος γιά τόν «πολιτισμό τῆς εἰκόνας», στήν σημερινή κατάθεση θά διατυπώσω ὁρισμένες παρατηρήσεις πάνω σ’ αὐτήν τήν νέα κυρίαρχη ἀντίληψη, τάση καί πρακτική συμπεριφορά.

Κατ’ ἀρχάς, ὁριζόμενη ἡ σημερινή εἰκόνα δέν ἔχει σχέση μέ τήν ζωγραφική, θρησκευτική ἤ κοσμική, τέχνη. Παρά τό γεγονός ὅτι ἡ σημερινή εἰκόνα εἶναι ἐν πολλοῖς ἀποτέλεσμα τεχνικῶν διαδικασιῶν, ἀποτελεῖ μία ἰδιάζουσα μορφή «τέχνης» καί ἴσως ἔχει ὁρισμένη αἰσθητική ἀξία, ὡς δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐάν, ὅμως, ἡ χρήση τῆς τεχνικῆς στήν εἰκόνα φθάνει στήν παραποίηση τῆς ἀληθινῆς πραγματικότητας, τότε ἡ εἰκόνα καθίσταται ἰσχυρό «ὅπλο» στά χέρια τῶν ἐξουσιαζόντων ἤ τῶν ἐπιδιωκόντων νά καταλάβουν τήν ἐξουσία. Ἐπίσης στήν περίπτωση αὐτή, ἡ εἰκόνα χρησιμοποιεῖται, ἀφοῦ ἔχει ὑποστῆ τεχνική ἐπεξεργασία, καί ἀπό τούς ἀσχολούμενους μέ τήν «ἐνημέρωση» τῶν πολιτῶν (μέσῳ τῆς τηλεόρασης ἤ μέσῳ τοῦ διαδικτύου), καί μάλιστα ἐν ὀνόματι τῆς ἀλήθειας. Ἀπό τά ἀναφερθέντα παραδείγματα εἶναι προφανές ὅτι ἡ «ἠθική» τῆς εἰκόνας, διαμορφώνοντας συνειδήσεις καί συμπεριφορές, ἐπηρεάζει καί κατευθύνει ἀνθρώπους καί λαούς. Ἄρα ἡ σημερινή εἰκόνα ἔχει ἕνα εὐρύτατα πολιτικό καί κοινωνικό προσανατολισμό.

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Ἐξ ἄλλου, ὁ συγκροτηθείς «πολιτισμός τῆς εἰκόνας» ἔχει ἀπομακρύνει τόν «πολιτισμό τοῦ λόγου». Ἔτσι ὁ λόγος, νοούμενος ὡς ὁμιλία, συνομιλία, διαλεκτική ἀλλά καί ὡς λογική δύναμη, ἀτροφεῖ λόγῳ τῆς κυριαρχίας τῆς εἰκόνας. Μάλιστα ἡ γνωστή διατύπωση «μία εἰκόνα, χίλιες λέξεις» ἑρμηνεύεται κακῶς, ὅταν ὁ λόγος καί ἡ λογική ἀντικαθίστανται διά τῆς εἰκόνας καί κυρίως ἀπό ἀνθρώπους πού δέν διαθέτουν μία ἱκανοποιητική γνωστική συγκρότηση ἀλλά καί κριτική ὡριμότητα. Αὐτό διαπιστώνεται εὔκολα στούς συγχρόνους νέους πού ἀδυνατοῦν νά σκεφθοῦν διά τῆς λογικῆς διαδικασίας καί νά καταλήξουν σέ ἀσφαλῆ συμπεράσματα. Εἶναι εὐνόητο ὅτι ἡ σκέψη τῶν συγχρόνων νέων εἶναι εἰκονοκεντρική καί ὄχι λογοκεντρική. Ἀλλά, γιά τήν ἀλήθεια, ἡ εὐθύνη ἀνήκει καί σέ ἐκείνους πού προετοιμάζουν τούς νέους νά εἰσέλθουν στήν σκληρή κοινωνική πραγματικότητα (λ.χ ἡ «παιδαγωγική τῆς εἰκόνας» στά σχολικά ἐγχειρίδια εἶναι σέ πολλές περιπτώσεις καταστροφική). Ἐδῶ, λοιπόν, διακρίνεται ὁ παιδαγωγικός ρόλος τῆς εἰκόνας πού ὁδηγεῖ στήν συγκρότηση τῆς «κοινωνίας τῆς πληροφορίας» καί ὄχι τῆς «κοινωνίας τῆς γνώσεως».

Νομίζω ὅτι ὁ πολιτικός-κοινωνικός ἀλλά καί παιδαγωγικός χαρακτήρας τῆς σημερινῆς εἰκόνας, παρά τίς διαβεβαιώσεις περί τοῦ ἀντιθέτου, δεν ἀποτελεῖ μία ἰδιαίτερη πολιτιστική κατάκτηση. Δέν συνιστᾶ, δηλαδή, μία ad hoc πολιτιστική δημιουργία ἀλλά περισσότερο ἕνα τρόπο, βοηθούμενο ἀπό τίς δυνατότητες τῆς τεχνολογίας, συγκροτήσεως μιᾶς κοινωνίας χωρίς γνώση, κρίση καί συγκεκριμένο προσανατολισμό. Ἐάν οἱ νέοι ἄνθρωποι ἐπιθυμοῦν νά διαμορφώσουν μία καλύτερη κοινωνία ἀπό τίς προηγηθεῖσες, αὐτό θά τό ἐπιτύχουν βασιζόμενοι σέ ἀληθεῖς (ἤ καί σέ ψευδεῖς, κατά μία ἔννοια) ἀλλά ὄχι σέ εἰκονικές προκείμενες.

Πηγή: Δημήτρης Μπαλτάς, Δρ Φιλοσοφίας (Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ευθύνη.)

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

«ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»



Γ ΣΕΦΕΡΗΣ «ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»

Eυτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Oδυσσέα.
Eυτυχισμένος αν στο ξεκίνημα, ένιωθε γερή την αρματωσιά μιας αγάπης,
απλωμένη μέσα στο κορμί του, σαν τις φλέβες όπου βουίζει το αίμα.
Mιας αγάπης με ακατέλυτο ρυθμό, ακατανίκητης σαν
τη μουσική και παντοτινής
γιατί γεννήθηκε όταν γεννηθήκαμε και σαν πεθαίνουμε,
αν πεθαίνει, δεν το ξέρουμε ούτε εμείς ούτε άλλος κανείς.
Παρακαλώ το θεό να με συντρέξει να πω, σε μια στιγμή
μεγάλης ευδαιμονίας, ποια είναι η αγάπη·
κάθομαι κάποτε τριγυρισμένος από την ξενιτιά,
κι ακούω το μακρυνό βούισμά της, σαν τον αχό της θάλασσας
που έσμιξε με το ανεξήγητο δρολάπι.
Kαι παρουσιάζεται μπροστά μου, πάλι και πάλι, το
φάντασμα του Oδυσσέα, με μάτια κοκκινισμένα
από του κυμάτου την αρμύρα
κι από το μεστωμένο πόθο να ξαναδεί τον καπνό
που βγαίνει από τη ζεστασιά του σπιτιού του
και το σκυλί του που γέρασε προσμένοντας
στη θύρα
 Στέκεται μεγάλος, ψιθυρίζοντας, ανάμεσα στ’
ασπρισμένα του γένια, λόγια της γλώσσας
μας, όπως τη μιλούσαν πριν τρεις χιλιάδες χρόνια.
Aπλώνει μια παλάμη ροζιασμένη από τα σκοινιά
και το δοιάκι, με δέρμα δουλεμένο από το
ξεροβόρι, από την κάψα κι από τα χιόνια
Θα ‘λεγες πως θέλει να διώξει τον υπεράνθρωπο
Kύκλωπα που βλέπει μ’ ένα μάτι, τις Σειρήνες
που σαν τις ακούσεις ξεχνάς, τη Σκύλλα
και τη Xάρυβδη απ’ ανάμεσό μας·
τόσα περίπλοκα τέρατα, που δεν μας αφήνουν να
στοχαστούμε, πως ήταν κι αυτός ένας άνθρωπος
που πάλεψε μέσα στον κόσμο, με την ψυχή
και με το σώμα.
Eίναι ο μεγάλος Oδυσσέας· εκείνος που είπε να
γίνει το ξύλινο άλογο και οι Aχαιοί κερδίσανε την Tροία.
Φαντάζομαι πως έρχεται να μ’ αρμηνέψει πώς να
φτιάξω κι εγώ ένα ξύλινο άλογο για να κερδίσω τη δική μου Tροία.

ΠΙΝΑΚΑΣ -"Ο Πειρασμός του Οδυσσέα " Ψηφιδωτό από τη συλλογή των μωσαϊκών έργων © Μουσείο Bardo, Tύνιδα, Τυνησία.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους 
                          μαρκάρισμα,   αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ; της Αγάθης Ευαγγελοπούλου *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/31186472007

ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ;

της Αγάθης Ευαγγελοπούλου *
.
Ο κ. Γ. είναι ένας καλός άνθρωπος. Δεν πίνει, δεν καπνίζει, κοιτά, αλλά δεν αγγίζει. Επίσης, δεν κοιμάται τα βράδια. Για την ακρίβεια κοιμάται γύρω στις δύο και ξυπνά ανά μία ώρα περίπου. Τρώει κάτι γλυκό, βγαίνει στο μπαλκόνι, παρατηρεί τον αναθεματισμένο στύλο της ΔΕΗ, που πάλι είναι χαλασμένος. Το πρωί θα τηλεφωνήσει στο δήμο. Θα τους τα ψάλλει. Ενίοτε παρακολουθεί τηλεμάρκετινγκ. Θαυματουργές λοσιόν για τη φαλάκρα, μασαζοκορσέδες και εσώρουχα από ζουμερές υπάρξεις. Με τη σύζυγο κοιμούνται εδώ και δύο χρόνια χώρια, μην την ξυπνάει κι αυτή. Πριν ήταν χειρότερα. Το πρόζακ βοήθησε το πράγμα. Αλλά δεν το έλυσε. Έφερε και δεκαπέντε κιλάκια. Την τύφλα τους δεν ξέρουν οι γιατροί.
Το πρωί φεύγει για τη δουλειά του. Την κάνει εξαιρετικά καλά. Αν και δε φανταζόταν ότι θα ήταν σε τέτοια δουλειά. Είναι γνωστός για την τελειομανία του και την ευφυΐα του.Απλά, μερικές φορές συναναστρέφεται με ηλίθιους. Που κάνουν ηλίθια λάθη. Τους βάζει στη θέση τους όμως, διότι έχει πυγμή. Το μεσημέρι επιστρέφει στις τέσσερις ακριβώς. Η σύζυγος έχει έτοιμο το φαγητό και αναμμένο το αιρ-κοντίσιον στους εικοσιεφτά βαθμούς ακριβώς. Άλλωστε, μια μεγάλη διαφορά εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας είναι επίφοβη για την καρδιά στην ηλικία του.
Ξυπνά στις έξι και ανοίγει την τηλεόραση. Εκείνη κάθεται κοντά του. Πολύ κοντά. Δεν θα υπήρχε πρόβλημα, αλλά κάνει μια απίστευτη ζέστη αυτό το καλοκαίρι. Δε σκάει; Την πιάνουν και κάτι περίεργα. Να του κρατήσει το χέρι, να τον φιλήσει, να του χαϊδέψει το μάγουλο. Σαράντα χρονών γυναίκα φέρεται σαν δεκαεξάχρονο. Μετά την πιάνει κακοδιαθεσία. Μήπως να έπαιρνε κανένα πρόζακ κι αυτή; Έστω κάτι σε ταβόρ;
Βλέπει ειδήσεις, τα κάνανε μαντάρα οι πολιτικοί, αθλητικά, τις παίρνανε τις μίζες τους και οι αθλητικοί παράγοντες. Αρκετές φορές πετυχαίνει εκείνο το ζωγράφο, τον Ρος και τα μαθήματά του. Κάποτε ζωγράφιζε αρκετά καλά. Είχε ταλέντο. Γιατί τα παράτησε; Στη δορυφορική παρακολουθεί μουσικές εκπομπές. Οι αγαπημένες του. Είχε προσπαθήσει να μάθει κιθάρα, βιολί, συνθεσάιζερ. Ως τα εικοσιπέντε. Θα μπορούσε να γράψει μουσική, έχει αυτί. Από Δευτέρα θα ρωτούσε για κείνα τα προγράμματα στον υπολογιστή που μπορούσες να συνθέσεις. Αν βέβαια, οι άχρηστοι στη δουλειά του τα κατάφερναν.
Πάνω στην τηλεόραση υπάρχει σήμερα μια φωτογραφία. Είναι εκείνη, πριν χρόνια. Μέσα στο πλατανόδασος, το μόνο λευκό, το πρόσωπό της. Γελαστή. Με κατάμαυρα μαλλιά. Όχι όπως τώρα, που τα βάφει.
Δίπλα, μια εικόνα από το αγαπημένο της κόμικς λέει, Κάποιος άνοιξε την πόρτα και μπήκανε δεκάξι χρόνια μέσα!
Αλλά, δεν την έκλεισε.

Η Αγάθη Ευαγγελοπούλου ζει στην Κατερίνη, αγαπά την ποίηση και την πεζογραφία, βιοπορίζεται ως φιλόλογος.
[ facebook ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μικρά «ένοχα» μυστικά


 
Μικρά «ένοχα» μυστικά των εστιατορίων

 ► Το καθάρισμα δεν είναι πάντα πολύ αυστηρό

Οι σερβιτόροι πολύ συχνά, αμελούν να καθαρίσουν τους καταλόγους μετά τη χρήση τους από τον πελάτη. Το ίδιο ισχύει και για το αλατοπίπερο, την ketchup και τη μουστάρδα. Ίσως να μην αποτελεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι συχνά, οι κουζίνες των εστιατορίων είναι ο παράδεισος των βακτηρίων, αλλά ισχύει το ίδιο και για τ
α τραπέζια και τα αντικείμενα που βρίσκονται επάνω τους;

Σύμφωνα με το Reader’s Digest, ομάδα Αμερικανών Επιστημόνων αποκάλυψε ότι οι κατάλογοι των εστιατορίων είναι η μεγαλύτερη πηγή μικροβίων, ενώ έπεται το πιπέρι. Την επόμενη φορά που θα βγείτε για φαγητό έξω, χαζέψτε τον κατάλογο, κάντε την παραγγελία σας και μετά πλύνετε καλά τα χέρια σας προτού φάτε.

► Τα παραμελημένα WC αποτελούν μια πολύ κακή ένδειξη
Αν οι τουαλέτες ενός εστιατορίου -που είναι ανοιχτές στον πελάτη- είναι βρώμικες, φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται στους πάγκους της κουζίνας –που ο πελάτης δεν μπορεί να δει. Αν θέλετε λοιπόν, να λάβετε ένα δείγμα για την καθαριότητα ενός εστιατορίου, επισκεφθείτε την τουαλέτα του.

► Πολλές φορές τα γάντια δεν είναι απόδειξη υγιεινής
Κι αυτό γιατί συχνά, οι εργαζόμενοι στην κουζίνα που φορούν πλαστικά γάντια, δεν πιάνουν μόνο το φαγητό με αυτά. Αντίθετα, αγγίζουν το ωμό κρέας, μετά τα φρέσκα λαχανικά, τις βρώμικες κατσαρόλες και πιθανόν και τα χρήματα του ταμείου. Έτσι δίνουν μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας στον πελάτη, ενώ στην πραγματικότητα η χρήση τους ίσως να είναι χειρότερη από αυτή των γυμνών χεριών αν δεν αντικαθίστανται συχνά ή δεν χρησιμοποιούνται με σύνεση.

► Και το προσωπικό των εστιατορίων… αρρωσταίνει
Αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Όπως επίσης, μεγάλη αλήθεια είναι και το ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους δεν θα μείνουν σπίτι τους να αναρρώσουν, αλλά θα εργαστούν κανονικά, αφού δύσκολα θα θυσιάσουν έστω κι ένα μεροκάματο. Για το λόγο αυτό, ελέγξτε με την άκρη του ματιού σας τους chef αλλά και τους σερβιτόρους, που κάνουν διάλειμμα καπνίζοντας ή βήχοντας στο χέρι τους.

► Τα ακριβοπληρωμένα ζυμαρικά
Η κοινή λογική λέει ότι τις περισσότερες φορές, τα ζυμαρικά κοστίζουν στον εστιάτορα μόλις μερικά λεπτά του ευρώ και η σάλτσα που θα τα συνοδεύει, λίγο παραπάνω. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα δείτε σύντομα πιάτο ζυμαρικών να κοστίζει 1,50 ευρώ σε κάποιο εστιατόριο. Συμφωνούμε ότι κάθε εστιατόριο πρέπει να βγάλει κέρδος από τα πιάτα του.

Στα καλά εστιατόρια, το κόστος του πιάτου αποτελεί συνήθως το 38-42% της αναγραφόμενης τιμής του καταλόγου. Η επιπλέον χρέωση πηγαίνει για την πληρωμή του προσωπικού που εργάζεται στο εστιατόριο, το ενοίκιο, τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του, τη μουσική και τη διαφήμιση. Αυτό όμως, δεν δικαιολογεί πολλές φορές, τις εξαιρετικά διογκωμένες τιμές, ειδικά σε πιάτα όπως τα μακαρόνια.

► Οι πολλές κρατήσεις στα τραπέζια δεν είναι απόδειξη ποιότητας
Πόσες φορές βρεθήκατε σε εστιατόρια γεμάτα με reserved τραπέζια και περηφανευτήκατε για την εξαιρετική επιλογή που κάνατε; Για το λόγο αυτό, πολλά εστιατόρια συχνά διπλοκλείνουν τα τραπέζια τους προκειμένου να μη μείνουν άδεια. Στα περισσότερα μάλιστα, μετρούν κάθε βραδιά τον αριθμό των πελατών που έκαναν κράτηση αλλά δεν ήλθαν τελικά, ελπίζοντας ότι το ίδιο ποσοστό ακυρώσεων θα υπάρξει και την επόμενη ημέρα. Συχνά όμως, στα πιο δημοφιλή και γνωστά εστιατόρια, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ουρά και ολιγόλεπτη ή και πολύωρη αναμονή….

► Ρίξτε το έξω, μην μετράτε τις θερμίδες…
Πολλά εστιατόρια έχουν αρχίσει να αναγράφουν τις θερμίδες δίπλα από κάθε πιάτο στον κατάλογό τους. Πόσο ακριβή είναι όμως, όσα γράφουν; Συχνά, το μέγεθος των μερίδων και ο τρόπος μαγειρέματός τους ποικίλει, για αυτό δεν μπορεί να είναι πάντα απόλυτα ακριβείς οι θερμίδες που αναγράφονται στα μενού, ενώ πολλές φορές, αποκρύπτονται θερμίδες σε ορισμένα πιάτα που θέλει να προωθήσει το εκάστοτε εστιατόριο.
ofono.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μουστοκούλουρα 2

Μουστοκούλουρα 2
Bαθμολογία:
       
6 ψήφοι
Προστέθηκε από , 21.11.07

Περιγραφή

Νηστίσιμα, αλλά πεντανόστιμα!!!

photo: xaroula

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 ποτήρι μούστο
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 ποτήρι λάδι
  • 800 με 850γρ. περίπου αλεύρι
  • 1 κουταλιά μέλι
  • 2 βανίλιες
  • 1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλλο
  • (προαιρετικά λίγο ξύσμα πορτοκαλιού)
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Εποχιακά
Μέθοδος







Φτιάχνει
38 με 40 κουλουράκια

Πως το κάνουμε:




Η γυναίκα στα 20


 
                                                 
                                                 Η γυναίκα στα 20

Στα είκοσι μας, θέλουμε να κάνουμε μεγάλη εντύπωση καθώς μπαίνουμε δυναμικά στον κοινωνικό και εργασιακό κόσμο των ενηλίκων. Όμως από τώρα αρχίζουμε να παρατηρούμε τα επακόλουθα της βλάβης στο δέρμα μας από την ακμή ή την υπερβολική έκθεση στον ήλιο την ανάπτυξη ανεπιθύμητης τριχοφυΐας, ευρυαγγείες, η τα πρώτα σημάδια ρυτίδων. 
Καθώς χαιρόμαστε την ελευθερία της ενήλικης ζωής, μερικές από εμάς αποφασίζουν ότι ήρθε η ώρα να βελτιώσουμε την όψη της μύτης, των μαστών, ή του περιγράμματος του σώματός μας.

Το Σώμα Σας


• Είσθε σε εξαιρετική φυσική κατάσταση, η δύναμη των μυών σας είναι στο maximum.

• Οι πνεύμονες σας λειτουργούν άριστα; τρέχετε μ’ ευκολία να προλάβετε το λεωφορείο.
• Η αντοχή σας είναι στα ύψη; αν δεν προλάβετε το λεωφορείο, μπορείτε να τρέξετε μέχρι το γραφείο σας.
• Αρχίζει η αύξηση του λίπους στο σώμα σας; (Δυστυχώς, θα διπλασιασθεί από τα 25 στα 75)
• Το ανοσοποιητικό σας σύστημα άρχισε ήδη αμέσως μετά την εφηβεία να αδυνατίζει.

ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ


1. Προετοιμασθείτε, έχετε όλο το χρόνο μπροστά σας. Γυμνασθείτε, προσέξτε τη διατροφή σας.

2. Ελέγχετε την πίεση σας και τη χοληστερίνη σας (όχι, δεν είναι πολύ νωρίς).
3. Σταματήστε εγκαίρως το κάπνισμα!

Τι να προσέχετε


Αντισύλληψη – Η σωστή αντισύλληψη είναι ουσιώδης για να αποφύγετε ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, καθώς και για προστασία από τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες. Επισκεφθείτε τον γυναικολόγο σας.


Ο Προληπτικός έλεγχος υγείας


Ο ένας στους 3 νέους μέχρι 23 ετών κολλάει σεξουαλικά μεταδιδόμενη νόσο. Κάντε εξετάσεις κάθε 6 μήνες – 1 χρόνο.


beautifulyou.gr

 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καρδαμύλη

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_8170.html?spref=fb

Καρδαμύλη: ένα από τα πιο καλοφυλαγμένα...

μυστικά της νότιας Μεσογείου

H Kαρδαμύλη, στη νότια Πελοπόννησο, συνδυάζει τα πάντα και μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κάθε είδους ταξιδιώτη. 

Με σημαντικές φυσικές ομορφιές, εντυπωσιακές παραλίες και δυνατότητα για ενδιαφέρουσες κοντινές αποδράσεις, αποτελεί έναν «κρυμμένο θησαυρό» της Έξω Μάνης.

Σε μια εκπληκτική περιοχή στη νότια Πελοπόννησο, σε ένα σκηνικό εντυπωσιακά θεατρικό, γεμάτο αντιθέσεις από κρυστάλλινα γαλάζια νερά, μεγαλόπρεπα κυπαρίσσια, άγριους ελαιώνες, καταπράσινες πλαγιές και απόμακρα χιονοσκέπαστα βουνά, βρίσκεται η Καρδαμύλη, ένα όμορφο παραθαλάσσιο χωριό, στην ανατολική άκρη του Μεσσηνιακού Κόλπου.

Διατηρήθηκε ως μικρή ή μεγάλη πόλη, με το πανάρχαιο όνομά της εδώ και 3.240 χρόνια. Είναι η Καρδαμύλη η Αρχαϊκή, η Μεσσηνιακή, των Ελευθερολακώνων, των Ρωμαίων, των Βυζαντινών, η Καρδαμύλη η Μανιάτικη, των Καπεταναίων και των Τρουπάκηδων ή Μούρτζινων.

Απλώνεται κατά μήκος του δρόμου που πηγαίνει νότια, από την πόλη της Καλαμάτας (35 χλμ. από εκεί) προς την χερσόνησο της Μάνης, στα «πόδια» του Ταΰγετου και παραμένει ένα από τα πιο καλοφυλαγμένα… μυστικά της νότιας Μεσογείου: ένα μικρό, άθικτο καταφύγιο που καμαρώνει για τα εντυπωσιακά αρχοντικά του, τους κατάφυτους κήπους, το γραφικό λιμανάκι και τις φανταστικές παραλίες της. Αν και είναι ένα μικρό χωριό, αποτελεί έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα προορισμό, ενώ θα μπορούσε να γίνει το τέλειο ορμητήριο για εκδρομές και στη γύρω περιοχή.

Η αρχιτεκτονική των κτηρίων στην Καρδαμύλη, προέρχεται κυρίως από τα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά τα σχέδια παραμένουν πιστά στις παραδοσιακές φόρμες. Εκεί θα δείτε παλιά σπίτια και πυργόσπιτα, γραφικά στενάκια και όμορφες γωνιές. Το χωριό άρχισε να ευημερεί πριν από εκατό χρόνια περίπου, στηριζόμενο οικονομικά στην τοπική παραγωγή ελαιολάδου, στο παλαιό μικρό εργοστάσιο σαπουνιών και στην έντονη κινητικότητα του μικρού λιμανιού. 

Φωτογραφία: http://www.kardamili-greece.com
Ο πληθυσμός του έφθασε σε ακμή στην αρχή της δεκαετίας του ‘20 αλλά στα μέσα του εικοστού αιώνα, πολλοί κάτοικοι μετανάστευσαν στην Αθήνα, τη βόρεια Αμερική και την Αυστραλία. Οι τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν να επιδείξουν μια σημαντική αύξηση του τουρισμού, ενώ το χειμώνα πολλοί κάτοικοι ασχολούνται με τη συγκομιδή της ελιάς.

Μπροστά στην πόλη βρίσκεται μια μικρή χερσόνησος, ανάμεσα σε δυο πεντακάθαρες παραλίες με βότσαλο και άμμο και απέναντί της ένα νησάκι, η Μερόπη, με ερείπια Ενετικών τειχών και μία μονόκλιτη Βασιλική χωρίς τρούλο, αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Επίσης, αξίζει να επισκεφτείτε τον παλιό οικισμό της Παλιάς Καρδαμύλης, που είναι κτισμένη στην πλαγιά του βουνού, πάνω από το νεότερο οικισμό, με τα πυργόσπιτα, χτισμένα γύρω από την όμορφη εκκλησία του Aγίου Σπυρίδωνα και το περίφημο μουσείο των Μούρτζινων.

Παραλίες
Στην Καρδαμύλη και στη γύρω περιοχή, θα βρείτε εκπληκτικές παραλίες με κρυστάλλινα νερά, όπως τα Ριτσά, βόρεια του οικισμού, με το χοντρό, λευκό βότσαλο, το Καλαμίτσι, με τα ψηλά κυπαρίσσια, την παραλία της Καλογριάς κοντά στη Στούπα και πιο νότια, κοντά στην Αρεόπολη, το Λιμένι, αλλά και πολλές ακόμη εκπληκτικές παραλίες.

Φωτογραφία: http://www.kardamili-greece.com
Εκδρομές στη Μάνη και όχι μόνο
Η Μάνη χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά τοπία με αντιθέσεις και άγρια ομορφιά: βραχώδεις βουνοπλαγιές που κατηφορίζουν για να συναντήσουν σμαραγδένιες αστραφτερές θάλασσες, κάστρα, πύργοι και μικροσκοπικά χωριά σημαδεύουν τις πλαγιές σε κάθε στροφή των μικρών στριφογυριστών δρόμων κατά μήκος της ακτής. Με αφθονία από μονοπάτια, ανέγγιχτο περιβάλλον, αρκετές διαδρομές για πεζοπορία, διάσημες ιστορικές περιοχές και εξαιρετικά όμορφα τοπία, η Μάνη έχει να προσφέρει πολλά στον ταξιδιώτη.

Κοντά στην Καρδαμύλη, 16 χλμ. ΒΔ, βρίσκεται το κάστρο της Ζαρνάτας και ΝΑ το Προάστιο, ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους οικισμούς της περιοχής και τα όμορφα ψαρολίμανα της γραφικής Στούπας και του Αγίου Νικολάου. Στον Ταΰγετο, επισκεφτείτε το αμφιθεατρικό, γραφικό Προσήλιο και το «μπαλκόνι» της Μάνης, τα Τσέρια, με την εκπληκτική θέα.

Φωτογραφία: http://el.wikipedia.org
Στη γύρω περιοχή μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το φαράγγι του ποταμού Βυρού (ξεκινάει από το δάσος της Βασιλικής στον Ταΰγετο, κατηφορίζει περίπου για 20 χλμ. και καταλήγει στην Καρδαμύλη) με την άγρια ομορφιά του, στο οποίο βρίσκονται λαξεμένοι και οι τάφοι των Διόσκουρων, καθώς και οι πηγές του Βυρού ποταμού, την περιοχή του Φονέα με την όμορφη παραλία με τα κυπαρίσσια και τον χαρακτηριστικό βράχο, τον Κάμπο και το χωριό Σταυροπήγιο με τα πέτρινα παραδοσιακά σπίτια.

Για πιο μακρινές αποδράσεις, σας προτείνουμε το Διρό, με το διάσημο σπήλαιό του, την Αρεόπολη, το Πόρτο Κάγιο, την όμορφη Βάθεια με τους πύργους της και το Ακρωτήρι Ταίναρο με τον φάρο, ενώ στα βόρεια, κοντά στη Σπάρτη, επισκεφτείτε τον Μυστρά, τη Βυζαντινή καστροπολιτεία της Πελοποννήσου.

Πού να φάτε: στην ταβέρνα «η Λέλα» και στις «Ελιές» στην Καρδαμύλη.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις ιστοσελίδες: www.dimosdytikismanis.gr , www.kardamili-greece.com .
Πόπη Αθανασοπούλου
pathan@clickatlife.gr
 http://www.clickatlife.gr/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εικονοθεραπεία 17

 





















Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


Μαρμελάδα καρπούζι


 
                                       Μαρμελάδα καρπούζι

Μπορεί ημερολογιακά να διανύουμε τις πρώτες ημέρες του φθινοπώρου αλλά η ζέστη και η καλοκαιρία δεν μας αφήνει να αποχωριστούμε τους αγαπήμενους μας καλοκαιρινούς πειρασμούς.

Τι λέτε λοιπόν για μια δροσερή μαρμελάδα καρπούζι σκέτη γλύκα;

1 μικρό καρπούζι
4 ποτήρια ζάχαρη
χυμός μισού λεμονιού
2-3 γαρίφαλα
1 βανίλια

Αφαιρέστε τη σάρκα και τη φλούδα αφήνοντας μόνο το άσπρο μέρος του καρπουζιού.

Κόψτε σε κομματάκια και βάλτε τα στην κατσαρόλα μαζί με 2 ποτήρια νερό σε δυνατή φωτιά.

Εν συνεχεία αφαιρέστε το σκεύος από τη φωτιά και λιώστε τα κομμάτια του καρπουζιού στο μπλέντερ.

Τοποθετήστε εκ νέου τα κομμάτια του καρπουζιού στη κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά μαζί με τη ζάχαρη, το χυμό λεμονιού, τα γαρίφαλα και τη βανίλια. Ανακάτεψε μέχρι να δέσει η μαρμελάδα.


infokids.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ


 

                           ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ( 1899-8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1944)
 
Μια από τις πολλές ηρωικές μορφές που ανέδειξε η αντίσταση στα χρόνια της Κατοχής ήταν η Λέλα Καραγιάννη. Γεννήθηκε στη Λίμνη Ευβοίας το 1899 και ήταν κόρη του Αθανάσιου Μινόπουλου και της Σοφίας Μπούμπουλη. Παντρεύτηκε τον φαρμακέμπορο Νικόλαο Καραγιάννη στην Αθήνα, με τον οποίο απέκτησε επτά παιδιά.

Από τον Μάιο του 1941, συγκροτεί αντιστασιακή ομάδα και αρχίζει τον αγώνα ενάντια στον κατακτητή. Την απόφασή της ανακοινώνει σητν οικογένειά της, της οποίας και τα μέλη ως ιδρυτές αποτελούν τα πρώτα στελέχη: ο σύζυγός της Νικόλαος και τα παιδία τους Ιωάννα, Ηλέκτρα, Γιώργος, Βύρων, Νέλσων, Νεφέλη και Ελένη. Με κέντρο ένα σπίτι στην οδό Φυλής και το φαρμακείο του άντρα της στην Πατησίων, οργανώνει ολόκληρο δίκτυο απόκρυψης, περίθαλψης και φυγάδευσης στρατιωτών οι οποίοι είχαν ξεφύγει από την αιχμαλωσία. Περιέθαλψε Έλληνες φαντάρους που επέστρεφαν από το μέτωπο και περίπου 140 συμμάχους ενώ νοίκιασε τρία σπίτια στα οποία τους έκρυβε.

Αργότερα, με κέντρο την Μονή του Αγίου Ιερόθεου στα Μέγαρα, συγκροτεί την παράνομη οργάνωση "Μπουμπουλίνα" η οποία έχει χαρακτήρα κατασκοπευτικό και στην οποία συμμετέχουν 140 πατριώτες, άνδρες και γυναίκες.

Με την οργάνωση αυτή καταφέρνει να συλλέγει πληροφορίες με άκρα μυστικότητα από το αρχηγείο των Γερμανών, από το Ναυαρχείο, την μυστική αστυνομία και το Ιταλικό φρουραρχείο. Η Λέλα είχε στήσει ολόκληρο δίκτυο χάρη στη συνεργασία της με το Στρατηγείο της Μέσης Ανατολής, τον Αρχηγό της Αστυνομίας Άγγελο Έβερτ καθώς και διάφορους αντιφασίστες και αντιναζιστές που υπηρετούσαν μέσα στις υπηρεσίες των στρατευμάτων των κατακτητών, για να της δίνουν πολύτιμες πληροφορίες. Με τη δράση της βυθίστηκαν πολλά πλοία, ανατινάχτηκε το αεροδρόμιο του Τατοϊου και κάηκαν αποθέματα βενζίνης και πυρομαχικών.

Κατορθώνει επίσης να οργανώσει αποδράσεις αιχμαλώτων από το στρατόπεδο Άγγλων αιχμαλώτων της Κοκκινιάς. Για τη φυγάδευσή τους στη Μ. Ανατολή αγοράζει καϊκι, που με καπετάνιο τον Ηλία Χρυσίνη μεταφέρονται οι στρατιώτες στην Αίγυπτο. Από εκεί το καϊκι φέρνει στην Ελλάδα ασυρμάτους και άλλα εφόδια. Σε λίγο καιρό, προστίθενται άλλα δυο καϊκια, με καπετάνιους στο ένα τον Κρητικό Μαμαλάκη και στο άλλο τον Καπετάν Γιαννούλο. Στενοί συνεργάτες της ήταν η Νίκη Χωμενίδου, ο φούρναρης της Κοκκινιάς Παπαβασιλείου, ο υπολοχαγός Κουτρουμπέλης, ο Ηλίας Σκηνίτης.

Στις 23 Οκτωβρίου 1941 συλλαμβάνεται, ύστερα όμως από κράτηση οκτώ μηνών ελευθερώνεται και συνεχίζει τον αγώνα. Το 1944 αναγκάζεται να εισαχθεί στο Νοσοκομείο του Ερυθρού Σταυρού και τον Ιούνιου του ίδιου έτους οι Γερμανικές υπηρεσίες έχοντας μάθει για τη δράση της, ετοιμάζονται να τη συλλάβουν. Εκείνη ειδοποιεί τα παιδιά της και όσους συνεργάτες της μπορεί έως τη σύλληψή της στις 11 Ιουλίου του 1944.

Μεταφέρεται στην οδό Μέρλιν όπου και υπόκειται σε πρωτοφανή βασανιστήρια προκειμένου να ομολογήσει, κάτι που δε συμβαίνει ποτέ. Τα χαράματα της 8ης Σεπτεμβρίου 1944, οδηγήθηκε μαζί με εξήντα γενναίους άνδρες και γυναίκες πατριώτες στο Δαφνί, όπου εκτελέστηκε ψάλλοντας τον Εθνικό Ύμνο, εμψυχώνοντας έως την τελευταία στιγμή τους μελλοθανάτους.

Η Ακαδημία Αθηνών της απένειμε τιμής ένεκεν "Χρυσούν Μετάλλιον" ενώ η προτομή της έχει στηθεί στην οδό Στουρνάρα.
http://ellhnides.blogspot.gr/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις